[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.373 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Hier staat nog een mooi artikel over Windows Vista. Incl foto's van het design team!!

http://www.bright.nl/windows-vista

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu het verschil tussen de RTM en degene die 30 januari in de winkels ligt ?

Op hoeveel computers kan ik de Ultimate installeren als ik deze koop voor €549,- ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_John
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:28
het verschillen tussen de RTM en de versie die volgende week in de winkels te vinden is: niks, nada, noppes, ...
ik dacht zo'n 10computers te kunnen activeren met 1examplaar of ben ik hier mis in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:58:
Wat is nu het verschil tussen de RTM en degene die 30 januari in de winkels ligt ?

Op hoeveel computers kan ik de Ultimate installeren als ik deze koop voor €549,- ?
Op 1 pc. Wil je het op een andere pc installeren moet je het van het vorige systeem verwijderen. OEM mag je nooit naar een andere pc verplaatsen het zit voor eens en altijd vast aan 1 pc. Bij retail mag je het exemplaar wel overplaatsen naar een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Verschil is niks...ben ik niet zeker van. Heb iemand horen zeggen dat de RTM met in de afgelopen maanden klaargekomen drivers ingebakken....de Final in de winkel zal zijn. Dus meer drivers erin? Of 't waar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:58:

Één (tegelijkertijd). Je mag hem wel zovaak verhuizen van PC als je wilt, mits er maar één pc gebruik maakt van de licentie steeds.
Den_John schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:32:
het verschillen tussen de RTM en de versie die volgende week in de winkels te vinden is: niks, nada, noppes, ...
ik dacht zo'n 10computers te kunnen activeren met 1examplaar of ben ik hier mis in?
Nope. Je kan ongeveer 10 keer activeren voordat MS raar op gaat kijken. Als je dan een telefoontje pleegt kan je gewoon weer activeren. Alleen bij OEM zul je uit moeten leggen wat je in godsnaam aan het doen bent na je tiende install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Heb thuis 3 verschillende computers waarop ik VISTA Ultimate wil installeren.
Dit is dus mogelijk als ik de de complete uitgave van €549,- koop ?

Heb geen zin namelijk om €1500,- neer te leggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:55:
Bedankt voor jullie reacties.

Heb thuis 3 verschillende computers waarop ik VISTA Ultimate wil installeren.
Dit is dus mogelijk als ik de de complete uitgave van €549,- koop ?

Heb geen zin namelijk om €1500,- neer te leggen :X
Nee, je mag de complete uitgave maar op 1 pc geïnstalleerd hebben. Wil je het op een andere pc installeren dan moet je eerst Vista van de vorige pc verwijderen. Je bent dus €1500,- kwijt als je het op 3 pc's tegelijkertijd wil installeren. Wil je maar op 1 pc met Vista werken dan hoef je maar 1 exemplaar te kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:58:
[...]

Nee, je mag de complete uitgave maar op 1 pc geïnstalleerd hebben. Wil je het op een andere pc installeren dan moet je eerst Vista van de vorige pc verwijderen. Je bent dus €1500,- kwijt als je het op 3 pc's tegelijkertijd wil installeren. Wil je maar op 1 pc met Vista werken dan hoef je maar 1 exemplaar te kopen.
Dat is balen zeg.... dan vindt ik €549,- wel een duur grapje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:01:
[...]

De pc's die je niet verwacht te upgraden zou je eventueel met oem's kunnen installeren :)
(Of andere versies zoals premium nemen :) )

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-01-2007 21:04 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:01:
[...]

Je hebt toevallig geen XP geinstalleerd staan? Want anders kan je voor 349 upgraden naar Ultimate. Scheelt je 200 euro.
Dat is denk ik wat ik ga doen. Toch maar geen OEM, vanwege licenties en 32bit>64bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:07:
[...]

Je hebt toevallig geen XP geinstalleerd staan? Want anders kan je voor 349 upgraden naar Ultimate,
Dat is denk ik wat ik ga doen. Toch maar geen OEM, vanwege licenties en 32bit>64bit.
Draai nu al VISTA Ultimate build 6000 maar vindt het altijd wel fijn om een legale versie te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:58:
[...]

Dat is niet waar, althans in amerika niet.
klik

quote:
Het mag duidelijk zijn dat Microsoft zijn uiterste best zal doen om zoveel mogelijk Vista-licenties aan de man te brengen. Gezinnen die over meerdere computers beschikken, zullen bijvoorbeeld niet de volle mep moeten betalen voor elk systeem. Voor vijftig dollar per stuk - al hebben sommige bronnen het over 'vijftig tot negentig dollar' - kunnen namelijk bijkomende licenties gekocht worden om meerdere systemen van Vista te voorzien. Aan deze 'Family Pack'-uitbreiding zitten echter wel enkele beperkingen. Zo geldt het aanbod alleen voor eigenaars van een dvd met een Ultimate-licentie - zowel upgrade als volledige versie volstaan - en is het alleen mogelijk om bijkomende licenties voor Home Premium aan te schaffen. Bovendien zou het niet mogelijk zijn om meer dan twee extra computers van Vista te voorzien tegen reductieprijs. Tot slot zullen deze Family Packs in eerste instantie alleen in Amerika verkrijgbaar zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door debeer op 25-01-2007 21:11 ]

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debeer schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:10:
[...]

Dat is niet waar, althans in amerika niet.
klik

quote:
Het mag duidelijk zijn dat Microsoft zijn uiterste best zal doen om zoveel mogelijk Vista-licenties aan de man te brengen. Gezinnen die over meerdere computers beschikken, zullen bijvoorbeeld niet de volle mep moeten betalen voor elk systeem. Voor vijftig dollar per stuk - al hebben sommige bronnen het over 'vijftig tot negentig dollar' - kunnen namelijk bijkomende licenties gekocht worden om meerdere systemen van Vista te voorzien. Aan deze 'Family Pack'-uitbreiding zitten echter wel enkele beperkingen. Zo geldt het aanbod alleen voor eigenaars van een dvd met een Ultimate-licentie - zowel upgrade als volledige versie volstaan - en is het alleen mogelijk om bijkomende licenties voor Home Premium aan te schaffen. Bovendien zou het niet mogelijk zijn om meer dan twee extra computers van Vista te voorzien tegen reductieprijs. Tot slot zullen deze Family Packs in eerste instantie alleen in Amerika verkrijgbaar zijn.
Jammer dat het alleen in de VS is. Hoop dat ze het ook in NL doen. Mijn ouders kunnen dan via mij goedkoop aan een Premium retail versie komen.

@stevemuller: koop eerst 1 exemplaar van Vista Ultimate. Als de actie dan ook in Nederland wordt gedaan kun je goedkoop je 2e en 3e licentie erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stevemuller: koop eerst 1 exemplaar van Vista Ultimate. Als de actie dan ook in Nederland wordt gedaan kun je goedkoop je 2e en 3e licentie erbij kopen.
Bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit trouwens te denken. Is het niet veel goedkoper om een nieuwe computer aan te schaffen waar Vista Ultimate al op zit ??........... of zeg ik nu iets stoms !!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:25:
Zit trouwens te denken. Is het niet veel goedkoper om een nieuwe computer aan te schaffen waar Vista Ultimate al op zit ??........... of zeg ik nu iets stoms !!!!
Dan kan je net zo goed een oem-versie kopen. Dat is ook wat je bij een nieuwe computer krijgt, namelijk :)
(Dus zelfde licentie en rechten)

Zeker als je je computer wil upgraden :)

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 25-01-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:29:
[...]
Dan kan je net zo goed een oem-versie kopen. Dat is ook wat je bij een nieuwe computer krijgt, namelijk :)
(Dus zelfde licentie en rechten)

Zeker als je je computer wil upgraden :)
Allemaal nieuw voor mij ? Wat is dat en wat zijn daar de kosten van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:01:
BELANGRIJK!!!!!
De UPGRADE van Vista kan GEEN clean install doen bij het booten.
Link: Microsoft Support

Volgens Microsoft zijn er 2 methodes om dit op te lossen:
1. Upgraden vanuit een eerdere Windows-installatie. Ofwel XP MOET er op staan.
2. Een licentie kopen waarmee je wel een clean-install kan uitvoeren. Wat dus neerkomt op de aanschaf van de 'dure' FPP versie van Vista.
Waarom staat daar de Business en de Ultimate niet bij? Kan je daar dan wel een clean install mee doen als je een upgrade hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoe gaat het installeren van Vista? Ik las dat je 30 dagen de tijd hebt om je key in te voeren? Dus dan zou je tijdens die periode de "Ultimate" kunnen proberen terwijl je een "home basic" key hebt gekocht? (Aangezien alle versies op 1 dvd staan en de installer dus niet weet welke key je hebt gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

wrcveen schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:19:
Hoe gaat het installeren van Vista? Ik las dat je 30 dagen de tijd hebt om je key in te voeren? Dus dan zou je tijdens die periode de "Ultimate" kunnen proberen terwijl je een "home basic" key hebt gekocht? (Aangezien alle versies op 1 dvd staan en de installer dus niet weet welke key je hebt gekocht)
Maar als je na die 30 dagen dan je key probeert in te voeren, zal Vista vrolijk zeggen dat dit een home basic key is, terwijl je ultimate erop hebt staan, en zal ie zeggen dat je dan home basic moet installeren :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
Kan je de OEM niet aanschaffen zonder een computer of onderdelen te kopen? Op de site van digitique staat bijvoorbeeld: Alleen bij gelijktijdige aanschaf van een pc..

http://www.digitique.nl/m...ltimate-32bit-p-3873.html

Ik heb een half jaar geleden een goede laptop gekocht en ben niet van plan een nieuwe computer/laptop te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 12-09 21:27
XiN-eViL schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Maar als je na die 30 dagen dan je key probeert in te voeren, zal Vista vrolijk zeggen dat dit een home basic key is, terwijl je ultimate erop hebt staan, en zal ie zeggen dat je dan home basic moet installeren :) .
Dat lijkt me vrij logisch.. Maar dit is wel een leuke manier om ultimat een beetje uit te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
XiN-eViL schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:32:
[...]

Werkt dan je hele installatie niet meer? Of zijn er dan onderdelen/programma's niet meer te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Sjah schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:38:
Verschil is niks...ben ik niet zeker van. Heb iemand horen zeggen dat de RTM met in de afgelopen maanden klaargekomen drivers ingebakken....de Final in de winkel zal zijn. Dus meer drivers erin? Of 't waar is :?
Nee, Final = RTM.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Helaas wel want, er missen toch heel wat drivers die benodigd zijn om onboard produkten aan de gang te krijgen. En dan praat ik niet over subtropische moederbordjes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:34:
[...]

Werkt dan je hele installatie niet meer? Of zijn er dan onderdelen/programma's niet meer te starten?
Dat is al een paar keer eerder verteld, lees het vorige topic maar even door. Anders moet je even googlen op reduced functionality mode.

http://www.microsoft-tech.com/index.aspx?content=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marco899 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 06:46:
[...]

Helaas wel want, er missen toch heel wat drivers die benodigd zijn om onboard produkten aan de gang te krijgen. En dan praat ik niet over subtropische moederbordjes.
Ik neem aan dat we deze gewoon via de updates binnenkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker
  • Laatst online: 26-06 08:48

Skywalker

Use the force Luke!!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:26:
[...]

Yep, en voor Vista Bootlogo Generator heb je ook Msconfig nodig. Ik geef het alleen aan om tweakers te laten weten dat je het bootlogo veranderen kunt, of heb je daar iets op tegen?
Sorry hoor, ik bedoelde alleen maar, dat als je die optie aanvinkt je ook direct al een ander boot scherm krijgt.

May the force be with you!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff kort een vraagje want ik heb nog niet echt duidelijk antwoord gekregen

als ik aan een Vista home prem. edition OEM kan geraken, gaat deze perfect draaien op m'n bestaande pc en ook als ik binnen een jaar de graka update of de hele computer?

en bestaat oem ook in 32 / 64 bit?
welke versie zouden jullie mij aanraden, 64bit denk ik ?
zie mijn pc specs in mijn sig

alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolkje schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Als je je hele pc upgrade, niet. Dan wordt het bellen met Microsoft om de activatie te regelen :)

[...]

OEM's zijn ook allemaal 32- en 64-bit verkrijgbaar. Gezien je specs kun je natuurlijk 64-bit nemen, maar heb je er wat aan? Nee denk ik. Zo te zien ben je een gamer en games maken op dit moment nog helemaal niet gebruik van 64-bit. En misschien in de nabije toekomst ook wel niet. 64-bit is alleen handig voor applicaties die erg veel rekenen zoals 3D studio, en die ook nog eens enorm veel geheugen kunnen gebruiken (meer dan 2 GB ram). :) Daarbij komt het feit dat je áltijd speciale 'signed drivers' nodig hebt van al je hardware, anders pakt Vista ze niet. Vista 64-bit verplicht het gebruik van 'signed drivers' namelijk, terwijl de 32-bits variant, ook 'unsigned drivers' wil gebruiken.

Als ik jou was, zou ik gewoon voor 32-bit gaan. Heb ik ook gedaan :)
owkay bedankt :)
nu nog kijken naar de reviews hoe dx9 games draaien onder vista
en voorlopig lijkt dit niet zo positief :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NVIDIA 100.40 is uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
Voor de mensen die liever het oude startmenu van XP willen op Vista, hier een mooi alternatief
Vista Start Menu

[ Voor 0% gewijzigd door Barfman op 26-01-2007 12:56 . Reden: Spelfout ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:01:
BELANGRIJK!!!!!
De UPGRADE van Vista kan GEEN clean install doen bij het booten.
Link: Microsoft Support

Volgens Microsoft zijn er 2 methodes om dit op te lossen:
1. Upgraden vanuit een eerdere Windows-installatie. Ofwel XP MOET er op staan.
2. Een licentie kopen waarmee je wel een clean-install kan uitvoeren. Wat dus neerkomt op de aanschaf van de 'dure' FPP versie van Vista.
Waarom staat daar de Business en de Ultimate niet bij? Kan je daar dan wel een clean install mee doen als je een upgrade hebt gekocht? (dus een XP cdrom even laten scannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Haha zo zie je maar weer. Nu.nl doet ook geen enkel vooronderzoek voordat ze een artikel plaatsen... Telegraaf stijl :P Correcties naar ze mailen helpt overigens niet, been there done that...

Grappig dat nu.nl stelt dat de webwinkel tweemaal in de fout gaat, terwijl eigenlijk nu.nl en ComputerIdee twee maal in de fout gaan ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed nieuws voor de gamers :)
incl myself
even snel als xp

http://www.pcinpact.com/a...Forceware-10030-Vista.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

nieuwe drivers NVIDIA...werkt prima so far
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1557

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik moet even deze gadget delen omdat ik denk dat veel mensen hem erg handig zullen vinden:
Omschrijving:This started out as an update to the Microsoft beta launcher but turned into a complete rewrite. You can add apps to the Launcher by Dragging and Dropping or use settings. In settings you can reorder the apps using the arrows, add or delete them. There is a max of 24 that can be added in a 4x6 layout. An alternate 5x6 is in the works. Additional info availible at aeroxp.org. :NOTE: To avoid shortcut arrows, create shortcuts direct to the files you want to launch. If you drag and drop a shortcut to the Launcher it will create a shortcut to the shortcut and there will be an arrow.
Zo ziet nu mijn desktop eruit, de gadget is de onderste en hij werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9a1ccf6e730b78a147774a7a0497a2f4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Volgende week komt de officiele 100.54 driver uit.
Netjes zoals nvidia belooft had.
Jammer alleen dat deze driver geen SLI gaat ondersteunen, tenminste geen goede ondersteuning zoals het er nu uitziet.

This driver is intended for testing on GeForce 8800 GTX/GTS series GPUs. This driver is intended for DirectX 9 and DirectX 10 application testing in single GPU only. It is not recommended for NVIDIA SLI testing. 3D performance of this driver is improved over Release 95 Vista drivers, and is on par with Windows XP for the top applications, with the exception of OpenGL applications. This driver can also be used with GeForce 7 and GeForce 6 series GPUs, though performance can be slower on some applications because we still have work to do on our drivers. Our goal is to get Vista performance equivalent to XP performance wherever possible, and we will do this through continuous driver updates.

NVIDIA’s plan is to make a driver available for end users on NVIDIA.com on January 30, 2007. This driver is a beta driver and the first SLI driver, intended to support GeForce 8, 7, and 6 series GPUs, and will add support for GeForce 8800 GTX/GTS DirectX 9 SLI on the top applications. NVIDIA will continue to work on optimizing our Windows Vista drivers to ensure maximum performance on 3D applications.

In additon, NVIDIA is working very closely with Microsoft to finalize the WHQL certified DirectX 10 driver for the GeForce 8800 GTX/GTS GPU. Both companies have been in close communication to ensure that the logo kit gets finalized to enable the certification of the driver as soon as possible to enable getting it into the hands of customers.

[ Voor 84% gewijzigd door justifire op 26-01-2007 14:21 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:37:
[...]

Waarom staat daar de Business en de Ultimate niet bij? Kan je daar dan wel een clean install mee doen als je een upgrade hebt gekocht? (dus een XP cdrom even laten scannen)
Business en Ultimate staan er inderdaad niet bij. Ik denk dat je met een upgrade versie daarvan wel een clean install kan doen.
De reden hiervoor is makkelijk te bedenken:
De Home Premium Full retail kost: €290,-
De Upgrade van Ultimate kost: €320,-
Als een goedkopere full retail een clean install kan doen moet een duurdere upgrade dat ook kunnen.
De upgrade van Busniess zal weinig aan consumenten worden verkocht en meer aan bedrijfjes dus is zo'n restrictie niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
DaannO schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:13:
Ik moet even deze gadget delen omdat ik denk dat veel mensen hem erg handig zullen vinden:

[...]

[afbeelding]
Ik ga binnenkort ook een aantal gadgets maken. Is helemaal niet moeilijk btw, daar zit gewoon html, xml en javascript achter.
http://microsoftgadgets.com/Sidebar/DevelopmentOverview.aspx

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:21:
[...]

Business en Ultimate staan er inderdaad niet bij. Ik denk dat je met een upgrade versie daarvan wel een clean install kan doen.
De reden hiervoor is makkelijk te bedenken:
De Home Premium Full retail kost: €290,-
De Upgrade van Ultimate kost: €320,-
Als een goedkopere full retail een clean install kan doen moet een duurdere upgrade dat ook kunnen.
De upgrade van Busniess zal weinig aan consumenten worden verkocht en meer aan bedrijfjes dus is zo'n restrictie niet nodig.
Waarom zou je daar dan de retail nog van kopen?
Als dit waar is is het wel een hele makelijke keuze tussen home premium retail of ultimate upgrade.
Enigste wat ik nog kan verzinnen is dat er word gekeken naar welke xp versie je hebt (32/64bit)

edit: antwoord op eigen vraag, als je geen xp hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 26-01-2007 14:45 . Reden: ff mezelf antwoorden :D ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:27:
[...]

Ik zit hier ook over na te denken. Maar heb nog moeite met het vinden van webshops die ook uitleveren naar Europa. Amazon doet dat bijvoorbeeld niet, terwijl die voor Home Premium Retail maar $229.99 vragen en voor Ultimate Retail $379.99

Dus misschien dat er hier iemand een goedkope webshop kent die wel uitlevert naar Nederland?
Ik ga volgende week naar de States. Zal eens kijken of ik een retail versie van Vista Ultimate op de kop kan tikken voor 'weinig'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:38

Martinspire

Awesomeness

Kleine kans dat je er veel minder voor kunt krijgen dan de prijzen die MS heeft doorgegeven. Denk eerder dat je er meer voor betaald omdat het zogenaamd "nieuw" is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
xun1t schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:44:
[...]

Jou moet ik even hebben, hoe heb je opengl support voor ATI aan de gang gekregen? Dit is voor mij DE reden geweest om nog niet over te stappen. Zit dit gewoon in de nieuwste drivers van ATI? (heb zelf een x800xt PE AGP van Asus)
najah, aan de gang,

gene wat ik gedaan heb...

1) install de RTM van ati, install de XP drivers (7.1), install van asus de laatste drivers, klaar,
maar....!!

dan staat er bij d3d version: 7.x
openGL : 6.x, ik kon GEEN SeconLife d'r mee spelen IIG.... mis dat, dat spel gaar is, met zoiets, maar ik heb dus weer de XP drivers ge-installeerd (dan geen aero), en dan kan ik wel openGL gebruiken... (wel max vista basic, maarjah, da went wel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:45:
[...]

Ik ga volgende week naar de States. Zal eens kijken of ik een retail versie van Vista Ultimate op de kop kan tikken voor 'weinig'.
najah, als je via webshop koopt, en komt bij de doane, keje miss 50 euri betalen als ze je em brengen :(

of ze motten al zo'n doane papier d'r bij stoppen dat het een "gift" is ;-), me linksys wrt54GC zat dat d'r bij en niets extra's motten betalen, bij me x-fi, wel :S (ws da gift ding niet d'r bij...)

Modbreak::X Zou je alsjeblieft je dialect hier niet willen gebruiken? :P

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 27-01-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Goed nieuws voor iedereen:

Mijn nieuwe laptops zijn binnen ;)

4gb intern, en ik ga vanavond 64-bit Vista Ultimate installeren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hacku schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:37:
[...]

Ik ga binnenkort ook een aantal gadgets maken. Is helemaal niet moeilijk btw, daar zit gewoon html, xml en javascript achter.
http://microsoftgadgets.com/Sidebar/DevelopmentOverview.aspx
Misschien een gadget topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand wat dat is dat je harddisk na opstarten nog een hele tijd blijft doorratelen? Het lijkt een of andere indexing service, maar geen idee waar ik dat uit kan zetten. In control panel staat wel iets over indexing options, maar als ik in de options kijk vraag ik me af of dat de verantwoordelijke is.

[edit] ik heb verder 2GB ram en de harddisk is ook snel genoeg volgens dat benchmarkding. Aan de hardware ligt het denk ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 26-01-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

[afbeelding]
Wat voor achtergrond is dat? Heb je daar ook een link van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Palomar schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:57:
Weet iemand wat dat is dat je harddisk na opstarten nog een hele tijd blijft doorratelen? Het lijkt een of andere indexing service, maar geen idee waar ik dat uit kan zetten. In control panel staat wel iets over indexing options, maar als ik in de options kijk vraag ik me af of dat de verantwoordelijke is.

[edit] ik heb verder 2GB ram en de harddisk is ook snel genoeg volgens dat benchmarkding. Aan de hardware ligt het denk ik niet.
Gewoon lekker laten ratelen. :) Na een tijdje (paar dagen) stopt het vanzelf en werkt alles weer een stukje sneller. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
FnF schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Wat voor achtergrond is dat? Heb je daar ook een link van? :)
Zit gewoon bij de standaard achtergronden van vista. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Palomar schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:57:
Weet iemand wat dat is dat je harddisk na opstarten nog een hele tijd blijft doorratelen? Het lijkt een of andere indexing service, .
In de service control, of bij search options? Zou ook superfetch kunnen zijn. Maar even goed: zolang hij rateld, maar hij wordt er niet langzamer van gewoon laten ratelen. Waarschijnlijk denkt vista: "hmmm 2 GB, laat ik eens wat inladen voor het geval het zodirect nodig is....." :9 :P

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

justifire schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:19:
Volgende week komt de officiele 100.54 driver uit.
Netjes zoals nvidia belooft had.
Jammer alleen dat deze driver geen SLI gaat ondersteunen, tenminste geen goede ondersteuning zoals het er nu uitziet.

This driver is intended for testing on GeForce 8800 GTX/GTS series GPUs. This driver is intended for DirectX 9 and DirectX 10 application testing in single GPU only. It is not recommended for NVIDIA SLI testing. 3D performance of this driver is improved over Release 95 Vista drivers, and is on par with Windows XP for the top applications, with the exception of OpenGL applications. This driver can also be used with GeForce 7 and GeForce 6 series GPUs, though performance can be slower on some applications because we still have work to do on our drivers. Our goal is to get Vista performance equivalent to XP performance wherever possible, and we will do this through continuous driver updates.

NVIDIA’s plan is to make a driver available for end users on NVIDIA.com on January 30, 2007. This driver is a beta driver and the first SLI driver, intended to support GeForce 8, 7, and 6 series GPUs, and will add support for GeForce 8800 GTX/GTS DirectX 9 SLI on the top applications. NVIDIA will continue to work on optimizing our Windows Vista drivers to ensure maximum performance on 3D applications.

In additon, NVIDIA is working very closely with Microsoft to finalize the WHQL certified DirectX 10 driver for the GeForce 8800 GTX/GTS GPU. Both companies have been in close communication to ensure that the logo kit gets finalized to enable the certification of the driver as soon as possible to enable getting it into the hands of customers.
Zeer waarschijnlijk wordt het een andere build, want 100.54 is al vrij oud en al released voor dev's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

PWM schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:11:
Goed nieuws voor iedereen:

Mijn nieuwe laptops zijn binnen ;)

4gb intern, en ik ga vanavond 64-bit Vista Ultimate installeren _/-\o_
En dat is goed nieuws voor mij omdat? :?

Maar Vista 32-bit Ultimate NL (Ja, Nederlands ja!) ligt klaar, nu alleen de drivers voor mijn X-Fi nog :P
Weet je wat ik trouwens raar/jammer vind? Ze hebben het bij MS over dat certificeren van drivers enzo. Waarom nemen ze niet alle drivers op in het update proces. De drivers die je via de update binnen krijgt zijn meestal al zoooooo verouderd dat je ze niet op je systeem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
--MeAngry-- schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:09:
[...]

Gewoon lekker laten ratelen. :) Na een tijdje (paar dagen) stopt het vanzelf en werkt alles weer een stukje sneller. :)
aha ok, als het er opd en duur sneller van wordt kijk ik het nog wel even aan ;) Ik heb alleen een hekel aan een ratelende harde schijf. Doet me denken aan de tijden dat ik windows 95 op een 486 met 4MB ram probeerde te draaien ;)

Verder nog een tip voor mensen met een SB Audigy (weet niet of het al genoemd is), maar ik vond het geluid zo 'slapjes' klinken. Bleek dat de bass en treble standaard maar op een kwart staan. Als je dit weer op 50% zet (zoals bij XP ook standaard is) dan klinkt het weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

obsidian schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:13:
[...]

En dat is goed nieuws voor mij omdat? :?
Je een blij Forum lid erbij hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
Zijn er Vista-gebruikers met een notebook die een groot verschil in accuverbruik hebben? Ik werk vaak op de batterij van m'n notebook en liefst zo lang mogelijk. Het zou me logisch lijken mocht Vista meer stroom verbruiken dan XP, maar ik zou dit toch eens willen weten van een ervaringsdeskundige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

muchu schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:22:
Zijn er Vista-gebruikers met een notebook die een groot verschil in accuverbruik hebben? Ik werk vaak op de batterij van m'n notebook en liefst zo lang mogelijk. Het zou me logisch lijken mocht Vista meer stroom verbruiken dan XP, maar ik zou dit toch eens willen weten van een ervaringsdeskundige.
Ik heb 2 laptops op Vista draaien.

Gemmideld denk ik dat ze een (minimaal) 30% langer meegaan.

Het Powermanagement van Vista is vele malen beter dan van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muchu
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 15:12
PWM schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:27:
[...]

Ik heb 2 laptops op Vista draaien.

Gemmideld denk ik dat ze een (minimaal) 30% langer meegaan.

Het Powermanagement van Vista is vele malen beter dan van XP.
bedankt voor de snelle reactie.
Goed om weten, ik denk dat ik dan ook eens ga overstappen (ben XP een beetje beu gezien en kan via m'n school aan een gratis officiële Vista geraken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Eventjes dicht voor onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En terug open (zie elevator in "Oneens met een actie van een moderator -..." waarom het zo lang duurde :P) :)

Ik heb de offtopic reacties over of Vista het geld wel waard is afgesplitst naar [Vista] Is het die 500 euro voor Ultimate wel waard?*, ga daar gerust verder (er zijn genoeg mensen die het erg veel geld vinden namelijk :) ), maar houd het wel gewoon beschaafd aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
En even mijn eigen post gesplit :P
Die 100.40, is die weer alleen voor de 8xxx-serie?

[afbeelding]
Dus je hebt die Launcher én je hebt de quick launch aanstaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
anandus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 09:45:
En even mijn eigen post gesplit :P
Die 100.40, is die weer alleen voor de 8xxx-serie?

[...]
Dus je hebt die Launcher én je hebt de quick launch aanstaan? :P
Je dacht ik neem de belangerijkste reactie mee. :P

Nee ik heb FF eruit gehaald en sidebar in de quicklaunch gezet, het was idd wat overbodig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vista staat er nu hier ook op. :) Gister de Business OEM 32-bit geïnstalleerd en dat ging perfect. Dankzij de berg ingebouwde drivers kende Vista zelfs mijn ingebouwde SATA controller!

Heb even een gratis virusscannerke gepakt voor Vista, namelijk AVG Free Edition. De enige totaal gratis scanner voor Vista op dit moment.

Ik vind vooral in het Taakbeheer de scheiding tussen processen en services super. Niet meer zoeken tussen die berg Windows services om een procesje te killen.
Het geheel draait overigens echt heel erg soepel zeg. De animaties van Aero zijn echt mega slick. (zonder echt irritant te worden) Mijn pc kreeg op alle onderdelen hoger dan een 5 van Vista, dus dat mocht ook wel natuurlijk ;)

Grappig ook de game ondersteuning van Vista. Ik startte Guild Wars op, en direct haalt hij achtergrond informatie op over de game. Er kwam bij de staan wat de minimum eis was en de aanbevolen eis. Allebei uitgedrukt in de bekende 1-5 Vista cijfers :) Het icoontje veranderde overigens ook meteen in de hoes van Guild Wars. Het zijn details, maar ik ben erg onder de indruk van dit soort grapjes.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Grappig ook de game ondersteuning van Vista. Ik startte Guild Wars op, en direct haalt hij achtergrond informatie op over de game. Er kwam bij de staan wat de minimum eis was en de aanbevolen eis. Allebei uitgedrukt in de bekende 1-5 Vista cijfers :) Het icoontje veranderde overigens ook meteen in de hoes van Guild Wars. Het zijn details, maar ik ben erg onder de indruk van dit soort grapjes.
Eens, er zijn erg veel leuke details, en ik hou daar ook heel erg van. :P
Heb even een gratis virusscannerke gepakt voor Vista, namelijk AVG Free Edition. De enige totaal gratis scanner voor Vista op dit moment.
Ik heb avast en die is ook gratis, alleen even registeren. Hij werkt erg lekker en eet bijna geen ram en cpu, dus ideaal. Aanrader. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Zo, gisteren dan ook maar Vista geïnstalleerd. Ik kon niet wachten op de express upgrade, dus ik heb em maar gedownload (*kucht iets over pirate). :P Ik had de keuze uit alle verschillende versies en ik heb voor Business gekozen (vond de naam mooi :P )

Wat me allemaal opvalt aan Vista:
-De eyecandy natuurlijk, het is heel mooi maar niet te mooi;

-Vista drivers downloaden, gewoon via Windows update _/-\o_ Wel wat oudere drivers helaas. Maar je kan op Windows Update Vista drivers vinden, die je op de site van de fabrikant niet aantreft;

-Die zoekopdracht veldjes ownen :D Vooral die in menu start, echt heel handig.

-Het configureren van de PC is weer een stuk minder intuitief! Echt al die zooi in het configscherm, al die linkjes links en rechts, dingen die bij elkaar hoorden zijn nu op andere plaatsen verdeeld etc. Bijv. een herstelpunt maken, WAAROM hebben ze die optie niet gewoon bij "systeemherstel" laten staan?

-verder is het moeilijker om de structuur van alles in één oogopslag te bepalen. Dat maakt Vista imo een stuk minder intuitief. Als je het bijv. vergelijkt met Windows 2000, dan is die laatste toch een stuk simpeler.

Met gameprestaties heb ik nog geen ervaring, maar volgens ome Tom stinkt het:
Gameplay Stinks with RTM Vista and Current Drivers

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
Waarschijnlijk ga ik een hele rare vraag stellen, maar wat is dat icoontje direct links naast je startknop?

Die heb ik helemaak niet :|

En mijn weer gadget was nog niet beschikbaar?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:20:
[...]

Waarschijnlijk ga ik een hele rare vraag stellen, maar wat is dat icoontje direct links naast je startknop?

Met dat knopje kan je 3D switchen tussen vensters :D
Jeweetwel, zoals je zovaak ziet in screenshots als Aero geshowd wordt

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wie wil er een topic openen voor gadgets? Ikzelf weet nog geen ene leuke gadget, dus ben niet echt de juiste persoon om te openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[...]

Dat is om in Aero de vensters achter elkaar neer te zetten (weet de exacte benaming niet). Hetzelfde als windowstoets+tab. Als je geen aero gebruikt dan heb je dat knopje denk ik niet.
Ik heb dat knopje overigens gewoon zelf weg gehaald, want dat is voor noobs die geen toetscombinaties kunnen onthouden :P :P

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 27-01-2007 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:26:
[...]

Met dat knopje kan je 3D switchen tussen vensters :D
Jeweetwel, zoals je zovaak ziet in screenshots als Aero geshowd wordt
Hmm en die hoort er al standaard te staan neem ik aan? Ik mis denk ik iets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Hmm en die hoort er al standaard te staan neem ik aan? Ik mis denk ik iets :9
Eerst stond hij er bij mij ook nog niet, maar op één of andere miraculeuze wijze stond hij er plotseling netjes bij. Maar zoals boven jou al gepost is, het kan ook met windows+tab. Gaat nog makkelijker imo.

edit: welke versie van Vista heb je trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 27-01-2007 12:35 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:34:
[...]

Eerst stond hij er bij mij ook nog niet, maar op één of andere miraculeuze wijze stond hij er plotseling netjes bij. Maar zoals boven jou al gepost is, het kan ook met windows+tab. Gaat nog makkelijker imo.

edit: welke versie van Vista heb je trouwens?
Aah ok thx iig.

Ik heb Ultimate OEM NL . Maar ik heb tijdens het installeren gekozen voor een upgrade installatie, omdat ik natuurlijk al XP had draaien. Ik weet niet of dat nou wel echt de beste keuze is geweest achteraf. Ik denk dat ik alsnog voor een schone installatie ga eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Aah ok thx iig.

Ik heb Ultimate OEM NL . Maar ik heb tijdens het installeren gekozen voor een upgrade installatie, omdat ik natuurlijk al XP had draaien. Ik weet niet of dat nou wel echt de beste keuze is geweest achteraf. Ik denk dat ik alsnog voor een schone installatie ga eerlijk gezegd.
Wat is er mis gegaan? Ik ben namelijk ook van plan te upgraden ipv een clean install.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ja er is waarschijnlijk niets mis gegaan, afgezien van dat ik dat Aero icoontje niet heb in de werkbalk. En ik ben nogal een pietje precies :9

Maar ja aan de andere kant, alles werkt verder goed, zelfs al mijn games. Plus dat ik natuurlijk een OEM heb he, en ik wil over een maandje of 3 gaan upgraden, dus dan moet zowiezo heel Vista er weer schoon op. En gezien die verhalen over die licenties :9

Ik stond net op het punt om voor de 2e keer mijn licentiecode in te typen voor een schone install, ik dacht toch nog maar ff niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 12:58
[...]

.. en ik maar zoeken... :? dat icoontje staat toch echt rechts? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Links in je werkbalk, direct rechts naast je startknop? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik vraag me af, mijn philips webcam waar geen drivers voor zijn....als ik nou een upgrade uitvoer vanuit Xp (met daarin werkende webcam), zou die dan de goede Xp drivers in tact laten? (jaja, kwestie van uit proberen, maar heb geen zin om mijn goede Xp install te vernaggelen, een weg terug is er dan niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel eens van Ghost gehoord isschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, maar die heb ik niet, is niet gratis weet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand eens kijken hoeveel% geheugen hij of zij gebruikt in taakbeheer?
Ik zit op 26% met enkel Tweakers open. Ik heb overigens 2048mb werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Andere nieuwigheden in Windows Vista"

Vrijwel alle linkjes doen het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met business ongeveer 350 mb van de 512 mb in gebruik

zal straks eens kijken in ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raphaelo schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 19:36:
[...]

Heb hetzelfde probleem hier, net een mooi bootscreen gemaakt, kan ik winload.exe niet vervangen omdat ik ownership moet nemen... :?
En waarom neem je die ownership niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:24:
Kan iemand eens kijken hoeveel% geheugen hij of zij gebruikt in taakbeheer?
Ik zit op 26% met enkel Tweakers open. Ik heb overigens 2048mb werkgeheugen.
In het begin is dat idd nogwat weinig, maar hoe meer je Vista gebruikt, hoe meer je geheugen gebruikt wordt :)
Dus dat het nu maar 26% is hoef je je geen zorgen over te maken :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 27-01-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vindt dat niet echt weinig hoor. Ik heb opeens ruim 40 processen open terwijl dat er in XP hooguit 30 waren. Maar ik durf nog niks te killen war ik verder niet van weet wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:05:
Nou ik vindt dat niet echt weinig hoor. Ik heb opeens ruim 40 processen open terwijl dat er in XP hooguit 30 waren. Maar ik durf nog niks te killen war ik verder niet van weet wat ze doen.
Vista!=XP.
Punt van Vista is dat het juist geheugen hoort te gebruiken (itt tot XP). Hoe meer geheugen in gebruik is, hoe sneller je computer, zeg maar ;)
In jouw geval heb je liever 50% in gebruik dan die 26% dus :)

Processen killen (om geheugen 'vrij' te maken) is zóóóó XP MS-DOS :+

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 27-01-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik draai nu nog RC2, maar ik wil wel graag naar RTM. Ik heb het nu wel een beetje gehad met "desktop manager has stopped working". En dan "This has been fixed in final version". Goed, ik had nu bedacht om Vista te installeren zonder key en dan kun je max 120 dagen draaien. Dan komt de Surfspot versie in april uit, prima, want ik heb minstens tot eind april de tijd om een goede code in te voeren...

But, the Surfspot versie is een upgrade, dus ik neem aan dat het dan toch niet gaat werken, of zie ik dat fout?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik vind UAC trouwens erg irritant, ik denk dat ik het ga disablen, zie daar geen veiligheidsrisico in. Plus dat mijn scherm even op zwart gaat voordat het UAC schermpje komt. Is dat normaal? Zeer irri.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:10:
[...]
Vista!=XP.
Punt van Vista is dat het juist geheugen hoort te gebruiken (itt tot XP). Hoe meer geheugen in gebruik is, hoe sneller je computer, zeg maar ;)
In jouw geval heb je liever 50% in gebruik dan die 26% dus :)

Processen killen (om geheugen 'vrij' te maken) is zóóóó XP MS-DOS :+
Joh?? Ok cool om te weten dan :)
Maar vroeger in XP kilde ik altijd zoveel mogelijk overbodige meuk als ik ging gamen. Dus voor gamen is dat ook niet meer nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:20:
[...]

Joh?? Ok cool om te weten dan :)
Maar vroeger in XP kilde ik altijd zoveel mogelijk overbodige meuk als ik ging gamen. Dus voor gamen is dat ook niet meer nodig ?
Nope. Vista cacht allerlei programma's in het geheugen.
Ga je gamen, dan wordt het geheugen hopseflops leeggekieperd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ lol

Ok bedankt anandus, zo kom ik toch telkens weer wat meer te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weten jullie ook al welke versie je neemt (of hebt genomen) en waarom? Eigenlijk wilde ik gewoon de goedkoopste met Aero, nl. Premium. Alleen als ik naar de features kijk zit ik toch nog te twijfelen of ik toch niet business of misschien zelfs ultimate moet doen.... In premium zit Mediacenter, maar dat vind ik op het eerste gezicht helemaal niks. Voordeel van business is dat er Remote Desktop op zit. Dat gebruik ik nu ook wel eens en hier is eigenlijk geen alternatief voor (VNC e.d. is niks). Verder heeft business ook nog 'protect against hardware failure'. Geen idee of dat ook echt iets nuttigs is. Ander alternatief is Ultimate, zodat je zeker weten alle features hebt, alleen is die wel weer een stuk duurder. Dus ja, premium of business..? Of is ultimate ehct het geld waard? ;) Zie ik nog dingen over het hoofd waardoor ik misschien toch het best een bepaalde versie (wel of niet) moet nemen?

natuurlijk kan ik heel goed zelf een keuze maken en info opzoeken, maar was gewoon benieuwd of jullie ook voor bepaalde features bewust een editie gekozen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Euh de goedkoopste met Aero is toch home premium of heb ik het mis? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, premium of home premium. Lijkt me duidelijk wat ik bedoelde ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.