[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.379 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:31
ik denk dat ik toch eerst de raid drivers van intel ICH7R chip moet inladen voordat ik vista installeer?

weet iemand of je nieuwe drivers nodig heb of zijn de oude ook nog goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24

Smoonshine

Feyenoord!!

wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:49:
[...]

Dat is nog niet zeker hoor, stond alleen op neowin wat niet echt zo'n super goede bron is. Het lijkt mij ook sterk dat ze je oude key inactief maken. Dat zou inderdaad betekenen dat een herinstallatie onmogelijk is volgens de huidige informatie die we over upgrades hebben.

Ik zou zeggen wacht nog maar even af :)
Ik heb hem toch maar aangeschaft. Ik vind het zonde om 100+ euro extra uit te geven, terwijl ik XP ook al legaal heb. Ik kan me ook simpelweg niet voorstellen dat microsoft een reïnstall onmogelijk gaat maken.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:51:
Ik heb misschien een vreemde vraag.

Ik heb Windows Vista Premium NL OEM besteld. Dat ga ik morgen installeren op een geformatteerde notebook. Dat zou moeten lukken.

Mijn vraag. Waar vind ik voor mijn Acer Aspire 3614WLMi drivers WDDM voor de Aero-look? Ik heb geen idee wat voor videokaart er in zit. Denk nVidia o.i.d. Heeft Windows Vista zelf de juiste drivers aan boord bij installatie?
Als ik het goed heb zit daar een Intel 910 GML video chip in. Daar zijn geen Aero drivers voor, en die komen ook niet. Bron: Intel

[ Voor 5% gewijzigd door Elwood Blues op 30-01-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:39
Tekn0z schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:40:
Kreeg net van een collega een SMS, die heeft net bij de officiele NL release party van Microsoft gewoon Windows Ultimate NL gekregen, een 2GB USB Readyboost ready stick en vele andere goodies..... :( Ik dus flink balen dat ik zijn baan niet heb :)
Same here :)
Kreeg op het einde gewoon een tas vol met goodies, waaronder Vista Ultimate Dutch en een Sanddisk 2GB stick en nog een boel zut. Het in tegenstelling tot veel van deze launch events was het nog gezellig ook. Nu moet ik nog mijn Ultimate Dutch zien in te wisselen voor een ENG versie. Of bekijken of er launguage packs zijn om de Dutch > ENG te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
eX0duS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:44:
Auto's worden echt wel expres extra duur gemaakt hoor. Wat denk je dat dealers er nog op verdienen? Je kan bij een auto van 70.000 euro er nog best 10.000 afpraten (nog meer zelfs).
offtopic:
Howla howla, als dealer hier toch even op reageren hoor. Ik kan je verzekeren dat de gemiddelde winstmarges op een nieuw voertuig niet hoger liggen dan 200-300 euro hoor! (tenminste hier in België toch) En daar moeten we hem nog voor klaarmaken en afleveren!!

Zet dat 1000den euro's sprookje maar snel uit je hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Of bekijken of er launguage packs zijn om de Dutch > ENG te maken.
Die komt vanzelf binnen via je Updates ;)

Ik hoop alleen dat die Ultimate extra's voor NL een beetje snel komen. Wil ook pokere :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.
Ik wil vista Home premium versie aanschaffen kan ik gewoon de upgrade versie kopen? of kan dat alleen als je een nieuwe pc koopt?
als ik die retail versies zie kosten die tussen 250 en 300 en dat vind ik een beetje teduur.
Ik heb wel een legale XP versie als er dat iets mee temaken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:46:
Ik heb een vraagje.
Ik wil vista Home premium versie aanschaffen kan ik gewoon de upgrade versie kopen? of kan dat alleen als je een nieuwe pc koopt?
als ik die retail versies zie kosten die tussen 250 en 300 en dat vind ik een beetje teduur.
Dan kan je gewoon de upgrade kopen. Is trouwens al een aantal keer in dit topic voorbij gekomen...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:46:
Ik heb een vraagje.
:? Volgens mij ben je in de war met OEM's. In elk geval is het antwoord:

Ja je kunt een upgrade nemen, aangezien je een legale Windows XP hebt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:25
Nu er nieuwe NVidia drivers uit zijn, hoopte ik op performance winst voor mn niewe graka... het zal nog even wachten worden blijkbaar, de nieuwe drivers doen raar maar waar de performance enkel dalen (zie bijgevoegde afbeelding).
Vergelijkend plaatje.
3D testen heb ik nog niet kunnen doen, het benchmark programmatje kan nog niet zo goed overweg met vista

Natuurlijk slechts een kwestie van tijd tot de drivers evenwaardig zijn, maar toch vervelend dat ik nu nog een xp-installatie nodig heb enkel en alleen om te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan via mijn school gratis aan vista geraken. dus ik kan kiezen uit de volledige versie of de upgrade. Wat is het beste wat zou doen. Upgraden of helemaal alles opnieuw installeren.

Ik heb mij al rot gezocht naar het verschil tussen 32x en 64x ik heb een hp pavilon dv4000 laptop ik weet helemaal niet welk dat ik nodig heb.

ik heb gelezen dat je ook je pc kan boosten dmv van extra geheugen, kan dit ook via een ipod of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:09:
Ik kan via mijn school gratis aan vista geraken. dus ik kan kiezen uit de volledige versie of de upgrade. Wat is het beste wat zou doen. Upgraden of helemaal alles opnieuw installeren.
Als het in beide gevallen toch gratis kan zou ik wel weten wat te kiezen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:33
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:09:
ik heb gelezen dat je ook je pc kan boosten dmv van extra geheugen, kan dit ook via een ipod of dergelijke?
Nee kan alleen met flash, een i pot heeft geen flashgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu Vista van MSDN.
Erg lief en leuk allemaal ..
Helaas wat kleine dingetjes die niet lekker lopen.
Mijn geheugen blijft constant rond de 50 % verbruiken ( 2 X 512 MB Dual Channel)
En de nforce 4 drivers (Beta) werken ook niet naar behoren zo te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:40:
heb nu Vista van MSDN.
Erg lief en leuk allemaal ..
Helaas wat kleine dingetjes die niet lekker lopen.
Mijn geheugen blijft constant rond de 50 % verbruiken ( 2 X 512 MB Dual Channel)
En de nforce 4 drivers (Beta) werken ook niet naar behoren zo te zien :(
%0% is goed, zit ook gecashte stuff bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Blacksnak schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:38:
[...]

offtopic:
Howla howla, als dealer hier toch even op reageren hoor. Ik kan je verzekeren dat de gemiddelde winstmarges op een nieuw voertuig niet hoger liggen dan 200-300 euro hoor! (tenminste hier in België toch) En daar moeten we hem nog voor klaarmaken en afleveren!!

Zet dat 1000den euro's sprookje maar snel uit je hoofd!
offtopic:
Waarom kan er op een VW Transporter van 80.000 euro nog 11.000 euro afgesnoept worden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:47:
[...]

%0% is goed, zit ook gecashte stuff bij :)
?? snap ik ff nie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
* 50% is goed :+ .

offtopic:
Ik wordt trouwens wel moe van dezelfde vragen die telkens weer terug komen....Mensen kijken dus totaal niet in de TS, en het lezen van de berichten boven hun eigen berichtje is al helemaal te veel gevraagd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:48

TheVMaster

Moderator WOS
The Source schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:34:
[...]

Same here :)
Kreeg op het einde gewoon een tas vol met goodies, waaronder Vista Ultimate Dutch en een Sanddisk 2GB stick en nog een boel zut. Het in tegenstelling tot veel van deze launch events was het nog gezellig ook. Nu moet ik nog mijn Ultimate Dutch zien in te wisselen voor een ENG versie. Of bekijken of er launguage packs zijn om de Dutch > ENG te maken.
Tipje mijnerzijds....eh...probeer eens een image te downloaden van Vista (engelstalig) en installeer deze dan eens met de NL key. Voor zover ik het weet is er geen verschil meer in keys tussen de verschillende talen :) en anders kun je natuurlijk altijd nog proberen een ENG Language pack te downloaden :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27411107,noline]uploader26 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @

Ik hoop alleen dat die Ultimate extra's voor NL een beetje snel komen. Wil ook pokere :9
download de engelse MUI, zet dit als je taal, download het poker spel en zet dan je nederlandsetaal terug
enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff wachten kan geen kwaad, dan heb je de nl updates op je nl vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:55:
[...]

download de engelse MUI, zet dit als je taal, download het poker spel en zet dan je nederlandsetaal terug
enjoy
Heb dit dus ook gedaan. Je kunt inderdaad dan ook de extra's downloaden en je VISTA blijft gewoon Nederlands :)

Dreamscenes heb ik nu dus ook geinstalleerd maar kan deze nergens terugvinden ?? Kan iemand mij helpen hoe ik deze op moet starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
leonpwner1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:27:
[...]

Nee kan alleen met flash, een i pot heeft geen flashgeheugen.
wanneer ik mijn 8gb ipod nano aansluit, mag ik deze gebruiken als readyboost... :)

[ Voor 6% gewijzigd door rikgoodhart op 30-01-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar het is inmiddels gelukt 8) Gewoon rechtermuisknop op een filmpje drukken en zetten als background.... very cool 8)

Weet iemand waar ik andere dreamscenes kan downloaden.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:20:
[...]

Heb dit dus ook gedaan. Je kunt inderdaad dan ook de extra's downloaden en je VISTA blijft gewoon Nederlands :)

Dreamscenes heb ik nu dus ook geinstalleerd maar kan deze nergens terugvinden ?? Kan iemand mij helpen hoe ik deze op moet starten ?
Staat in CP als het goed is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:26:
[...]

Staat in CP als het goed is.
Wat bedoel je met CP ?.... EDIT: Control Panel ??

Het is inmiddels trouwens gelukt (zie post hierboven)..

Ben nu alleen benieuwd hoe ik aan nieuwe dreamscenes kan komen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nog iemand problemen met de helpfunctie van vista? ik blijf maar de melding krijgen; kan niet downloaden van windows / :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm ff een noob vraagje.
Ik stel men soundsystem in op 5.1 maar als ik dan muziek luister komt het eruit als stereo.
maar ik test men 5.1 configuratie eerst en het werkt.
weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:48:
Uhm ff een noob vraagje.
Ik stel men soundsystem in op 5.1 maar als ik dan muziek luister komt het eruit als stereo.
Welke geluidskaarts/drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
"Microsoft heeft aangekondigd dat voor Windows Vista Home Basic en Premium en Ultimate de komende 5 jaar volledige ondersteuning (updates, etc.) zal zijn."

Wat is de prijs die na vijf jaar betaald moet worden om updates te blijven ontvangen voor nog eens vijf jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:48:
Uhm ff een noob vraagje.
Je muziekfiles zijn ook gewoon stereo. Als je wilt dat het stereogeluid upmixed wordt naar 5.1 moet je kijken of de fabrikant daar software voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:49:
[...]

Welke geluidskaarts/drivers?
vista heeft ze zelf geinstaleerd :)
het is een onboard sound kaart.
WoutF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:52:
[...]

Je muziekfiles zijn ook gewoon stereo. Als je wilt dat het stereogeluid upmixed wordt naar 5.1 moet je kijken of de fabrikant daar software voor heeft.
Bedankt kzal eens gaan rondneuzen op het net :).

Ik heb het gevonden.
de optie luidsprekers uitvullen.
bij de eigenschappen van men afspeelapparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds problemen met Vista Update. Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://www.micheldeboer.nl/images/vista-update.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Ik zie trouwens dat het hier nog niet gepost is. Surfspot gaat de "Microsoft Windows Vista Business Upgrade" en "Microsoft Office System Enterprise" leveren, de prijs van beide komt ergens tussen 50-60 euro per stuk te liggen en er wordt geleverd vanaf medio april.

Ik ga daar dan toch maar even op wachten. Het scheelt toch zo'n beetje de helft t.o.v. een Home Premium OEM versie, incl. verzenden komt die overal zo rond de 100 euro. Volgens mij moet dat precies lukken in de 120 dagen grace period met "slmgr -rearm". Alleen moet ik waarschijnlijk nu toch nog sowieso een reinstall doen, dat is wel balen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
hier nog een vraag die ik niet goed terug kan vinden:

stel ik koop een oem licentie en ik upgraden dan mn pc.. drastisch.
met retail moet dat geen probleem zijn, maar oem heeft volgens mij wat beperkingen.
wat zijn die beperkingen? hoevaak kan ik hem activeren op een nieuwe/geupgrade pc?

vrij belangrijk lijkt me omdat de retail versies niet te betalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Hoedje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:14:
Ik zie trouwens dat het hier nog niet gepost is. Surfspot gaat de "Microsoft Windows Vista Business Upgrade" en "Microsoft Office System Enterprise" leveren, de prijs van beide komt ergens tussen 50-60 euro per stuk te liggen en er wordt geleverd vanaf medio april.

Ik ga daar dan toch maar even op wachten. Het scheelt toch zo'n beetje de helft t.o.v. een Home Premium OEM versie, incl. verzenden komt die overal zo rond de 100 euro. Volgens mij moet dat precies lukken in de 120 dagen grace period met "slmgr -rearm". Alleen moet ik waarschijnlijk nu toch nog sowieso een reinstall doen, dat is wel balen.
En ben je media center kwijt, een van de redenen dat ik wel home premium heb aangeschaft.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Al zou dat zijn.
Je kunt ipv 1 retail versie misschien wel 3 OEM versies kopen... Dus als je een OEM koopt en die loopt na een upgrade te zeiken, kun je alsnog gewoon een nieuwe OEM (en nieuw serienummer) kopen, ben je nog altijd goedkoper uit dan een retail natuurlijk... Volgens mij hoef je niet eens de boel opnieuw te installeren. Misschien kun je wel gewoon alleen het serienummer van Windows veranderen.

[ Voor 73% gewijzigd door eX0duS op 30-01-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
eX0duS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:47:
[...]
offtopic:
Waarom kan er op een VW Transporter van 80.000 euro nog 11.000 euro afgesnoept worden? :p
offtopic:
Doe geen VW dus kan daar niet over oordelen maar mogelijk komt dit door:

* oftewel een extra premie van de fabrikant
* oftewel doordat de dealer in eerste instantie die 11000 euro wilde achterhouden :P

Maar klaat deze discussie nu voor wat ze is, gaat wel heel ver offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:14:

[afbeelding]
Had ik ook. Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt het wel weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Stel ik heb een nieuwe pc in elkaar gezet en installeer de home premium OEM daarop. Vervolgens koop ik 2 jaar later nog een videokaart om in SLI opstelling te zetten, dus wordt mijn pc 'nieuw'. Werkt mijn OEM dan nog wel, want ik heb gehoord dat je dan je vista opnieuw moet activeren ofzo en dat dat niet kan met OEM's.

[ Voor 20% gewijzigd door Tijnisch op 30-01-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:31:
[...]

Had ik ook. Ik heb Vista opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt het wel weer prima.
Zonder direct Vista weer te moeten installeren wil ik graag weten wat deze error oproept. Er moet waarschijnlijk ergens iets niet goed staan, maar wat? Ligt in mijn aard om zo iets eerst 'zelf' op te lossen zonder direct Vista opnieuw te installeren zonder de oorzaak te weten.

Kan ik trouwens over mijn bestaande Vista Ultimate UK 32bit opnieuw Vista installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
mastair schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:16:
[...]

En ben je media center kwijt, een van de redenen dat ik wel home premium heb aangeschaft.
Dat is vervelend, maar dat is dan maar niet anders. Het is niet dat Media Center broodnodig is. Daarnaast heeft de Business versie wel weer shadow copy en dat lijkt me toch ook wel erg handig. Ihmo is het grootste nadeel, dat je steeds eerst XP moet installeren, valideren en dan pas Vista kunt gaan installeren. Maar ja, je moet er wat voor over hebben om geld te besparen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2007 20:55 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:14:

[afbeelding]
Ehh...en die update die failed is Dutch Language pack?? Rebooten en nog een keer proberen.
Eerste keer werd ook Hold' em en die Bitlocker update niet geinstalleerd. Dit ging de 2e keer goed (blijkbaar moest er eerst nog een andere update gedraait worden alvorens deze updates werkten).

Mocht overigens Hold' em en Bitlocker ook failed zijn, installeer die dan eerst en reboot dan :) Installeer dan Dutch Language Pack nog een keer (ehh..opnieuw downloaden dus).

Nu heb ik gereboot en zijn Hold' em en Bitlocker geinstalleerd en is Dutch Language Pack weer failed. (Dit had ik ook op een andere pc) Als ik nu weer Dutch Language pack ga installeren weet ik 100% zeker dat het goed gaat.

Dus...update failed...? Rebooten nog een keer proberen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Ehh...en die update die failed is Dutch Language pack?? Rebooten en nog een keer proberen.
Eerste keer werd ook Hold' em en die Bitlocker update niet geinstalleerd. Dit ging de 2e keer goed (blijkbaar moest er eerst nog een andere update gedraait worden alvorens deze updates werkten).

Mocht overigens Hold' em en Bitlocker ook failed zijn, installeer die dan eerst en reboot dan :) Installeer dan Dutch Language Pack nog een keer (ehh..opnieuw downloaden dus).

Nu heb ik gereboot en zijn Hold' em en Bitlocker geinstalleerd en is Dutch Language Pack weer failed. (Dit had ik ook op een andere pc) Als ik nu weer Dutch Language pack ga installeren weet ik 100% zeker dat het goed gaat.

Dus...update failed...? Rebooten nog een keer proberen. :+
Werkt niet met deze error. Ik heb al van alles geprobeerd, wat mij meer tijd gekost heeft dan Vista opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FnF schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:57:
[...]

Werkt niet met deze error. Ik heb al van alles geprobeerd, wat mij meer tijd gekost heeft dan Vista opnieuw installeren.
'kee dan weet ik het zo 123 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:59:
[...]

'kee dan weet ik het zo 123 ook niet.
Ik heb echt alle services aangezet en alle 3th party software uitgezet, zodat het onmogelijk is dat het daar aan ligt. Dat werkte niet. Ik heb nagenoeg alles weer op default gezet. Dat werkte ook niet. Herinstallatie werkte dus prima. Heel vreemd probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:17
Hoedje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:14:

Las het ook, je mist dan Media Center en DVD-maker, maar daar krijg je backup-maker voor terug. Draai nu XP MCE, maar heb MC nog amper gebruikt, zal het bij vista dus ook niet missen.
Zeker het wachten waard, net zoals Office Enterprise.

Die 2 samen voor 100 euro.. toch stuk aantrekkelijker dan 350 euro voor Vista HP en 150 euro voor Office Student&Home :9

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
wolkje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Dan moet je een Ultimate versie zien te krijgen. Ultimate versies kunnen language packs downloaden om de taal van je Vista aan te passen. :)
Ja, stom dat Ms dat niet gewoon als basisfeature in alle versie's gooit, zullen best wel mensen zijn die dat erg handig vinden, maar om daar alleen voor het dure Ultimate te kopen.... Ik bedoel, WMP, IE, Windows Mail en al die troep zit wel overal in, en dit niet. Nee dan liever OS X die gewoon alle features in die ene versie stopt voor iedereen.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:51:
Ik heb de introductie van Vista op een video gezien en vond het erg mager. Bill Gates en Steve Ballmer waren allereerst ontzettend slecht gekleed in van die slobberbroeken en veel te ruime truien over een blouse.
De groep die aan het begin en het eind muziek maakte was bij mij volstrekt onbekend en de muziek was ronduit slecht. Ik ben hun nama nu al vergeten. Henkjan, Henk en Marjan zouden ze meteen naar huis sturen. Dit is blijkbaar typisch iets voor Microsoft. Voor de Windowsbliepjes hadden zo ook al een of andere kerel ingehuurd die uren muziek had gemaakt waarvan maar enkele minuten in de uiteindelijke versie zaten.
De speeches van Bill Gates en Steve Ballmer vond ik erg mager. De speech van die andere man die uitleg gaf over vista, ik ben zijn naam kwijt, vond ik goed. Die vader en moeder met drie kinderen waren nog het leukste van de hele presentatie.
Bottomline: de introductie van Vista vond ik niet bepaalt iets van WOW. Bah. :Z :r
De speeches kon in niet verstaan door het zachte geluid. En hun kleren, tja ik wou dat ik zulke dure hemden en truien als zij vast aan hebben, had. ;)
Die muziek was niks nee, bij Win2000 hadden ze wel degelijk een gigant ingehuurd hoor, Santana, dus het is niet altijd karig. En die vent die hel dag geluidjes zat te maken, en waar paar kleine geluidjes van overblijven: dat is oa de reden dat windows zoveel strakker en geslepener overkomt dan een Linux....en ook geld moet kosten.
Cloudje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:38:
[...]

Misschien is dit iets:
Bron: http://www.windowsitpro.c...eID/95011/95011.html?Ad=1

Microsoft Confirms Vista Upgrade Limitations (Updated with Workaround)

UPDATE: I haven't tested this yet, as I don't have Vista Upgrade media to test, but I'm told that Microsoft's internal documentation does explain how to clean install Vista using an Upgrade version. It appears to be more of a workaround than a true clean install, however. Here's what it says.

1. Boot with the Windows Vista Upgrade DVD.
2. Click "Install Now."
3. Do not enter a Product Key When prompted.
4. When prompted, select the Vista product edition that you do have.
6. Install Vista normally.
7. Once the install is complete, restart the DVD-based Setup from within Windows Vista. Perform an in-place upgrade.
8. Enter your Product Key when prompted.
Erg interessant wat jij hier meldt, alleen 1 vraag: wat is een in-place upgrade als je eenmaal in je fresh installed Vista zit??

edit: Ik hoorde iemand melding maken dat de nieuwste Nero ook een sidebar gadget aan boord heeft, iemand die daar meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:57:
[...]

Ja, stom dat Ms dat niet gewoon als basisfeature in alle versie's gooit, zullen best wel mensen zijn die dat erg handig vinden, maar om daar alleen voor het dure Ultimate te kopen.... Ik bedoel, WMP, IE, Windows Mail en al die troep zit wel overal in, en dit niet. Nee dan liever OS X die gewoon alle features in die ene versie stopt voor iedereen.

[...]

De speeches kon in niet verstaan door het zachte geluid. En hun kleren, tja ik wou dat ik zulke dure hemden en truien als zij vast aan hebben, had. ;)
Die muziek was niks nee, bij Win2000 hadden ze wel degelijk een gigant ingehuurd hoor, Santana, dus het is niet altijd karig. En die vent die hel dag geluidjes zat te maken, en waar paar kleine geluidjes van overblijven: dat is oa de reden dat windows zoveel strakker en geslepener overkomt dan een Linux....en ook geld moet kosten.

[...]

Erg interessant wat jij hier meldt, alleen 1 vraag: wat is een in-place upgrade als je eenmaal in je fresh installed Vista zit??

edit: Ik hoorde iemand melding maken dat de nieuwste Nero ook een sidebar gadget aan boord heeft, iemand die daar meer over kan vertellen?
Ja ik zag het ook van Nero.
Daarmee kun je zeg maar snel kopiën maken van discs. Gewoon bron en doel selecteren, eventueel het aantal, en gaan (met die banaan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verdorie, nog steeds niks ontvangen van overclockers.co.uk, had ik 'm net zo goed vandaag bij de Dixons kunnen halen. Daar betaal ik geen extra verzendkosten voor (had gisteren reeds binnen moeten zijn). Grrrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Nou, mijn eerste ervaring met Windows Anytime upgrade is rond uit "Kwalitatief Uitermate Terleurstellend"

Voor 177 euro een upgrade gekocht voor mijn legale business naar Ultimate, Vista DVD er in (dit was wel de gedownloade RTM versie dus dat zou het nog kunnen zijn) onwijs lang die alles overzetten van DVD leek allemaal goed te gaan... helaas boot hij daarna niet meer..

Gelukkig bieden ze een rollback wat de zooi weer netjes terug zetten. Terug aangekomen in windows stond er dat hij niet geupgrade kon worden en dat ik maar op de upgrade advisory moest kijken hoe en wat....

pfffff.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Net vista installed en hij zegt ineens bootmgr ontbreekt druk crt+alt+del op de pc opnieuw op te starten.

Hoe zit dit? Als ik namelijk de dvd in mijn pc houd dan heb ik dit probleem niet. Ik wil opstarten zonder dvd. Kan nu wel booten maar alleen met de dvd erin :S

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is duidelijk iets gebeurd op je bootsector.
Ik heb dit probleem eens gehad met XP en fixboot heeft dit gerepareerd, echter wel met een herinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Otherside schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:40:
Nou, mijn eerste ervaring met Windows Anytime upgrade is rond uit "Kwalitatief Uitermate Terleurstellend"

Voor 177 euro een upgrade gekocht voor mijn legale business naar Ultimate, Vista DVD er in (dit was wel de gedownloade RTM versie dus dat zou het nog kunnen zijn) onwijs lang die alles overzetten van DVD leek allemaal goed te gaan... helaas boot hij daarna niet meer..

Gelukkig bieden ze een rollback wat de zooi weer netjes terug zetten. Terug aangekomen in windows stond er dat hij niet geupgrade kon worden en dat ik maar op de upgrade advisory moest kijken hoe en wat....

pfffff.
En? Wat zegt de upgrade advisor ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik ga morgen voor de bijl. Laptop en Desktop gaan over op Vista. Al heb ik nog
wel een vraag qua Norton Antivirus 2007.

Deze zouden met een update komen zodat het ook met Vista werkt maar tot op heden staat er nog niets op hun site. Ik had begrepen dat als je een upgrade doet vanuit XP dat je dan je antivirus moet verwijderen.

Maar terug installeren lukt dan natuurlijk niet :(
Iemand met een oplossing?

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 13:38

Apoca

Array Technology Industry

Draai nu Windows Vista Ultimate 64Bit en moet zeggen het draait heel erg lekker, het is wel ff wat instellen enz om bepaalde toegangen te krijgen tot bepaalde onderdelen.

Maar het valt me echt 100% mee. Ben nog niks tegen gekomen waarvan ik zeg dat is een tegenvaller. Hoop wel dat de driver support de komende week goed op gang komt, veel bedrijven lopen weer te sokken merk ik.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
knny schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:
Net vista installed en hij zegt ineens bootmgr ontbreekt druk crt+alt+del op de pc opnieuw op te starten.

Hoe zit dit? Als ik namelijk de dvd in mijn pc houd dan heb ik dit probleem niet. Ik wil opstarten zonder dvd. Kan nu wel booten maar alleen met de dvd erin :S
Had ik net ook na het formatteren van mijn oude xp partitie. Toen even de dvd opgestart en toen voor herstellen gekozen. Hij vond automatisch fouten in de opstartsector en ging ze herstellen en startte opnieuw op. Toen kreeg ik weer dezelfde bootmgr fout, en heb ik weer van de dvd geboot, en kon ik handmatig voor opstartsector herstellen kiezen. Nu werkt het weer gelukkig. :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
MichaelK1985 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:03:
Ik ga morgen voor de buil. Laptop en Desktop gaan over op Vista. Al heb ik nog
wel een vraag qua Norton Antivirus 2007.

Deze zouden met een update komen zodat het ook met Vista werkt maar tot op heden staat er nog niets op hun site. Ik had begrepen dat als je een upgrade doet vanuit XP dat je dan je antivirus moet verwijderen.

Maar terug installeren lukt dan natuurlijk niet :(
Iemand met een oplossing?
ok, ik weet dat je niet om mijn advies vroeg, maar mijn advies: dump dat hele Norton, zo log en traag als een stoomboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuw ik heb mijn SB 24 life op mijn K8N moederbord actief gekregen op mijn Vista 64. Eerst de SB creative 24 bit geindstalleerd en daaroverheen de drivvers van de MSI site

JOEHOE _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:06:
[...]

ok, ik weet dat je niet om mijn advies vroeg, maar mijn advies: dump dat hele Norton, zo log en traag als een stoomboot.
Mee eens, dump alles van Symantec behalve dan hun nieuwe aanwinst: Norton 360. Dat is echt een goed programma, nu nog beta maar echt een heerlijk alles in 1 programma. Gebruikt echt heel weinig cpu enz en lekker veel functies.

Dus mijn advies, schrijf je in voor de beta van norton360 en koop hem in maart/april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand waar ik de TV Guide Dutch gadget kan downloaden die pas is gemaakt door Aarnoud de Boer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Ja maar kan je mij dan ook vertellen HOE ik hem daarvandaan kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ajax power schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Ja maar kan je mij dan ook vertellen HOE ik hem daarvandaan kan downloaden?
You have to login first to download the gadget!

Dat staat er met een dik vetgedrukt lettertype! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:18:
[...]

You have to login first to download the gadget!

Dat staat er met een dik vetgedrukt lettertype! ;)
Ja dat heb ik ook gedaan. Maar dan nog veranderd er niets in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik ben zeer tevreden over Vista. Ik heb de Ultimate editie, gekregen van mijn werkgever, en die draait perfect (P4 3,2, 1 GB, GF 256 MB). Alleen moet ik een andere geluidskaart gaan halen,mijn soundblaster Live! 5.1 wordt niet meer ondersteund (bron: Creative).

En ik zit met smart te wachten op de Vista drivers voor mijn Linksys WUSB54GP. Ik ben nu aangewezen op een UTP kabel vanuit de gang naar de serre omdat ik dus niet draadloos kan internetten. Linksys zou vandaag met de drivers komen, maar helaas. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Iemand enig idee hoe je vanaf een dergelijk topic een Vista Sidebar-gadget kan downloaden?
Je kunt hier onder zien dat ik gewoon ingelogd ben.

Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/6387/img001lv5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
mastair schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:05:
[...]

Had ik net ook na het formatteren van mijn oude xp partitie. Toen even de dvd opgestart en toen voor herstellen gekozen. Hij vond automatisch fouten in de opstartsector en ging ze herstellen en startte opnieuw op. Toen kreeg ik weer dezelfde bootmgr fout, en heb ik weer van de dvd geboot, en kon ik handmatig voor opstartsector herstellen kiezen. Nu werkt het weer gelukkig. :)
Kun je precies vertellen wat je gedaan hebt? ik kom er momenteel nog niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:02:
[...]

En? Wat zegt de upgrade advisor ervan?
Dat me PC goedgenoeg is om Vista te draaien zonder problemen... 8)7

Dat had ik hem ook wel kunnen vertellen na een maand business te draaien...

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Kan iemand die TVGids gadget niet even uploaden ergens?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GandalfTheGrey schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:39:
ik krijg hem ook niet van die site af en ook aanmelden helpt niet.
Hij staat ook niet tussen de gewone gadets via de gadgetbalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
knny schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:

USB Stick aanwezig toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
TheVMaster schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:44:
[...]

USB Stick aanwezig toevallig?
nee geen usb stick in mijn pc. wel meerdere schijven uiteraard:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:58:
[...]

nee geen usb stick in mijn pc. wel meerdere schijven uiteraard:)
Staat in je bios de juiste bootdisk wel aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
GandalfTheGrey schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:39:
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:40:
[...]

ik krijg hem ook niet van die site af en ook aanmelden helpt niet.
Hij staat ook niet tussen de gewone gadets via de gadgetbalk
Ik heb hem via een omweggetje gevonden. :)
Maak van de bestandsnaam 6269.zip > 6269.gadget Daarna dubbelklikken et voila.

Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/2363/img001xv6.jpg

*Download*

Alle credits gaan natuurlijk naar Arnoud de Boer.

[ Voor 19% gewijzigd door Laudit op 31-01-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Phydomir

Dennis

Ajax power schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:00:
[...]

Ik heb hem via een omweggetje gevonden. :)

[afbeelding]

*Download*

Alle credits gaan natuurlijk naar Arnoud de Boer.
Waar moet je die in uitpakken?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
Phydomir schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:02:
[...]

Waar moet je die in uitpakken?
Ik heb niets gezegd over uitpakken dus dan moet je dat ook niet gaan doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou er zijn wat webcamdrivers uit bij philips, maar zo te zien alleen bij de nieuwste modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net te "rommelen" om beter om te kunnen gaan met het een en ander [ook nac de vele topics hier] en kom in de info van de computer een blauw plaatje tegen met "vraag om legitieme microsoft software"
Ik heb, net als mijn schoonouders een retail ultimate en hij heeft dit logootje niet.
Betekent dit iets, mijn exemplaar is legitiem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:08:
Ik zit net te "rommelen" om beter om te kunnen gaan met het een en ander [ook nac de vele topics hier] en kom in de info van de computer een blauw plaatje tegen met "vraag om legitieme microsoft software"
Ik heb, net als mijn schoonouders een retail ultimate en hij heeft dit logootje niet.
Betekent dit iets, mijn exemplaar is legitiem!
Als er boven je serial key staat : Deze versie is geactiveerd is het gewoon goed hoor ;)

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichaelK1985 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:11:
[...]

Als er boven je serial key staat : Deze versie is geactiveerd is het gewoon goed hoor ;)
Dankje, een beetje goede nachtrust kan geen kwaad.
Was al bang dat ik het registratiestikkertje van mijn schoonpa's pc moest afkrabben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
Sorry maar wat een klote OS zeg. Vista is toch officieel sinds vandaag uit? Hoe kan het dan dat ik nu al gelijk 9 updates van in totaal 60MB moet installeren. En dan gelijk weer "click to restart now". Hoe bekend...

1 verschil tussen xp en vista --> vista is veel langzamer.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
MintyDoerak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:44:
Sorry maar wat een klote OS zeg. Vista is toch officieel sinds vandaag uit? Hoe kan het dan dat ik nu al gelijk 9 updates van in totaal 60MB moet installeren. En dan gelijk weer "click to restart now". Hoe bekend...

Misschien omdat er tussen RTM en en de release van vandaag nog wat dingen ontdekt zijn? Of loop je liever met een niet up tot date systeem rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26

omdat er lootzakken zijn die jouw computer proberen te infecteren met troep en ze jouw computer daarvoor willen beschermen...

vista is dus echt wel sneller als xp weet niet waar jij vandaan komt...maar dat zal bij elke pc anders zijn mijn ervaring:

installeren duurde in totaal 12 min
opstarten duurt even lang als in XP
afsluiten gaat lekker snel
het uitknopje bij het startmenu ruled!

mijn specs E6600 2.4ghz
1024mb ram
raptor X 150GB 10Krpm
7800gt
Vista Home premium oem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:45

aex351

I am the one

Je zou maar om 12 uur s'nachts voor een winkel staan om te denken dat je de eerste bent met een retail Vista product. Ondanks mijn hevige kritiek op Vista zal ik waarschijnlijk ook een Vista OEM versie kopen. Ik heb namelijk nog een OS nodig. Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar XP. Verwacht ook dat Vista het niet lang vol gaat houden qua lifetime en er binnen no-time een nieuw product gelanceerd word. Vista valt meer in het rijtje van ME namelijk.

[ Voor 59% gewijzigd door aex351 op 31-01-2007 01:16 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 23:54
RSD1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:00:
[...]

omdat er lootzakken zijn die jouw computer proberen te infecteren met troep en ze jouw computer daarvoor willen beschermen...

vista is dus echt wel sneller als xp weet niet waar jij vandaan komt...maar dat zal bij elke pc anders zijn mijn ervaring:

installeren duurde in totaal 12 min
opstarten duurt even lang als in XP
afsluiten gaat lekker snel
het uitknopje bij het startmenu ruled!

mijn specs E6600 2.4ghz
1024mb ram
raptor X 150GB 10Krpm
7800gt
Vista Home premium oem
tsjah niet iedereen heeft een Raptor X'je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista langzamer? Yeah right, nou bij mij dus in ieder geval echt niet. Verder heb ik vandaag bij mijn broer Vista geinstalleerd op een oud systeem en hij was toen die thuis kwam verbaast over hoe snel Vista was. Zijn systeem: AMD 2400+ 1gb geheugen, duss niet echt snel ofzo.

Daar komt bij dat er (naar mijn weten) maar 2 of 3 Essentiele updates zijn voor Vista met een grote van 3,6mb. Heb je niet toevallig alle taalpaketten etc geinstalleerd :?
Als er niet zoveel mensen waren die Vista willen kraken hoeven er ook niet zoveel updates gemaakt te worden dus als je iemand de schuld wilt geven van die updates geef dan de "hackers" de schuld.

En ben je nou echt te beroerd om je pc te herstarten? Voor de rest hoef je je systeem amper opnieuw te starten.

Sorry hoor, maar jij noemt iets een klote OS om die redenen, dat vind ik niet eens eerlijk tegenover MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:16:
[...]

Vista langzamer? Yeah right, nou bij mij dus in ieder geval echt niet. Verder heb ik vandaag bij mijn broer Vista geinstalleerd op een oud systeem en hij was toen die thuis kwam verbaast over hoe snel Vista was. Zijn systeem: AMD 2400+ 1gb geheugen, duss niet echt snel ofzo.

Daar komt bij dat er (naar mijn weten) maar 2 of 3 Essentiele updates zijn voor Vista met een grote van 3,6mb. Heb je niet toevallig alle taalpaketten etc geinstalleerd :?
Als er niet zoveel mensen waren die Vista willen kraken hoeven er ook niet zoveel updates gemaakt te worden dus als je iemand de schuld wilt geven van die updates geef dan de "hackers" de schuld.

En ben je nou echt te beroerd om je pc te herstarten? Voor de rest hoef je je systeem amper opnieuw te starten.

Sorry hoor, maar jij noemt iets een klote OS om die redenen, dat vind ik niet eens eerlijk tegenover MS
Als er geen inbrekers waren hoefden we ook geen sloten te gebruiken. Maar het feit blijft dat die er wel zijn. Dus we kunnen moeilijk maar zeggen dat wanneer er ingebroken word. Ja daar kon die slotenmaker toch niets aan doen dat het slot niet deugde. Je moet de zaken dus niet om draaien. Microsoft maakt blijkbaar een product wat lek is. En die updates zijn ervoor om het lek te dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Hoeveel GB heeft Vista nodig wanneer je op je Vista partitie alleen Vista wilt hebben en verder niks?

Ik heb nu verschillende partities, op C: heb ik alleen XP. Documenten, programmas, games, pagefile, temp folder heb ik allemaal op een andere partitie. Zodoende neemt mijn C: maar 2,75GB in beslag.

Hoe zit dit met Vista? (ik zoek uiteraard alleen naar praktijkervaring, geen theorie ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens.

Het is onmogelijk om een waterdicht systeem te maken, alles is te kraken. Ik denk ook dat het alleen maar goed is voor de ontwikkeling van de software technologie dat er mensen zijn die het proberen te kraken en dan MS die het weer dicht. Verbetert de kwaliteit van de software alleen maar.

Ik reageerde alleen maar met die opmerking omdat hij een heel OS klote vind omdat er zoveel updates voor uitkomen. Dat is niet MS zijn schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:26:
Nou sorry maar daar ben ik het dus niet mee eens.

Het is onmogelijk om een waterdicht systeem te maken, alles is te kraken. Ik denk ook dat het alleen maar goed is voor de ontwikkeling van de software technologie dat er mensen zijn die het proberen te kraken en dan MS die het weer dicht. Verbetert de kwaliteit van de software alleen maar.

Ik reageerde alleen maar met die opmerking omdat hij een heel OS klote vind omdat er zoveel updates voor uitkomen. Dat is niet MS zijn schuld.
Dus wat jij infeite zegt is dat een slot dat niet deugt, gemaakt door een slottenmaker niet de schuld is van de slottenmaker maar van de inbreker. Tuurlijk is het elk lek MS zijn schuld. Dat de eind gebruiker tegenwoordig maar accepteert dat er duizenden lekken in het product zitten is natuurlijk van het gekke onder het motto ja maar de OS bestaat uit miljoenen regels code. Wat interesseert mij dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:36:
[...]

Dus wat jij infeite zegt is dat een slot dat niet deugt, gemaakt door een slottenmaker niet de schuld is van de slottenmaker maar van de inbreker. Tuurlijk is het elk lek MS zijn schuld. Dat de eind gebruiker tegenwoordig maar accepteert dat er duizenden lekken in het product zitten is natuurlijk van het gekke onder het motto ja maar de OS bestaat uit miljoenen regels code. Wat interesseert mij dat ?
Microsoft heeft toch nooit beweerd dat het product 100% veilig is, ook een slottenmaker zal dat nooit zeggen. Ik vind gewoon dat het niet MS zijn schuld is dat er lekken in zitten en daar hebben die miljoenen regels codes niets mee te maken.

Maar denk jij dan ook dat een OS 100% veilig zou moeten zijn? En belangrijker, dat zoiets haalbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
aex351 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:36:
[...]

dit draait uit op een oneindige discussie vol met filsofisch geklets en oneindige voorbeelden.
Sorry maar doet het woord uitvinding jou iets. Iets nieuws nog niet eerder ontdekt "ding" een bel rinkelen. Je kan iets niet waterdicht maken omdat je nooit kan weten waar op je hem waterdicht zou moeten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Laten we die vergelijken achterwege laten. Software is software en dat zal altijd bugs bevatten en zal altijd verbeterd kunnen worden. Zo is dat nu eenmaal.

Wees blij dat je die gratis updates dan ook krijgt. Of heb je liever de EA aanpak? "Zoek het maar uit, wij hebben je geld al"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_Sack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 12:01
Ik geloof Torvalds als hij zegt dat Vista nauwelijks iets nieuws biedt. Helaas moet de economie draaiende blijven, waardoor er zonodig "iets" nieuws moet komen, vaak in samenhang met de hardware eisen van dat moment. In vergelijking met de laatste KDE, zou ik zeggen, Windows is de strijd aan het verliezen! Misschien is dat een goede ontwikkeling, ik weet het niet. Voorlopig kun je een hoop mensen nog blij maken met windows XP

GA-P35-DS3R, C2D E8400 @ 3,6 Ghz, 2 GB OCZ Platinum rev 2 800 5-5-5-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harry_Sack schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:02:
Ik geloof Torvalds als hij zegt dat Vista nauwelijks iets nieuws biedt. Helaas moet de economie draaiende blijven, waardoor er zonodig "iets" nieuws moet komen, vaak in samenhang met de hardware eisen van dat moment. In vergelijking met de laatste KDE, zou ik zeggen, Windows is de strijd aan het verliezen! Misschien is dat een goede ontwikkeling, ik weet het niet. Voorlopig kun je een hoop mensen nog blij maken met windows XP
Zou ook niet echt handig van hem zijn als hij Vista de hemel in gaat prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Persoonlijk zou Windows XP wat mij betreft nog jaren vooruit kunnen, ik mis iig niets. Ik weet dan echter niet al te veel van het onder de motorkap gebeuren etc, daar merk je als user nu eenmaal niks van.

Maar ja, als je student zijnde Windows Vista gratis kunt krijgen, kun je net zo goed wel overstappen :P (al ga ik dat voorlopig nog niet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch heel normaal dat er een keer in de aantal jaar iets nieuws ontworpen word? Dat is in elke branche het geval, waarom word er bij software (en dan met name MS) altijd zo moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Heeft iemand hier al de nieuwste Beta drivers van Nvidia geprobeerd? ik heb de oude maar weer teruggezet want 1360x768 werd blijkbaar ineens niet meer ondersteund, dit was met de WHQL drivers wel... ik hoop dan maar dat de Final release dit weer ondersteunt anders kan ik niet meer updaten, of zijn er mensen die wel deze resolutie kunnen kiezen in combinatie met de nieuwe BETA Drivers? dan hoor ik het graag want dan ben ik toch wel de klos.

[ Voor 21% gewijzigd door Tiduz op 31-01-2007 03:28 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:17:
waarom word er bij software (en dan met name MS) altijd zo moeilijk over gedaan.
Frustraties van open source geeks omdat zij vaak niet de mankracht en resources hebben om zon massale release te ontwikkelen en ze het vrijwel bij het tweaken van bestaande versies houden. Pure jaloezie imho.

Op de frontpage dat plaatje ook van zon badvista betoger. Serieus, dan moeten de frustraties toch wel heel erg hoog oplopen eer je tegen een nieuw product gaat demonstreren. Ik ga toch ook niet demonstreren als Philips een nieuwe TV uitbrengt omdat ik van mening ben dat Lence/Medion etc zoveel goedkoper zijn. |:(

Daarom, jaloezie....
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.