Het niveau op GoT en MSN-jeugd die T.net bestormt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het beste is dus om gewoon dat soort topics te negeren en te TR'en :) Ik vind het interessanter om te discussieren over hoe we de gebruikers zover krijgen om niet in dat soort topics te reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gunner schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:15:
Volgens mij is het wel bestormd en niet bestormt, volgens mijn Van Dale iig :)

[...]
Zucht? En dan klagen over jeugd en spelling?

De jeugd loopt --> De jeugd bestormt. Bestormd is een voltooid deelwoord, zoals in "De jeugd heeft GoT bestormd".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Maar ik snap nu het probleem niet? De topics zijn toch op slot gezet? Ik snap best dat je iets wilt bespreken in LA (ook al is het onderwerp al meerdere keren voorbij gekomen), maar we handelen er al naar door de topics te sluiten. Wat is er mis met dit handelen? Had de moderator het anders aan moeten pakken, moet er beleid aangepast worden... hell, verwacht je dat we gaan screenen op taalgebruik bij registratie? ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
CodeCaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:22:
Zucht? En dan klagen over jeugd en spelling?
Wat is je punt nu precies? Dat de topic titel niet klopt? Een aantal mensen hebben aangeven dat het niet klopt, is aangepast via een TR. Nu weet ik het wel. :O

Een foutje is menselijk en nee ik ben absoluut geen spel held op gebied van D en T, so shoot me. Maar als ik complete MSN achtige topics zie van gebruikers die nog koud van school af zijn of er zelfs nog opzitten, dan is dat wel te triest voor woorden.

Dus ik vind het nogal kinderachtig van je om me op één foutje probeert te pakken!

Als je verder niets opbouwends te melden hebt, blijf dan lekker weg uit dit topic in plaats van hier te gaan zeurpieten terwijl je overduidelijk al de welbekende Spuit 11 aan het uithangen bent.
mOrPhie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:26:
Maar ik snap nu het probleem niet? De topics zijn toch op slot gezet? Ik snap best dat je iets wilt bespreken in LA (ook al is het onderwerp al meerdere keren voorbij gekomen), maar we handelen er al naar door de topics te sluiten. Wat is er mis met dit handelen? Had de moderator het anders aan moeten pakken, moet er beleid aangepast worden... hell, verwacht je dat we gaan screenen op taalgebruik bij registratie? ;)
Nee ik vind het prima dat die topics uiteindelijk op slot gaan. Maar het gaat me meer om de algehele tendens van nieuwe gebruikers die het niet zo nauw nemen met de meest elementaire spel regels, en ja Codecaster, dan mag je het D en T foutje wel weer inwrijven hoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 30-01-2007 11:48 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
BalusC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:19:
Het beste is dus om gewoon dat soort topics te negeren en te TR'en :) Ik vind het interessanter om te discussieren over hoe we de gebruikers zover krijgen om niet in dat soort topics te reageren ;)
Helemaal niet?
Zoiets als dit (eigen voorbeeld maar even) wil je liever ook niet zien?
(Even ter verduidelijking: ik heb het niet over reageren puur omdat de spelling van de poster in kwestie je niet aanstaat maar meer als side-note zoals ik het zelf probeerde neer te zetten.)
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:26:
Dus ik vind het nogal kinderachtig van je om me op één foutje proberen te pakken!
Trek het je niet aan. :)
Het verschil tussen de fouten die jij maakt (samen met veel anderen, ikzelf ook weleens) en de fouten die mensen maken zoals aangegeven in je topicstart zit 'm in het feit dat jij je best ervoor doet om een leesbare tekst te schrijven. Leestekens, hoofdletters, het is perfect leesbaar, of je nu ergens dt schrijft waar dat niet moet of niet. En als je het vervelend vindt dat je af en toe zelf d/t-foutjes maakt, dan ga je voor jezelf toch een keer die regels nalezen, maar voor ons hoef je het niet te doen. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Cyphax op 30-01-2007 11:44 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

mOrPhie schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:26:
Omdat de TS (net als ik overigens) zich zwaar verbaasd/irriteerd aan de gebruikte taal. Ik weet dat onderwijs zwaar uitgehold is, maar een beetje moeite en leestekens moet toch wel kunnen?

Als voorbeeld Game pc € 2500 dan kan je zeggen, ze leren het vanzelf, de ervaring blijkt anders.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:39:
Omdat de TS (net als ik overigens) zich zwaar verbaasd/irriteerd aan de gebruikte taal. Ik weet dat onderwijs zwaar uitgehold is, maar een beetje moeite en leestekens moet toch wel kunnen?
Wat kan men anders doen dan het er op wijzen, corrigeren en sluiten van dergelijke topics? Je irriteren aan iets waar je weinig aan kan doen is slecht voor je hart. Al wordt het nu wel als een halszaak neergezet, wat het eigenlijk niet is. Pas wanneer je er op gaat letten, dan zie je een verhoogte frequentie. Is het zo'n moeite om het naast je neer te leggen? Als je dat niet kunt dan moet je misschien maar niet meer op een openbaar forum komen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Nee ik vind het prima dat die topics uiteindelijk op slot gaan. Maar het gaat me meer om de algehele tendens van nieuwe gebruikers die het niet zo nauw nemen met de meest elementaire spel regels
Dat snap ik. Ik onderschrijf ook dat spelfouten en schrijfstijl soms een bron van irritatie kunnen zijn. Waar het mij om gaat is wat je met dit topic wilt bereiken. Wil je een oplossing voor het probleem, of awareness creeeren of iets anders?
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:39:
[...]

Helemaal mee eens. We zijn het echt met elkaar eens. Maar er is al beleid om hier mee om te gaan. Dergelijke topics worden gesloten met reden en uitleg. Het punt van het topic is dus een punt wat de crew met de gebruikers deelt, maar dat er al beleid op wordt gevoerd. Blijkbaar moet er dus iets veranderen aan het beleid, anders heeft dit topic geen echte zin. :)

Snap je een beetje waar ik heen wil?
Ik ben het met de TS eens, maar we voeren er al beleid op uit. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik vind het nogal kinderachtig van je om me op één foutje probeert te pakken!
Het is heel flauw, dat ben ik met je eens, maar als je een dergelijk topic opent dan is de kans groot dat mensen eerst gaan kijken of jij het wel goed doet. En een opvallende fout wordt dan "afgestraft". Iedereen maakt fouten, en dat wordt ook algemeen geaccepteerd denk ik, maar op het moment dat je openlijk ageert tegen beginnersfouten die gemaakt worden, zal men jouw post des te harder beoordelen. Net als MeNTaL_TO die meent dat het onderwijs is uitgehold, maar een zin daarvoor wel 2 tenenkrommende fouten maakt (dezelfde als in de topictitle).

Overigens ben ik het eens met mOrPhie; er is al tijden geleden vastgesteld dat het niet heel goed gaat met de manier waarop mensen topics starten, en daar is beleid voor. Wat kan dit topic toevoegen? Er is, naar mijn mening, wel een goed idee geopperd (het quiz concept), misschien zijn er nog andere ideëen? Zo niet, dan verzandt dit topic hoogstwaarschijnlijk in een klaagzang zonder werkelijk doel, en dat is waarschijnlijk niet erg nuttig. Want de kans dat de "overtreders" dit topic lezen en hun leven beteren lijkt me erg klein.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Cyphax schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:37:
Helemaal niet?
Zoiets als dit (eigen voorbeeld maar even) wil je liever ook niet zien?
Liever niet. Laat dat soort reacties bij voorkeur over aan de moderators. Daar zijn ze voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Han schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:12:
[...]

Wat kan men anders doen dan het er op wijzen, corrigeren en sluiten van dergelijke topics? Je irriteren aan iets waar je weinig aan kan doen is slecht voor je hart. Al wordt het nu wel als een halszaak neergezet, wat het eigenlijk niet is. Pas wanneer je er op gaat letten, dan zie je een verhoogte frequentie. Is het zo'n moeite om het naast je neer te leggen? Als je dat niet kunt dan moet je misschien maar niet meer op een openbaar forum komen.
Nee, als een tekst voor mij daardoor gewoon niet meer leesbaar is (want daar zijn leestekens voor bedoeld) , kan ik het gewoon niet negeren, een foutje maakt iedereen wel en dat vind ik ook geen probleem.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:19:
[...]

Het is heel flauw, dat ben ik met je eens, maar als je een dergelijk topic opent dan is de kans groot dat mensen eerst gaan kijken of jij het wel goed doet. En een opvallende fout wordt dan "afgestraft". Iedereen maakt fouten, en dat wordt ook algemeen geaccepteerd denk ik, maar op het moment dat je openlijk ageert tegen beginnersfouten die gemaakt worden, zal men jouw post des te harder beoordelen. Net als MeNTaL_TO die meent dat het onderwijs is uitgehold, maar een zin daarvoor wel 2 tenenkrommende fouten maakt (dezelfde als in de topictitle).
En wat heeft dat met leestekens te maken?
Je kan nog prima lezen wat ik bedoel, het gaat er niet om dat iemand perfect Nederlands moet schrijven. Ik weet dat ik daar tweemaal 2 een t had moet zetten ipv een d, maar maakt het daardoor totaal onleesbaar?
Oftewel, je bent aan het mierenneuken.

[ Voor 38% gewijzigd door MeNTaL_TO op 30-01-2007 12:33 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:24:
Oftewel, je bent aan het mierenneuken.
Je hebt alleen mijn commentaar op jouw post gelezen, maar niet wat ik daarboven schreef zeker. Ik zeg: als je commentaar hebt op de manier waarop er gecommuniceerd wordt hier op GoT, dan gaan mensen jouw post ook kritisch bekijken. Dat is precies wat ik deed. Als je geen commentaar wilt op je spelling in een topic als deze, dan moet je goed spellen, want je kan er donder op zeggen dat kritisch commentaar kritisch beoordeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
BalusC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:21:
[...]

Liever niet. Laat dat soort reacties bij voorkeur over aan de moderators. Daar zijn ze voor :)
Ik zal het in m'n achterhoofd houden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:32
Hij ziet het wel zo liever, maar dat betekend niet dat hij foutloos is.
Dat betekend imho dus dat hij best mag zeggen wat hij wil, ondanks dat hij zelf fout doet.
Hij is ook maar een mens...

[ Voor 15% gewijzigd door _eXistenZ_ op 30-01-2007 13:24 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit niet alleen bij deze website.
Ook bij profielen sites (Facebox en Redbox) is het een en al 14-16 jarig 'standaard' type jongeren.
Ik weet dat ik niet mag zeuren, en ik ben zelf 18 en word ook als zo iemand gezien maar het irriteert me mateloos.

HooiWs all3s GooEOd (zo'n types) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik verbaas me wel over deze discussie en dan een topic wat gelijktijdig in de HK loopt: Topic met de meeste modbreaks

Een user uit "de doelgroep" opent een slecht topic, een aantal mensen (blijkbaar ook deel van de doelgroep) reageert er slecht op, er komen modbreaks en een topicsluiting aan te pas om het geheel op orde te brengen, vervolgens wordt er een "zie mij eens stoer een n00b hebben gevonden" topic geopend door degene die de eerste slechte reply heeft geplaatst. Die modbreak kwam dan ook niet echt goed aan blijkbaar.

En dan vervolgens leuk een stel mods die met het topic gaan spelen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 30-01-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

FreezeXJ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:39:
Het enige dat je er eventueel aan kunt doen is een korte quiz maken voor je registreert, met als vragen : "waarvoor is een FAQ", en "wrom zouwe we dit nie lese?". Als ze daar doorheen komen doen ze in ieder geval moeite :+
Op zich een goed idee, maar het maakt GoT niet toegankelijker. GoT is al behoorlijk onvriendelijk tegen nieuwe users - aldus een vriend van mij die hier eens is gaan bladeren toen hij een nieuwe computer wilde samenstellen. Hij heeft afgezien zich hier te registreren en de vraag te posten toen hij de standaard reakties in elk topic las (wat heb je zelf al gedaan, utfs, lees de faq etc). Dat hij zich niet hier heeft geregistreerd is jammer, want hij zou wel degelijk een toegevoegde waarde voor onze community hebben gehad. Nu registreren alleen de door gunner beschreven breezah/msnners zich nog maar omdat het hen geen donder interesseert.

@pasta: "taal nasi"? -O-

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

johnnyv.nl schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:07:
Ik verbaas me wel over deze discussie en dan een topic wat gelijktijdig in de HK loopt: Topic met de meeste modbreaks

Een user uit "de doelgroep" opent een slecht topic, een aantal mensen (blijkbaar ook deel van de doelgroep) reageert er slecht op, er komen modbreaks en een topicsluiting aan te pas om het geheel op orde te brengen, vervolgens wordt er een "zie mij eens stoer een n00b hebben gevonden" topic geopend door degene die de eerste slechte reply heeft geplaatst. Die modbreak kwam dan ook niet echt goed aan blijkbaar.

En dan vervolgens leuk een stel mods die met het topic gaan spelen 8)7
Uiteraard gaan wij met het topic spelen. Althans, nu spreek ik iig even voor mezelf. :)

Het topic waar je naar refereert is in feite gewoon user-bashing, niets meer of minder. Het aantal mensen dat zich daar niet heeft weten in te houden is schrikbarend eigenlijk, vooral als je bedenkt dat Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics al 5 jaar oud is. Blijkbaar is het nog steeds nodig om daar naar te refereren, want de replies op een 'slecht' topic kunnen in feite best goed zijn, mits ze de topicstarter ook op weg helpen. Ik zie namelijk niet in wat replies als Night.Fade in "Game pc € 2500" doen om de topicstarter op weg te helpen, behalve hem/haar belachelijk te maken, wat dus een flame/troll is. :)

Het topic in de HK (waar johnnyv.nl naar wijst) is ongeveer van dezelfde strekking. Ik, en enkele andere mods ook zo te zien, proberen er dan een andere strekking aan te geven door in dat topic zelf te gaan kloten. Anders zou het niets anders zijn dan een 'lach hier $user die in de techfora een slecht topic opende uit' topic zijn, waardoor je dus weer terecht komt op het user-bashing.

Zo te zien is het blijkbaar nodig om zulke topics gewoon naar de TrashCan te verplaatsen, zo houdt je iig het gebash in andere threads ook weer weg. :/

[ Voor 22% gewijzigd door pasta op 30-01-2007 15:05 . Reden: tussenpostert ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:45
Zeg me alsjeblieft dat dat je dat expres deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zullen we het commentaar op elkaars spelling in dit topic aub gewoon weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:33
Grappig. Ik zit nu toch al een zestal jaar op tweakers en zie elke keer weer dat deze 'ervaring' terugkomt.

En het niveau is volgens mij in de laatste jaren echt niet naar beneden gegaan maar eerder omhoog. Ergeren doe ik me er niet aan en ik zal zelfs de beginnelingen proberen te helpen als ik zo'n voor mij 'simpele' vraag zie.

Zoals al eerder gezegd we zijn allemaal ergens begonnen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
WorkForce schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:19:
Zoals al eerder gezegd we zijn allemaal ergens begonnen.
Gedeeltelijk mee eens. Ik ben in 1999 begonnen met posten, toen GoT nog niet zo lang bestond. Je hoeft geen rocket-scientist te wezen om te kunnen beseffen dat er toen een andere cultuur heerste.

Ik bedoel, zoek maar eens op Mikroschoft op de Frontpage, en je zal nog rare dingen tegenkomen van mensen waarvan je dat nu niet meer verwacht :P

Ik kan me echt niet meer voor de geest halen hoe de tech fora er toen uitzagen, maar het niveau is in die bijna 7 jaar alleen maar gestegen, en de eisen aan de gebruikers ook. Ik geef dan ook direct toe dat m'n eigen posts ook niet van een allerhoogst niveau waren, maar MSN taal en dom taalgebruik bezigde ik toen niet. Dus het is in mijn optiek een MSN cultuur wat zich ook begint te wortelen op GoT waar maar moeilijk tegen op te treden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:33:
maar het niveau is in die bijna 7 jaar alleen maar gestegen, en de eisen aan de gebruikers ook.
Zou het kunnen dat daardoor de excessen meer opvallen nu? :)
(ik gooi maar een balletje op hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Wat ik hier achter alemaal lees licht niet zo zeer aan de leeftijd van de posters. maar aan (balkenende) Normen en Waarden.

Ik tik ook wel eens in MSN taal. tik soms gewoon weg wat sneller weg.
Anyeway. BrEeZhA taal hoort hier niet net als vage afkortingen in topic headers.

Dat men soms ff in tikt in plaats van even daar kan ik we mee leven echter door alleen maar een vraag of antwoord te geven in afkortingen, Daar zie ik toch liever terug in het regelement van T.net niet zo zeer om het te voorkomen. Maar bij posts die echt alleen maar MSN, FOK en Geenstijl taalstijl gebruik maken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sorry voor de eerdere aanval Gunner, maar ja...
<--

de grootste frustratie nu is idd mense die hun posts geen enkele aand8 geven,,,

hoofdletters kennen we niet meer net als leestekens.... ja die druk je aan het eind van de zin een paar keer in voor de duidelijkheid ``~~!!!

je zinnen na het typen nog eens nalezen???? verschil tussen ch en g wasda??? mensen die je op faqs wijzen omdat GoT geen dumpplek voor luie vragen is maar omdat er eigen inzet verwacht wordt uitschelden voor zeikerds1!!!! thats the way to go!!

Nou ja, na een paar keer hebben zulke mensen het hier toch wel weer gezien hier, "want die mensen op tweakers zijn zo onaardig". Ja, leer zoeken ofzo. En typen. En ja, het zijn vooral jongere mensen die dit gedrag vertonen. Doe je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Ik vind dat bij een topicstart (in het bijzonder, maar dit geldt ook voor reply's) die én in MSN-taal/geen interpunctie/onleesbaar is geschreven én niet echt getuigd van enige moeite de betreffende user wel tot aan zijn veters toe afgefikt mag worden. Als iemand een correct leesbare TS inelkaar heeft gezet maar niet een UTFS/RTFM heeft gedaan kan van mij een betere behandeling krijgen en een aantal pointers.

En als een user zijn leven niet betert na te zijn afgebrand en hier vervolgens nooit meer komt heb ik geen probleem mee. Zulke mensen ben ik (IMHO) liever kwijt dan rijk :)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er toch een beetje moeite voor gedaan is heb ik er respect voor.

En het omgekeerde is ook soms irritant: de users die denken dat ze altijd alles beter weten, en doen alsof anderen achterlijk/minder zijn. Soms snappen ze je gewoon de post niet, of begrijpen ze je anders en gaan ze al denigrerende replies maken. En soms zijn het ook wel slimme users die veel weten, maar ook die kunnen zich vergissen en hebben niet altijd gelijk.

Gewoon respect voor elkaar, en een beetje je best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Gedeeltelijk mee eens. Ik ben in 1999 begonnen met posten, toen GoT nog niet zo lang bestond. Je hoeft geen rocket-scientist te wezen om te kunnen beseffen dat er toen een andere cultuur heerste.

Ik bedoel, zoek maar eens op Mikroschoft op de Frontpage, en je zal nog rare dingen tegenkomen van mensen waarvan je dat nu niet meer verwacht :P

Ik kan me echt niet meer voor de geest halen hoe de tech fora er toen uitzagen, maar het niveau is in die bijna 7 jaar alleen maar gestegen, en de eisen aan de gebruikers ook. Ik geef dan ook direct toe dat m'n eigen posts ook niet van een allerhoogst niveau waren, maar MSN taal en dom taalgebruik bezigde ik toen niet. Dus het is in mijn optiek een MSN cultuur wat zich ook begint te wortelen op GoT waar maar moeilijk tegen op te treden is.
Dit kan ik helemaal beamen. Ik ben ongeveer even oud en evenvroeg begonnen als jij.

Het is wel zo dat tweakers nu een groter publiek trekt en ook mensen die helemaal niet weten hoe een PC werkt. Waren het eerst de die-hards, nu zijn het geinteresseerden. Het is ook allemaal veel massaler geworden (meer topics), maar om nu elke vier maanden te constateren dat het niveau zo aan het dalen is.. Ach.

Ouderen zullen het altijd over "de jeugd van tegenwoordig" hebben. Ik probeer dat zelf nooit zo te doen in elk geval :).
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:18:
Als er toch een beetje moeite voor gedaan is heb ik er respect voor.
Precies, dat vind ik ook. Zolang blijkt dat er moeite gedaan wordt, vind ik het al helemaal prima :).

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 31-01-2007 10:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ach, als we alle topics zouden moeten geloven hieromtrend zit het niveau allang onder het nulpunt, wordt er veel te streng én veel te slap gemodereerd, moeten we meer eisen stellen aan een topicstart of de topicstarter juist meer ruimte bieden.. Daarmee wil ik niet zeggen dat kritiek niet gewaardeerd wordt of dat draadjes omtrend dit onderwerp niets toevoegen, integendeel :) . Maar met de simpele 'constatering' dat het niveau achteruitholt kunnen we niet zoveel, oplossingen willen we zien! :P En eerlijkgezegd zie ik die in deze draad niet echt :) .

Met betrekking tot het taalgebruik zijn veel van de argumenten inderdaad uitgewisseld in Taalgebruik (alweer):
JHS schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:52:
Eerlijkgezegd denk ik dat er over het algemeen wel in voldoende mate tegen wordt opgetreden, en dat een TR effect genoeg zal hebben :) . Het moet natuurlijk niet zo zijn dat er echt gemodereerd gaat worden op spelfouten, dat zou een gevalletje baby met het badwater weggooien zijn. Ook denk ik dat het niet goed is om in topics te reageren op dat soort dingen, aangezien dat het topic een stuk in het negatieve trekt.

Maar als het het begrip van de inhoud gaat verstoren, dan is het een ander verhaal. Wat mij betreft zijn dan behulpzame opmerkingen wat dat aangaat geen probleem, net als bijvoorbeeld de suggestie om [code][/code] tags te gebruiken. En ook dan is moderatie / sturing denk ik ook een goede zaak.

Ik ben met je eens dat er soms niet wordt ingegrepen terwijl dat wel nodig is, bijvoorbeeld in het geval van users die elke zin op een nieuwe regel zetten. Dat soort dingen slippen er nu eenmaal helaas door. Je kan natuurlijk altijd een TR doen of een Schop een Modje topic openen.

edit:
Met betrekking tot zwaardere maatregelen: Als het in zo'n mate onleesbaar wordt dat de TS niet meer fatsoenlijk begrepen kan worden, dan lijkt mij dat het topic dan wel tijdelijk dicht kan. Maar in alle andere gevallen is meer 'onzichtbare' moderatie / sturing denk ik een beter idee :) .

Met betrekking tot de spellingschecker: Je kan mensen maar moeilijk verplichten dat te gebruiken, je kan moeilijk posts niet toelaten als ze niet voldoen aan de spelcheckregels, het is denk i.v.m. de load ook nog wel een probleem en als laatste is dat vooral iets wat mensen zelf moeten doen. Dus ik denk niet dat dat een heel goed plan is :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 06:53

McBoom

Broem

Ik denk dat er niet een structurele oplossing voor te vinden is. Een user die MSN/Breezahtaal bezigt mag van mij daarop gewezen worden door andere users (in nette bewoordingen), maar diezelfde users moeten er zelf ook om denken dat, zodra de ts op zijn taalgebruik gewezen is, ze reply's van dezelfde strekking gaan geven. Als de ts een beetje serieus is en op dit forum wil 'overleven' zal hij/zij de ts verbeteren en vanzelf doorkrijgen hoe het op dit forum in z'n werk gaat. Dus eigenlijk is het een kwestie van 'opvoeden' en zodra hij/zij de klapen van de zweep kent vanzelf een user wordt die binnen de 'mal' van GoT past. En zo niet, jammer dan dan gaan ze maak op Fok! zitten :P

Wat misschien wel een optie zou zijn is dat het topic in kwestie op slot gaat, waarbij de ts nog wel de mogelijkheid heeft de ts te wijzigen. De betreffende ts krijgt een DM met de reden van het op slot gaan en wordt op de FAQ gewezen en krijgt de mogelijkheid om de ts (en zijn/haar leven) te beteren. Natuurlijk zullen er wel eens topics tussendoor glippen, maar als users en mods samenwerken komen we met z'n allen tot een beter GoT :Y)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

In de onzin-fora zal het met eerlijkgezegd een worst wezen of iemand MSN-taal gebruikt, echter in tech-fora is het een groter probleem. Los van het feit dat het uitermate triest is als je niet meer in normale taal kan typen, is het ook uitermate onleesbaar. De reden dat ik de laatste tijd minder post in /13 is dat veel topicstarts van een dermate dramatische kwaliteit zijn, dat je met de beste wil in de wereld er soms niets van begrijpt. Dat ligt dan vooral aan interpunctie en het gebruiken van MSN-taal opzich is dan niet eens zo'n probleem.

Overigens vermeld het topic dat het hier gaat om MSN-jeugd, maar ik denk dat de aanwas van T.net vergelijkbaar is met de huidige gebruikers. Het probleem is alleen dat de MSN-taal-gebruikers dusdanig negatief opvallen, dat er in LA om de zoveel tijd deze topics boven komen drijven.

Als je je ergens aan ergert, dan plaats je een TR. De gebruikers bepalen in principe het niveau en de mods bepalen of het al dan niet toelaatbaar is en op het juiste niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Als je je ergens aan ergert, dan plaats je een TR. De gebruikers bepalen in principe het niveau en de mods bepalen of het al dan niet toelaatbaar is en op het juiste niveau is.
Dat is de manier om ermee om te gaan, plaatsen van een TR (desnoods een topic in Schop een Modje )
Zo doe ik het al jaren, ga niet proberen de topicstarter proberen te wijzen op zijn taalgebruik waardoor de topicstart niet meer leesbaar is.

En laat verder het topic met rust, scheelt een hoop ergernis.

Een slechte topicstart met slecht taalgebruik of opmaak vind ik een belediging voor de lezers :P

De topicstarter wil iets, en dat is informatie hoe een probleem op te lossen.

Dan moet hij ook duidelijk zijn in zijn uitleg.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 23:54
Dit is natuurlijk een continuing story dat op elk forum speelt. Iedereen is jong/onervaren geweest en heeft ooit zijn eerste stapjes op dit forum gezet. Nu ben jij misschien ouder/meer ervaren en je kan je misschien niet altijd verplaatsen in de denkwijze van nieuwkomers en denkt hé het niveau daalt.

Je kunt het ook anders zien, jij bent ouder geworden, hebt een ontwikkeling doorgemaakt en hebt dus andere inzichten en bent meer ervaren dan mensen die nieuw op een forum komen. Dus jouw niveau is gestegen danwel op den duur op een bepaald niveau blijven hangen.

Een forum heeft aanwas van nieuwe leden nodig en die moeten in het begin het één en ander leren. Dat heeft tijd nodig, maar na verloop van tijd worden ook zij ouder en wijzer. Ik zie daar persoonlijk niet zo'n probleem in, wees behulpzaam, wijs mensen vriendelijk op verbeterpunten en geef als ervaren lid het goede voorbeeld (de rest volgt vanzelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Zoals ik het hier nu lees ( en zelf ook ervaar ) is het gewoonweg niet de leeftijd die het probleem is maar de wijze van schrijven en topic reacties/openingen.

Idd waren "wij" ook allemaal jong, en moesten we het ook leren. Het grote verschil met "ons" toen, en de nieuwe aanwas nu, is het feit dat MSN taal en Breezer taal er gewoon nog niet was/gebruikt werd.
Zolang een user laat zien dat hij moeite heeft gedaan in zijn topic qua research, qua probleem omschrijving/oplossing en qua schrijfwijze, zal de meerderheid helpen ondanks het feit dat iemand mischien geen foutloos Nederlands schrijft.

Zie je daarintegen de nieuwe aanwas in Breezer taal of MSN met een hoop poespas berichten post zoals dat idd veel gebeurt de laatste tijd ( imo ), dan wordt er wel wat irritatie opgewekt bij de "gevorderde" user.

Ik ben het eens met de stelling om mensen bij aanmelding even een kleine uitleg/toets te laten doorlopen over het taalkundig verantwoord gedrag en gebruik wat hier op GoT wenselijk is. Een paar voorbeeldjes zoals het niet hoort: L33t M4n, die N13We V1sT4 blaat, blaat. En wat voorbeeldjes zoals het wel wenselijk is qua schrijfwijze. Ik denk dat dit probleem dan nog enigzinds kan worden getackled.

Maar ja, ieder zijn eigen 2 centen natuurlijk.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 23-09 23:21

BHQ

shaggy8675 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:25:
Ik ben het eens met de stelling om mensen bij aanmelding even een kleine uitleg/toets te laten doorlopen over het taalkundig verantwoord gedrag en gebruik wat hier op GoT wenselijk is.
*steekt hand omhoog*
Ook voor. Verschrikkelijk kinderachtig, maar het is een redelijke afschrikking voor breezah-jeugd en men weet meteen dat er ook -echt- een fatsoenlijke TS verwacht wordt. Toets gedaan en alsnog een baggertopic neerplanten? Dan kan de mod wijzen op de 'toelatingstoets'..

-edit- De kans dat er daadwerkelijk nieuwe users bijkomen die ook -echt- nuttige input hebben is bizar laag. of het moeten Arjan en Erik zijn :+

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 01-02-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat mensen die een waardevolle aanvulling kunnen zijn op 't forum ook afgeschrikt zullen worden door iets als een toets, omdat ze zullen denken "verschrikkelijk kinderachtig".
Een uitleg over wat we verwachten van nieuwe leden is er neem ik aan toch wel :P
(maar het is een tijdje geleden dat ik mij heb geregistreerd)

[ Voor 25% gewijzigd door Cyphax op 01-02-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien de eerste 10 posts automatisch een spellingschecker er doorheen laten gaan. Bij een groot aantal fouten kan je dan vermelden dat de lezers van GoT waarschijnlijk meer moeite voor je zullen doen als je in begrijpbaar Nederlands schrijft. Dan kan je meteen kort de andere richtlijnen aanstippen zoals research en minimale TS-inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Cyphax schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:53:
Ik ben eigenlijk een beetje bang dat mensen die een waardevolle aanvulling kunnen zijn op 't forum ook afgeschrikt zullen worden door iets als een toets, omdat ze zullen denken "verschrikkelijk kinderachtig".
Ik denk het juist niet. Gezien het nivo op het forum zal iemand die echt iets te melden heeft zich zonder geaarzel registreren om te kunnen posten. Mischien is het juist een aangename verrassing om te zien dat men er hier een redelijk "streng" gemoddereerd taalgebruik op na houd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Als je voor het eerst hier langskomt wil je niet dat je direct afgestraft word. Dan kan je beter opgevoed worden. Als iemand een stom of slecht topic opent kan je dan ook beter gewoon niet reageren, op mischien een na die uitlegt dat hij eerst na kan denken.

Dan of gaat het probleem vanzelf weg of de gebruiker gaat het begrijpen. En kan alles en iedereen gewoon hier zijn zonder gezeur van regeltjes en gezever. Dat doen ze al wel genoeg in de politiek.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
shaggy8675 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Ik denk het juist niet. Gezien het nivo op het forum zal iemand die echt iets te melden heeft zich zonder geaarzel registreren om te kunnen posten. Mischien is het juist een aangename verrassing om te zien dat men er hier een redelijk "streng" gemoddereerd taalgebruik op na houd?
Ik denk (en meer is het niet, mijn mening) dat er relatief weinig mensen echt zin hebben in zoiets, en tegelijkertijd heb ik het gevoel dat het eigenlijke probleem onbewust een beetje overdreven wordt. Dat maakt het idee in mijn ogen een beetje overkill voor het probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Dat mensen die zich registreren en hier nieuw zijn een topic kunnen openen zonder de regels te kennen kan ik me voorstellen. We hebben allemaal wel eens een topic geopened die zich niet aan de regels hield of een reply gepost die we beter niet hadden kunnen plaatsen. Dus als een nieuwe gebruiker een dergelijke fout maakt vind ik dat persoonlijk niet een heel groot probleem.

Maar het taalgebruik is om van te huilen en het valt me op dat bijna iedereen die niet fatsoenlijk kan spellen ook toevallig allemaal dyslectisch zijn. Nou sorry, maar iemand die dyslectisch is schrijft niet "slowdowns als k me pc aan het werk zet :S". Daar irriteer ik me wel mateloos aan en het is niet eerlijk voor mensen die echt dyslectisch zijn en moeite doen om een fatsoenlijke post te plaatsen. Het is denk ik gewoon niet duidelijk voor ze dat de gemiddelde GoTter hier verwacht dat je een bepaald denk- en inzetniveau hebt en toont, maar ook dat je algemeen beschaafd Nederlands typt. Ik ben zelf 20 jaar oud, heb heel lang MSN gebruikt maar dat is nooit een reden geweest om 'slang' te typen.

Maargoed, wat kun je er tegen doen? Wij, de users moeten toch wel duidelijk maken dat we wat meer inzet vereisen. Je kan niet verwachten dat de mods het maar doen, want zij zijn ook maar mensen en ik denk niet dat ze het alleen kunnen (met alle respect uiteraard). Je moet dan natuurlijk niet de TS gaan uitschelden dat ze fatsoenlijk moeten typen of op moeten donderen, maar wel gewoon duidelijk maken of ze fatsoenlijke posts kunnen typen. Tot zover mijn verhaal :P

[ Voor 3% gewijzigd door Oguz286 op 01-02-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

ja het is heel erg raar maar ik kan hierover mee praten.. zelf gebruik ik echt 10000 smily's in een verhaal. En ben daar ook achter dat dit helemaal niet echt nodig is. over het geval de nederlandse taal.. ja dat is wel zo. Jongeren krijgen op de MBO geen nederlands meer dus laten ze deze taal vallen. Ik zelf ben ook geen ster maar krijg gelukkig wel hulp van mede tweakers als er iets niet klopt in een zin.

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
carlino schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:52:
ja het is heel erg raar maar ik kan hierover mee praten.. zelf gebruik ik echt 10000 smily's in een verhaal. En ben daar ook achter dat dit helemaal niet echt nodig is. over het geval de nederlandse taal.. ja dat is wel zo. Jongeren krijgen op de MBO geen nederlands meer dus laten ze deze taal vallen. Ik zelf ben ook geen ster maar krijg gelukkig wel hulp van mede tweakers als er iets niet klopt in een zin.
Als je een spellingsfout maakt en iemand wijst je erop en je leert ervan, dan is dat prima :) Zo kan iedereen elkaars fouten verbeteren wat de leesbaarheid en onze kennis vergroot. Maar als iemand msn-taal gebruikt of alleen maar spellingfouten maakt, dan is dat heel erg storend (voor mij). Lijkt me gewoon het beste om elkaar op de foutjes erop te wijzen op een nette manier :)

Bijdeweg: ik ben zelf ook geen held in spelling, maar ik doe mijn best ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Oguz286 op 02-02-2007 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlino
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

wat ik irritant vind is het breezah gehalte :/ de mensen die breezah taal spreken worden gelijk uit mijn msn lijst gemieterd.. spelfouten kan ik mijn eigen nog wel in plaatsen iig :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat moeten jullie nu écht eens afleren... Please? (please please please). Hoe vaak ik me daaraan al ge-ergerd heb. Doe dat nu eens niet aub... Tenenkrullend...
over het geval de nederlandse taal.. ja dat is wel zo. Jongeren krijgen op de MBO geen nederlands meer dus laten ze deze taal vallen.
euhm... Kunnen jullie daar in het middelbaar onderwijs zelf jullie lessenpakket samenstellen? (12-18j) Ik heb nog al reacties gelezen die daarop lijken te wijzen maar dat kan ik nauwelijks geloven. Bij ons kan je wel globaal voor een richting kiezen, maar daar horen dan wel standaard vakken bij zoals Nederlands, Frans, Engels, Biologie enz.. Desnoods in mindere mate, met minder lesuren, maar toch genoeg om een basis te leggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je mag van geluk spreken als je op het MBO nog les krijgt in de Nederlands taal. Wij kregen het in het eerste jaar nog, en zelfs dan ging het alleen over de indeling van je sollicitatiebrief (geadresseerde bovenaan, dan plaats, datum, aanhef, inleiding, body, enz). Het tweede tot en met vierde jaar kregen we naast IT-gerelateerde vakken enkel Engels.

Maar maakt dat uit? De meeste fouten komen door luiheid, of het niet capabel zijn simpele regeltjes toe te passen. Een 'd' achter de stam plakken (hij verwijderd), of zelfs een 't' in de verleden tijd (hij werdt) ligt niet aan de mavo/havo/vmbo. Ook niet aan het MBO. Ook niet aan dyslexie. Dat ligt aan luiheid. Het toepassen van enkele zeer simpele regeltjes die je al sinds groep 3 ingestampt krijgt vereist heus geen Master in de Nederlandse taal, maar even nadenken voordat je die letters indrukt.
carlino schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:45:
wat ik irritant vind is het breezah gehalte :/ de mensen die breezah taal spreken worden gelijk uit mijn msn lijst gemieterd.. spelfouten kan ik mijn eigen nog wel in plaatsen iig :)
ME! ME! ME! NIET MIJN EIGEN!
tienduizendste keer

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2007 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Jongeren krijgen op het MBO geen nederlands meer
Ik heb gewoon nog nederlands hoor, en hierin is deze school niet raar ofzo. Buiten dat, iemand zou vanaf de middelbare school af al fatsoenlijk nederlands moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Oguz286 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:00:
Lijkt me gewoon het beste om elkaar op de foutjes erop te wijzen op een nette manier :)
Nou nee, we zijn hier nog steeds voornamelijk een tech forum en geen spellings forum :)

Hoewel het goed en fijn leesbaar zijn van je tekst natuurlijk belangrijk is, is een honderd procent perfecte spelling nou eenmaal geen doel op zich hier op GoT - elkaar als users dus gaan wijzen op elke fout gaat alleen maar ergernis opwekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48
elevator schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:03:
[...]

Nou nee, we zijn hier nog steeds voornamelijk een tech forum en geen spellings forum :)

Hoewel het goed en fijn leesbaar zijn van je tekst natuurlijk belangrijk is, is een honderd procent perfecte spelling nou eenmaal geen doel op zich hier op GoT - elkaar als users dus gaan wijzen op elke fout gaat alleen maar ergernis opwekken :)
Dat was ook mijn gedachte.
Het grootste probleem is dat de huidige personen op GoT zich geroepen voelen om ook daadwerkelijk in een topic met slechte TopicStart te gaan posten dat het slecht in elkaar zit ipv gewoon een TopicReport aan te maken en de mods de TS hierop te laten wijzen.
Als één persoon dit doet, is het niet zo heel erg, maar vaak staat de gehele eerste pagina (beetje overdreven natuurlijk) vol met reply's dat de TopicStart niet goed is en dat diegene eerst maar eens terug moet naar school.
Hier wek je natuurlijk agressie op bij de TS waardoor er geen goodwill meer over is om het opnieuw te proberen. Met als gevolg klaag topics van de TS.

In mijn ogen moet de TS gewoon alleen aangesproken worden door een modje. TR maken naar de mods en wachten tot het topic gewijzigd is of gesloten.

Over het algemeen wanneer ik de vraag uit de TS kan halen probeer ik nog wel een antwoord te geven op die vraag. Zo niet, dan maak ik direct een TR aan om de mods hierop te wijzen.

Geloof mij nou maar dat er niet heel erg veel mensen zijn op GoT die alle regels hebben gelezen, laat staan dat ze ze allemaal weten.
Ikzelf bijvoorbeeld kijk alleen naar de regels als ik niet zeker weet of iets op een bepaalde manier mag. Heb ik alle regels doorgelezen toen ik registreerde? Nee, daar zijn het er teveel voor. Overigens voor die tijd las ik al erg veel op GoT en registreerde pas veel later. De regels op GoT had ik toen wel redelijk onder de knie. Wat het probleem tegenwoordig is, is dat iedereen maar even snel registreert om makkelijker aan informatie te komen. Overigens denk ik dat iedereen wel eens een slecht topic heeft gemaakt (inclusief de modjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Zijn MSN-jongeren te min dan voor GoT :?

[ Voor 192% gewijzigd door Royz op 02-02-2007 09:27 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Royz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:22:
Zijn MSN-jongeren te min dan voor GoT :?
Dat heeft IMHO niets met 'te min' te maken. Als zij niet de moeite nemen om in een beetje fatsoenlijk Nederlands te schrijven, moeten wij dan wel de moeite nemen om ze te helpen? (beetje cru maar je begrijpt wat ik bedoel?)

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 02-02-2007 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hier een interessant topic wat zojuist is geopend: Vrij internetten op mijn bedrijf

De eerste reactie is al meteen; Klinkt als illegaal. Maar zijn we nou tweakers of niet? Ik denk dat 90% van GoT trucjes toepast om protecties e.d. te omzeilen, maar hier op GoT is het allemaal kop in het zand steken en er niet over praten. Ik vind dat GoT zich aansteld...

kom maar, kom maar, kom maar!

[ Voor 10% gewijzigd door Royz op 02-02-2007 09:28 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Royz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:27:
Hier een interessant topic wat zojuist is geopend: Vrij internetten op mijn bedrijf

De eerste reactie is al meteen; Klinkt als illegaal. Maar zijn we nou tweakers of niet? Ik denk dat 90% van GoT trucjes toepast om protecties e.d. te omzeilen, maar hier op GoT is het allemaal kop in het zand steken en er niet over praten. Ik vind dat GoT zich aansteld...

Wat heeft dat met dit topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dat is dan wel weer zo kinderachtig..

De reacties zijn idd. erg jammer, maar regels zijn helaas regels. Dat er waarschijnlijk hypochrieten onder de reacties zitten kan je dan ook vrij weinig aan doen.
Autocorrect 'deze' naar 'dit'? anyone? :X

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 02-02-2007 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Gunner schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:31:
[...]

Wat heeft dat met dit topic te maken?
Dat er op GoT al direct dingen worden geroepen als, ga meer info zoeken, wat je wil is illegaal, UTFS, op dat topic staan nu 11 replies die geen tot weinig nut hebben. Dat vind ik pas vervuiling!

Ik ging trouwens door op wat Arunia zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Royz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:34:
Dat er op GoT al direct dingen worden geroepen als, ga meer info zoeken, wat je wil is illegaal, UTFS, op dat topic staan nu 11 replies die geen tot weinig nut hebben. Dat vind ik pas vervuiling!
Tsjah, dat is gewoon het verschil tussen het wel niet kennen van de GoT policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Royz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:27:

Je bent toch een tweaker als je het zelf uitzoekt. Niet omdat je het toevallig op een openbaar forum vraagt? Als de TS in het specifieke topic nou alvast had uitgevonden hoe internettoegang op het bedrijf geregeld is, het al had aangevraagd etc, dan is het wat anders. Maar bedrijfsbeveiligingspolicies helpen omzeilen voor prive-surfen is toch iets anders.

Jij zou het dus ook goed vinden als ik de vraag stelde hoe ik de firewall van mijn ziekenhuis kan uitschakelen, want die blokkeert mijn P2P programma's. Dat er dan wat patientengegevens op straat kunnen komen, tja.... :z Je weer bij dat specifieke topic niet eens om wat voor bedrijf het gaat!

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 02-02-2007 09:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

gambieter schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:39:
[...]

Je bent toch een tweaker als je het zelf uitzoekt. Niet omdat je het toevallig op een openbaar forum vraagt? Als de TS in het specifieke topic nou alvast had uitgevonden hoe internettoegang op het bedrijf geregeld is, het al had aangevraagd etc, dan is het wat anders. Maar bedrijfsbeveiligingspolicies helpen omzeilen voor prive-surfen is toch iets anders.

Jij zou het dus ook goed vinden als ik de vraag stelde hoe ik de firewall van mijn ziekenhuis kan uitschakelen, want die blokkeert mijn P2P programma's. Dat er dan wat patientengegevens op straat kunnen komen, tja.... :z Je weer bij dat specifieke topic niet eens om wat voor bedrijf het gaat!
Stel jezelf de vraag, is dit een techforum of denk je dat GoT er is om iedereen maar de juiste opvoeding mee te geven? Imho moet alles wat IT gerelateerd is besproken kunnen worden. Of het verder wel of niet mag, is totaal niet aan GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:48
Royz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:42:
[...]

Stel jezelf de vraag, is dit een techforum of denk je dat GoT er is om iedereen maar de juiste opvoeding mee te geven? Imho moet alles wat IT gerelateerd is besproken kunnen worden. Of het verder wel of niet mag, is totaal niet aan GoT
Behalve als GoT daarmee in de problemen kan komen, dan is het wel degelijk aan GoT om de regels op te stellen, maar de regels worden niet gemaakt door de gebruikers van GoT, maar door het management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
Proef ik hier het niet kunnen dragen van enige verantwoordelijkheid? De TS kan het vragen, en wordt er netjes op gewezen dat hij of zij daar geen hulp mee gaat krijgen. Zelf uitzoeken, leert hij ook het meeste van. Als de persoon ontslagen als ontdekt wordt dat deze de restricties had ontweken, dat is ook niet jouw verantwoordelijkheid?

Het is een IT discussieforum, maar je wilt niet een illegaliteitsforum worden. Want dan is er ook niets mis met het bespreken van Ali Ilegali software, kraken van beveiligingen, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Imho moet alles wat IT gerelateerd is besproken kunnen worden. Of het verder wel of niet mag, is totaal niet aan GoT
Tuurlijk. Dus een torrent link naar de laatste warez release van WIndows Vista Ultimate moet maar gewoon kunnen? :o

Er worden sites voor minder plat gegooid :X

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 02-02-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:08

DizzyWeb

Ondertiteld

Zo'n onzin dat mensen denken dat zij kunnen bepalen wat wel en niet mag op andermans spullen... Als T.net zegt dat iets niet mag op hun forum, wie zijn wij dan om te zeggen dat het wel mag? :?

Maar verder is dit hele gesprek uiteraard compleet offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Dit is inderdaad offtopic - het staat jullie vrij om een ander topic hierover te starten, maar ik zou het wel waarderen als we op het onderwerp zelf blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

elevator schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 10:24:
Dit is inderdaad offtopic - het staat jullie vrij om een ander topic hierover te starten, maar ik zou het wel waarderen als we op het onderwerp zelf blijven :)
Scusi :D
------------------

Ik ben hier pas een paar maanden, maar heb al wel zat ervaring op andere forums (fora?). En alhoewel mijn spelling op d/t fouten na redelijk is, heb ik me ook al schuldig gemaakt aan wat overtredingen van forumbeleid (en dan tel ik offtopic blaten niet mee). Doet bijna iedereen waarschijnlijk wel eens.

Wat mij wel opvalt is het aantal topics waar helderziendheid wordt verwacht, en waar hulp wordt geeist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 23-09 22:19
Het valt me idd steeds meer op. Weer een voorbeeld van vandaag:

Keyboard settings 2

Gewoon keihard een nieuw topic openen, over een simpele vraag die een tweaker toch minimaal zou moeten kunnen beantwoorden. En dan ook nog eens weer opnieuw in het verkeerde subforum.. Zo iemand heeft de regels dus niet doorgenomen..

Kijk, ik lees regels bij forums meestal ook niet door wanneer ik een startende user ben. Maar ik ken de standaard regels (inmiddels) wel, dus daarmee kom je bij de meeste forums al een heel eind. Al gaande weg leert men..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 07:39

Luke!

#Treinbaas
Yapser schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:32:
[...]
Autocorrect 'deze' naar 'dit'? anyone? :X
Heel erg off-topic, maar wie kaatst kan de bal verwachten. Het lidwoord horende bij topic is de en derhalve is deze topic correct.

Verder ga ik met het betoog van Arunia mee. De middenweg zal ongetwijfeld de beste optie zijn (hoewel ik best wat martelwerktuig tevoorschijn zou willen halen bij het lezen van me topic, zo ie zo, schade vergoeding en m.i.v. van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Steephh schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:29:
Het valt me idd steeds meer op. Weer een voorbeeld van vandaag:

Keyboard settings 2

Gewoon keihard een nieuw topic openen, over een simpele vraag die een tweaker toch minimaal zou moeten kunnen beantwoorden. En dan ook nog eens weer opnieuw in het verkeerde subforum.. Zo iemand heeft de regels dus niet doorgenomen..

Kijk, ik lees regels bij forums meestal ook niet door wanneer ik een startende user ben. Maar ik ken de standaard regels (inmiddels) wel, dus daarmee kom je bij de meeste forums al een heel eind. Al gaande weg leert men..
Dat gebeurt ook al jaren. En zolang je maar aangeeft wat je geprobeerd hebt, kan je dat soort vragen in principe ook stellen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach, ik verbaas me echt over het geduld van de modjes bij sommige users. Neem dit nu eens bijvoorbeeld.

Check deze persoon zijn topics en vooral de inhoud hiervan eens. Te treurig voor woorden, maar hij blijft toch kansen krijgen. Sas controller met 12 poorten

( zomaar een user die mij is opgevallen, niks persoonlijks oid. Puur ter illustratie van bekende problemen. )

Dat mensen topics openen is niks mis mee, een foutje kan gebeuren, 2 ook, wel meer ook. Maar dit soort gedrag... ach... Allen begin is moeilijk houden we ons maar voor in zo'n geval denk ik. ( nee, ben ook niet heilig O-) )
Als users dit soort zaken blijven doen krijg je topics als waar we nu in schrijven. Maar ja, moeilijk tot niet te voorkomen uiteraard, zelfs voor ervaren modjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
Ik blijf het jammer vinden dat er een grote groep gebruikers is, dat zich constant superieur voelt ten aanzien van andere gebruikers. Maar wat ik echter nog veel jammer vind, is dat deze groep dat ook duidelijk moet laten weten door bijvoorbeeld kinderachtig te reageren in topics waarvan de topicstart vol zit met spel- en grammaticafouten.

Als je niet tegen spel- en grammaticafouten kan, laat het topic dan met rust of maak een Topic Report aan als je je daardoor beter voelt. Wat nog beter is, is inhoudelijk reageren op de gestelde vraag; daardoor kom je in ieder geval een stuk vriendelijker en professioneler over; en niet als een "nerd die denigrerend tegenover 'normale' mensen wil zijn". Want dat idee krijg ik namelijk als men flauw reageert in topics / op posts waarin veel spelfouten zitten...

Ik hoop dat een ieder zich trots voelt en met een fijn gevoel kan slapen als de wedstrijd is gewonnen tegen de Spelfouters. (Let op! Het laatste woord uit de laatste zin is een fictief woord!)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Laatst online: 23-09 22:24

Yor

Yor1313#2571

TRON schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:54:
Ik blijf het jammer vinden dat er een grote groep gebruikers is, dat zich constant superieur voelt ten aanzien van andere gebruikers. Maar wat ik echter nog veel jammer vind, is dat deze groep dat ook duidelijk moet laten weten door bijvoorbeeld kinderachtig te reageren in topics waarvan de topicstart vol zit met spel- en grammaticafouten.

Als je niet tegen spel- en grammaticafouten kan, laat het topic dan met rust of maak een Topic Report aan als je je daardoor beter voelt. Wat nog beter is, is inhoudelijk reageren op de gestelde vraag; daardoor kom je in ieder geval een stuk vriendelijker en professioneler over; en niet als een "nerd die denigrerend tegenover 'normale' mensen wil zijn". Want dat idee krijg ik namelijk als men flauw reageert in topics / op posts waarin veel spelfouten zitten...

Ik hoop dat een ieder zich trots voelt en met een fijn gevoel kan slapen als de wedstrijd is gewonnen tegen de Spelfouters. (Let op! Het laatste woord uit de laatste zin is een fictief woord!)
Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaand bericht! ( even pesten, zeur-mode aan; denegrerend...??? ;) )

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is behalve een spelfoutje of een (onnodig) verkeerd geplaatst t'tje of d'tje anders niet meer dan wenselijk dat een post leesbaar is.

Voldoende informatie én een beetje aandacht aan het uiterlijk van de post kunnen daar ten zeerste aan bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Als een post minder leesbaar is, dan laat je de post links liggen. Als je je best wil doen, kan je negen van de tien keer wel ontcijferen wat men bedoelt. Dat het soms wat moeilijker is om een post te lezen, daar moet je maar mee leren leven. Je kan de meeste mensen hier niet verbeteren, ze trekken zich immers toch niets aan van het commentaar dat men levert. Over het algemeen zal dat zijn omdat er zeer minachtend gedaan wordt jegens 'onleesbare' posts.

Negeer, negeer, negeer iets waar je je aan ergert. Probeer mensen een beetje in hun waarde te laten; probeer iets volwassener te worden :).

@Yor_13:
de·ni·gre·ren (ov.ww.)
1 minachten, kleineren

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Laatst online: 25-02-2024
Los van de hele spellingsdiscussie, aangaande het niveau heb ik het zelfde gevoel waar Gunner het over heeft in zijn startpost. Een gevoel is natuurlijk niets waard in een discussie, maar het aantonen van verschil in niveau is onbegonnen werk. Voor iedere slechte post die je aandraagt kan ik ook wel een nette vinden.
Ik houd GoT (en ook t.net, maar dat terzijde) al in de gaten vanaf ongeveer begin 2000. De posts in de (technische) topics waren toen, wederom naar mijn gevoel, meer inhoudelijk en er liepen veel 'experts' rond.
Dat is, zeker de laatste twee, drie jaar, een stuk minder geworden. Toegegeven, het is geen helpdesk en professionalisme hoef je dan ook niet te verwachten, maar er wordt toch wel veel rubbish (oneliners, niet inhoudelijk commentaar) gepost.

Natuurlijk heeft dat veel te maken met de groei van tweakers, en het gebruik van de pc in het algemeen. Was in het begin tweakers echt iets voor de 'tweaker' (professioneel gebruiker, enthousiast, knutselaar whatev.), is het nu meer voor de general-purpose computergebruiker. Want dat is de (grote) club die er bij is gekomen.

Wat betreft de theorie 'je wordt zelf ouder/wijzer waardoor het niveau van de omgeving lijkt te dalen', ik denk niet dat dat het probleem is. Ik denk dat het meer te maken heeft met 'als tweaker van het eerste uur vorm ik verhoudingsgewijs een steeds kleinere groep'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach, het zal idd niet het ergste zijn als iemand wat spelfouten maakt. Als iemand maar normaal, en duidelijk zijnpunt probeert te maken volgens de daarvoor geldende regels.

Dus niet zoals deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/207832/topics

Lijkt me een wedstrijdje "Hoe snel kan je een topic op slot gooien... "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

TRON schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:54:
Maar wat ik echter nog veel jammer vind, is dat deze groep dat ook duidelijk moet laten weten door bijvoorbeeld kinderachtig te reageren in topics waarvan de topicstart vol zit met spel- en grammaticafouten.
Ik kan me zo voorstellen dat de user die dit meemaakt een stuk minder zin heeft in het forum en ook minder geprikkeld wordt om zijn postings in de toekomst van beter Nederlands te voorzien. En dat is zonder uiteraard.
shaggy8675 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:09:
Als users dit soort zaken blijven doen krijg je topics als waar we nu in schrijven. Maar ja, moeilijk tot niet te voorkomen uiteraard, zelfs voor ervaren modjes.
Bij users die opvallen op basis van hun gedrag vind sturing plaats. Soms zichtbaar, soms niet zichtbaar voor andere users. Er blijven uiteraard onverbeterlijke users waar ook ons geduld eindig is. Toch zijn dat er maar heel weinig en vaak wordt de zachte sturing richting wat meer inzet en moeite goed opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

SmartDoDo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:42:

[...]
Bij users die opvallen op basis van hun gedrag vind sturing plaats. Soms zichtbaar, soms niet zichtbaar voor andere users. Er blijven uiteraard onverbeterlijke users waar ook ons geduld eindig is. Toch zijn dat er maar heel weinig en vaak wordt de zachte sturing richting wat meer inzet en moeite goed opgepakt :)
Natuurlijk. Dit zijn natuurlijk ook maar een paar ëxtreme" voorbeelden die ik aanhaalde. Maar ik kan me goed voorstellen dat je na "de zoveelste" waarschuwing etc. wel eens uit je slof kan schieten.
Natuurlijk zit aan dit forum een bepaald leerproces verbonden. Het is jammer dat bepaalde users dit niet helemaal willen, kunnen doen. Maar op de grote hoop zijn er dit natuurlijk maar erg weinig.

Al met al valt het allemaal wel mee, maar het is af en toe wel even slikken/lachen en TR'en als iemand weer zo extreem gaat. Ach, respect voor de modjes, en diegene die dit soort topics toch serieus kunnen behandelen zonder meteen blaat blaat te roepen.

( Maar die zijn wel wat gewend met whiners als iedereen in dit topic ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het komt deels ook door de algemene stroming, computers zijn mainstream geworden. En meer doen met je PC is niet meer voortbehouden aan een klein groepje. Ook T.net populairder aan het worden wat ook deze "onwetende" users aantrekt.
Ik erger me ook erg aan deze gebruikers hoewel ik het ook met Royz eens ben dat sommige wel doorslaan in de reactie. Daar stroor ik me ook aan, het hoeft maar enigzinds illegaal te ruiken of sommige users slaan als een groep waakhonden. Sommige mensen zijn ook gewoon minder handig en willen graag wat hulp van ervarenere users. Maar dan krijgen ze geen antwoord, natuurlijk moeten ze zelf ook wat moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaggy8675 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:47:
Ach, het zal idd niet het ergste zijn als iemand wat spelfouten maakt. Als iemand maar normaal, en duidelijk zijnpunt probeert te maken volgens de daarvoor geldende regels.

Dus niet zoals deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/207832/topics

Lijkt me een wedstrijdje "Hoe snel kan je een topic op slot gooien... "
Is dat zo? Is het niet een gevalletje geboortedatum 08 maart 1993? Dit zijn nou typisch topics waarbij ik eigenlijk zoiets heb van: hij snapt het niet, hij moet ff aan het handje meegenomen worden, en dan wordt hij misschien gewoon een nuttige tweaker. Het probleem is alleen dat dat niet altijd werkt, en dat je dat ook niet voor iedereen kan gaan doen, dat kost veel teveel tijd. Wat ik vervelender vind in zo'n topic is de uitlach-posts; mja, misschien zit er wel iemand gewoon lekker te fokken, maar wat als dat niet zo is, dan is het wel lullig. Magoed, da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:07:
[...]

Is dat zo? Is het niet een gevalletje geboortedatum 08 maart 1993? Dit zijn nou typisch topics waarbij ik eigenlijk zoiets heb van: hij snapt het niet, hij moet ff aan het handje meegenomen worden, en dan wordt hij misschien gewoon een nuttige tweaker. Het probleem is alleen dat dat niet altijd werkt, en dat je dat ook niet voor iedereen kan gaan doen, dat kost veel teveel tijd. Wat ik vervelender vind in zo'n topic is de uitlach-posts; mja, misschien zit er wel iemand gewoon lekker te fokken, maar wat als dat niet zo is, dan is het wel lullig. Magoed, da's mijn mening.
Is zeker niet de leeftijd imo. Ik kom zelf genoeg mensen tegen die 18-20 zijn en nog steeds als iemand van 12 reageren. Toevallig zelfs 10 minuten geleden nog :P
Je hebt ze in elke leeftijdscategorie, tenminste dat is slechts mijn waarneming.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 06-02-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat volgens de laaste paar posts naar boven komt is dat er eigenlijk meer coulance moet zijn naar onervaren óf onwillende gebruikers.

Is dit niet een kléin beetje tegen de GoT-sfeer? Ik ga toch ook niet posten in NOS "hee ik wil een LAMP server zeg ff hoe dat moet". Ik heb zo'n server nodig, maar ben zelf al uren aan het knoeien met Virtual Machines en diverse distributies. Mocht ik er dán niet uitkomen zal ik een topic plaatsen wat aan de eisen van de policies voldoet.

Is dat nou zó moeilijk? Gewoon dingen zelf proberen, en posten conform de policies? Even een voorbeeldje uit de AT geplukt:
Cardreader
Hier zakt m'n broek dus echt van af. Zelf een PC gebouwd en een interne cardreader niet aan kunnen sluiten? Er is maar één mogelijke manier waarop dat gaat passen (zo'n interne 9-pins USB-connector). Sluit het zo aan, en probeer het! En er zal toch ook wel een handleiding met aansluitschema bij zitten? En áls je er dan niet uitkomt, meld dan op z'n minst in dat topic welke cardreader, wat voor stekker er aan zit en wat voor moederbord je hebt. En als laatste, geef er een zinnige topictitel aan. "Hoe interne cardreader aansluiten?" was al wat duidelijker geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 06-02-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CodeCaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:16:
Is dat nou zó moeilijk? Gewoon dingen zelf proberen, en posten conform de policies?
Zolang mensen aangeven wat ze geprobeerd hebben en zichtbaar moeite hebben gedaan, is het geen bezwaar om er een topic over te openen. Nu is het wel zo dat er in diverse subfora wat meer/minder streng wordt omgegaan met zogenaamde simpele vragen. Punt is dat iedereen welkom is zolang er maar de bereidheid is om te leren en er inzet getoond wordt.

Zou je dat als forum niet als eis stellen, dan laat je of over je heel lopen met simpele zoekvragen en anderzijds zou je beginnende users niet in de gelegenheid stellen zichzelf te ontwikkelen tot waardevolle forumgebruikers :) Althans, zo zie ik dat.
"hee ik wil een LAMP server zeg ff hoe dat moet"
En dat is nu juist een voorbeeld van geen eigen inzet of onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Laatst online: 17-09 20:37
Vaak gaat het niet eens om de eigen inzet maar puur om de houding op GoT. Sommigen komen hier alleen om geholpen te worden en verwachten ook nog eens dat ze binnen vijf minuten van alle kanten hulp krijgen aangeboden. Zie dit voorbeeld in AV. De inzet was er klaarblijkelijk wel maar voor de rest... Ik vind het trouwens dat voodooless hier heel professioneel en netjes op reageert.

Misschien moeten we een soort inburgeringsexamen maken voor nieuwe tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TRON schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:52:

Negeer, negeer, negeer iets waar je je aan ergert. Probeer mensen een beetje in hun waarde te laten; probeer iets volwassener te worden :).
Ex-squeeze me?

Waarom moet ik opeens iets waar ik me aan erger gaan negeren?
Die hopen stof onder m'n buro na 5 weken negeren gaan toch echt niet vanzelf weg.

Struisvogelpolitiek is absoluut niet de oplossing. Beleefd doch dringend verzoek tot wijziging van houding op dit forum wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
alt-92 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:46:
[...]

Ex-squeeze me?

Waarom moet ik opeens iets waar ik me aan erger gaan negeren?
Die hopen stof onder m'n buro na 5 weken negeren gaan toch echt niet vanzelf weg.

Struisvogelpolitiek is absoluut niet de oplossing. Beleefd doch dringend verzoek tot wijziging van houding op dit forum wel.
Als je je er aan ergert, dan meld je dat toch via een TR? Dan hoeven er niet 20 gebruikers bovenop te springen om de gebruiker te laten weten dat hij of zij fout zit. Het zorgt in ieder geval voor een leukere sfeer. En je houdt de kans dat als een moderator een topic sluit om het taalgebruik met een goede motivatie, dat de betreffende gebruiker hiervan een leer trekt. De gebruiker zal zich in ieder geval een stuk minder aangevallen voelen.

Laat het werk van moderators over aan moderators. Als wannabe moderator kan je altijd nog een TR indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik erger mezelf ook al enige tijd aan het niveau van sommige topics. En dan met name topicstarts zelf. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, dus ik heb zelf maar een oplossing gekozen.

Slechte topicstarts schenk ik gewoon geen aandacht meer aan. Succes met het oplossen van je probleem of het vinden van het antwoord op je vraag :> Als iedereen die van het niveau baalt dat zou doen, gaan dergelijke probleemgevallen vanzelf weg want ja, "Op Tweakers krijg je ook geen antwoord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TRON schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:41:
[...]
Als je je er aan ergert, dan meld je dat toch via een TR?
Bijvoorbeeld.

Maar negeren is dus absoluut geen optie, dat bedoel ik ermee aan te geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
alt-92 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:20:
[...]

Bijvoorbeeld.

Maar negeren is dus absoluut geen optie, dat bedoel ik ermee aan te geven.
Ik bedoel dan ook: negeren door geen niet-inhoudelijke reacties te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
TRON schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:39:
[...]

Ik bedoel dan ook: negeren door geen niet-inhoudelijke reacties te geven :)
Zoals beschreven in de Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Inderdaad Cyphax. Misschien moet daar maar weer eens strenger op toegezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dat topic wordt ook netjes elk jaar een keer omhooggeschopt. :)

Eigenlijk mocht de inhoud wel in het beleid, daar zat ik net in eerste instantie te zoeken en ik kon 'm niet vinden, blijkt ie in MED te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Hier hebben we er weer één: popgame. 9 Posts, 8 topics :X . Hij is daarna volgens mij geband of zo en heeft dus een andere acount aangemaakt, om vervolgens nog zo'n topic te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door hello_moto op 02-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat wil je hier precies mee zeggen hello_moto? Er zullen bij nieuwe users altijd mensen zitten die of niet snappen hoe het werkt, het niet willen snappen of expres zich niet houden aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Die is inderdaad wel heel erg :X. Ik dacht dat ik hardleers kon zijn..

What's next? Alle huidige moderators met users et een UserID <100.000 worden gebanned? Onze nieuwe mods worden users met 13 posts die hele verhalen aan elkaar tikken in Comic Sans MS zonder punten en komma's? de t.net servers gaan Windows XP draaien? We krijgen een marquee bij het posten in lettertype 72 dat we je graag hulp bieden? :+ :X

[ Voor 71% gewijzigd door BHQ op 02-03-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
SmartDoDo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:03:
Wat wil je hier precies mee zeggen hello_moto? Er zullen bij nieuwe users altijd mensen zitten die of niet snappen hoe het werkt, het niet willen snappen of expres zich niet houden aan de regels.
TS opent een topic met voorbeelden, ik geef nog een voorbeeld. En het gaat hier over niveau van users en topics, dus daar is het een dubbel voorbeeld van.

Ik open ook wel eens slechte topics hoor ;( .

[ Voor 17% gewijzigd door hello_moto op 02-03-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
hello_moto schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:06:
[...]

TS opent een topic met voorbeelden, ik geef nog een voorbeeld. En het gaat hier over niveau van users en topics, dus daar is het een dubbel voorbeeld van.

Ik open ook wel eens slechte topics hoor ;( .
Je maakt er gewoon een opsomtopic van? :+
Voor de discussie heb je niet echt meer voorbeelden nodig in de trant van "kijk eens, hier, weer zo'n slecht topic" oid. :)

Stel dat je voor de keuze staat. De mogelijkheden zijn een strict regime waarbij absoluut geen ruimte is voor fouten en zeer streng opgetreden wordt zodra je de letter van de lokale wet overtreedt. Voordeel is wel dat het forum schoon blijft. Andere mogelijkheid is ruimte voor fouten en symptoombestrijding zoals nu. Dat betekent dat je "slechte" users en topics niet kunt voorkomen, maar wel sluiten en bijsturen. Het voordeel is dat mensen de kans krijgen om het de volgende keer beter te doen. Ook jij.

Dus zeg het maar, wat heeft jouw voorkeur? Het antwoord zal voor de meeste mensen wel ergens in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 23-09 22:19
Om nu al die users hier te gaan posten.. Maar om even er dieper op in te gaan. De desbetreffende user maakte de opmerking:
je maakt toch een forum om ons een plezier te doen?
voorlopig irieteer u jij of zij mij alleen maar om elke keer tege mij in te gaan en het zelfde te zeggen waarmee ik ook niet veel wijzer wordt je stuurt me van link naar link en van zoek dat naar zoek dit.
lkkr wordt je ook noch is weggestuurd.
Naast het slechte nederlands treft de opmerking van de persoon me nogal. Wij zitten hier om de niet-alwetende gebruikers een plezier te doen. Ik hoop niet dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Volgens mij wordt er te vaak over T.net gezegd dat daar computernerds zitten die wel even antwoord geven op je vragen. Meer in de trant van 'die mensen hebben toch niets beters te doen. ff posten en dan kijk ik over een paar dagen wel, is het meteen opgelost'. Of als het niet snel wordt opgelost na een paar uur meteen kicken van 'niemand?'.. Van dat soort mensen wordt ik nu altijd spuugziek.. Is dat een bestaand woord? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan. Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.

Wat betreft de "foute" topics..couldn't care less. Ik lees ze juist graag voor het plezier, en doe meestal een TR. Er zijn hier namelijk genoeg (in mijn ogen prima functionerende) mods die zo'n topic snel en adequaat sluiten. Probleem is, dat het lijkt alsof er veel van dat soort users bijkomen, maar ik denk dat dat schijn is omdat dát juist opvalt. Het valt je gewoonweg niet op als er een "correcte" user bij is gekomen met een prima first-post.

Zo denk ik erover. :)

Oh ja :

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:36:
Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan. Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.

Wat betreft de "foute" topics..couldn't care less. Ik lees ze juist graag voor het plezier, en doe meestal een TR. Er zijn hier namelijk genoeg (in mijn ogen prima functionerende) mods die zo'n topic snel en adequaat sluiten. Probleem is, dat het lijkt alsof er veel van dat soort users bijkomen, maar ik denk dat dat schijn is omdat dát juist opvalt. Het valt je gewoonweg niet op als er een "correcte" user bij is gekomen met een prima first-post.
Jup idd, het is grappig om ze te lezen. "Me", "Tog", "Jonguh", "Inelkaar", "!!!!!!!!!!!!", ... Enz, te zo kansloos! Ik maak zelf ook wel eens een tiepvautje, maar het is inderdaad te erg wat je af en toe leest. Dit is ook zo'n mooie:

pc heeft geen beeld!!!

hey jongen <tekst zonder hoofdletters en leestekens>

_O-

Een groeiend en serieus probleem op GoT.

En wat betreft het "niet reageren van users op dit soort topics maar het aan mods overlaten" .. Ik vind het gewoon grappig om te reageren en dan te kijken hoe de TS en andere users reageren. Ik kan het gewoon niet laten :P Maar, als ik door me in te houden ervoor kan zorgen dat dit soort kansarme mensen minder posten op GoT, wil ik me best inhouden in het vervolg ;) !

Edit: ook zo fantastisch om te zien hoe users reageren op de TS in pc heeft geen beeld!!! ... "Hey jongen" ... Wat moet er wel niet omgaan in het hoofd van die TS?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Cyphax schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:28:
[...]

Je maakt er gewoon een opsomtopic van? :+
Voor de discussie heb je niet echt meer voorbeelden nodig in de trant van "kijk eens, hier, weer zo'n slecht topic" oid. :)

Stel dat je voor de keuze staat. De mogelijkheden zijn een strict regime waarbij absoluut geen ruimte is voor fouten en zeer streng opgetreden wordt zodra je de letter van de lokale wet overtreedt. Voordeel is wel dat het forum schoon blijft. Andere mogelijkheid is ruimte voor fouten en symptoombestrijding zoals nu. Dat betekent dat je "slechte" users en topics niet kunt voorkomen, maar wel sluiten en bijsturen. Het voordeel is dat mensen de kans krijgen om het de volgende keer beter te doen. Ook jij.

Dus zeg het maar, wat heeft jouw voorkeur? Het antwoord zal voor de meeste mensen wel ergens in het midden liggen.
Ik vind het juist goed dat er soms zo streng gemodereerd wordt, maar soms heb ik ook wel eens een goed idee(in mijn ogen dan O-) ) om een topic te openen ergens over en dan laat ik het toch maar omdat ik een slotje verwacht. Ik heb even geen concrete voorbeelden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:36:
Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan.
Er stond iets verder terug iets over het vak Nederlands geschreven, en hoe weinig dat vak nog voorkomt in het curriculum.
Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.
Ik moet eerlijk bekennen dat het laatste groene boekje ook compleet langs me heen is gegaan hoor...
* alt-92 werkt nog met een versie van tien jaar terug, en vind het wel prima zo.

Pagina: 1 2 Laatste