[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.376 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:32:
[...]

Leuke pc heb je. Wil je hem ruilen? Ik heb een 486DX100 met maar liefst 8MB intern geheugen en een 200MB harde schijf. Goed aanbod of niet. ;)
't is zelfs een laptop.

[Patsmodus]
Ik heb er zelfs 2 :) 1x 15.4 breedbeeld 1x 12.1 inch (1.3 kilo).
[/patsmodus]

Beide hebben zelfde specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16

Apoca

Array Technology Industry

@ PWM

Dus onder Vista 32Bit zal ik nooit de volle 4096MB te zien krijgen als ik het nu goed begrijp. Nu is dit geen mega ramp omdat de niet zichtbare MB's zover ik heb gelezen wel als een soort cache voor het systeem zullen worden ingezet, toch :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Phydomir

Dennis

Vanmiddag krijgen wij hier (op mijn werk, PC winkel) Vista Ultimate DSP pakketen binnen. Klopt het dat deze nu ook de 32 en 64 bits versie in zich hebben.

Lees hier dat mensen de 64 bits versie hebben draaien en eigenlijk vrijwel geen problemen hebben met programma's en drivers. Dan wordt het nog wel intressant om toch de 64 bits versie te installeren, gezien mij specs.

Oh, en iemand een idee of Nvidia nog met nforce4 intel sli edition drivers gaat komen, of mag ik het met de rc1 drivers gaan doen de 1e tijd?

Specs:
Intel Core 2 duo 6600 (loopt op 2.9ghz)
2GB ddr800
Asus p5n32 SLI SE deluxe
Geforce 9750GX2

[ Voor 12% gewijzigd door Phydomir op 29-01-2007 12:24 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Apoca schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:01:
@ PWM

Dus onder Vista 32Bit zal ik nooit de volle 4096MB te zien krijgen als ik het nu goed begrijp. Nu is dit geen mega ramp omdat de niet zichtbare MB's zover ik heb gelezen wel als een soort cache voor het systeem zullen worden ingezet, toch :?
Onder 64 bit ook niet.
Ik krijg maar iets van 3,33 gb van me 4 gb te zien onder vista ultimate 64 bit.

MVG, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hopelijk krijg ik vandaag m'n Vista Ultimate retail pakketje binnen... *bounce* Sta erg te popelen om er (legaal) mee aan de slag te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Peter_italia schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:25:
Onder 64 bit ook niet.
Das toch wel apart. Een 64-bit OS moet dat met gemak aan kunnen spreken. Dus daar klopt misschien iets anders niet. Misschien een BIOS issue?

Het klopt wel dat 32-bit Vista geen gebruik van 4 GB ram kan maken, maar hooguit 3,5 GB. Volgens mij wordt die laatste 0,5 GB ook écht niet gebruikt, want Vista kan het überhaupt niet addresseren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:33:
Hopelijk krijg ik vandaag m'n Vista Ultimate retail pakketje binnen... *bounce* Sta erg te popelen om er (legaal) mee aan de slag te gaan!
Die van mij is nog niet verzonden. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:34:
[...]

Das toch wel apart. Een 64-bit OS moet dat met gemak aan kunnen spreken. Dus daar klopt misschien iets anders niet. Misschien een BIOS issue?

Het klopt wel dat 32-bit Vista geen gebruik van 4 GB ram kan maken, maar hooguit 3,5 GB. Volgens mij wordt die laatste 0,5 GB ook écht niet gebruikt, want Vista kan het überhaupt niet addresseren. :)
Moet je dan niet zo'n "memory remap" optie in je bios aanzetten, die de adressen voor PCI/IO boven de 4GB grens "mapped", zodat je met vista 64 wel zo veel mogenlijk kan aanspreken.

Je hebt dus enerzijds het probleem van het OS, dat als het 32bit is gewoon niet meer dan 4GB kan adresseren, en anderzijds PCI/IO wat geheugen claimed, en wat je tegewoordig boven de 4GB kan remappen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

D3NN1S schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:58:
Gaan er morgen nog mensen naar die lanch party in amsterdam? :?
En is er willicht iemand die daar nog een uitnodiging voor heeft liggen die niet gaat ofzo?
Ik wil eigenlijk wel graag maar de inschrijftermijn is verstreken ;(
ik ga erheen met collega :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Peter_italia schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Onder 64 bit ook niet.

MVG, Peter
Ik krijg netjes 4096mb te zien in Vista 64-bit.

Heb je toevallig een videokaart die van je geheugen snoept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:38:
[...]

Die van mij is nog niet verzonden. :'(
Ik heb 'm (in een gekke bui) besteld bij overclockers.co.uk en gekozen voor delivery op maandag. Hopelijk maken ze dat waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:46:
[...]

Ik heb 'm (in een gekke bui) besteld bij overclockers.co.uk en gekozen voor delivery op maandag. Hopelijk maken ze dat waar!
Aha, je hebt dus een UK-versie. Ik heb de Nederlandse versie bij Azerty besteld. Kostte een stuk minder dan bij andere zaken die het voor ver boven de €500,- verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik heb iets tegen Nederlandse OS-en, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:54:
Ik heb iets tegen Nederlandse OS-en, vandaar.
Ik kan prima omgaan met Engelse OS-en want ik heb zowel Beta2, RC1 en RC2 in het Engels op mijn pc gehad. Toch vind ik Nederlandse OS-en wat makkelijker omdat het voor mij minder inspanning kost om dingen te vinden.
Soms vind ik de Nederlandse namen voor applicaties wat vreemd klinken. Zoals bijvoorbeeld beveiligingscentrum of engelse woorden die ze vernederlandsen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:56:
[...]

Ik kan prima omgaan met Engelse OS-en want ik heb zowel Beta2, RC1 en RC2 in het Engels op mijn pc gehad. Toch vind ik Nederlandse OS-en wat makkelijker omdat het voor mij minder inspanning kost om dingen te vinden.
Ieder zijn ding hoor. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

maratropa schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:40:
[...]

Moet je dan niet zo'n "memory remap" optie in je bios aanzetten, die de adressen voor PCI/IO boven de 4GB grens "mapped", zodat je met vista 64 wel zo veel mogenlijk kan aanspreken.

Je hebt dus enerzijds het probleem van het OS, dat als het 32bit is gewoon niet meer dan 4GB kan adresseren, en anderzijds PCI/IO wat geheugen claimed, en wat je tegewoordig boven de 4GB kan remappen.
Als ik zo even rondgoogle zie ik dat "memory remap" alleen zorgt dat je BIOS alle GB's ziet. Een 32-bit Windows kan echter nog steeds niet boven de 3,5 GB gebruiken/addresseren. Dit komt gewoon door het feit dat Windows met 32-bit addressen werkt en niet gemaakt is voor zoveel geheugen en het dus ook niet kan gebruiken.

"Memory remap" is eigenlijk alleen nodig als je dus een 64-bit OS draait, zodat het OS alles te zien krijgt. Je kunt daarmee er niet voor zorgen dat Windows ook daadwerkelijk al het geheugen wat hij vindt kan gebruiken. Ook logisch, anders zou het dus nooit nodig zijn om een 64-bit OS te installeren :)
edit:

Ik had je wat verkeerd begrepen, ik dacht dat je zei dat remap ervoor zorgde dat 32-bit Windows met meer dan 4GB om kan gaan. Maar dat bedoelde je niet :P Dus als deze reactie ietwat vaag overkomt, never mind ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 29-01-2007 13:01 . Reden: verkeerd begrepen :X ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd wat jij de voordelen vindt van een Engelstalig OS tov een Nederlandstalig OS. Kun je dat een beetje uitleggen?

Ik heb zojuist even op de volgende website gekeken:
http://www.microsoft.com/...3/ordermedia/default.mspx
Wat blijkt is dat je een creditcard nodig hebt om de 64-bit versie te bestellen. Die heb ik dus niet en dan is het nog een geluk dat ik Ultimate heb besteld waarbij de 64 bit alsnog is meegeleverd. ik kan dit niet begrijpen. In de VS heeft iedereen 1 of meerdere creditcards terwijl het in Europa helemaal geen gemeengoed is. Waarom gebruiken ze geen overschrijvingsmogelijkheid. Op deze manier maak je het voor iedereen zonder creditcard of Ultimate versie onmogelijk om aan de 64-bit versie te komen. Tenzij ze het als download aan gaan bieden zodat je het zelf kunt branden.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:59:
[...]

Als ik zo even rondgoogle zie ik dat "memory remap" alleen zorgt dat je BIOS alle GB's ziet. Een 32-bit Windows kan echter nog steeds niet boven de 3,5 GB gebruiken/addresseren. Dit komt gewoon door het feit dat Windows met 32-bit addressen werkt en niet gemaakt is voor zoveel geheugen en het dus ook niet kan gebruiken.

"Memory remap" is eigenlijk alleen nodig als je dus een 64-bit OS draait, zodat het OS alles te zien krijgt. Je kunt daarmee er niet voor zorgen dat Windows ook daadwerkelijk al het geheugen wat hij vindt kan gebruiken. Ook logisch, anders zou het dus nooit nodig zijn om een 64-bit OS te installeren :)
edit:

Ik had je wat verkeerd begrepen, ik dacht dat je zei dat remap ervoor zorgde dat 32-bit Windows met meer dan 4GB om kan gaan. Maar dat bedoelde je niet :P Dus als deze reactie ietwat vaag overkomt, never mind ;)
Dat bedoelde ik dus, we zitten op 1 lijn ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:00:
[...]

Ik ben benieuwd wat jij de voordelen vindt van een Engelstalig OS tov een Nederlandstalig OS. Kun je dat een beetje uitleggen?
Hm, 't is ook een beetje een gevoelskwestie. Ik vind Nederlandse versies altijd wat geforceerd en net niet. Daarnaast is vakliteratuur en cursussen vaak gebaseerd op Engelstalige versie en gebruik ik beroepsmatig ook alleen Engelstalige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:04:
[...]

Hm, 't is ook een beetje een gevoelskwestie. Ik vind Nederlandse versies altijd wat geforceerd en net niet. Daarnaast is vakliteratuur en cursussen vaak gebaseerd op Engelstalige versie en gebruik ik beroepsmatig ook alleen Engelstalige versies.
Daar heb je op zich wel een goed argument mee. Vaak als ik een probleem tegenkom wordt het in het Engels uitgelegd. dan moet ik dus het Nederlandse equivalent vinden voor die woorden. Security Centre = beveiligingscentrum etc. Dat kan soms lastig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Ik moet hem nog bestellen zit te denken of ik een upgrade moet gaan halen of een retail versie voor maar 100 euro meer ofzo das niet boeiend wil iig geen gezeik hebben hiermee met ms maja zie het nog wel

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Servor schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:04:
[...]

Hm, 't is ook een beetje een gevoelskwestie.
Voor mij ook. Ik vind Engels gewoon prettiger staan in alle software. Bovendien krijg je als je een Nederlandse windows draait uiteindelijk toch een mix van Engels en Nederlands, omdat veel software niet vertaald is (of brak) naar Nederlands. Doe dan meteen alles maar Engels.

Als laatste zijn Engelse producten eerder beschikbaar omdat de vertaling op zich laat wachten (denk bijv. aan service packs etc)
fingerhead schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:07:
Ik moet hem nog bestellen zit te denken of ik een upgrade moet gaan halen of een retail versie voor maar 100 euro meer ofzo das niet boeiend wil iig geen gezeik hebben hiermee met ms maja zie het nog wel
Ik post de link maar even, kan wellicht van belang zijn ;)

nieuws: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie

[ Voor 32% gewijzigd door Benotti op 29-01-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:27:
Voor mij ook. Ik vind Engels gewoon prettiger staan in alle software. Bovendien krijg je als je een Nederlandse windows draait uiteindelijk toch een mix van Engels en Nederlands, omdat veel software niet vertaald is (of brak) naar Nederlands. Doe dan meteen alles maar Engels.

Als laatste zijn Engelse producten eerder beschikbaar omdat de vertaling op zich laat wachten (denk bijv. aan service packs etc)
Ik vind de Nederlandse vertalingen heel goed. Het is gewoon geschreven in goed Algemeen Nederlands volgens de juiste spelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ik pak gewoon meestal engelse versie, en smijt er een taalpakket tegenan zodat als iemand NL wil, ie NL kan krijgen, verder kan je als je engelse hebt, elke taal installeren, of da nu hindi, of zwahili's is, je ken ze allemaal per gebruiker instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand met een Business versie na kunnen gaan of bitlocker aanwezig is?

Naar aanleiding van dit:http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/footnotes.mspx

Heb hem nu niet meer geinstalleerd staan maar was me toen niet opgevalen dat ie er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die zit enkel in Ultimate & Enterprise.
Niet in de business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18
Stel je hebt een familiecomputer met verschillende user accounts, is het dan mogelijk om per user een verschillend taalpakket te gebruiken?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:34

xiD

12345

misschien handig plaatje voor in de OP?

Afbeeldingslocatie: http://www.onlyprojects.net/images/vista.jpg

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:31:
[...]

Ik vind de Nederlandse vertalingen heel goed. Het is gewoon geschreven in goed Algemeen Nederlands volgens de juiste spelling.
Bij Windows wel ja. Maar ik gebruik liever al mijn software in dezelfde taal en daarnaast is het dus ook een gevoelskwestie. Ik vind Engels gewoon prettiger voor mijn software :)

Anyway, de enige reden die ik zo kan bedenken om niet over te stappen op Windows Vista, is game performance. Zijn er hier personen die al eea vergeleken hebben, of misschien goede reviews hebben gezien op internet. ff snel googlen op "xp vista game performance" levert niet al te veel op :+

Ik heb een amd 3200+ (64bit), 1gb ram en een gf6800 ultra en ga voorlopig niet upgraden. Een tijd terug heb ik Vista kortstondig gedraaid, maar heb toen alleen pes6 geprobeerd. Die haperde al een beetje onder Vista, beloofd niet veel goeds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat externe bureaublad wat houdt dat nu in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

x1dje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:10:
Leuk plaatje :) Zelf gemaakt? Heb er alleen één vraag bij. Waarom zit spraakherkenning bij geen enkele Vista versie? Het lijkt me vreemd dat dat alleen aan Enterprise voorbehouden is. Dat klopt volgens mij dus niet. Overigens heb ik op mijn Business dacht ik wel spraakherkenning :) Zal vanavond even kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:16:
Dat externe bureaublad wat houdt dat nu in?
Verbinden vanaf buitenaf met jouw computer via Remote Desktop. Dat is al ingebouwd vanaf Windows XP. Het verschil zit em erin dat sommige versies niet verbindingen kunnen accepteren zoals XP Home dat ook niet kon. Vanaf Business wordt dat dus wel ondersteunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Benotti schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:13:
[...]
Ik heb een amd 3200+ (64bit), 1gb ram en een gf6800 ultra en ga voorlopig niet upgraden. Een tijd terug heb ik Vista kortstondig gedraaid, maar heb toen alleen pes6 geprobeerd. Die haperde al een beetje onder Vista, beloofd niet veel goeds 8)7
Maar dat ligt aan de drivers, ik neem aan dat de komende dagen de finals wel uitkomen, voor zover ze er al niet zijn. Die zullen ongeveer even goed presteren als onder XP. Verder is de totale performance van de RTM zoveel beter dan de beta's/rc's dat ik niet inzie waarom games langzamer zouden draaien dan onder XP.

* Hoedje heeft een Wii :P

[afbeelding]
Een beetje jammer dat Enterprise mist, mét zou het echt compleet zijn :P
wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:19:
[...]

Leuk plaatje :) Zelf gemaakt? Heb er alleen één vraag bij. Waarom zit spraakherkenning bij geen enkele Vista versie? Het lijkt me vreemd dat dat alleen aan Enterprise voorbehouden is. Dat klopt volgens mij dus niet. Overigens heb ik op mijn Business dacht ik wel spraakherkenning :) Zal vanavond even kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Er is nog geen NL versie van spraakherkenning, ik denk dat dat de reden is.

Als ik dan toch bezig ben. Ik heb inmiddels de RTM van Vista geinstalleerd, voorlopig zonder code. Maar het is wel vreemd dat Winrar het nu ineens niet goed meer doet. Onder RC2 was er geen enkel probleem... ik hoop dat ze dat snel fixen. Verder valt me op dat het allemaal een heel stuk soepeler draait, ik had eerlijk gezegd niet zo'n groot verschil verwacht.

[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2007 14:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

[...]

Nee kreeg ik vandaag van een leverancier gemailt, ben zelf niet zo creatief ;) . Spraakherkenning zit er wel in maar de Nederlandse taal wordt niet ondersteund, volgens mij, daarom een nee.
Hoedje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:20:

[...]

Een beetje jammer dat Enterprise mist, mét zou het echt compleet zijn :P
Dan wordt hij te breed voor het forum :D

[ Voor 18% gewijzigd door xiD op 29-01-2007 14:24 ]

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

[...]

Ik draai hier business, met spraakherkenning, dus dat klopt niet helemaal idd :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
[...]

Maar dat ligt aan de drivers, ik neem aan dat de komende dagen de finals wel uitkomen, voor zover ze er al niet zijn. Die zullen ongeveer even goed presteren als onder XP. Verder is de totale performance van de RTM zoveel beter dan de beta's/rc's dat ik niet inzie waarom games langzamer zouden draaien dan onder XP.
Dat klinkt al wat positiever. Dan zal ik, wanneer de drivers zijn uitgekomen, daarna wel weer ff meningen peilen :)

Overigens heb ik de beta's en rc's niet gedraaid, alleen de RTM een tijd geleden kortstonding :P

[ Voor 8% gewijzigd door Benotti op 29-01-2007 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Ja heb ik ook maarja dat zeg ik heb liever geen gezeik en dat xp eerst installen en daarover vista bevalt me niet echt. zodoende. ik dan miss nog wel de retail wilt hebben.

En bij die vergelijking zit het extern bureaublad wat kan ik me daar bij voorstellen?

[ Voor 7% gewijzigd door fingerhead op 29-01-2007 14:27 ]

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 00:34
Computer Collectief verkoopt "pc DVD-ROM UPGRADE Microsoft Windows Vista Home Premium EN (ook NL) - ACADEMIC: 95,-". MS gebeld, er vindt verder geen controle plaats. Dus iedereen is nu student en/of leraar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Duidelijk :) Echter hoort dat eigenlijk niet bij de verschillen tussen de verschillende versies, aangezien je nu dus overal een 'Nee' hebt staan. Het is wel een verschil tussen de Engelse en Nederlandse versies maar dat is iets anders. Begrijp je wat ik bedoel?
Een oplossing is om wél spraakherkenning goed te vermelden maar met een * aan te geven dat het (bij een Nederlandse Vista) alleen Engelse spraakherkenning betreft.

Overigens zou het inderdaad mooi zijn óok Enterprise te vermelden. Dan kan het plaatje zo rechtstreeks naar de FAQ toe.
Oeps, je hebt het niet zelf gemaakt 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 29-01-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rixster schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:26:
Computer Collectief verkoopt "pc DVD-ROM UPGRADE Microsoft Windows Vista Home Premium EN (ook NL) - ACADEMIC: 95,-". MS gebeld, er vindt verder geen controle plaats. Dus iedereen is nu student en/of leraar?
Staat wel een lekkere fout op die site van Computer Collectief, je kunt niet upgraden vanaf windows 2000. Enkel XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
fingerhead schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:26:
[...]

En bij die vergelijking zit het extern bureaublad wat kan ik me daar bij voorstellen?
Als jouw Vista versie dat ondersteund kan je dat aanzetten zodat jij op afstand die PC kan overnemen. Als er 'nee' bij staat betekend dat die Vista versie alleen de client heeft om andere computers over te nemen. In het Engels heet het Remote Desktop, zoek het eens op op Google als je meer wilt weten.

Overigens vind ik http://www.winsupersite.com/reviews/winvista_02.asp een stuk uitgebreider dan dat plaatje hierboven als het aankomt op de Vista versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 29-01-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD

xiD

12345

wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:28:
Duidelijk :) Echter hoort dat eigenlijk niet bij de verschillen tussen de verschillende versies, aangezien je nu dus overal een 'Nee' hebt staan. Het is wel een verschil tussen de Engelse en Nederlandse versies maar dat is iets anders. Begrijp je wat ik bedoel?
Een oplossing is om wél spraakherkenning goed te vermelden maar met een * aan te geven dat het (bij een Nederlandse Vista) alleen Engelse spraakherkenning betreft.

Overigens zou het inderdaad mooi zijn óok Enterprise te vermelden. Dan kan het plaatje zo rechtstreeks naar de FAQ toe.
Oeps, je hebt het niet zelf gemaakt 8)7
maar heb hem wel zelf aangepast :+
Er staat nu (NL) achter.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder valt me op dat het allemaal een heel stuk soepeler draait, ik had eerlijk gezegd niet zo'n groot verschil verwacht.
Komt omdat de debugcode eruit gehaald is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Staat wel een lekkere fout op die site van Computer Collectief, je kunt niet upgraden vanaf windows 2000. Enkel XP.
Ik zie overal dit staan:
Als u momenteel Windows XP of Windows 2000 bezit komt u in aanmerking voor een Vista-upgradeversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

x1dje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:39:
[...]

maar heb hem wel zelf aangepast :+
Er staat nu (NL) achter.
Netjes! :*)
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:30:
[...]

Sorry maar ze hebben wel gelijk:
Note that the requirement for clean installs does not mean that the user is required to purchase a full version of the operating system. XP Pro, XP Pro x64 and Windows 2000 users will still be able to purchase the "upgrade edition" of any version of Vista. They just won't be able to upgrade with their existing files and settings in place.

Users of Windows versions prior to 2000 will not be eligible for the upgrade version of Vista and must both purchase a full version and do a clean install.
bron 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 29-01-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02 19:54

[afbeelding]
Voor zover ik weet heeft de Business versie gewoon moviemaker hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

SignOff schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:46:
Voor zover ik weet heeft de Business versie gewoon moviemaker hoor..
Home Premium heeft inderdaad Windows DVD Maker, en Business heeft Windows Movie Maker High Definition :) Zie tabel onderaan link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
[...]

* Hoedje heeft een Wii :P

[...]
Nou, dat schijnen ze dus wel te doen, wel tot zo'n 30% performanceverlies maar liefst! Ergens in dit topic stond een link geloof ik naar een review.

Maybe bij mijn nieuwe computer toch maar een XP prof met mogelijkheid tot upgrade naar Vista...

edit: hier staat er wat over http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1969002,00.asp al is het wat ouder (ten tijde van RC2)

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 29-01-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixster
  • Laatst online: 07-09 00:34
Nog een weetje. Voor mensen met de Sitecom WL-171 NIC, Sitecom support mailde me terug dat er Vista drivers komen, maar wanneer is niet bekend.
Zelf geprobeerd en succesvol: de kaart is echter eenvoudig werkend krijgen met de drivers van de chipfabrikant (Ralink, RA61 drivers voor Vista).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat is nu de goedkoopste manier om aan vista te geraken als je niet in het onderwijs zit of een msdn subscriptie hebt? En best voor de 64 bit versie gaan als je een geschikte processor hebt, of zijn hier nog problemen mee?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de FP van Tweakers staat dat die policy m.b.t. upgraden is aangepast:

nieuws: Upgradeversie Vista vereist gevalideerde XP-installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Nou, dat schijnen ze dus wel te doen, wel tot zo'n 30% performanceverlies maar liefst! Ergens in dit topic stond een link geloof ik naar een review.

Maybe bij mijn nieuwe computer toch maar een XP prof met mogelijkheid tot upgrade naar Vista...

edit: hier staat er wat over http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1969002,00.asp al is het wat ouder (ten tijde van RC2)
Nogmaals, voor zover ik weet zijn van Ati en nVidea alleen nog maar beta drivers uit (van maanden) geleden. Dus dat zegt nog niet zoveel over de uiteindelijke prestaties.
Boeboe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:04:
Wat is nu de goedkoopste manier om aan vista te geraken als je niet in het onderwijs zit of een msdn subscriptie hebt? En best voor de 64 bit versie gaan als je een geschikte processor hebt, of zijn hier nog problemen mee?
Voor de meeste mensen is 32 bit veel geschikter (daar zijn verschillende topics over) en de goedkoopste manier om er aan te komen is middels een OEM licensie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:57:
[...]

Dat hangt wel af van de specs van je computer hé :) Ik haal nu al in bijna alle games dezelfde frame rate als in XP. En de écht goede drivers van Nvidia moeten zelfs nog uitkomen...

Dus als je eventjes wacht, is dat verschil straks bijna wel weg hoor :) Verschil zal er logischerwijs altijd zijn, want het is een zwaarder OS. Van Windows 98se -> Windows XP was precies dezelfde verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Dat klopt, het zal allemaal nog wel flink uitkristaliseren.

Hier nog een weinig bemoedigende link:
http://www.xbitlabs.com/a...rformance-preview_11.html
Soms wel 50% minder performanca onder Vista

Ook gebaseerd op Vista Beta 2. Hopen maar dat dat allemaal beter is (wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Grote zucht...

Ik wordt eigenlijk helemaal gek van Vista. Ik heb sinds lange tijd weer blauwe schermen, de performance van een aantal programma's is beduidend lager, en last but not least krijg je in Vista enorme lappen tekst voor je kiezen. Tekst, tekst en nog eens tekst op m'n scherm. Met Vista slaat MS de plank volledig mis, IMO.

* _Christiaan_ gaat offline, migreert weer terug naar XP

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:09:
Dat klopt, het zal allemaal nog wel flink uitkristaliseren.

Hier nog een weinig bemoedigende link:
http://www.xbitlabs.com/a...rformance-preview_11.html
Soms wel 50% minder performanca onder Vista

Ook gebaseerd op Vista Beta 2. Hopen maar dat dat allemaal beter is (wordt)
tsja ik vindt dat niet echt gek met die brakkie wakkie drivers die er nu nog zijn. Wacht maar tot de WHQL drivers komen + het is een heel nieuw OS, het zal wat tijd kosten om de drivers te optimaliseren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ohhh vandaar! Dat verklaart een hoop :) Want het performanceverschil tussen RC2 en RTM is ongelooflijk. Logisch ook want zoals al eerder gezegd zit RC2 nog vol met debug code, wat echt een boel scheelt.

Laat ze dan eerst maar es een vergelijking op Vista RTM doen want hier hebben we natuurlijk niets aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zat net te zoeken hoe ik hibernate in Vista kon gebruiken en toen kwam ik op deze site: http://bloggingabout.net/...te-Mystery-Explained.aspx. Daarin wordt uitgelegd dat als je 'Sleep' doet bij het afsluiten dat ie de inhoud van het geheugen zowel op de schijf wegschrijft als in het geheugen laat staan (S3 powerstate geloof ik). Als je gewoon de stekker in de PC laat staat Vista bijna direct weer op je scherm als je de PC aanzet. En als je de stekker eruit hebt gehad (en het geheugen dus leeg is) dan gaat ie gewoon 'wakker worden' vanuit hibernate, wat iets langer duurt.

Ik vind dit wel een mooie feature :) In XP deed ik altijd het langzamere hibernate ipv. sleep, omdat bij stroomuitval je windows sessie weg is met de evt. nare gevolgen van dien. Maar de oplossing in Vista is het beste van 2 werelden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 29-01-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
_Christiaan_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:18:
Grote zucht...

Ik wordt eigenlijk helemaal gek van Vista. Ik heb sinds lange tijd weer blauwe schermen, de performance van een aantal programma's is beduidend lager, en last but not least krijg je in Vista enorme lappen tekst voor je kiezen. Tekst, tekst en nog eens tekst op m'n scherm. Met Vista slaat MS de plank volledig mis, IMO.

* _Christiaan_ gaat offline, migreert weer terug naar XP
Wat voor specs heb je? Blauwe schermen heb ik zelfs in de eerste beta niet gezien, wel een hoop andere dingen, daar niet van :P
Palomar schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:21:
Ik zat net te zoeken hoe ik hibernate in Vista kon gebruiken en toen kwam ik op deze site: http://bloggingabout.net/...te-Mystery-Explained.aspx. Daarin wordt uitgelegd dat als je 'Sleep' doet bij het afsluiten dat ie de inhoud van het geheugen zowel op de schijf wegschrijft als in het geheugen laat staan (S3 powerstate geloof ik). Als je gewoon de stekker in de PC laat staat Vista bijna direct weer op je scherm als je de PC aanzet. En als je de stekker eruit hebt gehad dan gaat ie gewoon 'wakker worden' vanuit hibernate, wat iets langer duurt.

Ik vind dit wel een mooie feature :) In XP deed ik altijd hibernate ipv. sleep, omdat bij stroomuitval je windows sessie weg is met de evt. nare gevolgen van dien. Maar de oplossing in VIsta is het bets evan 2 werelden :)
Idd ik zou alleen graag een oplossing willen zien waarbij je het standbylampje uit kan zetten. Dat knipperen is s'nachts niet echt ideaal. Daarnaast zou ik ook graag willen weten wat het verschil in stroomverbruik is...

[ Voor 47% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik heb hier een PC met 4 partities, XP32, XP64, een lege, en een data partitie. Als ik nu Vista op de lege zet, krijg ik dan mooi een item bij mijn bootmenu, of vermoord Vista het menuutje?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
Hoedje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:22:
[...]
Idd ik zou alleen graag een oplossing willen zien waarbij je het standbylampje uit kan zetten. Dat knipperen is s'nachts niet echt ideaal. Daarnaast zou ik ook graag willen weten wat het verschil in stroomverbruik is...
Ik dacht dat je ook kan instellen dat pc uit gaat bij het uitschakelen ipv in slaap stand zetten. Is gewoon optie die je ff om moet zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 08-09 06:16
Apoca schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:01:
@ PWM

Wat niet wordt gezien wordt ook niet gebruikt. Maar als ik je signature zo lees zou je ook de 64bits versie kunnen installeren.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
maxoss schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:29:
[...]

Ik dacht dat je ook kan instellen dat pc uit gaat bij het uitschakelen ipv in slaap stand zetten. Is gewoon optie die je ff om moet zetten :?
Dat heb ik ook aangepast, ik gebruik nu dus ook gewoon hibernate, maar ik natuurlijk liever de functionaliteit van de sleep stand. Dan start je PC toch net weer een stukje sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
maratropa schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:25:
Ik heb hier een PC met 4 partities, XP32, XP64, een lege, en een data partitie. Als ik nu Vista op de lege zet, krijg ik dan mooi een item bij mijn bootmenu, of vermoord Vista het menuutje?
dan krijg je NIET vista als boot optie d'r bij

maar

vista
other legacy OS's

als je dan legacy pakt krijg je dat andere menu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dutch2007 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:33:
[...]

dan krijg je NIET vista als boot optie d'r bij

maar

vista
other legacy OS's

als je dan legacy pakt krijg je dat andere menu ;-)
Ah das ook prima spanx!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Ik lees van verschillende mensen dat de performance in games in Vista bijna gelijk is aan die van XP. Zelf heb ik dat nog niet kunnen proberen aangezien mijn videokaart kapot is (ik heb een dual-boot met XP32 en Vista64 Ultimate).

Nu is mijn vraag; Heeft iemand het idee van het verschil in geheugen gebruik tijdens gamen? Ik zit in XP (redelijk schone install) namelijk in veel games aan het randje van swappen (ik speel graag met alles op high). Zou iemand in wat games het verschil een beetje kunnen monitor'en, of weet iemand dit uit zijn hoofd?

bvd :)

[ Voor 0% gewijzigd door Avalaxy op 29-01-2007 15:43 . Reden: systeem erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Benotti schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:27:
Ik draai om die reden eigenlijk al sinds Windows 3.11 en DOS 6.x uitsluitend in het Engels. Er zaten sowieso een paar hele kromme vertaal fouten in Windows 3.11, en ik kon maar niet wennen aan dat Nederlandse "snelkoppeling" onder Windows 95. 8)7

En je krijgt dan inderdaad bij veel programma's meldingen als:

"Press Cancel to abort the operation" [Annuleren].

8)7
Tegenwoordig speelt dat inderdaad ook weer meer mee inderdaad, toen ik voor de Engelse taal koos bestond Windows Update nog niet, en er waren ook geen Service Packs voor Windows 3.11 ;)

Overigens is Tweakers.net zelf ook zo'n opeen geraapte verzameling tussen Engels en Nederlands.... terwijl ik dit tik zie ik de button "Check Images" naast "Bekijk Bericht" staan. ;)

Tis maar wat je handig vind verder.... persoonlijk zie ik liever 1 taal in mijn Windows staan, en omdat de talloze geinstalleerde programma's die niet geleverd worden in de Nederlandse taal (of.... en dat speelt ook een grote rol, niet illegaal te vinden zijn in de Nederlandse taal) wordt de Nederlandse versie van Windows al gauw een zooitje met Engels en Nederlands door elkaar.

Nee, dan heb ik liever "Shortcut", "Control Panel", "File, Save As...." en "Taskmanager" in plaats van "Snelkoppeling", "Configuratiescherm", "Bestand, Opslaan Als... " en "Takenbeheer". 8)7

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Ohhh vandaar! Dat verklaart een hoop :) Want het performanceverschil tussen RC2 en RTM is ongelooflijk. Logisch ook want zoals al eerder gezegd zit RC2 nog vol met debug code, wat echt een boel scheelt.

Laat ze dan eerst maar es een vergelijking op Vista RTM doen want hier hebben we natuurlijk niets aan :)
http://forums.guru3d.com/...php?p=2123203#post2123203

Een leuk topic, iemand heeft de moeite genomen een aantal games te vergelijken onder XP en Vista.
Zoals je ziet, is het verschil in de meeste gevallen minder dan 5%, dus dat komt allemaal wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Wat voor specs heb je? Blauwe schermen heb ik zelfs in de eerste beta niet gezien, wel een hoop andere dingen, daar niet van :P
Toen ik verleden week Vista Ultimate x64 installeerde kreeg ik ook het ene blauwe scherm na de andere. Het bleken de nogal brakke drivers van Asus te zijn. Ik had een Asus EAX1950Pro gekocht (ATI x1950 Pro chip) en de drivers voor Vista op de Asus site ware NIEUWER dan de drivers op de ATI site.

Dus als rasechte tweaker installeerde ik de nieuwere ASUS drivers. 8-)

Alleen brachten die drivers doffe ellende.... ik moest ze eerst geheel uninstallen, terug naar standaard VGA, en vervolgens heb ik de drivers van de ATI site geinstalleerd.... en weg waren de blauwe schermen. Ik kreeg ook met regelmaat bij die ASUS drivers dat de "Display Driver has reported an error and corrected itself", meestal gebeurde dat 1 of 2 keer voor een blauw scherm kwam.

Conclusie: Blijf van de ASUS drivers af voor je ATI product. ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:56:
Soms vind ik de Nederlandse namen voor applicaties wat vreemd klinken. Zoals bijvoorbeeld beveiligingscentrum of engelse woorden die ze vernederlandsen.
Ik heb dat dus andersom.... ben ZO gewend aan Engels dat als mijn ouders wat PC hulp nodig hebben, en dat doen we dan meestal via MSN en de "Remote Help" functie, dan moet ik hun vertellen dat ze even naar "Hulp op afstand" moeten gaan..... 8)7

En vervolgens moet ik als ik op hun desktop werk toch vreselijk wennen aan al die Nederlandse termen. :D

Ik heb zelfs Office in het Engels, met gewoon de Nederlandse proofing tools geïnstalleerd voor de spellingscontrole. :D

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:56:
[...]

Ik heb dat dus andersom.... ben ZO gewend aan Engels dat als mijn ouders wat PC hulp nodig hebben, en dat doen we dan meestal via MSN en de "Remote Help" functie, dan moet ik hun vertellen dat ze even naar "Hulp op afstand" moeten gaan..... 8)7

En vervolgens moet ik als ik op hun desktop werk toch vreselijk wennen aan al die Nederlandse termen. :D

Ik heb zelfs Office in het Engels, met gewoon de Nederlandse proofing tools geïnstalleerd voor de spellingscontrole. :D
Bestaan er al proofing tools voor office 2007 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik hoop niet te offtopic,

Afbeeldingslocatie: http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyimages/915.gif

Stomme verkoper, is de x64 versies vergeten!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:06
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:31:
[...]

Wat niet wordt gezien wordt ook niet gebruikt. Maar als ik je signature zo lees zou je ook de 64bits versie kunnen installeren.
oh, ik heb dan weer gelezen dat wat niet gezien wordt, wel degelijk ten gunste komt van Vista, ook al zie jij het niet, Vista merkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:01:
Ik hoop niet te offtopic,

[afbeelding]

Stomme verkoper, is de x64 versies vergeten!
Nice. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Niet online
even een oproepje! :

Heeft er iemand nog een uitnodiging liggen voor het microsoft vista launch event van vanavond!?
Als je niet gaat of als je nog iemand weet welke een uitnodiging heeft maar niet gaat zou ik hem dan mogen hebben? :? :*)

Ik ga er vanavond in elk geval heen (Hoedje thnx! d:)b ) maar een medetweaker en vriend van mij zou ook graag meewillen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sjah schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:06:
[...]

oh, ik heb dan weer gelezen dat wat niet gezien wordt, wel degelijk ten gunste komt van Vista, ook al zie jij het niet, Vista merkt het wel.
Hoe zou Vista dat dan moeten doen als Vista het geheugen niet kan zien? :?

Het probleem ligt niet zozeer bij Vista, maar gewoon bij een 32-bit's OS; die kunnen gewoon geen volle 4GB (of überhaupt meer) gebruiken simpelweg omdat ze het niet kunnen addresseren. Daar is ook niet iets voor te bedenken, nee het kan gewoon niet :)

Toch ben ik natuurlijk benieuwd naar je bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bron is een nieuwsgroepthread die ik nou niet meer terug kan vinden natuurlijk. Maar volgens mij was het meer probleem van de bios die maar 3.2 gig zag, Vista merkt wel degelijk het verschil tussen 3 en 4 gig. Het waren wel Ms MVP's die het zeiden, dus geen n00btaal ofzo.
Dus 4 gig is niet zonde op 32bit, maar wil je gemoedsrust dat je zeker al je 4 gig ziet, dan neem je x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sjah schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:29:
Bron is een nieuwsgroepthread die ik nou niet meer terug kan vinden natuurlijk. Maar volgens mij was het meer probleem van de bios die maar 3.2 gig zag, Vista merkt wel degelijk het verschil tussen 3 en 4 gig. Het waren wel Ms MVP's die het zeiden, dus geen n00btaal ofzo.
Dus 4 gig is niet zonde op 32bit, maar wil je gemoedsrust dat je zeker al je 4 gig ziet, dan neem je x64.
De ene helft van het probleem zal zeker weten bij de BIOS liggen ja. Maar zoals eerder gezegd kun je daarvoor 'Memory remapping' aanzetten in de BIOS waardoor hij wel ál het geheugen doorgeeft.

Echter het feit blijft dat 32-bits getallen niet groot genoeg zijn om 4 GB aan addressen mee aan te spreken. Het is dus onmogelijk om dat zonder 64-bits integers te doen.

Vergelijk addressering met het echte leven:
Stel je hebt een limiet van 3 cijfers per huisnummer. Als je dan een straat hebt met meer dan 1000 addressen kun je dus die mensen niet een brief sturen, omdat de postbode niet weet wélke van de 2 (of meer) 'gelijke' addressen hij moet hebben. :) (even namen buiten beschouwing gelaten, want die hebben geheugen adressen niet)

Je kunt je er dus vanuit gaan dat 32-bit vista géen volle 4GB kan gebruiken. Want waar ligt dan wel de grens vraag ik me af? Kan 32-bit Vista dan ook met 8GB overweg? Waarom zouden we dan überhaupt nog 64-bit OS'en hebben?

Deze reactie is echt niet persoonlijk bedoeld, ik hoop dat je dat begrijpt. Maar zonder goede bron ben ik niet te overtuigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik geloof dat in XP je ook maar max 3.5 Gb kan zien, omdat er te veel 32bits drivers in omloop zijn die over de zeik gaan bij hoge geheugen adressen, zelfs binnen de 4GB. Gewoon voorzorg van MS dus.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Deze reactie is echt niet persoonlijk bedoeld, ik hoop dat je dat begrijpt. Maar zonder goede bron ben ik niet te overtuigen :P
Nee ok dat snap ik. Dan maar wachten op een grondig knowledgebase artikel op microsoft.com. Denk dat dit een zeer veel gestelde vraag zal zijn komende jaren, doordat men graag bij 32bit wil blijven dankzij die achterlijke driversigning-verplichting van x64. |:(

memory remapping heeft mijn bios dacht ik niet?? Is een i865pe mobo, dat precies 4 gig aankan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 29-01-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Ik heb sinds vandaag home premium oem, bevalt allemaal goed maar nu heb ik de Nvidia Vista Drivers geinstalleerd ( Niet beta maar WHQL ) en nu zie ik in me taskbar niet meer het vista icoontje waarmee je makkelijk kan wisselen tussen resoluties en monitors, komt dit later nog terug? want nu moet ik elke keer via een omweg naar mn hdtv wisselen om een film te kijken.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb gister een beetje die nieuwe 97.46 whql driver van Nvidia zitten doorlezen, althans de releasenotes, echt duidelijk worden ze er niet over wat er nog moet komen. Of nView panel nog terugkomt, ik weet het niet, of dat pictogram van je nog terugkomt, er is niks over te vinden. Overklokken en temperatuur komen niet meer terug, daar zal een apart te downloaden programma voor komen (of is dat er al?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

(...)
Ik had heel vaak een blauw scherm als ik veel dingen tegelijk deed en m'n PC het dus druk had. Maar volgens mij lag het aan m'n audio.

Maarja ik ben nu weer heerlijk snel en soepel bezig met Windows XP :9

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

M.b.t. de 4GB onder de 32Bit Vista kwam ik wat leuks tegen:

Microsoft Windows XP Professional, designed as a 32-bit OS, supports an address range of up to 4 GB for virtual memory addresses and up to 4 GB for physical memory addresses. Because the physical memory addresses are sub-divided to manage both the computer’s PCI memory address range (also known as MMIO) and RAM, the amount of available RAM is always less than 4 GB.

The PCI memory addresses starting down from 4 GB are used for things like the BIOS, IO cards, networking, PCI hubs, bus bridges, PCI-Express, and video/graphics cards. The BIOS takes up about 512 KB starting from the very top address. Then each of the other items mentioned are allocated address ranges below the BIOS range. The largest block of addresses is allocated for today’s high performance graphics cards which need addresses for at least the amount of memory on the graphics card. The net result is that a high performance x86-based computer may allocate 512 MB to more than 1 GB for the PCI memory address range before any RAM (physical user memory) addresses are allocated.

RAM starts from address 0. The BIOS allocates RAM from 0 up to the bottom of the PCI memory addresses mentioned above, typically limiting available RAM to between 3 GB and 3.4 GB.

Neem aan dat dit voor Vista niet veel anders is.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sjah schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:45:
memory remapping heeft mij bios dacht ik niet?? Is een i865pe mobo, dat precies 4 gig aankan.
Het zou inderdaad kunnen dat het iets anders genoemd is. Maar het is ook geen verplichte optie geloof ik :) Dus die functie zou gewoon kunnen ontbreken.

Ik lees nu dat je met de boot.ini nog wel iets uit kunt spoken om grotere adresruimtes aan te kunnen, door /PAE te gebruiken. Hier meer info. Blijkbaar kan het dus wel, met enige moeite. :o Weer een reden om niet 64-bit te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
wolkje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Het zou inderdaad kunnen dat het iets anders genoemd is. Maar het is ook geen verplichte optie geloof ik :) Dus die functie zou gewoon kunnen ontbreken.

Ik lees nu dat je met de boot.ini nog wel iets uit kunt spoken om grotere adresruimtes aan te kunnen, door /PAE te gebruiken. Hier meer info. Blijkbaar kan het dus wel, met enige moeite. :o Weer een reden om niet 64-bit te nemen :P
In XP 32 SP2 Zit wel PAE, maar dan een "kapotte" Het zit er alleen in om DEP aan te zetten. Je hebt best kans dat in vista 32 bit dit niet anders is, omdat je nog steeds met die 32bit drivers zit die over de zeik kunnen gaan.

Bij je linkje staat iig geen vista er tussen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

maratropa schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:06:
[...]

In XP 32 SP2 Zit wel PAE, maar dan een "kapotte" Het zit er alleen in om DEP aan te zetten. Je hebt best kans dat in vista 32 bit dit niet anders is, omdat je nog steeds met die 32bit drivers zit die over de zeik kunnen gaan.

Bij je linkje staat iig geen vista er tussen.
Oke dan. En dat Vista er niet tussen stond weet ik, was ook een oud documentje, maar ik doelde meer op XP omdat ik ook al dacht dat het in Vista 32-bit niet veel anders zou zijn. :)
Ik denk dat games ongeveer even veel geheugen gebruiken hoor. Ik zie niet in waarom dat zou verschillen. Wat wel zo is is dat Vista natuurlijk meer RAM gebruikt dan XP, want tja het is een nieuwer OS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat games bij mij het onder Vista beter doen, dan onder XP. Ik speel echter niet de nieuwste spellen, maar dingen zoals CIV4, Age of Empires 3, en meer van doort soort spellen. Alles op High detail en resolutie 1680x1050 (X1600 mobility) doet hij prima, terwijl XP dat niet trok.

Nu is het natuurlijk wel zo, dat de allernieuwste games, of zwaardere games wel last hebben, maar die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Ik speel soms bf2 (medium/high) en dat trekt zo'n 1000 MB onder XP, dus aan het randje van swappen... Ook bij andere spellen is dit zo. Dat het spel zelf niet meer gaat gebruiken snap ik, maar mijn vraag is dan ook hoeveel Vista Ultimate slurpt tov XP. Als ik onder Vista draai zit ik mischien wel een stukje over die 1024MB grens heen (1100 ofzo) en dan swap ik dus. Omdat ik het zelf nog niet heb kunnen testen vraag ik of iemand hier het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.microsoft.com/...t_svl=20049a&mg_id=20049b

Vanavond kwart voor 11 hier, Gates spreekt. Kijk al sinds launch Win2k daarnaar, beetje feestelijk wel. :*) GoT quizvraag: wie weet nog welke gitaarspelende artiest optrad bij die Windows 2000 launch? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 29-01-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonpwner1 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:16:
Ik speel soms bf2 (medium/high) en dat trekt zo'n 1000 MB onder XP, dus aan het randje van swappen... Ook bij andere spellen is dit zo. Dat het spel zelf niet meer gaat gebruiken snap ik, maar mijn vraag is dan ook hoeveel Vista Ultimate slurpt tov XP. Als ik onder Vista draai zit ik mischien wel een stukje over die 1024MB grens heen (1100 ofzo) en dan swap ik dus. Omdat ik het zelf nog niet heb kunnen testen vraag ik of iemand hier het weet.
mijn vista (ultimate) gebruikt zo'n 350 mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ja maar de 64Bit kan erg moeilijk doen m.b.t. bepaalde drivers lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

D3NN1S schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:09:
even een oproepje! :

Heeft er iemand nog een uitnodiging liggen voor het microsoft vista launch event van vanavond!?
Als je niet gaat of als je nog iemand weet welke een uitnodiging heeft maar niet gaat zou ik hem dan mogen hebben? :? :*)

Ik ga er vanavond in elk geval heen (Hoedje thnx! d:)b ) maar een medetweaker en vriend van mij zou ook graag meewillen! :)
pfff..zie ik je vanavond weer :P tssssk

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
DaannO schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:01:
Bestaan er al proofing tools voor office 2007 dan?
Yep, deze heten Multi Language Packs. Ook de NL versie is al bij Microsoft te koop.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Nieuwe ATI drivers zijn uit!

Officiële Catalyst 7.1 drivers voor Vista, datestamp 29 Januari 2007:

64bits: http://ati.amd.com/suppor...sta64/common-vista64.html
32bits: http://ati.amd.com/suppor...sta32/common-vista32.html

[ Voor 5% gewijzigd door maartena op 29-01-2007 17:47 ]

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

tommy6 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:41:
Weet iemand of het mogelijk is om vanuit xp home te upgraden naar ultimate met een oem licentie?
Upgraden met een OEM licentie is afaik onmogelijk, ongeacht van welke versie je komt.

Een OEM versie is immers voor nieuwe/nieuwgebouwde PC's en daar staat nog geen OS op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
Apoca schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:56:
M.b.t. de 4GB onder de 32Bit Vista kwam ik wat leuks tegen:
The PCI memory addresses starting down from 4 GB are used for things like the BIOS, IO cards, networking, PCI hubs, bus bridges, PCI-Express, and video/graphics cards. The BIOS takes up about 512 KB starting from the very top address. Then each of the other items mentioned are allocated address ranges below the BIOS range. The largest block of addresses is allocated for today’s high performance graphics cards which need addresses for at least the amount of memory on the graphics card. The net result is that a high performance x86-based computer may allocate 512 MB to more than 1 GB for the PCI memory address range before any RAM (physical user memory) addresses are allocated.

RAM starts from address 0. The BIOS allocates RAM from 0 up to the bottom of the PCI memory addresses mentioned above, typically limiting available RAM to between 3 GB and 3.4 GB.

Neem aan dat dit voor Vista niet veel anders is.
Even een domme vraag met betrekking tot het bovenstaande.....

Waarom zou een machine met 2 Gb nu bijvoorbeeld NIET 512 Mb tot 1 Gb reserveren voor PCI memory address range? Ik bedoel, waar laat ie die 512 tot 1 Gb als er slechts 2 Gb aanwezig is in een machine?

Ik ben nog maar net wakker (andere tijdzone), dus misschien moet ik nog koffie halen..... maar ikke niet helemaal snap. :? :? :?

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
[b][message=27403601,noline]Apoca schreef op maandag 29 januari 2007 @
Ja maar de 64Bit kan erg moeilijk doen m.b.t. bepaalde drivers lees ik.
Eigenlijk valt het wel mee. Vrijwel alle fabrikanten die Vista drivers schrijven, schrijven deze voor zowel de 32bits als 64bits versie. Het grote voordeel van de 32bits versie is dat oude XP drivers vaak nog werken voor oudere hardware. Dit geldt eigenlijk ook voor de 64bits versie met betrekking tot de 64bits versie van XP, maar voor die versie van XP hebben fabrikanten maar weinig drivers geschreven.

Je dient denk ik van te voren even onderzoek te doen of je hardware gaat werken. Alles wat "out of the box" in Windows Vista 32bits werkt, zal ook "out of the box" werken in de 64bits editie, dus alle apparaten waar je in de 32bits versie nog drivers voor moest bijzoeken, dat zul je voor de 64bits editie ook moeten doen.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:52:
[...]

Even een domme vraag met betrekking tot het bovenstaande.....

Waarom zou een machine met 2 Gb nu bijvoorbeeld NIET 512 Mb tot 1 Gb reserveren voor PCI memory address range? Ik bedoel, waar laat ie die 512 tot 1 Gb als er slechts 2 Gb aanwezig is in een machine?

Ik ben nog maar net wakker (andere tijdzone), dus misschien moet ik nog koffie halen..... maar ikke niet helemaal snap. :? :? :?
Volgens mij reserveert hij het dan ook, alleen heb je die ruimte dan niet nodig voor RAM, omdat er geen ram is op die plek :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
wildhagen schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:51:
[...]

Upgraden met een OEM licentie is afaik onmogelijk, ongeacht van welke versie je komt.

Een OEM versie is immers voor nieuwe/nieuwgebouwde PC's en daar staat nog geen OS op.
Okee, bedankt. Dat wordt dan dus altijd clean install met een oem. Voor de rest is oem het zelfde als de retail, ook als het aan komt op het installeren op een tweede systeem?

[ Voor 12% gewijzigd door tommy6 op 29-01-2007 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik mis jammer genoeg nog de driver van Logitech voor mijn Wingman Force stuurtje. Vista 64 bit is nog niks voor te vinden en de XP 64 drivers worden helaas niet herkend. Hopelijk snel een update van Logitech!
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.