Het niveau op GoT en MSN-jeugd die T.net bestormt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavius
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-02-2024
Los van de hele spellingsdiscussie, aangaande het niveau heb ik het zelfde gevoel waar Gunner het over heeft in zijn startpost. Een gevoel is natuurlijk niets waard in een discussie, maar het aantonen van verschil in niveau is onbegonnen werk. Voor iedere slechte post die je aandraagt kan ik ook wel een nette vinden.
Ik houd GoT (en ook t.net, maar dat terzijde) al in de gaten vanaf ongeveer begin 2000. De posts in de (technische) topics waren toen, wederom naar mijn gevoel, meer inhoudelijk en er liepen veel 'experts' rond.
Dat is, zeker de laatste twee, drie jaar, een stuk minder geworden. Toegegeven, het is geen helpdesk en professionalisme hoef je dan ook niet te verwachten, maar er wordt toch wel veel rubbish (oneliners, niet inhoudelijk commentaar) gepost.

Natuurlijk heeft dat veel te maken met de groei van tweakers, en het gebruik van de pc in het algemeen. Was in het begin tweakers echt iets voor de 'tweaker' (professioneel gebruiker, enthousiast, knutselaar whatev.), is het nu meer voor de general-purpose computergebruiker. Want dat is de (grote) club die er bij is gekomen.

Wat betreft de theorie 'je wordt zelf ouder/wijzer waardoor het niveau van de omgeving lijkt te dalen', ik denk niet dat dat het probleem is. Ik denk dat het meer te maken heeft met 'als tweaker van het eerste uur vorm ik verhoudingsgewijs een steeds kleinere groep'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach, het zal idd niet het ergste zijn als iemand wat spelfouten maakt. Als iemand maar normaal, en duidelijk zijnpunt probeert te maken volgens de daarvoor geldende regels.

Dus niet zoals deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/207832/topics

Lijkt me een wedstrijdje "Hoe snel kan je een topic op slot gooien... "

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

TRON schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:54:
Maar wat ik echter nog veel jammer vind, is dat deze groep dat ook duidelijk moet laten weten door bijvoorbeeld kinderachtig te reageren in topics waarvan de topicstart vol zit met spel- en grammaticafouten.
Ik kan me zo voorstellen dat de user die dit meemaakt een stuk minder zin heeft in het forum en ook minder geprikkeld wordt om zijn postings in de toekomst van beter Nederlands te voorzien. En dat is zonder uiteraard.
shaggy8675 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:09:
Als users dit soort zaken blijven doen krijg je topics als waar we nu in schrijven. Maar ja, moeilijk tot niet te voorkomen uiteraard, zelfs voor ervaren modjes.
Bij users die opvallen op basis van hun gedrag vind sturing plaats. Soms zichtbaar, soms niet zichtbaar voor andere users. Er blijven uiteraard onverbeterlijke users waar ook ons geduld eindig is. Toch zijn dat er maar heel weinig en vaak wordt de zachte sturing richting wat meer inzet en moeite goed opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

SmartDoDo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:42:

[...]
Bij users die opvallen op basis van hun gedrag vind sturing plaats. Soms zichtbaar, soms niet zichtbaar voor andere users. Er blijven uiteraard onverbeterlijke users waar ook ons geduld eindig is. Toch zijn dat er maar heel weinig en vaak wordt de zachte sturing richting wat meer inzet en moeite goed opgepakt :)
Natuurlijk. Dit zijn natuurlijk ook maar een paar ëxtreme" voorbeelden die ik aanhaalde. Maar ik kan me goed voorstellen dat je na "de zoveelste" waarschuwing etc. wel eens uit je slof kan schieten.
Natuurlijk zit aan dit forum een bepaald leerproces verbonden. Het is jammer dat bepaalde users dit niet helemaal willen, kunnen doen. Maar op de grote hoop zijn er dit natuurlijk maar erg weinig.

Al met al valt het allemaal wel mee, maar het is af en toe wel even slikken/lachen en TR'en als iemand weer zo extreem gaat. Ach, respect voor de modjes, en diegene die dit soort topics toch serieus kunnen behandelen zonder meteen blaat blaat te roepen.

( Maar die zijn wel wat gewend met whiners als iedereen in dit topic ;) )

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het komt deels ook door de algemene stroming, computers zijn mainstream geworden. En meer doen met je PC is niet meer voortbehouden aan een klein groepje. Ook T.net populairder aan het worden wat ook deze "onwetende" users aantrekt.
Ik erger me ook erg aan deze gebruikers hoewel ik het ook met Royz eens ben dat sommige wel doorslaan in de reactie. Daar stroor ik me ook aan, het hoeft maar enigzinds illegaal te ruiken of sommige users slaan als een groep waakhonden. Sommige mensen zijn ook gewoon minder handig en willen graag wat hulp van ervarenere users. Maar dan krijgen ze geen antwoord, natuurlijk moeten ze zelf ook wat moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaggy8675 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 18:47:
Ach, het zal idd niet het ergste zijn als iemand wat spelfouten maakt. Als iemand maar normaal, en duidelijk zijnpunt probeert te maken volgens de daarvoor geldende regels.

Dus niet zoals deze user: http://gathering.tweakers...find/poster/207832/topics

Lijkt me een wedstrijdje "Hoe snel kan je een topic op slot gooien... "
Is dat zo? Is het niet een gevalletje geboortedatum 08 maart 1993? Dit zijn nou typisch topics waarbij ik eigenlijk zoiets heb van: hij snapt het niet, hij moet ff aan het handje meegenomen worden, en dan wordt hij misschien gewoon een nuttige tweaker. Het probleem is alleen dat dat niet altijd werkt, en dat je dat ook niet voor iedereen kan gaan doen, dat kost veel teveel tijd. Wat ik vervelender vind in zo'n topic is de uitlach-posts; mja, misschien zit er wel iemand gewoon lekker te fokken, maar wat als dat niet zo is, dan is het wel lullig. Magoed, da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:07:
[...]

Is dat zo? Is het niet een gevalletje geboortedatum 08 maart 1993? Dit zijn nou typisch topics waarbij ik eigenlijk zoiets heb van: hij snapt het niet, hij moet ff aan het handje meegenomen worden, en dan wordt hij misschien gewoon een nuttige tweaker. Het probleem is alleen dat dat niet altijd werkt, en dat je dat ook niet voor iedereen kan gaan doen, dat kost veel teveel tijd. Wat ik vervelender vind in zo'n topic is de uitlach-posts; mja, misschien zit er wel iemand gewoon lekker te fokken, maar wat als dat niet zo is, dan is het wel lullig. Magoed, da's mijn mening.
Is zeker niet de leeftijd imo. Ik kom zelf genoeg mensen tegen die 18-20 zijn en nog steeds als iemand van 12 reageren. Toevallig zelfs 10 minuten geleden nog :P
Je hebt ze in elke leeftijdscategorie, tenminste dat is slechts mijn waarneming.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 06-02-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat volgens de laaste paar posts naar boven komt is dat er eigenlijk meer coulance moet zijn naar onervaren óf onwillende gebruikers.

Is dit niet een kléin beetje tegen de GoT-sfeer? Ik ga toch ook niet posten in NOS "hee ik wil een LAMP server zeg ff hoe dat moet". Ik heb zo'n server nodig, maar ben zelf al uren aan het knoeien met Virtual Machines en diverse distributies. Mocht ik er dán niet uitkomen zal ik een topic plaatsen wat aan de eisen van de policies voldoet.

Is dat nou zó moeilijk? Gewoon dingen zelf proberen, en posten conform de policies? Even een voorbeeldje uit de AT geplukt:
Cardreader
Hier zakt m'n broek dus echt van af. Zelf een PC gebouwd en een interne cardreader niet aan kunnen sluiten? Er is maar één mogelijke manier waarop dat gaat passen (zo'n interne 9-pins USB-connector). Sluit het zo aan, en probeer het! En er zal toch ook wel een handleiding met aansluitschema bij zitten? En áls je er dan niet uitkomt, meld dan op z'n minst in dat topic welke cardreader, wat voor stekker er aan zit en wat voor moederbord je hebt. En als laatste, geef er een zinnige topictitel aan. "Hoe interne cardreader aansluiten?" was al wat duidelijker geweest.

[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 06-02-2007 21:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

CodeCaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 21:16:
Is dat nou zó moeilijk? Gewoon dingen zelf proberen, en posten conform de policies?
Zolang mensen aangeven wat ze geprobeerd hebben en zichtbaar moeite hebben gedaan, is het geen bezwaar om er een topic over te openen. Nu is het wel zo dat er in diverse subfora wat meer/minder streng wordt omgegaan met zogenaamde simpele vragen. Punt is dat iedereen welkom is zolang er maar de bereidheid is om te leren en er inzet getoond wordt.

Zou je dat als forum niet als eis stellen, dan laat je of over je heel lopen met simpele zoekvragen en anderzijds zou je beginnende users niet in de gelegenheid stellen zichzelf te ontwikkelen tot waardevolle forumgebruikers :) Althans, zo zie ik dat.
"hee ik wil een LAMP server zeg ff hoe dat moet"
En dat is nu juist een voorbeeld van geen eigen inzet of onderzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37
Vaak gaat het niet eens om de eigen inzet maar puur om de houding op GoT. Sommigen komen hier alleen om geholpen te worden en verwachten ook nog eens dat ze binnen vijf minuten van alle kanten hulp krijgen aangeboden. Zie dit voorbeeld in AV. De inzet was er klaarblijkelijk wel maar voor de rest... Ik vind het trouwens dat voodooless hier heel professioneel en netjes op reageert.

Misschien moeten we een soort inburgeringsexamen maken voor nieuwe tweakers? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TRON schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:52:

Negeer, negeer, negeer iets waar je je aan ergert. Probeer mensen een beetje in hun waarde te laten; probeer iets volwassener te worden :).
Ex-squeeze me?

Waarom moet ik opeens iets waar ik me aan erger gaan negeren?
Die hopen stof onder m'n buro na 5 weken negeren gaan toch echt niet vanzelf weg.

Struisvogelpolitiek is absoluut niet de oplossing. Beleefd doch dringend verzoek tot wijziging van houding op dit forum wel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:13
alt-92 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 12:46:
[...]

Ex-squeeze me?

Waarom moet ik opeens iets waar ik me aan erger gaan negeren?
Die hopen stof onder m'n buro na 5 weken negeren gaan toch echt niet vanzelf weg.

Struisvogelpolitiek is absoluut niet de oplossing. Beleefd doch dringend verzoek tot wijziging van houding op dit forum wel.
Als je je er aan ergert, dan meld je dat toch via een TR? Dan hoeven er niet 20 gebruikers bovenop te springen om de gebruiker te laten weten dat hij of zij fout zit. Het zorgt in ieder geval voor een leukere sfeer. En je houdt de kans dat als een moderator een topic sluit om het taalgebruik met een goede motivatie, dat de betreffende gebruiker hiervan een leer trekt. De gebruiker zal zich in ieder geval een stuk minder aangevallen voelen.

Laat het werk van moderators over aan moderators. Als wannabe moderator kan je altijd nog een TR indienen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik erger mezelf ook al enige tijd aan het niveau van sommige topics. En dan met name topicstarts zelf. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, dus ik heb zelf maar een oplossing gekozen.

Slechte topicstarts schenk ik gewoon geen aandacht meer aan. Succes met het oplossen van je probleem of het vinden van het antwoord op je vraag :> Als iedereen die van het niveau baalt dat zou doen, gaan dergelijke probleemgevallen vanzelf weg want ja, "Op Tweakers krijg je ook geen antwoord".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TRON schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:41:
[...]
Als je je er aan ergert, dan meld je dat toch via een TR?
Bijvoorbeeld.

Maar negeren is dus absoluut geen optie, dat bedoel ik ermee aan te geven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
alt-92 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:20:
[...]

Bijvoorbeeld.

Maar negeren is dus absoluut geen optie, dat bedoel ik ermee aan te geven.
Ik bedoel dan ook: negeren door geen niet-inhoudelijke reacties te geven :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
TRON schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 01:39:
[...]

Ik bedoel dan ook: negeren door geen niet-inhoudelijke reacties te geven :)
Zoals beschreven in de Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics bedoel je? :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
Inderdaad Cyphax. Misschien moet daar maar weer eens strenger op toegezien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat topic wordt ook netjes elk jaar een keer omhooggeschopt. :)

Eigenlijk mocht de inhoud wel in het beleid, daar zat ik net in eerste instantie te zoeken en ik kon 'm niet vinden, blijkt ie in MED te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-09 07:04
Hier hebben we er weer één: popgame. 9 Posts, 8 topics :X . Hij is daarna volgens mij geband of zo en heeft dus een andere acount aangemaakt, om vervolgens nog zo'n topic te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door hello_moto op 02-03-2007 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat wil je hier precies mee zeggen hello_moto? Er zullen bij nieuwe users altijd mensen zitten die of niet snappen hoe het werkt, het niet willen snappen of expres zich niet houden aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 23:21

BHQ

Die is inderdaad wel heel erg :X. Ik dacht dat ik hardleers kon zijn..

What's next? Alle huidige moderators met users et een UserID <100.000 worden gebanned? Onze nieuwe mods worden users met 13 posts die hele verhalen aan elkaar tikken in Comic Sans MS zonder punten en komma's? de t.net servers gaan Windows XP draaien? We krijgen een marquee bij het posten in lettertype 72 dat we je graag hulp bieden? :+ :X

[ Voor 71% gewijzigd door BHQ op 02-03-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
SmartDoDo schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:03:
Wat wil je hier precies mee zeggen hello_moto? Er zullen bij nieuwe users altijd mensen zitten die of niet snappen hoe het werkt, het niet willen snappen of expres zich niet houden aan de regels.
TS opent een topic met voorbeelden, ik geef nog een voorbeeld. En het gaat hier over niveau van users en topics, dus daar is het een dubbel voorbeeld van.

Ik open ook wel eens slechte topics hoor ;( .

[ Voor 17% gewijzigd door hello_moto op 02-03-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
hello_moto schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:06:
[...]

TS opent een topic met voorbeelden, ik geef nog een voorbeeld. En het gaat hier over niveau van users en topics, dus daar is het een dubbel voorbeeld van.

Ik open ook wel eens slechte topics hoor ;( .
Je maakt er gewoon een opsomtopic van? :+
Voor de discussie heb je niet echt meer voorbeelden nodig in de trant van "kijk eens, hier, weer zo'n slecht topic" oid. :)

Stel dat je voor de keuze staat. De mogelijkheden zijn een strict regime waarbij absoluut geen ruimte is voor fouten en zeer streng opgetreden wordt zodra je de letter van de lokale wet overtreedt. Voordeel is wel dat het forum schoon blijft. Andere mogelijkheid is ruimte voor fouten en symptoombestrijding zoals nu. Dat betekent dat je "slechte" users en topics niet kunt voorkomen, maar wel sluiten en bijsturen. Het voordeel is dat mensen de kans krijgen om het de volgende keer beter te doen. Ook jij.

Dus zeg het maar, wat heeft jouw voorkeur? Het antwoord zal voor de meeste mensen wel ergens in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09 22:19
Om nu al die users hier te gaan posten.. Maar om even er dieper op in te gaan. De desbetreffende user maakte de opmerking:
je maakt toch een forum om ons een plezier te doen?
voorlopig irieteer u jij of zij mij alleen maar om elke keer tege mij in te gaan en het zelfde te zeggen waarmee ik ook niet veel wijzer wordt je stuurt me van link naar link en van zoek dat naar zoek dit.
lkkr wordt je ook noch is weggestuurd.
Naast het slechte nederlands treft de opmerking van de persoon me nogal. Wij zitten hier om de niet-alwetende gebruikers een plezier te doen. Ik hoop niet dat er meer mensen zijn die er zo over denken. Volgens mij wordt er te vaak over T.net gezegd dat daar computernerds zitten die wel even antwoord geven op je vragen. Meer in de trant van 'die mensen hebben toch niets beters te doen. ff posten en dan kijk ik over een paar dagen wel, is het meteen opgelost'. Of als het niet snel wordt opgelost na een paar uur meteen kicken van 'niemand?'.. Van dat soort mensen wordt ik nu altijd spuugziek.. Is dat een bestaand woord? :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan. Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.

Wat betreft de "foute" topics..couldn't care less. Ik lees ze juist graag voor het plezier, en doe meestal een TR. Er zijn hier namelijk genoeg (in mijn ogen prima functionerende) mods die zo'n topic snel en adequaat sluiten. Probleem is, dat het lijkt alsof er veel van dat soort users bijkomen, maar ik denk dat dat schijn is omdat dát juist opvalt. Het valt je gewoonweg niet op als er een "correcte" user bij is gekomen met een prima first-post.

Zo denk ik erover. :)

Oh ja :

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:36:
Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan. Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.

Wat betreft de "foute" topics..couldn't care less. Ik lees ze juist graag voor het plezier, en doe meestal een TR. Er zijn hier namelijk genoeg (in mijn ogen prima functionerende) mods die zo'n topic snel en adequaat sluiten. Probleem is, dat het lijkt alsof er veel van dat soort users bijkomen, maar ik denk dat dat schijn is omdat dát juist opvalt. Het valt je gewoonweg niet op als er een "correcte" user bij is gekomen met een prima first-post.
Jup idd, het is grappig om ze te lezen. "Me", "Tog", "Jonguh", "Inelkaar", "!!!!!!!!!!!!", ... Enz, te zo kansloos! Ik maak zelf ook wel eens een tiepvautje, maar het is inderdaad te erg wat je af en toe leest. Dit is ook zo'n mooie:

pc heeft geen beeld!!!

hey jongen <tekst zonder hoofdletters en leestekens>

_O-

Een groeiend en serieus probleem op GoT.

En wat betreft het "niet reageren van users op dit soort topics maar het aan mods overlaten" .. Ik vind het gewoon grappig om te reageren en dan te kijken hoe de TS en andere users reageren. Ik kan het gewoon niet laten :P Maar, als ik door me in te houden ervoor kan zorgen dat dit soort kansarme mensen minder posten op GoT, wil ik me best inhouden in het vervolg ;) !

Edit: ook zo fantastisch om te zien hoe users reageren op de TS in pc heeft geen beeld!!! ... "Hey jongen" ... Wat moet er wel niet omgaan in het hoofd van die TS?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
Cyphax schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:28:
[...]

Je maakt er gewoon een opsomtopic van? :+
Voor de discussie heb je niet echt meer voorbeelden nodig in de trant van "kijk eens, hier, weer zo'n slecht topic" oid. :)

Stel dat je voor de keuze staat. De mogelijkheden zijn een strict regime waarbij absoluut geen ruimte is voor fouten en zeer streng opgetreden wordt zodra je de letter van de lokale wet overtreedt. Voordeel is wel dat het forum schoon blijft. Andere mogelijkheid is ruimte voor fouten en symptoombestrijding zoals nu. Dat betekent dat je "slechte" users en topics niet kunt voorkomen, maar wel sluiten en bijsturen. Het voordeel is dat mensen de kans krijgen om het de volgende keer beter te doen. Ook jij.

Dus zeg het maar, wat heeft jouw voorkeur? Het antwoord zal voor de meeste mensen wel ergens in het midden liggen.
Ik vind het juist goed dat er soms zo streng gemodereerd wordt, maar soms heb ik ook wel eens een goed idee(in mijn ogen dan O-) ) om een topic te openen ergens over en dan laat ik het toch maar omdat ik een slotje verwacht. Ik heb even geen concrete voorbeelden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Exorcist schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 00:36:
Ik erger me nog het meest aan het taalgebruik, dat schrikbarend achteruit gaat. Kleine foutjes boeien me echt niet, ik ben ook geen wonder, maar woorden als "noch, tog, me PC enz." vind ik te ver gaan.
Er stond iets verder terug iets over het vak Nederlands geschreven, en hoe weinig dat vak nog voorkomt in het curriculum.
Naast dat weten veel mensen ook niet meer dat bepaalde woorden aan elkaar worden geschreven.
Ik moet eerlijk bekennen dat het laatste groene boekje ook compleet langs me heen is gegaan hoor...
* alt-92 werkt nog met een versie van tien jaar terug, en vind het wel prima zo.

Pagina: 1 2 Laatste