[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 17

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 5.365 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Dancing_Animal schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:18:
[...]

Ja mensen pas dat plaatje van de mooiste TFT eens heel gauw aan, dit ziet er toch niet uit. Hij is zo al blurry als ie uitstaat!

Verder, nog mensen ervaring met Eizo S2110W of S2410W? Zag dat Phusebox er 1 heeft , ben benieuwd naar z'n ervaringen. Ik ken prad.de en heb er ook wel veel gelezen, maar veel Duits lezen is wel vermoeiend zeg.
Dancing_Animals, er is nu ook een opvolger: de S2411W. De 10 krijgt in ieder geval lovende kritieken bij de reviews die ik heb gelezen; de nieuwe versie wil ik dit voorjaar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
patrickt35 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 08:44:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag mijn 215TW gehaal bij Yorcom in Vlaardingen. Ook voor een leuke prijs mag ik wel zeggen. 455 euries
Ik wil hem liever niet halen bij een webshop omdat die meestal moeilijk doen over ruilen(zeker als je gewoon niet tevreden bent met het product),daarom vroeg ik of ze hem bij de mediamarkt verkochten(andere shop in amsterdam is ook prima,als ze maar niet moeilijk doen over het omruilen als je niet tevreden bent)

Heb jij trouwens last van die input lag?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137827

Anoniem: 171369 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 21:19:
Ik had in Deel 16 van deze thread gelezen dat de gegevens die op de rand van de syncmaster 226bw zitten (rechtsbovenin) niet los te halen zijn, maar vast zitten aan het scherm. Dit leek me alleen wat onwaarschijnlijk, aangezien de foto op de samsung site dit helemaal niet heeft en hier in dit thread totaal niet over die dingen geklaagd wordt.

Graag toch even bevestiging van mensen die hem zelf al gekocht hebben.
Ik denk dat je mijn 'klacht' bedoelde. Rechtsbovenin heb je als je de monitor uit de doos haalt een sticker zitten in de vorm van bolletjes. Die kun je dus weghalen. Maar, rechtsboven in staat verder nog "2ms *figuurtje* 3000:1 dynamic contrast" en dat kun je dus niet weghalen. Kleur van de tekst is grijs, dus als je monitor aanstaat zie je het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 21:00
pingkiller schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:33:
[...]

Ik wil hem liever niet halen bij een webshop omdat die meestal moeilijk doen over ruilen(zeker als je gewoon niet tevreden bent met het product),daarom vroeg ik of ze hem bij de mediamarkt verkochten(andere shop in amsterdam is ook prima,als ze maar niet moeilijk doen over het omruilen als je niet tevreden bent)

Heb jij trouwens last van die input lag?
Ik heb een week rondgelopen om dit scherm te verkrijgen. De grotere zaken zoals bv MM, Mycom, Dixons en ga zo maar door, hebben meestal alleen maar TN schermen in hun assortiment zitten.

Of je moet in een speciaal zaak komen, en die zijn meestal duur.

Veel webwinkels hebben ook een afhaalbalie, waar je het scherm kan bezichtigen.

Je kan evt een laptop nemen, en daarop het scherm aansluiten. Draai ff wat testjes, en je zit het resultaat.

Wanneer je hem online besteld, heb je zeven dagen om hem terug te sturen zonder opgave van rede.
Dus pixelgarantie is niet eens nodig. Heb je last van dodo pixels, stuur je hem gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik zie iedereen praten over die verschillende modes, internet mode etc..

En iedereen heeft het over dynamisch contrast aan en uit..

Maar ik vind dat in mijn menu nérgens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bear87 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:00:
Ik zie iedereen praten over die verschillende modes, internet mode etc..

En iedereen heeft het over dynamisch contrast aan en uit..

Maar ik vind dat in mijn menu nérgens!
Dit topic gaat over monitoren in het algemeen. Nu praat jij waarschijnlijk over de samsung 226BW, maar het zou fijn zijn als je even wat meer info zou geven in je posts. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Sorry, was inderdaad wat onduidelijk, ik zit nog in mijn Samsung roes ( 206bw )

Het gaat dus over de Samsung 206bw, en ik zie mensen met een 226bw praten over verschillende modes als internet, en ze hebben het over dynamisch contrast aan of uit, maar ik kan alleen magic color vinden ( demo intelligent full etc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 11:18
Bij mijn 226 heb ik bij sommige donkere gedeeltes in foto's een vreemde overgang. Meestal is zwart wel zwart, maar de overgang naar een lichter gedeelte geeft een vreemd effect, helemaal als ik wat hoger en lager ga zitten. Kan dit komen door mijn d-sub aansluiting en mijn stenentijdperk videokaart (georce mx440). Of is dit een typisch probleem van een TN-panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Alieunited schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:46:
Bij mijn 226 heb ik bij sommige donkere gedeeltes in foto's een vreemde overgang. Meestal is zwart wel zwart, maar de overgang naar een lichter gedeelte geeft een vreemd effect, helemaal als ik wat hoger en lager ga zitten. Kan dit komen door mijn d-sub aansluiting en mijn stenentijdperk videokaart (georce mx440). Of is dit een typisch probleem van een TN-panel?
Kwaliteit zal wel verbeteren met een digitale aansluiting. Maar verwacht niet teveel van een monitor met een TN panel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59583

Ik heb afgelopen zaterdag de 206BW gekocht (309euro) bij de MM, is echt een heel leuk scherm om mee te gamen is mijn ervaring tot nu toe, alleen valt mij op bij foto`s dat ruis echt heel erg aanwezig is en ook wel bij films.
Is dit gewoon het probleem van TN schermen of zijn mijn instellingen niet helemaal juist, heb al de instellingen gebruikt die hier eerder door een user zijn neergezet en de monitor is aangesloten met de dvi kabel.

De foto waar mij het meteen bij opviel is overgens de volgende foto (die perfect was op mn crt was te zien) http://www.airliners.net/open.file/1167818/M/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Anoniem: 59583 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:30:
Ik heb afgelopen zaterdag de 206BW gekocht (309euro) bij de MM, is echt een heel leuk scherm om mee te gamen is mijn ervaring tot nu toe, alleen valt mij op bij foto`s dat ruis echt heel erg aanwezig is en ook wel bij films.
Is dit gewoon het probleem van TN schermen of zijn mijn instellingen niet helemaal juist, heb al de instellingen gebruikt die hier eerder door een user zijn neergezet en de monitor is aangesloten met de dvi kabel.

De foto waar mij het meteen bij opviel is overgens de volgende foto (die perfect was op mn crt was te zien) http://www.airliners.net/open.file/1167818/M/
Voor foto's moet je inderdaad geen TN panel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
gratis_vodka schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:28:
Dancing_Animals, er is nu ook een opvolger: de S2411W. De 10 krijgt in ieder geval lovende kritieken bij de reviews die ik heb gelezen; de nieuwe versie wil ik dit voorjaar kopen.
Nu ik steeds maar niet de zwarte BenQ FP241W kan kopen in Nederland neig ik er ook naar een Eizo S2411W te kopen. Als het kan vandaag nog trouwens ;) want ik ben het wachten op BenQ meer dan zat. De S2411W heeft geen probleem meer met de backlight waar de S2410W dit nog wel een klein beetje had. Verder is de S2411W 2 ms seconden sneller, qua GTG, dan de S2410W en natuurlijk het dynamische contrast van 3000:1. En verder zullen er nog wel wat andere verbeteringen zijn doorgevoerd die niet direct in de specs tot uiting komen. De S2411W is een perfect scherm eigenlijk :) alleen jammer dat ze een S-PVA paneel gebruiken, de input-lag ligt rond de 35 ms, wat ik aan de hoge kant vind.

Koop hem trouwens bij deze jongens, ze geven standaard 100 % pixelgarantie. Eizoshop.nl zeurt daar over, pixelfouten zijn bij hun geen reden tot omruilen.

http://www.disc-planet.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door SVDT op 05-02-2007 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87

Heb even de foto bekeken op mijn 206bw op standaard instellingen, lastig om te zeggen hoe die foto er bij mij uitziet, ik kan het niet vergelijken met CRT.

Overigens, waarom heb jij 309 betaald en ik 339 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

SVDT schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:39:
[...]
Nu ik steeds maar niet de zwarte BenQ FP241W kan kopen in Nederland neig ik er ook naar een Eizo S2411W te kopen. Als het kan vandaag nog trouwens ;) want ik ben het wachten op BenQ meer dan zat. De S2411W heeft geen probleem meer met de backlight waar de S2410W dit nog wel een klein beetje had. Verder is de S2411W 2 ms seconden sneller, qua GTG, dan de S2410W en natuurlijk het dynamische contrast van 3000:1. En verder zullen er nog wel wat andere verbeteringen zijn doorgevoerd die niet direct in de specs tot uiting komen. De S2411W is een perfect scherm eigenlijk :) alleen jammer dat ze een S-PVA paneel gebruiken, de input-lag ligt rond de 35 ms, wat ik aan de hoge kant vind.

Koop hem trouwens bij deze jongens, ze geven standaard 100 % pixelgarantie. Eizoshop.nl zeurt daar over, pixelfouten zijn bij hun geen reden tot omruilen.

bedankt voor de tip! Voor die flinke bak geld mag je toch standaard wel 100% pixelgarantie verwachten...

Dat het een S-PVA panel is, is voor de responsetijd idd minder goed, maar ja voor mij minder relevant want fotobewerking is de belangrijkste reden tot aanschaf. Ben benieuwd of je 'm een beetje snel kunt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59583

bear87 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:44:
[...]

Heb even de foto bekeken op mijn 206bw op standaard instellingen, lastig om te zeggen hoe die foto er bij mij uitziet, ik kan het niet vergelijken met CRT.

Overigens, waarom heb jij 309 betaald en ik 339 :'(
Omdat je bij de MM ALTIJD wat van de prijs af kan lullen zelfs bij een aanbieding als deze ;)

Als ruis dan zo gewoon is op een TN paneel weet ik nog niet of ik hem ga houden deze scherm.
Misschien dat er een apart scherm voor foto`s bij moet kopen maar dat is ook weer een beetje te veel voor het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Ik zou geen overhaaste beslissing nemen, zorg eerst dat je even dezelfde foto bekijkt op een scherm als de 215tw of een ander scherm met een niet TN panel.

Ik moet zeggen dat die foto van jou er n stuk minder uitziet dan mijn eigen digitale foto's ook. Gaat er misschien ook om wat je doet ermee, ben je een professionele fotograaf dan kan je beter een ander scherm nemen, maar ik heb bij mijn 5 megapixel digitale foto's nergens last van, ziet er geweldig uit gewoon.

Oja, ik ga morgen naar de MM sowieso omdat ik hem ergens anders goedkoper heb gezien en je laagste prijs garantie hebt, ik zal even kijken hoever ik naar beneden kom nog >:)

[ Voor 15% gewijzigd door bear87 op 05-02-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:45

aex351

I am the one

[...]

Zijn beide dezelfde winkel.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Bij de MM in Heerlen hebben ze nog 1 226BW, maar na het zien van deze monitor struikel ik over het feit dat deze monitor een lage voet heeft. Sommige pakken dan een telefoonboek, ik vind dat een beetje slordig voor een 399 euro monitor. Daarom ben ik gaan kijken naar de 225BW, mooier design (kwestie van wat je smaak is), en wel in hoogte verstelbaar...

Ik denk dat ik me dalijk de 225BW ga halen... Tenzei iemand zegt dat er echt inhoudelijk veel kwaliteitverschil zit in de 225BW en 226BW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
aex351 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:20:
[...]

Zijn beide dezelfde winkel.
Volgens mij niet hoor. Eizoshop.nl zit in Dordrecht en is onderdeel van een groter computerbedrijf, en Disc Planet zit in Eindhoven. Ook via whois wijst niks op banden tussen beide winkels.

[ Voor 9% gewijzigd door SVDT op 05-02-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Er zijn maar weinig mensen die een 225bw naast een 226bw hebben staan natuurlijk Sharkys,

Wat me wel opvalt is dat ik bij de 225bw veel lees over veel zoniet overmatige backlightbleeding.
Dus bij mijn 206bw gelijk even gekeken hoe het met het backlightbleeding zat op dit model, en daar ben ik erg over te spreken. Zeer gering tot niet hier, echt erg goed!

Verder zit er verschil in contrast: 700:1 bij de 225bw en 1000:1 bij de 206/226 ( 3000:1 dynamisch )
en een response time van 5 ms tegenover 2 van de 226bw.
Maargoed, een monitor daarvan moet je vooral ook naar het beeld kijken vind ik, specs zijn niet heilig en daarop koop je geen monitor. ik zou even kijken naar wat jij van het backlight bleeding bij de 225bw vind en zet een 226bw ernaast, en kies voor het beste beeld. Beeld lijkt me toch de prioriteit en de hoogte kan je daarna nog oplossen.

Zelf hang ik mijn 206bw aan plat aan de muur via een beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bear87 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:42:
Er zijn maar weinig mensen die een 225bw naast een 226bw hebben staan natuurlijk Sharkys,

Wat me wel opvalt is dat ik bij de 225bw veel lees over veel zoniet overmatige backlightbleeding.
Dus bij mijn 206bw gelijk even gekeken hoe het met het backlightbleeding zat op dit model, en daar ben ik erg over te spreken. Zeer gering tot niet hier, echt erg goed!

Verder zit er verschil in contrast: 700:1 bij de 225bw en 1000:1 bij de 206/226 ( 3000:1 dynamisch )
en een response time van 5 ms tegenover 2 van de 226bw.
Maargoed, een monitor daarvan moet je vooral ook naar het beeld kijken vind ik, specs zijn niet heilig en daarop koop je geen monitor. ik zou even kijken naar wat jij van het backlight bleeding bij de 225bw vind en zet een 226bw ernaast, en kies voor het beste beeld. Beeld lijkt me toch de prioriteit en de hoogte kan je daarna nog oplossen.

Zelf hang ik mijn 206bw aan plat aan de muur via een beugel.
Backlightbleeding is niet bij elk scherm gelijk, dus dat kan wat bedriegelijk zijn. Maar inderdaad, specs zijn niet heilig, en als je er waarde aan hecht dat het scherm in hoogte verstelbaar is zou ik gewoon voor de 225BW gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35

Wat bedoel je met ruis? Omschrijf je probleem eens iets precieser, en zet evt. de originele foto online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:23

M-ThijZ

Riding on Rails

[...]

Die Eizo heeft geen HDMI, component, s-video en composite aansluitingen volgens mij, voor mij iets om mee te nemen in mijn beoordeling.
Ik zit nog te twijfelen tussen een BenQ FP241W, Samsung SyncMaster 275T en de Samsung 226BW.

Zou het fijn vinden om een Full HD (1920x1080) scherm te hebben, maar aan de andere kant zal de meeste content 1280x720 beschikbaar zijn wat natuurlijk ook perfect op de 226BW te zien is.
Een ander voordeel van de 226BW is dat het op dit moment leverbaar is, heb er net nog een bekeken in de mediamarkt (Enschede).

Als ik de BenQ 24" vergelijk met de Samsung 22" betekend dat ik meer dan het dubbele moet betalen voor 2" meer, bij het 27" Samsung scherm ligt dat natuurlijk flink anders, maar dat zal nog wel even duren voordat die leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:45

aex351

I am the one

SVDT schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:42:
[...]

Volgens mij niet hoor. Eizoshop.nl zit in Dordrecht en is onderdeel van een groter computerbedrijf, en Disc Planet zit in Eindhoven. Ook via whois wijst niks op banden tussen beide winkels.
Via de WHOIS kan je gegevens op vragen over een bepaald domein. Thats it. Eizo store is niet eens een geregistreerd handelsnaam.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

M-ThijZ schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:56:
[...]

Die Eizo heeft geen HDMI, component, s-video en composite aansluitingen volgens mij, voor mij iets om mee te nemen in mijn beoordeling.
Ik zit nog te twijfelen tussen een BenQ FP241W, Samsung SyncMaster 275T en de Samsung 226BW.

Zou het fijn vinden om een Full HD (1920x1080) scherm te hebben, maar aan de andere kant zal de meeste content 1280x720 beschikbaar zijn wat natuurlijk ook perfect op de 226BW te zien is.
Een ander voordeel van de 226BW is dat het op dit moment leverbaar is, heb er net nog een bekeken in de mediamarkt (Enschede).

Als ik de BenQ 24" vergelijk met de Samsung 22" betekend dat ik meer dan het dubbele moet betalen voor 2" meer, bij het 27" Samsung scherm ligt dat natuurlijk flink anders, maar dat zal nog wel even duren voordat die leverbaar is.
Als je er graag films op wilt kijken is dat wellicht vervelend inderdaad. Ik zie dit scherm toch meer gericht op mensen die er (semi) professioneel mee aan de slag gaan m.b.t. grafische zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Het valt me nog steeds op dat er nog geen meldingen zijn van 226BW's met foute pixels...! Ik heb trouwens ook nauwelijks last (eigenlijk helemaal niet) van backlight bleeding. Maar dat kan idd persoonlijk zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 05-02-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Laatst online: 20-04 17:02

Hendal.

hunneuh huh un whoopass?? (:-(

Anoniem: 135195 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:19:
Het valt me nog steeds op dat er nog geen meldingen zijn van 226BW's met foute pixels...! Ik heb trouwens ook nauwelijks last (eigenlijk helemaal niet) van backlight bleeding. Maar dat kan idd persoonlijk zijn...
Heb er al 1 terug gebracht met een dooie subpixel,
Hendal. in "\[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."

beter lezen dus ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hendal. op 05-02-2007 17:40 ]

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:47
Weet iemand of ze de Samsung 226BW ook bij de Makro verkopen, en zo ja, tegen welke prijs?
In de huidige folder staat de TFT niet. Deze folder geeft uiteraard niet het hele assortiment weer. Op de website zelf wordt ook het assortiment niet volledig weergegeven.

Is er iemand, die er toevallig werkt of er afgelopen dagen geweest is, deze vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
M-ThijZ schreef op maandag 05 februari 2007 @ 14:56:
HDMI kan qua beeld toch ook gewoon via DVI? HDMI heeft geen nut voor de Eizo want er zitten geen speakers op. En component kan via VGA. S-video en composite kan inderdaad niet op de Eizo.
Ik vind dat geen eerlijke vergelijking. :P Een TN-paneel is qua specs gewoon minder dan een S-PVA of P-MVA paneel, het is dus niet zo dat je het dubbele moet betalen voor die 2 inch extra, je koopt er ook een kwalitatief beter scherm voor. Betere kijkhoek, betere kleuren, 8 bits aanstuurelektronica in plaats van 6 bits.

Persoonlijk vind ik een goed scherm heel belangrijk, net zoals ik een goede toetsenbord en muis heb. Het kostte wel wat, maar ik gebruik nu al 4 jaar dezelfde tobo en muis. Zo kijk ik er ook naar bij schermen. 1000 euro klinkt misschien veel maar als je kan daardoor wel 5 jaar lang plezierig van je computer gebruik maken. 5 jaar geleden heb ik mijn huidige monitor gekocht, een Eizo T965, een enorme investering, maar ik heb wel 5 jaar achter een haarscherp beeld gezeten, dat op een comfortabele 100 Hz draaide, een genot voor je ogen. ;) Invoer en weergave apperatuur vormen de interface naar de gebruiker toe, ik vind het niet verstandig daar op te bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

De nieuwe samsung schermen (206 en 226) zien er prachtig uit en ik denk dat ik na 3 jaar laptop scherm ook zo'n monitor ga aanschaffen. Allleen vraag ik me af of ik voor de 20 inch of de 22 inch moet gaan.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor internet/office, fototje bewerken (beperkt), filmpje kijken (ook beperkt). Ik ben geen fanatieke gamer maar heel af en toe vind ik een spel wel leuk.

Voornaamste twijfel zit 'm erin of 22 inch niet te groot is voor op het bureau?
Hoe ver moet je van het scherm afzitten wil het een beetje prettig zijn?

22 inch is wel heel vet maar zoals gezegd misshien TE groot.
Anders misshien toch maar voor de 20 inch versie gaan?
Graag jullie reacties om de twijfel weg te nemen want ik kan echt niet kiezen nu!
(de paar tientjes meer boeien me trouwens niet dus geld is geen argument ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 60129 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:37:
De nieuwe samsung schermen (206 en 226) zien er prachtig uit en ik denk dat ik na 3 jaar laptop scherm ook zo'n monitor ga aanschaffen. Allleen vraag ik me af of ik voor de 20 inch of de 22 inch moet gaan.
Ik gebruik mijn computer voornamelijk voor internet/office, fototje bewerken (beperkt), filmpje kijken (ook beperkt). Ik ben geen fanatieke gamer maar heel af en toe vind ik een spel wel leuk.

Graag jullie reacties om de twijfel weg te nemen want ik kan echt niet kiezen nu!
Ik vind 20" (na 22" geprobeerd te hebben) gewoon te klein. Zelf zit ik maximaal een halve meter van mn scherm af. En het bevalt prima. Vooral in games is een groter scherm beter, imo. En voor films natuurlijk helemaal. Heerlijk om vanuit je bed een film op je grote monitor te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Anoniem: 60129 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:37:

22" is maar een paar tientjes extra bovenop een 20", en ik vind het veel plezieriger kijken, omdat ze (meestal) dezelfde resolutie hebben als de 20" maar de pixels groter zijn. Ik zie geen enkele reden om een 20" te kopen behalve voor het geld dus, wat voor jou geen argument is. ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Ik vind alles op het bureablad NU al klein op m'n 226BW: ik moet niet denken dat ik een 20" had gehad (persoonlijke mening, dus!). Ik heb 'm misschien iets verder van me af staan dan dat ik m'n 19" CRT had staan, maar da's echt centimeter werk. 22" wide is gewoon heerlijk groot en breed en ruim!

Ben overigens heel blij dat ik nu eindelijk een monitor (plus een complete computer) heb... Pfffff, ik heb echt een paar maanden lopen nadenken...! Elke keer weer getwijfel wat ik nou zou doen... en dan komen er opeens weer nieuwe modellen...! Ik ben blij dat de 226BW zo ongeveer tegelijk met Vista is uitgekomen EN dat ze ook daadwerkelijk te koop zijn (in tegenstelling tot de 225BW): dat was sneller als verwacht! Ik heb nu binnen twee weken de knopen doorgehakt en nu heb ik alles al binnen ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:38

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Iemand enig idee waarom de LCD20WGX2 nu opeens LCD20WGX2 Pro heet?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmkuipers
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:27
Heeft iemand een foto van de 226bw op zijn/haar bureau? :) ik wil hem wel eens in-action zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik had iemand horen zeggen dat na installatie van de software bij de 226BW de breedbeeldresoluties in windows beschikbaar waren. Zou iemand mij die software kunnen sturen of de link kunnen geven? Ik heb de driver inmiddels al gedownload. een maat van mij heeft nu een 22" acer breedbeeld maar krijgt de breedbeeld resolutie niet ingesteld op zijn built in 855 chipset. Erg gek terwijl die chip ook in andere laptops zit met breedbeeldscherm.

Persoonlijk vond ik de resolutie nog vrij laag voor een 22" scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 05-02-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

REDFISH schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:17:
Ik had iemand horen zeggen dat na installatie van de software bij de 226BW de breedbeeldresoluties in windows beschikbaar waren. Zou iemand mij die software kunnen sturen of de link kunnen geven? Ik heb de driver inmiddels al gedownload
De driver IS de software ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Smart Einstein schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:00:
Heeft iemand een foto van de 226bw op zijn/haar bureau? :) ik wil hem wel eens in-action zien :P
Als je een beetje terugbladerd in het topic zijn er meer dan genoeg 226BW fotoos te vinden ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Laatst online: 06-06 07:56
zou een philips 200p7es full hd en blue ray videos kunnen afspelen

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3521

Ik krijg mijn Acer AL2216WSD middels DVI niet hoger dan 1440 bij zoveel (dus niet de 1680 resolutie). Via VGA aansluiting lukt dit wel. Ik heb alles geprobeerd drivers, powerstrip, etc.

Ideeen?

Ik heb een oude NVIDIA GF-440MX 64MB en draai dual monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Anoniem: 3521 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:24:
Ik krijg mijn Acer AL2216WSD middels DVI niet hoger dan 1440 bij zoveel (dus niet de 1680 resolutie). Via VGA aansluiting lukt dit wel. Ik heb alles geprobeerd drivers, powerstrip, etc.

Ideeen?

Ik heb een oude NVIDIA GF-440MX 64MB en draai dual monitor.
Gokje: Je hebt geen dual-dvi aansluiting?
Dat klopt dus idd niet. Misschien kan je videokaart die resolutie niet aan?

[ Voor 9% gewijzigd door pingkiller op 05-02-2007 22:53 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

pingkiller schreef op maandag 05 februari 2007 @ 22:46:
[...]

Gokje: Je hebt geen dual-dvi aansluiting?
Dat is ook niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
Nou, ik heb de discussie even gelezen. En iemand vroeg zich af of 22" TE groot was. Ja het is groot, maar dat is nou juist de bedoeling, te groot is het niet hoor.

Ik heb nu trouwns toch de 225BW gekocht omdat die wel in hoogte verstelbaar is ipv de 226BW.

Even snel wat opmerkingen over deze monitor:

- De maximale hoogte is veel hoger dan de 226BW (heb ze beide gezien)
- Geen last van backlight bleeding, het is nauwelijks zichtbaar, zelfs met een hoge brightness.
- De voet voelt stevig aan en het systeem om de hoogte verstellen voelt degelijk aan.
- Kijkhoek ben ik zeeeer tevreden mee, zelf met tv kijken heb ik nergens last van.
- De knopjes op de minitor zijn goed te benaderen (zelfde als mijn vorige Samsung 710T 17")
- De zilvere versie die ik heb ziet er goed uit

Voetnoot:
- Één dode subpixel aan de bovenzijkant, bijna onzichtbaar, maar toch, morgen even ruilen bij MM(volgens de verkoper was dit geen probleem binnen 14 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Laatst online: 17-11-2022
Heeft er iemand al fatsoenlijke reviews gevonden van de LG L226WA?

Deze zou ook goed moeten zijn en heeft ook component ingangen. Enig idee wanneer hij beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Ja, mensen, deze twee schermen van Samsung (206BW en 226BW) zijn ongetwijfeld mooi, maar naar mijn mening lijken ze veels te veel op Samsung 931C die ik zelf heb, en die is niet zo goed, kan ik jullie zeggen - en het is ook zacht uitgedrukt...

Waar ik op dit moment op wacht, is een prachtmonitor van LG, namelijk, L226WT of WA... dit is pas een monitor om ervan te houden...

Check maar deze plaatjes: http://detail.zol.com.cn/95/94186/pic.shtml

In Duitsland zijn deze naar mijn weten rond 14 februari te koop, dus ik verwacht dat ze in Nederland rond 20ste februari beschikbaar zullen zijn....

We zullen zien... we zullen zien.....

PS. heeft iemand trouwens 931C nodig... voor 300 euri mag je hem hebben!? :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 06-02-2007 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40
Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 08:10:
Ja, mensen, deze twee schermen van Samsung (206BW en 226BW) zijn ongetwijfeld mooi, maar naar mijn mening lijken ze veels te veel op Samsung 931C die ik zelf heb, en die is niet zo goed, kan ik jullie zeggen - en het is ook zacht uitgedrukt...

Waar ik op dit moment op wacht, is een prachtmonitor van LG, namelijk, L226WT of WA... dit is pas een monitor om ervan te houden...

In Duitsland zijn deze naar mijn weten rond 14 februari te koop, dus ik verwacht dat ze in Nederland rond 20ste februari beschikbaar zullen zijn....

Ja maak de keuze ff nog moeilijker. Wou eigenlijk voor een Samsung 226BW 22" gaan, maar deze is idd ook niet verkeerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Ik heb afgelopen dagen een acer al22 op m'n bureau gehad en ook een samsung 226bw en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit van de samsung behoorlijk goed is en ook tijdens fps spellen ziet het er heel goed uit dus waarom deze niet zo goed zou zijn zie ik niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zeg niet dat deze samsung niet goed is. Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat LG in vergelijking met je samsung veeel beter is. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua inhoud - LG heeft betere kijkhoeken, kan beter kleuren weergeven (mede dankzij hun technologie f-engine die zich al bewezen heeft), is bijzonder snel en heeft geen reflecterende randen zoals samsung... Al met al is die VOOR MIJ een betere keuze....

Wat jij ervan vindt, is natuulijk een ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

P'don? Ga je nou een 19" 5:4 monitor met een 22" 16:10 scherm zitten vergelijken? Een scherm van 16.2 met eentje met 16.7 miljoen kleuren? Een scherm van 250cd/m met 300 cd/m? Kortom twee schermen met andere panels? Of ben jij er ook zo eentje die alleen maar op het uiterlijk van het frame afgaat? Ja, allebei zwarte glimmende framepjes, dus ze zijn hetzelfde ... okay dan ...
Aandelen bij LG of zo? Het zal vast een mooie monitor zijn hoor, maar ik zie ik de specs geen verschil met de 226BW, dus waarom deze nou ineens zoveel geweldiger zou moeten zijn als de Samsungs is mij een raadsel. Zou je nog wel eens tegen kunnen vallen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 09:48:
Ik zeg niet dat deze samsung niet goed is. Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat LG in vergelijking met je samsung veeel beter is. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua inhoud - LG heeft betere kijkhoeken, kan beter kleuren weergeven (mede dankzij hun technologie f-engine die zich al bewezen heeft), is bijzonder snel en heeft geen reflecterende randen zoals samsung... Al met al is die VOOR MIJ een betere keuze....

Ik denk dat ik ook voor die LG ga. Hij zal wel iets duurder zijn dan de 226BW.
Qua uiterlijk is de LG mooier en heeft ie een iets betere inkijkhoek (hoewel dat hier tegengesproken wordt: http://www.hardforum.com/...=1030595340&postcount=303
Volgende week weet ik de prijzen van de LG en hij zal midden of eind februari leverbaar zijn.

Afgelopen zaterdag was ik bij de MM in Hengelo en daar zei de verkoper dat ze einde deze week de LG modellen binnen zouden krijgen. (lijkt me sterk overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Kijkhoek nagenoeg gelijk, kleuren is over te discussieren en valt eigenlijk niets over te zeggen totdat het scherm er is. Leuk die engine, maar het zegt helemaal niks over dit nieuwe 22" wide scherm. Beide zijn TN schermen, beiden zijn even snel. En die reflecterende randen? Nou dat valt mij in het gebruik totaal niet op en vind ik maar een zeer marginale reden om voor de ene of de andere monitor te kiezen. Maar goed, als jij er blij van wordt: vooral doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Ik denk dat ik ook voor die LG ga. Hij zal wel iets duurder zijn dan de 226BW.
Qua uiterlijk is de LG mooier en heeft ie een iets betere inkijkhoek (hoewel dat hier tegengesproken wordt: http://www.hardforum.com/...=1030595340&postcount=303
Volgende week weet ik de prijzen van de LG en hij zal midden of eind februari leverbaar zijn.

Afgelopen zaterdag was ik bij de MM in Hengelo en daar zei de verkoper dat ze einde deze week de LG modellen binnen zouden krijgen. (lijkt me sterk overigens)
Eind deze week al?! dat is netjes... ik wacht dus nog even af en dan zien we wie als winnaar uit deze strijd zal komen.... naar mijn gevoel toch LG, maar who knows.... :?
Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:06:
[...]

Kijkhoek nagenoeg gelijk, kleuren is over te discussieren en valt eigenlijk niets over te zeggen totdat het scherm er is. Leuk die engine, maar het zegt helemaal niks over dit nieuwe 22" wide scherm. Beide zijn TN schermen, beiden zijn even snel. En die reflecterende randen? Nou dat valt mij in het gebruik totaal niet op en vind ik maar een zeer marginale reden om voor de ene of de andere monitor te kiezen. Maar goed, als jij er blij van wordt: vooral doen!
:) bedankt dat je me zoveel vrijheid gunt... dat zal ik zeker doen...
En weet je wat ik nog op een of ander forum gelezen heb... het schijnt dat LG niet een 6bit maar 8bit TN paneeltje is.... niet een echte 8-bit scherm, maar komt er heeel dicht in de beurt....

gewoon afwachten todat ze er zijn, en dan testen maar! ;)

Eerlijk gezegd weet ik zelf iet voor welke monitor ik moet gaan.... :/ het lijkt me ook sterk dat Samsung weer een behoorlijk hoogstaand product op de markt heeft gebracht en daarmee weer zijn leidende positie heeft bewezen... Maar ik wil niet te haastig zijn en even wachten zodat ik niet weer een foute monitor zal aanschaffen zoals mijn 931c...

Hey, weet iemand trouwens of ze bij MM in Eindhoven deze 226BW hebben? wil even gaan kijken hoe ze eruit zien.....

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 125531 op 06-02-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:07:
:) bedankt dat je me zoveel vrijheid gunt... dat zal ik zeker doen...
En weet je wat ik nog op een of ander forum gelezen heb... het schijnt dat LG niet een 6bit maar 8bit TN paneeltje is.... niet een echte 8-bit scherm, maar komt er heeel dicht in de beurt....

gewoon afwachten todat ze er zijn, en dan testen maar! ;)
Graag gedaan ;)
Mocht je toch alsnog voor een Samsung gaan: de 226BW heeft ook een 8 bit TN paneeltje ... :P

(zou met niks verbazen als ze hetzelfde paneel gebruiken)

[ Voor 5% gewijzigd door Plekuz op 06-02-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

ik zou wachten op een 30" led scherm met een contrast van 1000000:1 en 500 cd opbrengst owja en een kijkhoek van 190 graden. ben je meteen klaar.
sorry, maar het heeft weinig nut om te wachten op iets beters en groters. gewoon aanschaffen wat je wilt hebben, over zoveel jaar is het zowieso wel weer outdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ksi schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:13:
ik zou wachten op een 30" led scherm met een contrast van 1000000:1 en 500 cd opbrengst owja en een kijkhoek van 190 graden. ben je meteen klaar.
sorry, maar het heeft weinig nut om te wachten op iets beters en groters. gewoon aanschaffen wat je wilt hebben, over zoveel jaar is het zowieso wel weer outdated.
Wat? Over zoveel jaar pas? Sjemig, moet ik dan al die jaren met mijn "brakke" Samsung doen? Heeeeel vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:12:
[...]

Graag gedaan ;)
Mocht je toch alsnog voor een Samsung gaan: de 226BW heeft ook een 8 bit TN paneeltje ... :P

(zou met niks verbazen als ze hetzelfde paneel gebruiken)
haha ;) is goed, kerel....

ben je trouwens in het bezit van zo'n Sammy? wat vind je daarvan? Is die snel genoeg? Hoe zit het met de kijkhoeken? Mijn 931c heeft namelijk een probleem: als je onder een hoek van ongeveer 170 graden kijkt, dan zie je eigenlijk niets meer op het scherm en wordt het beeld roodkleurig: heel lelijk...

Hoe zit het met deze 226BW eigenlijk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19547

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:07:
[...]

Eind deze week al?! dat is netjes... ik wacht dus nog even af en dan zien we wie als winnaar uit deze strijd zal komen.... naar mijn gevoel toch LG, maar who knows.... :?
Zoals ik al zei: het lijkt me sterk, dat MM de LG eind deze week heeft.
Geen enkele distributeur heeft de LG nu op voorraad en de verwachting is dat dit nog zeker 2 weken zal gaan duren.

Zowel de Samsung 226BW als de LG226WT produceren 16,7miljoen kleuren. Normaal gesproken zou dit 8bit betekenen. Maar wellicht gebruiken beide schermen 6bit + 2x2 temporal dithering (FRC)

Overigens gebruikt de LG een panel van Philips: LM220WE1 en hiervoor geldt:
The LG-Philips "Digital Catalog" PDF lists the LM220WE1 panel as having "6-bit+A-FRC"

Dus geen echt 8bit panel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ksi schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:13:
190 graden? Dan kan je het van schuin achter ook nog zien? :P

EDIT:
Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:48:
maar zeg nou zelf: wie gaat er nou frequent onder een hoek van 170 graden naar zijn scherm kijken? Ik niet in ieder geval.
:) Nog een stukje scherpte: Je kan niet onder een hoek van 170 graden naar je scherm kijken. Wat je bedoelt is waarschijnlijk een hoek van 85 graden :) Een hoek van 170 graden betekent dat je bijna recht tegen de achterkant van je scherm aan het kijken bent

[ Voor 40% gewijzigd door Hann1BaL op 06-02-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hann1BaL schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:12:
190 graden? Dan kan je het van schuin achter ook nog zien? :P
Lol, heel scherp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ach die kijkhoek. Ik vind het wat overdreven. Heb gisteren bij de mediamarkt nog eens goed gekeken naar verschillende TN en IPS schermpjes. En ja je ziet inderdaad als je extreem ver naar de zijkant gaat dat de kleuren bij een TN schermpje iets sneller iets doffer worden, maar dat ik nou zeg dat het scherm totaal onleesbaar is... nee. Ik vind het maar gemiemel over 5 graden, want wanneer zit je nu zo absurd schuin naast je scherm?

Kheb gisteren ook achter een TN gezeten van Acer en als je gewoon erg schuin ervoorzat, zeg 60 graden vanaf het midden als je er precies haaks op zat, waren er totaal nog geen problemen. Ik heb niks kunnen zien van kleuren die anders waren in de linkeronder en rechterbovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:17:
Ben je trouwens in het bezit van zo'n Sammy? wat vind je daarvan? Is die snel genoeg? Hoe zit het met de kijkhoeken? Mijn 931c heeft namelijk een probleem: als je onder een hoek van ongeveer 170 graden kijkt, dan zie je eigenlijk niets meer op het scherm en wordt het beeld roodkleurig: heel lelijk...

Hoe zit het met deze 226BW eigenlijk? :?
Ja ik heb de 226BW. Hij is bloedsnel en de kleuren zijn prachtig. Ik merk echt totaal niks van ghosting, banding, input lag of wat dan ook, maar dat is ook wel te verwachten van een een "faux" 8 bit panel dat 2ms gtg snel is (ik geloof er persoonlijk niks van dat welk snel TN scherm dan ook een echt 8 bits scherm heeft). Goed, het zal nooit de kwaliteit van een IPS of VA scherm hebben, maar het benaderd het toch behoorlijk goed, zeker na kalibratie met een Spyder.

Ook bij de 226BW veranderen de kleuren enorm als je onder een grote hoek naar het scherm kijkt en dat gaat bij de LG niet anders zijn, dat is inherent aan TN schermen. In het geval van de 226BW worden ze voornamelijk fletser. Ik kan nog wel redelijk goed het scherm lezen onder een grote hoek, maar zeg nou zelf: wie gaat er nou frequent onder een hoek van 170 graden naar zijn scherm kijken? Ik niet in ieder geval.

Wat dat betreft is de maximale kijkhoek totaal onbelangrijk en is het veel belangrijker om te weten hoe snel je scherm verkleurt bij kleine wisselingen in de kijkhoek. Bij TN schermen merk je ook bij kleine wisselingen al heel snel kleurveranderingen, iets waar IPS en VA schermen veel minder last van hebben, zelfs al zouden ze dezelfde maximale kijkhoek hebben.

Komt nog bij dat het "probleem" van kleurverandering bij kleine kijkhoekwisselingen sneller merkbaar zal zijn naarmate het scherm groter wordt. Immers: je ogen moeten een grotere oppervlakte bekijken, waardoor je automatisch onder grotere hoeken naar het scherm kijkt.

Als dat voor jou een "deal breaker" is en je bent geen fanatieke gamer, dan zou ik me niet blindstaren op de snelheid van welk TN scherm dan ook, maar gaan voor een VA of IPS scherm van welk merk dan ook.

Food for thought ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:28
De mediamarkt in eindhoven had ze nog vrijdag (stuk of 20) dus ik verwacht dat ze hem nog hebben.
Ga er vandaag een halen :D. en hopen dat binnen die 2 weken lg uitkomt en metteen vergelijken en kijken welke nou echt beter is. Als de lg beter is gaat de samsung gewoon terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121633

Komt er ook een 20" scherm van LG uit? Zo ja, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 121633 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:08:
Komt er ook een 20" scherm van LG uit? Zo ja, wanneer?
Alsof LG niet al 20 inch schermen heeft??
Sterker nog: er staat er 1 in de topicstart
edit: ik snap wel waar je op doel, maar ik doelde juist een beetje op het feit: welke evt (proto)types heb je zelf gevonden.. Oftewel: zoek een klein beetje mee..

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 06-02-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:25:
[...]

Alsof LG niet al 20 inch schermen heeft??
Sterker nog: er staat er 1 in de topicstart
Ik bedoel natuurlijk de nieuwe schermen van LG 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251

appeltje dit kan echt niet jonguh.... pfff een paar posts terug word er nog uitgebreid over gepraat 8)7 LEES god gloeiende nakende eerst ff een stuk voordat je domme posts gaat plaatse.. pff 8)7 8)7
Modbreak:Een beetje minder fors mag ook wel

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 06-02-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184251 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:11:
appeltje dit kan echt niet jonguh.... pfff een paar posts terug word er nog uitgebreid over gepraat 8)7 LEES god gloeiende nakende eerst ff een stuk voordat je domme posts gaat plaatse.. pff 8)7 8)7
De L226WTQ-SF is vanaf nu verkrijgbaar voor de adviesprijs van 379 Euro incl. BTW. De L226WA-SN is vanaf nu verkrijgbaar voor de adviesprijs van 399 Euro incl. BTW. De L196WTQ-SF en L206WTQ-SF zijn vanaf mei 2007 verkrijgbaar; prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: Hardwareinfo

Ik haal hieruit dat de 20" schermen pas in mei uitkomen, terwijl er hier wordt gezegd over 2 weken. Serieus hoor jonge, ik plaats geen domme post voordat ik eerst wat heb rondgezocht.... Denk dat jij degene bent die domme post maakt.

:? :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Anoniem: 121633 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:18:
[...]

Ik haal hieruit dat de 20" schermen pas in mei uitkomen, terwijl er hier wordt gezegd over 2 weken. Serieus hoor jonge, ik plaats geen domme post voordat ik eerst wat heb rondgezocht.... Denk dat jij degene bent die domme post maakt.
In zekere zin blijft de post dan dom, omdat er geen enkele extra info in je post stond. In deze laatste post wel, maar had dat dan meteen in je eerdere post gezet met de vraag hoe dat nou zit: Over 2 weken of pas in mei. Je vorige vraag was wel echt zeer minimaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
Ik las dat LG naast de L226WT ook een 24 inch versie heeft, namelijk de LG L246WP...
Afbeeldingslocatie: http://img2.zol.com.cn/product/10/763/cejs0Sj4HGIo.jpg

Ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe deze het gaat doen en wanneer hij gaat komen :)
En bovenal, wat hij moet gaan kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42901

Ik heb net de Samsung 226BW gekocht bij Paradigit in Amsterdam en heb 'm even snel aangesloten om dode pixels te testen (ik heb er geen enkele *O*). Mijn eerste indruk was dat het design van dit scherm echt serieus áf is. De kleurweergave en kijkhoek was op't eerst zicht best goed(aansluiting via DVI natuurlijk), ik post later wel een uitgebreidere uitleg na wat meer gebruikservaring.

Ik wou eerst voor de 19" 931BW gaan, maar op m'n werk heb ik een 24" en uiteindelijk leek het me een te grote stap terug en koos ik toch maar voor de 22" 226BW.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 06-02-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ja ik heb de 226BW. Hij is bloedsnel en de kleuren zijn prachtig. Ik merk echt totaal niks van ghosting, banding, input lag of wat dan ook, maar dat is ook wel te verwachten van een een "faux" 8 bit panel dat 2ms gtg snel is (ik geloof er persoonlijk niks van dat welk snel TN scherm dan ook een echt 8 bits scherm heeft). Goed, het zal nooit de kwaliteit van een IPS of VA scherm hebben, maar het benaderd het toch behoorlijk goed, zeker na kalibratie met een Spyder.

Ook bij de 226BW veranderen de kleuren enorm als je onder een grote hoek naar het scherm kijkt en dat gaat bij de LG niet anders zijn, dat is inherent aan TN schermen. In het geval van de 226BW worden ze voornamelijk fletser. Ik kan nog wel redelijk goed het scherm lezen onder een grote hoek, maar zeg nou zelf: wie gaat er nou frequent onder een hoek van 170 graden naar zijn scherm kijken? Ik niet in ieder geval.

Wat dat betreft is de maximale kijkhoek totaal onbelangrijk en is het veel belangrijker om te weten hoe snel je scherm verkleurt bij kleine wisselingen in de kijkhoek. Bij TN schermen merk je ook bij kleine wisselingen al heel snel kleurveranderingen, iets waar IPS en VA schermen veel minder last van hebben, zelfs al zouden ze dezelfde maximale kijkhoek hebben.

Komt nog bij dat het "probleem" van kleurverandering bij kleine kijkhoekwisselingen sneller merkbaar zal zijn naarmate het scherm groter wordt. Immers: je ogen moeten een grotere oppervlakte bekijken, waardoor je automatisch onder grotere hoeken naar het scherm kijkt.

Als dat voor jou een "deal breaker" is en je bent geen fanatieke gamer, dan zou ik me niet blindstaren op de snelheid van welk TN scherm dan ook, maar gaan voor een VA of IPS scherm van welk merk dan ook.

Food for thought ...
Hey, bedankt voor je reviewtje met antwoorden op mijn vragen... ;)
Nu ben ik totaal in de war: mijn 931c houden of 226BW aanschaffen of toch op LG 226WA wachten.... 8)7 maar uiteindelijk komt het allemaal goed... dat hoop ik tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:52:
Ik heb net de Samsung 226BW gekocht bij Paradigit in Amsterdam en heb 'm even snel aangesloten om dode pixels te testen (ik heb er geen enkele *O*).
Welkom bij de club ;) ... valt me wel op dat niemand een dooie pixel heeft gehad tot nu toe, of heb ik een onfortuinlijke pechvogel gemist?
Mijn eerste indruk was dat het design van dit scherm echt serieus áf is.
Qua design is ie wel af idd, alleen de bouw had ietsje beter gekund ... de grijze strip onderaan het scherm is aan de kant van de aan/uit knop al los bij mij :X ... maar ja, da's is niet iets wat niet met een potje lijm opgelost kan worden ... in ieder geval te pietluttig om 'm daarvoor te gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Anoniem: 125531 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:03:
Hey, bedankt voor je reviewtje met antwoorden op mijn vragen... ;)
Nu ben ik totaal in de war: mijn 931c houden of 226BW aanschaffen of toch op LG 226WA wachten.... 8)7 maar uiteindelijk komt het allemaal goed... dat hoop ik tenminste
Wederom graag gedaan ;) Tuurlijk gaat het goed komen!

Enne: ieder scherm heeft zo zijn voor- en nadelen. Wat dat betreft kun je eindeloos blijven wikken en wegen. Ik ben destijds met mijn keuze ook alle kanten opgevlogen. Gewoon gaan voor het scherm waar je het beste gevoel bij hebt en dat was voor jou in eerste instantie de LG. Je zult je daar echt geen grote buil mee vallen lijkt me. Maak je geen zorgen, welk scherm je uiteindelijk ook koopt, er is altijd een "beter" scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:04:
[...]

Welkom bij de club ;) ... valt me wel op dat niemand een dooie pixel heeft gehad tot nu toe, of heb ik een onfortuinlijke pechvogel gemist?

[...]

Qua design is ie wel af idd, alleen de bouw had ietsje beter gekund ... de grijze strip onderaan het scherm is aan de kant van de aan/uit knop al los bij mij :X ... maar ja, da's is niet iets wat niet met een potje lijm opgelost kan worden ... in ieder geval te pietluttig om 'm daarvoor te gaan ruilen.
Lol misschien moet je even het topic doorlezen heb al 2 berichten erover geplaatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Hendal. schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:22:
Lol misschien moet je even het topic doorlezen heb al 2 berichten erover geplaatst :P
Ai, mijn welgemeende deelneming met het verlies van meerdere zeer gewaardeerde pixels .. ze zullen gemist worden ... *houdt een minuut stilte ...

....

Je bent wel echt pechvogel van de week dat je dat al twee keer hebt moeten meemaken (of heb ik het nu weer verkeerd gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hendal. schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Tip: Altijd je scherm kopen bij een winkel waar je hem zonder morren kan inruilen.
Ik kreeg bij Paradigit de melding dat ik 'm vanaf 1 dood pixel mocht omruilen en dat er eventueel daarna bij dode pixels op het 2de scherm een aantal voorwaarden aan vast hingen om 'm terug in te mogen ruilen. Dat vond ik een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo Tweakurds,

Vandaag is mijn 22 inch WStje ook op de mat gevallen, met als gevolg geen dooie pixels.

Maar ff serieus:

1. 22 inch is groot :)
2. Dit scherm overtreft mijn verwachtingen aangezien er alleen een VGA input op zit maar vergeleken bij de DVI 22 inchers op het werk is er eigenlijk geen verschil te zien. (DVI Overrated?)
3. Hij is in Nederland vanaf 287 euro verkijgbaar dus dat is competetief met andere schermen en eigenlijk spot goedkoop voor zo'n bakbeest op je bureau.
4. Alles voelt stevig aan, hij/zij kan alleen de kantelen van voor naar achteren maar meer heb ik ook niet nodig.
5. Ik heb er nu een uurtje of 2 op gegamed (Unreal Tournament) en 2 films op gekeken, en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit, geen last van ghosting(5ms) en over het algemeen dus blij verrast door de kwaliteit van deze El Cheapo Pur Sang.
6. Voor iemand die eigenlijk zo'n scherm wil om games te spelen en films te kijken maar 100 euro te kort komt voor zo'n stoer Samsung embleempje, DIT is je scherm :D het zal niet tegenvallen.

Benieuwd wel scherm ik heb gekocht?

De Belinea 22 W Artistline

Klinkt toch best stoer als je het met zo'n filmaankondigingstem zegt.

Geinteresseerd? Klinkt dan op het linkje.

http://www.belinea.com/Pr...jsp?node=121&artnr=112202

Laterz! :9

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

power_user schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:06:
3. Hij is in Nederland vanaf 287 euro verkijgbaar dus dat is competetief met andere schermen en eigenlijk spot goedkoop voor zo'n bakbeest op je bureau.
Das inderdaad erg goedkoop! (goedkoopste 22" dat ik hoor totnogtoe)
Maar of het competitief is, is wat anders natuurlijk:
DVI met HDCP vind ik erg belangrijk omdat het scherm dan ook op een PS3 HDMI-to-DVI kabel aan te sluiten is. Ik ben met spelontwikkeling en grafisch ontwerp bezig en vind het uitermate belangrijk dat kleuren correct worden weergegeven.
6. Voor iemand die eigenlijk zo'n scherm wil om games te spelen en films te kijken maar 100 euro te kort komt voor zo'n stoer Samsung embleempje, DIT is je scherm :D het zal niet tegenvallen.
Dat stel je wel erg zwart-wit hoor. Het Samsung scherm spreekt - buiten het feit dat het een meer betrouwbaar merk is - duidelijk toch een ander marktsegment aan. Verder houd ik er van als een product degelijkheid uitstraalt(op alle gebied: techniek, accessoires en vormgeving), wat ik bij merken zoals Iiyama en Mirai bijvoorbeeld absoluut niet kan vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 42901 op 06-02-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Das inderdaad erg goedkoop! (goedkoopste 22" dat ik hoor totnogtoe)
Maar of het competitief is, is wat anders natuurlijk:
DVI met HDCP vind ik erg belangrijk omdat het scherm dan ook op een PS3 HDMI-to-DVI kabel aan te sluiten is. Ik ben met spelontwikkeling en grafisch ontwerp bezig en vind het uitermate belangrijk dat kleuren correct worden weergegeven.
Ik kan me je punt goed voorstellen, maar er zullen meer mensen met mij zijn die hun scherm uitsluitend voor dezelfde doeleinden gebruiken als ik, competetief in bepaalde gevallen is dus beter gezegd.
Dat stel je wel erg zwart-wit hoor. Het Samsung scherm spreekt - buiten het feit dat het een meer betrouwbaar merk is - duidelijk toch een ander marktsegment aan. Verder houd ik er van als een product degelijkheid uitstraalt(op alle gebied: techniek, accessoires en vormgeving), wat ik bij merken zoals Iiyama en Mirai bijvoorbeeld absoluut niet kan vinden.
Ik denk niet dat je Belinea mag vergelijken met Mirai, ik denk dat het een zelf vergelijking is als een Daihatsu Pony(Mirai) met een Peugeot 407(Belinea) en waarin Samsung dan misschien een BMW 530D is en Eizo een Porsche GT3 hehe. ;)

Ik zou je wel willen uitnodigen om je reactie op het scherm te zien, helaas verwacht ik niet dat je me komt opzoeken in Belfast :P

[ Voor 4% gewijzigd door power_user op 06-02-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.

Hendal.

Weakling schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:59:
[...]

Ai, mijn welgemeende deelneming met het verlies van meerdere zeer gewaardeerde pixels .. ze zullen gemist worden ... *houdt een minuut stilte ...

....

Je bent wel echt pechvogel van de week dat je dat al twee keer hebt moeten meemaken (of heb ik het nu weer verkeerd gelezen)
grrr, zal het je nog erger vertellen, het derde scherm wat ik nu opgehaald heb heeft een dooie subpixel, het is alleen zo goed als niet te zien, moet er ontzettend hard m'n best voor doen om hem tijdens een pixeltest te zien dus ik denk dat ik het omruil gedoe maar laat en lekker van het scherm ga genieten want tijdens normaal gebruik zie je het helemaal niet.
Anoniem: 42901 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:05:
[...]

Tip: Altijd je scherm kopen bij een winkel waar je hem zonder morren kan inruilen.
Ik kreeg bij Paradigit de melding dat ik 'm vanaf 1 dood pixel mocht omruilen en dat er eventueel daarna bij dode pixels op het 2de scherm een aantal voorwaarden aan vast hingen om 'm terug in te mogen ruilen. Dat vond ik een prima deal!
Das ook de reden dat ik hem bij de mediamarkt gehaald heb, daar doen ze absoluut niet moeilijk om hem in te ruilen. Dat zou ik nu evt. weer kunnen doen maar is niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

power_user schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:06:
Hallo Tweakurds,

Vandaag is mijn 22 inch WStje ook op de mat gevallen, met als gevolg geen dooie pixels.

Maar ff serieus:

1. 22 inch is groot :)
2. Dit scherm overtreft mijn verwachtingen aangezien er alleen een VGA input op zit maar vergeleken bij de DVI 22 inchers op het werk is er eigenlijk geen verschil te zien. (DVI Overrated?)
4. Alles voelt stevig aan, hij/zij kan alleen de kantelen van voor naar achteren maar meer heb ik ook niet nodig.
5. Ik heb er nu een uurtje of 2 op gegamed (Unreal Tournament) en 2 films op gekeken, en ik moet zeggen het ziet er gelikt uit, geen last van ghosting(5ms) en over het algemeen dus blij verrast door de kwaliteit van deze El Cheapo Pur Sang.
Je zegt dat VGA je niet tegenvalt, maar heb je ook vergeleken met een scherm dat wel DVI heeft? Anders is het wel erg interessant als er maar weinig verschil in zit, lekkere prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
RoD schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:32:
[...]

Je zegt dat VGA je niet tegenvalt, maar heb je ook vergeleken met een scherm dat wel DVI heeft? Anders is het wel erg interessant als er maar weinig verschil in zit, lekkere prijs :)
Haha daar heb je RoD, in elk topic vertegenwoordigd, daarom neem ik jou het niet kwalijk dat je geen tijd had om mijn post aandachtig door te lezen(er waren immers alweer 2 topics ge-update in de tijd dat je halverwege was met het lezen van deze post haha) Kijk nou eens ff goed naar mijn post, ik geef je een hint: 2 is het magische nummer! Succes en vind de schat.

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

[...]

Wat is een Spyder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

http://nl.gizmodo.com/2007/02/05/televisie_kalibreren.html

owja en 190 graden, kijk dat is pas een revolutie. 360 zou nog leuker zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik heb nu even de 2216W te leen van die vriend. Ik kreeg daar de breedbeeldresolutie echt niet aan de praat. Of in ieder geval bleek de horizontale frequentie niet goed in te stellen en dan kreeg ik geen beeld. Ik zit er nu over te denken om hem te houden. Enige reden om het niet te doen is het gebrek aan HDCP want je ziet toch zelfs bij HDTV uitzending de compressie en de korrel van de film. Dus voor grote schermen moet je toch echt gaan denken aan HDDVD of Blueray voor hogere resoluties. En dat zal dan niet werken helaas. Maja om daar 50% van de prijs extra aan uit te geven voor een samsung(media markt prijs)... Blijft lastig, wat vindt de rest, het gemis van HDCP erg? En geen DVI met 1680x1050 resolutie maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

Ik moet toch eens kijken welke 24" ik nou wil gaan kopen, allemaal zulk mooi spul... maar eerst die 215TW kwijt, ik heb tenslotte ook maar 1 pc :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja het smaakt naar meer he. Als je eenmaal 22" hebt en je kijkt tv series wil je nog groter en nog groter. Misschien maar doorsparen voor die 30" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:11

Garrett

Watercooler

Nee 30" is achterlijk, bovendien wil ik wel een BEETJE kunnen gamen op de native resolutie, en dan is 2560x1600 wel.... zwaar lijkt me ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

REDFISH schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:07:
Ik heb nu even de 2216W te leen van die vriend. Ik kreeg daar de breedbeeldresolutie echt niet aan de praat. Of in ieder geval bleek de horizontale frequentie niet goed in te stellen en dan kreeg ik geen beeld. Ik zit er nu over te denken om hem te houden. Enige reden om het niet te doen is het gebrek aan HDCP want je ziet toch zelfs bij HDTV uitzending de compressie en de korrel van de film. Dus voor grote schermen moet je toch echt gaan denken aan HDDVD of Blueray voor hogere resoluties. En dat zal dan niet werken helaas. Maja om daar 50% van de prijs extra aan uit te geven voor een samsung(media markt prijs)... Blijft lastig, wat vindt de rest, het gemis van HDCP erg? En geen DVI met 1680x1050 resolutie maakt dat wat uit?
Tsja, het is maar de vraag of er geen trucjes komen om HDCP te omzeilen. Ik ga het in ieder geval niet missen, denk ik. Ik heb ook de Acer AL2216W en ben er dik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Garrett schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:14:
Ik moet toch eens kijken welke 24" ik nou wil gaan kopen, allemaal zulk mooi spul... maar eerst die 215TW kwijt, ik heb tenslotte ook maar 1 pc :P
Ik heb op't werk een 24" Dell(2407 of voorloper van dat type) en moet zeggen dat ik het verschil tussen m'n 22" te klein vind om een 24" aan te schaffen. De prijs is ongeveer 2 tot 2.5 keer duurder en dat vind ik persoonlijk die extra 2" niet waard. Anderzijds vond ik 3" meer wel de moeite om 22" te nemen ipv 19" omdat dit verhoudingsgewijs(prijs vs oppervlakte) wel interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Yup klopt, op dit moment is een 22" de monitor met de beste prijs voor het gebodene. Toch zou de nog hogere resolutie van een 24" wel prettig zijn. Ik heb ook een 20" gezien met dezelfde 1680 resolutie en dat vond ik ook wel prettig, tis maar wat je gewend bent. Bij mij was het 1280 op mijn CRT.

Ik ben ook dik tevreden over de 2216W. Zit wat backlightbleeding boven en onderin, zelfs op brightness 0 en contrast 0, maar volgens mij zit dat op elke TN monitor. Contrast is me ook hoog genoeg. Op mijn oude CRT had ik brightness altijd rond de 90-100 staan omdat ik in donkere delen nauwelijks iets zag. Die was echt ver heen als ik het nu vergelijk. Denk dat ik hem maar houd. Tegen de tijd dat je HDDVD's hebt download ik wel de 20GB versies van internet :) Heb ook geen grote dvd collectie nu dus. Je ziet toch wel dat de MPEG2 compressie van dvd's beter is dan van HDTV uitzendingen met DivX of Xvid compressie (goh wat gek).

Ghosting zie ik bijna niet, toch een hele kleine hint ervan maar zodra je kijkt, zie je iets, is het toch al weg. Trouwens wat is dat pixeltesten onzin. Elke keer als ik denk iets te zien, blijkt het een stofje te zijn en blaas of wrijf je het er zo vanaf. Oftewel dit exemplaar is pixel perfect. Al 3 keer getest en eigenlijk ook geen zin om 15 minuten te zitten staren op zo'n scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 06-02-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

REDFISH schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:44:
Yup klopt, op dit moment is een 22" de monitor met de beste prijs voor het gebodene. Ik ben ook dik tevreden over de 2216W. Zit wat backlightbleeding boven en onderin, zelfs op brightness 0 en contrast 0, maar volgens mij zit dat op elke TN monitor. Contrast is me ook hoog genoeg. Op mijn oude CRT had ik brightness altijd rond de 90-100 staan omdat ik in donkere delen nauwelijks iets zag. Die was echt ver heen als ik het nu vergelijk.

Ghosting zie ik bijna niet, toch een hele kleine hint ervan maar zodra je kijkt, zie je iets, is het toch al weg. Trouwens wat is dat pixeltesten onzin. Elke keer als ik denk iets te zien, blijkt het een stofje te zijn en blaas of wrijf je het er zo vanaf. Oftewel dit exemplaar is pixel perfect. Al 3 keer getest en eigenlijk ook geen zin om 15 minuten te zitten staren op zo'n scherm.
Hehe klopt, heb ik ook vaak. Wel irritant die stofjes hoor. Toch een beetje een doorn in het oog.
* RoD maakt geregeld z'n scherm schoon met tft-schoonmaakspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
ksi schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:07:
http://nl.gizmodo.com/2007/02/05/televisie_kalibreren.html

owja en 190 graden, kijk dat is pas een revolutie. 360 zou nog leuker zijn :)
Voor 360 graden neem je een glazen bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Garrett schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:14:
Had eerder verteld dat je een 215TW te koop had.
Waarom doe je hem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Hij heeft wel een zwarte, glimmende voet...

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2007/01/17/38460.jpg

Hij is wel strakker dan de 226BW qua design.

Jammer dat ie nog niet op de markt is.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

Zo, Vandaag ds zon scherm gehaald
FF wennen wel want ik was dus een 15 inch (1400x1050) laptopscerm gewend
22 inch is erg groor, maar dat went vast wel. (ik zit zon 60-70 cm van het scherm)
Wel erg mooi, en nmet name een dvd'tje kijken is echt een lust voor het oog, super scherp en super snel!

Ik heb nog niets aan callibreren of instellen gedaan en ik vind de kleuren een beetje vreemd (vooral groen want dat wor een soort GIFGROEN, niet mooi dus)
Weet iemand hoe je dit beter kunt instellen?
Ik ben een behoorlijke nitwit dus sorry voor de overlast maar ik wil graag mijn nieuwe monitor nog een beeje tunenen maar weet dus niet zo goed hoe dat moet.

klopt het trouwens dat er geen software word bijgeleverd anders dan de driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Heeft iemand bf2 met de 226bw al op 1650x1080 aan de praat?

met het opstart commando de resolutie forceren (commandline opties) zorgt er bij mij voor dat bf2 niet opstart :(

vga: (DVI)
club 3d ati radeon x800 Pro vivo
drivers ati catalist 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

De winkel Zercom heeft de LG 226WT op de website staan voor € 332,70.
Wel is de levertijd meer dan 2 weken, maar als die prijs klopt en ook zo blijft dan
is het wel aantrekkelijk.

Zercom LG 226WT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:31

pim_rs

Stars and Stripes

@douwemeijer

misschien handig als je vermeld welke monitor je hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Anoniem: 145944 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:56:
De winkel Zercom heeft de LG 226WT op de website staan voor € 332,70.
Wel is de levertijd meer dan 2 weken, maar als die prijs klopt en ook zo blijft dan
is het wel aantrekkelijk.

Zercom LG 226WT
Ik krijg steeds Access Denied te zien als ik op je link klik.

Deze werkt wellicht:
http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=50766

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.