[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 9

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 11.802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 22:21

CdD

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:23:
Voila, ik heb online, ergens op de DFI site is er zo een online customer support en dan moet ge zo een "online problem description form" invulle... Heb ik dus gistere (zondag) gedaan en wat zie ik nu dat DFI mij vandaag om 10.00 een mailke heeft terug stuurt da et in orde is. Ik moet nu mijn adres ffe doorsture en dan gaat hij een nieuwe opsturen :P => DFI _/-\o_
Kan je ff die link geven dan, dan vul ik ook ff dat form in. Wil ook wel zo'n extra koelertje. Altijd handig.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jongens koop dan gewoon een ThermalRight Chipset koeler gelijk met 80 mm. Papstje :P
Ik zit nog te twijfelen, maar stiekem hoop ik dat die kapot gaat eigenlijk ... moet wel de nForce4 Chip heel blijven natuurlijk :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe warm mag de chipset eigenlijk veilig worden :?
Ik heb nl. via smartguardian het toerental van de fan er softwarematig van vastgezet op ong.3000rpm.
Chipset wordt daarmee Idle 45gr. .... is dat OK :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

nero355 schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:25:
Jongens koop dan gewoon een ThermalRight Chipset koeler gelijk met 80 mm. Papstje :P
Ik zit nog te twijfelen, maar stiekem hoop ik dat die kapot gaat eigenlijk ... moet wel de nForce4 Chip heel blijven natuurlijk :+
Ik vraag alleen maar het adres waar hij naartoe gemaild heeft, ik wil nl. ook wel zo'n extra fan.
(ThermalRight HR-05-SLI € 20,- plus Papst fan € 15,-. Kortom beláchelijk :S )
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:25:
Hoe warm mag de chipset eigenlijk veilig worden :?
Ik heb nl. via smartguardian het toerental van de fan er softwarematig van vastgezet op ong.3000rpm.
Chipset wordt daarmee Idle 45gr. .... is dat OK :?
Is heel normaal. Bij mij draait die fan op 6750rpm met een idle temp van ongeveer 40 graden.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Wat hoog allemaal, ik heb een modded zalmanNB47J en wordt load met een room temp van 20 nog niet eens 26.

Er loopt wel een flowtje van mijn vantec tornado overheen >:).
Maar die staat zo laag mogelijk +/ 2100 rpm.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:46

Dark

who tweaked the light?

bij mij 48c @ full load... fannetje gewoon standaard ding fixed @ 3500rpm... boeit niet zo hoor kan makkelijk 55c hebben, stond ooit op dfi-street... maar het kan altijd koeler natuurlijk :) als dat je blij maakt...

edit:
eerder had ik een SLI config met 2x 7800gtx, toen liep de temp nog veel hoger op :| doordat de chipset fan dan echt opgesloten zit tussen 2 in mijn geval lange kaarten...een wc-rol achtige constructie van een a4-tje zodat de chipset lucht van boven de kaarten aanzoog hielp gelijk 10c :P ... het was wel een van de redenen dat ik wel van de sli af wilde, naast het verbruik...

Michel:
http://www.diy-street.com...t.php?p=64740&postcount=2

[ Voor 53% gewijzigd door Dark op 17-04-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

51 graden NB is hier een reboot hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Da's vaag. Heb hem hier wel eens op 63º gehad voor een paar dagen. Nooit problemem mee gehad

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mn Lanparty nF4 Ultra-D lijkt het naar ~1,5 jaar trouwe dienst te hebben begeven :'(

Bij het opstarten blijft hij hangen nog voordat ik beeld heb en 4 van de diagnostic leds blijven branden, wat blijkbaar betekent dat ie nog voor cpu detectie ermee stopt. Voeding bromt nu echter wel sinds de opstartproblemen voordat ik de pc aanzet, na het aanzetten stopt ie weer.

Maargoed, mijn vraag was, is het verstandig om via de webshop te rma'n of kan het ook sneller direct via DFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 11:45

shinchan03

Niels

Demon_Eyez schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:33:
Da's vaag. Heb hem hier wel eens op 63º gehad voor een paar dagen. Nooit problemem mee gehad
Mijn koeler is er een tijdje mee gestopt, maar toen leefde de nF4 chip ook niet meer :P opgestuurd en nieuw moederbord gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 12:12
Heb je al een cmos reset geprobeerd of opgestart met 1 geheugenbankje in het verste slot van de processor?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Cmos reset jumper heb ik al geprobeerd maar weinig resultaat, het geheugen zal ik nog ff proberen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Misschien is je processor er mee opgehouden ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Na sterke vermoedens dat mijn Asus a8v-e deluxe wel een kapot zou kunnen zijn
ben ik op zoek naar een goedkope tussen oplossing voor het quad core geweld allemaal losbarst

maar tot mijn grote verbazing zijn de 939 bordjes nog best wel duur, hoe kan dat nou die zijn toch al weer oud, en AM2 is er toch al lang?
ik heb wel sata2 en firewire nodig en SLI zou ook een leuke extra wezen, maar de prijzen zijn nog niet echt gedaalt lijkt he, wat voor bordje kunnen jullie mij aanraden?
amd3000+ 1gig ram, en morgen een 8800gts(ja overdone i know maar kon er goedkoop aan komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

AM2 is een tegenvallend platform: s775 van Intel (e6600, e4300 etc.) zijn een stuk sneller.

De 939 DFI bordjes zijn nog aardig duur idd, maar ook gewild.
Je bent hier in een DFI topic, een DFI SLI-D is wel leuk, er staat een Ultra-D "@ SLI" (Mod op chipset) in de V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op maandag 23 april 2007 @ 15:49:

maar tot mijn grote verbazing zijn de 939 bordjes nog best wel duur, hoe kan dat nou die zijn toch al weer oud, en AM2 is er toch al lang?
Het kan een collectorsitem zijn, later van die lui daar in 2006 / 2007 met hun voor hen sterkste bordje op het 939 terrein zulke scores neerzetten wat ze toen deden. Klinkt wat anders van waarde bij de gesloten socket a periode denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oy mannen,

Ik heb 2 leuke latjes RAM binnen:
2x256MB G-Skill PC4400LE's met TCCD chips en Brainpower PCB.
Ik heb ze gekocht van HyPeR-X, en hij haalde er 350MHz mee.

Nu zit ik met het volgende:
Een DFI LP NF4 Expert moederbord
deze 2 latjes geheugen
Maar ik kom geen steek verder dan 270MHz 3-4-4-8 (oranje sloten)

Ik heb zelf veel met BH-5 gewerkt, maar nog nooit met TCCD.
Kunnen jullie mij een beetje in de goeie richting helpen qua timings?
Na Cas, Ras-Cas, Min Ras en Row precharge wordt het mij allemaal een beetje wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:03:
Oy mannen,

Ik heb 2 leuke latjes RAM binnen:
2x256MB G-Skill PC4400LE's met TCCD chips en Brainpower PCB.
Ik heb ze gekocht van HyPeR-X, en hij haalde er 350MHz mee.

Nu zit ik met het volgende:
Een DFI LP NF4 Expert moederbord
deze 2 latjes geheugen
Maar ik kom geen steek verder dan 270MHz 3-4-4-8 (oranje sloten)

Ik heb zelf veel met BH-5 gewerkt, maar nog nooit met TCCD.
Kunnen jullie mij een beetje in de goeie richting helpen qua timings?
Na Cas, Ras-Cas, Min Ras en Row precharge wordt het mij allemaal een beetje wazig.
Ah damn, had me ff verteld dat je een expert hebt als moederbord. Een expert werkt uit zichzelf niet lekker met Samsung TCCD geheugen helaas.

Het enigste wat ik weet dat je er misschien aan zou kunnen doen is een venus bios (de dure limited expert versie) in je bord flashen. Het schijnt dat deze de problemen met Samsung TCCD geheugen en 4 sloten ram geheugen oplost dan wel verminderd.

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden (voor de venus uit kwam) mijn expert verkocht om deze reden. Zelf draaide ik met mijn 3000+ en SLI-D inderdaad op 350Mhz @ 3-4-4-8 @ 2.93v om te benchen, dit was met actieve luchtkoeling memtest 5/8 stabiel voor ik meen 10 rondes voor beide.

- HyPz

EDIT: hier nog even een CPU-Z validation @ 350Mhz: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=180069

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyPz:

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=193579
:D

edit:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=193591
deze is sneller :P

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Mijn bordje wil helaas niet hoger dan een htt van 350 zelfs met 1.8V niet.
Hij boot wel maar dan heb je het ook gehad. Ik gebruik de org NF4LD406 bios.
Geheugen en proc lopen bijna std vanwege de divider en multiplier.
Zijn er nog truuks om je htt te kunnen opkrikken:) ?

Ik geef maar alvast aan dat ik niet aan een andere bios begin B)

Quote van diy-street
OK, I was having VERY weird issues with my new board and to sum up:

Using Win2k (a tweaked install CD I might add), I could boot windows stable enough for all the 3DMarks upto 324 HTT (the limit of my chip I believe).

However, using the SAME settings, I could install XP but NOT boot it - the mobo would just reset itself before showing the boot logo, or even if I COULD get into Win XP, it would be so unstable as to be unusable.

I tried EVERY BIOS option and a couple of different BIOSs, but nothing solved the issue.

Eventually, I remembered that a tweak with the Computer type (or HAL - Hardware Abstraction Layer) can sometimes give higher benchmark scores or bring more stability:

With standard (NOT overclocked) settings:

In WinXP, goto Device Manager, Computer and right click what is most likely listed as 'ACPI Uniprocessor PC'. Choose Update Driver.

Select the second option 'Install from a List or Specific location (Advanced)'. Click next and again, choose the bottom option 'Don't Search. I will choose.....' Click next.

Now, you may need to untick the 'Show Compatible Hardware' or you may not have to. Basically, select 'Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC'. Say next and install the driver. You will have to reboot once, then a second time since some of your hardware (like SATA Drives) will need to be reinstalled.

Now for me, this means I can boot into XP wth a HTT well over my previous limit of 275. Since I have a low multi CPU (Venice 3000) this is CRITICAL since I was limited to 2.4 Ghz CPU rather than the actual chip limit of 2.9 Ghz.

Hope this helps some of you using WinXP hit higher HTTs!
Heeft iemand dit als is geprobeerd ?
Wat kan er allemaal fout gaan ?

Want ik heb in een topic op het short-media forum ( klik ) gelezen
dat het zelfs zou kunnen zijn dat windows niet meer kan starten
en erger nog dat je pc niet meer kan booten wat mij ergens overdreven lijkt :) .

[ Voor 78% gewijzigd door iNSANiTi op 03-05-2007 21:13 . Reden: quotje erbij ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Ik heb dus een dfi nF4 SLI-DR mobo met een setje CORSAIR TWINX PRO 1024MB geheugen zitten, nu heb ik hier nog een setje 2x512mb van OCZ platium (pc3200 cas2-2-2-5) liggen maar deze lijkt hij niet te herkennen als ik ze erbij stop, hoe zou dit komen en is hier voor een oplossing? De OCZ werkt wel prima in andere pc.

CORSAIR TWINX PRO 1024MB (2x512) 400MHz DDR PC3200 CL2 + LED

http://www.ocztechnology....c_3200_rev_3_dual_channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Waarschijnlijk komt het door de verschillende chips op de reepjes. Hoe staat de bios ingesteld 1 of 2t. Met 4 banken vol moet ie in ieder geval op 2t staan.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Ik kan de 2latjes 512mb ocz ruilen voor 2latjes cosair ook met tccd chips, meer kans dat deze wel zullen werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Weet je zeker dat op die Corsair latjes van jou tccd chips zitten? Op die ocz zitten of tccd of tcc5 chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Kijk anders voor de zekerheid op deze website http://ramlist.infinityx.nl/ddr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
Zijn er hier al mensen die Vista draaien en zo ja welke drivers hebben jullie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Ja. De vista drivers natuurlijk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
timbry schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:27:
Ja. De vista drivers natuurlijk! 8)7
Dat snap ik ook nog wel :P , alleen op de DFI site vind ik Smart Gardian en Audio voor de Lanparty nF4 SLI-DR. Waar haal jij dan bijv. de nVidia system drivers, RAID?

Zelf dacht ik van de volgende links, alleen weet ik dat niet zeker.

Is deze Marvel Yukon 88E8001 driver ook geschikt voor Vista NL

Kan ik nVidia system driver. Ik heb wel eens voor XP hier driver gedownload en die werkte niet.

Voor de RAID 3114 driver kon je dacht ik ook de LANPARTY UT nF4 SLI-DR driver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nVidia heeft toch wel NF4 chipset drivers op de site staan? :?

Ze werken bij mij wel (NF4 Expert) :)

Edit:
Vista 64
Vista 32

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 23:06:
nVidia heeft toch wel NF4 chipset drivers op de site staan? :?

Ze werken bij mij wel (NF4 Expert) :)

Edit:
Vista 64
Vista 32
Bedankt, dan ga ik deze proberen :) .

Edit: Nu ik toch domme vragen aan het stellen ben. Kan ik wel mijn dualboot behouden. Een vista en een XP, dus dat ik geen driver problemen krijg?

[ Voor 14% gewijzigd door The farmer op 21-05-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door alleen andere drivers te installeren?

Zeker wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
Oke Thx :) , ik wilde het toch even weten of de XP drivers en Vista drivers niet met elkaar in conflict zouden komen. Nu eerst Vista maar eens regelen 8) .

[ Voor 31% gewijzigd door The farmer op 22-05-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Laatst online: 21:15
Leute,

Ben sinds 2 weken ook een gelukkige eigenaar van dit bordje en bevalt prima op een hekelpunt na... Zodra ik een geheugenintensief programma opstart wordt op de vage reden mijn internet bandbreedte geknepen??? Ik snap er helemaal niks van! Ik start een download die met 400 kB/s download, als ik dan daarna bijvoorbeelde de SisoftSandra geheugen benchmark start loopt met download snelheid terug naar 100 kB/s. Dit blijft dan vervolgens zo op deze snelheid totdat ik mijn lanverbinding repair. Dan is de snelheid weer normaal... Irritante van dit is dus dat me pingsnelheden in counterstrike of wc3 te hoog zijn.... Ik heb draadloos kaartje van linksys in de onderste pci slot zitten... Via deze kaart zit ik dus op internet. Het lijkt alsof er ergens een instelling niet goed staat in de bios of dat er ergens een bottleneck in t systeem zit maar ik heb al vele dingen getweaked en anders ingesteld, kom er niet uit :X

Mijn setup:
Corsair 530 modulaire voeding
Geforce 7600 nogwat
2X Geil pc4000
40 gb maxtor schijfje IDE (een oudje...) Met windows xp sp2
180 gb wd schjifje IDE
3700+ san diego proc

Heb me fsb op 280 lopen en alle benchmarks geven een stabiel en net systeem aan. Heb alle voorgaande delen al door zitten spitten maar kon geen antwoord halen uit de gegeven info :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Vind ik niet zo raar ook. We zitten hier op een overclock forum. Probeer het eens op een breedband forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Joh doe niet zo flauw! Bijna elk probleem met dit bord is al besproken dus waarom dit niet?

@ cojones81
Ik kan je zelf helaas geen oplossing geven, ik kan geen reden voor je probleem bedenken zo snel.

[ Voor 38% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-05-2007 22:40 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ cojones81

Heb je je drivers goed geinstalleerd?
Chipset drivers enzo, alles? Het zou kunnen dat je je IRQ's deelt.
Het verstandigste zou denk ik zijn om een topicje te opnenen in het netwerkgedeelte van GoT of overige hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Mijn excuses voor de eventuele foute topic keuzen, maar de title geeft toch echt “Tweaking” aan… Het Wlan kaartje werkte prima op andere mobo’s dus de combo Linksys en DFI loopt niet echt lekker, lijkt me toch de moeite hier even te melden? Het is 100% hardware gerelateerd aangezien andere pc’s netjes werken op me netwerk. Ik heb tot dusver maar een kabel getrokken vanaf mijn pc naar de router en dat gaat prima. Het enige wat ik nu kan concluderen is dat de DFI mijn WLan kaartje van Linksys niet goed pakt. Of dit driver gerelateerd is of hardware is moeilijk uit te sluiten. Heb de nieuwste en oudere drivers geprobeerd van beide partijen, zowel linksys als de nforce drivers. Bios is de meest recente dus daar kon ik ook niks achtervinden.
Verder heb ik me bus al lager gezet, deze liep op 280 en verlagen naar 220 mocht ook niet baten. Het lijkt erop dat de pci bus waar de kaart is zit (heb beide al geprobeerd) minder “juice” krijgt als ik geheugenintensief ga werken.
Van de week even draadloos kaartje ruilen met me sister, die heeft een smc kaartje… Misschien dat dat de oplossing brengt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:11:
@ cojones81

Heb je je drivers goed geinstalleerd?
Chipset drivers enzo, alles? Het zou kunnen dat je je IRQ's deelt.
Het verstandigste zou denk ik zijn om een topicje te opnenen in het netwerkgedeelte van GoT of overige hardware :)
Ik kon in me bios alleen IRQ alszijnde "reserved"instellen maar het lukte me niet om deze handmatig toe te wijzen. Viel me namelijk op dat bepaalde usb poorten dezelfde adres deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gister AS5 op de chipset gesmeerd. :D Zeker wel 3 graden koeler. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 15:14:
Gister AS5 op de chipset gesmeerd. :D Zeker wel 3 graden koeler. :D
Niet te veel doen, dan krijg je kortsluiting in je NB :P

Ervaring :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ehm, waar smeer je dan de AS5 op ? Alleen op de chip maakt helemaal niets uit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zwarte dingetje aka chip idd. :)
Volgens mij is de laag dun genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Onder het motto, o .. niet de hele tube ? :D _/-\o_ :+

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
:D Toevallig was die tube in dit geval wel bijna leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Saturnus schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 16:16:
Zwarte dingetje aka chip idd. :)
Volgens mij is de laag dun genoeg. :)
Koelpasta kan toch niet IN je chip komen :? Als je gewoon op de chip blijft en niet ernaast (op je mobo in feite) gaat smeren lijkt me niet echt een probleem of wel ?!

* nero355 is zo'n mafkees die dat koelertje gaat vervangen voor veel te luxe en dure koeling voor zo'n klein chipje :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:22:
[...]

Koelpasta kan toch niet IN je chip komen :? Als je gewoon op de chip blijft en niet ernaast (op je mobo in feite) gaat smeren lijkt me niet echt een probleem of wel ?!

* nero355 is zo'n mafkees die dat koelertje gaat vervangen voor veel te luxe en dure koeling voor zo'n klein chipje :+
Nou, dat zwarte dingetje van ~1 cm² moet je alleen hebben.
AS5 op het groene ding van 3x3 cm eromheen is al mis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:31:
Nou, dat zwarte dingetje van ~1 cm² moet je alleen hebben.
AS5 op het groene ding van 3x3 cm eromheen is al mis :P
Ik heb nagellakpasta dus dat komt wel goed joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Iemand enig idee waarom mijn DFI expert zoveel problemen heeft met Tccd reepjes? Heb er verschillende geprobeerd, maar het resultaat is matig. De enigen die 300+ liepen waren de G.Skills(2x256mb 4800LB) Ocz 2x512mb 4800 wil niet booten in Windows op 200mhz, laat staan hoger. Dan heb ik nog G.Skill 2x512mb 4400LE, die krijg ik met pijn en moeite stabiel op 250mhz. Iemand suggesties? Ik hoor t graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Is toch al vanaf het begin bekend dat een nF4 Expert bord getweaked is UTT chips en de nF4 Sli en nF4 Ultra voor TCCD zoals op veel Gskill reepjes zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-06-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de Venus schijnt het weer erg goed te doen met TCCD.

(Expert's met Venus biossen ook, maar de SLi-D en Ultra-D hebben ook een geoptimaliseerd PCB voor hogere snelheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:46:
En de Venus schijnt het weer erg goed te doen met TCCD.

(Expert's met Venus biossen ook, maar de SLi-D en Ultra-D hebben ook een geoptimaliseerd PCB voor hogere snelheden)
De Venus is leuk voor mensen die met 4 reepjes TCCD hoge snelheden willen doen of ver willen komen met 1Gb repen (UCCC).

Maar opzich kom je met TCCD in het algemeen dus niet ver op een Expert. Dus of hij flasht een Venus bios in z'n Expert of haalt ander geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wel ironisch : Ik heb een CPU die absoluut niet lekker klokt, maar wel een dijk van een moederbord : De Venus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:40:
Wel ironisch : Ik heb een CPU die absoluut niet lekker klokt, maar wel een dijk van een moederbord : De Venus :+
Jij ging toch naar C2D? :+
Als je van die Venus afwil enzo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 13:42:
Jij ging toch naar C2D? :+
Als je van die Venus afwil enzo... ;)
Grapjas :P Nee mijn PC'tje moet het maar lekker nog een jaar of 1,5 minimaal uithouden dan gaat die lekker naar mijn pappie toe en sowieso doe ik NOOIT maar ook dan ook NOOIT mijn Venusje weg O+ :Y)

En stiekem hoop ik weer op een AMD CPU die gewoon Intel keihard de grond ik beukt, maar voorlopig duurt dat nog wel even zo te zien :'(

Ow ja : Een Home User Opteron die dan ook lekker klokt mogen ze ook wel weer maken wat mij betreft !!

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 04-06-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jaren een DFI Lp Utd gehad waar ik enorm veel plezier van had, helaas ist bord kapot gegaan en kon niet meer rma'n. Nu denk ik aan am2 en heb de DFI Lanparty UT nF590SLI-M2R/G zien staan en vraag me nu af of men met dit exemplaar ook weer met goede features en overclockeneigenschappen aan het komen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Welke Raid Controller op het DFI NF4 Sli-dr mobo kan ik het beste gebruiken voor een RAID 0 opstelling? deze van de Nforce4 chip of de Silicon Image Sil 3114?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik zou de nforce4 raid pakken, die werkt via de chipset op een eigen tunnel, terwijl de sil een pci device is die een tunnel moet delen met de andere pci-devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Sterker nog, de Sil3114 controller is SATA1 en de nF4 is SATA2.

Lijkt me dat je voor de laatste kiest, zeker met Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Demon_Eyez schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:39:
Sterker nog, de Sil3114 controller is SATA1 en de nF4 is SATA2.
Oei ... dat wordt met proggies kloten binnenkort :P Ik ga 4 HD's van de nForce4 op de Sil3114 zetten en al die schijven staan in SATAII modus :D
Lijkt me dat je voor de laatste kiest, zeker met Raid 0
Daar komen bij dus straks andere schijven : Raptor's >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elkristo78
Hoe kun je zien dat ze in SATAII staan?

De Sil3114 controller kun je ook als gewone controller gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Elkristo78 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 07:07:
Hoe kun je zien dat ze in SATAII staan?

De Sil3114 controller kun je ook als gewone controller gebruiken?
SATA I of II wordt meestal of inwendig door software bepaald of door een Jumpertje.
Mijn Hitachi's moet je bijvoorbeeld met de Feature Tool omzetten van de een naar de ander. Dit is meestal hetzelfde Tooltje waarmee je de accoustic management van je schijf mee kan aan of uitzetten :)

En de Sil3114 zou inderdaad ook als losse controller moeten werken. Zou raar zijn als dat niet kon eigenlijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij iemand vertellen wat Die StartUp voltage in de DFI-bios eigenlijk inhoudt en hoe je die moet instellen t.o.v. de standaard Vcore instelling :?

... en kan het ook zijn dat door het installeren van de DualCore-fix van AMD en de Hotfix van Windows voor DC overclocken moeilijker wordt :?

Ik heb hier nl. ooit probleemloos een SuperPi 32M test afgerond op beide cores bij 9x322=2900Mhz. (heb er nog screenshots van ... ) op mijn Opteron 165 en vanavond probeerde ik het eens terug opnieuw,.. de bios-settings stonden nog gesaved in een Bank in mijn bios,... maar het wil nu echt niet meer lukken.
SuperPi en Orthos gaan hier quasi onmiddelijk in de fout als ik ze opstart.

Iemand een idee waar dit zou kunnen aan liggen,... er is ondertussen nochthans niets veranderd aan mijn set-up behalve dat ik van een Antec True power 480Watt overgeschakeld ben naar een Corsair 520HX psu welke veel meer power kan leveren op de 12Volt lijn dan mijn Antec ooit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je temps zijn omhoog gegaan misschien ?
Dat heb ik namelijk ook, met dit weer heb ik de clock ~150Mhz naar beneden gedaan (niet de fsb!) en draait weer super stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het inderdaad je temps zijn.
'k heb ooit een erg goed clockende 3000+ gehad, die deed 3GHz+ sPi 1M stable.
Maar als de temp boven de 41 graden kwam dan was het ook ineens *error*.
Prime was precies hetzelfde.

offtopic:
@ hierboven, de iPod bevalt goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

offtopic:
Mooi !

WBT Startvoltage zou ik het niet weten, die staat volgens mij in de manual :). Volgens mij is dat voltage om een bepaalde clock te testen ofzo. Over die fix kan ik kort zijn: dat moet bijna niets uitmaken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan mijn temps. zal het zeker niet liggen,... die zijn zo goed als ongewijzigd gebleven,.. warm of minder warm weer heeft hier bij mij geen enkele invloed op mijn temps.
Alles is waregekoeld hier,.. cpu, Northbridge en gpu.
Mijn cpu temp komt met mijn huidige overclock stressed nooit hoger dan zo'n 35gr. .. idle 25gr., chipset 30 gr. en naar de voltage regulators toe draait er een 40mm fan op 9Volt,.. PWMIC temp. is dus ook onder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Nog steeds heb ik hier thuis een kapot reepje Kingston HyperX 512MB (uit een 2x512 kit) liggen. Deze moet nog steeds RMA naar Alternate. Binnen een week of twee ga ik dan ook eindelijk naar Alternate, moet gelijk nog ff wat andere zooi kopen daar: nieuwe harde schijf en NB-koeler voor m'n DFI (zie sig).

Nu zit ik ff te kijken wat ik voor nieuw setje wil als m'n HyperX setje RMA gegaan is.
Dit setje heb ik nu: KHX3200AK2/1G (clickable naar Alternate.nl)

Nu heb ik dus Kingston HyperX 2x512MB DDR-400 CH-5 @ 2-3-2-6.
Nu twijfel ik: zal ik dit setje nogmaals nemen, of kan ik beter ander geheugen kopen i.v.m. overclocken van m'n 3500+ (zie ook m'n sig)?
Ik kwam namelijk op Alternate.de dit setje tegen:
A-Data 2x512MB DDR-500 Hynix D5 @ 3-4-4-8 » Klik :)

DDR-500 loopt standaard op 250MHz, tegenover 200MHz bij DDR-400. Ik denk dus dat ik beter dat DDR-500 setje kan kopen, omdat ik dan de FSB omhoog kan gooien tot 250MHz zonder m'n geheugen te overclocken. Mooi, dacht ik. Ik heb daarom wat reviews gelezen van het A-Data setje. Maar nu lees ik dit @ Overclockers New Zealand:
A-Data Vitesta DDR500 512MB is based on Hynix D5, achieved a maximum FSB of 268MHz with the most relaxed timing of 3-3-4-8 and failed to post at 2-2-2-5 setting. This indicates that this module is primarily designed for P4 platform, where bandwidth is more important than latency. AMD overclockers may want to avoid this module.

» Lees verder
Let vooral even op het onderstreepte stukje. Daar staat dus dat AMD meer baat heeft bij strakke timings dan bij hoge snelheden (wist ik al).

Maar ik snap het probleem niet, want als ik die Kingston HyperX reepjes zou overclocken, dan moet je ook spelen met de timings, want die moeten sowieso omhoog bij hogere snelheden. Daar ontkom je niet aan lijkt me. Dat Kingston-setje heeft @ 250MHz ook wel minimaal 3-4-4-8 lijkt me. :/

Wat is wijsheid, waar zal ik voor kiezen: DDR-400 of DDR-500?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Over het algemeen doen Kingston HyperX CH5 planken het helemaal niet zo goed op LP's.
Ik heb het zelf ervaren, heb 2 van die planken liggen en die willen gewoon niet, op mijn oude mobo deden ze makkelijk 240Mhz op normale timings. (Let wel ; mobo wou niet verder.. )

Dus ik zou die A-Data planken nemen, of jij mag me zeggen met welke settings jij je CH5 overclockt, ik haal er niets uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 20:21
Het is alweer even geleden sinds mijn laatste post, maar nu heb ik een echte uitdaging te pakken. Ik heb zelf redelijk wat (overclock) ervaring en hier ook al de nodige tijd in gestoken, maar ik kom er toch niet uit. Het gaat niet echt over overclocken, maar dit is wel nog het actiefste topic over deze moederborden.

Moederbord: DFI LANPARTY UT NF4 Expert
Geheugen: (vraag me niet hoe deze combinatie tot stand is gekomen)
1) dual channel kit 1: Twinmos Twister PC4300 2x512MB
2) dual channel kit 2: Kingston HyperX PC3500 2x512MB

Normaal gesproken zou dit dus voor 2GB ram moeten zorgen .... echter wordt maar 1GB gedetecteerd door de bios en door Windows (XP). Het vreemde is echter dat CPUZ wel 2GB aangeeft. Indien ik in Sisoft Sandra deze info op vraag krijg ik een reboot, dit is overigens het enige onstabiele gedrag, verder geen reboots op huidige settings.

De timings staan momenteel op 2T CL3-4-4-11 @ 166Mhz (trager kan toch niet? :P) maar het helpt helemaal niks. Vmem staat op 2.8V.

Alle 4 de strips doen het apart (ook op normale timings en 200Mhz+). Beide dual channel kits werken ook, kleur van de banken maakt niet uit, zolang ik maar de 2 orange, de 2 gele of de 2 eerste banken (single channel) gebruik. Alle banken lijken dus te werken, en alle geheugen strips ook (bevestigd met MemTest) . Indien ik beide kits geplaatst heb, maakt het niet uit welke kit in de orange sloten zit en welke in de gele, zolang ik de kits maar niet ga mixen, een geslaagde boot volgt altijd. Mixen resulteert namelijk in een BEEP toon tijdens de post-bios :P.

Ik heb al verschillende biossen geprobeerd;
- degene die er in zat voordat ik begon (geen idee welke)
- de nieuwste van DFI (nr 406)
- modbios E704-2BT voor de Expert versie
- De Merlin bios 041106 (deze zit er nu in)
- De Venus bios wil er niet in, reden nog onbekend.

Echter, alle verschillende biossen, gebruikte sloten, memory timings, snelheden en spanningen maken geen verschil => in de bios en in windows wordt gewoon 1GB gedetecteerd. Het stomme is dat CPU-Z wel gewoon 2048MB detecteerd, en tevens de informatie van de stips kan opvragen/weergeven.

Ik heb gigantisch veel gelezen over geheugen problemen met deze moederborden, maar alles samengevat zijn er 2 bekende verschijnselen:
1) de PC komt nieteens aan de BIOS
2) onstabiel gedrag

Ik heb dus duidelijk een ander verschijnsel, toch heb ik alles dat ik kon vinden uitgeprobeerd ..... en niks heeft geholpen. Hopenlijk kan iemand hier me helpen.

[ Voor 0% gewijzigd door ZombieExtreme op 25-06-2007 22:32 . Reden: Type moederbord gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ik had net zulke problemen met bh5 reepjes van verschillende merken ... pas toen ik de spd's met thaipoon burner hetzelfde had gemaakt wou hij ze alle 4 zien...

bordje is gewoon erg gevoelig op ramgebied...

edit:
cpu-z telt de waardes uit de gevonden spd's bij elkaar op, zo ziet ie wel alles... de spd is dus wel gewoon benaderbaar via de smbus...

let wel op... je kan niet zomaar verschillende chips met dezelfde spd gaan branden... met bh5's ging het wel maar ik weet niet wat chips er op jouw reepjes zit...

[ Voor 42% gewijzigd door Dark op 25-06-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
Dark schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:52:
ik had net zulke problemen met bh5 reepjes van verschillende merken ... pas toen ik de spd's met thaipoon burner hetzelfde had gemaakt wou hij ze alle 4 zien...

bordje is gewoon erg gevoelig op ramgebied...
Thx, dit heb ik nog niet geprobeerd, ik geef het zelf een goede kans! Ik had zelf al het vermoeden dat het aan de verschillende SPD's ligt, maar nu is dat zo goed als bevestigd en heb ik tevens een oplossing voor het probleem. Raad je me aan de snelle (Twinmos) SPD aan te passen naar de trage (Kingston) of juist anders om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

ZombieExtreme schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:02:
[...]

Raad je me aan de snelle (Twinmos) SPD aan te passen naar de trage (Kingston) of juist anders om?
ik heb de traagste timings gepakt... mushkin black level 2 (217/c2225) naar twinmos geflashed(200/c3338) ... daarna gewoon met het handje verder ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
Dark schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:07:
[...]
ik heb de traagste timings gepakt... mushkin black level 2 (217/c2225) naar twinmos geflashed(200/c3338) ... daarna gewoon met het handje verder ingesteld...
Bedankt voor je tip, ik heb het net uitgeprobeerd en het werkt! Ik heb de Kingston SPD timings in de Twisters gezet, en overal wordt nu netjes 2GB aangegeven. Wat resteert is acceptabele snelheid behalen want momenteel is het vergelijkbaar met single channel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog eens effe de tijd genomen en mijn Opteron165 nog wat hoger geclocked,.... let op de timings van mijn geheugen 8)7

overclock van 950 Mhz.
9 x 305HTT = 2750Mhz.
2 x 1Gb G-Skill 2GBHX @ 250Mhz. 3-3-2-5 1T

Sandra Memory benchmark 6688 / 6662

De pic toont de Ortho's Small fft's test na een klein uurtje,.. in werkelijkheid heb ik hem door laten lopen tot 2u06min zonder errors ... en ondertussen maar lekker verder doen met mail, surfen,.. naar een andere gebruiker overschakelen terwijl alle prog's nog actief waren van mij,... dus hij bleef lekker verder stressen,..... geen kick heeft hij gegeven.

http://users.skynet.be/xplod/afbeeldingen/overclock/1.jpg

Mijn homepage is ondertussen een weekje of 2 geleden van nieuwe pics. voorzien,.. wat mijn case betreft dan toch ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-07 14:47
Waarschijnlijk is het al een keer gevraagd, maar heb het zo snel niet kunnen vinden.
Kan je het 2e PCI-Express 16x slot ook als 16x gebruiken in plaats van de 1e. Ik heb namelijk een Zalman CNPS7700-Cu en heb gister een nieuwe videokaart gekregen, MSI NX8600GTS-T2D256EZ-HD.
Deze is passief gekoeld en dus lekker stil, maar als ik hem in het bovenste PCI-Express 16x slot doe zit m'n zalman in de weg. Ik vroeg me dus af of ik hem ook in het onderste 16x slot kan doen en dat hij dan ook op 16x werkt.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 11:54
Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn Zalman koeler zit ook in de weg waardoor ik het eerste PCIe 16x slot niet kan gebruiken.

Nu heb ik gelukkig een LP UT nf4-sli-d; Na een tip van een kameraad en wat Googlen over dit probleem heb ik de sli-jumpers op het moederbord omgezet met als resultaat dat beide PCIe 16x sloten op 8x werken. Vervolgens mijn videokaart in het 2e slot gestoken met als resultaat dat mijn 8800GTS weliswaar maar op 8x draait, maar das nog altijd beter dan op 1x of 2x of waar dat 2e slot ook op draait als sli uit staat. Het toffe is dat dit gewoon werkt!

Ik had zelf niet verwacht dat dit zou werken, maar heb tot nu toe nog geen problemen gehad met deze config; het moederbord op SLI zetten en vervolgens maar 1 videokaart gebruiken geeft geen problemen. Kennelijk doen die jumpers op het moederbord niets anders dan de beschikbare bandbreedte verdelen over de 2 sloten.

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik vind dat dus geen oplossing. Hij heeft dan maar de helft van de beschikbare bandbreedte die er eigenlijk beschikbaar is. Ik heb net wel al wat in het bios zitten kijken en daar staan ook nog wat opties. Ik meld het wel als het wel of niet is gelukt.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Onderste slot voor je graka gebruiken op 8x ipv 16x maakt voor de performance niets uit op dit bord.

Denk je dan toch dat je bandbreedte wordt afgeknepen, kan je altijd de pci snelheid op 110 - 115MHz zetten. Dan haal je die ene procent verlies weer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Maakt idd niets uit, de 8x wordt nog niet eens vol gebruikt door de huidige kaarten. Ik heb het nu ook hoor, de VGA in het onderste slot (op 8x uiteraard) en ondervind geen verschillen met 16x. PCIeFreQ staat op 101Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ik heb vanochtend een paar dingetjes geprobeerd. Eerst heb ik met de videokaart in het onderste slot op 8x 3dmark05 gedraaid, daarna in het bovenste slot op 16x.
Op 8x haalde hij 9100 nogwat punten en op 16x 9400 nogwat punten. Geen noemenswaardig verschil dus. Heb hem nu dus gewoon op 8x zitten en mijn zalman zit er weer in.
Wat istie heeeerlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb dan eindelijk een Nforce 4 bordje voor Vista. Alles werkt prima, alleen overklokken lukt totaal niet. Had hiervoor een Epox 9NDA3I en deze liep met mijn Opteron 170 stabiel op 2400MHz. Maar met m'n DFI Lanparty nF4 SLI-D komt hij niet verder bij het windows laad scherm. Zelfs al klok ik met maar 100MHz over. Heel vreemd. Nog niet veel geprobeert, omdat ik eerst alles goed wou hebben draaien. Wil hem gewoon weer minimaal op 10x240 draaien. PCI-E uiteraard gelokt op 100MHz. Jammer dat DFI geen auto bios update programma heeft. Zie door de bomen het bos niet meer met al die biossen.

Opteron 170
DFI Lanparty nF4 SLI-D
4x 512MB Crucial Ballistix PC4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Waarschijnlijk je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wat is er mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

TheJoker schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 08:44:
[...]
Na een tip van een kameraad en wat Googlen over dit probleem heb ik de sli-jumpers op het moederbord omgezet met als resultaat dat beide PCIe 16x sloten op 8x werken. Vervolgens mijn videokaart in het 2e slot gestoken met als resultaat dat mijn 8800GTS weliswaar maar op 8x draait, maar das nog altijd beter dan op 1x of 2x of waar dat 2e slot ook op draait als sli uit staat.
[...]
"De sli-jumpers op het moederbord omgezet"? Huh? Dat hoeft helemaal niet.. Ik heb had mijn 7900GT (zie PC1 in m'n sig) ook in het onderste PCI-E slot zitten, maar ik heb niks met de jumpers gedaan hoor.. :? Volgens mij werkt dat onderste slot namelijk sowieso op 8x.

[ Voor 3% gewijzigd door CdD op 04-07-2007 22:06 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Juist wel, onderste (2e) slot werkt pas op 8x als de jumpers in SLI mode zijn gezet, dus Slot1 8x en Slot2 8x ipv 16x en 1x

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 04-07-2007 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Haha wtf, gamen (NFS:C, C&C3) in de onderste PCI-E (op 1x dus blijkbaar) ging prima afaik.. Naar mijn weten heb ik nooit met die jumpers gerotzooid.
Graka zit nu alleen al een tijdje niet meer in de onderste, ik had dat namelijk gedaan omdat de NB heet werd, maar dat valt nu wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door CdD op 04-07-2007 22:11 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ah dat vroeg ik me dus ook al af, maar het is dus niet mogelijk om een videokaart in enkel het onderste slot te hebben op meer dan 1x speed?

Ik ben me al een tijdje aan het ergeren aan die koeler op de northbridge, op deze manier zou ik er dus ook een fatsoenlijke heatsink op kwijt kunnen zonder dat m'n videokaart in de weg zit.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 04-07-2007 22:20 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Jawel, de SLI jumpertjes verzetten; dan draai je op 8 speed. (Kwestie van lezen en het staat zelfs in je handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

én dus in mijn geval een brugje modden

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Opzich niet zo moelijk hoor. Staat een duidelijke guide op DIY-Street.com

Op het PCB van de NB zitten twee bolletjes hars. Een van die twee moet je beetje openkrabben met scherp scherp zodat je de koper puntjes ziet. Dan druppetje zilver contactlijm (van Bison oid) erop en kalaar is kees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ben ik speciaal of is het meer een BIOS kwestie dat je gewoon een menu'tje hebt met hoe je de PCI-E sloten wil instellen ??

* nero355 was die mafkees met een Venus dus zou best kunnen dat er iets anders is dan bij de rest :D

/EDIT :
Verwijderd schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 12:53:
Jij bent speciaal :+
/me was dat figuur met die Expert met Venus bios :P
woei \o/

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 05-07-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 11:54:
Ben ik speciaal of is het meer een BIOS kwestie dat je gewoon een menu'tje hebt met hoe je de PCI-E sloten wil instellen ??

* nero355 was die mafkees met een Venus dus zou best kunnen dat er iets anders is dan bij de rest :D
Jij bent speciaal :+
/me was dat figuur met die Expert met Venus bios :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik heb ook een Venus bios in mn Expert hoor :).

T-Mod Bios CD :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb inmiddels mijn processor op 2600MHz lopen. Harder wilt hij niet.
Alleen loopt mijn geheugen nu op ong 180MHz. Als de divider iets hoger zet loopt hij niet meer. Hij staat nu op 133Mhz. Maar hij moet toch gewoon mooi mee kunnen gaan. Mijn Epox moederbord had ik op auto staan, bleef m'n geheugen gewoon op 200MHz lopen ookal klokte ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
Heb je in de bios het geugen wel op 2T gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
geugen=geheugen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
geugen=geheugen :o
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif = edit knop :o
én dus in mijn geval een brugje modden
Wacht even, Ik heb zelf ook een ultra-D, maar nu snap ik het even niet meer. Als ik de SLI jumpers om zet, dan is mijn onderste PCIe slot toch gewoon 8x en niet 1x of 2x?
Anders steekt mijn GPU stiekem al een tijdje in een 1x of 2x slot :P

[ Voor 10% gewijzigd door Aapenootjes op 06-07-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 12:41

Proximus

100% OC

aapenootjes schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:25:
[...]

[afbeelding] = edit knop :o

[...]

Wacht even, Ik heb zelf ook een ultra-D, maar nu snap ik het even niet meer. Als ik de SLI jumpers om zet, dan is mijn onderste PCIe slot toch gewoon 8x en niet 1x of 2x?
Anders steekt mijn GPU stiekem al een tijdje in een 1x of 2x slot :P
Dan zal die inderdaad gewoon op 8x werken, kijk voor de zekerheid even met Everest Ultimate of CPU-Z wat je PCI-E link is. Deze geeft netjes aan op welke snelheid je kaartje draait :D

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 16:26
Op 8x inderdaad, dacht ik ook wel :) Ik neem aan dat ik het anders ook wel gemerkt had aan de performance :p
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste