CarLL schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 02:45:
[...]
AAN alle huidige SE k810i gebruikers een vraag mbt het trekken van foto's. Met mijn k750i kan ik vrij deftige foto's maken bij daglicht, maar 's avonds (bij schemer, nacht, op festival) trekken deze foto's op niets, ook al staat het LED licht aan. Hoe vallen de foto's bij nacht(donkere plaats) /schemer, en festivals mee (ik vermoed dat het ontbreken van een beeldstabilisator bij de k750i der ook wel iets mee zal te maken hebben)

Hier een iets minder positieve post als die paar hierboven
Ik heb enkele fotos aan het begin van de avond, binnenshuis gemaakt, met sceneinstelling op Auto, maar die vielen mij tegen.
Waarom? Omdat er overal op de fotos pixels zwart zijn. Ik weet niet of het iemand bekend voorkomt, maar ik vond het wat jammer want mn w800 heeft daar geen last van. De fotos zijn dan misschien wel wat donkerder, maar er zitten tenminste niet allemaal zwarte pixels door de foto.
Tenminste ik kan me niet herinneren dat mn w800 dat deed. Als voorbeeldje hier een
link naar een uitsnede van een foto, 's avonds genomen in een niet heel erg verlichtte huiskamer.
Fotos die je neemt met sceneinstelling Schemer zien er wel uit alsof ze overdag genomen zijn, maar die hebben heel gauw last van beweging, dus dat worden waarschijnlijk vage fotos van het lowlandspubliek 's avonds.
Op die zwarte pixels na ben ik wel tevreden over de fotos van de k810, zeker de verschillende sceneinstellingen zorgen ervoor dat je onder verschillende omstandigheden betere fotos kan maken dan bv. een k750i of een w800.
Plus je kunt stoerd doen met nog meer megapixels (en je extra grote geheugenkaartje omdat allemaal te herbergen)
Verder ben ik ook tevreden over mn k810. Veel verbeteringen t.o.v mn w800.
Hij reageert sneller, je kunt knippen en plakken in smsjes/notities etc. TrackId is wel grappig. Je kunt zien of je een sms beantwoord hebt of niet en het voorspellen van het volgende woord scheelt regelmatig een paar toetsaanslagen.
De agenda is erg verbeterd doordat je nu kunt aangeven dat iets een hele dag duurt, ipv te kiezen voor een starttijd van 0:00 en eindtijd van 23:59. Ook kan je een alarm halverwege de dag instellingen voor een event dat die hele dag duurt (bv. verjaardag oid) dit was bij de w800 alleen mogelijk dmv. MyPhoneExplorer.
Smsjes worden nu (gedeeltelijk) op de achtergrond verstuurd, net als een mms altijd al werd gedaan.
Meer verbeteringen kan ik zo niet verzinnen, kortom wel een vooruitgang.