Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 53.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist hebben mijn ouders een nieuwe hd receiver bij de nieuwe tv gekocht.
Receiver: topfield TF7700HSCI
TV: Philips hd 37PF9731D

Als we de tv via de HDMI kabel op de receiver aansluiten, scrollt het beeld als het ware van onder naar boven, net als bij oude films. Heeft iemand een idee wat hiervoor de oplossing is? Ik heb gegoogled en op de philips site gekeken, maar geen oplossing gevonden. De verkoper van de receiver (Van Hunen, arnhem) zei dat het niet aan de receiver lag, maar aan de tv. (Of aan de verbinding, maar ook de HDMI kabel is nieuw.) Via de scart geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:30
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:32:

Als we de tv via de HDMI kabel op de receiver aansluiten, scrollt het beeld als het ware van onder naar boven, net als bij oude films. Heeft iemand een idee wat hiervoor de oplossing is? Ik heb gegoogled en op de philips site gekeken, maar geen oplossing gevonden. De verkoper van de receiver (Van Hunen, arnhem) zei dat het niet aan de receiver lag, maar aan de tv. (Of aan de verbinding, maar ook de HDMI kabel is nieuw.) Via de scart geen problemen.
Probleem met sync dus. Krijgt de LCD iets aangeboden waarmee hij niet kan omgaan?
Kan de topfield miscchien op verschillende manieren worden ingesteld? Of is hij mogelijk niet ok?
Kort door de bocht de opmerking van van Hunen. Kan waar zijn, maar hoeft niet. Heb zelf een en ander geprobeerd met een scaler en de 37pf9731, maar dit herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:32:

Heb je de HDMI instellingen van de receiver gecheckt, misschien staan ze op een setting die niet helemaal compatibel is ?

HDMI is een digotaal signal en kan eigenlijk niet scrollen, denk dat het toch aan de receiver instellingen ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7 Zojuist hebben mijn ouders een nieuwe hd receiver bij de nieuwe tv gekocht.

[/quote]

Dat probleem heb ik ook. De instelling van "Video Format" op de TF7700HSCI staat op "automatisch" ingesteld wat aan te raden is volgens de instructies. Ook bij een Video Format van 576I is het er ook. Ik heb dit al gemaild naar PHILIPS, maar ik denk dat het antwoord naar de maan gestuurd werd.
Ik kan wel een paar tips geven hoe het bij mij wel lukt.

Ik ga het proberen duidelijk te maken:
1-als ik kijk via de kabel, gewoon analoog, en ik ga dan naar de satellietontvangst door middel van de afstandsbedieningsknop , + P – , via HDMI1,dan draait het beeld vertikaal door. Als ik dan de tv in stand-by zet met de afstandsbediening, en terug aan dan blijft het beeld vaststaan.
2-Doe ik nu hetzelfde als nummer 1-,maar ik ga even te ver tot EXT3,waar niets aan hangt, en keer dan terug naar HDMI1, dan staat het beeld wel vast.
3-Als ik gebruik maak van de AV knop van de afstandsbediening, om de bron te selecteren, en ik ga zo naar HDMI1 dan staat het beeld eveneens vast.

Nu voor HDMI2:
Dit is gemakkelijk, niets werkt zoals het hoort, wat ik ook probeer, het beeld loopt vertikaal door.

Probeer het eens, en weet iets te vertellen. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:41:
8)7 Zojuist hebben mijn ouders een nieuwe hd receiver bij de nieuwe tv gekocht.

[/quote]

Dat probleem heb ik ook. De instelling van "Video Format" op de TF7700HSCI staat op "automatisch" ingesteld wat aan te raden is volgens de instructies. Ook bij een Video Format van 576I is het er ook. Ik heb dit al gemaild naar PHILIPS, maar ik denk dat het antwoord naar de maan gestuurd werd.
Ik kan wel een paar tips geven hoe het bij mij wel lukt.

Ik ga het proberen duidelijk te maken:
1-als ik kijk via de kabel, gewoon analoog, en ik ga dan naar de satellietontvangst door middel van de afstandsbedieningsknop , + P – , via HDMI1,dan draait het beeld vertikaal door. Als ik dan de tv in stand-by zet met de afstandsbediening, en terug aan dan blijft het beeld vaststaan.
2-Doe ik nu hetzelfde als nummer 1-,maar ik ga even te ver tot EXT3,waar niets aan hangt, en keer dan terug naar HDMI1, dan staat het beeld wel vast.
3-Als ik gebruik maak van de AV knop van de afstandsbediening, om de bron te selecteren, en ik ga zo naar HDMI1 dan staat het beeld eveneens vast.

Nu voor HDMI2:
Dit is gemakkelijk, niets werkt zoals het hoort, wat ik ook probeer, het beeld loopt vertikaal door.

Probeer het eens, en weet iets te vertellen. 8)7 8)7 8)7
Blijft overeind:
Dit KAN maar HOEFT niet aan de LCD te liggen!
Uit jouw verhaal blijkt: het signaal van de Topfield is kritisch v.w.b sync wanneer dit wordt aangeboden aan de LCD. Of de LCD gaat er niet goed mee om.
Welke software versie staat er op de Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

despijker schreef op zondag 27 mei 2007 @ 09:48:
[...]

Blijft overeind:
Uit jouw verhaal blijkt: het signaal van de Topfield is kritisch v.w.b sync wanneer dit wordt aangeboden aan de LCD. Of de LCD gaat er niet goed mee om.
Engels, Zip-bestand (25.26 MB) 0.89.0.0 is de toestand op dit moment.

Ik zou wel eens willen weten of en problemen zijn met andere HD-satelietontvangers, zoals een Humax, Pace, Kathrein , enz...
Met de Topfield zijn er nu al 2 die problemen signaleren. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
[...]

Blijft overeind:

Ik zou wel eens willen weten of en problemen zijn met andere HD-satelietontvangers, zoals een Humax, Pace, Kathrein , enz...
Met de Topfield zijn er nu al 2 die problemen signaleren.

Het is heel raar dat met de HDMI1 aansluiting er oplossingen (door foefelen) mogelijk zijn, daar waar via HDMI2 dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:31:
quote:
[...]

Blijft overeind:

Het is heel raar dat met de HDMI1 aansluiting er oplossingen (door foefelen) mogelijk zijn, daar waar via HDMI2 dit niet mogelijk is.
HDMI1 heeft andere mogelijkheden/beperkingen dan HDMI2.

Ik kwam hier achter doordat ik problemen had met geluid en PiP functionaliteiten als ik m'n MacMini aan de TV hang.
Heb namelijk voor beeld m'n MacMini via een DVI naar HDMI aansluitinge eraan hangen en voor de audio deze van de analoge uitgang van de MacMini naar de analoge (mini-jack) ingang van de TV.
Als ik dit via HDMI1 doe kan ik geen krijg ik het geluid niet werkend (HDMI1 accepteerd blijkbaar geen analoge audio input via mini-jack ernaast)
Als ik via HDMI2 aansluit heb ik geen PiP mogelijkheid (computer beeld groot en de klein TV klein, werkt dan niet).

Kortom de functionaliteiten die HDMI1 en HDMI2 ondersteunen zijn om een of andere vage rede afwijkend. (wat op zich wel erg balen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets:
Op de tv in MENU gaan naar "installatie", vervolgens "aansluitingen" en daar naar HDMI1, daar de waarde "DIGITALE STB" selecteren, bij "HD digitale stb" scrolt het beeld altijd door. Er zal nog wat water naar de zee vloeien vooralleer dit allemaal zal opgelost zijn.
:X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een rust ineens hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik heb gevraagd om een reatie aangaande andere satelietontvangers, teneinde zeker te zijn(?) dat het aan de Topfield kan te wijten zijn.
Vandaar nog eens deze oproep:

Niet allemaal tegelijk antwoorden, hoor... ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:50:
[...]

Niet allemaal tegelijk antwoorden, hoor... ;) ;) ;)
offtopic:
Ik moet bekennen dat ik het topic ook ff kwijt was.... gewoon een aantal dagen niet goed gekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
PHiXioN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 20:19:
Vandaag de 32pf9731 binnen gekregen, echt prachtig beeld zodra de instellingen goed staan! Ook analoge televisie is zeker acceptabel en een dvd-tje met mijn Marantz DV4610 lijkt bijna op HD kwaliteit.

Ook de playstation is met component aangesloten erg mooi, of het 1080i met GT4 werkt weet ik niet, maar mooi is het wel. :D

Aan het ambilight heb ik nog niet zoveel gehad, vooral overdag is het in huis te licht om daarvan te genieten, dus staat het voorlopig uit want het schiet niet op om de hele dag de gordijnen dicht te houden.
Ik heb de 32pf9731 zaterdag gekocht... Tot nu super... (maar het beeld is bijna TE scherp)... Nou vroeg ik me af wat jij allemaal hebt ingesteld? Misschien kun je een config dump doen naar USB die optie heb ik langs zien komen in volgens mij het service menu....

Of een kleine beschrijving van de settings? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
* mabarto had iets geschreven over verwachting van de nieuwe 42 versie, maar heeft de post veranderd en in de juiste topic gezet.

[ Voor 101% gewijzigd door mabarto op 06-06-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

mabarto schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:52:
FYI: 42PFL9832D wordt in september geintroduceerd in NL, zo heb ik begrepen van een verkoper die vorige week bij Philips was.
Ik denk dat mensen uit dit topique eerder geinteresseerd zijn in het uitkomen van de PFL9732 serie, waarvan de 42 inch & 47 inch versie deze maand zouden moeten uitkomen. Voor zover ik kon zien in de specificaties die tot nu toe naar voren zijn gekomen is het enige grote verschil stereo ambilight vs surround ambilight. En voor een 47 inch model zou je 200 dollar minder betalen dan voor een 42 inch 9832. Prob zijn er ook nog wel verschillen in connectie mogelijkheden, maar ik heb er nog weinig over kunnen vinden.

Btw, nog wat info over het model dat jij noemt in dit pdf-bestand. Ik vermoed dat de 9732 bijv niet die 365.25-in-1 kaartlezer heeft :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, vandaag ESK gebeld en gevraagd naar de status van mijn tv, wat blijkt ze hebben het paneel gewisseld. Op mijn vraag welk type paneel erin is gekomen wilde de man geen antwoord geven, reden, dit zijn codes voor intern gebruik.
De man claimde dat dit paneel de nieuwste en laatst doorontwikkelde paneel van philips is. Gezien de negatieve reacties van mensen alhier die ook een paneelwissel hebben gehad , ben ik enigzins achterdochtig geworden.
Ik verwacht dat ze deze week mijn tv retourneren, wat zijn de punten van aandacht om te checken of het paneel aan de specificaties voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:01:
Beste mensen, vandaag ESK gebeld en gevraagd naar de status van mijn tv, wat blijkt ze hebben het paneel gewisseld. Op mijn vraag welk type paneel erin is gekomen wilde de man geen antwoord geven, reden, dit zijn codes voor intern gebruik.
De man claimde dat dit paneel de nieuwste en laatst doorontwikkelde paneel van philips is. Gezien de negatieve reacties van mensen alhier die ook een paneelwissel hebben gehad , ben ik enigzins achterdochtig geworden.
Ik verwacht dat ze deze week mijn tv retourneren, wat zijn de punten van aandacht om te checken of het paneel aan de specificaties voldoet?
Volgens mij heb je als klant het recht om dit te weten.
Leuk verhaal van ESK, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als je het wilt weten, op aandringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel,

eisen dat de lcd voor plaatsing eerst open wordt gemaakt voor plaatsing om de sticker op achterzijde van het panel te controleren. Zo heb ik het ook gedaan.

Accepteer geen scherm wel eindigt op 43, dit zijn rampen, uitsluitend de 33 accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:57:
Simpel,

eisen dat de lcd voor plaatsing eerst open wordt gemaakt voor plaatsing om de sticker op achterzijde van het panel te controleren. Zo heb ik het ook gedaan.

Accepteer geen scherm wel eindigt op 43, dit zijn rampen, uitsluitend de 33 accepteren.
Vandaag wederom gesproken met ESK, men is pertinent niet van plan om de paneelversie vrij te geven, reden bedrijfs policy. Hoe ik het ook probeerde uit te leggen, men bleef voet bij stuk houden.
Dus voor mij als consument weet ik nu niet waar ik aan toe ben. De opstelling van de man die mijn telefoon beantwoorde was op z'n zachts uitgedrukt arrogant. Kennelijk denken ze echt dat de meeste consumenten dom zijn
Ik overweeg juridische stappen naar aanleiding hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021

Barret

Bla

ik zit te twijfelen tussen de 47PFL9732D en 42PFL9832D, of de Sony Bravia 47w2000 waar ik ook over zit te denken, maar ik ben Ambilight geil :) hopelijk kan ik deze 2 philips toestellen snel in de winkel bewonderen

[ Voor 71% gewijzigd door Barret op 12-06-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:28:
[...]

Vandaag wederom gesproken met ESK, men is pertinent niet van plan om de paneelversie vrij te geven, reden bedrijfs policy. Hoe ik het ook probeerde uit te leggen, men bleef voet bij stuk houden.
Dus voor mij als consument weet ik nu niet waar ik aan toe ben. De opstelling van de man die mijn telefoon beantwoorde was op z'n zachts uitgedrukt arrogant. Kennelijk denken ze echt dat de meeste consumenten dom zijn
Nu ben ikzelf iemand die graag electronische toestellen openschroeft om te kijken wat erin zit dus is het niet mogelijk om zelf even een schroevendraaier erbij te nemen en de achterkant van de TV eraf te schroeven? :+ .... Die sticker op het panel zal er ongetwijfeld wel opzitten dus eigenlijk heb je de informatie voorhanden maar is het nog een kwestie van de spreekwoordelijke deur te openen .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barret schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:44:
ik zit te twijfelen tussen de 47PFL9732D en 42PFL9832D, of de Sony Bravia 47w2000 waar ik ook over zit te denken, maar ik ben Ambilight geil :) hopelijk kan ik deze 2 philips toestellen snel in de winkel bewonderen
Check : Philips: de nieuwe LCD modellen. dit topic eens, staat info in over de nieuwe modellen. Zo zie je ook dat de 42PFL9832D niet komt en word vervangen door een ander model die begin september uitkomt. De 47PFL9732D zou binnen nu en begin september komen maar ik denk zelf dat die ook pas in september komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Apple TV en die is nu via component verbonden aan mijn versterker.
Nu wil ik de Apple TV onder mijn TV zetten en aansluiten via HDMI, dus wordt beeld en geluid digitaal naar TV gestuurd. Maar mijn versterker staat niet onder TV en de TV OUT (geluid) is al coaxiaal verbonden met mijn versterker. Is dat mogelijk om nu dat binnenkomen HDMI geluid OOK door te geven via die TV OUT? Zoja, wat moet ik dan juist waar gaan instellen?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon vanaf je apple tv naar je versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:22
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:28:
[...]

Als je ze hem niet willen openmaken en je er zelf huiverig voor bent, kun je het misschien een onafhankelijke derde partij laten doen. Ik kreeg uiteindelijk na 4 weken een nieuw toestel (netjes op zich) maar ik was toch op zoek naar zekerheid of dat nieuwe toestel in de buurt kwam van mijn oorspronkelijke toestel en kreeg ook nul op request bij het reparatiebedrijf. Niets wilde men zeggen, ook niet wat er mis was met het oude toestel. Ik heb ook nog de Philips Hotline gebeld. De medewerker spande zich werkelijk in met pogingen me gerust te stellen door steeds opnieuw te vragen bij de technische afdeling. Ik wilde weten welk scherm, welke display code ingesteld stond en welke firmware erop zat en of de intensiteit van het backlight opgeschroefd was. Toen daar uiteindelijk geen echte een-eenduidige antwoorden op kwamen, heb ik hem bedankt voor zijn inspanningen en heb ik het nieuwe ongebruikte toestel teruggegeven aan de verkoper, die bereid was hem terug te nemen...

Onbegrijpelijk, als die gasten een half A4-tje publiceren waarin ze precies uit de doeken wat het probleem was en wat er is gedaan om het lamellenprobleem op te heffen en waarom dat geen enkel gevolg heeft voor de beeldkwaliteit heeft, zijn de meesten waarschijnlijk gerustgesteld en verkopen ze volgens mij veel meer toestellen. Nu blijft met als dat geheimzinnige gedoe toch de indruk hangen dat er blijkbaar wat te verbergen valt..

S.

PS. als iemand nog een keer voor de geest wil halen hoe normale PAL-beelden op dit toestel eruit horen te zien (op een origineel panel met originele firmware) check dan de postings hier, hier, hier, en hier op een Duits forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:31:
Kan je niet gewoon vanaf je apple tv naar je versterker?
Nu hangt hij aan mijn versterker, maar ik wil hem onder de tv (TV en versterker staan op 5m van elkaar) Ik wil hem onder tv zodat ik met AB niet moet richten naar mijn zijkant (waar versterker staat)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Scrutinizer schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 02:22:
[...]

PS. als iemand nog een keer voor de geest wil halen hoe normale PAL-beelden op dit toestel eruit horen te zien (op een origineel panel met originele firmware) check dan de postings hier, hier, hier, en hier op een Duits forum.
Kan je eens niet op een veel eenvoudigere manier foto's nemen van je eigen set en in je eigen verhaal vertellen wat nu exact je probleem is. Ok we weten dat bepaalde mensen problemen hebben met color banding (extern probleemm?), backlight probleem,...

Het gekke is dat door al die informatie die we dankzij het internet krijgen de mensen niet meer voor zichzelf denken. Ze nemen gewoon de informatie over van derden. Nu beweer ik niet dat jij dit doet maar het zou toch veel aangenamer zijn voor vele als je nu net jouw probleem aantoont met je eigen foto's i.p.v. te refereren naar een Duits forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Pwain schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:53:
[...]

Kan je eens niet op een veel eenvoudigere manier foto's nemen van je eigen set en in je eigen verhaal vertellen wat nu exact je probleem is. Ok we weten dat bepaalde mensen problemen hebben met color banding (extern probleemm?), backlight probleem,...

Het gekke is dat door al die informatie die we dankzij het internet krijgen de mensen niet meer voor zichzelf denken. Ze nemen gewoon de informatie over van derden. Nu beweer ik niet dat jij dit doet maar het zou toch veel aangenamer zijn voor vele als je nu net jouw probleem aantoont met je eigen foto's i.p.v. te refereren naar een Duits forum.
Ik heb je bijdrage zeker 10x gelezen maar nog heb ik werkelijk geen flauw idee wat je punt is. Het is me wel duidelijk dat je mijn posting waarop je reageert niet gelezen hebt. Wat mijn probleem was heb ik eerder uitvoerig beschreven (zoek hier op mijn gebruikersnaam (klik)).

S.

[ Voor 6% gewijzigd door Scrutinizer op 18-06-2007 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Scrutinizer schreef op maandag 18 juni 2007 @ 01:28:
[...]

Ik heb je bijdrage zeker 10x gelezen maar nog heb ik werkelijk geen flauw idee wat je punt is. Het is me wel duidelijk dat je mijn posting waarop je reageert niet gelezen hebt.
Ik heb inderdaad je posting naar dat Duits forum met die afbeeldingen niet opgezocht noch gelezen. Ik veronderstel dat je wel een probleem hebt. Het zou gewoon handiger zijn als je zelf een foto moest maken met de beschrijving van je probleem i.p.v. te linken naar een probleem van een Duitser. Op die manier wordt het gewoon voor iedereen duidelijker wat net je punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
Pwain schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:20:
[...]Ik heb inderdaad je posting naar dat Duits forum met die afbeeldingen niet opgezocht noch gelezen. Ik veronderstel dat je wel een probleem hebt. Het zou gewoon handiger zijn als je zelf een foto moest maken met de beschrijving van je probleem i.p.v. te linken naar een probleem van een Duitser. Op die manier wordt het gewoon voor iedereen duidelijker wat net je punt is.
Maar ook die posting zelf heb je gegraasd zonder de essentie te snappen. Anders had je wel geweten dat de links naar plaatjes waren van een gebruiker die nu juist wel een perfect beeld heeft. Ook had je dan geweten dat ik nu geen probleem meer heb, maar niet omdat het probleem is opgelost. En verder zou je dan begrijpen dat mijn posting niet over mijn probleem ging maar over de geheimzinnigheid bij koning Philips en zijn vazallen en de gevolgen daarvan. Maar volgens mij zit ik mijn tijd te voldoen want waarschijnlijk heb je het niet tot hier volgehouden.

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Scrutinizer schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:21:
[...]

Maar ook die posting zelf heb je gegraasd zonder de essentie te snappen. Anders had je wel geweten dat de links naar plaatjes waren van een gebruiker die nu juist wel een perfect beeld heeft. Ook had je dan geweten dat ik nu geen probleem meer heb, maar niet omdat het probleem is opgelost.
Ik heb je links wel degelijk gevolgd...enkel had ik geen zin om pagina's vol de threads van een Duitser te lezen. De foto's die ik tegenkwam zagen er goed uit...daar viel niets over te zeggen. Daarom dat ik je posting/probleem niet zo goed begreep.

Geheimzinnigheid bij Philips kan ik best begrijpen. Als je probleem is opgelost dan is het opgelost. Wat maakt het uit welk getal er op de achterkant van het panel gekleeft is?! We gokken allemaal wat het verschil in die panels zou zijn. We weten niets concreets dan enkel gissen. Enkel Philips kent de verschillen en waarom zouden ze ons dit meedelen?
Ik erken wel het probleem dat Philips het bij sommige klanten veel te lang heeft laten duren vooraleer er een effectieve oplossing kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-09 15:23
Ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 32PF9731D en vraag me af of de ethernet module toevallig zelf in te bouwen is, standaard zit de ethernet aansluiting namelijk niet op de 32" en wel op de 37" variant.
In het service menu is de ethernet module gewoon te activeren, evenals de connected planet funktie.
Dus wie schroeft zijn 37pf89731d open om te kijken wat er aan hardware rond de ethernet poort zit,
dan doe ik hetzelfde met de 32". ;)

[ Voor 1% gewijzigd door _zer0_ op 20-06-2007 16:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkerkhov
  • Laatst online: 11-09 16:13
Er schijnt een probleem in de firmwar update applicatie geslopen te zijn wanneer je van firmware versie 0.87 wilt upgraden.

Tip/ vandaag 20/6/2007 2x met phillips gebeld en tot de volgende oplossing gekomen:

0) Hernoem de "autorun.upg" naar "newsoft.upg" en plaats deze in de subdirectory "\upgrades"
1) Stekker !uit! het stopcontact
2) Druk op de 'dvd'-knop van de afstandbediening
3) Druk op de pijl om laag terwijl de tv in het stopcontact wordt gedaan, totdat het upgrademenu verschijnt.
4) Druk op de 'tv'-knop van de afstandsbediening
5) Plaats vervolgens de usb-stick
6) Selecteer de firmware file (naar rechts).
7) Vervolgens verschijnt bij het rode rondje de tekst "upgrade?". Druk op de rode knop op de afstandsbediening.
8) Vervolgens start de upgrade en volg de instructies op het scherm.

Bij werkte dit prima! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door jkerkhov op 20-06-2007 17:40 ]

Jeroen K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jkerkhov schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:24:
Er schijnt een probleem in de firmwar update applicatie geslopen te zijn wanneer je van firmware versie 0.87 wilt upgraden.

Tip/ vandaag 20/6/2007 2x met phillips gebeld en tot de volgende oplossing gekomen:
Spuit 11, Deze oplossing is een tijd geleden al in dit topic gepost :)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze TV 15 juni gekocht. Nu zie ik in het servicemenu dat de installed date 12/09/2006 is. Is deze TV al 9 maanden oud? Kan iemand die hem ook net heeft eens kijken wat er bij hem/haar in dit menu staat?

Update: antwoord van Philips: hij is inderdaad 9 maanden oud :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
ESK is bij mij geweest voor de "zwarte" vlekken. Ik moest 1-2 weken lang mijn tv op hun instellingen laten en dit heb ik netjes gedaan. De zwarte vlekken zijn ook weg. Is het mogelijk dat ze weer terug kunnen komen?

Nu heb ik alles weer terug gezet naar mijn eigen instellingen en nu lijkt het of het beeld lelijker is. Ligt dit nu aan mij of ....

Ik heb ook iets ondekt; ik zie hele kleine strepen van boven naar beneden. Soort lamellen. Dit zie ik niet altijd maar ik irriteer me er gewoon aan dat het er zit voor een tv die mij 2500 euro heeft gekost :). Is dit een bekend probleem?

Ook als er iets zwarts is als achtergrond dan is dat een mix van zwart/rood. Dit is ook niet normaal neem ik aan?

Wat kan ik het beste doen? ESK bellen dan ben ik mijn scherm waarschijnlijk 2 weken kwijt. Dit zie ik niet zitten, want wie kan er nou in dit tijdperk zonder tv?!

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darki3 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:35:
ESK is bij mij geweest voor de "zwarte" vlekken. Ik moest 1-2 weken lang mijn tv op hun instellingen laten en dit heb ik netjes gedaan. De zwarte vlekken zijn ook weg. Is het mogelijk dat ze weer terug kunnen komen?

Nu heb ik alles weer terug gezet naar mijn eigen instellingen en nu lijkt het of het beeld lelijker is. Ligt dit nu aan mij of ....

Ik heb ook iets ondekt; ik zie hele kleine strepen van boven naar beneden. Soort lamellen. Dit zie ik niet altijd maar ik irriteer me er gewoon aan dat het er zit voor een tv die mij 2500 euro heeft gekost :). Is dit een bekend probleem?

Ook als er iets zwarts is als achtergrond dan is dat een mix van zwart/rood. Dit is ook niet normaal neem ik aan?

Wat kan ik het beste doen? ESK bellen dan ben ik mijn scherm waarschijnlijk 2 weken kwijt. Dit zie ik niet zitten, want wie kan er nou in dit tijdperk zonder tv?!
Nou bereid je er maar op voor ik ben mijn tv inmiddels sinds 21 juni , dus as maandag 6 weken kwijt, ik heb inmiddels een officiele klacht ingediend en er een advocaat achter gezet, Ik hoop dat het zo ver komt dat Philips de contracten met ESK op zegt. Reden , deze reparatie duurt buitensporig lang, ik ben meerdere malen op een onbeschofte wijze te woord gestaan en ze willen om bedrijfs policy reden geen enkele mededeling doen wat er met het toestel gebeurd is ivm een paneelwissel
Ik ben helemaal klaar met ESK en bijt me nu er zolang in vast tot dat ik genoegdoening heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
Juridisch heb je misschien gelijk maar de tv wordt er alleen maar ouder van en ook al komt hij ooit goed terug naar jou dan zal het altijd een onding blijven ik begrijp dat je het niet leuk vind maar ik zou toch zeggen relativeer de boel een beetje en geniet er gewoon van zo hij is.
Ps ik zag hem gisteren bij de media markt voor volgens mij minder dan 2000

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die tv de 37 inch ook gehad 3 weken flets slechte inkijk hoek paars lelijk beeld

monteur bijgeweest kerstboom en paars kon die wat aan doen de inkijkhoek niet.
10 dagen duurt dat

heb hem omgeruild voor een maat groter de 42 inch perfect beeld zo hoord het te zijn

ik geniet er nu echt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
snameroc schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:50:
Juridisch heb je misschien gelijk maar de tv wordt er alleen maar ouder van en ook al komt hij ooit goed terug naar jou dan zal het altijd een onding blijven ik begrijp dat je het niet leuk vind maar ik zou toch zeggen relativeer de boel een beetje en geniet er gewoon van zo hij is.
Ps ik zag hem gisteren bij de media markt voor volgens mij minder dan 2000
Hoe kan ik nou genieten van iets wat niet in orde is? Ik kan jou dus alles aansmeren want jij zou er dus genoegen mee nemen!
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:44:
ik heb die tv de 37 inch ook gehad 3 weken flets slechte inkijk hoek paars lelijk beeld

monteur bijgeweest kerstboom en paars kon die wat aan doen de inkijkhoek niet.
10 dagen duurt dat

heb hem omgeruild voor een maat groter de 42 inch perfect beeld zo hoord het te zijn

ik geniet er nu echt van :)
Ik heb met Philips en ESK gebeld en vroeg ook om een omruil maar dat wilde ze beide niet doen. Dus gaat ie maar weer de reparatie in en ik ga steeds harder mierenneuken over de kwaliteit van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Darki3 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 20:35:
[...]
[...]
Wellicht dit probleem?
Verwijderd in "UPC Digital TV - Deel 4"

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Het maakt niet uit of het met UPC aan is of zonder UPC. Je ziet het niet goed maar toch nog te goed. Ik heb er namelijk nooit last van gehad tot die eppo's van ESK mijn instellingen hadden veranderd.

Uiteraard heb ik alles opgeschreven van te voren en dus na 1-2 weken mijn instellingen er weer ingezet maar het beeld is niet meer zoals het was voordat ESK is geweest.

Jij hebt dit scherm toch ook gehad volgens mij? Jij hebt nu die Sony. Hoe heb jij Philips zover gekregen tot het terug krijgen van je geld?

Ik wil echt van dit rampending af.

[ Voor 20% gewijzigd door VetCool op 01-07-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Darki3 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:49:
[...]
Het maakt niet uit of het met UPC aan is of zonder UPC. Je ziet het niet goed maar toch nog te goed. Ik heb er namelijk nooit last van gehad tot die eppo's van ESK mijn instellingen hadden veranderd.

Uiteraard heb ik alles opgeschreven van te voren en dus na 1-2 weken mijn instellingen er weer ingezet maar het beeld is niet meer zoals het was voordat ESK is geweest.
Ah... ok...dan is het niet precies hetzelfde, want dat lamellenprobleem lijkt gerelateerd met de UPC-box (en misschien met de laatste firmware-update).
Jij hebt dit scherm toch ook gehad volgens mij? Jij hebt nu die Sony. Hoe heb jij Philips zover gekregen tot het terug krijgen van je geld?

Ik wil echt van dit rampending af.
Nee... de Philips stond wel bovenaan mijn lijst van toestellen welke mijn oude CRT moesten vervangen wanneer deze de geest zou geven... en dat is een paar weken geleden gebeurd...

Philips had ik vooral bovenaan de lijst staan vanwege de ambilight, de ambilight en nog eens de ambilight... Ik hoopte dat mijn CRT het nog een jaartje of twee zou uithouden en dat ik dan over 2 jaar een "foutenvrije"-ambilight-Philips kon kopen (met tegen die tijd doodnormale en probleemloze 1080p weergave).

Nu mijn CRT echter deze periode uitkoos voor het geven van de pijp aan Maarten durfde ik het niet aan om de 37PF9731 te kopen. Niet alleen vanwege de clouding-problemen, maar ook vanwege de nog niet volledige 1080p weergavemogelijkheden. Aangezien ik de KDL-40X2000 voor EUR 1999 via de Postbank rentepuntenwinkel "op de kop kon tikken" heb ik die maar gekocht. Dan maar geen ambilight...

Ik hoop voor je dat de ellende snel op een bevredigende manier wordt opgelost... "ermee leren leven en ervan genieten" lijkt me een erg moeilijk advies als je weet dat je niet de kwaliteit hebt waarvoor je wel hebt betaald...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de 42pf9731 en vroeg me af of het mogelijk is om de speakers van de tv als center speaker(s) te gebruiken voor mijn home cinema set?

Ik zie namelijk dat er zowel analoge als een digitale audio ingang is.
Iemand enig idee of dit te doen is en of dat het een beetje klinkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kogel is door de kerk, vandaag contact gehad met philips, ook kreeg heb ik nul op rekest op mijn vraag met wat er met toestel is gebeurd ivm een paneelwissel. Vervolgens behoorlijk boos geworden en ze uitgelegd dat ik dit toestel inmiddels 3 keer ter reparatie heb aangeboden dat het inmiddels 7 weken bij esk staat.
Ze hebben mij aangeboden om via de winkelier het toestel terug te geven aan philips, hiep hiep hoera dus, want ik heb er geen enkel vertrouwen meer in dat ik nog ooit eenzelfde toestel terug krijg wat aan de beloofde specificaties voldoet.
Mijn vraag ik wil toch ambilight houden, wat is een goed alternatief voor de 37PF9731/d? of zoniet wat is de beste keuze van een ander merk bv sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Ik heb dus vandaag ook ESK gebeld. Dit word dan mijn 2x dat ik het toestel ter reparatie aanbied. Ze gaan bij mij het paneel vervangen zeiden ze. Ze moeten deze eerst bestellen en dan bellen ze voor een afspraak. Ik hoop dat het beeld daarna goed is maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Als ik jou was dan nam ik mijn geld terug en dan wachten of op de 37/42 PFL9732 of ik zou gaan voor de Sony 40x3000. (geloof dat beide schermen in augustus pas op de markt komen)

Laat me even weten hoe en wat je gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Sinds het weekend valt bij onze TV de ambilight uit. Als de TV aan wordt gezet gaat de ambilight heel even aan, maar na 3 seconden valt de linkerkant en linker bovenkant van de ambilight uit. Iemand idee wat er aan de hand kan zijn? Want hij gaat dus wel aan en het lijkt mij dus niet dat de ambilight stuk is. De TV betreft een Philips 37PF9731D/10, het paneel is bij ons ook al vervangen dus ik hoop niet dat er nu weer wat stuk is.

[ Voor 16% gewijzigd door SVDT op 09-07-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SVDT schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:48:
Sinds het weekend valt bij onze TV de ambilight uit. Als de TV aan wordt gezet gaat de ambilight heel even aan, maar na 3 seconden valt de linkerkant en linker bovenkant van de ambilight uit. Iemand idee wat er aan de hand kan zijn? Want hij gaat dus wel aan en het lijkt mij dus niet dat de ambilight stuk is. De TV betreft een Philips 37PF9731D/10, het paneel is bij ons ook al vervangen dus ik hoop niet dat er nu weer wat stuk is.
Ben bang van wel, dit probleem heb ik ook al gehad , bij mij is toen de ambilight module vervangen , door een gemodificeerd model. Dus melden bij Philips en dan zullen ze tot reparatie over gaan.
Wat zijn je ervaringen met het nieuwe paneel trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
SVDT schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:48:
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Of de lampen zijn niet goed, of de ambilight module is stuk. Zoals hierboven al wordt aangegeven, Philips bellen en laten repareren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb laatst nog eens zitten kijken in de demo mode, maar wat doet dat ClearLCD nou eigenlijk. Ik zie niet echt veel verschil met ClearLCD aan of uit (op mijn 32PF9731).

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoFramboos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02 20:34
Ik heb opdracht gekregen van mijn schoonmoeder om een 'deftige' lcd televisie te zoeken, budget 1700 à 1800 €. Het model uit deze topic staat in België flink wat duurder te koop, maar in een nederlandse webwinkel vind je het volgens deze site voor een dikke 1800€ (progress shop).

Ik neem aan dat het gaat om hetzelfde toestel, zowel in België als in Nederland.
Nu als ik deze topic schuin doorneem, dan zie ik een hoop mensen met problemen met dit model. Weet iemand of de aan huis garantie ook in België geldt als je in nederland koopt? Of zoek ik beter al onmiddelijk een alternatief, gezien de vele problemen. 't Gaat toch om een hoop geld, dat ik bovendien in iemand anders zijn plaats moet uitgeven. 'k Zou niet graag iets tegenkomen...

PS: Het prijsverschil BE-NL bedraag méér dan 1000€!! Ik vind dat toch maar raar. Hoe kan dit verklaard worden?

[ Voor 7% gewijzigd door JoFramboos op 26-07-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Prijsverschil is meestal eenvoudig te verklaren. Als je Googled naar een product dan verkrijg je steeds meer en meer online shops. Hier kan je soms wat reviews lezen van gebruikers (al dan niet gemodereerd!).
Een online winkel heeft geen extra bijkomende kosten.

Een ander zaak dat je in het oog moet houden is de fabricatiedatum. Aan de hand van het serienummer (laatste 4 cijfers in het eerste gedeelde) kan je de productiedatum te weten komen. Als deze bv. 0711 is dan is de TV gemaakt in de 11ste week van 2007.
Ook ik ben eerst gaan kijken naar Nederland aangezien daar alles toch veel goedkoper is. Nergens kon ik een recent exemplaar vinden voor de spotprijs die ze adverteerde.
Je moet weten dat de problemen met dit LCD scherm zijn opgelost vanaf de 7ste week van dit jaar. Dus als je er eentje koopt zorg er dus voor dat je die datum controleert.
Uiteindelijk heb ik gewoon het scherm in mijn eigen woongebied gekocht. Kwestie van garantie en aangezien het toestel eigenlijk zo goed als meteen van het fabriek kwam (productiedatum) was ik daar vrij gerust in.
Als je ook wat onderhandeld met je plaatselijke dealer dan krijg je er ook nog zo'n paar honderden euro's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 10:35
Ik was net even aan het kijken of er nieuwe firmware voor de 37PF9731D/10 was. En kwam tot de ontdekking dat de tv helemaal niet meer in de lijst op de website staat (wanneer je via de homepage, tv naar lcd-groot gaat. Via zoeken is de tv nog wel te bereiken.

Ik vraag me af of de hierboven genoemde problemen verband houden met het verwijderen van de tv op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jswinkels schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:04:
Ik was net even aan het kijken of er nieuwe firmware voor de 37PF9731D/10 was. En kwam tot de ontdekking dat de tv helemaal niet meer in de lijst op de website staat (wanneer je via de homepage, tv naar lcd-groot gaat. Via zoeken is de tv nog wel te bereiken.

Ik vraag me af of de hierboven genoemde problemen verband houden met het verwijderen van de tv op de website.
Het viel me gisteren inderdaad ook op dat ie uit de lijst is verdwenen...
Ik hoop niet dat nu de 37PF9731D/10 van de site verdwenen is ook de firmware updates stoppen want er zijn nog een hoop dingen voor verbetering vatbaar die na al die paneel wisselingen en backlight-problemen er niet bepaald beter op geworden zijn... (slechtere zwart waardes, ruis in donkere gedeeltes, slechtere kijkhoek, banden in kleurverlopen, slechtere respons-tijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
hallo,

ik heb vandaag de Philips 37PF9641D/10 besteld en krijg em morgen binnen, weet iemand misschien of dit een goede tv is?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
shadowillusions schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:07:
hallo,

ik heb vandaag de Philips 37PF9641D/10 besteld en krijg em morgen binnen, weet iemand misschien of dit een goede tv is?

Bedankt,
Is het niet handiger om dit van te voren uit te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Mijn tv (37PF9731) is nu 2 keer ter reparatie gegaan naar ESK. Bij de laatste reparatie ging er een nieuw scherm in. Ik zie nog steeds exact dezelfde problemen en 2 dode pixels. Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met ESK en die konden mij niet meer verder helpen omdat het binnen hun "normen" valt. Dit accepteer ik dus niet.

Ik met Philips contact opgenomen en alles verteld van de reparaties en de problemen. Ook daar word er keihard gezegd dat het binnen de "normen" valt en dus zoek het maar uit met je tv.

Problemen: Hele kleine vage zwarte vlekken. Je ziet ze niet heel erg goed maar ik weet het dat ze er zitten en dus irriteerd het mij. Er komt ook de eerste 10-15mins een piep uit het scherm. Irritant is het maar gaat wel weg. Dode pixels zie je alleen met een zwarte/witte achtergrond. Ik had ze niet in mijn oude paneel en nu dus wel.

O ja, ik heb ook nog een klacht ingedient bij Philips over ESK wegens het onbeschoft behandelen van een klant. Hier zullen ze ook wel niks mee doen.

Dit moet ik dus allemaal accepteren en ik ben ten einde raad. Nooit meer Philips voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
HellevUUr schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:24:
[...]

Is het niet handiger om dit van te voren uit te zoeken?
dat heb ik natuurlijk gedaan maar misschien zijn er problemen met de tv die ik niet weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darki3 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:02:
Mijn tv (37PF9731) is nu 2 keer ter reparatie gegaan naar ESK. Bij de laatste reparatie ging er een nieuw scherm in. Ik zie nog steeds exact dezelfde problemen en 2 dode pixels. Uiteraard heb ik weer contact opgenomen met ESK en die konden mij niet meer verder helpen omdat het binnen hun "normen" valt. Dit accepteer ik dus niet.

Ik met Philips contact opgenomen en alles verteld van de reparaties en de problemen. Ook daar word er keihard gezegd dat het binnen de "normen" valt en dus zoek het maar uit met je tv.

Problemen: Hele kleine vage zwarte vlekken. Je ziet ze niet heel erg goed maar ik weet het dat ze er zitten en dus irriteerd het mij. Er komt ook de eerste 10-15mins een piep uit het scherm. Irritant is het maar gaat wel weg. Dode pixels zie je alleen met een zwarte/witte achtergrond. Ik had ze niet in mijn oude paneel en nu dus wel.

O ja, ik heb ook nog een klacht ingedient bij Philips over ESK wegens het onbeschoft behandelen van een klant. Hier zullen ze ook wel niks mee doen.

Dit moet ik dus allemaal accepteren en ik ben ten einde raad. Nooit meer Philips voor mij.
Laat je niet afschepen, ik heb dezelfde problemen met dit toestel en nu is na drie keer repareren inclusief paneelwissel in samenspraak met de verkopende partij en philips afgesproken dat het toestel retour gaat. Ik juich nog niet te vroeg , dat doe ik pas als het geld op mijn rekening is gecrediteerd en het toestel definiteif terug is naar philips.
Bovendien viel mij op dat de 37PF9731D/10 van de philips website is verdwenen, wat eerst toch hun vlaggeschip was, vermoed dat dit is gebeurd gezien alle problemen die er zijn met dit toestel.
ESK is inderdaad niet echt netjes naar klanten toe die ervaring heb ik ook inmiddels, ze deden er maar leifst 8 weken over om het paneel te wisselen.
Lees het eurpees consumentenrecht, als je vind dat je niet tevreden bent met het toestel en na drie keer reparatie het nog niet naar je tevredenheid is kun m.i. de koop ontbinden dit in samenspraak met degene die het toestel heeft verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
Ik heb vandaag de Philips 37PF9641D/10 in me woonkamer gekregen en WOA, ik moet zeggen, zulk mooi beeld heb ik nog nooit ervaren... Dit is echt een aanrader en hijs Full HD!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:41:
[...]

Laat je niet afschepen, ik heb dezelfde problemen met dit toestel en nu is na drie keer repareren inclusief paneelwissel in samenspraak met de verkopende partij en philips afgesproken dat het toestel retour gaat. Ik juich nog niet te vroeg , dat doe ik pas als het geld op mijn rekening is gecrediteerd en het toestel definiteif terug is naar philips.
Bovendien viel mij op dat de 37PF9731D/10 van de philips website is verdwenen, wat eerst toch hun vlaggeschip was, vermoed dat dit is gebeurd gezien alle problemen die er zijn met dit toestel.
ESK is inderdaad niet echt netjes naar klanten toe die ervaring heb ik ook inmiddels, ze deden er maar leifst 8 weken over om het paneel te wisselen.
Lees het eurpees consumentenrecht, als je vind dat je niet tevreden bent met het toestel en na drie keer reparatie het nog niet naar je tevredenheid is kun m.i. de koop ontbinden dit in samenspraak met degene die het toestel heeft verkocht
Het leuke is dat ze hem niet meer aan willen nemen voor een 3de reparatie. Mochten ze het toch doen dan weet ik zeker dat ESK hem gewoon daar een paar weken laat staan om gewoon mij te treiteren.

Hier een voorbeeld van een probleem die er niet altijd is of niet altijd te zien is. Ik neem aan dat dit niet normaal is?

http://www.xs4all.nl/~rslik/gvd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
Hallo, ik heb reeds me PS3 op me nieuwe Philips 37PF9641D/10 aangesloten dmv een HDMI kabel, nou ging ik ff bij beeld instellingen de resolutie instellen naar 1080p (Full HD dus), wat de tv ook hoort te kunnen volgens de verkoper en de Philips website, en ik blijk geen beeld te krijgen op deze resolutie, ik dus naar automatisch detecteren en zag dat me tv maar tot 1080i gaat, maar de verkoper en Philips zet er het Full HD logo op en zegt dat hij 1080p aankan, kijk maar naar deze link: http://www.consumer.phili...NCH1BTJ0RMRCSHQVHKFSESI5P
Ik zie duidelijk het Full HD 1080p Display logotje staan, ik heb deze tv gekocht omdat de verkoper zei dat deze tv 1080p aankan en de Philips website zegt dit ook, maar mijn PS3 zegt dat mijn tv maar tot 1080i gaat, hoe zit het nou?
Wat is het verschil in godsnaam dan met de 31D, die kan ook tot 1080i... Dus ik snap dit echt totaal niet.

Hartstikke bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door shadowillusions op 08-08-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowillusions schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:56:
... en zag dat me tv maar tot 1080i gaat, maar de verkoper en Philips zet er het Full HD logo op en zegt dat hij 1080p aankan, kijk maar...
volgens mij gaat dit topic over een ander model?? Maar op jouw philips link staat helaas wel degelijk onder specificaties dat jouw tv max 1080i video weergeeft, net als de 9731d. De term full hd slaat op het aantal pixels, niet zonder meer op deprogressive resolutie die max kan worden weergegeven. Misschien mag je hem ruilen voor een echt 1080p model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
ik zie het inderdaad, ik kan geen enkele tv vinden van een prijsklasse rond de €1500 die echt Full HD is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

shadowillusions schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:56:
Hallo, ik heb reeds me PS3 op me nieuwe Philips 37PF9641D/10 aangesloten dmv een HDMI kabel, nou ging ik ff bij beeld instellingen de resolutie instellen naar 1080p (Full HD dus), wat de tv ook hoort te kunnen volgens de verkoper en de Philips website, en ik blijk geen beeld te krijgen op deze resolutie, ik dus naar automatisch detecteren en zag dat me tv maar tot 1080i gaat, maar de verkoper en Philips zet er het Full HD logo op en zegt dat hij 1080p aankan, kijk maar naar deze link: http://www.consumer.phili...NCH1BTJ0RMRCSHQVHKFSESI5P
Ik zie duidelijk het Full HD 1080p Display logotje staan, ik heb deze tv gekocht omdat de verkoper zei dat deze tv 1080p aankan en de Philips website zegt dit ook, maar mijn PS3 zegt dat mijn tv maar tot 1080i gaat, hoe zit het nou?
Wat is het verschil in godsnaam dan met de 31D, die kan ook tot 1080i... Dus ik snap dit echt totaal niet.

Hartstikke bedankt.
Zie specs:
http://www.consumer.phili...MAEQJXJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh
Geen 1920x1080p dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowillusions
waarom staat er dan Full HD 1080p Display??? Dit is toch erg misleidend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ja dat is erg misleidend, maar strikt genomen hebben ze gelijk: het display is full HD 1080p, want het betreft fysiek 1920x1080 pixels zonder dat die zijn interlaced (kan ook niet...). Echter dat zegt niets over welk invoersignaal er wordt geaccepteerd.

Een jaartje geleden, toen er nog bijna geen 1080p invoersignalen waren, kon Philips hier nog mee weg komen. Lees dit topic maar nog eens door en lees alle reacties van de GoT-ers die bij hoog en laag beweerden dat 1080p signalen en nog lááááááááng niet zouden zijn en dat het dus niet erg was dat die zgn 1080p schermen geen echte 1080p signalen zou kunnen verwerken.

Nu een jaartje later...staat Philips gewoon in zijn hemd en kan zelfs worden beticht van misleiding van de consument die niet de allerkleinste lettertjes in weggestopte specs heeft gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe firmware update voor de 37PF9731D/10 op de Philips site gezet. (versie 0.96.0.0)
Heeft iemand deze al geprobeerd, of weet iemand wat er aan veranderd/verbeterd is?

Hierbij de URL naar de downloadpagina:
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowillusions schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:33:
ik zie het inderdaad, ik kan geen enkele tv vinden van een prijsklasse rond de €1500 die echt Full HD is
Zie Sharp, Samsung rond de 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Boojengle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 11:45:
Er is een nieuwe firmware update voor de 37PF9731D/10 op de Philips site gezet. (versie 0.96.0.0)
Heeft iemand deze al geprobeerd, of weet iemand wat er aan veranderd/verbeterd is?

Hierbij de URL naar de downloadpagina:
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software
Heb hem zojuist erop gezet. Schrok me lens toen hij weer aansprong want ik had opeens 2 helften duidelijk herkenbaar op het scherm. In alle menu's was dit ook te zien en ook op het blauwe scherm als je geen signaal hebt.

Nadat ik het scherm nog maar een keer heb uitgezet, was dit verdwenen en kan ik zeggen dat het beeld een stuk helderder is geworden .. voor de rest niet echt gezien wat er gewijzigd is.

Kan ook nergens de changelog vinden .... dus heb geen idee wat er is aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Boojengle schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:21:
[...]

Heb hem zojuist erop gezet. Schrok me lens toen hij weer aansprong want ik had opeens 2 helften duidelijk herkenbaar op het scherm. In alle menu's was dit ook te zien en ook op het blauwe scherm als je geen signaal hebt.

Nadat ik het scherm nog maar een keer heb uitgezet, was dit verdwenen en kan ik zeggen dat het beeld een stuk helderder is geworden .. voor de rest niet echt gezien wat er gewijzigd is.

Kan ook nergens de changelog vinden .... dus heb geen idee wat er is aangepast!
Heb je een origineel scherm of heb net als ik al een reparatie achter de rug en een ander paneel erin gekregen. Ben namelijk benieuwd wat de update voor de vervangen schermen aan verbetering brengt aangezien deze (mijns inziens) inferieur zijn aan de originele.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

shadowillusions schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:16:
waarom staat er dan Full HD 1080p Display??? Dit is toch erg misleidend?
Het display is wel degelijk 1080 progressive, die toont namelijk het gedeinterlacede signaal. De electronica zelf echter verwerkt max 1080 interlaced inputs.

Of het misleidend is... nee, de claim is 100% correct. Lomp gesteld had je betrouwbaarder advies moeten zoeken over een dure aankoop dan de HiFi-handelaar op de hoek die liefst zo veel mogelijk zo duur mogelijke spullen aan zo dom mogelijke consumenten slijt ;)

Dat gezegd hebbende heb je een prachtige TV gekocht en zie je het potentiele verschil tussen 1080i en 1080p input op dit apparaat echt niet op meer dan een meter afstand tenzij je bionisch extreem verbeterde oogfuncties tov de rest van de mensheid hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door curry684 op 16-08-2007 08:37 ]

Professionele website nodig?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
curry684 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 08:33:
[...]

Of het misleidend is... nee, de claim is 100% correct.
Dit ben ik niet met je eens. Als je op je fact-sheet met grote koeien letters 1080p zet, mag je er als consument vanuit gaan dat hiermee ook 1080p input mee bedoeld wordt. In de "volksmond" staat 1080p voor een signaal, niet voor een LCD weergave. Dit is pure misleiding van Philips. En het is absoluut niet relevant of je het verschil tussen 1080i en p kunt zien of niet. Als je als fabrikant beweert een 1080p TV aan te bieden, mag je er logischerwijs vanuit gaan dat hiermee de mogelijkheid tot verwerking van een 1080p signaal bedoeld wordt.

Het is net alsof een autofabrikant bij de specificaties van een model opgeeft dat de topsnelheid van een auto 250 km/u. is. En dat er vervolgens in de kleine lettertjes staat dat de auto technisch weliswaar in staat is 250 km/u. te rijden, maar dat het 1.6 liter motortje betekent dat je in de praktijk maar 160 km/u. kunt.

Edit: ik heb de fact sheet er even bijgezocht. Er staat het volgende:
Full HD LCD-scherm 1920 x 1080p
Dit beeldscherm heeft een resolutie die wordt aangeduid als Full HD. De geavanceerde LCD-schermtechnologie zorgt voor een volledige High Definition breedbeeldresolutie van 1080 progressieve lijnen, elk met 1920 pixels. Hierdoor hebt u de beschikking over de best mogelijke beeldkwaliteit voor HD-invoersignalen met maximaal 1080 lijnen. Het scherm geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende kleuren. De levendige en scherpe beelden staan garant voor een verbeterde kijkervaring.
Dit lijkt me een tekst waar de marketing jongens tezamen met de juristen uren over gedaan hebben. Er mogen geen onwaarheden instaan, maar toch moet de lezer het idee hebben dat het toestel 1080p signalen kan verwerken.

In het 'HDTV' item op Wikipedia staat zelfs dat 1080i vaak onterecht wordt aangeduidt als Full-HD (wat Philips dus òòk doet), en dat alleen 1080p Full-HD mag heten. Nu is Wikipedia geen wetgevende instantie :) , maar we hebben het hier over wat gangbare termen zijn voor een bepaalde technische specificatie.

[ Voor 36% gewijzigd door alexbl69 op 17-08-2007 14:26 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de TV inmiddels een paar weken en ben er zeer tevreden over. Vandaag heb ik van KPN mijn
Digitenne pakket ontvangen en heb bij de media markt een "Conax Cam Module" gekocht. Ik heb deze geplaatst en krijg de melding; "De TV heeft geen toegang tot de Common Interface module" Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij op weg helpen? (digitenne deed het al wel met de Singhle tuner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

shadowillusions schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:33:
Sharp 37-XD1E & Samsung 37-M86.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Voor degene die het nog willen weten. Er is een nieuwe software update uit. 0.96.

De version history is blijkbaar afgeschaft. Ik kan dus niets vinden van eventuele verbeteringen. Ik test de komende dagen de nieuwe firmware en laat wel weten wat ik heb ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds gisteren een (tot nu toe) zeer tevreden eigenaar van deze schitterende tv, heb echter toch een probleempje; het geluid werkt niet via de tv wanneer ik deze via mijn Samsung digitale ontvanger laat lopen. Ook via m'n Versatel ontvanger geen geluid. En dit terwijl toen ik net alles aangesloten had, alles perfect werkte ??? Er wordt wel geluid weergegeven wanneer ik de ontvangers uitzet en dus een analoog signaal heb, ook heb ik geluid wanneer ik e.e.a. via de surround set laat lopen.
Iemand wellicht ook ervaring hiermee of liever nog een oplossing hiervoor ? Gr Jeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de .96 versie nu 2 dagen draaien, zie eigenlijk geen verschillen. Het is er niet slechter of beter op geworden.

Beetje vreemd dat er geen changelog is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwain
  • Niet online
Ik weet ook niet exact wat ik moet denken van deze update. Ik heb deze TV nadat de problemen zijn opgelost met het panel. (+-7de week van dit jaar was het probleem opgelost).
Misschien dat de update meer wonderen doet voor iemand met nog een oudere panel?

Wel heb ik de indruk dat de donkere delen iets donkerder zijn geworden. Zwart is meer zwart geworden. Voor de rest vind ik ook niets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat met de nieuwe update de kleuren iets helder zijn geworden.

Verwijderd

tja en ik heb toch zeker weten een 37pf9731d met een produktiedatum later dan week 7 van dit jaar. Maar toch heb ik op dit moment last van verticale strepen bij volledige camara bewegingen (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) bijv bij een voetbalwedstrijd. Verder heb ik last van de witte vlekken vanuit alle 4 de hoeken. Ik heb al verschillende firmware versies geprobeerd, maar zonder resultaat.
oh ja en het is erg afhankelijk va de omgevingstemperatuur....of te wel hoe warmer hoe beter..

Lijkt erop dat ik toch maar voor reparatie ga bellen.

De .96 firmware heeft het beeld (tussen de balken en vlekken door) wel mooier en scherper gemaakt, de kleuren komen beter tot zijn recht. Ook de lichtsensor vind ik beter...maar ja die balken en vlekken:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook een in november vorig jaar gekocht, en die heeft ook last van donkere vlekken als het toestel pas aanstaat. Na een uurtje zijn ze goeddeels weg, maar toch ga ik hem eerdaags ook maar ter reparatie aanbieden.

Maar wat anders waar ik bijna niets over lees in dit topic. Ik had me bij de aankoop verheugd op de fijne ingebouwde mediastreamer. Maar een gedownloade dvd streamen is er niet bij. Ik kan losse .vob files afspelen maar dan geen subtitles, geen audiospoor keuze. Hij herkent geen ifo files waar de dvd structuur in opgeslagen staat.

Is hier een oplossing voor of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de mijne is ter reparatie aangeboden. Ben benieuwd, hopelijk is het op die betreffende dag niet te warm, want dan zie je het niet zo goed.......

Overigens heb ik via de verkoper nu officieel 4 jaar volledige garantie kunnen regelen. Die zal ik wel nodig hebben...
Mijn moeder heeft de philips 32pf5332, die heb ik ook meteen ter reparatie aangeboden omdat deze pas na 4 keer aanzetten ook beeld bij het geluid geeft..

Gaat lekker philips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens een ander forum de grootste wijzigingen in de laatste update .96 (en .92)

Main modifications
JX31E_96.0
• improved standby mode behaviour
JX31E_92.0
• improved playing of MHEG applications (for UK customers only)

weet niet of het klopt..en weet niet waar ze het vandaan hebben..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net is iemand van technorep langs gewees voor mijn 37pf9731. Hij zag de vlekken en strepen wel, maar volgens hem viel het binnen de specificaties en hadden alle lcd tv's (ook van andere merken) wel wat + en - punten. Ik moest er maar "doorheenkijken". Ook nieuwe modellen hebben deze vlekken en strepen volgens hem.

Nu wil ik toch even rechtstreeks bij philips mijn beklag doen, niet over technorep, want die kunnen er ook niks aan doen, maar echt bij philips over deze TV. Want voor een tv van 2500 (ja ik heb nog 2500 betaald) hoort dit toch niet. Nu lees ik in eerdere berichten dat enkele van jullie al eens eerder contact hebben opgenomen met philips. Maar met welk e-mail adres? Want als ik via contact en ondersteuning ga wordt mijn mailtje volgens mij weer geforward naar technorep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Zojuist Firmware .96 geupload. Ik zie weinig verschil. Alleen Automatisch Zoom reageert nu langzamer dan voorheen :s

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Philips ook een mail gestuurd over de vlekken in mijn toestel.
Maar ik moet wel zeggen dat hiet hier na een half uurtje ook nauwelijks nog zichtbaar is. Alleen aan de zijkanten van het beeld in de effen vlakken zie je het nog.

Is het bij anderen nu helemaal weg of ook niet. Ik lees ook veel over andere ellende die je er voor terugkrijgt, zoals een nog kleinere kijkhoek en nog lelijker zwartwaarden. En die 2 dingen vind ik al zo slecht bij deze tv . . .

Ben er niet helemaal uit wat te doen. Afwachten maar waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:02:
Maar ik moet wel zeggen dat hiet hier na een half uurtje ook nauwelijks nog zichtbaar is. Alleen aan de zijkanten van het beeld in de effen vlakken zie je het nog.

Is het bij anderen nu helemaal weg of ook niet. Ik lees ook veel over andere ellende die je er voor terugkrijgt, zoals een nog kleinere kijkhoek en nog lelijker zwartwaarden. En die 2 dingen vind ik al zo slecht bij deze tv . . .

gebruik jij de lichtsensor? of te wel staat die bij jou aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik jij de lichtsensor? of te wel staat die bij jou aan of uit?

De lichtsensor heb ik uitstaan omdat het beeld er donkerder en fletser van wordt, contrastarmer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de lichtsensor altijd aanstaan, toen de monteur kwam heeft deze de lichtsensor uitgezet en het contrast op 100. Inderdaad waren vervolgens de vlekken nauwelijk te zien, al waren ze er nog steeds (maar binnen specificaties). Ik kijk nu zonder lichtsensor en moet zeggen dat de vlekken en strepen een stuk minder zijn. Maar minder vind ik eigenlijk niet goed genoeg.

Aan welk e-mail adres heb jij een mail gestuurd bij philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Philips heb je een support sectie, met een telefoonnummer en een invulveld om een bericht te sturen. Het is dus een webformulier die je invult. Je krijgt na verzenden een mail van Philips terug als verzendbewijs met de door jou opgestelde tekst erbij.

Ik zal wel eens wat langer met de lichtsensor aan kijken. Op het eerste gezicht worden de strepen niet erger. Contrast op 100 vind ik wel ereg hoog als je huiskamer niet zo heel erg verlicht is zoals hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:02:

Heb jij al iets terug gehoord van philips? En wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een excuus dat het zolang duurde voordat ze reageerden (2 weken) en vervolgens afgesproken dat er een monteur langskomt om hem hier te repareren of anders mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is een monteur van TVA langsgeweest.
Hij heeft een waarde in het service menu veranderd iets over backlightsturing. Dit was de belangrijkste wijziging zei hij.
Daarna heeft hij het contrast op 100 gezet en de lichtsensor en dynamic contrast beide uit.

Zo moet hij de komende weken draaien en dan zouden de vlekken weg moeten zijn en blijven.
Na 10 minuten waren de horizontale strepen al goeddeels weg, de onderste streep en de vlek onderin nog niet.

Nu, na 8 uur lang op MTV (hoe meer het beeld beweegt hoe beter zei de monteur) gestaan te hebben zijn de strepen en vlekken wel weg. Ik laat de tv nog maar even 24 uur continue aanstaan.
Daarna de komende weken maar met een lasbril op kijken :-). Dan back to normal.

Het ziet er veelbelovend uit in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dus...
Ik heb ook 2 weken gekeken met een contrast van 100 en lichtsensor uit..
Het wordt minder, totdat je je eigen instellingen weer terug zet.
Binnen een aantal dagen had ik in ieder geval weer strepen/vlekken.. Bij mij zie je het heel erg bij bijvoorbeeld een voetbalwedstijd waar de camera bijv van links nar rechts gaat..

Heb hier nu al 2 keer over rechtstreeks geklaagd bij philips, maar krijg GEEN reactie. Binnen kort maar eens bellen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kreng is definitief weg, had geen nut of zin meer om mee door te gaan. Werd gestoord van de brom. Heb nu van Philips een 37PFL7932 gekregen als omruil. Ik hoop mijn oude LCD spoedig voor altijd te kunnen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij hebt een hele nieuwe gekregen?

Hoe vaak zijn ze langs geweest voordat ze dit aanbod deden?

Die van mij is dus net gerepareerd, ik heb hem 10 dagen continue aan laten staan.

Nu draai ik hem een paar dagen op de normale beeldinstellingen. Ik hoop wel dat het nu goed blijft want het beeld ziet er erg goed uit momenteel. Maar als die strepen weer terugkomen trek ik direct weer aan de bel, hoewel de garantie wel binnekort afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze lcd nu een iets meer dan een jaar en ben over het algemeen tevreden. Heb net een playstation 3 aangeschaft met blu-ray, deze heeft nu ook een upscaler voor dvd's en geeft super beeld. Vooral blu-rays geven super beeld met 1080i. Jammer alleen dat sommige films en games met 1080p gedwonscaled moeten worden naar 1080i.
Ik zie persoonlijk wel verschil tussen 720p en 1080i, ook indien ik een 720p film kijk.
Voor televisie gebruik ik een HD-decoder van Samsung, deze kan mooi upscalen naar 1080i en geeft gewoon het beste beeld voor televisie-uitzendingen. Ook de hd-zender NGC is super mooi natuurlijk.
Ik heb ook de DVB-T icm met digitenne gebruikt in de tv, maar deze geeft alleen mooi beeld voor NED 1, 2 en 3. KPN geeft veel te slecht signaal door vind ik.

Na een paar maanden is bij mij ook de ambilight kapot gegaan en is de module en een lampunit vervangen. Nadat de garantie nu een maandje verlopen is, is de aan/uit knop kapot gegaan. Deze is in de televisie 'verdwenen'. Ik kan hem nu alleen aan en uit zetten via de stekker. Ga nu via mijn rechtsbijstand Philips vriendelijk vragen om de tv kosteloos te repareren, want Philips doet dit niet standaard na verlopen van de garantie. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat zo'n dure lcd na een jaar al kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 09:59:
Ik heb deze lcd nu een iets meer dan een jaar en ben over het algemeen tevreden. Heb net een playstation 3 aangeschaft met blu-ray, deze heeft nu ook een upscaler voor dvd's en geeft super beeld. Vooral blu-rays geven super beeld met 1080i. Jammer alleen dat sommige films en games met 1080p gedwonscaled moeten worden naar 1080i.
Ik zie persoonlijk wel verschil tussen 720p en 1080i, ook indien ik een 720p film kijk.
Voor televisie gebruik ik een HD-decoder van Samsung, deze kan mooi upscalen naar 1080i en geeft gewoon het beste beeld voor televisie-uitzendingen. Ook de hd-zender NGC is super mooi natuurlijk.
Ik heb ook de DVB-T icm met digitenne gebruikt in de tv, maar deze geeft alleen mooi beeld voor NED 1, 2 en 3. KPN geeft veel te slecht signaal door vind ik.

Na een paar maanden is bij mij ook de ambilight kapot gegaan en is de module en een lampunit vervangen. Nadat de garantie nu een maandje verlopen is, is de aan/uit knop kapot gegaan. Deze is in de televisie 'verdwenen'. Ik kan hem nu alleen aan en uit zetten via de stekker. Ga nu via mijn rechtsbijstand Philips vriendelijk vragen om de tv kosteloos te repareren, want Philips doet dit niet standaard na verlopen van de garantie. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat zo'n dure lcd na een jaar al kapot is...
Hi Ouwie,
Ik heb in maart een nieuw paneel in m'n 37PF9731D/10 gekregen i.v.m het bekende backlight probleem. Na de reparatie heb ik een extra jaar fabrieks garantie van Philips erbij gekregen (is ook niet meer dan logisch aangezien het LCD-paneel het duurste onderdeel van de TV is en eigenlijk dus de gehele TV is).
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je nog geen paneel-reparatie hebt gehad aan je scherm (knock on wood). Als het alleen je Ambilight module is zou het trouwens ook niet meer dan netjes zijn van Philips om de garantie van de hele TV te verlangen aangezien dit waarschijnlijk na het LCD-paneel zelf ook één van de duurdere onderdelen van de TV is (vergelijk de prijs van een Philips TV met en zonder ambilight maar eens)
Ik zou in ieder geval proberen kostenloos dit te laten repareren. Volgens de Consumentenbond heb je hier sowieso recht op (de te verwachte levensduur van zo'n apparaat is veel langer dan 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bransbak

Bedankt voor de tip, denk dat ik wel sterker sta omdat de ambilight-module al eens kapot is gegaan. Ik heb ook het vermoeden dat de knop beschadigd kan zijn bij het repareren van de LCD door TVA. Ga morgen Philips bellen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste