Kaap schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:10:
Ik wordt echt een beetje moe van Jewelcrafting. Ik zit nu op 372 en kan leuke dingen maken hoor. Ik heb ook mining om zelf gems te minen. Punt is, de simpele groene gems verkopen amper. De rare gems wel. Maar ja, die mine je dus zelden. Optie is dus de AH. Maar ja, men denkt dus dat een rare gem wel 50 tot 100G mag kosten.
Over designs maar niet te spreken, prijzen van 300 tot 600G zijn geen luxe hoor.
En dan vinden mensen het gek als ik een rare gem voor ze craft, met de mats, en dan 75G vraag. Nee, zo verkoopt die zooi niet nee. Mensen willen wel de mats voor veel verkopen maar de crafts niet voor zoveel kopen.
Vanmorgen nog, gastje wou 2 rare gems, een 16AP gem en een 4STR/4 crit gem. Ik had mats. De gems kosten op de AH resp. 50G en 80G. dus ik vraag alleen de mats kosten ala 130G. Begint ie me daar een partij te schelden, scammer dit en scammer dat.
*zucht*

Ik ben zelf al enige tijd 375 JC, en heb op 1 of 2 na elke rare world drop. Wat ik irritant vind is:
- rare gems zijn 40-50g op de AH, ik vraag 20g voor het craften met mats, 70g totaal, mensen snappen dat neit en zeggen dat ik overpirced ben
- designs gaan op mijn server voor 50-200g maar die heb ik niet meer nodig
- greens verkoop ik voor 10g per stuk, krijg er genoeg van binnen, en verkoop zo 5-10 per dag, is weer een 50-100g
Verder baal ik van conversaties alla:
- druid: 'ik heb een gem nodig'
- ik: shift click om de class te zien, laten we zeggen druid
- ik: 'welke kleur, welke stats?'
- druid: 'ja, gewoon een goede, met melee stats'
- ik: 'normal of rare? rood, blauw, geel? wat voor stats?'
- druid: 'rare natuurlijk!'
- ik: 'welke kleur sockets?'
- druid: 'rood en blauw'
- ik: 'hit, crit, agi, str, stamina, defense, dodge, parry, wat voor stats?'
en uiteindelijk komen we er wel uit, met meer dan 50 verschillende designs kan het tot 10 minuten duren voordat iemand een keuze maakt, waarop ik vervolgens aangeef dat voor de rare gems ze zelf voor de mats moeten zorgen omdat ik die niet heb meestal, of niet uit wil geven omdat ze voor guildies zijn. Vervolgens noem ik nogmaals mijn prijzen en verkoop ze een aantal normal gems ipv de rare
En ik noem de kwaliteit nooit meer 'blue gems' of 'green gems' want dan krijg ik standaard de reply 'but i need red gems?' oid, dus altijd rare en normal of epic...
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan