Externe USB drive wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 1.639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gigapower
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-02 09:59
Schijf type: Toshiba 250gb External USB hard drive (staat nergens een type nummer ofzo op maar het is die ene voor 99 euro bij dynabyte )

Het betreft een toshiba 250 gig externe USB harde schijf met een externe voeding. Hij werkte eerst gewoon goed. Ik heb hem onlangs even ontkoppeld en weggeborgen in doos. (was mn kamer aan het opruimen en ik was bang dat ik hem omver stoot per ongeluk) Nu sluit ik hem weer aan maar hij word niet meer herkend!!!

Dit wil zeggen: Ik steek de USB kabel erin, power knop omzetten naar ON en windows geeft geen popup dat er nieuwe drive gevonden is (die ene met menutje van "wilt u openen met.. " en dan x aantal tools). Harde schijf begint wel te zoemen dus stroom krijgt die wel.

Normaal gesproken steek ik hem erin en hij word gelijk herkend en gemount. Dit gebeurt nu dus niet.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
- Op verschillende USB poortjes geprobeerd, wilt niet werken.
- Op een andere PC geprobeerd, wilt niet werken
- Gecontrolleerd of hij bij disk manager staat, niet dus
- Gecontroleerd of hij door partition magic gevonden kan worden, niet dus (eerst wel)

Ik heb wat in de HDD faq gelezen en ik vond daar wel tips en tricks voor interne schijven maar geen voor extern. Ik vind wel diverse tools voor datarecovery maar die zijn alleen voor als je schijf uberhaubt wel herkend word.

Wat zijn mn opties?

[ Voor 58% gewijzigd door Gigapower op 23-10-2006 00:31 . Reden: Wat meer info toegevoegd ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:59

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk wordt de schijf om de een of andere reden niet meer herkend. Kijk eens in je device manager of er niet een mooi geel uitroeptekentje bij je USB apparaten staat. Zo ja, dan zou het een driver probleem kunnen zijn (hoewel in XP een extrene USB schijf native hoort te werken)
Als je de schijf aankoppeld, hoor je dan wel het deuntje dat je een USB apparaat aangesloten hebt in windows?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Niet herkend? Krijg je foutmeldingen en zoja welke?
Staan er uitroeptekens onder hardware configuratie?
Is het een USB of Firewire disk?
Welk OS? Verkenner dus waarschijnlijk Windows.
Zit de kabel in de case nog wel goed vast. Spint de drive wel op. Kapotte voeding. enz.
Wat heb je als getest.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:03 ]

• Gigapower
Het is een USB harddrive met externe voeding, ik draai Windows XP

Als ik knopje omdraai om hem aan te zetten gaat die ratelen ik hoor gewoon geluid/gezoem dat die aan gaat.

Als ik usb kabel erin steek gebeurt er gewoon niks, geen deuntje in windows. Geen nieuwe hardware gevonden ofzo (kan ook niet was al geinstalleerd) maar ook geen automatisch popup ofzo. Normaal gaf die zo'n popup met "wat wilt u doen: verkennen openen zoeken etc")

Geen uitroepteken in device menager

Ik zou bijna denken dat USB kabel kapot is maar dat kan haast kabel is erg nieuw. Ik ga wel nieuwe kabel proberen

[ Voor 9% gewijzigd door Gigapower op 23-10-2006 00:06 ]

Verwijderd

Zet je OS even in je topic start.
Het kan de kabel zijn maar ook de controller in je HD case. Misschien even testen door de HD direct aan te sluiten. Zet ook in je topic start over welk type HD we het hier hebben.

• Gigapower
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:07:
Zet je OS even in je topic start.
Het kan de kabel zijn maar ook de controller in je HD case. Misschien even testen door de HD direct aan te sluiten. Zet ook in je topic start over welk type HD we het hier hebben.
Ik heb dus al op een andere pc geprobeerd maar pakt die hem ook niet :S

Verwijderd

Dus Controller in de case of de kabel? Wat is het voor een HD?
Geef eens wat meer info.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:16 ]

• Gigapower
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:15:
Dus Controller in de case of de kabel?
ah sorry ik heb je post verkeerd begrepen, ik zit nog beetje in de stress hehe.

Ik dacht dat je bedoelde dat het aan mn USB controller kon liggen. Ik vind het vreemd dat het aan de diskcontroller kan liggen, ik heb hem nooit eerder ontplugged en ik zit er niet mee te gooien ofzo.

Ik heb topic start zoveel mogelijk aangepast nu.

[ Voor 43% gewijzigd door Gigapower op 23-10-2006 00:28 ]

Verwijderd

Ik denk dat de controller in de case stuk is. Kan ook een contact zijn die niet meer goed werkt. M.a.w. Terug brengen naar de winkel. Indien je de mogelijkheid hebt om de schijf zonder de externe case aan te sluiten zou ik dat zeker proberen en je data eraf halen.

• Gigapower
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:31:
Ik denk dat de controller in de case stuk is. Kan ook een contact zijn die niet meer goed werkt. M.a.w. Terug brengen naar de winkel. Indien je de mogelijkheid hebt om de schijf zonder de externe case aan te sluiten zou ik dat zeker proberen en je data eraf halen.
Okay ik zal het proberen. USB drives zijn gewoon normale HD's dus ik neem aan dat ik die gewoon uit elkaar kan halen en dan de HD als een normale aansluiten op mn PATA kabel, of vergeet ik iets?

Vraagje, als de HD zelf beschadigd was zal die toch wel herkent worden maar dan met een corrupte schijf of lege partitie of zoiets vaags?

Verwijderd

Lijkt mij ook Tenzij je bedoeld dat je deze melding verwacht terwijl de HD nog in je case zit en de controller van deze case stuk is.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2006 00:48 ]

• Gigapower
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 00:45:
Lijkt mij ook Tenzij je bedoeld dat je deze melding verwacht terwijl de HD nog in je case zit en de controller van deze case stuk is.
ik bedoel als de HD nog in de case zit. Tis 1 uur snachts ik ga morgen wel even aan de slag ga nu niks meer doen hehe.

Verwijderd

Even dit topic omhoog kicken....

Paar dagen geleden had ik hetzelfde probleem. Hij deed het in 1 keer niet meer nadat ik hem af had gekoppeld en aan een andere pc had geprobeerd. Na urenlang zoeken op internet, vond ik nog steeds niets.

Wat bleek nu, je kunt de USB stekker die in de HD moet er op 2 manieren in stoppen. Dit kan normaal gesproken nooit. En leek mij dan ook niet mogelijk. Helaas bij deze schijf wel. Stekker omdraaien en het was opgelost.

Leek me handig om even te melden. Voordat sommigen dezelfde fout begaan en uren aan het zoeken zijn.

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
ik heb precies hetzelfde probleem.. en wat hierboven is gezegd kan bij mij niet.

Dit probleem komt vast vaak voor en ik kan ook niks vinden... hoe is dit op te lossen?

vanpeltje

• vanpeltje
ik heb nog steeds het probleem...

vanpeltje

Verwijderd

Ik denk dat de voeding het niet meer trekt, dat had ik ook met een losse case en een 300Gb schijfje.
40Gb trok ie nog net maar die 300 voor geen meter, een zwaarder voeding gezocht, aangesloten en werkt als een speer.

• vanpeltje
hij heeft geen voeding, alles gaat via de usbkabel.

vanpeltje

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-09-2025
Ha, ik zit te googlen op 't zelfde probleem en kom gelijk op mijn vertrouwde tweakers-forum terecht.
Ik heb nu 3 PC's en bij alle werden de USB-dingen gelijk weergegeven in de verkenner. Maar sinds de derde PC voor de laatste keer weg is geweest voor reparatie (inclusief herinstallatie van Windows MCE) niet meer.
Ik kom er wel in door start/uitvoeren "j:" in te geven, maar dat is zo lastig, zelfs als ik er een snelkoppeling van maak, want je zit opeens wel met twee verkenners open. Er is iets in de verkenner-instellingen anders dan anders, maar wat?

Iemand dit al ontdekt?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
ik heb al enkele topics gezien met dit soort euvels, die opgelost werden door een andere usb kabel te gebruiken.

Verwijderd

als de schijf een ntfs is is hij op een andere pc niet goed ontkoppelt mount hem weer op die pc en
stop hem via windows

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-02 20:05
ik heb een dergelijk probleem met mijn freecom xxs 160gb;

deze werkt nog maar op 1 van de drie usb-poorten van mijn laptop. (lenovo thinkpad T60p)

als ik hem op de andere 2 poorten aansluit, geeft windows met een pop-up aan dat de schijf niet wordt herkend, en dat een van mijn usb-apparaten 'has malfunctioned' (ik kom zo gauw niet op de ned.vertaling)

ik heb hem op die ene usb poort via windows' 'safely remove hardware' verwijderd.

heeft iemand enig idee hoe dit kan?

mvg
Pagina: 1