Core2duo E6300 kan geen zwaar werk aan

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:23
DHerbig schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:34:
Tjonge, ik ben net weer thuis en zie dat de hele rechtzaak hier al bijna uitgevochten is, op de uitspraak na, dan! :) En als ik de rechter mag spelen, dan moet ik zeggen dat Anders het pleidooi gaat winnen. Wat hij zegt is min of meer waar ik zelf al telkens bang voor was.

@GoldenBatt, ik ga straks dat wisselbestand gelijk uitzetten. Bedankt voor de tip!

@Steephh, dat de AUVA-PC 180 euro duurder werd dan Yours-aanbieding, is omdat ik er zelf die extra harde schijf en geheugen liet inbouwen. Verder was het exact dezelfde aanbieding.

@Phrantic, die videokaart moet ik er misschien wel nog in laten zetten, maar eerst wil ik even wachten hoe alles werkt met 't TFT-scherm dat ik ga kopen. Vooralsnog mis ik 'm niet echt. Eerst dacht ik dat 't scherm onduidelijker was, maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik helemaal kippig word van het uren achter mekaar naar de monitor staren.

@base_, voor de volgende keer! Ik heb m'n lesje wel geleerd. :/

@Steephh, die Ferrari-analogie had ik zelf ook bedacht. Alleen dan met een Smart i.p.v. een Golf... ;)
Een Ferrari monitor past altijd nog beter in een Golf dan in een Smart. :D

Vandaag nog iets gehoord, of helemaal niets meer?

_@/'

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Helemaal niets. :'(

• DHerbig
HELLUP!!! Er is iets goed fout, geloof ik.

Even vanaf 't begin vertellen: Ik heb een stuk of wat MP3-spelers die ik regelmatig op de USB aansluit. Normaliter krijg ik dan onmiddellijk in de verkenner de drive-letter daarvan te zien. De nieuwe PC doet dat niet. Ik krijg hem wel in verkenner te zien via een omweg: start -> uitvoeren -> j: -> enter.
Dat vind ik nogal lastig, want dan heb je gelijk twee verkenners open, dus vanavond ging ik op zoek naar een oplossing hiervoor.
Het probleem komt blijkbaar vaker voor:
Externe USB drive wordt niet meer herkend
Hier heb ik ook nog een postje op gedaan omdat ik dacht dat dit probleem los van m'n AUVA-problemen stond.
Met name deze is interessant, hoewel ik 't niet helemaal snap:
http://www.techspot.com/v...t-appear-in-explorer.html
Dom, this is a know problem in windows XP and it is due to <windows explorer's> handling of giving letters to each volume - it does not recognise networks as volumes, so if you have some kind of network on your system you have to free up some letters after your last permanent HDD or disk drives. Here is a better explanation from http://www.universalsmart...ndard/troubleshooting.htm

3.2.4.2. Drive letter for new device in Windows XP

The information applies to:
· Microsoft Windows XP Home Edition
· Microsoft Windows XP Professional
· Microsoft Windows XP 64-Bit Edition

Symptoms - When you have mapped network drives and you try to use a newly installed Removable Storage device, the drive that relates to this device does not appear in Windows Explorer. However, it does appear under Computer Management (Local)>Storage>Disk Management.

NOTE: This also occurs when you add a physical hard drive or CD ROM to the system when a persistent mapped network drive is setup for the user logging onto the system.

Cause - This behavior can occur if you map a network drive to the next available drive letter after the local volumes and cd rom drives have been assigned drive letters. When the new removable device is added, Mount Manager, which assigns drive letters to volumes, does not recognize the mapped network drive and assigns the next available drive letter to the removable device, thus causing a collision with the existing mapped drive.

Resolution - To resolve this behavior, specify a different drive letter for the Removable Device:

1. Click Start on the taskbar, then right-click My Computer on the desktop or from the Start menu, and then click Manage.
2. Under Computer Management, click Disk Management.
3. In the list of drives in the right pane, right-click the Removable Device and then click Change Drive Letter and Paths.
4. Click Change, and in the drop-down box, specify a drive letter for the Removable Device, choosing one that is not assigned to the mapped network drives.
5. Click OK, and then click OK again.

This change automatically updates Windows Explorer, which now shows both the mapped network drives and the recently installed Removable Device. Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.
Oké, dus ik ben wat gaan experimenteren in schijfbeheer. De af-winkel setup was
c: is de seagate waarop Windows MCE staat (300 GB)
d: is de DVD-brander
e: is de maxtor waarop al m'n MP3'tjes komen (200 GB)

Daarnaast is er een viertal kaartlezers die de letters f: g: h: en i: krijgen.
Deze heb ik wel eens uitgezet, want dat geeft alleen maar rommel in de verkenner. Dat kon ook volgens AUVA.
Ik dacht dus dat misschien de MP3-speler een conflict geeft met een van die vier letters, dus heb ik geëxperimenteerd met deze verwisselbare schijf naar t: of k: te zetten. Dat doet schijfbeheer prompt, maar de verkenner leest hem nog steeds niet.
Ik heb ook even geprobeerd om de brander van d: naar f: te zetten, maar dan zie je hem niet meer in verkenner tot je er een schijfje in doet, dus weer terug naar d: gezet.
Bij al die experimenteersels heb ik absoluut niet aan de e: gezeten, want dan snapt de afspeellijst in MediaMonkey straks misschien niet waar m'n muziekjes zijn gebleven.
Maar wat gebeurt er? Ik ben m'n e-schijf kwijt! Computer opnieuw opstarten helpt niet. In de bios staat bij de SATAII 2 [not detected].
Wat nu? Is dit iets wat ik softwarematig kan oplossen of ligt er een kabel los en moet hij wederom naar AUVA voor reparatie?

• DHerbig
Nog even een plaatje uit 't logboek:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/diskfout.jpg

De link geeft overigens geen antwoord.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
Hmm toch raar, dat je E:\ schijf nu weg is. Is hij nu niet D:\ geworden omdat je zat te expirimenteren met schijfletters. In dat geval met schijfbeheer naar E:\ zetten zodat je playlists niet overhoop liggen. Maar aangezien hij ook niet in de bios staat.

Maar wat ik uit je bericht begrijp is dat je die maxtor schijf eruit hebt gehaald? Als je dat niet hebt gedaan, zit de powerkabel er wel goed in. Standaard molex of die Sata-Power aansluiting? Heb het idee nl. dat die sata connectoren nooit goed vast zitten, dat hij het daarom niet meer doet.

En een wisselbestand foutmelding hoort hij normaalgesproken helemaal niet te geven. Lijkt me dan toch wat mis met de aansluitingen.

[ Voor 174% gewijzigd door peeter123 op 23-02-2007 23:20 ]

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• DHerbig
Hoi Peeter123, ik ben blij dat je instapt, want ik heb weer een nieuw probleem (zie hierboven). Ik ben weer aan 't googlen en dit moet een hardware-probleem zijn. In de bios staat alles op auto, dus dan had hij de tweede harde schijf zelf moeten kunnen vinden.
Dus de PC moet weer terug naar AUVA. Kunnen ze gelijk iets aan de vooraansluitingen voor USB en audio doen die niet werken.
O ja, en wat ook aardig is: dat woeiwoeiwoeiwoei is weg! Dus dat lag aan de maxtor schijf.

Tjongejonge!

Hebben jullie nog suggesties over wat ik van AUVA kan verlangen (ervan uitgaande dat ze me geen geld terug zullen willen geven :( ). Zo'n woeiwoeiwoei schijf die gelijk stuk gaat, wil ik natuurlijk niet weer.

[ Voor 10% gewijzigd door DHerbig op 23-02-2007 23:05 ]

Verwijderd

ga naar je verzekering/ rechtsbijstand mits je die hebt , leg daar je probleemen voor
Probeer daar een brief uit te krijgen waar mee je naar die winkel kan
stappen en daar vertel je hun het verhaal+ De brief geld terug of een rechtzaak van
4 jaar .Ook al is het puur bluf ze hebben hier geen zin aan mogen ze het
verliezen en claim jij de proces kosten terug kunnen hun waarschijndelijk
de tent sluiten.

vraag daar eventuweel of ze een telefoontje kunnen plegen naar de pc winkel
ook al is het maar een waarschuwing je kunt later altijd nog zeggen dat je het
niet doet kwa rechtszaak en als je verzekert bent kost dit niks tot dat het proces
begint heb je een eigen risico van 20%.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 23:11 ]

• DHerbig
@Peeter123, ik had je bericht niet direct gelezen, omdat 'ie niet langer de laatste was. Hier is een printje van schijfbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/schijfbeheeralleenc.jpg

d: is nu weer de dvd-brander

Ik ben niet aan de hardware geweest, heb alleen gisteren even de kast losgehad om te kijken of ik een merkje op de voeding kon vinden, en of ik kon zien of er draden loszaten die naar de vooraansluitingen van USB en audio gaan. En ik wil verder ook helemaal niet aan die hardware komen; daarvoor heb ik garantie. Ik ben nu weer van alles belangrijks op schijfjes aan 't branden en dan mag de PC morgen weer leeg terug naar de winkel. Misschien krijgen ze er daar ook een keer genoeg van... :|

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Altijd leuk andermans problemen :P
Erg slordig als ze de usb niet hebben aangesloten.
Die maxtor 200gb ide/sata zijn normaal wel goed stil, alleen de oude (20gigs) doen woei-woei :D. Als dit echt zo hard en storend is (wat het al snel is in een media-pc), is dat natuurlijk ook niet acceptabel, en zou ik ook hier iets van zeggen. Als hij geen lawaai meer maakt zo lijkt het er idd sterk op dat de voedingskabel er niet goed inzit, of hij heeft echt een vastloper natuurlijk.
wou nog wel meer typen maar ook op bedje en dat leek me een beter id.

Nukezone FTW

• DHerbig
Ik kom ook net uit bed. :)

Maar weer iets heel interessants te melden, denk ik. Gisteravond heb ik verschillende keren de PC opnieuw opgestart nadat de e:-schijf verdwenen was. Computer uit en naar bed. Zopas de PC weer aan en jawel, de e: is er weer!! 8)7
Nu heb ik gisteravond behoorlijk zitten googlen hierover en volgens mij ben ik iets tegengekomen dat als zoiets varieert bij een koude start t.o.v. een warme start, dat het dan aan de voeding ligt.
Kan iemand dat voor mij bevestigen? Ik wil hem namelijk vanmiddag sowieso naar de winkel brengen, want dit deugt toch niet?

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
Thuis nog nooit problemen gehad met sata schijven die zomaar foetsie zijn. Wel een keer bij een oom, kon hij die schijf ook niet vinden( was ook een maxtor), rebooten hielp niet. Uit en weer aan, verrek toen deed hij het wel weer. Even kast open en alle kabels goed aandrukken, en sindsdien geen problemen meer gehad. ( 4 maanden geleden)

Maar inderdaad er deugt toch echt iets niet. Die winkel heeft een slechte pc geleverd. Klaar!

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Steephh
Ik ben nu ook net wakker. Ben vannacht tot 5 uur doorgegaan.. :P

Ik heb er ook wel eens last van gehad, maar dan meer in de zin van dat ik partities kwijt was. Een dagje wachten en starten en hij deed het weer. Nouja, de computerwinkel behoord gewoon goed spul te leveren.

_@/'

• DHerbig
Ik kom net terug van AUVA, waar ik met veel sympathie behandeld werd. 't Lijkt wel alsof men mee heeft gelezen met dit topic zodat ze voorbereid waren op iedere vraag of opmerking van mij en 't beste antwoord konden geven. De jongens aan de balie zijn sowieso heel aardig. Ze zijn zelf ook niet blij met Yours, maar kunnen bij hen niet meer reclameren omdat de termijn daarvoor overschreden is.

Mijn klachten zijn genoteerd en de Technische Dienst kan weer aan 't werk.

Wat ook heel aardig was dat ik de door mij bestelde Logitech trackbalmuis, die inmiddels gearriveerd was, voor inkoopsprijs mocht meenemen.

Ik zit nu weer op de Dell te werken en die is zo heerlijk stil.

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Hoewel ik geen enorme fan ben van Dell (heb er zelf ook een) begin ik meer sympathie voor hun computers te krijgen door dit topic. :) Als je een systeem koopt bij Dell is die redelijk up-to-date (al PCI-e en DDR2 in oktober 2004) en ze zijn in principe lekker stil. Ze worden alleen wel warm en zijn weinig geschikt om aan te passen, maar dat hoor je als koper te weten. :)

Waarom heeft AUVA niet geantwoord om de brief? Zie je er nog heil in om hier achterna te gaan of geef je het op zodra je problemen verholpen zijn?

hoi

• DHerbig
Nog even een vervolgje om jullie helemaal up to date te houden: Op deze Dell, die een aparte grafische kaart heeft, valt het nu toch wel erg op dat 't beeld veel scherper is. Die moederbord-grafische chip van de nieuwe PC is blijkbaar echt niet voldoende als je veel computerwerk doet. Dus heb ik even naar AUVA gebeld met de vraag of ze niet alsnog een grafische kaart erbij in wilden bouwen. Ze hebben deze op voorraad in de winkel: de ATI Radeon X550 256Mb, met DVI. Dit zullen ze er nu bij zetten.
Ik denk en hoop dat die 't beeld echt wel zal verbeteren. Straks ben ik nog helemaal in m'n hummetje met het nieuwe systeem! O+

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Die scherpte kan aan andere zaken liggen dan je grafische kaart of chip. Je beeldscherm, je resolutie, je refresh rate, je software-instellingen, de kabel en aansluiting (dvi of vga), enz.

De X550 is in principe nog wel een kaart die wel het een en ander aankan, natuurlijk is het een budgetkaart (ik had de X300, net een stapje lager) maar voor jouw doeleinden zal deze, als ie een mooi scherp beeld geeft, perfect zijn. :) Let wel, dat je een TFT met dvi aansluiting moet hebben, wil je ook echt van de digitale kwaliteit genieten. Als je er een vga>dvi converter tussen moet hangen schiet je ook weinig op.

hoi

• DHerbig
Phrantic, eigenlijk denk ik erover om 't maar op te geven. Wat Anders hierboven heeft geschreven klinkt heel logisch en dan denk ik dat ik weinig kans van slagen heb. Als een rechter mij gelijk zou geven, komt straks iedereen die ooit ergens een Yours computer heeft terug in de winkel om z'n geld terug te vragen. Volgens de jongens van AUVA zat het er ook niet in dat de baas Yours hierover zou gaan aanpakken. Als 't aan de jongens zelf lag, had ik m'n geld al lang teruggekregen, maar die baas, hè. ;(

De Dell wordt inderdaad warm, maar nu ik hem gisteren helemaal stofvrij heb gespoten lijkt alles beter te gaan: ik zit met de GPU na een uurtje nog maar op 49 graden. Bij 55 graden gaat alles haperen, weet ik uit ervaring. Ook het resoneren van de kast is (nog) weg.

• DHerbig
Phrantic, we zitten tegelijk naar mekaar te antwoorden. :) Maar ik heb bij die nieuwe PC echt alle instellingen veranderd en aangepast en ingesteld en noem maar op om uit te proberen of 't niet beter kon. Echt, daar kon ik niets meer aan verbeteren.

Ik heb 't oog laten vallen op de Samsung 226BW, die heeft DVI, vandaar dat ik er goed op let een grafische kaart te nemen die ook DVI heeft.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
nog nieuws of is het topic afgehandeld?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:00
Hmm koste effe wat tijd maar inmiddels heb ik alles wel doorgenomen. (best wel boeiende soap zo)
Ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden...

Keek eens voor de grap naar wat websites van pc-boeren bij mij in de buurt.
Ik was verbaasd maar een ervan doet ook computers verhuren. Ik dacht o dat is best slim. Bij bijvoorbeeld evenementen ofzo...

De prijzen zijn ja begrijpelijk maar toen ik de hardware zag wat erbij staat.....
Ik heb ze gebeld en gevraagd of de website nog klopt en dat was zo...
Een Game pc:

Pentium 4 3GHz, 256MB RAM, DVD rom, Nvidia Ge-Forge 4MX 440 64MB, Sound, LAN 10/100Mbps + 17" monitor.
Prijs borg: €790
Weekhuur: €75
Maandhuur: €180

Ik kan het mis hebben maar een Ge-Forge 4MX? Game pc? De verkoper zei dat de website klopte. Het was wel mogelijk om een andere videokaart erin te doen.....

Ik wist dat deze winkel duur was daarom kocht ik er nooit wat maar nee dat ben ik nu geheel niet van plan...

Linkje van de site: http://www.pc-oke.nl/prijslijst/index.html (onder kopje verhuur)

Cave_boy heeft dus blijkbaar met zijn Pentium 4 3,2GHz 2GB en een Ati 9800XT een monster systeem?

[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 05-03-2007 12:45 . Reden: Link gaat naar begin pagina... ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24
@CAVEBOY: die 256MB is ook prachtig....

Ik het het hele topic gelezen, en ik vind niet dat je opgelicht bent. Het eerste systeem was duidelijk gebouwd om van een oud moederbord af te komen en daar zaten ze er even naast. Maar dat is makkelijk te vergeven.

Ik werk bij een grote computerketen en als ik zie hoe moeilijk wij het hebben om te concurreren met de efficiente webshops en de grote electronicawinkels dan kan ik me goed voorstellen dat de lokale computerboer zeker 15% duurder is dan wij. Daarom gaan er ook zo verschrikkelijk veel over de kop.

Duur: ja, opgelicht: nee.

Dit soort winkels moeten het er van hebben dat ze lief zijn voor hun ( doorgaans goed betalende ) klanten en dat die klanten ook goed willen betalen. Zodra ze dat verzuimen hoef je ze niet voor de rechter te slepen maar gaan ze vanzelf alsnog failliet.

puntje 2)
Je dell is stiller.. Natuurlijk is je dell stiller. Ik kan dell een hoop verwijten over service, maar hun systemen zijn al jaren het meest efficient als het gaat om geluidsproductie. Zonder dure koeloplossingen zijn het gewoon stille pctjes. Dit komt doordat dell een BTX systeem gebruikt. Deze, helaas nog niet door de rest van de markt geaccepteerde standaard is met relatief goedkope koeloplossingen doorgaans behoorlijk veel stiller dan de ATX standaard.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:58
Voor de mensen in dit topic die nog een pc zoeken voor ongeveer 1000 euro met A-merk onderdelen die goed samen werken en niet snel een duidelijke bottleneck naar voren laat komen. De volgende setup. Ik heb er zelfs een 19" Widescreen bijgedaan, omdat dit systeem multifunctioneel zal zijn. Kunnen met gemak HD films in MPEG2 en MPEG4 mee worden afgespeeld. Overklokken is ook mogelijk als de rek uit het systeem begint te lijken. Hiervoor is gekozen voor 800mhz geheugen op CAS4 en het moederbord met P965 chipset (deze klokt goed over!).

Processor: Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) a 168 euro

Moederbord: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) a 100 euro
Dit moederbord staat bekend om zijn goede prestaties (overklokken) en ruime featureset gezien zijn prijs. Gebruikt ook solid state capacitors en zou daarom ook langer mee moeten gaan in vergelijking met andere moederborden. Daarnaast is de Intel P965 zeer makkelijk en goed om mee te overklokken.
Features:
- Chipset: Intel P965
- Geluid: 7.1 onboard
- Sata2: 6x (2x RAID)
- IDE: 2x
- NIC: 1 GBit Netwerk
- USB: 10x
- PCI-E: 1x 16, 4x 1
- PCI: 3x
- DDRII: 4 geheugenbanken (tot 8 GB in 64bit OS)

Geheugen: 1GB x2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2G800R22GK) a 160 euro
Nog sneller geheugen als wat je zelf had geselecteerd + een lagere latency. Zal dus standaard al een stuk sneller lopen en ook beter te overklokken. Gezien de bussnelheid van 1066mhz van de E6300 zal dit geheugen niet snel de bottleneck worden bij het overklokken.

Kast: Arctic Cooling Silentium T3 Pro (ATX, 500W, Zilver/Zwart) a 80 euro
Het uiterlijk van deze kast is niet superspeciaal, desalnietemin zit er wel een 500watt kwaliteits voeding in. Dit is uitzonderlijk voor een voeding die meekomt met de kast.
Deze voeding zal overklokken, uitbreidingen van schijven of een dikke directX 10 videokaart redelijk makkelijk aankunnen in samenwerking met de boven -en onder geselecteerde hardware.

Videokaart: Point of View GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) a 112 euro
Gezien de spellen die je speelt kan je gemakkelijk uit de voeten met de 7600GT, zeker als het geen dedicated game monster moet worden. Voor een kleine meerprijs +-20 euro kan je zelfs een passieve versie krijgen. Verder heeft deze kaart alles in huis voor HD video materiaal, zoals hardwarematige MPEG2 (DVD's) AC1, H264 ondersteuning. Dit zal je processor dermate sparen dat zelfs 1080p materiaal geen probleem zal zijn.

Harddisk (640GB): Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) 2x a 80 euro = 160
De meest verstandige keuze om 2 redenen. Door de nieuwe perpenticulaire techniek is de schijf 1 van de snelte op het moment en daarnaast 1 van de goedkoopste gezien de GB per euro verhouding (of euro per GB natuurlijk).

Floppy: NEC Floppy Drive a 5 euro
Gewoon goedkope A naam floppy drive

DVD-Writer: NEC SATA AD-7170S 18x a 31 euro
Gekozen voor dit model omdat NEC meestal goede schrijfkwaliteit levert op veel verschillende merken DVD's. Daarnaast is deze brander voorzien van een SATA aansluiting en geen PATA. Waardoor je geen dikke kabel door je kast hebt lopen wat de airflow verbeterd.

Cardreader: Sweex zwarte Cardreader voor 53 formaten a 10 euro
Gezien je eisen van fotobewerking leek mij een cardreader misschien wel op zijn plaats en voor de kleine meerprijs zou ik hem er niet uit laten. Of je moet helemaal nooit foto's overzetten naar de PC. Een cardreader werkt namelijk vele malen sneller als via de camera zelf.

Mirai DML-519W100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver) a 165 euro
Goed scherm voor het geld (zie 19" topic) en als enige scherm in deze prijsklasse een DVI aansluiting!

Logitech Wireless Desktop Set zwart a 30 euro
Gewoon standaard maar wel netjes in combinatie met de kast/scherm/speakers.

Logitech X-530 (5.1, 4x 7.4W + 15.4W, 25W, Zwart) a 60 euro
Redelijke goede 5.1 set waar flink wat geluid uit komt. Voor 5.1 gekozen vanwege de goede media eigenschappen van het systeem (films) en leuk in games!

Totaalprijs (ZONDER scherm + toetsenbord/muis + speakerset) = +- 826 EURO

Totaal Prijs (ALLES INCLUSIEF!) = +- 1070 EURO

Deze prijzen zijn exclusief het feit dat er kosten bijkomen omdat je het bij verschillende leveranciers koopt of het bij 1 koopt waar het allemaal duurder is. Reken op zo'n 50 euro extra.

Edit: Ik las het gehele topic eens door en zag meerdere voorstellen voor een nieuw systeem. Ik heb mijn voorstel/setup wat nader proberen toe te lichten etc. Daarnaast las ik dat je stilte wilde. De Artic kast is aardig stil, zowel de voedig als de casefans (3x inbegrepen). Daarnaast zitten er 2 harddisk mufflers in, die het geluid van je harddisks + resonantie wegmoffelen (rubbere omhuizing).
Daarnaast wil ik nog een voorstel doen om bijvoorbeeld een Scythe Ninja Rev. B. + een NEXUS 120mm fan (superstil) op de CPU te zetten, dit kost 40 euro. Nu zal je CPU superkoel zijn + de koeling bijna onhoorbaar! Overklokken van de op 1.83 geklokte C2D zal zonder veel problemen de 2,8 of 3ghz halen.

Succes en bij vragen kan je me altijd mailen of PMen!

[ Voor 7% gewijzigd door tim_heijt op 06-03-2007 12:50 ]

• DHerbig
@tim_heijt, als er een drool-icon was zou ik die hier plaatsen, of is dat deze: :P Dit systeem ziet er geweldig uit, maar voorlopig ben ik van plan 't met de huidige samenstelling te doen.

Ik dacht dat 't topicje al overleden was, maar dan toch nog maar een update. Het duurde nogal lang voordat de PC gerepareerd was, maar dat kwam omdat hij in de winkel verschillende dagen uitgetest is om zeker te weten dat nu alles echt in orde is. Ze hebben een paar jumpertjes op 't moederbord omgeschakeld zodat de vooraansluitingen va de USB nu wel werken. Voorts heb ik andere kabels tussen moederbord en harde schijven gekregen, want dat was een soort 2-in-1 (als ik 't goed begrepen heb), die nogal strak zat, zodat misschien 't contact niet altijd even goed was.

De PC is bij me thuis afgeleverd door een jongen van AUVA en die heeft nog een uurtje rondgespeeld op de PC. De updates van Windows MCE moesten er nog opgezet worden. En we hebben geprobeerd hoe we de verkenner automatisch de drive-letter konden laten zien bij 't gebruiken van een MP3-speler, maar dat werkt nog steeds niet. Je kunt hem wel oproepen door bijv. j: in de adresbalk te typen, en als ik de inhoud van die USB direct in een map wil laten komen, werkt dat ook. Maar het aanfloepen van j: of k: of wat dan ook in de boomstructuur werkt niet. Daarop ben ik nog aan 't googlen, maar kan niets vinden.

@makkelijk: het doet goed te lezen dat ik niet echt opgelicht ben. Ze hebben me ook op alle mogelijk manieren geholpen om andere onderdelen in de PC te zetten, dus al met al is dit toch een betere PC dan degene die ik gekocht heb. Ik heb alleen misschien een beetje spijt van dat grafisch kaartje, de ATI Radeon X550, want als ik 't goed begrepen heb ondersteunt die niet de native resolutie van een 22" breedbeeld TFT-scherm, 1680x1050. Dan kan ik beter een 20" TFT-scherm kopen met 1600x1200. Ik denk nu aan de Samsung Syncmaster 204B. Maar 't leek me zo aardig om twee programma's naast mekaar open te kunnen zetten en ook voor videobewerken is breedbeeld handiger i.v.m. een zo lang mogelijk tijdlijn op 't scherm te krijgen. En als ik nu een 20" koop en over 1 à 2 jaar een nieuwe PC die wèl breedbeeld ondersteunt, dan heb ik geen zin om die 20" alweer te vervangen.

En nog even over de stilte: ik heb via Speedfan de ventilator op 50% gezet en nu hoor je de computer nauwelijks meer. Het woei-woei-woei is er niet altijd, en ik heb de hele PC op zo'n kunststof kniematje gezet, dus geeft hij z'n geluid niet zo makkelijk meer door aan de houten vloer. De temperaturen blijven allemaal zo'n beetje onder de 46%, dus dat kan denkelijk geen kwaad.
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/speedfan6-3-07.jpg

In ieder geval iedereen nog hartelijk dank voor alle hulp, adviezen, suggesties en ondersteuning bij deze hele operatie. Ik ben er een heleboel wijzer van geworden en zal een volgende keer ècht beter opletten wat ik doe. 8)

• tim_heijt

@makkelijk: het doet goed te lezen dat ik niet echt opgelicht ben. Ze hebben me ook op alle mogelijk manieren geholpen om andere onderdelen in de PC te zetten, dus al met al is dit toch een betere PC dan degene die ik gekocht heb. Ik heb alleen misschien een beetje spijt van dat grafisch kaartje, de ATI Radeon X550, want als ik 't goed begrepen heb ondersteunt die niet de native resolutie van een 22" breedbeeld TFT-scherm, 1680x1050. Dan kan ik beter een 20" TFT-scherm kopen met 1600x1200.
Over het stukje hierboven. Ik heb het even opgezocht en heb de schraalste versie met de ATI X550 chip erop gevonden bij Asus en deze zegt nog een resolutie van 2048x1536 te ondersteunen, dus waarom zou hij de native resolutie van een 22" niet aankunnen dan???
Gewoon een goede/nieuwe driver en het scherm zou gewoon goed herkent moeten worden en dus ook zijn native resolutie van b.v. 1680x1050. Daarnaast zou Powerstrip in noodgevallen (niet herkennen native resolutie) gebruikt kunnen worden om het te forceren.

Succes met je PC, en ik ben blij dat hij nu toch enigzins naar je zin werkt!

• DHerbig
@tim_heijt, dat dacht ik hier te lezen:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/specsx550kleiner.jpg

• tim_heijt
DHerbig schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:30:
@tim_heijt, dat dacht ik hier te lezen:

[afbeelding]
Ok, hij kan een hogere reso aan en het is dus altijd te forceren met Powerstrip. Ik durf alleen te wedden dat deze resolutie er gewoon niet bijstaat (ze kunnen ze moeilijk er allemaal bij zetten!). Ze hebben vooral de ESA formaten (officiele formaten) erbij gezet. + 1920x1080 (wat geen enkel PC scherm heeft) dit zijn weer de HD formaten. Maar met een redelijk nieuwe catalyst driver en/of Powerstrip wordt dat geen probleem!

Edit: Kijk trouwens op de ATI/AMD site ook maar eens bij de X850 (redelijk goede kaart, nu ook nog), hierbij staan gewoon dezelfde resoluties en die kan het zeker aan!

[ Voor 11% gewijzigd door tim_heijt op 06-03-2007 17:49 ]

• DHerbig
Wow, bedankt, tim_heijt, voor de hulp! Ik had al spul van de ATI-CD geïnstalleerd, maar nu heb ik opnieuw zo'n catalyst o.i.d. van de ati-site gedownload en geïnstalleerd en voila: 1680x1050 staat erbij:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a361/EVassal/atiresoluties.jpg

Geweldig!!! Daar ben ik ontzettend blij mee. Nu ga ik de Samsung Syncmaster 226BW bestellen. Joepie!! _/-\o_ _/-\o_

• DHerbig
DHerbig schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 17:01:
En we hebben geprobeerd hoe we de verkenner automatisch de drive-letter konden laten zien bij 't gebruiken van een MP3-speler, maar dat werkt nog steeds niet. Je kunt hem wel oproepen door bijv. j: in de adresbalk te typen, en als ik de inhoud van die USB direct in een map wil laten komen, werkt dat ook. Maar het aanfloepen van j: of k: of wat dan ook in de boomstructuur werkt niet. Daarop ben ik nog aan 't googlen, maar kan niets vinden.
Probleem opgelost! Ik dacht al dat 't iets heel makkelijks moest zijn, en jawel hoor. Ik had in Tweak-UI alle schijfletters buiten de c: d: en e: uitgevinkt, omdat ik niet telkens al die schijfletters van de kaartlezers in de verkenner wilde zien. Duh. :D Ik had dus de f: moeten laten staan voor de verwisselbare schijf. 7(8)7

• Steephh
Toch leuk om te lezen dat uiteindelijk AUVA er een hoop aan heeft gedaan om te zorgen dat het toch nog werkt. En zo zie je maar weer, de grote bazen weten het niet altijd beter dan de werknemers die er werken. Maar zo zijn er ook weer bedrijven waar de baas het wel beter weet. Dat zijn vaak ook de bedrijven waar het fijner is om te werken.. :)

_@/'

• DHerbig
De topictitel dekt de lading al lang niet meer, maar omdat het een vervolgverhaal is, stel ik deze vraag toch nog eventjes hier, als dat mag.
De vooraansluitingen van de USB zijn inmiddels weer werkzaam, maar de audio-aansluitingen daarnaast doen het niet. Ik heb naar AUVA gemaild en die zeggen dat er een keus gemaakt moest worden: de groene ingang werkt ofwel achter, ofwel vooraan opzij. Dus hij wil wel langskomen om het voor me veranderen, maar dan zal de achter-ingang niet meer werken.
Dit lijkt me eerlijk gezegd onzin, want op de Dell heb ik ook voor en achter een line-out opening. De boxjes zitten standaard aangesloten achterop, en zodra ik een koptelefoon voorin prik, neemt die 't geluid over en zijn de boxjes stil.
Dat moet toch ook op die Yours-PC kunnen? Waarom zitten er anders twee groene gaatjes in?

Ik heb net even de draad naar de versterker veranderd zodat de radio op de computer kan klinken, en dan werkt de roze ingang achterop wel, en de zijkant weer niet. Dus dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Alvast weer bedankt voor jullie input! :)

P.S. Ik heb een 22" TFT-scherm gekocht (een Acer AL2216W, want ik heb geen zin om nog langer op die Samsung 226BW te wachten), en het werkt allemaal prima!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

De groene aansluiting voorop kan gewoon tegelijk met de groene aansluiting achterop werken.
Kwestie kast open maken, kabels aansluiten en het werkt.

• DHerbig
Dat dacht ik ook! Ik heb hem een mail gestuurd en gezegd dat beide aansluitingen gewoon moeten werken. Nog geen antwoord gehad.

Verwijderd

Zo zie je maar weer het is heel gemakkelijk om een TS met aankoop problemen op te jutten z'n systeem retour te zenden, hem met allerlei sentimenten beinvloedende..
Maar uiteindelijk mag je er toch vanuit gaan dat niet alle hardware boeren tot op het bot rot zijn en toch echt wel hun best doen om de klant te vriend te houden ook wanneer baas zowat dol word van de scherpzinnige en ontevreden klant.
Immers als die zaak echt zo rot zou zijn zou hij al lang de boel opgedoekt hebben.
Ongeacht het gegeven dat er een hoop computer leken allicht bij hem kopen die niet eens afweten van gathering of tweakers.
Anyways vanaf het begin tot het (momentum) einde heb ik dit topic'je gevolg en poeh poeh ongeacht de kwaliteit en werkbaarheid van het systeempje en overige ervaringen je bent een bom rijker aan allerhande computer kennis toch ?!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 03:41 ]

• DHerbig
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik snap al heel wat meer van computers dan een paar maanden geleden, en ik weet waar ik op moet gaan letten als ik t.z.t. weer een nieuwe PC nodig heb.

Nog een klein updateje: AUVA heeft gemeld dat de audio-vooraansluitingen nu werken. Er moest alleen iets aangevinkt worden in de Realtek-software. Momenteel wordt alleen nog getest waar dat zware motorgeluid vandaan komt. Probleem is dat dat er soms niet en meestal wel is, en blijkbaar houdt de PC zich gedeisd nu hij weer in de winkel staat. Dan is 't lastig testen voor de jongens.
Pagina: 1 2 3 Laatste