[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 137.902 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-08 13:52
Het is inderdaad vreemd dat bij de laatste patch sommige mensen erg tevreden zijn (bij wie het slecht ging) en weer andere compleet omgekeerd. Lijkt wel of ze het ge-optimaliseerd hebben voor de één en dat deze wijzingen voor een ander verkeerd uitpakken.

Ze hebben nog 3 weken om voor beide partijen een goede patch te creëren. Ik hoop dat het goed komt, het spel heeft namelijk erg veel potentie mits goed uitgevoerd.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 17:45
Kaap schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:13:
[...]

4GB, ik neem aan dat je dan een 64 bits OS draait? Draait AoC daar goed op?
Heb zelf de Tech Beta gespeeld met 4GB + Vista 64-Bit, rond de 30-35FPS op bijna alles max settings en soms drops naar de 10FPS. Maar het draaide 'overall' toch redelijk goed (Q6600, 8800GTX).

Alleen had ik behoorlijke problemen met het laden van de textures bij de Tech Beta. Vanavond over naar de Closed Beta om daar hopelijk even goed te testen.

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07-2022
Kronos1979 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:33:
[...]

Je kunt pas weg van het eiland na de quest line die je 's nachts moet uitvoeren (single player) en dan pas bij level 20. Dus dat duurt nog eventjes. Verder heb ik gehoord dat mensen in de openbeta (fileplanet etc.) niet verder kunnen levelen dan 13?!
ja inderdaad, capped @ 13.

Weet iemand precies hoe de PVP minigames werken? Heb met een maat een group gestart en vervolgens een Annihiliation game gestart, althans op Create match geklikt, waarop vervolgens niks gebeurt. Is er iets wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
Never mind, het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Mensen die last hebben van lage framerate kunnen proberen om het spel in windowed mode te spelen. Bij mij werkt het af en toe wel en af en toe niet. Soms haal ik in fullscreen hogere framerate en soms in windowed mode, dus ik wissel af en toe van mode.

Daarnaast telt de AoC guild van mmozone.nl genaamd "Gundermen" nu 50 nederlandse/belgische leden! :)

(Het woord "Gundermen" is afgeleid van Gunderland, een bestaande regio in Hyboria wat het meest de overeenkomsten heeft qua ligging als Nederland en België.)

voor meer info kan je hierheen gaan: http://www.mmozone.nl/forum/index.php?showforum=122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:18
Argh heb ineens de vreselijke bug dat elke keer als ik naar een 'ander' level ga ik de kans heb dat ik overal doorheen zak. Erg irri. Moet dan elke keer weer de game opnieuw starten

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

JorisBit schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:05:
[...]
Heb zelf de Tech Beta gespeeld met 4GB + Vista 64-Bit, rond de 30-35FPS op bijna alles max settings en soms drops naar de 10FPS. Maar het draaide 'overall' toch redelijk goed (Q6600, 8800GTX).

Alleen had ik behoorlijke problemen met het laden van de textures bij de Tech Beta. Vanavond over naar de Closed Beta om daar hopelijk even goed te testen.
Ik heb een vergelijkbare pc configuratie en ben benieuwd of je een verschil hebt gemerkt in performance tussen de tech beta en de closed beta. Ik vind drops naar 10fps voor een 8800GTX wel redelijk matig namelijk... Loopt de closed beta soepeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De closed beta loopt vele male beter, ook veel minder crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Als je in de close beta zit, kan je dan doorspelen zodra het spel uit is met je bestaande character?
Het lijkt mij van niet maar ik vroeg het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
XtrmEend schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 22:12:
Als je in de close beta zit, kan je dan doorspelen zodra het spel uit is met je bestaande character?
Het lijkt mij van niet maar ik vroeg het me af.
nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Het is niet zo, gelukkig. De mensen die zo lucky waren om een key te krijgen zouden een zeer grote voorsprong hebben op de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servitor
  • Laatst online: 06-01-2024
Op mijn huidige pc draait de closed beta alleen in windowed mode op 1024*768 (scherm is 1600*1200).
Alles op laag en dan haal ik zo gemiddeld 5 a 10fps. Het spel loopt geregeld vast en dan voornamelijk bij het laden van een nieuwe regio.

Mijn huidige PC specs zijn:
AMD Athlon 64 3200+
ATI Radeon X1950 pro (AGP)
1 GB memory
XP professional

Gelukkig is mijn nieuwe pc onderweg en hoop ik dat ik het dan alles op max kan spelen
Core 2 Duo E8400
XFX 9800GX2 600M
GEIL 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbees schreef op zondag 04 mei 2008 @ 00:27:
Het is niet zo, gelukkig. De mensen die zo lucky waren om een key te krijgen zouden een zeer grote voorsprong hebben op de rest
Zeer grote?

Ik level een char tot level 13 in 1 avond spelen wel. Dus als je niet de 3 day headstart hebt zal je waarschijnlijk ook zo'n 20 levels achterliggen gelijk.

Goede game trouwens, erg veel plezier ermee. Ik heb me EQ2 account al gecancelled ervoor :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:39:
[...]

Ik weet toevallig dat het bij Dynabyte zo zit... kan je niet zeggen over de andere
Ik heb hem ook bij Dynabyte gepre-ordered en van keys weten ze niets. Zowel vestiging in de buurt als hoofdkantoor gebeld. Lekker is dat :(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Zo na level 10 worden sommige stukken wel echt pittig. Ben al een paar keer verrast door een groepje baddies. Wat overigens wel erg fijn is, is dat je kunt wegrennen als je het gevecht dreigt te verliezen. Heeft me nu denk al wel een keer of 5 gered van de dood. Iets waar ik ook in WoW een grote hekel aan had. Daar was je zo goed als kansloos als je op het laatste wilde wegrennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

MrFl0ppY schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:11:
Zo na level 10 worden sommige stukken wel echt pittig. Ben al een paar keer verrast door een groepje baddies. Wat overigens wel erg fijn is, is dat je kunt wegrennen als je het gevecht dreigt te verliezen. Heeft me nu denk al wel een keer of 5 gered van de dood. Iets waar ik ook in WoW een grote hekel aan had. Daar was je zo goed als kansloos als je op het laatste wilde wegrennen.
Tsja gewoon een kwestie van inschattingsvermogen :)

En beta keys van AoC? Stond volgens mij helemaal niet bij de pre-order gegevens. Je kreeg alleen maar een key om die mount te krijgen. Nog een kleine 3 weken en dan kan het geweld losbarsten :D

Ben heel erg benieuwd naar de hoeveelheid content die er op de launchdate aanwezig is. Heb het spel al gedraaid in Windows XP met alles hoog, maar nu heb ik Vista er toch maar eens opgezet. Ben dus erg benieuwd hoe de verhouding zal zijn (dat ik meer geheugen nodig heb is mij wel duidelijk). Wat ik toch raar blijf vinden is dat aardig wat mensen crashen krijgen terwijl de PvP beta prima draaide zonder een enkele crash. Wat wel verdacht is dat veel van die mensen een AMD processor hebben of een ATI kaart :)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
BlaBlaBla
Goede game trouwens, erg veel plezier ermee. Ik heb me EQ2 account al gecancelled ervoor :D
Ik Cancel me WoW account voor dit spel denk ik :)
Ben WoW na 2jaar ook wel zat

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
aXe schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:17:
[...]

Tsja gewoon een kwestie van inschattingsvermogen :)

En beta keys van AoC? Stond volgens mij helemaal niet bij de pre-order gegevens. Je kreeg alleen maar een key om die mount te krijgen. Nog een kleine 3 weken en dan kan het geweld losbarsten :D

Ben heel erg benieuwd naar de hoeveelheid content die er op de launchdate aanwezig is. Heb het spel al gedraaid in Windows XP met alles hoog, maar nu heb ik Vista er toch maar eens opgezet. Ben dus erg benieuwd hoe de verhouding zal zijn (dat ik meer geheugen nodig heb is mij wel duidelijk). Wat ik toch raar blijf vinden is dat aardig wat mensen crashen krijgen terwijl de PvP beta prima draaide zonder een enkele crash. Wat wel verdacht is dat veel van die mensen een AMD processor hebben of een ATI kaart :)
Heb bij de laatste béta ook veel last van crashes en lastige bugs (clipping :'( ) en heb een intel/nvidia combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook intel / nvidia hier, maar na de laatste patch lijkt alles soepeler te lopen.
De meeste (2 stuks totaal vanaf 1 mei) crashes kwamen voort uit de scripted scenes.

Na een paar dagen rustig spelen heb ik eindelijk de vergelijking met WoW af kunnen schudden (mijn eerste botsing met MMO's). Wat er overblijft is een spel met veel potentie, leuke combat en een hele fijne sfeer :)

Ik ben zeer benieuwd naar hetgeen wat na lvl 20 gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 05:34
*zucht* die grote betakey giveaway, wel aantal nederlanders gewonnen maar ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
Kronos, heb je de 2 GB extra ram al geïnstalleerd?

Zo ja, zou ik graag je ervaringen horen, in hoeverre de bijna verdubbeling merkbaar is op het gebied van laadtijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Crowmeister

Stop!.... Continue

Ik speel nu de open beta sinds vrijdag en ik geniet er met volle teugen van.
Aan het begin had ik ook problemen met de game, maar na de vele tips op de AoC forums en IGN draait het spel nu als een zonnetje. Een crash af en toe accepteer ik wel omdat het echt om een verouderde client gaat en de closed beta veel beter draait. Dus ik neem aan dat de retail versie gewoon goed zal draaien.

Level 1-13 heb ik nu gedaan met alle 4 de archtypes. Ranger, Conq, Tempar of Set en Demon.
Ik vind de priest archtype heel erg zwak, voor tot level 10 kreeg ik mobs met veel moeite neer. Je hebt maar 2-3 spells, een AoE HoT, een buff en een AoE root. Tja daar krijg je mobs niet mee dood, dus kan je alleen maar slaan met je polearm. Maar goed het is denk ik bedoelt als healer class dus is het te begrijpen. Van andere hoorde ik dat z'n attacks allemaal AoE moesten zijn maar daar merkte ik niks van eigenlijk.
De Soldier archtype is zoals ik dacht niks voor mij, erg saai en je kan slaan met je wapen en wat weapon skills doen. Tja wat anders. De hybrids Dark Templar en Herald of Xotli lijken met ook niks, ik heb genoeg hybrids gespeeld in WoW dat ik weet dat je met een hybrid erg goed moet speccen en gegeared moet zijn om ver te komen.
Mages en Rogues vind ik het leukste, vooral de Ranger en Assassin zijn geweldig. De ranger lijkt alles te hebben, ranged, melee, dual wielding, shield, medium armor, goed in PvP, goed in PvE. Dus dat wordt mijn class in de retail.

Over de rassen en de wereld/lore. Ik kende de wereld helemaal niet maar deze is geweldig, low fantasy is weer eens iets anders, geen elfjes en dwergen maar meerdere soorten humans. Een beetje Faerun achtig (DnD'ers? ;)). De landen zijn allemaal gebaseerd op echte landen en er is zelfs een Nederland :D. De Romeinse Aquilonians zijn meteen al mijn favo ras maar ik ga samen met een vriend spelen en die wil mage worden, en omdat we na level 20 naar ons homeland gaan rollen we samen een Stygian.

Al met al een geweldig spel, de singleplayer in Tortage Night is dan wel tijdelijk :( maar erg leuk. Als de game spannende dungeons en PvP belooft wordt dit echt geweldig. De beta was iig zo leuk dat ik de collectors edition heb besteld. Volgens mij zelfs de laatste van Bol.com want ik kan 'em niet meer vinden :)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
aeon21 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:17:
Kronos, heb je de 2 GB extra ram al geïnstalleerd?

Zo ja, zou ik graag je ervaringen horen, in hoeverre de bijna verdubbeling merkbaar is op het gebied van laadtijden!
Heb hem inderdaad geïnstalleerd (pre SP1 geeft hij 3.2GB aan).
Het verschil is zeker merkbaar, niet zozeer in FPS maar zeker in de laadtijden van het spel. Ook merk ik dat ik minder last heb gekregen van spikes (plotselinge framedrops in het spel wanneer je een stad / dorp binnenkomt).

Momenteel speel ik met een redelijk solide 30-35 FPS met alle details aan (met een resolutie 1440x900)

Al met al een upgrade die in mijn ogen de moeite waard was. (zeker ook met het oog op foto bewerking / andere hobby)

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 13:00
Ik heb hopelijk ook nog een C.E te pakken kunnen krijgen. Gister eens aan het zoeken geweest en de screens en videos zien er goed uit! Denk alleen dat ik mijn PC nog wel zal moeten upgraden.

Die war rhino mount trouwens, dat zit in de CD-key gebakken of is dat een aparte key die je ingame kan claimen?

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:57
Loque schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:13:
trouwens in de email van warcry:

[afbeelding]
Funcom Product Director: "You'll see titties!"

Funcom's outspoken Product Director Jorgen Tharaldsen reconfirmed, in a Gamesblog interview, the mature content within Age of Conan, and pulled no punches on their targeted adult audience:
Ja, dat is dit interview: http://blip.tv/file/478917
"You'll see titties, you'll see prostitutes." :)

Als het goed is krijg ik vanmiddag mijn beta key! Hou zee! Ik kan niet wachten, heb al tijden een CE in pre-order staan, en dit lijkt me eindelijk een waardige MMORPG. Ben met WoW gestopt nadat we de top hadden bereikt en de Burning Crusade uit kwam waarmee Blizzard in één klap al onze prestaties wegdonderde en 50% van de raid content overbodig heeft gemaakt.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
[b][message=30020680,noline]Die war rhino mount trouwens, dat zit in de CD-key gebakken of is dat een aparte key die je ingame kan claimen?
De mounts evenals de early access zitten gekoppeld aan de pre-order key die je in de meeste gevallen per e-mail ontvangt.

Ik zelf wil zeker gebruik gaan maken van de Early Access en daarom heb ik voor de zekerheid 1 pre-order openstaan bij Play, nog een bij Dynabyte en een derde bij nog een andere shop. Zodra ik een pre-order e-mail ontvang, cancel ik de andere twee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Crowmeister schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:55:

Over de rassen en de wereld/lore. Ik kende de wereld helemaal niet maar deze is geweldig, low fantasy is weer eens iets anders, geen elfjes en dwergen maar meerdere soorten humans. Een beetje Faerun achtig (DnD'ers? ;)). De landen zijn allemaal gebaseerd op echte landen en er is zelfs een Nederland :D. De Romeinse Aquilonians zijn meteen al mijn favo ras maar ik ga samen met een vriend spelen en die wil mage worden, en omdat we na level 20 naar ons homeland gaan rollen we samen een Stygian.
Ik heb ergens gelezen dat het geen probleem is om op level 20 naar een ander land toe te trekken. Als ik jou was zou ik gewoon je favoriete ras nemen, anders krijg je er later misschien spijt van ^^.

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
Kronos1979 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:27:
[...]

Heb hem inderdaad geïnstalleerd (pre SP1 geeft hij 3.2GB aan).
Het verschil is zeker merkbaar, niet zozeer in FPS maar zeker in de laadtijden van het spel. Ook merk ik dat ik minder last heb gekregen van spikes (plotselinge framedrops in het spel wanneer je een stad / dorp binnenkomt).
Ik heb een E6600, GT 8800 SSC en dan nog 2 x 1 GB Corsair XMS, maar heb vooral de eerste 15 minuten geregeld last van 'freezes' die telkens een seconde duren. Zelfs wanneer ik de Tortage Underhalls inga (de lava brug over, dan gelijk rechts), schokt het spel tot ik de monsters zie. En dat terwijl juist die zone erg klein is.

Maar op de officiële forums wordt al gezegd dat de mensen die de closed beta spelen (nieuwere client schijnt) hier veel minder last van hebben. Minder schokken en minder lange laadtijden. Ik denk dat ik dan ook nog even de kat uit de boom kijken tot in ieder geval het spel live is.

Trouwens hebben de devs altijd al gezegd dat de open beta voornamelijk een stress test is. En dan met name op het gebied van server performance. Dus vandaar dat er ook 50,000 spelers zijn verdeeld over 4 servers. Wat iedere speler op zijn of haar eigen client te zien krijgt (of juist niet :P), dat is voor deze beta wat minder interessant, want deze Fileplanet Open Beta is dus in eerste instantie een server test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmm
aeon21 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:55:
[...]

De mounts evenals de early access zitten gekoppeld aan de pre-order key die je in de meeste gevallen per e-mail ontvangt.

Ik zelf wil zeker gebruik gaan maken van de Early Access en daarom heb ik voor de zekerheid 1 pre-order openstaan bij Play, nog een bij Dynabyte en een derde bij nog een andere shop. Zodra ik een pre-order e-mail ontvang, cancel ik de andere twee :)
Ja ok, dus dan zal ik moeten kiezen wellicht tussen mijn CE en de pre-order by Play (die heb ik ook nl. :P) aangezien ik niet zeker ben of ik nog een CE te pakken heb. Gisteren aan het orderen geslagen. :/

Waar ik op hoopte is dat ik ze eventueel half samen kon smelten dat het een CE werd met mount. De Bol.com CE's hadden wel een mount maar daar was ik dus te laat voor met orderen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
DeadKennedy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:37:
[...]

Ben met WoW gestopt nadat we de top hadden bereikt en de Burning Crusade uit kwam waarmee Blizzard in één klap al onze prestaties wegdonderde en 50% van de raid content overbodig heeft gemaakt.
Welkom bij MMORPG's. Dit gaat net zo hard gebeuren in AoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
Hmmm schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:13:
[...]

Ja ok, dus dan zal ik moeten kiezen wellicht tussen mijn CE en de pre-order by Play (die heb ik ook nl. :P) aangezien ik niet zeker ben of ik nog een CE te pakken heb. Gisteren aan het orderen geslagen. :/

Waar ik op hoopte is dat ik ze eventueel half samen kon smelten dat het een CE werd met mount. De Bol.com CE's hadden wel een mount maar daar was ik dus te laat voor met orderen. ;(
Lol, Bol.com was ik helemaal vergeten! Heb dus 4 pre-orders openstaan nu :P

Een dev zei trouwens dat je waarschijnlijk meerdere game keys op dezelfde account kunt registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
ActualFantasy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:18:
[...]

True, maar in WoW vond ik het ook heel erg abrupt. Groene items waren op lvl 64 ofzo al beter dan epics uit MC. Dat ging nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabsTipJr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2023
Alle pre-orders krijgen die mount bij Bol.com.....

http://www.nl.bol.com/is-...niSites%2fmini_ageofconan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MrFl0ppY schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:32:
[...]

True, maar in WoW vond ik het ook heel erg abrupt. Groene items waren op lvl 64 ofzo al beter dan epics uit MC. Dat ging nergens meer over.
MC was ook geen echte End Raid meer natuurlijk.

Met je BWL en Naxx gear kon je best wat lvl's spelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
ActualFantasy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:18:
[...]

Dit heb ik nooit op zo'n overweldigende manier gezien in andere MMORPGs, en ik heb er vrij veel gespeeld (al vanaf Ultima Online en Meridian 59).
MC was ook geen echte End Raid meer natuurlijk.

Met je BWL en Naxx gear kon je best wat lvl's spelen hoor.
Maar je kon net zo goed met blauwe L60 gear naar L70 doorspelen. Op L70 was mijn Naxx/AQ etc. gear geen donder meer waard.
Goed, dit gaat niet over WoW (gelukkig :)) dus laten we het maar over Conan hebben.

Ik ben erg blij dat ik zojuist een Beta key heb mogen ontvangen. Op het moment trek ik hem met 3MB/s binnen. Ik vraag me af hoe het gaat draaien op mijn systeem:

Athlon 64 4000+ overgeklokt naar 5700+ ongeveer
2GB DDR
8800GTX

Ik zal het zsm laten weten.

[ Voor 47% gewijzigd door DeadKennedy op 05-05-2008 14:12 ]

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
DeadKennedy schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:09:
[...]

Dit heb ik nooit op zo'n overweldigende manier gezien in andere MMORPGs, en ik heb er vrij veel gespeeld (al vanaf Ultima Online en Meridian 59).

[...]
Ik heb Ultima Online zelf 7 jaar gespeelt. Ultima Online was dan ook geen level based MMORPG. Dit is niet te vergelijken met WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels level 12 hier in de closed beta (schijnt weer wat anders te zijn dan de ign/fileplanet beta)

Krijg het spel maar niet echt goed aan de praat (ook al meerdere malen het " tech" forum doorgelopen op de conan forums)

Denk dat me system specs toch echt te laag zijn.

Windows xp sp2
Intell core 2 duo e6300
geforce 7600gs 256mb
2 gig geheugen.

Nu weet ik dat dit ook geen wereld specs zijn maar zelfs met alles op low/uit en lage resolutie loopt het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:36:

Windows xp sp2
Intell core 2 duo e6300
geforce 7600gs 256mb
2 gig geheugen.

Nu weet ik dat dit ook geen wereld specs zijn maar zelfs met alles op low/uit en lage resolutie loopt het niet echt.
Mijn specs verschillen niet echt enorm (voor mijn RAM upgrade) enkel de videokaart is echt verschillend. En ik denk dat daar ook het grootste probleem ligt. Probeer anders eens een andere resolutie te draaien om te zien of je de videokaart daarmee kunt ontlasten.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:36:
Inmiddels level 12 hier in de closed beta (schijnt weer wat anders te zijn dan de ign/fileplanet beta)

Krijg het spel maar niet echt goed aan de praat (ook al meerdere malen het " tech" forum doorgelopen op de conan forums)

Windows xp sp2
Intell core 2 duo e6300
geforce 7600gs 256mb
2 gig geheugen.

Proc is nog wel over te clocken maar je vid zal idd wel wat roet in het eten gooien. AoC vraagt erg veel van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gepre-orderd bij bol.com.
Hopelijk zit er naast vrouwelijk schoon ook wat mannelijk schoon in het spel :). Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Ik vroeg me eigenlijk af met welke systeemeisen je dit spel met een ander spel kan vergelijken. Ik ben erg slecht met dat soort dingen. Mijn vader regelt de hardware altijd, maar ik ben toch erg benieuwd of mijn pc dit spel aankan. Dit omdat ik dan deze site kan gebruiken: http://www.yougamers.com/games/

Verder vroeg ik me af of jullie allemaal al weten welke klasse/ras jullie van plan zijn om te spelen? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar demonologist/necromancer. De keuze van ras gaat dan meteen uit naar Stygian :P. Dit omdat dps klasses en mages altijd mijn voorkeur hebben. Helemaal als ze een pet erbij hebben.

Met server ben ik van plan om PvP te kiezen. Wat spanning onder het spelen is altijd leuk, natuurlijk zal het soms frustrerend zijn, maar daar heb je alts voor ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas
  • Laatst online: 09-10-2024
Het spel ziet er goed uit :)

Zowel de closed als de open beta geven je een goed beeld van de gameplay/graphics imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 16:41

On_E

Housemusic

Forn schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:00:
Ik vroeg me eigenlijk af met welke systeemeisen je dit spel met een ander spel kan vergelijken. Ik ben erg slecht met dat soort dingen. Mijn vader regelt de hardware altijd, maar ik ben toch erg benieuwd of mijn pc dit spel aankan. Dit omdat ik dan deze site kan gebruiken: http://www.yougamers.com/games/

Verder vroeg ik me af of jullie allemaal al weten welke klasse/ras jullie van plan zijn om te spelen? Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar demonologist/necromancer. De keuze van ras gaat dan meteen uit naar Stygian :P. Dit omdat dps klasses en mages altijd mijn voorkeur hebben. Helemaal als ze een pet erbij hebben.

Met server ben ik van plan om PvP te kiezen. Wat spanning onder het spelen is altijd leuk, natuurlijk zal het soms frustrerend zijn, maar daar heb je alts voor ^^.
Funcom beweerde ooit dat als je Oblivion goed kon spelen, je ook AoC goed kan spelen.

Verder ga ik nog steeds voor een Tempest of Set. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
Killerbees schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:00:
Het spel ziet er goed uit :)

Zowel de closed als de open beta geven je een goed beeld van de gameplay/graphics imo.
Ziet er inderdaad erg goed uit. In de nieuwe PC Gameplay van mei is er een preview en daar waren ze ook erg enthiousast over het spel;

''Het was een tijdje geleden dat een MMORPG me zo in de ban had gehouden als AoC:HA. Gelukkig moeten we niet al te lang meer wachten tot de release in mei.

De berichten op de AoC forums zelf zijn ook erg positief, op de crashes na, maar dat ligt volgens mij ook aan de oude build van de open beta, en het feit dat het een stress test is. Ik kan in ieder geval niet wachten. Na WoW is er geen MMORPG geweest die mijn aandacht langer dan 2 maanden kon vasthouden. Ik hoop dat het anders wordt bij AoC: HA.
On_E schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:04:
[...]

Funcom beweerde ooit dat als je Oblivion goed kon spelen, je ook AoC goed kan spelen.

Verder ga ik nog steeds voor een Tempest of Set. :)
Bedankt! Maar ik zie net dat AoC er ook gewoon tussenstaat.. helemaal over het hoofd gezien ><.

Close, but no cigar - your computer does not meet the minimum requirements. Hmm, toch mijn ouders maar lief aankijken als mijn examens achter de rug zijn!

Tempest of Set lijkt me ook een leuke class ja, maar mijn broer gaat waarschijnlijk een priest class spelen, en mage/priest werkt volgens mij beter dan een priest/priest combinatie 8) .

[ Voor 28% gewijzigd door Forn op 05-05-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:32

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Kreeg zojuist deze mail van 12game.com
Geachte klant,

Onlangs heeft u het PC spel Age of Conan Hyborian Adventures of Age of Conan Hyborian Adventures Collectors Edition besteld bij 12Game.Com. Iedereen die tot en met 8 mei een pre-order heeft geplaatst krijgt een zogenaamde pre-order code die recht geeft op:

- Ingame Killer-Rhino

- 8 extra inventaris plaatsen

- Recht op de 3-day head start, inclusief 10 dagen abonnement

Wanneer kunt u deze code verwachten?

De Nederlandse uitgever van Age of Conan Hyborian Adventures verstuurt een aantal dagen na 8 mei (hooguit 12 mei) de pre-order codes en de locatie waar het spel (in combinatie met de code) te downloaden is.

Het downloaden van de het spel kan vanaf 17 mei

Vanaf 20 mei is het spel online te spelen. Dit is 3 dagen voor u het spel van ons per post ontvangt. Als de 3-day head start verlopen is dient de Gamekey van de retail versie ingevoerd te worden.

Vergoeding voor de 3-day head start

De 3-day head start actie verloopt volledig via ontwikkelaar Funcom. Voor deze actie vraagt Funcom een vergoeding van 5 euro. Dit bedrag dient u aan Funcom te betalen. Het is niet mogelijk om dit bedrag via 12Game.Com te betalen.

Bovenstaande informatie is afkomstig van de officiële Nederlandse uitgever van Age of Conan Hyborian Adventures die in deze regio de codes verzorgt. De informatie dat de codes eind April al te verwachten zijn is dus onjuist. Bovendien is de code pas vanaf 17 mei te gebruiken. Wij doen ons uiterste best om de pre-order codes zo snel mogelijk via e-mail naar u toe te sturen, zodra deze in ons bezit zijn.

12Game.Com wenst u alvast veel plezier met Age of Conan Hyborian Adventures!

Met vriendelijke groet,
Customerservice

12Game.Com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Bizzarro schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:18:

[...]
thnx voor de info. Heb mijn order daar nu ook geplaatst. Lekker goedkoop zag ik wel en zeker de pre-order voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bizzarro schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:18:

[...]
Super, bedankt voor de post, mij vertelde ze eerder dat de codes rond de 19/20ste gestuurd zouden worden dus dit is echt goed nieuws.

Maarja, met dit weer wil je toch liever iets anders doen 8)

edit, zie net dat ik de mail ook gekregen heb O+

[ Voor 6% gewijzigd door marshallq op 05-05-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:20
Early access is verschoven.....

..

Naja wel de goede kant op deze keer.. zie je niet zo vaak in MMO's

Hij is nu gelijk getrokken met de Amerikaanse early access dus op de 17e.. de release van het spel is wel nog steeds de 23e, dus wij hebben dus 6 dagen early access. Ook hebben ze de level cap van level 20 weggehaald.

http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=81756

Hoop wel dat mensen van dynabyte de keys ook optijd krijgen, maar gezien de post hierboven ga ik er vanuit dat iedereen in Nederland de keys kan verwachten vanaf de 8e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
muahahahaha beter! Nog eerder gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Ik heb net de collectors edition besteld bij Dimension plus, maar in die winkel staat bij de normale versie wel een pre order actie, en bij de collectors editie niet. Weet iemand of ik wel de rhino mount krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
XtrmEend schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:03:
Ik heb net de collectors edition besteld bij Dimension plus, maar in die winkel staat bij de normale versie wel een pre order actie, en bij de collectors editie niet. Weet iemand of ik wel de rhino mount krijg?
Bij de normale versie staat nu : "Pre-order actie!

Nav vragen is in overleg met de uitgever besloten dat ook voor de special editon de Killer Rhino actie geldt. Klanten die reserveren en hun e-mail adres bekendmaken krijgen 72 uur voor release een Killer Rhino code waarmee zij dit special in-game items (berijdbaar dier) kunen activeren!"

;)

Dus have fun met je Rhino (en de CE)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
Ah dat had ik niet gezien, thanks.
Hoewel ik dat van je email adres bekendmaken een beetje vreemd vind aangezien je zonder email adres ook niet kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 13:53
Breaking news!

De fileplanet open beta keys zijn nu (tijdelijk?) ook te krijgen voor mensen zonder betaalde account daar! Gogogo, get them while they're hot!

* hapSnap is nu de open beta aan het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hapSnap schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:59:
Breaking news!

De fileplanet open beta keys zijn nu (tijdelijk?) ook te krijgen voor mensen zonder betaalde account daar! Gogogo, get them while they're hot!

* hapSnap is nu de open beta aan het downloaden
Nou de site heeft er in ieder geval geen haast mee... lol.

Toch geen keys meer dus ben ik bang.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Die server heeft het inderdaad HEEL erg moeilijk. Pas na 10 minuten en erg veel refreshen kwam ik erdoor. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hapSnap schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:33:
Die server heeft het inderdaad HEEL erg moeilijk. Pas na 10 minuten en erg veel refreshen kwam ik erdoor. Succes!
Ontvang je ook een email of moet ik de pagina dan echt opvangen? Deed je dat door steeds die knop aan te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Yes!

Nog een key kunnen bemachtigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor.. krijg ik de captcha, vul hem in en vervolgens staat er dat hij alweer closed is. Goed bezig daar bij filepanet. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Bah, net te laat.
Moest de code overtypen, druk op submit:
The FilePlanet event is closed but you may still be able to get access to the beta through FUNCOM.

Check the official Age of Conan website and sign up on the official beta form through Funcom.
Net als Bram dus :(

[ Voor 4% gewijzigd door AMYC op 06-05-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmm
Hier ook geen key. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:35:
[...]

Ontvang je ook een email of moet ik de pagina dan echt opvangen? Deed je dat door steeds die knop aan te klikken?
Je krijgt een pagina waar je een captcha in moet vullen, waarna hij je weer doorlinked naar een pagina met de key erop. Pas dan krijg je een email met je key. Ik zat zelf inderdaad steeds op die knop te klikken.

/edit

Balen dat hij alweer dicht is :(

[ Voor 4% gewijzigd door hapSnap op 06-05-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kreeg continu "invalid code" bij dat ding :(

Dus ook geen key helaas. Banner is ook alweer van de main website af.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Ik moet zeggen, qua performance valt het me behoorlijk mee na alle horrorverhalen te hebben gelezen. Laadschermen kunnen wel érg lang duren, en er zijn lag spikes waarbij je ineens 5-10sec niks meer kan doen. De textures en NPCs worden ook wel eens nogal langzaam geladen (dan sta je rustig een halve minuut te staren naar een lege bar alvorens de barman tevoorschijn komt).
Ik kan verder wél gewoon de graphics op high zetten, met nog 2x AA, en dan nog steeds alles soepel spelen, zeker voor mijn pc valt me dat alleszins mee:

Athlon 64 4000+ (2,4GHz) @ 3GHz
2GB DDR
8800GTX XT

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:spammen doe je maar ergens anders, spam is niet opeens geen spam meer als je het een "verzoek" noemt

[ Voor 134% gewijzigd door blaataaps op 06-05-2008 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

DeadKennedy schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:16:
Ik moet zeggen, qua performance valt het me behoorlijk mee na alle horrorverhalen te hebben gelezen. Laadschermen kunnen wel érg lang duren, en er zijn lag spikes waarbij je ineens 5-10sec niks meer kan doen. De textures en NPCs worden ook wel eens nogal langzaam geladen (dan sta je rustig een halve minuut te staren naar een lege bar alvorens de barman tevoorschijn komt).
Ik kan verder wél gewoon de graphics op high zetten, met nog 2x AA, en dan nog steeds alles soepel spelen, zeker voor mijn pc valt me dat alleszins mee:

Athlon 64 4000+ (2,4GHz) @ 3GHz
2GB DDR
8800GTX XT
Ik ervaar precies het zelfde en ik moet zeggen dat het best goed bevalt. Inmiddels met een twee middagen goed doorspelen lvl 16 (conqueror) geworden. Moet zeggen dat die combo’s erg leuk zijn om te doen.. wat mij bij het volgende brengt.. ik ben er achter gekomen dat je de programmeerbare toetsen van de logitech g15 zo kunt programmeren dat de combo’s automatisch gaan en dus eigenlijk nooit mislukken.

Bij vorige mmorpg’s werkten die toetsen nooit.. maar nu dus wel. Zelf ben ik van mening als het kan, dan gebruik ik het ook. Het maakt het spelen wel gemakkelijker maar haalt ook een stukje spanning weg.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narcan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05-2023
(voor Vista)

Viel me op dat in de Conan executable, de "App can handle> 2gb adressest " flag is gezet. Ik las dat sommige mensen hier problemen met vertragingen hebben etc, je zou dan eens kunnen proberen om je kernel address space wat groter te maken, door het volgende in een ms-doos prompt te typen (alleen als je meer als 2GB geheugen hebt!!!): bcdedit /set IncreaseUserVA 3072, misschien helpt het (laat het hier even weten). Met "bcdedit /set IncreaseUserVA 2048" (minus quotes) zet je hem weer terug naar de Vista standaard instelling"

Andere tip: Maak een extra swap file aan op een andere partitie (liefst op een andere fysieke disk), dan laadt alles wat sneller in. Laat Vista de grote bepalen, dit werkt over het algemeen het beste in Vista.

http://www.guilduniverse.com/anvil/default.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door narcan op 06-05-2008 09:55 ]

Intel Core i2600K | Asus Maximus IV Extreme (3.0) | Kingston 9905403-400.A00LF DDR3 @1600MHz | 2x EVGA GTX 570 SC | OCZ Vertex 3 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nou niet of ik zo blij ben met die programmeerbare toetsen. Maar waarschijnlijk zal je er niet automatisch mee winnen. Het zal alleen wat makkelijker worden.

Ik denk dat je voor je eigen plezier beter niet de combo's kan programmeren.

Overigens, ik hoor wat gemixde berichten over de NDA. Weten jullie nou hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon21
M.b.t. de combos:

Ik heb wel zoiets van, je voelt het niet zo goed aan wanneer je 1, 2, 3 etc kunt klikken. De combo's zelf geven duidelijk aan wanneer je ze weer kunt gebruiken, maar niet de normal attacks. Daardoor komt het geregeld voor dat ik mezelf erbij betrap de 1, 2 of 3 te spammen (natuurlijk afhankelijk van de ander z'n schild en mijn eigen beschikbare combo's).

Daarom ben ik haast al een voorstander van een soort macro systeem waar je je combo's kunt inprogrammeren. In ieder geval geen key hammering meer zoals je vroeger deed in Street Fighter (ok, beetje overdreven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Combos programmeren werkt mss in bepaalde situatie, denk aan een stealthed assissin, of tegen newbees, maar over 't algemeen zal 't niet werken. Als ik een mep krijg is 't 2x snel naar achtern drukken zodat je een sprongetje van de tegenstander maakt. Staat ie daar in de open lucht z'n combo + stamina te verspillen.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 09:47:Overigens, ik hoor wat gemixde berichten over de NDA. Weten jullie nou hoe het zit?
De open beta heeft geen NDA, de closed beta heeft een NDA voor levels 14 en hoger.

[ Voor 30% gewijzigd door bstard op 06-05-2008 10:18 ]

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap wat je bedoelt. Maar zover ik gehoord heb activeren combo's zichzelf op het moment dat je de slagenreeks uitvoerd? That is, op hoog lvl met meerdere slagen per combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:18:
Ik snap wat je bedoelt. Maar zover ik gehoord heb activeren combo's zichzelf op het moment dat je de slagenreeks uitvoerd? That is, op hoog lvl met meerdere slagen per combo.
Een combo start je met de combo skill, en daarna is 't een kwestie van de juistje volgorde normale attacks uitvoeren, eq links-midden-recht.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

bstard schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:21:
[...]

Een combo start je met de combo skill, en daarna is 't een kwestie van de juistje volgorde normale attacks uitvoeren, eq links-midden-recht.
Correct, het komt er eigenlijk op neer dat je meer tijd hebt om op andere dingen te letten.

bv. je kunt nu een groepje van 4 ipv 3 aanvallen omdat je meer overzicht hebt (equals ervaring) :)
Het is niet zo dat je er plotseling veel sterker van wordt, je speelt alleen efficiënter.

Weet iemand hoe het zit met specials? zo nu en dan ram ik een mob echt compleet tegen de vlakte, bv. Door een slam valt hij achterover op de grond en vervolgens storm ik boven op hem en blijf net zolang doorhakken tot hij dood is. Hij krijgt hierdoor niet de kans weer op te staan.
Of als finishing move de bijl in zijn kruis rammen en met twee armen wijd als een voetbal hooligan voor zijn neus gaan staan te schreeuwen om vervolgens de bijl terug te pakken en zijn kop er af te rammen… met als gevolg bloed op het scherm :D (kickass sweet game is het eigenlijk).

Maar ik kan die moves dus niet op commando, het gebeurt zo nu en dan spontaan.

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
Die combo's doen het hem wel voor mij, en die finishing moves al helemaal. Ik speel eigenlijk ALTIJD necromancer achtige dudes (sinds Diablo in ieder geval), maar ik denk dat ik toch voor iets als Conqueror ga dit keer. Het knokken is gewoon écht te sweet :)

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Loque schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 10:47:
[...]

Weet iemand hoe het zit met specials? zo nu en dan ram ik een mob echt compleet tegen de vlakte, bv. Door een slam valt hij achterover op de grond en vervolgens storm ik boven op hem en blijf net zolang doorhakken tot hij dood is. Hij krijgt hierdoor niet de kans weer op te staan.
Of als finishing move de bijl in zijn kruis rammen en met twee armen wijd als een voetbal hooligan voor zijn neus gaan staan te schreeuwen om vervolgens de bijl terug te pakken en zijn kop er af te rammen… met als gevolg bloed op het scherm :D (kickass sweet game is het eigenlijk).

Maar ik kan die moves dus niet op commando, het gebeurt zo nu en dan spontaan.
Dat zijn fatalities. als je met de laatste slag van een combo iemand op zijn onbeschermde kant doodslaat, heb je een kans dat je een fatality uitvoert. Volgens mij geld daar een bepaald percentage voor. met feats kan dat verhogen. Zo heb ik weleens met een barb het hoofd van iemands romp afgehakt, mijn zwaard in iemands maag geplant en hard uitgelachen alvorens mijn zwaard er weer uit te trekken en nog enkele andere combo's volgens mij hangt het er ook vanaf wat voor een combo je gebruikt voor een bepaalde fatality. Als je combo bestaat uit alleen naar voren, (2) dus, heb je kans je zwaard door hem heen te steken. Is het rechts boven of links boven dan maak je kans zijn hoofd er af te hakken. Na een goed uitgevoerde fatality regened je stamina super snel! dat maakt het een beetje goed dat de fatality een beetje lang duurt slomo style en dat 3 anderen gewoon in je in blijven hakken.

edit: Voor iedereen die performance problemen heeft bij open of general beta, al dat hakken van je comp enzo kan in de meeste gevallen verholpen worden door de shader models naar 2.0 te zetten ipv 2.X.

Als dit nog steeds niet helpt kun je de debug menu in (ctrl + ~ of ctrl + \) Dan aan de rechterkant click je op sub-menu depth pass en uncheck je soft particles.

na dit te hebben gedaan chopte mijn computer bijna niet meer en kon ik ook hogere instellingen gebruiken zoals gloom en medium graphics. fps zijn stabiel rond de 40.

Het defragmenteren van de conan directory schijnt ook te helpen. Nog niet geprobeerd aangezien hij nu redelijk lekker loopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Kingpinda op 06-05-2008 11:12 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait et allemaal lekker. Ik moet er alleen op letten dat ik niet alles op high heb staan als ik opstart. Want dan crasht hij. Dat is niet zo'n groot probleem.

Verder vroeg ik me af, hebben jullie ook problemen met shadows on everything. het maakt et allemaal een stuk mooier, maar de externe schaduwen van bomen enzo vallen erg lelijk, en dan ook erg lelijk, op de character. Ik weet dat het een bug is, maar hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Over de performance: ik vind het allemaal reuze meevallen. Mijn pc trekt de game vloeiend op 1920x1200, DX9, SM3,4xAA, 16xAF en de overige settings op highest.

Dit is op een Q6600 @ 3GHz, 8800GTS 640, 4 (3,2) GB ram en Windows XP.

Het enige dat erg irritant is dat zijn de loadtimes voor een nieuw gebied. Het lijkt of de game dan een soort index maakt oid waardoor het laden een stuk langer duurt. Na het spel afgesloten te hebben en weer opgestart zijn de loadtimes voor hetzelfde gebied namelijk een stuk korter, al duurt het nog vrij lang. Dit is overigens op een 4 disc raid0 array (Spinpoint F1 750GB)

Overigens, de loadingscreens die je tegenkomt "tijdens het spelen", dus bij het binnengaan van een gebouw, doodgaan, etc, die zijn erg snel (max paar sec)

Hier en daar zie je nog wel wat glitches, maar ik verwacht dat dit gefixed is in de releasebuild (of met andere drivers).

Ik heb nog niet heel lang kunnen spelen (lvl 6 nu), maar tot zover voldoet het spel aan mijn verwachtingen. Ik heb er iig geen spijt van dat ik hem gepreordered heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

@hierboven Ik heb gemerkt dat mensen met 2 gig intern geheugen eerder performance problemen hebben. mensen met 3.2 en 4 gig kunnen zo'n beetje alles draaien na de laatste 2 grote patchen.
AoC gebruikt bij mij al iets meer dan 1500 mb en de andere 500 is voor vista. Misschien moet ik toch wat goodies uitzetten in vista :p

@selsery heb jij ook meer dan 2 gig intern?

Bij release zal dit wel loslopen dat je met 2 gig ook uit de voeten kunt. Shadows zijn nog een beetje buggy en het spel zit natuurlijk in debug mode.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:49

Thermometer

Whoop Whoop!

Yep en bijna iedereen met een high-end Ati kaart heeft veel problemen, zoals ik met mijn 2900xt, kan nauwelijks het spel spelen. Dit komt door de laatste patches, want daarvoor was het soepel als wat. Nu duurt het ongeveer 3 minuten om van patcher de game te laden, en laggen de voorfilmpjes heel erg. Zelfs als ik in opties ga lagged dat, en het laden zelf duurt 10-15 mins, en dan nog freezes elke 5sec... gelukkig weten ze dat het probleem er is en gaan ze het fixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kingpinda

Ik heb 2 gig, maar ik heb maar 32 bits dus ben niet van plan om er meer in te plempen. Ik draai overigens XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sander1991 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:54:
Yep en bijna iedereen met een high-end Ati kaart heeft veel problemen, zoals ik met mijn 2900xt, kan nauwelijks het spel spelen. Dit komt door de laatste patches, want daarvoor was het soepel als wat. Nu duurt het ongeveer 3 minuten om van patcher de game te laden, en laggen de voorfilmpjes heel erg. Zelfs als ik in opties ga lagged dat, en het laden zelf duurt 10-15 mins, en dan nog freezes elke 5sec... gelukkig weten ze dat het probleem er is en gaan ze het fixen
Ik heb met mijn nvidia 8800GTX onder Windows XP dat ik het spel niet eens kan starten. Iedere keer crashed de videodriver. Heb een paar keer kunnen starten tot mijn character bijna is geladen maar op het laatste puntje wanneer hij het scherm tevoorschijn moet toveren met mijn character in de omgeving crashed mn pc hard (BSOD) op de nv4_disp.

Gisteren Vista x64 geinstalleerd maar nog niet kunnen testen.

Hoop niet dat de final ook zo buggy is want dat zou erg zonde zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:02:
@ Kingpinda

Ik heb 2 gig, maar ik heb maar 32 bits dus ben niet van plan om er meer in te plempen. Ik draai overigens XP
Ook met 32bit XP kan je best upgraden naar 4 gig geheugen. Je mist dan wel wat geheugen ja maar die extra 1.2 gig die je dr bij krijgt is zeker de moeite waard :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik lees overal over systeem specs, maar ik als betaloze wil graag weten wat jullie vinden hoe is het spel zelf is :P

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey pica. Ik vind het een heerlijk spel. Het is allemaal nog een beetje onduidelijk. Ook het landschap is een stuk minder duidelijk dan wow. Maar de graphics maken het een stuk beter. Bovendien, bloed + tieten (welliswaar zonder tepels atm :( ) > all.

Het vechten is erg leuk, en ik betrap mezelf er wel eens op dat ik wacht op een auto attack ^^. Tot nu toe vind ik melee combat het meest interessant, misschien omdat ik een lvl 70 mage en holy pala had op wow. Pvp heb ik nog niet gedaan dus daar kan ik nog niet over uiten.

Ik denk dat ik erg veel plezier, en ik vrees, ook veel tijd ga besteden aan AoC. Hoewel pvp erg belangerijk voor mij is, geloof ik best dat er een plek voor een guardian is in mass pvp :).

Edit: ik bestel wel eventjes 2GB erbij... kost toch geen ruk ^^

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:21:
Bovendien, bloed + tieten (welliswaar zonder tepels atm :( ) > all.
Eerlijk gezegd hoop ik dat er maar heel weinig mensen gaan spelen die deze ‘’argumenten’’ als hoofdreden hebben om te gaan spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

On_E schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:26:
[...]

Eerlijk gezegd hoop ik dat er maar heel weinig mensen gaan spelen die deze ‘’argumenten’’ als hoofdreden hebben om te gaan spelen. :P
Meh, de tieten boeien me niet, maar er zijn een paar dingen in het leven waar ik een grote fascinatie voor heb, o.a. bloed en atoombommen. (i love my mind :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Heb conan vandaag besteld bij Dynabyte en een open beta key gekregen. Iemand zei dat je moet bellen en dat heb ik gedaan. In het telefoonmenu heb ik de opties product informatie gekozen en daar hebben ze me geholpen. Ze zeiden dat er niet veel beta keys meer waren.

Hoop dat het down loaden een beetje snel gaat, heb zin om conan te proberen :)
FunkyTrip schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:02:
[...]

Ik heb hem ook bij Dynabyte gepre-ordered en van keys weten ze niets. Zowel vestiging in de buurt als hoofdkantoor gebeld. Lekker is dat :(

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
JeanLucPicard schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:11:
Ik lees overal over systeem specs, maar ik als betaloze wil graag weten wat jullie vinden hoe is het spel zelf is :P
Zelf heb ik voorheen erg fanatiek WoW gespeeld en ook guildwars (dus kan alleen een vergelijking maken met deze twee games, als er uberhaupt sprake is van een vergelijk).

Grafisch hoeven we er niet veel over uit te leggen, screenshots zijn er tegenwoordig in overvloede en deze zijn representatief voor het gehele spel. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij spellen zoals WoW toch nooit het "wauw" gevoel heb gehad op grafisch gebied. Dit spel heeft me reeds meerdere malen positief verrast (vergezichten, wolken die daadwerkelijk verschil maken in belichting, sfeer die geschilderd wordt enz.)

Gameplay is een ander verhaal. Ik heb voornamelijk met een priest of mythra, barbarian en recentelijk met een necro gespeeld. Melee is geweldig met het combosysteem, ook al blijven er wel vreemde dingen gebeuren. Zo kun je het ene moment een groepje van 3 mobs tegelijkertijd aan en het volgende moment lig je al op je rug na de eerste mob (van dezelfde 3 mobs). Dit zal denk ik met geluk / shields / combo's te maken hebben. Hierdoor blijkt wel dat skills er toe doen. Vergelijk met WoW, hier weet je wat je aankunt en wat niet, je kunt het gevecht van te voren plannen. Dit is lastiger in Age of Conan (wat positief is imo).
Casters zijn ook iets actiever dan bij veel andere games, LoS (line of sight) is erg belangrijk, zowel voor healing als damage spells. Je merkt wel dat je uiteindelijk vaak dezelfde spells cast (ook omdat je hotbar beperkt is met betrekking tot sneltoetsen). Dit is wellicht met keybindings op te lossen.

Met betrekking tot taktiek vind ik het zelf erg belangrijk dat je niet gewoon door poppetjes heen kunt lopen, er is daadwerkelijk een collision ingebouwd. Dit kan wellicht in zowel PvP als in PvE belangrijk gaan worden (healers bijvoorbeeld verdedigen e.d.) Ook het hebben van "higher ground" bij de ranger maakt taktiek belangrijker.

De sfeer is meer mature, het spel moet je aanspreken of niet. Nieuwigheidjes als fatalities / naakt e.d. zijn leuk voor eventjes maar die maken of breken niet het spel. De gameplay / ervaring en sfeer zijn belangrijke onderdelen. Zo ook de community. Ik merk dat er minder "barrens" spam is dan ik ondervond bij de closed en open beta van WoW enkele jaren geleden. Mensen zijn over het algemeen hulpvaardig ook bij repetitieve vragen (tel maar eens in een uur hoe vaak er gevraagd wordt hoe je ergens op moet klimmen).

Dus al met al een erg positieve ervaring tot nu toe (afgezien van performance problemen / crashes etc). Mocht je ingame een keer hulp nodig hebben stuur dan een ingame message naar Diane (server 1) of Bones (server 4).

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Knowuse schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:37:
Heb conan vandaag besteld bij Dynabyte en een open beta key gekregen. Iemand zei dat je moet bellen en dat heb ik gedaan. In het telefoonmenu heb ik de opties product informatie gekozen en daar hebben ze me geholpen. Ze zeiden dat er niet veel beta keys meer waren.

Hoop dat het down loaden een beetje snel gaat, heb zin om conan te proberen :)
Heb net ook gebeld, maar degene die me te woord stond zei dat ik tot morgen moest wachten tot haar collega er weer was omdat hij er meer van af wist :(
En ze had iets opgevangen over geen beta keys meer uitgeven... bah, weer te laat dus!

En ik wil zo graag even sneak previewen...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Trouwens vraagje aan de huidige betaspelers: Welke class is het minst 'twitchy'. ie, bij welke class kun je het 'rustigst'spelen zonder al te veel button mashing. Want als RSI patient vond ik auto-attack heerlijk. AoC lijkt me 1 groot non-stop buttonmash festijn als je elke keer om te slaan moet klikken, je shields moet verplaatsen en daarnaast uiteraard rondjes rennen om de tegenstander. Als er zo extreem veel behendigheid van je wordt verlangd lijkt me het erg moeilijk om PvE te balanceren.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
FunkyTrip schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:15:
Trouwens vraagje aan de huidige betaspelers: Welke class is het minst 'twitchy'. ie, bij welke class kun je het 'rustigst'spelen zonder al te veel button mashing. Want als RSI patient vond ik auto-attack heerlijk. AoC lijkt me 1 groot non-stop buttonmash festijn als je elke keer om te slaan moet klikken, je shields moet verplaatsen en daarnaast uiteraard rondjes rennen om de tegenstander. Als er zo extreem veel behendigheid van je wordt verlangd lijkt me het erg moeilijk om PvE te balanceren.
Casters zijn dan het meest statisch in mijn idee. Maar auto attack zit er niet in (de spawns van de necromancer kunnen wel auto attacken trouwens). Qua balance zal er veel afhangen van dingen zoals lag en de uiteindelijke definitieve uitwerking van de classes.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, als je een melee class neemt die niet hoeft te tanken en een groot traag wapen neemt is de hoeveelheid button mashen toch al snel de helft als niet minder vergeleken met een guardian die een 1 sec weapon speed heeft.

Ik tik met me voet mee, zoals je met muziek doet, kijken of ik daarmee me button mashen kan verminden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:30:
Ik tik met me voet mee, zoals je met muziek doet, kijken of ik daarmee me button mashen kan verminden.
euh, hoe doe je dat dan? met voetpedalen die hotkey-functies hebben ofzo?

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loque

Loque

^^^^^

FunkyTrip schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:15:
een toetsenbord zoals de logitech g15 zal je veel helpen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:38:
[...]

euh, hoe doe je dat dan? met voetpedalen die hotkey-functies hebben ofzo?
Opzich is dat geen slecht idee...
edit {
Als ik nou een oud electrisch orgel pedaal op de kop kan tikken, een printplaatje... Meer hotkeys !!!
}

Nee, ik tap mee op de weaponspeed. Dus met 1 speed elke seconde. Dat zorgt ervoor dat je meer geneigd bent om op die maat de knop in te drukken... Thats the theory...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Loque schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:38:
[...]

een toetsenbord zoals de logitech g15 zal je veel helpen denk ik
Dat toetsenbord is vooral bedoeld voor rechtshandigen. Ik moet het volledig hebben van de rechterkant van het toetsenbord (gebruik de home/ins/del keys enzo als hotkeys, dus hoop dat alle hotbar toetsen en spells/moves daarop te mappen zijn, en sturen/strifen natuurlijk met de cursor)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 22:08
Ik vroeg me af, ik lees overal dat je alle classes en races kan kiezen, maar bestaan er dan wel twee kanten? Neem aan dat dat wel het geval is, anders blijft er weinig van rvr over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

ajampaniki schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:05:
Ik vroeg me af, ik lees overal dat je alle classes en races kan kiezen, maar bestaan er dan wel twee kanten? Neem aan dat dat wel het geval is, anders blijft er weinig van rvr over.
Er zijn geen kanten nee, het is FFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 23:12
ik wil super graag spelen alleen 1 probleem :$
ik sta al 2 dagen in de que om te downloaden hehe, en eerlijk gezegd word ik daar niet zo vrolijk van.
en de torrents die ik vind zijn niet echt super 1 seeder met 10 kb's :P
dus mocht er iemand naast fp een goede "plek"weten hoor ik het graag.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stftweaker schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:14:
ik wil super graag spelen alleen 1 probleem :$
ik sta al 2 dagen in de que om te downloaden hehe, en eerlijk gezegd word ik daar niet zo vrolijk van.
en de torrents die ik vind zijn niet echt super 1 seeder met 10 kb's :P
dus mocht er iemand naast fp een goede "plek"weten hoor ik het graag.
Foutje in IE7, probeer Firefox even en je zal zien dat de queue spontaan verdwijnt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
Of je haalt hem gewoon van usenet af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Laatst online: 23:12
hapSnap schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:50:
Of je haalt hem gewoon van usenet af ;)
hey bedankt voor de tip slurp hem nu binnen :)

[ Voor 24% gewijzigd door stftweaker op 06-05-2008 19:53 ]

How are you doing?

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.