[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.383 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
--MeAngry-- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:27:
[...]

En de NVIDIA site ligt plat :'(
Achja, wie gaat er ook om half 2 's nachts op nieuwe drivers controleren :P
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

nog niets *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke drivers wachten jullie eigenlijk? De drivers voor je moederbord zitten zeer hoogswaarschijnlijk al gewoon bij je Vista en je videokaartdrivers kan je overal vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:57

TheVMaster

Moderator WOS
De foto's :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/64e1656585cf19f199ae42bc6679d967/thumb.jpg
De Vista Goodybag

Inhoud :
Sandisk Cruzer Micro 2Gb
Windows Vista Ultimate NL Retail
Windows Vista Product Guide
Windows Vista Bumpersticker :+
Lenovo Koffiemok
Stuiterbal
Foldertjes
2 pennen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/68907d0af0952ca4c1fdab63f57a5877/thumb.jpg
Windows Vista Ultimate (Retail)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 01:51 . Reden: We kregen ook nog 2 pennen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Logitech Setpoint is eigenlijk de enige waarvan ik hoop dat ie snel beschikbaar komt. Is nog niet eens een beta oid van, en zonder die software is mijn muis/toetsebord zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
Dus ze stonden bij de uitgang die tassen uit te delen begrijp ik? Maarruh gefeliciteerd. ;)

* Sjah moet even verwerken dat die zich verleden week niet opgaf :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Tekn0z schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:40:
Kreeg net van een collega een SMS, die heeft net bij de officiele NL release party van Microsoft gewoon Windows Ultimate NL gekregen, een 2GB USB Readyboost ready stick en vele andere goodies..... :( Ik dus flink balen dat ik zijn baan niet heb :)
Hoezo? Je had je gewoon kunnen registreren. Ik ben samen met m'n vriendin, pa en goede vriend van me geweest :+ Allemaal een Goodybag gekregen..met licentie en USB stick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:45:
Op welke drivers wachten jullie eigenlijk? De drivers voor je moederbord zitten zeer hoogswaarschijnlijk al gewoon bij je Vista en je videokaartdrivers kan je overal vandaan halen.
fatsoenlijke nvidia raid drivers/audio drivers hier, audiodrivers geven me bsods in games ect.. enige die een beetje normaal werkt is de beta2 driver van vorig jaar die via windows update komt geeft iedere 2 min een bsod als ik gewoon een muziekje afspeel.. :<

en die beta driver is ook niet alles, knispert als er maar iets van hdd activiteid is.

[ Voor 7% gewijzigd door joon op 30-01-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 10:34
ik heb even alle language packets geinstalleerd...wist alleen niet dat ze 600 a 800mb per stuk waren...

p.s. spreek geen 15 talen :p

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
joon schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:59:
[...]

fatsoenlijke nvidia raid drivers/audio drivers hier, audiodrivers geven me bsods in games ect.. enige die een beetje normaal werkt is de beta2 driver van vorig jaar die via windows update komt geeft iedere 2 min een bsod als ik gewoon een muziekje afspeel.. :<

en die beta driver is ook niet alles, knispert als er maar iets van hdd activiteid is.
Ik draai hier ook windoes vista. Het bevalt goed. Alles werkt.
Alleen inderdaat het probleem van een super instabiel systeem bij
de drivers van nvidia via de windows update.
Ik zelf gebruik de nieuwste drivers van realtek. Daar werkt alles mee.
5.1 en digi uit.
Of ik stroring hoor bij hd activiteif heb ik niet op gelet. Ik zal daar eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wel grappig dat de driver van ATI wel te downloaden is, maar bij NVidia krijg ik gewoon een blanke pagina op het moment dat ik Ok aanklik nadat ik de juiste driver heb geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:01:
Over de nieuwe ATI drivers, zonet geinstalleerd en m'n punten in vista zakten!!! Grafisch van 4 naar 2.9 en Grafische weergaven voor spellen van 3.9 naar 3.6!

Well done ATI
Na installatie van de nieuwe officiële drivers:

Mijn 3DMark2006 score is verhoogd van 4585 naar 4983
Mijn Windows Experience Index is verhoogd van 5.2 naar 5.3

Het deed bij mij dus wat goeds.....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:20:
De updates en gadgets en extra`s zijn uit!!!!!!!!!!!!

edit:

159mb aan updates :S
Yep, ben ze nu aan het downloaden.... 2 extra's, een stuk of 7 updates, en het Dutch language pack. (Ik heb de engelse versie van Ultimate)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Als je de reactie nou even in dezelfde reactie doet als die daarboven stond.....is maar een gebruikelijk iets hier hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows vista een dikke 2 maanden gedraaid. Ik moet zeggen dat de nieuw dingen leuk zijn
in Vista maar dat ik bij Vista zo'n ME gevoel krijg, daarnaast draaien games niet allemaal lekker.

Zoals Ghost Recon (loopt traag), Medieval 2 loopt soms spontaan vast en andere games zoals
Company of heroes draaien dan wel weer netjes. Software zoals office 2000/2003 lopen ook niet helemaal lekker, hoewel daar nu al een patch voor is bij microsoft. Ook software als beveiliging als
firewall en virusscanner lopen te prutsen in Vista. Je wordt bijna gedwongen om onecare van microsoft te downloaden voor je beveiliging.

Ook qua drivers loopt alles nog niet helemaal soepel, zo zijn er nog veel beta versies van drivers en moeten fabrikanten van moederborden ook nog allerlei drivers ontwikkelen,zodat je koeler rustiger gaat lopen bijvoorbeeld of allerlei andere functies die nog aangestuurt moeten worden.

Vista is leuk om nieuw te hebben maar het is net zoals XP in het begin, wacht even 6 maanden
en dan kun je de meeste drivers wel krijgen en dat is dan ook meteen een mooie optie om je
PC hardware ,zoals moederbord,cpu en videokaart (directX 10) te upgraden.

Hoe het er nu uitziet ga ik Vista geen cijfer geven maar persoonlijk wacht ik nog even. :X en twijfel of ik Vista wel in huis neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
een ME gevoel, wat bedoel je daarmee? 't Is nog al een beschuldiging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Is er trouwens een groot performance verschil tussen premium en ultimate want wou eerst premium hebben en dacht zo bij mezelf waarom niet gelijk ultimate ofzo. Maar mijn windows vista advisory gaf aan dat me EVGA 8800 GTX nog niet helemaal compleet was ofzo hij herkende de kaart niet op een of andere manier zijn hier ook al nieuwe drivers voor en of maakt het veel uit als die dit zeg?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
fingerhead schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:35:
Is er trouwens een groot performance verschil tussen premium en ultimate want wou eerst premium hebben en dacht zo bij mezelf waarom niet gelijk ultimate ofzo. Maar mijn windows vista advisory gaf aan dat me EVGA 8800 GTX nog niet helemaal compleet was ofzo hij herkende de kaart niet op een of andere manier zijn hier ook al nieuwe drivers voor en of maakt het veel uit als die dit zeg?
Drivers zijn nog niet, ik wacht nog op me mobo drivers, drivers voor me 8800 gtx en me creative xfi elite pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Peter_italia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:37:
[...]

Drivers zijn nog niet, ik wacht nog op me mobo drivers, drivers voor me 8800 gtx en me creative xfi elite pro.
Kan er al wel mee gegamed worden zogezegt :P

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:33:
een ME gevoel, wat bedoel je daarmee? 't Is nog al een beschuldiging....
Ik kan dit ook absoluut niet rijmen met persoonlijke ervaringen en ervaringen van collega's hier... Ik ben juist laaiend enthousiast over Vista. Toegegeven, als hard-core gamer zou ik nog heel even wachten, maar verder ben ik nog niks bizars tegen gekomen (RC1 periode tot nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb een heel vreemd probleem met Windows Update, als ik de updates onder Windows Vista selecteer krijg ik bij het downloaden Error: code: 8007000B. Terwijl de language packs wel gewoon downloaden. Iemand een idee?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ik lees in de ts dat vista minimum 14G HD ruimte nodig heeft. Ik heb momenteel XP + apps op een partitie van 10 gig staan, met een swap op een andere partitie. Vista zal hier dus over klagen? Ik heb echt geen zin om mijn partities opnieuw in te delen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:29:
Ik heb windows vista een dikke 2 maanden gedraaid. Ik moet zeggen dat de nieuw dingen leuk zijn
in Vista maar dat ik bij Vista zo'n ME gevoel krijg, daarnaast draaien games niet allemaal lekker.

[...]
En welke versie heb je gedraaid dan? RC1, 2 of toch RTM? Hoe lang is het al geleden? Want sinds de RTM is er ongelooflijk veel veranderd hoor. En tja als je al een 'dikke 2 maanden' voor de release datum met Vista gaat werken, is het niet meer dan logisch dat alle drivers er nog niet zijn toch? :?

Ik zou zeggen wacht even met je oordeel en probeer het binnenkort nog eens, dan bevalt het vast beter :)

En een ME gevoel? Daar reageer ik niet eens op :+

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Boeboe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:46:
ik lees in de ts dat vista minimum 14G HD ruimte nodig heeft. Ik heb momenteel XP + apps op een partitie van 10 gig staan, met een swap op een andere partitie. Vista zal hier dus over klagen? Ik heb echt geen zin om mijn partities opnieuw in te delen.
heb een 20GB partition en die is behoorlijk vol lees: ~2-4GB vrije ruimte, dus jah, met 10GB ga je het niet redden, setup zal ws wel starten, maar zal crashen (de setup kopieerd nml de gehele dvd naar je hdd, om zo de installatie te versnellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dutch2007 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:48:
[...]

heb een 20GB partition en die is behoorlijk vol lees: ~2-4GB vrije ruimte, dus jah, met 10GB ga je het niet redden, setup zal ws wel starten, maar zal crashen (de setup kopieerd nml de gehele dvd naar je hdd, om zo de installatie te versnellen...)
Ik heb een 15 GB partitie heb heb ook nog maar een 1,5 GB vrij. Echter zegt Vista bij de installatie dat er minimaal 6,6 GB vrije ruimte op de schijf moet zijn om te kunnen installeren. Het lijkt me dus sterk dat de setup op z'n smoel gaat als er maar 10 GB vrij is. Misschien dat Vista dan niet alle componenten installeert? Of bijvoorbeeld de DVD niet naar de harde schijf kopieert om ruimte te besparen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Servor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:42:
[...]

Ik kan dit ook absoluut niet rijmen met persoonlijke ervaringen en ervaringen van collega's hier... Ik ben juist laaiend enthousiast over Vista. Toegegeven, als hard-core gamer zou ik nog heel even wachten, maar verder ben ik nog niks bizars tegen gekomen (RC1 periode tot nu).
Een echte hardcore gamer houd van uitdagingen ;P hehe nah maar wil die look en hoorde dat cod2 goed werkte dus das goed genoeg voor mij en kan altijd weer xp instaleren als het moet dus das geen probleem. Maarja kan er wel gegamed worden met vista die nog geen drivers of geen herkenning heeft van mijn EVGA 8800 GTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Jammer dat Windows Anytime Upgrade nog niet werkt, wil graag mijn Business upgraden naar Ultimate... maar als ik naar windows anytime upgrade ga moet ik een username en password invoeren.

Even wachten tot het ook 30 jan in Amerika is?

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
heeeft wel een upgrade gemaakt van RC1 naar RTM, miss dat daar iets niet chil gaat?, btw, als je die laatste catalyst drivers voor vista installed... heeft iemand daar openGL games mee werkend gekregen zoals bijv SecondLife? bij mij kon ik NET niet bij het inlog scherm nzo.. (compability en aero glass al disabled gehad, werkt niet...), mjah miss teveel driver versies installed gehad nzo...

strax: lees na stage, maar us driver cleaner pro proberen en re-install van de ati drivers.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen of hij/zij ook de volle updtes heeft gekregen met een NL Ultimate Vista?
Of alleen met de engelse..
Het gaat hier om de extras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:01:
Kan iemand bevestigen of hij/zij ook de volle updtes heeft gekregen met een NL Ultimate Vista?
Dude relax. :> Die updates en extra's komen vanzelf wel. Ik neem aan dat Microsoft gefaseerd deze updates/extra's released om zo bandbreedte te besparen. Das beter dan met honderdduizenden mensen tegelijkertijd met 1 kb/sec het spul binnenhalen hé? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:01:
Yep, alles binnen gekregen...ook talenpakket behalve nederlands. Ook niet nodig met NL Ultimate |:(

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo ik ben weer een beetje bijgekomen van de MS VISTA launch party van gister.
En ik kan niet anders zeggen dan dat het erg gezellig was!

Er waren 3 verdiepingen in het gebouw en op alle 3 viel er wat te beleven (en te zuipen :P )
De 1e verdieping was ingericht als een soort van lounge bar/ruimte waar je lekker rustig kon zitten en babbelen :)
Op de 2e verdieping hadden ze een grote presentatie zaal met 3 mega grote doeken waar rondom een vista presentatie werd gepresenteerd met enorm veel licht/muziek/sexy live danseressen etc etc.
Erg over the top maar opzich wel leuk om te zien.
Op de 2e verdieping was ook een kleine kamer voor de sponsors waar ze hun producten konden showen.
Op de 3e verdieping hadden ze allemaal vista machines draaien in allemaal verschillende omgevingen
(als mediacenter, als kantoor pc, als thuis pc etc etc.) en stonden de MS boys om uitleg te geven over de nieuwe features enzo.

Later op de avond is de presentatiezaal omgedoopt tot dansvloer waar een vrouwelijke DJ wat lekker club muziek draaide en begeleid werd door live muziek (live sax, drums, bass en zang) wat wel een enorm leuk effect gaf en lekker klonk!

Nou om 23:45 werd iedereen naar die grote zaal geroepen waar er een live verbinding was met de alternate in rotterdam waar mensen buiten stonden te wachten tot de deuren om 0:00 open zouden gaan en de blueman group nog een klein optredentje gaf.
En na wat afgetel was het dan eidenlijk 0:00 en spoot er overal confetti in de rondte en werd er champagne uitgedeeld en starte de muziek weer. :)
Ondertussen zag je overigens op de schermen de deuren opengaan van de winkel en de mensen naar binnen stormen om als 1e een vista versie te kunnen kopen (de 1e klant was nog een vrouwelijke klant ook! :P )

En uiteindelijk bij het ophalen van de jassen werden dus die pakketten uitgedeeld zoals hierboven al verteld en de foto's van staan :)

Al met al een gezellige avond en redelijk wat ' bekende nerds' en tweakers gezien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

^^...wat een gedoe om een gratis versie van Vista te krijgen. :9
Lijkt wel een kinderfeestje..geven ze ook een pakketje mee naar huis.

pennetje, stickertje....

[ Voor 43% gewijzigd door silitek op 30-01-2007 09:15 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Nederlandse website van Vista is ook online gegaan.
http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Gaat we nu tig pagina's krijgen met reacties over of we nou wel of niet alle updates hebben kunnen downloaden? Lekker nuttig zeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
silitek schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:13:

pennetje, stickertje....
zou er zelf geen problemen mee gehad hebben om gratis vista versie te krijgen twv ~500 euri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Ik heb dit hele topic nu doorgelezen maar kan helaas geen ervaringen vinden over het upgrade verhaal wat pas op t.net frontpage stond. Dat je dus een XP geinstalled moet hebben om een Vista upgrade te installeren.

Ik ben niet voor het upgraden van een bestaande installatie, dat brengt in mijn ervaring alleen maar narigheid. Ik schaf Windows altijd legaal aan via mijn werk en dan deed je die validatie door de oude CD erin te stoppen. Dat schijnt dus niet meer zo te zijn.

Iemand die kan bevestigen dat een upgrade niet gebruikt kan worden voor een kale installatie :?

Zo ja, dan vrees ik dat ik Vista zal laten schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:07

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:29:
Je geeft nhet verkeerde product de schuld. Dat je games trager lopen ligt niet direct aan Vista maar aan het ontbreken van goed drivers voor de Beta's/RC's die je hebt gedraaid. Daar kan je moeilijk Microsoft de schuld van geven.
Tevens vind ik het nogal vreemd dat je dit alles baseerd op een versie die eigenlijk nog niet eens uit is.

Mijn ervaringen zijn tot nu toe niets dan positief over Vista, op wat driver issues na (geen SLI ondersteunende drivers zijn toch lastig als je een 9750GX2 hebt).
Kaap schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:26:
Iemand die kan bevestigen dat een upgrade niet gebruikt kan worden voor een kale installatie :?

Kan je niet een DSP pakket aanschaffen? Die zijn vaak net zo duur als de upgrade retail (normale winkelprijs). Officieel voldoe je niet aan de licentie voorwaarden maar niemand die je vanuit Microsoft daarop zal controleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Phydomir op 30-01-2007 09:29 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgrade kan idd enkel vanaf een XP installatie, CD validatie is niet goed genoeg.

Maar je kunt uiteraard ook een OEM of RETAIL kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 17-09 14:47

mvds

Totally awesome!

Ik heb dit hele topic nu doorgelezen maar kan helaas geen ervaringen vinden over het upgrade verhaal wat pas op t.net frontpage stond. Dat je dus een XP geinstalled moet hebben om een Vista upgrade te installeren.

Ik ben niet voor het upgraden van een bestaande installatie, dat brengt in mijn ervaring alleen maar narigheid. Ik schaf Windows altijd legaal aan via mijn werk en dan deed je die validatie door de oude CD erin te stoppen. Dat schijnt dus niet meer zo te zijn.

Dat is al vele malen bevestigd, waarom wil je nog een keer een bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
obsidian schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:28:
[...]

Dat is al vele malen bevestigd, waarom wil je nog een keer een bevestiging?
Omdat ik het van gebruikerskant graag wil horen. Dat kon ik niet terugvinden.

Het antwoord is in ieder geval duidelijk. Geen Vista voor mij dus. Retail is te duur en OEM werkt niet met mijn PC verbouwingen elke 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Anytime upgrade is in de lucht!, upgrade van Business naar Ultimate kost EUR 177.31

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Omdat ik het van gebruikerskant graag wil horen. Dat kon ik niet terugvinden.

Het antwoord is in ieder geval duidelijk. Geen Vista voor mij dus. Retail is te duur en OEM werkt niet met mijn PC verbouwingen elke 6 maanden.
met de oem versie mag je je hardware toch wijzen (processor, graka,...)

enkel als je volledig vernieuw krijg je een probleem met licentie, of heb ik het mis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
The Otherside schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:49:
Anytime upgrade is in de lucht!, upgrade van Business naar Ultimate kost EUR 177.31
Kan je bijna net zo goed de oem kopen. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:53:
[...]

enkel als je volledig vernieuw krijg je een probleem met licentie, of heb ik het mis? :?
Dat is altijd een goede vraag. Wanneer acht Windows Vista je PC als "nieuw". Je CPU/mobo/geheugen vervangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Ik heb een vraag=

Ik plan Vista ultimate OEM te kopen (origineel dus). Maar hoe vaak mag ik dat installeren? Ik reinstalleer windows zo om de 2 maanden. Moet ik dan elke keer code opnieuw registeren? Of heb je dan een nieuwe ''licentie'' nodig?

En kan ik 1 licentie meerdere malen gebruiken (wil het ook op me ouders pc installeren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kakulukia schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:01:
Ik heb een vraag=

Ik plan Vista ultimate OEM te kopen (origineel dus). Maar hoe vaak mag ik dat installeren? Ik reinstalleer windows zo om de 2 maanden. Moet ik dan elke keer code opnieuw registeren? Of heb je dan een nieuwe ''licentie'' nodig?

En kan ik 1 licentie meerdere malen gebruiken (wil het ook op me ouders pc installeren)?
Heb je überhaupt dit topic of dit topic wel gelezen?

Je kan de OEM versie een bepaald aantal keren installeren. Na een X aantal keren zal dit niet meer werken en moet je Microsoft bellen om de activatie te regelen. Als je teveel hardware veranderd aan je pc kan het zijn dat je niet meer mag activeren vanwege de licentie. Dan moet je ook MS bellen, en dan is het maar de vraag of ze je nog helpen (waarschijnlijk wel gok ik).

En nee je kunt 1 licentie nooit meerdere malen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 30-01-2007 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
D3NN1S schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:10:
Zo ik ben weer een beetje bijgekomen van de MS VISTA launch party van gister.
En ik kan niet anders zeggen dan dat het erg gezellig was!

Er waren 3 verdiepingen in het gebouw en op alle 3 viel er wat te beleven (en te zuipen :P )
De 1e verdieping was ingericht als een soort van lounge bar/ruimte waar je lekker rustig kon zitten en babbelen :)
Op de 2e verdieping hadden ze een grote presentatie zaal met 3 mega grote doeken waar rondom een vista presentatie werd gepresenteerd met enorm veel licht/muziek/sexy live danseressen etc etc.
Erg over the top maar opzich wel leuk om te zien.
Op de 2e verdieping was ook een kleine kamer voor de sponsors waar ze hun producten konden showen.
Op de 3e verdieping hadden ze allemaal vista machines draaien in allemaal verschillende omgevingen
(als mediacenter, als kantoor pc, als thuis pc etc etc.) en stonden de MS boys om uitleg te geven over de nieuwe features enzo.

Later op de avond is de presentatiezaal omgedoopt tot dansvloer waar een vrouwelijke DJ wat lekker club muziek draaide en begeleid werd door live muziek (live sax, drums, bass en zang) wat wel een enorm leuk effect gaf en lekker klonk!

Nou om 23:45 werd iedereen naar die grote zaal geroepen waar er een live verbinding was met de alternate in rotterdam waar mensen buiten stonden te wachten tot de deuren om 0:00 open zouden gaan en de blueman group nog een klein optredentje gaf.
En na wat afgetel was het dan eidenlijk 0:00 en spoot er overal confetti in de rondte en werd er champagne uitgedeeld en starte de muziek weer. :)
Ondertussen zag je overigens op de schermen de deuren opengaan van de winkel en de mensen naar binnen stormen om als 1e een vista versie te kunnen kopen (de 1e klant was nog een vrouwelijke klant ook! :P )

En uiteindelijk bij het ophalen van de jassen werden dus die pakketten uitgedeeld zoals hierboven al verteld en de foto's van staan :)

Al met al een gezellige avond en redelijk wat ' bekende nerds' en tweakers gezien! :)
Sounds nice, meer gemist dan ik had verwacht :P

@Daanno, jij zei dat er ook nieuwe gadgets waren, welke? Ik kan eigenlijk niets vinden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hoedje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:15:
[...]

@Daanno, jij zei dat er ook nieuwe gadgets waren, welke? Ik kan eigenlijk niets vinden.
Nieuwe site. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Baal er ook van dat ik niet kon gisteravond.. Elke keer bij de launch ben ik er bij, maar nu kon ik niet,
Kregen jullie de 64 bit Ultimate mee? Of de 32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:15:
[...]

Mwjaah sorry dude ik wist het ook niet van te voren ;) :$ maar nogmaals enorm bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

XeNoBiTe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:19:
Baal er ook van dat ik niet kon gisteravond.. Elke keer bij de launch ben ik er bij, maar nu kon ik niet,
Het was retail, dus beide :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Bofkonten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:40:
[...]

Als ik de updades probeer te installeren krijg ik een error code: 8007000b

Ik gebruik de Vista Ultimate RTM build (legaal voor het geval jullie hierover beginnen!).
Ik heb dit dus ook, Vista Ultimate NL, heeft iedereen dit nog steeds? Want driver update werkt wel én language pack ook. Maar Essentiele updates niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Misschien is dit iets:
Bron: http://www.windowsitpro.c...eID/95011/95011.html?Ad=1

Microsoft Confirms Vista Upgrade Limitations (Updated with Workaround)

UPDATE: I haven't tested this yet, as I don't have Vista Upgrade media to test, but I'm told that Microsoft's internal documentation does explain how to clean install Vista using an Upgrade version. It appears to be more of a workaround than a true clean install, however. Here's what it says.

1. Boot with the Windows Vista Upgrade DVD.
2. Click "Install Now."
3. Do not enter a Product Key When prompted.
4. When prompted, select the Vista product edition that you do have.
6. Install Vista normally.
7. Once the install is complete, restart the DVD-based Setup from within Windows Vista. Perform an in-place upgrade.
8. Enter your Product Key when prompted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik weet niet of deze vraag al is langs gekomen, maar ik kon het niet vinden.

Ik customize graag me Startmenu. Ik gooi alle troep die er nu in staat in een foldertje "Windows Components" en ik maak dan zelf een zooi mappen zoals bijv: Design & Create, Internet & Downloads, System & Security, etc. Is dit makkelijk te doen in Vista? beheer ik het Startmenu gewoon via 1 of misschien 2 (user) folder(s)? Of is er weer een zooitje van gemaakt door alles over 6 mappen te verspreiden? :(

En ik hoorde dat als je ervoor kiest verborgen bestanden zichtbaar te maken. Dat dan je My documents (of hoe die nu ook heet) een enorme rommel wordt met onbegrijpbare snelkoppelingen waar je geen wegwijs uit kunt worden en ook niet kan verwijderen? Kan hier iets aan gedaan worden?

Bedankt!

[ Voor 23% gewijzigd door ElmarNieser op 30-01-2007 10:57 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:54:
Ik weet niet of deze vraag al is langs gekomen, maar ik kon het niet vinden.

Ik customize graag me Startmenu. Ik gooi alle troep die er nu in staat in een foldertje "Windows Components" en ik maak dan zelf een zooi mappen zoals bijv: Design & Create, Internet & Downloads, System & Security, etc. Is dit makkelijk te doen in Vista? beheer ik het Startmenu gewoon via 1 of misschien 2 (user) folder(s)? Of is er weer een zooitje van gemaakt door alles over 6 mappen te verspreiden? :(
Dit werkt hetzelfde als onder XP.

En ook je Documenten map wordt geen zooitje. Je persoonlijke map (waaronder documenten, muziek etc zit) krijgt maar twee mappen erbij. Niets mis mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Phydomir op 30-01-2007 11:00 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Phydomir schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:56:
[...]

Dit werkt hetzelfde als onder XP.

En ook je Documenten map wordt geen zooitje. Je persoonlijke map (waaronder documenten, muziek etc zit) krijgt maar twee mappen erbij. Niets mis mee.
Als dit zo is ben ik behoorlijk teverden. Klopt het wel dat je Documenten map in een eerdere release wel een zooitje werd? Want dat hoor ik toch wel van veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:53:
[...]

Bij een vorige geactiveerde versie (frankenbuild) werd hij direct gedeactiveerd door mem te upgraden van 512 naar 1gb
heb nu versie gekocht (OEM) bij een nieuwe pc, maar ik stel activeren nog ff uit
wil nog schijfje erbij doen en wil liever zo min mogeijk gezeur dus activeer pas als ik tevree ben

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Tonton schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:04:
[...]

Bij een vorige geactiveerde versie (frankenbuild) werd hij direct gedeactiveerd door mem te upgraden van 512 naar 1gb
heb nu versie gekocht (OEM) bij een nieuwe pc, maar ik stel activeren nog ff uit
wil nog schijfje erbij doen en wil liever zo min mogeijk gezeur dus activeer pas als ik tevree ben
Als ik dat probleem met hardware upgrade had in xp belde ik gewoon microsoft en konden ze hem zo weer activeren. Deden ze echt niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:02:
[...]

Als dit zo is ben ik behoorlijk teverden. Klopt het wel dat je Documenten map in een eerdere release wel een zooitje werd? Want dat hoor ik toch wel van veel mensen.
Dat weet ik niet, gebruik hem pas sinds de RTM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26

Ik heb mijn XP installatie geupgrade naar Vista Ultimate. Kan niet anders zeggen dan dat dit perfect is gegaan! :)
Voor de zekerheid had ik vantevoren even een upgrade van de BIOS van mijn ASUS moederbord uitgevoerd, want je weet maar nooit. Maar het is allemaal fluitend gegaan, geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:14:
[...]

Als ik dat probleem met hardware upgrade had in xp belde ik gewoon microsoft en konden ze hem zo weer activeren. Deden ze echt niet moeilijk over.
Inderdaad, kwestie van een paar minuten. Ze stellen je 2 vragen en als je die goed antwoord activeren ze hem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, kwestie van een paar minuten. Ze stellen je 2 vragen en als je die goed antwoord activeren ze hem weer.
"Wie was de oprichten van Microsoft?"
"Wie kwam als eerst met het concept van "Windows" binnen Microsoft?"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Laatst online: 11:31

aex351

I am the one

ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:02:
[...]

Ja dat klopt. Heb het zelf ook ervaren en me eraan geirriteerd. Maar ik gebruik explorer niet echt voor het navigeren. Daar heb ik "uitvoeren/run" voor. Typen is sneller :*)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:16:
En de vragen zijn ?

[ Voor 21% gewijzigd door aex351 op 30-01-2007 11:21 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:20:
[...]

"Wie was de oprichten van Microsoft?"
"Wie kwam als eerst met het concept van "Windows" binnen Microsoft?"

:D
Lol, nee meer in de zin van, op hoeveel systemen staat deze software geinstalleerd en heeft u deze software voorgeinstalleerd gekregen of zelf gekocht.

Zoiets in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

En de vragen zijn ?
Wat heeft U gupgrade aan de computer? mogelijk juist antwoord: Geheugen + Proc
Probeert u Windows op meerdere systemen te installeren? antwoord: nee dat zou ik nooit doen!!

En dan mag ik hem meestal gewoon weer activeren van ze.. resetten ze iets ofzo en dan kan ik hem zelfs via internet weer activeren.. Voorafgaand heb ik wel de telefonische activatie zonder succes afgerond.. anders krijg je ook niemand aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
ElmarNieser schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:24:
[...]

Wat heeft U gupgrade aan de computer? mogelijk juist antwoord: Geheugen + Proc
Probeert u Windows op meerdere systemen te installeren? antwoord: nee dat zou ik nooit doen!!

En dan mag ik hem meestal gewoon weer activeren van ze.. resetten ze iets ofzo en dan kan ik hem zelfs via internet weer activeren.. Voorafgaand heb ik wel de telefonische activatie zonder succes afgerond.. anders krijg je ook niemand aan de telefoon.
Hehe ik zei altijd dat ik me computer moest formateren door een virus waardoor ik geen gebruik meer kon maken en bij het activeren van windows er werd gezegt dat mijn code in gebruik was dus belde ze p gaf me originele serial door en kreeg een nieuwe nu staat die op 2 machines geinstallled =)

Heb net Ultimate besteld heb hem donderdag binnen ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ok, leuk nieuws voor mensen die upgradeversie willen halen, Vista install maakt je Xp key ongeldig/verlopen.

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=37676

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
The Otherside schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:49:
Anytime upgrade is in de lucht inderdaad. Maar kijk eens naar de verschillende prijzen bij verschillende retailers!Prijzen voor Vista Business naar Vista Ultimate:
FNAC: 178 euro
Sony: 109 euro
Microsoft: 177.31 euro
Acer: 214 euro
Medion: 179 euro
Dixons BV: 279 euro (!!)
Maxdata: 177.31 euro

Lekker wazig allemaal. Als ik zeg bij Sony voor 109 euro een upgrade naar Ultimate aanschaf op mijn Universiteitslicentie Busineess, wat voor licentie heb ik dan? Een MSDN-AA licentie met een upgrade dus..?
Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:29:
Ok, leuk nieuws voor mensen die upgradeversie willen halen, Vista install maakt je Xp key ongeldig/verlopen.

http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=37676
Uhm ja..wat had je dan verwacht? Je hebt dan ook geen recht meer om die XP key te gebruiken. Dat weet je toch als je een upgradeversie haalt?

[ Voor 22% gewijzigd door McRubz op 30-01-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 17:27
Nou ben ik ook vanacht bij Alternate geweest en heb een Home Premium gekocht 32bit, 64 bit hadden ze niet.

Nou had ik al vernomen dat je met 1 key zowel op 32bit of 64bit mag gebruiken dus vond ik dat niet zo erg.
Nou opende ik dat mooie doosje en zat er o.a. een mooi papiertje in hoe ik een 64bit DVD kan bijbestellen. dus ik naar http://www.windowsvista.com/1043/ordermedia toe zoals ze vermelden en ik netjes m'n product key ingevuld.
daarna krijg ik een error: Fout
We kunnen uw klantgegevens momenteel niet verifiëren en daardoor uw order niet verwerken. Foutcode: 1053

Wie heeft dit nog meer? en weet iemand een andere manier om aan een 64bit DVD te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
McRubz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:39:
Uhm ja..wat had je dan verwacht? Je hebt dan ook geen recht meer om die XP key te gebruiken. Dat weet je toch als je een upgradeversie haalt?
En hoe doe jij dan de volgende herinstallatie van je PC :? Je hebt dan een geinstalleerde en geactiveerde Windows XP nodig om Vista upgrade te gebruiken. Maar die XP installatie kun je niet meer activeren omdat je key ongeldig is en Vista upgrade installed niet zonder dat die Windows XP geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vista 64 installeert hier probleemloos op een P5B-deluxe, alleen de soundmax drivers van de asus site zijn niet "signed", dus die installeren dus niet goed. Waarom zou asus een soundmax 64bit driver leveren als die niet signed is en toch niet werkt? nouja...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kaap schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:44:
[...]

En hoe doe jij dan de volgende herinstallatie van je PC :? Je hebt dan een geinstalleerde en geactiveerde Windows XP nodig om Vista upgrade te gebruiken. Maar die XP installatie kun je niet meer activeren omdat je key ongeldig is en Vista upgrade installed niet zonder dat die Windows XP geactiveerd is.
Dit klopt ja. Het 'nieuws' van Neowin is misschien niet helemaal correct. Als ze inderdaad echt de oude key inactief maken kun je daarna nooit weer een herinstallatie doen. Dat lijkt me dan ook vrij sterk :)

Het zou sowieso grof zijn niet? Als je een Retail Windows XP gekocht hebt, en je koopt nu een Upgrade Vista. Het lijkt me volgens onze wetten dan ook niet toegestaan om je Retail Windows XP onbruikbaar te maken, gezien het feit dat je er voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die taalpakketten zijn wel leuk. Per user kun je de taal instellen lijkt het. Wel een hoop updates zo ineens :P

Ik hoop dat die AMD Cool&Quiet driver nu ook snel uitkomt, want mijn cpu draait nu constant op 100% en dat is een beetje zonde van de stroom en het bijkomstige geluid...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
Ben nu ongeveer 2 weken verder met Vista Business N, en ben in principe toch wel tevreden met het nieuwe besturingssysteem. Het werkt iig allemaal wat vlotter dan XP.

Er zijn echter 2 dingen die mij nog niet lukken:

- Windows Media Player 11 installeren. Dit is echt een doorn in het oog, ik snap dat Vista Business N zonder WMP komt. Maar MS bied ook nergens op de website een installatie aan. Is er een manier dat ik contact op kan nemen met MS om hier een oplossing voor te krijgen? Als ik zo eens wat rondspeur op het internet zie ik dat vele medestudenten (MSDNAA) met dit probleem zitten.

- Windows Mobile Center. Ik kan niet synchroniseren met mijn PDA omdat ik het gewoonweg niet geinstalleerd krijg. Ik vermoed dat het hier ook te maken heeft met de installatie van Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Iemand die ultimate extra "Hold em poker game" al geprobeerd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DaTommy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:59:
- Windows Media Player 11 installeren. Dit is echt een doorn in het oog, ik snap dat Vista Business N zonder WMP komt. Maar MS bied ook nergens op de website een installatie aan. Is er een manier dat ik contact op kan nemen met MS om hier een oplossing voor te krijgen? Als ik zo eens wat rondspeur op het internet zie ik dat vele medestudenten (MSDNAA) met dit probleem zitten.
Als ik MS was had ik het ook lekker ingewikkeld/onmogelijk gemaakt om Media Player nog achteraf te kunnen installeren op de N versies. Moest die Europese commissie maar niet zo panisch doen over het bundelen van WMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DaTommy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:59:
Ben nu ongeveer 2 weken verder met Vista Business N, en ben in principe toch wel tevreden met het nieuwe besturingssysteem. Het werkt iig allemaal wat vlotter dan XP.

CS.UU-student? Mail even met Ate ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door McRubz op 30-01-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapa
  • Laatst online: 14-09 10:34
Giant87 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:06:
Iemand die ultimate extra "Hold em poker game" al geprobeerd? :D
ja...vind het persoonlijk een beetje saai...iets te mechanisch, je hebt de computer zo door
je kunt het wel lekker snel 'doorklikken'. gemiddeld potje duurt dan ong 5 a 10min :P

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Palomar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:08:
[...]

Als ik MS was had ik het ook lekker ingewikkeld/onmogelijk gemaakt om Media Player nog achteraf te kunnen installeren op de N versies. Moest die Europese commissie maar niet zo panisch doen over het bundelen van WMP.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tonton schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:04:
[...]

dus je gebruikt nu vista zonder hem te (online) activeren of...? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Dat zou wel dom zijn van MS. Ik betwijfel of ze dit met opzet gedaan hebben. Want wat heeft MS erop tegen dat ook de * N klanten hun Windows Media Player gaan gebruiken? Niets toch :) Het is alleen maar mooier voor MS als zelfs * N klanten hun Windows Media Player gaan gebruiken lijkt me.

Dus ik denk dat MS nog wel met een oplossing komt voor deze groep klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
En nog een plaatje van hoe het pokeren eruit ziet

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/364/holdemmr3.jpg

Updaten duurde in totaal 5min (die kb updates, dutch lang pack, poker en bitlock ding)

Moest wel restarten voordat de Dutch mui goed geïnstalleerd kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
silitek schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:13:

pennetje, stickertje....
Sorry dat ik het zeg maar eh...je klinkt wel een beetje jaloers :+
XeNoBiTe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:19:
Beide....er zitten 2 dvd's in de Ultimate box : de 32bits versie en een met de 64bits versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:19
[...]

Dat slaat natuurlijk nergens op, als ik WMP alsnog wil installeren moet dat gewoon mogelijk zijn. Hoe kan ik in contact komen met MS om ze hier op te attenderen?
McRubz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:20:
[...]

CS.UU-student? Mail even met Ate ;-)
Nee.. Ate? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DaTommy schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:29:
Dat slaat natuurlijk nergens op, als ik WMP alsnog wil installeren moet dat gewoon mogelijk zijn. Hoe kan ik in contact komen met MS om ze hier op te attenderen?
Even bellen met de support desk lijkt me :) Misschien hebben ze zelfs al een oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nu nog maar wachten op de NL update van Dreamscene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:40:
[...]

Als ik de updades probeer te installeren krijg ik een error code: 8007000B

Ik gebruik de Vista Ultimate RTM build 32bit (legaal voor het geval jullie hierover beginnen!).
is er niemand die weet of ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 16-09 14:47
rikgoodhart schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:35:
nu nog maar wachten op de NL update van Dreamscene :)
Ik zie DreamScene met de EN Ultimate ook nog niet, alleen Hold 'em en BitLocker and EFS Enhancements...

Had de beta van DreamScene vol verwachting al gedeinstalleerd :p

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
Woei die nieuwe poker hold'em in Vista is wel pimp :o Nu heb ik er naast Chess Titans weer een nieuwe verslaving bij :+

nVidia stelt mij trouwens heel erg teleur. Geen nForce 4 drivers, geen nieuwe ForceWare drivers... Ze moesten een voorbeeld nemen aan ATi :'( Ook Logitech nog niets released... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:42:
[...]

is er niemand die weet of ik dit probleem kan verhelpen?
Als ik het zo lees is het een HDD probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 16-09 14:47
leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:49:
Woei die nieuwe poker hold'em in Vista is wel pimp :o Nu heb ik er naast Chess Titans weer een nieuwe verslaving bij :+

nVidia stelt mij trouwens heel erg teleur. Geen nForce 4 drivers, geen nieuwe ForceWare drivers... Ze moesten een voorbeeld nemen aan ATi :'( Ook Logitech nog niets released... 7(8)7
Ach, ik weet niet waar ze zitten, maar ze hebben nog tot woensdagmorgen 6:00 de tijd toch? :+

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:50:
[...]

Als ik het zo lees is het een HDD probleem
Ik heb hetzelfde probleem, maar mijn HD is prima, het heeft altijd gewerkt tot gisterochtend. Vanochtend wou Vista niet meer updaten :( Dan maar weer opnieuw installeren anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Vista werkt hier heerlijk. :)

Alleen kan het allemaal wat sneller. Ik heb nu namelijk 512MB RAM.
Readyboost sounds great! Maar zal het veel nut hebben? Ik wil er namelijk een USB-stick voor kopen van 2GB of 4GB. Wat raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog voor de mensen die willen weten wat het voordeel is van readyboost;
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial136.html

Ik heb het even aangezien en het lijkt erop dat je harde schijf gewoon veel vaker idle kan zijn dan normaal zonder readyboost; kortom minder stroomverbruik voor laptops en een langere levensduur voor je disk....

Qua performance merk je eerlijk gezegd niet of nauwelijks iets van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:33
Chimera schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:51:
[...]

Ach, ik weet niet waar ze zitten, maar ze hebben nog tot woensdagmorgen 6:00 de tijd toch? :+
Nee het is overal al 30 januari, in Australië (Wellington) zelfs al 31 januari. Van mij mogen ze wel een wat releasen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vreemd genoeg kun je de 64bit versie wel downloaden van de NVidia website. Ik ben ff aan het goochelen geweest met de url en tadaaaa...de 32bits versie :

32bits versie van de ForceWare Videodriver
http://www.nvidia.com/con...x86_internatonal_whql.exe

64bits versie van de ForceWare Videodriver
http://www.nvidia.com/con...x64_internatonal_whql.exe

Hm...het plannetje gaat niet op :(

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Ja maar over hoeveel RAM geheugen beschikt jouw pc?
Wanneer een pc al 2GB RAM heeft zal je een extra GB via een usb-stick misschien niet merken?!
Ik vraag me af of ik het wel zal merken wanneer ik 4x (2GB) of 8x (4GB) meer geheugen via een usb-stick in m'n pc prop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Klopt het dat er vandaag op Schiphol ook nog een presentatie is van Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:26:
[...]

Idd, het duurde bij mij 20 min om de dutch lang de installeren. Heb het maar even gedaan, ziet er zo uit:
[afbeelding]
Even een dom vraagje, hoe heb je het voor elkaar gekregen om Hardisk overzicht te tonen op de sidebar.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.