[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.374 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daar zijn we dan op een werkende Vista. Naja.. :/

Dan mijn eerste ervaringen: (ja, begint negatief)
-Opstarten is langer geworden hier.
-wat ongelofelijk iritant als je maar iets uit config.scherm wil opstarten, weer zo'n popup. Start je een programma die hij niet kent, weer 10 popups of je het wel weer uitvoeren. (Uw toestemming is nodig bla bla).
-Geluidskaart is echt een ramp, maar Creative heeft waarschijnlijk nog geen werkende console/drivers/eax gemaakt voor vista, of in iedergeval eentje die je niet in 10 stappen moet installeren.
-Verkenner vind ik heel erg .. niet fijn werken.

Maar ook erg veel goeie dingen (tja, slechte dingen irriteren sneller :P).
-Aero op een OpenGL game.. het spel zie je gewoon doorspelen (CoH - werkt deels helaas).
-Extra info onder deze computer en een berg instellingen erbij.
-Eenmaal gestart, draai het bijzonder snel. Of het ook sneller is dan Xp, moet ik nog testen.

Maar de belangrijkste, ik ging een update van mijn geluidsdrivers doen.. BSOD!! :D :D Geheugendumper bij en een reboot :P
X2-4200, 2x1024, XFi XtremeMusic, 7900GTX)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:23

marapuru

db.

Excuses aan degenen die ik lastigval met deze vraag op dit tijdstip, heb het forum al doorzocht en vorige topics doorgelezen maar heb het niet kunnen vinden. Ook google bied geen uitkomst.

Ik zit met het volgende:
Mijn Radeon 9800Pro 128MB heb ik geïnstalleerd mbv de 7.1 catalyst drivers, als ik echter kijk in de device manager staat er doodleuk een geel driehoekje met het welbekende uitroeptekentje. Heb de drivers al gede-installeerd, via de Windows driver search geïnstallerd maar ik blijf het tekentje houden :(

Iemand enig idee?

Overigens krijg ik bij het opstarten de volgende foutmelding ook mee:
"no ati graphics driver is installed or the ATI driver is not functioning properly. Please install the ATI driver appropriate for your ATI Hardware."

[ Voor 17% gewijzigd door marapuru op 01-02-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Wat bij mij oplossing bood (weet niet of jij ook een onboard video kaart hebt) is de onboard video kaart aanzetten in de bios, booten en dan zul je zien dat je radeon wel gewoon werkt, dan weer een reboot en je onboard video kaart weer uit zetten..... klinkt vreemd maar het werkte.

Overigens suckte de performace van mijn Radeon zo hard dat ik hem er uit heb getrokken en meteen een GeForce N7300GS in heb gegooid. Van 1,3 in de performance index naar 5,1... zo kan het dus ook. ;)

Vista draait hier geweldig, het enige waar ik me nog dood aan erger is dat de ene map in een lijst weer word gegeven en de ander weer met joekels van tegels en weer een ander met pictogrammen. Weet iemand mischien een manier om gewoon alles naar 1 soort om te zetten in ALLE schermen?

[ Voor 22% gewijzigd door R2D2 op 01-02-2007 02:28 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 19:38
@mrmali. Weet je zeker dat je de 7.1 Vista hebt en niet de 7.1 voor XP/2K?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:11:
512 mb is het absolute minimum. Dus als je het geld over hebt voor een upgrade naar 1 gb ga je er zeker meer plezier aan beleven :)
Met 2Gb nog meer plezier. Ik heb hier een nieuwe PC gebouwd vorige week met 2 Gb erin en een week op 2Gb gedraaid.... alleen nu blijkt 1 van de 2 geheugen reepjes kapot te zijn. :( Garantie enzo, dus ik krijg een nieuwe opgestuurd, maar tot die tijd zit ik dus op 1 Gb te werken.... en na een week op 2 Gb, merk je dat verschil wel! Er is met 1 Gb veel meer diskactiviteit.

Op 512 Mb zou ik het niet eens willen proberen.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 00:01:
[...]

Mja, je bent niet de enige met Vista hier ;)

Waarom werkt die ingebouwde zoekfunctie trouwens voor geen meter ?

[afbeelding]

Als ik iets op D zoek, een mp3'tje of een documentje dan vind hij niks terwijl die extensies aanstaan in opties. Als ik op Overal zoeken klik dan vind ie ze wel, hoe zorg ik ervoor dat hij meteen alles vind en dat ik niet eerst op overal zoeken moet klikken ?

Ik dacht eindelijk (Google Desktop search uitgelaten) een soort QuickSilver (MacOSX) voor Windows maar helaas toch niet ?
Waarschijnlijk is dat nog niet geindexeerd en moet je even wachten. :) Het werkt namelijk hier wel uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

rik schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:28:
Na een hoop rondklikken heb ik maar gekozen om nog maar even met XP door te gaan, booten vanaf de Norton Recovery Disc dus en de back-up terugplaatsen. Was het maar zo makkelijk, want nu werkt helemaal niets meer! Bij het booten van Windows XP krijg ik een BSOD met de melding: "BAD_ SYSTEM_CONFIG_INFO", en hij reboot. Een leuke lus ontstaat.

Niet zo'n hele goede ervaring met Vista dus. Iemand die weet hoe ik mijn XP weer aan de praat krijg?
heb ook mijn XP installatie moeten terugzetten (vista install geeft op het einde een BSOD - zie ander topic op GoT) en met Norton Ghost werkte dat vrij goed.
Om de backup te nemen gebruikte ik De "klassieke" Ghost 8 die met norton systemworks ook wordt meegeleverd. Op dezelfde manier heb ik ze ook teruggezet. Voor de pc te herbooten heb ik ook voor de "restore MBR" optie gekozen in het toolsmenu en voor de rest moest ik niets doen; ik zat direct terug op mijn XP installatie.

Overigens kan ik nu bevestigen dat vista zich niet laat installeren op een 10 gig partitie: je kan hem simpelweg niet selecteren bij de eerste stap :). Een heel gedoe dan om alles op mijn datapartitie over te pompen naar een externe schijf en heel de boel te partitioneren zodat ik een partitie van 30GB en een datapartitie van 150GB kreeg. Hierdoor een lange tijd bezig geweest vooraleer ik op een vers gepartitioneerde schijf men installatie kon starten, en dan verknoeit die het ook nog in de allerlaatste stap van de installatie :( . Vanavond verderprutsen met hernieuwde hoop dan maar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:06
over dat jullie die Ms functie wel willen hebben, maar je hebt geen Ms muis: maakt IMO niet uit. Vroeger ook eens Ms drivers installt, en pakte mijn logitech gewoon, was zo een standaard 3 knoppen ps/2 muis. Had ik toch mooi de fijnere functie van de Ms driver. Dus: probeer 't eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wrcveen schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:53:
Iemand al Adobe reader 8 NL kunnen installeren? Krijg een melding dat de temp folder vol zit of geen toegang geeft? Beide is dus niet zo...
hier werkt adobe reader zonder problemen (vista ultimate 64-bit)

het opstarten vind ik wel nog lang duren. ik had gelezen dat dit juist sneller zou moeten gaan. vista en xp starten even snel op.
SinergyX schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 01:43:
-wat ongelofelijk iritant als je maar iets uit config.scherm wil opstarten, weer zo'n popup. Start je een programma die hij niet kent, weer 10 popups of je het wel weer uitvoeren. (Uw toestemming is nodig bla bla).
dat is bewust gedaan door MS, bij XP hebben ze die security weggelaten om het gebruikersvriendelijker te maken en nu bij Vista hebben ze dit bewust erin gebakken om het systeem vooral veiliger te maken,

[ Voor 54% gewijzigd door SURFivor op 01-02-2007 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het sneller opstarten en de snelheid van Vista zelf, ik heb begrepen dat Vista "leert" watvoor gebruiker je bent. Na verloop van tijd plaatst Vista dus de meest gebruikte programma's in z'n cache waardoor Vista na verloop van tijd dus juist sneller wordt (inplaats van steeds trager zoals XP).
Ik hoop dat dit zo is, maar daar kom je pas na verloop van tijd achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Interessant:
This workaround allows users to perform a “clean install.” The process is a bit tedious, but is not hard at all to complete. Users have to perform these simple steps to perform a clean install of Vista without a previous version of Windows installed with an upgrade DVD:

1. Boot from the Windows Vista Upgrade DVD and start the setup program.
2. When prompted to enter your product key, DO NOT enter it. Click "Next" and proceed with setup. This will install Windows Vista as a 30-day trial.
3. When prompted, select the edition of Vista which you have purchased and continue with setup.
4. Once setup has been completed and you have been brought to the desktop for the first time, run the install program from within Windows Vista.
5. This time, type in your product key when prompted.
6. When asked whether to perform an Upgrade or Custom (advanced) install, choose Custom (advanced) to perform a clean install of Vista. Yes, this means that you will have to install Vista for a second time.
7. Once setup has completed for the second time, you should be able to activate Windows Vista normally. You can also delete the Windows.old directory which contains information from the first Vista install.

There's no telling why Microsoft left this loophole wide open with Windows Vista Upgrade DVDs, but this means that any retail upgrade DVD can be used as a fully functioning full retail copy of Vista.
Omdat je Vista dus ZONDER key kunt installeren (en het setup programma dus niet weet of je een upgrade key hebt) kun je naderhand die installatie "upgraden" met je upgrade key door een tweede keer te installeren. :D

Door een upgrade te kopen kun je dus geld besparen. :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo, nu anderhalve dag in gebruik en ik ben erg enthousiast. Ik heb praktisch geen overstap problemen gehad met de installatie en ook mijn afstandsbediening is plotseling aan het werk gegaan.

Over het algemeen heb ik het idee dat Vista toch echt een stuk sneller is dan XP. Programma's zijn sneller gestart, maar ook het navigeren door Vista gaat lekker snel. Het configuratiescherm is ook erg uitgebreid en in tegenstelling tot het configuratiescherm in XP wel echt een verbetering.

Een paar dingen die me nog wel opvallen zijn:
- Wanneer je een venster (IE/Dreamweaver) maximaliseert, wordt Aero uitgeschakeld. Het is niet storend, maar wel apart.
- Af en toe begint Vista vanuit het niets ineens te cachen oid. De HD gaat dan ineens aan de slag. Een beetje jammer kwa geluid vind ik persoonlijk.
- Windows Media Center is toch echt wel ongelofelijk mooi :D. Ik was PowerCinema gewend die bij mijn Medion PC zat, maar WMC is toch echt wel 10x uitgebreider, met uitzending gemist, online radio. Echt perfect.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:11:
[...]

Waarschijnlijk is dat nog niet geindexeerd en moet je even wachten. :) Het werkt namelijk hier wel uitstekend.
Ik had deze screenshot niet voor niks gepost, daar zie je dat indexeren voltooit is en daar hoor ook D bij dus waarop wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

maartena schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 06:59:
Met 2Gb nog meer plezier. Ik heb hier een nieuwe PC gebouwd vorige week met 2 Gb erin en een week op 2Gb gedraaid.... alleen nu blijkt 1 van de 2 geheugen reepjes kapot te zijn. :( Garantie enzo, dus ik krijg een nieuwe opgestuurd, maar tot die tijd zit ik dus op 1 Gb te werken.... en na een week op 2 Gb, merk je dat verschil wel! Er is met 1 Gb veel meer diskactiviteit.

Op 512 Mb zou ik het niet eens willen proberen.....
Klopt ja, zelf heb ik ook 2 Gb en ik moet ook zeggen dat dat wel érg fijn werkt. 512 Mb mag dan inderdaad wel het 'minimum' zijn maar vanaf 1 Gb wordt het pas goed werkbaar. 2 Gb of meer is optimaal ja :)
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:20:
Over het sneller opstarten en de snelheid van Vista zelf, ik heb begrepen dat Vista "leert" watvoor gebruiker je bent. Na verloop van tijd plaatst Vista dus de meest gebruikte programma's in z'n cache waardoor Vista na verloop van tijd dus juist sneller wordt (inplaats van steeds trager zoals XP).
Ik hoop dat dit zo is, maar daar kom je pas na verloop van tijd achter...
Klopt, die techniek heet SuperFetch. Staat onder andere ook in de startpost van dit topic ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:06
http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2917&p=3

anandtech heeft ook zijn analyse gemaakt, en raadt 4 gig aan als je behoorlijke multitasker bent... 8)7
Tja wat is een behoorlijke multitasker, hij heeft het over Photoshop met 108 pcis geopend, nou zo een multitasker ben ik iig nooit. Zit nou op 1.5 gig en daarmee loopt Vista vrij behoorlijk, denk dat ik pas over jaar of 2/3 op 4 gig ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:24
Voor de mensen die onder Vista geen DIVX kunnen afspelen:
Na het ondestaand bestand geinstalleerd te hebben had ik geen delay tussen geluid en beeld meer en werd DIVX perfect afgespeeld....

http://labs.divx.com/files/65CodecBetaPatch.exe

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Smoonshine schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:32:
- Af en toe begint Vista vanuit het niets ineens te cachen oid. De HD gaat dan ineens aan de slag. Een beetje jammer kwa geluid vind ik persoonlijk.
Daar had ik dus ook last van in de RC1 & RC2 (al iets minder in deze). Had gehoopt dat dit eruit zou zijn, vond het best wel storend. PC reageerde dan ook niet soepel.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik Vista geïnstalleerd had op een oude 20GB ATA HD dus de snelheid daarvan zal der ook wel een hele hoop mee te maken hebben.

Binnenkort eens met een Raptor proberen... post dan m'n bevindingen wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Blacksnak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:32:
[...]

Daar had ik dus ook last van in de RC1 & RC2 (al iets minder in deze). Had gehoopt dat dit eruit zou zijn, vond het best wel storend. PC reageerde dan ook niet soepel.

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik Vista geïnstalleerd had op een oude 20GB ATA HD dus de snelheid daarvan zal der ook wel een hele hoop mee te maken hebben.

Binnenkort eens met een Raptor proberen... post dan m'n bevindingen wel eens.
Tja aan de ene kant is het niet zo leuk omdat je geluid hoort. Maar zover ik heb kunnen merken, doet Vista dit alleen in idle time. Daarnaast krijgt de Indexingservice de allerlaagste I/O prioriteit, dus qua performance kun je het bijna niet werken. Alle handelingen die jij uitvoert op je pc krijgen namelijk een hogere prioriteit. :)

Het enige nadeel is lijkt me, dat je dus geluid hoort. Overigens is de Indexingservice gewoon uit te zetten mocht je niet zo veel zoeken op je pc.

Overigens voor de mensen met een ietwat krappe Vista partitie (zeg 15 Gb), verplaats je pagefile naar een andere schijf, en afhankelijk van de situatie maak je zo'n 1 - 3 Gb vrij. :) Works wonders!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:40:
[...]
Tja aan de ene kant is het niet zo leuk omdat je geluid hoort. Maar zover ik heb kunnen merken, doet Vista dit alleen in idle time. Daarnaast krijgt de Indexingservice de allerlaagste I/O prioriteit, dus qua performance kun je het bijna niet werken. Alle handelingen die jij uitvoert op je pc krijgen namelijk een hogere prioriteit. :)
Bij mij leek het erop dat Vista aan het swappen geslagen was wat echter niet logisch lijkt met 2GB RAM :P

Daarom dat ik vooral de snelheid van die HD verwijt het euvel te veroorzaken. Mogelijk begon hij met indexeren maar het duurde dan enkel minuten vooraleer deze ermee leek te stoppen. Het was in ieder geval vervelend genoeg om Vista 2 maanden niet meer op te starten :)

Er waren trouwens in die tijd nog gebruikers/testers die hetzelfde probleem meldden. Had gehoopt dit niet meer tegen te komen in de Release-versie.

Voor de rest was m'n bevinding met het nieuwe OS zeer positief.

Kga mij iig eentje aanschaffen over een maand of 2, tesamen met nieuwe snelle hd. Heb nu toch geen tijd om ermee te spelen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Blacksnak op 01-02-2007 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Blacksnak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:47:
Bij mij leek het erop dat Vista aan het swappen geslagen was wat echter niet logisch lijkt met 2GB RAM :P

Daarom dat ik vooral de snelheid van die HD verwijt het euvel te veroorzaken. Mogelijk begon hij met indexeren maar het duurde dan enkel minuten vooraleer deze ermee leek te stoppen. Het was in ieder geval vervelend genoeg om Vista 2 maanden niet meer op te starten :)
Swappen hou je zelfs met 2 Gb niet tegen. Dan moet je er 4 Gb in proppen :P Maar misschien lag het ook wel aan de snelheid van de HD. De eerste paar keren duurde het indexeren bij mij ook erg lang, maar sinds hij nu klaar is, is het iedere dag nog es een minuut of 2 dat ik het hoor.

Maar jij hebt blijkbaar met RC1 of 2 gewerkt? Want qua performance zit er nogal een verschil tussen die twee en de RTM/Final versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SURFivor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:39:
dat is bewust gedaan door MS, bij XP hebben ze die security weggelaten om het gebruikersvriendelijker te maken en nu bij Vista hebben ze dit bewust erin gebakken om het systeem vooral veiliger te maken,
Geef toe, het is een goede zet. Echter zou je als 'administrator' toch wel ergens moeten kunnen aangeven wat ikzelf vind wat een 'betrouwbaar' programma is (zo krijg dit ook bij bv City of Heroes, RealVNC, zelfs regelmatig bij VLC player - alle 100% betrouwbaar).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Net het artikel op Tom's Hardware gelezen. Daar word je dus niet vrolijk van.. :(
Blijkt dat ze OpenGL-ondersteuning uit Windows gesloopt hebben! :(
Nu snap ik waarom alle games onder Vista een stuk minder goed lopen. Nogal wiedes zonder OpenGL!
Ik hoop maar dat Microsoft in SP1 OpenGL terugzet in Windows, anders gaan straks HEEL veel gamers terug naar XP! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1. Het is Tom's Hardware.
2. OpenGL werkt gewoon (ok, mijn muis is niet zichtbaar ingame, maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Vraagje, ik heb een trial (30 days) installatie uitgevoerd van Windows Vista-32 Ultimate NL.
Nu ontvang ik net een mailtje dat mijn Vista CD binnen is en uiteraard is het geen Ultimate NL (zou te makkelijk zijn) maar een Home Premium.

Gaat mijn Windows Vista het accepteren dat ik nu zonder her-install een Ultimate install omgooi naar Home Premium ? Door de activation uit te voeren met een Home Prem. NL systeem. ?

[ Voor 8% gewijzigd door JeanJeremy op 01-02-2007 10:50 ]

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
Mijn ervaringen met Windows Vista zijn overwegend positief. Het ziet er lekker uit, het werkt gebruiksvriendelijk en draait eigenlijk hartstikke vlot! De sidebar is echt een uikomst, helemaal als je twee beeldschermen hebt. Ideaal!

Vista mag dat wel gezien worden als een goede kopie van Mac OS X, ik vind het er prima uit zien. En kan daar niet mee zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18

Strikie

Athletics

Open~GL werkt prima,Quake 3 was 5 weken geleden niet te spelen onder Vista.
Met de nieuwe ATI drivers loopt het prima!

Het spel was alleen veels te donker.brightness omhoog werkte niet.
Voor medekwaakers is dit de oplossing:

/r_ignorehwgamma 0
/r_overbrightbits 0
/vid_restart

[ Voor 44% gewijzigd door Strikie op 01-02-2007 11:08 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:51
Blacksnak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:47:
[...]

Er waren trouwens in die tijd nog gebruikers/testers die hetzelfde probleem meldden. Had gehoopt dit niet meer tegen te komen in de Release-versie.

Voor de rest was m'n bevinding met het nieuwe OS zeer positief.

Kga mij iig eentje aanschaffen over een maand of 2, tesamen met nieuwe snelle hd. Heb nu toch geen tijd om ermee te spelen. :)
Bij mij doet hij dit ook hoor, en volgens mij heeft het niets met indexeren te maken. Want ik zie dan in de adresbalk een loadingbar.
Volgens mij heeft het iets te maken met audio en video previewing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
Iemand die een oplossing heeft om normaal via VNC te kunnen werken? Ik heb geen beschikking tot RDC.

UltraVNC gooit de connectie dicht als ik bv een programma probeer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk ook 'hulp op afstand' in windows vista?
En zo ja, werkt dit ook terugwaarts met windows xp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:17:
[...]

Swappen hou je zelfs met 2 Gb niet tegen. Dan moet je er 4 Gb in proppen :P
Tegenhouden niet nee, alleen 5 à 10 minuten bezig zijn is dan weer overdreven ;) Doet me denken aan m'n oude pc die maar 500 MB HD-ruimte overhad en bijgevolg de hele tijd te rommelen zat met wisselbestand. :+
wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:17:
Maar jij hebt blijkbaar met RC1 of 2 gewerkt? Want qua performance zit er nogal een verschil tussen die twee en de RTM/Final versie :)
Heb inderdaad enkel met die versies gewerkt. De RTM nooit te pakken gehad. Maar afgaande op hopen reviews durf ik die nu gerust over te slaan en rechtstreeks naar aankoop over te gaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Kan iemand die Windows Vista Home Premium op z'n PC heeft staan of het nou wel of niet mogelijk is om via Remote desktop een conectie aan te maken??.

Ik heb namelijk een server draaien die ik via XP beheer. Op dit moment draai ik Ultimate 39 dagen op proef. En kan dus zonder enig probleem inloggen.
Prijstechnisch ben ik nu benieuwd of ik nder Home premium nog steeds dit kan

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Specs:

HP NX9420
Core 2 Duo 5600 (1,83ghz)
2GB RAM
X1600 Mobility 256mb

Ik heb een upgrade van XP SP2 naar Vista Ultimate uitgevoerd. Hierbij heb ik alle dingen waar de upgrade advisor over zat te zeuren uninstalled. Geen problemen gehad en super snel, wel metteen UAC en die verdomde compatibility assistant uitgezet. De enige driver die ik heb moeten installeren is de 7.1 Catalyst Vista Drivers. Wel erg mooi dat unified driver model want nu hoef ik geen aparte HP video kaart drivers te gebruiken en kan ik gewoon met de releases van de catalyst drivers mee.

Index Score: 4.3

Spellen getest:
World of Warcraft - Afentoe wat schokken (niet hinderend) bij het laden van nieuwe informatie wat voorheen niet gebeurde in XP
Guild Wars - Werkt perfect
3DMark 2005 - 4300 punten tov. 4000 in XP.
Medieval 2 - Rare tekst bij de menus
Railroads - Perfect

[ Voor 3% gewijzigd door Furfoot op 01-02-2007 11:43 ]

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wolkje schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:59:
512 Mb mag dan inderdaad wel het 'minimum' zijn maar vanaf 1 Gb wordt het pas goed werkbaar.
na een verse install wordt er al +700MB geheugen gebruikt (ultimate)

ik weet niet hoe dit voor Vista Basic geldt, maar 1GB is absoluut het minimum. anders heeft Vista weinig meerwaarde (en het uiterlijk is wel één van de redenen om het aan te schaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 11 van het Vista ervaringen topic is nu geopend.
Naar deel 11

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:23:
Zit er eigenlijk ook 'hulp op afstand' in windows vista?
En zo ja, werkt dit ook terugwaarts met windows xp?
ja en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
poktor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:30:
[...]

In de RC kun je je MBR restoren met het commando "FIXMBR". Je bootsector en bootloader haal je terug met "FIXBOOT". dit zat al in de RC van XP.

Overigens heb ik een krachtig freeware backup-tooltje voor Vista ontdekt: "Lazy Mirror". De GUI kan wel een makeover gebruiken, maar who cares, het ding werkt perfect! Het tooltje maakt een 1:1-kopie, inclusief alle vlaggetjes en security van je c:-disk (of een andere), op een door jou aan te wijzen lokatie. Na een eerste backup doet ie incrementals en gooit, als de backup-lokatie te vol wordt, automatisch oude versies van de backups weg. Min. vrije schijfruimte bepaal je zelf. De backup-lokatie mag een compressed folder zijn. Het ding gaat zo ver, dat je bij een backup naar de root van een andere HDD slechts de schijf hoeft te wisselen om weer up en running te zijn! Ik heb hem in de scheduler gegooid en hij werkt perfect! :P
oh ja: LINK
Zat de fixmbr er nog maar in, dan was ik allang gered.
Echter fixmbr of fixboot en dergelijke worden niet herkend, kon ze ook niet vinden op de dvd van vista trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:53:
[...]

Inderdaad kan hem ook nergens vinden en wil het graag eens zien...

Linkje iemand?
Dreamscene staat pas in het 4de kwartaal van MS ingeplanned (halferwege 2007)

bron: itwire (http://www.itwire.com.au/content/view/9036/53/)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01

yok

Het zoeken gaat ook heel erg snel, alleen ik kan jammergenoeg niet bij de printer via ons netwerk die op een andere computer is aangesloten met XP. Iets met de drivers zegt Vista. Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

poktor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:46:
Net het artikel op Tom's Hardware gelezen. Daar word je dus niet vrolijk van.. :(
Blijkt dat ze OpenGL-ondersteuning uit Windows gesloopt hebben! :(
Nu snap ik waarom alle games onder Vista een stuk minder goed lopen. Nogal wiedes zonder OpenGL!
Ik hoop maar dat Microsoft in SP1 OpenGL terugzet in Windows, anders gaan straks HEEL veel gamers terug naar XP! >:)
1) Tom Hardware is gewoon een klote site, waar allemaal onzin op staat.
2) OpenGL wordt wel ondersteund.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01

yok

FnF schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:29:
[...]

1) Tom Hardware is gewoon een klote site, waar allemaal onzin op staat.
2) OpenGL wordt wel ondersteund.
Als echte gamer kan ik zeggen dat games met windows vista zeer kut lopen. CS, FEAR, COD3, Battlefield2, Far Cry. Allemaal met XP op max. en het loopt als een trein. Nu op high en ik hakkel nog steeds af en toe.

[ Voor 32% gewijzigd door yok op 01-02-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
yok schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:31:
[...]

Als echte gamer kan ik zeggen dat games met windows vista zeer kut lopen. CS, FEAR, COD3, Battlefield2, Far Cry. Allemaal met XP op max. en het loopt als een trein. Nu op high en ik hakkel nog steeds af en toe.
Css en cs lopen gewoon soepel.
Met css en alles op het hoogste haal ik gewoon een fps van 300 bij de stress test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.