[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.412 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:31
Juggernaut1987 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:11:
Eeej Gasten,

Ik weet niet of ik nu oud nieuws post maar ben er net achter dat ik op mijn 205BW gewoon in 4:3 kan spelen terwijl overal wordt gemeld dat de monitor dit niet ondersteund...

De truc:
Stel als resolutie in 1360x1024

Krijg je gewoon 4:3 met zwarte randen 8)

Was dit al gepost? Sorry! :9
In de instellingen van de 215TW kan je kiezen voor Wide of 4:3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:23:
[...]

Wat ik je kan zeggen is dat ze hem gisteren (06/02) niet in voorraad hadden. Ik heb echt alle monitoren die er stonden opgesteld gezien en geloof me hij stond er gisteren echt niet tussen! Volgens een verkoper (en hij heeft het nagevraagd aan een andere) komen ze morgen pas weer binnen, maar misschien dat ze vandaag al binnengekomen zijn... hoop het eigenlijk niet want dan is er weer een risico dat hij bijna uitverkocht is :/

Maar wie weet zie ik 1 van jullie morgen of vrijdag in de MM Eindhoven :*) En je weet het he, ligt er nog 1 dan is ie van mij O-)
zeer zeker, vriend.. .zeer zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-11-2020
Krijg binnenkort de FSC ScaleoView L22-1W (285€ incl verzenkosten via onze oosterburen http://geizhals.at/deutschland/a223743.html), als ie binnen is zal een review volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Robbertje (en de rest):

Hoe ik het scherm gebruik:
- Aansluiting: DVI (digitaal)
- Resolutie: native (1680x1050)
- Kleurprofiel voor desktopgebruik en games: "internet"

Algemeen:
De Samsung 226BW is voor mij qua prijs/kwaliteit erg goed uitgevallen. De kleurweergave is echt prima, ook in vergelijking met de Dell 2407WFP bijvoorbeeld(ik had ze even naast elkaar aangesloten op m'n werk). Het Dell scherm heeft zelfs lichte ghosting, terwijl dit scherm er absoluut geen last van heeft. Toen ik het scherm vergeleek met m'n laptop zag ik pas hoe brak m'n laptopscherm was.
Ook merk ik niet echt dat het scherm 2" kleiner is dan de eerdergenoemde Dell, wanneer ik van m'n werk kom en thuis m'n PC aanzet.

Kijkhoek:
De kijkhoek is zeer groot, maar geeft bij een ietwat grotere hoek(90 graden, dus 45 graden van de middellijn of groter) een kleine kleurverschuiving naar het gele toe. Als ik series/films kijk op afstand dan zit ik nooit buiten deze hoek te kijken dus ik heb er geen last van. Op zich belemmert dit het zicht niet en je kan zonder problemen nog tot 160 graden tekst lezen op het scherm, alleen is alles dan ietwat geler.

Instellingsmenu van het scherm zelf:
Het instellingenmenu en de manier waarop deze bediend wordt vind ik ook zeer goed en inuïtief en de profielen die je kan instellen zijn echt superhandig. De eerste knop is bedoelt voor het menu waarna de 2de en 3de knop selectietoetsen zijn om items te selecteren in dat menu. De 4de knop is dan de knop om je keuze te bepalen. Als het menu niet actief is dan krijgen knop 2 en 3 andere functionaliteit: knop 2 geeft een profielmenu weer waarmee je een ander kleurprofiel kan selecteren(film/games/internet/etc.) en knop 3 zorgt ervoor dat je de direct de brightness van het scherm aan kan passen. Als er geen menu actief is dan kan knop 4 worden gebruikt om de bron van het scherm te selecteren (analoog of digitaal) en de laatste knop zorgt er altijd voor dat je het scherm automatisch kan laten scannen naar een videoinput die actief is.

De voet en verlichting van de power knop:
Het scherm kantelt een beetje stug, maar ik kan me voorstellen dat dit na een tijdje wel vlotter gaat. Het blauwe LEDje van de power knop valt niet echt op als je dichtbij het scherm zit(bij PC gebruik), maar als je op een afstand kijkt is het wel even wennen, omdat het lichtje dan ook meer jouw richting uitschijnt. Hier kon ik echter snel aan wennen, dus ik aanzie het niet als een probleem.

Tot slot:
Verder ben ik uitermate tevreden met het feit dat er geen enkel dood pixel/subpixel is en ik krijg de indruk dat dit heel normaal is bij dit scherm als ik zo de reacties van anderen zie. Dit scherm geeft mij precies wat ik verwacht: een all-rounder die ik kan gebruiken om te gamen, games te maken(Visual Studio is echt aangenamer op een groot 16:10 of 16:9 scherm), af en toe photoshpo te gebruiken en films/series te kijken. Ik ben ook tevreden over de all-round uitvoering van het frame en de meegeleverde uitleg en accessoires.
Het is geen wonderscherm en het heeft kleine tekortkomingen, maar het doet precies wat ik er van verwacht en voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Eindelijk weer eens een review. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb 2x een samsung 203B aahgesloten op mijn systeem, maar als ik op één van de schermen via MagicBright kies voor de beeldoptie "text", komt er een hard iritant geluid uit de monitor. Nu heb ik dit probleempje van meerdere gebruikers gehoord. Het geluid treedt tevens op als ik mijn brightness omlaag schroef. De andere monitor functioneert op een luie pixel na uitstekend.

Is het zinvol om het Samsung hierover te contacten aangezien er 3 jaar garantie op zit. Scherm is ongeveer 3 maanden oud.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:26:
Ik heb 2x een samsung 203B aahgesloten op mijn systeem, maar als ik op één van de schermen via MagicBright kies voor de beeldoptie text komt er een hard iritant geluid uit de monitor. Nu heb ik dit probleempje van meerdere gebruikers gehoord. Het geluid treedt tevens op als ik mijn brightness omlaag schroef. De andere monitor functioneert op een luie pixel na uitstekend.

Is het zinvol om het Samsung hierover te contacten aangezien er 3 jaar garantie op zit. Scherm is ongeveer 3 maanden oud.
Absoluut! Dat kost jou 1 telefoontje en dan weet je direct of dit geluid normaal is! ... want zelfs als meerdere mensen er last van zouden hebben, dan wil dat nog niet zeggen dat dit ook effectief zo hoort te zijn.
Het mooie van dit probleem is dat je het vast ook gewoon kan laten horen aan de medewerker van de Samsung helpdesk, dan kan hij het probleem beter evalueren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dan zal ik morgen een poging wagen. Bedankt :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Spargo schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:44:
Krijg binnenkort de FSC ScaleoView L22-1W (285€ incl verzenkosten via onze oosterburen http://geizhals.at/deutschland/a223743.html), als ie binnen is zal een review volgen.
Is dat niet dezelfde Fujitsu-Siemens die ze bij Media Markt (Utrecht) verkopen? Dat scherm zag er redelijk uit... maar legt het naar mijn mening af tegen de Acer AL2216Ws (ongeveer even duur, zelfde specs)

[ Voor 14% gewijzigd door Phrantic op 07-02-2007 23:50 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibah
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:03:
Wibah in Eindhoven??? Waar dan? Gisteren lagen ze echt nergens alleen de 205BW gezien en de verkopers zeiden dat hij morgen pas weer binnenkomt! Kun je ongeveeer vertellen waar je ze gezien hebt... Ja bij de monitoren maar in de hoek van de Windows Vista of aan de kant van de notebookaccessoires?
En hoe duur waren ze?
Ja ze waren er nog! Ik zweer het.
Er lagen nog 7 dozen en daarop stond nog een show model. Als je die hoek hebt waar al die monitoren staan. Dan staan ze tegenover de Apple schermen! De verkoper probeerde net een 226BW aan iemand te verkopen (de verkoper prees het ding de hemel in). Ik ben eerst langs de Mycom geweest maar daar stond hij niet. Vervolgens naar de MediaMarkt geweest en daar stond hij!

Blijkbaar vliegen die dingen echt hard over de toonbank ofzo. Ik denk dat ik inplaats van vrijdag hem morgen toch maar ga halen...even kijken hoe het gaat. Kan hem dan pas na 5 uur halen daar :'(
School |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Nou ik denk dat ik de stap toch maar ga wagen en voor een Samsung 226BW ga. Welke winkel neemt eigenlijk makkelijk producten terug, want ik wil wel op het 'koop op afstand' gebeuren kunnen rekenen wanneer het scherm toch niet aan mijn eisen voldoedt.
Reden dat ik voor een online winkel kies is de hoge prijs bij de Media Markt, op dit moment €399,- nietwaar?

[ Voor 0% gewijzigd door M-ThijZ op 08-02-2007 09:47 . Reden: inderdaad 226 ipv 206 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wibah schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:02:
[...]

Ja ze waren er nog! Ik zweer het.
Er lagen nog 7 dozen en daarop stond nog een show model. Als je die hoek hebt waar al die monitoren staan. Dan staan ze tegenover de Apple schermen! De verkoper probeerde net een 226BW aan iemand te verkopen (de verkoper prees het ding de hemel in). Ik ben eerst langs de Mycom geweest maar daar stond hij niet. Vervolgens naar de MediaMarkt geweest en daar stond hij!

Blijkbaar vliegen die dingen echt hard over de toonbank ofzo. Ik denk dat ik inplaats van vrijdag hem morgen toch maar ga halen...even kijken hoe het gaat. Kan hem dan pas na 5 uur halen daar :'(
School |:(
Bij Paradigit had een van de verkopers zelf hem in pre-order staan, zei z'n collega 8)
M-ThijZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:10:
Nou ik denk dat ik de stap toch maar ga wagen en voor een Samsung 206BW ga. Welke winkel neemt eigenlijk makkelijk producten terug, want ik wil wel op het 'koop op afstand' gebeuren kunnen rekenen wanneer het scherm toch niet aan mijn eisen voldoedt.
Reden dat ik voor een online winkel kies is de hoge prijs bij de Media Markt, op dit moment €399,- nietwaar?
206BW? Je bedoelt vast de 226BW? (want de 206BW is een 19" 20"(I stand corrected) variant en die kost een pak minder)
Zelf zou ik het niet aanraden om zoiets op afstand te kopen ivm bijna gegarandeerd geknoei als je problemen hebt met dode pixels of andere garantie-problemen(je stuurt dat scherm niet "eventjes" terug, want dat ding weegt veel). Dan betaal ik persoonlijk liever 400 euro met de garantie dat ik service krijg als er iets fout gaat. Er zit dacht ik 3 jaar garantie op en daar wil ik ook echt gebruik van kunnen maken als het ooit zo ver komt :P webshops willen wel eens tegenwerken en/of failliet gaan

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 08:35 . Reden: Thanks, Yakuzi2004 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Heeft iemand soms een goed kastje/onderzet voor de 226BW?

Ik verkies deze boven de 225BW aangezien de rest van m'n pc ook
helemaal zwart is...

Misschien wel risky maar past een spindel onder de voet van de 226BW 8)7 ?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

De 226BW Vandaag opgehaald bij zercom.
Ik had hem gisteren besteld.
Als je er snel bij bent dan heb je er nog 1.
Er liggen 4 226bws op voorraad.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepperana op 08-02-2007 01:34 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:12:
[...]

Bij Paradigit had een van de verkopers zelf hem in pre-order staan, zei z'n collega 8)

[...]

206BW? Je bedoelt vast de 226BW? (want de 206BW is een 19" variant en die kost een pak minder)
...
Ter correctie: de 206BW is een 20" breedbeeld, de opvolger van de 205BW. En het is te hopen dat de 206BW geen 399 euro kost, maar eerder iets als 330 of zo (ik heb mijn 205BW nl gekocht voor 338 euro (in september, dus nu moet het goedkoper kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het, nog even een vraagje over die refresh rate, die mij steeds in zijn greep houdt...

Zoals ik begrepen heb, is de maximale refresh rate bij de hoogste resolutie (1650*1050) 60 HZ... maaar!!! in een handleiding van jullie 226BW staat blijkbaar dat de refresh rate bij resolutie van 1280x1024 60 of 75 Hz is... heb ik gelijk?

Nu een vraag: betekent dit dat als je een spel op een resolutie van 1280x1024 speelt met van die zwarte balkjes links en rechts (dus 1:1 verhouding) dat je dan refresh rate van 75 Hz hebt? of is het alleen zo dat je 75 Hz bij een resolutie van 1280x1024 krijgt als je het beeld als het ware uitrekt, waarbij het dus vervormd wordt?

Weet iemand dat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:27:
het, nog even een vraagje over die refresh rate, die mij steeds in zijn greep houdt
...
Het is wellicht een leuk weetje, maar neem nou maar aan, zoals reeds door meerdere mensen hier gezegd, dat je echt totaal niks zult merken van 60Hz of 75Hz op een TFT scherm op welke resolutie dan ook. Je wint er echt helemaal niks mee. Dit feitje is net zo belangrijk om te weten als het aantal keer per jaar dat de zuid chinese berggeit afdaalt naar het dal om daar de struiken kaal te vreten ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:12:
Zelf zou ik het niet aanraden om zoiets op afstand te kopen ivm bijna gegarandeerd geknoei als je problemen hebt met dode pixels of andere garantie-problemen(je stuurt dat scherm niet "eventjes" terug, want dat ding weegt veel). Dan betaal ik persoonlijk liever 400 euro met de garantie dat ik service krijg als er iets fout gaat. Er zit dacht ik 3 jaar garantie op en daar wil ik ook echt gebruik van kunnen maken als het ooit zo ver komt :P webshops willen wel eens tegenwerken en/of failliet gaan
Wet koop-op-afstand verplicht een leverancier om zonder morren een product terug te nemen en de drie jaar garantie geldt voor Samsung en niet voor de webshop, het is dus geen probleem mocht de webshop failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:46:
[...]

Het is wellicht een leuk weetje, maar neem nou maar aan, zoals reeds door meerdere mensen hier gezegd, dat je echt totaal niks zult merken van 60Hz of 75Hz op een TFT scherm op welke resolutie dan ook. Je wint er echt helemaal niks mee. Dit feitje is net zo belangrijk om te weten als het aantal keer per jaar dat de zuid chinese berggeit afdaalt naar het dal om daar de struiken kaal te vreten ...
dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch van een aantal mensen gehoord en gisteren gelezen dat het daadwerkelijk uitmaakt... men merkt wel het verschil tussen deze twee refresh rates... maar goed.... als jij deze monitor hebt, dan moet ik je ook geloven natuurlijk

Maar hoe zit het dan met een antwoord op mijn vraag? Om 75 Hz bij de resolutie 1248*1024 te krijgen, moet je dan het beeld uitrekken of kan het ook met zwarte balkjes aan beide kanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-ThijZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:56:
[...]

Wet koop-op-afstand verplicht een leverancier om zonder morren een product terug te nemen
Gelijk hebben en gelijk krijgen is 2. Het feit is dat online shops vaak moeilijk doen en eisen dat je bvb de verzendkosten in zo'n geval betaalt. Natuurlijk sta je als klant volledig in je recht, maar die shops rekenen er gewoon op dat je hen niet aanklaagt omdat het bedrag vaak te laat is.
Sowieso is het terugsturen van een scherm niet hetzelfde als het terugsturen van een muis ofzo.
en de drie jaar garantie geldt voor Samsung en niet voor de webshop, het is dus geen probleem mocht de webshop failliet gaan.
Dat klopt! Maar het scherm terugbrengen naar een winkel is véél makkelijker dan naar de leverancier zelf. Vaak krijg je gewoon direct een nieuw scherm mee als het echt stuk is, terwijl als je het naar de leverancier/producent terugstuurt je weken tot zelfs langer dan een maand mag wachten.

Bvb: mijn laptop toetsenbord vervangen(werkje van 15min als je het toestel kent en het onderdeel hebt) zou 4 tot 6 weken duren alvorens ik hem terug in m'n bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 06:26
Graag had ik jullie mening/hulp gehad

Ik ben op zoek naar een tft, om op een nieuwe pc aan te sluiten.

De hardware bestaat uit:
Core 2 duo E6400
1Gb DDR2 (binnenkort upgrade naar 2Gb, samen met Vista)
X1950pro 256mb dual dvi

Tot nu toe heb ik de selectie weten terug te brengen tot:
Samsung 214T
Dell 2007FP
Dell 2407FP

Wat zijn mijn eissen:
-Goede kleurkwaliteit: ik hou me als hobby op onregelmatige basis bezig met fotografie, en hoewel ik geen zware photoshopper ben, wil ik wel dat bv de kleur van een zonsondergang er zo realistisch mogelijk uitziet, kwestie van eventuele kleurretouches enz correct uit te kunnen voeren. Of toch alleszins binnen het aanvaardbare.
-Geschikt om films op te kijken, dus geen storende ghosting
-Occasioneel gamen, genre WCIII, Supreme commander. Wat ik me hier vooral bij afvraag, is of mijn grafische kaart nog voldoende gaat zijn om dit alles op die 24” te draaien. In de toekomst heb ik geen zin om steeds in de allerduurste grafische kaart te moeten investeren om nog een werkbare pc te hebben.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In deze review zijn ze heel enthousiast over de Samsung 225BW.

Maar nu er de Samsung 226BW ook is, twijfel ik nog steeds welke van de twee ik moet kiezen.

Even de eventuele "voordelen/nadelen" tegen over elkaar en eigenlijk met wat vraagtekens...:

Samsung 225BW
Voordelen:
- Hoogte verstelbaar
- Zwart/zilver mat

Nadelen:
- 5ms (maar blijkbaar toch geen ghosting)
- In sommige gevallen backlight bleeding.

Samsung 226BW
Voordelen:
- Panel is nieuw t.o.v. de 225BW of is deze verbeterd?
- 2ms
- Hoger contrast
- Zeker geen backlight bleeding?

Nadelen:
- Niet in hoogte verstelbaar
- Zwart/Zilver glossy

Vragen:
  • De 226BW is gecertificeerd voor Windows Vista, heeft dat nog voordelen?
  • Is het in hoogte verstellen echt een gemis bij de 226BW of maakt het bij een scherm met zo'n omvang eigenlijk niet meer uit?
  • Is de meerprijs voor de 226BW het waard?
Nu maar hopen dat ik door de reacties een keuze kan maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:24:
  • De 226BW is gecertificeerd voor Windows Vista, heeft dat nog voordelen?
  • Is het in hoogte verstellen echt een gemis bij de 226BW of maakt het bij een scherm met zo'n omvang eigenlijk niet meer uit?
  • Is de meerprijs voor de 226BW het waard?
Nu maar hopen dat ik door de reacties een keuze kan maken. :P
Gecertificeerd? Ach het is een stukje marketing wat Samsung heeft toegepast. Met die vista certificeren doelen ze eigenlijk alleen op het ondersteunen van HDCP. De hoogteverstelbaarheid is een persoonlijke issue. Voor mij hoeft het scherm echt niet hoger en ben blij met de 226BW. Backlightbleeding hebben alle schermen, maar het gaat vaak over de mate van. De 226bw heeft mij blij verrast wat dat betreft. Of het de meerprijs waard is? Ik weet het prijsverschil niet, maar dat is een paar tientjes volgens mij. Ik vind dat het waard, jij?

Ik vind het jammer dat in NL de 225BW niet in het zwart verkocht wordt, maar alleen de versie met dat grauwe zilver. Ik vind zwart gewoon veel mooier en dat heeft ook meegespeeld in de keuze voor de 226BW.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 08-02-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Drosera schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:14:

-Occasioneel gamen, genre WCIII, Supreme commander. Wat ik me hier vooral bij afvraag, is of mijn grafische kaart nog voldoende gaat zijn om dit alles op die 24” te draaien. In de toekomst heb ik geen zin om steeds in de allerduurste grafische kaart te moeten investeren om nog een werkbare pc te hebben.
Die games ga jij prima kunnen draaien met jouw hardware. Wat dat betreft is het geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 10:09:
dit klinkt allemaal leuk en aardig, maar ik heb toch van een aantal mensen gehoord en gisteren gelezen dat het daadwerkelijk uitmaakt... men merkt wel het verschil tussen deze twee refresh rates... maar goed.... als jij deze monitor hebt, dan moet ik je ook geloven natuurlijk
Sorry hoor, maar dan zou ik heel graag willen weten waar je dat hebt gelezen, want ik vind het echt totale onzin. De techniek achter TFT schermen is van een dusdanige aard dat dit soort verschillen in hertzen er totaal niet toe doet. Ik zou je in ieder geval willen aanraden om zelf eens plaats te nemen achter een 75Hz en 60Hz TFT scherm en zelf te ervaren dat er geen merkbaar verschil in zit.
Maar hoe zit het dan met een antwoord op mijn vraag? Om 75 Hz bij de resolutie 1248*1024 te krijgen, moet je dan het beeld uitrekken of kan het ook met zwarte balkjes aan beide kanten?
Ik heb getracht hier een antwoord op te vinden, maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Als niemand mij voor is, dan zal ik het vanavond als ik weer achter mijn eigen schermpje zit even testen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel ik volledig onderschrijf dat 60 of 75 voor het oog totaal niets uitmaakt, vraag me dan wel af waarom er alsnog verschillende keuzes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Sorry hoor, maar dan zou ik heel graag willen weten waar je dat hebt gelezen, want ik vind het echt totale onzin. De techniek achter TFT schermen is van een dusdanige aard dat dit soort verschillen in hertzen er totaal niet toe doet. Ik zou je in ieder geval willen aanraden om zelf eens plaats te nemen achter een 75Hz en 60Hz TFT scherm en zelf te ervaren dat er geen merkbaar verschil in zit.

[...]

Ik heb getracht hier een antwoord op te vinden, maar kan geen eenduidig antwoord vinden. Als niemand mij voor is, dan zal ik het vanavond als ik weer achter mijn eigen schermpje zit even testen.
bedankt... dan wacht ik het wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:27:
het, nog even een vraagje over die refresh rate, die mij steeds in zijn greep houdt...

Zoals ik begrepen heb, is de maximale refresh rate bij de hoogste resolutie (1650*1050) 60 HZ... maaar!!! in een handleiding van jullie 226BW staat blijkbaar dat de refresh rate bij resolutie van 1280x1024 60 of 75 Hz is... heb ik gelijk?

Nu een vraag: betekent dit dat als je een spel op een resolutie van 1280x1024 speelt met van die zwarte balkjes links en rechts (dus 1:1 verhouding) dat je dan refresh rate van 75 Hz hebt? of is het alleen zo dat je 75 Hz bij een resolutie van 1280x1024 krijgt als je het beeld als het ware uitrekt, waarbij het dus vervormd wordt?

Als je speelt zo als jij hierboven beschrijft dan is de resolutie nog steeds 1680x1050 alleen word een deel niet gebruikt(de zwarte balken). Dus kun je het aantal Hz ook niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Alleen met 'monitor scaling' in de nvidia options en een lagere reso kan je hogere refreshrates gebruiken. Met de 3 andere opties krijgt je monitor eigenlijk namelijk nog gewoon een 1680x1050 signaal binnen.

Echter, het maakt voor een TFT geen REET uit of het 60 of 75 is. Je hebt geen last van flikkeringen.

[ Voor 19% gewijzigd door woekele op 08-02-2007 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
|s er hier nog iemand zoals ik die zijn 206bw gebruikt om thuis zijn laptop op aan te sluiten?

Ik heb een asus a6t en thuis vind ik het fijn om een game oid op een groter scherm te spelen dan 15,4 inch..Alleen ik kan alleen óf de samsung óf de laptop op zijn native resolutie krijgen.
Nu staat mijn laptop beeld dus uit en mijn Samsung aan, ik vroeg me af of iemand het niet zo aan de praat heeft dat zijn laptop werkt op 1280 * 800 en zijn samsung op 1650 * 1050!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Ik heb op 29-1 mijn samsung 226BW besteld bij Central Point... heb hem nog niet mogen ontvangen... Maar ben blij dat hij toch goed uit de bus komt... was een beetje risico aankoop maar goed dat zit wel snor.

Ik hoop dat ze hem bij central point snel binnen krijgen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
M-ThijZ schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 00:10:
Nou ik denk dat ik de stap toch maar ga wagen en voor een Samsung 226BW ga. Welke winkel neemt eigenlijk makkelijk producten terug, want ik wil wel op het 'koop op afstand' gebeuren kunnen rekenen wanneer het scherm toch niet aan mijn eisen voldoedt.
Dat was toch een actie van de MM? Want ik was vandaag nog bij de MM, kijken natuurlijk voor de 226bw. Uitverkocht als sinds de aanbieding vorige week kreeg ik te horen. Maar nu kost hij meer, omdat hij niet meer in de aanbieding staat. Prijs? €429,- Was dan MM breda.
Effe verder gelopen naar de BBC om de hoek, die had hem ook nog niet op voorraad, maar kon je ook bestellen.. Bedrag daar was wel €399,-

Iedergeval ik neem de 226bw wel als vervanging voor mijn Asus PM17 [17"], maar moet dan eerst wel me pc vernieuwen 8)7.

Tevens vraagje over die kleur? Hij is toch Zwart met een zilver rand eronder?
Hoe is de Nederlandse versie dan? Foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roloxo
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-04 17:39
MineMine schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:23:
[...]

Dat was toch een actie van de MM? Want ik was vandaag nog bij de MM, kijken natuurlijk voor de 226bw. Uitverkocht als sinds de aanbieding vorige week kreeg ik te horen. Maar nu kost hij meer, omdat hij niet meer in de aanbieding staat. Prijs? €429,- Was dan MM breda.
Advies (!) prijs genoemd op Samsung.nl site is €399. Tamelijk schandalig als ze bij MM er dan opeens meer voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

MineMine schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:23:
Tevens vraagje over die kleur? Hij is toch Zwart met een zilver rand eronder?
Hoe is de Nederlandse versie dan? Foto's?
Ja, glazend zwart met een mat zilver/grijs randje onderaan met symbooltjes van de knopjes er op. Fotoos ergens in dit deel of het vorige van het 20" topic ... ik heb ze in ieder geval niet zo bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 03-09 14:58
Heeft iemand misschien een foto van de Samsung 226BW met daar op een 16:9 / 16:10 filmpje er op draaiend? ik neem aan dat dat bijna tot helemaal scherm vullend is? :9~

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

16:10 vult het scherm
16:9 laat een smalle rand over... onder en boven

[ Voor 11% gewijzigd door ksi op 08-02-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:26:
[...]

Als je speelt zo als jij hierboven beschrijft dan is de resolutie nog steeds 1680x1050 alleen word een deel niet gebruikt(de zwarte balken). Dus kun je het aantal Hz ook niet verhogen.
dat dacht ik namelijk ook.... in dit geval moet ik maar hopen dat het beeld in cs:source niet gaat happeren ofzo.... bij 60hz...

maar jullie beweren allemaal dat het helemaal niks uitmaakt of je de refresh rate op 60 of op 75 hz hebt staan.... misschien moet ik jullie toch geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:37:
[...]

dat dacht ik namelijk ook.... in dit geval moet ik maar hopen dat het beeld in cs:source niet gaat happeren ofzo.... bij 60hz...

maar jullie beweren allemaal dat het helemaal niks uitmaakt of je de refresh rate op 60 of op 75 hz hebt staan.... misschien moet ik jullie toch geloven...
Het beeld knippert niet aan 60Hz zoals bij een CRT. Het beeld vloeit van het ene over in het volgende en dat 60 keer per seconde. Daarom ga je nooit haperingen zien.
Bij gewone CRT's zie je dat wel, omdat het hele beeld 1/60ste van een seconde "wegrolt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:03:
Alleen met 'monitor scaling' in de nvidia options en een lagere reso kan je hogere refreshrates gebruiken. Met de 3 andere opties krijgt je monitor eigenlijk namelijk nog gewoon een 1680x1050 signaal binnen.

Echter, het maakt voor een TFT geen REET uit of het 60 of 75 is. Je hebt geen last van flikkeringen.
Het maakt wel uit voor bepaalde zaken:

Dit pluk ik even van internet af. Het is een zeer interessant stuk en ik raad het iedereen aan om dit even te lezen!!

. Een TFT scherm heeft zelf ook nog zijn eigen snelheid van refresh rate. Deze zal je meestal als Vertical Frequency (http://www.benq.be/produc...t=542&page=specifications) terugvinden. Momenteel zijn er geen TFT schermen die een snellere refresh rate hebben dan 75Hz. Hiermee kunnen we dus ineens ook een aantal zaken bepalen: als we een 75Hz refresh rate even omrekenen naar een omschakeltijd, krijgen we 1000 / 75 = 13.3ms. Objectieve en onafhankelijke reviews tonen aan dat een TFT scherm met een opgegeven response time van 4ms, een gemiddelde respsonse time heeft van 15ms (!). Dus eigenlijk is het zinloos om een refresh rate van 75Hz te draaien.
Tevens kan er op 75Hz zo dus theoretisch ook nog motion blur optreden (velen noemen dit ghosting, maar ghosting is iets anders). Een TFT heeft achteraan een constante lichtbron (lampen). Deze lampen knipperen dus niet mee op het tempo van de refresh rate. Wanneer dus de pixels sneller ververst moeten worden dan de pixels zelf kunnen omschakelen tussen bepaalde kleuren (bij heel snelle bewegingen), krijg je dus een soort smeer te zien op het scherm doordat het licht constant door de subpixels schijnt (= motion blur):

Het is dus eigenlijk hetzelfde als dat je een in het echt een auto snel ziet voorbijrazen, dat zie je ook niet perfect, maar in een waas. Op trage TFT schermen kan dit dus voorkomen bij bewegingen waar dit niet hoort. Aan de andere kant, moderne spellen gebruiken nu Motion Blur als effect om alles realistischer te maken, zoals bv. NFSMW en hier op dit screenshot.
Dus 60Hz is goed genoeg voor een TFT. Dit wil ook zeggen dat in-game, een FPS van meer dan 60, eigenlijk zinloos is, want je TFT zal het toch niet correct kunnen tonen. Dus heb je meer FPS, zet dan wat eye-candy aan ;-).

Nog iets dat we kunnen besluiten hieruit, is waarom tearing meer voorkomt bij TFT's dan bij CRT's. Tearing is een soort scheur dat je te zien krijgt op je scherm:

De reden waardoor dit komt, is omdat de FPS die je videokaart genereert, hoger ligt dan de refresh rate van je scherm. Het geheugen van een videokaart heeft een aantal frame buffers, waar dus de frames tijdelijk worden opgeslagen. Meestal zijn dit 2 buffers, een voorste en achterste buffer (double buffering):

De voorste buffer bevat het huidige beeld en de achterste bevat reeds het volgende beeld. Deze worden dus omgeklapt op de snelheid van de FPS. Wanneer nu de FPS van de videokaart hoger is dan de refresh rate, is de RAMDAC of de TMDS Transmitter nog bezig met het uitlezen van de voorste buffer, als de achterste al wordt omgezet naar de voorste. Zo krijg je dus op je scherm een beeld van 2 verschillende frames. Een TFT heeft hier dus meer problemen mee dan een CRT, daar de maximum refresh rate van een TFT slechts 75Hz is. Een CRT kan veel hoger gaan.
Eén oplossing hiervoor is Vsync (Vertical synchronization) aan te zetten: wanneer dit wordt aangezet, zullen de FPS op dezelfde waarde als de refresh rate gebracht worden, waardoor tearing dus niet meer kan voorkomen.
Een andere oplossing is triple buffering. Dit kan bij de drivereigenschappen aangezet worden waardoor je nu twee achterste buffers gaat krijgen, en de kans dat de twee achterste buffers klaar zijn vooraleer de voorste is uitgelezen, verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Zo, na een hoop meelezen in deze topics heb ik vandaag een 226BW aangeschaft.(€333 bij MM, laatste demo model dat er 2 dagen gestaan heeft, geen krasjes (stond behoorlijk hoog) en volledige garantie en ik zag meteen dat er geen dode pixels in zaten...) Net pas een uurtje mee bezig en vanavond cursus...balen dus voor ik verder kan ... maar goed. Ik moet vanavond nog even alles gaan instellen, maar eigenlijk nu op 'standje internet' vind ik zo alles er prettig uitzien.

Iemand nog tips om het scherm extra na te kijken behalve met de software die in TS staat? Ik heb nl nog gewoon garantie, dus als ik iets vind wat niet in de haak is, dan heb ik zondermeer 2 weken. (kan ik alsnog een nieuw exemplaar zonder bijbetaling krijgen, wel relaxte kerel bij MM)...

Anyway updates komen nog, denk dat ik ook een review zal proberen te maken, het lezen van tig reviews heeft mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
bear87 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:10:
|s er hier nog iemand zoals ik die zijn 206bw gebruikt om thuis zijn laptop op aan te sluiten?

Ik heb een asus a6t en thuis vind ik het fijn om een game oid op een groter scherm te spelen dan 15,4 inch..Alleen ik kan alleen óf de samsung óf de laptop op zijn native resolutie krijgen.
Nu staat mijn laptop beeld dus uit en mijn Samsung aan, ik vroeg me af of iemand het niet zo aan de praat heeft dat zijn laptop werkt op 1280 * 800 en zijn samsung op 1650 * 1050!
Ik heb geen 206bw, maar wel een 226bw op m'n laptop aangesloten. Een MacBook in dit geval, dus dat is met een GMA 950 grafische kaart erin. Draait prima naast elkaar met laptop scherm op 1280x800 en extern op 1650x1050.
Een externe monitor op een laptop aansluiten wil weleens de problemen geven die jij noemt. Kijk eens naar de instellingen achter het knopje Geavanceerd op het tabblad Instellingen in het Eigenschappen voor Beeldscherm venster. Daar staan meestal instellingen die specifiek voor jouw videokaart zijn, en daar kun je dan vaak beter instellen hoe je de schermen wilt combineren in gebruik.

en ik ga er vanuit dat je uitgebreid bureaublad gebruikt en niet de clone instelling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
josverweij schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:53:
[...]

Ik heb geen 206bw, maar wel een 226bw op m'n laptop aangesloten. Een MacBook in dit geval, dus dat is met een GMA 950 grafische kaart erin. Draait prima naast elkaar met laptop scherm op 1280x800 en extern op 1650x1050.
Een externe monitor op een laptop aansluiten wil weleens de problemen geven die jij noemt. Kijk eens naar de instellingen achter het knopje Geavanceerd op het tabblad Instellingen in het Eigenschappen voor Beeldscherm venster. Daar staan meestal instellingen die specifiek voor jouw videokaart zijn, en daar kun je dan vaak beter instellen hoe je de schermen wilt combineren in gebruik.

en ik ga er vanuit dat je uitgebreid bureaublad gebruikt en niet de clone instelling? :)
Thnx, ik ga zo even aan de slag.

Wat bedoel je met uitgebreid bureaublad? Ik heb een nvidia 7600 go erin zitten dus ik gebruik nvidia software ervoor, bij mij heet het anders ;)

Ik kan clonen, 1 beeldscherm gebruiken naar keuze, en dualview doen.
Bij clonen en dualview kan je dan instellen of je laptop of samsung de primaire monitor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
uitgebreid bureaublad is dat uw bureaublad door gaat op uw 2de scherm...

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 08-02-2007 18:21 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik lees hier en daar dat de LF Flatron L226WA-SN (zwarte versie) al te koop zou moeten wezen. Niet dus, want die desbetreffende shops hebben hem allemaal niet op voorraad.

Wat is nu de eigenlijke datum wanneer ie goed te verkrijgen moet wezen? Dat scherm wordt van mij iig. :9

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Icekiller2k6 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:21:
uitgebreid bureaublad is dat uw bureaublad door gaat op uw 2de scherm...
Oke, dat is niet de bedoeling.

Bedoeling is op beide monitoren een aparte zelfde desktop, maar wel allebei op hun native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:06

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Zo * Harmen is sinds vanavond eigenaar van een Samsung 215TW.
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het scherm. In het begin dacht ik dat hij wat aan de kleine kant was. Dat valt nu ik er mee werk erg mee. Prima op te werken! :)
Kleuren zien er ook erg strak uit vergeleken met mn vorige tft.
Heb ook ff het tooltje laten starten om te checken op dode pixels, niks nada noppes. (tot nu toe)

Nu nog ff heb via DVI aan de gang krijgen... :z (zie topic in dit forum)

[ Voor 11% gewijzigd door Harmen op 08-02-2007 22:22 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al door hoe de 1:1 pixelmapping in te stellen is in de Vista drivers van NVidia? Het lijkt of ze voor het gemak maar 3/4e van de instellingen hebben gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:46:
[...]

Weakling ik wil niks zeggen he, maar dat van je berggeitje daar in dat hooggebergte van china, ik wist het toch wel... :*) Maar goed, nu on-topic!

Voor alle mensen die willen twijfelen waar de 226BW te kopen, ik ben nu 2 uurtjes terug van de MM Eindhoven heb het scherm dan ook eindelijk gevonden, lagen er nu inderdaad nog zo'n 8 met een showmodel erop. Het scherm kost op dat moment nog 399 euro (dus een goede 50 euro verschil met de goedkoopste webshop in de pricewatch). Maar ik ben naar de eerste beste verkoper gegaan en hem over de prijs gevraagd of ze er iets extra's vanaf konden doen, waarop hij zei datdat niet kon. Hierop vroeg ik of hij er wel over ging waarop hij antwoorde van niet en hij ging daarom na aandringen iemand halen die er wel over ging en wat meer verantwoordelijkheden heeft (want er loopt me daar in eindhoven een personeel rond niet normaal, bijna meer dan het aantal tl-buizen in het pand;)).
Maar met de afdelingsverantwoordelijke heb ik gepraat en hij wilde minimaal op het niveau van overige 'fysieke' winkels gaan zitten. Dus via zijn pc naar de pricewatch geweest waarop we de prijs van paradigit en mycom hebben gevonden als 389 euro. Geen fysieke winkels hadden hem goedkoper. Hierop kost het scherm in eindhoven nu 389 euro! Het is niet veel, maar het is iets...
En je mag hem terugbrengen als je hem niet wilt, als er iets fout is, als je toch een andere wilt, als je je geld terug wilt, etc. alles mag van hun zolang je het binnen 14 dagen doet! Dus hierover alleen maar lof... _/-\o_

Maar nu even een ideetje, als we nu eens ff de prijzen in de pricewatch updaten naar 359 euro >:) dan kan ik wel zorgen dat hij morgen voor 359 euro te koop is in de MM eindhoven. Blijft er 1 probleem dat camerasysteem daar;) zouden er geen consequenties voor zijn als ze er achteraf achterkomen? Die verantwoordelijke keek alleen maar naar de pricewatch, niet eens doorgelinkt naar de specifieke sites van paradigit en mycom als je het mij vraagt erg dom maar ik hou mn mond :X

Wat denken jullie ervan;) Ik hou het wel bij het eerlijke maar het is wel een optie...

Ik ga hem morgen waarschijnlijk kopen rond 11/12 uur... wie weet tot in de MM Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58
Ik las trouwens het volgende op het HardOCP forum:
After reading some more on the comparisons between the LG 22" new display and this new Samsung 22" display and after reading about the deal that Phoenix426 got... I decided to take my LG 22" display back to Best Buy and got a FULL refund... I had paid $420 with tax for the LG display... I wasn't happy with the viewing angles of the LG display so I decided to try out the Samsung...

I am not quite sure how there can be such a big difference between the two displays but the Samsung is by far a better product!!!

Seriously folks... I used the LG 22" display for a week and though I felt it was a decent display the Samsung is deffiently the better of the two. What really has me sitting with a big grin is the fact that the Samsung was MUCH cheaper AND it CAME with a DVI cable...

BUY THE SAMSUNG if you are considering the LG... the Samsung 226BW is BETTER than LG L226WT! No question about it... everything from the control panel to the quality of the build/stand makes it the better deal... not to mention you get it cheaper through CC.
Ook hier, op een Chinese site waar ze 11 22" TFTs met elkaar vergeleken hebben (waaronder de LG en de Samsung) komt de 226BW als winnaar uit de bus:

http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Ik krijg binnenkort ook de 226BW binnen, en zal hem dan even vergelijken met een stel goeie CRTs en de Dell 2405 24" TFT.

[ Voor 12% gewijzigd door DeadKennedy op 08-02-2007 22:52 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Harmen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:49:
Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het scherm. In het begin dacht ik dat hij wat aan de kleine kant was. Dat valt nu ik er mee werk erg mee. Prima op te werken! :)
Kleuren zien er ook erg strak uit vergeleken met mn vorige tft.
Heb ook ff het tooltje laten starten om te checken op dode pixels, niks nada noppes. (tot nu toe)

Nu nog ff heb via DVI aan de gang krijgen... :z (zie topic in dit forum)
Ga je ook de inputlag testen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

pingkiller schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:43:
[...]
Ga je ook de inputlag testen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Was niet van plan om er veel spellen op te spelen.
Scherm is gemaakt in Slowakije zag ik.

Hoe test ik de inputlag?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:38:
[...]
Maar nu even een ideetje, als we nu eens ff de prijzen in de pricewatch updaten naar 359 euro >:) dan kan ik wel zorgen dat hij morgen voor 359 euro te koop is in de MM eindhoven. Blijft er 1 probleem dat camerasysteem daar;) zouden er geen consequenties voor zijn als ze er achteraf achterkomen? Die verantwoordelijke keek alleen maar naar de pricewatch, niet eens doorgelinkt naar de specifieke sites van paradigit en mycom als je het mij vraagt erg dom maar ik hou mn mond :X

Wat denken jullie ervan;) Ik hou het wel bij het eerlijke maar het is wel een optie...

Ik ga hem morgen waarschijnlijk kopen rond 11/12 uur... wie weet tot in de MM Eindhoven
Deal! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is wel in ons voordeel mááár niet toegestaan denk ik zo... moeten we morgen ff de prijzen weer terugveranderen haha... en je zegt wel deal, maar configureer jij de prijzen dan;) als zze tenminste niet gelockt zijn, die van paradigit volgens mij wel en mycom niet... maar ja aangezien je eerlijk moet zijn ben ik er natuurlijk principieel tegen... O-) Al is de taak van een economie student om het natuurlijk zo efficient mogelijk te verkrijgen... :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Harmen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:00:
[...]

Hoe test ik de inputlag?
Kijk even in de TS :) Ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Harmen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:00:
[...]

Hoe test ik de inputlag?
CRT ernaast in clone mode, digitale stopwatch ernaast, of een game kan ook ;)
1/1000s op je digitale cam instellen en fotograferen maar ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Harmen schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 21:49:
Gefeliciteerd. Ik had vanavond ook een 225 gekocht bij de Mycom in Utrecht. Natuurlijk zat er midden in het scherm een dode pixel en hadden ze geen nieuwe op voorraad staan. Nu dus maar weer op mijn oude, vertrouwde Eizo 22" CRT. Morgen maar weer eens verder sjoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand interesse dat ik de input lag van een 215TW test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
patrickt35 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:28:
Ja ik ben geïntereseerd, die van mij kan ik denk ik maandag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

ik ben nieuw hier op het forum, alhoewel al wel heel veel gelezen. Het begint mij een beetje te duizelen in het enorme aantal berichten hier: ik twijfel tussen een samsung 215 WT en de nieuwe 226 BW. Welke te kiezen? Scheelt die ene inch veel?
En bovenal: hoe is het met de kleur gesteld van de 226 ten opzichte van de 215? De 215 schijnt erg goed te zijn, heb wel wat vergelijkingen gezien t.o.v. anderen.... Ik ben voornamelijk geinteresseerd in mooie kleuren en goede weergave met films. Spelletjes speel ik bijna niet. Heb ik dan gelijk dat de 215 een betere keus is of is de 226 zo goed, dat die het helemaal goed maakt en ook omdat ie wel weer goedkoper is?

En waarschijnlijk een oude vraag, maar voor de duidleijkheid: heeft die 226 nou geen in hoogte verstelbare voet?

Oei wat een vragen, hopelijk kan iemand die mij beantwoorden, zou me nog meer uren turen achter mn schermpje schelen (15,4" laptopschermpje is ZO klein:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YeroonL
  • Laatst online: 07-09 23:10
Gisteren ook een Samsung 226BW gekocht bij MM in Arnhem.
Ze vliegen de winkel uit, de koopavond was nog net niet begonnen en ze hadden er nog maar eentje.
Na overleg met verkoper afgesproken dat ik gewoon de normale omruilgarantie heb. geen gezeik als ik dus een dode pixel zou ontdekken. (maar dat schijnt MM standaard te doen)
389 euries betaald, En dat was eigenlijk maar €25,- duurder als bij een webshop waar ik hem eerst had besteld, daar kon ik hem kopen voor 364,- (incl. bijkomende verzendkosten, e.d.)

Nu heb ik dan in iedergeval geen vervelende discussies over wel of geen pixel garantie, gewoon omruilgarantie, zonder verzendkosten, klaar.

(O ja, scherm is pixel perfect dus was achteraf niet nodig geweest.. )

Ik ga hier veel op gamen, dus dit is het scherm voor mij. Al eventjes wat gespeeld en ziet er perfect uit. ik vind het wel een nadeel dat het zichtbaar is dat de kijkhoeken vrij krap zijn, je moet er wel recht voor zitten. Het valt op een 22" breedbeeldscherm gewoon meer op dan op een 19" 4:3 formaat denk ik.

Voor iemand die de voorkeur geeft aan foto-bewerking zou ik het niet aanbevelen, het is toch echt een TN-panel. Maar voor gaming en gewoon officewerk e.d is ie prima geschikt.

Het dynamische contrast gebeuren is wel even wennen. Het scherm past het contrast automatisch aan bij wisselen van lichte en donkere schermen, dit is wel zichtbaar en gelukkig makkelijk uit en aan te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2,54 cm in diagonaal :)
Voor iemand die de voorkeur geeft aan foto-bewerking zou ik het niet aanbevelen, het is toch echt een TN-panel. Maar voor gaming en gewoon officewerk e.d is ie prima geschikt.
Idd dat is wat je je moet bedenken...gamen en TN..of toch wel graag echte kleuren, photoshoppen (oid) en geen TN-paneel.

(Zelf een 215TW, inputlag boeit me niet..)
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in mooie kleuren en goede weergave met films. Spelletjes speel ik bijna niet. Heb ik dan gelijk dat de 215 een betere keus is
Denk gelijk ja..215 is ook gewoon een prachtig scherm..ongetwijfeld net als de 226BW (ik wil geen honderden topic bezoekers tegen hun borst stuiten..immers het scherm is megapopulair..) maar tis maar net wat je er op wilt doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Laatst online: 05-09 06:26
DeadKennedy schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:38:

Ik krijg binnenkort ook de 226BW binnen, en zal hem dan even vergelijken met een stel goeie CRTs en de Dell 2405 24" TFT.
Daar kijk ik naar uit. Zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoort mischien niet in dit topic thuis maar ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of die "service" normaal is of dat ik gewoon pech heb.

En ik weet ook dat een Acer mischien niet te vergelijken is met bijv een samsung maar ik vondt de 2216w goed genoeg voor mijn persoonlijke eisen.

Anway, ik had voor de jaarwisseling dus al een Acer 2216 gekocht, zag er naar mijn mening goed uit en ik ben niet zo veeleisend van een monitor denk ik.
Echter na nog geen dag kapte de monitor er al helemaal mee en moest hij dus opgestuurd worden.
Nou heb ik bijna een maand moeten wachten tot ik een nieuwe monitor thuis gestuurd kreeg en toen dat gebeurde was het wel dezelfde monitor alleen de versie zonder DVI uitgang, aangezien ik wel de versie met DVI gekocht had nam ik hier natuurlijk geen genoegen mee.

Weer contact gehad en mij werd verteld dat ze de juiste monitor Z.S.M op zouden sturen en ik kon een afspraak maken met UPS om de verkeerde monitor te laten ophalen.
Voor het ophalen moest ik een bon uitprinten en contact opnemen met UPS om hem te laten ophalen.

Nu is dit alweer een dikke week geleden en krijg ik te horen dat hun niet eerder de juiste monitor opsturen voordat ze de verkeerde terughebben.
begrijpelijk zou je denken maar ik had na zo'n lange wachttijd zoiets van 'zorgen jullie eerst maar dat ik de goede krijg voordat ik iets opstuur'

Foute instelling dus want nu dikke 5 weken later staat moet ik wederom afwachten wanneer ze mij de juiste monitor opsturen

Is dit een normale service van Acer of heb ik op de een of andere manier gewoon pech gehad? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

patrickt35 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:28:
Ikke ikke ikke! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sipio schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 08:25:
[knip]
Is dit een normale service van Acer of heb ik op de een of andere manier gewoon pech gehad? 8)7
Heb je hem direct bij Acer besteld dan? Of bij zo'n 'vage' webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartbh schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:17:
[...]
Dat is dus ook waarom ik componenten als monitoren (waartoch wel eens iets mis mee kan zijn) bij een fysieke winkel koop. Geen gezeik daardoor achteraf.
Maar ik ga nu snel wat eten en dan op naar de MM Eindhoven, kopen die 226BW.... Wil niet weer misgrijpen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
bartbh schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:17:
[...]
niet direct bij Acer maar ook niet bij een vage webshop, eigenaar van de webshop is een goede kennis van mij die er ook al alles aan gedaan heeft om dingen goed te laten verlopen maar het lijkt gewoon niet te werken bij Acer helaas.

Heb nu zelfs al moeite om een afspraak te maken bij UPS om hem te laten ophalen,via de website blijf ik maar foutmeldingen krijgen en als ik met mijn mobiel probeer te bellen krijg ik te horen dat ik met een vaste telefoonlijn moet bellen omdat ze me niet verstaan, nou heb ik ook niet direct een vaste tel lijn bij de hand dus kost het me nog meer moeite.

Als ik het zelfs zo nalees allemaal lijkt het wel mee te vallen allemaal maar als je je bedenkt dat ik rond de kerst dat nieuwe scherm gekocht heb zodat ik me in mijn vakantie lekker breedbeeld kon gamen..tja..wat een kopzorgen heeft dat ding me al gekost.
Als ik geld genoeg had zou ik hem nu liever nog van het balkon gooien dan dat ik nog maar 1 seconde moeite doe voor die monitor :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:32:
Heeft iemand al door hoe de 1:1 pixelmapping in te stellen is in de Vista drivers van NVidia? Het lijkt of ze voor het gemak maar 3/4e van de instellingen hebben gedumpt.
Ik weet wel hoe het moet (in het control panel naar Beeldscherm (of zo) en dan naar Platte beeldscherm iets (ja, de vertaling is WAARDELOOS), alleen werkt het niet. :s Ik heb een 8800GTX en wat ik ook doe, het beeld blijft uitgerekt. Heel irritant, want ik rekende echt op deze mogelijkheid.
Wat ook niet werkt, en wat ook jammer is, is de gamma van nVidia. Ja, het werkt wel (en ik heb het echt nodig ook anders is de 226BW echt veel te licht) maar de drivers onthouden het niet: na elke herstart staat alles weer vrolijk op superbright...

Maar ja, dit hoort eigenlijk thuis in het 8800 topic...! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag:

Is het bij de Samsung 226BW mogelijk om het dynamische contrast uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:43:
Korte vraag:

Is het bij de Samsung 226BW mogelijk om het dynamische contrast uit te schakelen?
Ja, het dynamisch contrast is een aparte mode waarin je je scherm moet zetten. Zet je die op custom of movie of text etc, dan heb je geen gedoe met dynamisch contrast (wat ik persoonlijk 1 van de lelijkste modes vind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:41:
Ik weet wel hoe het moet (in het control panel naar Beeldscherm (of zo) en dan naar Platte beeldscherm iets (ja, de vertaling is WAARDELOOS), alleen werkt het niet. :s Ik heb een 8800GTX en wat ik ook doe, het beeld blijft uitgerekt. Heel irritant, want ik rekende echt op deze mogelijkheid.
Wat ook niet werkt, en wat ook jammer is, is de gamma van nVidia. Ja, het werkt wel (en ik heb het echt nodig ook anders is de 226BW echt veel te licht) maar de drivers onthouden het niet: na elke herstart staat alles weer vrolijk op superbright...

Maar ja, dit hoort eigenlijk thuis in het 8800 topic...! :o
Ik blijf het vaag vinden hoor. Laat ik er maar net als jij van uit gaan dat het in de 8800GTX zit. Voor mij met mijn 7600GT werkt de 1:1 pixelmapping via de "platte beeldscherm nogiets" optie in het nVidia controle panel in ieder geval perfect en onthoud ie ook keurig de gamma instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Ja, het dynamisch contrast is een aparte mode waarin je je scherm moet zetten. Zet je die op custom of movie of text etc, dan heb je geen gedoe met dynamisch contrast (wat ik persoonlijk 1 van de lelijkste modes vind)
Dankje!.
Las op een aantal forums namelijk, dat dynamisch contrast als irritant kan worden bevonden dus dan is het wel handig als je het in ieder geval kunt uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Is die stomme benq 24 inch gvd nog niet te koop. :X Ik wil een nieuwe monitor kopen, straks stellen ze het nog 3 x uit. Kan ik weer opnieuw gaan zoeken naar iest goeds :X :X :X :X

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik weet wel hoe het moet (in het control panel naar Beeldscherm (of zo) en dan naar Platte beeldscherm iets (ja, de vertaling is WAARDELOOS), alleen werkt het niet. :s
Euh, ja, heel duidelijk. :P

Ik heb een 7800, maar ik snap niets van dat nieuwe Nvidia Control Center in de Vista Driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Ik blijf het vaag vinden hoor. Laat ik er maar net als jij van uit gaan dat het in de 8800GTX zit. Voor mij met mijn 7600GT werkt de 1:1 pixelmapping via de "platte beeldscherm nogiets" optie in het nVidia controle panel in ieder geval perfect en onthoud ie ook keurig de gamma instellingen.
Is dit in de Vista drivers of in de XP drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
ErikRo schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:44:
Is die stomme benq 24 inch gvd nog niet te koop. :X Ik wil een nieuwe monitor kopen, straks stellen ze het nog 3 x uit. Kan ik weer opnieuw gaan zoeken naar iest goeds :X :X :X :X
Ja ik vind het ook knap waardeloos van BenQ. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Bij jou werkt het niet, bij mij bestaat het niet eens :/ Ik zou toch wel eens willen weten hoe dit nou echt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Een pagina of twee terug stond er een interessant stukje over het feit dat een TFT-monitor doorgaans op 60Hz draait en dat de responsetijd daardoor altijd hoger uitvalt dan het theoretisch aankan (+/- 15ms).

Nu vraag ik me af of het om die reden nog wel waard is om een 226BW te kopen met een responsetijd van 2ms als dit in de praktijk toch nooit wordt behaald... Hoewel ik 'm eigenlijk heel graag wil hebben, begin ik me af te vragen of ik niet beter een 'Photoshop' TFT kan kopen met meer kleurechtheid maar met een opgegeven responsetijd van 8-16ms, waar je in de praktijk volgens deze theorie helemaal niets van zou merken t.o.v. een 'game' TFT. Want als dit zo is, heeft het toch geen enkel nut om een snelle monitor te kopen. Meningen? Kan je wel degelijk het verschil merken tussen 2ms en 16ms?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Uit een test van Behardware bleek dat er toch wel wat verschil in zat. Vanaf 6ms was het niet meer zichtbaar geloof ik. Maar bij 12ms oid zag je toch wel wat ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:25:
Een pagina of twee terug stond er een interessant stukje over het feit dat een TFT-monitor doorgaans op 60Hz draait en dat de responsetijd daardoor altijd hoger uitvalt dan het theoretisch aankan (+/- 15ms).

Nu vraag ik me af of het om die reden nog wel waard is om een 226BW te kopen met een responsetijd van 2ms als dit in de praktijk toch nooit wordt behaald... Hoewel ik 'm eigenlijk heel graag wil hebben, begin ik me af te vragen of ik niet beter een 'Photoshop' TFT kan kopen met meer kleurechtheid maar met een opgegeven responsetijd van 8-16ms, waar je in de praktijk volgens deze theorie helemaal niets van zou merken t.o.v. een 'game' TFT. Want als dit zo is, heeft het toch geen enkel nut om een snelle monitor te kopen. Meningen? Kan je wel degelijk het verschil merken tussen 2ms en 16ms?
De 2ms stelt de grey-to-grey waarde voor. Dat is dus de tijdsduur om van een grijswaarde naar een andere grijswaarde te veranderen op je scherm. De zwart-naar-wit verandering ligt vaak een stuk hoger dan deze grey-to-grey waarde. Als je dus een g2g van 16ms hebt, dan het dus zijn dat je ghosting ziet omdat de black-to-white trager is dan 1/60ste van een seconde.
Sommige high-end schermen worden ook gespecifieerd met black-to-white waarde, dus hier moet je op letten(omdat deze dan niet echt te vergelijken zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35
Ik werk nu al bijna 2 jaar met een samsung 710v 16ms en speel ook wel eens een spel en kan daarbij geen ghosting ontdekken. Als ik er op ga letten zal het er best in zitten, maar voor mijn doen kan ik er perfect shooters mee spelen. Dus alleen als je het erg belangrijk vind dat je totaal geen ghosting tegenkomt of het beste van het beste wil, koop dan een "snelle" monitor, maar voor de gemiddelde gebruiker zoals ik is het niet zo erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:10:
Is dit in de Vista drivers of in de XP drivers?
Instellen van 1:1 pixelmapping via de nVidia drivers kan ook in de XP drivers. Via het nieuwe nVidia control panel (dus niet dat ding wat links uitklapt op je beeldscherm instellingen) als volgt:

Nvidia Control Panel --> Categorie beeldscherm --> Platte schermschaal wijzigen --> Bij 2: keuze 4 niet schalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YeroonL
  • Laatst online: 07-09 23:10
Phrantic schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:25:

Ik heb dus net een 226BW aangesloten op mijn DVI poort en het valt mijn direct op dat ik in GuildWars strak op 40fps 60fps blijf zitten. Op mijn CRT was dat altijd 75fps...

Ook heb ik getest met de zelfde resolutie (1600x1200) als dat ik op mijn CRT gewend was te draaien en het resultaat is hetzelfde. (40 fps 60 fps op TFT / 75 fps op CRT)

met een 2ms responsetijd zou je theoretisch toch 1000/2 = 500 fps moeten kunnen weergeven (?)
maar in de praktijk zou dit betekenen dat het 25 ms is. (1000 / 60 fps ==> 25 ms ????)
Of bereken ik dit helemaal verkeerd? dat zal wel, maar kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? en wat dan wel de reden is dat mijn 226bw een lagere fps haalt?
kan het het verschil tussen RGB en DVI zijn?

ps. ik ben wel tevreden met mijn 226BW want op 60fps zie ik geen verschil hoor.... zolang ik niet onder de 40 zak is het prima.

@Woekele --> je hebt helemaal gelijk, 40 fps was een foutje, ik bedoelde idd 60fps. en je hebt gelijk: de reden was dat ik VSync aan had staan.... 8)7 ik haal nu gewoon weer 75 fps en hoger

[ Voor 5% gewijzigd door YeroonL op 10-02-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook al hopeloos zitten zoeken naar een optie om een profiel snel te laden: het was altijd normaal dat je via een picto in de startbalk diverse dingen snel kon laden, maar nVidia komt in mijn hele startbalk niet voor... Ik moet dus

1. rechtsklikken op het bureaublad
2. het CP openen
3. klikken op Beeldscherm en DAN PAS kan je een profiel laden...:
4. klik op Profielen
5. klik op Laden
6. dubbelklik op het profiel
7. klik op Ja (of je dit wel wilt)
8. klik NOG een keer op Ja (of je de instellingen wilt behouden)
9. en sluit vervolgens het CP...

Dat zijn BELACHELIJK veel stappen voor iets wat AUTOMATISCH zou moeten gebeuren! Daar heb je potverdorie een computer voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 02:12:
Hallo Tweakers,

ik ben nieuw hier op het forum, alhoewel al wel heel veel gelezen. Het begint mij een beetje te duizelen in het enorme aantal berichten hier: ik twijfel tussen een samsung 215 WT en de nieuwe 226 BW. Welke te kiezen? Scheelt die ene inch veel?
En bovenal: hoe is het met de kleur gesteld van de 226 ten opzichte van de 215? De 215 schijnt erg goed te zijn, heb wel wat vergelijkingen gezien t.o.v. anderen.... Ik ben voornamelijk geinteresseerd in mooie kleuren en goede weergave met films. Spelletjes speel ik bijna niet. Heb ik dan gelijk dat de 215 een betere keus is of is de 226 zo goed, dat die het helemaal goed maakt en ook omdat ie wel weer goedkoper is?

En waarschijnlijk een oude vraag, maar voor de duidleijkheid: heeft die 226 nou geen in hoogte verstelbare voet?

Oei wat een vragen, hopelijk kan iemand die mij beantwoorden, zou me nog meer uren turen achter mn schermpje schelen (15,4" laptopschermpje is ZO klein:-)
Je zegt het zelf eigenlijk al: je bent geinteresseerd in het bekijken van films en mooie kleuren, ga voor de 215TW ! Ik heb m nu 3 weken staan en ik ben echt heel erg blij met dit scherm, inderdaad prachtige kleuren, alle aansluitingen die een modern digimens nodig heeft, in hoogte instelbaar, draaivoet,...

En over die inputlag meten, jongens laat je niet gek maken met metingen 4 cijfer achter de komma, ga gewoon zelf achter een 215TW zitten en overtuig jezelf van de klasse van dit scherm ! Ik speel met mijn 360 erop aangesloten de snelste games, en trouwens ook via mijn pc. Even op het sourceknopje drukken en schakelen tussen game en pc ! Of zelfs gewoon computeren en ondertussen je download op Live! Marketplace checken via PIP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:36:

En over die inputlag meten, jongens laat je niet gek maken met metingen 4 cijfer achter de komma, ga gewoon zelf achter een 215TW zitten en overtuig jezelf van de klasse van dit scherm ! Ik speel met mijn 360 erop aangesloten de snelste games, en trouwens ook via mijn pc. Even op het sourceknopje drukken en schakelen tussen game en pc ! Of zelfs gewoon computeren en ondertussen je download op Live! Marketplace checken via PIP !
Wie heeft het hier over metingen van 4 cijfers achter de komma? :? In het verleden hebben veel mensen aangegeven hier last van te hebben, dus het lijkt me wel degelijk interessant om te kijken of dat nu zo is. Aangezien er de laatste tijd meer meldingen binnenkomen van ervaringen zonder input lag lijkt me een test wel zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Samsung 226BW pracht scherm echt

maja heb zelf een 205bw en kon van een collega een 2e 205bw overnemen voor een "prikie"

dus nu met 2x een 20,1 TFT samsung 205BW

ben er zeeer blij mee photoshoppen alles surven enzo gaat je veel gemakklijker af met dual screen
alleen nu nog een mooie wallie er voor maken

maar ik heb trouwens ook gedacht toen die 226bw te kopen wat een mooi scherm is dat
maar denk uit eindelijk voor mij over jaartje of zo een 30"inch moet gaan worden
maar eerst maar is kijken hoe het verloopt en kwa prijzen over een jaar moet toch ook wat beter zijn :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:54:
[...]
Wie heeft het hier over metingen van 4 cijfers achter de komma? :? In het verleden hebben veel mensen aangegeven hier last van te hebben, dus het lijkt me wel degelijk interessant om te kijken of dat nu zo is. Aangezien er de laatste tijd meer meldingen binnenkomen van ervaringen zonder input lag lijkt me een test wel zinvol.
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/CyrusTheVirus/Input%20lag%20met%20UT.JPG

Je hebt gelijk, het zijn er maar drie achter de komma, ik ben dit plaatje toch echt hier op het forum tegengekomen !
Ik bedoelde dat bij wijze van spreken, kijk niet alleen naar cijfers waar de technoboys je mee om de oren slaan, zie plaatje, maar vel je eigen oordeel.
Kijk bijvoorbeeld eens naar processorperformance, hoeveel sneller moet een processor procentueel zijn om het in de praktijk te merken, minimaal 10 procent ofzo ?

Het lijkt mij "zinvoller" om de ervaringen van mensen te horen die er eentje hebben staan, en ermee gewerkt en gegamed, hebben dan om overal overal een thermistor in te duwen en daar geheel en al je oordeel op te baseren :*) En ik heb er 1 !

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Zijn er nog 20" (breedbeeld) schermen met een ander panel dan TN voor rond de 300 euro? Want ik begin steeds meer te neigen naar een kleurecht scherm voor Photoshop. Ik heb nu een 17" Dell met TN-paneel, en vind de kleurweergave hier niet zo beroerd, zou het echt een grote vooruitgang zijn die extra 0,5 miljoen kleuren?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:36:
En over die inputlag meten, jongens laat je niet gek maken met metingen 4 cijfer achter de komma, ga gewoon zelf achter een 215TW zitten en overtuig jezelf van de klasse van dit scherm !
Had ik destijds toen ik aan het zoeken was naar een nieuw scherm heeeeel graag gewild ... maar denk je dat ik 'm ook maar ergens in een winkel ben tegengekomen? En verder ken ik ook niemand die dat scherm heeft ... dus tsja ... dan ga je voor een scherm wat je wel hebt kunnen zien ... en daar ben ik ook zeer tevreden mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 17:03:
[...]

[afbeelding]

Je hebt gelijk, het zijn er maar drie achter de komma, ik ben dit plaatje toch echt hier op het forum tegengekomen !
Ik bedoelde dat bij wijze van spreken, kijk niet alleen naar cijfers waar de technoboys je mee om de oren slaan, zie plaatje, maar vel je eigen oordeel.
Kijk bijvoorbeeld eens naar processorperformance, hoeveel sneller moet een processor procentueel zijn om het in de praktijk te merken, minimaal 10 procent ofzo ?
Inputlag heeft niks met de processor te maken...
Het lijkt mij "zinvoller" om de ervaringen van mensen te horen die er eentje hebben staan, en ermee gewerkt en gegamed, hebben dan om overal overal een thermistor in te duwen en daar geheel en al je oordeel op te baseren :*) En ik heb er 1 !
Dat klopt. Maar wat ik wil weten is, of de ervaringen qua inputlag (die jij hebt) overeen komen met de cijfertjes. Als de cijfertjes nu ineens meevallen, duidt dat erop dat er blijkbaar iets veranderd is aan het scherm. Omdat de laatste tijd meer positieve ervaringen binnenkomen, ben ik dus benieuwd naar (vergelijkende) cijfertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:39:
[...]

Had ik destijds toen ik aan het zoeken was naar een nieuw scherm heeeeel graag gewild ... maar denk je dat ik 'm ook maar ergens in een winkel ben tegengekomen? En verder ken ik ook niemand die dat scherm heeft ... dus tsja ... dan ga je voor een scherm wat je wel hebt kunnen zien ... en daar ben ik ook zeer tevreden mee hoor!
Ik heb enige tijd terug iemand hier aangeboden bij mij het scherm te komen bekijken, maar daar heb ik niet eens een reactie op gehad, was jij dat niet ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:45:
[...]

Inputlag heeft niks met de processor te maken...
Heb ik ook niet gezegd..Ik heb alleen geprobeerd duidelijk te maken, aan de hand van een voorbeeld, in deze processorperformance, waarbij, als je het hebt over bijvoorbeeld een stijging van 10%, er sprake lijkt van een grote sprong voorwaarts,echter waar in de praktijk weinig van te merken is.
[...]

Dat klopt. Maar wat ik wil weten is, of de ervaringen qua inputlag (die jij hebt) overeen komen met de cijfertjes. Als de cijfertjes nu ineens meevallen, duidt dat erop dat er blijkbaar iets veranderd is aan het scherm. Omdat de laatste tijd meer positieve ervaringen binnenkomen, ben ik dus benieuwd naar (vergelijkende) cijfertjes.
Mee eens, cijfers zijn voor een beoordeling van een product onontbeerlijk, maar dus zeker bij zoiets als een monitor, wel een onderdeel van het geheel.
En het stoort mij mateloos dat wanneer er hier iemand begint over bijvoorbeeld de 215TW, er direct allerlei mensen beginnen te gillen over inputlag, zonder ooit zelf zo'n monitor werkend te hebben gezien. C'est tout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:15:
Mee eens, cijfers zijn voor een beoordeling van een product onontbeerlijk, maar dus zeker bij zoiets als een monitor, wel een onderdeel van het geheel.
En het stoort mij mateloos dat wanneer er hier iemand begint over bijvoorbeeld de 215TW, er direct allerlei mensen beginnen te gillen over inputlag, zonder ooit zelf zo'n monitor werkend te hebben gezien. C'est tout ;)
Als er allerlei ervaringen hier voorbij zijn gekomen over inputlag, lijkt me dit logisch dat mensen dit overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 15:47
Phrantic schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:13:
Zijn er nog 20" (breedbeeld) schermen met een ander panel dan TN voor rond de 300 euro? Want ik begin steeds meer te neigen naar een kleurecht scherm voor Photoshop. Ik heb nu een 17" Dell met TN-paneel, en vind de kleurweergave hier niet zo beroerd, zou het echt een grote vooruitgang zijn die extra 0,5 miljoen kleuren?
Ik weet niet of je ze voor die prijs kan krijgen. Maar ik kan wel zeggen dan een MVA panneel er een heel stuk beter uit ziet dan een TN.
Ik heb zelf een 20" Viewsonic VX2025VM (MVA) en een 17" NEC 1770NX (TN), en de kleuren van de Viewsonic zijn zo veel beter dan die van men NEC. Dat de kleuren beter zijn komt ook heel erg door de kijkhoek die vele male groter is, daardoor verkleurt alles niet heel erg als je maar een beetje een andere houding aanneemt achter je scherm.

Ik zeg dus dat het verstandig is om door te sparen voor een MVA/PVA of IPS scherm. Want dat verschil zie je echt wel, zeker als je idd software als photoshop gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

YeroonL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:28:
Ik heb dus net een 226BW aangesloten op mijn DVI poort en het valt mijn direct op dat ik in GuildWars strak op 40fps blijf zitten. Op mijn CRT was dat altijd 75fps...

Ook heb ik getest met de zelfde resolutie (1600x1200) als dat ik op mijn CRT gewend was te draaien en het resultaat is hetzelfde. (40 fps op TFT / 75 fps op CRT)
Geen idee hoe dat komt om eerlijk te zijn. 60fps kan ik begrijpen, als je vsync aanhebt (je fps wordt dan namelijk beperkt tot de refreshrate), maar 40 slaat eigenlijk nergens op.
met een 2ms responsetijd zou je theoretisch toch 1000/2 = 500 fps moeten kunnen weergeven (?)
maar in de praktijk zou dit betekenen dat het 25 ms is. (1000 / 40 fps ==> 25 ms ????)
Of bereken ik dit helemaal verkeerd? dat zal wel, maar kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?
responsetime heeft niks te maken met de fps. Ik adviseer je wat terug te lezen in het topic, het is al eerder aan de orde gekomen.
en wat dan wel de reden is dat mijn 226bw een lagere fps haalt?
kan het het verschil tussen RGB en DVI zijn?
Geen idee wat wel de reden is, maar DVI hoort dit sowieso niet te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mensen, kunnen jullie geen apart 225BW/226BW topic beginnen? :Y)
Begin het overzicht totaal kwijt te raken. :X

Inputlag mag iemand anders wel testen, crt heb ik vandaag net weggebracht.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 00:14
Momenteel ben ik bezig met een nieuwe pc samen te stellen, echter het kiezen van een TFT monitor is niet makkelijk. Het scherm moet dienen voor allround gebruik (programmas, films, tv, gamen), waar ik echt kritisch op ben is het echte zwart / kleur echtheid, dus een TN panel is uitgesloten.
Heb al veel topics en reviews gelezen met als conclusie deze 2 monitoren mij het meest geschikt leken:

- Samsung 971P (19inch)
- NEC LCD20WGX2 (20 inch widescreen)

Eén ding dat mij vooral doet twijfelen, in mijn samengestelde pc heb ik voor een Nvidia 7600GT gekozen omdat ik nogal eens graag een spelletje speel (BF2, AA,..), dit is natuurlijk geen topkaart.

Nu heeft de NEC monitor wel een hoge native resolutie van 1680x1050 en kan ik het wel bijna vergeten om op deze resolutie te gamen met een 7600GT, dus zal ik deze monitor in een lage resolutie moeten gebruiken maar hoe gaat de beeldkwaliteit dan nog zijn ? :|

Op mijn notebook heb ik een resolutie van 1400x1050, leuke resolutie voor in Windows, het gamen op een lagere resolutie valt nog mee maar is niet meer zo mooi...

Het Samsung scherm daar en tegen lijkt mij wel beter in combinatie met een 7600GT, maar de resolutie vind ik nogal laag vooral in Windows (1280 x 1024) en een 20inch widescreen is toch net een tikkeltje mooier voor films/tv.

Ik kan dus niet kiezen, hebben jullie nog argumenten zodat mijn keuze makkelijker word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de nec en draai op een oude 9700 :P. Gamen gaat uitstekend, ja je haalt wel wat minder fps, maar je zou dan ook bijv wat minder fsaa kunnen instellen. Bf2 zou je bijv ook op 1280 x 960 kunnen zetten, zodat het niet uitgerekt wordt. De nec kan gewoon 1:1 weergeven. Maar breedbeeld gamen is wel een beetje de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:01:
Ik heb enige tijd terug iemand hier aangeboden bij mij het scherm te komen bekijken, maar daar heb ik niet eens een reactie op gehad, was jij dat niet ? O-)
Nee, althans niet dat ik weet, toch bedankt! Ach ja, ik ben blij met mijn huidige monitor, dus wat zal ik nog moeilijk gaan doen :)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.