[stampede 23] stemtopic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:56

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:30:
Denis Team ID: https://denis.usj.es/denisathome/team_display.php?teamid=41

@MadMarky ja ze zijn oud maar werken :D gewoon de [x86/OpenCL] downloaden de dnetc.exe opstarten (*als je op windows zit), email adres ingeven en gaan.

Voor de mensen dat dubbel gaan draaien, zie dat je zeker 1 a 2 cpu threads vrijhoud voor RC5 en zeker met een nVidia kaart.
Ja, zeker.
Als je CPU-taken van BOINC wil combineren met Folding@home of RC5-72 dan is het wel verstandig om voldoende cores te reserveren in BOINC, wat je kan doen door het percentage van de cores dat BOINC mag gebruiken iets te verlagen.

Wil je van 8 cores 1 core vrijhouden dan moet je er per core 100 / 8 = 12,5% aftrekken.
Dus dan stel je BOINC in dat deze 87,5% van je CPU mag gebruiken en dan zou je precies 1 core vrij moeten hebben, wil je er 2 vrij houden dan ga je voor 75%, etc.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
* Damic is benieuwd wat @BlueTooth76 dit jaar gaat verzetten :+
* Damic heeft boinc op denis aangezwengeld op 1 pc, nog geen rc5 eerst zondag bekijken wat DENIS doet kwa werk.

De stats van Dnet worden tussen 2 en 3u ververst in de winter en in de zomer een uur later :+
Tao schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 22:17:
[...]

Dan schakel ik DENIS morgenavond in. (RCS-72 heb ik zelf niets mee. M'n GPU draait Folding.)
Komt er weer een nieuwsbericht op de frontpage van Tweakers, zoals in een aantal voorgaande jaren?
To rattle the herd :)
dat is voor @KuuKe te bespreken met de rest, maar dan had dat vrijdag al gepushed moeten worden. Ik denk dat de mensen die mee willen doen er nu al bijzitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 02-03-2024 23:59 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

BlueTooth76 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:45:
[...]

Ja, zeker.
Als je CPU-taken van BOINC wil combineren met Folding@home of RC5-72 dan is het wel verstandig om voldoende cores te reserveren in BOINC, wat je kan doen door het percentage van de cores dat BOINC mag gebruiken iets te verlagen.

Wil je van 8 cores 1 core vrijhouden dan moet je er per core 100 / 8 = 12,5% aftrekken.
Dus dan stel je BOINC in dat deze 87,5% van je CPU mag gebruiken en dan zou je precies 1 core vrij moeten hebben, wil je er 2 vrij houden dan ga je voor 75%, etc.
In mijn testrun gisteren draaide de CPU gewoon alle draadjes en m'n gfx kaart er naast.
Alleen een enkele keer stopte 1 draadje en begon weer na wat up-/downloaden (denk dat je met 16/32 draadjes er meer ruimte is om er als CPU een taakje even erbij te pakken?). Boinc regelde dat vanzelf.
Maar wat BlueTooth76 schreef is de nettere manier :)

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 23:55:
* Damic is benieuwd wat @BlueTooth76 dit jaar gaat verzetten :+

De stats van Dnet worden tussen 2 en 3u ververst in de winter en in de zomer een uur later :+
Ik zet in op "top 10" van de daily stats van Distributed.net
Maar geen idee of dat lukt 8)
[...]
dat is voor @KuuKe te bespreken met de rest, maar dan had dat vrijdag al gepushed moeten worden. Ik denk dat de mensen die mee willen doen er nu al bijzitten.
Heb de Tweakers redactie nog een vriendelijk mailtje gestuurd eerder deze week maar geen reactie...
Vorig jaar ook, trouwens... misschien dat ze er bij het Stampede jubileum over 4 jaar wel aandacht aan willen geven?

[ Voor 8% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 00:06 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@BlueTooth76 boven de 815k dan :+

Shit ik kan dat neit zien wat ik deed met 3 kaarten, want ik had ze in een soort van spaar modus gezet (dnet heeft dat niet graag, maarja)

I kden kdat ik met 1 7900xtx 440k deed en met 2 en 3 een pak meer :+ maar weet het niet meer.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Huh.. En toen deed m'n dnet client voor m'n GPU het ineens niet meer
dnetc v2.9112-521-GTR-16021317 for OpenCL on Win32 (WindowsNT 6.2).
Using email address (distributed.net ID) '{mailadres}'

[Mar 02 23:15:40 UTC] No OpenCL compatible devices found
[Mar 02 23:15:41 UTC] Automatic processor detection found 0 processors.
[Mar 02 23:15:41 UTC] No crunchers to start. Quitting...
[Mar 02 23:15:41 UTC] *Break* Shutting down...
Maar als ik dnetc -gpuinfo doe, krijg ik netjes alle gegevens van m'n videokaart te zien. :?
Automatic processor identification tag: 0
name: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Estimated processor clock speed (0 if unknown): 1847 MHz
Number of processors detected by this client: 1
Number of processors supported by this client: 512

Platform info:
--------------
Platform Name: NVIDIA CUDA
Platform Vendor: NVIDIA Corporation
Platform Version: OpenCL 3.0 CUDA 12.2.79
Platform extensions: cl_khr_global_int32_base_atomics cl_khr_global_int32_extended_atomics cl_khr_local_int32_base_atomics cl_khr_local_int32_extended_atomics cl_khr_fp64 cl_khr_3d_image_writes cl_khr_byte_addressable_store cl_khr_icd cl_khr_gl_sharing cl_nv_compiler_options cl_nv_device_attribute_query cl_nv_pragma_unroll cl_nv_d3d10_sharing cl_khr_d3d10_sharing cl_nv_d3d11_sharing cl_nv_copy_opts cl_nv_create_buffer cl_khr_int64_base_atomics cl_khr_int64_extended_atomics cl_khr_device_uuid cl_khr_pci_bus_info cl_khr_external_semaphore cl_khr_external_memory cl_khr_external_semaphore_win32 cl_khr_external_memory_win32

Device info:
--------------
Type: GPU
Name: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Max clockrate: 1847
Max compute units: 10
Global memory cache size: 491520
Global memory cache type: Read/Write
Unified memory subsystem: No
Image support: Yes
Local memory size: 49152
Max workgroup size: 1024
native vector width (int): 1
native vector width (float): 1
OpenCL C version: OpenCL C 1.2
Device timer resolution (ns): 1000
Device vendor: NVIDIA Corporation
Device vendor id: 0x10de
Driver version: 536.40
Device address bits: 32

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Bubbles dat is volgens mij de driver dat gecrashed is. Enigste wat help volgens mij is herstarten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:24:
@Bubbles dat is volgens mij de driver dat gecrashed is. Enigste wat help volgens mij is herstarten :(
Ik had al een reboot gedaan van de computer. Evenals de hele dnet client opnieuw installeren...

Edit: heb het kunnen fixen door in regedit een map weg te gooien waar info stond van deze client. Kennelijk zat er daar iets vast...

[ Voor 18% gewijzigd door Bubbles op 03-03-2024 00:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:25:
[...]

Ik had al een reboot gedaan van de computer. Evenals de hele dnet client opnieuw installeren...

Edit: heb het kunnen fixen door in regedit een map weg te gooien waar info stond van deze client. Kennelijk zat er daar iets vast...
Klopt:
Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\VirtualStore\MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\Distributed Computing Technologies, Inc.
Die even weggooien en opnieuw proberen. Ik had wat "verprutst" bij het experimenteren dus ik had 'm ook al gevonden ;)
#7 is al gelukt zaterdag, stats zijn net bijgewerkt ;)

[ Voor 26% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Bubbles kun je de stats scraper aanpassen zodoende dat DENIS er ook bij staat, anders kunnen we moeilijker stats posten.

@Bubbles je had de grafiek openstaan en je hebt de client afgesloten? Daar zit/zat een bug in die je alleen kunt oplossen met het weggooien van de register sleutels .

@BlueTooth76 Damn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 08:18:
@Bubbles kun je de stats scraper aanpassen zodoende dat DENIS er ook bij staat, anders kunnen we moeilijker stats posten.
Denis@home staat weer aan in de stats. Kennelijk is het project een tijd onbereikbaar geweest en had ik die uitgeschakeld. Net ook gelijk een statsrun gedraaid, dus er is ook weer wat te zien (de getallen van gisteren rond het middaguur). Met de volgende update van hun kant, hebben we ook zinnigere getallen. Let wel, dit zijn dan natuurlijk niet de officiele stampedestats. Ik gok erop dat @A-Jay dat weer verzorgd.
@Bubbles je had de grafiek openstaan en je hebt de client afgesloten? Daar zit/zat een bug in die je alleen kunt oplossen met het weggooien van de register sleutels .
[...]
Grafiek stond inderdaad open. En ik was wat aan het testen met undervolten van m'n GPU. Die soft-crashte, waarmee dnetc ook abrupt werd afgesloten. Daarna wilde die niet meer opstarten. Het verwijderen van de door @BlueTooth76 genoemde hyve uit de registry hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Is dit de eerste "hybrid stampede" ooit? Of hebben we dit eerder gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

BlueTooth76 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:12:
Is dit de eerste "hybrid stampede" ooit? Of hebben we dit eerder gedaan?
Stampede 19 werd een soort van hybride, toen F@H besloot onderzoek te doen naar corona en mensen dat er massaal naast gingen draaien, aangezien dat op de GPU kon, en R@H cpu-only was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:28:
[...]

Stampede 19 werd een soort van hybride, toen F@H besloot onderzoek te doen naar corona en mensen dat er massaal naast gingen draaien, aangezien dat op de GPU kon, en R@H cpu-only was.
Oh ja, ik heb in de corona tijd idd ook nog een poosje F@H gedraaid en er waren zoveel nieuwe gebruikers dat het werk soms op was. Zal ook wel komen omdat LTT er een video aan wijdde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
BlueTooth76 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Oh ja, ik heb in de corona tijd idd ook nog een poosje F@H gedraaid en er waren zoveel nieuwe gebruikers dat het werk soms op was. Zal ook wel komen omdat LTT er een video aan wijdde.
En RTL nieuws een interview met een professor en ons eigen Tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Suicyder schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:44:
[...]

En RTL nieuws een interview met een professor en ons eigen Tweakers :P
Daar zal het ook niet minder van geworden zijn idd.
Voor de geringe grootte van ons landje staan we sowieso altijd wel aardig hoog bij dit soort distributed projecten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Wat de stats beteft: A-Jay heeft stampedestats voor DENIS@Home gemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door KuuKe op 03-03-2024 11:00 ]

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@A-Jay zou het kunnen dat de rc5 stats een beetje niet kloppen? hansR zou 745,786,932.40 punten hebben, maar in de echte stats zijn het x-ray dat daar in de buurt zit. Of moet er nog een reset gebeuren?

En we gaan dus dual draaien :D * Damic zwengelt zijn simrig aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Damic op 03-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
[Mar 03 10:56:30 UTC] Automatic processor type detection did not
recognize the processor (tag: "NVIDIA GeForce RTX 3090 ")
Heb het even uitgeprobeerd, maar bij een dusdanig buggy client uit 2012 haak ik af voor RC5-72...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
m_p_g schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Heb het even uitgeprobeerd, maar bij een dusdanig buggy client uit 2012 haak ik af voor RC5-72...
De laatste opencl's zijn van 2016 https://www.distributed.net/Download_clients
en anders een beta gebruiken: 2018 versie https://www.distributed.net/Download_prerelease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

m_p_g schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:59:
[...]

Het staat je vrij natuurlijk ;)

Mijn GPU's worden ook niet herkend maar de output is prima.
Het is gewoon OpenCL dus ze redden zich wel.

edit: en een RTX 3090 moet wel een aardige output geven :9~

[ Voor 13% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Voila pc 2 staat te stampen voor DENIS en RC5, alle ja eerst nog windows update doen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Vanochtend eerst andere zaken opgepakt. Nu net de CPU maar losgelaten en de koeien laten dollen.
Doe voor het eerst duo crunching, dus ben benieuwd wat m'n stroomverbruik per dag wordt.
(Heb een pak zonnepanelen liggen, dus het maakt me niet uit. Ben alleen nieuwsgierig wat de CPU lust :) ).

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:19:
Voila pc 2 staat te stampen voor DENIS en RC5, alle ja eerst nog windows update doen }:|
Het gelijktijdig draaien van RC5 en DENIS ging op 1 machine niet zo lekker.
Alle fans (ook van GPU) draaiden op 100% en de CPU was 84 graden Celsius.
Ik hoorde hem in de woonkamer.

Blijkbaar zat de koeling (ondanks Noctua Industrial 3.000RPM fans) aan z'n max.

Met Ryzen Master de PBO wat verlaagd en nu kalmeert hij. Ventilatieroosters in die kamer ook maar even open gezet want het lijkt er wel een sauna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Het rare is dat hier de cpu koeler niet echt warm word, terwijl DENIS wel staat te stampen. In ieder geval straks de raam op de kip zetten zodoende dat er frisse lucht binnen kan :+

De VEGA 64 gaan ik niet laten meedoen, die doet maar 9Gkeys/s terwijl de 7900XTX er 27Gkeys/s doet

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 03-03-2024 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Bij mij draaien de fans op een lage stand - geluid hoor ik amper, en de temps zijn niet hoger dan normaal :?
Misschien komt dat nog (gfx kaart staat op 90%, cpu op 100% ingesteld - niet overklokt).

edit: Ik zie bij DENIS nu 1 berekeningsfout. Zien jullie dit wel eens?

[ Voor 15% gewijzigd door Tao op 03-03-2024 12:37 ]

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:34:
Bij mij draaien de fans op een lage stand - geluid hoor ik amper, en de temps zijn niet hoger dan normaal :?
Misschien komt dat nog (gfx kaart staat op 90%, cpu op 100% ingesteld - niet overklokt).

edit: Ik zie bij DENIS nu 1 berekeningsfout. Zien jullie dit wel eens?
Rekenfoutje kan wel eens voorkomen. Als het vaker gebeurt (over lange periode meer dan 1% van het werk) is het mss een stabiliteitsprobleem van je PC?

Welke client gebruik je voor je GPU? Want met de CUDA client werd de GPU hier ook niet warm, met de OpenCL wel. Maar de productie is ook 4 tot 5x hoger, dus dat is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

BlueTooth76 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Rekenfoutje kan wel eens voorkomen. Als het vaker gebeurt (over lange periode meer dan 1% van het werk) is het mss een stabiliteitsprobleem van je PC?

Welke client gebruik je voor je GPU? Want met de CUDA client werd de GPU hier ook niet warm, met de OpenCL wel. Maar de productie is ook 4 tot 5x hoger, dus dat is prima.
Neej, ik draai DENIS naast Folding :)
Maar heb nu een klein uurtje DENIS draaien en heb 1 fout resultaat gezien. Zal het even in de gaten houden of dat vaker gebeurt.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:50:
[...]

Neej, ik draai DENIS naast Folding :)
Maar heb nu een klein uurtje DENIS draaien en heb 1 fout resultaat gezien. Zal het even in de gaten houden of dat vaker gebeurt.
Oh ja, tuurlijk, ik vergat even dat je geen RC5 draaide.
RC5 draait een stuk warmer op m'n RTX4080 dan Folding hier, dus vandaar.
En met een ThreadRipper 3970x in dezelfde behuizing stook je dan aardig wat Watts weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoToP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 12:24
Wat is redelijk betreft de settings:
Store at least xx days of work
Store up to an additional xx days of work

Bij DENIS@home?

-edit-
Thanks voor de antwoorden.
Ik heb hem op 2.0 /0.5 staan.
en met 16 cores heb ik nu 521 taken gekregen. Dat zou ongeveer in 38 uur op moeten zijn. Dus ik krijg er inderdaad al minder. Prima! d:)b

[ Voor 42% gewijzigd door YoToP op 03-03-2024 15:01 ]

Me think, why waste time say lot word, when few word do trick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

YoToP schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:16:
Wat is redelijk betreft de settings:
Store at least xx days of work
Store up to an additional xx days of work

Bij DENIS@home?
Ik heb het nu op 2,5 en 0,5 staan.
Gezien de gemiddelde deadlines van het werk zou dat redelijk overeen moeten komen.

Vroeger bij Seti@home had je deadlines die 10 of 14 dagen in de toekomst lagen, dan kon je rustig een flinke voorraad aanleggen voor als ze er weer eens uit lagen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59
Ook RC5-RC72 aangezet maar hoe stel ik een naam / team in ?
@BlueTooth76 bedankt voor het antwoord
BlueTooth76 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:39:
[...]

Ik zou voor deze gaan: [x86/OpenCL] | v2.9112.521 | 2016-06-13
Die is op mijn Nvidia kaarten zo'n 4 tot 5x sneller dan de CUDA versie.

Link staat hier: https://www.distributed.net/Download_clients

Na het uitpakken start je "dnetc.exe".
Dan vul je een e-mail adres in waar je op wil registreren, save en exit.
En dan nogmaals "dnet.exe" starten en hij gaat draaien.

Na 24 uur kan je een wachtwoord aanvragen.
Als je je e-mail adres invult bij de "participants search" op https://stats.distributed.net/projects.php?project_id=8 en op het gevonden resultaat klikt dan krijg je daar stats en een link met "send password" ofzoiets.

Dan vraag je een wachtwoord aan, dat krijg je binnen op je eerder ingevulde e-mail adres.

Vervolgens kan je daar je weergegeven naam aanpassen, in mijn geval "BlueTooth76 DPC".
Dan nog Dutch Power Cows joinen en je bent klaar.

Maar dat kan pas na 24 uur dus.

[ Voor 90% gewijzigd door DaMoUsYs op 03-03-2024 14:41 ]

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkM2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09-2024
@YoToP
Je krijgt een maximum aantal wu’s.
Op een systeem van 30 threads krijg je maximaal zo’n 1000 wu’s.
Als dit maximum bereikt is verstuurt je PC bij iedere contact met de server het volgende bericht: Not requesting new tasks: too many runnable tasks.
De tijd van systemen met een werkbuffer van 14 dagen ligt gelukkig ver achter ons :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:33:
Ook RC5-RC72 aangezet maar hoe stel ik een naam / team in ?
@BlueTooth76 bedankt voor het antwoord

[...]
Wachten tot morgen, dan kun je wachtwoord aanvragen en alles instellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
@Damic dat had ik al begrepen inderdad.
Alleen voor DENIS heb ik nu 100% ingesteld, er zijn ook netjes 16 taken bezig.
Maar wel maar 30% CPU gebruik ?
Enig idee hoe ik dat omhoog kan krijgen ?
RC5 draait volgens mij alleen op de GPU met de dnetc-win32-x86-opencl client (RX 5500 XT)

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@DaMoUsYs Yes die RC5 client is alleen gpu's. Voor boinc staan je Computing preferences goed? Nog andere projecten bezig?

[ Voor 12% gewijzigd door Damic op 03-03-2024 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Lijkt mij wel, vind het alleen wel vreemd dat er nog WCG boven staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiWAyqrU5ZHcZqytdzrfh23LFzU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nIchV4XbW4tWszDBYqkk5vFs.png?f=user_large

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Heb je WCG suspended onder projecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Die is verwijderd in BAM! en staat ook niet meer in BOINC

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dan weet ik het niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Over het algemeen kan het denk ik ook geen kwaad om in BOINC onder "Tools" even de "CPU Benchmark" te draaien.

Standaard staat de performance van je CPU ("floating point speed" en "integer speed") op 1 billion ops/sec en dat is in de praktijk, bij moderne CPU's, vele malen hoger.

Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties niet het maximale werk krijgt als het project denkt dat je CPU niet sneller is dan dat.

Na het draaien van de benchmark (duurt zo'n 25-30 seconden) gaat BOINC vanzelf weer verder met z'n taken.

Maak nog wel even handmatig contact met het project (in BOINC is dat de "Update knop" onder tabblad "Projects"), dan wordt de snelheid ook bij de eigenschappen van je computer aangepast (op de DENIS@Home site, onder "Computers on this account" staat dat onder "Details" bij iedere host).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

DaMoUsYs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:56:
Lijkt mij wel, vind het alleen wel vreemd dat er nog WCG boven staat

[Afbeelding]
Misschien iets uit een .config file...?

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik krijg RC5 toch niet lekker werkend in emulatie, telkens de melding 'Packet was from a different user/core/client cpu/os/build.' Dennis werkt hoe dan ook niet helaas, denk dat ik dit jaar niet echt wat kan bijdragen. toch gelukt.. performance nog geen idee maar het loopt.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2024 15:45 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

BlueTooth76 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:32:
Over het algemeen kan het denk ik ook geen kwaad om in BOINC onder "Tools" even de "CPU Benchmark" te draaien.

Standaard staat de performance van je CPU ("floating point speed" en "integer speed") op 1 billion ops/sec en dat is in de praktijk, bij moderne CPU's, vele malen hoger.

Ik kan me voorstellen dat je in bepaalde situaties niet het maximale werk krijgt als het project denkt dat je CPU niet sneller is dan dat.

Na het draaien van de benchmark (duurt zo'n 25-30 seconden) gaat BOINC vanzelf weer verder met z'n taken.

Maak nog wel even handmatig contact met het project (in BOINC is dat de "Update knop" onder tabblad "Projects"), dan wordt de snelheid ook bij de eigenschappen van je computer aangepast (op de DENIS@Home site, onder "Computers on this account" staat dat onder "Details" bij iedere host).
Heb dat net even bij mijn PC gedaan, alhoewel de prognose van de verwerkingstijd goed was.
Las overigens dat ik gemiddeld 720 puntjes/WU kreeg. Ben benieuwd of dat morgen ook zo zal zijn.

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Juist Benchmark:
03/03/2024 15:44:32 | | Benchmark results:
03/03/2024 15:44:32 | | Number of CPUs: 31
03/03/2024 15:44:32 | | 5331 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
03/03/2024 15:44:32 | | 25319 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
AMD 5950X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@Damic welke cpu?
Dit doet een Arm v8.2 cpu @3Ghz (core power level < 2 Watt) :
code:
1
2
03-Mar-2024 15:43:19 [---]    9294 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
03-Mar-2024 15:43:19 [---]    243144 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Oh ja, in de log geeft hij het idd anders weer dan op de site.

3/3/2024 3:51:04 PM | | Number of CPUs: 30
3/3/2024 3:51:04 PM | | 4881 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
3/3/2024 3:51:04 PM | | 23264 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
3/3/2024 3:51:05 PM | | Resuming computation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:50:
@Damic welke cpu?
code:
1
2
Met zoveel performance tegen zo'n laag stroomverbruik maakt het je niet arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:50:
@Damic welke cpu?
code:
1
2
Ja dat is ARM he, is dat die grote cpu?
AMD 5950X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:53:
[...]
AMD 5950X
Hier ook 5950X maar dan wel de PBO op 120 / 100 / 100.
Het is m'n media-center en die staat in een kast (waar wel enkele 1.000rpm fans in zitten) maar vol gas wordt dat wel wat te warm. Het kan wel koeler maar dan heb ik weer teveel lawaai ;)

[ Voor 29% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Ja, onderhand al weer een oudje Ampere Altra Max (maar 4 cores toegewezen op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:54:
[...]

Ja, onderhand al weer een oudje Ampere Altra Max (maar 4 cores toegewezen op dit moment).
Ja maar blijft wel een monster als je zit wat high end cpu's nu doen.
DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:34:
Ik krijg RC5 toch niet lekker werkend in emulatie, telkens de melding 'Packet was from a different user/core/client cpu/os/build.' Dennis werkt hoe dan ook niet helaas, denk dat ik dit jaar niet echt wat kan bijdragen. toch gelukt.. performance nog geen idee maar het loopt.
Je kan de client instellen om de keys/sec te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Door de benchmark zit ik wel op 40%
Zou het te maken kunnen hebben met HyperThreading ?
Of hoe je dat noemt bij AMD :P

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
DaMoUsYs schreef op zondag 3 maart 2024 @ 16:10:
Door de benchmark zit ik wel op 40%
Zou het te maken kunnen hebben met HyperThreading ?
Of hoe je dat noemt bij AMD :P
SMT (Simultaan Multi Threading) nee want hier werkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
@DukeBox
code:
03-Mar-2024 15:43:19 [---] 9294 floating point MIPS (Whetstone) per CPU
03-Mar-2024 15:43:19 [---] 243144 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
Je kunt Windows , Linux, of OSx metingen van Boinc niet rechtstreeks met elkaar vergelijken.
Hetzelfde systeem zal met Boinc onder Windows een lagere score geven dan onder Linux.

Daarom zijn een aantal projecten naar een vaste credit waarde per berekende WU gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 11:51:
@A-Jay zou het kunnen dat de rc5 stats een beetje niet kloppen? hansR zou 745,786,932.40 punten hebben, maar in de echte stats zijn het x-ray dat daar in de buurt zit. Of moet er nog een reset gebeuren?

En we gaan dus dual draaien :D * Damic zwengelt zijn simrig aan.
Dan kunnen we concluderen dat de stats niet van deze URL opgehaald moeten worden :+
https://moowrap.net/team_email_list.php?xml=1&teamid=19

Het leek ook te mooi om waar te zijn, iemand bekend met welke URL de xml/json/whatever data op te halen is.

Gelukkig is dit toch het backup project }:O

[ Voor 13% gewijzigd door A-Jay op 03-03-2024 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 12:03

hansR

koffie zwart graag

Die score is inderdaad mijn moowrap score … niks mis mee toch? 😇

badges

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@A-Jay jup haal ze van de officiële stats niet van een wrapper dat extra punten geeft. Volgens mij heeft Dnet geen xml/json stats :( @ramonp kun je a-jay daar mee helpen :D

@hansR zou je wel willen he.

[ Voor 26% gewijzigd door Damic op 03-03-2024 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Hybrid stampede dus dit maal?
@KuuKe @Damic

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Bubbles schreef op zondag 3 maart 2024 @ 00:20:
Huh.. En toen deed m'n dnet client voor m'n GPU het ineens niet meer

[...]

Maar als ik dnetc -gpuinfo doe, krijg ik netjes alle gegevens van m'n videokaart te zien. :?

[...]
Dat was dus ook wat er al die tijd met mijn GPU client loos was. Map in het register weggegooid en er staat nu een 3070 TI te grazen op RC5 }:O

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Dat klopt als een Prius.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Ik krijg bij opencl:

[Mar 03 12:27:31 UTC] 2 crunchers ('a' and 'b') have been started.
|
[Mar 03 12:27:33 UTC] Error building cl program on device 1
[Mar 03 12:27:33 UTC] Error code -11, message: Program build failure
[Mar 03 12:27:33 UTC] Build log returned 16263 bytes

Morgen maar eens uitzoeken

[ Voor 5% gewijzigd door hansR op 03-03-2024 21:20 ]

badges

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

A-Jay schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:21:
Het leek ook te mooi om waar te zijn, iemand bekend met welke URL de xml/json/whatever data op te halen is.
Het is voor mij alweer 15 jaar geleden of zo dat ik stampede stats ervoor maakte maar ik haalde user history toen op met:
code:
1
https://stats.distributed.net/participant/phistory_raw.php?project_id=8&id=480183

Vroeger draaiden we een proxy om makkelijk eigen (real time) stats te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:53:
[...]

Het is voor mij alweer 15 jaar geleden of zo dat ik stampede stats ervoor maakte maar ik haalde user history toen op met:
code:
1
https://stats.distributed.net/participant/phistory_raw.php?project_id=8&id=480183
Ik zie idd ook data van mezelf als ik m'n ID invul.

https://stats.distributed.net/participant/phistory_raw.php?project_id=8&id=605062

Verder dan "MSX Basic 1.0" ben ik nooit gekomen dus aan mij heb je weinig :+

[ Voor 19% gewijzigd door BlueTooth76 op 03-03-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkM2
Oei, de stampede staat op het punt om te beginnen maar de Denis taakjes zijn al weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

HenkM2 schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:52:
Oei, de stampede staat op het punt om te beginnen maar de Denis taakjes zijn al weer op.
Ik zie in mijn logboek 'project servers may be temporarily down'.
En ik heb nog voor zo'n 1,5 dag WU's in m'n cache.

Diablo3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:58:
[...]

Ik krijg het vermoeden dat de servers iedere avond rond deze tijd even down gaan want dit is de 4e avond op rij, ook gisteren gebeurde het.

Misschien draaien ze een back-up / snapshot en zetten ze alle services op dat moment tijdelijk uit.
De FOK! servers doen dat ook rond 3:30 's nachts. Hoe ik dat weet? ... Nou, eh... }:O

}:O We zijn los! }:O

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/1d/04/c4/1d04c40065f52542a5b2a50a085ae0e1.gif

[ Voor 23% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-03-2024 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ah oke. Heeft misschien ook met de statsserver(s) te maken(?)
BlueTooth76 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 00:01:
[...]
.............................
De FOK! servers doen dat ook rond 3:30 's nachts. Hoe ik dat weet? ... Nou, eh... }:O
:)

[ Voor 67% gewijzigd door Tao op 04-03-2024 00:06 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op zondag 3 maart 2024 @ 23:58:
[...]

Rond 1:05 was DENIS weer online en er zijn nu 0 taken beschikbaar.
Hopelijk komt daar snel weer wat bij.

[ Voor 11% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-03-2024 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkM2
Inderdaad, hij is er weer.
Maar nog steeds geen nieuw werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
hansR schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:19:
Ik krijg bij opencl:

[Mar 03 12:27:31 UTC] 2 crunchers ('a' and 'b') have been started.
|
[Mar 03 12:27:33 UTC] Error building cl program on device 1
[Mar 03 12:27:33 UTC] Error code -11, message: Program build failure
[Mar 03 12:27:33 UTC] Build log returned 16263 bytes

Morgen maar eens uitzoeken
Opgepast als je een igpu hebt, dan neemt hem die mee :D

Nou DENIS heeft hier nog genoeg werk dus, loopt wel vlot. Maar servers hebben geen werk mee :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Uit het forum van DENIS op 5 feb:

Hi Jay,
While we are preparing the new simulations, we are testing some modifications in the optimization algorithm. In particular, the ones related to ORdInc, are working quite well. The differences are related on how we modify the region in which we look for new combinations of parameters. In the original one, we reduce the zone if the approximation was bad, and we increase if a parameter was in the limit of the region. In the ORdInc, we are also increasing if the approximation is really good. The smallest error has been found with this new approximation, but this result needs to be validated out of the optimization... we need to be cautious

By now, not, WU will not be highly produced yet.

Best,
Jesús.

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansR

hansR

koffie zwart graag

Damic schreef op maandag 4 maart 2024 @ 06:33:
[...]
Opgepast als je een igpu hebt, dan neemt hem die mee :D

Nou DENIS heeft hier nog genoeg werk dus, loopt wel vlot. Maar servers hebben geen werk mee :(
"-devicenum 2" doet wonderen 8) , thnx _/-\o_

badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Nou, m'n cache bevat nog genoeg hooi voor de koeien, maar fijn is het natuurlijk niet als er velen van ons niets krijgen :(
Enige ETA wanneer dit verholpen is? Hoe lang duurde dit een vorige keer b.v.?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Tao schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:49:
Nou, m'n cache bevat nog genoeg hooi voor de koeien, maar fijn is het natuurlijk niet als er velen van ons niets krijgen :(
Enige ETA wanneer dit verholpen is? Hoe lang duurde dit een vorige keer b.v.?
"Verholpen" zal het niet zijn. Er komt vast weer een batch werk die ook opdroogt.
Maar gelukkig gaan de GPU's wel door op RC5.

Het is niet voor niets een hybride Stampede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
DukeBox schreef op zondag 3 maart 2024 @ 21:53:
[...]

code:
1

Vroeger draaiden we een proxy om makkelijk eigen (real time) stats te maken.
Ook enig idee waar je in raw modus de leden van een team kan ophalen?
Ze hebben op hun site een hoop staan, maar niks over stats endpoints ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

In verband met "oververhitting" (kon niet het gewenste PBO vermogen draaien) van de ThreadRipper even 2 computers omruilen tussen woning en garage zou niet al te ingewikkeld moeten zijn.

Tot je tegen de schakelaar van de verdeelsteker stoot en er 3 computers in 1 klap uit gaan :X

En dan zet je, enigszins geïrriteerd over je eigen onhandigheid, die schakelaar weer aan en dan gebeurt het onvermijdelijke... de automaat vliegt eruit waardoor ook je back-up NAS uit staat en het ineens donker is op de zolder van de garage.
Dan keuvel je terug naar de woning, schakelaar weer om, voedingen stuk voor stuk aan, NAS weer aan, PC's aan en remote nog even alles opstarten..

En dan zit je op de bank, loop je alles na en kan je 1 PC niet bereiken want die staat nog werkloos op de vloer in de garage en moest juist terug naar de woning }:O

Alles draait gelukkig weer }:O

[ Voor 30% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-03-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
* Suicyder ziet in gedachten een paar patchkasten met apparatuur bij @BlueTooth76 op de zolder

Ik ben blij met de 3900X die nog even door draait, ik twijfel nog of ik de RX 6800 wel op RC5 ga zetten of niet. Potentieel de 5600X mediacenter nog als er genoeg werk gaat komen voor DENIS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Suicyder schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:14:
* Suicyder ziet in gedachten een paar patchkasten met apparatuur bij @BlueTooth76 op de zolder

Ik ben blij met de 3900X die nog even door draait, ik twijfel nog of ik de RX 6800 wel op RC5 ga zetten of niet. Potentieel de 5600X mediacenter nog als er genoeg werk gaat komen voor DENIS.
Het scheelt niet alles :+

Het zijn al oude foto's uit 2018 maar zo hangt het er ongeveer bij:

Zolder woning:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JXXkiAD.jpg

Zolder garage:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LyI3Muu.jpg

Inmiddels is de NAS uit de woning doorgeschoven naar de garage en is deze nu de back-up NAS.
De switches zijn al vervangen door 10GBit en 2.5GBit versies.
Maar qua indeling is het nog wel aardig hetzelfde.

De mediaconverters voor de glasvezelkabel tussen woning en garage moet ik nog wel upgraden maar dat heeft geen haast. De back-up wordt er niet veel sneller van (al getest met een tijdelijke netwerkkabel), Synology is daar zelf de bottleneck. En aangezien er verder alleen maar signalen van de omvormers, warmtepomp en wat pakketjes voor BOINC en RC5-72 overheen gaan heb ik die snelheid ook niet nodig.

Er hangt ook nog een Ruckus Unleashed R510 accesspoint in de nok maar die heeft sowieso maar een 1Gbit aansluiting.

[ Voor 38% gewijzigd door BlueTooth76 op 04-03-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoToP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 12:24
Er valt mij op dat mijn Ryzen 3800XT consistent ~4075 seconden doet over een WU.
Ik draai Manjaro Linux. Host Info
Als ik dat vergelijk met de computers die dezelfde taken uitvoeren, dan zie ik dat een Windows PC in dit in aanzielijk minder tijd doet:
17617827 Ryzen 7 3800XT 8-Core
17618396 Ryzen 7 5950X 16-core
17617758 Ryzen 7 5700X 8-Core
17617900 Ryzen 7 5700X 8-Core
Ja het zijn nieuwere processoren dan die van mij, maar zo'n groot verschil?

Als ik naar taken kijk die beide naar een Linux bak zijn gestuurd, dan zie ik ook daar een verschil, terwijl mijn processor sneller moet zijn. Zowel singel-core als multi-core
Ik deel veel taken met deze host
17618399
17618397
17618225

-EDIT-
Okee, met een i5-7500 vergelijken is niet eerlijk, deze heeft geen HT, dus draait maar 4 WU parallel, ik met SMT 16... terwijl ik maar 8 cores heb. De 3800XT zal er waarschijnlijk langer over doen per WU door SMT dan zonder SMT...

Iemand een idee hoe dit kan? ik zal vanavond (Als er nieuwe taken zijn) even een dagje op Windows draaien, maar liever niet :+

@Suicyder Ja precies, beide Windows bakken doen er lager dan 3000 seconden over. groot veschil...
17664078

-EDIT-
Conclusie: gewoon even zelf vergelijken met Windows, want mijn Linux vergelijking gaat niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door YoToP op 04-03-2024 14:26 ]

Me think, why waste time say lot word, when few word do trick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Ik heb last van iets waar ik hoop dat men mij kan helpen.

Het is mij opgevallen dat zodra een WU 100% is en geüpload wordt, de CPU daarna standaard even 5s ofzo suspended wordt, volgens BOINC omdat er teveel gebruik is buiten BOINC om, maar usage komt niet boven de 5% buiten BOINC om, niet in task manager, niet in Ryzen Master. Kan mij niet indenken dat het de bedoeling is en weet niet of mijn 3900X het continue verspringen van interne temps (hij duikt naar 35-40 graden en stijgt dan weer naar 70-75 steeds) zo leuk vind.

edit:
@YoToP
37278869
Hier een random taak op mijn 3900X @ W11, de CPU is zo in ieder geval meer vergelijkbaar, draait ook zonder OC onder een Arctic Liquid Freezer II - 280mm

[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 04-03-2024 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:20
Damic schreef op zondag 3 maart 2024 @ 20:39:
@A-Jay jup haal ze van de officiële stats niet van een wrapper dat extra punten geeft. Volgens mij heeft Dnet geen xml/json stats :( @ramonp kun je a-jay daar mee helpen :D

@hansR zou je wel willen he.
Dnet heeft inderdaad geen xml/json stats.
Ik haal ze gewoon van de stats website van dnet (https://stats.distributed.net/projects.php?project_id=8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Suicyder schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:18:
Ik heb last van iets waar ik hoop dat men mij kan helpen.

Het is mij opgevallen dat zodra een WU 100% is en geüpload wordt, de CPU daarna standaard even 5s ofzo suspended wordt, volgens BOINC omdat er teveel gebruik is buiten BOINC om, maar usage komt niet boven de 5% buiten BOINC om, niet in task manager, niet in Ryzen Master. Kan mij niet indenken dat het de bedoeling is en weet niet of mijn 3900X het continue verspringen van interne temps (hij duikt naar 35-40 graden en stijgt dan weer naar 70-75 steeds) zo leuk vind.

edit:
@YoToP
37278869
Hier een random taak op mijn 3900X @ W11, de CPU is zo in ieder geval meer vergelijkbaar, draait ook zonder OC onder een Arctic Liquid Freezer II - 280mm
Even testen door 1 core (of 1 thread) te reserveren voor andere taken en kijken hoe dat gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
BlueTooth76 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:48:
[...]

Even testen door 1 core (of 1 thread) te reserveren voor andere taken en kijken hoe dat gaat?
Het gebeurd ook bij maar 4 taken op de lijst (buffer is ondertussen leeg gelopen :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

A-Jay schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:49:
Ook enig idee waar je in raw modus de leden van een team kan ophalen?
Nee, helaas, in die tijd gaf iedereen zijn ID door om er stampede en subteam stats voor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Benieuwd of er begin van de avond weer werk is. Misschien doet die "Jesus" het erbij als hobby na z'n werk ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkM2
Vanaf vanmiddag ca. 15.00 uur zijn er weer wu's bij Denis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

HenkM2 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:26:
Vanaf vanmiddag ca. 15.00 uur zijn er weer wu's bij Denis _/-\o_
Vreemd. Ik kreeg de hele dag door voor elke geuploade WU een vervanger.
Vanaf gisteren al 8)7

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Tao schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Vreemd. Ik kreeg de hele dag door voor elke geuploade WU een vervanger.
Vanaf gisteren al 8)7
Wel vreemd als heel de rest hier droog staat. Weet je zeker dat je aan het goede project mee doet? ;)

edit: heb ook weer een handvol WU's gekregen

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 04-03-2024 17:32 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

MadMarky schreef op maandag 4 maart 2024 @ 17:31:
[...]

Wel vreemd als heel de rest hier droog staat. Weet je zeker dat je aan het goede project mee doet? ;)

edit: heb ook weer een handvol WU's gekregen
Ik draai DENIS@Home op de CPU en Folding op gfx, dus denk van wel. :)
De hoeveelheid WU's in m'n cache is de hele dag dezelfde geweest.
Draai overigens niet helemaal voluit: heb 27 v/d 32 draadjes aan; dat gaat beter met hybride stampede.

[ Voor 20% gewijzigd door Tao op 04-03-2024 17:49 ]

Diablo3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Er staan nu zelfs weer 132.000 verse WU's klaar. Als het zo wat door rommelt en je de lokale wachtrij niet te klein maakt dan zouden we van batch naar batch moeten kunnen doorwerken.

Het valt me mee dat de netbeheerder nog niet gebeld heeft wat er aan de hand is. M'n stroommeter draait zo snel dat de lagers er bijna uitlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@BlueTooth76 haja geen zon :( zou je beter ook batterijen bijzetten al is het maar voor een maand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
BlueTooth76 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:02:
Er staan nu zelfs weer 132.000 verse WU's klaar. Als het zo wat door rommelt en je de lokale wachtrij niet te klein maakt dan zouden we van batch naar batch moeten kunnen doorwerken.

Het valt me mee dat de netbeheerder nog niet gebeld heeft wat er aan de hand is. M'n stroommeter draait zo snel dat de lagers er bijna uitlopen :P
Morgen in de krant "Politie doet inval in *vulhieradres in", blijkt miningfarm (slimmer zijn ze daar toch niet) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Damic schreef op maandag 4 maart 2024 @ 18:44:
@BlueTooth76 haja geen zon :( zou je beter ook batterijen bijzetten al is het maar voor een maand :+
Vind het zelf wel prettig dat het nog vrij koud is buiten. Nu is 400w extra verwarming onder het bureau helemaal prima maar in de zomer zit ik daar niet op te wachten :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Zo de custom scraping stats voor RC5-72 draaien, morgen even kijken of de logica ook werkt zoals ik hoop, met het aanmaken van records.

Wat de stampede stats betreft, we doen blijkbaar een hybride stampede. De pagina's voor de stampede project scores staan nog niet klaar. (Scores zitten wel in de DB)

@KuuKe @Damic
Maar gaan we de score's van RC5-72 combineren met de scores van Dennis@Home?
Gaan we gewoon dubbele stats posten?
Als we het gaan combineren wat is dan de weeging tussen de scores 1 op 1 of 1 om 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Gewoon 1 op 1. 1 punt is 1 punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Topicstarter
Ik weet even niet wat het handigste is. Als we de stats combineren zonder weging dan hebben we voor de normale RC5- en DENIS@home-stats nog altijd de reguliere aan te pakken.

Geen idee hoe het uitpakt als je het 1 op 1 gaat doen. Mij is het om het even, heb ook geen moeite met dubbele stats. Speel al de hele dag met cijfertjes, deze kunnen er ook nog wel bij ;)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Damic schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:56:
Gewoon 1 op 1. 1 punt is 1 punt.
Dus waar ik op een dag 300.000 RC5 stats units wegkauw met mijn 3070 doe ik die 20K(?) van Denis er een beetje voor spek en bonen bij?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
MadMarky schreef op maandag 4 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Dus waar ik op een dag 300.000 RC5 stats units wegkauw met mijn 3070 doe ik die 20K(?) van Denis er een beetje voor spek en bonen bij?
Dit dus...

Mijn 1e blik leek het een 1 op 20 verhouding te zijn qua scores die mensen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Of een aantal Stampede punten op basis van positie bij de projecten tijdens de stampede?

Dus iemand die in de stampede stats op #2 staat bij RC5-72 en #5 bij Dennis krijgt:
RC5-72 = 175 punten
Dennis = 100 punten
--------------------
Totaal = 275 punten totaal

code:
1
2
3
4
5
6
7