[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.382 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

nvm

[ Voor 109% gewijzigd door dxta op 30-01-2007 13:27 ]

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:49:Ze moesten een voorbeeld nemen aan ATi :'(
Praat me niet van ATI, ik heb in m'n laptop dan wel een wat oudere (Mobility Radeon 7500) zitten maar daar brengen ze niet eens een fatsoenlijke driver voor uit zodat ik m'n tv-out kan gebruiken :(
Ik hoef niet eens Aero te hebben maar wel tv-out en dat gaat die default VGA driver niet voor mij doen. Ik zit nu maar te klooien met de XP driver maar met Blend aan de gang gaan is soms al genoeg om de boel te laten BSOD'en

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:37

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:14:
[...]

Even een dom vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekregen om Hardisk overzicht te tonen op de sidebar.
'k heb ook al op de Gadget pagina van MIcrosoft lopen zoeken, maar eh...al die leuke gadgets kan ik niet vinden :( hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Maar in de nieuwe Vista drivers van ATi zit wel een hele grote performance boost en zijn er wat compatibiliteitsproblemen opgelost.

Weet iemand trouwens hoe ik Anti-Alliasing werkend krijg? En hoe ik directx9.0 kan installeren, want alles gaat heel traag en ziet er lelijk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:47
leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:11:
[...]

Nee het is overal al 30 januari, in Australië (Wellington) zelfs al 31 januari. Van mij mogen ze wel een wat releasen :(
Dat snap ik, dit is de grace-period... Wil er morgen gelijk mee aan de slag kunnen, vandaag eigenlijk geen tijd (morgen _eigenlijk_ ook niet, maar dat terzijde) :p

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Heeft hier iemand zijn 512MB ram geheugen ge-upgrade met een usb-stick via Readyboost?
Ik vraag me af vanaf hoeveel GB extra, het überhaupt nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ajax power schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:20:
Heeft hier iemand zijn 512MB ram geheugen ge-upgrade met een usb-stick via Readyboost?
Ik heb het niet zelf getest, maar het lijkt me dat zo'n USB-stick lang niet zoveel extra performance geeft als gewoon een reepje RAM erbij...

BTW: ASUS heeft vandaag al de directories van 10 notebooks aangepast, en gister een stuk of 7... Natuurlijk mijn W3J nog niet :( maar zit er aan te komen dus *O*

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ajax power schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:20:
Readyboost maakt een soort extra pagefiletje aan, waar random IO op uitgevoerd wordt. Grote sequentieele dingen worden nog steeds via de HD gedaan. Ik ben er ook wel benieuwd naar, maar ik denk dat het erg afhenkelijk is van de toepassing en je gebruik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik ga er wel van uit dat als ik minimaal 2GB erbij prop ik geen last meer zal hebben van vensters die traag openen en sluiten (Met Aero Glass thema).

Of verwacht ik dan teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
Chimera schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:45:
[...]

Ik zie DreamScene met de EN Ultimate ook nog niet, alleen Hold 'em en BitLocker and EFS Enhancements...

Had de beta van DreamScene vol verwachting al gedeinstalleerd :p
dreamscene zou maar half dit jaar uitkomen, nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar hebben jullie deze extra's gevonden? Ik heb Ultimate NL maar kan ze nergens vinden bij update fzo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Edit: vraag met de search al beantwoord.

[ Voor 89% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-01-2007 13:46 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Wellicht een redelijk technische vraag, maar het is een korte...

Heeft iemand enig idee of er door Microsoft een guide uitgegeven is voor het maken van je eigen pre-installatie?

Ik heb al gekeken op site's waar ons bedrijf lid van is....
microsoft.nl/oem
microsoft.nl/partner
etc.

Maar daar staan alleen links naar cursussen etc.

Ik bedoel dus eigenlijk een uitleg over hoe je de images gaat maken, hoe je de xml's met de instellingen configureerd, office 2007 integreerd etc.

Bedankt voor enige info. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
DJ_The_SP schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:38:
Wellicht een redelijk technische vraag, maar het is een korte...

Heeft iemand enig idee of er door Microsoft een guide uitgegeven is voor het maken van je eigen pre-installatie?

Ik heb al gekeken op site's waar ons bedrijf lid van is....
microsoft.nl/oem
microsoft.nl/partner
etc.

Maar daar staan alleen links naar cursussen etc.

Ik bedoel dus eigenlijk een uitleg over hoe je de images gaat maken, hoe je de xml's met de instellingen configureerd, office 2007 integreerd etc.

Bedankt voor enige info. :)
Zoek eens op BDD 2007 en Windows AIK (Business Desktop Deployment 2007 en Windows Automated Installation Kit) :Y)

Hier staan ook nog wat nuttige dingen: http://www.beheerportal.nl/?cat=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Chimera schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Zoek eens op BDD 2007 en Windows AIK (Business Desktop Deployment 2007 en Windows Automated Installation Kit) :Y)

Hier staan ook nog wat nuttige dingen: http://www.beheerportal.nl/?cat=3
Bedankt. :)

Maar op die website van BDD hebben ze het over XP niet over Vista, of zit ik er naast? :?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik dat dreamscene kan gebruiken ?

Heb Ultimate NL editie maar bij de Ultimate extra's download kan deze niets vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
heeft iemand al geprobeerd hoe div aps werken ?? zoals:

Divx player, Mediaplayer classic, alcohol120% en het rippen van dvd's en cd's

.
.

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 30-01-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@Chimera:

Ik heb hier al iets denk ik. :Y)

http://www.microsoft.com/...d9de73ada4&displayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:36:
waar hebben jullie deze extra's gevonden? Ik heb Ultimate NL maar kan ze nergens vinden bij update fzo!!
Moet je naar Windows Update gaan en dan links in dat menu klikken op Search voor updates oid. Dan krijg je een lijst me dingen die je kunt selecteren

Ik zoek hoe ik die mooie gadgets krijg ik zo'n screenshot een paar pagina's terug, weet iemand al hoe je hier aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

absrnd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:56:
heeft iemand al geprobeerd hoe div aps werken ?? zoals:

Divx player, Mediaplayer classic, alcohol120% en het rippen van dvd's en cd's

.
.
1) Werkt.
2) Werkt.
3) Werkt.
4) Werkt.
Totaal: 100%. :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zag net ook dat Logitech Setpoint beschikbaar is voor Vista. Als ik op die site mn MX1000 selecteer krijg ik geen Vista drivers te zien, maar als ik op de G7 muis klik staan ze er wel. En die Setpoint werkt prima met mn muis/toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:59:
[...]

Moet je naar Windows Update gaan en dan links in dat menu klikken op Search voor updates oid. Dan krijg je een lijst me dingen die je kunt selecteren

Ik zoek hoe ik die mooie gadgets krijg ik zo'n screenshot een paar pagina's terug, weet iemand al hoe je hier aan komt?
Er zijn nog geen Ultimate Extra's voor NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik weet niet wie nu riep dat een Language pack 500 Mb zou zijn. Volgens mij klopt dat niet, want ik zit nu bij m'n vriendin achter de pc (die heeft een 2Mbit adsl lijn) en ik heb het Dutch Language pack binnen binnen de 5 minuten :+

Update: Het klopt wel..althans als het pack geinstalleerd gaat worden geeft Windows Vista aan dat het pack 0.6 Gb in omvang is...vreemd...dat dat downloaden dan binnen de 5 minuten gaat ;)

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:00:
Ik zag net ook dat Logitech Setpoint beschikbaar is voor Vista. Als ik op die site mn MX1000 selecteer krijg ik geen Vista drivers te zien, maar als ik op de G7 muis klik staan ze er wel. En die Setpoint werkt prima met mn muis/toetsenbord.
Waar dan?

Zie alleen maar XP op hun site?

http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=11013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• losealot
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-05-2022
TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:07:
Ik weet niet wie nu riep dat een Language pack 500 Mb zou zijn. Volgens mij klopt dat niet, want ik zit nu bij m'n vriendin achter de pc (die heeft een 2Mbit adsl lijn) en ik heb het Dutch Language pack binnen binnen de 5 minuten :+

Update: Het klopt wel..althans als het pack geinstalleerd gaat worden geeft Windows Vista aan dat het pack 0.6 Gb in omvang is...vreemd...dat dat downloaden dan binnen de 5 minuten gaat ;)
dat heet compressie en en gaat nogal goed met tekst/xml bestanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
hmz, vaag, hij is er nu weer afgehaald... Stond er een uurtje geleden toch echt bij en ik heb hem ook geinstalleerd (Setpoint 3.3). Nog even wachten misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
losealot schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:15:
[...]

dat heet compressie en en gaat nogal goed met tekst/xml bestanden ;)
lol ach..natuurlijk stom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:48
wel leuk dat je die taal pakketen kan downloaden :9

[ Voor 84% gewijzigd door !GN!T!ON op 30-01-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb nog even in mn history gekeken en hier werkt de Vista Setpoint nog wel: http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=11013

Snel downloaden voordat ze hem er weer afhalen :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 30-01-2007 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Dat is de User's Guide, ook handig, maar dan ben je er nog niet.

Business Desktop Deployment 2007
http://www.microsoft.com/...ad6fc54741&DisplayLang=en
Download planning, building, and technical guidance, templates, and scripts to facilitate deployment of Windows Vista™ and the 2007 Microsoft® Office system.

Windows Automated Installation Kit (AIK)
http://www.microsoft.com/...9830D629F2&displaylang=en
The Windows Automated Installation Kit (Windows AIK) helps you to install, customize, and deploy the Microsoft Windows Vista™ family of operating systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Vraag: we weten nou allemaal wel dat Vista allemaal leuke upgrades heeft, maar zeg nou eens eerlijk: is het nou echt zoveel beter dan Windows XP van: "wow! nu kopen, kopen, kopen! Zo wreed joh!", of is het niet meer dan slechts een upgrade onder een nieuw oogje?

PS: is er nog een rede om niet voor de 64-bitsversie te gaan? Ik bedoel: die op dit momente mindere drivercompatibiliteit wordt in de toekomst echt wel een stuk beter.

[ Voor 24% gewijzigd door masser120 op 30-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

masser120 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:29:
Vraag: we weten nou allemaal wel dat Vista allemaal leuke upgrades heeft, maar zeg nou eens eerlijk: is het nou echt zoveel beter dan Windows XP van: "wow! nu kopen, kopen, kopen! Zo wreed joh!", of is het niet meer dan slechts een upgrade onder een nieuw oogje?
Pff. Je bent de 13867ste in dit topic, die zo'n vraag neerzet.

Lees het topic eens door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghehe, dat laatste. Maar wel leuk voor de gadgetsfreaks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:18:
Heb nog even in mn history gekeken en hier werkt de Vista Setpoint nog wel: http://www.logitech.com/i...CRID=1792,contentid=11013

Snel downloaden voordat ze hem er weer afhalen :Y)
Damn weer te laat dan.... staat nu zelfs XP versie 3.10 :'(

Iemand nog een andere link ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
masser120 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:29:

PS: is er nog een rede om niet voor de 64-bitsversie te gaan? Ik bedoel: die op dit momente mindere drivercompatibiliteit wordt in de toekomst echt wel een stuk beter.
Volgens mij is deze vraag al 100 keer beantwoord :+ ff zoeken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Mja of vista de moeite waard is om te kopen kun je volgens mij het beste vergelijken met een auto. Een nieuwe auto kan bijna hetzelfde als een oude auto maar is toch altijd weet net iets beter. Toch koop je elke 5 (of meer) jaar een nieuwe auto.
Je kan me niet wijsmaken dat je je auto helemaal tot aan de vuilnisbelt toe blijft rijden. Dus vandaar ook deze vergelijking.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
djmantri schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:38:
Mja of vista de moeite waard is om te kopen kun je volgens mij het beste vergelijken met een auto. Een nieuwe auto kan bijna hetzelfde als een oude auto maar is toch altijd weet net iets beter. Toch koop je elke 5 (of meer) jaar een nieuwe auto.
Je kan me niet wijsmaken dat je je auto helemaal tot aan de vuilnisbelt toe blijft rijden. Dus vandaar ook deze vergelijking.
En rij je in een gestolen auto dan is het helemaal slim om een keer een nieuwe te kopuh O-) :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de beta van Dreamscene op mijn Ultimate EN x86 geinstalleerd, maar waar staat hij nu?
Beetje een suffe vraag, maar ik kan 'em dus nergens vinden..! Weet iemand hoe je'm aan kan slingeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36:
[...]

Ja, hij heb hem net hier gedownload via http://www.logitech.com/i...CRID=1796,contentid=12634
De Logitech® Cordless Desktop® LX710 Laser. Heb zelf een logitech diNovo setje en werkt goed hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:42:
Heb de beta van Dreamscene op mijn Ultimate EN x86 geinstalleerd, maar waar staat hij nu?
Beetje een suffe vraag, maar ik kan 'em dus nergens vinden..! Weet iemand hoe je'm aan kan slingeren?
Je stelt em gewoon in waar je anders je wallpaper instelt.

Control Panel -> Personalization -> Desktop Background :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

is het nou zo dat door die language pack update je bijvoorbeeld een engelse vista kan laten vertalen naar nederlands? of is het alleen als update voor je bestaande taal? Dus bijvoorbeeld voor nederlandse vista, een geupdate taal bestand ervoor.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:47:
[...]

Je stelt em gewoon in waar je anders je wallpaper instelt.

Control Panel -> Personalization -> Desktop Background :)
Yes! thanks man. heb je nog mooie wallpapers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de introductie van Vista op een video gezien en vond het erg mager. Bill Gates en Steve Ballmer waren allereerst ontzettend slecht gekleed in van die slobberbroeken en veel te ruime truien over een blouse.
De groep die aan het begin en het eind muziek maakte was bij mij volstrekt onbekend en de muziek was ronduit slecht. Ik ben hun nama nu al vergeten. Henkjan, Henk en Marjan zouden ze meteen naar huis sturen. Dit is blijkbaar typisch iets voor Microsoft. Voor de Windowsbliepjes hadden zo ook al een of andere kerel ingehuurd die uren muziek had gemaakt waarvan maar enkele minuten in de uiteindelijke versie zaten.
De speeches van Bill Gates en Steve Ballmer vond ik erg mager. De speech van die andere man die uitleg gaf over vista, ik ben zijn naam kwijt, vond ik goed. Die vader en moeder met drie kinderen waren nog het leukste van de hele presentatie.
Bottomline: de introductie van Vista vond ik niet bepaalt iets van WOW. Bah. :Z :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien een vreemde vraag.

Ik heb Windows Vista Premium NL OEM besteld. Dat ga ik morgen installeren op een geformatteerde notebook. Dat zou moeten lukken.

Mijn vraag. Waar vind ik voor mijn Acer Aspire 3614WLMi drivers WDDM voor de Aero-look? Ik heb geen idee wat voor videokaart er in zit. Denk nVidia o.i.d. Heeft Windows Vista zelf de juiste drivers aan boord bij installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik ben in principe best geiteresseerd om Vista retail te kopen maar kan ik hem dan maar op 1 pc gebruiken, of ook op meerdere bij mij thuis? Als ik het aankoopbedrag kan delen met andere mensen hier thuis is het opzich wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:51:

Ik heb Windows Vista Premium NL OEM besteld. Dat ga ik morgen installeren op een geformatteerde notebook. Dat zou moeten lukken.

Mijn vraag. Waar vind ik voor mijn Acer Aspire 3614WLMi drivers WDDM voor de Aero-look? Ik heb geen idee wat voor videokaart er in zit. Denk nVidia o.i.d. Heeft Windows Vista zelf de juiste drivers aan boord bij installatie?
ga naar uitvoeren en type: dxdiag
of
bureau accesoires ----> syteemwerkset ----> systeeminfo

succes!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:53:
Even een vraagje, ik ben in principe best geiteresseerd om Vista retail te kopen maar kan ik hem dan maar op 1 pc gebruiken, of ook op meerdere bij mij thuis? Als ik het aankoopbedrag kan delen met andere mensen hier thuis is het opzich wel te doen.
Vista kan maar op 1 pc tegelijkertijd geïnstalleerd worden. Wel mag je hem overplaatsen naar een ander systeem mits je Vista van het eerste verwijderd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Dat mag dus niet he. Jij gaat mij niet vertellen dat jij de systembuilder van die laptop bent. Alleen dán mag je een OEM installeren en zelf support verlenen. Wil je legaal Windows Vista, koop dan een upgrade of een retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wontcachme schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:50:
is het nou zo dat door die language pack update je bijvoorbeeld een engelse vista kan laten vertalen naar nederlands? of is het alleen als update voor je bestaande taal? Dus bijvoorbeeld voor nederlandse vista, een geupdate taal bestand ervoor.
Het eerste. Je kunt met een Dutch Language pack de Engelse Windows Vista dus ook in het Nederlands laten ehh..weergven.
Dit kun je per gebruiker instellen. Jij kunt hem bv. in het Engels blijven gebruiken terwijl je het account van bv. je kids (of partner) instelt op Nederlands. Zij hebben dan gewoon een Nederlandstalige interface in Windows Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McRubz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Dat mag dus niet he. Jij gaat mij niet vertellen dat jij de systembuilder van die laptop bent. Alleen dán mag je een OEM installeren en zelf support verlenen. Wil je legaal Windows Vista, koop dan een upgrade of een retail.
Vraag mij af hoeveel van de 100 dit ook werkelijk doen en laten we wel wezen wat is er op tegen als de OEM overal zo te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

'Dat mag dus niet he' is een iets te grove stelling. Je zou kunnen zeggen dat 'Microsoft het niet zo heeft bedoeld'. Maar de EULA van de OEM/Systembuilder geeft voldoende ruimte om te doen wat deze tweaker voorsteld :) Je bent namelijk al héel snel Systembuilder, zelfs al installeer je alleen maar software voor mensen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb de introductie van Vista op een video gezien en vond het erg mager. Bill Gates en Steve Ballmer waren allereerst ontzettend slecht gekleed in van die slobberbroeken en veel te ruime truien over een blouse.
De groep die aan het begin en het eind muziek maakte was bij mij volstrekt onbekend en de muziek was ronduit slecht. Ik ben hun nama nu al vergeten. Henkjan, Henk en Marjan zouden ze meteen naar huis sturen. Dit is blijkbaar typisch iets voor Microsoft. Voor de Windowsbliepjes hadden zo ook al een of andere kerel ingehuurd die uren muziek had gemaakt waarvan maar enkele minuten in de uiteindelijke versie zaten.
De speeches van Bill Gates en Steve Ballmer vond ik erg mager. De speech van die andere man die uitleg gaf over vista, ik ben zijn naam kwijt, vond ik goed. Die vader en moeder met drie kinderen waren nog het leukste van de hele presentatie.
Bottomline: de introductie van Vista vond ik niet bepaalt iets van WOW. Bah. :Z :r
Dan had je er gisteren bij moeten zijn in Amsterdam...dat was wel echt WOW (vooral die illusionist :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterMike schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:43:
[...]

Ja, hij heb hem net hier gedownload via http://www.logitech.com/i...CRID=1796,contentid=12634
De Logitech® Cordless Desktop® LX710 Laser. Heb zelf een logitech diNovo setje en werkt goed hier.
Dank je, ben deze nu aan het downloaden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Het eerste. Je kunt met een Dutch Language pack de Engelse Windows Vista dus ook in het Nederlands laten ehh..weergven.
Dit kun je per gebruiker instellen. Jij kunt hem bv. in het Engels blijven gebruiken terwijl je het account van bv. je kids (of partner) instelt op Nederlands. Zij hebben dan gewoon een Nederlandstalige interface in Windows Vista :)
Helemaal mooi. Als je de engelse versie dus besteld, krijg je gelijk de nieuwe spelletjes en alles in het Nederlands :) :) _/-\o_

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:03:
[...]

Dan had je er gisteren bij moeten zijn in Amsterdam...dat was wel echt WOW (vooral die illusionist :+)
Indeed, die kerel kon er echt wat van.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
setpoint is weer 3.3 ;), dus setpoint staat er weer op :)

werkt dat setpoint trouwens ook met G15 Toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:05:
[...]

Ik was er helaas niet bij. Maar zo te horen was het beter dan in New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:36:
[...]

Denk dat je op die site even wat moet spelen met taalinstellingen, want bij mij staat ie op Engels en op de NL staat volgens mij de Vista-versie nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dominator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:05:
[...]

Hij heeft alles zoooo langzaam gedaan en nog zag je het niet...pfff....m'n pa kende ook nog een truukje (jaja..ik had m'n pa meegenomen :+) en die kende hij weer niet. hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 14:25
hmm waar blijven die nvidia drivers nu?@! Denk dat ik wacht tot deze er zijn voordat ik tot installeren over ga. 8800 drivers zijn een beetje brak las ik. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of deze vrag hier thuis hoort, maar stel ik heb een laptop in duitsland gekocht met een vista upgrade bon (er staat duiste windows xp op).

Ik weet al dat ik als ik de bon in zou leveren alleen een duiste vista kan krijgen.
Maar zou het ook mogelijk zijn met dezelfde key een nederlandse vista te installeren?

Of is de key ook taal gebonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:20:
ik weet niet of deze vrag hier thuis hoort, maar stel ik heb een laptop in duitsland gekocht met een vista upgrade bon (er staat duiste windows xp op).

Ik weet al dat ik als ik de bon in zou leveren alleen een duiste vista kan krijgen.
Maar zou het ook mogelijk zijn met dezelfde key een nederlandse vista te installeren?

Of is de key ook taal gebonden?
Dan moet je een Ultimate versie zien te krijgen. Ultimate versies kunnen language packs downloaden om de taal van je Vista aan te passen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxoss schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:17:
hmm waar blijven die nvidia drivers nu?@! Denk dat ik wacht tot deze er zijn voordat ik tot installeren over ga. 8800 drivers zijn een beetje brak las ik. 8)7
Ik zie anders gewoon vista drivers staan, voor zowel de 32-bit als de 64-bit versie: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:54:
[...]Vista kan maar op 1 pc tegelijkertijd geïnstalleerd worden. Wel mag je hem overplaatsen naar een ander systeem mits je Vista van het eerste verwijderd.
Dus als ik Vista op 3 pc's wil installeren moet ik 3x Vista apart kopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al mooie motion wallpapers voor Dreamscene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:07:

Heb zelf ook de G15 maar deze werkt niet op Setpoint helaas.

Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden m.b.t. dreamscenes ?

Heb Vista Ultimate maar kan deze niet downloaden via Extra's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte vraag...

Wat zijn de voor- en nadelen van vista in de US aan te schaffen? Zijn de vista's daar op een fundamenteel punt anders dan de vista's hier? Ik vermoed van niet aangezien computers over de hele wereld gewoon aan dezelfde standaarden voldoen?

Misschien zijn er andere regio gebonden instellingen, is de dvd afspeelsoftware op voorhand geregio-locked, andere implementatie van de MC module... Weet ik veel...

Ik verkies m'n OS toch in het Engels, dus taal is geen punt.

De prijs is dat echter wel, de vista home premium, die voor mij meer dan voldoende is zou dan neerkomen op 240 dollar.

Denken jullie dat ik 'ergens' tegen moeilijkheden ga aanlopen?

En waarom iedereen op de frontpage en in forums maar blijft beweren dat ze per se vista ultimate nodig hebben is me een raadsel. (de l33t g4m3r, UbEr Tw3ak3r heeft alleen genoeg met ultimate blablabla. Gewoon altijd steeds als domme apen 'top of the line' nemen, zonder te weten waarover ze het hebben?) En dan natuurlijk maar argumenteren over de prijs alsof elk vista 500 euro kost, lekker dramatisch allemaal hoor... Zowieso kopen de meesten hun OS met een computer, en OEM gewijze voel je de prijs van een OS al helemaal bijna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sander H schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:28:
[...]

Is het ooit anders geweest met Windows dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander H schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:28:
[...]

Daar komt het wel op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:04
Ik zie anders gewoon vista drivers staan, voor zowel de 32-bit als de 64-bit versie: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Dat is voor de andere series en niet voor de 8800 serie. Daar zijn ze nog niet voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Heb zelf ook de G15 maar deze werkt niet op Setpoint helaas.

Kan iemand nog mijn vraag beantwoorden m.b.t. dreamscenes ?

Heb Vista Ultimate maar kan deze niet downloaden via Extra's ??
Ze zijn nog niet beschikbaar in't nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:33:
[...]

Dat is voor de andere series en niet voor de 8800 serie. Daar zijn ze nog niet voor te vinden.
Ik zou toch nog maar eens goed kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:33:
[...]

FOUT: die zijn er allang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:32:
En waarom iedereen op de frontpage en in forums maar blijft beweren dat ze per se vista ultimate nodig hebben is me een raadsel. (de l33t g4m3r, UbEr Tw3ak3r heeft alleen genoeg met ultimate blablabla. Gewoon altijd steeds als domme apen 'top of the line' nemen, zonder te weten waarover ze het hebben?) En dan natuurlijk maar argumenteren over de prijs alsof elk vista 500 euro kost, lekker dramatisch allemaal hoor... Zowieso kopen de meesten hun OS met een computer, en OEM gewijze voel je de prijs van een OS al helemaal bijna niet meer.
Als je geen mediacenter wil, en als je geen voordelen ziet in de gratis Ultimate extra's lijkt me het sowieso niet nuttig dat je Ultimate aanschaf, waarom voor iets betalen wat je niet gebruikt? (voor alle verschillen in versies moet je even op www.windowsvista.com kijken ;))

edit: en anders is er altijd nog anytime upgrade: http://www.microsoft.com/...ready/anytimeupgrade.mspx

[ Voor 6% gewijzigd door Martien op 30-01-2007 15:42 . Reden: update ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:04
@ Pierre_nr1
Bij graphics Driver / GeForce 8800 Series zie ik ze in ieder geval niet. Kijk je niet bij Graphics / GeForce and TNT2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, blijkbaar begrijpt microsoft niet dat de gemiddelde thuisgebruiker al lang geen enkele computer meer heeft. maar vaak 2 of meer, zonder een oorlog te ontketenen zouden ze hier toch eens moeten kijken naar het home licentiemodel van Apple. daar heb je voor een fatsoenlijk bedrag 5 licentieinstallaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Voor de mensen die er gisteravond niet bij waren. We hebben ook Tiësto nog even gezien op een groot scherm. Hij heeft een speciale gadget uitgebracht voor Vista.

Je kunt hem downloaden op http://www.tiesto.com/vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maandje geleden een laptop aangeschaft bij paradigit en heb dus recht op een vista upgrade. Weet iemand waar op de paradigit website ik mijn aanvraag kan indienen? Ik heb me rot gezocht maar kan het nergens op de site vinden (volgens de helpdesk zou het in de nieuwsbrief staan die ik dus nooit ontvang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:39:
@ Pierre_nr1
Bij graphics Driver / GeForce 8800 Series zie ik ze in ieder geval niet. Kijk je niet bij Graphics / GeForce and TNT2?
Ze staan er nu wel bij sins 5 min ofzo.
Eindelijk ga ze gelijk installen als ik thuis ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:34:
[...]

Ze zijn nog niet beschikbaar in't nederlands...
Dat is jammer, is er een indicatie wanneer deze uitkomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Moet Vista eigenlijk nou echt zo duur zijn? Microsoft is toch een groot bedrijf, en als je bijvoorbeeld naar grote autobedrijven kijkt. Die doen alles in hun macht om een auto zo goedkoop mogeijk aan te bieden. De auto's kunnen simpel weg niet voor minder de deur uit anders draait het bedrijf verlies. Ik denk dat het gewoon gebrek aan concurentie is die de hoge prijs bepaald. Want ik geloof gewoon niet dat Windows Vista zoveel geld hoeft te kosten. Het zou Microsoft echt goed doen als ze hun producten wat goedkoper maken.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Auto's worden echt wel expres extra duur gemaakt hoor. Wat denk je dat dealers er nog op verdienen? Je kan bij een auto van 70.000 euro er nog best 10.000 afpraten (nog meer zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:43:
Moet Vista eigenlijk nou echt zo duur zijn?
Over welke versie (Home Basic, Premium, Ultimate) en uitvoering (retail, OEM, upgrade) heb je het precies en waarom vind je dat te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32
Erasmus MDCC schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:39:
@ Pierre_nr1
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_100.54.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het komt van Microsoft, ik betaal er 89 euro voor en heb 1 licentie om het op een PC of notebook te installeren waarvan ik de hardware (zeker met een notebook) niet wijzig.

Gewoon puur legaal. Illegaal is voor mij dat ik het via internet download en installeer zonder aangekochte licencekey.

Ik haal morgen gewoon WinXP eraf en zet op een lege schijf Windows Vista erop. Of kan dit niet. Dat is toch de bedoeling van een OEM-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Dutch2007 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:07:

Voor de logitech G15 werken volgens mij ook gewoon de xp drivers.
Ik heb bij mij de x64 driver geinstalleerd en die werken prima.
Op een melding bij het opstarten na dan.
Dat het programma het lcd scherm niet kan op starten terwijl het wel gewoon werkt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

eX0duS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:44:
Auto's worden echt wel expres extra duur gemaakt hoor. Wat denk je dat dealers er nog op verdienen? Je kan bij een auto van 70.000 euro er nog best 10.000 afpraten (nog meer zelfs).
True

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet Vista eigenlijk nou echt zo duur zijn? Microsoft is toch een groot bedrijf, en als je bijvoorbeeld naar grote autobedrijven kijkt. Die doen alles in hun macht om een auto zo goedkoop mogeijk aan te bieden. De auto's kunnen simpel weg niet voor minder de deur uit anders draait het bedrijf verlies. Ik denk dat het gewoon gebrek aan concurentie is die de hoge prijs bepaald. Want ik geloof gewoon niet dat Windows Vista zoveel geld hoeft te kosten. Het zou Microsoft echt goed doen als ze hun producten wat goedkoper maken.
Microsoft heeft nou niet echt veel concurrentie... ze kunnen de prijs zo hoog maken als ze willen helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 14:25
waarom staan ze niet gewoon bij drivers? Ik kan ze alleen vinden via zoeken of doe ik iets verkeerds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja heb je wel eens nagedacht over hoe lang ze met Vista bezig geweest zijn? En hoeveel mensen er wel niet mee bezig zijn? Ik las ergens dat de ontwikkelingskosten van Vista geschat worden op 10 miljard dollar, wat MS er overduidelijk de eerste paar jaar niet uit heeft :)

En als je kijkt naar de tijd dat je Vista kunt gebruiken. Stel je gebruikt Vista 5 jaar, en ik reken even €550 voor een licentie. Dat is dan €110/jaar en minder dan €10/maand. Er zijn hier genoeg mensen te vinden die meer dan dat betalen voor de webhosting van hun persoonlijke site...

Hier is overigens een speciaal topic voor geopend.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 30-01-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tja, op zich is de prijs wel redelijk in vergelijking met wat je voor de rest uitgeeft aan hardware. En Windows is ook gewoon een onderdeel van je PC, net als de processor en videokaart á 200 euro... Als je en OEM-versie koopt á 100 euro (premium) dan valt het allemaal nog wel mee.

Vergelijkingen met auto's e.d. moet men eens mee ophouden. Dit is iets heel anders en MS heeft gewoon een afnemersanalyse gemaakt en daaruit bleek kennelijk dat men er wel zoveel voor wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:50:
[...]

Microsoft heeft nou niet echt veel concurrentie... ze kunnen de prijs zo hoog maken als ze willen helaas.....
Nou, dat valt ook wel mee. Je moet wel met een heel behoorlijk besturingssysteem komen om qua prijs/kwaliteit verhouding boven de gratis varianten te kunnen staan.

Edit: Gratis, daar gaan een aantal lezers niet blij mee zijn :P .

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ultimate Extra's zijn dus wel voor de Engelse versie beschikbaar, maar als je nou Engels installeert met NL MUI, kan je ze dan wel downloaden? En zou er dan later ook een NL versie beschikbaar komen omdat je NL MUI geïnstalleerd hebt? Iemand een idee hoe dit werkt/gaat werken (Heb nog nooit met MUI's gewerkt :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:05:
Tja, op zich is de prijs wel redelijk in vergelijking met wat je voor de rest uitgeeft aan hardware.
Idd, ik heb er altijd een beetje moeite mee als mensen wél 500 of 600 euro kunnen uitgeven voor een Ultra Hubbiebubbie Deluxe GTXO videokaart, maar dat die 100 euro voor een OS (zonder welke je niks aan je Ultra Hubbiebubbie Deluxe GTXO videokaart hebt) dan opeens weer het einde van de wereld is. Dan budgeteer je dus gewoon niet goed, ik begroot een OS mee in een nieuwe PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:14:
[...]

Even een dom vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekregen om Hardisk overzicht te tonen op de sidebar.
Ze staan op de us site: http://vista.gallery.micr...ta/SideBar.aspx?mkt=us-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:17

Smoonshine

Feyenoord!!

Nu vraag ik me toch eigenlijk het volgende af: Ik ben van plan om dadelijk de upgrade versie van home premium te halen. Ik heb al een legale XP versie (OEM), maar nu vervalt dus die key. Hoe moet ik dan in hemelsnaam de boel weer opnieuw installeren na een format, aangezien je voor de upgrade een geactiveerde xp nodig hebt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 12:13
Smoonshine schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:41:
Nu vraag ik me toch eigenlijk het volgende af: Ik ben van plan om dadelijk de upgrade versie van home premium te halen. Ik heb al een legale XP versie (OEM), maar nu vervalt dus die key. Hoe moet ik dan in hemelsnaam de boel weer opnieuw installeren na een format, aangezien je voor de upgrade een geactiveerde xp nodig hebt.
Volgens mij vervalt die key dus niet. Iemand die dit kan bevestigen?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Smoonshine schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:41:
Dat is nog niet zeker hoor, stond alleen op neowin wat niet echt zo'n super goede bron is. Het lijkt mij ook sterk dat ze je oude key inactief maken. Dat zou inderdaad betekenen dat een herinstallatie onmogelijk is volgens de huidige informatie die we over upgrades hebben.

Ik zou zeggen wacht nog maar even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:45:
[...]

Yep, deze heten Multi Language Packs. Ook de NL versie is al bij Microsoft te koop.
Heb je een link voor deze pacs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Waar ik alleen niet erg aan wennen kan :

1) De nieuwe foto viewer kan je niet meer zo klein maken als in XP. Of is iemand dat wel gelukt?
Ik bedoel niet het zoomen, maar echt het venster tot een postzegel maken :P

2) Tja, het defrag gebeuren vind ik dus persoonlijk niet zo handig als in XP. Natuurlijk wel voor mensen die het defragmenteren steeds vergeten. Maar ik vind het irri als ik geen defrag balk kan zien. Iemand dit al opgelost oobe ? Of moet je toch een extra defrag pakket kopen.

3) Event log is nieuwer, maar of ik dit nu overzichterlijker vind dan in XP of bijv 2003 ? Hmz.

En verder ben ik zeer positief.
Alleen nog even kijken of ik dat MCE ga gebruiken, en of een TV kaart het geld waard is.
Ik heb hier UPC Digitaal dus of het echt zin heeft geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Dat is nog niet zeker hoor, stond alleen op neowin wat niet echt zo'n super goede bron is. Het lijkt mij ook sterk dat ze je oude key inactief maken. Dat zou inderdaad betekenen dat een herinstallatie onmogelijk is volgens de huidige informatie die we over upgrades hebben.

Ik zou zeggen wacht nog maar even af :)
Nou dat was al zo als je xp geinstalleerd had kon je ook nergens je windows xp meer activeren iig maar denk als je het formateerd dat je het weer kan installeren.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.