[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 9

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 11.822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik heb sinds kort waterkoeling :)

Mijn 4400+ doet het nu wel lekker op 2800mhz, 1,6v. Een Opteron zou uiteraard een stuk leuker zijn.

Enige probleem is de temperatuur van de PWMIC, deze stijgt tot 65 graden nu...
Weet iemand een mooie esthetische oplossing om deze beter te koelen? Water blokken hiervoor vind ik de moeite niet meer waard (wil op termijn wel over op C2Q) en een koeler ervoor hangen ziet niet uit.

Binnenkort krijg ik hopelijk mijn sunbeam rheobus, dan kan ik de ventilatoren wel ietsjes harder laten draaien.

Ik baal alleen nog altijd van mijn crucial geheugen. Eerst deed ik daarmee 270-280mhz. Nu ben ik alleen al aan mijn 3e set toe (3x RMA) en het gaat niet meer harder dan 250mhz :(.

[ Voor 12% gewijzigd door Aapenootjes op 18-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
aapenootjes, als je ff googled op pwm dfi lanparty temperature ofzo, dan kom je verschillende oplossingen tegen. (http://www.bigbruin.com/forum/about5802.html)

Mijne klimt met een warme kamer en een aantal uur prime95 ook zeker rond de 65c - 70c, heb hier nog niets aangedaan.. ik heb gelezen dat men gewoon een 9 of 12 cm fam bovenop de pwm ics zet en dit de temp. met soms wel 10 graden omlaagbrengt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ryan666 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:11:
[...]

Kabelbreuk? Lijkt me niet als je het bij beide hebt, of heb je je muis op een usb poort op je toetsenbord aangesloten? Kan ook zijn dat je usb poorten brak zijn, ik krijg altijd de melding 'dit werkt sneller als u het op een usb 2.0 poort aansluit', terwijl die toch wel usb 2.0 zouden moeten zijn. Nooit gehad?
Weet niet zeker of het er iets mee te doen heeft, maar heb je USB Legacy in de bios uitstaan?
Saturnus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 11:54:
Geen kabelbreuk want het verschijnt, en verdwijnt. Het is er altijd x seconden.
Volgens mij heb ik die USB-melding ook ooit gehad, maar laatste jaar niet meer.
Ik zal straks thuis de BIOS een checken. :) Tnx iig.
Ok iets aan de late kant. :X
Volgens mij heeft het ook te maken met of je CPU of Mem. te weinig voltage krijgen toegedient. Nadat ik vMem wat hoger had gedaan was het al minder erg, maar af en toe komt het toch nog terug.
USB Legacy heb ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 13-07-2017 20:18 ]

• Saturnus
  • Niet online
Ok, in SplinterCell (gewone versie, 2004 ofzo) is het nu wel heel erg. Locked om de paar minuten. :S

Het wordt al erger en erger. :S CPU is flink terug geclocked en GPU + GMem inmiddels @ stock.

[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 28-02-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Ik heb van onderstaand probleem al een apart topic gemaakt in het cpu, mobo, ram forum, maar ik denk dat het hier meer op zijn plaats is. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Hallo iedereen,

Op het moment heb ik naar grote tevredenheid 2 x 1GB PC4000 Redline XP geheugen van Mushkin in mijn Lanparty UT nF4 Sli-Dr Expert zitten. Voor windows XP is dat op zich wel genoeg, maar ik zou binnenkort eens Windows Vista willen proberen. Zoals iedereen weet is een beetje extra geheugen dan wel fijn, sowieso vind ik het heel erg storend als Windows gaat swappen.

Dit moederbord is nogal kieskeurig wat betreft geheugen. Dus vandaar dat ik het hier vraag.

vraag: Heeft iemand anders al ervaring met 4 x 1GB reepjes van dit geheugen in dit moederbord? of anders tips wat er voor zou kunnen zorgen dat het werkt? Heeft iemand uberhaupt al eens 4 x 1 GB geheugen in dit moederbord gehad? Zo ja, wat voor geheugen was dit dan en kon je dan nog een beetje overklokken?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07-2021
ik heb het zelfde probleem met de usb poorten :(

films stopt af en toe bij afspelen van de exterme usb hd
muis word ook af en toe niet gedetecteerd
en heb pas usb toetsenbord gekocht nu stopt mijn char met lopen als ik een spel speel had daar voorheen geen last van met mijn oude ps2 toetsenbord

heb zelfs een lose usb kaart gekocht maar probleem is daar niet mee opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik begin me nu serieus af te vragen of mijn moederbord graag geheugen sloopt. Mijn 4e set crucial Ballistix z503 is naar de kloten terwijl het niet eens overgeklokt heeft gewerkt. Of zijn die micron chips op dat geheugen nou gewoon zo gaar...

Ik word er echt radeloos van. Dit jaar komt er in ieder geval nog een upgrade naar een DDR2 of DDR3 platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Hmm, het word toch wat ingewikkelder dan ik dacht. Het lijkt er op dat mijn geheugen nog in orde is. Als ik de repen los test is mijn systeem helemaal stabiel. Pas als ik de een reep in dimm 3 of dimm 4 duw word mijn systeem instabiel. Nu heb ik al nieuw geheugen besteld via Ebay (2x1GB speedline extreme PC4000 CL3-3-2-8), dat word verstuurd naar het adres van mijn vriendin in duitsland, daardoor duurt het nog even dat ik die heb. Als ik die binnen heb zal ik nog verder testen.

Maar zo lijkt het er haast op dat de memory controller in mijn CPU aan gort is :S
Ik moet wel erbij zeggen dat dual channel nog niet op lagere snelheden heb geprobeerd dan 250mhz.

Denkt iemand dat het ook aan het moederbord kan liggen? Het systeem is instabiel in met zowel beide oranje als beide gele sloten in gebruik. Daarom verdenk ik de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
De DFI Lanparty nF4 SLI-DR heeft als ik het goed begrijp oude PCI-E 1.0a sloten. En als ik SLI wil gaan draaien dan worden deze beperkt tot 2 maal 8x sloten.
Deze mobo heb ik dus.

En nu heb ik er deze videokaart in zitten, Asus 7800GTX.
Is het voor mij nog wel mogelijk om te upgraden naar bijvoorbeeld een nieuwe 9600GT of 9800GTX videokaart? Nu lijkt het me mooi om 2x 9600GT SLI te gaan draaien want deze kaartjes kosten op het moment toch niet zo veel.

Maar heeft dat wel nut omdat mijn oude PCI-E sloten beperkt zijn in bandbreedte en snelheid?
Is het zelfs wel compatible? omdat ik denk dat de nieuwe videokaarten eigenlijk voor PCI-E 2.0 sloten zijn.
Tenminste ik heb zoiets gelezen dat PCI-E 1.0a niet compatible is met PCI-E 2.0 en vice-versa.

Nu speel ik de laatste tijd veel Call of duty 4 en zit ik te denken om mijn grafische prestatie voor dit spel eens te upgraden. Ik heb er 2x1gb corsair (CMX1024-3200C2) geheugen in zitten en een AMD64 3500+ winchester processor. Maar ik heb op het moment niet het geld om ook heel mijn mobo & proc & geheugen weer te upgraden. Dus voor nu moet ik het laten bij een kleine upgrade. En dan lijkt me een nieuwe videokaart de beste oplossing voor een gamer.

Wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan upgraden?
Alvast hartelijk bedankt.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-08 22:50

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Hoi Spitfire,

Ik heb hetzelfde bordje als jij en heb daar een tijdje terug een MSI 9600GT OC 512 in gehad die perfect draaide. PCI-E 2.0 is gewoon backwards compatible. Ik denk trouwens niet dat de 8x limitatie een groot probleem is wat betreft de prestaties. Dit weet ik alleen niet met zekerheid. Ik wil vanavond anders nog wel even benchmarken met mijn 8800GT op 16x en 8x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben sinds kort in het bezit van de DFI lanparty NF4 Ultra-D. Natuurlijk wil ik mijn cpu weer overklokken zoals ik op mijn oude mobo had. Maar bij geen van de ram settings die ik heb ingesteld boot hij door. Hij blijft steeds hangen bij het scherm waar de IRQ worden toegewezen en start daarna opnieuw op.

De ram settings en timmings en heb ik overgenomen met a64tweaker waarbij alle settings op standaard staan en heb die daarna ingevuld in de bios bij mijn overklok. Mijn geheugen hou ik netjes op 200 mhz met een divider. Maar niks werkt.

Bijvoorbeeld 240x10 met divider 166 moet mijn geheugen op 200 mhz zetten. Maar met de timmings die ik heb ingesteld heb boot hij niet door, terwijl dit de timmings zijn die hij bij auto gebruikt bij de non overclock settings.

Gebruikt geheugen:
corsair valueram Pc3200 (2x512 mb)

Het rare is nog wel dat als ik alles op auto instel en 240x10 op divider 166 draai dan doet hij het wel. Terwijl dit natuurlijk niet door de memtest doorkomt omdat hij veel te lage timmings gebruikt die mijn ram niet aankan.

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeKnoID
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-04 11:05
ik heb overal gezocht, maar kan niet vinden hoeveel jaar garantie er op mijn SLI-D zit. hij stopt nl ineens bij 3 diagnostic led... :'(

hij is al ruim over de 2 jaar oud... geeft DFI 3 jaar garantie toevallig?
heeft iemand er toevallig ervaring mee? moet je hem dan naar Amerika opsturen? en is dat duur?

alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik zit hopeloos vast met het geheugen.
Ik heb sinds dit moederbord uitkwam (paar jaar geleden dus) twee Corsair Xpert modules van 512mb per stuk erbij gekocht, omdat dit toen veel was. Tegenwoordig draai ik Vista, en die vindt een gig werkgeheugen natuurlijk niet zo cool, dus vandaar dat ik geheugen erbij ging prikken. Daarom kocht ik een gig werkgeheugen erbij, en prikte deze in een derde slot, het vierde leeg latende. En inderdaad: dit werkt niet. Ik ben toen allemaal informatie op internet gaan zoeken, en vond dingen over dual channel, en ook dat als je het moederbord op single channel in zou stellen, je het wel werkend kon krijgen. Ik heb maar gewoon niet moeilijk gedaan, en nog een reep erbij gekocht. Nu prik ik deze net in mijn vierde slot, en weer wil de zaak niet booten :(
Verder heb ik het probleem dat ik een huge zalman koeler heb, die over de onderste twee sloten heen hangt, waardoor ik alleen mijn twee nieuwe kingstonreepjes daarin kwijt kan, en de bovenste twee moet vullen met (het hoge) Xpert-geheugen (heeft al die jaren zo gewerkt, met daaronder twee lege sloten dus).

Kort:
- 2x512mb Corsair Xpert
- 2x1024 Kingston valueRAM
- Huge Zalman CPU cooler waardoor onderste twee geheugenbanken niet prikbaar zijn met Xpert

Hoe de hel krijg ik de volle 4 repen in werking? Of misschien is de vraag dus: hoe krijg ik het moederbord in single channel, want in het Genie BIOS menu staat niets dat mij bekend is.

PS: Ik vond deze vraag hier wel thuishoren omdat het eventueel te maken heeft met het veranderen van dieper gelegen BIOS settings, en ook het antwoord op de FAQ "waar moet ik mn geheugen instoppen" hielp helaas niet voldoende.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 23:20 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Heb je de command rate al op 2 gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit bord is meer bedoeld voor overclocken dan voor maximale functionaliteit. De aansturing van de gele en de oranje geheugenbanken is anders, geoptimaliseerd voor verschillende types geheugen. Wil je ze persé beide gebruiken dan zul je behoorlijk relaxte timings moeten gebruiken. Probeer deze wat losser te zetten dan normaal en mix het geheugen wat.

@Xiled
Wel een late reactie, maar met valueram moet je helemaal niet met timings willen klooien. Het is budgetgeheugen waar weinig extra performance uit te halen valt, laat de timings gewoon op auto staan en zorg dat de divider goed staat zodat het geheugen niet over de 200/400Mhz komt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapenootjes schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:58:
Heb je de command rate al op 2 gezet?
Ik zie deze optie nergens staan... :o
MadMarky schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 22:09:
Dit bord is meer bedoeld voor overclocken dan voor maximale functionaliteit. De aansturing van de gele en de oranje geheugenbanken is anders, geoptimaliseerd voor verschillende types geheugen. Wil je ze persé beide gebruiken dan zul je behoorlijk relaxte timings moeten gebruiken. Probeer deze wat losser te zetten dan normaal en mix het geheugen wat.

@Xiled
Wel een late reactie, maar met valueram moet je helemaal niet met timings willen klooien. Het is budgetgeheugen waar weinig extra performance uit te halen valt, laat de timings gewoon op auto staan en zorg dat de divider goed staat zodat het geheugen niet over de 200/400Mhz komt.
Ik heb het net op 166 ingesteld, maar dat mocht niet baten. Ik dacht dat dit wel heel erg traag was eigenlijk, maar aangezien jij het "behoorlijk relaxte timings" noemt; waar zat jij dan aan te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hij bedoelt niet de fsb maar de geheugen timings , dus CL3-3-3 of CL3-4-4- ipv CL2-2-2

Ik denk dat je alle timings (ook sub timings) juist met hand moet bijstellen want op 'auto' staat de boel te strak voor 4 repen. Dit bord is gemaakt met al uitgangspunt overklokken met 2 repen.

Wat jij nu doet is druist een beetje in tegen het hele principe. Denk dat het toch wel lastig gaat worden om de boel aan de praat te krijgen, want:

1, je mixt twee merken door elkaar. Als de SPD's verschillen krijg je al gezeur als je de boel op auto laat staan;

2 je gaat draaien met 4 repen. Zoals eerder aangegeven er zit bewust een elektronisch verschil tussen de oranje sloten en de gele sloten;

3 je gaat verschillende grootes gebruiken, dus niet 'netjes' 4x512 of 4x1024 maar 2x512 + 2x1024.

Dit alles bij elkaar gaat gewoon problemen geven. Denk dat het echt een gebed zonder einde wordt.
De snelste oplossing: 2x1024

Is wel 1GB minder, maar die 2x1024 zal nog altijd sneller zijn de combo die je nu voor ogen hebt (als je het al aan de praat krijgt)

[ Voor 118% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-05-2008 10:37 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:22:
Hij bedoelt niet de fsb maar de geheugen timings , dus CL3-3-3 of CL3-4-4- ipv CL2-2-2

Ik denk dat je alle timings (ook sub timings) juist met hand moet bijstellen want op 'auto' staat de boel te strak voor 4 repen. Dit bord is gemaakt met al uitgangspunt overklokken met 2 repen.

Wat jij nu doet is druist een beetje in tegen het hele principe. Denk dat het toch wel lastig gaat worden om de boel aan de praat te krijgen, want:

1, je mixt twee merken door elkaar. Als de SPD's verschillen krijg je al gezeur als je de boel op auto laat staan;

2 je gaat draaien met 4 repen. Zoals eerder aangegeven er zit bewust een elektronisch verschil tussen de oranje sloten en de gele sloten;

3 je gaat verschillende grootes gebruiken, dus niet 'netjes' 4x512 of 4x1024 maar 2x512 + 2x1024.

Dit alles bij elkaar gaat gewoon problemen geven. Denk dat het echt een gebed zonder einde wordt.
De snelste oplossing: 2x1024

Is wel 1GB minder, maar die 2x1024 zal nog altijd sneller zijn de combo die je nu voor ogen hebt (als je het al aan de praat krijgt)
Ik heb nu 2x1gb Corsair weten te regelen. Ander merk dan Kingston, maar wel dezelfde snelheid, en ik kan de repen nu in alle sloten stoppen. Voorzie je nu grote problemen wegens merkverschil? Volgens de FAQ moet het niet al te veel problemen opleveren heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Tja, als de specs elkaar nauwelijks ontlopen moet het wel kunnen. Ik heb ook nog 2 x 1GB crucial PC4000 en 2 x 1G Speedline PC4000 liggen, die werken prima samen.

Het is alleen dat naar alle waarschijnlijkheid de geheugencontroller van mijn cpu stuk is. Dus heb ik in de tussentijd maar een nieuwe pc gekocht en gaan mijn oude spullen in de verkoop binnenkort.

Maar weet iemand hier toevallig een goede manier om uit te sluiten of mijn CPU of mijn Mobo de boosdoener is? Het probleem is dat 1 geheugenkanaal niet goed werkt, het systeem is met geen mogelijkheid stabiel te krijgen met geheugen in een van de sloten het dichts bij de CPU. Echt vaak crasht hij ook niet en op memtest errors kan ik gerust 12 uur wachten, dus het testen is niet bepaald makkelijk daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:55:
[...]

Ik heb nu 2x1gb Corsair weten te regelen. Ander merk dan Kingston, maar wel dezelfde snelheid, en ik kan de repen nu in alle sloten stoppen. Voorzie je nu grote problemen wegens merkverschil? Volgens de FAQ moet het niet al te veel problemen opleveren heb ik de indruk.
Dus als ik het goed begrijp draai je straks met 4x1GB? Heb je alvast één eventueel probleem geelimineerd, die van 2x512 + 2x1GB.
Als nu de spd's overéénkomen of bijna niet van elkaar verschillen ben ik geneigd om te zeggen dat je ook dat probleem verhopen hebt.

Probeer het uit zou ik zeggen en post de results :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:49
hoi,

ik heb wat problemen om m'n rams in te stellen, want het bordje dat ik heb heeft veel mogelijkheden.
wat de setup betreft:
AMD Opteron 165 (300*9)
DFI NF4 UT Lanparty SLI-D
4x 512MB Corsair Value PC3200
8800GTS 320MB

ik wil dus m'n rams meer gaan optimaliseren. maar op wat moet ik ze gaan zetten? hopelijk kunnen jullie me meer in de goede richting helpen.
deel1
deel2

het begin kan ik zelf (afgelezen met CPU-z)

Tcl : 2.5
Trcd : 3
Tras : 8
Trp : 3
Trc : 12
Trfc : ?
Trrd : ?
Twr : ?
Twtr : ?
Tref : ?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb;
  • Tcl : 2.5
  • Trcd : 3
  • Tras : 3
  • Trp : 8
  • Trc : 11
  • Trfc : 13
  • Trrd : 2
  • Twr : 3
  • Twtr : 2
  • Tref : 3120
  • DQS Skew op incr. 100ms
Dit is dus met 4x512Mb Twinmos PC3500@2.65Volts op 234Mhz. Draait 24/7 zo.Denk eraan 4x mem is CPC disabled.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@ThaFlub
Aan Corsair Value geheugen valt weinig te optimaliseren, het is PC3200 en het woord Value (=de budgetlijn) staat niet voor niets in de naam...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon_Eyez schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:19:
[...]

Dus als ik het goed begrijp draai je straks met 4x1GB? Heb je alvast één eventueel probleem geelimineerd, die van 2x512 + 2x1GB.
Als nu de spd's overéénkomen of bijna niet van elkaar verschillen ben ik geneigd om te zeggen dat je ook dat probleem verhopen hebt.

Probeer het uit zou ik zeggen en post de results :)
Het werkt dus niet :'( 2x1gb kingston valueram en 2x1gb Corsair CL2, beiden 3200..
Wat nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Kijk eens of de SPD's wel hetzelfde zijn. Kan wel beide PC-3200 zijn, maar als de ene spd 2.5-3-2 is en de andere 2-2-2 oid dan kan je dus toch problemen krijgen.

Sterker nog, Kingston Value ram is CL3 en je Corsair CL2 dus het verschilt zowiezo al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar de boel is nu dus niet single channel te zetten (oid) zodat ik toch iig met 4gb capaciteit kan werken? Ik vind het nogal zonde om hier 1,5gb te hebben liggen waarmee niks gedaan wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als je je geheugentimings handmatig instelt op die van je langzaamste reepje zou het kunnen werken. Wat Demon_Eyez zegt dus. Dual- of singlechannel heeft er in dit geval weinig mee te maken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Precies. Maar met de nadruk op zou het kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat sommige reepjes gewoon niet op cas3 willen draaien! Ik heb hier dus 2x512mb Twinmos PC3500 met Hynix D43 echt geen cas3 te draaien.

Probeer eens eerst de langzaamste setje in systeem timing zo strak mogelijk proberen te zetten. Misschien al proberen cas2.5 met meer prik en zoveel mogelijk op manual en dan dat snelle setje erbij prikken. Kan me niet voorstellen dat 2x512 en 2x1024 per definitie niet goed zal werken.

Ik heb net 2x1024MB aan geheugen bijgekocht voor dit bord. Ik zal dus ook 2x512MB en 2x1024MB gaan draaien. Nog relatief goedkope upgrade 2x1GB OCZ PC3200 EL :*) Zie niet in waarom ik naar een Core2 Duo ofzo moet met mijn Opteron 165 @ 2808Mhz.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:49
heb soms last van 'vastlopers' maar dit echter willekeurig.

soms doet ie het een week aan een stuk, en dan 5x op een avond..
Vcore is 1.488V @ 275*8.5 (=2338MHz)

terwijl ie vroeger altijd 300*9 liep (2700) met 1.45V

schuld aan de northbridge?

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zit eigenlijk met een klein probleempje; Ik heb ook dit dfi bordje al 3 jaar en ben er zeer tevreden over. Ik heb 2 hdd's in raid staan en 6 sata harddisks op me andere vrije sata aansluitingen aangesloten.
Bij me boot priority heb ik dus netjes alle 8 plekken vol staan. (7 hdd's en een "ad on harddisk"). Dus alle 8 plekken vol. Nu ik er 2 usb hdd's erbij heb gezet gooit hij me raid config er als eerste uit en kan ik dus niet booten. Weet iemand de oplossing om een van de andere hdd's ertussen uit te gooien en me raid schijf er tussen te zetten.

Al vast bedankt!

edit; ik gebruik bios 704-2BTA en een officiele bios geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hanna_6; Waarom zou in je boot-priority apparaten staan waarvan je niet wilt booten? Je kan toch die USB's lage prioriteit geven.

Ik heb net mijn 2x1024MB stickies, OCZ 3200EL cas2 (weet type chips niet), in mijn systeem gepropt samen met 2x512MB (Twinmos PC3500 SP (BH-5's)). Het systeem draait nu al zo'n 6uur Memtest86 zonder enig error op DDR468@ 2.5-3-3-8. Ik wil dus ff terugkomen op "2x512MB en 2x1GB is problemen!"

Editje @Tha_flub: Je draait een halve multiplier. Heb je nu je memfrequentie gecheckt? En evt. Enable "half multiplier correction"(of zoiets) gedaan? Mijn systeem trekt halve multipliers echt niet wilt niet eens fatsoenlijk doorbooten, blijft telkens hangen bij cmoscheck, dus........

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jambek2003.

Tuurlijk heb ik die op plek 6 en 7 gezet maar daarmee is me raidpartitie nog steeds niet zichtbaar. Die staat pas weer in het lijstje als ik me usb hdd's van me pc afkoppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Ik heb nu in mijn oude systeem (nF4 Ultra-D, A64 3500+, 7900GT) in de twee oranje sloten 2x512MB Kingston HyperX (KHX3200AK2/1G, klik) zitten.

Levert het problemen op als ik in de twee gele sloten dit setje zet (GE2GB3200BHDC)?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

shinchan03

Niels

Qua moederbord moet het allemaal wel kunnen. Maar de geheugencontroller in de cpu wil soms 4 latjes op een leuke snelheid niet meer helemaal lekker trekken. Dus mijn vraag, wil je gaan overclocken met de 4 latjes erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

shinchan03 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:26:
Qua moederbord moet het allemaal wel kunnen. Maar de geheugencontroller in de cpu wil soms 4 latjes op een leuke snelheid niet meer helemaal lekker trekken. Dus mijn vraag, wil je gaan overclocken met de 4 latjes erin?
Je ne overclock pas, dus dan moet het lukken?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

shinchan03

Niels

Dan moet het we lukken. Het kan zijn dat je een klein beetje met instellingen moet spelen, maar dat komt wel goed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik heb een DFI Lanparty Ultra-D

Sinds mijn upgrade naar 4 x 512 mb en een x2 4200+ (manchester) heb ik een probleem met warmte.
Mijn cpu wordt onder load, veel te warm, deze loopt naar de 80 graden, ik vermoed dat me cpu niet goed aansluit op me heatsink.

Ik koel met een Scythe Ninja en gebruik artic silver 5.. heb dit al verschillende malen, verschillend aangebracht maar dit maakt voor de temp. niet uit.. ik heb mijn case openstaan..
Specifiek over de heatsink van deze Ninja heb ik een vraag, er zat een blauwe folie op, deze heb ik (volgens mij) wel verwijderd, maar als ik goed kijk naar de heatsink lijkt het haast alsof er nog een laag iets op zit?
Ik zie nl. op de heatsink (als ik deze schuin in het licht houdt) nog de WARNING op me sink (ingebrand?) staan.. er zijn geen sporen op de cpu oid van 'verbrand plastic'.

Maar wat ik wil weten, wordt jullie geheugen ook zo warm, als ik mijn hand hierop leg is dit misschien wel 60 - 70 graden.. geheugen draait op 2.67v volgens SmartGuardian.. het gaat om corsair 3200xl(pt)..

Is er een manier om minder voltage op me dims te krijgen, in de bios staat deze nl. alwel op 2.50v .. hij zit daar bijna 0.2 v standaard boven ;(

PWMIC: 55 graden.
CHIPSET: 47 graden.
CPU: richting de 80 graden.

Meer mensen dit probleem ?

[ Voor 6% gewijzigd door knights16 op 14-10-2008 01:40 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Op mijn mem. heb ik een jaar terug 3.36v gehad en de warmte viel mij toen nog wel mee. Misschien ook chip afhankelijk en natuurlijk heatspreader afhankelijk.

Minder dan in te stellen in de BIOS? Dan moet je vast in de hardware bezig gaan. Of probeer een mod BIOS te zoeken die ook onder de 2.5v kan of fixed is.

Al je temperaturen zijn wel aardig hoog. Wel stressed hoop ik?
Als je de PWMIC beter koelt (extra fan) zal de temperatuur van je CPU ook wel wat gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een upgradevraagje...

Ik heb nu de Ultra-D versie in combinatie met:

- 2x corsair PC4000 pro
- AMD 4000+ (Venice Core) die momenteel op 250MHz x12 (3.0Ghz draait)
- Zalman 9500Led
- Sharkoon Rebel 12
- Asus EN6200LE kaartje...

die laatste wil ik gaan vervangen door een 9800GT(X+) maar deze is PciX 16x 2.0.
werkt dit nog op onze DFI (die pciX 16x 1.x is) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:29:
Hallo ik heb een upgradevraagje...

Ik heb nu de Ultra-D versie in combinatie met:

- 2x corsair PC4000 pro
- AMD 4000+ (Venice Core) die momenteel op 250MHz x12 (3.0Ghz draait)
- Zalman 9500Led
- Sharkoon Rebel 12
- Asus EN6200LE kaartje...

die laatste wil ik gaan vervangen door een 9800GT(X+) maar deze is PciX 16x 2.0.
werkt dit nog op onze DFI (die pciX 16x 1.x is) :?
Ja dat gaat werken de kaart is backward compatible met pci-e 1.0 specs

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
knights16 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:39:
Ik heb een DFI Lanparty Ultra-D

PWMIC: 55 graden.
CHIPSET: 47 graden.
CPU: richting de 80 graden.

Meer mensen dit probleem ?
fyi;
Ik heb mijn CPU en Scythe Ninja uiteindelijke gelapped, dit heeft ervoor gezorgt dat mijn X2 4200+ nu beter contact maakte met mijn heatsink en ik eindelijk een fatsoenlijke temp heb van 48 graden celcius in een kamer met een temperatuur van 25graden.

Uiteindelijk ben ik ook eens gaan kijken naar de overklokbaarheid van mijn X2, daar waar ik deze nooit stabiel op 2600 kreeg, lukt dit d.m.v. 9.5 x 275 @ 200 2-2-2-5 wel.. 11 x 238 werkt dan weer niet :S
Dus heb je een DFI Ultra lanparty, een interessante setting is om een multiplier van 9 , 9.5 , 10 uit te proberen.

PVoutput

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Voor de mensen die het leuk / handig vinden heb ik hier een 705-BTA bios. Is dus gebaseerd op de 704-2BTA van TMOD, met een paar tweaks. Geschikt voor SLI-D en Ultra-D.

1. Nieuw raid bios. (mediashield 550 geloof ik)
2. Fix voor het wegvallen van bepaalde memorysnelheid-instellingen bij bepaalde multipliers.

Klik!

Geheel op eigen risico natuurlijk 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Phorze op 18-12-2008 16:57 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:40

Dark

who tweaked the light?

removed...

[ Voor 97% gewijzigd door Dark op 20-12-2008 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Ik heb dit bord ergens goedkoop kunnen krijgen, en ben nu van plan mijn AMD 3000+ Venice zo hoog mogelijk over te clocken. Welke bios raden jullie mij aan? Er zijn echt zoveel bios-en uitgekomen, dat ik niet weet welke nou "de beste" is. Bovendien zijn de posts hier natuurlijk allemaal best oud, dus misschien zijn er ondertussen alweer nieuwe bios-en uitgekomen.

Ik heb zelf al gezocht via google, en kwam daar op het Techpowerup forum. Daar staan veel originele bios-en en nog wat gemodificeerde bios-en. Wat is precies het voordeel van een gemodificeerde bios? En is het aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb nooit echt een verschil gemerkt tussen al die BIOSen op bugs na natuurlijk.
Gewoon de N4D702 lijkt me goed genoeg om mee te beginnen. Dan afhankelijk van je geheugen heb je nog de keuze uit -2 of -3 en anders dus gewoon -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

heb em al een poos niet meer, maar volgens mij was het zo dat bepaalde biossen op default settings beter of minder goed overweg konden met bepaald geheugen, met name bh5 en tccc chippies... maar zodra zelf aan het instellen gaat, maakte het verder weinig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Saturnus schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:43:
Ik heb nooit echt een verschil gemerkt tussen al die BIOSen op bugs na natuurlijk.
Gewoon de N4D702 lijkt me goed genoeg om mee te beginnen. Dan afhankelijk van je geheugen heb je nog de keuze uit -2 of -3 en anders dus gewoon -1.
Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb 2X512 MB Geil PC4000 geheugen. Welke raad je dan aan (van de -1,-2 of -3 keuze)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
http://www.techpowerup.com/articles/other/114
(* -3 for both kinds of rams (310 ram table), -1 for TCCD etc. (326 ram table), -2 for BH5/CH5 etc. (316 ram table))
Dus wat Dark ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

barzi schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:24:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Ik heb 2X512 MB Geil PC4000 geheugen. Welke raad je dan aan (van de -1,-2 of -3 keuze)?
Geil heeft eigen chips, dus geen Winbond xH5 of Samsung TCCx, dus het is gewoon een beetje gokken, en dan zou ik eerder richting TCCx gokken...

Maar zoals gezegd, het is enkel van belang bij het opstarten op default bios settings. Als je boardje gewoon start, zal je daarna vermoedelijk direct zelf de timings en het voltage in gaan stellen, en is heel de in bios ingebouwde ram-table niet meer van toepassing. dus als ie gewoon start, desnoods met maar 1 reepje -instellen- en dan 2e erbij, is er geen reden om te gaan flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na een aantal jaartjes gedraaid te hebben met 2x 512MB OCZ Gold VX PC3200 en een Venice 3200+, heb ik in dit bordje eens een X2 3800+ geduwd en nog wat geheugen (1x 1GB, 1x 512MB, beide PC3200 van TwinMos).

Het gekke is dat het bord alleen boot wanneer ik de bios reset, en dan boot ie ook maar echt één keer, hij loopt wel stabiel in windows en alles, maar als ik daarna wil rebooten komt ie gewoon niet verder dan de post, blijft hangen op 3 ledjes (3 ledjes = cpu found, checking ram). Als ik de extra dimm's dan eruit haal start ie zonder bios reset wel weer gewoon door.

Ik heb de bios eens geflashed naar 704 (bigtoe's afaik) en een hoop settings nagekeken, timings harstikke los gezet, van 1T naar 2T etc etc, maar het mocht allemaal niet helpen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan me van een paar jaar geleden wel herinneren dat het bord (het gaat om een Ultra-D overigens) zo zn kuren heeft, gekke settings, geheugen dat gewoon omgewisseld moest worden waarna het wel weer werkte e.d, maar ik heb ondertussen zowat alle combinaties gehad :(

e: als ik het geheugen stick voor stick test, werkt het wel gewoon (elke stick).

[ Voor 3% gewijzigd door h3ll op 02-01-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abxcrack
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 07:24
sry ik kan je niet helpen vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:18

sapphire

Die-hard pruts0r

oef...tijd geleden....
Weet nog wel dat het bord extreem picky was qua ram. Zowel qua timmings als chips en combi tussen reepjes.
Zo te zien ligt het dan aan dat extra reepje van 1GB wat het bordje niet pikt oid. :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
test de modules eens afzonderlijk met memtest68+

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
3 leds is inderdaad mem. 4 bankjes vol draait alleen met 2T. Ik denk dat de 1GB stick het probleem is, 4x512 heb ik zonder problemen mee gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/32M2048photo.jpg

Super bordje, heel veel plezier mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
M'n pc heeft al 2 jaar niet aangestaan, maar ik wil m nu weer gebruiken als render bak.
Bij het aanzetten ging het alleen niet helemaal goed... LED 2, 3 en 4 branden en het moederbord geeft om de 5 seconden een piep.

Iemand enig idee hoe ik m weer aangeslingerd krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
h3ll in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."

RAM. Probeer andere banken of minder reepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Er zit 2GB Corsair Pro geheugen (met die LEDs) in, zo te zien is het RAM geheugen ook bezig met checks.
Vreemd aangezien de computer wel werkend is weggezet...
Ah well, ik ga het proberen met ander RAM geheugen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb nog zo'n DFI nF4 SLI-DR moederbord liggen en het is misschien wel interessant het te upgraden.

Er zit nu nog in: Corsair 2GB (2x1) dual-channel PC-3200 (DDR-400)
Zou het waard zijn kwa performance dit te upgraden naar 4GB?

En er zit een AMD64 3500 in.. helaas zijn de athlon dual cores (X2) voor socket 939 onmogelijk geworden aan te komen.

Edit: Ik heb een website gevonden waar de Athlon64 X2 nog te bestellen is:
http://www.computerstunt....939-athlon64-x2-3800.html
Hij is toch duurder dan een AMD A4-3400 http://tweakers.net/pricewatch/289635/amd-a4-3400-boxed.html :(
En DDR1 4Gb geheugen is misschien ook duur geworden.
Dan kan ik misschien beter een nieuwe systeem aanschaffen met nieuwe AMD A4 processor. Want die is zelfs nog goedkoper.

Ik ben dit aan het uitzoeken voor een geschikte HTPC

[ Voor 75% gewijzigd door SpitfireNL op 28-12-2011 11:42 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
SpitfireNL schreef op woensdag 28 december 2011 @ 11:18:
Ik heb nog zo'n DFI nF4 SLI-DR moederbord liggen en het is misschien wel interessant het te upgraden.

Er zit nu nog in: Corsair 2GB (2x1) dual-channel PC-3200 (DDR-400)
Zou het waard zijn kwa performance dit te upgraden naar 4GB?

En er zit een AMD64 3500 in.. helaas zijn de athlon dual cores (X2) voor socket 939 onmogelijk geworden aan te komen.

Edit: Ik heb een website gevonden waar de Athlon64 X2 nog te bestellen is:
http://www.computerstunt....939-athlon64-x2-3800.html
Hij is toch duurder dan een AMD A4-3400 http://tweakers.net/pricewatch/289635/amd-a4-3400-boxed.html :(
En DDR1 4Gb geheugen is misschien ook duur geworden.
Dan kan ik misschien beter een nieuwe systeem aanschaffen met nieuwe AMD A4 processor. Want die is zelfs nog goedkoper.

Ik ben dit aan het uitzoeken voor een geschikte HTPC
Ik zou gewoon die 2GB geheugen aanhouden. Eventueel toch € 77,- voor de cpu.
Ik zit nog steeds op 2 S939 pc's, beide met 2GB geheugen. Surfen, office, video/ foto's bewerken, films kijken gaat nog steeds. (Alleen die HD-films gaat niet echt goed). 1 op XP sp3 (Asus A8N-SLI) en de andere op W7 pro (DFI Lanparty nF4).
Misschien binnenkort toch een 50 euro uitgeven voor een andere videokaart (van een jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 15:39
Er staat een X2 3800+ in V&a V&A aangeboden: Te Koop: AMD Athlon64 X2 3800+ (Socket 939) (met Zalman CNPS7700 AlCu) . Met een beetje OC draait die wel 2,7

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:22
Nu nieuw een s939 cpu kopen lijkt me sowieso geen goed idee. Kijk dan inderdaad maar in V&A, voor een tweedehands. Of koop inderdaad een fusion platform, dat is tenslotte uiterst geschikt voor HTPC-doeleinden.
Persoonlijk zou ik voor het tweede kiezen, puur omdat er nul toekomst zit in s939.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Ow, had gemist dat het om een HTPC ging. Een X2 is daar snel zat voor, maar het stroomverbruik is wel echt lomp hoog. (Mijn 3800X2 doet normaal 90W, maar op 2,7 gaat hij toch richting de 130W.) Dan is een energiezuinige oplossing goedkoper op de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Dankje.. allemaal erg goede input.
Nu maar besloten dat ik mijn oude 939 laat rusten omdat er te weinig snelheid winst behaalt wordt tegenover te veel kosten voor een upgrade. Dus ga ik een nieuwe fusion aanschaffen aangezien ik wel vloeiend 1080p video wil kunnen afspelen met eventueel extra taken op de achtergrond draaiende.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
939 is still alive :P. Misschien dat je toch nog wel een CPU upgrade kan doen, en dan je setje voor andere doeleinden kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:22
Met deze dingen heb je een prachtige HTPC:
-http://tweakers.net/pricewatch/289635/amd-a4-3400-boxed.html
-http://tweakers.net/price...igabyte-ga-a75n-usb3.html
-http://tweakers.net/price...ms3-cmx4gx3m1a1600c9.html
zo heb je een klein, mooi mobo, voor een kleine kast. Goede cpu, met nette graphics en één reepje geheugen, zodat je dat later nog kan upgraden.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste