Oproep aan alle tweakers m.b.t. OGR-25

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Beste tweakers,

Zoals de regelmatige lezers van de OGR hitparades inmiddels wel weten zitten de "russen" ons al een geruime tijd op de hielen en zij komen steeds dichter bij.

Via deze weg wil ik proberen dit feit ook onder de aandacht van andere tweakers (wel en niet DPC leden) te brengen.

Even wat cijfertjes:
De "russen" zullen ons over ongeveer 7 maanden gaan inhalen volgens de OGR hitparade.
Ze komen ongeveer met 500T tot 600T aan blokjes per dag dichterbij.
één gemiddelde computer kan 1T tot 2T per dag doen.
Dit betekend dat we eigenlijk zo'n 300 tot 500 extra computers erbij zouden moeten zien te krijgen om de "russen" voor te blijven.

Dus bij deze een oproep aan alle tweakers om zich bij DPC aan te sluiten en/of mee te helpen op OGR. Schakel tevens zo veel mogelijk vrienden/kennissen/familie/enz in voor het te laat is!!!

Update@06-02-2007:
Groot alarm!!!!
BOFH@Chalmers doen inmiddels twee dagen achterelkaar ruim 3P gisteren zelfs bijna 4!!!!
Ze komen wel heel erg snel dichterbij, want ze staan inmiddels al op 21maanden afstand, terwijl dat gisteren nog 3 jaar was!

[ Voor 13% gewijzigd door Robinski op 06-02-2007 10:09 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:14
Wat zijn de DCP en de OGR?

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
#DPC (Dutch Power Cows)
De Dutch Power Cows zijn een Nederlands Distributed Computing Team dat is opgericht door enkele leden van Tweakers.net. Vandaar dat ons hoofdforum nog altijd te vinden is op Gathering of Tweakers. De Dutch Power Cows doen mee aan heel veel verschillende Distributed Computing-projecten.

Naast het op deze manier een bijdrage leveren aan de wetenschap beleven we ook veel plezier van de verschillende project-statistieken. De onderlinge competitie zorgt voor teambuilding en de Dutch Power Cows doen het op veel projecten ook bepaald niet slecht vergeleken bij andere teams in de wereld!

# OGR (Optimal Golomb Ruler):
In de wiskunde refereert de term "Golomb Ruler" aan een reeks van niet-negatieve natuurlijke getallen die zo is samengesteld dat geen paar van nummers uit de reeks hetzelfde verschil hebben. Qua concept lijkt dit op een liniaal die zo is gemaakt dat geen paar van het verschil tussen twee strepen dezelfde afstand vormen. Een Optimale Golomb Liniaal (Optimal Golomb Ruler) is de kortst mogelijke Golomb Ruler uit een gegeven aantal markeringen. Let wel: het vinden (en bewijzen) van OGR's wordt exponentieel moeilijker naarmate het aantal markeringen toeneemt. OGR's hebben veel toepassingsmogelijkheden waaronder sensorplaatsing voor röntgen, kristallografie en radio astronomie. (FAQ)

Meer informatie over OGR: http://www.dutchpowercows.org/project.php?id=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En een install guide is te vinden op de wiki, http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Distributed.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

300 tot 500 computers... dat is me nogal wat! -O-

Ik denk dat alleen met een stampede de output zó omhoog gaat.
(of is dat ook slechts uitstel van executie?)

* I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
MetalMike schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:41:
300 tot 500 computers... dat is me nogal wat! -O-

Ik denk dat alleen met een stampede de output zó omhoog gaat.
(of is dat ook slechts uitstel van executie?)
Een stampede is meer uitstel denk ik zelf
300 tot 500 computers op een tig miljoen computers in Nederland zou toch nog wel aardig te doen moeten zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Op dit moment draai ik maar OGR op 1 X2 laptop, een stampede zou reden zijn om er nog een stuk of 5 cpu's naar toe te verhuizen. Een 8T daily zou er dan met gemak in moeten zitten voor mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door Megaflix op 24-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
300 tot 500 computers is best behoorlijk. Daar heb je toch al snel acties van Stampede formaat voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
archetta schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:03:
300 tot 500 computers is best behoorlijk. Daar heb je toch al snel acties van Stampede formaat voor nodig.
Een actie op stampede formaat zou natuurlijk super zijn.
Het moet alleen geen stampede worden omdat het meer de bedoeling is dat mensen permanent naar OGR komen. of zelfs überhaupt mee gaan doen met distributed computing en voornamelijk OGR en DPC.

Zelf ben ik ooit begonnen op RC5 en OGR en daar bijna nooit meer weg geweest (alleen met een stampede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06 23:31
wat is voor jullie voornamelijk de drijfveer om je computer voor zo iets in te zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door harrald op 24-01-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
harrald schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:19:
wat is voor jullie voornamelijk de drijfveer?
Voor mij het competitieverband. Binnen het subteam de strijd tussen de verschillende leden, dan ook nog de strijd met het subteam tegen andere subteams en natuurlijk boven alles de strijd van DPC tegen de andere teams :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittev1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 11:11
F@H is best veel animo voor maar de dnet projecten zijn wel de kindjes van DPC.... tsjah, het zal spannend worden denk ik waar de stampede op komt!

[toevoeging]
Ik zet mijn computer nu in voor de medische wetenschap (F@H en R@H met name). Vroeger erg veel OGR/RC5 gedaan vooral vanwege in strijd in het subteam. Persoonlijk vind ik het nu prettig om te weten dat ik mijn steentje bij kan dragen met de onderzoeken naar de verschillende ziekten en de oplossingen daarvoor. Welk project je het beste ligt is natuurlijk helemaal aan jezelf, hoelang je computer aan staat ook! Er zijn zat leden die alleen de computer aan zetten als ze er ook echt achter zitten. Dat er ook van die gekken zijn die 24/7 de machine's aan laten staan om maar zoveel mogelijk productie te draaien ligt meer aan de statsverslaving van die mensen. O-)
[/toevoeging]

[ Voor 74% gewijzigd door Wittev1 op 24-01-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Megaflix schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:23:
[...]

Voor mij het competitieverband. Binnen het subteam de strijd tussen de verschillende leden, dan ook nog de strijd met het subteam tegen andere subteams en natuurlijk boven alles de strijd van DPC tegen de andere teams :)
Voor mij is het ook voor een groot deel de competitie.
Ik heb een tijdje R@H gedaan om ook iets nuttigs te kunnen bijdragen aan de wetenschap, echter was dit te zwaar voor het geheugen van de PCs die dat deden.

Ik ben ooit begonnen met RC5 en OGR, als competitie met een paar klasgenoten.
nu draai ik eigenlijk alleen OGR voor de competitie echter draagt OGR ook bij aan de wetenschap denk ik zelf:
OGR's hebben veel toepassingsmogelijkheden waaronder sensor plaatsing voor röntgen, kristallografie en radio astronomie.
ook een voordeel van RC5/OGR client is dat dit een zeer lichtgewicht client is die veel instelling mogelijkheden heeft. ook is het relatief eenvoudig stats te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wittev1 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:40:
...Ik zet mijn computer nu in voor de medische wetenschap (F@H en R@H met name)...
OGR, RC5, ECCp/2k hebben helaas niet echt een nuttige uitkomst.. maar andere reken projecten (zoals dpad/muon, sob, climateprediction) hebben ook (indirect) invloed op de (medische) wetenschap.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik draai momenteel SoB omdat ik wiskunde persoonlijk interessanter vind dan medische wetenschap, maar dat is een mijn eigen voorkeur. Heb ook diverse andere (en medische) projecten gedraaid en bij SoB is de client redelijk pc-noob-proof (net als OGR trouwens) en het kost bijna geen geheugen wat een pré is. Maar ik sta in principe open voor alle soorten projecten, nuttig en minder nuttig :)

Een stampede mag dus starten op de dag dat we ingehaald zouden worden als ik het goed begrijp?

Ik zal vast een belofte doen. Op de dag dat de Russen minder dan drie maanden nodig hebben zal ik de mij beschikbare cpu's allemaal overzetten naar OGR.

[ Voor 24% gewijzigd door Megaflix op 25-01-2007 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
OGR op een bepaalde hoogte zeker nuttig als project.
OGR's hebben veel toepassingsmogelijkheden waaronder sensorplaatsing voor röntgen, kristallografie en radio astronomie
Een stampede word alleen gedaan wanneer DPC in een project niet op no1 staat. Wat hier nog wel het geval is.
Maar 500 pc's is zeker een uitdaging. Hoop dat het gaat lukken.

offtopic:
Dit topic gaat volgensmij over OGR, dat het op dat project niet goed gaat en dat ze hulp kunnen gebruiken. Niet over de reden waarom je bepaalde projecten doen of een mening over welke projecten nut hebben.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
iisschots schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:37:

[...]

Een stampede word alleen gedaan wanneer DPC in een project niet op no1 staat. Wat hier nog wel het geval is.

offtopic:
Dit topic gaat volgensmij over OGR, dat het op dat project niet goed gaat en dat ze hulp kunnen gebruiken. Niet over de reden waarom je bepaalde projecten doen of een mening over welke projecten nut hebben.
500 PC's is zeker een uitdaging. zelf heb ik momenteel helaas niks meer wat ik extra kan inzetten.
ik ben zeker aan het promoten en overhalen om mensen OGR te gaan laten doen!

voor als nog staat de teller op 0 denk ik.
niemand heeft gepost dat hij of zij iets of meer heeft ingezet.

straks weten we in ieder geval of er al nieuwe members bij gekomen zijn als de hitparade gebakken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Heb me inmiddels ingeschreven en mijn }:O ingezet voor het project TSC. :)

edit: Oeps en OGR, natuurlijk ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Xadeon op 25-01-2007 01:13 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

iisschots schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:37:

[...]

offtopic:
als Mcafee mee zou werken is 500 pc's geen uitdaging meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Als iemand een subteam wil joinen kun je beter even via http://dutchpowercows.org/subteam.php?filter=2 het team op zoeken en de website van het team bezoeken. Daar staat meestal een FAQ of een email-adres. Neem dan even contact op en je kan dat team helpen. Ga dus niet naar de distributed.net website en druk vervolgens niet op 'mail password'. Ik krijg daardoor te veel mailtjes in mijn box waarvan ik me afvraag wie ze verstuurd heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Megaflix schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 00:13:
Ik zal vast een belofte doen. Op de dag dat de Russen minder dan drie maanden nodig hebben zal ik de mij beschikbare cpu's allemaal overzetten naar OGR.
^^ With him maar dan kom ik van DPAD

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 26-04 19:24
CaLeX schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 09:05:
[...]

^^ With him maar dan kom ik van DPAD
Weet je dat wel zeker ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ja duurt nog 5 maanden, dan sta ik toch wel binnen de top 5 van NC :p

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 25-06 15:14

Flapmo

and back is gigi!

En ook RC5 heeft hulp nodig, we hebben op ons moederproject nummer 1 verloren, en ook project X staan we niet eerste, en o project Y moet ook nog.

Zulke posts zijn leuk maar als iedereen het gaat doen wordt het een klein rotzooitje ben ik bang.. Dus lijkt me niet slim dat iedereen zijn project gaat zitten promoten met een eigen topic..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EZ-Cow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-03-2017
Toch wel verbazing wekkend hoe die russen hun output zo kunnen blijven verhogen. Bij RC5 hebben ze ons ook al van de eerste plaats gegooid met zo'n 2,5 keer onze daily output. En nu groeien ze bij OGR ook al zo met hun output. Heeft dit te maken met het feit dat rusland zoveel groter is dan Nederland, of meer met het feit dat ze goed kunnen hacken :X?

Anyone who uses the phrase "easy as taking candy from a baby" has never tried taking candy from a baby --- Robin Hood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Client maar weer eens geïnstalleerd op athlon x2 3800 @ 2,5 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Laatst online: 25-06 20:34
SpiceWorm schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:54:
zeker mooi om te horen ... welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
En uiteraard moeten we niet vergeten de standaard flushers aan te moedigen zodat zij door blijven gaan en eventueel hun output nog verhogen.

*O* Go DPC *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 13:19

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

SpiceWorm schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:54:
Wat is jouw node-snelheid nu dan? Ik heb een Intel, en bji RC5 was een Athlon altijd flink sneller. Geldt dit ook voor OGR, of doet een C2D ongeveer evenveel als een Athlon per klok??

Wil dit graag weten zodat ik een mooie C2D, een dikke P4 en een P-M kan overzetten als de getallen een beetje meevallen :)

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 25-06 21:19

Theuno

Da Devil Crew

Flapmo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:28:
En ook RC5 heeft hulp nodig, we hebben op ons moederproject nummer 1 verloren, en ook project X staan we niet eerste, en o project Y moet ook nog.

Zulke posts zijn leuk maar als iedereen het gaat doen wordt het een klein rotzooitje ben ik bang.. Dus lijkt me niet slim dat iedereen zijn project gaat zitten promoten met een eigen topic..
Dit is een beetje een uitzonderingsgeval. We staan hier op #1 en we willen deze #1 graag binnenslepen, want hier is lang voor gevochten.. (dit liep al rond de tijd dat we met MFen de dnet servers wel een plat kregen). Als we hier niet #1 worden gooien we echt jaren werk weg.
Het is ook maar een paar maanden, en alleen met het idee om te zorgen dat we nipt voor het einde toch nog #1 zijn.

edit:

Ja, ik knal vanavond ook een of twee bakken naar OGR.

[ Voor 4% gewijzigd door Theuno op 25-01-2007 11:38 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:23

E-Vix

Nu met sneeuw!

Misschien is het interresanter om een aantal projecten te laten vallen en dat iedereen weer terug gaat naar RC5. Dat is het moeder project van DPC en daar stonden we tijden op #1 totdat we ingehaald werden door de Russen. Sindsdien loopt RC5 een beetje leeg wat toch wel erg zonde is.

Dus bij deze, zet allemaal je koetje om naar RC5. Dat project heeft jullie steun veel harder nodig dan OGR! Help DPC op RC5 weer naar de #1 positie!

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Se7enth_son schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:34:
[...]

Wat is jouw node-snelheid nu dan? Ik heb een Intel, en bji RC5 was een Athlon altijd flink sneller. Geldt dit ook voor OGR, of doet een C2D ongeveer evenveel als een Athlon per klok??

Wil dit graag weten zodat ik een mooie C2D, een dikke P4 en een P-M kan overzetten als de getallen een beetje meevallen :)
Ik heb een Core Duo (dus geen Core 2 Duo) op 2GHz en die doet zo'n 44 Mnodes/sec (beide cores samen). Dat is niet slecht, maar bovendien: alle beetjes helpen! En het mooie van de dnet client is dat hij heel weinig resources nodig heeft en je systeem dus absoluut niet merkbaar langzamer maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalmind
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

Lol, krijgen we nu al interne werving concurrentie? Moet het doel niet zijn gewoon zoveel mogelijk leden te krijgen op projecten die ze zelf leuk vinden om te steunen en dat RC5 leeg loopt is niet zo gek naar mijn mening. Wat is de verwachting van de tijd die op dit moment nodig is voordat we die code kraken waar we eigenlijk niet zo heel veel aan hebben als we die kraken? Zie ik zelf echt een stuk meer nut in OGR. Er zijn best motivaties te vinden om het project te doen, om de onveiligheid van de beveiliging aan te tonen, maar wat ik wil aantonen is dat iedereen wel gemotiveerd moet zijn een project te doen en in mijn ogen kan dat hoofdzakelijk gebeuren door iets te kiezen waar men zelf het meeste nut in ziet.

http://www.divisionbrabant.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Kan iemand mij een linkje geven hoe ik het progje zo in kan stellen dat het alleen OGR-25 doet? Het is alleen RC-72 wat de klokt slaat. Wel de faq gelezen maar niets gevonden. Ook DPC of een subteam joinen kan ik niet vinden. Heb ik ergens overheen gekeken? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
Zorg ervoor dat in iedergeval dit in je ini-file staat:
[misc]
project-priority=OGR-P2,RC5-72
En dan volgens mij ook nog deze:
[buffers]
frequent-threshold-checks=4
Al weet ik niet helemaal zeker meer of die 4 goed is 8)7

DPC joinen doe je trouwens door via het email-adres jezelf terug te zoeken in de stats op http://stats.distributed.net (pas beschikbaar een dag nadat je eerste punten verstuurd zijn). Als je dan je gegevens hebt (password-mailer gebruiker op je statssite bij dnet) dan kun je je team opgeven.
Als je een subteam joined hoef je alleen maar dat subteam te bezoeken/mailen met de vragen voor de instellingen. Zij flushen namelijk allemaal onder hetzelfde email-adres en hebben vaak een proxy waar subteamstats van gemaakt worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Witlof op 25-01-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Flapmo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:28:
[...]
Helemaal mee eens.. je zou gewoon aan DPC promotie moeten doen.. als iemand eenmaal binnen is ziet ie vanzelf wel dat er verschillende projecten zijn en kiest hetgene wat hem/haar het meest aanspreekt.

Uiteindelijk zijn zo de meeste begonnen.. via vrienden/kennisen bij een project.. bij DPC.. gezien dat er meer is.. oh.. ik ga iets anders doen wat ik leuker/nuttiger vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

E-Vix schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:48:
Misschien is het interresanter om een aantal projecten te laten vallen en dat iedereen weer terug gaat naar RC5. Dat is het moeder project van DPC en daar stonden we tijden op #1 totdat we ingehaald werden door de Russen. Sindsdien loopt RC5 een beetje leeg wat toch wel erg zonde is.

Dus bij deze, zet allemaal je koetje om naar RC5. Dat project heeft jullie steun veel harder nodig dan OGR! Help DPC op RC5 weer naar de #1 positie!
Welke projecten doel jij dan op?

Want volgens mij doen we met alle projecten (op 1 na) mee in de absolute top.

Ik ben het er mee eens dat dit project best een schope onder de kont mag krijgen en de laatste 60% erg snel binnen halen, maar om daar nu andere nuttige projecten voor te laten vallen.

offtopic:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Het is voor DPC beter dat ik 25 november 2003 voor het laatst D.net gedraaid heb en SoB doe bij DPC (http://stats.distributed....p?project_id=25&id=391969). ;)

Behalve dat McAfee houdt niet D.net en D.net niet van Intel procs.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
joh14vers6 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:40:
Mwah, dat is wel een beetje verouderde informatie. Like I said, op m'n 2GHz Core Duo haal ik 44 Mnodes/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:28

Qwerty-273

Meukposter

Robinski schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:11:
Zelf ben ik ooit begonnen op RC5 en OGR en daar bijna nooit meer weg geweest (alleen met een stampede)
Broekie :+ zelf was ik begonnen met DES-III en CSC. Lang leve het #koffie team :D

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Die goeie oude tijd met iedere dag de stats op de tnet fp... *zucht*...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Modbreak:Uit de openingspost

Dus bij deze een oproep aan alle tweakers om zich bij DPC aan te sluiten en/of mee te helpen op OGR. Schakel tevens zo veel mogelijk vrienden/kennissen/familie/enz in voor het te laat is!!!

Laten we even weer on-topic gaan, het is hier niet de bedoeling oude koeien in de lsoot te gooien maar juist die weer op OGR te krijgen.

Voor nostalgische herinneringen kan je rustig een apart topic openen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

E-Vix schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:48:

Je kan het ook langs de andere kant bekijken.
500 pc's op OGR, daarna nog evenveel op RC5.
Dit is nooit haalbaar, dan zouden bijna alle projecten moeten stoppen en alles op deze 2 projecten zetten...
Is het dan niet beter om deze 2 projecten te laten vallen, en de power te verdelen over de andere projecten? >:)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Se7enth_son schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:34:
[...]

Met de standaard dnetc client (zijn er SSE2 etc. optimized clients voor dit project?)
is de throughput van de x2 @ 2,5 ghz 60~61 Miljoen nodes /s. Ik neem aan dat dat van beide core's is.

[ Voor 9% gewijzigd door SpiceWorm op 25-01-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Nu online
SpiceWorm schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:15:
[...]

Met de standaard dnetc client (zijn er SSE2 etc. optimized clients voor dit project?)
is de throughput van de x2 @ 2,5 ghz 60~61 Miljoen nodes /s. Ik neem aan dat dat van beide core's is.
En hoeveel T is dat per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Iets meer dan 5T per 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-10-2023

Bobco

I used to dream about Verona.

Kijk, 200 van die machinetjes erbij en het probleem lost zich vanzelf op ;)

With the light in our eyes, it's hard to see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

blijkbaar moet ik mijn resources maar weer eens aan DPC beschikbaar stellen...

Volgens berekeningen red ik via hier ongeveer 35 tot 40T per dag (meerdere servers + werkstationnen).

Zal even kijken of het een mogelijkheid is :) maar de russen mogen jullie uiteraard niet inhalen ;)

Is er al een nieuwe update met de hoeveelheid?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Het 'mooie' van OGR op dit moment is natuurlijk dat het eindig is; zoals het er nu naar uitziet zijn we halverwege 2008 klaar. De Russen dreigen ons echter vóór die tijd al in te halen, en als team dat al zo lang op #1 staat, zou het natuurlijk een beetje een domper en een afgang zijn als we op 't laatste rechte eind nog voorbij gestoken worden door de BugTraq'ers...

Als ik strikt voor mezelf spreek; ik draai dnet omdat ik dat de fijnste client vind, en heb sinds een jaar voor OGR gekozen ipv RC5-72 omdat ik er het nut wat meer van in zie, maar vooral ook omdat de eindstreep in zicht is. Dat we bij RC5 voorbij zijn gestoken vind ik jammer, maar dat project kan nog zo lang lopen; wie weet wat er nog gebeurt. Maar bij OGR; tja, da's toch echt een situatie waar we het met de huidige kracht niet lijken te gaan halen...

Maar ik moet zeggen dat ik al best een beetje blijer word van het feit dat een aantal mensen toezeggen de situatie in de gaten te houden en te zullen bijspringen als de nood ècht aan de man komt. 't Is nu tenslotte 'half twaalf' ipv '5 voor 12' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:01

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Op de meeste grote projecten (waar de kracht vandaan moet komen) hebben we nou niet zo veel over dat we even een honderdtal PCs kunnen overschakelen.
(ik bedoel, bij bijvoorbeeld Leiden hebben we een daily eerste plaats, en kunnen we misschien 10K daily missen, en toch nog naar de eerste plaats toegaan, zo lang de belgen zich koest houden) Hoeveel moet er dan bij, puntsgewijs tot het totaal? (of werk jullie wiki eens bij, dat scheelt ;) )
Wellicht hop ik even, maar wil m'n zuurverdiende plekkie niet opgeven O-)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

puchelaar schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:49:
Het 'mooie' van OGR op dit moment is natuurlijk dat het eindig is; zoals het er nu naar uitziet zijn we halverwege 2008 klaar. De Russen dreigen ons echter vóór die tijd al in te halen
Dat is een goede reden, (heb onlangs iets soortgelijks verteld bij een SoB topic.. (sorry Pim, moest ff :P))

Misschien is het een idee om hét switch team hiervoor te vragen ? Dan kunnen nieuwe leden aansluiten bij team switch en zo helpen waar het nodig is. Want zoals je zelf al meld, zolang je die russen t/m ~-06-2008 maar voor blijft (al doe je minder) zit je save..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
ik ga ff meer lezen, als het niet vervelend is of voor problemen zorgt doe ik mee ;-)

*edit*
Kan iemand me ff snel uitleggen hoe, heb geen zin om een ellelange faq door te lezen :+

[ Voor 37% gewijzigd door eSCe op 25-01-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:59
joh14vers6 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:40:
Mijn overgelockte Intel E6600@3450Mhz lust er wel pap van.
Deze haalt met 2 cores 104~106M nodes/s.

Bekijk deze 2 plaatjes eens :
Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/7245/dnetc5rr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/4140/dnetc28ez.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Kort samengevat is een DC project een project waar je een programma (client) instaleerd op je pc, van die pc wordt alle idle (cpu tijd die niet gebruikt wordt) gebruikt voor het berekenen van iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
eSCe schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:17:
ik ga ff meer lezen, als het niet vervelend is of voor problemen zorgt doe ik mee ;-)

*edit*
Kan iemand me ff snel uitleggen hoe, heb geen zin om een ellelange faq door te lezen :+
Het is niet vervelend, zorgt over het algemeen niet voor problemen, en een install guide staat hier: http://wiki.dutchpowercows.org/index.php/Distributed.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
SpiceWorm schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:15:
[...]

De cliënt bevat zelf standaard een aantal verschillende "cores" deze zijn allen voor verschillende type CPUs geoptimaliseerd waardoor je altijd met een client het beste uit de PC haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Het is super om te zien hoe dit topic loopt :)

Dit hele topic is eigenlijk een "nood" kreet om er voor te zorgen dat wij als DPC niet op het laatste stuk ingehaald worden en op de nummer 2 plaats belanden.

Er zijn inmiddels al een paar mensen die mee willen gaan doen, of die al het een en andere hebben ingezet of overgezet. dit is natuurlijk super!!!

op naar die minimaal 500 computers meer per dag!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Alhouwel ik in het SoB topic nog schijf dat ik geen OGR zou doen.. zal ik het ff draaien om mijn nieuwe server te stress-testen. (dag of 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik snap ondanks de eerde post in dit topic alleen nog niet hoe je hem alleen OGR-25 laat doen.. Die install guide zegt er ook niets overv volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:33:
Ik snap ondanks de eerde post in dit topic alleen nog niet hoe je hem alleen OGR-25 laat doen.. Die install guide zegt er ook niets overv volgens mij.
Mijn Dnetc.ini :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[parameters]
id=peggeman apestaart zonnet.nl

[misc]
project-priority=RC5-72=0,OGR-P2

[display]
progress-indicator=relative

[ogr]
fetch-workunit-threshold=0
core=0

[logging]
log-file=log7
log-file-type="no limit"

[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=*:2064;server

[ogr_p2]
fetch-workunit-threshold=1
core=3

Als je alleen wilt hebben dat je OGR doet geef je dat aan met de volgende regel :
"project-priority=RC5-72=0,OGR-P2"

met "fetch-workunit-threshold=1" geef je aan hoeveel packetjes die moet cashen.
Persoonlijk heb ik deze op 1 staan. Ik draai namelijk een eigen proxy :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 18:33:
De client bevat een .ini file waarin instellingen staan
in deze file is het om echt alleen OGR te doen handig het volgende in te stellen.
code:
1
2
[misc]
project-priority=OGR-P2,RC5-72=0

eventueel kan de =0 weggelaten worden, zodat op RC5 wordt overgestapt als de OGR blokjes bij de client op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Poeh, in de tijd dat ik de wiki heb geüpdated zijn er al 2 posts met het antwoord geplaatst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 19:37
Joinen van DPC ontbreekt nog op de wiki?

Als volgt:
Laat de client(s) 1 of meer werkunits afmaken en opsturen.

De volgende dag ga je naar bijvoorbeeld deze OGR25 pagina: http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313
en vul je in het invoer veld (middenboven op de pagina) je in de client(s) ingegeven email adres in.

Dan krijg je je eigen account pagina met onderaan de knop:
Please e-mail me my password.

Indrukken en password ophalen in mailbox.

Daarna kan DPC gejoined worden door deze link:
http://stats.distributed..../pjointeam.php?team=10313
( = link op pagina: http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313 )

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittev1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 11:11
Als het zo doorgaat halen we de deadline van het project tegen eind december :P Wat nou, inhalen over een 15 maanden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
The_Greater schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:27:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, die heb ik niet. Ik heb alleen een Coppermine, een Northwood en Presscott in gebruik. Ik wacht effe tot het moment dat de Q6600 betaalbaar wordt.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
D2DM schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:49:
Joinen van DPC ontbreekt nog op de wiki?

Als volgt:

De volgende dag ga je naar bijvoorbeeld deze OGR25 pagina: http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313
en vul je in het invoer veld (middenboven op de pagina) je in de client(s) ingegeven email adres in.

Dan krijg je je eigen account pagina met onderaan de knop:

Indrukken en password ophalen in mailbox.

Daarna kan DPC gejoined worden door deze link:
( = link op pagina: http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313 )
Het leuke van een wiki is dat iedereen kan toevoegen en wijzigen ;)
[/hint]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
The_Greater schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:27:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk! Dat gaat met gan'k zoals we dat hier in drenthe zeggen. Is het geheel nog een beetje stil te houden of staat er een stofzuiger onder je bureau? De artic freezer pro 64 of hoe dat ding ook mag heten draait hier iets sneller dan de langzaamste stand, dus dat is goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Rare flush history heeft het grootste team van de russen. Of zijn dit megaflushes?

http://stats.distributed....p?project_id=25&id=270855

edit: en dit team heeft nogal veel werk pc's draaien. iig is de keyrate in het weekeinde ongeveer de helft van dat door de weeks :P

http://stats.distributed....p?project_id=25&id=393344

[ Voor 39% gewijzigd door SpiceWorm op 26-01-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Die eerste link is van een user bij de russen die alle pc's (zon 200 dual cores) had draaien bij een atoomcentrale of iets dergelijks.... gelukkig voor ons is hij ermee gestopt...

De tweede is vaker te zien bij user die de pc's van het werk mogen gebruiken om te grazen en in het weekend hebben de pc's geen last van users die aan het werk zijn :) dus vandaar de hogere output

goed dat je meedoet en veel plezier met grazen!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

In dit geval is het dan in het weekend juist minder, wat dus waarschijnlijk betekent dat er in het weekend juist een hele zooi uitstaan, maar van dat soort getallen schrik ik niet hoor. Jivey en TCF draaien en graasland draaiden ook zonder problemen zulke getallen :)
Je moet gewoon het geluk hebben op een wat groter bedrijf te werken en het voor elkaar krijgen om er ook nog eens toestemming voor te krijgen :D

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Heb nog iemand gevonden met een c2d, doet 55-60 mn/s!
Standaard geclockte E6300.

[ Voor 20% gewijzigd door SpiceWorm op 26-01-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
*O* *O* GO SpiceWorm *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
we hebben een S *O*
we hebben een P *O*
we hebben een I *O*
we hebben een C *O*
we hebben een E *O*
we hebben een W *O*
we hebben een O *O*
we hebben een R *O*
we hebben een M *O*

Echt super!!! en hoe meer computer, hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
SpiceWorm schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 10:11:
[...]

Kijk! Dat gaat met gan'k zoals we dat hier in drenthe zeggen. Is het geheel nog een beetje stil te houden of staat er een stofzuiger onder je bureau? De artic freezer pro 64 of hoe dat ding ook mag heten draait hier iets sneller dan de langzaamste stand, dus dat is goed te doen.
De proc is nu 50C en wordt gekoeled met een Zalman 9700.
Met een beetje regel werk is deze behoorlijk stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik ga het nog een keer proberen.

Ik heb al een keer gekeken naar DPC, en er toen een vraag over gesteld. (kreeg bot antwoord en linkje)

Nu nogmaals;
Wat moet ik downloaden? (kan geen wegwijs uit al die verschillende dingen)
Wat moet ik anders instellen?
En moet ik me dan nog actief ermee bezig houden?

Ik heb twee pc´s beschikbaar, wellicht 3.
Allemaal P4 > 2,4Ghz

Subtiele Edit:
Ik hou er niet van als Russen Tweakers inhalen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 26-01-2007 14:20 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 24-06 20:17
Wel, éérst moet je een project kiezen dat je aanstaat. Een goed overzicht van alle projecten vind je op de site van DPC Klik

Als je een project hebt gevonden waar je je voor wilt inzetten, moet je de client van dat betreffende project downloaden, instellen, aangeven dat je je bij DPC wilt aansluiten en KLAAR! Standaard zal je computer dan als je hem niet gebruikt, al zijn processing power inzetten om je gekozen project te helpen. Dat kan zijn om medicijnen te zoeken, een wiskundig probleem op te lossen of om aliens te vinden... Je moet dus wel weten dat je PC in plaats van 0% bezig te zijn als jij er niet mee bezig zijt, 100% zal bezig zijn.

Hoe je dat precies moet doen, hangt van project tot project af, en daarvoor zijn er dus per project FAQS. Die vind je ook op de bovengenoemde website.

Hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb.

Nazorg heb je in principe niet aan een koetje (een pc die voor DPC werkt) maar je zal natuurlijk wel de neiging krijgen om je statistieken te komen bekijken hier op het forum, en dat kan verslavend werken ;)

EDIT: als het je specifiek om de russen te doen is, OGR-25 is een wiskundig project. Daarvoor vind je alle stappen in principe in de FAQ, maar ik zie net dat die niet bereikbaar is op de site. In elk geval, hier vind je de client, met een beetje extra hulp van dit forum kom je er wel...

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 26-01-2007 14:28 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
DexterBelgium schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:24:

, aangeven dat je je bij DPC wilt aansluiten en KLAAR!

EDIT: als het je specifiek om de russen te doen is, OGR-25 is een wiskundig project. Daarvoor vind je alle stappen in principe in de FAQ, maar ik zie net dat die niet bereikbaar is op de site. In elk geval, hier vind je de client, met een beetje extra hulp van dit forum kom je er wel...
Ik heb de OGR-25 geïnstalleerd, maar waar sluit ik me aan bij DPC?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:24
Is er ook een OSX client?
Dan kan ik mijn x-serve + mac mini's mee laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151618

Mac OS X/Darwin
3 [x86] v2.9012.497 2006-04-18 http | ftp
[PPC/OS X] v2.9012.497 2006-04-18 http | ftp
3. requires minimum Mac OS X 10.4, on Intel Core processor.

OS/2
[x86] v2.9012.497 2006-04-18 http | ftp
ja dus

http://www1.distributed.net//download/clients.php

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 151618 op 26-01-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Robinski schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:04:
we hebben een S
we hebben een P
we hebben een I
we hebben een C
we hebben een E
we hebben een W
we hebben een O
we hebben een R
we hebben een W
Spiceworw?

Wel mooi om te zien dat er nu al nieuwe computers aangeslingerd worden :) Fantastisch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145681

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Hier
http://stats.distributed....?project_id=25&team=10313 onder aan I want to join this team!

Maar eerst wat flushen en een dag wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151618 op 26-01-2007 14:37 . Reden: jaja ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:14:
Ik ga het nog een keer proberen.

Ik heb al een keer gekeken naar DPC, en er toen een vraag over gesteld. (kreeg bot antwoord en linkje)

Nu nogmaals;
Wat moet ik downloaden? (kan geen wegwijs uit al die verschillende dingen)
Wat moet ik anders instellen?
En moet ik me dan nog actief ermee bezig houden?

Ik heb twee pc´s beschikbaar, wellicht 3.
Allemaal P4 > 2,4Ghz

Subtiele Edit:
Ik hou er niet van als Russen Tweakers inhalen :P
1 - Ga naar deze site en download de client die bij jouw OS past : http://distributed.net/download/clients.php

2 - Kijk in de directory en open met kladblok of iets dergelijks de .INI file en pas de volgende regel aan :
[misc]
project-priority=RC5-72=0,OGR-P2 .... (=0 zorgt ervoor dat je alleen OGR kan draaien, als je RC-5 wilt doen zet je =0 achter OGR)
3- Joinen van DPC

3a - Als volgt:

3b - De volgende dag ga je naar bijvoorbeeld deze OGR25 pagina: [url=http://stats.distributed....ject_id=25&team=10313]http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=25&team=10313[/url]

3c - Dan krijg je je eigen account pagina met onderaan de knop:

3d - Indrukken en password ophalen in mailbox.

3e - Daarna kan DPC gejoined worden door deze link:
[url=http://stats.distributed..../pjointeam.php?team=10313]http://stats.distributed.net/team/tmsummary.php?project_id=25&team=10313[/url]
( = link op pagina: http://stats.distributed....ject_id=25&team=10313 )

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt00kirk op 26-01-2007 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cpt00kirk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:37:
[...]

1 - Ga naar deze site en download de client die bij jouw OS past : http://distributed.net/download/clients.php

2 - Kijk in de directory en open met kladblok of iets dergelijks de .INI file en pas de volgende regel aan :
[misc]
project-priority=RC5-72=0,OGR-P2 .... (=0 zorgt ervoor dat je alleen OGR kan draaien, als je RC-5 wilt doen zet je =0 achter OGR)
3- Joinen van DPC

3a - Als volgt:

3b - De volgende dag ga je naar bijvoorbeeld deze OGR25 pagina: http://stats.distributed....ject_id=25&team=10313

3c - Dan krijg je je eigen account pagina met onderaan de knop:

3d - Indrukken en password ophalen in mailbox.

Kijk onze bikkel heeft weer een mooie txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 24-06 20:17
[...]

Wel (quote van een ander team):
Je moet dus eerst wat werk gedaan hebben, en dat moet in de stats zitten, dan moet je je paswoord opvragen:

You will need to request your password by clicking on the link at the bottom of your personal stats page. You must first access your personal stats page by entering your complete email address in the "Participant Search" form located at the top of most stats server pages.

Note that in order to be able to request your password from your participant stats page, you will need to have entered a valid email address in the client configuration menu, flushed some work units back to the proxies, and waited up to 24 hours for the stats server's daily update that will detect that you have joined distributed.net.

The stats are updated daily at midnight GMT, and can run for many hours during which time the stats may be down or inaccurate. Once it has updated, go to Here and search for your e-mail address. This should bring up your personal stats. At the bottom hit the "please e-mail me my password" button. When you get your password in the e-mail, go to Stats DPC and click the "I want to join this team!"

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Cpt00kirk schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:37:
[...]

..........

Duidelijk. Dank je.

Nog één vraag, hoe stel je hem zo in dat ie alleen tijdens schermbeveiliging aangaat?
Ik heb de optie tijdens de installatie gekozen, maar ehm zit nu op 100% cpu gebruik..

Programma lijkt overigens verder niets in de weg te zitten ondanks die 100% load.

[ Voor 27% gewijzigd door Raymond P op 26-01-2007 14:49 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
[...]

Je hebt de client inmiddels draaien dus :D.

Zodra deze client een (of meerdere) eenheden heeft afgerond zullen deze opgestuurd worden naar distributed.net.
één dag daarna, kan je jezelf terug vinden in de statistieken [url=http://stats.distributed.net/projects.php?project_id=25]hier[/url].
Het handigst is even te zoeken op je email adres via het zoekboxje bij "Participant Stats.
Via hier kom je op een pagina met een overzicht van wat jij aan OGR hebt gedaan.

Onderaan deze pagina zit een knop "Please e-mail me my pasword". klik hierop om een wachtwoord te ontvangen.
Met dit wachtwoord kun je vervolgens je eigen instellingen gaan veranderen. dit kan via hier

en jezelf aanmelden bij DPC. dit kan via de stats pagina van DPC of door op dit linkje te klikken

Hopelijk kom je er zo uit. en van harte welkom bij DPC

edit:
Dat was dus 3x gepost inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
[quote]Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Duidelijk. Dank je.

Nog één vraag, hoe stel je hem zo in dat ie alleen tijdens schermbeveiliging aangaat?
Ik heb de optie tijdens de installatie gekozen, maar ehm zit nu op 100% cpu gebruik..

Programma lijkt overigens verder niets in de weg te zitten ondanks die 100% load.

Ziet u hier !!!
Installation involves...

1. simply copying the *.scr file included with the client distribution to one of the following locations:
on Win95: your \WINDOWS\ or \WINDOWS\SYSTEM\ directory
on WinNT: your \WINNT\ or \WINNT\SYSTEM32\ directory
2. Once you have copied it, go to the Display properties in the Control Panel and select the distributed.net screen saver as the active screen saver.
3. Clicking on the "Settings..." button opens the multiplexors configuration dialog. Select the client you wish the multiplexor to run in the background and select the screensaver you wish to run in the foreground.
4. If the client had been previously configured, there is nothing else you need do. Otherwise click on the "Configure" button to configure the client.
ALS je het allemaal aan de praat hebt wens ik je veel plezier met het grazen en wil je ooit in een team komen dan verwijs ik je naar de volgende pagina :

http://www.dutchpowercows.org/subteam.php?filter=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187973

Achja als jullie hulp nodig hebben, laat ik dan ook maar eens wat doen.
Hebben die servers hier 's avonds tenminste ook wat te doen..

De client is nu op 4 pc's pakketjes aan het crunshen.
DPC moet toch op 1 blijven staan..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Inmiddels draait het helemaal, inclusief de screensaver optie.
Is het zo dat het programma data opslaat of mag ik elke keer dat ik m´n screensaver verbreek weer opnieuw beginnen met een cyclus?

Pc staat vrijwel elke nacht aan, dus de 8 uurtjes die ik slaap x 2 pc´s die zijn sowieso van DPC. Is het mogelijk op 2 pc´s onder hetzelfde email adres te zetten?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:05:
Is het zo dat het programma data opslaat of mag ik elke keer dat ik m´n screensaver verbreek weer opnieuw beginnen met een cyclus?
Nice, maar waarom zou je als ik vragen mag alleen de client met screensaver draaien?
In de weg zal je client niet zitten, want doordat ie op de laagste prioriteit draait, zal ie altijd terug schakelen wanneer een ander programma wat cpu power verlangt. En aangezien de hoeveelheid geheugen ook bar weinig is hier is dat ook niet merkbaar :)

Verder wordt tijdens het rekenen aan een blokje regelmatig de resultaten tussentijds opgeslagen, waardoor je altijd weer verder gaat waar je was gebleven :)
Pc staat vrijwel elke nacht aan, dus de 8 uurtjes die ik slaap x 2 pc´s die zijn sowieso van DPC. Is het mogelijk op 2 pc´s onder hetzelfde email adres te zetten?
Ja, dat is juist de bedoeling als je alles onder dezelfde noemer in de stats wilt hebben :)

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:05:

Eerst even de antwoorden op je vragen

Ja De data wordt automatisch opgeslagen.
en Ja je kunt meerdere PC's op een email adres zetten. dat is ook de bedoeling eigenlijk.

Heb ik ook nog een vraagje. waarom wil je hem als screensaver draaien?
De client is zo gemaakt dat hij wel 100% CPU gebruikt, maar dat hij nooit CPU afsnoept van andere programma's. de client draait op de allerlaagste prioriteit namelijk.

Als je het vervelend vind dat je CPU altijd 100% aangeeft in je taskmanager kan je de client zo instellen dat hij alleen stopt als je de taskmanager open hebt.

Dit kan door in de .ini file het volgende toe te voegen:
code:
1
2
[triggers]
pause-watch-plist=taskmgr

edit:
With emphasis dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
emphasis schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:17:
[...]

Nice, maar waarom zou je als ik vragen mag alleen de client met screensaver draaien?
In de weg zal je client niet zitten, want doordat ie op de laagste prioriteit draait, zal ie altijd terug schakelen wanneer een ander programma wat cpu power verlangt. En aangezien de hoeveelheid
geheugen ook bar weinig is hier is dat ook niet merkbaar :)
Ik heb nu een client geïnstalleerd in de woonkamer.
P4 2,4 Northwood.
Het is bij ons in de woonkamer altijd 22 graden of hoger. (tjah, Indo deze, vriendin ook)

Doordat die in de woonkamer een beetje ingesloten staat wordt de proc. 60 graden en hoger bij een uurtje of 2 full load. Niets aan te doen verder.
´S nachts is de kachel uit, pc buiten gebruik en dan kan de full load weer een heel stuk langer.

Ik heb een asus bordje + asus probe, dus bij hoge temps haalt ie m´n pc van screensaver en stopt dus ook de 100% load.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Raymond P schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:26:
[...]

Ik heb nu een client geïnstalleerd in de woonkamer.
P4 2,4 Northwood.
Het is bij ons in de woonkamer altijd 22 graden of hoger. (tjah, Indo deze, vriendin ook)

Doordat die in de woonkamer een beetje ingesloten staat wordt de proc. 60 graden en hoger bij een uurtje of 2 full load. Niets aan te doen verder.
´S nachts is de kachel uit, pc buiten gebruik en dan kan de full load weer een heel stuk langer.

Ik heb een asus bordje, dus bij hoge temps haalt ie m´n pc van screensaver en stopt dus ook de 100% load.
Dat is natuurlijk een heel goede reden. wel jammer dat het altijd zo warm is. is daar niet iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187973

Is het ook mogelijk om de client in te stellen dat hij de cpu niet meer belast dat 80% ofzo ?

het zou prettig zijn als ik dmv. de belasting het zo kan regelen dat de cpu onder een bepaalde temp blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Robinski schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Dat is natuurlijk een heel goede reden. wel jammer dat het altijd zo warm is. is daar niet iets aan te doen?
Uhm, ja vriendin dumpen :) / geen optie.

Er zitten al twee fannetjes in de pc, plus zalman cpu cooler. (herrie)
De grootste factor is denk ik dat mijn audio meubel (+pc) redelijk dicht bij een cv-element (?) staat.
Die ik dus ook altijd dicht draai, maar ook altijd weer open wordt gedraait.

Tjah, waterkoeling maar het is maar een download/jukebox/dvdspeler.

p.s. De client haalt 20 Miljoen nodes / sec.

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond P op 26-01-2007 15:41 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Topicstarter
Anoniem: 187973 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:34:
Is het ook mogelijk om de client in te stellen dat hij de cpu niet meer belast dat 80% ofzo ?

het zou prettig zijn als ik dmv. de belasting het zo kan regelen dat de cpu onder een bepaalde temp blijft..
Volgens mij niet helaas

Pagina: 1 2 3 Laatste