[stampede 23] stemtopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Suicyder

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:27

Panzer_V

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48

A-Jay

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:36

dylan111111

Afbeeldingslocatie: https://roarnet.nl/dpc.org/old/images/banners/mcB05.jpg

Stampede episode 23

Ja, we zijn laat. Erg laat. Veel te laat. Iedereen is druk, druk druk. De tijd vliegt als je buiten GoT om ook nog een ander leven probeert te hebben (hoe fout hè). Goed, slap excuus maar toch..... ;)

Waar moet dat heen?
Omdat een stampede niet afhangt van 1 of 2 personen, maar van een kudde, willen we ook jouw mening hebben. We hebben een mooi lijstje projecten uitgezocht (een groooote lijst dit jaar), en iedere koe die mee stampt bepaalt mede waar ie stampt. Hoe? Heel simpel, je post een berichtje in dit topic, met het project van je keuze dikgedrukt. Wij (laten) tellen en daarna geldt dat meeste stemmen gelden. De regels zijn er om te veranderen, dus zetten we ze hier maar weer even neer:

2 - Stem enkel als je serieus van plan bent om mee te gaan doen!
Iedereen doet natuurlijk gewoon mee, vooral vrienden, familie en wie je verder nog zo gek kunt krijgen :) Ook kalfjes van de frontpage zijn van harte welkom! Let er even op dat voordat je een computer 'Borg't je toestemming hebt van de eigenaar en/of systeembeheerder!

Wanneer begint het feest?
Eigenlijk nu al. ja, we weten dat het kort dag is maar je mag nu stemmen, tot en met zondag 3 maart 23:59:59. Daarna is er eventjes tijd om warm te draaien en voor de statsbakkers om mooie stampedestats in elkaar te gaan zetten voor ons allemaal! Per 4 maart 00:00:00 klinkt het startschot, de traditie inmiddels. Je hebt dan de hele maand maart om er iets moois van te maken en op 31 maart om precies 23:59:59 houden we er weer mee op. Een beetje proefdraaien is geen probleem, maar het idee is dat we vanaf 4 maart echt losgaan... Voor een mooi grafiekje (we leven voor de stats tenslotte }:O ) wil je opeens maximale power hebben... Let op: Vroeger hielden we niet zo van sparen, omdat dat teamstats vertekende. We hebben nu weliswaar geen stampede-teams meer, maar veel projecten hebben korte deadlines op WU’s zitten, dus aangeraden wordt het nog steeds niet. ;)

Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor vormen we geen aparte stampedeteams maar stampen we er met zijn allen gewoon lekker op los. We zijn al een hecht team dus waarom dat weer in teampjes op verdelen?

Waarop stemmen we?
Sinds afgelopen jaren staan we toe dat er ook op projecten kan worden gestemd welke GPU clients draaien. Let erop dat het dan meestal flink meer punten oplevert als je dat doet, en hoewel er nog processor-ondersteuning is, is dat eigenlijk altijd marginaal. Bij alle GPU-projecten (Graphics Processing Unit = grafische-kaart-processor) staat erbij of het op een NVidia, Intel of AMD-kaart draait. Zie verder de beschrijvingen, hieronder volgt een kort overzichtje. Verder hebben we de projecten even uitgesplitst in simpele, gewoon werkende projecten en de gevallen waarbij er mogelijk nog hikjes in kunnen zitten (niet genoeg werk, of een lastige installatie). We willen ze niet per direct afschrijven, maar het blijft wel iets om rekening mee te houden.

Dit jaar kan ook weer gestemd worden op de projecten die al eens een stampede hebben mogen mee maken, want zeg nu zelf, er zijn best projecten bij waar we een stevige duw in de rug kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we de regel losgelaten dat DPC geen eerste mag staan om als stampedeproject in aanmerking te komen.

De projecten:
PrimeGrid - AMD/NVidia Priemgetallen opsporen met z'n allen, allerlei verschillende typen
RC5-72 - AMD/NVidia Breken van een 72-bit encryptie, gewoon ouderwets brute-force :)
Collatz Conjecture - AMD/NVidia Ook bekend als 3n+1 of /2, als een getal deelbaar is door 2 doe je dat, anders getal * 3 + 1. Komt tot nu toe altijd uit op 4-1-2-4-etc., dit project probeert het tegenvoorbeeld te vinden.
GIMPS - AMD/NVidia Jagen op het allergrootste priemgetal, gewoon omdat het kan. Heeft al tig keren gescoord, en had een jaartje terug weer beet
Yoyo@home - Een wrapper voor verschillende non-BOINC-projecten zodat ze het alsnog doen op het bekende platform. Onder andere OGR, factorisatie, en Evolution@home
Numberfields@home, Wiskundig, getallenleer
Universe@home, Astronomie, rekenkracht voor o.a. supernova's, gravitatiegolven, extra heldere röntgenbronnen - project ligt stop wegens software-aanpassingen en overdracht naar nieuwe projectleiding.
Folding@Home - AMD/NVidia , Medisch, onderzoek naar hoe eiwitten vouwen om defecten op te sporen en te voorkomen
MilkyWay@Home - AMD/NVidia Simuleert het ontstaan en de evolutie van sterrenstelsels, en omdat het double-precision vereist, werkt het alleen goed op high-end grafische kaarten, en op je processor (dat laatste is niet aanbevolen, een redelijke grafische kaart rent 10-30x sneller dan een CPU)

Twijfelgevallen
Rosetta@Home, Medisch, onderzoek naar de 3D structuur van eiwitten met als doel het ontwikkelen van oplossingen voor enkele veel voorkomende ziekten. Hoe zit het met de hoeveelheid werk?.
World Community Grid, Medisch, diverse projecten o.a. Smash Childhood Cancer, Mapping Cancer Markers, OpenPandemics (atm COVID19), Africa Rainfall Project en Microbiome Immunity Project. WCG heeft af en toe wel wat statsuitval...

"Nieuwelingen"
SiDock@home - medisch
RakeSearch - zie ook stampede 18
AMICABLE NUMBERS -
DENIS@Home - medisch
TN-Grid - draait momenteel een project om genen van een plantje in kaart te brengen
Tot slot
De kleine lettertjes: we gaan uit van het boerenverstand, en beschaafd gedrag. Valsspelers zijn we gelukkig nog nooit tegengekomen, en dat houden we graag zo. Feestje bouwen is prima, overigens :)

Alsook de meeste projecten verbruiken wel wat vermogen zeker 24/7, dus moet je zelf maar zien wat je wilt uitgeven vermits de stroom prijzen zo hoog zijn!!!

Vorige topics en errata
Voor de nostalgie een lijstje van projecten waar de stampede al eerder voorbij is gedenderd:

Voorgaande stampede projecten
• Stampede 1. ECC2 (reeds afgelopen)
• Stampede 2. Distributed Folding (reeds afgelopen)
• Stampede 3. TSC (reeds afgelopen)
• Stampede 4. Find a Drug (reeds afgelopen)
• Stampede 5. Rosetta@Home
• Stampede 6. Folding@Home
• Stampede 7. SeventeenOrBust
• Stampede 8. WorldCommunityGrid
• Stampede 9. Einstein@Home
• Stampede 10. MalariaControl (reeds afgelopen)
• Stampede 11. Docking@Home (reeds afgelopen)
• Stampede 12. Cosmology@Home
• Stampede 13. TheSkynetPOGS
• Stampede 14. Primaboinca
• Stampede 15. World Community Grid
• Stampede 16. SETI@home
• Stampede 17. MilkyWay@Home
• Stampede 18. RakeSearch
• Stampede 19. Rosetta@Home
• Stampede 20. World Community Grid
• Stampede 21. Universe@Home
• Stampede 22. Folding@Home

En voor de mensen die van cijfers, statistieken en grafiekjes houden (en zeg nou eerlijk, wat doe je anders in dit topic?) draait het, inmiddels befaamde, voting counter script van @smoking2000, op de welbekende plaats.
Script staat klaar *O*

Tussenstand
Omdat de dynamische afbeelding door Tweakers wordt gecached zelf even klikken om de tussenstand te zien: https://linuxminded.nl/dpc/stampede-votes/vote-graph.png

TS schaamteloos gejat van vorig jaar en het jaar daarvoor etc, en aangepast waar nodig

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

World Community Grid

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-04 20:34

ongekend41

Division Brabant

Yoyo@home

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-04 09:38

JJ White

Prutser Eerste Klas

Bedankt voor het last minute stemtopic!

Omdat WCG vorig jaar zo een zooi was stem ik deze keer voor Folding@Home RC5-72

edit: Voor de afwisseling inderdaad leuk om een keer iets anders te proberen!

[ Voor 28% gewijzigd door JJ White op 27-02-2024 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
RC5-72

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49

BlueTooth76

Let the sun shine!

RC5-72

Wel eens zin in wat anders, tijdelijk }:O

edit: stem aangepast
edit2: stem terug aangepast aangezien er geen werk is bij DENIS@home

[ Voor 64% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 10:27 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
RC5-72 schaalt gewoon heel goed :+ maar laten we even dromen van een maandje stampede op rc5 dan ziet onze top 30 er helemaal anders uit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Heuj. Lijstje nieuwelingen. *O* Doe mij maar DENIS@home.

en voor de mensen in de TS: wcg wordt nu twee maal genoemd; zowel bij projecten als bij twijfelgevallen

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Bubbles jij ziet niet goed O-) hier een bril B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
Yoyo@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
TN-GRID }:O

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

De grafiek klopt niet meer met de stemmen, zo te zien.
Zal door de gewijzigde stem zijn?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De grafiek is volgens mij nog niet bijgewerkt naar het stemtopic van dit jaar. Er staat in de teller #23, boven de grafiek #22 (welke van vorig jaar is)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:10

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-02 11:50
Volgens mij is het Collatz Conjecture project al een tijdje geleden gestopt:

- De link (ook de link boven in dit stemtopic) werkt niet meer
- Bij BoincStats staat het project in de lijst met "Retired Projects"
- Het project staat niet meer in de "officiële" lijst met Boinc projecten

Misschien is het voor een toekomstige stampede nuttig om de "officiële" lijst met Boinc projecten te raadplegen:

https://boinc.berkeley.edu/projects.php

Als Boinc projecten daar niet op staan zijn ze waarschijnlijk verleden tijd, maar het is ook altijd leuk om te kijken of er wat nieuws is ...

Tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Gewoon weer eens ouderwets RC5-72

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mmmhm tot wat heeft @lasermen toegang volgende maand :+

Hieronder even een kittel van gebruikers de de vorige keer hebben gestemd en deze keer nog niet:
@Bramadam0 @DaMoUsYs @dylan111111 @Frelg @Dancer1 @YoToP @PD2JK @Destrega @Tao @APClll en ook even @msteggink een kittel geven.

Edit: @Panzer_V en @A-Jay nog even kittelen :D O-)

Late edit: effe @Xanquezer er bij zetten voor 2025 O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 02-04-2024 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramadam0
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-04 00:07
DENIS@home al weet ik niet zeker of ik dit jaar volop mee ga doen, de elektriciteitsrekening vorig jaar viel nogal hoog uit :0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 09:16

Tao

DPC DE_KOMETEN

Dank voor de headsup Damic.

Ik ben na enig wikken en wegen geswitcht van WCG naar Folding vanwege onvrede hoe WCG met hun vrijwilligers omging (nadat ze bij een andere organisatie werden ondergebracht).
Ik blijf Folding draaien i.v.m. de medische onderzoeken waaraan ik wil bijdragen.
En aangezien dat project al bij de vorige stampede werd geholpen, heeft het niet zoveel zin om dan te stemmen 8)7

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:26

hansR

koffie zwart graag

Bramadam0 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:01:
...... al weet ik niet zeker of ik dit jaar volop mee ga doen, de elektriciteitsrekening vorig jaar viel nogal hoog uit :0
Dat dus }:O }:O

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Videokaart(en) undervolten is een eerste goede stap om het stroomverbruik (en warmteproductie) naar beneden te krijgen zonder al te veel performance te verliezen.
Zo draait zo'n RTX4080 hier prima stabiel en koel op ~900mv.

Om niet voor verrassingen te staan: meet het stroomverbruik in Watt, doe dat x 24 uren en 31 dagen, deel het eindresultaat door 1.000 en je weet ongeveer hoeveel kWh extra je moet aftikken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:36
DENIS@home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Tao np mate.

Ja elektriciteit is wel een dingetje. Vorig jaar 1 maand stampede en dan nog 3 maand RC5 gedaan en verbruik was bijna 4000kWh, nu die 1 maand was wel met 3 kaarten en de rest was met 2 en na een maand nog 1 kaart.

4070, 4080, 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoToP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-04 20:34
TN-GRID :)

Me think, why waste time say lot word, when few word do trick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
DENIS@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Stem aangepast }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
DENIS@Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:27
DENIS@Home

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Opgepast met DENIS@home
Dear volunteers,
I am writing to update you on how the different experiments we had launched have been going and the next steps we will take.

On the one hand, we have finished (at least temporarily) the optimization of our model. As we had already told you, with the results that you have sent us, we managed to greatly improve how our model represented different physiological markers, but a problem that we thought we had solved had reappeared. We have tried different options but it reappeared in all of them. That forces us to stop and take steps back in the definition of the model, so, for the moment, we will not be launching new simulations in NHuVe.

On the other hand, as we had told you, we are trying to use our optimization algorithm in another existing model. The results seem to be very good, but we have to work in parallel on their validation.

In the coming weeks we will be working on requesting funding from the Government of Aragon for a new research project that will use DENIS as a computing platform, so you may have noticed that our activity has decreased a little. If this goes well (hopefully!) we will keep you informed, but keep in mind that these things are slow so the answer will take months to arrive.

Thank you all very much for staying there and for your support.

Sincerely,
Jesus.
toon volledige bericht
is wel een post van 12 januari maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 08:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@Damic Ja, ik had dit topic gezien. Deze keer stem ik niet, zie wel wat het wordt. RC5 wordt het iig niet voor mij. :P
Als het een beetje maatschappelijk/medisch tintje heeft, wie weet. }:O

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:02:
Opgepast met DENIS@home

[...]
is wel een post van 12 januari maar dan nog.
Dat gaat om 1 van de 3 onderzoeken die DENIS@Home draait., NHuVe in dit geval, als ik het goed lees.

Ik draai toevallig net een testrun met DENIS@home op 1 machine om te zien of ik het in combinatie met Folding@home kan draaien (paar cores gereserveerd voor het F@H GPU-werk) en dat gaat vooralsnog prima.

M'n BOINC buffer voor het DENIS@Home project is gevuld met HuVeMOp werk.
Ongoing projects
In DENIS@home you can run different research projects. Each one uses a different application that you can choose to run or not. In the following sections you will be able to learn a bit of each one.

Beta of DENIS-myocyte (DENIS_Myocyte_Beta): Beta version of the simulator used in all the projectsDENIS@home. Every modification of the simulator is tested under this application.

New human ventricular cell model (NHuVe): Development of a new version of the model proposed by Carro et. al (2011).

Human ventricular cell models optimization (HuVeMOp): Optimization of the public and most used human ventricular cell models for the representation of electrophysiological markers.
Ik heb 2 computers uit elkaar liggen momenteel (bord / CPU / koeler / geheugen / M.2 SSD), er zit geen kast meer omheen omdat ik ze vorig jaar omgebouwd had tot Folding@home bakken met een i3 als zuinige CPU :+

Morgen komen er 2 computerbehuizingen binnen en dan zal ik ze rustig op gaan bouwen.
Als er een GPU-project uit de stemming komt, schuif ik er een paar RTX3060 kaarten in en anders een GT1030 want beeld is beeld }:O

[ Voor 16% gewijzigd door BlueTooth76 op 29-02-2024 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 17:12
DENIS@Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik bekeek even de link voor DENIS@Home (niet vetgedrukt, want ik stem daar niet op).
Is dat nu een CPU- of een GPU project? Het lijkt mij wel een zinvol medisch project (m.n. dat HuVeMop).
Vind het noch via bovenstaande link als op hun site zelf. CPU?

En het zal wel aan mijn verdorven geest liggen, of mijn bril, dat ik die naam snel verkeerd lees en andere associaties heb 8)

Want mijn AMD 7950X staat te idlen bij Folding.

[ Voor 15% gewijzigd door Tao op 28-02-2024 20:29 ]

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:27:
Ik bekeek even de link voor DENIS@Home (niet vetgedrukt, want ik stem daar niet op).
Is dat nu een CPU- of een GPU project? Het lijkt mij wel een zinvol medisch project (m.n. dat HuVeMop).
Vind het noch via bovenstaande link als op hun site zelf. CPU?

En het zal wel aan mijn verdorven geest liggen, of mijn bril, dat ik die naam snel verkeerd lees en andere associaties heb 8)

Want mijn AMD 7950X staat te idlen bij Folding.
Ik zie bij de GPU statistieken geen resultaten, dus ik ga uit van CPU-only.

https://denis.usj.es/denisathome/gpu_list.php
https://denis.usj.es/denisathome/cpu_list.php

Op zich niet erg. Ik kan er altijd nog Folding@home naast blijven draaien als het niet warm genoeg wordt in huis :+

CPU-only is ook wel weer leuk voor een keer, ook bijna iedereen heeft wel iets staan dat mee kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-02-2024 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Dank. Oke, dan DENIS@Home.
Ik wek de cpu effe een maandje uit zn slaap.

Diablo3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Heb de admins van Denis@Home maar eens een vriendelijke mail gestuurd over wat ze mogelijk te wachten staat. Benieuwd hoe ze reageren :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

KuuKe schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:35:
Heb de admins van Denis@Home maar eens een vriendelijke mail gestuurd over wat ze mogelijk te wachten staat. Benieuwd hoe ze reageren :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q4aBf8T.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tXDcVLK.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 28-02-2024 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb me net aangemeld en wat WU's ingeladen. 28 min per WU. Lekker kort.
Zal de 1e batch uploaden en de rest pauzeren tot we het startschot geven.

Heb alleen wat registratieproblemen (keuze welk subproject etc). Maar dat bewaar ik wel voor de statspagina-in-wording

* Zal de verwarming 2 graden lager zetten :9

[ Voor 38% gewijzigd door Tao op 28-02-2024 21:39 ]

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Denis@Home

Thanks @Damic voor de headsup

[ Voor 50% gewijzigd door DaMoUsYs op 28-02-2024 23:16 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 11:43
Mijn voorkeur gaat naar een medisch project, dus dit jaar stem ik op Denis@Home

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Vandaag 1 van de 2 systemen die in onderdelen lagen weer opgebouwd in een nieuwe "Fractal Torrent Compact" behuizing.

De borden zijn E-ATX (Gigabyte TRX40 Aorus Master) dus dan was dit wel de beste optie voor niet al teveel geld. Er zitten 2x 180mm fans in vanaf de fabriek, dus benieuwd hoe dat bevalt. De assemblage is nogal "minimalistisch", heb alleen de hoognodige kabels aangesloten voor de werking, de rest zit mooi opgebonden bovenin de kast. Het is (voor E-ATX formaat) een behoorlijk compacte behuizing maar je kan overal toch goed bij, voor herhaling vatbaar. Omdat de voeding bovenin zit (zoals vroegâh) is het wel wat "topzwaar".

Straks het OS er weer op, drivers, ThightVNC (iedere koe is hier van voorzien voor remote beheer), "Stopupdates" tool (handige tool om automatische updates uit te zetten), Ryzen Master, HWiNFO64, Boinc client installeren en dan in de nacht een testrun draaien.
Morgen bouw ik dan de 2e op, die ook weer een testrun zal doen.

En als er dan geen rooksignalen uit komen, zou ik er zaterdag klaar voor moeten zijn.

Zaterdag de "HDMI dummy" er in (zonder monitor zet de kaart zich uit en krijg ik remote geen beeld, de dummy voorkomt dat) en dan kan ik er altijd "headless" bij.

Dan zondagavond de rest van de machines nog even omzetten van Folding@home naar DENIS@Home (als de stemming zo blijft) en dan kunnen we om 0:00 los }:O 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8U0Xu3O.jpeg

[ Voor 33% gewijzigd door BlueTooth76 op 29-02-2024 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
Heel gaaf @BlueTooth76, een mooi klein straalkacheltje 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ha Denis is een CPU project en veel AMD weinig Intel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heeft DENIS automatisch een stand van 'geen statistics delen zonder toestemming hiervoor verlenen'?
(Zoals dat eerder bij Boinc projecten voorkwam dat je resultaten in de stats verwerkt konden worden.)

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nou vooruit.

* PD2JK hops on the bandwagon

DENIS@Home

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
@Tao
De Dennis@home voorkeuren staan standaard op:
- Computers niet laten zien op Dennis@home website
- Gegevens worden niet geëxporteerd naar aggregatie websites

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

HenkM2 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:14:
@Tao
De Dennis@home voorkeuren staan standaard op:
- Computers niet laten zien op Dennis@home website
- Gegevens worden niet geëxporteerd naar aggregatie websites
Moeten we nog iets aanpassen om onze stats te kunnen maken/zien?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Tao schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:16:
[...]

Moeten we nog iets aanpassen om onze stats te kunnen maken/zien?
Even bij de voorkeuren op D@H kijken. Bij mij staat daar o.a:
Stemt u erin toe uw gegevens te exporteren naar BOINC statistieken aggregatie websites?
met een vinkje achter. Geen idee of dat default is maar verwacht dat dit voor de stats wel nodig is.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Tao op 01-03-2024 01:19 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Ze hadden wat problemen met de website/database, kon ook even niet inloggen. Nu wel maar kan geen instellingen veranderen. Even een nachtje afwachten denk ik.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ongekend41 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 01:24:
Ze hadden wat problemen met de website/database, kon ook even niet inloggen. Nu wel maar kan geen instellingen veranderen. Even een nachtje afwachten denk ik.
Tegen welke instellingen loop je aan? Want hier werkt het (op het moment) wel.

Edit: de 2e machine ook opgebouwd en geïnstalleerd. Geen problemen ondervonden bij beide machines, stekker er in, instellingen voor fans aangepast en ze functioneren. Ook deze 2e mag even proefdraaien vandaag en staat dan klaar voor 4 maart om 0:00:01.

[ Voor 26% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-03-2024 14:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

BlueTooth76 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:29:
[...]

....... Ook deze 2e mag even proefdraaien vandaag en staat dan klaar voor 1 maart om 0:00:01.
In startpost: "Per 4 maart 00:00:00 klinkt het startschot,"

Mis ik iets?

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

hansR schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:00:
[...]

In startpost: "Per 4 maart 00:00:00 klinkt het startschot,"

Mis ik iets?
Nee. Mijn fout. Zat even te slapen bij het typen van de reactie }:O ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

BlueTooth76 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:29:
[...]

Tegen welke instellingen loop je aan? Want hier werkt het (op het moment) wel.
Afgelopen nacht lag de site er even uit, daarna kon je even geen voorkeuren wijzigen. Nu werkt het idd weer.

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
Ik heb nog een machine overgezet naar DENIS@Home. Deze krijgt echter geen WU's.
In het logboek staat "Project has no tasks available".

Op de project site zelf geeft de project status aan dat "Tasks ready to send" op nul staat.
Voor een stampede op dit project is het wel te hopen dat er weer taken beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoToP
Misschien zijn ze nog snel even een hardware upgrade aan het doen? Netwerkkabels aan het untanglen? KuuKe heeft ze gewaarschuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Tot op dit moment helaas geen reactie gekregen op mijn mail dus als dit maar goed gaat ....

Ik denk dat een aantal DPC-ers alle openstaande taken hebben binnegetrokken >:) Toen ik de mail verstuurde stonden er overigens genoeg WU's klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Dacht al, wordt fris hier op mijn werkkamertje..
1-3-2024 16:19:17 | DENIS@home | Project has no tasks available
Is er al een backup plan?

[ Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 01-03-2024 16:23 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik stuit ook op: Project has no tasks available.
Ik was er al bang voor want het is een klein projectje.
Koe 1 staat nu droog terwijl er een voorraad van 0.3 dag was ingesteld.
De andere koeien hebben nog een kleine voorraad maar deze wordt niet meer aangevuld.
Ben benieuwd wanneer er weer werk komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter1981
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Inderdaad hier ook geen taken meer binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destrega
Misschien dan maar de #2 in de poll; RC5-72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

We kunnen het even aankijken tot zondag, we gaan maandag pas los.

Het maakt mij niet veel uit, het is zo omgezet indien nodig.

Ze hadden 1209 users actief in de laatste 24 uur zie ik, dus die 10 of 20 van ons moeten ze er nog wel bij kunnen hebben, toch?

[ Voor 33% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-03-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

BlueTooth76 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:02:
Het maakt mij niet veel uit, het is zo omgezet indien nodig.
Maar mij wel, ik kan niet zomaar omgooien en soms moet ik ook specifieke emulatie compileren, dat is niet zo 123 gedaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

DukeBox schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 17:07:
[...]

Maar mij wel, ik kan niet zomaar omgooien en soms moet ik ook specifieke emulatie compileren, dat is niet zo 123 gedaan.
Als het wat exotische hardware / software is, dan kan ik me daar een voorstelling bij maken.

Hier in huis is het allemaal Win10 x64 dus kwestie van Boinc afsluiten en RC5-72 starten.
Draai ook nog wel eens wat in Hyper-V maar dat mag geen naam hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door BlueTooth76 op 01-03-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Hyper-v heeft soms wat performance impact op rc5. In de plaats van 98% is het dan 96% ofzo.

* Damic blijft Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fbilder.hifi-forum.de%2Fmax%2F623943%2Fdaydream-animated-animation-day-dream-smiley-emoticon-000404-medium_24482.gif&f=1&nofb=1&ipt=ce95c7d832df083d8cd7d2c0e2dbbf995c90ba1ae5c5b07456f8e847b8d54184&ipo=images

[ Voor 62% gewijzigd door Damic op 01-03-2024 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

KuuKe schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:17:
Tot op dit moment helaas geen reactie gekregen op mijn mail dus als dit maar goed gaat ....

Ik denk dat een aantal DPC-ers alle openstaande taken hebben binnegetrokken >:) Toen ik de mail verstuurde stonden er overigens genoeg WU's klaar.
Ik had gisteren 64 WU's gekregen. Die hadden wel een korte tijdspanne tot deadline rapporteren. Namelijk 2 maart. Waren HuVeMop WU's btw.
Dus als de voorraad weg is, zullen ze of gaan verlopen of snel gerapporteerd worden.
Ik werk ze zo meteen weg, en start fresh zondagavond 24.00 uur.

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

De hele site ligt er nu uit.

Belooft nog niet veel goeds voor de stampede, doet me denken aan vorig jaar toen het project met de meeste stemmen ook onderuit ging (waarna we overgingen op F@H).

De "vloek van de stampede"?

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

BlueTooth76 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 00:39:
De hele site ligt er nu uit.

Belooft nog niet veel goeds voor de stampede, doet me denken aan vorig jaar toen het project met de meeste stemmen ook onderuit ging (waarna we overgingen op F@H).

De "vloek van de stampede"?
The terrible vengeance of the Cow King >:)

Voorlopig hebben we nog 2 dagen te gaan. En we zijn niet het enige team wat WU-hongerig is..
Maar denk dat het inderdaad goed is om een ander project achter de hand te hebben.

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

m_p_g schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 14:52:
Ik heb nog een machine overgezet naar DENIS@Home. Deze krijgt echter geen WU's.
In het logboek staat "Project has no tasks available".
Dat is vrij normaal bij Denis@Home helaas. Ik gebruik dit project als backup project voor WCG.

Het komt wel vaker voor dat ze 3-5, soms zelfs wel tot 8-10, dagen geen enkele wu uitgeven. En soms ook dat ze maar enkele duizenden workunits per dag hebben, dan moet je dus mazzel hebben dat je die net op tijd krijgt en ze niet allemaal door één hoarder worden opgepikt en je dus weer dagen op de volgende batch moet wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 02-03-2024 04:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Stampede doen op een project dat amper werk heeft is geen goed idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Als alternatief: Rosetta@Home, SiDock@home? Voor de medisch onderzoeken(?)

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mijn voorkeur gaat ook naar medisch, maar het zou wat zijn als tijdens de stampede door één van ons de RC5-72 key gevonden zou worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik heb (met de kennis van nu) m'n stem weer aangepast naar het originele project dat ik gekozen heb, ofwel RC5-72.

Wat mijn bevindingen waren van de testrun op RC5-72:
- client downloaden (m'n virusscanner vond daar ook wat van dus ik moest hem uitsluiten van scannen)
- e-mail invullen in de client
- na ~24 uren draaien kan je een wachtwoord aanvragen die je op dat e-mail adres ontvangt
- met dat wachtwoord kan je vervolgens je weergegeven naam aanpassen en een team kiezen
- op m'n Nvidia RTX kaart geeft de OpenCL ("dnetc-win32-x86-opencl") software een 4 tot 5x hogere score dan met de CUDA software

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Moo! Wrapper:

Moo! Wrapper brings together BOINC volunteer computing network resources and the Distributed.net projects. It allows a BOINC Client to participate in the RC5-72 challenge.

Is er een verschil behalve dat je dan BOINC gebruikt?

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

hansR schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:04:
Moo! Wrapper:

Moo! Wrapper brings together BOINC volunteer computing network resources and the Distributed.net projects. It allows a BOINC Client to participate in the RC5-72 challenge.

Is er een verschil behalve dat je dan BOINC gebruikt?
Ik heb er een paar dagen terug kort naar gekeken maar de kritiek die ik tegenkwam is dat je met die wrapper geen invloed meer hebt op de GPU-client die je draait en zo een mismatch kan hebben voor jouw hardware, tenzij je met de XML's aan de slag gaat.

Nu heb ik er maar 3 minuten naar gezocht dus misschien zie ik wat over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

BlueTooth76 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Ik heb er een paar dagen terug kort naar gekeken maar de kritiek die ik tegenkwam is dat je met die wrapper geen invloed meer hebt op de GPU-client die je draait en zo een mismatch kan hebben voor jouw hardware, tenzij je met de XML's aan de slag gaat.

Nu heb ik er maar 3 minuten naar gezocht dus misschien zie ik wat over het hoofd.
Ik vraag dit omdat ik Moo! Wrapper al langer gedraaid heb. Geen enkel probleem. Maar zie ik mijzelf dan ook terug in de stampede stats? Of moet ik toch weer met een "losse' installer aan de gang?

badges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Nadeel van Moo! Wrapper is dat je als DPC binnen die wrapper draait. Imho werk je dus mee om Moo!Wrapper hoger in de stats te krijgen en niet de Dutch Power Cows.

Dat zelfde geldt overigens ook voor yoyo@home.
wildhagen schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 04:03:
[...]

Dat is vrij normaal bij Denis@Home helaas. Ik gebruik dit project als backup project voor WCG.

Het komt wel vaker voor dat ze 3-5, soms zelfs wel tot 8-10, dagen geen enkele wu uitgeven. En soms ook dat ze maar enkele duizenden workunits per dag hebben, dan moet je dus mazzel hebben dat je die net op tijd krijgt en ze niet allemaal door één hoarder worden opgepikt en je dus weer dagen op de volgende batch moet wachten.
Als we dat eerder hadden geweten hadden we DENIS@home niet opgenomen in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Ik wilde Moowrap even testen maar krijg een Captcha error bij het aanmaken van het account, ondanks een groen vinkje.
Can't create account
Your reCAPTCHA response was not correct. Please try again.
Click your browser's Back button to try again.
Dus ik hou het eerst wel bij de gewone RC5-72 client.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Zoals @BlueTooth76 al melde vandaag 1 WU doen en doorsturen en dan morgen je account naar DPC zetten :) zodoende als we los gaan dat alles ineens bij DPC terecht komt ;)

Alle ja, dat moet niet om dat de meeste toch nog geen werk hebben gedaan voor rc5 of al werk hebben verzet voor DPC :+

Als je nog geen werk hebt verzet zit je nog niet in een team en als je dan naar een team gaat worden al de punten (SU's) naar dat team gezet.

1WU kan momenteel tot 512SU's bevatten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Damic op 02-03-2024 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

BlueTooth76 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:37:
Ik heb (met de kennis van nu) m'n stem weer aangepast naar het originele project dat ik gekozen heb, ofwel RC5-72.

Wat mijn bevindingen waren van de testrun op RC5-72:
- client downloaden (m'n virusscanner vond daar ook wat van dus ik moest hem uitsluiten van scannen)
- e-mail invullen in de client
- na ~24 uren draaien kan je een wachtwoord aanvragen die je op dat e-mail adres ontvangt
- met dat wachtwoord kan je vervolgens je weergegeven naam aanpassen en een team kiezen
- op m'n Nvidia RTX kaart geeft de OpenCL ("dnetc-win32-x86-opencl") software een 4 tot 5x hogere score dan met de CUDA software
Heeft het met hedendaagse CPU's eigenlijk nog zin om RC5-72 te draaien, of rent een videokaart daar keihard rondjes omheen?

Of weet @Damic dat wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Heeft het met hedendaagse CPU's eigenlijk nog zin om RC5-72 te draaien, of rent een videokaart daar keihard rondjes omheen?

Ter test heb ik direct de CPU-client op een 5950x gedraaid en dan krijg ik gemiddeld 1.200Mkeys per second.
Dus dat is ongeveer 25x langzamer dan m'n RTX4080 met de OpenCL client.
Gezien het energieverbruik laat ik de CPU's mooi idle.

[ Voor 5% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

BlueTooth76 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:07:
[...]

Ter test heb ik direct de CPU-client op een 5950x gedraaid en dan krijg ik gemiddeld 1.200Mkeys per second.
Dus dat is ongeveer 40x langzamer dan m'n RTX4080 met de OpenCL client.
Gezien het energieverbruik laat ik de CPU's mooi idle.
Dankje voor het uitzoeken.
Ik denk niet dat een GTX1060 6GB 40x trager is dan die RTX4080. M'n 7900x is om-en-nabij evensnel als die 5950x van jou. Ergo, nog steeds niet echt de moeite om m'n proc dan mee te laten draaien op RC5. :Y)

Even aangenomen dat we inderdaad gaan stampen op RC5 en niet denis@home.

edit: hmm. M'n GPU doet zo'n 3,6Mkeys/s. Valt me dan weer een beetje tegen. Ik had gedacht (gehoopt?) dat die ergens tussen de 5 en 10 keer trager zou zijn dan jouw kaart, maar 13x is best wel fors minder. :( Aan de andere kant, m'n proc draait zo'n 1,3 Mkeys/s. Is nog te overwegen in mijn geval. }:O

edit2: ja, ik zou eigenlijk een keer voor een nieuwe videokaart moeten kijken. Maar die dingen zijn nog steeds te duur voor de geleverde performance wat mij betreft. De nieuwe RTX4060 heeft inmiddels een redelijke prijs, ware het niet dat, gezien de gebruikte chip, het eigenlijk een RTX4050 zou moeten heten en daarmee dus ook nog wat goedkoper mag zijn. En het is niet dat NVidia niet genoeg verdient. Afgelopen jaar was hun winst bijna 50% van hun totale omzet. Er mag dus best wel wat marge van die prijzen af. :(

[ Voor 44% gewijzigd door Bubbles op 02-03-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 13:42:
[...]

edit: hmm. M'n GPU doet zo'n 3,6Mkeys/s. Valt me dan weer een beetje tegen. Ik had gedacht (gehoopt?) dat die ergens tussen de 5 en 10 keer trager zou zijn dan jouw kaart, maar 13x is best wel fors minder. :( Aan de andere kant, m'n proc draait zo'n 1,3 Mkeys/s. Is nog te overwegen in mijn geval. }:O
Ik overdreef een beetje, geen idee hoe ik er op kwam maar had een cijfer in m'n hoofd en in de praktijk is het lager.

De RTX4080 is 25x sneller dan m'n 5950x en dus niet 40x ;)
De RTX2080 Ti in een ander systeem is 12,5x sneller ongeveer en dus ook de helft langzamer dan een RTX4080

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
De RTX4080 is 25x sneller dan m'n 5950x en dus niet 40x
De conclusie is dan nog steeds dat RC5-72 een GPU project is, in tegenstelling tot DENIS@Home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Bubbles schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 12:38:
[...]

GPU rent over cpu's, voor deze maand een rtx 40x0 lenen van amazon ;)
m_p_g schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 14:55:
[...]

De conclusie is dan nog steeds dat RC5-72 een GPU project is, in tegenstelling tot DENIS@Home.
True maar RC5 is ook ooit begonnen als CPU client only omdat er nog geen GPU manier bestond.

mmmh bugs.distributed.net werkt niet :(

[ Voor 39% gewijzigd door Damic op 02-03-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

GPU's worden ook iets warmer dan met Folding@Home dus ze worden wss wel goed benut.
Het scheelt zo'n 3-4 graden per kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Folding is zwaarder (meer instructies nodig) dan RC5. RC5 is letterlijk:
1. neem key
2. test key op package
3. result yes or no
4. sla resultaat op

Meestal kun je de kaart ook verder klokken dan voor folding ofzo omdat er zo weinig instructies worden gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 02-03-2024 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoToP
Volgens dnetc -benchmark komt mijn Ryzen 3800XT uit op 52,018,062 keys/sec. ( AVX2 )

Mijn RX 5700 XT komt uit op 8,8 Gkeys/sec.
RX 560 : 1,6Gkeys/sec

Ik weet niet of dnetc -benchmark met realistische getallen komt, maar ik denk dat ik ook nog even mijn oude Radeon Rx 480 tevoorschijn haal.

[ Voor 5% gewijzigd door YoToP op 04-03-2024 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
Er is weer werk op DENIS@home.

Er zijn ruim 250 duizend taken beschikbaar gemaakt, maar intussen is bijna de helft al weer weg (iedereen zijn cache aan het vullen ?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Tis de vraag of ze genoeg werk kunnen en willen blijven aanmaken tijdens de stampede ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

KuuKe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:20:
Tis de vraag of ze genoeg werk kunnen en willen blijven aanmaken tijdens de stampede ....
Dat zal inderdaad de grote vraag blijven.
Als je iedere week een paar dagen zonder werk zit schiet het niet op.

Alle 7 machines met geschikte GPU's zijn inmiddels weer omgezet naar RC5-72.
De 2 opnieuw opgebouwde machines staan eerst weer werkloos op zolder.

De videokaarten worden toch echt flink warmer dan met Folding@home dus heb voltages wat verlaagd en nu is het prima. Scheelt slechts ~10% in performance maar ook een hoop warmte, lawaai en stroomverbruik.

De RTX4080 doet met de aangepast curve op 2600MHz bij 900mv en geheugenklok 1000Mhz hoger ook nog ~30GKeys/s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik heb inmiddels maar weer m'n rc5 cpu client stopgezet en overgezet naar Denis@home: daar kreeg ik net een nette buffer van (default instellingen kwa buffergrootte). GPU mag dnetc dingen mee doen. Krijgen beide projecten wat. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Bubbles op 02-03-2024 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb net DENIS aangezwengeld, en kreeg redelijk wat WU's binnen (genoeg voor een halve dag; heb de buffer niet zo groot gezet).

We kunnen DENIS een kans geven? Komen we in maart op een punt dat er geen WU's uitgegeven kunnen worden, dan kan men altijd switchen qua project.
Of er wordt een 'judgement call' gemaakt welk project definitief gekozen wordt...

Diablo3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Persoonlijk vind ik het de moeite waard om DENIS een kans te geven en RC5-72 achter de hand te houden.

Omdat DENIS CPU-only is de GPU's (voor degenen die dat willen) op RC5-72?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:21:
Ik heb net DENIS aangezwengeld, en kreeg redelijk wat WU's binnen (genoeg voor een halve dag; heb de buffer niet zo groot gezet).

We kunnen DENIS een kans geven? Komen we in maart op een punt dat er geen WU's uitgegeven kunnen worden, dan kan men altijd switchen qua project.
Of er wordt een 'judgement call' gemaakt welk project definitief gekozen wordt...
Gezien de reactie van wildhagen (zie link) en m'n korte ervaring met DENIS ben ik wel voor RC5.
Een technische storing kan altijd gebeuren maar als er sowieso vaak een tekort aan werk is, dan heb je niet echt een stampede op 100%.

wildhagen in "[stampede 23] stemtopic"
KuuKe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:46:
Persoonlijk vind ik het de moeite waard om DENIS een kans te geven en RC5-72 achter de hand te houden.

Beiden draaien gaat 'm niet worden, het is hier nu al 22 graden en de warmtepomp is de hele dag nog niet aan geweest :+

edit: of ik moet toch wat meer machines naar de garage slepen, het zijn goede space heaters
edit2: ik zet nu gewoon alles aan op RC5 en kijk wel even of het vannacht weer wat afkoelt, warmtepomp zet ik even op standby voor verwarmen

[ Voor 39% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

KuuKe schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:46:

Dan schakel ik DENIS morgenavond in. (RCS-72 heb ik zelf niets mee. M'n GPU draait Folding.)
Komt er weer een nieuwsbericht op de frontpage van Tweakers, zoals in een aantal voorgaande jaren?
To rattle the herd :)

Diablo3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Blijkbaar zit het vrije stopcontact in de bijkeuken op "fase 1" en daar heb ik nog wel capaciteit over, volgens Domoticz (die via de P1 m'n slimme meter uitleest).

Dus heb nu een verwarmde bijkeuken en dat systeem kan eventueel ook DENIS@Home draaien.
Moest even de WiFi-antennes zoeken bij het bord, zat gelukkig nog in het mobo doosje :+

Morgen kan ik er misschien ook nog wel 1 in de garage kwijt, dan heb ik in totaal 64 cores / 128 threads voor DENIS en dat lijkt me voorlopig wel acceptabel om even mee te testen.

De rest blijft dan eerst op RC5.

[ Voor 22% gewijzigd door BlueTooth76 op 02-03-2024 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Voor de mensen die boinc runnen, de laatste client is 7.24.1 https://boinc.berkeley.edu/download.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe draai je eigenlijk RC5 op een GPU? Ik heb het wel eens geprobeerd maar zonder succes, de GPU clients op de download pagina zijn echt stokoud.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Denis Team ID: https://denis.usj.es/denisathome/team_display.php?teamid=41

@MadMarky ja ze zijn oud maar werken :D gewoon de [x86/OpenCL] downloaden de dnetc.exe opstarten (*als je op windows zit), email adres ingeven en gaan.

Voor de mensen dat dubbel gaan draaien, zie dat je zeker 1 a 2 cpu threads vrijhoud voor RC5 en zeker met een nVidia kaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 02-03-2024 23:32 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste