Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DPC Kroeg is open !

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 64.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:06
geek: Stemmen voor de achttiende Dutch Power Cows Stampede is begonnen

Wie het dan ook getriggered heeft. Mooi al een artikel te zien voor het stemmen voor de stampede.

Ik zeg, neem er een biertje op!

• KuuKe
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:25

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ben de Filou aan het testen.
Begin allergisch te reageren op veel hop. Zit genoeg hop in de Filou merk ik :|

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Cpt.nIX
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 26-03 15:00
Geen speciaal bier voor mij, ik houd het bij een Desperadosje, schandalig genoeg!

• Suicyder
Een La Trappe Witte Trappist hier (0,75L) :P

• harydoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 28-03 10:25
Ik heb vorige week een oud pc'tje gekregen die ik wilde gebruik voor de volgende stampede. Betreft een processor met een 1155 socket en een GTX950. Echter blijft het geheel hangen in het allereerste bios scherm. Je ziet dus het merk van het moederbord met daarin de te kiezen opties. Echter reageert het niet op welke keuze dat je maakt. Herhaaldelijk indrukken van de keuze zorgt voor feedback van de pc speaker. Dus de input wordt wel geregistreerd. Van de stroom af etc wil niet helpen. Het lijkt erop dat het MB dood is. Heeft iemand toevallig nog een 1155 bordje liggen die ik voor een prijsje kan overnemen? Of nog gouden reanimatie tips?

• Cow_tipping
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:03

Cow_tipping

On the run for D.B.!

KuuKe schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 19:59:
Ben de Filou aan het testen.
Begin allergisch te reageren op veel hop. Zit genoeg hop in de Filou merk ik :|
Ik vond 'm juist erg zoet. 3.00

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:16

Damic

Afwezig soms

hoi1234 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 19:49:
[...]

Ik bedoel cpu's. Een type-foutje. Moet je ook lid worden van dpc en zo ja, hoe?
Ja je moet je toevoegen aan DPC team.
1. je download de client
2. je stelt die in (email adres ingeven en een benchmark doen)
3. je laat wat wu's (work units) afronden en terug sturen
4. je wacht tot de volgende dag (niet voor 2u 's morgens)
5. je gaat naar http://stats.distributed....nt/plist.php?project_id=8 en bij Participant Stats zoek je naar je eigen email adres
6. je klikt op je email adres en dan onderaan klik je op Please email me my password, dan wacht je je op je pas woord in je mail box (kijk ook spam na)
7. als je je paswoord hebt kun je je informatie aanpassen door bovenaan op Edit your information te klikken en in te loggen met je user id en password dat in je email staan
8. bij team zoek je naar Dutch Power Cows 10313
9. sla je je aanpassingen op en de volgende dag zul je bij in onze rang lijsten staan :)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Suicyder
harydoo schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:29:
Ik heb vorige week een oud pc'tje gekregen die ik wilde gebruik voor de volgende stampede. Betreft een processor met een 1155 socket en een GTX950. Echter blijft het geheel hangen in het allereerste bios scherm. Je ziet dus het merk van het moederbord met daarin de te kiezen opties. Echter reageert het niet op welke keuze dat je maakt. Herhaaldelijk indrukken van de keuze zorgt voor feedback van de pc speaker. Dus de input wordt wel geregistreerd. Van de stroom af etc wil niet helpen. Het lijkt erop dat het MB dood is. Heeft iemand toevallig nog een 1155 bordje liggen die ik voor een prijsje kan overnemen? Of nog gouden reanimatie tips?
En zonder disks/input devices? Dus alleen PC (zonder toevoegingen) en scherm.

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:31
Wat gezellig weer hier in de dpc kroeg! :)

DPC Chef-kok :)

• Suicyder
@Xanquezer
Vanaf komende week allicht druk :+ Stampedetijd!

• Xanquezer
Jaaaaaahhhh gezellie!!!

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:21

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Ik ben er al klaar voor. Wordt mijn derde stampede. Kom maar op met die asteroïden!!!

• Cpt.nIX
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 26-03 15:00
Zojuist maar de oude GTX 780 uitgebouwd, en een 1070 er in gezet.. die 780 gaat naar het backup systeem!

• dylan111111
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03:44
Hebben we deze stampede weer nieuwe rang/afbeeldingen voor in je profiel op Tweakers zoals vorig jaar ? :P

Fuck China and the CCP! #FreeHongKong!

• Suicyder
Geef de statsbakkerts etc. even tijd alles te maken. Sowieso moet de Crew nog officieel bevestigen natuurlijk :+

Ik draai alvast (deels) op ruimtesteentjes@thuis

Edit:
En denk ik even plannen welk project wanneer er geen werk is, lees toch dat werk niet altijd evenveel is.

Suicyder wijzigde deze reactie 26-03-2019 10:09 (26%)

• Xanquezer
Deze naam!

• Bubbles
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Suicyder schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:05:
Geef de statsbakkerts etc. even tijd alles te maken. Sowieso moet de Crew nog officieel bevestigen natuurlijk :+

Ik draai alvast (deels) op ruimtesteentjes@thuis

Edit:
En denk ik even plannen welk project wanneer er geen werk is, lees toch dat werk niet altijd evenveel is.
*por*

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #5

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

En het stampede topic is aangemaakt ==> https://gathering.tweaker...message/58401658#58401658

• Damic

Damic

Afwezig soms

Voila nieuwe koeler geïnstalleerd maar temps gaan nog steeds boven de 86°C en van 3.9GHz naar 3.6GHz :( gaan eens nachtje door doen om te kijken waar ik morgen vroeg staat met snelheid.

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

http://www.upl.co/uploads/skft9c4a46f71f118bc5ee9038fb450fde641564081579.jpg

DPC meeting 2020

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 00:04
Heb ik de uitnodiging gemist? :')

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Mooah!! Stelletje ouwe stieren :P

p.s.: heb op mijn vakantieadres een nieuwe mok en een nieuwe lepel gekregen voor de koffie. Nu is het weer zoeken naar de juiste verhoudingen. De eerste mok oploskoffie is weer even gruwelen...

• Xanquezer
Zo.

Even wat stof weg blazen....

Zit er nog wat in deze koudere dagen van t jaar?

• Ercewee
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 28-03 16:13

Ercewee

a.k.a. K

Zo. }:O

Rondje van mij. Wat mag het zijn?

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ercewee!!!!

Ehmm, mja de middag vordert...... doe me maar een La Trappe Tripel dan :*)

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

* Ercewee stuurt een driedubbele Belgische karnemelk richting KuuKe.

Voor de liefhebber heb ik ook nog wel wat gefermenteerde yak melk of Siberische yoghurt (80%+).

De kalfjes-melk zonder alcohol is al gereserveerd voor Cow_tipping.

• Witlof
Als we dan toch een beetje gaan zitten staan te zuipen hier, wil ik wel een Hertog Jan Quadrupel :9B

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

* Ercewee schuift vier druppels van Jantje 42 naar Witlof!

• Xanquezer
Nieuwe bier tapper, ik zie het al :)

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Mede grazers.....is het niet weer eens zo langzaamaan tijd voor een stemtopic voor de komende Stampede?

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Ow........stampede...... Misschien wel een strak plan :+

• Suicyder
Dan zouden we een keer bijtijds zijn met de planning :+ dat kan niet hoor :P

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

Laten we dit keer dan wel de crew vragen om een promo op de frontpage. Het aantal deelnemers afgelopen jaar was zeer tegenvallend.

• Suicyder
* Suicyder schudt iedereen nog maar eens wakker met betrekking tot de stampede

• meneervandoorn
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-03 22:30
* meneervandoorn is wakker

Laat maar weten waar ik mee kan helpen

• Destrega
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-03 00:06
Ik wil wel nieuwe badges/achievements plaatjes maken dit jaar. Ook wil ik wel een verassings prijsje beschikbaar stellen voor de winnaar van dit jaar :D

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ercewee schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:38:
* Ercewee stuurt een driedubbele Belgische karnemelk richting KuuKe.

Voor de liefhebber heb ik ook nog wel wat gefermenteerde yak melk of Siberische yoghurt (80%+).

De kalfjes-melk zonder alcohol is al gereserveerd voor Cow_tipping.
Koen!! Sorry RCW.
Ik zou graag de VrijMiBo beter beginnen. Een cocktail deze keer:
  • Take the juice from one bottle of Ol' Janx Spirit.
  • Pour into it one measure of water from the seas of Santraginus V — Oh, that Santraginean seawater! Oh, those Santraginean fish!
  • Allow three cubes of Arcturan Mega-gin to melt into the mixture (it must be properly iced or the benzene is lost).
  • Allow four litres of Fallian marsh gas to bubble through it, in memory of all those happy hikers who have died of pleasure in the Marshes of Fallia.
  • Over the back of a silver spoon float a measure of Qualactin Hypermint extract, redolent of all the heady odours of the dark Qualactin Zones, subtle, sweet and mystic.
  • Drop in the tooth of an Algolian Suntiger. Watch it dissolve, spreading the fires of the Algolian Suns deep into the heart of the drink.
  • Sprinkle Zamphuor.
  • Add an olive.
Ik haal het niet meer tot Lazgar Beta, dan maar hier.

• laserdesign
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:22
ik heb de pc weer op orde en zal vanaf nu dus weer meedraaien in de competitie

want 40ste plaats in de daily is niet wat er van ons verwacht wordt
ok is maar een fx8350 maar alle beetjes helpen

• Grim
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 27-03 08:59
SETI@Home wordt voor onbepaalde duur gepauseerd.
nieuws: SETI@home stopt met distributed computing

Grim wijzigde deze reactie 03-03-2020 15:30 (3%)

Steam: Grim

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:43

JapyDooge

NoxiousPluK

Helaas mensen, ik heb een poging gedaan om n.a.v. geek: Folding@home laat gebruikers pc inzetten voor vaccin tegen coronavirus F@H weer eens een poging te geven (lang geleden dat ik mee deed :P) maar zelfs met enkel 1 CPU thread is de fan noise al irritant. :P

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Is het een stom idee om het stemtopic voor de stampede 2020 dit jaar eens achterwege te laten en gewoon op Folding@Home te gaan stampen?

• Damic

Damic

Afwezig soms

@KuuKe dan moeten we wrs wel snel zijn want volgens mij gaat de halve wereld (die kan switchen van project) naar F@H gaan. Ik weet natuurlijk niet hoeveel werk er in het totaal is.

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Dat is inderdaad een risico. Bovendien loopt een stampede een maand dus een vlekkeloze start garandeert geen vlekkeloze afloop.

• Suicyder
Ik ben op zich wel voor, het is een hot topic en volgens mij if F@H CPU & GPU dus dat is ook fijn voor iedereen die wil.

• 4irw4lk3r
  • Laatst online: 23:41
hoe join ik het team >? team number ? pass key >? voor de corona ?

• ShadowLord
  • Laatst online: 19:45
4irw4lk3r schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 00:49:
hoe join ik het team >? team number ? pass key >? voor de corona ?
Team number is 92 bij Folding@Home. Pass key aanmaken werk op het moment volgens mij niet. Ben ook net begonnen met vouwen, maar de passkey mails blijven hardnekkig weg.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:56

Ravefiend

Carpe diem!

JapyDooge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:57:
Helaas mensen, ik heb een poging gedaan om n.a.v. geek: Folding@home laat gebruikers pc inzetten voor vaccin tegen coronavirus F@H weer eens een poging te geven (lang geleden dat ik mee deed :P) maar zelfs met enkel 1 CPU thread is de fan noise al irritant. :P
Naar aanleiding van het artikel, wat ook op vele andere sites terug te vinden is heb ik zelf ook eens Folding@home aangezet. Zo heb ik het nog even verder bekeken terwijl dat 'ie nu bezig is, maar één ding is me toch écht niet duidelijk. Men stelt dat je moet kiezen voor "Any Disease" om te participeren in de "projects on COVID-19 / 2019-nCoV".

Mijn installatie heb ik op die manier ingesteld en the Folding@home is bezig met een WU van Project 14311. De details van dat project lijken mij niet direct gerelateerd aan COVID-19 / 2019-nCov. Als ik verder kijk naar de lijst van alle active projecten en van elke de details bekijk, dan zie ik ook daar nergens een project tussen staan dat gerelateerd is aan COVID-19 / 2019-nCov.

Nou ben ik natuurlijk geen biomedicus dus heb ik er écht geen verstand van en kan ik me best voorstellen dat sommige (bestaande) projecten wel degelijk indirect toegevoegde waarde kunnen brengen in het onderzoek naar COVID-19 / 2019-nCoV. Hoe dan ook, de blog post https://foldingathome.org...ainst-covid-19-2019-ncov/ geeft ook niet direct duidelijkheid, met uitzondering van de volgende quote die mijn aandacht wel trok:
Given this information, we are uniquely positioned to help model the structure of the 2019-nCoV spike protein and identify sites that can be targeted by a therapeutic antibody. We can build computational models that accomplish this goal, but it takes a lot of computing power.
Dit suggereert naar mijn begrip dat de onderzoekers die modellen nog moeten uitwerken en een nieuw project moeten aanmaken vooraleer Folding@home members overal ter wereld daadwerkelijk direct/indirect zullen bijdragen aan het onderzoek naar COVID-19 / 2019-nCov. Wat denken jullie hierover?

• Grim
Het F@H team ging nog een aparte categorie maken voor SARS-CoV-2. Geen idee welke technische uitdagingen hiermee gepaard gaan dat dit zo moeilijk is/lang duurt. 8)7

• filthymushroom
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:55
Ik ben voor een stampede, het is jaren geleden dat ik daar aan heb meegedaan. Sinds kort weer actief voor Rosetta@home. Leuk hier weer te zijn :)

• HenkM2
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 05-03 17:26
Ik raad Folding voor de Stampede af.
Alles is onduidelijk; het aanmelden; waar het voor is; wat je wel/niet in moet vullen.
De site is in verhouding tot andere DP site’s extreem traag.
Geen Boinc gebruikers interface.
Lange verwerkingstijden per wu. (2700x CPU ca. 4,5 uur, 2080 GPU ca. 3 uur)
Geen vragen bij installatie zodat je zelf op zoek moet gaan naar FAHcommand.exe om wat dingen in te kunnen stellen.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar eindig maar met de conclusie:
Niet geschikt voor de stampede.

Maar misschien denken anderen er na het verwerken van enige wu’s anders over.
Ben benieuwd.

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:35

Theadalus

Nostalgist

Persoonlijk probeer ik zo weinig mee te doen met die hele Corona-heisa gedragen door de media, plus dat die hele "politiek-correctheid" van vandaag de dag mij ook zo langzamerhand de strot uit komt, maakt dat ik niet echt sta te springen om mee te draaien in een Stampede op Folding.

Kijkend naar wat de top teams nu per dag uitspugen, zal een DPC Stampede weinig indruk maken. Zeker gezien de lage participatie van de laatste jaren; mensen gebruiken hun cpu-cycles liever voor Facebook, Instagram, en dat soort sh*t!

Naja, mijn mening... ;)

Computing...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Witlof
Misschien moeten we er dan maar gewoon een gezellige vrijdagmiddagborrel van gaan maken vandaag :9B
Congratulations!

You've been chosen as the primaboinca user of the day!
Your profile will be featured on the primaboinca website for the next 24 hours.

Witlof wijzigde deze reactie 06-03-2020 10:06 (48%)

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:32

SandStar

DPC-Crew

Zandster

HenkM2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:26:
Ik raad Folding voor de Stampede af.
Alles is onduidelijk; het aanmelden; waar het voor is; wat je wel/niet in moet vullen.
De site is in verhouding tot andere DP site’s extreem traag.
Geen Boinc gebruikers interface.
Lange verwerkingstijden per wu. (2700x CPU ca. 4,5 uur, 2080 GPU ca. 3 uur)
Geen vragen bij installatie zodat je zelf op zoek moet gaan naar FAHcommand.exe om wat dingen in te kunnen stellen.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar eindig maar met de conclusie:
Niet geschikt voor de stampede.

Maar misschien denken anderen er na het verwerken van enige wu’s anders over.
Ben benieuwd.
Folding kan prima voor een stampede. Hebben we ook al eens gedaan.
Dat je BOINC gewend bent en dit geen boinc interface heeft zou niet echt wat moeten uitmaken.
Een stampede draait een maand. Al duurt een WU meerdere dagen zou het nog prima gaan.

Ik kom tot de conclusie: werkt prima
Als je vragen hebt over Folding wil ik je daar best bij helpen.

Oma is online! | Dag oma :'(

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

ShadowLord schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:34:
[...]

Team number is 92 bij Folding@Home. Pass key aanmaken werk op het moment volgens mij niet. Ben ook net begonnen met vouwen, maar de passkey mails blijven hardnekkig weg.
Bij mij bleven de mails ook weg toen ik mijn @vulhierwatin.info mailadres gebruikte.

Pas toen ik mijn @outlook.com mailadres gebruikte had ik binnen 1 seconde een passkey in de mailbox zitten.

• Damic

Damic

Afwezig soms

Vandaag deze "bad boy" binnen gekregen
pricewatch: XFX Radeon RX 5700 XT THICC II 8GB GDDR6

Kon hem niet laten liggen voor 399€ :+

• ShadowLord
  • Laatst online: 19:45
Panzer_V schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Bij mij bleven de mails ook weg toen ik mijn @vulhierwatin.info mailadres gebruikte.

Pas toen ik mijn @outlook.com mailadres gebruikte had ik binnen 1 seconde een passkey in de mailbox zitten.
Blijkbaar was het verzenden kapot. Ze gebruikten GMail om de mails te versturen en die begon te rate-limitten door het hoge aantal aanvragen. Of je een mail kreeg was dus een willekeurige kans.

Ze hebben het nu opgelost, dus de mails zouden weer moeten komen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• Damic

Damic

Afwezig soms

Miljaar seg. Ben ik wat aan't testen met mijn nieuwe kaart. Doet de distributed.net client ambetant, die haalt geen grote packets binnen waardoor de kaart niet continu kan doorwerken maar moet starten/stoppen.Maximum grootte dat ik momenteel gezien heb is 11*2^32 :( snelheden zijn wel goed bij grote packets 9.4Gkeys/s, das in de buurt van Vega FE

• weird0
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-03 20:42

weird0

The Luck is Dying

Damic schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 21:52:
Doet de distributed.net client ambetant, die haalt geen grote packets binnen waardoor de kaart niet continu kan doorwerken
Dacht even dat ik de enige was die er last van had :'(
snelheden zijn wel goed bij grote packets 9.4Gkeys/s, das in de buurt van Vega FE
Maar niet in de buurt van mijn RTX 2070 Super O-)

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• Damic

Damic

Afwezig soms

@weird0 Hoeveel Gkeys doe jij dan?

Damic wijzigde deze reactie 07-03-2020 00:23 (16%)

• weird0

weird0

The Luck is Dying

@Damic untweaked 11,4 Gkeys. Met een lichte tweak tik ik de 12 aan

• Damic

Damic

Afwezig soms

Niet slecht dat was in een paar jaar geleden helemaal andersom, nVidia kwam niet vooruit en amd vloog voorbij. nV heeft veel tijd gestoken in het OpenCl gebeuren want anders was het nog altijd een ramp. Maarja kaart verschil is nog altijd +-100€

• weird0

weird0

The Luck is Dying

Zeker niet slecht, de output die je nu in de stats staan is van een GTX 1050 die haalt maar 1,4 - 1,5 Gkeys afhankelijk van wat ik op de achtergrond heb draaien. Mocht je er voor open staan, zou ik hem graag ruilen voor die 5700 hoor :)

En ben bang dat het € verschil iets meer was, in die zin ben je prijs/prestatie veel efficiënter bezig

Vind het trouwens jammer dat je op d.net geen up-to-date speed vergelijkingen meer kunt vinden

• Damic

Damic

Afwezig soms

Je kan altijd bij de bugs gaan zien, soms staan daar wel nieuwere kaarten in.
Zoals de RX5700XT :+ https://bugs.distributed.net/show_bug.cgi?id=4694

Ik zien juist dat ik in den tijd de Vega FE op 1.6GHz een goede 11Gkeys/s deed, nu heb ik met de 5700xt 400MHz meer (wel minder kernen) en zit zelfs niet in de buurt van de 11Gkeys :(
https://bugs.distributed.net/show_bug.cgi?id=4654

Edit: je weet dat je de grote van de packetten kunt instellen met preferred-blocksize=[hier een nummer, max is 512]

Damic wijzigde deze reactie 07-03-2020 01:16 (13%)

• weird0

weird0

The Luck is Dying

tnx voor de tip, toevallig dat die 5700xt er tussen staat ;) zal kijken dat ik mijn kaart morgen ook even toevoeg

btw, ik heb mijn proxy buffer eerder vanavond gereset (lees: gedelete), toen kreeg ik wel weer grotere packets

* ik wacht nog even op de stats om te kijken hoeveel je gecrunched hebt :)

weird0 wijzigde deze reactie 07-03-2020 01:17 (14%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Als je veel kleintjes krijgt zijn ze aan't opruimen. Veel kleine packets die nog moeste ngedaan worden voor dat ze aan de volgende reeks beginnen. En dan krijgen de gpu users die :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:56

Ravefiend

Carpe diem!

Grim schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:43:
Het F@H team ging nog een aparte categorie maken voor SARS-CoV-2. Geen idee welke technische uitdagingen hiermee gepaard gaan dat dit zo moeilijk is/lang duurt. 8)7
Gisteren had ik mijn vraag mbt Covid-19 projecten ook nog eens gesteld op het F@H forum en nu heeft men eindelijk vanuit hun kant eens duidelijk gemaakt hoe de vork in de steel zit:

https://foldingforum.org/viewtopic.php?p=311736#p311736
Due to the number of question on the subject, I'm posting early informations : the projects are in internal testing and will have project numbers from 11741 to 11746.

The researcher who is running this will make the usual official announcements as soon as they are ready to move to beta/adv/fah with all the details to be able to fold them.
https://foldingforum.org/viewtopic.php?p=311763#p311763
There are several projects that are currently being set up which will be available for beta testing soon™. ("Soon" is an overused but undefined word a FAH) ;)

It looks like they will all be GPU projects using FAHCore_22. If you are left with unused CPU processing capacity, that can be devoted to other FAH projects.
Dit hadden ze mijn inziens toch écht wel wat beter mogen uitleggen in hun originele blog post waarin men mensen probeerden te overtuigen om zo snel mogelijk F@H te steunen door hun client te installeren. |:(

Edit: @Olaf .. voor in het geval dat een kleine update in het originele artikel geek: Folding@home laat gebruikers pc inzetten voor vaccin tegen coronavirus wenselijk zou zijn. ;)

Ravefiend wijzigde deze reactie 07-03-2020 12:32 (8%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:10

Olaf

Nieuwscoördinator
Bijzonder matige communicatie en zonde, want er is nu veel aandacht voor en straks haken mensen weer af. Ik heb er een update bijgezet, al was het maar voor future reference. geek: Folding@home laat gebruikers pc inzetten voor vaccin tegen coronavirus ...

This is the future, people translated as data

• geenwindows
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 28-03 13:49

geenwindows

Mijn bericht is daar --->>

sinds een paar dagen doe ik ook mee, niet met m'n threadripper en 3 GPU's maar met 2 raspi2's.
(iets met een energie rekening enzo O-) )
ik had nog 2 raspi's liggen die stof lagen te verzamelen en ik wou er toch nog wat nuttigs mee doen, dus ze maar eens voor het goede doel in gezet. helaas geen F@H maar einstein@home, deze heeft werk voor ARM gebaseerde apparaten...
ik wil eigenlijk niks investeren en enkel overbodige apparaten gebruiken, mits de energierekening niet omhoog vliegt :+
wat ik wel ga doen is investeren en een behuizing met ventilator/koelblokjes, denk niet dat de pi's het lang vol gaan houden op 75c :P

ik weet, ik weet, de pi's zijn geen krachtpatsers, maar toch, een kleine bijdrage is een bijdrage, toch?

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

geenwindows schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:09:
sinds een paar dagen doe ik ook mee, niet met m'n threadripper en 3 GPU's maar met 2 raspi2's.
(iets met een energie rekening enzo O-) )
ik had nog 2 raspi's liggen die stof lagen te verzamelen en ik wou er toch nog wat nuttigs mee doen, dus ze maar eens voor het goede doel in gezet. helaas geen F@H maar einstein@home, deze heeft werk voor ARM gebaseerde apparaten...
ik wil eigenlijk niks investeren en enkel overbodige apparaten gebruiken, mits de energierekening niet omhoog vliegt :+
wat ik wel ga doen is investeren en een behuizing met ventilator/koelblokjes, denk niet dat de pi's het lang vol gaan houden op 75c :P

ik weet, ik weet, de pi's zijn geen krachtpatsers, maar toch, een kleine bijdrage is een bijdrage, toch?
Heb zelf een klein jaartje Aliens gezocht op mijn pi3b.

Een tip die ik je kan geven ==> maak een script die wekelijks de pi's reboot. Je gaat anders geheid problemen krijgen met vollopend geheugen waarna de pi in een freeze vliegt.

• geenwindows

geenwindows

Panzer_V schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Heb zelf een klein jaartje Aliens gezocht op mijn pi3b.

Een tip die ik je kan geven ==> maak een script die wekelijks de pi's reboot. Je gaat anders geheid problemen krijgen met vollopend geheugen waarna de pi in een freeze vliegt.
ik heb momenteel een vnc sessie continue open staan, en tot nu toe gaat het goed.
maar ik zal één deze dagen een cronjob taakje instellen ;)

Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• fractus
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 27-03 17:22
Ook leuk om over na te denken: Als je toch de verwarming aan heb staan thuis, kun je net zo goed je pc aanzetten. Je elektriciteitsverbruik zal omhoog gaan, maar je stookkosten omlaag. Het is alsnog iets duurder omdat elektriciteit nog steeds duurder is dan gas per energiehoeveelheid (1 m3 gas is ongeveer 7-8 kWh aan warmte bij HR-ketel). Maar het kost dus minder dan je elektriciteitsverbruik doet denken ;)

• Grim
Mijn desktop PC staat in mijn slaapkamer. Aangezien deze behoorlijk klein is kan ik (en doe ik) de kamer verwarmen door GPU taakjes te draaien in plaats van de radiator aan te zetten. :)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Een paar interessante instellingen in F@H.

In Configuration ga je naar Expert en klik je onder de Extra client options op Add
Daar vul je dan het volgende in bij:
Name: next-unit-percentage Value: 95 deze setting zal ervoor zorgen dat de volgende wu al word opgehaald vanaf dat je 95% bereikt hebt geen goed idee, je krijgt minder punten zie Bubbles in "DPC Kroeg is open !"

Damic wijzigde deze reactie 09-03-2020 20:32 (13%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CowArt
  • Laatst online: 27-03 14:32

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

* CowArt geeft een rondje weg om te vieren dat flappie zojuist de weide is ingezonden

Lang geleden, de laatste keer dat ik een DPC project draaide schreven we koe nog met een lange oe... :P

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Damic schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:21:
Een paar interessante instellingen in F@H.

In Configuration ga je naar Expert en klik je onder de Extra client options op Add
Daar vul je dan het volgende in bij:
Name: next-unit-percentage Value: 95 deze setting zal ervoor zorgen dat de volgende wu al word opgehaald vanaf dat je 95% bereikt hebt
Kan je doen, MAAR het betekent wel dat je minder bonuspunten kan gaan krijgen: die teller begint namelijk te lopen vanaf het moment dat de WU op je systeem staat, niet vanaf het moment dat je er mee begint te rekenen. Die instelling wijzigen is vooral interessant als je een, voor Nederlandse begrippen, serieus trage verbinding hebt. Je praat namelijk over WU-grootte's van ergens tussen de 6 en 15 MB, waarbij de client in default instellingen begint te downloaden als je WU op 99% zit. Voor de meeste Nederlandse internetsnelheden praat je over minder dan een minuut (vaker zelfs maar enkele seconden) downloadtijd, waar je WU's ongeveer net zo lang zullen doen over een % rekenwerk (of nog langer dan dat zelfs). Dus tenzij je met minder dan 200kB/s (ergo: iets van 2Mbit) download heeft het weinig nut om eraan te gaan zitten.

PC Specs | Nikon D7000 | Sigma 17-50 F/2.8 EX DC OS | Nikon AF-D 50mm F/1.8 | Sigma 50-200mm F4-5.6 DC OS HSM | Sigma 150-500mm F5-6.3 APO DG OS HSM

• Damic

Damic

Afwezig soms

Ha das een goeike, zou handig zijn als ze al de voor en nadelen van hun command op hun website ergens zetten :/

• Cerebro
  • Registratie: maart 2015
  • Niet online
ShadowLord schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 18:33:
[...]

Blijkbaar was het verzenden kapot. Ze gebruikten GMail om de mails te versturen en die begon te rate-limitten door het hoge aantal aanvragen. Of je een mail kreeg was dus een willekeurige kans.

Ze hebben het nu opgelost, dus de mails zouden weer moeten komen.
De eerste keer kreeg ik ook geen mail.
Ik heb 4 uur gewacht een toen nog een keer aangevraagd, toen kreeg ik em wel. (kwam niet van gmail)
Een dag later kreeg ik alsnog de email (wel van gmail) van de eerste aanvraag binnen.

Ik ben overigens tegen een probleem gestuit met folding op een RTX 2070 super.
Als die te folden staat en tegelijk netflix afspeel met een HEVC stream die niet HDR bevat dan loopt de pc helemaal vast.
Iemand anders die dit ook heeft ervaren?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

CowArt schreef op maandag 9 maart 2020 @ 19:41:
* CowArt geeft een rondje weg om te vieren dat flappie zojuist de weide is ingezonden

Lang geleden, de laatste keer dat ik een DPC project draaide schreven we koe nog met een lange oe... :P
CowArt! oude SwitcherT!! :w :w :w

• BetelgeuseFive
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:26
Komt er nog een stampede dit jaar ? Wat mij betreft (veel) liever in april dan in mei, want dan kan het op mijn zolder all onprettig warm worden ...

Tom

• Suicyder
Er wordt aan een stampede gewerkt, bedoeling z.s.m. topic

• filthymushroom
Suicyder schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:37:
Er wordt aan een stampede gewerkt, bedoeling z.s.m. topic
Goed om te horen, ik zie de stampede ook liever in april komen wegens de warmte op zolder waar wordt gestampt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder

• Damic

Damic

Afwezig soms

@filthymushroom zien een stampede liever in de winter dan in de bijna lente

• filthymushroom
Damic schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:26:
@filthymushroom zien een stampede liever in de winter dan in de bijna lente
Waarheid als een koe! :+

• Damic

Damic

Afwezig soms

Moooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

• Xanquezer
Yes, gaan we weer.

Eerst maar even de stof van de bar afhalen!

• BaseBoyNL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-03 12:28
Heb vandaag geprobeerd een bijdrage te leveren maar krijg het helaas niet werkend op Ubuntu 18.04 met een AMD RX480 kaart. De client blijft aangeven dat hij geen videokaart kan vinden.

Red Star Shops

• geenwindows

geenwindows

hier ook 30% van de threadripper 1950x toe gestaan aan folding@home en rosetta.
enkel rosetta heeft dan ook de GT710 in gebruik.
kachel op de kamer ook maar dicht gedraaid, de cpu is nu 51c en de gt710 86c, houd de kamer wel op temperatuur :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Hey, een kroeg die nog wel open is! :+

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-03 11:56
Krijgt iemand het hier voor elkaar om wel een WS assignment te krijgen bij folding@home?

• geenwindows

geenwindows

Kevin1Smid schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:56:
Krijgt iemand het hier voor elkaar om wel een WS assignment te krijgen bij folding@home?
gewoon wachten, mits alles goed staat krijg je vanzelf werk. bij mij heeft ie vanochtend ook 1 1/2 half uur de logboeken zitten vol spammen.
(ik ben pas sinds vandaag met F@H begonnen.)

• Raypie
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 28-03 11:30
Kevin1Smid schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:56:
Ze hebben een uitdaging met genoeg WU genereren. Ik begrijp dat een grote cloud provider heel veel GPU kracht heeft gedoneerd dus ze zijn uit het werk gelopen. Plus de grote toevloed van nieuwe 'donors'... een beetje geduld hebben denk ik.
Zie: https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=24&t=32424

In de tussentijd ook Rosetta weer opstart 8)

• KuuKe

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Bubbles schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:55:
Hey, een kroeg die nog wel open is! :+
Stttt, niet dat Moonsugar het hoort..... :)

• Kevin1Smid
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-03 11:56
Okay 3 en half uur later, ik heb op mijn desktop (1080ti) en server(1060 mining) eindelijk weer WU :D

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ShadowLord schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:34:
Ook aangemeld bij DPC voor het thuisvouwen :+ Kon inderdaad dat teamnummer niet opzoeken via de normale wegen, bad gateway aka overbelast, no surprise. Wel gek dat ik het ook niet zo snel in een FAQ kon vinden? Zal wel scheef kijken.

Even de missus gemeld dat als ik zo de tuin in duik de pc luid blijft loeien ;) Bizar wat een rekenpower er in die hardware voor thuis al zit, lang lang gelee misschien eens beetje lopen grazen, maar dat was meer verwarming spelen dan veel data verwerken ;)

2Dutch wijzigde deze reactie 18-03-2020 11:40 (12%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• A-Jay
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:00
Destrega schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:15:
Ik wil wel nieuwe badges/achievements plaatjes maken dit jaar. Ook wil ik wel een verassings prijsje beschikbaar stellen voor de winnaar van dit jaar :D
Ik heb de stats alweer draaien... ik weet niet of je aanbod nog geld?

Meestal maak ik meerdere badges 1XXX, 25XX en 5XXX en dan omhoog tot steeds meer X' en.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• filthymushroom
In voorbereiding op de Stampede toch maar alvast een beetje opzoek naar nieuwe machines. Heb enkele mushrooms verzameld onder een account, vanaf nu onder Mushroom Inc. in de Rosetta ranglijsten :+

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Dat Corona-virus zette me aan het denken. Prima reden om Boinc op mijn systemen voor DPC weer aan het werk te zetten.

Al mijn }:O }:O }:O op Rosetta@Home gezet (Stamp Stamp).

Draaien overdag op zonne-energie, scheelt nogal wat in de kosten ;)

Het zou leuk zijn als Tweakers er 10 jaar later weer eens een artikel aan wijd, in het kader van hoe elke Tweaker een bijdrage kan leveren aan de bestrijding van Corona-virussen, dat iedereen raakt.

10 jaar geleden: plan: DPC Stampede 9: surfen op gravitatiegolven

PS. Op dit moment staat de 'TeraFLOPS estimate' op 979.657. De PetaFLOP gaan we toch wel halen met z'n allen? Nog 20.343 GigaFLOPS te gaan :)

JS1982 wijzigde deze reactie 21-03-2020 09:29 (18%)

• Damic

Damic

Afwezig soms

Heeft er nog iemand last om een account aan temaken voor Rosetta? Ik krijg heel de tijd een login failed teryg en op de website krijg ik het volgende
Can't create account
Invalid email address: you must enter a valid address of the form name@domain
Zowel de gmail als hotmail als mijn site account werken niet :/

• JS1982
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True