[Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Niet de moeite dus die 630Mhz. Dat trekt de mijne nu ook al. Alleen nu ff nie ivm Vista :9

Ff voor de duidelijkheid: Die 8900GTX is dus écht alleen maar een speedbump tov van de 8800GTX, net zoals 7900GTX> 7800GTX dat was? Dus geen niewe features enzo?

Mja als ze met die 8900GTX op bijv 630Mhz Ati's 2800XTX willen counteren, dan trek ik daaruit de conclusie dat een 2800XTX niet bijzonder veel sneller zal zijn dan een 8800GTX. Of ben ik nu te voorbarig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:31
The Inq komt met iets interessant:
Geforce 8900 comes into view

Overclocked G80 with a driver tweak

NVIDIA is working on one more overclock of the G80 chip.

We just wrote about EVGA 8800 GTX overclocked edition that works at 626MHz and somehow we know that 630MHz is the top for this chip. You can read all about it here.

Nvidia plans to introduce the new overclocked card with a driver tweak. This card is supposed to give DAAMIT's R600 a run for its money.

We don’t know how much further Nvidia can push the G80 chip but it obviously has some secret driver that can unleash some more performance. We just don’t know how much more performance they can possibly unleash. µ
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=37544

Wel vreemd natuurlijk, algemeen werd aangenomen dat de 8900 de G81 ging zijn.
Ach ja, zolang het een R600 killer is maakt dat niet zo veel uit. Hopelijk wordt ie niet zo groot als de R600 zodat er geen handvat aan moet om hem te kunnen dragen :)
http://www.overclockers.com/articles1411/

[ Voor 21% gewijzigd door aval0ne op 09-02-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aval0ne schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:14:

[...]

Dacht ik dus ook? Of misschien bewaren ze die G81 wel weer voor die next-gen R600 die in de zomer ergens zou moeten verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:50
Driver tweak? Is dat niet ook toe te passen bij de 8800GTX? En als je dan je 8800GTX ook nog een beetje OC'd heb je dan ook wel een volwaardige 8900GTX lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Ach ja, zolang het een R600 killer is maakt dat niet zo veel uit.
Ik denk niet dat dit de G81 is. Het is sowieso wel erg kort voor een echte upgrade omdat de G80 pas half november gelaunched is. Dus, uitgaande van hardlaunch R600 per half april 2007, slechts 5 maanden later.
Als je kijkt naar G70 vs G71 dan heb je het uit mijn hoofd over eind juni 2005 vs half maart 2006, dat is zo'n 9 maanden.

Mijn gevoel is dat de kaart die de R600 moet counteren net zoiets is als de 7800gtx512 alleen dan beter leverbaar. Dus gewoon de beste G80 cores die wat hoger geklokt zijn.

De echte G81 komt pas in het najaar van 2007. Mark my words.
Hopelijk wordt ie niet zo groot als de R600 zodat er geen handvat aan moet om hem te kunnen dragen :)
Tja de OEM koper maakt zijn kast niet open dus dat boeit niet. De retail wordt ongeveer net zo groot als de G80 dus who cares. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 09-02-2007 19:45 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-06 08:08
eindelijk is dan de 8800GTS 320mb in de pre-order fase... Yes!! nog een paar dagen
Ik wou heel graag een DX10 8800 series SLI opstelling voor rond de 600 euro..

en nu je ziet in de eerste benchmarks tov de 640Mb dat de 320Mb uitvoering maar een paar punten achterlicht.. echt geweldig..

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=133033

Ik heb wel het gevoel dat het ff wachten op een dx10 kaart rond de 300 euro, het zeker waard zal zijn.

ik ga dus lekker voor 2 x 8800GTS 320mb

[ Voor 12% gewijzigd door murky123 op 09-02-2007 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162692

Help!!!! schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:42:
[...]

Ik denk niet dat dit de G81 is. Het is sowieso wel erg kort voor een echte upgrade omdat de G80 pas half november gelaunched is. Dus, uitgaande van hardlaunch R600 per half april 2007, slechts 5 maanden later.
Als je kijkt naar G70 vs G71 dan heb je het uit mijn hoofd over eind juni 2005 vs half maart 2006, dat is zo'n 9 maanden.

Mijn gevoel is dat de kaart die de R600 moet counteren net zoiets is als de 7800gtx512 alleen dan beter leverbaar. Dus gewoon de beste G80 cores die wat hoger geklokt zijn.

De echte G81 komt pas in het najaar van 2007. Mark my words.
Dat is ook mijn idee. Gewoon een 8900GTX met hogere speeds zelfde core.
En de refresh later de 8950GTX.
Jorn1986 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:38:
Driver tweak? Is dat niet ook toe te passen bij de 8800GTX? En als je dan je 8800GTX ook nog een beetje OC'd heb je dan ook wel een volwaardige 8900GTX lijkt mij.
Lijkt me ook aangezien de 8800GTX & 8900GTX dankzij zelfde cores zelfde drivers zullen gebruiken.
Moet dt makkelijk te verwezelijken en Nvidia zegt al sinds de launch een 'goede , betere' driver te geven nadat Vista uitkwam en dat de G80 makkelijk 12k zou moeten halen. En ja.
Oc je kaart dan 630/2000 en je hebt een 8900GTX als denk ik dat de speeds van een 8900GTX rond 630-650/2000 zullen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murky123 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:44:
eindelijk is dan de 8800GTS 320mb in de pre-order fase... Yes!! nog een paar dagen

en nu je ziet in de eerste benchmarks tov de 640Mb dat de 320Mb uitvoering maar een paar punten achterlicht.. echt geweldig..
Ik heb wel het gevoel dat het ff wachten op een dx10 kaart rond de 300 euro, het zeker waard zal zijn.

Daar is niemand zeker van. In die huidige spellen heeft het allemaal nog niet zo een grote invloed inderdaad. Maar in toekomstige spellen zal je volgens mij toch het verschil zien tussen de kaarten.
Anders zou het een nuttelose zet zijn van Nvidia die zo haar 8800GTS 640 versie voor de plantjes laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:48:
[...]

Daar is niemand zeker van. In die huidige spellen heeft het allemaal nog niet zo een grote invloed inderdaad. Maar in toekomstige spellen zal je volgens mij toch het verschil zien tussen de kaarten.
Anders zou het een nuttelose zet zijn van Nvidia die zo haar 8800GTS 640 versie voor de plantjes laat.
Ik denk dat het verschil wel meevalt. De games zullen in de toekomst toch ook heel goed moeten draaien op de "midrange" dx10 kaarten.. de GTX en de GTS640mb zullen ook in prijs droppen en ruimte maken voor de G81.. het nieuwste en duurste zal altijd rond de 600/700 euro zitten..

maar ze spelen het spelletje natuurlijk allemaal om geld . iedereen wil een dikke boterham verdienen.
wat heb je aan een kaart en games die alleen door de minderheid gespeeld kan worden?
het geld ligt toch bij de mainstream.. de massa..
met je duurste en meest exclusieve product verdien je niet je meeste centen.

ik maak me dus ook geen zorgen dat dx10 games moeizaam cq mider makkelijk
zullen draaien op midrange dx10 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
murky123 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:44:

Naar die bechmarks heb ik hard gezocht, maar niets gevonden.

Heb je een link? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

[...]

Ach ja, zolang het een R600 killer is maakt dat niet zo veel uit. Hopelijk wordt ie niet zo groot als de R600 zodat er geen handvat aan moet om hem te kunnen dragen :)
Laat nVidia nou eerst een lekker met een driver komen die het goed doet op de 8800, eerder mogen ze van mij die 8900 niet uit brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Dat zullen dezelfde drivers zijn mag ik toch aannemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Frank76NL schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:54:
[...]

Naar die bechmarks heb ik hard gezocht, maar niets gevonden.

Heb je een link? _/-\o_
Zelf gevonden: http://www.theinquirer.org/default.aspx?article=37553
Bedankt voor de input (ik blijf mezelf citeren in dit topic). |:(

Edit: Bedankt Murky :)

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 09-02-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=133033

hier heb ik ook een link met benches.. 2k6 resultaten liggen er dicht bij de 640 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Gadverdegadver, ik wordt toch wel een beetje ziek van het gedonder met het gamma... Het is al ellendig genoeg dat ik ELKE keer na het opstarten een profiel moet laden (via het cp, kost bij elkaar negen muisklikken), maar nu heb ik ook dat bijvoorbeeld in DTM3 het gamma wordt gereset zodra ik een race wil beginnen... Het ziet er dan echt afgrijselijk uit: veel te licht. En niet, via de instellingen van de monitor krijg ik het niet goed. Ik heb echt de instellingen van de driver nodig. Mss ligt het wel aan DTM3 want andere games hebben er geen last van, maar het zit niet helemaal lekker. Net als dat 1:1 pixel wat niet werkt. Waardeloos. En dan moet je een hele maand wachten op nieuwe drivers en ook maar hopen dat de problemen daarin worden opgelost. Het is toch te gek dat je op een spliksplinternieuwe computer ELKE KEER handmatig de juiste instellingen moet laden... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175356

Ik heb bij elke dtm nog problemen gehad,ik weet ook niet waarom..soms had ik ineens alleen nog maar rondreidende wielen enz...ik begrijp nix van de graphics van dat spel/die spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Ik heb een (voorlopige) oplossing gevonden voor mijn (en wellicht iemand anders) probleem met het gamma onder Vista en de nVidia driver!!! :) Vanaf nu kost het instellen van het juiste gamma maar 1 muisklik. En het gamma lijkt een nog wel beter resultaat te geven ook! :)

Het behoeft allemaal wel enige uitleg want het werkt onder Vista niet zoals het zou moeten...

1. Zorg dat het gamma gereset is (herstart je computer bijvoorbeeld even).

2. Download QuickGamma en installeer het programma.

3. Start QuickGamma en stel het gamma in (ik zelf heb 'm maar liefst staan op 1.50 voor alle kleuren om een beetje pittige kleuren te krijgen!)

4. Druk op de knop Set Current Gamma as QuickGammaLoader Default Gamma.

5. De optie 'Run QuickGammaLoader at Windows Startup' moet je NIET aanvinken, want die optie werkt niet onder Vista!

6. Klik op de OK knop (het programma verdwijnt uit beeld).

7. Ga naar de map waar QuickGamma geinstalleerd is (default C://Program Files/QuickGamma) en maak een snelkoppeling van 'QuickGammaLoader' op je bureaublad (of waar je maar wilt).

That's it! Voortaan hoef je na het opstarten van Vista enkel en alleen EENMAAL te klikken op die snelkoppeling om het juiste gamma in te stellen! :) YES!

(En NEE, het heeft geen nut om die snelkoppeling in de map Opstarten te zetten want dat werkt niet!)

Mocht je het gamma later willen veranderen, herhaal dan stap 3 en 4 uit bovenstaande instructie.

Nou, ik ben hier zelf heel blij mee want ik vond dat gedonder om elke keer het gamma te moeten laden via een profiel in het nVidia CP zwaar knudde...!

Wel jammer dat zelfs deze oplossing geen effect heeft in DTM3, maar ja... dat ligt dus aan DTM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Dag mensen, sinds gisteren ook de trotse eigenaar van de XfX 8800 gtx. :P
Nu wou ik even met adrianne spelen, alleen loopt de PC dan vast tijdens het laden....
Iemand hier ook problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Windows XP vs. Windows Vista Performance Part 2: NVIDIA obv 100.59
Final thoughts
Clearly NVIDIA’s Windows Vista drivers still need a lot of work. Features are missing, and end users running into bugs and other issues with games and other software applications. Then there’s the performance problem.

As you just saw in our performance results, NVIDIA’s Vista driver performance is definitely behind that of Windows XP. In some cases it’s not too bad, F.E.A.R. and Company of Heroes ran about 4-5% slower for the GeForce 8800 GTX for instance, although the margin was a little greater for the 7900 GTX under F.E.A.R. But there were also notable titles such as Half-Life 2 Lost Coast that really stood out. The 8800 GTX’s performance nearly dropped in half in Lost Coast.

Looking at the latest Gamespy stats, HL2 is the #2 shooter played online, trailing only the original Half-Life, so this is a pretty big deal. Battlefield 2 and BF2142 occupy the next two spots on Gamespy’s list, they’re both based on the same basic game engine, and the 8800 GTX saw significant performance declines under Vista in our testing with BF2142. That’s definitely not good.

Based on all this, it certainly looks to us at least that NVIDIA’s Vista drivers are definitely behind that of AMD, at least on the Direct3D front (we still give the nod to NVIDIA in OpenGL). Not that AMD’s Vista drivers are perfect, we noted performance drops there as well, and ran into significant problems when running OpenGL, but their D3D driver is more polished overall than NVIDIA’s right now. At least that’s how it looks on the outside looking in.

Thankfully, NVIDIA’s Dwight Diercks made it clear that NVIDIA isn’t resting on this issue. We eagerly await more details on their upcoming driver release plan for Vista, and we’re sure many of you do too. It’s a shame though that it appears that GeForce 7 SLI owners will have to wait until March before they get a driver, and we’re crossing our fingers that perhaps NVIDIA could provide a beta a little sooner.

Considering all this, waiting a few months is the advice we’re giving to all NVIDIA-based gamers who have been tempted to take the plunge on Vista. Clearly there are titles like Company of Heroes where the performance hit is reasonably acceptable, but those titles are unfortunately a little too rare at this point. If you’re not heavily into gaming, or perhaps you spend more time playing older titles and/or less graphically-intense games, by all means, feel free to give Vista a shot, but for everyone else, the performance issues and other quirks may not be worth the headache. Clearly OEMs like Dell aren’t shipping Vista pre-installed on their high-end gaming rigs for a reason – that part of the market just isn’t ready yet. Hopefully in a few months time, it will be though. We’ll certainly be keeping an eye on how the whole situation plays itself out…
Heb vista wel al uitgeprobeerd uiteraard maar voorlopig blijf ik nog even bij XP totdat nvidia een beetje fatsoenlijke drivers heeft... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat mijn post over QuickGamma betreft: het geeft een nog mooier resultaat ook!!! Als ik de gamma instelde via de driver (met als voorbeeld dat testschermpje) dan zag ik rechtsonderin eigenlijk een zwarte balk met 1 grijsstrookje. Als ik QuickGamma gebruik worden al m'n kleuren iets donkerder (lees: voller) maar verschijnen er in dat zwarte balkje opeens diverse tinten! Ik zie nu opeens een ECHT zwart balkje en in de rest (wat eerst zwart was) zie ik grijstinten! En dat dus terwijl het algehele beeld iets donkerder wordt (op m'n 226BW TFT: ik hou van volle en stevige, donkere kleuren). Dus QuickGamma is niet alleen ideaal omdat je met 1 klik je gamma kan instellen, maar het beeld wordt er ook nog eens mooier/beter van! In mijn geval in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:37:
Windows XP vs. Windows Vista Performance Part 2: NVIDIA obv 100.59

[...]

Heb vista wel al uitgeprobeerd uiteraard maar voorlopig blijf ik nog even bij XP totdat nvidia een beetje fatsoenlijke drivers heeft... :o
Ik heb Vista op m'n nieuwe computer omdat ik het zonde vond nog even XP te kopen. Bovendien wil ik wel DX10 hebben voor m'n 8800GTX (voor het geval er binnenkort TOCH iets uitkomt daarvoor... ;) ). Vista is erg mooi, moet ik zeggen. En er zitten best wel aardig wat handigheidjes en verbeteringen in! De nVidia drivers zuigen inderdaad wel (zie mijn eerdere posts) maar wat fps betreft... die komt alsnog hoog genoeg! Ik heb altijd Vsync aan, dus alles boven de 60 fps heb ik toch niets aan. En alles wat ik tot nu toe heb haalt dat makkelijk. Al met al ben ik (ondertussen) heel blij met Vista en m'n 8800GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
eindelijk heb ik dan toch mijn videokaarten gekocht.. 2 stuks

http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

was eerst van plan om 2 keer de 320mb versie te kopen. maar aangezien nu 350 euro voor de 640 versie gevraagd word..

2 weken wachten
ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
murky123 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:43:
eindelijk heb ik dan toch mijn videokaarten gekocht.. 2 stuks

http://www.azerty.nl/prod...ddr3-pci-express-x16.html

was eerst van plan om 2 keer de 320mb versie te kopen. maar aangezien nu 350 euro voor de 640 versie gevraagd word..

2 weken wachten
ben benieuwd..
Waarom niet gewoon een enkele GTX als ik vragen mag? Stukken goedkoper en als ik zo de benchmarks bekijk, maar weinig minder, en veel sneller in games die geen baat hebben bij SLI (al is dat natuurlijk logisch). Om maar niet te spreken over het stroomverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ik wil toch graag SLI uitproberen.. voor een redelijke prijs en toch aardig future proof zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

SLI uitproberen? Het heeft geen voordelen behalve dat je een 2e kaart naast de andere kan zetten. Dus een 8800GTX lijkt me beter inderdaad. SLI is bedoeld voor mensen die of het snelste van het snelste willen hebben (dus 2 monsterkaarten) of mensen die later, relatief goedkoop hun prestaties willen verbeteren door een tweede videokaart erbij te prikken. Het is onverstandig om 2 middenmoters tegelijk naast elkaar te zetten ipv een topmodel aan te schaffen (zie 2 posts terug waarom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142241

Anoniem: 115092 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:04:
SLI uitproberen? Het heeft geen voordelen behalve dat je een 2e kaart naast de andere kan zetten. Dus een 8800GTX lijkt me beter inderdaad. SLI is bedoeld voor mensen die of het snelste van het snelste willen hebben (dus 2 monsterkaarten) of mensen die later, relatief goedkoop hun prestaties willen verbeteren door een tweede videokaart erbij te prikken. Het is onverstandig om 2 middenmoters tegelijk naast elkaar te zetten ipv een topmodel aan te schaffen (zie 2 posts terug waarom).
wil een gts nog geen midden motor noemen... misschien wanneer er wat meer modellen uit zijn. Maar nu is het echt nog geen midden motor. had ergens wel benches gezien dat gts in sli soms wel 60% sneller is dan de GTX, zo nutteloos is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

goh ik zou niet direct meer naar sli willen gaan. meer verbruik en nu met de 8 serie zeker niet meer te rechtvaarigen.(in sli toch niet). ik ben aan de ene kant blij dat ik van mijn 7800gtx in sli vanaf ben en nu 1 8800gtx heb want soms was het geklooi dat spellen sli niet ondersteunden. vanaf nu is het bij mij 1 goede kaart en daarmee is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook niet meer SLI omdat er een groot nadeel is.
Op 4/10 spellen werkt SLI grof geschat welke games je speelt.
Dus voor die andere 6 games zit je dan.. heel wat slechter.
Terwijl een 8800GTX bijna evengoed scoort als een 8800GTS 640 SLI in zware games.
Andere games heb je verschillen rond 10-20% maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 13:17

Format-C

Tracing Rays

Anoniem: 162692 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:46:

Oc je kaart dan 630/2000 en je hebt een 8900GTX als denk ik dat de speeds van een 8900GTX rond 630-650/2000 zullen liggen.
Ik denk dat de speeds van de 8900GTX zo rond de 700/2000 en 750/2100 zal liggen. Ik denk niet dat een simpel overklokje van 55MHz van een 8800GTX een 8900GTX zou kunnen maken, of dat een overklokte 8800GTX de prestaties van een eventuele 8900GTX zal kunnen benaderen.

Kijk naar het "recente verleden": De 7800GTX had een klok van 430MHz, de 7800GTX512 (wat als het ware gewoon een niet leverbare overklokte versie was) draaide op 550MHz en de 7900GTX draaide op 665MHz.

Ze passen de core van de 8800GTX vast weer lichtjes aan, net zoals ze bij de 7800GTX/ G70 gedaan hebben, zodat een 8900GTX misschien weer sneller is dan een R600.

A G81 is born.... :9~

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RappieRappie schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:16:
[...]

Ik denk dat de speeds van de 8900GTX zo rond de 700/2000 en 750/2100 zal liggen. Ik denk niet dat een simpel overklokje van 55MHz van een 8800GTX een 8900GTX zou kunnen maken, of dat een overklokte 8800GTX de prestaties van een eventuele 8900GTX zal kunnen benaderen.

Kijk naar het "recente verleden": De 7800GTX had een klok van 430MHz, de 7800GTX512 (wat als het ware gewoon een niet leverbare overklokte versie was) draaide op 550MHz en de 7900GTX draaide op 665MHz.

Ze passen de core van de 8800GTX vast weer lichtjes aan, net zoals ze bij de 7800GTX/ G70 gedaan hebben, zodat een 8900GTX misschien weer sneller is dan een R600.

A G81 is born.... :9~
Je vergeet volgens mij wel een ding 'denk ik'? Er is geen schrink naar 80nm voor zover ik weet.
Dus een 750/2100 is helemaal niet mogenlijk. Er zit nog speling op de core. Maar op 90nm zal dat toch wel tegen een maximum core van 700Mhz. Ik denk eerder 650 Mhz. De 7800GTX 512 was ook ongeveer 100Mhz sneller. En De 8800GTX zal vervangen worden door een '8900GTX' ?
Het geheugen is te klokken tot op 2100Mhz inderdaad. *Tenzij ze met een of andere watergekoelde versie komen die maar in bepaalde hoeveelheid leverbaar wordt. Net zoals de 7800GTX 512.
En als blijkt dat de R600 maar ~15-20% sneller is dan de 8800GTX. Dan hoeven ze helemaal de core niet te pushen omdat een 8800GTX op 630/2000 ook tegen de ~15% sneller is in games.
Op 650/2100 is de kaart normaal 'evengoed' als een R600. Dus inderdaad een 8900GTX zou wel eens op speeds tussen 650 - 700 / 2000-2100 kunnen draaien. Maar zoals ik al wist :D dan oc ik mijn kaart tot 630/2050 en zitten we ook met een G80 die de R600 evenaart indien die percentages kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:19:
Dag mensen, sinds gisteren ook de trotse eigenaar van de XfX 8800 gtx. :P
Nu wou ik even met adrianne spelen, alleen loopt de PC dan vast tijdens het laden....
Iemand hier ook problemen mee gehad?
resolutie te hoog ;), opgelost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:30

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 162692 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:27:
Je vergeet volgens mij wel een ding 'denk ik'? Er is geen schrink naar 80nm voor zover ik weet.
Dus een 750/2100 is helemaal niet mogenlijk. Er zit nog speling op de core. Maar op 90nm zal dat toch wel tegen een maximum core van 700Mhz. Ik denk eerder 650 Mhz. De 7800GTX 512 was ook ongeveer 100Mhz sneller. En De 8800GTX zal vervangen worden door een '8900GTX' ?
Het geheugen is te klokken tot op 2100Mhz inderdaad. *Tenzij ze met een of andere watergekoelde versie komen die maar in bepaalde hoeveelheid leverbaar wordt. Net zoals de 7800GTX 512.
En als blijkt dat de R600 maar ~15-20% sneller is dan de 8800GTX. Dan hoeven ze helemaal de core niet te pushen omdat een 8800GTX op 630/2000 ook tegen de ~15% sneller is in games.
Op 650/2100 is de kaart normaal 'evengoed' als een R600. Dus inderdaad een 8900GTX zou wel eens op speeds tussen 650 - 700 / 2000-2100 kunnen draaien. Maar zoals ik al wist :D dan oc ik mijn kaart tot 630/2050 en zitten we ook met een G80 die de R600 evenaart indien die percentages kloppen.
Zoals ik het zie is de aanpassing van codename van de core een aanduiding dat we het hier over een (lichtelijk) andere core hebben. Bij de stap van 7800GTX naar 7800GTX512 ging nVidia van G70 naar G70 revisie A2, dus meer een revisie dan een echte 'nieuwe' core.
Bij de stap van G80 naar G81 zal er dus het een en het ander aangepast zijn. Ik denk dat nV het 90nm procede heeft uitgemelkt zoals je al zei, dus zullen ze iets groters hebben aangepast.

Ik dacht eerst een nieuwe geheugencontroller, maar ik las ergens anders dat dat op zon korte tijd erg moeilijk is om aan te passen. Eigenlijk verwacht ik een die-shrink 8)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik ook. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
d3vlin schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:59:
[...]

zou dat de lagginess verklaren van mijn msn vensters? (in tegenstelling tot andere vensters, die gaan gewoon turbo over mijn 2 panels.)
----

ter info: opnieuw installeren van chipset drivers (6.86) en ForceWare drivers (97.92) en opnieuw instellen van nview settings lijkt het probleem verholpen te hebben. :)

Ik had het probleem overigens niet alleen met 2 schermen, ook wanneer ik 1 scherm deactiveerde als desktop gingen de msn vensters sloom.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWookie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11-2022
Heb sinds een week een ASUS EN8800GTX in huis, had daarvoor een ASUS EN 7950GX2. Een weekje lang getest en werkt in principe oké, tot ik er gisteren achterkwam dat mijn microfoon ingang en ook mijn audio uitgang een zeer irritante storing ten gehore brengen als ik een 3d applicatie start, dus in principe bij elke game die ik probeer. Ik kwam er achter toen iedereen over ventrilo begon te klagen dat als ik een spel startte het klonk of er een scheerapparaat oid. door het signaal heen klonk. Kennen jullie nog die oude pc-speaker motor geluiden van vroeger zoals uit testdrive of zo, nou zo klinkt het de hele tijd door, erg irritant. Stopt dus ook weer zodra ik een spel afsluit.

Iemand enig idee waar dit vandaan kan komen? Heb dus een EN8800GTX op een GA-965P-DS3, 2 stokjes corsair geheugen, een intel e6600 en een 480W voeding van het merk "Enhance", Heb zelf het idee dat het aan de voeding kan liggen, beetje crappy merk volgens mij, maar twijfel ook aan de kaart zelf omdat ik alleen de videokaart heb veranderd en voor de rest niets.

I experience, therefore you are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:59

WoutF

Hoofdredacteur
Darkwolf_1982 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:21:
[...]

Geen probleem hoor!
Gebruik gewoon simpelweg nHancer in combinatie met de optie onder Anti-Aliasing "Oblivion Hack" of iets dergelijks.
Dankzij nHancer i.c.m die optie heb ik nu FSAA en HDR in het zogenaamde niet aan de praat te krijgen Call of Juarez!
Splinter Cell Double Agent draait mega vloeiend wat dat betreft, zonder die hack en alles op max! Helemaal stabiel en zakt niet onder de 60 FPS! :9
Ik heb een paar weken terug m'n pc een flinke upgrade gegeven, waaronder een 8800GTS maar ik krijg Double Agent niet correct aan de praat. De hele omgeving is wit (zonder objecten, denk 'training kamer in de matrix waar ze al die wapens uitzoeken') en Sam heeft een hoofd met een lang uitgestrekte zwarte vlek waar zn lichaam hoort te zitten. Heb al met de graphics settings van de game geklooid, maar geen enkele setup verandert er iets aan. Ben ik de enige met dit probleem?

Verdere systeem:

Moederbord: DFI NF4-Ultra
CPU: AMD Athlon X2 3800+ @2.5ghz
mem: 2gb ddr
vid kaart: Geforce 8800GTS

Edit: Ik gebruik Vista btw, en heb Forceware 100.59 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Zo te horen doet Double Agent het dus nog stééds niet goed op de GF8800 kaarten... onder Win XP kreeg ik hem al niet aan de praat, in Win Vista krijg je dus rare textures... ik hoop dat NVidia het eens goed fixt! Ik heb de titel dus nog steeds niet kunnen spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo, ik krijg binnenkort ook mn nieuwe systeem binnen:

Antec Sonata II Inbuild 450W
Gigabyte DS3

Nu wil ik er eigenlijk een 8800 GTS bij gooien, ik las iets over kabeltjes die je er nog bij aan moet schaffen van de voeding naar de kaart? Zo ja waar kan ik deze kopen?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:02
power_user schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:11:
Hallo, ik krijg binnenkort ook mn nieuwe systeem binnen:

Antec Sonata II Inbuild 450W
Gigabyte DS3

Nu wil ik er eigenlijk een 8800 GTS bij gooien, ik las iets over kabeltjes die je er nog bij aan moet schaffen van de voeding naar de kaart? Zo ja waar kan ik deze kopen?
deze verloopstukjes (2x molex naar PCIe voeding) zitten waarschijnlijk bij de kaart zelf. In elk geval wel bij mijn BFG 8800GTX (2x) en ook bij mijn vorige kaart ASUS EN7800GT (1x).

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorn1986 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:31:
Zo te horen doet Double Agent het dus nog stééds niet goed op de GF8800 kaarten... onder Win XP kreeg ik hem al niet aan de praat, in Win Vista krijg je dus rare textures... ik hoop dat NVidia het eens goed fixt! Ik heb de titel dus nog steeds niet kunnen spelen...
Werkt perfect hier.. 97.92 en niks te klagen of te zeggen over SCDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
d3vlin schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:19:
[...]

deze verloopstukjes (2x molex naar PCIe voeding) zitten waarschijnlijk bij de kaart zelf. In elk geval wel bij mijn BFG 8800GTX (2x) en ook bij mijn vorige kaart ASUS EN7800GT (1x).
Ok bedankt, moet goedkomen dan... Ik stap over van AMD 1.4 met Geforce 2 GTS, ik zal wel een graphics shock krijgen :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

power_user schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:25:
[...]

Ok bedankt, moet goedkomen dan... Ik stap over van AMD 1.4 met Geforce 2 GTS, ik zal wel een graphics shock krijgen :P 8)7
Haha ja ! Dat is een feit _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d3vlin schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:19:
[...]

Hier bij de xfx 8800 gtx niet, maar heb een sli-ready PSU.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Nou heb ik nog even een vraag, ik heb een 22inch widescreen monitor met 1 vga ingang, hoe sluit ik de monitor op de videokaart aan? En waar zijn deze kabels te verkrijgen?

Ik heb dr al weer een paar gevonden op ebay maar die gaan maar tot resolutie 1600x1200(mijne is 1680x1050)

Dit klinkt mij een beetje vreemd in de oren dat de kabels een beperkende resolutie zouden hebben. kan dit wel? Zo ja, zit er een dvi to vga kabel bij zo'n 8800 GTS? Zo nee waar kun je die dan kopen zonder beperkte resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Wat voor VGA kabel bedoel je?
D-SUB of DVI?

Lijkt mij dat je gewoon een DVI kabel moet kopen en dat je dan klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
power_user schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:29:
Nou heb ik nog even een vraag, ik heb een 22inch widescreen monitor met 1 vga ingang, hoe sluit ik de monitor op de videokaart aan? En waar zijn deze kabels te verkrijgen?

Ik heb dr al weer een paar gevonden op ebay maar die gaan maar tot resolutie 1600x1200(mijne is 1680x1050)

Dit klinkt mij een beetje vreemd in de oren dat de kabels een beperkende resolutie zouden hebben. kan dit wel? Zo ja, zit er een dvi to vga kabel bij zo'n 8800 GTS? Zo nee waar kun je die dan kopen zonder beperkte resolutie.
Bij elke videokaart die je koopt zit meestal wel een DVI to VGA plugje. Anders kun je die ff voor een paar eurootjes kopen bij je lokale hardwarewinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Bij elke videokaart die je koopt zit meestal wel een DVI to VGA plugje. Anders kun je die ff voor een paar eurootjes kopen bij je lokale hardwarewinkel.
Ik koop dan een BFG, nou dan ben ik er nu uit, binnen 5 min. hartelijk bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik hoor af en toe iets over die eisen voor de voeding en dan met name over de stekkertjes.
Wat is die eis voor een 8800GTS? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
8800 GTS: 12V rating van 26 benodigd

8800 GTX: 12V rating van 30 benodigd

Bron: www.asus.com

Kijk op de sticker die op je voeding staat om te kijken wat de 12V rating is van jouw voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
OCTheEagle schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:59:

Kijk op de sticker die op je voeding staat om te kijken wat de 12V rating is van jouw voeding
Even een opmerking: een 450 watt voeding met 26A op de +12 volt rail kan nog nét een 8800GTX trekken... Just FYI! Ben zelf dus in het bezit van een 8800GTX i.c.m. een voeding met 26A op de +12 volt rail.

[ Voor 43% gewijzigd door Jorn1986 op 11-02-2007 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 12:38
Mijn voeding (Coolermaster RealPower 450Watt) kan continue een totaal van 22 amp. over de 12V lijn pompen. Is dan voor een GTS echt een nieuwe voeding nodig? Ik neem aan dat Asus de richtlijnen wel wat ruim heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee joh, ik heb voor mijn GTX ook een tijdje die voeding gehad, en dat ging ook prima. Dus voor een GTS moet het zeker geen probleem zijn.

Edit: deze bedoel je toch? met dual 12v rails. Die kan 32a geven. http://tweakers.net/productsurvey/survey/1335

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 11-02-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:48
Anoniem: 162692 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:21:
[...]

Werkt perfect hier.. 97.92 en niks te klagen of te zeggen over SCDA ;)
Werkt hier ook prima op mijn 8800GTX, zowel in Xp als in Vista, wel wat aanpassingen moeten doen in de ´ini´. Google was een prima hulp voor me......!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Anoniem: 107573 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:02:
Nee joh, ik heb voor mijn GTX ook een tijdje die voeding gehad, en dat ging ook prima. Dus voor een GTS moet het zeker geen probleem zijn.

Edit: deze bedoel je toch? met dual 12v rails. Die kan 32a geven. http://tweakers.net/productsurvey/survey/1335
Ja die is 't, maar d'r staat op de voeding: 12V1 (Max 18A, cont. 12A), 12V2 (Max 16A, cont. 10A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Jorn1986 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:00:
[...]

Even een opmerking: een 450 watt voeding met 26A op de +12 volt rail kan nog nét een 8800GTX trekken... Just FYI! Ben zelf dus in het bezit van een 8800GTX i.c.m. een voeding met 26A op de +12 volt rail.
Dat kan, echter loop je natuurlijk wel wat risico als je voeding het net trekt. Ook ligt het eraan hoeveel andere apparatuur je op je voeding hebt aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23460

Toevallig vrijdag een opgeblazen voeding vervangen van een pc. Daar hingen 3 dikke HDD's, een x800, 2 cd's en wat insteek kaarten aan een 350 watt chieftec voeding.. Na het verwisselen van de VGA met een andere was hij helemaal stil en na vivisectie van het stinkende ding bleken verschillende pootjes verkoold te zijn.. opgeblazen! En ik verdenk te zware belasting als oorzaak..
Dus onder de minimum gaan zitten kan duur worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bramm schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:06:
[...]

Ja die is 't, maar d'r staat op de voeding: 12V1 (Max 18A, cont. 12A), 12V2 (Max 16A, cont. 10A)
Tja als je het niet vertrouwd, ga je wat ruimer zitten. Ik heb ook voor de zekerheid een Antec 550w gekocht. Maar mijn 8800GTX draaide de eerste 3 weken prima op die Coolermaster 450w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach zoals voedingen een aantal jaar geleden onderschat werden, worden ze nu erg overschat. :P

Ik wil het belang van een goede voeding niet ontkennen, integendeel het is heel belangrijk maar je hebt echt geen 750watt voeding nodig om een 8800GTX te runnen.

Zal het vanavond weer ns nameten maar geloof dat ik met mijn set tijdens het gamen maximaal 380watt ofzo uit het stopcontact (kabel voeding - wattmeter- stopcontact). Een stabiele 480watt voeding is dan echt wel goed genoeg. Pas als je SLI draait is er noodzaak om hoger te gaan imo. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 12-02-2007 12:55 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23460

Nog belangrijker: welke voeding..
Een A merk (antec, coolermaster, enermax, OCZ, enz) 450 watt is beter dan een 600 watt audio-sonic/flowerpower/LC-power cheap-ass B merk..
Bij voedingen is goedkoop duurkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 23460 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:14:
Nog belangrijker: welke voeding..
Een A merk (antec, coolermaster, enermax, OCZ, enz) 450 watt is beter dan een 600 watt audio-sonic/flowerpower/LC-power cheap-ass B merk..
Bij voedingen is goedkoop duurkoop!
inderdaad.

Heb het even opgemeten.

PC staat uit: 14-17 watt
Boot: max 324 watt
PC idle/internet pagina bekijken en progs opstarten. 255-300watt
BF2: 1280*1024 alles max op een 32player server. 340watt maximaal.
Dit zijn de wattages gemeten rechtstreeks bij het stopcontact via een Voltcraft Energy Monitor 3000.
Dat betekent dus dat de onderdelen bij een 80% voedingefficiency "maar" maximaal 275watt gebruiken.

Wellicht gebruikt een dualcore cpu wat meer, maar imo bewijst dit dat een goede stabiele voeding van 450a500 watt voldoende is voor een single highend 8800gtx setup.

Dus als je die al hebt is het imo niet nodig een nieuwe te kopen. :)

(ps: Nofi !! maar diegenen die in de markt zijn voor een R600 hebben volgens de geruchten wellicht wel een zwaardere nodig... )

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 12-02-2007 15:30 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Anoniem: 107573 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:39:
[...]

Tja als je het niet vertrouwd, ga je wat ruimer zitten. Ik heb ook voor de zekerheid een Antec 550w gekocht. Maar mijn 8800GTX draaide de eerste 3 weken prima op die Coolermaster 450w.
Das mooi, dan blijf ik bij m'n 450Watt Coolermaster. Ik ga toch een GTS halen en een nieuwe voeding is ook zo weer 100 ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zou een kaart kunnen zijn die de concurrent een harde klap uitdeelt;

Betaalbaar, snel, en DX10.

Prachtig kaartje voor een prachtige prijs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD

Met mijn huidige voeding kan ik een overclockte 7900GT draaien. En dat is volgens de papieren ook niet mogelijk.
Het is een Aopen 300W voeding met 18A op de 12V rail. Deze zou dus geen 8800GTS trekken?

En welke voeding zou dan wel voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151544

als je erop let zijn er wel games waar hij vind ik serieus dropt op hoge resoluites met veel eye candy. ik zou hem niet aanraden als je van plan bent deze kaart een vrij langde tijd te houden en DX10 games gaat spelen, dat geheugen gaat echt niet meer genoeg zijn. zie serieus sam 2 al op hoge resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Frank76NL schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:32:
[...]
Met mijn huidige voeding kan ik een overclockte 7900GT draaien. En dat is volgens de papieren ook niet mogelijk.
Het is een Aopen 300W voeding met 18A op de 12V rail. Deze zou dus geen 8800GTS trekken?

En welke voeding zou dan wel voldoen?
Beetje moeilijk om te voorspellen als je de rest van je specs niet post O-) .Hoe ziet de rest van je specs eruit?

Safe om te zeggen dat je met een A-merk 480watter zeker weten uit de voeten moet kunnen. Ik heb een 8800gts samen met:

A64 x2 3800+
2x 1gb ram
3 HD's
1 dvdrw
1 12v pomp
7 fans

Volledige specs, zie signature.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Voedingen koopgids.

62 ATX voedingen vergeleken.

Voor een GTS zal een goeie A-MERK 450W of meer wel voldoen.

Misschien handig om even in de TS te vermelden wat voor voeding nodig is voor een GTX of GTS. Dit wordt wel erg vaak gevraagd! :o

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 12-02-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

Ook nog info over temps?

En weet iemand of er al alternatieve koeling beschikbaar is voor de 8 serie? Of zijn de stock koelers zo goed dat dit niet de moeite waard is?

[ Voor 23% gewijzigd door Brainless-NL op 12-02-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
aramdin schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:21:
[...]

Beetje moeilijk om te voorspellen als je de rest van je specs niet post O-) .Hoe ziet de rest van je specs eruit?

Safe om te zeggen dat je met een A-merk 480watter zeker weten uit de voeten moet kunnen. Ik heb een 8800gts samen met:

A64 x2 3800+
2x 1gb ram
3 HD's
1 dvdrw
1 12v pomp
7 fans

Volledige specs, zie signature.
AMD64 3200+@suck
7900GT @GTX > 8800GTS
4x 512 MB RAM
DVD-Rom drive
DVD-RW drive
2 HHD's
1 casefan

"8800 GTS: 12V rating van 26 benodigd"

Ik zie geen A-voedingen die hier aan voldoen. |:(

Of kan ik dit gewoon bijplaatsen (voor en non-SLI-opstelling)?
http://thermaltake.com/pr...PurePower/w0099/w0099.asp
Edit: reeds gevonden, kan ook voor een non-SLI-opstelling.

Dan weet ik tenminste zeker da ik genoeg juice heb. :)

[ Voor 13% gewijzigd door FrankNLD op 13-02-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik begrijp het ook niet helemaal,maar mischien kan iemand me vertellen ,wat mijn voeding voor rating heeft aan de hand van een link...

http://h1124473.serverkom...erty_datasheet_deu_02.pdf

Heeft de 500W nu een rating van 22A of 384W(32A)??

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Een iets betere review van de 8800GTS 320MB:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2926&p=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Frank76NL schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:52:

"8800 GTS: 12V rating van 26 benodigd"

Ik zie geen A-voedingen die hier aan voldoen. |:(
Er zijn zat voedingen die voldoen aan die eis. Let erop dat je de combined power neemt van de 12V lijnen. Lees anders eens 'welke voeding heb ik nodig?' en scroll dan naar 'combined power'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bullus schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:01:
Ik begrijp het ook niet helemaal,maar mischien kan iemand me vertellen ,wat mijn voeding voor rating heeft aan de hand van een link...

http://h1124473.serverkom...erty_datasheet_deu_02.pdf

Heeft de 500W nu een rating van 22A of 384W(32A)??
32A.

Die 500W Liberty trekt een GTS en GTX beide wel hoor. Dat zijn wel goede voedingen.

Kheb zelf de 620W versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Mooi ;) , omdat we toch ff over voedingen hebben....
stel ik wil een videokaart aansluiten met een 8pins pci-e connector, moet ik dan een nieuwe voeding halen of zijn er stekkers in de handel?.(ik kan nu dual 6pins-pci-e aansluiten)

Heb al een mail gestuurd naar enermax ,maar krijg geen reactie terug

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik weet niet of die stekkers er zijn. Volgens mij bestaan die (nog) niet.

Maar die komen er wel.

Nog een linkje.

Enermax voeding met deze stekkertjes. :P

Hopen dat ik eventueel later een losse Enermax 8-pins PCI-e kabel kan kopen. Zou wel handig wezen voor modulaire voedingen. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 12-02-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordawesome
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 21:44
Heeft iemand al overklok resultaten gevonden van de club3d GTS 320mb kaart in een review? Of heeft iemand misschien deze kaart al gekocht en op overklokken getest? Hij is op dit moment de meest aangeboden en goedkoopste GTS 320mb kaart op pricewatch en ik wil hem graag bestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door lordawesome op 12-02-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Ben van plan up te graden X1900XTX > 8800GTS 640MB of wellicht een 8800GTX. Iemand die voor deze situaties pros en cons heeft i.v.m. met de introductie G84Ultra/R600/G81 prijs etc.? Ik heb gewoon verder een 500W Seasonic SLI voeding, das geen probleem, hitte en herrie ook niet ;). Mijn budget ligt op circa 360 euro, toevallig is de GTS ent 340 :D

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

nzweers schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:28:
Heeft iemand al overklok resultaten gevonden van de club3d GTS 320mb kaart in een review? Of heeft iemand misschien deze kaart al gekocht en op overklokken getest? Hij is op dit moment de meest aangeboden en goedkoopste GTS 320mb kaart op pricewatch en ik wil hem graag bestellen.
Ach al die kaarten klokken zo'n beetje hetzelde. Ik zie op Hardware.Info dat ze meestal tussen de 600 en 660MHz core doen, en het geheugen tussen de 950 en 1000MHz.

Vergelijk ze hier maar eens:

http://www.hardware.info/.../ZGZnmmZsyQ/searchbyspec/

Op 8800GTS klikken, en dan specificaties vergelijken. Dan kan je in een tabel ook de max OC zien.

[ Voor 62% gewijzigd door Format-C op 12-02-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Over de 8800GTS 320mb, de Anandtech review laat een minder rooskleurig beeld zijn dan andere reviews. Ik vind wel dat ze bij Anandtech een afwijkende review hebben staan; ze kijken meer naar wanneer de 320mb limiterend worden dan een standaard review. Omdat de 8800GTS 320mb aanzienlijk minder geheugen, presteert deze vaak slechter dan de 640mb variant in deze review. Maar er zitten wat haken en ogen aan...
Zo nemen ze bijvoorbeeld de resolutie 1600*1200 als minimum... Beetje overdreven. Hoewel ik plan om op die resolutie te gaan gamen (heb nog een heerlijke CRT ;) ), is 1280*1024 de standaard en begint 1680*1050 pas net op te komen.
Ook draaien ze alle games op Ultra Quality, zodat ze 100% het maximale uit het geheugen halen. Voor deze review is het prima, maar vaak is het zo dat High Qual maar minimaal "lelijker" is dan Ultra, waardoor ze nadruk leggen op iets marginaals.

Alsnog kan ik de 8800GTS 320mb zeer aanraden, want hij is vanaf vandaag al verkrijgbaar voor een schappelijke 272€ :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
Verdacht goedkope GTX en GTS kaarten :D
Afbeeldingslocatie: http://diederikdk.googlepages.com/gtxpricewatch.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

aval0ne schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:31:
Verdacht goedkope GTX en GTS kaarten :D
[afbeelding]
Er staat ook gewoon een GTS met DDR4 tussen :?
Die mensen sliepen nog toen ze dit invulden :X

EDIT
Na wat reviews door te nemen is het duidelijk dat er grote verschillen zijn in prestaties. Meestal komt dat door een nét andere instelling (high ipv ultra texture qual). Bijvoorbeeld bij Anandtech laten ze zien dat de GTS 320mb instort in BF2 op hoge resoltuties als je er AA overheen gooit, bij Guru3D zeggen ze het volgende:
Doing 80-90 frames per second on average at 2048x1536 with 4xAA and 16xAF for just over 300 bucks however is wonderful.
Tja... wat is het nou?

[ Voor 42% gewijzigd door XanderDrake op 13-02-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Denk dat de 640mb versie slimmer is om te nemen op een 24" ......wat denken jullie ? Ik ga voor een 24" en heb nu nog een 7800gtx maar wil wel eens een spelletje BF2 doen op een behoorlijk resolutie.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:33:
Denk dat de 640mb versie slimmer is om te nemen op een 24" ......wat denken jullie ? Ik ga voor een 24" en heb nu nog een 7800gtx maar wil wel eens een spelletje BF2 doen op een behoorlijk resolutie.
Voor het kleine prijsverschil dat er is zou IK zeker een 8800GTS 640 nemen.
Zeker ivm hogere AA & Resoluties. De 8800GTS 320 is een perfecte oplossing voor gamers op een 19" TFT die niet boven een resolutie van 1600*1200 komen. Want in die resoluties presteren ze bijna nog gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207142

Ik heb een vraagje, ben niet de meest geweldige tweaker, maar weet over het algemeen mijn weg wel te vinden.

nadat mijn computer zichzelf had opgeblazen heb ik een nieuw systeem aangeschaft:

M2N-SLI DELUXE
AMD Athlon 64 X2 4600+
xfx 8800GTX
en 2g geheugen
500 Watt voeding

alle drivers zijn (voor zover ik tot nu toe weet) up to date..

nou heb ik laatst het spel vanguard gekocht en probeer alles op zn hoogst te zetten (AA en dergelijke uit) maar het loopt simpelweg gewoon niet lekker, happert enzo en zodra ik een stad of iets dergelijks inkom gaat hij lekker over zn nek..

nou heb ik oblivion geinstalleerd met alles op zn hoogst met de AA+HDR gebeuren en loopt zo soepel als ik weet niet wat.. geen framedrops whatsoever

met het installeren van de nieuwe nVidia drivers word het alleen maar erger eigenlijk (tevens krijg ik onzichtbare frames in mn spel die text blokkeren)

nou heb ik zelf het idee dat dit gewoon door het spel zelf komt, maar misschien heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Laatst online: 16-01-2016
Tranzy schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:33:
Ik vind het zelfs zo ver gaan, dat de GTS 640 MB variant een beetje uit de markt is geprijsd nou:

- mensen met wat minder eisen kopen een GTS 320MB
- wil je meer uitgeven? dan koop je de GTX, en niet de GTS met 640MB

Dus Tranzy; jij moet de GTX hebben met je 1920x1200 resolutie!!
Anoniem: 207142 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:17:
Ik heb een vraagje, ben niet de meest geweldige tweaker, maar weet over het algemeen mijn weg wel te vinden.

nadat mijn computer zichzelf had opgeblazen heb ik een nieuw systeem aangeschaft:

M2N-SLI DELUXE
AMD Athlon 64 X2 4600+
xfx 8800GTX
en 2g geheugen
500 Watt voeding

alle drivers zijn (voor zover ik tot nu toe weet) up to date..

nou heb ik laatst het spel vanguard gekocht en probeer alles op zn hoogst te zetten (AA en dergelijke uit) maar het loopt simpelweg gewoon niet lekker, happert enzo en zodra ik een stad of iets dergelijks inkom gaat hij lekker over zn nek..

nou heb ik oblivion geinstalleerd met alles op zn hoogst met de AA+HDR gebeuren en loopt zo soepel als ik weet niet wat.. geen framedrops whatsoever

met het installeren van de nieuwe nVidia drivers word het alleen maar erger eigenlijk (tevens krijg ik onzichtbare frames in mn spel die text blokkeren)

nou heb ik zelf het idee dat dit gewoon door het spel zelf komt, maar misschien heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Ik kan je helaas niet helpen met je probleem, maar WAAROM heb je zo'n bagger-cpu met zo'n dikke videokaart? Die dure kaart komt zo totaal niet tot z'n recht. Had je niet beter een E6300 kunnen kopen?

[ Voor 52% gewijzigd door CHRING op 13-02-2007 11:29 ]

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit was het meest voorhanden met het budget wat ik had, het was op een zondag en met mijn geduld.. of wacht.. geduld is er niet bij mij :(

en zo slecht is hij nou toch ook weer niet :?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 207142 op 13-02-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

@reloaded Op welke resolutie speel je?

@Tranzy Ik zou ook gaan voor een GTX. Ik draai mijn games ook op een 24'' het liefst in een native resolutie (1920x1200), maar het is wel enorm veel voor mijn 7900GTX. Daarom hou ik deze topic in de gaten voor een evt. vervanging met 8800GTX. Je eisen moet je ook baseren op de soort spellen die je wilt spelen. De wat oudere kunnen prima op zelfs een 7900GTX, maar de wat nieuwere, op zo'n hoge reso (en zeker met alle foefjes aan) niet! ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sl1200 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:40:
@reloaded Op welke resolutie speel je?
1280 x 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Anoniem: 207142 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:36:
Dit was het meest voorhanden met het budget wat ik had, het was op een zondag en met mijn geduld.. of wacht.. geduld is er niet bij mij :(

en zo slecht is hij nou toch ook weer niet :?
Die 4600+ houdt een e6300 best aardig bij in de benchmarks, dus zo slecht is ie zeker niet. Als je gaat overclocken wordt het wel een ander verhaal, dat doen die core2's nou eenmaal gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Mikey5times schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:45:
[...]

Die 4600+ houdt een e6300 best aardig bij in de benchmarks, dus zo slecht is ie zeker niet. Als je gaat overclocken wordt het wel een ander verhaal, dat doen die core2's nou eenmaal gruwelijk.
Ik mag toch aannemen dat je op z'n minst de max eruit perst met stock-air cooling. En dan pas vergelijken ja..

Doe je dat niet? Eigen stomme schuld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
CHRING schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:50:
[...]

Ik mag toch aannemen dat je op z'n minst de max eruit perst met stock-air cooling. En dan pas vergelijken ja..

Doe je dat niet? Eigen stomme schuld :+
off-topic: ik zou zelf ook voor de core2 gaan, maar om die 4600+ gelijk een bagger-cpu te noemen vind ik overdreven. En niet iedereen is een overclocker trouwens (ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
Mikey5times schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:55:
[...]

off-topic: ik zou zelf ook voor de core2 gaan, maar om die 4600+ gelijk een bagger-cpu te noemen vind ik overdreven. En niet iedereen is een overclocker trouwens (ik wel).
off-topic: Je hebt gelijk, bagger-cpu is wat overdreven O-)
En niet iedereen is een overclocker, dat is waar. Maar gewoon weten hoe een bios werkt, en dus gewoon je fsb omhoog gooien zonder het aanpassen van volts of wat dan ook, is amper overclocken te noemen.. dat zou toch echt iedereen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben geen overclocker, nooit gedaan en geen zin om met mn huidige systeem dit te doen, wat dat betreft heb ik weinig ervaring hiermee en ben ik te bang dat ik iets niet goed doe, maar laten we weer on-topic gaan en dit laten rusten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 10:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een vraag. In de pricewatch vind ik deze terug: Club3D GeForce 8800 GTS, 320MB DDR3, (PCI-e, Dual DVI) CGNX-GTS8820 voor 272 euro. Deze is daarmee een goed stukje goedkoper (ca. 30-40 euro) dan 320 MB varianten van andere merken. Is there a catch? Is dit een kaart met andere kloksnelheden misschien? Het prijsverschil tussen deze en de 640MB varianten is aanzienlijk, van de overige merken vind ik dit nog wel meevallen namelijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Ik heb een 22" 1680x1050 scherm en ik vraag me af of 8800gts 320mb of 640mb nu voor een jaartje slim is...is 1600X1200 niet iets zwaarder dan 1680x1050?

Iemand onderbouwde ideen m.b.t. welke kaart de beste aankoop is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Topicstarter
Ik heb een 8800GTS met 640MB.
Sinds gisteren ook zo'n 22" Widescreen. Super!
Met FS2004 heb ik geen verschil gemerkt in framerate tenopzichte van mijn 17" setup.
Dus in dat opzicht ben ik blij dat m'n kaart het goed trekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-06 14:13
De GTS 640mb is niet genoeg als je op 1920x1200 wilt spelen ? Ik wil binnenkort ook een nieuwe kaart kopen aangezien mijn 6800GT nu wel problemen gaat krijgen met spellen als coh op native res. Ik wou eigenlijk een GTS kopen. Dacht dat die de hoge reso wel aankon. Ben van plan om in ieder geval Company of Heroes en CC3 volluit te kunnen spelen. Maar als een GTX erg veel uitmaakt ten opzichte van een GTS dan spaar ik nog even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 20:50

McLambo

MTB Junky

Ik heb net in November een 7900GTO gekocht (512mb) en zit me af te vragen of het slim is om deze nu nog voor een redelijk bedrag te verkopen en dan voor zo'n 320mb GTS te gaan. Op Guru3d zeggen zeg dat het een hele mooie kaart is voor het geld, maar dat toekomstige texture-memory-hungy games er een stuk minder op draaien (als voorbeeld GRAW)... Ik heb me net voorgenomen voorlopig ook geen hardware meer te kopen. .... :X
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.