Ik heb een 8800GT op 8x draaien hier. nF4 Ultra-D, werkt primasapphire schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 20:24:
iemand nu al een PCI-e 2.0 kaart geprobeert in dit bordje ?
Grrrr....ik heb 4x 512MB Kingston HyperX pc3200 geheugen en een DFI Lanparty UT nf4 sli-dr, maar als ik ze er alle 4 in heb wil mijn pc absoluut niet booten. 2x 512MB werkt perfect en dan maakt het ook niet uit welke geheugenbankjes ik neem(oranje of geel) en het maakt ook niet uit welke geheugenreepjes ik neem. De bankjes en de reepjes zijn beide dus goed. Ik heb zelf het voltage al op 2.8V gezet, maar dat werkt ook niet. Of moet ik het voltage nog hoger zetten? Op dit moment heb ik er 2 van deze kingston modules inzitten en 2x512MB TwinMos geheugen. Ik snap niet echt waar nou het probleem zit.
Verwijderd
Je moet de reepjes exact hetzelfde SPD geven. Dit is een soort van kleine bios met instellingen voor je geheugen. Dit zit ook op je geheugen. Door alle 4 de reepjes hetzelfde te geven gaf mijn pc pas 4GB aan. Daarvoor maar 2Gb... Misschien moet jij dat ook eens proberen...pizzaislekker schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:55:
Grrrr....ik heb 4x 512MB Kingston HyperX pc3200 geheugen en een DFI Lanparty UT nf4 sli-dr, maar als ik ze er alle 4 in heb wil mijn pc absoluut niet booten. 2x 512MB werkt perfect en dan maakt het ook niet uit welke geheugenbankjes ik neem(oranje of geel) en het maakt ook niet uit welke geheugenreepjes ik neem. De bankjes en de reepjes zijn beide dus goed. Ik heb zelf het voltage al op 2.8V gezet, maar dat werkt ook niet. Of moet ik het voltage nog hoger zetten? Op dit moment heb ik er 2 van deze kingston modules inzitten en 2x512MB TwinMos geheugen. Ik snap niet echt waar nou het probleem zit.
met thaiphoon burner de SPD's uitlezen en opslaan, vervolgens alle reepjes flashen met de langzaamste SPD van het stel.
werkt vooral goed als het wel de zelfde soort chips zijn op de repen...
werkt vooral goed als het wel de zelfde soort chips zijn op de repen...
Verwijderd
Weet iemand hier hoe de drivers zijn voor vista64 en een NF4 bordje? Zijn er veel beperkingen (vooral met spellen)? Met 64bit kan ik tenminste gebruik maken van de 4GB aan ram.
Bordje werkt prima in Vx64, chipset wordt herkend, NF4 sata, pata en mixed raid zijn drivers voor te vinden op nforcershq forum (welke je nodig hebt hangt ervanaf welke controllers er aan staan in bios en hoe je je schijven geconfigureerd hebt)
Onboard sound en 2e NIC: even de drivers bij respectieveijk realtek en marvell halen.
sil-raid: weet ik niet, heb ik niet aan staan, maar denk drivers bij de oem.
Pakt enkel mijn wat oudere tv-kaart en usb-cam niet, omdat daar geen x64 drivers voor zijn...
Onboard sound en 2e NIC: even de drivers bij respectieveijk realtek en marvell halen.
sil-raid: weet ik niet, heb ik niet aan staan, maar denk drivers bij de oem.
Pakt enkel mijn wat oudere tv-kaart en usb-cam niet, omdat daar geen x64 drivers voor zijn...
idem hier.
Paar maanden terug getest en toen werkte alles prima
Paar maanden terug getest en toen werkte alles prima
Verwijderd
Ja, doe je corsair geheugen eens de deur uit, en vervang die eens met bijv Kingston of A/vdata / whatever.cojones81 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 15:29:
Iemand nog tips?
Corsair geheugen doet heel raar op een bepaalde snelheid, ook al loopt je geheugen binnen de specs waarden. Op 1 of andere manier komt er een timing los die het geheugen onbruikbaar maakt op die snelheden. Is namelijk ook met mijn AM2 / Nforce 550 gebeurd. 290MHz was het hoogste. Nu standaard A/V-ata erin, en ding pruttelt door op 330MHz. Geheugen overclocked trouwens ook prima, 450MHz (900DDR) 24 uur probleemloos memtest
Ben weer wat aan het nerden geweest met de S939 Ultra-D, des te hoger de studiedruk, des te meer studieontwijkende activiteiten ik vind.
FokkeH in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resu..."
Maar als redelijk ervaren overclocker liep ik opeens tegen een nieuw probleem aan. In plaats van een reboot, of freeze wat ik normaal heb als ik te ver ga kreeg ik nu opeens een spontane computer uitval. De temp van de CPU was in alle gevallen onder de <65 graden uitval temp zowel in everest als in coretemp. Het rare is ook dat het niet tijdens het stressen gebeurde maar erna terwijl ik gewoon aan het internetten was. De stress test van wprima (de 1024k) en prime95 doorstond hij prima.
Ik heb recent nadat ik lange tijd de NB passief gekoeld heb (de pci-e kaart in onderste slot op 8x) weer het oude fan ding erop gezet omdat ik een 8800GT verwacht ik het die niet aan wilde doen op 8x zijn werk te moeten doen. Verder voor config zie signature link en andere topic van link boven voor verder koel-setup.
FokkeH in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resu..."
Maar als redelijk ervaren overclocker liep ik opeens tegen een nieuw probleem aan. In plaats van een reboot, of freeze wat ik normaal heb als ik te ver ga kreeg ik nu opeens een spontane computer uitval. De temp van de CPU was in alle gevallen onder de <65 graden uitval temp zowel in everest als in coretemp. Het rare is ook dat het niet tijdens het stressen gebeurde maar erna terwijl ik gewoon aan het internetten was. De stress test van wprima (de 1024k) en prime95 doorstond hij prima.
Ik heb recent nadat ik lange tijd de NB passief gekoeld heb (de pci-e kaart in onderste slot op 8x) weer het oude fan ding erop gezet omdat ik een 8800GT verwacht ik het die niet aan wilde doen op 8x zijn werk te moeten doen. Verder voor config zie signature link en andere topic van link boven voor verder koel-setup.
Verwijderd
Goed nieuws,.. maar wat bedoel je met 8xDarkFire1985 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:22:
[...]
Ik heb een 8800GT op 8x draaien hier. nF4 Ultra-D, werkt prima
Maar je kaartje wordt wel wat geknepen op PCI-E 8x, daar heb ik laatst (maar dan met GTS/GTX) wat grafieken van gezien, en dat is dan toch zonden imho.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:46:
[...]
Goed nieuws,.. maar wat bedoel je met 8x
Maar jij hebt dus watergekoelt je CPU op 2750 lopen? Ik neem aan dat je hem wel hoger kreeg maar dit je 24/7 opstelling is?
Heb jij geen idee hoe het mogelijk is dat mijn pc uitvalt ipv freezed/reboot? zou dat kunnen komen doordat de voeding het niet trekt? Of is er naast de CPU-to-hot functie ook stiekem een functie die de pc laat uitvallen als de NB te heet word?
[ Voor 13% gewijzigd door Okasha op 30-11-2007 13:44 ]
Ik heb zelf 3dmark 2006 gedraait op beide standen (8x, 16x) en er was vrijwel geen verschil. Vandaar dat ik hem op 8x heb draaien.FokkeH schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:44:
Maar je kaartje wordt wel wat geknepen op PCI-E 8x, daar heb ik laatst (maar dan met GTS/GTX) wat grafieken van gezien, en dat is dan toch zonden imho.
Dat bewijst dus maar weer hoe weinig 3dMark zegt over de algemene prestaties van je computer. 3Dmark is echt puur en alleen om de prestatie van jouw computer met die van anderen te vergelijken.DarkFire1985 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:17:
[...]
Ik heb zelf 3dmark 2006 gedraait op beide standen (8x, 16x) en er was vrijwel geen verschil. Vandaar dat ik hem op 8x heb draaien.
Wanneer je hier kijkt: http://www.tomshardware.c...aling_analysis/index.html
Zie je er flink wat spellen icm bepaalde resoluties zijn waar het wel flink uitmaakt. En dan gaat het nog over een GTS. Ik denk bijvoorbeeld dat jij in Crysis, welke sterk videokaart afhankelijk is wel veel verschil zal meten.
De conclusie van ome tom:
Maar dit is zó niet relevant voor mijn computer-uitval vraagThe conclusion of our 2004 PCI Express analysis was simple: x4 PCIe bandwidth typically was sufficient to run single graphics cards without creating an interface bottleneck. At that time, x8 or x16 link widths were not necessary, and AGP was still powerful enough.
However, the situation clearly is different today, as we found that only four PCI Express links are no longer adequate. Although there are differences between ATI/AMD and Nvidia, and between games and professional graphics, most applications deliver best performance at x16 PCI Express speeds. The two 3D games we used - Quake 4 and Call of Duty 2 - certainly cannot be called demanding these days, yet they benefit somewhat from faster link speeds. The professional benchmark SPECviewperf 9.03 was the real eye-opener, as it categorically disqualifies PCI Express link speeds below x16.
The benchmark results make pretty clear that chipsets and motherboards need to be capable of supporting all graphics cards at the full x16 PCI Express speed. If you run high performance graphics cards on inadequate interfaces such as PCI Express x8, you give away performance
Verwijderd
... en hoe komt het dat de kaart niet werk op 16xsapphire schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:27:
PCI-e 8x...
Waar zie je dat en hoe heb je dat veranderd
IddFokkeH schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:44:
[...]
Maar jij hebt dus watergekoelt je CPU op 2750 lopen? Ik neem aan dat je hem wel hoger kreeg maar dit je 24/7 opstelling is?
Geen idee,... een te lichte PSU zou idd aan de oorzaak kunnen liggen van je uitvallende PC.Heb jij geen idee hoe het mogelijk is dat mijn pc uitvalt ipv freezed/reboot? zou dat kunnen komen doordat de voeding het niet trekt? Of is er naast de CPU-to-hot functie ook stiekem een functie die de pc laat uitvallen als de NB te heet word?
Wat voor voeding heb je
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 18:00 ]
Verwijderd
Mijn pc is op 350MHz HTT erook uitgeknald onder Windows. Kwam door de te warme Chipset
Moet namelijk de passieve koeling nog vervangen met een actieve....
Wat was de max? Ik draai nu 9x311 en dat gaat prima @ 1,4 volt. CPU komt niet boven de 50 graden. Mijn voeding is een NeoHE 430 watt, net nieuw, zou prima moeten gaan. Hij wordt ook zeker niet heet.
Verwijderd
Mwah ik heb een Nforce550 chipset, die worden behoorlijk warm (lees: heet). Het geheugen draait probleemloos op 475MHz ondertussen op 2.05V (2.1V standaard, was overigens PC6400/400MHz), memtest stable enzo, maar zodra ik windows induik dan klapt de PC eruit. Chipset is gewoon te warm. Wat de exacte max precies was, geen idee. Het gaat hier dan ook om een AM2 Platform. De cpu lijkt niet harder dan 2900+/- te willen gaan, maar dat heb ik nog niet uitvoerig getest.FokkeH schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:45:
Wat was de max? Ik draai nu 9x311 en dat gaat prima @ 1,4 volt. CPU komt niet boven de 50 graden. Mijn voeding is een NeoHE 430 watt, net nieuw, zou prima moeten gaan. Hij wordt ook zeker niet heet.
Ga ik van de week trouwens wel doen hoor
Mijn post was eigenlijk voor XplodVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:05:
[...]
Mwah ik heb een Nforce550 chipset, die worden behoorlijk warm (lees: heet). Het geheugen draait probleemloos op 475MHz ondertussen op 2.05V (2.1V standaard, was overigens PC6400/400MHz), memtest stable enzo, maar zodra ik windows induik dan klapt de PC eruit. Chipset is gewoon te warm. Wat de exacte max precies was, geen idee. Het gaat hier dan ook om een AM2 Platform. De cpu lijkt niet harder dan 2900+/- te willen gaan, maar dat heb ik nog niet uitvoerig getest.
Ga ik van de week trouwens wel doen hoorChipset-blokje fatsoenlijk met taiwraps monteren, fannetje erop, en gaan
De kaart werkt integendeel prima op 16x PCI-E echter doordat mijn NB-koeler wat in de weg zit heb ik mijn Ultra-D ingesteld dat de onderste poort op 8x draait en mijn videokaart hierin gezet. Dit doe je door middel van de grote jumpers (tussen de 2 poorten) op SLI te zetten echter blijkt uit de review van Tom's Hardware dat je beter op 16x kan draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:56:
[...]
... en hoe komt het dat de kaart niet werk op 16x
Waar zie je dat en hoe heb je dat veranderd
Zodra ik mijn WC-blok voor de NB heb, zet ik mijn kaart ook weer om.
DFI Lanparty NF4 SLI-DR
Opteron 175 Denmark (Toledo core)
Zalman 9700NT
OCZ PC4000 2048 Dualchannel
Saphire 1650 PRO 256MB DDR3
Antec 900
Op dit moment loopt de cpu op 2200@2600 (10x260) Vcore 1,350 (110%) en het geheugen op 250@260 (1 op 1) Vdimm 2,70. HTT MP is 3. Ik heb de indruk dat het bordje boven de 1000 niet zo fijn lijkt te vinden.
Heb Orthos een uurtje laten draaien, nog geen 24 uur, ben aan het ophogen.
Internetten kan op @2805 (11x255) Vcore 1,55 (110%) = 1,7+. Geheugen op 255.
SuperPiMod 1M kan, maar benchmark van Everest en OrThos niet. Systeem vriest dicht en crasht.
Met ClockGen in Windows kan ik naar @2860 (11x260). Geheugen 260. Niet lang. Booten lukt sowieso niet.
Northbridgetemp (Thermaltake HR-05 SLI) blijft stabiel op 34 graden onder load, idle 30. Moederbord temp gaat wel naar de 40.
Geheugentemps kan ik niet checken ivm ontbreken sensoren.
Opteron 175 Denmark (Toledo core)
Zalman 9700NT
OCZ PC4000 2048 Dualchannel
Saphire 1650 PRO 256MB DDR3
Antec 900
Op dit moment loopt de cpu op 2200@2600 (10x260) Vcore 1,350 (110%) en het geheugen op 250@260 (1 op 1) Vdimm 2,70. HTT MP is 3. Ik heb de indruk dat het bordje boven de 1000 niet zo fijn lijkt te vinden.
Heb Orthos een uurtje laten draaien, nog geen 24 uur, ben aan het ophogen.
Internetten kan op @2805 (11x255) Vcore 1,55 (110%) = 1,7+. Geheugen op 255.
SuperPiMod 1M kan, maar benchmark van Everest en OrThos niet. Systeem vriest dicht en crasht.
Met ClockGen in Windows kan ik naar @2860 (11x260). Geheugen 260. Niet lang. Booten lukt sowieso niet.
Northbridgetemp (Thermaltake HR-05 SLI) blijft stabiel op 34 graden onder load, idle 30. Moederbord temp gaat wel naar de 40.
Geheugentemps kan ik niet checken ivm ontbreken sensoren.

Verwijderd
Ha,.. ik snap het al,.. ik maakte me al wat zorgenDarkFire1985 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:15:
[...]
De kaart werkt integendeel prima op 16x PCI-E echter doordat mijn NB-koeler wat in de weg zit heb ik mijn Ultra-D ingesteld dat de onderste poort op 8x draait en mijn videokaart hierin gezet. Dit doe je door middel van de grote jumpers (tussen de 2 poorten) op SLI te zetten echter blijkt uit de review van Tom's Hardware dat je beter op 16x kan draaien.
Zodra ik mijn WC-blok voor de NB heb, zet ik mijn kaart ook weer om.
Om op de vraag verder te antwoorden die me werd gesteld,...
2750Mhz. idd. 24/24 @ 1,42Volt.
Ooit heeft ie idd 2900Mhz. SuperPi 32M stabiel gelopen,.. de settings zitten nog in mijn bios gesaved maar om één of andere reden wilt ie dat met dezelfde settings, vcore, timings enz. plots niet meer doen.
Het enige wat ik me kan herinneren wat er hardwarematig ondertussen werd veranderd is mijn PSU.
Ik ben overgeschakeld van een Antec True Power 480W , met een 20pins atx stekker trouwens,.. naar mijn huidige Corsair 520HX welke dus een pak meer power kan geven op de 12Volt lijn.
In smartguardian zag ik verschillen op de voltlijnen tussen de 2 PSU's, heb er nog pics van.
Ik heb ze op mijn Corsair dan maar eens nagemeten met een Fluke DVM en ze bleken allen "right on target" te liggen. De voltlijnen zitten er dus met smartguardian goed naast.
Smartguardian toonde in ieder geval op de Antec hogere voltages dan bij mijn huidige Corsair,... een beetje overvolted dus,.. misschien is het daarmee dat 2900 niet meer stabiel kan werken met mijn Corsair.
2900 --> divider 150Mhz. 3-3-3-7
2750 --> divider 166Mhz. 3-3-2-5
Ram speed kwam in beide gevalen niet boven het maximum uit zijnde 250Mhz.
In ieder geval wel vreemd te noemen.
Langs de andere kant ben ik wel met 2750Mhz. tevreden,.. alleen af en toe wat last van coldbugs denk ik want soms wil mijn PC bij een coldstart niet altijd doorstarten in XP.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 23:43 ]
Ik heb eindelijk een nieuwe NB-koeler: ik heb een SLI/IFX op m'n Ultra-D gezet en doet het prima.
Waar de standaard koeler idle 47°C deed, doet die SLI/IFX 33°C (zonder fan, gaat misschien nog wel komen)
Waar de standaard koeler idle 47°C deed, doet die SLI/IFX 33°C (zonder fan, gaat misschien nog wel komen)
[ Voor 13% gewijzigd door CdD op 03-12-2007 08:59 ]
Dat is dus idle?CdD schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:58:
Ik heb eindelijk een nieuwe NB-koeler: ik heb een SLI/IFX op m'n Ultra-D gezet en doet het prima.
Ik ga mijn SLI nog vast zetten met bolts ipv pushpins en AS 5 pasta gebruiken. Ik moet nog wel aan die bolts zien te komen hier in Nederland, anders zelf maar even klussen. Idle 32/33 en load: 34/35.
Hoe is je temp van je MB. Mijn A8N-SLI blijft op 31 graden idle en onder load 35/36.
Het DFI SLI-DR bordje is nu 32, maar onder load zit hij tussen 45 en 50.
Programma is Orthos om te stressen.
Ik maak me zorgen om de temp van MOBO. Is dat normaal? De caseflow is normal. MOBO zit in een Antec 900, fans op medium en ambient temp: 24 graden.
Daarnaast is core 1 van de Opteron 175, 6 graden warmer. Ik heb de driver van AMD geïnstalleerd (pakket was 14+ MB groot), daarna de hotfix en ook de dualcore Optimizer.
[ Voor 8% gewijzigd door Dazsur op 03-12-2007 13:59 ]
mwah, ik weet het niet hoor maar ik heb al heel lang 4x1GB Kingston HyperX PC3200 in mijn DFI LP NF4 Ultra-D en ik heb daar niks voor hoeven flashen of aan moeten passen.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 00:02:
Heb eindelijk 4GB draaiend op een DFI NF4. Door de SPDs te flashen naar allemaal gelijke SPD's herkende hij in 1 keer wel 4GB ipv de 2GB. Alleen ziet Windows nu nog maar 3GB. Hiervoor moet ik dan weer Vista64 installeren, maar dat is voor een andere keer. Ben allang blij dat ie boot met 4GB.
Alleen wil het plankje nu weer geen hoge FSbs aan. Maximaal 270Mhz met 4DIMMs. Dit met de DIMMS @ +/- 200Mhz 2.0 3-2-5 2t. Dit is dus een magere 2430Mhz. Heb zo het idee dat ik het hier mee moet doen als ik zo alle fora lees. Ben iig al een van de weinigen die 4GB heeft draaien op de dfi. Deze nacht gaat ie aan Orthos om alles te testen...
Maargoed...weet iemand nog oplossingen voor het FSB probleem met 4Dimms?
Verwijderd
Concider yourself luckybozotheclown schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:16:
mwah, ik weet het niet hoor maar ik heb al heel lang 4x1GB Kingston HyperX PC3200 in mijn DFI LP NF4 Ultra-D en ik heb daar niks voor hoeven flashen of aan moeten passen.
[...]
DFI borden zijn soms wel eens wat kieskeurig met 4 DIMM's.
Wat kan je er dan aan doen als ze het niet slikken?Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:27:
[...]
Concider yourself lucky
DFI borden zijn soms wel eens wat kieskeurig met 4 DIMM's.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
SPD's flashen, booten met 2 DIMM's en timings/votages goed zetten.XanderDrake schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:31:
[...]
Wat kan je er dan aan doen als ze het niet slikken?
Soms werkt het gewoon echt niet, setjes van 2 sloten zijn geoptimaliseerd voor 1 type geheugen (BH-5 of TCCD) en dat betekent helaas dat ze soms met bepaalde modules gewoon niet werken.
Verwijderd
Ik had 4x OCZ 1GB....waarvan 3 stuks exact dezelfde SPD hadden en 1tje had een kleine afwijking. Die heb ik toen geflashed. Daarna werkte het wel gewoon goed!
Beste Tweakers,
Mijn geheugen boot niet (pc gaat dus wel aan) bij een fsb van + 302Mhz .Ik gebruik een divider zodat het geheugen rond de 200Mhz loopt.
Hij komt alleen nog een stukje hoger (fsb 305) als ik het voltage verhoog naar 2.8 (std 2.7)
Het geheugen draait wel op hogere snelheden alleen in combinatie met hoge fsb niet.
Wat heb ik al geprobeerd :
Multiplier verlagen
CAS 3
2T
vDimm 2.8
Losse timings
Max a : tm 11
RP : tm 7
Bank int : off
Dit allemaal in de oranje geheugen sloten.
Heb ook nog de latjes omgewisseld maar geen succes.
Specs :
dfi lanparty UD met de std NF4LD406 bios
opteron 170
g.skill 2GBNS
Heeft iemand wat tips wat het zou kunnen zijn ?
En het moet wel aan het mobo liggen want met een andere opteron was het ook zo.
Ja ik kan zoiezo een andere bios proberen maar dat laat ik even links liggen.
Ga straks of morgen verder en dan test ik nog de gele geheugen sloten en ook nog of het in single channel hetzelfde is.
PS : ik gebruik de 133mhz divider
Mijn geheugen boot niet (pc gaat dus wel aan) bij een fsb van + 302Mhz .Ik gebruik een divider zodat het geheugen rond de 200Mhz loopt.
Hij komt alleen nog een stukje hoger (fsb 305) als ik het voltage verhoog naar 2.8 (std 2.7)
Het geheugen draait wel op hogere snelheden alleen in combinatie met hoge fsb niet.
Wat heb ik al geprobeerd :
Multiplier verlagen
CAS 3
2T
vDimm 2.8
Losse timings
Max a : tm 11
RP : tm 7
Bank int : off
Dit allemaal in de oranje geheugen sloten.
Heb ook nog de latjes omgewisseld maar geen succes.
Specs :
dfi lanparty UD met de std NF4LD406 bios
opteron 170
g.skill 2GBNS
Heeft iemand wat tips wat het zou kunnen zijn ?
En het moet wel aan het mobo liggen want met een andere opteron was het ook zo.
Ja ik kan zoiezo een andere bios proberen maar dat laat ik even links liggen.
Ga straks of morgen verder en dan test ik nog de gele geheugen sloten en ook nog of het in single channel hetzelfde is.
PS : ik gebruik de 133mhz divider
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
120 en 133 div werken hier ook niet met een E6 opteron, met een singlecore E4 wel.
met de E6 heb je wel weer 233 en 250 erbij...
probeer eens /100 die werkt wel... alleen dan komt je mem wel erg laag uit...
met de E6 heb je wel weer 233 en 250 erbij...
probeer eens /100 die werkt wel... alleen dan komt je mem wel erg laag uit...
Werkt 120/133 bij jowu totaal niet ?
233/250 heb ik wel... vaag.
/100 had ik al geprobeerd dan gaat de pc wel aan alleen geen boot of ik nu op std fsb draai of niet het maakt niet uit.
Draai trouwens nu op 120 die voorheen niet werkte.
Memtest en sommige programma's zien het geheugen dan zonder divider
.
Maargoed het leuke is dat ik nu wel @ 310 fsb draai met /120.
Alleen ben benieuwd of het ook doet als ik boven 202Mhz van het geheugen kom. Want het moet makkeelijk richting de 210 kunnen
233/250 heb ik wel... vaag.
/100 had ik al geprobeerd dan gaat de pc wel aan alleen geen boot of ik nu op std fsb draai of niet het maakt niet uit.
Draai trouwens nu op 120 die voorheen niet werkte.
Memtest en sommige programma's zien het geheugen dan zonder divider
Maargoed het leuke is dat ik nu wel @ 310 fsb draai met /120.
Alleen ben benieuwd of het ook doet als ik boven 202Mhz van het geheugen kom. Want het moet makkeelijk richting de 210 kunnen
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
jah idd, memtest ziet het niet als je 120div instelt... die komt dan rustig met 200.
133 boot hier helemaal niet...
gelukkig heb ik die lage divs niet nodig
tot 328mhz kom ik wel weg met /166, daarboven moet ik naar /150...
133 boot hier helemaal niet...
gelukkig heb ik die lage divs niet nodig
Ik heb ook wat problemen met mn geheugen.
Ik vraag wel een beetje om problemen: ik heb 1 dual channel kitje van Corsair, XMS Twinx dat 2-3-2-5 doet op 200mhz, 1 A-data Vitesta module die dat ook ongeveer kan op een hoger voltage (rated 250mhz @ 3-4-4-8) en 1 kingston module die 3-3-3-8 rated is, maar 2.5-3-3-7 op 233mhz kan.
Ja ik weet het
Ik mag blij zijn dat ie sowieso boot. Maar dat lukt ook, op 200mhz - 3-4-4-7 draait alles stabiel.
Ik probeer dus het hoogste te bereiken. Ik dacht altijd dat het geheugen zo snel is als wat de langzaamste module aankan. Dus dat is 233mhz op 2.5-3-3-7, of zit ik daar naast?
Cpu: Opteron 165
Mobo: DFI SLI-D
Ik vraag wel een beetje om problemen: ik heb 1 dual channel kitje van Corsair, XMS Twinx dat 2-3-2-5 doet op 200mhz, 1 A-data Vitesta module die dat ook ongeveer kan op een hoger voltage (rated 250mhz @ 3-4-4-8) en 1 kingston module die 3-3-3-8 rated is, maar 2.5-3-3-7 op 233mhz kan.
Ja ik weet het
Ik mag blij zijn dat ie sowieso boot. Maar dat lukt ook, op 200mhz - 3-4-4-7 draait alles stabiel.
Ik probeer dus het hoogste te bereiken. Ik dacht altijd dat het geheugen zo snel is als wat de langzaamste module aankan. Dus dat is 233mhz op 2.5-3-3-7, of zit ik daar naast?
Cpu: Opteron 165
Mobo: DFI SLI-D
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
het hoeft niet zo te zijn dat een 200mhz module 233Mhz aankan en het hoeft ook niet zo te zijn dat een cas3 module cas 2.5 aankan... in dit geval is de snelheid dus beperkt door die 200mhz module, en de latency door de cas3 module...
idd wonderlijk dat je em gestart krijgt, dfi is meestal niet bepaald tolerant op dat gebied...
idd wonderlijk dat je em gestart krijgt, dfi is meestal niet bepaald tolerant op dat gebied...
Mja, ik heb nog een s754 systeem staan, wat opzich ook redelijk clockten. Daar zaten de Corsair en Kingston modules in. Samen haalde ze 230mhz @ 2.5-3-3-7, rock-stable. Dus laat ik het zo zeggen, al de modules zijn getest op hun maximale snelheid.Dark schreef op maandag 10 december 2007 @ 11:16:
het hoeft niet zo te zijn dat een 200mhz module 233Mhz aankan en het hoeft ook niet zo te zijn dat een cas3 module cas 2.5 aankan... in dit geval is de snelheid dus beperkt door die 200mhz module, en de latency door de cas3 module...
Kan ik er dan niet vanuit gaan dat mn DFI bord dezelfde overclocks halen?
Ik weet het en ik ben er blij meeidd wonderlijk dat je em gestart krijgt, dfi is meestal niet bepaald tolerant op dat gebied...
mmm opzich zou het wel moeten kunnen, alleen staan dfi nf4 plankjes erom bekend dat ze lastig doen met mixed ram, dus ervan uitgaan, nee dat zou ik niet durfen zeggen... zelfs op een asus a8n-e plankje heb ik meer succes gehad met gemengde repen dan op m'n dfi...XanderDrake schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:25:
[...]
Kan ik er dan niet vanuit gaan dat mn DFI bord dezelfde overclocks halen?
Ouch, pijnlijk. Denk je het beste s939 bord te hebben dat beschikbaar is, krijg je dit voor je kiezenDark schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:34:
mmm opzich zou het wel moeten kunnen, alleen staan dfi nf4 plankjes erom bekend dat ze lastig doen met mixed ram, dus ervan uitgaan, nee dat zou ik niet durfen zeggen... zelfs op een asus a8n-e plankje heb ik meer succes gehad met gemengde repen dan op m'n dfi...

Naja... dat wordt zoeken naar de beste dividor. Mijn CPU draait lekker en mn bord haalt 333mhz+ FSB. Daar ben ik wel blij mee. Jammer van het geheugen...
tis ook eht beste S939 bord....om te OC'en.
Maar verder is het een verekt picky en mutserig bordje qua ram....
Maar verder is het een verekt picky en mutserig bordje qua ram....
Verwijderd
Zeg wel,... ik had eens geprobeerd 2 x 512Mb G-Skill 1GBGH bij mijn 2 x 1Gb G-Skill 2GBHX te pluggen ...Dark schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:34:
[...]
mmm opzich zou het wel moeten kunnen, alleen staan dfi nf4 plankjes erom bekend dat ze lastig doen met mixed ram, dus ervan uitgaan, nee dat zou ik niet durfen zeggen... zelfs op een asus a8n-e plankje heb ik meer succes gehad met gemengde repen dan op m'n dfi...

Hier kwamen er zelfs clear CMOS'en enzo aan te pas om alles met mijn 2x1Gb setje terug deftig werkend te krijgen.
HumorVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 17:55:
Zeg wel,... ik had eens geprobeerd 2 x 512Mb G-Skill 1GBGH bij mijn 2 x 1Gb G-Skill 2GBHX te pluggen ...amai .. zelfde merk,.. nochthans zelfde SPD's ... het draaide hier compleet in de soep
man man man ... bezint eer ge begint.
Hier kwamen er zelfs clear CMOS'en enzo aan te pas om alles met mijn 2x1Gb setje terug deftig werkend te krijgen.

En dan kom ik met geheugen van 3 verschillende merken, 1 value, 1 low latency en 1 high latency/high clocks. En vooralsnog boot ie gewoon
k heb ook een dfi lanparty en sta op het punt op het punt om 2 x 512 mb ram erbij te kopen, het gaat hier om corsair 3200xlpt 2-2-2-5 dimmetjes, ik koop er een identiek stel bij, nu zal het ongetwijfeld wat getweak kosten om dit stable te krijgen... dus als er hier tips voor zien, zoals de T2 waarden aannemen enz..
vraag 2, ik draai nu een single core 3000+ @ 2300 mhz, wil toch nog graag een update naar een amd X2 doen, nu is de vraag, moet ik dan een toledo of een manchester core nemen ?
vraag 2, ik draai nu een single core 3000+ @ 2300 mhz, wil toch nog graag een update naar een amd X2 doen, nu is de vraag, moet ik dan een toledo of een manchester core nemen ?
Ik heb de IFX gekocht ivm de schroefjes ipv pushpins, maar ik ben niet tevreden over de installatie. Beetje lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat de schroefjes schuin 'naar binnen' gaan staan als je ze strak aandraait, dit komt door het ijzeren staafje dat over de koeler heen gaat.Dazsur schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:25:
Dat is dus idle?
Ik ga mijn SLI nog vast zetten met bolts ipv pushpins en AS 5 pasta gebruiken. Ik moet nog wel aan die bolts zien te komen hier in Nederland, anders zelf maar even klussen. Idle 32/33 en load: 34/35.
Hoe dan ook, lekker boeiend hoe het vast zit, als het maar goed werkt! En dat doet het!
Erg tevreden. Geen lawaai meer in m'n kamer (behalve dan die dikke housebeats 24/7
Temps atm:
Thermaltake Soprano met 2x120mm fans op 1000rpm en BlueOrb II op 750rpm, dus lekker stil.
Idle | Stressed | |
CPU | 32°C | 37°C |
PWM | 35°C | 39°C |
NB | 36°C | 43°C |
Volgens mij staat daarover een stukje in de TS als ik me niet vergis. Volgens mij zit de sensor rechtsboven op het mobo.Hoe is je temp van je MB. Mijn A8N-SLI blijft op 31 graden idle en onder load 35/36.
Het DFI SLI-DR bordje is nu 32, maar onder load zit hij tussen 45 en 50.
Programma is Orthos om te stressen.
[...]
Even een vraagje, ik ben van plan een ati 3850 te kopen voor op m'n dfi lanparty nf4 sli-dr maar ik vrees dat ik m'n bovenste sata stekkers dan niet meer kan gebruiken omdat die kaart er dan voor zit?
Merk je een verschil in snelheid als je je hd's op de 1.5Gb/s sata stekkers steekt?
Of hoe doen jullie het met zo'n grote grafische kaarten die vlak boven die sata stekkers zitten?
Merk je een verschil in snelheid als je je hd's op de 1.5Gb/s sata stekkers steekt?
Of hoe doen jullie het met zo'n grote grafische kaarten die vlak boven die sata stekkers zitten?
Ik ben op dit moment ook bezig om verder te komen dan 3000mhz op mn Opty + DFI SLI-D, maar de FSB zit me tegen... Tot en met 334mhz FSB draait het geheel SUPER! Lage temps en volts, zo stabiel als een steen. Maar 340mhz is al unbootable, alle voltage verhogingen ter spijt. De HT link staat op 3x, is dat het em?
Iemand tips voor hoge FSB's?
Iemand tips voor hoge FSB's?
Altijd leuk om te lezen dat m'n eigen 5 euro koelertje beter presteerd dan een Thermalright koelerCdD schreef op woensdag 12 december 2007 @ 19:42:
[...]
Ik heb de IFX gekocht ivm de schroefjes ipv pushpins, maar ik ben niet tevreden over de installatie. Beetje lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat de schroefjes schuin 'naar binnen' gaan staan als je ze strak aandraait, dit komt door het ijzeren staafje dat over de koeler heen gaat.
Hoe dan ook, lekker boeiend hoe het vast zit, als het maar goed werkt! En dat doet het!![]()
Erg tevreden. Geen lawaai meer in m'n kamer (behalve dan die dikke housebeats 24/7)
Temps atm:
Thermaltake Soprano met 2x120mm fans op 1000rpm en BlueOrb II op 750rpm, dus lekker stil.
Idle Stressed CPU 32°C 37°C PWM 35°C 39°C NB 36°C 43°C
[...]
Volgens mij staat daarover een stukje in de TS als ik me niet vergis. Volgens mij zit de sensor rechtsboven op het mobo.
Haha, jij had toch die Arctic gemod?sapphire schreef op donderdag 13 december 2007 @ 00:47:
[...]
Altijd leuk om te lezen dat m'n eigen 5 euro koelertje beter presteerd dan een Thermalright koeler
Ik sta op het punt een SLI/IFX te kopen voor m'n Ultra-D, aangezien de standaard koeler idle wel stil is, maar al op 45 graden zit, 50 stressed en dan gaat dat irri fannetje hard draaien (ik kan 'm met speedfan wel zachter laten draaien, maar ik wordt niet zo blij als ik dan de chipset over de 56 zie kruipen).
Maar als er nog een betere oplossing is dan die SLI/IFX die evenveel of zelfs minder kost, hoor ik dat ook graag.
Sapphire's mod kan ik niet echt terugvinden... I'd love to see it (& temps)
en werkt dat ook met een graka in het bovenste pci-e slot (want daarom koop ik uiteraard de SLI/IFX ipv IFX) ?
Maar als er nog een betere oplossing is dan die SLI/IFX die evenveel of zelfs minder kost, hoor ik dat ook graag.
Sapphire's mod kan ik niet echt terugvinden... I'd love to see it (& temps)
en werkt dat ook met een graka in het bovenste pci-e slot (want daarom koop ik uiteraard de SLI/IFX ipv IFX) ?
dfi lanparty ultra-d, 2x512 mb corsair xlpt + 2x512mb xlpro(led) op timings 2-2-2-5@2T zonder iets aan te hoeven passen, werkt feilloos.
@CdD: tnx, hier vond ik ook al wat van mensen die een Arctic Freezer gemod hadden en op de chipset hebben gezet.
Komende week even kijken of ik ergens goedkoop een Freezer 2dehands op de kop kan tikken, want nieuw zijn eigenlijk alleen nog de 64 en 7 (pro) versies te koop en voor die prijs kan ik net zo goed een SLI/IFX halen (scheelt zaag en boorwerk
)
Die doet zo te zien immers ook prima zijn werk
En daarna weer eens wat hogere voltages door de core en chipset sturen, tot nu toe kwam ik max. tot 2,7GHz met m'n X2 4400+ op 1,5v(Core, bioswaarde) met Thermalright XP-120, wel Orthos paar uurtjes stabiel, maar meer overclock zal er niet echt inzitten door de 2GB Kingston valuerammetjes...
Komende week even kijken of ik ergens goedkoop een Freezer 2dehands op de kop kan tikken, want nieuw zijn eigenlijk alleen nog de 64 en 7 (pro) versies te koop en voor die prijs kan ik net zo goed een SLI/IFX halen (scheelt zaag en boorwerk
Die doet zo te zien immers ook prima zijn werk
En daarna weer eens wat hogere voltages door de core en chipset sturen, tot nu toe kwam ik max. tot 2,7GHz met m'n X2 4400+ op 1,5v(Core, bioswaarde) met Thermalright XP-120, wel Orthos paar uurtjes stabiel, maar meer overclock zal er niet echt inzitten door de 2GB Kingston valuerammetjes...
[ Voor 6% gewijzigd door DnnSke op 15-12-2007 13:39 . Reden: link vergeten ]
Hie wordt ik ook weer zo moe van...
Eerst had ik een Thermalright HR-05-SLI als chipset koeler op m'n SLI-DR. Deze heb ik later vervangen door een gewone HR-05 omdat anders m'n 2e videokaart er niet in paste. De SLI heatsink heb ik verkocht.
Nu heb ik echter een 8800GT ipv 2 7900GT's en nu heb ik weer een HR-05-SLI nodig, omdat de koeler van de 8800GT een stuk groter is dan de Zalman op een 7900GT
Eerst had ik een Thermalright HR-05-SLI als chipset koeler op m'n SLI-DR. Deze heb ik later vervangen door een gewone HR-05 omdat anders m'n 2e videokaart er niet in paste. De SLI heatsink heb ik verkocht.
Nu heb ik echter een 8800GT ipv 2 7900GT's en nu heb ik weer een HR-05-SLI nodig, omdat de koeler van de 8800GT een stuk groter is dan de Zalman op een 7900GT

Klinkt misschien lullig, maar ik had dit al verwachtMadMarky schreef op zondag 16 december 2007 @ 16:42:
Hie wordt ik ook weer zo moe van...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Via V&A een Thermalright HR-05 SLI/IFX gekocht en 'geïnstalleerd', en meteen bij het vervangen van de chipsetcooler de Ultra-D naar SLI-D mod gedaan.
SLI-mod: bij de boot staat nu SLI i.p.v. Ultra, binnekort wil ik 2x 7900GS XXX in SLI draaien, een SLI-bridge heb ik al.
SLI/IFX: deze zorgt er nu voor dat de NB onder load maar 42 graden wordt
, terwijl dat nog opliep tot 57 graden met de DFI koeler die dan ook nog eens kabaal ging maken. De HR-05 heb ik passief draaien dus geen lawaai, hij krijgt een beetje airflow van een Papst die voor de HDD's zit, en van de VF700-CU die schuin een beetje erboven hangt. AS5 koelpasta gebruikt tussen NB en koeler.
Als ik SLI wil gaan draaien moet de koeler echter naar boven ipv beneden wijzen, omdat ie voor de 2e graka in de weg zit. In principe maakt dat niet zoveel uit, dan zittie wel echt tegen de Thermalright XP-120 gedrukt, echter wel wat minder airflow, maar er hoeft geen knip/snij/zaag werk aan te pas komen, binnekort mss ff wat pics plaatsen
SLI-mod: bij de boot staat nu SLI i.p.v. Ultra, binnekort wil ik 2x 7900GS XXX in SLI draaien, een SLI-bridge heb ik al.
SLI/IFX: deze zorgt er nu voor dat de NB onder load maar 42 graden wordt
Als ik SLI wil gaan draaien moet de koeler echter naar boven ipv beneden wijzen, omdat ie voor de 2e graka in de weg zit. In principe maakt dat niet zoveel uit, dan zittie wel echt tegen de Thermalright XP-120 gedrukt, echter wel wat minder airflow, maar er hoeft geen knip/snij/zaag werk aan te pas komen, binnekort mss ff wat pics plaatsen
Schroeven, ik had de optie de schroeven die erbij zaten te gebruiken, of haakjes (maar ik heb geen haakjes opmn mobo en met die schroevenzit dat wel stevig vast).
Je kan met je hand wel genoeg druk uitoefenen om de koeler nog een beetje te bewegen, maar onder normale omstandigheden zit het voor dat gewicht prima vast.
Je kan met je hand wel genoeg druk uitoefenen om de koeler nog een beetje te bewegen, maar onder normale omstandigheden zit het voor dat gewicht prima vast.
Ik had zelf geen schroeven. Met wat gammaspul en voorraad van 100tal pcschroefjes (mobo, etc) zelf aan de slag gegaan.
Heb 2 graadjes omlaag gewonnen. Risico van wiebelen en draaien is veel minder geworden.
Loadtemp is niet meer dan 35 graden bij Orthos. Dit in een Antec 900 met de fans op low. Ik heb ook een fannetje van een standaard AMDkoeler erop getweakt, maar die gaat pas aan als de temp boven de 35 komt. In te stellen in het BIOS. Fan gaat dus nooit aan.
Misschien in de zomer. Kamertemp is 25 graden!
Heb 2 graadjes omlaag gewonnen. Risico van wiebelen en draaien is veel minder geworden.
Loadtemp is niet meer dan 35 graden bij Orthos. Dit in een Antec 900 met de fans op low. Ik heb ook een fannetje van een standaard AMDkoeler erop getweakt, maar die gaat pas aan als de temp boven de 35 komt. In te stellen in het BIOS. Fan gaat dus nooit aan.
Misschien in de zomer. Kamertemp is 25 graden!
Verwijderd
Hee hallo, ik heb laatst nog m'n 939systeem nog een upgrade gegeven, van agp naar pci-e.
Gelukkig was er nog een medetweaker die z'n dfi bordje verkocht :-) (thanks Thijs)
En het bordje overklokt alle verwachtingen
de 4800+ draait op standaard voltage stabiel op 10x290, 3000mhz gaat (nog) niet, maar zal komende dagen eens een paar uurtjes in m'n bios spenderen.
(m'n geheugen zal ik dan ook gelijk eens bijtrekken, want die staat nog maar op 207mhz)
Oja, las dus net dat stukje over nb koeler, die heb ik nl ook. En ik vond ook dat ie te los
op de nb staat. Dus de pushpinnetjes eruit. en vervangen door schroef en moer. Kopje onderkant van mobo, en het tevele schroefdraad ( zodat het niet boven de heatsink van de nb koeler komt en videokaart zou kunnen raken) afgezaagd. Daarna omenom de moertjes aangedraaid totdat ik
van overtuigd was dat het vast genoeg zat. Corecrushen is nl. niet m'n favoriete bezigheid.
Nog steeds kan ik de hr-05 sli een beetje twisten, maar niet meer kantelen/loskomen.
temps? rond de 40
enne, pas een beetje op met vuurwerk. Goed uiteinde en een getweaked nieuwjaar
Gelukkig was er nog een medetweaker die z'n dfi bordje verkocht :-) (thanks Thijs)
En het bordje overklokt alle verwachtingen
de 4800+ draait op standaard voltage stabiel op 10x290, 3000mhz gaat (nog) niet, maar zal komende dagen eens een paar uurtjes in m'n bios spenderen.
(m'n geheugen zal ik dan ook gelijk eens bijtrekken, want die staat nog maar op 207mhz)
Oja, las dus net dat stukje over nb koeler, die heb ik nl ook. En ik vond ook dat ie te los
op de nb staat. Dus de pushpinnetjes eruit. en vervangen door schroef en moer. Kopje onderkant van mobo, en het tevele schroefdraad ( zodat het niet boven de heatsink van de nb koeler komt en videokaart zou kunnen raken) afgezaagd. Daarna omenom de moertjes aangedraaid totdat ik
van overtuigd was dat het vast genoeg zat. Corecrushen is nl. niet m'n favoriete bezigheid.
Nog steeds kan ik de hr-05 sli een beetje twisten, maar niet meer kantelen/loskomen.
temps? rond de 40
enne, pas een beetje op met vuurwerk. Goed uiteinde en een getweaked nieuwjaar
Zouden de Tweakerts die hun HR-05-SLI zelf met schroeven hebben vastgemaakt dat hier posten ?? Ik wil dat namelijk ook gaan doen
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
lijkt me toch vrij simpel...schroef erdoor moertje aandraaien en vast 
Maar dat je de koeler nog kan draaien is gewoon hoor, dat is namelijk bij alle koelers die op een 'blote'' core zitten zo hoe strak ook.
Ik had een Zalman 7000CU op een 3000+ zonder spreader iets te strak gedraaid (het bord was krom
) en nog kon ik de koeler draaien op de core
Maar dat je de koeler nog kan draaien is gewoon hoor, dat is namelijk bij alle koelers die op een 'blote'' core zitten zo hoe strak ook.
Ik had een Zalman 7000CU op een 3000+ zonder spreader iets te strak gedraaid (het bord was krom
Ik kan de hele kleine ringetjes ter isolatie (plastic/ een soort karton) nergens vinden. Praxis gaat tot M3, maar je moet M2 hebben!
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Zo,
Ik heb nu eindelijk mijn systeem rondom mn DFI SLI-D kunnen bouwen. Hij draait heerlijk soepel, maar er is een ding waar ik niet zo maar bij kan: ik krijg geen geluid. Nieuwe ALC850 drivers gedownload en geinstalled, winxp ziet em prima, alle audio programma's draaien errorloos, maar er komt niets uit.
Wat denken jullie? Die Karajan module kaput of los? Of iets anders?
Ik heb nu eindelijk mijn systeem rondom mn DFI SLI-D kunnen bouwen. Hij draait heerlijk soepel, maar er is een ding waar ik niet zo maar bij kan: ik krijg geen geluid. Nieuwe ALC850 drivers gedownload en geinstalled, winxp ziet em prima, alle audio programma's draaien errorloos, maar er komt niets uit.
Wat denken jullie? Die Karajan module kaput of los? Of iets anders?
gewoon de nvidia geluid drivers installeren, werkt bij mij prima
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
geen effect, nVidia interface zegt dat ie prima draait, maar ik krijg alsnog geen geluid...d-super schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:19:
gewoon de nvidia geluid drivers installeren, werkt bij mij prima
op die karajan kan je frontpannel audio aansluiten, als dat niet aangseloten zit moet je een aantal pins jumperen, staat wel ergens in de manual...
edit:
bij mijn expert (denk zelfde karajan module?) 5-6 en 9-10 jumperen is frontpannel uitgeschakeld.
edit:
bij mijn expert (denk zelfde karajan module?) 5-6 en 9-10 jumperen is frontpannel uitgeschakeld.
[ Voor 26% gewijzigd door Dark op 01-01-2008 19:58 ]
Dat zou de idd oplossing kunnen wezen, had gisteren hetzelfde met een ultra-d ook niet gejumperd en geen geluid.Dark schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 19:55:
op die karajan kan je frontpannel audio aansluiten, als dat niet aangseloten zit moet je een aantal pins jumperen, staat wel ergens in de manual...
edit:
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Verwijderd
staat wel aan in bios? en als het je karjan is, dan heb ik er nog wel eentje. Ik gebruik nl. een pci geluidskaart.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2008 22:20 ]
Dank je voor het aanbod, maar ik heb het uiteindelijk gevondenVerwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:18:
staat wel aan in bios? en als het je karjan is, dan heb ik er nog wel eentje. Ik gebruik nl. een pci geluidskaart.
Het lag aan de connectie met mn frontpanel. Mijn Stacker 830 heeft een HD audio plug en een AC 97 plug. Ik dacht om de een of andere reden dat de SLI-D HD audio had, maar dat is dus niet zo. Blijkbaar screwde de stekker al de rest ook op. Foutje bedankt

Nu heb ik weer wat anders... Ik zit nu even met een 7300GT voordat ik mn 8800GTS G92 krijg. Mijn systeem draait prima, lekker soepel, snelle boot. Als ik het systeem test op overclock, 2925mhz bijv, is ie helemaal stabiel, Orthos dual-core + SuperPi 32m tegelijkertijd. Op 2700mhz is ie sowieso 10+ uur Orthos dual stabiel en Memtest 20 passes OK.
Maar als ik Battlefield 2 speel dan wordt ik snoeihard voorgeschoteld met blackouts en arties
Automatisch denk je dan "yeah das je 7300GT die moeilijk doet". Maar als ik dan stock ga draaien, dan draait Battlefield 2 gewoon zoals het hoort? De 7300GT is niet OCed en wordt niet warmer dan 50 graden (heeft een dikke casefan die erop blaast).
What de hell, denk ik dan. Waar is de schuldige? Zal dit ook zo gaan met mn 8800GTS? Ik hoop het niet

pci-e frequentie locked op 101mhz?
Dacht ik ook al aan, maar ik denk dat het wel zo is.Dark schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 11:17:
pci-e frequentie locked op 101mhz?
Verwijderd
Vandaag mijn nieuwe graka geinstalleerd.
Aangezien ik te lang moest wachten op mijn MSI 8800GT-OC .... heb ik dan maar voor een Sapphire 3870 gekozen en deze meteen ook maar watergekoeld aangezien de stock-cooler van de kaart mijn sata-poorten op mijn mobo blokkeerde.
Sorry Xanderdrake aangezien jij specifiek geinterresseerd was naar de resultaten van een 8800GT op een DFI Ultra-D mobo wel ... ik kan je alvast een 3D06 result geven van de HD3870@default in combi met mijn Opteron165@2750Mhz.
9536Ptn
compare url : http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4505314
Ik heb zelf voor de links bovenzittende sata-poort (van de 4) een angled sata-kabel moeten gebruiken omdat zelfs de fan stekker van de HD3870 het onmogelijk maakte om die poort te gebruiken met een standaard sata-kabel.
In ieder geval,.. de HD3870 werkt prima samen met een DFI Ultra-D mobo
Aangezien ik te lang moest wachten op mijn MSI 8800GT-OC .... heb ik dan maar voor een Sapphire 3870 gekozen en deze meteen ook maar watergekoeld aangezien de stock-cooler van de kaart mijn sata-poorten op mijn mobo blokkeerde.
Sorry Xanderdrake aangezien jij specifiek geinterresseerd was naar de resultaten van een 8800GT op een DFI Ultra-D mobo wel ... ik kan je alvast een 3D06 result geven van de HD3870@default in combi met mijn Opteron165@2750Mhz.
9536Ptn
compare url : http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4505314
Ik heb zelf voor de links bovenzittende sata-poort (van de 4) een angled sata-kabel moeten gebruiken omdat zelfs de fan stekker van de HD3870 het onmogelijk maakte om die poort te gebruiken met een standaard sata-kabel.
In ieder geval,.. de HD3870 werkt prima samen met een DFI Ultra-D mobo
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4407711
3dmark toevallig pas nog eens gedaan, toen ik xp eens vers installeerde ... met onderstaande specs...
heb je wat te comparen
3dmark toevallig pas nog eens gedaan, toen ik xp eens vers installeerde ... met onderstaande specs...
heb je wat te comparen
Hehe, ja jammer dat je er uiteindelijk zo lang op moest wachten. Ik kan me wel voorstellen dat je overstapte op de HD3870Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:27:
Toch chill dat je uiteindelijk nog aan me dacht
Ik heb al gevonden wat er mis is met mn systeem: geheugen error's. Ik moet wat beter testen, maar ik denk dat dit wel de schuldige is!
Pirate1214, ik ben wel geïnteresseerd in die Karajan Audio module, heb je inmiddels een email gestuurd naar het emailadres in je profiel (je DM stond uit). 
Door de SLI-mod op mn Ultra-D zal de tweede graka de PCI geluidskaart in de weg zitten (onderste PCI slot zit een PVR-250 tv-kaart).
Edit: kom ik er net achter dat de SLI bridge die ik nog had liggen (van een A8N-SLI Premium) te groot is... die is alleen als je 2 lege pci-slots tussen de graka's hebt, en de Ultra-D heeft maar 1 slot ertussen en de bridge is niet flexibel
Mocht iemand een geschikte bridge hebben, mijn DM staat aan
Dat is wel het nadeel als je voor een goedkoop prijsje een los moederbord koopt... werkt super... maar je mist de extra's als je ze eens nodig hebt.
Door de SLI-mod op mn Ultra-D zal de tweede graka de PCI geluidskaart in de weg zitten (onderste PCI slot zit een PVR-250 tv-kaart).
Edit: kom ik er net achter dat de SLI bridge die ik nog had liggen (van een A8N-SLI Premium) te groot is... die is alleen als je 2 lege pci-slots tussen de graka's hebt, en de Ultra-D heeft maar 1 slot ertussen en de bridge is niet flexibel
Mocht iemand een geschikte bridge hebben, mijn DM staat aan

Dat is wel het nadeel als je voor een goedkoop prijsje een los moederbord koopt... werkt super... maar je mist de extra's als je ze eens nodig hebt.
[ Voor 50% gewijzigd door DnnSke op 13-01-2008 14:44 . Reden: sli bridge in tha house... ]
Dussss, haha
ik heb ondertussen een 8800GTS 512 op mn DFI bord zitten, alleen hij zit nu in het tweede PCI-E slot ipv het eerste. Waarom? Hij past nogal slecht dankzij de SATA aansluitingen daaro.
Hij draait dus op 2x PCI-E
Hij haalt wel 6600 3Dmark2006's
Vind ik kunnen!
Is er een makkelijke manier hoe ik van het tweede 16x slot ook daadwerkelijk 16x bandbreedte krijg?
ik heb ondertussen een 8800GTS 512 op mn DFI bord zitten, alleen hij zit nu in het tweede PCI-E slot ipv het eerste. Waarom? Hij past nogal slecht dankzij de SATA aansluitingen daaro.
Hij draait dus op 2x PCI-E

Is er een makkelijke manier hoe ik van het tweede 16x slot ook daadwerkelijk 16x bandbreedte krijg?
Als ik even op '8x' zoek in dit topic, zie ik dat er al meerderen op 8x in het onderste slot draaien. Dit hebben ze gedaan door de SLI jumpers op SLI stand te zetten, waardoor beide sloten op 8x draaien ipv 16x+2x.
Maar dit zal wss alleen werken als je een SLI-D(R) hebt, of een SLI-mod doet op een Ultra-D
Al zie ik ook berichten staan van mensen die zeggen met een Ultra-D de SLi jumpers te hebben verzet en nu op 8x in het onderste slot draaien, dus gewoon eens proberen zou ik zeggen.
Maar dit zal wss alleen werken als je een SLI-D(R) hebt, of een SLI-mod doet op een Ultra-D
Al zie ik ook berichten staan van mensen die zeggen met een Ultra-D de SLi jumpers te hebben verzet en nu op 8x in het onderste slot draaien, dus gewoon eens proberen zou ik zeggen.
Ik heb vandaag de Asus 8800GT binnen gekregen. Hij draait nu perfect op mijn DFI Ultra-D. Net ff 3dmark 06 gedraaid. 11010punten!!
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Ik zat ook al te denken om die jumpers over te knallen en 8x draaien, maar daarna realiseerde ik me dat dat niet de meest elegante oplossing is. Nu heb ik 2 sata's unplugged, en koop ik zeer binnenkort een pci-e raid kaartje. Dat wou ik toch al doen, dus. Mn muziek collectie kan wel even wachtenDnnSke schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:32:
Als ik even op '8x' zoek in dit topic, zie ik dat er al meerderen op 8x in het onderste slot draaien. Dit hebben ze gedaan door de SLI jumpers op SLI stand te zetten, waardoor beide sloten op 8x draaien ipv 16x+2x.
Ik haal nu ook zoiets! onze kaarten worden echt gebottleneckedtimbry schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:41:
Ik heb vandaag de Asus 8800GT binnen gekregen. Hij draait nu perfect op mijn DFI Ultra-D. Net ff 3dmark 06 gedraaid. 11010punten!!
Verwijderd
Met welke cpu / cpu-speed / memory en memory-speed haal je die resultatentimbry schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:41:
8800GT @ default of overclocked
Verwijderd
you got mailDnnSke schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 02:46:
Pirate1214, ik ben wel geïnteresseerd in die Karajan Audio module, heb je inmiddels een email gestuurd naar het emailadres in je profiel (je DM stond uit).
Mocht iemand een geschikte bridge hebben, mijn DM staat aan![]()
Hij draait em waarschijnlijk op 3ghz, dan heeft ie wel een snelheidsvoordeel tegenover jou en mij.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 05:38:
Met welke cpu / cpu-speed / memory en memory-speed haal je die resultaten![]()
Hier is trouwens een plaatje over wat er nou fout ging op mijn bord:
Hier hoor je geen last van te hebben als je een 8800GT hebt
Opteron 165@2900mhz op stock voltage. Geheugen loopt op 166@264mhz.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 05:38:
[...]
Met welke cpu / cpu-speed / memory en memory-speed haal je die resultaten![]()
De videokaart heb ik niet overclocked.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
da's ong. even veel marks als een gtx... de gtx komt pas goed uit de verf op hogere res, en met aa enzo...
Vandaag de bestelde tweede XFX 7900GS ontvangen voor op m'n Ultra-D (sli-modded), wel leuk, aangezien die kaarten nu nog maar ~65 euro nieuw kosten.
Beetje een gedoe, op een klein gebiedje met die 2 PCI-E kaarten, een HR-05 SLI/IFX, 2x PCI en nog een hoop kabels in die buurt en in de kaarten...
Even de kaarten apart getest, en ook beide kaarten tegelijk (niet-SLi) werkt prima.
Ik heb nog ff geen (geschikte) SLi-birdge, maar als ik SLi aanzet door de jumpers te verplaatsen en extra stroom in het mobo, dan werkende kaarten apart van elkaar wel goed, op x8 geeft Everest ook aan, maar niet in de daadwerkelijke SLi opstelling tesamen. In de bios kan ik ook niets veranderen wat eventueel met SLI te maken zou hebben en ik heb vorige week er nog nieuwe drivers op gezet.
Heb ik nou persé toch die bridge nodig (uiteraard wel als ik alle performance eruit wil halen) of als het zonder niet werkt, gaat het ook niet mét bridge werken? Want zoals ik op internet lees zouden de drivers van nu toch allang bridgeless SLi moeten ondersteunen.
Zou het kunnen komen doordat de kaarten net iets verschillend zijn? Het is namelijk een 450M en een 480M (PV-T71P-UQF3 respectievelijk PV-T71P-UDE3) i.p.v. exact dezelfden.
Als ik dit beter in het videoplanken forum moet plaatsen in een nieuw topic dan hoor ik het wel, maar ik dacht dat het misschien met de Ultra-D of de SLi-mod (die wel SLI aangeeft in de bios en ze apart op x8 kan laten functioneren) te maken zou hebben en jullie er wellicht iets over konden vertellen.
Als ik de bridge heb en alles werkend, dan ff alles netjes maken en schiet ik ff wat plaatjes, wordt wel druk zo in m'n relatief kleine ATX kast
Beetje een gedoe, op een klein gebiedje met die 2 PCI-E kaarten, een HR-05 SLI/IFX, 2x PCI en nog een hoop kabels in die buurt en in de kaarten...
Even de kaarten apart getest, en ook beide kaarten tegelijk (niet-SLi) werkt prima.
Ik heb nog ff geen (geschikte) SLi-birdge, maar als ik SLi aanzet door de jumpers te verplaatsen en extra stroom in het mobo, dan werkende kaarten apart van elkaar wel goed, op x8 geeft Everest ook aan, maar niet in de daadwerkelijke SLi opstelling tesamen. In de bios kan ik ook niets veranderen wat eventueel met SLI te maken zou hebben en ik heb vorige week er nog nieuwe drivers op gezet.
Heb ik nou persé toch die bridge nodig (uiteraard wel als ik alle performance eruit wil halen) of als het zonder niet werkt, gaat het ook niet mét bridge werken? Want zoals ik op internet lees zouden de drivers van nu toch allang bridgeless SLi moeten ondersteunen.
Zou het kunnen komen doordat de kaarten net iets verschillend zijn? Het is namelijk een 450M en een 480M (PV-T71P-UQF3 respectievelijk PV-T71P-UDE3) i.p.v. exact dezelfden.
Als ik dit beter in het videoplanken forum moet plaatsen in een nieuw topic dan hoor ik het wel, maar ik dacht dat het misschien met de Ultra-D of de SLi-mod (die wel SLI aangeeft in de bios en ze apart op x8 kan laten functioneren) te maken zou hebben en jullie er wellicht iets over konden vertellen.
Als ik de bridge heb en alles werkend, dan ff alles netjes maken en schiet ik ff wat plaatjes, wordt wel druk zo in m'n relatief kleine ATX kast
Ik denk toch dat het daar aan ligt hoor. Meest voor de hand liggend.DnnSke schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:55:
Want zoals ik op internet lees zouden de drivers van nu toch allang bridgeless SLi moeten ondersteunen.
ik herinner me wel uit de tijd dat eht bord net uit was en SLI in de kinderschoentjes stond dat het toen vaak zonder bridge getest is. Het kan wel maar het scheelde erg veel in preformance was de conclusie toen.
Verder zelf geen ervaring met SLI.
Al ben ik nog opzoek naar een S939 bordje voor me zusje, dan zou een Ultra-D wel leuk zijn met dr 6600GT. nog ff eentje cheap zoeken ergens en ff bordje modden en dan SLI'en (met bridge overigens)
Verder zelf geen ervaring met SLI.
Al ben ik nog opzoek naar een S939 bordje voor me zusje, dan zou een Ultra-D wel leuk zijn met dr 6600GT. nog ff eentje cheap zoeken ergens en ff bordje modden en dan SLI'en (met bridge overigens)
bedoel je die rode, die je vroeger voor je mobo gebruikte?Dazsur schreef op maandag 31 december 2007 @ 01:28:
Ik kan de hele kleine ringetjes ter isolatie (plastic/ een soort karton) nergens vinden. Praxis gaat tot M3, maar je moet M2 hebben!
Iemand een idee?
mail even op ictprutser op hotmailpuntcom, dan wil ik ze wel opsturen
Mja je mag al blij zijn dat je gelukkig een DFI hebt met kleine compacte flexibele SATA kabels en niet wat bij bijvoorbeeld een MSI of GigaByte bord zit : Afschuwelijk stuge kabels die een vreselijk hoge irritante SATA connector hebbenXanderDrake schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:56:Hij draait em waarschijnlijk op 3ghz, dan heeft ie wel een snelheidsvoordeel tegenover jou en mij.
Hier is trouwens een plaatje over wat er nou fout ging op mijn bord:
[afbeelding]
Hier hoor je geen last van te hebben als je een 8800GT hebt

Ik ben echt blij dat ik de DFI kabels heb in plaats van andere en hopelijk blijft dat ook zo in de toekomst en komen ze niet opeens met een ander type SATA ofzoiets
Vraag me alleen af waarom ze nergens verkrijgbaar zijn in "de DFI uitvoering" zeg maar ??
Hehe, idd, het is nogal kantje boordnero355 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:11:
Mja je mag al blij zijn dat je gelukkig een DFI hebt met kleine compacte flexibele SATA kabels en niet wat bij bijvoorbeeld een MSI of GigaByte bord zit : Afschuwelijk stuge kabels die een vreselijk hoge irritante SATA connector hebben

Want ik ga over 3 maanden overstappen op iets zwaarders, 9800GX2 of 9800GTX. Waarom vragen jullie je af? EVGA Step-up antwoord ik dan
hallo,
heb me een DFI Lanparty NF4 SLI-D 2de hands gekocht, bet bedoeling om te gaan overclocken.
is de eerste keer met DFI. maar niet m'n eerste overclock natuurlijk.
nu doe ik 300*9 (met 1.312Voltjes) @ asrock dual-sata 2. en het is wel degelijk dat mobo me tegenhoud. want 302 is niet stabiel met 1.45V...
met DFI zou ik 333*9 willen doen. om 24/7 te runnen natuurlijk (gamed graag)
en ook om eventjes het maximum eruit te halen.
op wat moet ik gaan letten bij een DFI in het bios?
heb me een DFI Lanparty NF4 SLI-D 2de hands gekocht, bet bedoeling om te gaan overclocken.
is de eerste keer met DFI. maar niet m'n eerste overclock natuurlijk.
nu doe ik 300*9 (met 1.312Voltjes) @ asrock dual-sata 2. en het is wel degelijk dat mobo me tegenhoud. want 302 is niet stabiel met 1.45V...
met DFI zou ik 333*9 willen doen. om 24/7 te runnen natuurlijk (gamed graag)
en ook om eventjes het maximum eruit te halen.
op wat moet ik gaan letten bij een DFI in het bios?
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
ff een topic kick.
Ik ben al een tijd in het bezit van een DFI plank. Daar heb ik in het begin wat mee gespeelt wat betreft OC'en.
Nu draait het systeem gewoon stabiel op stock.
AMD 3800+ Venice
2x 512 OCZ VXGold @ 3,2V
Nu wou ik graag Vista gaan installeren, maar daarvoor wou ik eerst het geheugen uitbreiden of vervangen voor meer.Minimaal 2GB na mijn inziens.
Nu heb ik nog 1 set Kingston ValueRam liggen, 2x 512 PC3200.
Wanneer ik deze erbij plaats, start hij niet meer op.
Heb voltage al naar 2,6V gezet, kingstong waarde.
Maar nog boot hij niet.
Ook als ik alleen de Kingstons plaats, boot hij niet.
1. Blijven er nog ergens OCZ waardes staan?
1a. Hoe kan ik ze het makkelijkst / snelst laten accepteren?
2. Kan ik uberhaupt deze 2 types langs elkaar draaien?
3. Investeren in 4x 1 GB Kingston of Corsair (dus 2x Dual Channel pack)?
Ik ben al een tijd in het bezit van een DFI plank. Daar heb ik in het begin wat mee gespeelt wat betreft OC'en.
Nu draait het systeem gewoon stabiel op stock.
AMD 3800+ Venice
2x 512 OCZ VXGold @ 3,2V
Nu wou ik graag Vista gaan installeren, maar daarvoor wou ik eerst het geheugen uitbreiden of vervangen voor meer.Minimaal 2GB na mijn inziens.
Nu heb ik nog 1 set Kingston ValueRam liggen, 2x 512 PC3200.
Wanneer ik deze erbij plaats, start hij niet meer op.
Heb voltage al naar 2,6V gezet, kingstong waarde.
Maar nog boot hij niet.
Ook als ik alleen de Kingstons plaats, boot hij niet.
1. Blijven er nog ergens OCZ waardes staan?
1a. Hoe kan ik ze het makkelijkst / snelst laten accepteren?
2. Kan ik uberhaupt deze 2 types langs elkaar draaien?
3. Investeren in 4x 1 GB Kingston of Corsair (dus 2x Dual Channel pack)?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
timings zijn waarschijnlijk niet meeverandert? heb je die op auto laten staan?
kan ook goed zijn, dat het bordje uw geheugen niet wilt slikken.
heb hier ondertussen m'n DFI binnengekregen en max wat ik eruit gekregen hebt is:
324*9 @ 1.55V ofzo
dit was met Artic Freezer 64 pro met een Vantec Tornado erop (herriemakers btw)
kan ook goed zijn, dat het bordje uw geheugen niet wilt slikken.
heb hier ondertussen m'n DFI binnengekregen en max wat ik eruit gekregen hebt is:
324*9 @ 1.55V ofzo
dit was met Artic Freezer 64 pro met een Vantec Tornado erop (herriemakers btw)
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
Mja dat heb ik ook met mn Ultra-D, hetzelfde geheugen als jij, met dan nog 2x 256MB erbij werkt ook niet, zelfs 4x 256 (2 dezelfde DC setjes) werken niet. Waren die verschillende kleuren geheugensloten niet geoptimaliseerd voor TCCD / UTT?? (of is dat alleen bij de standaard bios
)
Ik heb alles op auto staan.
Voltage alleen op 3,2V
Het lijkt er dus op dat hij 'goedkoop'geheugen niet slikt.
Nou, dan moet ik maar eens op zoek naar 'goedkoop' beter geheugen
Of kan er nog meer zijn?
Voltage alleen op 3,2V
Het lijkt er dus op dat hij 'goedkoop'geheugen niet slikt.
Nou, dan moet ik maar eens op zoek naar 'goedkoop' beter geheugen
Of kan er nog meer zijn?
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als je muis en toetsenbord (USB) om de x minuten een paar sec. gewoon totaal niet werken?
Gebeurt mij nu steeds vaker als ik game en tegelijkertijd iets op de achtergrond draai en is zoals te begrijpen ongelóóflijk irritant.
Gebeurt mij nu steeds vaker als ik game en tegelijkertijd iets op de achtergrond draai en is zoals te begrijpen ongelóóflijk irritant.
Kabelbreuk? Lijkt me niet als je het bij beide hebt, of heb je je muis op een usb poort op je toetsenbord aangesloten? Kan ook zijn dat je usb poorten brak zijn, ik krijg altijd de melding 'dit werkt sneller als u het op een usb 2.0 poort aansluit', terwijl die toch wel usb 2.0 zouden moeten zijn. Nooit gehad?Saturnus schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:01:
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als je muis en toetsenbord (USB) om de x minuten een paar sec. gewoon totaal niet werken?
Weet niet zeker of het er iets mee te doen heeft, maar heb je USB Legacy in de bios uitstaan?
Geen kabelbreuk want het verschijnt, en verdwijnt. Het is er altijd x seconden.
Volgens mij heb ik die USB-melding ook ooit gehad, maar laatste jaar niet meer.
Ik zal straks thuis de BIOS een checken.
Tnx iig.
Volgens mij heb ik die USB-melding ook ooit gehad, maar laatste jaar niet meer.
Ik zal straks thuis de BIOS een checken.