Ik durf het bijna niet te vragen maar weet iemand hoe ik het geluid aan de praat kan krijgen? Ik draai Ultimate x64 RTM, maar er zijn nog geen nForce 4 drivers. Weet iemand waar ik andere drivers oid kan halen voor ac'97 geluid, of dat oudere versies ofzo werken?
hier kan je nieuwe vista drivers voor ac'97 downloaden (van 24 jan 07):
http://www.realtek.com.tw...TypeID=3&GetDown=false#AC
http://www.realtek.com.tw...TypeID=3&GetDown=false#AC
Ik ben mijn nieuwe laptop aan het installeren.
Er zit een fingerprint reader op die ik wil proberen. Daar heb je echter aparte HP tools voor nodig. Ik krijg nu deze melding:

Niet leuk, want het werkt niet, maar wel goed. Het programma wordt dus gewoon geblokkeerd omdat het niet werkt. Voorkomt vel problemen
Daarna deze melding, die een leek nog begrijpt:
Er zit een fingerprint reader op die ik wil proberen. Daar heb je echter aparte HP tools voor nodig. Ik krijg nu deze melding:

Niet leuk, want het werkt niet, maar wel goed. Het programma wordt dus gewoon geblokkeerd omdat het niet werkt. Voorkomt vel problemen
Daarna deze melding, die een leek nog begrijpt:

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 27-01-2007 17:23 ]
Dat is idd wel een handige feature. Toen ik GTA Vice City probeerde liep die ook vast. Even later kreeg ik dat problems & solutions schermpje met een rechtstreekse links erin naar een rar-file met een patch erin 
MAar in jouw geval zul je gewoon moeten wachten tot er een Vista driver is van HP.
MAar in jouw geval zul je gewoon moeten wachten tot er een Vista driver is van HP.
Verwijderd
Misschien ook eventjes melden: Zonet m'n 2de pc geupgrade van Business naar Ultimate.. dit heeft een kleine 4 uur 'n half in beslag genomen!!! Dit terwijl een gewone installatie slechts een 40 tal minuten duurt! De eerlijk gebied me wel te zeggen dat het vlekkenloos is verlopen!!
Ik heb net even Age of Empires 3 geinstalleerd. Er zit een 256mb X1600 kaart in de laptop.
Ik draai hem op 1680x1050, met alle opties aan, en alle details op hoog.
Vlekkeloos
Kan ik eindelijk weer eens wat RTS gaan spelen, het enige genre wat ik mis voor mijn console
Ik draai hem op 1680x1050, met alle opties aan, en alle details op hoog.
Vlekkeloos
Kan ik eindelijk weer eens wat RTS gaan spelen, het enige genre wat ik mis voor mijn console
Ik vind het netjes hoor, zo lang vind ik dat niet duren.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:09:
Misschien ook eventjes melden: Zonet m'n 2de pc geupgrade van Business naar Ultimate.. dit heeft een kleine 4 uur 'n half in beslag genomen!!! Dit terwijl een gewone installatie slechts een 40 tal minuten duurt! De eerlijk gebied me wel te zeggen dat het vlekkenloos is verlopen!!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik zat zojuist even in de instellingen van mijn geluidsdrivers te kijken, en daar zag ik opeens staan dat ik DirectX 10.0 gebruik. Ik dacht dat het een fout was, dus heb ik meteen dxdiag gedraait, maar ook deze gaf DirectX 10.0 aan.

Betekent dit dus dat de DirectX 10 drivers uit zijn? Of hoort dit zo te zijn (lijkt mij niet)?

Betekent dit dus dat de DirectX 10 drivers uit zijn? Of hoort dit zo te zijn (lijkt mij niet)?
Vista wordt met DX10 geleverd, dat weet toch iedereen? DX9 apps gaan gewoon via emulatie.
DXDiag geeft DX versie weer die geinstalleerd is.leonpwner1 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:44:
Ik zat zojuist even in de instellingen van mijn geluidsdrivers te kijken, en daar zag ik opeens staan dat ik DirectX 10.0 gebruik. Ik dacht dat het een fout was, dus heb ik meteen dxdiag gedraait, maar ook deze gaf DirectX 10.0 aan.
[afbeelding]
DX versie is niet hetzelfde als DX drivers.
@Hacku
Niet emulatie als je DX9 package geinstalleerd hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 27-01-2007 18:47 ]
Werkt 4GB wel of niet fatsoenlijk nu onder de 32Bit Vista, of moet ik me de 64Bit halen om volledig gebruik te kunnen maken van mijn intern geheugen? Ik lees her en der problemen onder de 32Bit versie met 4GB.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Werkt wel fatsoenlijk, alleen zal je nooit precies 4GB hebben, aangezien 32bit maar max 4GB ondersteund. Denk dat je rond de 3.99GB gaat zitten dan.Apoca schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:56:
Werkt 4GB wel of niet fatsoenlijk nu onder de 32Bit Vista, of moet ik me de 64Bit halen om volledig gebruik te kunnen maken van mijn intern geheugen? Ik lees her en der problemen onder de 32Bit versie met 4GB.
Idd, ik vind uac opzich een goed initiatief, maar warom zo iritant?VonFoX schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:17:
Ik vind UAC trouwens erg irritant, ik denk dat ik het ga disablen, zie daar geen veiligheidsrisico in. Plus dat mijn scherm even op zwart gaat voordat het UAC schermpje komt. Is dat normaal? Zeer irri.
Hadden ze niet gewoon een klein ja/nee popupje ergens in de hoek kunnen planten en de pc verder gewoon door laten werken
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Dan krijg je weer allerlei rechtzaken dat het niet duidelijk genoeg is enzo. Krijgen gebruikers weer emotionele schade van enzo.martijnve schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:11:
[...]
Idd, ik vind uac opzich een goed initiatief, maar warom zo iritant?
Hadden ze niet gewoon een klein ja/nee popupje ergens in de hoek kunnen planten en de pc verder gewoon door laten werken
Virussen? Scan ze hier!
Heeft iemand surround sound werken in vista? Ik kan alleen stereo selecteren met mijn AC 97 bord en ook met mijn Sound blaster live bord. Ik krijg met geen mogelijkheid surround sound.
@ FnF
Ja dat wist ik dat Vista 32Bit max 4GB kon gebruiken, kijk als ik ergens een paar MB verlies daar lig ik niet zo heel erg wakker van
Maar het moet wel werken, en fatsoenlijk. Anders koop ik straks de 32Bit en kan hij niet overweg met de geheugen hoeveelheid. De 64Bit is dan waarschijnlijk beter, maar ik lees dat je dan alleen puur met 64Bit drivers van alles wat je hebt moet gaan werken.
En ik gebruik bepaalde apps die alleen maar d.m.v. 32Bit drivers kunnen worden aangestuurd. Puur om het simpele feit dat er geen 64Bit support voor is.
Ja dat wist ik dat Vista 32Bit max 4GB kon gebruiken, kijk als ik ergens een paar MB verlies daar lig ik niet zo heel erg wakker van
Maar het moet wel werken, en fatsoenlijk. Anders koop ik straks de 32Bit en kan hij niet overweg met de geheugen hoeveelheid. De 64Bit is dan waarschijnlijk beter, maar ik lees dat je dan alleen puur met 64Bit drivers van alles wat je hebt moet gaan werken.
En ik gebruik bepaalde apps die alleen maar d.m.v. 32Bit drivers kunnen worden aangestuurd. Puur om het simpele feit dat er geen 64Bit support voor is.
[ Voor 7% gewijzigd door Apoca op 27-01-2007 19:25 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Wat me gisteren ineens opviel:
Ik probeerde een zooitje bestanden weg te mikken, en 1 van die bestanden was een textbestand dat ik nog open had in Wordpad. Windows Vista gaf netjes een waarschuwing en in plaats van mij te vertellen dat de bestanden in gebruik waren en het daarbij te laten (zoals XP) gaf ie netjes aan dat Wordpad nog een bestand open had. Hij geeft dus netjes aan welk proces nog een bestand open heeft..... Wel handig
Ik probeerde een zooitje bestanden weg te mikken, en 1 van die bestanden was een textbestand dat ik nog open had in Wordpad. Windows Vista gaf netjes een waarschuwing en in plaats van mij te vertellen dat de bestanden in gebruik waren en het daarbij te laten (zoals XP) gaf ie netjes aan dat Wordpad nog een bestand open had. Hij geeft dus netjes aan welk proces nog een bestand open heeft..... Wel handig
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Dat is een erg handige optie ja, vooral ook omdat ie de rest wel wegsmijt!
Zoals je wel eens hebt met je Temp directory.
Zoals je wel eens hebt met je Temp directory.
ik herinner me dat xp dat ook deed bij officebestanden...maartena schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:29:
Wat me gisteren ineens opviel:
Zijner trouwens meer mensen die er last van hebben dat het copieren en verplaatsen van bestanden erg langzaam gaat?
Voor ik vista installeerde heb ik 90GB naar een losse sata schijf verplaatst, en daarna terug. Maar het er op zetten (onder XP) ging echt 10x zo snel als het weer terug zetten onder vista. Ook als ik nu wat bestanden heen en weerk copieer/verplaatsdan duur het eerst een paar seconden voor hij uberhaupt begint en dan gaat het mega langzaam (tussen de 2 en de 10MB/sec, zie sig voor raid specs)
Voor ik vista installeerde heb ik 90GB naar een losse sata schijf verplaatst, en daarna terug. Maar het er op zetten (onder XP) ging echt 10x zo snel als het weer terug zetten onder vista. Ook als ik nu wat bestanden heen en weerk copieer/verplaatsdan duur het eerst een paar seconden voor hij uberhaupt begint en dan gaat het mega langzaam (tussen de 2 en de 10MB/sec, zie sig voor raid specs)
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Dat was mij ook al opgevallen. Ben benieuwd of daar nog een oplossing voor komt.martijnve schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:07:
Zijner trouwens meer mensen die er last van hebben dat het copieren en verplaatsen van bestanden erg langzaam gaat?
Valt mij wel wel op dat het installeren van programma's soms erg lang duurt. Bijv. simpele installertjes voor bijv. Google Earth staan er onder XP in een flits op, maar met Vista blijft het laadbalkje heel lang staan. Ook de Ati driver duurt gruwelijk lang om te installeren (net of ie het ding helemaal moet compilen ofzo).
Verwijderd
Heb ik met nVidia drivers helemaal geen last van.
Sterker nog, ik draaide net voor de lol ff 3dmark 05 en zag tot mijn grote verbazing een score van 13.857. Dat is bijna 500 punten meer dan onder XP, en nu is mijn kaart niet een OC ook
Dat had ik écht niet verwacht eerlijk gezegd.
Sterker nog, ik draaide net voor de lol ff 3dmark 05 en zag tot mijn grote verbazing een score van 13.857. Dat is bijna 500 punten meer dan onder XP, en nu is mijn kaart niet een OC ook

Dat had ik écht niet verwacht eerlijk gezegd.
Heeft nog te maken dat het nog niet is ingespeeld op vista. Als over een half jaar alles vista klaar is, dan gaat het denk ik wel van een leide dakje.Palomar schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:23:
Valt mij wel wel op dat het installeren van programma's soms erg lang duurt. Bijv. simpele installertjes voor bijv. Google Earth staan er onder XP in een flits op, maar met Vista blijft het laadbalkje heel lang staan. Ook de Ati driver duurt gruwelijk lang om te installeren (net of ie het ding helemaal moet compilen ofzo).
Je moet hem eerst kalibreren of testen... configuratiescherm en dan geluid...DaannO schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:18:
Heeft iemand surround sound werken in vista? Ik kan alleen stereo selecteren met mijn AC 97 bord en ook met mijn Sound blaster live bord. Ik krijg met geen mogelijkheid surround sound.
Dan kan ik alleen dus stereo selecteren en geen surround.webgangster schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:25:
[...]
Je moet hem eerst kalibreren of testen... configuratiescherm en dan geluid...
Eerst bij speakers instellen wat voor speaker combinatie je hebt.DaannO schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:27:
[...]
Dan kan ik alleen dus stereo selecteren en geen surround.
Met mijn SB X-Fi klopt er overigens weinig van de fader instellingen.
Do as I say, don't do as I do.
Ik kan dus alleen dit instellen:Bart-01 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:34:
[...]
Eerst bij speakers instellen wat voor speaker combinatie je hebt.
Met mijn SB X-Fi klopt er overigens weinig van de fader instellingen.

Verwijderd
Zijn er al mensen die vista gekocht hebben? Waar kan je Vista OEM bestellen als single-pack, dus zonder aanschaf van een gehele pc?
In principe bij alle winkels, want het is niet verplicht om hardware te bestelen als je Vista OEM bestelt, zolang je je eigen systeem maar bouwt (zie bijvoorbeeld hier)Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:51:
Waar kan je Vista OEM bestellen als single-pack, dus zonder aanschaf van een gehele pc?
Vraag is alleen of de winkels dat ook snappen....
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Heb nu een legale business versie via msdn aa van de hva. Maar ik vind het wel ruk dat daar geen mediacenter in zit. Ok, bedrijven kunnen er niet op zitten te wachten. Dus dat het er niet standaard in zit is wat voor te zeggen. Maar een consument kan de versie ook gewoon kopen. Als hij niet voor ultimate wil gaan maar wel business wil moet hij vind ik de mediacenter optie via een update kunnen activeren. Het is immers een hogere versie dan de andere die allen wel mediacenter hebben. Dus zou hij alles van de versies eronder + moeten zijn.
Iig wel klote dus want ultimate zal wel weer niet op msdn aa komen..:(
Voor de thuisgebruiker heb je Home Basic en Home Premium.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:22:
Heb nu een legale business versie via msdn aa van de hva. Maar ik vind het wel ruk dat daar geen mediacenter in zit. Ok, bedrijven kunnen er niet op zitten te wachten. Dus dat het er niet standaard in zit is wat voor te zeggen. Maar een consument kan de versie ook gewoon kopen. Als hij niet voor ultimate wil gaan maar wel business wil moet hij vind ik de mediacenter optie via een update kunnen activeren. Het is immers een hogere versie dan de andere die allen wel mediacenter hebben. Dus zou hij alles van de versies eronder + moeten zijn.
Voor bedrijven heb je Business en Enterprise.
Voor mensen die de computer zowel voor thuis als op het werk gebruiken is er Ultimate. (of voor mensen die voor de Ultimate Extra`s gaan, of wat waarschijnlijker is de naam.)
Het is dus niet zo dat Business hoger is als Home Premium, het is een andere tak. Bij Home Premium betaal je voor de multimedia software en bij Business voor de netwerkmogelijkheden.
[ Voor 24% gewijzigd door Mentox op 28-01-2007 01:30 ]
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Tis alleen wel jammer dat ze RDP uit de Home versies hebben gesloopt.... dwz je kunt vanaf een Home Premium machine wel naar een andere machine RDP gebruiken, maar een Home Premium machine kan geen RDP ontvangen.
Ik hou het wel bij Windows Vista Ultimate
Ik hou het wel bij Windows Vista Ultimate
Proud to be an American.
Hier woon ik
ac'97? en meer dan stereo: suc6 ;-)DaannO schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:27:
[...]
Dan kan ik alleen dus stereo selecteren en geen surround.
ten eerst moet je al de auto connector detectie uit smijten (werkt niet), en hopen dat je 4CH ken kiezen zonder de explorer te laten crashen, ben blij dat ik nu me XFI heb, en ik goed geluid heb
Duidelijke zaak dus, voor Business gaanPalomar schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:25:
Weten jullie ook al welke versie je neemt (of hebt genomen) en waarom? Eigenlijk wilde ik gewoon de goedkoopste met Aero, nl. Premium. Alleen als ik naar de features kijk zit ik toch nog te twijfelen of ik toch niet business of misschien zelfs ultimate moet doen.... In premium zit Mediacenter, maar dat vind ik op het eerste gezicht helemaal niks. Voordeel van business is dat er Remote Desktop op zit.
Mocht je het mediacenter ooit gaan missen dan kun je altijd nog een third-party applicatie hiervoor gaan gebruiken.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Heb Vista Ultimate nu perfect draaien, geactiveerd en wel en nog legaal ook! Dank, werkgever!
Installatie lukte eerst niet, door mijn Silicon Image 0680 Medley ATA/133 PCI IDE controller. Bij installatie van Vista sloeg het hele systeem vast.
Oplossing bleek een nieuwe controller-firmware (b3.2.24), waarna de boel gladjes verliep. Tip: gooi alle Symantec-zooi er maar af, dat werkt toch niet meer.. :-P
Voor Nero is er een oplossing in de vorm van versie 7.7.5.1, die prima onder Vista werkt.
Ik heb een ASUS bord, P5PL2, met hierop een P4 3Ghz en 2GB DDR2 RAM. Video is een Geforce7600GT. Performance index onder Vista is 4.2
Installatie lukte eerst niet, door mijn Silicon Image 0680 Medley ATA/133 PCI IDE controller. Bij installatie van Vista sloeg het hele systeem vast.
Oplossing bleek een nieuwe controller-firmware (b3.2.24), waarna de boel gladjes verliep. Tip: gooi alle Symantec-zooi er maar af, dat werkt toch niet meer.. :-P
Voor Nero is er een oplossing in de vorm van versie 7.7.5.1, die prima onder Vista werkt.

Ik heb een ASUS bord, P5PL2, met hierop een P4 3Ghz en 2GB DDR2 RAM. Video is een Geforce7600GT. Performance index onder Vista is 4.2
[ Voor 6% gewijzigd door poktor op 28-01-2007 04:02 ]
Ik ga dinsdag bij de Office Centre een Ultimate Retail versie galen ....vrees alleen dat het een NL is. Voor mijn laptop gaal ik wel een OEM versie van Business. Mijn volgende laptop bevat dan wel automatisch een Vista.
Ik had begrepen dat de Ultimate een MUI versie was...?? Zit dus even te twijfelen of ik bij mijn leverancier een UK versie haal en de NL versie van het bet af haal of andersom.
Ben benieuwd wanneer HP standaard Vista gaat uitleveren. Wij hebben nu de DC7700 als standaard.
Ik had begrepen dat de Ultimate een MUI versie was...?? Zit dus even te twijfelen of ik bij mijn leverancier een UK versie haal en de NL versie van het bet af haal of andersom.
Ben benieuwd wanneer HP standaard Vista gaat uitleveren. Wij hebben nu de DC7700 als standaard.
Ik heb ook een leuke computer..
Mogen alleen studenten van technische opleiding msdnaa aanvragen, of ook studenten van andere instituten?Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:22:
Voor de mensen die ook liever hebben dat Vista de computer uitzet in plaats van in Sleep gooit, de volgende guide:
Ga naar Control Panel
Ga naar Control Panel
- System and Maintenance
- Power Options
- "Change plan settings" van je huidig actieve plan
- "Change advanced power settings"
- Onder "Power buttons and lid"
- "Start menu power button" op de gewenste modus zetten
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Juist begonnen aan mn 30 dagen trial van vista ultimate 
Perfecte installatie, zelf mn TV tuner kaart werd onmiddelijk herkend!
Maar in vergelijking met XP ligt mn framerate voor HL2 wel een pak lager, AA & AF kan ik niet meer aanzetten
Zijn de nvidia drivers de schuldige, of is dit gewoon de prijs voor alle eye-candy die vista heeft?
Perfecte installatie, zelf mn TV tuner kaart werd onmiddelijk herkend!
Maar in vergelijking met XP ligt mn framerate voor HL2 wel een pak lager, AA & AF kan ik niet meer aanzetten
Drivers zijn nog niet optimaal. Dat is op dit moment eigenlijk nog het grootste probleem om over te stappen.MALEADt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:04:
Maar in vergelijking met XP ligt mn framerate voor HL2 wel een pak lager, AA & AF kan ik niet meer aanzettenZijn de nvidia drivers de schuldige, of is dit gewoon de prijs voor alle eye-candy die vista heeft?
Dat zal de komende weken vanzelf beter worden, als fabrikanten met betere drivers op de proppen komen.
Virussen? Scan ze hier!
nVidia-drivers. Tijdens games zet Vista de grafische toeters en bellen uit voor meer performance in games.MALEADt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:04:
Perfecte installatie, zelf mn TV tuner kaart werd onmiddelijk herkend!![]()
Maar in vergelijking met XP ligt mn framerate voor HL2 wel een pak lager, AA & AF kan ik niet meer aanzettenZijn de nvidia drivers de schuldige, of is dit gewoon de prijs voor alle eye-candy die vista heeft?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Waarschijnlijk een van twee (of allebei) redenen:MALEADt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:04:
Perfecte installatie, zelf mn TV tuner kaart werd onmiddelijk herkend!![]()
- De nvidia drivers zijn nog niet helemaal perfect.
- Je hebt geen DirectX9 waarschijnlijk, dus Dx10 moet versie 9 emuleren, en ik weet niet hoe goed dat werkt.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
@Wolkje: Nee dat geeft geen problemen
hij installeert ook alleen maar een paar componenten die nog niet in het systeem aanwezig zijn. De rest van de componenten zijn al van een nieuwere versie en zullen dus niet geupdate worden.
Zijn er hier nog meer mensen die een uitnodiging van Microsoft gehad hebben om morgen naar het Launch event in Amsterdam te gaan? Ik zal iig van de partij zijn, als er dan wat meer zijn kunnen we mischien even een mini-tweak meet doen ;p
Zijn er hier nog meer mensen die een uitnodiging van Microsoft gehad hebben om morgen naar het Launch event in Amsterdam te gaan? Ik zal iig van de partij zijn, als er dan wat meer zijn kunnen we mischien even een mini-tweak meet doen ;p
Actieve tweakers @ zondag 
Mijn kaart ondersteund idd nog geen DX10, leek me zonde om daar nu al zoveel euro's meer voor neer te tellen. Maar kom, as i speak haal ik de nieuwste (100.51) nvidia driver binnen, comments als "optimized for vista" geven mij nieuwe hoop
EDIT: Helaas, geen verandering. Forceware versienummer weigert ook te veranderen van 96xx naar 100xx
Dan maar wachten op de officiële, kben al blij dat alles gewoon al werkt
Mijn kaart ondersteund idd nog geen DX10, leek me zonde om daar nu al zoveel euro's meer voor neer te tellen. Maar kom, as i speak haal ik de nieuwste (100.51) nvidia driver binnen, comments als "optimized for vista" geven mij nieuwe hoop
EDIT: Helaas, geen verandering. Forceware versienummer weigert ook te veranderen van 96xx naar 100xx

[ Voor 25% gewijzigd door maleadt op 28-01-2007 11:33 . Reden: Update ]
Top, bedanktJaguar645 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:14:
@Wolkje: Nee dat geeft geen problemenhij installeert ook alleen maar een paar componenten die nog niet in het systeem aanwezig zijn. De rest van de componenten zijn al van een nieuwere versie en zullen dus niet geupdate worden.
Waar haal je die drivers vandaan? Ik zie ze nog niet op de nvidia site staan namelijk...MALEADt schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:17:
Actieve tweakers @ zondag
Ik wil ook officiele
te laat 
offtopic:
kan je hier geen berichten verwijderen??
kan je hier geen berichten verwijderen??

[ Voor 98% gewijzigd door maleadt op 28-01-2007 11:37 ]
Ik zag net tijdens het booten ineens een ander bootscreen? Dus niet alleen dat balkje en zwart scherm. Maar er was ook nog een Aura erboven
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Kan iemand bevestigen dat Vista en IE7 http://www.chn.nl/redir.asp?targetID=2695 niet wil openen?
Verwijderd
Werkt hier perfect! moet wel eerst een certificaat accepterenVerwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:49:
Kan iemand bevestigen dat Vista en IE7 http://www.chn.nl/redir.asp?targetID=2695 niet wil openen?
Verwijderd
Start eens via 'Run' (ik heb de UK versie) het programma 'msconfig' op. Daar zal nu waarschijnlijk op het tweede tabblad 'Boot' de optie 'No GUI boot' aangevinkt staan.ThunderNet schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:35:
Ik zag net tijdens het booten ineens een ander bootscreen? Dus niet alleen dat balkje en zwart scherm. Maar er was ook nog een Aura erboven
Verwijderd
Hier niet. Kan 'm ook niet openen. www.chn.nl doet het wel gewoon.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 11:54 ]
Verwijderd
Geen probleem hier!Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:49:
Update: Oeps ik gebruik Bon Echo (Firefox) 2.0.0.2pre, wat wel werkt.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 11:54 ]
Verwijderd
Thanx mensen, ik heb even [Vista] Site CHN en IE7 geopend om dit topic verder niet te bevuilen
Ik ben ook lid van msdn en de leraar bij ons op school vertelde ons dat :Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:30:
Hmm baal wel, ultimate zal wel niet beschikbaar komen op aa..
Ultimate 32bit iig zeker bij ons op msdn komt te staan maar de 64bits versie is nog niet zeker om dat daar nog geen (legale) keygens voor bestaan.
x86 serial kan je op x64 gebruiken hoor.Nano2009 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:20:
[...]
Ik ben ook lid van msdn en de leraar bij ons op school vertelde ons dat :
Ultimate 32bit iig zeker bij ons op msdn komt te staan maar de 64bits versie is nog niet zeker om dat daar nog geen (legale) keygens voor bestaan.
vanavond/vanacht kan je de nforce chipset drivertjes verwachten trouwens.
Verwijderd
mooi dan ga ik ook overstappen naar vistajoon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:42:
Ik betwijfel dat aangezien NVIDIA nooit iets uitbrengt op zondag.joon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:42:
Dat vind ik eigenlijk wel het toppunt van flauw:Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:40:
Ultimate zal NIET op msdnaa komen! Microsoft stelt dit gewoon niet ter beschikking!
Studenten die al business hebben zullen imho nooit nog ultimate kopen, dus als ms dat nu meteen geeft dan kunnen ze misschien nog famillie vrienden enthousiast maken.
Waarom hebben studenten Ultimate nodig? Niet voor hun studie.martijnve schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:57:
[...]
Dat vind ik eigenlijk wel het toppunt van flauw:
Studenten die al business hebben zullen imho nooit nog ultimate kopen, dus als ms dat nu meteen geeft dan kunnen ze misschien nog famillie vrienden enthousiast maken.
Voor hun studie lijke me Home Basic al voldoende. Dus ik denk dat men blij mag zijn dat men iig nog de wat hogere versies kan krijgen.
En aangezien Microsoft geen filantropische instelling is zie ik geen reden om ze een hogere versie te geven dan die ze nodig hebben?
Virussen? Scan ze hier!
Nou ik vind mediacenter toch nog wel leuk om te hebben, en ms doet dit toch als een soort van marketing. ik denkt dat veel studenten het wel leuk zouden vinden om ultimate te hebben en dat geven kost microsoft niets want ze krijgen toch al een versie van vista en zullen denk ik nooit een andere kopen.
@pwm: ja maar niet ieder bedrijf geeft zijn software gratis aan studenten, ik bedoel als je aan een bepaalde groep toch je software gratis geeft geef dan meteen het goede weg (zeker als de verschillen zo klein zijn)
@pwm: ja maar niet ieder bedrijf geeft zijn software gratis aan studenten, ik bedoel als je aan een bepaalde groep toch je software gratis geeft geef dan meteen het goede weg (zeker als de verschillen zo klein zijn)
[ Voor 26% gewijzigd door martijnve op 28-01-2007 16:26 ]
Met die redenatie kan elk bedrijf zijn software gratis ter beschiking stellenmartijnve schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:57:
[...]
Dat vind ik eigenlijk wel het toppunt van flauw:
De verschillende OS-en zijn er om voor elke gebruiker een geschikt OS te hebben, voor een redelijke prijs. Je kan dat ook wegdoen, en 1 Vista versie maken, die 300 euro kost. Dan heeft iedereen altijd alles, maar betaald ook mijn vader die alleen internet 300,-.
Je kan wel zeggen dat jij nooit Ultimate zou kopen, maar is dat een reden om het daarom maar weg te geven?
Zo werkt het met Office, maar ook bij eigenlijk alle andere software bedrijven. Die hebben allemaal een lichte versie en een pro versie, en alles wat er tussen in zit.
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 28-01-2007 16:04 ]
Ligt eraan waar je woont he? In Taiwan hebben ze misschien een driver team zitten, die ze in de ochtend post, terwijl de nacht hier nog moet starten.FnF schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:26:
[...]
Ik betwijfel dat aangezien NVIDIA nooit iets uitbrengt op zondag.
[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 28-01-2007 16:52 ]
Gaan er morgen nog mensen naar die lanch party in amsterdam? 
En is er willicht iemand die daar nog een uitnodiging voor heeft liggen die niet gaat ofzo?
Ik wil eigenlijk wel graag maar de inschrijftermijn is verstreken
En is er willicht iemand die daar nog een uitnodiging voor heeft liggen die niet gaat ofzo?
Ik woon in Amsterdam, maar heb niks besteld. Toen ik hoorde dat ze het over de voor mij totaal oninteressante Office 2007 ook gingen hebben, dacht ik: "laat maar".
Zondag is er nog nooit wat uitgebracht, ik geloof niet dat het zal veranderen.The Source schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:51:
[...]
Ligt eraan waar je woont he? In Taiwan hebben ze misschien een driver team zitten, die ze in de ochtend post, terwijl de nacht hier nog moet starten.
bleh waar blijft ati... met z'n drivers....
mjah miss dat ze ze, woensdag fzo releasen, of met de official launch fzo...
beetje jammer....
mjah miss dat ze ze, woensdag fzo releasen, of met de official launch fzo...
beetje jammer....
in dit geval gaat het om de US en niet om de EU, tijd is daar anders heh ;oFnF schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:26:
[...]
Ik betwijfel dat aangezien NVIDIA nooit iets uitbrengt op zondag.
Ik heb net (gisteren) Vista Business Upgrade geinstalleerd op een Asus A8Jc notebook. Er waren wat problemen, dus hierbij mijn ervaringen:
- Het BIOS van de Asus A8Jc moet geupgrade worden naar versie 2.11 (of hoger)
- Voor de audio (Soundmax) zijn de XP drivers te gebruiken
- Alle overige drivers zijn beschikbaar via Microsoft (Nvidia 7300 Go, Ricoh kaartlezer, webcam, etc.)
- Voor het draaien van software dat Managed DirectX nodig heeft, is het nodig dit gewoon te installeren. De directx_dec2006_redist voldoet in elk geval.
I'll repeat this in English for international visitors, because I couldn't find much information about this online. My experiences with installing Vista Business Upgrade on a Asus A8Jc notebook:
- The BIOS of the Asus A8Jc should be upgrade to version 2.11 (or higher)
- For audio (Soundmax) the XP drivers can be used
- All other drivers are available through Microsoft (Nvidia 7300 Go, Ricoh cardreader, webcam, etc.)
- To run software that needs Managed DirectX, a install is needed just like with XP. The directx_dec2006_redist will work for Managed DirectX under Vista.
Later misschien meer ervaringen, maar tot nu toe loopt het als een zonnetje
- Het BIOS van de Asus A8Jc moet geupgrade worden naar versie 2.11 (of hoger)
- Voor de audio (Soundmax) zijn de XP drivers te gebruiken
- Alle overige drivers zijn beschikbaar via Microsoft (Nvidia 7300 Go, Ricoh kaartlezer, webcam, etc.)
- Voor het draaien van software dat Managed DirectX nodig heeft, is het nodig dit gewoon te installeren. De directx_dec2006_redist voldoet in elk geval.
I'll repeat this in English for international visitors, because I couldn't find much information about this online. My experiences with installing Vista Business Upgrade on a Asus A8Jc notebook:
- The BIOS of the Asus A8Jc should be upgrade to version 2.11 (or higher)
- For audio (Soundmax) the XP drivers can be used
- All other drivers are available through Microsoft (Nvidia 7300 Go, Ricoh cardreader, webcam, etc.)
- To run software that needs Managed DirectX, a install is needed just like with XP. The directx_dec2006_redist will work for Managed DirectX under Vista.
Later misschien meer ervaringen, maar tot nu toe loopt het als een zonnetje
Ik draai nu Ultimate OEM NL, maar moet zeggen na al die betas in het engels gedraaid te hebben NL een beetje onwenning aanvoelt. Weet iemand of ik met files uit de RTM de taal van mijn huidige install aan kan passen? (via een MUI dus). Ik heb wel de 'en-us' map gevonden, maar volgens Windows zitten daar geen bruikbare MUI files in
Nog steeds? Lekker duidelijk, maar technische vragen moet je een apart topic voor openen.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:
Ik krijg nog steeds niet die Flip 3D voorelkaar....
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Hier een verslag van een upgrade over een goede oude Xp install heen.
Kon Home Premium niet over Xp Pro doen, ja kon wel, maar dan niet als upgrade maar als kale install zonder doorgeven settings oude programma's . Dus toen maar voor een Business install gekozen.
Duurde 100 minuten (clean install duurt hier nog geen half uur, P4 2.4), moet ook niet veel langer duren.
In Vista eenmaal aangekomen zag ik toch wat kleinigheden, zoals dat ik cleartype uit had staan in Xp, neemt die mee zou je zeggen, maar nee hij stond weer aan in Vista. Een ding als fouten rapporteren (wat uitstond), onthield die dan weer wel.
Verder, Firefox had een nieuw profiel nodig, dus ook hier niet lekker overgenomen. Thunderbird heeft zelfs complete reinstall nodig, net zoals AVG Free, wat liep te zeuren over licentie.Ook Alcohol 52% schakelt die uit, wat ook niet zo gek is. Logitech Mouseware drivers waren in tact gelaten, wat niet goed werkte. Kortom, je moet alles nalopen.
Ook waren er wat oude nutteloze iconen in configuratiescherm achtergebleven.Oja, hij nam ook de veranderde hosts file niet over.
Het meest irritante is nog, dat die een bootmanagerscherm bij startup heeft installt, hetzelfde wat je krijgt bij dualboot-install. Maar ik heb maar 1 OS nu, dus ik wil dat die doorstart, dat is wel jammer.
Mijn eigenlijke reden om dit te proberen, was om te kijken of oude Xp webcamdriver werd meegenomen naar Vista, wat dus niet het geval bleek te zijn. Maar hij had erook al voor gewaarschuwd in begin vd Setup, dus ik had het kunnen verwachten.
Nadat die klaar is laat hij 2 verborgen mappen staan, met oude files, zo een 800 mb bij mij, maar dit viel wel te verwijderen.
Al met al draait het nu wel goed, vind het upgrade proces vrij redelijk, maar niet goed genoeg voor mijn smaak.Voor bij de buurman toepassen is het goed genoeg, maar ik persoonlijk zal dan ook verder altijd voor een clean install gaan.
Kon Home Premium niet over Xp Pro doen, ja kon wel, maar dan niet als upgrade maar als kale install zonder doorgeven settings oude programma's . Dus toen maar voor een Business install gekozen.
Duurde 100 minuten (clean install duurt hier nog geen half uur, P4 2.4), moet ook niet veel langer duren.
In Vista eenmaal aangekomen zag ik toch wat kleinigheden, zoals dat ik cleartype uit had staan in Xp, neemt die mee zou je zeggen, maar nee hij stond weer aan in Vista. Een ding als fouten rapporteren (wat uitstond), onthield die dan weer wel.
Verder, Firefox had een nieuw profiel nodig, dus ook hier niet lekker overgenomen. Thunderbird heeft zelfs complete reinstall nodig, net zoals AVG Free, wat liep te zeuren over licentie.Ook Alcohol 52% schakelt die uit, wat ook niet zo gek is. Logitech Mouseware drivers waren in tact gelaten, wat niet goed werkte. Kortom, je moet alles nalopen.
Ook waren er wat oude nutteloze iconen in configuratiescherm achtergebleven.Oja, hij nam ook de veranderde hosts file niet over.
Het meest irritante is nog, dat die een bootmanagerscherm bij startup heeft installt, hetzelfde wat je krijgt bij dualboot-install. Maar ik heb maar 1 OS nu, dus ik wil dat die doorstart, dat is wel jammer.
Mijn eigenlijke reden om dit te proberen, was om te kijken of oude Xp webcamdriver werd meegenomen naar Vista, wat dus niet het geval bleek te zijn. Maar hij had erook al voor gewaarschuwd in begin vd Setup, dus ik had het kunnen verwachten.
Nadat die klaar is laat hij 2 verborgen mappen staan, met oude files, zo een 800 mb bij mij, maar dit viel wel te verwijderen.
Al met al draait het nu wel goed, vind het upgrade proces vrij redelijk, maar niet goed genoeg voor mijn smaak.Voor bij de buurman toepassen is het goed genoeg, maar ik persoonlijk zal dan ook verder altijd voor een clean install gaan.
Verwijderd
Wat krijg je niet voorelkaar? Wat heb je gedaan?Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:
Ik krijg nog steeds niet die Flip 3D voorelkaar....
Wij kunnen je zo niet helpen, misschien staat je thema niet op areo? kan je videokaart het niet aan enz...
EDIT: ik zie net je topic over je probleem, welke vista versie heb je?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 22:33 ]
Klopt niet helemaal: Vista wordt geleverd met DX9 én DX10! DX10 is door MS helemaal opnieuw van de grond af opgebouwd en is daardoor nergens meer compatibel met DX9. Daarom is besloten Vista met BEIDE versies aan boord uit te brengen. DX10 wordt daarom ook nog door geen enkele fabrikant ondersteund, dat gaat nu allemaal pas komen.Hacku schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:46:
Vista wordt met DX10 geleverd, dat weet toch iedereen? DX9 apps gaan gewoon via emulatie.
Even wat ervaringen:
64 bits compatibiliteit
Ik heb gekozen voor de 64 bits versie van Windows Vista Ultimate. Tot nu toe installeren 99% van de applicaties zonder enig probleem. Ik heb applicaties als Nero, Acrobat 8 Professional, Photoshop CS2, Office 2007 (zou ook raar zijn als die niet zou werken), 3DMark05 en 06, SiSoft Sandra Lite, uTorrent, Trillian, Irfanview, en diverse andere bekende programma's geinstalleerd zonder problemen.
Applicaties met issues:
- WinAmp 5.x: Installeert prima, maar bij het starten kreeg ik een foutmelding dat een bepaalde DLL niet gevonden kon worden. Echter na een volgende reboot werkt Winamp zonder enig probleem. Geen meldingen, werkt zoals het hoort.
- Core Temp, CPU-Z, etc. Diverse programma's om de temperatuur en fans etc van je systeem te meten installeren wel op de 64 bits versie, maar geven lang niet alle informatie weer. Beide programma's geven een melding dat een "driver" niet geladen kan worden. Dit zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat de 64 bits versie geen 32 bits drivers zal toelaten. Workaround: ASUS heeft ook een temperatuur progje, en omdat ik een ASUS bordje heb werkt dat prima.
- Daemontools 64bits: Werkt eigenlijk 100% correct, alleen 1 dingetje: Hij onthoud bij mij het aantal drives niet. Ik zet die normaal op 4 omdat ik dan een aantal DVD's gemount kan houden, maar bij een reboot springt ie weer terug op 1 drive. Aangezien dit met 1 klik weer naar 4 kan worden gezet is het eigenlijk geen probleem.
Spellen
Ik heb geen enkel verschil gemerkt met spellen zover, maar veel spellen heb ik niet geprobeerd.
100% werkend:
- Sid Meier's Civilization 4 en de Warlords Expansion
- Sid Meier's Pirates!
- Sid Meier's Railroads
Ehhh.... Ja ik ben een Sid Meier fan
Spellen met issues:
- Age Of Empires III geeft bij installatie aan dat het programma niet compatible zou zijn. Echter als je het gewoon draait en setup voltooid werkt het spel 100% perfect.
- OpenTTD heeft geluidsproblemen met Windows Vista. Is alleen op te lossen door zonder geluid te spelen met de "-s null" optie achter de executable. In OpenTTD zit een hele hoop oude code en geluid werkt niet via DirectX, maar via Windows Sound, dus daar moet e.e.a aan aangepast worden. Helaas heeft de developer van OpenTTD aangekondigd deze code aanpassing een lage prioriteit te geven. Zonder geluid werkt het spel verder perfect.
Ik wil Command & Conquer: Generals en Zero Hour weer van stal halen om te zien of daar problemen mee zijn, dat doe ik van de week wel even.
64 bits compatibiliteit
Ik heb gekozen voor de 64 bits versie van Windows Vista Ultimate. Tot nu toe installeren 99% van de applicaties zonder enig probleem. Ik heb applicaties als Nero, Acrobat 8 Professional, Photoshop CS2, Office 2007 (zou ook raar zijn als die niet zou werken), 3DMark05 en 06, SiSoft Sandra Lite, uTorrent, Trillian, Irfanview, en diverse andere bekende programma's geinstalleerd zonder problemen.
Applicaties met issues:
- WinAmp 5.x: Installeert prima, maar bij het starten kreeg ik een foutmelding dat een bepaalde DLL niet gevonden kon worden. Echter na een volgende reboot werkt Winamp zonder enig probleem. Geen meldingen, werkt zoals het hoort.
- Core Temp, CPU-Z, etc. Diverse programma's om de temperatuur en fans etc van je systeem te meten installeren wel op de 64 bits versie, maar geven lang niet alle informatie weer. Beide programma's geven een melding dat een "driver" niet geladen kan worden. Dit zal waarschijnlijk liggen aan het feit dat de 64 bits versie geen 32 bits drivers zal toelaten. Workaround: ASUS heeft ook een temperatuur progje, en omdat ik een ASUS bordje heb werkt dat prima.
- Daemontools 64bits: Werkt eigenlijk 100% correct, alleen 1 dingetje: Hij onthoud bij mij het aantal drives niet. Ik zet die normaal op 4 omdat ik dan een aantal DVD's gemount kan houden, maar bij een reboot springt ie weer terug op 1 drive. Aangezien dit met 1 klik weer naar 4 kan worden gezet is het eigenlijk geen probleem.
Spellen
Ik heb geen enkel verschil gemerkt met spellen zover, maar veel spellen heb ik niet geprobeerd.
100% werkend:
- Sid Meier's Civilization 4 en de Warlords Expansion
- Sid Meier's Pirates!
- Sid Meier's Railroads
Ehhh.... Ja ik ben een Sid Meier fan
Spellen met issues:
- Age Of Empires III geeft bij installatie aan dat het programma niet compatible zou zijn. Echter als je het gewoon draait en setup voltooid werkt het spel 100% perfect.
- OpenTTD heeft geluidsproblemen met Windows Vista. Is alleen op te lossen door zonder geluid te spelen met de "-s null" optie achter de executable. In OpenTTD zit een hele hoop oude code en geluid werkt niet via DirectX, maar via Windows Sound, dus daar moet e.e.a aan aangepast worden. Helaas heeft de developer van OpenTTD aangekondigd deze code aanpassing een lage prioriteit te geven. Zonder geluid werkt het spel verder perfect.
Ik wil Command & Conquer: Generals en Zero Hour weer van stal halen om te zien of daar problemen mee zijn, dat doe ik van de week wel even.
Proud to be an American.
Hier woon ik
hehe ik heb een uitnodiging liggen en ik ga zeker wel...D3NN1S schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:58:
Gaan er morgen nog mensen naar die lanch party in amsterdam?
Verwijderd
Ik heb tóch maar een schone install gedaan van Vista. Die upgrade over XP vondt ik toch niet helemaal lekker werken. Opstarten duurde vrij lang, en ik mistte dat Aero icoontje in mijn werkbalk
Als ik nú opstart zit ik in no time in Vista. Ook heb ik UAC uitgezet, ik werd daar toch wel een beetje gek van om overal mijn toestemming voor te geven. Ik ben toch de enige die deze PC gebruikt.
Ik moet nog spellen gaan testen, maar Flatout 2, BF2 en BF2142 werken iig al probleemloos.
Dus ja, ik ben wel een tevreden gebruiker
Edit: wat ik wel héél erg jammer vindt is dat ik EAX moet missen in m'n spellen. Ik hoop dat Creative dat ook gaat fixen, net zoals ze dat voor Xfi kaarten hebben gedaan. Zoniet, zal ik toch een Xfi moeten aanschaffen.
Als ik nú opstart zit ik in no time in Vista. Ook heb ik UAC uitgezet, ik werd daar toch wel een beetje gek van om overal mijn toestemming voor te geven. Ik ben toch de enige die deze PC gebruikt.
Ik moet nog spellen gaan testen, maar Flatout 2, BF2 en BF2142 werken iig al probleemloos.
Dus ja, ik ben wel een tevreden gebruiker
Edit: wat ik wel héél erg jammer vindt is dat ik EAX moet missen in m'n spellen. Ik hoop dat Creative dat ook gaat fixen, net zoals ze dat voor Xfi kaarten hebben gedaan. Zoniet, zal ik toch een Xfi moeten aanschaffen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 02:29 ]
US is -, dus dan zijn we hier al maandagavond als ze hun bed uit komenjoon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:37:
[...]
in dit geval gaat het om de US en niet om de EU, tijd is daar anders heh ;o
Verwijderd
Help!!!! in "\[X-Fi] Nieuwe geluidschip van Creative d..."Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 02:26:
Mijn eerste indruk is prima... Mijn werkgever heeft mij voorzien van Windows Vista Ultimate NL.
Nu alleen nog wachten op de Vista drivers van Linksys voor mijn USB WLAN
Nu alleen nog wachten op de Vista drivers van Linksys voor mijn USB WLAN
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
De nieuwe website van Vista is online gekomen. Het gaat momenteel alleen om de Amerikaanse versie maar is wel leuk om even te bekijken.
http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.mspx
http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.mspx
Ik heb nu beide versies geinstalleerd: Ultimate 32 en 64 bits.
Specs: Core 2 Duo T7600, 4gb intern, X1600 256mb, 7200rpm schijf
De 32 bits installatie duurde 45 minuten. Dit was een upgrade van een kale Windows XP. De installatie ging vlekkeloos. Alle hardware werd automatisch geinstalleerd, de drivers die niet op de DVD stonden, werden automatisch gedownload. De System rating was uiteindelijk een 4.2, met als laagste de Aero Desktop performance.
De 32-bits versie voelde zeer zeer snel aan, ik had echt het idee dat ik door Vista heen vloog (hiervoor Centrino 2ghz, 2gb intern, Radeon 9600). Alles ging verschrikkelijk soepel, het werkte perfect.
Vanochtend Ultimate 64-bits geboot. Er is geen mogelijkheid om je 32bit te upgraden naar 64 bit.
De installatie duurde 11 minuten (!!!). Drivers werden prima geinstalleerd. System rating was hetzelfde. De volle 4gb aan geheugen wordt aangeroepen, terwijl dat bij de 32-bit 3.5gb was. Voor de rest zie ik nog geen verschil, in ieder geval niets negatiefs!!
Alle software die ik nodig heb is geinstalleerd.
De 32 bits installatie duurde 45 minuten. Dit was een upgrade van een kale Windows XP. De installatie ging vlekkeloos. Alle hardware werd automatisch geinstalleerd, de drivers die niet op de DVD stonden, werden automatisch gedownload. De System rating was uiteindelijk een 4.2, met als laagste de Aero Desktop performance.
De 32-bits versie voelde zeer zeer snel aan, ik had echt het idee dat ik door Vista heen vloog (hiervoor Centrino 2ghz, 2gb intern, Radeon 9600). Alles ging verschrikkelijk soepel, het werkte perfect.
Vanochtend Ultimate 64-bits geboot. Er is geen mogelijkheid om je 32bit te upgraden naar 64 bit.
De installatie duurde 11 minuten (!!!). Drivers werden prima geinstalleerd. System rating was hetzelfde. De volle 4gb aan geheugen wordt aangeroepen, terwijl dat bij de 32-bit 3.5gb was. Voor de rest zie ik nog geen verschil, in ieder geval niets negatiefs!!
Verwijderd
Leuke pc heb je. Wil je hem ruilen? Ik heb een 486DX100 met maar liefst 8MB intern geheugen en een 200MB harde schijf. Goed aanbod of niet.PWM schreef op maandag 29 januari 2007 @ 09:13:
Ik heb nu beide versies geinstalleerd: Ultimate 32 en 64 bits.
Ik gisteren ook over gegaan van 32bit naar 64bit
valt me op dat al mijn standaard programma's gewoon lekker werken, had meer problemen verwacht
NFS carbon liep ook super op 1600x1200 max settings, niet verwacht win64 niet echt ultiem game platform lijkt me
tja alleen dat driver verificatie is een irritant iets, software geluidskaart mag ik alleen MS Vista gebruiken en niet van Asus zelf, dan zegt ie doodleuk een programma heeft ongecertifceerde drivers proberen te installeren, bij een reboot worden deze verwijderd... hmmm
Iets met test mode geprobeerd maar das ook niet handig, dat is alleen voor tijdelijk gebruik geloof ik
verder is bijvoorbeeld een keygen niet meer te starten, zal 16bit software zijn gok ik, dat werkt niet meer namelijk in Win64
Ook TAT werkt niet 64bit (maf is gemaakt voor templezing core2duo wat een 64bit processor is)
valt me op dat al mijn standaard programma's gewoon lekker werken, had meer problemen verwacht
NFS carbon liep ook super op 1600x1200 max settings, niet verwacht win64 niet echt ultiem game platform lijkt me
tja alleen dat driver verificatie is een irritant iets, software geluidskaart mag ik alleen MS Vista gebruiken en niet van Asus zelf, dan zegt ie doodleuk een programma heeft ongecertifceerde drivers proberen te installeren, bij een reboot worden deze verwijderd... hmmm
Iets met test mode geprobeerd maar das ook niet handig, dat is alleen voor tijdelijk gebruik geloof ik
verder is bijvoorbeeld een keygen niet meer te starten, zal 16bit software zijn gok ik, dat werkt niet meer namelijk in Win64
Ook TAT werkt niet 64bit (maf is gemaakt voor templezing core2duo wat een 64bit processor is)
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Wat ik absoluut niet begrijp is waarom Microsoft in hemelsnaam Windows BitLocker Drive Encryption, bij uitstek het programma voor een Business editie, alleen in Ultimate heeft gestopt. 
Zal wel gedaan zijn omdat er anders te weinig verschil is tussen Business en Ultimate.

Zal wel gedaan zijn omdat er anders te weinig verschil is tussen Business en Ultimate.
zit dat niet in de entreprise edition?Derek S. schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:52:
Wat ik absoluut niet begrijp is waarom Microsoft in hemelsnaam Windows BitLocker Drive Encryption, bij uitstek het programma voor een Business editie, alleen in Ultimate heeft gestopt.
Nu je het zegt, inderdaad. Aan de andere kant, een bedrijf koopt een handjevol bedrijflaptops (bijv. Dell), en krijgt daar Business op geinstalleerd, omslachtig om dan op al die PC's weer een andere versie te moeten installeren, en dan vraag ik me toch af wat er zo Business aan Business is, je kunt net zo goed Home Premium kopen in dat geval.
Maar er is nog hoop, gelukkig zit er wel Windows Movie Maker in High Definition in een Business editie.

Sorry, maar degene die die paketten heeft samengesteld moeten ze onstlaan.
Verwijderd
Business/Enterprise/Ultimate kun je in een domein hangen, de rest niet.
Dat is voor bedrijven opzich een belangrijke reden om die versie te kopen.
Dat is voor bedrijven opzich een belangrijke reden om die versie te kopen.
Het zit ook in enterprise (=server) maar is ook beschikbaar op business als je in de footnotes kijkt.Derek S. schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:52:
maar je hebt altijd TPM en/of een USB key nodig op je hardware. (en uiteraard zijn er al meer dan geneog producten beschikbaar die deze feature al op XP beschibaar maken)
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Waar zijn ze dan ?joon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 13:42:
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Voor diegenen met een PCI ATA/133 IDE-controller in hun pc met een Sil0680-chip:
Om het ding onder Vista aan de praat te krijgen, is een driver- en een BIOS-update nodig:
BIOS:
"This download includes BASE BIOS. Use the included BASE BIOS with with the latest driver(s): SiI0680A 1.2.25.1 32bit BASE Windows driver and SiI0680A 1.2.25.1 64bit BASE Windows driver."
http://www.siliconimage.com/docs/BIO-00680A-x10.zip
(let op: het zipfile bevat 3 bin-files: 3220.bin=experimenteel, NIET gebruiken. b3220.bin=base-rom, deze moet je gebruiken. r3220.bin=RAID-rom, NIET gebruiken, daar de driver dit niet ondersteunt.)
DRIVER:
"Use this driver with the latest IDE BIOS to access NON-RAID hard disk drives, CD-ROMs, CDRWs, DVD-ROMs, and DVD-RWs. Latest SiI0680/0680A BIOS:3.2.20. Supports Vista RTM."
http://www.siliconimage.c...680-x86-1.2.26.0-logo.zip
Om het ding onder Vista aan de praat te krijgen, is een driver- en een BIOS-update nodig:
BIOS:
"This download includes BASE BIOS. Use the included BASE BIOS with with the latest driver(s): SiI0680A 1.2.25.1 32bit BASE Windows driver and SiI0680A 1.2.25.1 64bit BASE Windows driver."
http://www.siliconimage.com/docs/BIO-00680A-x10.zip
(let op: het zipfile bevat 3 bin-files: 3220.bin=experimenteel, NIET gebruiken. b3220.bin=base-rom, deze moet je gebruiken. r3220.bin=RAID-rom, NIET gebruiken, daar de driver dit niet ondersteunt.)
DRIVER:
"Use this driver with the latest IDE BIOS to access NON-RAID hard disk drives, CD-ROMs, CDRWs, DVD-ROMs, and DVD-RWs. Latest SiI0680/0680A BIOS:3.2.20. Supports Vista RTM."
http://www.siliconimage.c...680-x86-1.2.26.0-logo.zip
Dit topic is gesloten.
Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.
Let even op:
- Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel
- Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.
- Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag