Als je het geld heb en je bent op zoek naar audiofiele geluidskwaliteit moet je Auzentech kopen, dat is de enigste met de technische gegevens om daadwerkelijk de hoge 120 s/n waar te maken en Auzentech inversteert VEEL in ontwikkeling (ze hebben net als eerste de X-fi chipset gekocht, daar zal een hoop geld mee gemoeit zijn geweest), vermoedelijk zal er ook meer geïnversteerd worden in de driverontwikkeling van Auzentech. Het kan ook zijn dat ze failliet zijn van al die uitgaven
Nu zie ik dat ik sinds kort de Auzentech X64 driver van windows update kan dl'en (wellicht met basis functionaliteit, zonder dts en dd etc.) met mijn Theatron.
Wellicht zullen de Theatron DTS met C-Media drivers ooit eens de de Auzentech gaan evenaren met de digitale uitgang, voorlopig is dat muziek in de toekomst.
Qua geluidskwaliteit van de Theatron DTS hoor ik dat de deze voorlopig nog een aantal minder attractieve eigenschappen vertoont, welke wellicht er dus ooit eruit gewerkt zullen worden met driververbeteringen.
De Auzentech is beter en betaal je dan ook voor, als je niet schrikt van het bedrag van de Auzentech moet je die gewoon nemen want je breidt er een mid-range set uit naar hi-end, MITS je er ook minimaal 2 redelijke speakers aan hebt hangen, als je een kleine surround speakers met een subwoofertje setje hebt zal het verschil met de auzentech wellicht niet zo groot zijn (maar het zal nooit zo zijn dat de Theatron beter is dan de Auzentech).
Persoonlijk vindt ik het een erg hoog bedrag, voor mijzelf heb ik de Theatron genomen omdat een geluidskaart voor een tweede systeem betreft en ik had verder niet verwacht (wel gehoopt) meteen al beter zou klinken dan de M-Audio Revolution.
Tevens zit de Auzentech dus qua prijsklasse wel erg zware concurrentie in mijn ogen met de pro-audiokaarten als bij. de M-Audio Audiophile en nota bene de Creative X-FI Platinum 7.1 welke gewoon zeer goede geluidskaarten zijn alleen zonder de leuke surround gimmicks.
De surround gimmicks zijn dus wel van beperkte relevantie in audiofiele zin omdat we het hier om compressed formaten hebben of over upmixing technieken die veelal beter worden verricht op versterkers dan in driversoftware.
En het feit dat Club3d een speciale audifiele geluidskaart heeft aangekondigt (Agrippa) lijkt erop te wijzen dat de Theatron DTS dus geen audiofiele geluidskaart is.
Heen en weer gaat de pendulum....
De club3d is een leuke alleskunner voor een leuk bedrag waarvoor je nooit zult kunnen klagen zonder als een zeikerd te klinken, de Auzentech is een vette alleskunner voor ca$h.
Ik kan verder niet voor anderen beslissen, je moet zelf kiezen .'-)
[
Voor 3% gewijzigd door
fevenhuis op 09-05-2007 23:56
]