Sinds dit weekend mag ik me ook tot de behoorlijk tevreden Samsung 226BW gebruikersgroep rekenen. Geen dode pixels, prachtig scherm en alle spellen (HL2, F.E.A.R., DS2 en Oblivion) zien er in breedbeeld echt prachtig uit. Naast het scherm ook een nieuwe compu met Vista; met dank aan Creative's ALchemy tool kon ik in F.E.A.R. de EAX instellingen weer gebruiken.
Ik had nog niet de Dynamic Contrast optie gevonden, maar naar aanleiding van wat dingen in dit topic zal ik er vanavond eens naar opzoek gaan. Vista komt in ieder geval goed tot z'n recht op dat scherm.
Het enige probleem wat ik (en veel anderen) heb, is dat het scherm niet in hoogte verstelbaar is. Nou zijn daar natuurlijk allerlei armen voor te krijgen,
maar de meeste daarvan gaan tot een inch of 20.
Bovendien moet het er eentje zijn die ik op m'n bureau kan monteren, bij voorkeur zonder te boren. Wandmontage is totaal geen optie, doordat er een groot raam achter m'n bureau zit. Plafondmontage ook niet, omdat dat dan in z'n geheel naar beneden komt.
De meest geschikte die ik tot nu toe gevonden heb is er
een van Kensington. Ook nog erg schappelijk geprijsd; rond de 60 euro. Maar, deze gaat volgens de specs tot 17" en volgens de reviews die ik heb gevonden tot ongeveer 20". Nou was 22" misschien ook nog wel een beetje haalbaar geweest, maar 22" Wide totaal niet.
Dus, is er iemand die een soortgelijke arm weet? Budget gaat tot ongeveer 150 euro. En hij moet in hoogte en diepte verstelbaar zijn en bij voorkeur niet naar beneden gaan, wanneer je 'm naar voren trekt (Ergotron heeft er namelijk een die dat doet en da's erg irritant).