[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:52

wontcachme

You catch me? No you wont

Morge ga ik een hp laptop kopen, maar krijg je nu tegenwoordig bij hp standaard een upgrade coupon bij naar vista, of moet ik een losse OEM versie erbij kopen? Ik wil niet morge thuiskomen en dan erachterkomen dat ik geen vista erbij heb :) :) Thanx alvast voor het antwoord.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tommy6 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:00:
[...]

Okee, bedankt. Dat wordt dan dus altijd clean install met een oem. Voor de rest is oem het zelfde als de retail, ook als het aan komt op het installeren op een tweede systeem?
Nope, OEM mag maar op één PC worden geinstalleerd, en niet op een eventuele nieuwe/andere PC.

Als je dat wilt moet je de retail hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
wildhagen schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:11:
[...]

Nope, OEM mag maar op één PC worden geinstalleerd, en niet op een eventuele nieuwe/andere PC.

Als je dat wilt moet je de retail hebben.
Ja, dat dacht ik dus ook gelezen te hebben. Je zit dus met een oem aan 1 systeem voor "altijd" vast. En de retail is maar 1 keer overdraagbaar zonder licentie te delen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door tommy6 op 29-01-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 24-09 10:39
tommy6 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:13:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook gelezen te hebben. Je zit dus met een oem aan 1 systeem voor "altijd" vast.
en toen ging per ongelijk de hdd/mobo kapot, en de rest keje wel invullen ;-), aka je belt, zegt dat, en :D, new activation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:07
Dutch2007 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:16:
[...]

en toen ging per ongelijk de hdd/mobo kapot, en de rest keje wel invullen ;-), aka je belt, zegt dat, en :D, new activation
ik ga een Business oem halen, en over jaartje ga ik mobo vervangen. Ik zal dan ook moeten bellen denk ik, maar ga gewoon eerlijk vertellen dat ik snellere processor wilde, dus mobo moest vervangen. Denk dat ze dan niet moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
maratropa schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:58:
Volgens mij reserveert hij het dan ook, alleen heb je die ruimte dan niet nodig voor RAM, omdat er geen ram is op die plek :)
Ja, ik verslik me volgens mij in "adressable space". Het is niet zozeer geheugen wat gereserveerd wordt, maar "address space" die binnen dezelfde adresruimte voor de 4 Gb geheugen valt voor een 32 bits systeem.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment draai ik Windows Vista Ultimate, alleen slaagt het me tegen dat Counter-Strike: Source maar tegen de helft van de FPS draait tegenover op Windows XP, weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Aangezien men Windows XP redelijk brak ligt zou ik om sommige redenen toch zo snel mogelijk willen overstappen op Windows Vista.

Kortweg: Waarom werkt CS:S tegen halve frames per second en hoe los ik dit op?

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:27:
Op het moment draai ik Windows Vista Ultimate, alleen slaagt het me tegen dat Counter-Strike: Source maar tegen de helft van de FPS draait tegenover op Windows XP, weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Aangezien men Windows XP redelijk brak ligt zou ik om sommige redenen toch zo snel mogelijk willen overstappen op Windows Vista.

Kortweg: Waarom werkt CS:S tegen halve frames per second en hoe los ik dit op?

Hebben anderen dit ook?
Deze waarschuwing staat er als je een nieuw bericht wil posten:
'Waarschuwing:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.'

Dus even een apart topic hiervoor openen. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de nieuwe ATI drivers, zonet geinstalleerd en m'n punten in vista zakten!!! Grafisch van 4 naar 2.9 en Grafische weergaven voor spellen van 3.9 naar 3.6!

Well done ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
XeNoBiTe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:08:
Ik mis jammer genoeg nog de driver van Logitech voor mijn Wingman Force stuurtje. Vista 64 bit is nog niks voor te vinden en de XP 64 drivers worden helaas niet herkend. Hopelijk snel een update van Logitech!
Ik zou er toch rekening mee houden dat het niet gaat gebeuren..... Logitech heeft zo'n beetje alle producten die ouder zijn dan twee jaar ofzo overboord gegooid, en maakt er geen drivers voor voor Vista. Zelfs mijn anderhalf jaar oude webcam is al "not supported". :( Ook voor mijn MX700 keyboard/mouse combo zijn geen Vista drivers. Nu werkt die sowieso "out of the box" dus ik heb er geen problemen mee, alleen kan ik de paar extra knopjes op mijn muis niet instellen, en ik had gehoopt er eentje te kunnen toewijzen aan de aero windows browser.

Nu kan ik die webcam wel missen verder trouwens, en voor $25 heb ik een nieuwe, Vista compatible webcam. Maar ik ben enigzins teleurgesteld in Logitech mbt tot drivers voor hun producten.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:01:
Over de nieuwe ATI drivers, zonet geinstalleerd en m'n punten in vista zakten!!! Grafisch van 4 naar 2.9 en Grafische weergaven voor spellen van 3.9 naar 3.6!

Well done ATI
Ik heb ze op mijn desktop staan, maar nog niet geinstalleerd. Momenteel is mijn rating voor "graphics" een 5.9 en gaming graphics 5.8, en dat is met een ATI x1950 Pro, en dat is een goede kaart, maar NIET de snelste kaart. Eigenlijk zou die rond de 5.5 of 5.6 moeten zitten, en de 1950XT en de Geforce 8800 op 5.8 of 5.9 aangezien dat de snelste/beste kaarten zijn van het moment.

Het zou dus goed kunnen dat de ratings ook gewoon helemaal niet kloppen enzo..... bijvoorbeeld omdat de (beta) drivers verkeerde informatie geven. De System Rating in Vista doet geen uitgebreide 3DMark test om de grafische kracht te bepalen.....

Mijn 3DMark06 op Vista met de beta drivers was trouwens 4585. Mischien is dat handiger om te testen, ik test em vanavond als ik thuis ben wel met de nieuwere drivers. Eerst nog een uurtje of 7 werken.......

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

spaceboy

Op grote hoogte

Oke, de vraag is al miljoenen keren langsgekomen waarschijnlijk, maar ik heb nog nergens een eenduidig antwoord gezien van iemand die het zeker weet.

Ik wil morgen gelijk Vista Ultimate gaan aanschaffen. Ik ben een vrij pro-gebruiker en heb geen support nodig van Microsoft (behalve de updates ofcourse) ;). Kom ik er dan gewoon mee weg dat ik een OEM-versie haal? (als een winkel dat toestaat, zonder dat ik hardware koop, en zijn er al mensen die weten hoe verschillende winkelketens (FunPrice, MyCom, Alternate, Paradigit) omgaan met OEM-to-consumer verkoop?

Dus: WAAROM zou ik 450+ euro uitgeven aan een retail als ik voor 200- euro ook Vista Ultimate heb?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag opgehaald mijn Vista Ultimate retail EN, echter krijg ik het nog niet aan de praat met mijn nf4 raid0 controller :( .Zie wel diverse posten op internet... Echter moeten er gewoon officiele Nvidia driver uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
PWM schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:46:
[...]

Ik krijg netjes 4096mb te zien in Vista 64-bit.

Heb je toevallig een videokaart die van je geheugen snoept?
8800 gtx dus lijkt me niet :P
Ga morgen wel ff in de bios kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Well, i had the RSS Feed loaded up, opened up my oulook 2007, and voila, here they are :) B) :lol:
Option 1 Download Link File Size Version Date Posted Package Includes Catalyst Software Suite (32 bit) English Only 38.7MB 7.1 Jan. 29, 2007 Display Driver Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
Catalyst Control Center Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif (English Language Only)
For the 32 bit version of Windows Vista.
Option 2 Download Link File Size Version Date Posted Package Includes Catalyst Software Suite (32 bit) Multilanguage 89.3MB 7.1 Jan. 29, 2007 Display Driver Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
Catalyst Control Center Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif (Multi-Language)
For the 32 bit version of Windows Vista.
Option 1 Download Link File Size Version Date Posted Package Includes Catalyst Software Suite (64 bit) English Only 48.7MB 7.1 Jan. 29, 2007 Display Driver Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
Catalyst Control Center Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
(English Language Only)
For the 64 bit version of Windows Vista.
Option 2 Download Link File Size Version Date Posted Package Includes Catalyst Software Suite (64 bit) Multilanguage 99.4MB 7.1 Jan. 29, 2007 Display Driver Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
Catalyst Control Center Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/images/tooltip.gif
(Multi-Language)
For the 64 bit version of Windows Vista.

[ Voor 102% gewijzigd door Dutch2007 op 29-01-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:01:
[...]

Ik zou er toch rekening mee houden dat het niet gaat gebeuren..... Logitech heeft zo'n beetje alle producten die ouder zijn dan twee jaar ofzo overboord gegooid, en maakt er geen drivers voor voor Vista........... kan ik die webcam wel missen verder trouwens, en voor $25 heb ik een nieuwe, Vista compatible webcam. Maar ik ben enigzins teleurgesteld in Logitech mbt tot drivers voor hun producten.
Jammer zou dat zijn! Ben altijd goede service van Logitech gewend, zou me dus ook tegenvallen als er geen drivers uitkomen voor apparatuur ouder dan twee jaar... Heb geen zin om nu speciaal voor Vista een nieuw stuurtje te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hmm voor mijn logitech quickcam, toch al paar jaar oud zijn gewoon vista drivers uit...

en denk voor setpoint dat daar ook iets voor uit komt? en XP drivers al geprobeerd? tot nu toe werkte setpoint voor XP gewoon op me 32bits vista, zelfde vor de 9.48? quickcam, inmiddel al weer 10.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
XeNoBiTe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:31:
[...]

Jammer zou dat zijn! Ben altijd goede service van Logitech gewend, zou me dus ook tegenvallen als er geen drivers uitkomen voor apparatuur ouder dan twee jaar... Heb geen zin om nu speciaal voor Vista een nieuw stuurtje te kopen!
tip voor een volgende keer: koop Ms randapparatuur. Heb zelf een FF2 joystick, die al 3 jaar van de markt is, maar wordt gewoon out-of-the-box ondersteunt in Vista, inclusief Forces en 64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

XeNoBiTe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:31:
[...]

Welke webcam heb je? Niet toevallig de quickcam messenger?

Die heb ik namelijk wel, en Vista vroeg om het bijgeleverde CD'tje in de lade te doen. Ik heb dit maar gewoon gedaan, en toen werkte de webcam perfect :)

Op de site van Logitech staat weliswaar dat je webcam niet op Vista kan draaien, maar je kan gewoon het bijgeleverde CD'tje gebruiken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
_Christiaan_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:42:
[...]

Welke webcam heb je? Niet toevallig de quickcam messenger?

Die heb ik namelijk wel, en Vista vroeg om het bijgeleverde CD'tje in de lade te doen. Ik heb dit maar gewoon gedaan, en toen werkte de webcam perfect :)

Op de site van Logitech staat weliswaar dat je webcam niet op Vista kan draaien, maar je kan gewoon het bijgeleverde CD'tje gebruiken.
zeg k toch net joh, en anders ff de quickcam, software downloaden en die installeren, sommige non-quickcam, maar wel logitech cams, werken er gewoon mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-09 07:55

Raphaelo

boeiend!!

Hebben jullie eigenlijk ook succes gehad met het spelen van dos games onder vista? maakt niet uit welk spel ik probeer, geeft steeds aan dat hij niet fullscreen kan werken ofzo... (helaas is dosbox te langzaam, hoewel ik toch een best redelijke computer heb...)

iemand een workaround of is dit gewoon onmogelijk?

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:01:

Well done ATI
Toevallig op een laptop geprobeerd? Je moet namelijk wel het performance profiel (van zowel Vista zelf als van Catalyst Control Center) actief hebben tijdens het testen. Ik blijf met deze drivers en Mobility x1600 op een score van 4,9 :Y)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Raphaelo schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:24:
Hebben jullie eigenlijk ook succes gehad met het spelen van dos games onder vista? maakt niet uit welk spel ik probeer, geeft steeds aan dat hij niet fullscreen kan werken ofzo... (helaas is dosbox te langzaam, hoewel ik toch een best redelijke computer heb...)

iemand een workaround of is dit gewoon onmogelijk?
Je kunt met dosbox ook de toegewijde cpu cycles verhogen of frames skippen. Met Ctrl+F8 of Ctrl+F12.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat gebruiken jullie nu voor drivers voor nvidia go kaarten? ik ben nu versie "10051" aan het downloaden 2 andere werkte al niet.. jammer
maar morgen komen de officiele dacht ik.
:)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 07:25
Ben benieuwd of we woensdag goede drivers voor nForce4 RAID kunnen downloaden :9

En een BIOS voor m'n Asus W3J notebook, huidige workaround werkt wel maar zo moet het natuurlijk niet :(

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al iets gevonden om die loeigrote iconen op je desktop te verkleinen?

Die dingen zijn standaard gigantisch en ik zou graag een optie in Vista zien waarmee je ze kan verkleinen (net als in Mac OS b.v., instelbaar vanaf 16 x 16 t/m 128 x 128), ben tot nu toe nog nergens iets tegen gekomen dat de optie er daadwerkelijk in zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:38:
Heeft iemand al iets gevonden om die loeigrote iconen op je desktop te verkleinen?

Die dingen zijn standaard gigantisch en ik zou graag een optie in Vista zien waarmee je ze kan verkleinen (net als in Mac OS b.v., instelbaar vanaf 16 x 16 t/m 128 x 128), ben tot nu toe nog nergens iets tegen gekomen dat de optie er daadwerkelijk in zit :(
Die vraag is hier ook al nen keer of 10 gepasseerd. Rechtermuisknop op het bureaublad - > Beeld -> en kiezen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Chimera schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:32:
Ben benieuwd of we woensdag goede drivers voor nForce4 RAID kunnen downloaden :9

En een BIOS voor m'n Asus W3J notebook, huidige workaround werkt wel maar zo moet het natuurlijk niet :(
je bedoelt vanacht.. we kunnen ze iig snel verwachten, besides er waren al een tijdje nf4 raid drivers die werkte.. ik draai er al een maandje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:40:
[...]

Die vraag is hier ook al nen keer of 10 gepasseerd. Rechtermuisknop op het bureaublad - > Beeld -> en kiezen maar!
Dan vrees ik dat men tijdens mijn zoektocht een andere spelling van "icoon / ikoon / icon / desktopikonen / etc.." heeft gebruikt dan welke variant ik in mijn zoekopdracht heb gebruikt :D

Evengoed bedankt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens op de wereld is het toch al 30-01-07?
Waar zijn die drivers nou? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:40:
[...]

dit zal wel bekend zijn, maar het kan nog mooier dus. Iconen selecteren door eromheen te draaien, ctrl ingedrukt houden en langzaam scrollen met scrollknop, dan kan je behoorlijk fijngevoelig grootte instellen. Ik zelf zet eerst op klassieke grootte, en dan 1 scrolletje groter, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een ervaring te delen!

Mijn The Longest Journey (adventure) game doet t niet, kapt ermee na het funcom intro filmpje met een game.exe runtime error, bah!
Tot nu toe werkt alles vrij goed, behalve dat op mij windows verkenner en het configuratiescherm (klassieke weergave) nogal rommelig overkomen, maargoed, dat lijkt me niet onoverkombaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:55:
ATI heeft ze gereleased:

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1562

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:17
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:55:
Het gaat niet om de Australische tijd maar om de amerikaanse tijd :P daar is het nog geen 12 uur maar pas middag/vroeg in de avond. Bovendien betwijfel ik of die mensen van nVidia/ATi/$merkX om 12 PM nog op hun werk zitten om wat drivers op internet te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even dicht voor onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

En terug open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Bill is nu Vista aan het lanceren: http://www.microsoft.com/...t_svl=20049a&mg_id=20049b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
ja, geluid staat lichtelijk zacht daaro? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 07:28

inXs

known as inXs

Op mijn werk wordt ook vista besteld nu, voor mij betekend dit dat ik op mijn werk op mijn PC vista krijg, maar er zit tevens een licentie bij die het mogelijk maakt om ook vista met diezelfde key te installeren op je laptop (aangezien je normaal toch maar 1 tegelijk gebruikt).. Nu is alleen mijn vraag, ik heb een studenten adobe CS2 versie een AutoCaD 2007, werken deze gewoon onder vista zoals het hoort? Of moet ik hier allerlei omwegen voor maken?

Of is het gewoon een kwestie van DVD erin van vista, laten installeren en dan werkt het weer?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Sjah schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:01:
ja, geluid staat lichtelijk zacht daaro? |:(
En opeens was het geluid wat harder :X :P
Wat hakkelt die Bill Gates trouwens zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:59

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik heb de Vista driver van me 7800 GTX al twee dagen geleden gedownload hoor. Ik weet niet hoe mensen erop komen dat die nog niet uit is 8)7 ( via de officele site van www.nvidia.com )

alhoewel hij nu down is >:)

[ Voor 23% gewijzigd door yassine op 29-01-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Rond 18:45 uur vandaag werd bij Een Vandaag op Nederland 1 aandacht geschonken aan Windows Vista. Je kunt het fragment hier bekijken. :)

Edit:
inXs schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:01:
Nu is alleen mijn vraag, ik heb een studenten adobe CS2 versie een AutoCaD 2007, werken deze gewoon onder vista zoals het hoort? Of moet ik hier allerlei omwegen voor maken?

Of is het gewoon een kwestie van DVD erin van vista, laten installeren en dan werkt het weer?
Hier staat een compatibility list... en daar staan ze beide in. Het zou dus zo moeten werken als het hoort. :)

[ Voor 58% gewijzigd door Barca op 29-01-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:03:
[...]

En opeens was het geluid wat harder :X :P
Wat hakkelt die Bill Gates trouwens zeg :)
Anders nu dan :(

Die nieuwe dreamscene :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[filosofiemode] dat dreamscene, tjonge dan ga je wel erg in je pc leven, als je de zon niet meer buiten ziet opgaan , maar op je scherm.

Gggrrr, kutgeluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De updates en gadgets en extra`s zijn uit!!!!!!!!!!!!

edit:

159mb aan updates :S

[ Voor 54% gewijzigd door DaannO op 29-01-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:20:

edit:

Wat houden de updates in? Nog leuke dingen erbij :) :) :9~

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

"The WOW starts now!" :')
Hebben ze eigenlijk nog wat aan driver-support gedaan sinds de RTM uit was?

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
wontcachme schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:26:
[...]

Texas hold em poker en nog een paar andere dingen. Ik zal zo een screen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmm heb alleen de usual updates en definitions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:32:
mmmmm heb alleen de usual updates en definitions?
Welke versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
De updates, het zijn nog niet alle, maar ik moet nog ff mn comp herstarten en dat doen we nog maar niet. :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cea780ba42c5f797f4e6a5fc49007f3/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die videopresentatie op dit moment, met die families, wat genant, wat ZOET :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Sjah schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:36:
Die videopresentatie op dit moment, met die families, wat genant, wat ZOET :X
Idd, maar hebben ze heel timesquare afgehuurd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 30-09 08:34
Het is bijna zover, ben benieuwd of er morgen mensen voor de winkel staan voor dit spul.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

niet te zuinig die release overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:20:

edit:

Als ik de updades probeer te installeren krijg ik een error code: 8007000b

Ik gebruik de Vista Ultimate RTM build (legaal voor het geval jullie hierover beginnen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:40:
[...]

Ik gebruik de Vista Ultimate RTM build (legaal voor het geval jullie hierover beginnen!).
Same here

Ik zie alleen al geen updates staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:38:
Idd, maar hebben ze heel timesquare afgehuurd?!
Idd bizar dat aantal schermen wat ze gehuurd hebben 8)7

Dat uitreiken van die DVDs aan die vicepresidents van al die reusachtige bedrijven vond ik ook niet echt sprankelend eigenlijk, ze hadden het beter bij dat filmpje alleen kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:40:
[...]

De server is gewoon down. :)

En wie zijn die gasten die aan het praten zijn. :?

[ Voor 7% gewijzigd door DaannO op 29-01-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

blup schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:39:
Het is bijna zover, ben benieuwd of er morgen mensen voor de winkel staan voor dit spul.. ;)
Ik wel waarschijnlijk. Ga morge een nieuwe laptop kopen (hp dv9085) en dan maar gelijk home premium OEM erbij waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nu een stuk of 15 taalpakketten binenn :(
Binnenhalen gaat toch gewoon via winupdate? of ben ik nu gek?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 06-10 22:30
Dit is wel raar :S

Je hoort ze praten maar je ziet een band :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik ga maar even mn comp herstarten, kan ik ondertussen pokeren terwijl ze slap aan het lullen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Laatst online: 06-10 22:30
En toen sprong ie ineens over tijdens het praten naar muziek ? :P

En iets mis met camera ? |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Nano2009 op 29-01-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 15:07
wontcachme schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:26:
[...]

k ga maar even switchen, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk pokeren wil ik ook wel, net als dreamscene....maar op de een of andere manier heb ik alleen maar de gewone updates bij mijn updates staan (windows Ultimate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here, enkel de gewone Updates nog. Maar kan nog komen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:02:
Same here, enkel de gewone Updates nog. Maar kan nog komen toch.
Ik zoek ff rond of er een soort willekeur is in het afgeven van de updates.
Draai de NL versie 32 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:55:
Leuk pokeren wil ik ook wel, net als dreamscene....maar op de een of andere manier heb ik alleen maar de gewone updates bij mijn updates staan (windows Ultimate)
Poker heb ik net gespeeld, echter is de rest nog niet beschikbaar. Ik gok dat er nu ongeveer 100.000 mensen tegelijk aan het proberen zijn alles binnen te halen. ;)

Viel her overgins iemand op dat de sidebar er in de presentatie anders uit zag? Uit een geheel ipv doorzichtig. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is goed ik ook Ultimate 32bits NL.

Of zou je Vista exemplaar ook geregistreerd moeten zijn? Ik heb de mijne nog niet officieel geregistreerd, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:04:
Ja is goed ik ook Ultimate 32bits NL.

Of zou je Vista exemplaar ook geregistreerd moeten zijn? Ik heb de mijne nog niet officieel geregistreerd, vandaar.
Mijnus is gewoon geregistreerd, alles werkt behalve de updates waar de anderen het over hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

De updates, zo te zien zit er dus ook een Dutch language pack bij :)

Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/updates1_small.png
Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/updates2_small.png
Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/updates3_small.png

[ Voor 16% gewijzigd door elevator op 30-01-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ik ben nu geheel de draad kwijt in licensies en versies van vista. Vandaag ga ik een laptop kopen en daarbij zit een upgradebon. Die moet ik invullen en 20 dollar dokken, maar dat gaat al niet want ik heb geen visa card. Dus koop ik bij de laptop een vista OEM.

Als ik dan later besluit toch de upgradecoupon te activeren, krijg ik dan een dvd met een OEM versie thuis gestuurd of een dvd met de upgrade? Met de upgrade moet ik namelijk eerst steeds xp installeren en dan vista pas.

Is het trouwens mogelijk om eerst op de nieuwe laptop te werken gewoon met XP en de OEM ,die ik los koop, te installeren op een andere pc? Waarschijnlijk wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:10:

[afbeelding]
en
[afbeelding]
AHA de us versie dus.....
In de nederlandse zit geen nl taalpack en niet de ultimate extras
Waarschijnlijk nog niet uit in NL uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Is het normaal in vista als je de Aero Glass aan hebt en dan een windows maximized, dat de transparante effect van de startbalk weggaat? als ik NIET maximize is die transparant en zowel dan word die solid zwart achtig

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

[afbeelding]
en
[afbeelding]
Idd, het duurde bij mij 20 min om de dutch lang de installeren. Heb het maar even gedaan, ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93a4ca3836259fb4bfae3001984105cd/thumb.jpg
Tiduz schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:26:
Is het normaal in vista als je de Aero Glass aan hebt en dan een windows maximized, dat de transparante effect van de startbalk weggaat? als ik NIET maximize is die transparant en zowel dan word die solid zwart achtig
Klopt idd. :)

Ik denk dat de rest van de updates morgen zal vrij komen en later deze week. Anders kunnen de servers het niet aan. Maar is niemand die nieuwe sidebar opgevallen?

[ Voor 30% gewijzigd door DaannO op 30-01-2007 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

DaannO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:26:
Idd, het duurde bij mij 20 min om de dutch lang de installeren. Heb het maar even gedaan, ziet er zo uit:
[afbeelding]
Hmm, misschien was het dan geen goed idee om gewoon blind alles aan te klikken en maar te laten downloaden? :+

Naja, ik zie het morgen wel - altijd handig voor de screenshot topics :)

Btw - de Windows homepage is ook redesigned: http://www.microsoft.com/windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elevator schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:29:
[...]

Hmm, misschien was het dan geen goed idee om gewoon blind alles aan te klikken en maar te laten downloaden? :+

Naja, ik zie het morgen wel - altijd handig voor de screenshot topics :)

Btw - de Windows homepage is ook redesigned: http://www.microsoft.com/windows
De gadget site heeft ook een update *O*

http://vista.gallery.micr...ta/SideBar.aspx?mkt=nl-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok, nu ben ik even in de war. Is het dus altijd mogelijk om je Vista Ultimate versie in een andere taal te veranderen? Ik was in de veronderstelling dat dat extra zou kosten.
(Dan zou ik dus de goedkopere NL versie nemen ipv de EN versie.)

[ Voor 5% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-01-2007 00:39 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een zogenaamde MUI pack is het altijd gratis om te veranderen van taal.
Ik denk dat dit ook bij vista zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Kreeg net van een collega een SMS, die heeft net bij de officiele NL release party van Microsoft gewoon Windows Ultimate NL gekregen, een 2GB USB Readyboost ready stick en vele andere goodies..... :( Ik dus flink balen dat ik zijn baan niet heb :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
--MeAngry-- schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:39:
[...]

Ok, nu ben ik even in de war. Is het dus altijd mogelijk om je Vista Ultimate versie in een andere taal te veranderen? Ik was in de veronderstelling dat dat extra zou kosten.
(Dan zou ik dus de goedkopere NL versie nemen ipv de EN versie.)
Klopt idd, echter weet ik niet of de Nederlanders ook de ENG krijgen? Kan iemand dit bevestigen, want anders ga ik idd voor de Nederlandse versie en dan mik ik engelse erop. :)
Tekn0z schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:40:
Kreeg net van een collega een SMS, die heeft net bij de officiele NL release party van Microsoft gewoon Windows Ultimate NL gekregen, een 2GB USB Readyboost ready stick en vele andere goodies..... :( Ik dus flink balen dat ik zijn baan niet heb :)
Shit, ben ook niet gegaan. :(

[ Voor 26% gewijzigd door DaannO op 30-01-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Laatst online: 13:59

yassine

Nothing to it but to do it!

Afbeeldingslocatie: http://i136.photobucket.com/albums/q185/Yassine_album/vsita.jpg
Ik krijg alleen taalpakketten te zien, geeen poker :| Heb wel al daarvoor een beveilgingsupdate gedaan maar niet de updates gekregen die ik in dat screentje zie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:40:
[...]

Klopt idd, echter weet ik niet of de Nederlanders ook de ENG krijgen? Kan iemand dit bevestigen, want anders ga ik idd voor de Nederlandse versie en dan mik ik engelse erop. :)

[...]

Shit, ben ook niet gegaan. :(
Jep hier de engelse ook tussen de updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:26:
[...]

[afbeelding]

[...]

Klopt idd. :)

Ik denk dat de rest van de updates morgen zal vrij komen en later deze week. Anders kunnen de servers het niet aan. Maar is niemand die nieuwe sidebar opgevallen?
Ach ja die Ultimate Xtra's zullen vanzelf wel binnen komen rollen hoor.
Vraagje: waar heb jij die memory gadget vandaan? Diegene die je geheugen gebruik laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:18

mrsar

waar een sar is,is een wodka

D3nnis, was gezellig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 30-01-2007 01:22 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja hoor?! Kreeg iedereen dat, of alleen hij vanwege zijn baan, of is er geloot? Als iedereen het kreeg word ik hier helemaal gek, woon er op een half uur vanaf met de tram. :o

Even spammen: http://informatique.nl/ tot 8 uur morgenochtend met 10% korting bestellen, plus usb stikkie erbij.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 30-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:44:
[...]

Jep hier de engelse ook tussen de updates
* --MeAngry-- heeft een bestelling voor de NLse Vista Ultimate geplaatst :P

In principe zou ik kunnen volstaan met Home Premium, maar ik ben erg benieuwd naar alle andere extra's die nog gaan komen. En de standaard MUI vind ik een grote plus. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

er zijn btw nieuwe ati drivers \o/ :P is ff uitproberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:51:
[...]

ik kom er net vandaan en in mijn tas zat echt geen licentie,oftewel bull-shit,zat wel 2 gig usb readyboost stick in :P

D3nnis, was gezellig ;)
Eh mrsar ik vind het dan heel vervelend om je dit te vertellen :X maar bij mij zat er EN een 2gb usb readyboost stick in EN een ultimate retail \o/

het was btw idd gezellig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 15:07
D3NN1S schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:14:
[...]

Eh mrsar ik vind het dan heel vervelend om je dit te vertellen :X maar bij mij zat er EN een 2gb usb readyboost stick in EN een ultimate retail \o/

Foto's dan maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
morgen avond dan maar! eerst slapen en morgen werken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrsar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:10:
Net gedaan: stukkie meer ondersteuning en opengl werkt nu naar behoren

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

D3NN1S schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:14:
[...]

da's kut...ff emailen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:23:
[...]

da's kut...ff emailen dan maar
mwjaah idd :?

ik heb een vista ultimate retail, zo een 2 gb usb stick, 2 pennen, een sticker en een beker gekregen in elk geval... :)
edit:

oh en een stuiterbal! :P

[ Voor 6% gewijzigd door D3NN1S op 30-01-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:20
jeuj net terug, en idd zoals hierboven al vermeld, zowel een 2GB stick ALS een officiele Vista Ultimate \o/

das een leuk einde van de avond :P

[edit]
vergeet de productguide niet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Jaguar645 op 30-01-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrisson
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-01-2021
Ultimate extra's heeft nu een update, Texas hold em poker.
Voor de liefhebbers is dit een extraatje.
Paar potjes gespeeld en ziet er goed uit.
Installeren dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

mrsar schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:10:
En de NVIDIA site ligt plat :'(
Achja, wie gaat er ook om half 2 's nachts op nieuwe drivers controleren :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
YEaaah.....ik ben net thuis van de launchparty. en jahoor WINDOWS VISTA ULTIMATE DVD...EN een 2Gb Sandisk USB Stick (foto's volgen zo)

[ Voor 54% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 01:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.