Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:36:
Om op je vraag te antwoorden... Ik heb zelf een Pay&Go kaartje en heb dus om wat informatie gevraagd ivm UMTS-kosten.
Het zit dus zo: Pay&Go kan geen UMTS krijgen.
Wat de verkoper me had aangeraden is een Proximus Smile abbo van 10 € per maand. Je krijgt daar 40 minuten beltijd voor. (Ik doe 2 en soms 3 maanden met een 25 € herlaadbeurt, behalve als ik m'n mail e.d. moet binnenhalen)
Bij dat abbo betaal je 0,25 € per minuut en 0,12 € per SMS. Een abbo sluit je af voor 18 maanden en de eerste 12 maanden betaal je niets voor te bellen of te SMS'en van Proximus naar Proximus tijdens de daluren. Wat je niet opbelt, gaat naar de volgende maand.
Anyway... het UMTS gedeelte is wat ons al meer interesseert. Het is dus een optie op je bestaande abbo.
Je hebt daar 5 mogelijkheden:
- Volume Based: 0,50 € / 100KB
- Time Based: 4,99 € / 60 minuten. Je betaald hier ~0.41 € per 5 minuten sessie
- 10 MB abbo: 18 €
- 10 uur abbo: 25 €
- No Limits (2GB): 49 €
In dat opzicht lijkt me de Time Based UTMS optie de interessantste. Het is goedkoper dan m'n GPRS sessies waar ik m'n email mee lees of af en toe iets doe met Opera Mini.
In de examenperiode kreeg ik een telefoontje van Proximus dat uit onderzoek bleek dat ik voordeliger af was met een Smile abbo en dat ik er nog "x-aantal minuten" belkrediet bij kreeg, maar ik heb toen geweigerd omdat er toen wel dingen waren waar ik liever m'n aandacht aan schonk

Sinds de voorbije 2 à 3-tal jaren laadde (en laadt nog steeds) ik telkens €25 belkrediet/maand via mn moeders rekening op en het merendeel ging (gaat) op aan smsjes en GPRS, daar ik zelf weinig bel (tenzij korte gesprekken <5 min.). Tot nu toe maakte ik met mijn SE k750i ook altijd gebruik van het 100Kb= €0,50 tarief. Mss lijkt het idd een verstandige keuze om over te stappen op een Smile abbo zoals je voorstelt. Mobistar of Base is eerder uitgesloten, daar het merendeel van de mensen die ik bel, Proximus zijn...
Mss een te algemene vraag, maar heb jij enig idee hoeveel data wordt gedownload wanneer je bvb je Gmail mobiel leest en download? Persoonlijk vind ik het wel handig om ff je mail te checken als er geen pc in de nabijheid is, maar ik zat meer te denken om UMTS te gebruiken in samenwerking met Sony Ericsson (binnenkort verkrijgbare) GPS Module

Als je (ik zeg maar wat..) slechts 100Kb verbruikt om de weg van punt A naar punt B te vinden, zou het maar al te dwaas zijn om een abbo van €25 aan te kopen, snap je?
UMTS zal ik wss voornamelijk gaan gebruiken af en toe eens tijdens de pauze in de les of op trein/bus/auto als ik snel uren van trein of dergelijke meer wil checken, maar niet meteen om mijn (bvb.) 20 ontvangen mails te gaan downloaden, aangezien ik die perfect gratis kan downloaden thuis/school.. Persoonlijk twijfel ik nog tussen het "Volume based" en "10MB abbo"

Soit, ik ga allessinds eens informeren voor Smile/UMTS abbo de komende dagen.
Alvast bedankt voor je advies!

De verkoper zei ook tegen me vorige week dat ik het toestel eerst volledig moest laten leeglopen en 12uur diende op te laden..

Twaalf uur was toch net iets te lang om te wachten, 10 uur was redelijker (langer kan ik 's nachts niet slapen)
Ik ben écht wel tevreden van deze nieuwe SE telg. Nog enkel een
3x optische zoom en 2GB intern flashgeheugen zou het toestel
werkelijk compleet maken
[
Voor 79% gewijzigd door
CarLL op 31-07-2007 01:11
]