Toon posts:

[stampede 22] le stemtopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:55
Mede-auteurs:
  • KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:55

Panzer_V

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:13

A-Jay

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

dylan111111

https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 22 - Volwassen?

Zijn we na 21 stampedes eindelijk volwassen?
Njet :+
Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die mee stampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

3 - Dit is de vierde keer dat we een stampede doen sinds de GPDR/AVG wetgeving, mochten projecten problemen hebben met stats hierdoor, vallen ze af

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. ja, we wetend dat het kort dag is maar je mag nu stemmen, tot 26 februari 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 1 maart 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand maart om er iets moois van te maken en op 31 maart om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 1 maart echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaren staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

De projecten:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen
Folding@Home - AMD/NVidia , Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
World Community Grid, Medisch, diverse projecten o.a. Smash Childhood Cancer, Mapping Cancer Markers, OpenPandemics (atm COVID19), Africa Rainfall Project en Microbiome Immunity Project.
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)

Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten. Rosetta heeft al een tijd last van regelmatige tekorten aan werk. Lijkt dus géén goeie keuze te zijn voor een stampede.
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Alsook de meeste projecten verbruiken wel wat vermogen zeker 24/7, dus moet je zelf maar zien wat je wilt uitgeven vermits de stroom prijzen zo hoog zijn!!!

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. World Community Grid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home
• Stampede 18. RakeSearch
• Stampede 19. Rosetta@Home
• Stampede 20. World Community Grid
• Stampede 21. Universe@Home

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat klaar *O*

Tussenstand
Omdat de dynamische afbeelding door Tweakers wordt gecached zelf even klikken om de tussenstand te zien: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

[Voor 4% gewijzigd door Damic op 19-02-2023 19:38]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Damic
Het kan zijn dat we de TS nog moeten aanpassen i.v.m. afvallen projecten of projecten die nu ook Intel gpu's ondersteunen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
In ieder geval de opmerking dat Rosetta nauwelijks werk heeft en dus eigenlijk afvalt.

We posten van steeds minder projecten de stats maar wellicht zijn er DPC-ers actief op projecten die we niet kennen maar waar we wel snel stats van kunnen fixen. Iets nieuws zou, op persoonlijke titel, wel welkom zijn.

Verder zou ik een serieus bedoelde paragraaf willen opnemen met betrekking tot de stroomrekening en de eigen verantwoordelijkheid daarin, etc.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Damic
@KuuKe ts aangepast

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ow ja, de dikgedrukte tekst bij WCG kan weer weg. Die zijn verhuisd en draaien onder een nieuwe organisatie. Er is volgens mij voldoende werk, alleen is het aantal projecten binnen WCG momenteel nog beperkt.

• Damic
*kuch* je kan dat zelf ook he :+ *kuch*

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ik heb nog een paar uurtjes weekend (dat weekend duurde deze keer slechts 10 uur) dus ik ben ff lui ...

• Damic
OUCH np had het al aangepast

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:44

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Damic schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:56:
En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat (nog) niet klaar, maar dat komt vast ergens goed.
De welbekende plaats is al een tijd HTTPS. (y)

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

• Damic
Vermits nog niemand echt heeft gestemd: RC5-72 Folding@home

[Voor 17% gewijzigd door Damic op 21-02-2023 18:16]

• Bramadam0
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
World Community Grid

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-03 22:39
World Community Grid

Check dit en help mee!

• dylan111111
  • Nu online
World Community Grid

• Frelg
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:22

Frelg

-= Its BigBoss =-

World Community Grid

Frelg de; m,v een Friese Belg. Een Fries die in België woonachtig is/geweest is.

• Dancer1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-02 00:19
World Community Grid

[Voor 14% gewijzigd door Dancer1 op 21-02-2023 00:19]

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:03
Folding@home

• YoToP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-03 16:00
Folding@home

Me think, why waste time say lot word, when few word do trick.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:32
World Community Grid

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
Folding@home

[Voor 22% gewijzigd door Destrega op 21-02-2023 20:37]

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:55

BlueTooth76

Let the sun shine!

World Community Grid

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Damic
Het word CPU power weer :)

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:22
Ik stem niet mee, zal wel deels mee gaan draaien, mits CPU bij voorkeur, hoewel ik ook wel benieuwd ben naar de power van mijn AMD 6800.

Wel machine minder, want mijn thuisserver vond het goed geweest en pleegde Seppuku ruim een week geleden.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

Tao

DPC DE_KOMETEN

World Community Grid

Diablo3

• PD2JK
Ik lees bij de stats dat er geen werk binnen komt, komt dat vaak voor bij WCG?
Dat is niet zo handig bij een stampede.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ah, het is weer die tijd van 't jaar :9
...om al het stof er weer even uit te blazen >:)

World Community Grid

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Bramadam0
  • Nu online
PD2JK schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:08:
Ik lees bij de stats dat er geen werk binnen komt, komt dat vaak voor bij WCG?
Dat is niet zo handig bij een stampede.
is sinds dat het na de restart weer stabiel loopt de eerste keer dat er geen werk was, overigens komen er nu weer WU's binnen

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:15

JJ White

Prutser Eerste Klas

World Community Grid

❤️ CPU powerrr

• Bramadam0
  • Nu online
op het moment is er ook weer GPU power in WCG :0

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

@Bramadam0 weet je of de verdeling van punten die je krijgt voor GPU en CPU WUs een beetje gelijk verdeeld is, of lopen de GPUs met de punten weg zoals bijvoorbeeld bij Folding@Home?

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

JJ White schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:11:
@Bramadam0 weet je of de verdeling van punten die je krijgt voor GPU en CPU WUs een beetje gelijk verdeeld is, of lopen de GPUs met de punten weg zoals bijvoorbeeld bij Folding@Home?
Ik spring er even op in ;)

Nu ben ik er een jaar uit maar het was voorheen qua werk en punten een stuk beter verdeeld dan bij Folding.
In m'n herinnering was er ook niet altijd GPU-werk voor WCG, dus het kan zo zijn dat je GPU dagenlang droog staat.

Uiteindelijk is dat voor iedereen hetzelfde, dus niet echt een heel groot bezwaar.

Ben vanavond begonnen met het schoonmaken, updaten en testen van m'n oude koeien.
Morgen en zondag doe ik er ook nog een paar.

Ze hebben na de vorige stampede niet zoveel werk meer verzet dus dat leek me wel een goed moment om dat nu te doen.

Ik zie dat een paar machines een Samsung 980 Pro hebben, dus ook wel zaak om daar de firmware even van bij te werken.

------

Update:
- bij toeval ontdekte ik dat HyperV met Ubuntu VM's voor een ander project (stampede van vorig jaar) nog actief was op de machines, deze VM's draaiden na het inschakelen van de machines weer mooi op de achtergrond en aten zo'n 50% van de CPU-tijd op }:O
- resource share voor WCG stond nog op 0% dus ik kreeg niet meer werk dan nodig om de cores aan het werk te zetten, duurde even voor ik door had waarom ik geen extra werk kreeg 8)7

Zo zie je maar weer, na een jaar eruit te zijn vergeet je wel eens hoe het ook alweer zat en welke aanpassingen je gedaan had :+

Alle koetjes doen het nu. Ben alleen nog even met "AMD Ryzen Master" aan het spelen om het verbruik van de CPU's zo laag mogelijk te krijgen zonder al te veel op performance in te leveren.

[Voor 27% gewijzigd door BlueTooth76 op 25-02-2023 13:07]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Ik was even aan het proberen of ik WCG weer aan de gang kreeg en waar ik eergisteren nog een paar WU kreeg heb ik er sinds gisteren geen meer kunnen krijgen... Zou er een toch shortage zijn of ligt dit aan mij?

Op het WCG forum staat wel vanalles over problemen met validation en iets over het OPN project dat geen WUs heeft, maar ik zie niet zo 123 of dat nog steeds het geval is.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

JJ White schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:29:
[Afbeelding]

Ik was even aan het proberen of ik WCG weer aan de gang kreeg en waar ik eergisteren nog een paar WU kreeg heb ik er sinds gisteren geen meer kunnen krijgen... Zou er een toch shortage zijn of ligt dit aan mij?

Op het WCG forum staat wel vanalles over problemen met validation en iets over het OPN project dat geen WUs heeft, maar ik zie niet zo 123 of dat nog steeds het geval is.
Ik zie de melding dat er geen werk is hier nu ook in het log als ik werk opvraag.
Maar aan de andere kant hebben de koetjes wel allemaal voldoende werk, dus eerder op de dag was het geen probleem.

Lijkt me meer iets tijdelijks, gewoon blijven proberen.

Voor mezelf heb ik een simpele batchfile gemaakt en op m'n desktop staan om iedere 480 seconden (8 minuten) afgerond werk te versturen en nieuw werk te vragen. Dat werkt prima om voldoende werk in je buffers te houden als er wél werk beschikbaar is.

Gewoon openen en open laten staan zolang je wil dat het actief is.
Je kan er uiteraard ook een taak van maken met dezelfde "boinccmd" opdrachtregel maar dan vergeet je zoiets mss weer uit te schakelen, dit staat duidelijk open als venster.

Ik zou niet lager gaan dan 8 minuten omdat je anders de servers wel een beetje begint te spammen.

code:
1
2
3
4
5
@ECHO OFF
:begin
"C:\Program Files\BOINC\boinccmd.exe" --project https://www.worldcommunitygrid.org/ update
TIMEOUT /t 480 /NOBREAK
goto :begin

[Voor 11% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-02-2023 15:48]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

World Community Grid

Virussen? Scan ze hier!

• PD2JK
BOINC op een nieuwe koe gezet, maar wordt niet zichtbaar in Devices op de website. Ook dat schijnt een bekend probleem te zijn las ik op het forum. Er moet dan gemaild worden en dan wordt hij handmatig toegevoegd. Morgen maar eens een mailtje aan wagen...

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

PD2JK schreef op zondag 26 februari 2023 @ 22:24:
BOINC op een nieuwe koe gezet, maar wordt niet zichtbaar in Devices op de website. Ook dat schijnt een bekend probleem te zijn las ik op het forum. Er moet dan gemaild worden en dan wordt hij handmatig toegevoegd. Morgen maar eens een mailtje aan wagen...
Ja, dat las ik ook.
Mijn koetjes staan wel allemaal in de lijst, dus ik ontsnap aan die bug. Het schijnt dat resultaten wel gewoon tellen.

Misschien is een "quickfix" nog om je hostname van de machine aan te passen, het project te resetten in BOINC (tabblad "projecten") en dan te kijken of het wel werkt?

Wss niet maar... niet geschoten...

[Voor 5% gewijzigd door BlueTooth76 op 26-02-2023 23:20]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

BOINC op een nieuwe koe gezet, maar wordt niet zichtbaar in Devices op de website. Ook dat schijnt een bekend probleem te zijn las ik op het forum.
Dit is een known issue inderdaad, schijnt nog aan gewerkt te worden.

Ter verduidelijking: de resultaten die ingeleverd zijn door dat device tellen WEL gewoon mee, ook al zie je het device niet staan. Het is dus gelukkig een cosmetisch dingetje, en heeft geen impact op het werk zelf.

Virussen? Scan ze hier!

• dylan111111
  • Nu online
Vanavond een aantal machines opnieuw installeren en van Boinc + BoincTask voorzien. Ik heb een plek bovenop de koelkast in de garage vrijgemaakt om de restwarmte van de machines te kunnen gebruiken voor het drogen van de was die er hangt. :P

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Het werk is nu wel praktisch op hier, komt ook heel weinig binnen.
Hopelijk komt dat weer wat op gang...

edit: ik zag deze reactie op het WCG forum

bron: https://www.worldcommunitygrid.org/forums/wcg/viewthread_thread,44875_offset,30

[Voor 57% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-02-2023 16:02]

• Damic
Mmmmh als er nu al geen werk is wat gaat dat dan geven als er nog meer mensen meegaan doen? Misschien dan toch maar naar Folding aan?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Damic schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:57:
Mmmmh als er nu al geen werk is wat gaat dat dan geven als er nog meer mensen meegaan doen? Misschien dan toch maar naar Folding aan?
Geven we het zo snel al op? Ze geven nota bene zelf aan dat ze het aan het fixen zijn, en voor dit weekend ging het al 2 maanden onafgebroken goed.

Virussen? Scan ze hier!

• Damic
Maart is binnen 1 dag en 4:15

Goed boinc aan geslingerd en dan maar manueel een update binnentrekken vermits de client het niet kan :(

[Voor 65% gewijzigd door Damic op 27-02-2023 17:48]

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Daarom, we hebben nog even.

Als er 1 maart nog geen werk is, kunnen we altijd nog een back-up project kiezen.

Je hebt die servers daar niet aangeraakt toch?

[Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 27-02-2023 17:50]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Bij mij komen er weer work units binnen, zowel MCM (Mapping Cancer Markers) als OPN (OpenPandemics). Voor die laatste zowel units voor de CPU als de GPU.

Virussen? Scan ze hier!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Hier is ook alles weer vol gelopen, nu alleen nog duimen voor werkende statistics 🤞

Btw, ik heb nog geen GPU WUs gezien maar ik zie wel dat hij ze request. Is het de bedoeling dat je daarvoor CPU threads vrij maakt die de GPU kunnen voeden of claimen die voor zichzelf al een thread zodra ze draaien?

• dylan111111
  • Nu online
dylan111111 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:56:
Vanavond een aantal machines opnieuw installeren en van Boinc + BoincTask voorzien. Ik heb een plek bovenop de koelkast in de garage vrijgemaakt om de restwarmte van de machines te kunnen gebruiken voor het drogen van de was die er hangt. :P
Operatie koelkast geslaagd, ook nog een wifi router er tegenaan geplakt voor internet. 8)

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

JJ White schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:13:
Hier is ook alles weer vol gelopen, nu alleen nog duimen voor werkende statistics 🤞

Btw, ik heb nog geen GPU WUs gezien maar ik zie wel dat hij ze request. Is het de bedoeling dat je daarvoor CPU threads vrij maakt die de GPU kunnen voeden of claimen die voor zichzelf al een thread zodra ze draaien?
Mijn ervaring met DC projecten en GPU: houdt 1 (virtual) CPU-core vrij per videokaart die je inzet.

Overigens zag ik gisteren dat er wel WU's beschikbaar waren voor Ati/Radeon- en Intel kaarten, maar niet voor NVidia. Dus kennelijk is dat ook nog een dingetje bij WCG.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Mijn ervaring met DC projecten en GPU: houdt 1 (virtual) CPU-core vrij per videokaart die je inzet.

Overigens zag ik gisteren dat er wel WU's beschikbaar waren voor Ati/Radeon- en Intel kaarten, maar niet voor NVidia. Dus kennelijk is dat ook nog een dingetje bij WCG.
Je hoeft voor GPU werk van WCG geen CPU-core vrij te houden ;)

Er is zo weinig werk voor je GPU dat je meer verliest met het vrijhouden van die core (die dan 24/7 niets doet) dan dat het je extra aan performance oplevert tijdens het verwerken van het (sporadische) GPU werk.

Ik heb voor een GPU-taak maar 0.01 core gereserveerd en de GPU-taken vliegen er door.

Met onderstaande app_config draai je tot 4 taken op 1 GPU.
Wil je 2 taken draaien, verander je "gpu_usage" in 0.5
Wil je 1 taak draaien, verander je het in 1.00
Etc...

"max_concurrent" is in deze situatie voor 1 machine waar ik 2 videokaarten in heb zitten, je kan dan 2x 4 taken draaien verspreid over 2 videokaarten. Met 1 videokaart zou 4 hier als waarde volstaan.
Met 3 videokaarten zou je dat op 12 kunnen zetten, etc.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<app_config>
   <app>
      <name>opng</name>
      <max_concurrent>8</max_concurrent>
          <gpu_versions>
          <gpu_usage>0.25</gpu_usage>
          <cpu_usage>0.01</cpu_usage>
      </gpu_versions>
    </app>
</app_config>

Bestandslocatie: C:\ProgramData\BOINC\projects\www.worldcommunitygrid.org
Bestandsnaam: app_config.xml

Het bestand app_config.xml bestaat bij default niet, dus dat moet je zelf even aanmaken als je er gebruik van wil maken.

[Voor 43% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-02-2023 12:00]

• Bramadam0
  • Nu online
had je hier nog iets van gehoord? Ik zie ook maar 1 van mijn devices in de lijst staan.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Komt er net als voorgaande jaren een bericht op de Tweakers frontpage over de stampede?

• PD2JK
Bramadam0 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:07:
[...]
had je hier nog iets van gehoord? Ik zie ook maar 1 van mijn devices in de lijst staan.
Helaas nog niet. Gisteren om 11.58 gemaild, maar nog geen reactie.
De }:O van twee jaar geleden zie ik wel weer in de lijst (default filter settings; results returned in the last 14 days)

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

[...]

Ik zou me er niet te druk om maken. Het heeft geen invloed op je output / punten.

Bij "results" zie je wel keurig de ingeleverde resultaten en de punten van de machine(s).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

[...]

Dit probleem speelt helaas al enkele maanden, is één van de openstaande issues na de migratie van WCG van IBM naar Krembil.

Het is dus niet ernstig. De resultaten van het device tellen wel degelijk mee op je account, het is dus puur een cosmetische kwestie op de website.

Heb nu overigens echt honderden nieuwe WU's gekregen, die stroom is dus goed op gang gekomen na de tijdelijke problemen dit weekend.

[Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 28-02-2023 14:54]

Virussen? Scan ze hier!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

wildhagen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:53:
[...]
Het is dus niet ernstig. De resultaten van het device tellen wel degelijk mee op je account, het is dus puur een cosmetische kwestie op de website.
Dit was ik dus net aan het kijken en op mijn stats pagina staat nog steeds dat mijn laatste result uit 2022 is terwijl ik de afgelopen dagen al een aantal "valid" results heb geretourneerd.

Is er een andere plek om wel up to date stats te vinden?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

JJ White schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Dit was ik dus net aan het kijken en op mijn stats pagina staat nog steeds dat mijn laatste result uit 2022 is terwijl ik de afgelopen dagen al een aantal "valid" results heb geretourneerd.

Is er een andere plek om wel up to date stats te vinden?
Hmm, dat is vreemd. Als je op je results pagina kijkt, en dan op Pending Validation (dat is deze pagina: https://www.worldcommunit...lts?validationStatusIds=0), zie je dan wel results op Pending Validation staan?

Virussen? Scan ze hier!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

wildhagen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:05:
[...]

Hmm, dat is vreemd. Als je op je results pagina kijkt, en dan op Pending Validation (dat is deze pagina: https://www.worldcommunit...lts?validationStatusIds=0), zie je dan wel results op Pending Validation staan?
Zo'n 111 results op "pending validation" maar ook 60 op "valid" waarvan de oudste van 25 februari toen ik de clients aan heb gezet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

JJ White schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:08:
[...]

Zo'n 111 results op "pending validation" maar ook 60 op "valid" waarvan de oudste van 25 februari toen ik de clients aan heb gezet.
Ok, dus hij verwerkt wel degelijk de resultaten, maar werkt je persoonlijke statspagina niet bij. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, bij mij staat er namelijk wel gewoon 28-02 (https://www.worldcommunit...nfo.do?userName=wildhagen).

Moet wel zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit op die pagina kijk.

Just to make sure, op de DataSharing pagina (https://www.worldcommunitygrid.org/ms/viewDataSharing.action) sta je wel op "Display my data" ingesteld?

Als dat goed staat heb ik even geen andere ideeën vrees ik...

Virussen? Scan ze hier!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

@wildhagen die staat op "display stats". "Do not link my devices" staat wel uit, maar dat zou geen probleem moeten zijn.

Op boincstats lijkt wel wat te gebeuren dus ik denk dat het in de back-end wel goed zit. Als het zo blijft stuur ik ze een mail over een paar dagen.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Wat me te binnen schoot van 1,5 jaar terug:

Als je in het geheel geen GPU-werk binnen krijgt, kan het zijn dat je meer dan 1.000 Work Units (WU's) binnen hebt gehaald, ofwel je hebt voor teveel dagen aan werk ingesteld en binnen gehaald.

BOINC is "hardcoded" op 1.000 WU's en zal dan niet meer werk vragen, ook niet als het voor GPU is.
In je log zie je dat als een "too many runnable tasks" melding.

Dus als je met regelmaat wat GPU-werk wil krijgen, let dan goed op voor hoeveel dagen werk je instelt.

Stel dat je CPU gemiddeld 2 uren over een WU doet en je 24 cores inzet (12x 2 met Hyper Threading bijvoorbeeld) dan kan je per dag zo'n (24 uren / 2 uren) x 24 cores = 288 WU's doen, dus zou ik niet langer instellen dan voor 2,5 tot 3 dagen werk in totaal.

Krijg je dan nog steeds meer dan 1.000 taken (dat wordt volgens mij gebaseerd op de CPU-benchmark die in BOINC geïntegreerd zit maar dat weet ik niet zeker) dan zou ik het wat omlaag zetten en kijken waar het "sweetspot" zit om er onder te blijven en toch een ruime buffer te houden.

Je kan overigens straffeloos een deel van je werk in de wachtrij afbreken en dan dat aantal dagen werk iets verlagen.

Als je weinig cores hebt, dan heb je weer met een andere limiet te maken: zover ik weet geeft WCG maximaal 70 taken per core uit.

[Voor 4% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-02-2023 16:20]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

En voor de mensen die niet zo heel erg bekend zijn met WCG: het enige actieve project op dit moment dat GPU-werk heeft is OPN (OpenPandemics), de andere projecten hebben enkel CPU-werk (OPN doet ook CPU-werk overigens).

Daarnaast wordt er op dit moment alleen werk uitgegeven voor OPN1 en MCM1 (Mapping Cancer Markers).

Alle andere officieel actieve projecten liggen momenteel stil:

- ARP (Africa Rainfall Project, een Nederlands project): die hebben aan hun kant storage-problemen, zijn ze mee bezig om dit op te lossen
- SCC (Smash Childhood Cancer): zijn ingeleverd werk uit het verleden aan het analyseren, nog geen nieuwe workunits gemaakt
- HSTB (Help Stop TB): hebben al sinds de herstart geen workunits meer aangeboden (en voor de migratie waren deze WU's ook al heel schaars)...

In alledrie de gevallen ligt het probleem dus bij het projectteam, niet bij Krembil.

Virussen? Scan ze hier!

• Damic
BlueTooth76 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:12:
Komt er net als voorgaande jaren een bericht op de Tweakers frontpage over de stampede?
Ik denk niet dat het nu een goed idee is om dat op de fp tezetten.

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:11:
[...]

Waarom niet?

Ik doe (zover mogelijk) ieder jaar mee en trof bij toeval het Stampede stemtopic, anders zou ik het compleet gemist hebben.

Dan zou ik het iig nog redelijk op tijd op de Frontpage gelezen hebben en mee kunnen doen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Damic schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:11:
[...]

Juist wel. Hoe meer aandacht voor de stampende, hoe meer deelnemers. En een hogere score.

Virussen? Scan ze hier!

• Damic

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee