Benotti schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:27:
Voor mij ook. Ik vind Engels gewoon prettiger staan in alle software. Bovendien krijg je als je een Nederlandse windows draait uiteindelijk toch een mix van Engels en Nederlands, omdat veel software niet vertaald is (of brak) naar Nederlands. Doe dan meteen alles maar Engels.
Ik draai om die reden eigenlijk al sinds Windows 3.11 en DOS 6.x uitsluitend in het Engels. Er zaten sowieso een paar hele kromme vertaal fouten in Windows 3.11, en ik kon maar niet wennen aan dat Nederlandse "snelkoppeling" onder Windows 95.
En je krijgt dan inderdaad bij veel programma's meldingen als:
"Press Cancel to abort the operation" [Annuleren].

Als laatste zijn Engelse producten eerder beschikbaar omdat de vertaling op zich laat wachten (denk bijv. aan service packs etc)
Tegenwoordig speelt dat inderdaad ook weer meer mee inderdaad, toen ik voor de Engelse taal koos bestond Windows Update nog niet, en er waren ook geen Service Packs voor Windows 3.11
Overigens is Tweakers.net zelf ook zo'n opeen geraapte verzameling tussen Engels en Nederlands.... terwijl ik dit tik zie ik de button "Check Images" naast "Bekijk Bericht" staan.
Tis maar wat je handig vind verder.... persoonlijk zie ik liever 1 taal in mijn Windows staan, en omdat de talloze geinstalleerde programma's die niet geleverd worden in de Nederlandse taal (of.... en dat speelt ook een grote rol, niet illegaal te vinden zijn in de Nederlandse taal) wordt de Nederlandse versie van Windows al gauw een zooitje met Engels en Nederlands door elkaar.
Nee, dan heb ik liever "Shortcut", "Control Panel", "File, Save As...." en "Taskmanager" in plaats van "Snelkoppeling", "Configuratiescherm", "Bestand, Opslaan Als... " en "Takenbeheer".