Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:50

Flapmo

and back is gigi!

Theuno schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Dit is een beetje een uitzonderingsgeval. We staan hier op #1 en we willen deze #1 graag binnenslepen, want hier is lang voor gevochten.. (dit liep al rond de tijd dat we met MFen de dnet servers wel een plat kregen). Als we hier niet #1 worden gooien we echt jaren werk weg.
Het is ook maar een paar maanden, en alleen met het idee om te zorgen dat we nipt voor het einde toch nog #1 zijn.

edit:

Ja, ik knal vanavond ook een of twee bakken naar OGR.
RC5-XX blijft ons moederproject daar daar alles begonnen is. Er zijn overal redenen voor te bedenken om een project te doen en aandacht te vragen. OGR is geen speciaal geval.

En je gooit geen jaren werk weg, het is een wedstrijd vanaf het begin maar voor de bedenker maakt het niet uit wie er wint, hij heeft zijn uitkomst :+, maar ik snap wat je ermee bedoelt O+

[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 29-01-2007 09:33 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Flapmo schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:31:
[...]

RC5-XX blijft ons moederproject daar daar alles begonnen is. Er zijn overal redenen voor te bedenken om een project te doen en aandacht te vragen. OGR is geen speciaal geval.

En je gooit geen jaren werk weg, het is een wedstrijd vanaf het begin maar voor de bedenker maakt het niet uit wie er wint, hij heeft zijn uitkomst :+, maar ik snap wat je ermee bedoelt O+
Je hebt als DPC gewoon heel erg je best gedaan en bijna altijd op plaats een gestaan, en dan laat je je toch niet op het laatste moment inhalen.

Daarnaast loopt OGR in vergelijking tot RC5 niet zo heel erg lang meer.

We hebben inmiddels al wel een aantal nieuwe leden op OGR !!!!
Van harte welkom allemaal.

Momenteel hebben we 61 flushende members, dit waren er afgelopen tijd regelmatig een stuk of 40 wat toch betekend dat een topic als dit helpt.

Op de lange termijn kan dit ook een gunstig effect hebben op andere projecten, zodra OGR afgelopen is zullen hopelijk veel mensen bij DPC blijven hangen en een ander project gaan doen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
Ik blijf hangen hoor :)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187973

Joh14, bedankt voor de tip.
Ik had al ontdekt dat ik ook gewoon cpu idle kan laten draaien. Echter draait de client dan maar op 5-10 % snelheid. (nou ja beter wat dan niks..) Maar toch, het zijn we de bedrijfs servers, Ik zal eens kijken of ik met dat threadmaster de client op iets van 50 - 60 % kan laten draaien. (zolang de cpu's maar onder de 50 graden blijven vind ik het best.)

Ik zag net al op distributed.net site dat deze oproep toch wel wat nut heeft gehad, de dagelijkse output is toch al wat omhoog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
ok ik heb nu die client gedownload en geinstaleerd.
Moet ik me ergens registreren zodat hij weet dat ik van DPC ben? of waar moet ik registreren want de guides zijn een beetje moeilijk :s
hoe weet ik wanneer dit prog werkt?

Ik zit hier met een AMD 3000+ @ 2.2Ghz btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Kijk, mooi dat er nog steeds mensen bij komen om te helpen, welkom in elk geval :D

En de uitleg om te joinen is hier te vinden :)

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
emphasis schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:45:
Kijk, mooi dat er nog steeds mensen bij komen om te helpen, welkom in elk geval :D

En de uitleg om te joinen is hier te vinden :)
ik zit vast bij de 2de stap :d

2 - Kijk in de directory en open met kladblok of iets dergelijks de .INI file en pas de volgende regel aan :
[misc]
project-priority=RC5-72=0,OGR-P2 .... (=0 zorgt ervoor dat je alleen OGR kan draaien, als je RC-5 wilt doen zet je =0 achter OGR)
3- Joinen van DPC

met de .ini file
bedoel je de file "dnetc.ini" in de map C:\Program Files\distributed.net? want als ik die open met kladblok krijg ik het volgende:
[parameters]
id=mijn.email@gmail.com

kani iemand me in stapjes uitleggen anders 8)7 ?

moest ik het emailadres niet invullen bij het instaleren mss? kan iemand me helpen ik begin beetje ongeduldig te worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door eSCe op 30-01-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Gewoon dit in je .ini kopieren >>>>
[parameters]
id=jouwnaam@mail.com

[buffers]
allow-update-from-altbuffer=no
checkpoint-filename=check
frequent-threshold-checks=1

[misc]
project-priority=OGR-P2,RC5-72=0,OGR=0

[ogr_p2]
fetch-workunit-threshold=15

[rc5]
closed=yes

[networking]
dialup-watcher=disabled
autofindkeyserver=no
nofallback=true
keyserver=subteam.dns.server<<zelf invullen

[display]
detached=no
progress-indicator=auto-sense
hed=no

[logging]
log-file=dnetc.log
log-file-type=restart
log-file-limit="no limit"

[processor-usage]
priority=2

[triggers]
pause-on-no-mains-power=yes
Dit heb ik overigens van het team-coldfusion/forum geplukt.

succes! ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
Xadeon schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:15:
Gewoon dit in je .ini kopieren >>>>
[...]

Dit heb ik overigens van het team-coldfusion/forum geplukt.

succes! ;)
bedankt!
nog een laatste vraag: waar vind ik wat ik moet invullen in
"keyserver=subteam.dns.server"

en als ik het goed versta zal ik plots een soort 'bericht' krijgen om me te registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

eSCe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:19:
[...]

bedankt!
Dit vul je alleen in als je lid bent van een subteam als bijv. Team-ColdFusion. Mits je dat wilt, kun je Coldfusion een mailtje sturen. >>> http://www.teamcoldfusion.nl/ Dat heb ik vorige week ook gedaan, en ben toen door Coldfusion heel netjes op weg geholpen. :)
en als ik het goed versta zal ik plots een soort 'bericht' krijgen om me te registreren?
Robinski schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:43:
[...]

.
Het handigst is even te zoeken op je email adres via het zoekboxje bij "Participant Stats.
Via hier kom je op een pagina met een overzicht van wat jij aan OGR hebt gedaan.

Onderaan deze pagina zit een knop "Please e-mail me my pasword". klik hierop om een wachtwoord te ontvangen.
Met dit wachtwoord kun je vervolgens je eigen instellingen gaan veranderen. dit kan via hier

en jezelf aanmelden bij DPC. dit kan via de stats pagina van DPC of door op dit linkje te klikken

Hopelijk kom je er zo uit. en van harte welkom bij DPC

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 19:37
Inderdaad optioneel, dwz als je met een DPC subteam mee wilt doen.
D2DM in "Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25"
Dus je levert werk in dit komt onder je email in de stats.
Met op de knop drukken op jouw online dnet account pagina krijg je een bericht met je wachtwoord.
Daarna kun je je naam evt. aanpassen en team DPC joinen (via de team DPC dnet pagina).

[ Voor 24% gewijzigd door D2DM op 30-01-2007 21:41 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:30

Mist

Een gevaar op de weg

eSCe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:19:
[...]

bedankt!

Je kunt bijvoorbeeld
keyserver=chaos.keyserver.org
doen, dat is een public keyserver met live stats

Overigens:
[processor-usage]
priority=2
Dat betekent dus dat de client niet op idle prioriteit draait, maar op een iets hogere prioriteit, het is de vraag of dat wenselijk is.
(Hele blok weghalen of priority=0 is idle)

[ Voor 3% gewijzigd door Mist op 30-01-2007 21:54 ]

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Robinski schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:26:
Dat is een veelgehoord misverstand, gebaseerd op verwachtingswaarden (en met statistiek kun je alles bewijzen :P ). In tegenstelling to OGR waar de resterende hoeveelheid werk vast ligt - we moeten immers alle mogelijke rulers verifiëren om te garanderen dat we nu echt wel de kortste hebben - kan RC5-72 morgen gedaan zijn als ergens op de wereld een machine net dat ene blokje flusht met dé key in...

Maar ik begrijp wat je wil zeggen, dus ik zwijg verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

bij deze, 4 Opteron 265 cores zijn bezig. ook een beetje om te kijken hoe snel die cores zijn.
zal morgen ook wel even DPC joinen als de stats er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Anoniem: 26032 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:55:
[...]

Dat is een veelgehoord misverstand, gebaseerd op verwachtingswaarden (en met statistiek kun je alles bewijzen :P ). In tegenstelling to OGR waar de resterende hoeveelheid werk vast ligt - we moeten immers alle mogelijke rulers verifiëren om te garanderen dat we nu echt wel de kortste hebben - kan RC5-72 morgen gedaan zijn als ergens op de wereld een machine net dat ene blokje flusht met dé key in...

Maar ik begrijp wat je wil zeggen, dus ik zwijg verder :+
Laat ik het dan iets anders verwoorden.
De kans dat RC5 veel langer zal gaan lopen dan OGR is vele male groter.
Anoniem: 191133 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:
bij deze, 4 Opteron 265 cores zijn bezig. ook een beetje om te kijken hoe snel die cores zijn.
Super!!!! Welkom bij DPC alvast dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door Robinski op 30-01-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 13:52
Anoniem: 191133 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:18:
Welkom.
En ja, deze zullen zeker eens steentje.. erm.. OGR blockje bijdragen }:O

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zit nu op ongeveer 87 Mnodes/s en had net een piek van 91 Mnodes/s
hoeveel blocks per 24uur is dat ongeveer?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 191133 op 30-01-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Anoniem: 191133 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:11:
zit nu op ongeveer 87 Mnodes/s en had net een piek van 91 Mnodes/s
hoeveel blocks per 24uur is dat ongeveer?
OGR wordt niet gemeten in Blocks maar in nodes.
een blokje verschilt nogal in grootte.

maar als we even uitgaan van 88Mnodes/s * 60 * 60 * 24 = ongeveer 7603200 Mnodes per dag
wat dus ongeveer 7.6T per dag is als ik het zo goed bereken.

zelf doe ik overigens +/- 70Mnodes/s (6T per dag) maar dit komt deels omdat een deel van de computers alleen aan staat wanneer ze gebruikt worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Robinski op 30-01-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 19:50

Flapmo

and back is gigi!

Robinski schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:26:
[...]

Je hebt als DPC gewoon heel erg je best gedaan en bijna altijd op plaats een gestaan, en dan laat je je toch niet op het laatste moment inhalen.

We hebben inmiddels al wel een aantal nieuwe leden op OGR !!!!
Van harte welkom allemaal.

Momenteel hebben we 61 flushende members, dit waren er afgelopen tijd regelmatig een stuk of 40 wat toch betekend dat een topic als dit helpt.

Op de lange termijn kan dit ook een gunstig effect hebben op andere projecten, zodra OGR afgelopen is zullen hopelijk veel mensen bij DPC blijven hangen en een ander project gaan doen.
feit blijft dat het gewoon een geval van promotie is die bij elk project gedaan kan worden en volgens mij zelfs via een regel min of meer verboden was. Al weet ik niet zeker of het een harde regel was of een streng aanbevolen richtlijn.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Promotie van een project in de DPCH van een ander project is niet toegestaan. Maar volgensmij mag dit gewoon. Had het niet gemogen had Pim. allang het topic gesloten.

Ik zie ook niet het probleem dat met door dit soort topics de aandacht willen vestigen op een project.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn, kwam er net achter dat ik HT op 4x 8bit had staan, zit nu op 95Mn/s.

ik was de server nog wat aan het overklokken maar met een FSB@232 werd die toch wel wat onstabiel, maar wel even een score van 112Mn/s. heb hem maar weer terug gezet naar 200Mhz.

nou las ik alleen net even op de distrubuted.net site dat als iemand een verkeerd resultaat instuurde door memory corruptie bijvoorbeeld dat dan het hele project overnieuw moet, alleen stond daarbij dat het om RC5 ging wat voorzover ik begrijp niet vaststaat waaneer het af is, terwijl dat voor OGR-25 wel zo is. geld dit dan ook voor ORG-25?

ik heb me immelds ook aangemeld bij de DPC, en graaz nu lekker verder op 95Mn/s 24/7 dus zo'n 8,2T per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

iisschots schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:24:
Ik zie ook niet het probleem dat met door dit soort topics de aandacht willen vestigen op een project.
Helemaal mee eens. Ik ga ervan uit iedereen (de meeste dan toch :P ) zelf prima in staat zijn te bedenken of ze aan de hand van dit topic OGR willen gaan draaien of toch vinden dat een ander project hen beter past of harder nodig heeft.
Bovendien kun je beter nu met zo'n topic komen dan over een tijdje als we onverhoopt ingehaald zijn. Niet iedereen volgt alle projecten op de voet en dan krijg je weer reacties als "had maar wat geroepen, dan had ik wel een paar pc's overgezet". :X

Hoe lang is de schatting dat OGR nog loopt eigenlijk, oftewel hoe lang moeten we die Russen van het lijf zien te houden? Het staat vast al ergens in dit topic, maar ik vind het in die 7 pagina's zo snel niet.
Anoniem: 191133 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:52:
nou las ik alleen net even op de distrubuted.net site dat als iemand een verkeerd resultaat instuurde door memory corruptie bijvoorbeeld dat dan het hele project overnieuw moet.
Je hebt ook die clausule gelezen dat wanneer Docey dat foute resultaat inlevert Docey in zijn eentje het hele project opnieuw moet doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

De topic titel verraad denk ik al redelijk waar het over gaat. Dat er in dit topic dan reclame staat voor OGR t.o.v een ander project lijkt me niet meer dan logisch.

Zoals iisschots opmerkt is het alleen not done om mensen in een dpch lastig te vallen met een project waar ze niet om gevraagd hebben.

Voor de rest ben ik vóór reclame hoor :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:16
BugTraq.Ru Team. 1,394,182

Das wel zo´n beetje gemiddeld de afgelopen dagen

Dutch Power Cows 863,606

Das hoger dan gemiddeld, maar laten we van het beste uit gaan.

Totaal:

Dutch Power Cows 925,659,182

BugTraq.Ru Team 758,911,155

dan A - B = 1394,182 - 863,606 = 530576 (D, dagelijks verschil.)

Dan X - Y = 925,659,182 - 758,911,155 = 166748027 (Z, totale verschil.)

Z : D = 314,278 Dagen voordat ze ons inhalen... }:O

(op basis van wat ik de afgelopen 4 dagen gezien heb)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Allemaal heel mooi en bedreigend enzo, maar hoe lang duurt het nog tot het OGR-25 project klaar is dan? Het is namelijk nog al een verschil of we de output moeten opkrikken tot (bijna) het niveau van de Russen omdat we ze nog drie jaar van het lijf moeten houden, of tot een niveau dat ze meer dan 350 dagen nodig hebben om ons in te halen in plaats van de ruime 300 die nu kennelijk het geval is.

- edit -
Zelfwerkzaamheid is natuurlijk ook een mooi iets, waarom vragen wat je zelf kan opzoeken. 8)7
Volgens de dnet-site is OGR-25 net over de 40% van Phase-2, die draait vanaf ongeveer mei 2004, een maand of 32 dus inmiddels. Even het betere natte-vingerwerk aangezien de pc's steeds sneller worden: ik schat dat die resterende 60% nog ongeveer 3 jaar zal duren. :)

Daaruit concludeer ik dan dat we inderdaad een ontzettende berg extra power nodig hebben, en niet even voor een knallende eindsprint, maar voor de serieus-langere-termijn. :/

[ Voor 34% gewijzigd door CowArt op 31-01-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Op basis van berekeningen waarbij ik gebruik maak van het aantal % wat het project vooruit gaat per dag. en daar het gemiddelde van van de afgelopen 30 dagen.

kom ik uit op ongeveer 1 september 2008, dit is veel minder dan de 3 jaar die jij had begroot.
ook is er in de FAQ bij het project te lezen dat het aantal % in latere stadia van het project sneller lijken te gaan omdat sommige gedeeltes overlappen. (zie hier voor meer info omdat ik het niet goed kan uitleggen)
The higher-diff stubs overlap with the smaller-diff stubs from later sub-phases, so there is less work (fewer average nodes per stub) left for the later sub-phases. This makes the overall project percentage for Phase 2 (which is measured in stubs not nodes) seem to progress more slowly in the early subphases, than the later subphases.
Tevens is het zo dat CPUs steeds sneller worden en dat er misschien meer mensen gaan meedoen waardoor het project vermoedelijk nog wel sneller afgerond kan worden dan 1 september 2008.
Dus het zal er met de huidige output van ons en de russen om spannen of we net wel of net niet nog onze eerste plek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt

CowArt

Ah, oké! Tnx voor de extra info. Ik stond al met de virtuele handdoek bij de OGR-ring, maar ik was wat voorbarig begrijp ik. We hebben het dus over een wat overzichtelijkere hoeveelheid cpu-power die we dan ook voor een iets overzichtelijkere periode nodig hebben. :)

Ben namelijk even een kort onderzoekje aan het instellen of Team Switch ook nog iets kan en wil betekenen in dit verhaal, maar aangezien wij nogal last van bindings-angst hebben is dat voor een beperkte periode. In het scenario dat ik schetste zou onze inspanning dan (bijna) nutteloos zijn, in jouw scenario valt dat nogal mee. :)

Ik weet weer meer en ga het in de groep gooien. :)

[ Voor 0% gewijzigd door CowArt op 31-01-2007 23:23 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145681

Mss dat er, tegen dat het zover is, wel een stampede op OGR kan gehouden worden, ook al staan we dan nog op 1. Een uitzondering op die regel lijkt mij in dat geval wel gerechtvaardigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 17:41
Toch niet die virtuele handdoek hè ;)

Maar je moet wel hogere wiskunde gestudeerd hebben om uit dat verhaal op d.net iets zinnigs te kunnen halen of misschien heb ik te lang in de DPC-kroeg gezeten ;)

Is het trouwens niet zo dat ze in die progress bar rekening houden met hoeveel werk er in totaal moet gebeuren, en dat dus die stukken die ze niet hoeven uit te rekenen ook gewoonweg niet meetellen? lijkt me eigenlijk logischer (anders zou je opeens vleugeltjes krijgen vanaf 80% ofzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb mijn pctje ook aangegooid, ~27,5miljoen nodes /sec :)

(Voor OGR dus)

Ik kraakte vroeger veel RC5 maar ik vind dit momenteel wat interessanter :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Mark83 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:33:
Toch niet die virtuele handdoek hè ;)

Maar je moet wel hogere wiskunde gestudeerd hebben om uit dat verhaal op d.net iets zinnigs te kunnen halen of misschien heb ik te lang in de DPC-kroeg gezeten ;)

Is het trouwens niet zo dat ze in die progress bar rekening houden met hoeveel werk er in totaal moet gebeuren, en dat dus die stukken die ze niet hoeven uit te rekenen ook gewoonweg niet meetellen? lijkt me eigenlijk logischer (anders zou je opeens vleugeltjes krijgen vanaf 80% ofzo ;))
Ik denk dat, als ik de faq van dnet goed begrijp, dat we rond de 80% wel vleugels gaan krijgen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157553

Dag koeien, ik draai al OGR-25 momenteel op men bakken thuus, maar ik wil ook op wat externe pc's OGR installeren die ik dan via mijn proxy laat flushen.

Hoe zorg ik er dan voor dat als _ik_ rc5 wil gaan draaien die bakken ook mee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

wat gebeurt er juist als de 'russen' jullie inhalen? Jullie moeten dan het project stopzetten of jullie zijn jullie pc kwijt ofzo? Ik snap de oproep niet echt :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Anoniem: 157553 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:53:
Hoe zorg ik er dan voor dat als _ik_ rc5 wil gaan draaien die bakken ook mee draaien.
Door in je dnetc.ini dit te zetten:

project-priority=OGR-P2,RC5-72

Dit vertelt de client dat je eerst wil dat OGR wordt afgewerkt voordat hij aan RC5 werk begint. Op het moment dat OGR klaar is zal die client automatisch overgaan op RC5. Als je client geen contact kan krijgen met een proxy gebeurt dit trouwens ook. De client zal dan eerst alle OGR stubs verwerken, dan alle RC5 blocks die in de lokale in-buffer staan en tenslotte zullen er random RC5 blokken verwerkt gaan worden. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat een client tijdig kan flushen.

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco

Bobco

Boeboe schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:59:
wat gebeurt er juist als de 'russen' jullie inhalen? Jullie moeten dan het project stopzetten of jullie zijn jullie pc kwijt ofzo? Ik snap de oproep niet echt :?
Het gaat hier eigenlijk om de eer. DPC staat al sinds jaar en dag bovenaan in het OGR klassement. We willen graag laten zien dat DPC in staat is om wereldwijd het beste te zijn in een bepaald distributed computing project. Met RC5-64 is dat al gelukt en met OGR-25 willen we dat kunstje graag herhalen. De Russen hebben op dit moment veel meer CPU power tot hun beschikking en de voorsprong van DPC wordt op dit moment hard kleiner. Vandaar dat Robinski heeft gevraagd om extra hulp bij OGR-25.

De dnet client is heel gemakkelijk in het gebruik, neemt niet veel ruimte in, en alle kleine beetjes helpen. Als je bak toch alleen maar bezig is met het laten zien van een screen saver kun je net zo goed een distributed computing client laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Anoniem: 157553 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:53:
Dag koeien, ik draai al OGR-25 momenteel op men bakken thuus, maar ik wil ook op wat externe pc's OGR installeren die ik dan via mijn proxy laat flushen.

zoals bobco zei, "project-priority=OGR-P2,RC5-72" in je ini zetten.

En op het moment dat je van OGR naar RC5 wil overschakelen, laat je je proxy geen OGR meer ophalen. Je clients maken dan je OGR buffer op, en zullen vanzelf overgaan op RC5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Nu ook DPC gejoined :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Bobco schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:27:
Met RC5-64 is dat al gelukt en met OGR-25 willen we dat kunstje graag herhalen.
Kleine toevoeging: met OGR-24, voorloper van 25 is het ook gelukt :) We moeten de eer dus hooghouden :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Groot alarm!!!!
BOFH@Chalmers doen inmiddels twee dagen achterelkaar ruim 3P gisteren zelfs bijna 4!!!!
Ze komen wel heel erg snel dichterbij, want ze staan inmiddels al op 21maanden afstand, terwijl dat gisteren nog 3 jaar was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Robinski schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:08:
Groot alarm!!!!
BOFH@Chalmers doen inmiddels twee dagen achterelkaar ruim 3P gisteren zelfs bijna 4!!!!
Ze komen wel heel erg snel dichterbij, want ze staan inmiddels al op 21maanden afstand, terwijl dat gisteren nog 3 jaar was!
Dat is niet groot alarm, dat is jeej

Want nu gaan de stubs een heel stuk sneller op :Y

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
CaLeX schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Dat is niet groot alarm, dat is jeej

Want nu gaan de stubs een heel stuk sneller op :Y
De stubs gaan dan wel een stuk sneller maar ik denk dat op dit tempo, wij dik ingehaald zijn voordat alle stubs op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Robinski schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:11:
[...]

De stubs gaan dan wel een stuk sneller maar ik denk dat op dit tempo, wij dik ingehaald zijn voordat alle stubs op zijn.
Ik vind de actie leuk die je opzet, maar dit is wel enigsinds overdreven.

Zo hard gaat het ook weer niet ;)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

CaLeX schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:21:
Ik vind de actie leuk die je opzet, maar dit is wel enigsinds overdreven.

Zo hard gaat het ook weer niet ;)
Met een verschil van 3P/dag in hun voordeel en onze voorsprong van ruim 800P worden we dus over 266.67 dagen (~38 weken) ingehaald. Als we de vooruitgang van OGR schatten op 1%* per week dan duurt het project nog 59 weken...

*=schatting gebaseerd op de vooruitgang van 40,2 naar 40.8% in de laatste week en naar boven afgerond door de extra snelheid van BOFH en de verwachte snelheidswinst tegen het eind van het project.

Als BOFH dit dus vol kan houden en die 1% aardig geschat is dan gaat het dus wel zo hard :P

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187781

Ik neem aan dat dit wel nadelig invloed heeft op je elektra rekening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 op hotmail punt com heeft nu ook 2 pc's aanstaan. Zullen niet altijd hun werk doen, maar als ze aanstaan wel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 187781 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:15:
Ik neem aan dat dit wel nadelig invloed heeft op je elektra rekening??
Afhankelijk van je PC zal het het 10 tot 20 euro per maand extra zijn ALS je je PC 24/7 aan laat staan. Als je je PC slechts een paar uur p/dag aan hebt (zoals ik) valt het reuze mee..

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb mijzelf geregistreerd op de dutchpowercows website met het e-mail adres wat ik in de client ingevuld hebt. Moet ik nog iets aanpassen in de client om aan te geven dat ik met dpc meedoe, of gaat dat vanzelf?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco

Bobco

c70070540 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:08:
Ik heb mijzelf geregistreerd op de dutchpowercows website met het e-mail adres wat ik in de client ingevuld hebt. Moet ik nog iets aanpassen in de client om aan te geven dat ik met dpc meedoe, of gaat dat vanzelf?
Dat hoeft niet in de client, maar wel via de website van Distributed.net. Als je de eerste work units hebt geflushed kun je de volgende dag jezelf in de stats vinden. Op de pagina van DPC in de stats van d.net kun je dan het team joinen (linkje staat onder de tabel met teams in de buurt van DPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Frentik schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:50:
[...]
Met een verschil van 3P/dag in hun voordeel en onze voorsprong van ruim 800P worden we dus over 266.67 dagen (~38 weken) ingehaald. Als we de vooruitgang van OGR schatten op 1%* per week dan duurt het project nog 59 weken...

*=schatting gebaseerd op de vooruitgang van 40,2 naar 40.8% in de laatste week en naar boven afgerond door de extra snelheid van BOFH en de verwachte snelheidswinst tegen het eind van het project.

Als BOFH dit dus vol kan houden en die 1% aardig geschat is dan gaat het dus wel zo hard :P
We zullen het zien de aankomende paar weken of ze dit vol kunnen houden.
Die schatting van vooruitgang klopt denk ik wel heel erg aardig, dus ze zullen zien.

Zelf vrees ik dat ze ons makkelijk inhalen als ze zo doorgaan, dus dan moet er zeker flink actie worden ondernomen om onze eer hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bobco schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:23:
[...]

Dat hoeft niet in de client, maar wel via de website van Distributed.net. Als je de eerste work units hebt geflushed kun je de volgende dag jezelf in de stats vinden. Op de pagina van DPC in de stats van d.net kun je dan het team joinen (linkje staat onder de tabel met teams in de buurt van DPC).
Ok, dat kan dus pas de dag nadat je eerste stats er staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
c70070540 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:41:
[...]

Ok, dat kan dus pas de dag nadat je eerste stats er staan.
Als je vandaag, voor 1:00 vannacht omdat distributed.net met UTC tijd werkt, iets flushed.
Dan sta je morgen in het systeem van distributed.net en kan je DPC joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik doe alweer 2 weekjes mee, maaruh...op de 1 of andere idiote manier sta ik niet in de lijst van DPC...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
KatirZan schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:03:
ik doe alweer 2 weekjes mee, maaruh...op de 1 of andere idiote manier sta ik niet in de lijst van DPC...
Ik kan je ook zo snel niet terug vinden bij DPC.
Je staat wel in de stats van distributed.net, het kan zijn dat je je nog niet hebt aangemeld bij het DPC team.

Jezelf aanmelden bij DPC gaat als volgt:

1. Ga naar de stats website van distributed.net: http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=25

2. Vul bovenin onder Participant Stats je email adres in en klik op Search

3. Je komt nu op je eigen persoonlijke stats pagina, druk onderaan deze pagina op "Please email me my password", zodat je je eigen gegevens straks kunt aanpassen.

4. ga naar de stats pagina van DPC, op distributed.net: http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313

5. Klik op deze pagina op "I want to join this team" http://stats.distributed..../pjointeam.php?team=10313

en dan kom je zo vanzelf ook in de Hitparades hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik snap al hoe het komt.... :+ ik heb een verkeerd mail adres ingevuld :+

idiotic me....

ik zal me morgen aanmelden bij DPC.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Frentik schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:50:
[...]

Als ik even een nieuwe schatting maak op basis van een excel filetje wat ik heb gemaakt met hoe snel DPC, BOFH en de russen gaan, vermoed ik dat voor oktober BOFH ons wel gaat inhalen als ze zo doorgaan.

tevens is het zo dat de OGR stubs er nu een heel stuk sneller doorheen gaan, echter zullen we OGR vermoedelijk in december gaan afronden waardoor BOFH ons dus net voor de finish gaat inhalen.

Dus iedereen!!! haal je familie, vrienden, buren en vage kennissen erbij om de eer van DPC te redden, en onze eerste plek die we al zo lang hebben te redden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

DukeBox schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:10:
Alhouwel ik in het SoB topic nog schijf dat ik geen OGR zou doen.. zal ik het ff draaien om mijn nieuwe server te stress-testen. (dag of 7)
Zo, hij draait.. ~136 Mnodes/s

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis

emphasis

Mooooohh!!!

Wow, das wel lekker de moeite, en ook een stuk meer dan mijn 24 Mnodes/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zo, i've joined OGR @ DPC :P

duurde eventjes, maar dan heb je ook wat natuurlijk ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Laatst online: 25-06 20:34
DukeBox schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:16:
[...]

Zo, hij draait.. ~136 Mnodes/s
w00t w00t .....das lekker _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Cpt00kirk op 09-02-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

gooi morgen of maandag de grazer over de floating profiles, dan start elke pc het programma automatisch op :) zal me wel enkele T's per dag opleveren ;)

Doe nu 18Mn per seconde op deze PC, maarja, er draaien nog meer projecten... eens even kijken welke ik kan flushen en closen zodat OGR wat sneller gaat :)

[ Voor 34% gewijzigd door KatirZan op 09-02-2007 14:54 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

OK Heb eindelijk de Client installed, maar ...

1. Ik wil alleen OGR draaien = Gewoon RC5 ofzo deleten of niet ??
2. Mijn UD Client heeft nu alleen nog maar 25% over :'( Hoe zet ik via de config OGR-25 op 1 Core ?!
3. Hoe begin ik een eigen Team ?? Er is namelijk kans dat ik aardig nog wat extra }:O Power kan regelen :*)

Dit was het voorlopig ... ik ga weer effe verder met lezen / promo werk :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
nero355 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:35:
1. Ik wil alleen OGR draaien = Gewoon RC5 ofzo deleten of niet ??
In de ini:
[misc]
project-priority=OGR-P2,RC5-72=0
2. Mijn UD Client heeft nu alleen nog maar 25% over :'( Hoe zet ik via de config OGR-25 op 1 Core ?!
Probeer dit eens in de ini:
[processor-usage]
max-threads=1
3. Hoe begin ik een eigen Team ?? Er is namelijk kans dat ik aardig nog wat extra }:O Power kan regelen :*)
Om misverstanden te voorkomen: met eigen team bedoel je subteam. DPC is een team en je bedoeld uiteraard met een eigen subteampje binnen DPC aan het werk gaan.
De basis is simpel: installeer elke client met hetzelfde email adres. Verder hoeft er niets te gebeuren. Maar je wilt natuurlijk wel kunnen bijhouden hoeveel elk lid flushed. Daarvoor heb je een proxy nodig. Alle clients flushen naar die proxy (keyserver setting in de client ini). De proxy stuurt het weer door naar dnet. Zie ook dutchpowercows.org

De proxy doet niets meer dan ontvangen, loggen en versturen. Van die logfiles kun je weer stats bouwen. Aan de hand van IP's kun je mensen koppelen aan ip's. Een hele handleiding voor dit gebeuren is te vinden op dutchpowercows.org. Hij is al wel wat verouderd, maar heb zo snel even niets recenters bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ColdFusion schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:57:
In de ini:
[misc]
project-priority=OGR-P2,RC5-72=0
OGR-P2,RC5-72=0 in de Configuration Menu dinges CTRL+V kan ook onder het juiste sub-menu ben ik net achter :) Thnx voor de bevestiging !!
Probeer dit eens in de ini:
[processor-usage]
max-threads=1
Ga ik zo doen... ik edit het resultaat wel.
Om misverstanden te voorkomen: met eigen team bedoel je subteam. DPC is een team en je bedoeld uiteraard met een eigen subteampje binnen DPC aan het werk gaan.
De basis is simpel: installeer elke client met hetzelfde email adres. Verder hoeft er niets te gebeuren.
OW Dus zo simpel :D
Maar ik neem aan dat hetgeen wat je voor de @ zet de teamnaam moet zijn of niet ??
Maar je wilt natuurlijk wel kunnen bijhouden hoeveel elk lid flushed. Daarvoor heb je een proxy nodig. Alle clients flushen naar die proxy (keyserver setting in de client ini). De proxy stuurt het weer door naar dnet. Zie ook dutchpowercows.org

De proxy doet niets meer dan ontvangen, loggen en versturen. Van die logfiles kun je weer stats bouwen. Aan de hand van IP's kun je mensen koppelen aan ip's. Een hele handleiding voor dit gebeuren is te vinden op dutchpowercows.org. Hij is al wel wat verouderd, maar heb zo snel even niets recenters bij de hand.
Mja stats bouwen hoeft niet echt ofzo, maar dat proxy gedoe is wel handig denk ik om alle stats vanaf een plek te uploaden... ik zal eens kijken :)

Draait die Proxy ook goed op FreeBSD + Apache/PHP/enz... ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
nero355 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:11:
OW Dus zo simpel :D
Maar ik neem aan dat hetgeen wat je voor de @ zet de teamnaam moet zijn of niet ??
De subteamnaam kun je zelf opgeven bij dnet. Nadat je de eerste resultaten verstuurd heb, moet je een statsrun wachten (1x per dag om 0.00 UTC). Dan ga je naar http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=25
Vul bij search participant het gebruikte email adres in. Klik onderaan op email me my password. Zodra je die hebt, log je in bij Edit your information. Aldaar kun je je gewenste naam opgeven. Vul je niks in, kom je met het gebruikte emailadres in de stats.
Mja stats bouwen hoeft niet echt ofzo, maar dat proxy gedoe is wel handig denk ik om alle stats vanaf een plek te uploaden... ik zal eens kijken :)

Draait die Proxy ook goed op FreeBSD + Apache/PHP/enz... ??
De proxy is een eigen exe. Daar heb je verder niets voor nodig. Wil je er stats bij hebben, heb je wel perl, gnuplot en een webserver (Apache e.d.) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ColdFusion schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:21:De subteamnaam kun je zelf opgeven bij dnet. Nadat je de eerste resultaten verstuurd heb, moet je een statsrun wachten (1x per dag om 0.00 UTC). Dan ga je naar http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=25
Vul bij search participant het gebruikte email adres in. Klik onderaan op email me my password. Zodra je die hebt, log je in bij Edit your information. Aldaar kun je je gewenste naam opgeven. Vul je niks in, kom je met het gebruikte emailadres in de stats.
Aha OK dan :)
Ik ben met een stappenplan bezig en zodra die klaar is ram ik hem hier in 1 post !!
De proxy is een eigen exe. Daar heb je verder niets voor nodig. Wil je er stats bij hebben, heb je wel perl, gnuplot en een webserver (Apache e.d.) nodig.
Ik begreep uit de FAQ dat de proxy niet alleen op Windows draait :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
De proxy is er voor verschillende besturingssystemen te krijgen. Windows, Linux, OS X, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ColdFusion schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:43:
De proxy is er voor verschillende besturingssystemen te krijgen. Windows, Linux, OS X, etc.
Gelukkig :)

Ik heb nu de Client via de Configuration gezet op 1 Core via keuzes 3>3>en dan 1 intypen voor 1 Core : Nu draaien OGR-25 en UD beiden op 50% \o/ }:O 8)

Enige wat ik nog raar vind : Ik kan nergens iets van een status schermpje vandaan toveren :? Deze post bijvoorbeeld : The_Greater in "Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25" Krijg ik niet voor elkaar ?!

Als ik distributed.net client start dan gebeurt er niks ?? Mocht dat niet zo horen weet ik wel waar het aan ligt, maar mocht het via een andere manieren moeten dan a.u.b. melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Geen koe in je notification area ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
nero355 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Gelukkig :)

Enige wat ik nog raar vind : Ik kan nergens iets van een status schermpje vandaan toveren :? Deze post bijvoorbeeld : The_Greater in "Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25" Krijg ik niet voor elkaar ?!

Als ik distributed.net client start dan gebeurt er niks ?? Mocht dat niet zo horen weet ik wel waar het aan ligt, maar mocht het via een andere manieren moeten dan a.u.b. melden :)
Als je de client hebt gestart (dat kan maar 1x, dus let erop dat hij niet al als service draait), kan je naar het menu View en dan naar Core Throughput. Dan krijg je het schermpje dat in die post staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ow shit vergeten :X :$ => Ik draai het als een Service :+

Wat moet ik nu doen dan ??

/EDIT : Avatar tekst updated :*)

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 10-02-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192104

hallo,

ik heb ook een client gedownload voor een projeckt over kanker onderzoek
leuk en wel maar geinstalleert en ook ingelogt vervolgens gebeurt er niks
wat moet ik doen ??? ik heb me aan gesloten bij een team
maar er word gewoon niet gebruik gemaakt van mij cpu
hoe kan dat

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 192104 op 10-02-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Hoe heet het project ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• galien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2024
ik heb ook wat gedownt maar nu zie ik rc5 en OGR staan doet ie dat nu tegelijk :S ?

hoe kan ik zien wat mijn prestaties zijn?

ps: morgen join ik even

4600+dual stock (2400mhz)

Martijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
nero355 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:09:
Ow shit vergeten :X :$ => Ik draai het als een Service :+

Wat moet ik nu doen dan ??
Bij configuratiescherm->systeembeheer->services de distributed.net client service stoppen en met de hand dnetc.exe opstarten, dan zie je de client ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
galien schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:08:
ik heb ook wat gedownt maar nu zie ik rc5 en OGR staan doet ie dat nu tegelijk :S ?

hoe kan ik zien wat mijn prestaties zijn?

ps: morgen join ik even

4600+dual stock (2400mhz)

Martijn.
Dan moet je in de dnetc.ini de volgende regel aanpassen :
code:
1
2
[misc]
project-priority=RC5-72,OGR-P2

naar :

code:
1
2
[misc]
project-priority=RC5-72=0,OGR-P2

Als je een =0 achter het project zet wordt deze niet uitgevoerd.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ParaNoiMia schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:38:Bij configuratiescherm->systeembeheer->services de distributed.net client service stoppen en met de hand dnetc.exe opstarten, dan zie je de client ;)
Dat dacht ik al en wou het ook testen alleen toen werd ik afgeleid door GTR2 en was het al tijd om naar bed te gaan :+

Maar ehh... bedankt allemaal voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb mijn server (Celeron 1100 tualatin) ook maar aan de muesli gezet. Niet veel maar alle beetje helpen :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Bertus schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:17:
Ik heb mijn server (Celeron 1100 tualatin) ook maar aan de muesli gezet. Niet veel maar alle beetje helpen :)
Elke koe is er een.
Nu moet je alleen niet de eerste beste 486/P200 uit de kast trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
The_Greater schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:12:
[...]

Elke koe is er een.
Nu moet je alleen niet de eerste beste 486/P200 uit de kast trekken :)
Misschien een heel park p2 200's ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Bertus schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:16:
Misschien een heel park p2 200's ;)
Gelet op het feit dat de eerste de beste moderne CPU (Athlon X2, Core2, ...) grofweg een factor 30 meer werk verzet dan zo'n oude 200 MHz doos, vrees ik dat je eerder failliet zult gaan door de stroomkosten :P
Toch als je een enigszins waarneembare bijdrage voor ogen had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Anoniem: 26032 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 01:23:
[...]

Gelet op het feit dat de eerste de beste moderne CPU (Athlon X2, Core2, ...) grofweg een factor 30 meer werk verzet dan zo'n oude 200 MHz doos, vrees ik dat je eerder failliet zult gaan door de stroomkosten :P
Toch als je een enigszins waarneembare bijdrage voor ogen had ;)
Als je verwarming er uit van kan draai je misschien wel winst... echter zullen de kosten voor onderhoud en behuizing (hoeveel huizen?) ws te hoog zijn :P

Iig:

Afbeeldingslocatie: http://fwnk.ath.cx/stats/load-day.png
(let niet op die rare spikes... dunno waar die vandaan komen)

[ Voor 10% gewijzigd door Bertus op 18-02-2007 01:26 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Hoognodig tijd voor een lekkere trap omhoog.

Ook ik heb me dit jaar door dit topic laten strikken voor OGR-25. Wat dat is en wat je ermee kunt, lees je allemaal hierboven.
Het goede nieuws is, dat het project binnen afzienbare tijd ten einde komt. De rekenmeesters denken maximaal een jaar.
Het nog betere nieuws is, dat het project door jouw mededinging nog sneller ten einde komt en dat daarmee de kans dat Dutch Power Cows (stiekum gewoon allerlei tweakers van dit forum) bovenaan gaan eindigen.

Dus, vind je het een eer om aan het eind van het project de eerste plaats internationaal te pakken en te delen met al je tweakers vrienden, doe mee!

Vind je het ook leuk om de interne strijd aan te gaan en de strijd van de grote teams van dichtbij te volgen, doe mee!

Heb je ooit meegedaan aan OGR-25, maar kreeg je na 3 jaar een nieuwe PC en heb je de client niet opnieuw geinstallleerd, start opnieuw met voorsprong door je oude score en doe mee!

Er worden geen grote bijdragen verwacht ieder die elke avond achter zijn PC zit met de client op de achtergrond is welkom en levert een nuttige bijdrage.

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Een warm welkom voor rfcdejong die een meeladres heeft bij gmail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Ids Lupo schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:19:
Een warm welkom voor rfcdejong die een meeladres heeft bij gmail. :)
Misschien krijgen we sneller leden voor OGR als we ze onze wekelijkste prognoses laten zien:
Robinski in "\[OGR-25] hitparade van 8 mei"

zoals daarin te zien is, gaan de russen ons waarschijnlijk net voor het einde van OGR inhalen. ook wel we hebben meer flushende leden nodig! ook kunnen we OGR vermoedelijk veel sneller afronden als er een aantal leden bij komen.

Dus doe mee met DPC en crunch OGR!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, een PR campagne kan zeker niet kwaad. De wekelijkse inhaal-prognoses maken het nog extra spannend ;)

PS: Baal ervan dat ik waarschijnlijk - op korte termijn - geen extra }:O -kracht kan ritselen :N

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187359

Vraagje: heb een tijdje zonder pc gezeten. Ik lees dit hier en denk 'waarom niet!' Heb mij begin dit jaar toen bij dpc al aangemeld. Toevallig wist ik mijn emailadres nog dus bij installatie opgegeven.
Moet ik mij nu weer opnieuw aanmelden of komen de credits via het opgegeven adres automatisch weer bij dpc terecht? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Anoniem: 187359 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 19:19:
Vraagje: heb een tijdje zonder pc gezeten. Ik lees dit hier en denk 'waarom niet!' Heb mij begin dit jaar toen bij dpc al aangemeld. Toevallig wist ik mijn emailadres nog dus bij installatie opgegeven.
Moet ik mij nu weer opnieuw aanmelden of komen de credits via het opgegeven adres automatisch weer bij dpc terecht? bvd
Als je e-mail adres/account nog bestaat kun je hier weer rustig mee verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Laatst online: 11-06 00:33

Jive

MooMooMastah

Als jouw team lidmaatschap nog steeds op DPC staat dan komt het er idd vanzelf bij, en kom je ook automatisch in de stats terecht hier op GoT

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187359

Jive schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 22:36:
Als jouw team lidmaatschap nog steeds op DPC staat dan komt het er idd vanzelf bij, en kom je ook automatisch in de stats terecht hier op GoT
Oké, bij de eerste stats update zie ik het wel. Het zal dan wel goed komen. Bedankt beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yippie, dan hebben we er weer een actief lid bij d:)b

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbakkus
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2009

bigbakkus

Moehoehoe

en dat er nog veel meer mogen komen !

vanbekkumclan is trots www.losalcoholicos.nl member

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 14:04
Pssst waarom gaan jullie de mannen van Free-** niet wat lopen jennen over hun "zielige" output
op dit project?

Als ze dan besluiten om ons even een maandje in de daily's voorbij te gaan, zijn er weer een heel deel stubs doorheen gejaagd.......... O-)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien is BOFH@Chalmers dan een meer geschikte kandidaat ... al moeten we die niet te erg tergen, want met hun 3~4P per dag (tijdje terug) schiet het flink op :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

SKiLLa schreef op maandag 14 mei 2007 @ 07:31:
Misschien is BOFH@Chalmers dan een meer geschikte kandidaat ... al moeten we die niet te erg tergen, want met hun 3~4P per dag (tijdje terug) schiet het flink op :*)
Jij spelen met vuur doen!

Welkom Lassie.Dutch en SAndMan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Doel je dan op BOFH of/en het schoppen ? :P

PS: Veel kleine blokjes de laatste dagen, red m'n triple-speciale (1.5P, 75ste plek en nieuw p.r.)
1-jaars-flush-target nu 4 dagen te vroeg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Quote uit de OGR stats van 20-05:
Robinski schreef op maandag 21 mei 2007 @ 07:14:
Zojuist lees ik op distributed.net dat er zeer waarschijnlijk gestopt gaat worden met RC5.

Als dit doorgaat gaat dit ook een groot impact hebben op OGR.

Het plan waar dit in staat: http://n0cgi.distributed....ine&plan=2007-05-21.04:34

PS. er wordt ook gewerkt aan nieuwe projecten.
Zal nog een flink gevecht worden dan ... hopelijk blijven er nieuwe leden onze kudde versterken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:39
heb het ook maar is gestart. Mijn computer staat toch 24/7 aan dus waarom ook niet wat extra werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Welkom dan. Alle beetjes helpen, en al helemaal als de Russen dadelijk wellicht massaal gaan overstappen. May the }:O be with you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
-AzErTy- schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:04:
Pssst waarom gaan jullie de mannen van Free-** niet wat lopen jennen over hun "zielige" output
op dit project?

Als ze dan besluiten om ons even een maandje in de daily's voorbij te gaan, zijn er weer een heel deel stubs doorheen gejaagd.......... O-)
Dat is een goed idee als we écht ingehaald dreigen te worden tegen het einde van het project. Het is leuker om ze zelf voor te kunnen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo

Ids Lupo

ABC..... DEF

Ids Lupo schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:01:
Hoognodig tijd voor een lekkere trap omhoog.

Ook ik heb me dit jaar door dit topic laten strikken voor OGR-25. Wat dat is en wat je ermee kunt, lees je allemaal hierboven.
Het goede nieuws is, dat het project binnen afzienbare tijd ten einde komt. De rekenmeesters denken maximaal een jaar.
Het nog betere nieuws is, dat het project door jouw mededinging nog sneller ten einde komt en dat daarmee de kans dat Dutch Power Cows (stiekum gewoon allerlei tweakers van dit forum) bovenaan gaan eindigen.

Dus, vind je het een eer om aan het eind van het project de eerste plaats internationaal te pakken en te delen met al je tweakers vrienden, doe mee!

Vind je het ook leuk om de interne strijd aan te gaan en de strijd van de grote teams van dichtbij te volgen, doe mee!

Heb je ooit meegedaan aan OGR-25, maar kreeg je na 3 jaar een nieuwe PC en heb je de client niet opnieuw geinstallleerd, start opnieuw met voorsprong door je oude score en doe mee!

Er worden geen grote bijdragen verwacht ieder die elke avond achter zijn PC zit met de client op de achtergrond is welkom en levert een nuttige bijdrage.
Een kleine update dan maar weer! Voor de vakantie hebben er een aantal tweakers aan de oproepen alhier voldaan, daarvoor grote dank. Inmiddels zijn er al weer een aantal weggelopen, jammer maar helaas.
Het slechte nieuws is dat de Russen wel nieuwe power hebben gevonden en nu momenteel als een sneltrein onze voorsprong aan het opeten zijn.
We zoeken dus nog steeds mensen die bereid zijn een ''koetje'' aan te zetten.
Het goede nieuws(2) is dat dit best voor een afzienbare tijd mag. Bijvoorbeeld voor het evenement waar nu de unitjes voor in de pot gezet gaan worden: het gelukkige nieuwe jaar. Lange afstandsdoel? Het is zo weer zover.
We zullen die oosterlingen eens even een prettig nieuwjaar toewensen.
Zie ook het gerelateerde topic mbt deze aktie.

Pagina: 1 2 3 Laatste