[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuiet
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 14:16
Beste mensen ik ben in het bezit van de DFI LanParty UT nF4 SLI-D en draai Windows Vista Home Premium, ik krijg om het uur en tijdens het opstarten van games een blue screen met de tekst "IRQ-NO-LESS-OR-EQUAL, ook in mijn logboek geeft hij telkens IRQARB: ACPI BIOS bevat geen IRQ voor het apparaat in PCI slot 14,13,12,11 functie 0. Het vreemde is, is dat ik alleen maar een 8800 GTX heb en niks in mijn PCI sloten heb zitten. Ik heb bios versie van 2006/04/06 bios :406 van de DFI site :

http://us.dfi.com.tw/Supp...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=US

Ik heb alles geprobeerd in de bios om APCI uit te zetten maar dan boot Vista niet meer en komt er een soort opstartscherm met de tekst Bios ondersteunt APCI niet en stop Vista CD erin.
Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar, kan er niks over vinden en krijg het niet opgelost. En word er gewoon gestoord van.
Is er misschien een nieuwe bios versie die dat oplost???, ik heb dit bordje ook nog niet zo lang.
Wie kan mij helpen?? Ik heb dit probleem namelijk niet met Win XP
Ikweet niet of ik hier op de juiste plek ben om dat te vragen :?

[ Voor 4% gewijzigd door Inuiet op 06-07-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
Ik zou proberen een andere driver voor je videokaart te installeren.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuiet
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-06 14:16
Ik heb de laatste Nieuwe nvidia drivers erop en de kaart zit er nu 8 dagen in, hiervoor had ik een x1900xtx met hetzelfde probleem.
Chipset drivers zijn ook de laatste nieuwe van de nvidia site
Sata drivers zijn ook die van de DFI site voor vista.
En alle drivers die vista aangeeft via windows update heb ik ook geprobeerd met en zonder
Is er toevallig al een nieuwere bios?? of heb ik die al??

[ Voor 7% gewijzigd door Inuiet op 06-07-2007 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jou geheugen wel 100% stabiel? Die melding heb ik wel is gekregen toen ik mijn geheugen iets te ver duwde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

timbry schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 22:58:
Heb je in de bios het geugen wel op 2T gezet?
Jazeker, dat doet hij standaart.
Geloof dat 1T niet eens kan met 4x512. (met mn andere bordjes iig niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb dus bij deze m'n Ultra-D gesloopt :X
Ik had last van instabiliteit, vermoedelijk omdat m'n northbridge nogal warm werd (rond de 50°C). Dus daarom de koeler er maar eens afgehaald om de standaard koelpasta meuk te vervangen voor AS5.
De standaard kauwgom bleek nogal lastig weg te krijgen, uiteindelijk lukte het na flink poetsen met aceton. Gevolg was wel dat het foamstripje langs de rand ook was opgelost. Ik denk: dat maakt niet veel uit. Op de northbridge naast de core zitten wat bruggen, maar onder die foamrand zat een harde plastic laag dus dat isoleerde toch wel.
Waar ik echter niet aan dacht was dat de heatsink nu ietsje scheef kwam te zitten en de smd weerstandjes raakte op het bord. Gevolg: de twee stroomledjes op het bord gaan branden als je de stekker in het stopcontact doet, maar als je probeert op te starten gebeurd er helemaal niets meer :/
Stom van me, geen garantie dus maar een andere zoeken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40

Dark

who tweaked the light?

:O beetje lame om achteraf te zeggen, maar daar kan je beter isolatieband op plakken voortaan... iig gecondoleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MadMarky schreef op zondag 08 juli 2007 @ 17:07:
Ik heb dus bij deze m'n Ultra-D gesloopt :X
Ik had last van instabiliteit, vermoedelijk omdat m'n northbridge nogal warm werd (rond de 50°C). Dus daarom de koeler er maar eens afgehaald om de standaard koelpasta meuk te vervangen voor AS5.
De standaard kauwgom bleek nogal lastig weg te krijgen, uiteindelijk lukte het na flink poetsen met aceton. Gevolg was wel dat het foamstripje langs de rand ook was opgelost. Ik denk: dat maakt niet veel uit. Op de northbridge naast de core zitten wat bruggen, maar onder die foamrand zat een harde plastic laag dus dat isoleerde toch wel.
Waar ik echter niet aan dacht was dat de heatsink nu ietsje scheef kwam te zitten en de smd weerstandjes raakte op het bord. Gevolg: de twee stroomledjes op het bord gaan branden als je de stekker in het stopcontact doet, maar als je probeert op te starten gebeurd er helemaal niets meer :/
Stom van me, geen garantie dus maar een andere zoeken.
Misschien toch maar mijn HR-05-SLI effe eraf halen en zo'n vierkant spacertje erop plakken die ik vergeten ben :$ Verder heb ik de oude meuk er met een mesje weggehaald, tricky dat wel :X

Weet je zeker dat Aceton wel een slim idee was ?? Ik heb Zalman STG1 erop die is heel simpel om aan te brengen en ook weer na een tijdje weg te halen : Verhard nooit en het is nog eens echt zo sinds ik het op mijn 1900XTX had zitten en de HR-03 om moest draaien tijdens de install van de HR-05-SLI \o/ :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

nero355 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:21:
[...]

Weet je zeker dat Aceton wel een slim idee was ?? Ik heb Zalman STG1 erop die is heel simpel om aan te brengen en ook weer na een tijdje weg te halen : Verhard nooit en het is nog eens echt zo sinds ik het op mijn 1900XTX had zitten en de HR-03 om moest draaien tijdens de install van de HR-05-SLI \o/ :Y)
Nee natuurlijk was aceton achteraf gezien geen goed idee :P
Ik heb wel Akasa TIM cleaner die normaalgesproken goed werkt, maar die had op deze troep nauwelijks uitwerking.
Enne, uit jouw verhaal maak ik op dat de heatsink gewoon vervangen hebt? Dat is ook niet zo'n punt, de northbridge zelf was bij mij gewoon schoon. Ik wou echter AS5 op de standaard heatsink gebruiken, daarvoor moest ie echter eerst schoon.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Als ik man Opteron 170 wil overklokken, moet ik mijn dividers omlaag schroeven. Gewoon 200MHz lukt niet. Wanneer hij op 10x260 draaide, moest ik mijn dividers op 133MHz zetten. Niet echt zoals het hoort. Geheugen, 4x512MB Crucial Ballistix PC4000.

btw, wat is precies de beste bios voor mijn DFI Lanparty UT SLI-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dj-sannieboy schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:54:
Als ik man Opteron 170 wil overklokken, moet ik mijn dividers omlaag schroeven. Gewoon 200MHz lukt niet. Wanneer hij op 10x260 draaide, moest ik mijn dividers op 133MHz zetten. Niet echt zoals het hoort. Geheugen, 4x512MB Crucial Ballistix PC4000.

btw, wat is precies de beste bios voor mijn DFI Lanparty UT SLI-D
met 4 reepjes moet je al snel met een divider werken, probeer eens 2, grote kans dat het dan lekkerder klokt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dark schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:45:
[...]

met 4 reepjes moet je al snel met een divider werken, probeer eens 2, grote kans dat het dan lekkerder klokt...
Toch werkte het wel prima met mijn Epox nforce 3 bordje. Die hield gewoon automatisch de 200MHz aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Ik heb wat probleempjes met mijn NF4 SLI-D bordje. Ik probeer een fatsoenlijke overklok te behalen alleen tot nu toe ben ik nog niet waar ik wil. Huidige setup:

X2 3800 @ 2600Mhz , 10x260
KHX 2x1GB op 1,5-3-2-6 @ ~217Mhz

Welnu, bij het verhogen van de HTT naar 265 of hoger wil meneer niet meer booten.
Na uitvoerig testen blijkt dat proc de 2700 wel moet kunnen halen en dat het geheugen alles onder de 220 wel moet trekken (geheugen wil ook voor geen reet dus maargoed dat is ander verhaal)
Maar ik krijg de pc met geen mogelijkheid opgestart met een HTT hoger dan 265 (!)
Ik dacht dat die DFI borden de 300 HTT makkelijk konden halen |:(

Bus staat op het moment altijd op 3x
Chipsetvoltage geprobeert op : 1,5 1,6 1,7
LTD voltage geprobeert op: 1,2 1,3

Zie ik iets over het hoofd? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Phorze schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:46:
Ik heb wat probleempjes met mijn NF4 SLI-D bordje. Ik probeer een fatsoenlijke overklok te behalen alleen tot nu toe ben ik nog niet waar ik wil. Huidige setup:

X2 3800 @ 2600Mhz , 10x260
KHX 2x1GB op 1,5-3-2-6 @ ~217Mhz

Welnu, bij het verhogen van de HTT naar 265 of hoger wil meneer niet meer booten.
Na uitvoerig testen blijkt dat proc de 2700 wel moet kunnen halen en dat het geheugen alles onder de 220 wel moet trekken (geheugen wil ook voor geen reet dus maargoed dat is ander verhaal)
Maar ik krijg de pc met geen mogelijkheid opgestart met een HTT hoger dan 265 (!)
Ik dacht dat die DFI borden de 300 HTT makkelijk konden halen |:(

Bus staat op het moment altijd op 3x
Chipsetvoltage geprobeert op : 1,5 1,6 1,7
LTD voltage geprobeert op: 1,2 1,3

Zie ik iets over het hoofd? :'(
Hier wilde hij niet hoger dan 260.
Maar moet mn geheugen dan op 133MHz laten lopen.
Welke bios heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
KHX 2x1GB op 1,5-3-2-6 @ ~217Mhz?

Klopt dit wel? Die 1,5 lijkt me onwaarschijnlijk. Normaal staat die voor 1 reep van een gig op 3.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:06:
[...]

Hier wilde hij niet hoger dan 260.
Maar moet mn geheugen dan op 133MHz laten lopen.
Welke bios heb jij?
Ik heb het hier over de maximale HTT, dus puur om het uit te testen met idd geheugen op laag en multiplier op laag.
Ik gebruik de (naar mijn weten) laatste versie 704 meen ik van de TMOD cd.
Misschien inderdaad nog eens wat andere biossen bekijken , misschien dat dat helpt.
timbry schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:21:
KHX 2x1GB op 1,5-3-2-6 @ ~217Mhz?

Klopt dit wel? Die 1,5 lijkt me onwaarschijnlijk. Normaal staat die voor 1 reep van een gig op 3.
Deze reepjes van kingston (hyper x) kunnen inderdaad zonder problemen draaien op 1,5 CAS.
In de SPD staat inderdaad 3 maar ze zijn rated op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Cas 1.5 is volgens mij gewoon Cas 2.
De memcontroller van je A64 ondersteunt namelijk geen Cas 1.5

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Demon_Eyez schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 12:11:
Cas 1.5 is volgens mij gewoon Cas 2.
De memcontroller van je A64 ondersteunt namelijk geen Cas 1.5
Is dat zo? ik merk toch een heel klein verschil hoor.
Ook in deze review
word een verschil gemeten tussen CAS 2 en 1,5.
Klinkt ook onlogisch dat de memory controller hierop niet draait aangezien de optie in het bios aanwezig is. Ook cpu-z geeft netjes cas 1,5 aan.

Maar , nog even over mijn vraag, is het normaal voor de ultra-d en sli-d bordjes dat de HTT niet veel verder komt dan 260-265 ?

[ Voor 11% gewijzigd door Phorze op 11-07-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

gewoon die repen op spd waardes zetten, c3338 en dan nog eens kijken of de htt niet hoger wil? het is gewoon niet handig om de memcontroller van 2 kanten tegelijk onder druk te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Phorze schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:15:
[...]

Is dat zo? ik merk toch een heel klein verschil hoor.
Ook in deze review
word een verschil gemeten tussen CAS 2 en 1,5.
Klinkt ook onlogisch dat de memory controller hierop niet draait aangezien de optie in het bios aanwezig is. Ook cpu-z geeft netjes cas 1,5 aan.

Maar , nog even over mijn vraag, is het normaal voor de ultra-d en sli-d bordjes dat de HTT niet veel verder komt dan 260-265 ?
Letterlijk uit het grote A64 topic hier op GoT

"CAS Latency (TCL): Dit is een ram timing, hoe lager hoe beter, bij TCCD is 2,5 het gunstigste en bij BH-5 is 2 het gunstigste. Cas 1,5 maakt bij A64 niets uit."
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158831//

Dit is al zo veel keer getest, ook door de grote gerespecteerde sites zoals Anandtech en Xtreme.

FYI, ik heb dat bord ook gehad en behoorlijke grote OC gehaald qua HTT, heerlijk bordje.
Maar Cas 1.5 is gewoon niet interessant .
Cas 2.5 met een hoge HTT is dat wel

Wat betreft je HTT, die moet zeker wel de 300+ halen, zo niet dan doe je wat fout.
350 is ook te doen met een goede proc en het juiste ram

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Demon_Eyez schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:18:
[...]

Wat betreft je HTT, die moet zeker wel de 300+ halen, zo niet dan doe je wat fout.
Wat dan?

wanneer ik die van mij op 9x300 zet wilt hij windows niet meer laden. krijg een vage melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Welke melding? :/

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Voordat je boot in Windows, eerst maar eens memtest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Demon_Eyez schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 23:18:
[...]

Letterlijk uit het grote A64 topic hier op GoT

"CAS Latency (TCL): Dit is een ram timing, hoe lager hoe beter, bij TCCD is 2,5 het gunstigste en bij BH-5 is 2 het gunstigste. Cas 1,5 maakt bij A64 niets uit."
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158831//

Dit is al zo veel keer getest, ook door de grote gerespecteerde sites zoals Anandtech en Xtreme.

FYI, ik heb dat bord ook gehad en behoorlijke grote OC gehaald qua HTT, heerlijk bordje.
Maar Cas 1.5 is gewoon niet interessant .
Cas 2.5 met een hoge HTT is dat wel

Ok, weten we dat ook weer, ga ik eens testen met cas 2,5. Is kingston hyper x TCCD geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Dat ligt eraan. Wat is de precieze aanduiding van de reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Je hebt toch twee repen van elk 1GB? Dan kan het in elk geval nooit TCCD zijn of CH-5. Die chips bestaand niet in die grootte om er 1GB van te maken. Die vind je alleen terug op 512- of 256MB reepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

M'n chipset is hier continu tussen de 45 en de 50 graden, is dit niet erg warm? M'n cpu blijft een stuk koeler. Onder full load werk zijn er af en toe ook freezes, erg irritant.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Was bij mij ook. Zet er maar een Thermalright HR-05-sli. Bij mij daalde de temp 5 graden en met een fan erop nog eens een keer 5 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

34 Graden is mijn chipset nu.
Ruim voldoende dus !

Vind wel dat mn PWM IC warm wordt, maarja.. fannetje erop en dat is ook weer goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ben dus weeral aan het overklokken maar heb een beetje een offtopic vraag maar denk toch dat het hier gesteld mag worden.

Ik gebruik een usb toetsenbord en ik geraak wel in m'n bios door delete te drukken maar andere toetsen werken niet. Bijvoorbeeld als ik windows wil installeren moet ik een ps2 toetsenbord nemen anders gebeurt er niets. Waar kan ik dit in het bios instellen dat een usb toetsenbord wel werkt tijdens de POST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
blubbers schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:40:
Ik gebruik een usb toetsenbord en ik geraak wel in m'n bios door delete te drukken maar andere toetsen werken niet. Bijvoorbeeld als ik windows wil installeren moet ik een ps2 toetsenbord nemen anders gebeurt er niets. Waar kan ik dit in het bios instellen dat een usb toetsenbord wel werkt tijdens de POST?
offtopic:
Legacy USB aan zetten in het BIOS.

@onder: Ook zoeits. Google anders eens ipv hier offtopic vragen te stellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 17-07-2007 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Wat betekend support USB keyboard dan? Dat stond namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik kreeg mijn toetsenbord ook met geen mogelijkheid aan de praat in de bios. Ik heb er nu maar een ps/2 verloopje aan zitten.

@timbry:
HR-05-SLI is besteld :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
@madMarky:
Goeie investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
blubbers schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 22:32:
Wat betekend support USB keyboard dan? Dat stond namelijk uit.
Die moet je aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Moet helemaal niet, ik heb die optie bijv uit staan en alles werkt perfect.
Ik heb wel geen USB toetsenbord, that is.

Maar voor een USB tobo moet het wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIOS-vraagje ;)

In Advanced Chipset Features .....
waar staan ...
- CPU spread Spectrum
- SATA spread spectrum
- PCIE spread spectrum

... voor :?

Wat doen die 3 parameters :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
k8skaaay schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:26:
Moet helemaal niet, ik heb die optie bijv uit staan en alles werkt perfect.
Ik heb wel geen USB toetsenbord, that is.

Maar voor een USB tobo moet het wel :).
Ik heb wel een usb toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 18:58:
BIOS-vraagje ;)

In Advanced Chipset Features .....
waar staan ...
- CPU spread Spectrum
- SATA spread spectrum
- PCIE spread spectrum

... voor :?

Wat doen die 3 parameters :?
Spread Spectrum is bedoeld om elektromagnetische storing tegen te gaan (indien je daar last van hebt). Wanneer je gaat overklokken is het ten strengste aan te raden om deze feature uit te schakelen, want hoe hoger je FSB hoe groter het effect van Spread Spectrum kan zijn. Het kan grote pieken in je FSB frequentie en daarmee instabiliteit veroorzaken, dat wil je niet hebben als je handmatig aan het overklokken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles en overal van die spectrum dingen dus uitschakelen :?
.... en hoe zit het nu met die Thermal Throttling van de cpu,.. wat vang ik daar mee aan ... staat nu op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Das alleen als de cpu boven een bepaalde kritieke temperatuur komt. Mag hopen voor je dat je die optie niet nodig gaat hebben ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
...en het werkt nog brak ook. In de eerste biossen van dit bord was het helemaal een ramp. Als je die functie aanzette bleef je sys continu uitvallen.
Dat is toen aangepast, als ik het goed herinner. Maar als je C'nQ draait, dan kan je Thermal Throttling toch beter uitzetten, de twee werken niet stabiel samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,
Heb 2de hands een LP UT NF4 SLI-DR expert gekocht. Omdat deze de HD op SATA niet wou zien heb ik een clear CMOS uitgevoerd. Na het opstarten, blijft het bord nu hangen bij de laatste LED, wat betekend dat VGA is gedetecteerd. Daarna zou het BIOS moeten laden. Ik zie op het beeldscherm alleen maar het plaatje van LANparty UT. Het BIOS wordt echter niet geladen.
spec's: Athlon 3700+, DVD-RW op IDE1, Asus 7600GT, HD SATA2 Hitachi 250Gb, 4x256Gb 430W voeding. Ik wil er nog een SLI en RAID inzetten.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sowieso wordt een BIOS niet zomaar geladen, daarvoor moet je een knop in drukken, wat meestal de Delete-knop is ;)

Verder heb je de harde schijf wel weer aangesloten, en staan in het BIOS de bootschijven goed? Wanneer je dit niet doet zal het bord niet weten waar het van moet booten en blijft het dus gewoon staan waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Gewoon bij het booten direct je delete knop inrammen. Dan kom je het bios wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

wellicht gaat die boot image met esc ook nog wel opzij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Die delete knop werk niet. Steker nog het hele toetsenbord doet niets. Is geen USB toetsenbord.
Meestal krijg je een hele rits van melden te zien van het BIOS. IRQ's enzo. Na het plaatje bevriest de pc.

[ Voor 51% gewijzigd door peter123 op 20-07-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

begin eens met helemaal geen drives aangesloten en 1 reepje mem in het oranje slotje het verste bij de cpu vandaan...

edit:
het lijkt erop alsof hij me de standaard instellingen niet die 4 reepjes wil draaien...?

[ Voor 29% gewijzigd door Dark op 20-07-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
4x256Gb????? Dat zal wel 4x256mb geheugen moeten zijn.

Het zal een hele toer worden om met 4 repen te draaien. Expert is op z'n best met 2 repen van een gig.

[ Voor 49% gewijzigd door timbry op 20-07-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Heb het even geprobeerd, maar komt nu niet verder dan het 3de lampje. Leuk die lampjes, maar ik heb nog nooit een moederbord gehad die het na een clear CMOS niet meer deed.
Het is inderdaad 4x256Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
volg de volgende procedure:

1 Zet de computer uit en haal de stroomstekker uit de voeding en druk een paar keer op de aan/uit knop
2 Clear de cmos(jumper verzetten)
3 Laat de pc 10 minuten zo staan.
4 Doe de stekker weer in de voeding.
5 Zet de jumper weer terug.
6 Plaats 1 reepje geheugen in het slot het verst weg van de cpu.
7 Start de pc en ...........hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

peter123 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:46:
Heb het even geprobeerd, maar komt nu niet verder dan het 3de lampje. Leuk die lampjes, maar ik heb nog nooit een moederbord gehad die het na een clear CMOS niet meer deed.
Het is inderdaad 4x256Mb.
hahah dan kende je dfi nog niet ;) ... het zijn heel gevoelige bordjes, maar als je het geduld hebt om hem uit te tweaken, kan je er ver mee komen...

met 2x bh5 repen van mushkin had ik ook dat hij niet wou starten met de standaard settings, met 1 reep starten, voltage omhoog doen, en daarna 2e reep bijzetten werkte het daarna prima...

edit:
bij de meeste biosen zijn de standaard timings nogal strak, zeker voor 4 repen...

[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 20-07-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Ben er uit. Er was 1 reepje kapot. Laat die nu net in de oranje DDR2 rij hebben gezeten. Heb 2x1Gb geheugen erin gezet et voila. Ben blij dat dat moederbord niet kapot is. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Heya,

op dit moment heb ik 1GB (2x512) OCZ EL DDR PC-3200 Dual Channel Platinum Rev.2 op mijn Ultra-D zitten en ik wil graag upgraden naar 2GB totaal. Is het het slimst om hetzelfde geheugensetje nogmaals te kopen zodat ik aan 2GB kom, of kan ik beter switchen naar ander geheugen in de vorm van 2x 1GB?

Uit de TS begrijp ik dat het 6.23-3 BIOS het beste is voor mij? (TCCD geheugen)

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Je kunt beter switchen naar 2x1gig. Ik weet niet of je bekend bent met DFI, maar anders is het heel lastig om het bord stabiel te krijgen met 4x512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

LOL Wat kraam jij de laatste posten allemaal onzin uit zeg.

4 x 512 is najuist op DFI goed stabiel te krijgen en niet op andere bordjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
k8skaaay schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:02:
LOL Wat kraam jij de laatste posten allemaal onzin uit zeg.

4 x 512 is najuist op DFI goed stabiel te krijgen en niet op andere bordjes.
Als je commentaar hebt op mijn posts, kun je dat ook op een normale manier zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Mja, op de OCZ Forums wordt dit ook aangeraden (2x 1GB). 4x512 is stabiel, maar minder snel. Probleem is eigenlijk dat mijn RAM (OCZ4001024ELDCPER2-K) zowat nergens meer te koop is..

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Tuurlijk is 4 x 512 langzamer, maar 4 x 512 kan/is ook stabiel. en met de huidige prijzen van DDR is het bijna (of je moet bijna 'stom' zijn) niet te doen om nieuwe repen te kopen.

De snelheid is verwaarloosbaar, wil je echter 1:1 gaan lopen met je FSB (of iets lager) tja.. dan zou ik ook 2 x 1 GiB pakken. (Maar ,eigenlijk zou ik dat ook weer niet doen , zie reden 2 regels omhoog!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net m'n chipset koeler vervangen door een HR-05-SLI met een 2000rpm 7cm Sharkoon fannetje erop. De temperatuur is 10 graden gedaald van 46 naar 36°C :)

Alleen waarom deze heatsink nu SLI heet :?
Bij de Lanparty NF4 is er zo weinig ruimte tussen de sloten dat ik SLI nu alsnog kan vergeten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71b4622872a570025fbfc83233df28cc/full.jpg

Misschien dat een gewone HR-05 er passief gekoeld net tussen had gekunt, maar 2 kaarten gaan zo echt niet meer passen. Niet dat ik er concrete plannen voor had :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Omdat de HR-05 op veel andere moederborden, van andere chipsets, niet past icm SLI, en de HR-05 juist wel.

Jammer trouwens dat je niet even gewacht hebt, en de HR-05 SLI IFX hebt gekocht; die is 80mm en schijnt een stuk beter te koelen nog.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

...en neemt nog meer ruimte in. Zoals je ziet is er nauwelijks ruimte tussen de VF900 en de Sharkoon, dan had de fan aan de onderkant gemonteerd moeten worden.
De eventuele extra koeling kan me ook niet zoveel boeien, 36°C is netjes en ik had NU een andere heatsink nodig zodat m'n systeem tenminste stabiel blijft met warme dagen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

MadMarky schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:
Net m'n chipset koeler vervangen door een HR-05-SLI met een 2000rpm 7cm Sharkoon fannetje erop. De temperatuur is 10 graden gedaald van 46 naar 36°C :)

Bij de Lanparty NF4 is er zo weinig ruimte tussen de sloten dat ik SLI nu alsnog kan vergeten:

Misschien dat een gewone HR-05 er passief gekoeld net tussen had gekunt, maar 2 kaarten gaan zo echt niet meer passen. Niet dat ik er concrete plannen voor had :P
Ziet er netjes uit! Ik zat te denken om zelf ook die vervelende nForce4 koeler te vervangen, en die HR-05-SLI lijkt me ideaal zonder fan (ik heb zat airflow). Alleen heb ik geen ervaring met dat soort operaties. Had je genoeg aan wat er werd meegeleverd met die HR-05-SLI om hem aan te kunnen sluiten? Hoe heb je de nForce4 chip schoongemaakt en welke koelpasta zit er nu op? Mijn chipset temperatuur is met dit weer 41 graden idle, waarbij het fannetje 2900~rpm draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

- Natuurlijk was alles meegeleverd ('t is immer ThermalRight)
- Er zat normale witte koelpasta op, die verwijderd is met Akasa TIM-clean (Geen idee of dit origineel ook hoort. Dit bord is 2e hands, op m'n vorige Ultra-D zat een soort kauwgom dat enkel aan de heatsink bleef plakken en de chip schoon achterliet.)
- Er zit nu Arctic Silver 5 op

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Weinig ruimte ... weet er alles vanaf ja => Heb ook de SLI versie en moest zelfs weer mijn videokaart verplaatsen en mijn HR-03 op mijn ATI 1900XTX op de normale manier zeg maar erop zetten :D

Overigens gewoon een 80 mm. Fan gebruikt heb je niet de IFX voor nodig. Enige rare vond ik dat ik 1 tie-wrap ding miste maar 3 werken ook en zit wel OK opzich. Stabiliteit op de Chipset zelf vind ik minder, maar koelt goed dus maak me geen zorgen voorlopig.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

MadMarky schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:

[afbeelding]

Tof dat je ff een foto'tje erbij gepost hebt. Ik zit ook te twijfelen om die HR-05-SLI te kopen voor m'n Ultra-D (ook ik heb een VF900 op m'n graka zitten), maar ik vind de prijs wel wat hoog: € 22,- bij Alternate. -O- Daarbij evt. óók nog een 7x7cm fan á € 5,-, wordt wel een duur grapje voor zo iets kleins, nietwaar? Is die fan nodig? Of koelt ie zonder fan ook prima?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Uit eigen ervaring weet ik, dat zonder fan erop ongeveer 4 graden scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

TheZeroorez schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:08:
[...]

Jammer trouwens dat je niet even gewacht hebt, en de HR-05 SLI IFX hebt gekocht; die is 80mm en schijnt een stuk beter te koelen nog.. :)
Wachten? Hoelang moeten we dan nog wachten op die nieuwe IFX?
timbry schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:19:
Uit eigen ervaring weet ik, dat zonder fan erop ongeveer 4 graden scheelt.
NOFI, maar hoe kan je dat nou zeggen? Je vermeldt daarbij niet wélke northbridge koeler je gebruikt, wélke fan je daarop hebt en op hoéveel volt/rpm die fan draait, etc..

[ Voor 31% gewijzigd door CdD op 26-07-2007 15:35 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
CdD schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:32:
[...]

Wachten? Hoelang moeten we dan nog wachten op die nieuwe IFX?
Wachten als in: Tot hij bij een NL webshop voor een 'normale' prijs te krijgen is ergens ;)

@onder: Ah, zo :P Nee, geen idee. Denk gewoon wanneer de non-IFX'en bij de leveranciers op raken :X

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 26-07-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

TheZeroorez schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:49:
[...]

Wachten als in: Tot hij bij een NL webshop voor een 'normale' prijs te krijgen is ergens ;)
Ik bedoelde of jij wist wanneer (concrete data dus, niet 'binnenkort') hij te koop is in NL.

[ Voor 9% gewijzigd door CdD op 26-07-2007 15:59 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb zelf een Zalman passieve koeler (niet de vierkante) op mijn DFI lanparty UT SLI-D.
Werkt gewoon prima, maar mijn standaart 120MM fan (Nexus Breeze) blaast er ook recht tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat ding moet je ook niet bij Alternate halen. Voor 22,65 was ik klaar bij digitique, inclusief fan.
Nu moet ik alleen wel bekenen dat ik 1,50 (:P) korting heb gekregen op de fan omdat de goedkopere Spire die ik eerst bestelde niet leverbaar bleek.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
nieuw topic voor geopend

[ Voor 191% gewijzigd door stefans op 01-08-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:20

sapphire

Die-hard pruts0r

nero355 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 02:45:
Weinig ruimte ... weet er alles vanaf ja => Heb ook de SLI versie en moest zelfs weer mijn videokaart verplaatsen en mijn HR-03 op mijn ATI 1900XTX op de normale manier zeg maar erop zetten :D

Overigens gewoon een 80 mm. Fan gebruikt heb je niet de IFX voor nodig. Enige rare vond ik dat ik 1 tie-wrap ding miste maar 3 werken ook en zit wel OK opzich. Stabiliteit op de Chipset zelf vind ik minder, maar koelt goed dus maak me geen zorgen voorlopig.
hahaha heb je mijn setup nog neit gezien....zal vanavond eens een foto schieten, maar mijn chipset en Proc koeler komen tegen elkaar aan zo krap zit eht :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

MadMarky schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:42:
Dat ding moet je ook niet bij Alternate halen. Voor 22,65 was ik klaar bij digitique, inclusief fan.
Nu moet ik alleen wel bekenen dat ik 1,50 (:P) korting heb gekregen op de fan omdat de goedkopere Spire die ik eerst bestelde niet leverbaar bleek.
Nou dan, lekker veel verschil maar niet heus. Ik moet sowieso binnekort nog naar Alternate, voor iets anders, dus daar ben ik dan veel goedkoper uit dan bij Digitique, want dan moet ik het laten verzenden en daar heb ik echt een k^t hekel aan.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Zit in de problemen met m'n opteron 165.

cpu = 2800MHz
geheugen = 200MHz 2-3-3-6
HTT = 312

Als ik de HTT ga verhogen is hij niet meer stabiel en valt m'n pc gewoon weg uit, poef, niets meer, nadien kan ik hem gewoon weer aanzetten. Ik heb de chipset spanning, de spanning van het geheugen, de vcore al verhoogt, met timings gewerkt, andere dividers.. Niets dat helpt. Weten jullie nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

CPU multiplier kun je zeker niet verder ophogen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Nee, hoogste is 9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gewoon uit gaan van je pc is een niet stabiele instelling. :( ..heb ik nu ook af en toe last van met het opzoeken van de grens van mijn muskin redline"s....het enige wat je moet doen is proberen met kleine veranderingen je stabiliteit terug te krijgen....het kan een combinatie van dingen zijn...zit momenteel op 321 htt met een multi van 8,5 vast....op 273 mhz...MAL & RPT al anders geprobeerd, 7 ,1 geen post, 5.3 geen post.....geheugenvoltage....TRAS van 5 naar 6 gezet, en nu draadt orthos al weer 2 uur.....doorbraak misschien ? blijven zoeken en proberen,ja het kost zzzoveeeel tijd..... :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
blubbers schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:31:
Zit in de problemen met m'n opteron 165.

cpu = 2800MHz
geheugen = 200MHz 2-3-3-6
HTT = 312

Als ik de HTT ga verhogen is hij niet meer stabiel en valt m'n pc gewoon weg uit, poef, niets meer, nadien kan ik hem gewoon weer aanzetten. Ik heb de chipset spanning, de spanning van het geheugen, de vcore al verhoogt, met timings gewerkt, andere dividers.. Niets dat helpt. Weten jullie nog iets?
Probeer je multiplier eens te verlagen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Denk je dat m'n HTT nog veel hoger kan dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vast wel...maja met een HTT MP op 4x draait je HTT bus nu op 1248mhz en das vrij pittig. Dus zet die gewoon op 3x

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
HT staat op 3 hoor. Waar haal je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

spacebird: probeer trfc=14, mal/rp=9/7, ds/dds=8/1, voltaqe=2.71v...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van 2.71 volt houden mijn stiks niet :( zit nu al op 2.78 volt...ik heb het idee dat ik ze alleen met wat meer volt omhoog ga krijgen...eerst nog even een andere prockoeler kopen, want mijn temps gaan naar de 60 graden toe....maar WELKE ? dat is nog de vraag....de settings heb ik al geprobeerd...nog eens met wat meer spanning......... ;)

deze settings met 2.78 volt houd hij een uur uit.....met 2.80 volt 2 uur en dan restart hij zich.... :'( .
Dark schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:03:
spacebird: probeer trfc=14, mal/rp=9/7, ds/dds=8/1, voltaqe=2.71v...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
timbry schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:37:
[...]

Probeer je multiplier eens te verlagen, misschien dat dat helpt.
Multiplier heeft niet geholpen, pc valt weer uit. Nog iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

andere processor koeler :+

mijn proc valt rond de 60~65 graden vanzelf uit (niet ingesteld op eht mobo) dus mss dat dat eth is.

* sapphire krijgt morgen zijn Ultra 120 Extreme :D alleen nog wachten op de bolt-tru kit voor S939 :)

[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 06-08-2007 17:22 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Hij valt idle bij 40 graden al uit, daar kan het niet aan liggen.

En heb al veel hogere temperaturen behaalt als nu en toen deed hij het perfect.

[ Voor 38% gewijzigd door blubbers op 06-08-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, vanmiddag ook maar een Thermalright HR-05 SLI geïnstalleerd op m'n Ultra-D. Ik werd knettergek van die stock fan. Daarmee had ik met m'n mobo op tafel 45~47 graden idle temperaturen, dat is nu gedaald naar 35~36 graden.

Installatie was een eitje, erg duidelijke handleiding. M'n grafische kaart is een nVidia 7900GTX die behoorlijk lang is. Daardoor kon de HR-05 SLI er niet achter. Ernaast aan de kant van de PCI sloten ging ook niet als ik de USB connectoren nog wilde gebruiken, dus dan maar aan de andere kant naast de CPU :)

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/8316/thermalright02eq8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img105.imageshack.us/img105/1490/thermalright01cl3.jpg

M'n nieuwe Athlon 64 X2 4200+ wordt op stock zo'n 40 graden idle, en 61 stressed, icm een Arctic Freezer 64. De ene core is idle zo'n 10 graden warmer dan de andere, weet niet of dat normaal is... de TCaseMax waarde van m'n CPU is 69 graden.

[ Voor 15% gewijzigd door jelbo op 07-08-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

oe nijs :)

over krap gesproken, mijn beloofde pics:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/dfi1.jpg

close-upje
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haasb042/got/dfi2.jpg

ok eht word dus nog erger want er komt een Thermalright ultra 120 extreme op me procje te zitten. Waarschijnlijk gaat die halfin/tegen me chipset koeler zitten en meot m'n fan op de Thermalright gaan zuigen want op de blaarkant past ie niet >:) :X

[ Voor 40% gewijzigd door sapphire op 07-08-2007 20:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je bent wel een fan van tower heatsinks of niet?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MadMarky schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:10:
Je bent wel een fan van tower heatsinks of niet?
offtopic:
Nee, van ThermalRight, maar je moet ook wel he, met zo'n koe én een wens voor stilte :P

Zou je verder trouwens niet een constructie maken om die videoplank recht te houden? :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

TheZeroorez schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:35:
offtopic:
Nee, van ThermalRight, maar je moet ook wel he, met zo'n koe én een wens voor stilte :P

Zou je verder trouwens niet een constructie maken om die videoplank recht te houden? :X :X
ThermalRight addict ja :)

En mijn 1900XTX is niet zo korm zoals het lijkt op die foto hoor maak je geen zorgen !! Eerst zat mijn HR-03 ook op de achterkant en dat was echt ideaal kwa airflow, maar toen kwam de HR-05-SLI erbij en moest ik weer alles overzetten :+

Ik zit nou te kijken hoe ik het goedkoopst aan een S-Clip voor S939 kom dan kan ik ook op mijn RAM wat ThermalRight en Papst smijten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Jongens, ik wil graag m'n geheugen upgraden naar 2GB ipv 1GB, en daarbij een nieuw dual channel setje halen. Ik draai tegenwoordig alles op stock, wat raden jullie me aan als 2GB PC3200 Dual Channel kitje? M'n specs staan in m'n sig. Ik game best vaak, daar is de upgrade ook voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Corsair Twinx 2gb c2 gebruik ik, als je het geheugen niet overklokt werkt het perfect op 2-3-3-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TheZeroorez schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:35:
[...]

offtopic:

offtopic:
Thermalright is goed, maar niet enkel voor stilte ;)
En wat is er loos met m'n videokaart?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:55:
[...]

offtopic:
Thermalright is goed, maar niet enkel voor stilte ;)
En wat is er loos met m'n videokaart?
offtopic:
Laatste:
Was @ nero, sorry. Een van die kaarten hang énorm krom :P

• CdD

CdD

Nog stééds moet ik ff naar Alternate voor m'n geheugen (HyperX RMA gevalletje, zie sig).

Ik weet alleen absoluut niet wat ik nou voor nieuw setje zal kopen. Budget is ongeveer 100 euri. Ik twijfel tussen:

• 2x512MB Crucial BallistiX, DDR500
€ 98,- @ Komplett.nl » Klik

• 2x1GB GEIL GE2GB3200BHDC, DDR-400
€ 89,- @ Alternate.nl » Klik

• 2x1GB Team Elite TEDR2048M400HC25DC, DDR-400
€ 102,- @ Alternate.de » Klik

Die BallistiX zijn duur per MB, maar klokken wel het beste over. Toch denk ik dat ik beter voor een van die 2x1GB sets kan gaan, omdat ik denk dat ik voor betere performance beter 2GB DDR400 kan nemen en dan maar een klein beetje overklokken dan 2x512MB DDR500 en ver overklokken.

Is er hier iemand die ervaring heeft met het OC'en van een van deze drie setjes?

99pixels.nl

Verwijderd

Ga er sowieso maar vanuit dat 2x 1GB minder overclockt dan 2x 512MB.

Voor info over de chips moet je het DDR/DDR2/DDR3 OC topic hebben. :)

Edit: Dit is de verkeerde account, ik moet Bolle_Himself hebben :S

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 00:47 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste