Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

[Voor 3% gewijzigd door Panzer_V op 06-03-2021 19:19]
3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• Stampede 15. World Community Grid (2016)
• Stampede 16. SETI@home (2017)
• Stampede 17. MilkyWay@Home (2018)
• Stampede 18. RakeSearch (2019)
• Stampede 19. Rosetta@Home (2020)
Ook toen met MilkeyWay? Ik dacht dat ik in strijd lag met @Suicyder, veel GPU kracht

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Een mens mag toch dromen.....Damic schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:18:
Ook toen met MilkeyWay? Ik dacht dat ik in strijd lag met @Suicyder, veel GPU kracht

Met Rosetta ben ik echt ingemaakt. Nu met de VM's gaat het lekker

• Stampede 11. Docking@Home (2012)
• Stampede 12. Cosmology@Home (2013)
Blijkbaar maakten we toen nog teams en zat ik bij de Vault Hunters (DC-Vault). Tja, dat was ik even kwijt, good ol' times...
[Voor 10% gewijzigd door MOmax op 07-03-2021 09:36]

Reden:
Windows update, ik dacht laat ik hem maar restarten, dat duurde al veels te lang naar mijn zin want grote update daarna geen internet een geen sata schijven meer

Laatste driver gedownload van AMD nog niets + hetzelfde voor de netwerk driver maar dan van intel. Raar maar waar daar heb ik sinds het begin problemen mee dat deze geen connectie kon maken, heb er nu uit noodzaak maar mijn 10Gb kaart ingestoken die ik ooit voor de server gaan gebruiken en dat werkte meteen.
Nu is de Standard AHCI 1.0 Serial ATA Controller driver moeilijk aan het doen dat deze iets mist

Gefixed, er is een Standard SATA AHCI controller ook, moet je wel manueel selecteren

[Voor 6% gewijzigd door Damic op 07-03-2021 00:13]
edit:
@MOmax
Ik doe vrijwel ieder jaar mee, er zullen matige jaren tussen zitten en goede jaren (2011/2012 zal ik overgeslagen hebben denk ik). Ik zet in deze maand eigenlijk alle power in welke ik tot mijn beschikking heb, als een vorm van goede doelen steuning (dit doe ik liever dan geld geven aan KWF, waarvan grofweg 50% aan de strijkstok blijft hangen).
[Voor 45% gewijzigd door Suicyder op 07-03-2021 09:32]
Top natuurlijk dit! Of KWF écht zo’n grote overhead heeft, dat valt na te kijken vanuit het ANBI register, maar daar gaat het niet om - ik snap je punt, geloof ik. Goede doelen steunen met daden ipv geld storten voelt (of is) misschien wel beter. Aan de andere kant: zou er een ANBI geregistreerde club zijn die DC inzet voor goede doelen, dan zijn je giften aan die club aftrekbaar. [Idee: DPC wordt ANBI stichting; we kopen gezamenlijk hardware in en feitelijk belasting vrij, nadeel computers zijn van de stichting, maar ja bezit-van-de-zaak-einde-vermaak-etc.]. Ik denk zelf dat de kosten van HW en energie dermate hoog zijn dat ik dat geld beter anders kan besteden. Maar mag een mens een hobby hebben...
Dit alles brengt me op iets anders, namelijk de stelling:
Vooralsnog zijn er twee soorten DC-tweakers :
1) hardware focused - met eigen DC HW, klooien met koelers en under-voltage
2) computing focused - zo veel mogelijk reken capaciteit organiseren, maakt niet uit hoe.
Ikzelf behoor bij groep twee, sub-groep “ik graas internet af naar ‘Free tier’ deals van VM providers”.
Of is er nog een groep 3,4 ...
Ik heb https://quakecatcher.net/sensor/ ook draaien in BOINC en de grafische afbeelding laat het duidelijk ook zien.
hier nog een site http://ds.iris.edu/seismon/index.phtml
IJsland heeft er op dit moment al 50.000 gehad in 3 week https://www.ad.nl/buitenl...-in-drie-weken~aed38a555/
puntje van aandacht misschien voor tweakers ook.
Ik wilde dit even laten weten, zijn er meer die het opvalt?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

DPC Chef-kok :)
Onder welke groep vallen wij dan?MOmax schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:54:
Dit alles brengt me op iets anders, namelijk de stelling:
Vooralsnog zijn er twee soorten DC-tweakers :
1) hardware focused - met eigen DC HW, klooien met koelers en under-voltage
2) computing focused - zo veel mogelijk reken capaciteit organiseren, maakt niet uit hoe.
Ikzelf behoor bij groep twee, sub-groep “ik graas internet af naar ‘Free tier’ deals van VM providers”.
Of is er nog een groep 3,4 ...

Hoi, Ik ben PaxV Ronald.
Ik heb in de loop der jaren soms wat meer en soms wat minder gedaan aan distributed computing. Ik zat er nog redelijk in in 2013 in SETI, met speciale builds en zo, maar dat is wat verwaterd. Ik heb mijn PC's allemaal aan de kant geschoven in de laatste jaren, i.v.m. met kinderen, maar nu ik een nieuwe PC heb gekocht en we tegenwoordig toch vrij veel overproductie hebben van de vele zonnecellen op het dak, dacht ik...: 'Weet je ik had geloof ik nog een paar miljoen credits van een decennium geleden, misschien moet ik daar weer mee verder gaan.'
SETI@Home bestaat dus niet meer. Dat was jammer. Sommige andere projecten die ik had mee willen doen zijn ook niet zo ver gekomen... Leiden en Almere bijvoorbeeld
Maar ik heb wat credit in GPUGRID, Rosetta@Home, Einstein@Home en ben benieuwd of dit een wat actievere club is dan SETI@NL.
Dus bij deze : HOI!
EDIT: plaatje onder toegevoegd:
Ja ik heb ongeveer 37 miljoen punten en was goed voor ~150.000 RAC meest variabel door gaming streaks en bingewatch op de PC. maar ik heb genoeg kernen om dat nu goed te maken...
Een verleden:
Mijn eerste keer achter een PC achtig systeem was in 1985 toen mijn vader een Tandy TRS 80 Model 4 had. Spelletjes werden geladen van 180kb 5,25" FDDs Mijn vader had de hardeschijf overwogen maar de 1500 gulden voor de 10 Megabyte HDD (als ik het goed heb) was toch een beetje veel... Monochrome... Met een daisy wheel printer die na 2 jaar werd omgeruild voor een matrixprinter, structuurformules en eenvoudige plaatjes konden nu geprint worden... Dingen moesten geprint worden en de PC stond in de eetkamer. Menig gesprek tijdens het eten is door de soms zeer lange printsessies spaak gelopen.
Mijn vader was docent scheikunde en in verband met zijn interesse in computers werd hij voor enkele uren ook computer docent. De school waarop hij werkte had 4 PC's voor klassen van 20 kinderen. Hij gaf les in basis dingen zoals het algemeen gebruik van de PC, opstarten en laden van DOS, basis textverwerking, het maken van boot floppies, basic... Ja, dat was best leuk.
Ik heb toegang gehad tot internet vanaf '95 toen kregen we de eerste (breedband-

Ik ben met mijn 4e PC ( 1e: AMD(?) 80386sx, 2e: AMD 486sx, 3e: intel pentium II) Athlon64+ 2000+ ( 1 core / 1 thread) 754 socket, 1 Gb, HDDs) begonnen met SETI@home dat was rond 2003? daarvoor heb ik ook aan distributed computing gedaan maar was er nog geen BOINC. (In ieder geval bestond het niet voor mij)
ik ben rond 2007 overgestapt op een Dual Opteron 2376 (2x4cores/4threads, 2x socket F, 16Gb, HDD's en rond 2010 een OCZ Vertex 4 SSD, Nvidia 9600GT Passive) Dit was de piek van mijn SETI tijd, ik was bezig met VM's, optimalisatie, enzovoort.... Deze is uit de motteballen geweest voor de 1e lockdown en mijn kinderen hebben daar hun schoolwerk op gedaan. Was een relatief zuinige machine. Ik heb altijd de wens gehad om de CPU's te opwaarderen, maar uiteindelijk heb ik de window gemist. de 2,3Ghz CPU's waren best langzaam qua IPC maar stil en heel zuinig. PC werkt nog.
Ik heb in 2013 een i7 3930K gekocht (6c/12t, 1x socket 2011, 32 Gb, SATA SDDs + HDDs, 2 GTX 780 GPU's) geweldige machine. Deze heeft gedraait tot December afgelopen jaar. Deze wasniet zuinig en een uitstekende verwarming voor de zolder.
Ik heb afgelopen jaar een Ryzen machine gekocht. Ik heb nu een R9 5950X (16c/32t, 64Gb , M.2 SSDs en SATA SSD, 2070 Super) Deze draait prima en is voor veel dingen die ik er mee doe echt wel overkill. Toch staat hij eigenlijk 24/7 100% CPU en 100% GPU. Systeem is ~37 C, CPU 69 C bij 4.3Ghz all Core. CPU-koeler fans staan op 1550 RPM, ik heb nog evt. fans voor 2300 RPM, maar hij staat op 60cm van mijn oren.
Oh en ik ben getrouwd, 2kids (F2011, F2014) en woon in brabant, ik ben 100% afgekeurd en huisman. Tot zo ver.
[Voor 60% gewijzigd door PaxV op 07-04-2021 11:10. Reden: BIO, Signature e.d.]
Activiteit binnen DPC verschilt enorm, ook per project eigenlijk. Activiteit is het grootste rond de jaarlijkse Stampede, waar wij zoveel mogelijk rekenkracht op 1 project gooien voor een maand lang.
Zelf ben ik voornamelijk actief voor World Community Grid, vooral als statsposter. Draai regelmatig mee met mijn Ryzen 3900X en nu GPU aldaar ook kan, met de GTX1080 ook

Wees welkom

En je weet t he? nieuwelingen geven altijd n rondje aan de zaak
ow ow ow * Damic rolt een mobiel bierkraam binnen met een serieus assortiment aan Belgische bierenXanquezer schreef op woensdag 7 april 2021 @ 19:47:
Zo, dat is een mooi en stevig verhaal om te lezen.
Wees welkom
En je weet t he? nieuwelingen geven altijd n rondje aan de zaak

mooi verhaal! Je hebt de Stampede van dit jaar net gemist, maar volgend jaar kan je gewoon de schade inhalen

Ik begon al bang te worden dat iedereen tegenwoordig bezig was om geld te spenderen met Crypto-hunting...
Prima. Ik voel me welkom. dat is goed

Jullie "Stampede" is echt een dingetje of niet?
[Voor 11% gewijzigd door PaxV op 08-04-2021 11:54]
Oh en nog even over dit:
Let op:
Nieuwe stats: Hoeveel badges heb jij al bij Untappd??

OGRMOmax schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:38:
Er is nog budget over in m’n IBM Cloud trial account. Welk - liefst CPU only - project zal ik er op los laten?

Done, ~2.9xx.xxx.xxx.xxx nodes/sec
[Voor 9% gewijzigd door MOmax op 19-04-2021 10:49]
Noice, hoeveel vcpu's zijn dat?
Edit: 96 dus

[Voor 18% gewijzigd door Damic op 21-04-2021 21:28]
Ik zou ze verkopen nu ze nog wat waarde vertegenwoordigen. Kan je nog even gebruik maken van de schaarste die nu in GPU land heerst.Damic schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:30:
Mmmmh zou ik mijn HD7990's verkopen of nog bij houden en hopen dat we nog eens Milkey Way ofzo doen?
Of zelf MilkyWay gaan draaien, los van de stampede. Dat kan natuurlijk altijd!

Ik ben ook weer zo weg maar ik moest net even lachen terwijl ik een podcast aan het luisteren was. Het gaat om Zoldersessions, dat bedrijf zit in de Security wat ik wel interessant vind om wat te luisteren. Gast was deze keer ene Oscar Koeroo en die verteld wel lekker weg. Toen viel het trefwoord Nikhef en ik dacht, ah dat ken ik nog wel van vroeger. Tijdje later kwam dit voorbij: YouTube: Zoldersesssions #36 - Oscar Koeroo

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Wat een stilte hier. Het is wat vroeg maar de warmte begint langzaam het land te verlaten en ik zou daarom eigenlijk het volgende willen vragen: wanneer komt de volgende stampede? Naar mijn weten is dat doorgaans in de lente, wanneer de koeien weer van stal kunnen.
Zelf voel ik er eigenlijk wat voor om deze iets meer het de donkere maanden in te trekken. Reden hiervoor is duurzaamheid; we verstoken toch flink wat energie in de winter om onze huizen warm te houden en een stampede zou daar wellicht een slok op de borrel kunnen schelen. De berekening heb ik niet gedaan en het is meer een hersenspinsel, maar het is wel een open vraag aan de community of hier als eens over is gesproken
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Hoe dan ook, ik zal weer klaar staan met m'n koe

misschien ff n polletje starten?

Maar, toch al bijna 10 enthousiastelingen, is er al iets te melden @Panzer_V ?
Life's a Game, and I like to play...

Maart zou leuk zijn.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Mijn inziens is het niet aan te raden om Rosetta@Home te kiezen voor de stampede.
Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Die delen geen stats.Dexter1981 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 22:44:
Is Einstein@Home een optie?
Van de grote projecten is Milkyway misschien nog de beste optie. GPU en cpu werk en veelvuldig beschikbaar.
Maart zou wel mooi zijn idd
Check dit en help mee!
En eigenlijk na 2 jaar niets anders dan dat ene onderwerp gehoord te hebben ook iets buiten de medische wetenschap

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
https://www.mlcathome.org/mlcathome/
https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1
Omdat ik die niet ben tegengekomenasterix78 schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:20:
weet iemand waarom volgend boinc project niet op de lijst van de stampede staat ?
https://www.mlcathome.org/mlcathome/

Oke duidelijk misschien iets voor volgend jaar dan
https://stats.free-dc.org/cpidtagb.php?cpid=1774c0adc3408697fb50168c04d9749e&theme=1&cols=1
O.a. al mijn stats missen op roarnet, is dit een bug of doe ik iets doms?
Zit er in je profiel een AVG vinkje? Dat je gegevens gedeeld mogen worden? Die effe omzetten.fractus schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 10:07:
Ik ben recent begonnen bij Universe@Home omdat zowel WCG als R@H (bijna) geen werk meer hebben. Zat net even rond te neuzen in de stats op https://roarnet.nl/iis/dpc/dcTeamStats.aspx en het lijkt erop dat een deel van de stats missen. Als je 'Universe@Home' selecteert, staat er dat er maar 17 teamleden zijn waarvan maar een handjevol recent credit hebben gegeven. De website van U@H zelf geeft een heel ander beeld: https://universeathome.pl...eam_display.php?teamid=19
O.a. al mijn stats missen op roarnet, is dit een bug of doe ik iets doms?

Moeten we wel rekening mee houden met de stampede, en goed uitleggen hoe je dit aan kunt zetten
Het Stampede topic is geopend!
Ook handige tips over hoe je een linux VM opzet. Het schijnt dat het via Linux sneller draait dan via Windows.
Wat had je in gedachten?Xanquezer schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 17:01:
Word het niet weer eens tijd om wat lekkere gerechten te frituren?
Nou, om te beginnen, het is eigenlijk de laatste dag van carnaval.
Dus het lijkt me toepasselijk om te beginnen met:
Later vandaag kunnen we vast overstappen naar het bekende:

In de Stampede heb ik geleerd dat veel WU's beter/sneller draaien onder Linux dan onder Windows. En dat WSL2 hiervoor prima te gebruiken is.
Voor een CPU only project is dat relatief eenvoudig in te regelen. Zie ook de posts in het Stampede forum. Na lang zoeken is het mij helaas niet gelukt om ook de GPU aan de praat te krijgen onder WSL2.
Omdat ik ook GPU projecten draai maar wel de kracht van WSL2 wil blijven benutten heb ik de volgende oplossing gevonden en succesvol geintegreerd.
Deze best practice deel ik met jullie, wellicht hebben jullie hier ook wat aan.
- Onder WSL2 draaien de CPU only projecten. Het is mij niet gelukt om boinc onder Linux op een andere port te laten draaien, dus deze draait op de standaard port. WSL2 heeft standaard 3 van de 4 cores van mijn pc tot haar beschikking.
- Onder Windows draait het GPU only project met de resterende CPU core. Onder Windows is het mij wel gelukt de boinc instantie onder een andere port te laten draaien.
- Middels twee script wordt geregeld dat bij het starten van de pc de Linux omgeving + boinc en de Windows boinc beiden als proces gestart worden. Bij het afsluiten van het systeem worden door een tweede script de beide processen keurig afgesloten.
- Ter monitoring gebruik ik de Windows Boinc Manager.
Hiermee heb ik de kracht van beide OS omgevingen maximaal benut

ps. Is iemand hier het gelukt om GPU projecten (bijv. Milkyway@Home) succesvol te laten draaien onder WSL2?
The Home Stretch keeps Stretching… We need to delay restart until May 9th, 2022
Dat is jammer. Hopelijk heeft deze downtime niet te veel gebruikers gekost. Anders treden ze straks nog in de voetsporen van Asteroids@home. Die zijn al sinds augustus vorig jaar uit de lucht. Laatste update daar is van 2 december. Ziet er niet goed uit voor ze……Suicyder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:33:
Delay voor het project weer de lucht in gaat komen van WCG
The Home Stretch keeps Stretching… We need to delay restart until May 9th, 2022
* WGC ==> is nu al een ruime maand voorbij de initiële relaunch date
* Asteroids ==> ligt nu bijna een jaar op zijn gat. Laatste communicatie is van 2 december 2021
* Universe ==> al een week is het onmogelijk taken te uploaden
* Milkyway ==> alle CPU taken worden niet meer gevalideerd (dank u wel....1 maand aan VPC kosten voor noppes geïnvesteerd). GPU taken blijven vaak hangen/ worden met flinke vertraging gevalideerd
* Einstein ==> draait nog.....
Ik word er eerlijk gezegd een beetje gek van. Heb >20 jaar SETI gedaan en sinds een paar jaar ook andere projecten.
Echter, gezien de status van de verschillende projecten en de zeer slechte communicatie sta ik op het punt om volledig af te haken op het gebied van distributed computing....
En eenmaal afgehaakt....haak ik niet zo snel meer aan.
[Voor 3% gewijzigd door Panzer_V op 18-05-2022 08:17]
Moet ik wel zeggen dat ik sowieso gestopt was met 24/7 te draaien, deed ik eigenlijk alleen maar meer tijdens de stampede, want het verbruik en de warmte begonnen tegen te staan.
Ik heb zelfs de cpu ondersteuning bij Folding@Home weer ingesteld om de cpu werk te laten doen. Tot nu toe is er op dat project nog weinig problemen. Levert niet veel punten op, maar alle kleine beetjes helpen. Ook hier wordt er steeds vaker nagedacht om te stoppen of te verminderen.
Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld

Dit is echt zo de doodsteek voor DC projecten als je het mij vraagt.
Typerend dat ze kennelijk alleen met de website bezig zijn, maar er met geen enkel woord gerept wordt over het daadwerkelijk wetenschappelijke deel, dus het crunchen.Panzer_V schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 09:22:
https://www.worldcommunitygrid.org/news/0603
De zoveelste uitstel update.....
Ik krijg steeds meer het idee dat het ze geen klap meer boeit, en WCG gewoon stilletjes af laten sterven.
Virussen? Scan ze hier!
Hun updates zijn schaars. Ik vraag mij af of het project ooit nog up and running gaat geraken….
Updates zijn inderdaad erg zwakjes, niet erg hoop gevend zo
Wellicht leuk voor jou met de Altra, een video van Der8auer welke er ook 1 mag delidden

YouTube: This insane 80-Core ARM CPU easily beat a 64 Core Threadripper
201.11€/mnd en een setup fee van 213,1€ https://www.hetzner.com/dedicated-rootserver/matrix-rxSuicyder schreef op maandag 25 juli 2022 @ 08:09:
@DukeBox
Wellicht leuk voor jou met de Altra, een video van Der8auer welke er ook 1 mag delidden![]()
YouTube: This insane 80-Core ARM CPU easily beat a 64 Core Threadripper
Maar die 1Gbps verbinding vind ik nogal een rare keuze.
Ze doen er wel leuk onderzoek mee

Even een overzichtje:
climateprediction.net -> geen werk
LHC@home -> een paar WU's per maand
Rosetta@home -> amper werk, geen updates/reacties meer van onderzoeksteam
WCG -> begint langzaam weer op te starten
DENIS@home -> on hold
RNAworld -> lijkt dood
Wat is jullie ervaring? Het lijkt wel alsof de grote BOINC projecten alleen in de hoek wiskunde en astronomie zitten
Daarnaast is de extreem langdurige downtime van WCG een redelijke doodsteek geweest.
BOINC is dood....leve BOINC!

Leuk detail trouwens, zit al een jaar op werk te wachten met climateprediction.net, en de dag dat ik er hier over klaag krijg ik zowaar een WU binnen

Met de huidige stroom prijzen haak ik dit jaar af.Damic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:59:
Question: Stampede dit jaar?
Links en rechts haken steeds meer mensen af. Draaien computers niet meer 24/7 vanwege de kosten.
Hamvraag is wel: moeten we überhaupt een stampede organiseren? Zullen er voldoende deelnemers zijn dat het nog leuk is om te doen? Is het in deze tijd geen verkeerd signaal om op deze manier energie in te zetten?
Ik ben wel benieuwd hoe de DPC-er hierover denkt ...
Dan wordt de restwarmte ook goed gebruikt.
Een heel jaar is gewoon te duur geworden. De meerprijs gaat niet naar de medische wetenschap, maar naar de energiemaatschappijen (en door BTW en andere belastingen weer naar de overheid). En dat is zuur.

Er moeten wel genoeg mensen meedoen, want anders is er weinig competitie en weinig extra resultaat te halen.
Geo-politieke keuzes hebben, naar mijn mening, de prijs van de energie opgedreven. (Politieke) keuzes die ik niet deel. Technologisch zijn er manieren genoeg om energie op te wekken. Er moet alleen een wil zijn. Tegenwoordig moet er vooral een verdienmodel zijn. En dat is jammer voor een utility.
Als je het ideologisch zou willen zien, dan kan je ook de meerkost van het draaien van 24/7 voor de stampede weggeven aan iemand in je omgeving die het hard nodig heeft. Doe je ook goede dingen.

Is ook wat voor te zeggen.
Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.
Het is rete duur. Geeft in mijn optiek inderdaad het verkeerde signaal af (lees met foute bril op: Tweakers hebben geen energietoeslag nodig want verbranden deze aan 'wetenschappelijk onderzoek').
Ik zou er voor opteren om een jaar over te slaan.
AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

Ik twijfel... KW prijsjes iddDamic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:59:

Wat @Dexter1981 toevoegt lijkt mij goed om te doen, het verbruik beperken door de machines niet maximaal te laten draaien, maar door TDP bij te stellen optimaal gebruik maken van de hardware. Hier is pas geleden natuurlijk ook een artikel over geweest bij de intel 13e gen en AMD 7k series. Dit kan ook voor AM4 en veel oudere intels. Wie weet kan het zelfs meer bewustwording genereren.
Wat betreft kritiek, dat zal er altijd zijn, ook als we het niet doen, milieuaspect is er eigenlijk niet omdat het rekenwerk betreft wat zelfs milieuactivisten aan gaat ( veel wordt medisch/onderzoektechnisch in gezet voor nieuwe mogelijkheden mits rekening gehouden met project daarin ). En zoals eerder vermeld, iedereen kan zelf kiezen, niet mee doen is prima valide (in de huidige tijd, maar ook in het verleden al) en ieders goed recht.

Check dit en help mee!
Dus euhm redenen genoeg voor

[Voor 16% gewijzigd door Radiodurans op 14-02-2023 19:07]
Ik doe graag mee.Damic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:59:
~De zomerhitte slaat toe. Hoe hou jij je koe koel??~