Hoge geluidskwaliteit met de C-Media 8788 chipset

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 23.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar het is ook afhankelijk van je kabel dus.
Dat is dan weer minder tof.

Zal het straks eens met een cheap-ass en een goede kabel doen :D

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmm ja ik ben nog van plan zelf een kabel te maken hiervoor, shielded en alles, zo kort mogelijk.

Ik gebruik nu een 2 meter jack kabel met Ferrite Beads, beslist niet ideaal. Maar het is ook een vergelijkings meting tussen Onboard en Theatron DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True, maar ik wil hem vergelijken met mijn x-meridian, ook gewoon om te kijken of die dure en erg gewilde kaart beter is dan de asus of theatron kaartjes.
Alleen heb ik niet dezelfde kabel als jij, dus mischien benchmark ik ook wel evne tegen een onboard kaartje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn dezelfde OpAmps en dezelfde DAC's en dezelfde Chip dus theoretisch zou het nagenoeg gelijk moeten zijn.

De Theatron DTS is alleen echt pauper uitgerust. Geen Aux connector, Geen CD connector en geen Frontpanel. Hij heeft gewoon GEEN interne connectoren.

Een ander verschill is dat de X-Meridian gebruik maakt van SMD elco's en Theatron DTS gebruikt Through-Hole Elco's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep, maar de X-Meridian heeft (ook door zijn korte leven) best wel een statusje opgebouwd van super-kaartje. Ook wel door het gepoch over high-end componenten enzo.

Iig ben ik benieuwd. Zal vanavond eens meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_density schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 13:08:
Vraag mij af of er nu nog online winkels zijn in NL die een kaart verkopen met de C-Media 8788 chipset.
Zie dat alleen in het buitenland deze kaarten te koop zijn.

Wel las ik dat de Asus Xonar D2 veel weg heeft van de c-media 8788 chipset, schijnt ook dat c-media heeft meegeholpen de asus chipset te bouwen.

Heeft iemand hier al ervaring met deze Asus Xonar D2 (PCI) kaart?
De audio chip op de Asus Xonar D2(X), HDAV1.3(Deluxe) is de C-Media 8788 chip alleen Asus heeft er een andere naam aangegeven. De enige rede dat Auzentech en adere de C-Media 8788 chip niet meer gebruiken is dat Asus een exclusief contract heeft met C-Media tot het alleen recht voor het gebruiken van de C-Media 8788. De Asus Xonar D2(X) zou op papier trouwens beter moeten klinken als de Auzentech X-Meridian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik heb meer fiducie in Auzentech dan Asus. Al was het alleen al vwg de betere kwaliteit caps. Ik bouw zelf regelmatig versterkers, en ik merk dat die best invloed kunnen hebben.
Verder reageer je op een 3/4 jaar oude post ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubbeR01
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:07:
[...]

De audio chip op de Asus Xonar D2(X), HDAV1.3(Deluxe) is de C-Media 8788 chip alleen Asus heeft er een andere naam aangegeven. De enige rede dat Auzentech en adere de C-Media 8788 chip niet meer gebruiken is dat Asus een exclusief contract heeft met C-Media tot het alleen recht voor het gebruiken van de C-Media 8788. De Asus Xonar D2(X) zou op papier trouwens beter moeten klinken als de Auzentech X-Meridian.
HTOmega maakt nog wel kaarten met de 8788

Ik heb ze ooit gemailed of die ook in Europa te koop komen, kreeg toen een optie om
te kopen van HTOmega zelf, betalen via paypal voor dezelfde prijs als op NewEgg in de VS.

I am RubbeR, You are Glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raar zeg, in verband met die deal met asus.

Verwijderd

RubbeR01 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 22:39:
[...]

HTOmega maakt nog wel kaarten met de 8788

Ik heb ze ooit gemailed of die ook in Europa te koop komen, kreeg toen een optie om
te kopen van HTOmega zelf, betalen via paypal voor dezelfde prijs als op NewEgg in de VS.
Ze hebben die kaarten nog liggen. Net voor de deal tussen Asus en C-Media hebben 'n x aantal bedrijven nog een behoorlijke hoeveelheid 8788 chips afgenomen van C-Media om zo hun productie en verkoop zeker te stellen.

Read this: http://www.pcper.com/comments.php?nid=5970

Verwijderd

Interessant, maar idd wel jammer dat een monopoly op die CM8788 hebben. Betekend dat btw ook dat er geen nieuwe drivers meer komen voor bv. mijn Theatron DTS?

Maar ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van Boudewijn. Ben je er al aan toegekomen?
Ik heb btw 45 euro voor mijn Club3d Theatron DTS (cm8788) neergelegt is dat veel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 03:50:
Interessant, maar idd wel jammer dat een monopoly op die CM8788 hebben. Betekend dat btw ook dat er geen nieuwe drivers meer komen voor bv. mijn Theatron DTS?

Maar ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van Boudewijn. Ben je er al aan toegekomen?
Ik heb btw 45 euro voor mijn Club3d Theatron DTS (cm8788) neergelegt is dat veel?
Dat betekend niet dat er geen driver support meer zal zijn. Er zullen vast wel fabrikanten zijn die er voor kiezen om driver support te blijven geven op hun producten. Het alleen recht van Asus op de C-Media 8788 chip betekend alleen dat er geen nieuwe geluidskaarten meer zullen worden uitgebracht met de 8788 door een ander bedrijf als Asus.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sarge_mango heeft gelijk.

Ook auzentech poept nog regelmatig drivers uit, erg netjes van ze. Ook omdat ze toch best gen***d zijn door die deal met asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
FatalError schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:03:
Je kan wel tegelijk digitaal (SPDIF) en analoog gebruiken, maar je kan niet analoog met DTS of DD over de digitale aansluiting tegelijk gebruiken.
Eindelijk een kaart gevonden die dit kan, woei!
Ik zit verder met veel interesse dit topic te lezen en zou zomaar deze week ook een Club3D of Auzentech kunnen bestellen :P
Of is er in deze prijsklasse tegenwoordig een beter alternatief? (ik gebruik Windows XP)
Ik game niet, als er maar een beetje goed geluid uitkomt en ik tegelijk analoog als digitaal kan outputten ben ik al tevreden.
Lees nu de laatste pagina dat Asus een exclusieve deal heeft met C-Media, moet ik daar nog wakker van liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik heb net een Theatron DTS gekocht, met CM8770 chipset, maar het geluidsniveau is erg laag, met zowel een versterker erachter als met koptelefoon(32ohm) Zeker 3 keer zo zacht als mn AudigyZS2 welke ik hiervoor had.

tevens vroeg ik mij af welke drivers jullie gebruiken? Voor de Club3D FTP server moet je inloggen, wat mij niet lukt. De Cmedia drivers 6.12.8.1 start 't control panel niet van op. Het is een mooi kaartje, maar blij word ik er nog niet van

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Exphy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 21:34:
Ik heb net een Theatron DTS gekocht, met CM8770 chipset, maar het geluidsniveau is erg laag, met zowel een versterker erachter als met koptelefoon(32ohm) Zeker 3 keer zo zacht als mn AudigyZS2 welke ik hiervoor had.

tevens vroeg ik mij af welke drivers jullie gebruiken? Voor de Club3D FTP server moet je inloggen, wat mij niet lukt. De Cmedia drivers 6.12.8.1 start 't control panel niet van op. Het is een mooi kaartje, maar blij word ik er nog niet van
ftp://Service:support@85....7.12.8.1791(W7-RC-02).zip

Deze kun je gewoon downloaden? Ik heb iig geen problemen met een Agrippa onder W7 met de Agrippa drivers, zowel analoog als SP/DIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ah, bedankt. Dan ga ik dat even proberen. Moet wel zeggen dat ik het zachte geluid krijg met zowel de Cmedia drivers als met de Auzentech drivers. Dus misschien dat 't aan mijn kaart ligt.

[edit] de geposte drivers geprobeerd, maar nogsteeds geen controlpanel en nogsteeds zacht geluid.

[ Voor 21% gewijzigd door Exphy op 10-05-2011 16:07 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Pagina: 1 2 3 4 Laatste