[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:01:
[...]

Ik krijg steeds Access Denied te zien als ik op je link klik.

Deze werkt wellicht:
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=50766
Hmm.. die link werkt ook niet.
Dus dan zal het via de hoofdpagina moeten en dan navigeren of zoeken op 226WT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pim_rs schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:56:
@douwemeijer

misschien handig als je vermeld welke monitor je hebt :)
Stom!
Het gaat om de Samsung 226BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Hendal. schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:27:
grrr, zal het je nog erger vertellen, het derde scherm wat ik nu opgehaald heb heeft een dooie subpixel, het is alleen zo goed als niet te zien, moet er ontzettend hard m'n best voor doen om hem tijdens een pixeltest te zien dus ik denk dat ik het omruil gedoe maar laat en lekker van het scherm ga genieten want tijdens normaal gebruik zie je het helemaal niet.
Sode ... <vul hier je favoriete scheldwoord in> ... dan heb je echt wel heeeeeel erg veel pech! Ik zou daar al lang gruwelijk sjagerijnig van geworden zijn!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Dit is een Spyder (de goedkoopste versie, alleen software is anders bij de duurdere):
http://www.colorvision.ch/products/prod_spyder2express.php

Dat ding hang je voor je scherm, je draait een progseltje, speel een beetje met knopjes en instellingen van het progsel et voila een zo goed als perfect kleurenprofiel ... het kost een paar centen, maar het scheelt enorm (als je tenminste enigszins gevoelig bent voor afwijkende kleurtjes) ...

[ Voor 35% gewijzigd door Plekuz op 06-02-2007 22:49 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ook mijn 226BW opgehaald @ MM ehv.
Had em gelijk open gemaakt @ MM ivm evt dode pixel, en ja hoor, er zat 1 dode subpixel op.
2e geopend en die was perfect :D

Voelt flink wat groter dan mn 930BF'je ^^

Alleen ik kan op de hoogste resolutie niet @ 75 hz pakken, ligt dat aan het scherm of aan m'n 9800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Ik twijfel wel heel erg aan de 226bw, ik ben wel redelijk veel met foto's bezig, maar daar heb ik wel een aantal tekortkomingen bij ontdekt.

Wellicht heb ik het onderschat, en in vergelijking met mijn oude 17" CRT dacht ik dat alles beter zou zijn. Alleen heeft een tft zn tekortkomingen, vooral met het bewerken van foto's.
Ik kon het afgelopen donderdag ook niet laten om dit scherm te laten staan, misschien wel tegen beter weten in.
Mijn grootste probleem zit hem in donkere partijen van foto's. Bij bijna iedere foto waar zwart, of blauw op staat (heel vaak dus) is er een vreemde weergave. Het lijkt wel op een soort photoshop filter. Als je inzoomd op het slechte gedeelte, dan zie je allemaal pixeltjes met zwart/grijs/groen. Geen mooi verloop dus en van detail is al helmaal niets meer zichtbaar.

In ACDSEE is het erger als in Photoshop.

Aan de camera ligt het niet, ik heb ook even met een andere getest. Bij de tft van mn pa een oude belinea is het ook niet zichtbaar, evenals op een laptop scherm. Het ligt dus waarschijnlijk aan mijn setup.
Een orginele foto waar het heel duidelijk op te zien is heb ik even hier geplaatst (3mb!)
Ben benieuwd wat jullie zien.

Ik heb het scherm nu op een dsub (stenentijdperk geforce 440mx) ik ben ook van plan een nieuwe videokaart te kopen met dvi, voor de kwaliteit. Alleen weet ik niet of dat dit probleem oplost.
Calibratie wil ook wel helpen, maar weet ook niet of die dit probleem eruit haalt.

Het probleem heb ik niet bij een gewoon zwart scherm of bij films.
Eigelijk wil ik de 215tw even aan het werk zien, maar kan geen winkel vinden die hem heeft staan.
Om dit scherm nou zomaar om te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:12:
Ik heb nog niets aan callibreren of instellen gedaan en ik vind de kleuren een beetje vreemd (vooral groen want dat wor een soort GIFGROEN, niet mooi dus)
Weet iemand hoe je dit beter kunt instellen?
Ligt eraan hoever je wil gaan daarin. De extreme kant is een Spyder kopen (zie mijn voorgaande post) en daarmee je scherm kalibreren. Maar simpeler kan ook. Als je bijvoorbeeld photoshop geinstalleerd hebt, dan heb je vrijwel zeker ook adobe gamma ook geinstalleerd (c:\program files\common files\adobe\calibration\adobe gamma.cpl) waarmee je voor je scherm een beetje kleurprofiel kunt maken (maar lijkt niet echt geschikt voor LCD schermen).

Daarnaast heb je een soortgelijk programma genaamd Monitor Calibration. Te vinden op o.a. http://www.softpedia.com/...-Calibration-Wizard.shtml (freeware). Daarmee kun je ook een eindje komen, hoewel ik compleet gek wordt van de kleurpatroontjes op elkaar afstemmen daarmee.

Als laatste kun je het met de knopjes van de monitor doen (ehmm okay) en op je gevoel afgaan. Kun je na veel proberen ook een heel eind mee komen. Dus keuze genoeg ...
Ik ben een behoorlijke nitwit dus sorry voor de overlast maar ik wil graag mijn nieuwe monitor nog een beeje tunenen maar weet dus niet zo goed hoe dat moet.
Totaal geen overlast, we moeten allemaal ergens beginnen nietwaar? Als je niks vraagt wordt je nooit iets wijzer ...
klopt het trouwens dat er geen software word bijgeleverd anders dan de driver?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:55:
Vanavond ook mijn 226BW opgehaald @ MM ehv.
Had em gelijk open gemaakt @ MM ivm evt dode pixel, en ja hoor, er zat 1 dode subpixel op.
2e geopend en die was perfect :D

Voelt flink wat groter dan mn 930BF'je ^^

Alleen ik kan op de hoogste resolutie niet @ 75 hz pakken, ligt dat aan het scherm of aan m'n 9800 pro?
Op de hoogste resolutie is 60Hz het maximum. In de handleiding staat ergens achteraan een tabelletje met de resoluties en frequenties. Overigens: 60Hz is totaal niet hinderlijk of zo hoor ... het is wat dat betreft gelukkig geen CRT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alieunited:

Heb je dynamisch contrast wel uitstaan?
(kies bvb het "internet" profiel op je scherm)

Ik zie niks echt fout aan het scherm behalve de tekortkomingen van de camera op bijvoorbeeld het houtwerk van die stal. Als je inzoomt op dit houtwerk zie je dat de sensor van de camera het niet apprecieerde dat er onderbelichting was(soort van korrelig effect).
Bovenaan het dak heb je dit korreleffect niet, omdat daar wel genoeg belichting is.

ps Ik testte dit met DVI aansluiting, wat sowieso al een verschil uitmaakt.
Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:01:
[...]

Op de hoogste resolutie is 60Hz het maximum. In de handleiding staat ergens achteraan een tabelletje met de resoluties en frequenties.
Thanks, ik was me daarstraks dat ook al aant afvragen.
Overigens: 60Hz is totaal niet hinderlijk of zo hoor ... het is wat dat betreft gelukkig geen CRT :P
Thank heavens! /me mompelt ies over migrainebom

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24
Alieunited schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:55:
Ik twijfel wel heel erg aan de 226bw, ik ben wel redelijk veel met foto's bezig, maar daar heb ik wel een aantal tekortkomingen bij ontdekt.

Eigelijk wil ik de 215tw even aan het werk zien, maar kan geen winkel vinden die hem heeft staan.
Wanneer je nu al valt over het kleurenverloop van je scherm, moet je hem gewoon terugbrengen.
Evt. kan je het scherm bij mij zien. Ik woon tussen Roosendaal en Breda. Heb dus de 215TW ook speciaal genomen voor het bewerken van foto's.

[ Voor 66% gewijzigd door patrickt35 op 06-02-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
@Vich

Ja Dinamisch contrast staat uit, staat op custom. Onderbelichte klopt, maar waarom geeft die dan zo'n vreemd beeld ipv. gewoon donker. Zie je op de planken van het huisje niets specials?

@
Zwolle, Roosendaal is wel erg ver als je dat bedoeldt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Als je voornaamste bezigheid fotoos bewerken is, dan zou ik nooit voor een TN scherm zoals de 226BW gaan, maar een IPS of VA scherm kiezen, de 215TW van Samsung bijvoorbeeld (die jij ook noemt), maar er zijn nog heel veel andere alternatieven.
Wellicht heb ik het onderschat, en in vergelijking met mijn oude 17" CRT dacht ik dat alles beter zou zijn. Alleen heeft een tft zn tekortkomingen, vooral met het bewerken van foto's.
Ik kon het afgelopen donderdag ook niet laten om dit scherm te laten staan, misschien wel tegen beter weten in.
Ai, dus je hebt 'm al. Wat betreft beeldkwaliteit overtreft niks een CRT. Een TFT is absoluut niet beter. Alleen de voornoemde IPS en VA (PVA/MVA) schermen komen enigszins in de buurt.
Mijn grootste probleem zit hem in donkere partijen van foto's. Bij bijna iedere foto waar zwart, of blauw op staat (heel vaak dus) is er een vreemde weergave. Het lijkt wel op een soort photoshop filter. Als je inzoomd op het slechte gedeelte, dan zie je allemaal pixeltjes met zwart/grijs/groen. Geen mooi verloop dus en van detail is al helmaal niets meer zichtbaar.
Klinkt een beetje alsof je je scherm nog niet goed afgesteld hebt en deze nog te licht staat. De individuele pixels op fotoos zijn nooit gelijkmatig zwart en bij een te licht scherm valt dat dubbel zo hard op. Neemt niet weg dat op TN schermen het erg lastig is om diep zwart te krijgen.
In ACDSEE is het erger als in Photoshop.
Dat kan als, doordat PS (of juist ACDSee) zijn eigen kleurprofiel aanhoudt, maar nog steeds is het dan waarschijnlijk voornamelijk aan een te licht scherm te danken.
Calibratie wil ook wel helpen, maar weet ook niet of die dit probleem eruit haalt.
Goede calibratie kan gruwelijk veel helpen en als je enigszins serieus fotoos wil bewerken, dan ben je eigenlijk aan jezelf verplicht om je scherm goed te calibreren, anders ziet een plaatje op een ander scherm er zomaar totaal anders uit (om maar iets te noemen).
Het probleem heb ik niet bij een gewoon zwart scherm of bij films.
Komt hoogstwaarschijnlijk wederom door het kleurprofiel wat door PS gebruikt wordt. Daarnaast kan een "zwarte" pixel met RGB waarde 0,0,0 al totaal anders er uit zien als een "zwarte pixel" met RGB waarde 5,15,5. In veel gevallen zal die laatste ook zwart lijken, maar op een slecht afgesteld en vooral te licht scherm donkergroen.

Echt goede IPS en VA schermen kunnen bekijken lijkt welhaast onmogelijk idd. Daar verbaasde ik me ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

patrickt35 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:08:
Wanneer je nu al valt over het kleurenverloop van je scherm, moet je hem gewoon terugbrengen.
Evt. kan je het scherm bij mij zien. Ik woon tussen Roosendaal en Breda. Heb dus de 215TW ook speciaal genomen voor het bewerken van foto's.
Hey dan woon je wel heeeeeeel dicht bij mij in de buurt (ik ook tussen R en B ). Als ik dat eerder had geweten (heb ook heel lang getwijfeld tussen 226BW en 215TW, maar 226BW genomen vanwege nergens 215TW te zien) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:15:
@Vich

Ja Dinamisch contrast staat uit, staat op custom. Onderbelichte klopt, maar waarom geeft die dan zo'n vreemd beeld ipv. gewoon donker. Zie je op de planken van het huisje niets specials?
Ik krijg gewoon een donker beeld hier als ik er op inzoom, maar met artifacts ruis ivm onderbelichting. Alles is dan donker korrelig gemengd met groen van het mos/whatever op het hout.
Ik zie niks speciaals buiten die donkere korrelige kleurenmengeling.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:20:
Ik krijg gewoon een donker beeld hier als ik er op inzoom, maar met artifacts ruis ivm onderbelichting. Alles is dan donker korrelig gemengd met groen van het mos/whatever op het hout.
Same here op mijn 226BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Alieunited:
Op m'n laptopscherm heb ik het probleem niet zo hard en lopen de kleuren beter in elkaar. Dit ligt volgens mij aan de brakke kwaliteit van dat laptop scherm, omdat het contrast en de backlight daar gewoon triest zijn (wat ik nu pas zie omdat de laptop voor het eerst naast een degelijk scherm staat).
Evengoed is daar die korreling, maar gewoon iets minder hard.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

patrickt35 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:02:
[...]

Had eerder verteld dat je een 215TW te koop had.
Waarom doe je hem weg?
Ik wil groter, nu nog ff beslissen welk merk/type 24" ;)
Staat ook in deel 16 dat ik 'm wil verkopen maar dat heb je denk ik niet gezien, moet ook maar net opvallen he.
Toch gek dat die monitor niet overal leverbaar lijkt te zijn... :/

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:19:
[...]

Hey dan woon je wel heeeeeeel dicht bij mij in de buurt (ik ook tussen R en B ). Als ik dat eerder had geweten (heb ook heel lang getwijfeld tussen 226BW en 215TW, maar 226BW genomen vanwege nergens 215TW te zien) :P
Ik heb het scherm dus ook nergens werkend kunnen zien. Toen ik op "jacht" ging naar een scherm, stuitte ik op veel problemen.

Alle schermen die ik in de winkels zag staan waren allemaal TN panels. Niet eentje uitgezonderd.
Vroeg ik aan een verkoper of hij schermen kon leveren met een PVA panel, keken ze me aan of ik een klap van de molen had gekregen.
Kwam je met de vraag 16,2 of 16,7 mikj kleuren, liepen ze hard weg.
Tot ik bij Dynabyte kwam. Daar hadden ze zonder dat ze het zelf wisten een PVA panel staan. Het was een scherm om Vista te promoten. Het merk was HP.
Na het testen van het scherm mocht hij hem inpakken voor me.

De volgende dag ging het aan me knagen dat ik toch geen Syncmaster 215Tw had genomen.

Ik gebeld, en kon scherm terug brengen, en kreeg zelfs mijn geld terug. Toch netjes.

Afgelopen zaterdag de syncmaster gehaald bij Yorcom in Vlaardingen. Uiteraard was het scherm niet werkend te zien.
Maar afgaand op vele reviews die ik had gelezen, was er geen enkele twijfel aanwezig om dit scherm te nemen.

En uiteraard heb ik hier nog geen spijt van. Een geweldig scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Garrett schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:36:
[...]

Ik wil groter, nu nog ff beslissen welk merk/type 24" ;)
Staat ook in deel 16 dat ik 'm wil verkopen maar dat heb je denk ik niet gezien, moet ook maar net opvallen he.
Toch gek dat die monitor niet overal leverbaar lijkt te zijn... :/
De Dell 2407WFP is een topscherm.
Deze schermen hebben een Apple panel, en zijn uitermate kleurecht. Veel grafische bedrijven werken allemaal met Dell schermen.

Voor een slordige 800 pleuroos heb je hem.

Wil je nog beter ga je richting EIZO, maar dit is niet zo prijsvriendelijk meer.

Voordeel is, dat je de EIZO hardwarematig kan kalibreren. :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, is nu alles breedbeeld ofzo?

*jcv is blij dat hij nog een 4:3 204Ts heeft kunnen kopen (met overigens *** inputlag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik twijfel wel heel erg aan de 226bw, i
Je foto ziet er hier gewoon normaal uit. Wanneer je een D70 hebt, moet je natuurlijk niet een 226BW kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:46:

*jcv is blij dat hij nog een 4:3 204Ts heeft kunnen kopen (met overigens *** inputlag)
Hangt ervanaf wat je zelf verkiest natuurlijk :)
Als ik in Visual Studio(breed uitgevallen tekst met project manager links) of Photoshop(tools links en rechts) bezig ben vind ik het wel aangenamer werken. Eerder had ik op m'n werk een dual screen opstelling en vond ik het minder aangenaam om over te stappen, maar nu zou ik niet meer terug willen. (tenzij het een widescreen + 4:3 als sidescreen zou zijn :P)
patrickt35 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:47:
[...]

Je foto ziet er hier gewoon normaal uit. Wanneer je een D70 hebt, moet je natuurlijk niet een 226BW kopen.
Vind je nou ook niet gewoon dat die foto onderbelicht is? Ook al is het een goede camera, dan wil dat nog niet zeggen dat daar automatisch goede foto's uitkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:49:
[...]

Hangt ervanaf wat je zelf verkiest natuurlijk :)
Als ik in Visual Studio(breed uitgevallen tekst met project manager links) of Photoshop(tools links en rechts) bezig ben vind ik het wel aangenamer werken. Eerder had ik op m'n werk een dual screen opstelling en vond ik het minder aangenaam om over te stappen, maar nu zou ik niet meer terug willen. (tenzij het een widescreen + 4:3 als sidescreen zou zijn :P)

[...]

Vind je nou ook niet gewoon dat die foto onderbelicht is? Ook al is het een goede camera, dan wil dat nog niet zeggen dat daar automatisch goede foto's uitkomen.
Wanneer de foto onderbelicht is, moet je het bij jezelf zoeken. Je hebt deze foto immers gemaakt op handmatige belichting.(sluitertijden voorkeuze) .
Maak je foto's in RAW, en je kan ze daarna nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Heb dan wellicht toch de mogelijkheden van een TN scherm overschat. Ik heb ook wel eens een fototje bewerkt op een laptop en daar was het beeld best aardig.
Omdat ik de 215 nergens kon vinden en de 226 ook wel erg :P was kon ik hem niet laten staan.

Weet dat CRT op zich beter beeld geeft, alleen die van mij was echt op, als ik grijs wou, dan was het bruin.
Dat van die kleurprofielen heb ik me gerealiseerd.
Bij het iets donkerder zettten is het wel iets beter, maar ik moet dan wel recht voor het scherm zitten, als ik iets van boven of van opzij kijk dan is het volstrekt anders.

Dat is zowiezo vreemd, als ik een beetje onderop de monitor kijken voor het "beste" resultaat.
bij deze foto bijvoorbeeld, is de structuur van de trui niet echt goed meer zichtbaar, ondanks dat het onderbellicht is zou je dat nog wel moeten kunnen zien, zonder vreemd effect. Als ik er recht voor zit is het helemaal geen porem.

Maar zou ik "blind" voor de 215 kunnen gaan, of zijn er nog andere goede opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
patrickt35 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:54:
[...]

Wanneer de foto onderbelicht is, moet je het bij jezelf zoeken. Je hebt deze foto immers gemaakt op handmatige belichting.(sluitertijden voorkeuze) .
Maak je foto's in RAW, en je kan ze daarna nog aanpassen.
Buiten dat gaat het mij om de weergave van de donkere partijen, je kan niet altijd alle kleuren goed bellichten. Of het een goede foto is of niet maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:57:
Weet dat CRT op zich beter beeld geeft, alleen die van mij was echt op, als ik grijs wou, dan was het bruin.
Tsjah, dan heb je direct de oorzaak van je probleem met die foto ;) Je CRT gaf hem onjuist weer (net als m'n laptop, die een geler beeld geeft).
Daar waar de foto werkelijk grijzig is geeft jouw CRT dan vermoedelijk een bruiner beeld, wat in het geval van die foto resulteerde in een zachter beeld, omdat het hout ook bruin-achtig is van kleur.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

patrickt35 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:40:
... De volgende dag ging het aan me knagen dat ik toch geen Syncmaster 215Tw had genomen.

Ik gebeld, en kon scherm terug brengen, en kreeg zelfs mijn geld terug. Toch netjes.

Afgelopen zaterdag de syncmaster gehaald bij Yorcom in Vlaardingen. Uiteraard was het scherm niet werkend te zien.
Maar afgaand op vele reviews die ik had gelezen, was er geen enkele twijfel aanwezig om dit scherm te nemen.

En uiteraard heb ik hier nog geen spijt van. Een geweldig scherm
Ik heb me bij de reviews van de 215TW heel erg laten afschrikken door de verhalen over input lag voor dit scherm. Daarnaast kwamen er ook nogal wat berichten van mensen waar na een week of twee ineens een lijn over het beeldscherm kwam. Aangezien ik in verhouding veel meer game dan foto bewerk (80/20 zo ongeveer) en de 215TW nergens kon bekijken ben ik dus maar voor een scherm gegaan waarvan ik zeker wist dat die snel was en nog enigszins fatsoenlijk de kleurtjes kan weergeven.

Tijdens het gamen denk ik nu steeds: wauw, dit kan niet beter! En toegegeven: tijdens photoshoppen denk ik weleens: wauw, dit had een pietsje beter gemogen. Maar dat wist ik van te voren. Wat dat betreft moet je als je zowel gamed als fotoos bewerkt altijd op een bepaald punt een beetje schipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:46:

Noopz :9

Formac heeft ook nog 4:3 schermen:

Specificaties op een rijtje:
Grootte: 20,1"
Helderheid: 300 cdm/2
Contrast: 700:1
Pixel Response: 12ms
Resolutie: 1600 x 1200
Overig: Geïntegreerde USB Hub
Garantie: 3 jaar Pick-Up & Return
Prijs: € 533

Grootte: 20,1"
Helderheid: 300 cdm/2
Contrast: 1000:1
Pixel Response: 8ms
Resolutie: 1600 x 1200
Overig: Geïntegreerde USB Hub
Garantie: 3 jaar Pick-Up & Return
Prijs: € 799

Heb zelf 'n Formac voor me staan nu (wel 19") en werkelijk _/-\o_

Kijk anders hier even voor meer info!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Alieunited schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 23:57:
.

Maar zou ik "blind" voor de 215 kunnen gaan, of zijn er nog andere goede opties?
Ligt eraan wat voor eisen je stelt aan je scherm. Er is altijd beter.
Een Dell scherm is ook aantrekkelijk, alleen die is er niet in 21 inch.

Dell is nog net ietsie beter qua kleurweergave.
Maar de 215TW voldoet prima naar mijn eisen. Daar ben ik dan ook geen fanatieke gamer.

Hoe het scherm zich dus houdt mbt gamen weet ik niet.

Je hebt dan nog wat schermen in het bovensegment, maar die zijn vrij kostbaar.
Hiermee doel ik op EIZO en LACIE bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Weakling schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:05:
[...]

I Wat dat betreft moet je als je zowel gamed als fotoos bewerkt altijd op een bepaald punt een beetje schipperen.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
In de toekomst komen er nog wel schermen, die vreselijk snel zijn, en echt kleurecht.

Een gamer neemt de 226BW en de photoshopper de 215TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 00:00:
[...]

Tsjah, dan heb je direct de oorzaak van je probleem met die foto ;) Je CRT gaf hem onjuist weer (net als m'n laptop, die een geler beeld geeft).
Daar waar de foto werkelijk grijzig is geeft jouw CRT dan vermoedelijk een bruiner beeld, wat in het geval van die foto resulteerde in een zachter beeld, omdat het hout ook bruin-achtig is van kleur.
Maar toch ziet de foto met die planken er op de 215TW goed uit. Dus zal een combi van zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er mensen zijn die hun Samsung 226BW hebben gecalibreerd met een Spyder. Is het mogelijk om de instellingen die hieruit zijn gekomen hier een keer te plaatsen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gliver
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12
Ik zie hier erg weinig reacties over de Benq FP241W, maar toch zit ik er sterk over te denken om die te kopen. Ik zag hier een review waar ze er erg positief over zijn: http://www.trustedreviews...4in-Widescreen-Monitor/p1
Ik heb zelf momenteel een 19" van BenQ, waar ik erg tevreden over ben, dus ik ben in ieder geval niet onbekend met het merk.
Het enige wat mij opviel, is dat ze 3 varianten hebben van deze monitor: de FP241W, FP241WZ en FP241VW. Ik heb even gekeken, maar de enige verschillen die ik heb kunnen ontdekken tussen de FP241VW en de andere 2 is het design, het verschil tussen de FP241W en FP241WZ heb ik niet kunnen vinden. Iemand enig idee wat het verschil is?

Verder is de monitor nog niet leverbaar, de enige datum die ik heb kunnen vinden is 27 februari, maar of dat realistisch is weet ik niet (ik vond de datum op http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=328072)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, gisteren bij de vobis de 226bw aangeschaft. ik heb em aangesloten met alleen de dvi kabel.
ik moet zeggen dat het even gruwelijk tegen viel (ik ben van een 20" 100hrz CTX naar deze overgestapt) veel te fel, ik kreeg er koppijn van. ik heb wat zitten klooien met mn nvidia control panel en de monitor zelf (ik heb een geforce 6600) en ik dacht 'dit wordt helemaal niks'

ik heb em nu ongeveer zó bijgesteld dat ie qua contrast enzo hetzelfde is als mijn oude crt monitor.
qua contrast en scherpte is ie nu wel goed. ik zit alleen met eén zwaar probleem en dat is
dat ie alleen strak beeld geeft op 1680x1050. alle andere instellingen zijn echt slecht.

1680x1050 vind ik té groot. Ik kan gewoon geen eén stand gebruiken, bijvoorbeeld 1280x800 zonder dat de letters helemaal vervormen enzo. het ziet er niet uit.
Dit kan toch niet zo zijn dat dit hoort zo...
Ik heb hier ergens iets gelezen over platte beeldscherm instellingen maar ik zie het nergens
op mijn nvidia control panel..

wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:20:
[...]
1680x1050 vind ik té groot. Ik kan gewoon geen eén stand gebruiken, bijvoorbeeld 1280x800 zonder dat de letters helemaal vervormen enzo. het ziet er niet uit.
Dat weet je toch wanneer je hem koopt, wat die native resolutie is?
1680 delen door 1280 geeft 1,3125 ... je kan dus bijvoorbeeld niet mooi die 1280 horizontale pixels verdelen over die 1680 pixels die er aanwezig zijn op je scherm, das technisch onmogelijk en dus gaat men dit interpoleren.
Een CRT heeft een beeldkanon dat punten projecteert op een vlak, hierbij is het mogelijk dat er een variabel aantal punten worden geprojecteerd. Bij een LCD bestaat je scherm uit lichtjes, die zijn "vast gebakken" op een plaat.

Bij 1280x800 vervormen je letters trouwens niet, want de resolutie is nog steeds een 16:10 verhouding. Je krijgt echter wel interpolatie, waardoor randen onscherp worden.
wat doe ik verkeerd?
Je verwacht eigenschappen van een CRT (flexibele resolutie die altijd correct wordt weergegeven) die technisch gezien niet mogelijk zijn op een LCD.

Een oplossing?
De native resolutie instellen van 1680x1050 en bij de eigenschappen van het scherm(in Windows) de fonts, icons en andere instellingen vergroten zodat de user interface van Windows groter wordt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik denk dat het gewoon even wennen is. het is in ieder geval heel wat anders als je een goede crt gewend bent. m'n crt begon op te raken en om nou weer zo'n grote 20"bak aan te schaffen had ik geen zin in. als je nu alleen al kijkt wat het aan ruimte scheelt...

ik ben allang blij dat ie qua kleur scherpte en contrast nu goed is deze 226bw
want op 1680 is ie gewoon strak (ik werk veel met photoshop enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat velen al in het bezit zijn van de 226BW van Samsung. Zouden jullie misschien de productsurvey op http://tweakers.net/pricewatch willen invullen? Dan kunnen eventuele toekomstige kopers een beter onderzoek doen naar de pro's en con's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:20:
ik heb em nu ongeveer zó bijgesteld dat ie qua contrast enzo hetzelfde is als mijn oude crt monitor.
qua contrast en scherpte is ie nu wel goed. ik zit alleen met eén zwaar probleem en dat is
dat ie alleen strak beeld geeft op 1680x1050. alle andere instellingen zijn echt slecht.

Ik heb hier ergens iets gelezen over platte beeldscherm instellingen maar ik zie het nergens
op mijn nvidia control panel..

wat doe ik verkeerd?
Je moet eigenlijk niet proberen een scherm te laten lijken op een ander scherm... Dat werkt nooit. Ik heb elke keer als ik een nieuw scherm kreeg, ook al was dat tot nu toe steeds een CRT, heel erg moeten wennen: geen één scherm is exact hetzelfde.
Wat ik altijd deed is een instelling kiezen die me gewoon okay leek, het best haalbare voor mijn gevoel. Als je die ene instelling gewoon aanhoudt ben je er na een dag compleet aan gewend. Als je elke keer aan de knoppen komt wen je er nooit aan en blijf je schuiven. Vandaar ook dat ik nu op m'n 226BW één custom instelling heb staan en de andere Magic instellingen niet meer aanraak.

Zoals Vich al zei, en dat moet elke overstapper van CRT naar TFT weten, ligt de resolutie van een TFT vast. Dat hoort zo. ;) Je kán wel andere resoluties gebruiken, maar die zullen er altijd wazig en onscherp uitzien. Het is gewoon een compleet ander systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Laatst online: 19-05-2020
Gliver schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 11:18:Het enige wat mij opviel, is dat ze 3 varianten hebben van deze monitor: de FP241W, FP241WZ en FP241VW. Ik heb even gekeken, maar de enige verschillen die ik heb kunnen ontdekken tussen de FP241VW en de andere 2 is het design, het verschil tussen de FP241W en FP241WZ heb ik niet kunnen vinden. Iemand enig idee wat het verschil is?
Het verschil tussen de FP241W en de FP241WZ is dat de WZ gebruik maakt van BFI techniek, BenQ noemt dat AMA-Z. Hiermee wordt de reactiesnelheid van het scherm verhoogd en behoren ghosting effecten echt tot het verleden, maar ik vind het maar de vraag of je dat werkelijk kunt zien. 6 ms reactiesnelheid is al erg laag.
Verder is de monitor nog niet leverbaar, de enige datum die ik heb kunnen vinden is 27 februari, maar of dat realistisch is weet ik niet (ik vond de datum op http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=328072)
BenQ schuift vrolijk met de releasedatums. Tijdje terug berichtte ik dat de BenQ FP241W vanaf 1 februari beschikbaar zou zijn, nu heeft ineens niemand meer het scherm op voorraad. En een telefoontje leerde mij gisteren dat de BenQ FP241W helemaal niet meer verkocht gaat worden in de Benelux, nota bene een week eerder had ik ook gebeld en toen zou scherm toch binnenkort echt op de markt komen, misschien dat ze 2 schermen door elkaar gehaald hebben ofzo. Je kunt het scherm wel elders in Europa kopen trouwens, Duitsland (zilveren versie), Denemarken (zwarte versie), maar dat is wel gecompliceerd ivm mogelijke dode pixels of toekomstige garantieclaims.

Ook de FP241WZ release is al 2 keer verschoven, eerst zou het november 2006 zijn toen februari 2007 en nu maart 2007. Hoewel ik ook erg geinteresseerd ben in het scherm lijkt BenQ er dus niet erg happig op zijn schermen te verkopen in de Benelux, jammer want na bijna 4 maanden wachten ben ik nu toch echt naar een ander 24 inch scherm aan het kijken. Een Eizo S2411W of een LG L245WP. De LG gebruikt, volgens bronnen op Hardforum, ook een P-MVA scherm van AUO (je zou denken dat ze een S-IPS scherm zouden gebruiken, maar diverse users spreken dat tegen en de prijs doet ook niet denken aan een S-IPS scherm). Dat is hetzelfde paneel als in de FP241W zit en hij kost 800 euro. :) Misschien een goed alternatief.

[ Voor 3% gewijzigd door SVDT op 07-02-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gliver
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 22:12
Dankje voor de verheldering over de verschillende types, ik kon het niet vinden. Jammer dat ze zo moeilijk doen met levering in de Benelux :| .. ik keek juist naar dit scherm omdat deze zoveel aansluitmogelijkheden heeft, die LG heeft ze niet allemaal (hij mist S-Video, Composite en DVI voorzover ik kan zien) en de Eizo heeft alleen VGA en DVI

Ik wacht het nog wel even af, misschien dat ze vanaf volgende maand toch gaan leveren, je weet maar nooit ... ik ben pas sinds gisteren aan te kijken, dus ik heb nog wel even geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Voor reviews van de 226bw + wat fotootjes :
[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16
credits voor Noctos en Coyote76
exclusief voor deze topic reeks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey... even een vraagje als het kan...

Klopt het dat een 226BW van Samsung slechts 60HZ op de hoogste resolutie aan kan? LG kan naar mijn weten 75HZ leveren.... raar.... ik wou eigenlijk vandaag al 226Bw bij MM aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb m'n 226BW binnengekregen, nu heb ik de driver geinstalleerd, maar ik kan de resolutie 1680x1050 niet selecteren, terwijl dat volgens mij de meest geschikte resolutie is voor dit beeldscherm.

Iemand enig idee hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:21:
Hey... even een vraagje als het kan...

Klopt het dat een 226BW van Samsung slechts 60HZ op de hoogste resolutie aan kan? LG kan naar mijn weten 75HZ leveren.... raar.... ik wou eigenlijk vandaag al 226Bw bij MM aanschaffen...
Dat klopt, maar de refreshrate bij een TFT boeit niet, omdat het beeld niet zoals bij een CRT zoveel keer per seconde wordt gewijzigd. Een TFT wijzigt alleen de veranderingen. Er is nog nooit iemand gevallen over de refreshrate van 60 Hz bij TFTs.

Ik ben nu ook in het bezig van een 226BW en ben er zeer blij mee. Kwam met wat felle instellingen uit de doos, maar dat was zo opgelost. Geen enkele dode pixel kunnen ontdekken.

Maandag besteld (17.30u) en vanmorgen (10.00u) in huis! Besteld bij www.encyshop.nl
Daar is de 226BW toch echt wel gunstig geprijsd.

edit:
pixel test: http://www.ekimsw.com/products/lcdtest/

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 07-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verschillende instellingen zijn zeer handig, en DC weergeeft een mooie kleurweergave.

Wat me wel opvalt bij DC is dat zodra het scherm grotendeels zwart weergeeft wordt de helderheid van het scherm automatisch aangepast? Dit is klaarblijkelijk alleen bij DC.

Het is dus zo dat bij veel donkere stukken de helderheid vermindert en als de meerderheid van het scherm niet zwart/donker is de helderheid weer normaal wordt...

Ik wil wel graag deze blijven gebruiken, kleurweergave is gewoon zoveel mooier, alleen heeft iemand daar ook last van, en zo ja is er iets tegen te doen?

BVD.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hann1BaL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:26:
[...]

Dat klopt, maar de refreshrate bij een TFT boeit niet, omdat het beeld niet zoals bij een CRT zoveel keer per seconde wordt gewijzigd. Een TFT wijzigt alleen de veranderingen. Er is nog nooit iemand gevallen over de refreshrate van 60 Hz bij TFTs.

Ik ben nu ook in het bezig van een 226BW en ben er zeer blij mee. Kwam met wat felle instellingen uit de doos, maar dat was zo opgelost. Geen enkele dode pixel kunnen ontdekken.

Maandag besteld (17.30u) en vanmorgen (10.00u) in huis! Besteld bij www.encyshop.nl
Ik heb m daar gister ook besteld. En ik ga hem straks ff ophalen. Woon lekker dichtbij :)

hoe kan ik trouwens testen of er geen dode pixels zijn. (door kijken natuurlijk maar een progje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcdronkz schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:24:
Ik heb m'n 226BW binnengekregen, nu heb ik de driver geinstalleerd, maar ik kan de resolutie 1680x1050 niet selecteren, terwijl dat volgens mij de meest geschikte resolutie is voor dit beeldscherm.

Iemand enig idee hoe dit komt ?
Het kan zijn dat je videokaart het niet aankan of dat je gewoon even manueel bij je videokaart instellingen deze resolutie moet toevoegen opdat deze in het lijstje van de standaardresoluties komt.

[edit] Zie trouwens de 2de reactie op dit topic voor een oplossing ivm situatie 2.
feep schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:36:
[...]

Ik heb m daar gister ook besteld. En ik ga hem straks ff ophalen. Woon lekker dichtbij :)

hoe kan ik trouwens testen of er geen dode pixels zijn. (door kijken natuurlijk maar een progje)
Door google te gebruiken met de meest obvious zoektermen zoals : dead pixel software?
:>

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hann1BaL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:26:
[...]

edit:
pixel test: http://www.ekimsw.com/products/lcdtest/
Voorzover ik weet, is het wel degelijk van belang wat een refresh rate van je monitor is. Op mijn 931c merk ik echt wel het verschil tussen 60 en 75 hz.... Het is ook zo dat je bijv. in CS bij 75 niet meer dan 75 fps kunt krijgen (refresh rate fungeert als een soort fps limiter, schijnbaar) - bij 60 HZ krijg je dus maar 60 fps.... 15 fps lijkt me niet niets, hoor....

Zal ik deze 226Bw kopen of toch op een nieuwe LG wachten - that's the question! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:04:
[...]

Voorzover ik weet, is het wel degelijk van belang wat een refresh rate van je monitor is. Op mijn 931c merk ik echt wel het verschil tussen 60 en 75 hz.... Het is ook zo dat je bijv. in CS bij 75 niet meer dan 75 fps kunt krijgen (refresh rate fungeert als een soort fps limiter, schijnbaar) - bij 60 HZ krijg je dus maar 60 fps.... 15 fps lijkt me niet niets, hoor....

Zal ik deze 226Bw kopen of toch op een nieuwe LG wachten - that's the question! :?
De 931C heeft een responsetijd van 2ms. Dus dan heb je sowieso maar 50fps maximaal, lijkt me. Of zit ik nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:09:
[...]

De 931C heeft een responsetijd van 2ms. Dus dan heb je sowieso maar 50fps maximaal, lijkt me. Of zit ik nu mis?
Hoe kom je daarbij? :/ over deze 50 fps in combinatie met 2ms heb ik nog nooit gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:17:
[...]

Hoe kom je daarbij? :/ over deze 50 fps in combinatie met 2ms heb ik nog nooit gehoord...
hmm ik ook niet RoD...

8ms kan toch al tot 125fps weergeven...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet... volgens mij is het afhankelijk van je refresh rate.... en als die maar 60hz dan kom je niet echt ver denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Alleen als je vsync aanhebt krijg je niet meer FPS dan je refreshrate.

Met vsync aan gaat je videokaart gewoon minder frames produceren. En waarom zou je meer willen produceren? Je monitor laat ze immers toch niet zien. Een refreshrate van 60 betekent namelijk dat hij 60 keer per seconde een vers beeld gaat bouwen. Als hij meer fps binnenkrijgt, dropt hij ze gewoon.

Reactietijd van je pixels staat hier geheel los van. Dat is de tijd die je monitor nodigheeft om na het ontvangen van een frame, de veranderde pixels ook daadwerkelijk op het scherm te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:23:
Ik weet het niet... volgens mij is het afhankelijk van je refresh rate.... en als die maar 60hz dan kom je niet echt ver denk ik...
Bij een refreshrate van 60Hz geeft je scherm 60 keer per seconde een nieuw beeld, en zal dus niet meer dan 60FPS weer kunnen geven. Je videokaart kan gerust meer produceren, maar daar heb je verder niks aan. Sowieso is er nauwelijks/geen duidelijk verschil tussen 60fps en 150fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrienden, kan iemand van jullie met zekerheid zeggen of de refresh rate van 226BW niet hoger dan 60 kan? Ik moet het zeker weten: als het niet zo is, ga ik er eentje kopen, nu...

In windows kun je refresh rates unlocken: standaard staat er altijd 60 Hz.

Wil iemand van jullie kijken en vertellen hoe het ermee zit?

Volgens de specs moet 226BW toch 75HZ aankunnen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:17:
[...]

Ik zit inderdaad dom te lullen en verkeerd te rekenen, sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ben toch echt in dubio aan het raken.

Ik game te weinig om echt specifiek voor de snelle TN panelen te gaan, Photoshop, internetten + Office werk wordt 90% van de tijd gedaan.

Nu heb ik een Hyundai Q17 waarbij ik mij afvraag of de 226BW (ziet er gewoon super uit, het oog wil ook wat :) ) een grote vooruitgang zal zijn (het breedbeeld aspect buiten beschouwing gelaten!) of dat ik beter voor een 214T of een 215TW moet gaan.

De beeldkwaliteit van de laatste 2 is ongetwijfeld beter, dat is bekend :) Nu de vraag of de Photoshoppers die al een 226BW hebben de kwaliteit hiervan voldoende vinden.

Oh ja....uiteraard de nieuwe van LG L226 even in het achterhoofd houdend want die is ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:28:
De verschillende instellingen zijn zeer handig, en DC weergeeft een mooie kleurweergave.

Wat me wel opvalt bij DC is dat zodra het scherm grotendeels zwart weergeeft wordt de helderheid van het scherm automatisch aangepast? Dit is klaarblijkelijk alleen bij DC.

Het is dus zo dat bij veel donkere stukken de helderheid vermindert en als de meerderheid van het scherm niet zwart/donker is de helderheid weer normaal wordt...

Ik wil wel graag deze blijven gebruiken, kleurweergave is gewoon zoveel mooier, alleen heeft iemand daar ook last van, en zo ja is er iets tegen te doen?

BVD.
Lachen! (Sorry!) Maar daarom heet het ook DYNAMIC Contrast! Het contrast wordt dynamisch aangepast aan wat je op je scherm ziet. Ik vind het verschrikkelijk irritant. ;)
Kul schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:33:
[...]

Bij een refreshrate van 60Hz geeft je scherm 60 keer per seconde een nieuw beeld, en zal dus niet meer dan 60FPS weer kunnen geven. Je videokaart kan gerust meer produceren, maar daar heb je verder niks aan. Sowieso is er nauwelijks/geen duidelijk verschil tussen 60fps en 150fps.
Interessant, want ik heb Vsync aan omdat je dan niet van die lelijke 'tear' krijgt (dat je horizontale verschuivingen hebt, zal ik maar zeggen). Op zich ookay, want 60 fps is mooi zat inderdaad.

Maar eh... mss een HELE DOMME vraag (dan kunnen jullie ook om MIJ lachen ;) ), wat gebeurt er als je computer die 60 fps niet kan ophoesten maar bijvoorbeeld slechts 25? Dat maakt dan niet uit? Laat die dan sommige beelden twee keer zien om alsnog die 60 te halen? Ik zeg het wat krom maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij een TFT niet lijkt me, want daar veranderd het alleen als het moet veranderen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je bij een 226BW refresh rate echt niet hoger zetten dan 60hz?????? wil iemand het even checken plz...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 17:24
Ik ben nu de trotse beziiter van een 205BW, deze heeft twee ingangen, analoog en DVI, kan ji ook deze bijde tegelijk aansluiten op 2 pc's. Zodat je tussen PC1 en PC2 kan schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:50:
Kun je bij een 226BW refresh rate echt niet hoger zetten dan 60hz?????? wil iemand het even checken plz...
Ik kan 'm in ieder geval niet hoger zetten: het is 59 of 60. Is dat een probleem dan...? Je hebt dus niet dat knipperende beeld dat je bij een CRT krijg op < 75!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan inderdaad niet op als je de native resolutie van 1680x1050 draait, want dan is 60Hz het maximum. Zoals eerder is vermeld is dit normaal bij TFT schermen en is dit geen enkel probleem, omdat een TFT een stabiel veranderend beeld en dat niet telkens - zoals bij een CRT - zichzelf wist en volledig ververst.
eth0 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:50:
Ik ben nu de trotse beziiter van een 205BW, deze heeft twee ingangen, analoog en DVI, kan ji ook deze bijde tegelijk aansluiten op 2 pc's. Zodat je tussen PC1 en PC2 kan schakelen?
Bij de 226BW kan je onderaan het scherm bij de toetsen voor de instellingen de input selecteren en dus tussen analoog en digitaal wisselen. Als dat ook op jouw scherm kan, dan zal dat dus wel lukken. Dus: aansluiten en testen maar!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Toch leuk steeds dezelfde vraag in de afgelopen 3 of 4 pagina's hier ...

De 226BW kan op de maximale resolutie NIET hoger dan 60Hz. De 226BW kan op lagere resoluties WEL een hoger aantal Hz aan tot maximaal 75Hz op een postzegel resolutie. Dit alles kun je terugvinden in de handleiding van het scherm welke je kunt downloaden van de Samsung site.

Merk je verschil als een spel ipv 75 "maar" 60 frames per seconde toont? Sommigen beweren bij hoog en laag van wel, maar in de praktijk ga je er echt niks van merken. De gemiddelde snelheid als je met je ogen knippert is 350ms, in die tijd mis je op 75 fps dus al zo'n 25 frames, heb je daar last van tijdens het spelen? Die 15 fps gaat echt niks uitmaken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het maximale te onderscheiden FPS hieldt bij de mens ook op bij 30FPS, meende ik. Dus inderdaad zul je er maar zeer weinig aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:13:
Het maximale te onderscheiden FPS hieldt bij de mens ook op bij 30FPS, meende ik. Dus inderdaad zul je er maar zeer weinig aan hebben.
Dat valt mij ook op in de praktijk:
Als een spel op een LCD 30 FPS draait dan zie ik dat het nét te traag is voor wat m'n oog kan volgen. Vanaf 40 a 45FPS valt dit niet meer op en heb ik het gevoel dat het spel vlot draait. (en m'n ogen zijn prima in orde)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Dat valt mij ook op in de praktijk:
Als een spel op een LCD 30 FPS draait dan zie ik dat het nét te traag is voor wat m'n oog kan volgen. Vanaf 40 a 45FPS valt dit niet meer op en heb ik het gevoel dat het spel vlot draait. (en m'n ogen zijn prima in orde)
Volgens mij is het inderdaad zo dat het voor je gevoel soepeler gaat lopen bij 40-50fps. Maar een verschil van 60 naar 75fps is te groot om waar te kunnen nemen. Ik kan niet geloven dat iemand het verschil kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
eth0 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 15:50:
Bij de 203B kan het met de enterknop op de monitor. Volgens mij moet het ook lukken met de 205BW. Staat het niet in de manual?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
RoD schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:21:
[...]

Volgens mij is het inderdaad zo dat het voor je gevoel soepeler gaat lopen bij 40-50fps. Maar een verschil van 60 naar 75fps is te groot om waar te kunnen nemen. Ik kan niet geloven dat iemand het verschil kan zien.
niemand gehoord van framedrops?

het wil niet zeggen dat hij altijd op dezelfde framrate loopt, het is meer een gemiddelde. Met 40 FPS kan je echt niet normaal gamen imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Ik heb zojuist de 215 toch maar besteld bij salland.
Vandaag een spyder gekocht en het beeldscherm, de 226 gecalibreerd, maar nog niet tevreden.
Zodra mijn order klaar staat ruil ik deze. Zal dan ook direct de verschillen posten, maar ze hadden hem niet op voorraad, kan dus nog een paar dagen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

maxoss schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:29:
[...]

het wil niet zeggen dat hij altijd op dezelfde framrate loopt, het is meer een gemiddelde. Met 40 FPS kan je echt niet normaal gamen imho
Framedrops is natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dat heeft hier an sich niet zoveel mee te maken. Met 40fps constant kun je perfect gamen, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf de 226bw ook op het oog maar zit met 1 vraag. Zoals velen bekijken we wel eens een (gedownloade) serie oid vanuit ons bed. Stel; je 226bw staat op een bureau, hoe is het beeld dan vanuit je bed? (Gewoon een normaal bed, geen stapelbed ofzo). Vervormt het beeld dan door de kijkhoek aangezien mijn bed lager gelegen is dan het monitor op een bureau? En is de 226bw te verstellen door middel van kanteling naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:40:
Heb zelf de 226bw ook op het oog maar zit met 1 vraag. Zoals velen bekijken we wel eens een (gedownloade) serie oid vanuit ons bed. Stel; je 226bw staat op een bureau, hoe is het beeld dan vanuit je bed? (Gewoon een normaal bed, geen stapelbed ofzo). Vervormt het beeld dan door de kijkhoek aangezien mijn bed lager gelegen is dan het monitor op een bureau? En is de 226bw te verstellen door middel van kanteling naar voren?
Ligt er natuurlijk aan hoever weg je van het beeld zit, het beeld zal niet echt vervormen, hooguit wat verkleuren. Maar hoe verder je van het scherm afzit hoe minder de verkleuring optreed ivm. met kijkhoek. De monitor is kantlebaar, naar voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Alieunited schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:29:
Vandaag een spyder gekocht en het beeldscherm, de 226 gecalibreerd, maar nog niet tevreden.
Zodra mijn order klaar staat ruil ik deze. Zal dan ook direct de verschillen posten, maar ze hadden hem niet op voorraad, kan dus nog een paar dagen duren.
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen (zowel gaming, film als photoshop ervaringen hopelijk), omdat de 215 ook heel lang bij mij op het verlanglijstje heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxoss schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:29:
[...]

We hebben het hier natuurlijk wel over een stabiele framerate van 40 fps en niet over een gemiddelde van 40 fps!
't Is juist een framedrop die bijvoorbeeld van 40-50 zakt naar 30 en dat het me opvalt dat 30fps ongeveer de visuele drempel lijkt te zijn dat je oog opmerkt als "niet vloeiend" en dat de hogere 40 a 50 fps bij mij gewoon als stabiel wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 11:16
Eeej Gasten,

Ik weet niet of ik nu oud nieuws post maar ben er net achter dat ik op mijn 205BW gewoon in 4:3 kan spelen terwijl overal wordt gemeld dat de monitor dit niet ondersteund...

De truc:
Stel als resolutie in 1360x1024

Krijg je gewoon 4:3 met zwarte randen 8)

Was dit al gepost? Sorry! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut1987 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:11:
Eeej Gasten,

Ik weet niet of ik nu oud nieuws post maar ben er net achter dat ik op mijn 205BW gewoon in 4:3 kan spelen terwijl overal wordt gemeld dat de monitor dit niet ondersteund...

De truc:
Stel als resolutie in 1360x1024

Krijg je gewoon 4:3 met zwarte randen 8)

Was dit al gepost? Sorry! :9
Je kan dit ook gewoon bij de nVidia driverinstellingen configureren (indien je een nVidia videokaart hebt), zodat dit voor elke resolutie werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-07 11:16
Ja dat klopt...

Heb al1 een ATi kaart en daar is die functie alleen beschikbaar bij sommige monitoren of op laptops.
Je kan in iedergeval niet kiezen bij een Samsung Syncmaster 205BW vandaar deze truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
he is er iemand hier van heerlen..? zoja weet iemand of ze de samsung 226bw daar nog is? dan kan een collega van werk hem daar gaan uithalen....

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Icekiller2k6 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:25:
he is er iemand hier van heerlen..? zoja weet iemand of ze de samsung 226bw daar nog is? dan kan een collega van werk hem daar gaan uithalen....
Je zou ook zelf even kunnen bellen naar winkels (zoals de MM) Dat is handiger dan de vraag hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de volgende vertaalde site is er een vergelijking tussen verschillende monitoren waaronder ook de Samsung 226BW en LG 226WT
Vergelijking 22" monitoren waaronder Samsung 226BW & LG 226WT

Op HardForum zijn er al personen die een LG 226WT bezitten.
HF - LG L226WT 22" 3000:1 Contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:46
Hann1BaL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Je zou ook zelf even kunnen bellen naar winkels (zoals de MM) Dat is handiger dan de vraag hier stellen.
Geloof het of niet.. Maar ik kan met mijn vaste lijn (telenet) niet bellen met een prefix van een ander land... dus +31 werkt gwn weg niet..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Je kan dit ook gewoon bij de nVidia driverinstellingen configureren (indien je een nVidia videokaart hebt), zodat dit voor elke resolutie werk ;)
Maar dat werkt niet altijd. Bij mij werkt het bijvoorbeeld niet, en ik heb ook anderen gezien waarbij dit niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alieunited schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:29:
Alieunited, kun je mij vertellen hoe op de 226BW de instellingen stonden, nadat je 'm met de spyder had gecalibreerd?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, nu even een vraagje aan de owners van 226BW...

Wat zijn jullie ervaringen met gamen? Wat zijn jullie bevindingen en mogelijke problemen? Loopt alles wel soepel? Bijv. CS:Source?

Ik hoop dat iemand hierop reageert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:28:
[...]
Alieunited, kun je mij vertellen hoe op de 226BW de instellingen stonden, nadat je 'm met de spyder had gecalibreerd?
Alvast bedankt.
Voordat je gaat calibreren moet je het scherm op de fabrieksinstellingen zetten. Daarna calibreert spyder het scherm en maakt een eigen icc profiel aan. De instellingen van het beeldscherm blijven hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:37:

Wat zijn jullie ervaringen met gamen? Wat zijn jullie bevindingen en mogelijke problemen? Loopt alles wel soepel? Bijv. CS:Source?

Lastig te zeggen als jij je specs van je pc niet post. Ik kan tot nu toe nog alles draaien zoals ik het wil. Sommige settings iets lager, omdat de resolutie toch wat verhoogd is, maar zelfs een oude game als quake 3 is te spelen op de juiste resolutie. Echt 0 ghosting. Topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:25:
Van MM heerlen weet ik het niet specifiek, maar MM Eindhoven (de grootste MM van Europa _/-\o_ ) krijgt morgen (08/02) weer een nieuwe levering 226BW's. Afgelopen donderdag de eerste levering gehad en helemaal uitverkocht. Verkoper zei gisteren dat ze morgen weer verwacht worden, vaste leverdag volgens hem. Maar wees er maar snel bij, ik ga hetzelfde doen maar dan in Eindhoven;)
Ik heb er al zin in... :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me roept op tot een titel change naar "Het grote Samsung 226BW topic - Deel 1"
:D
Ik had echt niet verwacht dat zoveel mensen dit scherm hebben of willen! (maar nu ik het zelf bezit weet ik in ieder geval waarom dit zo is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Ik ga vrijdag naar de MediaMarkt om hem te bekijken, mocht ik hem willen, bestel ik hem bij encyshop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:50:
/me roept op tot een titel change naar "Het grote Samsung 226BW topic - Deel 1"
:D
Ik had echt niet verwacht dat zoveel mensen dit scherm hebben of willen! (maar nu ik het zelf bezit weet ik in ieder geval waarom dit zo is)
Vich tell me.... hoe bevalt ie? Ik begin er bij te kwijlen als ik hem weer ergens zie... :9~ hopen dat MM Ehv er genoeg binnen gaat krijgen!
Trouwens ik ben het eens met je om een 226BW topic te starten... ik zal dr eens aan gaan werken:P

@ Smart einstein,
Waarom zou je hem dan niet gaan kopen bij de MM?! Encyshop kan ik hem niet vinden op de site al staat hij vermeldt in de pricewatch... en ik weet niet hoe de pixelgarantie is bij hen. Maar ik weet wel bij elke MM (zover ik weet) kun je binnen 14 dagen na aankoop het scherm terug brengen en krijg je zonder pardon een nieuwe mee naar huis waar weer 14 dagen voor gelden! Mijn mening, liever iets duurder en geen gezeik met pixeldefecten... Dus als ik jou was zou ik het wel weten!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibah
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07-2023
Vanmiddag langs de MM in Eindhoven geweest. Er lagen er nog 7 stuks op de pallet.
Ik wilde eerst even kijken maar ik denk dat ik hem vrijdag ga halen.

Overigens wel irritant dat het show model een resolutie van 800x600px had daar :/ (60hz) Maar het beestje ziet er zelf wel goed uit.

Kan iemand mij vertellen hoe het beeld er van de 226BW uitziet met een gedownscalede resolutie van bijv. 1440x900 of 1280x800 pixels? En dan vooral de bevindingen tijdens het gamen.

Ik denk namelijk niet dat mijn processor alles bijhoudt op die hoge resoluties bij bijv games (Athlon 64 3200). Videokaart zal niet meteen het probleem zijn (7900GT).

[ Voor 3% gewijzigd door Wibah op 07-02-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wibah schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:00:
Vanmiddag langs de MM in Eindhoven geweest. Er lagen er nog 7 stuks op de pallet.
Ik wilde eerst even kijken maar ik denk dat ik hem vrijdag ga halen.

Overigens wel irritant dat het show model een resolutie van 800x600px had daar :/ (60hz) Maar het beestje ziet er zelf wel goed uit.

Kan iemand mij vertellen hoe het beeld er van de 226BW uitziet met een gedownscalede resolutie van bijv. 1440x900 of 1280x800 pixels? En dan vooral de bevindingen tijdens het gamen.

Ik denk namelijk niet dat mijn processor alles bijhoudt op die hoge resoluties bij bijv games (Athlon 64 3200). Videokaart zal niet meteen het probleem zijn (7900GT).
Wibah in Eindhoven??? Waar dan? Gisteren lagen ze echt nergens alleen de 205BW gezien en de verkopers zeiden dat hij morgen pas weer binnenkomt! Kun je ongeveeer vertellen waar je ze gezien hebt... Ja bij de monitoren maar in de hoek van de Windows Vista of aan de kant van de notebookaccessoires?
En hoe duur waren ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 18:37:

De monitor speelt goed. Ik heb tot nu toe twee spellen gespeeld: Prey en Unreal.

Prey is echt een juweeltje. Niks geen ghosting, gewoon een geweldig breedbeeld.

Unreal Tournament 2004 moet wennen. Unreal is een snelle game en dan merk je toch wel een duidelijk verschil met een crt. Om nou te zeggen dat het ghosting is, kan ik ook niet zeggen. Ik denk dat het meer een kwestie van wennen is. Wel moet ik zeggen dat de weergave scherper en mooier is.

edit: ik wil nog wel even kwijt dat het mij niet snel goed genoeg is. De lat ligt wat betreft hardware hoog.

[ Voor 6% gewijzigd door CRAM op 07-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Iemand enig idee waar ik de Mirai DML-522W100 live kan zien? :p Hij is erg gunstig geprijsd in de Pricewatch, en ik ben toch niet zo'n kleurengoeroe, zolang 'ie m'n gradients in Photoshop maar een beetje mooi weergeeft en het zwart niet donkerblauw is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verschil tussen de L226WTQ-SF en L226WA-SN? Prijs, prestaties ed. ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:03:
[...]

Wibah in Eindhoven??? Waar dan? Gisteren lagen ze echt nergens alleen de 205BW gezien en de verkopers zeiden dat hij morgen pas weer binnenkomt! Kun je ongeveeer vertellen waar je ze gezien hebt... Ja bij de monitoren maar in de hoek van de Windows Vista of aan de kant van de notebookaccessoires?
En hoe duur waren ze?
hmmm.... hebben ze bij MM in Eindhoven deze beruchte 226BW nou wel of niet? Jullie spreken elkaar tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-06 18:34
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:54:
[...]

Vich tell me.... hoe bevalt ie? Ik begin er bij te kwijlen als ik hem weer ergens zie... :9~ hopen dat MM Ehv er genoeg binnen gaat krijgen!
Trouwens ik ben het eens met je om een 226BW topic te starten... ik zal dr eens aan gaan werken:P

@ Smart einstein,
Waarom zou je hem dan niet gaan kopen bij de MM?! Encyshop kan ik hem niet vinden op de site al staat hij vermeldt in de pricewatch... en ik weet niet hoe de pixelgarantie is bij hen. Maar ik weet wel bij elke MM (zover ik weet) kun je binnen 14 dagen na aankoop het scherm terug brengen en krijg je zonder pardon een nieuwe mee naar huis waar weer 14 dagen voor gelden! Mijn mening, liever iets duurder en geen gezeik met pixeldefecten... Dus als ik jou was zou ik het wel weten!
encyshop moet je hem telefonisch bestellen (iig bellen)
als je daar zoekt op "samsung 226" vind ie 'm wel...

Ik weet niet, ik twijfel nog wel wat..
bij de MM neem ik hem mee voor 389 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 17:17:
[...]

Gadjakkes...Laatst zei ik hier dat het me dus niet lukte om op die 226BW die 1:1 instelling werkzaam te krijgen via de drivers van m'n 8800GTX. Vanavond heb ik Vista geinstalleerd met de laatste Vista drivers (voor de graka) en lukt het nog steeds niet!!! :( Komt dit soms door m'n kaart??? Ik baal hier wel van, want sommige games willen niet wide spelen en ik had bedacht dat als later games te zwaar worden dat ik dan alsnog 1280x1024 1:1 kon spelen. Mooi niet dus... :(

Ik heb trouwens geen drivers geinstalleerd voor de 226BW in Vista. De resolutie wordt gewoon herkend. Is er dan nog een reden om alsnog drivers te installeren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:34:
[...]

hmmm.... hebben ze bij MM in Eindhoven deze beruchte 226BW nou wel of niet? Jullie spreken elkaar tegen....
Wat ik je kan zeggen is dat ze hem gisteren (06/02) niet in voorraad hadden. Ik heb echt alle monitoren die er stonden opgesteld gezien en geloof me hij stond er gisteren echt niet tussen! Volgens een verkoper (en hij heeft het nagevraagd aan een andere) komen ze morgen pas weer binnen, maar misschien dat ze vandaag al binnengekomen zijn... hoop het eigenlijk niet want dan is er weer een risico dat hij bijna uitverkocht is :/

Maar wie weet zie ik 1 van jullie morgen of vrijdag in de MM Eindhoven :*) En je weet het he, ligt er nog 1 dan is ie van mij O-)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.