Ik speel nu de open beta sinds vrijdag en ik geniet er met volle teugen van.
Aan het begin had ik ook problemen met de game, maar na de vele tips op de AoC forums en IGN draait het spel nu als een zonnetje. Een crash af en toe accepteer ik wel omdat het echt om een verouderde client gaat en de closed beta veel beter draait. Dus ik neem aan dat de retail versie gewoon goed zal draaien.
Level 1-13 heb ik nu gedaan met alle 4 de archtypes. Ranger, Conq, Tempar of Set en Demon.
Ik vind de priest archtype heel erg zwak, voor tot level 10 kreeg ik mobs met veel moeite neer. Je hebt maar 2-3 spells, een AoE HoT, een buff en een AoE root. Tja daar krijg je mobs niet mee dood, dus kan je alleen maar slaan met je polearm. Maar goed het is denk ik bedoelt als healer class dus is het te begrijpen. Van andere hoorde ik dat z'n attacks allemaal AoE moesten zijn maar daar merkte ik niks van eigenlijk.
De Soldier archtype is zoals ik dacht niks voor mij, erg saai en je kan slaan met je wapen en wat weapon skills doen. Tja wat anders. De hybrids Dark Templar en Herald of Xotli lijken met ook niks, ik heb genoeg hybrids gespeeld in WoW dat ik weet dat je met een hybrid erg goed moet speccen en gegeared moet zijn om ver te komen.
Mages en Rogues vind ik het leukste, vooral de Ranger en Assassin zijn geweldig. De ranger lijkt alles te hebben, ranged, melee, dual wielding, shield, medium armor, goed in PvP, goed in PvE. Dus dat wordt mijn class in de retail.
Over de rassen en de wereld/lore. Ik kende de wereld helemaal niet maar deze is geweldig, low fantasy is weer eens iets anders, geen elfjes en dwergen maar meerdere soorten humans. Een beetje Faerun achtig (DnD'ers?

). De landen zijn allemaal gebaseerd op echte landen en er is zelfs een Nederland

. De Romeinse Aquilonians zijn meteen al mijn favo ras maar ik ga samen met een vriend spelen en die wil mage worden, en omdat we na level 20 naar ons homeland gaan rollen we samen een Stygian.
Al met al een geweldig spel, de singleplayer in Tortage Night is dan wel tijdelijk

maar erg leuk. Als de game spannende dungeons en PvP belooft wordt dit echt geweldig. De beta was iig zo leuk dat ik de collectors edition heb besteld. Volgens mij zelfs de laatste van Bol.com want ik kan 'em niet meer vinden
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad