[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.825 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:46:
Ga er sowieso maar vanuit dat 2x 1GB minder overclockt dan 2x 512MB.

Voor info over de chips moet je het DDR/DDR2/DDR3 OC topic hebben. :)

Edit: Dit is de verkeerde account, ik moet Bolle_Himself hebben :S
Mijn account dus.
De andere stond nog ingelogd, maar dat had ik niet door.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
oops.

[ Voor 98% gewijzigd door The - DDD op 23-08-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 00:46:
[...]
Voor info over de chips moet je het DDR/DDR2/DDR3 OC topic hebben. :)
[...]
I know, maar ik dacht, i.v.m. DFI mobo, dat ik die vraag wel hier kon stellen. :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Foto's hier laten zien dat het kan, dus ik ga het proberen ook: ik stap over op een SLI setup. Als ik naar jelbo z'n systeem kijk dan moet de HR-05-SLI net tussen de bovenste videokaart en de cpu koeler passen, al is dat dan waarschijnlijk wel zonder fan.

🖥️ | 🚗

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Als het goed is heb ik vandaag m'n OCZ 2GB (2x1024) Dual Channel kitje ontvangen (OCZ4002048ELDCPE-K). Het lijkt me het slimst om mijn oudere 2x512MB setje (zie sig) er maar uit te gooien ivm snelheid/compatibiliteit? Of is dat te verwaarlozen?

Verder weet ik even niet of ik de BIOS instellingen naar 'optimized defaults' moet zetten voor ik m'n geheugen vervang? De timings voor het nieuwe geheugen heb ik al gevonden op de OCZ Forums. :)

oja, nog een probleempje wat volgens mij te maken heeft met m'n moederbord.. ik heb Vista naast XP geïnstalleerd (dual boot), en nu zegt mijn XP installatie dat m'n netwerkkabel niet is aangesloten terwijl in Vista alles prima werkt (qua netwerk dan, hehe). Ik gebruik een los PCI kaartje.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
Weet iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem:

naar het plaatsen van een andere videokaart x1900xt op mijn sli-dr, werkte eerst alles naar behoren. Ik de computer uitgezet en tegelijk mijn S-ATA aansluitingen verandert. Je zou denken wat is hier het probleem dan... nu bij het opstarten van mijn pc helemaal niks meer, dus ik alle sata verbindingen erweer uitgehaald en nog steeds niets. Alleen maar een zwart scherm. Videokaart vervangen voor de oude en ja hoor hetzelfde :(

heb het onderste pci-e slot geprobeert en die werkt gewoon

toen een keer de jumpers omgezet voor sli en toen werkte het bovenste slot ook weer, dat is dan dus wel op 8x ipv de 16x.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn dat het bovenste pci-e slot niet meer op 16x zou willen draaien??

edit

tevens doet het onderste pci slot raar, die daarboven werkt gewoon.
kan het zijn dat mijn chipset gecrusht is aangezien ik er zo'n fijne thermailright hr-05 sli op heb zitten en die misschien wel iets heb aangeraakt tijdens het veranderen van de sata kabels??

[ Voor 14% gewijzigd door stefans op 06-09-2007 18:44 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

jelbo schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:45:
Als het goed is heb ik vandaag m'n OCZ 2GB (2x1024) Dual Channel kitje ontvangen (OCZ4002048ELDCPE-K). Het lijkt me het slimst om mijn oudere 2x512MB setje (zie sig) er maar uit te gooien ivm snelheid/compatibiliteit? Of is dat te verwaarlozen?
Als je alle sloten met geheugen vult draait dat doorgaans een stuk minder goed dan met maar 2. Daarnaast kun je de timings van je nieuwe geheugen vast niet gebruien voor het oude.
Verder weet ik even niet of ik de BIOS instellingen naar 'optimized defaults' moet zetten voor ik m'n geheugen vervang? De timings voor het nieuwe geheugen heb ik al gevonden op de OCZ Forums. :)
Gewoon alles op auto zetten
oja, nog een probleempje wat volgens mij te maken heeft met m'n moederbord.. ik heb Vista naast XP geïnstalleerd (dual boot), en nu zegt mijn XP installatie dat m'n netwerkkabel niet is aangesloten terwijl in Vista alles prima werkt (qua netwerk dan, hehe). Ik gebruik een los PCI kaartje.
Eh, de één pakt de losse PCI kaart en de ander de onboard kaart? Waarom gebruik je uberhaupt een losse pci kaart als je 2 onboard netwerkaansluitingen hebt?

edit:
Iemand interesse voor een HR-05-SLI? Ik moet nu een gewone HR-05 hebben omdat het anders niet past met m'n SLI opstelling 8)7
De opstelling zoals bij de Ultra-D van jelbo werkt niet bij een Expert. Met de heastink beneden hangt hij precies op de plek van de tweede videokaart, met de heatsink rechts hangt ie precies voor beide powerconnectors van m'n 7900GT's en met de heatsink bovenaan hangt ie, jawel, precies op de plaats van de eerste videokaart... :X

[ Voor 15% gewijzigd door MadMarky op 06-09-2007 20:59 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, m'n nieuwe geheugen zit erin en werkt tot nu toe goed in Vista. M'n RAM score ging van 4,5 naar 5,9 dus dat is lekker :Y) Bedankt voor de tips MadMarky.

Wat betreft het netwerk, ik gebruik in zowel XP als Vista alleen de PCI kaart, niet de onboard. Dit ivm iets dat ik 2 jaar geleden las, dat de onboard aansluiting de CPU belast B)

[ Voor 47% gewijzigd door jelbo op 07-09-2007 16:44 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tuurlijk doet ie dat, de losse netwerkkaart ook en de onboard sound ook... Dus?
Ik kon me tot nu toe niet voorstellen dat iemand zich druk zou maken over max 2% cpu usage :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

ligt eraan, de nVidia misschien wel enigsinds een beetje maar de marvel amper lijkt me.
Lijkt me wat onzinnig met de huidige geheugenhoeveelheid en CPU speeds.......

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

sapphire schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:56:
ligt eraan, de nVidia misschien wel enigsinds een beetje maar de marvel amper lijkt me.
Lijkt me wat onzinnig met de huidige geheugenhoeveelheid en CPU speeds.......
Het is idd een tikje onzinnig. Ik wil altijd het meeste uit m'n PC knijpen dat mogelijk is :P Ik ga die Marvell aansluiting eens proberen, hoewel ik me vaag herinner die ooit eens in het BIOS te hebben uitgeschakeld. Ik kan de optie nergens vinden in het BIOS, is die er wel of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kan ook on-board LAN genoemd zijn, of nForce LAN, whatever. Bij al die andere instellingen van onboard peripherals ergens meestal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blubbers schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:31:
Zit in de problemen met m'n opteron 165.

cpu = 2800MHz
geheugen = 200MHz 2-3-3-6
HTT = 312

Als ik de HTT ga verhogen is hij niet meer stabiel en valt m'n pc gewoon weg uit, poef, niets meer, nadien kan ik hem gewoon weer aanzetten. Ik heb de chipset spanning, de spanning van het geheugen, de vcore al verhoogt, met timings gewerkt, andere dividers.. Niets dat helpt. Weten jullie nog iets?
Mijn grens ligt daar ook ongeveer en bij mij is alles watercooled,.. ook de chipset.
Ik heb mijn Opteron165 hier nu mooi retestabiel draaien aan HTT 305Mhz. ter info ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik ga vandaag mss maar eens proberen of mij 3000+ je met m'n Ultra 120 extreme op 3 ghz wil lopen >:) 2,7 is ook al fijn maar toch :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:11
jelbo schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:58:
[...]

Het is idd een tikje onzinnig. Ik wil altijd het meeste uit m'n PC knijpen dat mogelijk is :P Ik ga die Marvell aansluiting eens proberen, hoewel ik me vaag herinner die ooit eens in het BIOS te hebben uitgeschakeld. Ik kan de optie nergens vinden in het BIOS, is die er wel of kijk ik niet goed?
Staat in genie bios, 2de van onder.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

timbry schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:30:
[...]

Staat in genie bios, 2de van onder.
Thanks, ik zocht het onder integrated peripherals en andere onderdelen buiten Genie BIOS. Vista herkend de Marvell Yukon aansluiting netjes, maar wanneer ik de netwerkkabel erop aansluit krijg ik geen IP adres.. Marvell drivers van marvell.com geprobeerd, maar helpt niets. M'n nForce aansluiting weigert ook dienst onder Vista, hoewel hij netjes in Device Manager staat (met Vista's eigen driver).

M'n Tele2 router deelt normaal gezien gewoon IP's uit aan ieder netwerkapparaat hier... naja, morgen eens proberen in XP dan. Ik vind het wel vaag worden nu, een PCI NIC die sinds een parallelle Vista installatie alleen onder Vista dienst doet, en twee onboard aansluitingen die geen IP adres krijgen. :S

/edit: Onder XP de Marvell en nVidia aansluitingen geïnstalleerd en plop, mijn PCI netwerkkaartje doet het weer :) De Marvell en nVidia aansluitingen doen ook onder XP geen dienst.

[ Voor 9% gewijzigd door jelbo op 10-09-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hier werkt alles prima onder Vista.......

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mijn SLI opstelling werkt nu ook nadat ik een andere chipset heatsink binnen heb. Voor alle SLI-DR Expert bezitters, neem vooral géén HR-05-SLI heatsink want dat gaat niet passen met een SLI setup :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8333bcad2ec114346584582a5d6174e9/full.jpg

En ja ik weet dat hier nog een paar dingen niet aangesloten zijn/ontbreken

[ Voor 13% gewijzigd door MadMarky op 16-09-2007 22:52 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij die dingen 24/7 op 12V lopen (vf 900) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jup en ze komen niet boven m'n cpu koeler uit ;)
Het zal trouwens wel duidelijk zijn als je de foto ziet, maar de HR-05 is in dit geval echt de enige die past. Er zit nog geen halve centimeter tussen de bovenste VF900 en de chipset heatsink. Een IFX (voor 8cm fans) had er niet tussen gepast.
Passief wordt m'n chipset nu trouwens 41 graden, met een 7cm fan erop (en een kaart minder) 38. Zo groot is het verschil dus niet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op zondag 09 september 2007 @ 11:17:
ik ga vandaag mss maar eens proberen of mij 3000+ je met m'n Ultra 120 extreme op 3 ghz wil lopen >:) 2,7 is ook al fijn maar toch :+
En? Resultaat? :+ Dat ding heeft 3.2GHz gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:31
grrr... Moet toch flink uitbreiden met me geheugen want die 1 gig (2x512) begint toch aardig te kort te komen.. Lullige is dat t super duur G.E.I.L pc4000 geheugen is dat de 270 hz aantikte... Om nu weer uittebreiden zit ik vrees ik vast aan 2 stikkies van 1 gig pc3200.... Ach hoop dat die Geils nog wat opleveren..

planning 2 is vervanging van me 3700+ san diego --> 4200x2, merk toch dat ik in sommige games die duocore setup ga nodig hebben...

Iemand een idee tot hoelang die processortjes nog te krijgen zijn (schatting??) Ze zijn nu nog betaalbaar voor 939 socket, zo'n 75 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cojones81 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:31:
grrr... Moet toch flink uitbreiden met me geheugen want die 1 gig (2x512) begint toch aardig te kort te komen.. Lullige is dat t super duur G.E.I.L pc4000 geheugen is dat de 270 hz aantikte... Om nu weer uittebreiden zit ik vrees ik vast aan 2 stikkies van 1 gig pc3200.... Ach hoop dat die Geils nog wat opleveren..
250MHz op 1GB sticks is met sommige sticks wel te doen (Micron chips, ik weet zo niet meer welke)
planning 2 is vervanging van me 3700+ san diego --> 4200x2, merk toch dat ik in sommige games die duocore setup ga nodig hebben...
Ze fietsen vaak genoeg voorbij in V&A
Iemand een idee tot hoelang die processortjes nog te krijgen zijn (schatting??) Ze zijn nu nog betaalbaar voor 939 socket, zo'n 75 piek.
2e hands blijven ze nog wel een poosje doorgaan denk ik. Nieuw...geen idee eigenlijk. S939 is EOL, dus ècht lang zal 't niet meer duren.

Verwijderd

Probleem en ik hoop dat jullie me hier wat tips kunnen geven

hetvolgende ...... mijn PC begon de laatste tijd problemen te krijgen met de opstart,... zo ineens.
Hij geraakt tot in XP,.. begint in de systemtray wat dingen te laden en plots ... muurvast,.... zelfs de muiscursor,.. complete freez.
Na een restart was het wel in orde.
Nu begon mijn PC ook vreemd te doen bij het gamen van BF2,.... plots een zwart scherm krijgen,.. geluid blijft hangen,... scherm komt dus zwart en er komt ook geen signaal meer op mijn tft toe,... je ziet dat hij zit te zoeken naar een signaal.

Nu ja,... dan maar eens een format en herinstall van XP uitgevoerd,..... was toch eens nodig stilletjesaan .... begint mijn PC nu terug vast te lopen tijdens de restarts die gevraagd worden als je programma's installeerd en dat waren er dus nogal een pak na format.

Bios stond geconfigureerd zoals in mijn sig.
Nu staat hij effe op "Load Optimized Defaults" ... ik zal zien wat dat geeft.

Ik weet het niet zo maar het is alsof mijn PC het begint moeilijk te krijgen met de overclock die ik run ..... zou dat kunnen ?

wat heb ik nog zoal gedaan:
- RAM's er eens uitgehaald,. contacten gekuist met Isopropylalcohol
- idem met de X-Fi
- niet met de graka,.. is nogal lastig met de WC-koeling erop.
- Clear CMOS

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Probeer anders eens op stock settings te draaien :?
Verder kun je met bijv Prime95 testen of je systeem uberhaupt nog wel stabiel is.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Ik ga er straks memtest vanuit de bios eens op loslaten,... misschien met een iets hoger voltage op mijn RAM want ik denk dat die wel wat laag staat.
Misschien hebben mijn reepjes nu toch wat meer juice nodig,.... PC restarten en gamen zijn tenslotte nogal RAM-intensieve taken nietwaar,.. misschien stonden mijn settings ook wat te scherp,.. wordt vervolgd ;)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:38

IEF

Why so serious?

Ik vroeg me af, ik heb een DFI Lanparty NF4 SLI-DR (dus geen UT), gebruik hier momenteel bios NF4LD406 in (weliswaar met een geupdate SIL3114 bios rom en gepatched bootlogo)..

Ik kan zeker geen van de gehackte/getweakte biossen gebruiken?

Mijn probleem is namelijk dat mijn GeiL UltraX PC3200 modules standaard niet goed werken.

Op de standaard snelheid (dus gewoon alles op AUTO, 1:1) krijg ik mem fouten !

Blijkbaar heeft dit te maken met de optimalisaties van DFI voor verschillende geheugentypen.. (BH5, TCCD)

Nu vroeg ik me af:

* Weet iemand of ik een ander bios kan gebruiken ? Wellicht met een geupdate memory table.. Modden is ook geen probleem :)
* Welke chips zitten er op GeiL UltraX PC3200 ? Volgens anandtech:
As you saw in our recent 2-2-2 roundup, current DDR400 2-2-2 memory uses Samsung TCCD memory chips, with the exception of the excellent Crucial Ballistix which is based on Micron chips. Removing the heatspreaders did not help in identifying the chips used in the Geil ultra X. As you can see the blanks are labeled as Geil chips with a speed rating of 3.5ns. Geil describes the chips as hand-selected for performance from 5ns chips.
* Andere manieren of ervaringen om dit geheugen aan het werk te krijgen ?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:26

Dark

who tweaked the light?

van die getweakte biossen moet je je niet al te veel voorstellen hoor, de tweaks bestaan veelal enkel uit andere defaults, of dat er blokken vervangen zijn door b.v. een nieuwere raidbios of memtable. optimized for tccd betekend niet veel meer dan losse(re) defaults waar het standaard vrij strak stond na een bios reset, wat probs soms gaf voor mensen met tccd...

je geheugen lijkt een soort bh5/utt chippies? 5ns (handpicked op 3.5ns) dus dat zou al lekker moeten werken met genoeg voltage? wat is precies het probleem ermee?

waarschijnlijk hebben ze gewoon meer prik nodig, als het winbond chippies zijn...

edit: met mushkin black level II pc3500's (ook bh5's) heb ik ook een dergelijk probleem, de timings van de spd en instellingen van het mobo zijn te strak om met 2 repen op te starten met de bios defaults (vdimm 2.65v),
ik moet dan met 1 reep opstarten, voltage omhoog doen, 2e reep erbij, en dan gaat het wel goed... default en alles op auto wil niet altijd even goed werken...

[ Voor 30% gewijzigd door Dark op 26-09-2007 10:41 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eindelijk mijn opteron 170 eens lekker overgeklokt. Werd wel eens tijd.
Hij loopt nu op 2800MHz. Nog niet kunnen testen voor langere tijd, maar hij loopt nu al weer een uurtje stabiel in windows. Ga zeker proberen de 3GHz te bereiken. Deze opteron heeft het batchnummer dat in het lijstje 2800+ stond. Voorheen wilde het vooral niet door de beperking van mijn geheugen en moederbord.

specs:

Opteron 170
DFI Lanparty nF4 SLI-D
2x1GB Kingston HyperX PC3200
Nexus 400Watt voeding
Scythe Ninja koeler

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dj-sannieboy schreef op donderdag 27 september 2007 @ 16:19:
... Deze opteron heeft het batchnummer dat in het lijstje 2800+ stond...
specs:

Opteron 170
:P nu begin ik wel benieuwd te worden... welk batchnummer was het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dark schreef op donderdag 27 september 2007 @ 17:56:
[...]

:P nu begin ik wel benieuwd te worden... welk batchnummer was het dan ?
zal ik eens moeten opzoeken in een oud topic, want ga niet mn cpu eruit halen om te kijken :P
hij loopt nu overigens prima op 2900MHz. (half uurtje ET Quake Wars gespeeld) 3000 moet ook wel lukken, alleen ff het geheugen goed instellen. (timings en divider)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Ik weet niet of dit het goeie topic is om in te posten maar hier gaan we dan,

Het is voor mij toch maar eens tijd een Dual Core aan te schaffen voor mijn DFI Lanparty NF4 SLI-DR.
Ik zit alleen erg te twijfelen tussen 2 Cpu's. De X2 X4200+ S939 voor ~75,- of de Opteron 170 voor ~110,-

Ik heb veel gelezen in dit topic en zie dat de Opteron 170 wel fijner OC'ed dan een gemiddelde X2. Maar ik zie ook dat een Opteron 110w trekt en een X2 4200+ maar 89w. Daarnaast natuurlijk dat de Opteron de dubbele cache heeft. Valt de Opteron een beetje normaal te coolen op een acceptabel geluidsniveau?(Scythe Ninja) Ik zou toch minimaal wel 2,6ghz willen halen.

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Of het koel te houden valt hangt in grote mate ook van de cpu zelf af, de ene cpu wordt heter dan de andere, maar om een idee te geven, mijn opteron170 op 3ghz wordt zo'n 48c(cpu temp) da's ongeveer 58c(Core temp) met tuniq tower 120 en fan op 800rpm <cpu temp 45c> 1800rpm... het komt erop neer dat ie idle behoorlijk stil is, maar bij zware load ga je wel fans horen...

als je dat accepatbel vindt, moet 2.6 of 2.7 ook wel lukken met een ninja..

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn Opteron 170 @ 2,9GHz wordt idle 43 graden met een Scythe Ninja :)

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Dj-sannieboy schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 19:26:
Mijn Opteron 170 @ 2,9GHz wordt idle 43 graden met een Scythe Ninja :)
jah kan goed, voltage speelt een rol natuurlijk... op default voltage kom ik op 2880mhz met ongeveer net zulke temps... voor 3ghz moet ik wel 1.375v+109.6% gebruiken, en dan wordt ie wel wat warmer...

• timbry
Mijn Opteron 165 @ 3000mhz wordt idle 27 en onder full load 47 graden en dat met een gelapte Big Typhoon met 120mm fan erop.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 16:22
Dank jullie allemaal voor de replies. Het is voor mij duidelijk dat ik voor de Opteron 170 ga. Is een bepaalde stepping nog belangrijk en zo ja, waar vind ik een winkel met een Opteron 170 op voorraad?

Alle winkels die ik heb kunnen vinden moeten hem bij een groothandel bestellen en kunnen me dus geen stepping/core doorgeven.

[ Voor 53% gewijzigd door Black_Adder op 30-09-2007 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Dark schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:32:
van die getweakte biossen moet je je niet al te veel voorstellen hoor, de tweaks bestaan veelal enkel uit andere defaults, of dat er blokken vervangen zijn door b.v. een nieuwere raidbios of memtable. optimized for tccd betekend niet veel meer dan losse(re) defaults waar het standaard vrij strak stond na een bios reset, wat probs soms gaf voor mensen met tccd...

je geheugen lijkt een soort bh5/utt chippies? 5ns (handpicked op 3.5ns) dus dat zou al lekker moeten werken met genoeg voltage? wat is precies het probleem ermee?

waarschijnlijk hebben ze gewoon meer prik nodig, als het winbond chippies zijn...

edit: met mushkin black level II pc3500's (ook bh5's) heb ik ook een dergelijk probleem, de timings van de spd en instellingen van het mobo zijn te strak om met 2 repen op te starten met de bios defaults (vdimm 2.65v),
ik moet dan met 1 reep opstarten, voltage omhoog doen, 2e reep erbij, en dan gaat het wel goed... default en alles op auto wil niet altijd even goed werken...
Mja heb ze nu 1:1 lopen (2-2-2-5 1T) op 3.1v ! Lager dan dat krijg ik memory fouten in memtest..

Kan ook niet echt gezond zijn dat ze op zo'n hoog voltage moeten lopen om 'on spec' te lopen :(

Als ik bij wijze van spreken ze op 201 Mhz laat lopen gaat het wel al fout dan.

Overclocks (Opteron 170):

* CPU 2200 mhz (220x5 HTT) - RAM (9/10=198 Mhz) 2-2-2-5 1T (3.1v) -> stabiel
* CPU 2400 mhz (240x5 HTT) - RAM (5/6=200 Mhz) 2-3-3-7 2T (3.1v) -> stabiel

Zodra ik de HTT omhoog gooi (zelfs op lagere HTT multi's), dan moet ik al timings gaan aanpassen.

Terwijl ze dan wel gewoon op 200 mhz lopen..

Begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik niks aan dit 'performance' geheugen heb omdat het
totaal niet schaalt op mn DFI bord.

Volgens de specs zouden ze: CAS 2.5-3-3-7 @ PC4000 moeten doen.. bij een max van 2.85v !

Ik weet zeker dat mn CPU nog wel een stuk verder kan dan 2.4 ghz (als ik de mem speed maar omlaag gooi), maar dit geheugen houdt me nu flink tegen :(

Toch zou ik graag een andere bios proberen (kwestie van proberen).

Het is me alleen niet duidelijk of ik die op mijn bord (DFI NF4 SLI-DR, geen UT versie) kan
gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Op m'n nF4 Ultra-D heb ik nu 2x512 CH-5 zitten. Ik kan goedkoop aan 2x512 UCCC komen. Wat klokt beter over op mijn bord: CH-5 of UCCC?

[ Voor 4% gewijzigd door CdD op 01-10-2007 13:48 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

IEFtm: wat heb je verder voor instellingen, wellicht moet je een beetje rommelen met de drive strength, read preamble en max async. latency? edit als het echt tccd is, is 3.1v te veel ... op de ramlist http://ramlist.ath.cx/ddr/ staat geil ultra x als winbond utt (of tccd voor de oudere repen) ...
CdD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:01:
Op m'n nF4 Ultra-D heb ik nu 2x512 CH-5 zitten. Ik kan goedkoop aan 2x512 UCCC komen. Wat klokt beter over op mijn bord: CH-5 of UCCC?
denk dat uccc hoger gaat komen met minder voltage, maar te koste van latencies...

[ Voor 67% gewijzigd door Dark op 01-10-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Dark schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:44:
IEFtm: wat heb je verder voor instellingen, wellicht moet je een beetje rommelen met de drive strength, read preamble en max async. latency? edit als het echt tccd is, is 3.1v te veel ... op de ramlist http://ramlist.ath.cx/ddr/ staat geil ultra x als winbond utt (of tccd voor de oudere repen) ...
Wat ik zo lees lijkt het Winbond UTT BH-5 te zijn.

Drive Strength: Weak
Read Preamble: 6.5ns
Max. Async latency: 7ns

Afbeeldingslocatie: http://www.trueline.nl/storage/a64info.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

hier a64info plaatjes die ik nog kon vinden van mijn bh5's

op een opteron 146: http://img75.imageshack.us/img75/8979/o146bh5yq2.jpg
en op de 170: http://img262.imageshack.us/img262/3790/o170bh5ey7.jpg

ik gebruikte 3.2v allday maar had wel een 92mm fannetje op me repen :+ ... met de 170 kom ik er wel hoger mee ook, maar dat plaatje had ik niet meer, de repen nog wel... zou haast zin krijgen ze weer eens op te stoken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Kan iemand mij vertellen of een Thermalright HR-05 SLI/IFX gaat passen in combinatie met mijn Ultra-D en een 7900GT met VF900 erop?
Als ik kijk naar de foto van MadMarky (klik) dan zie ik dat gewone HR-05 SLI al krap zit. Lijkt me dan dus niet dat die IFX daarop kan helaas.. :(

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb een SLI-DR Expert, welke een andere indeling heeft mbt de slots en de chipset. Voor jou zijn de foto's van jelbo meer van toepassing:
jelbo in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."

Sowieso is de HR-05-SLI geen probleem als je slechts 1 videokaart gebruikt, deze kan aan de onderkant zitten. Lijkt dat een IFX dan ook wel past.

[ Voor 24% gewijzigd door MadMarky op 14-10-2007 14:44 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand hier nog tips/ideeën/zelf wat te koop..?
k ben opzoek naar 2x1gb PC4000 ram voor rond de 100€ :P
Wel Crucial ballistix PC4000 gevonden maar om nou 152€ ervoor uit te geven vind ik wat overdreven.....helemaal als je het vergelijkt met de huidige DDR2 prijzen :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

MadMarky schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:43:
[...]

Sowieso is de HR-05-SLI geen probleem als je slechts 1 videokaart gebruikt, deze kan aan de onderkant zitten. Lijkt dat een IFX dan ook wel past.
HR-05-SLI gaat sowieso passen, geen probleem. Het gaat mij juist om de "IFX". Die is iets breder waardoor die waarschijnlijk niet gaat passen op m'n Ultra-D i.c.m. VF900. Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4272/hr05plaatjedd8.th.png

edit:
Pff. Plaatje doet het niet. Je begrijpt wel wat ik bedoel toch, Marky?

[ Voor 6% gewijzigd door CdD op 14-10-2007 18:38 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@sapphire
Ik zal het je vast vertellen: nu nog goed DDR geheugen vinden is een bitch, helemaal als het 2x1GB moet zijn. Shops hebben enkel nog PC3200 omdat highend machines nu allemaal op DDR2 zitten en 2e hands doen mensen hun 2x1GB setje niet weg

@CdD
In welk opzcht niet passen? Je kunt hem op meerdere manieren monteren. Op jelbo's manier lijkt me het wel te kunnen, hij hangt immers boven je videokaart.

en imageshack zuigt, gebruik xs.to

[ Voor 31% gewijzigd door MadMarky op 14-10-2007 18:47 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nou k heb 2x1gb gekocht emt Infineon CE-6 chips erop en brainpower pcb....zien wat dat brengt....
En wat ik zeker afvraag is hoe m'n UTT geoptimaliseerde bios hierop reageert :P
Nouja lang leven bios profielen dan maar :D

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 16-10-2007 14:42 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

op mijn mushkins 991492(3) zit ook ce6/brainpower pcb... kom tot 267 3d stabiel met c3325-1t met 2.7v ...
ben benieuwd hoe jouwe het doen

edit: die crucials schijnen iet verder te klokken nog...

[ Voor 17% gewijzigd door Dark op 16-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

... delete

[ Voor 90% gewijzigd door Dark op 16-10-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

het zijn G.Skills :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Ik zal vanmiddag nog even een fotootje plaatsen dat wat meer duidelijkheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe 2de hands Ultra-D in testopstelling opgebouwd. Ik heb 4x512MB Twinmos PC3500 draaien op 2.6Volts. Systeem draait trouwens standaard snelheid.

Is het normaal dat de mosfet(s) voor het geheugen (althans dat denk ik dat deze dat is) achterlijk warm wordt? Ik kan mijn vingers nauwelijks op de heatsink houden. Op pagina1 zie je onder DFI Lanparty nF4 Ultra-D & SLI-DR Thermal Images rechtsboven in de hoek (schuin rechts gele DIMM-slot) een heatsink geplaatst. Het gaat dus om deze regulator. Voor mijn gevoel kan je er eitje op bakken :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

moet wel een heel klein eitje zijn dan, van een kolibri ofzo ;) ... maare als ie te heet wordt naar je zin moet je er een koelblokje op plakken, zo simpel is het ... ze kunne wel heel wat hebben hoor die mosfets... 100-120c is vaak de norm bij dat soor componentjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey gasten

Ik heb een heel vaag probleem, draai al een tijdje een DFI NF4 SLI-D met 2x OCZ Gold 512mb, nu kwam ik laast een setje Muskin Redline tegen BH-5 2x512mb. Nu dacht ik een leuke aanvulling, om nog even toe te kunnen met deze setup. Maar nu het volgende los werken de setje goed ook op strakke timmings, maar als ik ze er allebij in zet ziet vista maar 1gig, mem test en boot screen ook. maar CPU-Z ziet er weer 2. Maar zegt dat er 2 banken leeg zijn terwijl ze tog echt allemaal vol zitten, Hij erkent wel de Muskins die in de gele banken zitten maar niet de OCZ in de oranje banken. Maar het leuke is zet ik alles op auto in de bios pakt hij de timmings van het OCZ geheugen. Nu is mijn vraag hoe zorg ik er voor dat me 2gig wel herkent wordt en gebruikt kan worden. Heb al nieuwe bios er op gezet bios gereset, ze draaien natuurlijk op 2T alles gewoon auto settings dat moet eerst werken. Is er iemand die dit probleem herkent of een oplossing weet please let me know. Ik ben even ten einde raad :? 8)7 |:( :? 8)7 |:(

Heb ook natuurlijk ff rond gekeken en kwam mensen met het zelfde probleem tegen;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1068391///4x%2C512

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

MadMarky schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

@CdD
In welk opzcht niet passen? Je kunt hem op meerdere manieren monteren. Op jelbo's manier lijkt me het wel te kunnen, hij hangt immers boven je videokaart.

en imageshack zuigt, gebruik xs.to
Inmiddels doet 't plaatje het.

De eventuele "knelpunten" heb ik omcirkeld. Het gaat dus om de IFX versie, want de normale past sowieso op mijn bord.

Zoals jij zei, kan je die heatsink ook 180º draaien. In mijn geval kan dat niet, want ik heb geen ruimte meer over tussen m'n processorkoeler (Blue Orb II) en videokaart.

Zie hier wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4272/hr05plaatjedd8.png

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:37:
Ik heb mijn nieuwe 2de hands Ultra-D in testopstelling opgebouwd. Ik heb 4x512MB Twinmos PC3500 draaien op 2.6Volts. Systeem draait trouwens standaard snelheid.

Is het normaal dat de mosfet(s) voor het geheugen (althans dat denk ik dat deze dat is) achterlijk warm wordt? Ik kan mijn vingers nauwelijks op de heatsink houden. Op pagina1 zie je onder DFI Lanparty nF4 Ultra-D & SLI-DR Thermal Images rechtsboven in de hoek (schuin rechts gele DIMM-slot) een heatsink geplaatst. Het gaat dus om deze regulator. Voor mijn gevoel kan je er eitje op bakken :X :X
Ja, bij de SLI-DR Expert is dit circuit veel zwaarder uitgevoerd en wordt het amper handwarm. Er zit ook een temperatuurdiode bij het voltage circuit (PWMIC), kijk maar eens met bijv speedfan. Bij m'n Ultra-D kon deze zo 70°C worden bij overklokken :X

@CdD
Dan gaat de IFX niet passen nee.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pulse Width Modulation Integrated Circut. The actual PWM IC is a small rectangular chip right above the CPU heatsink bracket. It plays a big role in setting the CPU core voltage. I'd say 50-55C is hot enough for you to get worried, otherwise you should be alright. Mine sometimes gets into the 45C range when the ambient temps rises. If you're really concerned just prop up a fan to blow over the top of the CPU and it should cool down, or you can get some of those individual RAM heatsinks and stick one on there.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/attachments/amd-motherboards/8816d1121084843-pwm-ic-dfi-nf4-pwmic-hs-1.jpg
If you look at the first pic this shows the PWMIC zone, the blue heatsink covers the PWMIC. To the left is the silver HS of the MOSFET which controls the Vdimm 4V rail. To the top LH cprner is the 4V jumer rail (shown in default position).
Volgens de thread hier heb ik het toch over MOSFET de Vdimm regelt. Ik bedoel dus zilveren heatsink links. Ik heb jumpers op 3.2V max staan (geen 4.0V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Foto's van mijn HR-05 SLI op een Ultra-D icm Arctic Freezer 64 CPU koeler en een GeForce 7900GTX 512MB met Zalman vf900cu koeler.

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07423/hr05sli_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07423/hr05sli_02.jpg

Het gaat dus net :D

Deze is niet van mij, maar komt uit m'n plaatjesverzameling en volgens mij ook een HR-05 SLI op een Ultra-D:

Afbeeldingslocatie: http://xs220.xs.to/xs220/07423/hr05sli_03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

Ik heb ook de HR-05 SLI erop zitten, op dezelfde manier als hierboven.
Mijn vraag is, hoe warm wordt de chipset bij jou?
Bij mij idle zo rond de 47 graden, tijdens gamen 50-52.

Ik heb het idee dat hij bij mij niet helemaal lekker op z'n plaats gehouden wordt door dat standaard clipje.

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_G-nius op 18-10-2007 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een cfx 3200 dr en heb bij de temperatuurdiode bij het voltage circuit (PWMIC) een nexus silent fan van 92 mm. op de kastbodem gelijmd, die er recht op blaast...en op de chipset heb ik er ook een gemod d.m.v. een 5.25 slotplaat, dat ik in zo'n gleuf heb vastgeschroeft, waaraan ik de fan heb gelijmd, recht boven de chip.... nu is de temperatuur 37/pwm 36 chipset.....met een omgevingstemperatuur van 19.5 graden...
lekker goedkoop...... ;) :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Sir_G-nius schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 05:56:
Ik heb ook de HR-05 SLI erop zitten, op dezelfde manier als hierboven.
Mijn vraag is, hoe warm wordt de chipset bij jou?
Bij mij idle zo rond de 47 graden, tijdens gamen 50-52.

Ik heb het idee dat hij bij mij niet helemaal lekker op z'n plaats gehouden wordt door dat standaard clipje.
Hij is nu idle 33 graden.. daarbij blazen er 2 intake 120mm fans op 12V langs een boel HDD's in m'n kast (CM Stacker), met 1 outtake 120mm op 12V. Crossflow fan heb ik uit staan, dat zou nog een paar graden schelen. Lijkt me dat ie idd niet helemaal goed zit, of mijn setup zo enorm goed? Je temps zitten nog ruim binnen de marges hoor, maar als het beter kan (en zou moeten) zou er wel even naar kijken ja :) Let wel op dat plakkertje op die HR05-SLI die rond de chip valt, anders breek je hem snel.

/edit: stressed 40 (na een stevig potje HL2:E2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 16:16

Sir_G-nius

- - -

jelbo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Hij is nu idle 33 graden.. daarbij blazen er 2 intake 120mm fans op 12V langs een boel HDD's in m'n kast (CM Stacker), met 1 outtake 120mm op 12V. Crossflow fan heb ik uit staan, dat zou nog een paar graden schelen. Lijkt me dat ie idd niet helemaal goed zit, of mijn setup zo enorm goed? Je temps zitten nog ruim binnen de marges hoor, maar als het beter kan (en zou moeten) zou er wel even naar kijken ja :) Let wel op dat plakkertje op die HR05-SLI die rond de chip valt, anders breek je hem snel.

/edit: stressed 40 (na een stevig potje HL2:E2
Mm, als je zo gaat vergelijken is het bij mij idd aan de hoge kant.. Ik denk het is gekomen toen ik m'n videokaart in ging bouwen, toen heb ik het koelblok aagestoten en is hij wat "verschoven" (ding is ook zo groot ;) )

Bij mij zit het in een Lian-Li V1100B BTX-kast, alles is eigenlijk passief gekoelt. Heb 1x intake over de hdd, 1x intake over de cpu, 1x outtake in het zijpaneel terhoogte van de GPU, Alle fans zijn 120mm fan's.

Het nadeel van dit blokje is dat ik nu weer heel het moederbord eruit moet schroeven om het blokje eraf te halen en opnieuw vast te zetten...

Maar klopt het dat het blokje best wel 'los' zit? Is makkelijk beweging in te krijgen, heb het idee dat het allemaal niet echt strak (lekker vast) zit met die veertjes..

P.S.: Het plakkertje zit er bij mij gewoon goed op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Sir_G-nius schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:43:
[...]

Mm, als je zo gaat vergelijken is het bij mij idd aan de hoge kant.. Ik denk het is gekomen toen ik m'n videokaart in ging bouwen, toen heb ik het koelblok aagestoten en is hij wat "verschoven" (ding is ook zo groot ;) )

Bij mij zit het in een Lian-Li V1100B BTX-kast, alles is eigenlijk passief gekoelt. Heb 1x intake over de hdd, 1x intake over de cpu, 1x outtake in het zijpaneel terhoogte van de GPU, Alle fans zijn 120mm fan's.

Het nadeel van dit blokje is dat ik nu weer heel het moederbord eruit moet schroeven om het blokje eraf te halen en opnieuw vast te zetten...

Maar klopt het dat het blokje best wel 'los' zit? Is makkelijk beweging in te krijgen, heb het idee dat het allemaal niet echt strak (lekker vast) zit met die veertjes..

P.S.: Het plakkertje zit er bij mij gewoon goed op..
Ja er zit best wat speling op en ik kan hem zo een halve centimeter draaien. Doe ik niet, maar is wel een beetje gebeurd bij het in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
en ook uitkijken dat je niet teveel druk op de koeler uitoefent want je chipset is zo gecrusht.... uit eigen ervaring :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Hmmmz ik heb sinds gisteren eventjes gespeeld met m'n 2x1gb CE-5 en het deed zo snel 240 op 2,7v op cl3.
Irritante is alleen dat eht bord niet wil booten (vind geheugen neit piep) als ik het geheugen in divider laat draaien emt een hoge HTT, wat dus wel werkte met m'n 2x512mb UTT.
Zou eht kunnen zijn dat het ligt aan m'n UTT geoptimaliseerde bios waarin de timmings te snel staan ?
Sowieso heb ik de CL, ras to cas delay, ras precharge, Tras en Trc al losser gezet en 1T werkt ook gewoon?
Iemand enig idee welke timming/instelling zeker losser moet in de bios ?

edit: nouja ik krijg nu ook hang-ups in me systeem :?
iig eht is memtest error free op 240mhz cl 3

[ Voor 8% gewijzigd door sapphire op 20-10-2007 19:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ja dat is een beetje het probleem met deze chippies memtest stabiel, maar dan niet 3d kunnen...

ik heb m'n ce5's op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Genie BIOS Settings:

FSB Bus Frequency.............................  -  334
LDT/FSB Frequency Ratio.......................  -  x3
CPU/FSB Frequency Ratio.......................  -  x9
PCI eXpress Frequency.........................  -  101Mhz

CPU VID StartUp Value.........................  -  StartUp

CPU VID Control...............................  -  1.375v
CPU VID Special Control.......................  -  Above VID * 109.6%
LDT Voltage Control...........................  -  1.20v
Chip Set Voltage Control......................  -  1.52v
DRAM Voltage Control..........................  -  2.68v

DRAM Configuration Settings:

DRAM Frequency Set............................  -  150=RAM/FSB:03/04
Command Per Clock (CPC).......................  -  Enable
CAS Latency Control (Tcl).....................  -  3
RAS# to CAS# delay (Trcd).....................  -  3
Min RAS# active time (Tras)...................  -  5
Row precharge time (Trp)......................  -  2
Row Cycle time (Trc)..........................  -  7 Bus Clocks
Row refresh cyc time (Trfc)...................  -  13 Bus Clocks
Row to Row delay (Trrd).......................  -  02 Bus Clocks
Write recovery time (Twr).....................  -  02 Bus Clocks
Write to Read delay (Twtr)....................  -  01 Bus Clocks
Read to Write delay (Trwt)....................  -  03 Bus Clocks
Refresh Period (Tref).........................  -  3120 Cycles
Write CAS Latency (Twcl)......................  -  1
DRAM Bank Interleave..........................  -  Enabled

DQS Skew Control..............................  -  Auto
DQS Skew Value................................  -  0
DRAM Drive Strength...........................  -  7
DRAM Data Drive Strength......................  -  Level 3 (Reduce 15%)
Max Async Latency.............................  -  08.0 ns
DRAM Response Time............................  -  Fast
Read Preamble Time............................  -  06.0 ns
IdleCycle Limit...............................  -  16 Cycles
Dynamic Counter...............................  -  Disable
R/W Queue Bypass..............................  -  16 x
Bypass Max....................................  -  04 x
32 Byte Granularity...........................  -  Disable(4 Bursts)

met dezelfde instellingen krijg ik 9*328 / 166 ook voor elkaar (mem doet dan 268mhz, cpu ong 2952mhz) ... alleen is dat niet sneller met 3d, cpu geeft daar meer de doorslag...

edit: 268mhz is ook het hoogste wat ik er 3d stabiel uit krijg... ik kan wel in windows komen met hogere settings maar 3d gaat vroeg of laat mis, ookal geef ik meer V of lossere timings...

[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 21-10-2007 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ga ik die ook eens proberen, ik had ookal veel timmings op xtreme gevonden van GS.technichian maar die heilpen ook niet.
OW en de hang-ups heb ik ook in FF en das aardig 2d lijkt me :(

Ook raar is dat zodra ik eht geheugen in divider laat lopen met m'n HTT op 300 hij bij reboor gaat piepen dat er geen geheugen in eht bord zit :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

nou ik word echt gestoord van dit geheugen :(
zegmaar alles wat niet SPD is loopt vast in windows (tijdens surfen al) maar tot 240mhz is het wel memtest stabiel :?
Maar zelfs als ik het geheugen op 200mhz laat lopen in divider voor een hogere HTT dan boot m'n pc gewoon helemaal niet want dan word eht geheugen neit gevonden, erg vaag allemaal :?

edit: ik gebruik dus de 704-2BTA bios, ik had ook in reviews gevodnen dat de 618-2 goed zou werken maar die werkt voor geen meter bij mij :/
Welke gebruik jij Dark ?

[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 21-10-2007 12:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Ik heb Merlin's bios 10.07.06 erop staan, het schijnt een uccc/tccd optimized bios te zijn, die goed moet zijn voor hoge 1:1 clocks. Ik merk daar weinig van, maar hij doet het verder goed, dus ik laat hem er maar op staan.
Ik heb ook wel een een venus biosje op m'n expert geflashed, maar daar werd me oc alleen maar minder van, dus weer terug naar merlin's gegaan...

op de lage dividers heb ik ook rare effecten hoor, op /133 en lager wil hij niet eens door de post heenkomen, maar /140 en hoger doet het wel goed 8)7 .

edit @hieronder:
ik denk F1-3200PHU2-2GBZX...?

[ Voor 4% gewijzigd door Dark op 21-10-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Wat voor type G.Skills zij het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jup, klopt...
maar ik vind gemengde dingen, de ene site zegt dat er CE-5 op zit en een andere CE-6.
en de reviews die ik vond daarin gingen ze heel hard...niet dat ik perse zo hard wil maar 240~250 zou leuk zijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

wat zijn dan precies jouw instellingen? wellicht dat er daar wat opdoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
sapphire schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 16:21:
jup, klopt...
maar ik vind gemengde dingen, de ene site zegt dat er CE-5 op zit en een andere CE-6.
en de reviews die ik vond daarin gingen ze heel hard...niet dat ik perse zo hard wil maar 240~250 zou leuk zijn :)
Volgens mij zitten er Hynix D5/D43 of Infineon Revisie C op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

de ramlist op het forum hier zegt idd Infineon rev. C maar de xtreme ramlist zegt CE-6, anandtech denkt Infineon B die chips, X-bit had CE-5 en nog wat andere sites die ik ahd zeiden ook CE-6.

En om uitsluitsel te geven gaat het dus idd om de G.skill F1-3200PHU2-2GBZX kit..

En dan de timmings. nou Dark jou timmings icm de 704-2BTA bios waren weer de standaard freezes in windows. verder gerprobeert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Genie BIOS Settings:

DRAM Configuration Settings:

Command Per Clock (CPC).......................  -  Enable
CAS Latency Control (Tcl).....................  -  3
RAS# to CAS# delay (Trcd).....................  -  3
Min RAS# active time (Tras)...................  -  5
Row precharge time (Trp)......................  -  2
Row Cycle time (Trc)..........................  -  7 Bus Clocks
Row refresh cyc time (Trfc)...................  -  13 Bus Clocks
Row to Row delay (Trrd).......................  -  02 Bus Clocks
Write recovery time (Twr).....................  -  02 Bus Clocks
Write to Read delay (Twtr)....................  -  01 Bus Clocks
Read to Write delay (Trwt)....................  -  03 Bus Clocks
Refresh Period (Tref).........................  -  3684 Cycles
Write CAS Latency (Twcl)......................  -  1
DRAM Bank Interleave..........................  -  Enabled

DQS Skew Control..............................  -  Auto
DQS Skew Value................................  -  0
DRAM Drive Strength...........................  -  7
DRAM Data Drive Strength......................  -  Level 3 (Reduce 15%)
Max Async Latency.............................  -  07.0 ns
DRAM Response Time............................  -  normal
Read Preamble Time............................  -  06.0 ns
IdleCycle Limit...............................  -  256 Cycles
Dynamic Counter...............................  -  Disable
R/W Queue Bypass..............................  -  16 x
Bypass Max....................................  -  07 x
32 Byte Granularity...........................  -  Disable(4 Bursts)

Wederom met de 704-2BTA bios.

Ik heb nig een set timmings gevonden die ik morgen wil proberen en ik wil morgen de 623-3 bios proberen met deze timmings aangezien ik die ook erg vaak tegen kop op fora.

Verder misschien ook een optie: warmte?
In reviews zie ik dat er bij deze sticks een strook thermaltape tussen de heatspreader en chip zit ter breedte van de chip maar bij die van mij is deze strook maar 1/3 van de chip breed. Slechte warmte afvoer een idee? heatspreaders worden op 2.8v en memtestent iig niet echt warm dus dat bevestigd de slechte geleiding

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Okee opmerkingen bij je timings, uit ervaring met diverse repen (winbond xhx/utt, samsung tccx, en infineon cex):

algemeen:
Mal/rp = 7.0 / 6.0 - da's erg strak ... beter is minimaal 2 ertussen houden,7/5 - 8/6 - 9/7, maar ik heb ook al gehad dat 9/5 een goeie combi was op een singlecore.
Bij de meeste repen zou ik zeggen: trc op (trp+tras), trfc op minimaal trc+4 (bij infineons ce +6 tot 8 )
icl/dc - probeer icl laag te houden b.v. 16, dc enable bij icl 32 of meer, disable bij 16 of minder.
bypassmax 4x is een fractie sneller dat 7x en heeft geen invloed op de stabiliteit

Als het ce (5 of 6) is merk ik op:
tref = 3684 - heel rare waarde? hoe kom je daaraan? probeer eens auto, 1560 of 780 werkt ook vaak goed... 3120 of 4807 zie ik ook regelmatig voorbij komen als werkende timings voor me mushkins.
trfc = 13 - mag wel 14 ook, als je het wat losser wil.
trrd/twr = 2 - 2=strak, 3=los, maar op ce's wil 2 meestal wel.
twtr =1 - zie boven, maar dan met 1 en 2 als settings
dram response time=normal - prima, kan later altijd nog fast proberen.

ik zou beginnen met mal/rp - 9/7 en tref op auto... hopelijk heb je er wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik had de timmings uit posts op XS en dfi-street dus vandaar :)
Maargoed ik had vannochtend 623-3- erin geflashed en dat is een regelrechte ramp op alles behalve stock instellingen :P dus linea-recte weer terug naar 704-2BTA voor mij.

Maar ik ga zo even je tips opschrijven en dan ga ik die weer eens proberen emt de 704-2BTA.
Trouwens ik ehrinner me van vroegâh ook eits met eretta instellingen dat die bij TCCD wel eens wilde uitmaken, zou dat hier ook schelen ?

704-2BTA zit erin en op deze instellingen: foto 1 en foto 2 (was het meeste wat ik uit je post kon halen) loopt eht op 240 memtest stabiel as usual en weer freezes in windows :(
Ook HTT 240 en geheugen lager dan 200 in divider werkt neit, dan word het geheugen gewoon niet gevonden

Ik begin een beetje moe te worden van dit geheugen....zodra ik iets verander in de bios, al is eht maar een instelling van de CPU dan boot m'n pc gewoon niet. Lijkt me neit helemaal gezond.

[ Voor 38% gewijzigd door sapphire op 22-10-2007 14:17 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik denk dat het geen ce5 is zo alles bij elkaar gezien... erg vreemd dat je niks mag veranderen.

als het andere chippies zijn dan is er ook nog een kans dat ze liever normal ipv weak drivestrengths willen, ds/dds 8/1

als ik op die 2e foto kijk zie ik ds/dds en mal/rp op auto staan, die zou ik eerst eens goed proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja ik ben eht spugzat emt die reepjes.
Als ik m'n proc op 240x9 laat draaien en geheugen op SPD met divider rond (of zelfs onder) de 200 laat dan boot m'n pc gewoon neit omdat eht geheugen niet gevonden word :? lijkt mij iig neit gezond

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

heb je nu wel read preamble en max async latency ingesteld? auto is iig niet zomaar altijd goed... zeker niet bij dividers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
@Sapphire. Je posts lezende, denk ik dat niet je geheugen, maar je mobo het probleem is. Ik zou eens proberen of een lange cmos clear uitkomst kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou voor het eerst zijn dat eht bij het mobo ligt.
Ik heb de afgelopen jaren denk iets van 10 verschillende procs en net zoveel verschillende geheugen setjes erop gehad en nooit zó veel gezeik gehad met instellingen.
Als na 2,5 dagen kloten met biossen en instellingen een setje geheugen niet stabiel wil lopen op 200mhz dan is het geheugen gewoon neit goed imho hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Het is dat je zo ver weg woont, anders had je van mij een dr bord kunnen lenen. Heb ik teruggekregen van rma. Zit nog in gesealde verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:31
Afgelopen week een kleine upgrade gedaan betreft processor: er zit nu een Athlon 64 4200 X2 processor in maar viel me tegen hoe hoog ik m kon clocken.. 235 mhz is toch echt t maximale wat ik eruit krijg!! Als ik hoger ga zitten dan haal ik de windows opstartscherm niet eens… Hij komt tot aan de bios laad sequence (waar die normaal gesproken de “load backup bios = ok” laat zien) maar restart dan gelijk. Me voltage omhoog gooien werkte heelaas ook niet…
Bios instellingen:

FSB Bus Frequency - 210
LDT/FSB Frequency Ratio - 3.0
CPU/FSB Frequency Ratio - x11
PCI eXpress Frequency - 100Mhz

CPU VID StartUp Value - AUTO

CPU VID Control - 1.40v
CPU VID Special Control - auto
LDT Voltage Control - 1.20v
Chip Set Voltage Control - 1.50v
DRAM Voltage Control - 2.90v

Heb nu corsair pc3200 geheugen erin zitten die helaas niet veel hoger gaat dan de 210, vandaar de 11 multiplier.. Desalniettemin hoopte ik dat die processor iets hoger ging…. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd wat een 8800GT op m'n DFI gaat geven :Y
.... ik veronderstel dat een 8800GT wel zal werken op een DFI nForce4 Ultra-D, geen problemen hoop ik met de compatibiliteit van het pci-e slot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

waarom zou het :? PCI-e 2 is toch backwards compatible ?

Laatste post over het geheugen wat ik had, vannochtend voor de laatste keer getest en het is echt niet goed meer :(
200 mhz op SPD timings en keiharde reboots tijdens gamen en daarna direct de pc piepen dat het geheugen niet gevonden word ....gaat nu terug....
Ik zit te kijken naar een AM2 setup maja dan moet ik wel dit bordje missen ;P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:48:
Benieuwd wat een 8800GT op m'n DFI gaat geven :Y
.... ik veronderstel dat een 8800GT wel zal werken op een DFI nForce4 Ultra-D, geen problemen hoop ik met de compatibiliteit van het pci-e slot :?
Waarschijnlijk haal je alleen het maximum nooit uit die kaart met je huidige systeem. Ik heb een 2900XT en daar is mijn CPU ook zwaar de bottleneck. Laat het wel weten als het werkt!
sapphire schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:08:
waarom zou het :? PCI-e 2 is toch backwards compatible ?
Dat is helaas niet waar, PCI-e 2 is backwards compatible met PCI-e 1.1, echter niet met PCI-e 1.0a wat NF4 moederborden hebben. Het kan wel werken, maar dat is niet gegarandeerd.

Even gezocht: er is ook een topic hierover

Daarin bevestigd iemand dat zijn 8800GT wel werkt in een ASUS A8N32 SLI. Dus waarschijnlijk niks om je zorgen om te maken.

Edit: Owja, de reden dat ik naar dit topic kwam in de 1e plaats.

Velen van jullie zullen het Crucial Ballistix Z503 geheugen wel kennen. Eerst had dit geheugen het probleem dat het van het ene op het andere moment gewoon kapot kon gaan. De fabrikant had dit als het goed is verholpen in de nieuwe revisies.

Nou, niet dus. Net een uurtje geleden is mijn 3e set kapot gegaan, tenminste, 1 van de 2 reepjes. Dit is ook al de 2e set die het bekende probleem niet meer zouden moeten hebben :(

Gelukkig is de service van crucial wel goed, maar ik word er wel een beetje moe van ondertussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Aapenootjes op 09-11-2007 15:39 ]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik heb eindelijk een DFI Lanparty NF4 SLI-DR (2ehands van een medeTweaker). Gelijk de chipsetkoeler vervangen door een HR-05 SLI. Deze zit absoluut niet stevig. Die plastieke pushpins met een veertje werken niet.
Ik had de heatsink (geen fan) met de brede kant naar voren (en naar achteren). Zodat de 2x120mm fans van de Antec 900 hun werk goed konden doen.
Videokaart is een Sapphire 1650pro 256MB DDR3, waarvan de koeler is vervangen door een Arctic VGA Koeler Accelero S2. Enorm ding dus. Standard koeler maakte een hels kabaal.
CPU een 3700+ San Diego (X2 4400 heatpipekoeler, AS5 pasta).

Opstarten maar. Niks en dan niks.
Alles ging aan, maar de boot bleef bij 1 ledje steken. Beeld bleef zwart.
Instructies opgevolgd van resetten BIOS tot geheugen 2x1GB OCZ PC4000 verplaatsen en 1 stick in elk slot.

Geen beeld!!!!!
Tja, wat nou?

Toen een XFX 6800 XT erin gezet. Die is nog groter. Dus toen maar de HR-05 SLI zodanig zitten draaien (even omhoog trekken en 90 graden draaien). Nu is de brede kant gericht naar boven (en onderen).
De XFX erin en toen eindelijk beeld!
Sapphire (@705-@1700) erin en die deed het ook.

Ik wil de HR-05 SLI dus wat beter bevestigen, zodanig dat er geen speling meer zal zijn. De temperatuur zal dan wat lager zijn. Idle in Everest is het 30 graden bij een kamertemp van 23 en de fans van de Antec op medium.

CPU 2200@2882 [11x262] (idle 34-35 graden, 1800 rpm, startup Vcore 1.5)
Mem 250@262 (Vdimm 2.80) 3-3-2-7

Doel is: CPU op 3000 en geheugen minimaal op 260/265 met strakke timings.

Een Opteron 175 of 180 zou ook ideaal zijn voor deze combinatie!

[ Voor 13% gewijzigd door Dazsur op 15-11-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die start-up Vcore eigenlijk t.o.v. de andere Vcore instellingen en welk nut heeft die start-up voltage eigenlijk :? :? ,... vraag me dat eigenlijk al een hele tijd af.

Nog een vraagje,.. hoe krijg je een hogere HTT op onze DFI :?
Door het chipset voltage te verhogen :? .... ik zit nl. blok op een HTT = 305 momenteel en ben ooit al eens SuperPi 2x32M stabiel hoger geraakt met deze opteron 165 maar ik weet begot niet meer hoe ik het heb klaargespeeld destijds 8)7
Aan de vcore lag het niet want die stond toen hetzelfde als dat hij nu staat @2750Mhz.

Mijn Opteron liep toen aan 2900Mhz. HTT op 322Mhz.Divider op 150Mhz. zodat mijn memory mooi onder 250Mhz. bleef.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 05:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

oef tijd terug dat ik serieus gespeeld heb met m'n bordje.
Ik geloof dat bij mij hogere LDT voltages hielpen, maar dan word je chipset flink warmer. En HTT rond/onder de 1000mhz houden daar is dit bordje ook gevoelig voor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
sapphire schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:22:
andere processor koeler :+

mijn proc valt rond de 60~65 graden vanzelf uit (niet ingesteld op eht mobo) dus mss dat dat eth is.

* sapphire krijgt morgen zijn Ultra 120 Extreme :D alleen nog wachten op de bolt-tru kit voor S939 :)
Hé Sapphire,

Hoe werkt je Koeler? Heb je ook een ijzeren backplate gevonden?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 04:59:
Wat doet die start-up Vcore eigenlijk t.o.v. de andere Vcore instellingen en welk nut heeft die start-up voltage eigenlijk :? :? ,... vraag me dat eigenlijk al een hele tijd af.

Nog een vraagje,.. hoe krijg je een hogere HTT op onze DFI :?
Door het chipset voltage te verhogen :? .... ik zit nl. blok op een HTT = 305 momenteel en ben ooit al eens SuperPi 2x32M stabiel hoger geraakt met deze opteron 165 maar ik weet begot niet meer hoe ik het heb klaargespeeld destijds 8)7
Aan de vcore lag het niet want die stond toen hetzelfde als dat hij nu staat @2750Mhz.

Mijn Opteron liep toen aan 2900Mhz. HTT op 322Mhz.Divider op 150Mhz. zodat mijn memory mooi onder 250Mhz. bleef.
startup-vcore is als het ware een override van de vid die de processor zelf aangeeft, waarmee je kan voorkomen dat cool&quiet het cpu_voltage te ver omlaag doet.

hogere htt is meestal wel te krijgen door 'read preamble' en 'max async latency' ruimer in te stellen... rp=7, mal=9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dazsur schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:02:
[...]

Hé Sapphire,

Hoe werkt je Koeler? Heb je ook een ijzeren backplate gevonden?

Groetjes
Denk eht wel :?
Geen idee welke backplate ik gebruik eigenlijk.......maar de koeler is een toppertje hoor :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 16-11-2007 16:33 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:23:
[...]
startup-vcore is als het ware een override van de vid die de processor zelf aangeeft, waarmee je kan voorkomen dat cool&quiet het cpu_voltage te ver omlaag doet.

hogere htt is meestal wel te krijgen door 'read preamble' en 'max async latency' ruimer in te stellen... rp=7, mal=9 ...
Begrijp ik het goed,... startup overides de andere vcore instellingen dan,.. klopt dat :?
bvb.
startup op 1,500 en vcid op 1,350 ---> geeft altijd 1,500Volt in werkelijkheid :? De 1,350 wordt genegeerd dan ofzo :?

rp hier op 8,5
mal op 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dark zegt dattie je C&Q override....maar als je serieus OC'ed heb je die uit lijkt me hoor dus dan heeft eht override geen zin lijkt me.
Ik heb die waarde iig nog nooit gebruikt.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
@sapphire
Huh, je hebt toch de originele backplate moeten vervangen door die van Thermalright, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

mja werkt een beetje vaag die startup_vid, en het schijnt dat het in sommige biosen ook nog eens buggy is... probeer er eens wat mee, in diverse cpu_id progjes (cbid, crystalcpu) vind je het wel terug, maar veel heb je er volgens mij niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dazsur schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:41:
@sapphire
Huh, je hebt toch de originele backplate moeten vervangen door die van Thermalright, of niet?
sowieso geen thermalright...
K had nog een metalen van zalmen liggen of anders heb ik er 1 van een Asus A8v gebruikt die k nog had liggen. iig 1 van de 2.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

iemand nu al een PCI-e 2.0 kaart geprobeert in dit bordje ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk 4GB draaiend op een DFI NF4. Door de SPDs te flashen naar allemaal gelijke SPD's herkende hij in 1 keer wel 4GB ipv de 2GB. Alleen ziet Windows nu nog maar 3GB. Hiervoor moet ik dan weer Vista64 installeren, maar dat is voor een andere keer. Ben allang blij dat ie boot met 4GB.

Alleen wil het plankje nu weer geen hoge FSbs aan. Maximaal 270Mhz met 4DIMMs. Dit met de DIMMS @ +/- 200Mhz 2.0 3-2-5 2t. Dit is dus een magere 2430Mhz. Heb zo het idee dat ik het hier mee moet doen als ik zo alle fora lees. Ben iig al een van de weinigen die 4GB heeft draaien op de dfi. Deze nacht gaat ie aan Orthos om alles te testen...

Maargoed...weet iemand nog oplossingen voor het FSB probleem met 4Dimms?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste