Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 53.381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg na 5 weken alsnog een reactie op mijn mail naar philips:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer,

U heeft ons gevraagd om een reactie over de vlekken/strepen op uw scherm.

De strepen/vlekken vallen helaas binnen de specificaties van uw tv.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen hebben, neemt u dan alstublieft contact met ons op. U kunt ons tevens bereiken via telefoonnummer 0900-8407 (€ 0.10 p/m) van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur. Vermeldt u daarbij het volgende referentienummer: < SERVICE REQUESTNR>

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxx xxxxxxxxx

Philips Nederland

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lekker lang en goed onderbouwd mailtje ook.....Nooit meer een Philips voor mij:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

Ik ben van plan een LCD tv te gaan gebruiken als game-monitor. Mijn bureau staat tegen de vensterbank aan, en ik wil de TV op de vensterbank zetten. Nu is mijn oog eigenlijk gevallen op deze 37" philips.

Probleem is: ziet dat er een beetje mooi uit als je computergames op zo'n grote LCD speelt?
Of is het allemaal kei wazig net als bij een crt-tv?
Ik speel bijvoorbeeld GTR2, een race-game daar vind ik de details niet zo belangrijk, maar ik speel ook Company of Heroes, een rts, en daar is het wel fijn als je ziet dat de poppetjes van de tegenstander een handgranaatje gaan gooien.
Heeft iemand daar ervaring mee? Dus specifiek met het gebruiken van deze tv als monitor?

Ik heb ook naar een Sony Bravia zitten kijken, die als voordeel heeft dat ie 1080p input heeft maar als nadeel is dat ie geen Ambilight heeft.
Het liefst zou ik zo'n tv een dag aan mijn PC hangen om het uit te proberen maar ik kan me niet voorstellen dat er winkels zijn die dat toestaan of wel?

bedankt alvast voor enige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het amberlicht laten voor wat het is en voor een echte 1080p gaan.
Ik heb een X-box draaien op 1080i op een 37PF9731D10 en dat ziet er mooi uit maar toch voor
mij NOOIT meer philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 23:50:
Dag mensen,

Ik ben van plan een LCD tv te gaan gebruiken als game-monitor. Mijn bureau staat tegen de vensterbank aan, en ik wil de TV op de vensterbank zetten. Nu is mijn oog eigenlijk gevallen op deze 37" philips.

Probleem is: ziet dat er een beetje mooi uit als je computergames op zo'n grote LCD speelt?
Of is het allemaal kei wazig net als bij een crt-tv?
Ik speel bijvoorbeeld GTR2, een race-game daar vind ik de details niet zo belangrijk, maar ik speel ook Company of Heroes, een rts, en daar is het wel fijn als je ziet dat de poppetjes van de tegenstander een handgranaatje gaan gooien.
Heeft iemand daar ervaring mee? Dus specifiek met het gebruiken van deze tv als monitor?

Ik heb ook naar een Sony Bravia zitten kijken, die als voordeel heeft dat ie 1080p input heeft maar als nadeel is dat ie geen Ambilight heeft.
Het liefst zou ik zo'n tv een dag aan mijn PC hangen om het uit te proberen maar ik kan me niet voorstellen dat er winkels zijn die dat toestaan of wel?

bedankt alvast voor enige reacties.
Hi Merquise,

Ik ben zelf geen gamer maar heb de 37PF9731D/10 via DVI naar HDMI aan mijn Apple MacMini hangen. Ik draai hier 1920x1080i als resolutie op en moet zeggen dat de de-interlacer van de TV heel erg goed z'n werk doet. Zelfs bij gewoon computer-werk (surfen, e-mail e.d.) is het beeld scherp. Bij sommige horizontale 1 pixel lijnen zie je heel af en toe het beeld een klein beetje trillen.
Ik gebruik de MacMini en TV combi ook om m'n iTunes, iPhoto, DVD's en IP-TV te bekijken en dat ziet er echt waanzinnig goed uit. Dus ik kan me voorstellen dat games helemaal geen probleem moeten zijn. (mits je uiteraard je PC via DVI-HDMI op 1920x1080i aansluit). Het mooie is dat bij alles wat je vanaf de computer op je TV laat zien ook het Ambilight meedoet (dus foto-slideshows, iTunes visualiser etc.) dus ook games die je speelt.
Zoals eerder gezegt is de de-interlacer van de TV erg goed en denk ik dat je de full HD resolutie in progressive input niet zult missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat was nou precies het puntje waar ik me zorgen over begon te maken, dat het geen 1080p is.
Maar ja, dit soort dingen moet ik echt zien alvoor ik er een oordeel over kan vellen.
Zijn er al mensen geweest die echt met eigen ogen het verschil hebben gezien tussen 1080p en 1080i?
En dan bedoel ik dus die met een PC/laptop aan de tv hebben gehangen en eens op websites hebben gekeken of alles leesbaar was, daarna een keer een spelletje gedaan hebben om te kijken of niet alles hakkelig wordt en zo?
If not ben ik bang dat ik de eerste zal worden maar dan zal ik mijn bevindingen hier vermelden :)

Ik zit intussen ook bij het sony Bravia topic rond te neuzen, die hebben 1080p maaarrr... die zijn ook meteen 500 euro duurder. En, mij leek juist het ambilight wel een mooi effect hebben voor als ik midden in de nacht RPG's aan het spelen ben (en ik speel vaak snachts dankzij mijn fijne ploegendiensten)

Denken jullie dat ik zomaar met een laptop naar een winkel als de BCC kan lopen en daar mijn laptop aan de tv kan hangen? Of heeft er al iemand ervaringen mee?

thnx!

edit: goeiemorgen zeg!
Er is ook een PF9732 uit en die slikt wel 1080p input.
Heb ik toch nog mijn ambilight :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:23:
[...]

Hi Merquise,

Ik ben zelf geen gamer maar heb de 37PF9731D/10 via DVI naar HDMI aan mijn Apple MacMini hangen. Ik draai hier 1920x1080i als resolutie op en moet zeggen dat de de-interlacer van de TV heel erg goed z'n werk doet. Zelfs bij gewoon computer-werk (surfen, e-mail e.d.) is het beeld scherp. Bij sommige horizontale 1 pixel lijnen zie je heel af en toe het beeld een klein beetje trillen.
Ik gebruik de MacMini en TV combi ook om m'n iTunes, iPhoto, DVD's en IP-TV te bekijken en dat ziet er echt waanzinnig goed uit. Dus ik kan me voorstellen dat games helemaal geen probleem moeten zijn. (mits je uiteraard je PC via DVI-HDMI op 1920x1080i aansluit). Het mooie is dat bij alles wat je vanaf de computer op je TV laat zien ook het Ambilight meedoet (dus foto-slideshows, iTunes visualiser etc.) dus ook games die je speelt.
Zoals eerder gezegt is de de-interlacer van de TV erg goed en denk ik dat je de full HD resolutie in progressive input niet zult missen.
Ik gebruik de 37PF9731D/10 in combinatie met mijn mediacenter en ik heb de resolutie bewust op 720p staan omdat ik het beeld op 1080i te veel vindt trillen. Met het kijken van films (en dus ook het spelen van spellen) valt het wel mee, als ik echter loop te internetten of video's aan bewerken ben irriteert het onrustige beeld mij te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat trillen zal niks te maken hebben met het feit dat het 1080i is. De TV maakt daar namelijk zelf 1080p van.
Dat trillen zal dus wel ergens anders door komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 14:23:
[...]

Hi Merquise,

Dit kan ik beamen. Het beeld is scherp en geschikt om te surfen en te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-08 21:46
Hoi,

Ben nu dus zo ver dat ik voor een 2e maal ESK moet gaan laten inschakelen, De beroemde paneelinstelling en verandering in contrastinstelling hebben niet geholpen.
(de goede niet te na gesproken, maar sommige medewerkers zijn op het onbeschofte af daar)

Ik zie er van komen dat er een nieuw panel in moet. Mijn vraag is de volgende:
Doen of niet??

Ik hoor veel ellende over kijkhoekproblemen.

Kiezen tussen accepteren van de ongelijke verlichting (vooral kort na het inschakelen) en goed zichtbaar in lichte luchtpartijen, maar zeker weten dat de kijkhoek in ieder geval in orde blijft of:

De gok nemen en het panel laten wisselen?

Laten we wel wezen, deze TV zal door al de problemen nooit meer een warm plekje in mijn hart krijgen.

Wat me ook mateloos stoort is de automatische beeldgrootteknop, het werkt half en het zit veel te ver weg in menu's.
En dat je het icoon van de luidspreker in beeld houdt, je moet nu dus het geluid met de volumeknop uitzetten.
Ambilight dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het panel ook gereset. Nu, een paar weken later zijn de strepen gelukkig nog steeds weg.
Blijft toch raar dat bij de ene de strepen weer terugkomen en bij anderen weer niet

Alleen zie ik wel dat het zwartste zwart niet meer zo diepzwart meer is als voorheen.
Dit valt op bij donkere films die je s'avonds bekijkt, dus met weinig omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus F.
  • Laatst online: 03-08 21:46
Heb je ook al eens gelet op bandering?

Hoewel ik even niet zeker meer weet of het nou voorkwam bij panel-instelling of vervanging. 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door Klaus F. op 07-11-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCALoermans
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-08-2023
Hallo

Ik volg al bijna 1 jaar deze topic.
Zelf ook een paneel wissel gehad, ik kan zeggen dat dit nog slechter voor de beeld kwaliteit is dan met strepen. Ook na veel moeite een nieuwe 37pf9731 gekregen. Bij de paneel wissel was het beeld schokkerig en niet echt scherp meer. Ook al werd beweerd dat de TV aan de specifikaties voldeed na een paneel wissel.

AUB een paneel wissel is gewoon weg niet de oplossing.
Ga voor een nieuw exemplaar of een andere type. Ik heb er 7 maanden over moeten mailen, bellen, dreigen etc. om het voor elkaar te krijgen.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:56

Ravefiend

Carpe diem!

Nou heb ik deze TV ook alweer een hele poos, tot op heden eigenlijk nog niet veel klagen van gehad behalve dan dat in het begin het kijken van HD content via de PC soms weg viel.

Gisteren heb ik de laatste firmware update gedaan. Blijkbaar zitten ze nu al aan deze versie JX31E-0.96.0.0 die je vanaf deze locatie kan downloaden:Wat ik me nu wel afvraag is het nut om het type apparaat op te geven via het TV-Menu --> Installatie --> Aansluitingen. De LCD heb ik als secondary monitor gefigureerd op mijn PC (8800GTS) dus maakt het dan enig verschil dat ik dan PC toewijs aan mijn HDMI 2 ingang? De manual zegt hier natuurlijk weer niet veel over .... :+

Edit: Blijkbaar toch veel mensen die klagen over verticale strepen maar is hier ergens een specifieke guide voor om dit te bepalen?

[ Voor 33% gewijzigd door Ravefiend op 10-11-2007 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
Ravefiend schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 08:33:
Gisteren heb ik de laatste firmware update gedaan. Blijkbaar zitten ze nu al aan deze versie JX31E-0.96.0.0.
Zojuist is versie 000.100.000.000 verschenen, deze keer in 8 verschillende talen voor zowel de 32PF9731D als de 37PF9731D:

http://www.p4c.philips.com/files/3/32pf9731d_10/
http://www.p4c.philips.com/files/3/37pf9731d_10/

(je moet dan een van de ZIP-files pakken)

Helaas nog geen change log...

[ Voor 4% gewijzigd door Mr Magic op 10-11-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
firmware geladen...
Beeld lijkt iets strakker te worden... (maarja misschien wel wishfull thinking!"?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
MCALoermans schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:27:
Hallo

Ik volg al bijna 1 jaar deze topic.
Zelf ook een paneel wissel gehad, ik kan zeggen dat dit nog slechter voor de beeld kwaliteit is dan met strepen. Ook na veel moeite een nieuwe 37pf9731 gekregen. Bij de paneel wissel was het beeld schokkerig en niet echt scherp meer. Ook al werd beweerd dat de TV aan de specifikaties voldeed na een paneel wissel.

AUB een paneel wissel is gewoon weg niet de oplossing.
Ga voor een nieuw exemplaar of een andere type. Ik heb er 7 maanden over moeten mailen, bellen, dreigen etc. om het voor elkaar te krijgen.

Succes ermee.
Ik ben er ongeveer 4 maanden mee bezig geweest en ik krijg deze week het nieuwe model (37PFL9732) als vervanging. Kost wat irritaties en brieven en dreigen maar dan krijg je ook wel een nieuwe TV. Mensen neem er geen genoegen mee als iets niet goed werkt.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de nieuwe firmware geladen..

Beeld lijkt beter..als in scherper/duidelijker weet het woord niet zo goed..maar even een paar dagen aankijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Smarty77 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:05:
firmware geladen...
Beeld lijkt iets strakker te worden... (maarja misschien wel wishfull thinking!"?)
Volgens deze PDF is dit de enige wijziging:
Main modifications
JX31E_100.0
• improved EPG stability
Denk ook wishful thinking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Mr Magic schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:31:
[...]

Volgens deze PDF is dit de enige wijziging:

[...]

Denk ook wishful thinking :D
Changelogs zeggen me niet zoveel :)
In het verleden meerdere malen tegen gekomen dat functionaliteiten niet meer werkten of in 1 x wel... terwijl er geen betreffende changes in het changelog vermeld stonden...
Dus alles kan... maar afwachten dus. Misschien beter beeld misschien ook niet (maar als ik het dan maar als beter zie dan vind ik het best als je begrijpt wat ik bedoel! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijklarg
  • Laatst online: 04-05-2021
Hallo,

sinds afgelopen weekend heb ik ook een philips 37pf9731D. Na eigenlijk korte tijd viel het mij op dat er bij met name snelle shotwisselingen een kleine vertraging ontstaat. Het lijkt wel of de monitor op een bepaalde plek het signaal niet snel genoeg kan verwerken, waardoor het beeld, op de plek waar de meeste beweging is, vertraagd, (en dus niet kan verwerken)

Weet iemand welke instelling dit veroorzaakt? en hoe ik dit wellicht op kan lossen?

Ik heb al een nieuwe firmware geinstalleerd, maar dit geeft geen resultaat.

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Die vertraging heb ik ook wel eens gezien ja. Ik had het idee dat het met de laatste firmware (0.100.0.0) weer terug was gekomen, terwijl ik het juist een hele tijd niet meer gezien had. Ik heb dus versie 0.96.0.0 er maar weer opgezet.

Verder moet je eens spelen met het uitzetten van een aantal digitale opties. Ik heb bijvoorbeeld Digital Natural Motion, Dynamic Contrast en Kleurverbetering helemaal uitstaan.

NB: zet dan wel de lichtsensor uit, anders wordt je beeld te donker/flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijklarg
Okey, dan moet ik dat even gaan proberen.

Heb jij misschien update 0.96.0.0 nog voor mij, of wellicht een link, waar jij deze gedownload hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijklarg
Ik heb het geprobeerd en nog steeds blijft de hapering. Ook heb ik even een DVD aangesloten, en ook hierbij is het goed zichtbaar. Nu maar eens proberen met het 1 voor 1 uitzetten van de digitale extra's, waardoor ik wellicht erachter kom, waardoor de monitor niet alles goed weergeeft.

(het is zelf goed zichtbaar bij shotwisselingen. 1 frame (beeldje) na een shotwissel blijft dan ook even in een freeze staan)

Het lijkt mij dat de software het signaal niet snel genoeg om kan rekenen, waardoor hij soms steekjes laat vallen. Is wellicht ook software matig op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is zover. Heb sinds eind april 2007 de Philips 37PF9731. Niets dan lof in het begin, ik zag wel wat strepen in het blauwe scherm bij het aanzetten, maar dit was vaak weg binnen een half uur. Ik had mijn contrast tot voor een aantal weken terug altijd op 95 staan. Afgelopen weken toch eens wat gaan tweaken met de beeldinstellingen om zo het optimale er uit te halen. Contrast uiteraard drastisch terug gedraaid richting 70.

Sinds die tijd ben ik ook in de pijnlijke wereld van kerstbomen en lamellen terecht gekomen. Als ik m aanzet zie je het backlight probleem in volle glorie en na een paar uurtje draaien is het wat minder duidelijk, maar nog altijd niet weg. Ik vind dit volstrekt onacceptabel voor een high-end tv van het jaar waar ik een maand of 8 geleden bijna 2500 euro voor op tafel heb gelegd.

Ik lees hier nu menig negatieve ervaring en twijfel over welke stappen ik moet nemen. Ik heb de tv bij BCC gekocht, maar neig meer naar meteen contact leggen met Philips via de telefoon, wat raden jullie aan?

Wat zijn mijn rechten en waar kan ik voor kiezen? Ik wil geen ellende met 3 of 4x repareren en dan nog geen goed toestel hebben. De reacties hier in het forum te lezen is er gewoon geen goede oplossing (lamellen komen terug of wel nieuw panel is slecht). Het lijkt me dat Philips zich zeer bewust is van de problemen met hun so-called flagship model. Ik wil eigenlijk meteen inzetten op vervanging door een nieuw toestel/type, is dit te doen en hoe kan ik dit het beste aanpakken? Volgens het consumentenrecht heeft de koper, in alle redelijkheid, het recht te besluiten of hij reparatie wil of vervanging. Aangezien het om het panel met backlighting gaat lijkt vervanging mij dus wel redelijk.

Ik ben erg teleurgesteld en wil gewoon geen weken zonder toestel zitten en van reparatie naar reparatie hobbelen zoals andere gebruikers hebben meegemaakt het afgelopen jaar. Hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:15
Ik vind toch dat je philips eerst een eerlijke kans moet geven om het probleem op te lossen.(Is het recht van de fabrikant)
Je bent wel erg voorbarig met je teleurstelling.
Natuurlijk is het lezen van de problemen van andere niet leuk maar wie zegt dat het bij jouw ook zo loopt.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moet zeggen dat de service van Philips prima is. Vandaag is al iemand langs geweest van technorep. Ik was zelf niet thuis, maar mij is medegedeeld dat de software is geupdate en dat de instellingen in het systeem zijn veranderd. De tv zou denken dat er een andere beeldbuis in zou zetten waardoor het backlight minder fel brand. Komende 1 a 2 weken moet de contrast op 100, lichtsensor uit, dynamisch contrast uit.. Het bekende verhaal. Volgens de man van Technorep had ie talloze problemen met deze tv gehad. De eenduidige oplossing zou dit zijn, geen panelwissel of wat dan ook.

So far so good, ik ben blij door de snelle service en gewoon ff 1 week volle bak de tv laten draaien en dan zou alles goed moeten zijn. Eenmaal thuis gekomen meteen tv aangezet. Contrast idd op 100 en vlekken nog altijd daar, maar dat zou een kwestie van tijd moeten zijn. Wat schetst echter mijn verbazing bij het aanschouwen van het blauwe scherm dat er over het gehele scherm van boven naar beneden ongeveer om de centimeter strepen lopen (de strepen zijn moeilijk te definieren, het heeft niks met backlighting te maken maar gewoon met scherm mijn inziens).

Wat nu te doen? Meteen morgen telefoon in duiken weer?

EDIT: Trof overigens net bij het observeren van het scherm ook 1 dode pixel tegen, rechts van het midden, moet ik daar iets mee doen. Heb ik uberhaupt rechten bij 1 dode pixel?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@Punt2008: het instellen van het display type op 087 terwijl het paneel niet vervangen is, is de standaardoplossing van Philips, samen met het twee weken laten draaien met contrast en helderheid op 100. Deze oplossing is volgens mij ontstaan toen bleek dat de beeldkwaliteit van het vervangende paneel in veel gevallen als slechter werd ervaren dan het oorspronkelijke paneel.

De instelling van display type 087 zorgt ervoor dat de standaard helderheid al hoger is, onafhankelijk van de op de TV ingestelde helderheid. Dit veroorzaakt m.i. ook te verticale strepen die je nu ziet.

Ik heb zelf nog een exemplaar met het oorspronkelijke paneel en heb ook nog steeds lamellen. Bij mij verdwijnen de lamellen echter binnen 10-15 minuten als ik de TV op een ongebruikte ingang zet (met blauw scherm), waarbij op die ingang de helderheid en het contrast dan beide op 100 staan.

Ik heb ook geprobeerd te draaien met display type 087, maar daarbij vond ik de beeldkwaliteit toch minder dan met type 031, voornamelijk door de genoemde verticale strepen die je dan ziet op grote egale vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mr Magic:

En je hebt geen contact gehad met Philips hierover? Zo wel wat was hun reactie? Ik denk toch dat ik hier morgen meteen weer over ga bellen.. Overigens vallen de verticale strepen mij nu alleen nog maar op op het blauwe scherm.. Kwaliteit had ik ook een iets mindere indruk van, maar dacht dat dat mijn verbeelding was. Ik lijk op deze manier veel meer noise/artifacts te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ja, daarom heb ik het display type ook weer op 031 gezet.

Ik heb geen contact gehad met Philips. Als de lamellen eenmaal weg zijn is het beeld verder uitstekend. Ik heb me aangewend om de TV gewoon altijd "op te warmen" via het blauwe scherm met contrast en helderheid op 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen de Philips DVDR3595H/31 DVD-Recorder via HDMI aangesloten op mijn 32PF9731D/10. Ik heb de indruk dat als ik het (analoge) antenne-signaal rechtstreeks op mijn TV bekijk, het beeld beter is dan dat ik het via de DVD-recorder bekijk. Je zou andersom verwachten, omdat de antennekabel rechtstreeks op de DVD-recorder is aangesloten en daarna pas de TV in gaat. Het analoge signaal legt dus een kortere weg af via de DVD-recorder.

De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat mijn TV geen PixelPlus/ClearLCD enz. gebruikt op de HDMI-ingang. Zou dat kunnen kloppen? Als ik dan dus via mijn DVD-recorder kijk, krijg ik een naar 1080p ge-upscaled rauw antennesignaal te zien, zonder PixelPlus enz.

Kan iemand van jullie hier iets over zeggen?

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik heb zelf een Samsung DCB-H360 decoder die via HDMI is aangesloten. Op de 720p en 1080i resoluties zijn er twee digitale opties niet beschikbaar: Clear LCD en Digital Natural Motion.

Het valt mij echter op dat op 576p de kleuren ook beter zijn dan op 720p of 1080i. Dit heeft volgens mij niks met deze twee opties te maken, maar waar het dan wel aan ligt heb ik nooit kunnen ontdekken.

Als je overigens bedoelt dat het analoge TV-beeld slechter is wanneer je het antenne-signaal doorlust via de DVD-recorder, kan dat alleen aan het RF-gedeelte van de DVD-recorder liggen. HDMI-upscaling heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Mr Magic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:26:Als je overigens bedoelt dat het analoge TV-beeld slechter is wanneer je het antenne-signaal doorlust via de DVD-recorder, kan dat alleen aan het RF-gedeelte van de DVD-recorder liggen. HDMI-upscaling heeft hier niets mee te maken.
Dat is het dus juist niet! Ik heb het antenne-signaal sowieso via de DVD-recorder doorgelust. Dus als ik "gewoon" TV kijk, dan bekijk ik een antenne-signaal dat via mijn DVD-recorder naar mijn TV gaat. Ik kijk dan dus wel via de analoge ingang van mijn TV.

Als ik echter via de HDMI-ingang kijk, dan is het beeld slechter. Dit is op zich raar, want het analoge-signaal legt een kortere weg af. Het signaal wordt immers al in de DVD-recorder omgezet naar een digitaal signaal en gaat dan naar mijn TV. Dit zou dus kunnen betekenen dat de DVD-recorder het signaal niet zo goed omzet. Maar als ik naar het beeld kijk, vermoed ik dat het eerder te maken heeft met het ontbreken van die PixelPlus en aanverwante zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de tv een aantal dagen volle bak te hebben laten draaien lijken de vlekken inderdaad grotendeels weg. Maar de verticale strepen die ik heb, hangen samen met minder beeldkwaliteit. De tv heeft duidelijk meer last van artefacten en noise en het beeld is niet meer des philips! Heb het vergeleken met de 9631 die een vriend van mij tegelijkertijd heeft gekocht en zijn beeld is kwalitatief gewoon beter! Daarnaast heb ik nu last van een hoge ruis/brom in de tv als ik het contrast lager zet dan 100. Op 100 hoor ik niks bij lager een constante ruis, is weliswaar te overpoweren met geluid, maar dit alles kan toch niet de bedoeling zijn? Heb gisteren contact gehad met technorep, wat was de mededeling? Dit valt binnen de specificaties meneer! Het is het een of het ander, er is geen betere oplossing. Het zijn of de verticale strepen of de lamellen weer op den duur. En de kwaliteitsachteruitgang was in hun ogen niet mogelijk.

Ik ben vervolgens weer met philips in de slag gegaan, uiteindelijk de persoon met meeste zeggenschap aan de telefoon gekregen en deze kon mijn frustratie aardig volgen en verzocht mij een brief te schrijven naar consumenten belangen. Even afwachten dus... Hopen dat ik binnen een redelijke termijn reactie krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een weekend tv kijken is het wel duidelijk dat de kwaliteit echt achter uit is gegaan door de aanpassingen in het servicemenu.. Lichte beelden gaan prima, maar zodra het wat donkerder zijn de ruis en artefacten enorm toegenomen ten opzichte van het moment voor de aanpassingen.. Even afwachten hoe philips reageert, hopelijk hoor ik eind deze week iets, maar heb er een hard hoofd in... Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een reactie op een brief??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt niet echt veel reactie meer op mijn posts, maar ik blijf maar even een update geven.

Ik belde vrijdag wat de status van mijn brief was en op wat voor termijn ik reactie kon verwachten. Ik werd niet bepaald vriendelijk te woord gestaan. Het kon 6 weken duren en ik moest maar geduld hebben, daarbij kwam dat elke keer als ik contact leg automatisch mijn case datum wordt aangepast en mijn behandeling weer achter in de rij wordt gezet. Hoe belachelijk ik dat ook vind, ik kan er weinig aan doen vrees ik!

Nu is er ook nog iets anders gaan spelen. Toen ik het serienummer moest doorgeven en de monteur is langsgeweest viel ons de installed date op. Die stond op 30 januari 2007 te staan. Dit is de datum avn 1e ingebruikname van de tv aldus de reparateur, dit is bevestigd door een kennis die ook een philips recent heeft gekocht. De tv is dus 2e hands aan mij verkocht door BCC!! Ik heb de tv op 27 april gekocht, 3 maanden na de eerste ingebruikname.

De reparateur heeft me toen ook nog het aantal branduren laten zien en dat stond op 1600uur! Na 8 maanden. Dat is meer dan 6,5 uur per dag gemiddeld!!! Ik ben bijna 4 weken op vakantie geweest en mijn vriendin en ik hebben een full time baan!!

Ga dus ook maar eens bij onze vrienden van BCC op bezoek. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Met zoveel branduren, en helemaal als je het gemiddelde uitrekend dan weet ik bijna zeker dat je een DEMO model in huis hebt. En dan zelfs een demo die om 9 uur 's ochtends aan is gedaan en pas 18:00 uur weer uit is gezet. Dus die heeft heel wat aan gestaan.
Als dit zo is zou ik zeker verhaal halen bij de BCC vrienden.. en misschien wel gewoon een nieuwe eisen of een schappelijk deal maken (iets van de prijs af!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele puzzel valt in elkaar:

Eind april kwam ik naar de BCC om uiteindelijk de 37PF9731 te kopen. Na wat discussie over de prijs kwamen we er uit. De verkoper dacht echter dat ie m moest bestellen, maar zou voor de zekerheid even achter kijken. En wat bleek er was er toevallig eentje geannuleerd en die zou ie voor ons klaarzetten.

Nadat we een busje hadden gehaald kwamen we terug om de tv op te halen. De verkoper kwam met de doos aangereden en wat meteen opviel was dat de doos was dicht getaped en open was geweest. Ik keek hier naar en vroeg er naar, waarop de verkoper zei: we hebben gecontroleerd of de voet er ook in zat, omdat er de laatste tijd nogal wat keren een voet ontbrak. Dat hebben we toen voor lief aangenomen en de deal afgerond.

Nu maanden later dit probleem dus. Als we de stukjes in elkaar leggen is het duidelijk dat BCC ons een gebruikt model heeft verkocht als nieuw (Misschien ook al een repartie 37pf9731, misschien een showroommodel / demo).

Vandaag dus langs geweest met dit verhaal en er was geen manager aanwezig, enkel een afdelingshoofd. Deze had best wat begrip voor de zaak, maar zei alleen dat de tv nu bijna meer dan een jaar oud is en waarom ik er nu pas mee kon.. (dit is niet waar, de TV is 8 maanden oud!) Ik kon uiteraard dit redelijkerwijs nooit geweten hebben! Ik kwam er achter toen de reparateur een week geleden langs is geweest!!

Moet ik op vervanging aan sturen? En sta ik daarmee volledig in mijn recht? Lijkt mij wel gezien de feiten:

*Doos was dicht getaped
*Installed date (= ingebruikname) 30 januari
*Aankoopdatum 27 april
*1600(!) branduren, wat neer komt op meer dan 6,5 uur gemiddeld per dag. En dan werken we nog full-time ook en zijn we in de periode sinds aankoop 4 weken op vakantie/weg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Blijf zeker posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:21:
Nu maanden later dit probleem dus. Als we de stukjes in elkaar leggen is het duidelijk dat BCC ons een gebruikt model heeft verkocht als nieuw (Misschien ook al een repartie 37pf9731, misschien een showroommodel / demo).
Waren de kabels, handleiding enz. dan niet uit hun verpakking gehaald enz.? Daaraan kun je toch vaak zien of het een gebruikt model is geweest. Ook het feit dat je niet meteen in het setup-menu terechtkomt als je de TV voor het eerst aanzet kan erop wijzen dat het geen nieuw exemplaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijklarg
Af en toe heb ik nog steeds dat het beeld hapert. Kan dit door de kabelexploitant liggen, of aan de tv met de extra opties? en is er wellicht iets wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Weet iemand of deze TV ook 1080i48 aankan?
Zo kan volgens mij een 1080p24 film het beste bekenen worden op deze Philips TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb sinds kort een Toshiba laptop met HD-DVD-drive en HDMI uitgang.
Deze aangesloten op m'n Philips TV (37PF9731). Krijg geen beeld. Diverse instellingen geprobeerd.
Melding op tv: Niet-ondersteund videoformaat.
Laptop kan 1080p aan, tv eveneens.
Signaal wordt wel naar de tv gestuurd, want als ik de HDMI-kabel verwijdert, komt er beeld op de laptop met de melding dat de HD-DVD-player stopt, vanwege verkeerd format.
Leverancier, waar ik beide heb gekocht, kan geen oplossing geven.
Heeft iemand enige ervaring met laptops met HD-DVD aangesloten op Philips full had tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tv kan geen 1080p aan, max 1080i
Het scherm is wel 1080p maar de maximale input = 1080i, de tv schaalt dat vervolgens op naar p
Deze TV is dan ook geen FULLHD al beweert philips of je leverancier anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

merk dat de philips pros hier zitten heb een leuke aanbieding gekregen voor een 42" LCD of zelfs 2 types, namelijk de 42PFL7662D en de 42PFL7962D, de laatste is met ambilights de ander zou t zelfde zijn zonder de ambilights.

Na wat op kieskeurig en andere spec sites gekeken te hebben zou de 42PFL7662D ook een 1080p scherm hebben maar niet de inputmogelijkheid, terwjil de 7962 dit wel heeft, netzo als hierboven besproken is.

kan iemand me dit bevestigen, en iemand tips over dit type, kom het maar weinig tegen hier op tweakers en ben benieuwd naar jullie expertise

Ik heb juist me keuze op een full HD gezet omdat het scherm ook al me pc monitor gaat dienen, nu las ik in dit of een ander philipstopic dat er tijdens gamen lag veroorzaakt kan worden, is dit enkel via scart en bv svideo, en hoef ik dit niet te verwachten als ik via DVI naar HDMI het aansluit op me pc!?

Tevens vind ik de prijs nieuw ook heel erg meevallen (vanaf 1250 online) voor een full HD én een Philips LCD tv die vaak stuk prijziger zijn dan de concurenten!? waar ligt dit aan, en is het een goeie keuze?!
Nevermind, t was een perfecte keus!! and you gotta love those ambilights O+

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 25-02-2008 16:57 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Magic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:30:
Ja, daarom heb ik het display type ook weer op 031 gezet.

Ik heb geen contact gehad met Philips. Als de lamellen eenmaal weg zijn is het beeld verder uitstekend. Ik heb me aangewend om de TV gewoon altijd "op te warmen" via het blauwe scherm met contrast en helderheid op 100.
Kan je mij de code geven voor in het servicemenu te geraken. Dan kan zelf eens de philips-oplossing proberen.
Ik zit namelijk ook met de kerstboom en lamellen.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Kan je mij de code geven voor in het servicemenu te geraken.
0 6 2 5 9 6 <info>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is weer nieuwe firmware...Version: 000.101.000.000
geen update history..
ook niet in de engelse (daar zit de update history normaal wel in)

Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:37:
geen update history..

Iemand al geprobeerd?
Zag het net ook op een Duits forum staan...
Daar had ook nog niemand 'm uitgeprobeerd. Ben een beetje huiverig voor de software updates, m'n scherm kwaliteit is er alleen maar op achteruit gegaan :-( Sinds het verwisselen van het paneel en de aangepaste firmware is het alleen maar bergafwaarts gegaan... Okay het backlight probleem met de horizontale banding is "opgelost" maar dat uitgewassen, korrelige, kleurbanden vertonend scherm wat we nu hebben is niet meer de kwaliteit die het scherm had toen ik 'm kocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:37:
geen update history..

Iemand al geprobeerd?
Op dit engelse forum heeft iemand e nieuwe software al uitgeprobeerd, maar hij komt van een heel oude versie (87.0) dus heeft heel wat tussenstappen overgeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Ik heb de firmware geïnstalleerd.. Draai er nu een avond en een dag mee. En moet zeggen dat het lijkt dat het beeld iets beter is.. Ik heb een dreambox via de scart en het beeld is niet altijd even mooi... Nu lijkt het een stukje beter (na wederom elke elektronische verbetering uit te hebben gezet!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 101 nu ook geinstalleerd. Ook ik heb het idee dat het beeld over het algemeen iets verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnuijens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10-2024
Darki3 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:32:
[...]

Ik ben er ongeveer 4 maanden mee bezig geweest en ik krijg deze week het nieuwe model (37PFL9732) als vervanging. Kost wat irritaties en brieven en dreigen maar dan krijg je ook wel een nieuwe TV. Mensen neem er geen genoegen mee als iets niet goed werkt.
Beste Darki3,

Ik heb een maand geleden voor de eerste keer ESK over de vloer gehad en ze hebben de standaardoplossing van Philips (instellen display type op 087 terwijl het paneel niet vervangen is, samen met het twee weken laten draaien met contrast en helderheid op 100) toegepast.
Na 2 weken heb ik de TV terug gezet op de fabrieksinstellingen. Het probleem is echter nog niet helemaal verholpen. De lichte en donkere horizontale strepen zijn nog steeds zichtbaar, wel in mindere mate.
De TV maakt nu echter veel zoemgeluid/brom (wat met name bij lage volumes erg storend is) en lijkt op deze manier veel meer last van artefacten en ruis (noise) te hebben. De (beeld) kwaliteit is er dus door de aanpassingen in het servicemenu op achter uit gegaan.
Aan de reacties in het forum te lezen is er gewoon geen goede oplossing (lamellen komen terug of wel nieuw panel is slecht).

Ik heb in het forum gelezen dat een producent conform het europees consumentenrecht het recht heeft om 3 x te proberen om de fout te herstellen. Ik heb Philips de kans gegeven om het toetsel te repareren maar wil gezien het feit dat het in mijn ogen duidelijk gaat om productiefout (die na reparatie of verandering van instellingen niet verholpen is) niet afwachten tot 3 keer repareren en zou graag in samenspraak met degene die mij het toestel heeft verkocht nu al bij Philips willen aandringen op vervanging van het toestel door het nieuwe model (37PFL9732) of de koop ontbinden.
Dit is bij jou, MCALoermans (MCALoermans in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]"), C200K (Verwijderd in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]") en istra (Verwijderd in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]") ook gebeurd. Graag zou ik van jou willen weten wat jij exact in de 4 maanden die jij er mee bezig bent geweest allemaal hebt gedaan (wat voor brieven en dreigen) om dit voor elkaar te krijgen.

Bij voorbaat dank voor je reactie ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de nieuwe firmware versie 000.101.000.000 geïnstalleerd, maar kan niet echt een verschil zien. Het is in ieder geval zeker NIET slechter geworden.
Wellicht dat de beeldkwaliteit ietsje beter is, maar dat is denk ik meer dat ik graag wil dat het beter wordt (wishfull thinking)...

Als iemand kan achter halen of er nog ergens een change-log is houdt ik me zeer aanbevolen, ben erg benieuwd wat er nu daadwerkelijk anders is aan deze firmware...

Maar in ieder geval, don't be afraid to update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Nou de change log is er hoor... Geen beeldverbetering als we de PDF mogen geloven:
JX31E_101.0
  • • solved : DVB-T reception problem in Balearic Islands
  • • improved wake-up behaviour with main switch on side I/O panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Boojengle
  • Laatst online: 13-06-2023
Tsja,

Hier erg dom geweest. Heb het paneel nummer in het service menu aangepast, maar erg dom verkeerde nummer ingevoerd en nu blijft het beeld op zwart (wilde dit doen nav. het kerstboom effect)

Iemand enig idee hoe dit te resetten is, is er een optie om de tv helemaal terug naar fabriekinstellingen te krijgen middels een verborgen code of i.d.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bird-of-prey
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 11:43
Er is in dit forum al melding gemaakt van het niet correct werken van de "digitale geluidsdoorvoer" icm DTS.
(dus DVD speler digital audio uit naar TV digital audio in en TV digital audio uit naar Versterker digital audio in).
Is dit werkelijk zo?
Speelt dit probleem ook wanneer het digitale geluid wordt aangeboden via HDMI?
Ik wil het digitale geluid het liefst via de TV laten lopen om lipsync problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend geprobeerd om diverse HD files af te spelen via de Connected Planet software.
Doch dit zonder resultaat?

Ik vind het een beetje bedroevend dat een Full HD TV zoals deze geen HD bestanden kan spelen...

Ook jammer dat geen NTFS harde schijven ondersteund worden...

Groetjes, Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:30
Ik heb zelf de 32pf9731d/10 het kleine broertje van de 37pf9731d/10, op deze tv heb ik last van een brakke aan/uitknop op het side-panel. (De knop lijkt wel te blijven hangen.) Iemand hier anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
Van die knop ben je de enige niet.
Mijn zwager had het ook en daarhebben ze een nieuw kunstof knoppen raampje in gezet.(garantie binnen een dag op zaderdag hersteld)
De kunst zit hem in het feit dat je de knop naar achter moet bedienen ipv in het toestel drukken, als je dat niet doet breken de scharniertjes af en in het ergste geval verdwijnt de knop in de tv.

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
snameroc schreef op woensdag 30 april 2008 @ 16:33:
Van die knop ben je de enige niet.
Mijn zwager had het ook en daarhebben ze een nieuw kunstof knoppen raampje in gezet.(garantie binnen een dag op zaderdag hersteld)
De kunst zit hem in het feit dat je de knop naar achter moet bedienen ipv in het toestel drukken, als je dat niet doet breken de scharniertjes af en in het ergste geval verdwijnt de knop in de tv.
Ik zal de servicedesk van Philips dan maar eens bellen en hopen dat het nog onder de garantie valt. Thanks voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeovee
jeeovee schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:45:
[...]

Ik zal de servicedesk van Philips dan maar eens bellen en hopen dat het nog onder de garantie valt. Thanks voor de tip in ieder geval.
Inmiddels gerepareerd door esk incl. coulance korting kwam het neer op 50 euro, tv was 16 maanden oud en viel dus buiten de garantie. Dat voor een knopje dat je niet mag indrukken maar moet strelen, duidelijk prutskwaliteit van philips, beetje jammer dat dit ook nergens staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allen,

Na enige tijd hier weer even een bericht van mij. Mijn TV is van december 2006 en nu dus meer dan 1 jaar oud.
Ik kan alleen maar zeggen dat na de problemen in het begin met de kerstboom, en de oplossing met nieuwe instellingen en software, de tv nu probleemloos werkt.

Het beeld is met UPC DVR en Scart, uitstekend! ;)

Intussen heb ik de HDDVR van UPC besteld en ben zeer benieuwd hoe het beeld via HDMI op 1080i zal zijn.

Heeft iemand hier al ervaring mee. Ben benieuwd!

Succes allen met het beeld van de EK wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Sprinter39,
Ik ben sinds kort ook van analoog UPC naar digitaal over gegaan omdat de analoge zenders steeds slechter werden. Moet zeggen dat het er nu een stuk beter uit zag. Vergelijkbaar met toen ik de TV 2 jaar geleden heb gekocht (dus voor mijn paneel wisseling, software en firmware updates en alle ellende die dit toestel heeft gehad).
Nog steeds zie ik wel de bekende color-banding in verlooptinten (gradients) en de "ruis" in donkere partijen, maar een stuk minder dan analoog.
Ik wil waarschijnlijk ook overschakelen op de HD DVR van UPC als alle kinderziektes eruit zijn (zie ook het forum www.chelloo.com).
En ben dus ook zeer benieuwd naar ervaringen van UPC HD klanten. Met name omdat er zowel 720p als 1080i wordt uitgezonden, en benieuwd ben naar het verschil hiervan op onze 1080i set
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:02:
Hoi Allen,

Na enige tijd hier weer even een bericht van mij. Mijn TV is van december 2006 en nu dus meer dan 1 jaar oud.
Ik kan alleen maar zeggen dat na de problemen in het begin met de kerstboom, en de oplossing met nieuwe instellingen en software, de tv nu probleemloos werkt.

Het beeld is met UPC DVR en Scart, uitstekend! ;)

Intussen heb ik de HDDVR van UPC besteld en ben zeer benieuwd hoe het beeld via HDMI op 1080i zal zijn.

Heeft iemand hier al ervaring mee. Ben benieuwd!

Succes allen met het beeld van de EK wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:24:
Hi Sprinter39,
Ik ben sinds kort ook van analoog UPC naar digitaal over gegaan omdat de analoge zenders steeds slechter werden. Moet zeggen dat het er nu een stuk beter uit zag. Vergelijkbaar met toen ik de TV 2 jaar geleden heb gekocht (dus voor mijn paneel wisseling, software en firmware updates en alle ellende die dit toestel heeft gehad).
Nog steeds zie ik wel de bekende color-banding in verlooptinten (gradients) en de "ruis" in donkere partijen, maar een stuk minder dan analoog.
Ik wil waarschijnlijk ook overschakelen op de HD DVR van UPC als alle kinderziektes eruit zijn (zie ook het forum www.chelloo.com).
En ben dus ook zeer benieuwd naar ervaringen van UPC HD klanten. Met name omdat er zowel 720p als 1080i wordt uitgezonden, en benieuwd ben naar het verschil hiervan op onze 1080i set

[...]
Hoi Bransbak,

Ik kan alleen maar zeggen: Doen!

Mijn TV geeft via HDMI met UPC HD DVR een klasse beeld. _/-\o_
Geen gradients, ruis of wat dan ook meer te zien via deze STB.
Het beeld met zowel de zenders in 720p als de zenders met 1080i is erg mooi.
Je moet wel van erg goede huize komen wil je het verschil tussen deze 2 zien.
Het verschil met de SD zenders is natuurlijk goed te zien, alhoewel de SD zenders er ook strak uitzien. Nog iets beter dan analoog via scart.

Ik verheug mij al op de EK welke door NL1 in HD wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

jeeovee schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:03:
[...]

Inmiddels gerepareerd door esk incl. coulance korting kwam het neer op 50 euro, tv was 16 maanden oud en viel dus buiten de garantie. Dat voor een knopje dat je niet mag indrukken maar moet strelen, duidelijk prutskwaliteit van philips, beetje jammer dat dit ook nergens staat in de handleiding.
Ik heb dit probleem jammergenoeg ook. Mijn knopje is echt verdwenen in het toestel. Moest de tv hiervoor naar Philips toe, of kon dit op locatie? Ik zal ook wel buiten de garantie vallen :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
kan op lokatie

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ah ok, dus gaan ze lekker klussen aan dat knopje terwijl die hangt? :p

Hoop wel dat ze nieuwe knopjes voor me hebben want deze is helemaal kapot doordat ik probeerde om hem terug te halen 8)7

Zijn die nieuwe knopjes wel goed? Of moet je die nog steeds "strelen"?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijklarg
Heeft iemand een idee hoe ik live beelden, bijvoorbeeld webcambeelden, kan streamen naar de televisie? Ik heb de televisie aangesloten via ethernet.

Ik probeer het via de philips media manager, alleen die ondersteund geen live streams vanaf het internet zoals .asx-files. Ook heb ik geprobeerd om het via tversity te doen, alleen is dit ook (nog) geen succes

Is het uberhaupt (makkelijker) mogelijk? En een pc aansluiten op de pc heb ik zelf ook al bedacht, alleen is dat nu geen optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mijn knopje is gemaakt... je moet hem naar achteren duwen ipv indrukken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Laatst online: 08-09 23:41
Ik heb momenteel firmware 100 erop staan, maar wil upgraden naar de laatste nieuwe (101)

Wanneer ik echter het autorun bestand kopieer naar de root van mijn usbstick en hem in de TV plaats dan opent hij gewoon een menu, ipv de upgrade te starten ...

Ik krijg gewoon een beeld van philips te zien met "picture, music, video" en dat is alles :?

Normaal zou de upgrade toch automatisch moeten starten? Ik heb reeds met 2 verschillende usbsticks geprobeerd, maar geen oplossing gevonden.

Wie weet er raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:15

TF

bla bla

zijn er ook alternatieven voor philips media manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
RaPMaN schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:36:
Ik heb momenteel firmware 100 erop staan, maar wil upgraden naar de laatste nieuwe (101)

Wanneer ik echter het autorun bestand kopieer naar de root van mijn usbstick en hem in de TV plaats dan opent hij gewoon een menu, ipv de upgrade te starten ...

Ik krijg gewoon een beeld van philips te zien met "picture, music, video" en dat is alles :?

Normaal zou de upgrade toch automatisch moeten starten? Ik heb reeds met 2 verschillende usbsticks geprobeerd, maar geen oplossing gevonden.

Wie weet er raad?
Ik denk dat je de verkeerde taal hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
Benieuwd wanneer er weer een nieuwe firmware komt.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dephaezer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05-2021
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Op de site van Philips staat nog steeds de versie 101. Ik neem niet aan dat er hier iemand meer van zal weten dan zij (van firmware dan he, de rest laat ik maar even buiten beschouwing).
Zal me niks verbazen als er geen nieuwe firmware meer komt, het toestel is al weer "oud" en al even niet meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je effectief een film die niet op de tv af te spelen is te converteren naar eentje die de tv wel pakt?

Ik piel al een hele tijd met mencoder en ffmpeg maar het lukt me maar niet..

Mo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Pinnacle PCTV nano-stick kan ik op mijn locatie in midden Nederland meerdere DVB-T regiozenders + Ned.1-2-3 vastleggen in een zendermenu.
Als ik dit probeer te doen met de Philips 37PF9731D/10 kan ik naast Ned.1-2-3 maar 1 regiozender vastleggen in het zendermenu. Met een kunstgreepje lukt het wel de andere regio's ook te ontvangen maar vastleggen, ho maar want dan verdwijnt de eerder vastgelegde regio.
Is dit normaal of kan dat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het HTPC setje van de best buy guide reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008 en heb nu een flikkerend beeld in combinatie met de 37PF9731D/10. Het is alsof je naar een jaren 30 voorstelling zit te kijken.
De verbinding is met HDMI en wat opvalt dat is dat zodra de PC uitgaat, de televisie door blijft 'wapperen' dwz het bekende blauwe scherm dat te zien is als bv HDMI1 wordt gekozen en dan helemaal rustig blauw is als er geen signaal is, wappert op zo'n moment.

Het lijkt er dus op dat de PC een signaal geeft aan de TV waardoor het toch in de war raakt.

Erg irritant en heb geen idee waar te beginnen.
Iemand suggesties?

OPGELOST
je moet de auto-contrast mbv de lichtsensor op de TV uitzetten..
Kostte maar 3 dagen om dat uit te vinden :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De update 32pf9731d_10_fus_nld.zip zorgt ervoor dat de HDMI koppeling nu stabiel werkt met de Samsung DCB-H360R.
Volgens de handleiding van de 32pf9731d_10 moest, als na een tijdje de HDMI connectie instabiel werd, geluid valt weg en beeld wordt roze, m.b.v. de afstandbediening de HDMI poort verlaten en daarna weer inschakelen.

Gelukkig is dat nu verleden tijd, want de HDMI koppeling werkt nu goed!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:30
Na een heleboel ellende is mijn 37PF9731 door Philips omgeruild voor een 42PFL9703. _/-\o_ Heb gedurende twee jaar verschillende problemen gehad en ben helemaal klaar met de 9731! Als laatste had ik een nieuw scherm gekregen wat nog een kijkhoek had van max. 90 graden en veel lightbleeding. Was kwalitatief een erg slecht scherm!
Ben benieuwd wat de 9703 presteerd. De eerste indruk is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is wel dat de DCB-H360R en de 32pf9731d zomaar in de HDMI verbinding een storing kunnen krijgen. Eerst had ik plotseling kleine drop-outs in het geluid, maar het beeld bleef goed en scherp.

Vanavond tijdens de wedstrijd NEC-HSV zapte ik langs een aantal kanalen en kreeg ik een E37 error.
Daarna was de HDMI connectie niet meer stabiel. Net alsof de oude problemen van voor de upgrade weer terug waren.

Na een herinstallatie van de zenders (tip op het Ziggo forum) en uitzetten van de DCB-H360R bleef de E37 melding weg, maar de HDMI connectie deed het nog steeds niet.
Alleen uitzetten van beide apparaten, dus ook de 32pf9731d, gedurende minstens 15 seconden gaf soelaas.
HDMI koppeling werkte weer goed. Ook de drop-outs in het geluid waren weg.
Beeld en geluid weer strak en gaaf.

Verwijderd

heb een probleem met de 37pf9731, de linker helft van de ambilight werkt niet meer.
Bij aanzetten vand de TV gat hij even aan maar dan weer uit, alleen rechter helft werkt nog.
Heeft iemand dit ook gehad en weet hoe op te lossen of gaat dat euro's kosten. Apparaat is 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:17:
heb een probleem met de 37pf9731, de linker helft van de ambilight werkt niet meer.
Bij aanzetten vand de TV gat hij even aan maar dan weer uit, alleen rechter helft werkt nog.
Heeft iemand dit ook gehad en weet hoe op te lossen of gaat dat euro's kosten. Apparaat is 2 jaar oud.
Kijk je toevallig digitaal via UPC? Zet m eens op analoog.
Klinkt vreemd maar zag hetzelfde bij de Ambilight van mn ouders.. even switchen naar analoog en de Ambilight was terug.

Overigens heeft Technorep afgelopen week de aan/uit knop vervangen onder de zgn. coulance regeling van 50 euro. In mijn ogen een productie fout van Philips en zou zonder kosten vervangen moeten worden, maargoed.

Verder nog steeds erg tevreden over de 37PF9731D/10 met de laatste firmware update en gefixte probelemen (kerstboom en aan/uit knop door Technorep gefixed). De Ambilight is mijn inziens beter dan de nieuwe ledjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik kijk geen digitaal UPC gewoon analoog.
Heb het eens geprobeerd te switchen van analoog naar digitaal en weer terug
Maar helaas geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is er in het verleden al iets over geschreven, ik ga gans dit boek niet beginnen lezen. Mijn vraag is: kan deze tv als monitor van een pc gebruikt worden? En hoe?
Mvgr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:50:
misschien is er in het verleden al iets over geschreven, ik ga gans dit boek niet beginnen lezen. Mijn vraag is: kan deze tv als monitor van een pc gebruikt worden? En hoe?
Mvgr.
Ja. Maar daar is dit forum niet voor bedoeld.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVromans
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 19:17
Heb sinds kort ook last van het kerstboom-probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i585.photobucket.com/albums/ss295/BVromans/IMG_0143.jpg

Sinds enkele maanden sterker geworden. TV is inmiddels 2 jaar oud. Firmware update gedaan en TV 3 wkn op full helderheid, contrast en zonder opties als DNR en lichtsensor laten spelen )na lezen forum en op aanraden Philips helpdesk). Dit leidt helaas niet tot verbetering.
Heb vervolgens een aangetekende brief met verzoek tot reparatie of vervanging gestuurd naar de webshop waar ik de TV heb gekocht. Deze webshop lcdhome.info bestaat echter niet meer. Wel netjes een brief terug gekregen om Philips te contacten omdat de TV buiten de 1 jaars fabrieksgarantie valt. Men kan me verder niet helpen vanwege niet meer bestaan van bedrijf en verlopen van garantie.
Volgens Nederlands recht heb je echter langer recht op garantie, ook al is fabrieksgarantie verlopen. Een en ander in verhouding tot prijs en kwaliteit. (Je mag van een TV van destijds nog 2330 e verwachten dat hij niet na 2 jaar al gebreken vertoont.) Ik heb hierover goede informatie van consuwijzer gehad. Na insturen van dit verhaal werd ik zelfs gebeld met uitleg. Het probleem alleen is dat ik eigenlijk alleen de webshop aansprakelijk kan stellen, omdat ik geen aankoop direct bij Philips heb gedaan.
Toch maar de Philips helpdesk gebeld. Zij sturen volgende week een monteur om te kijken naar het probleem. Als ik het forum lees, is de enige oplossing vervanging van het scherm of de hele TV. Philips gaf aan dat de monteur de kosten van de reparatie bepaalt en daarbij ook kijkt of een coulance regeling van toepassing is. Volgens Nederlands en Europees recht moet hier ook gekeken worden naar ouderdom van het apparaat en wat je mag verwachten. Een reparatie van bijvoorbeeld 1000 e zou ver buiten proportie zijn omdat dit de helft van de aanschafwaarde is en de TV vele jaren mee zou moeten gaan.
Ben erg benieuwd naar wat de monteur voor kosten indicatie gaat geven.

Heeft iemand ervaring met het oplossen van het kerstboom probleem buiten de garantieperiode? En hoe aangepakt? Zeker omdat het gaat om een bekende productiefout, moet dit mijns inziens kosteloos worden gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Bij mij is het probleem ook na de 1 jaar fabrieksgarantie. Monteur is langsgeweest en er is een coulance regelening. 50 euro was de rekening. Bij mij is alleen de software vervangen, en de instellingen aangepast. Binnen twee weken was ik van de kerstboom af.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:50:
Mvgr.
Ja dat kan, als je de tv via DVI of HDMI aan je pc/laptop koppelt ziet je pc dit gewoon als een monitor.

;)

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVromans
Kerstboom probleem update:

Vanmiddag is e-care in opdracht van Philips langs geweest. Men heeft de optie-codes van het scherm aangepast en het type scherm gewijzigd naar 087. Het zou in ieder geval enkele dagen duren voor het weg was. Na een uur trokken de strepen al weg en het probleem is nu na 2 uur volledig over! Geen noodzaak om helderheid contrast, etc op 100 te zetten.

Men wilde voor deze reparatie 135 euro in rekening brengen. Dat heb ik geweigerd te betalen. Dit bedrag houdt geen rekening met coulance. Philips moet hier zeker een deel zo niet volledig aan bijdragen.

Wel erg blij dat het is opgelost. Men had in eerste instantie niet de juiste codes bij de hand en wilde de TV meenemen. Ook dit geweigerd. Voor je het weet zit je enkele weken zonder TV en wordt je geconfronteerd met een fikse rekening.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BVromans

Helaas heb ik sinds een paar weken hetzelfde probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.tvndra.net/Philips_vlekken.jpg

De televisie heb ik in september 2006 gekocht, dus de garantie is verlopen. Toch vind ik dat je redelijkerwijs minstens 8 jaar zonder problemen moet kunnen kijken, het ding was zo'n 3000 euro destijds }:| .

Het eerste contact met Philips heb ik inmiddels gehad. Twee weken na mijn bericht kreeg ik een antwoord: Alle kabels een half uur uit het toestel en de firmware updaten. Helaas heeft dit geen effect gehad. Ik vroeg ook wat hun standpunt wat betreft garantie is in mijn geval, maar daar werd niet op geantwoord.

Ik ben bang dat er kosten gemaakt moeten worden met een reparatie, welke ik niet bereid ben te betalen. Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou afloopt.

Mijn ervaringen zal ik iig hier ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
BVromans schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:47:
Kerstboom probleem update:

Vanmiddag is e-care in opdracht van Philips langs geweest. Men heeft de optie-codes van het scherm aangepast en het type scherm gewijzigd naar 087.
Het wijzigen van het schermtype naar 087 kende ik al, maar wat bedoel je precies met het aanpassen van de optie-codes van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVromans
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:46:
@BVromans

Helaas heb ik sinds een paar weken hetzelfde probleem:

[afbeelding]

De televisie heb ik in september 2006 gekocht, dus de garantie is verlopen. Toch vind ik dat je redelijkerwijs minstens 8 jaar zonder problemen moet kunnen kijken, het ding was zo'n 3000 euro destijds }:| .

Het eerste contact met Philips heb ik inmiddels gehad. Twee weken na mijn bericht kreeg ik een antwoord: Alle kabels een half uur uit het toestel en de firmware updaten. Helaas heeft dit geen effect gehad. Ik vroeg ook wat hun standpunt wat betreft garantie is in mijn geval, maar daar werd niet op geantwoord.

Ik ben bang dat er kosten gemaakt moeten worden met een reparatie, welke ik niet bereid ben te betalen. Ik ben erg benieuwd hoe het bij jou afloopt.

Mijn ervaringen zal ik iig hier ook melden.
Hoi Pimski,
Het probleem is bij mij nog steeds volledig verholpen. Heb zoals eerder gemeld tegen de monteurs gezegd dat ik niet bereid was te betalen en de kosten op Philips verhaald moeten worden. Dit is op de bon gezet en heb hiervoor getekend. "Het kantoor" (e-care Duiven) zou hierover contact met me opnemen, maar ik heb nog niets gehoord.
Mijn probleem zat hem in het feit dat de webshop waar ik gekocht was niet meer bestond. Vandaar de omweg via Philips helpdesk. Officieel kun je alleen de partij waar je hebt gekocht aansprakelijk stellen voor dit probleem. Als je me je mailadres laat weten, kan ik je mijn brief doorsturen. Deze moet je aangetekend met handtekening retour sturen en de verkopende partij is dan verplicht actie te nemen. Voor advies heb ik erg veel baat gehad bij consuwijzer.nl. Als je daar via de website een vraag stelt, wordt je door ze opgebeld met uitleg. Je heb sowieso recht op garantie, ook al is de fabrieksgarantie verlopen.
Groeten,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVromans
Mr Magic schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:06:
[...]

Het wijzigen van het schermtype naar 087 kende ik al, maar wat bedoel je precies met het aanpassen van de optie-codes van het scherm?
Hoi Mr Magic,
In het service-menu (waar je alleen via een bepaalde toetsencombinatie op de AB in kunt komen) staat ergens een menu waar de optie-codes van het geselecteerde scherm worden weergegeven. Dit zijn 2 rijen cijfers. Ziet er zoiets uit als:
67011 1254 1225 0012 1223
54258 1256 8765 1235 1567
Weet de hoeveelheid cijfers ook niet precies meer. Van de eerste rij werden de eerste 4 of 5 cijfers aangepast. Hierna startte de TV opnieuw op en trok de kerstboom na verloop van tijd weg.
Hoe het menu precies heet of wat het doet weet ik niet.

Edit:
Heb op het eerste forum van deze tv screenshots gevonden van het servicemenu.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26353384
Je ziet het de codes bij de foto met als titel CSM 1.

Bart

[ Voor 11% gewijzigd door BVromans op 31-03-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
BVromans schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:59:
In het service-menu (waar je alleen via een bepaalde toetsencombinatie op de AB in kunt komen) staat ergens een menu waar de optie-codes van het geselecteerde scherm worden weergegeven. Dit zijn 2 rijen cijfers.
Zou je eens kunnen kijken wat deze codes nu zijn bij jouw TV? Zolang je niks wijzigt kan het geen kwaad om het service-menu in te gaan.

Je kunt in het service-menu komen door deze combinatie te toetsen: 0 6 2 5 9 6 <i-toets>

Als je dit snel genoeg doet krijg je een waarschuwing en kun je doorgaan door op de rode toets te drukken.

In het menu dat je dan krijgt moet je naar Options gaan en dan naar Option numbers. Dan zie je inderdaad twee groepen cijfers. Zou je die hier kunnen posten?

Je kunt het menu weer afsluiten door op de Menu-toets te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVromans
Mr Magic schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:47:
[...]

Zou je eens kunnen kijken wat deze codes nu zijn bij jouw TV? Zolang je niks wijzigt kan het geen kwaad om het service-menu in te gaan.

Je kunt in het service-menu komen door deze combinatie te toetsen: 0 6 2 5 9 6 <i-toets>

Als je dit snel genoeg doet krijg je een waarschuwing en kun je doorgaan door op de rode toets te drukken.

In het menu dat je dan krijgt moet je naar Options gaan en dan naar Option numbers. Dan zie je inderdaad twee groepen cijfers. Zou je die hier kunnen posten?

Je kunt het menu weer afsluiten door op de Menu-toets te drukken.
Ik heb de volgende option numers:
Group 1 03697 00268 05461 00096
Group 2 11607 00256 22055 00000

Ik kan me nu weer herinneren dat alleen de eerste vijf cijfers van group 2 zijn aangepast door de monteurs. Deze codes waren afhankelijk van het type display. Bij mij is dit "FJ3.0E LA". Aan de hand van deze code belde men naar kantoor om de optie nummers te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
BVromans schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:42:
Ik heb de volgende option numers:
Group 1 03697 00268 05461 00096
Group 2 11607 00256 22055 00000

Ik kan me nu weer herinneren dat alleen de eerste vijf cijfers van group 2 zijn aangepast door de monteurs.
Bedankt voor het nakijken. Ik denk dat de monteurs het zelf niet helemaal snapten dan, want als je het display-type in het service-menu aanpast van 031 naar 087 veranderen de eerste vijf cijfers van group 2 automatisch mee van 11551 naar 11607.

Ik denk dan ook niet dat het nodig is om deze nog eens apart in te stellen.

Maar goed, ik heb het nu ook zo staan en de kerstboom blijft inderdaad weg.

Groot nadeel vind ik wel dat de beeldkwaliteit een stuk minder is geworden. Het backlight staat feller ingesteld en daardoor is het beeld onrustiger. Ook heb ik het idee dat er veel minder detail te zien is in de donkere delen van het beeld. Ik heb de helderheid van het beeld 4 tandjes lager gezet om de felheid wat omlaag te brengen,maar dat komt het detail ook niet echt ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart

Bedankt voor de tips! Ik heb je 'n mailtje gestuurd. Nu ga ik consuwijzer uitpluizen! Heb toevallig vanochtend een mailtje van Philips gehad:

(...) Voor verder onderzoek naar de oorzaak hiervan, kunnen wij een Philips Home Service aanvraag voor uw televisie indienen.

Deze service houdt in dat uw apparaat aan huis zal worden onderzocht en gerepareerd. Indien onderzoek of reparatie op deze wijze niet mogelijk is, zal het apparaat naar een geautoriseerde Service Werkplaats worden gebracht voor verdere service.

De Home Service zal u kosteloos worden aangeboden indien uw televisie binnen de garantietermijn en -voorwaarden valt. Buiten de garantietermijn en -voorwaarden zullen er kosten aan verbonden zijn. Zonder overleg van een geldig aankoopbewijs zal het apparaat als buiten garantie worden beschouwd. Wanneer u geen extra garantie heeft afgelosten bij de aankoop, valt uw televisie buiten de garantie.

Wij kunnen helaas geen prijsindicatie geven van de eventuele reparatiekosten. De desbetreffende geautoriseerde Service Werkplaats zal, wanneer u akkoord wenst te gaan met bovenstaande, spoedig contact met u opnemen voor verdere bespreking van de dag en tijd. Met hem kunt u bespreken wat de eventuele reparatiekosten bedragen. (...)

Ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is bij mij de reparateur langs geweest.
De defecte ambilight is vervangen en ook maar gelijk het LCD scherm, zat vuil tussen scherm en back light, zichtbaar aan onderzijde bij wit vlak of andere egale kleur. ook het kerstboom effect was nog steeds wat zichtbaar na aanpassen van de settings. Er is eenzelfde scherm ingekomen.
Kosten 280 euro.
Toch wel trist voor een aparaat van 2 jaar en 4 maanden oud en dat bijna 3000 euro heeft gekost.
Beeld is nu wel weer perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaPMaN
  • Laatst online: 08-09 23:41
Ik heb een probleem met het upgraden van mijn TV. Voorlopig staat de firmware 000.100.000.000 op mijn toestel, maar ik wil versie 000.101.000.000 erop zetten. Wanneer ik echter de normale update procedure volg, wordt mijn stick niet herkend en wil hij niet updaten.

Ik heb reeds die methode geprobeerd die hier een paar pagina's terug uitgelegd staat (gelijkaardig als aan v0.96 update probleem) maar ik krijg dat "software update menu" nooit te zien??

Ik trek stekker uit
Afstandsbediening in DVD modus (ik druk op dvd en vervolgens op ok toets)
Dan "pijltje naar beneden ingedrukt houden" en terwijl steekt mijn vrouw de stekker in het stopcontact

Vervolgens start de TV gewoon normaal op ipv dat update menu weer te geven?

Wat doe ik dan fout? Heb al getest met 3 verschillende usbsticks. Vorige keer werkte het updaten gewoon volgens de normale procedure...

thx!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste