[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 10]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
Is het nou ook mogenlijk om je OS instalatie te herstellen als je van XP komt en naar Vista Business gaat.

Ik wil namenlijk dat al me bestanden gewoon op me pc blijven te staan zodat ik niet alles weer hoef te backuppen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dubbel Fristie op 31-01-2007 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zo, ik weet ook weer waarom ik geen NL versies van Windows koop zeg. Even dat Nederlandse MUI geinstalleerd voor de lol, het ziet er niet uit... 'Controlepaneel', dat ziet er toch niet uit. :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Servor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:42:
Zo, ik weet ook weer waarom ik geen NL versies van Windows koop zeg. Even dat Nederlandse MUI geinstalleerd voor de lol, het ziet er niet uit... 'Controlepaneel', dat ziet er toch niet uit. :D.
Bij de Nederlandse Vista editie staat er Configuratiescherm.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MintyDoerak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:44:
Sorry maar wat een klote OS zeg. Vista is toch officieel sinds vandaag uit? Hoe kan het dan dat ik nu al gelijk 9 updates van in totaal 60MB moet installeren. En dan gelijk weer "click to restart now". Hoe bekend...

1 verschil tussen xp en vista --> vista is veel langzamer.

|:(
60MB? Hier was het totaal maar 23MB met de laatste Windows Defender update van vandaag.

Trouwens, hoe werkt de sidebar, als je een 3D toepassing opstart, wordt de sidebar dan ook net als Aero Glass half gesloten e.d.?

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 31-01-2007 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Servor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:42:
Wat een onzin. Ultimate NL oogt prima..

EDIT: CoD2 werkt perfect met de laatste NVIDIA drivers, DX10 heeft zeker invloed op een niet dx10 kaart ;) ...Deamon tools 4.08HE werkt ook dus we kunnen weer mounten.

[ Voor 19% gewijzigd door silitek op 31-01-2007 08:33 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44

Phydomir

Dennis

Harry_Sack schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:02:
Ik geloof Torvalds als hij zegt dat Vista nauwelijks iets nieuws biedt. Helaas moet de economie draaiende blijven, waardoor er zonodig "iets" nieuws moet komen, vaak in samenhang met de hardware eisen van dat moment. In vergelijking met de laatste KDE, zou ik zeggen, Windows is de strijd aan het verliezen! Misschien is dat een goede ontwikkeling, ik weet het niet. Voorlopig kun je een hoop mensen nog blij maken met windows XP
Erm, welke strijd hebben we het hier over als ik vragen mag? De enige bedreiging die er momenteel is voor consumenten pc's is Apple, echter, zolang die belachelijke prijzen blijven houden en hardware fabriekanten de kans niet krijgen, of te lui zijn om er goede drivers voor de maken zal dat ook niet zo snel gaan.

Wat je ook mag geloven. (l)unix systeem zijn GEEN vollawaardige vervenagers voor de gewone consument (dus zeg maar 90%, misschien wel 95% van de huidige windows gebruikers)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok volgende situatie

na wat gekloot met driver cleaner pro, was me ati driver stuff FUBAR, geen probleem, ik me, me vista business installed, voor de verandering, na enkele minuutjes was ik klaar, zet ik vanmorge me pc aan, is ut, inpropper boot device?? wtf?,

heb/had wel me usb stick's ingeplugt tijdens de installatie, vista installatie is toch hopelijk niet zo ideoot geweest om de MBR fzo op met usb stick te zetten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe werken de games onder vista (8800gtx) met de 100.x nvidia drivers?

bijna gelijk aan xp performance of....?
iemand al World of Warcraft getest? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
Interessant voor hen die een upgrade versie willen gaan kopen, maar geen zin hebben om eerst XP te moeten installeren en activeren: een workaround. Met dank aan Paul Thurrott.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

posttoast schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:41:
Interessant voor hen die een upgrade versie willen gaan kopen, maar geen zin hebben om eerst XP te moeten installeren en activeren: een workaround. Met dank aan Paul Thurrott.
Was al gepost hier :) Maar dan nog, ik denk dat Upgrade serial hetzelfde is als een Retail serial, dan zullen veel mensen gewoon upgrade serial gebruiken bij gedownloade versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Vista Ultimate (32 bits) geïnstalleerd. Werkte op zich vlekkeloos, totdat ... Ik de beta2 drivers van Creative vor mijn Audigy 2 installeerde. Na een herstart van het systeem start Vista niet meer op.. Hij laadt tot het moment dat het inlogscherm moet verschijnen, ik zie dan een zwart scherm en de de PC reset zichzelf. Opstarten in veilige modus geeft hetzelfde probleem. Zijn er meer mensen hier die problemen hebben gehad met deze betadriver voor de Audigyserie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:09:
Gisteren Vista Ultimate (32 bits) geïnstalleerd. Werkte op zich vlekkeloos, totdat ... Ik de beta2 drivers van Creative vor mijn Audigy 2 installeerde. Na een herstart van het systeem start Vista niet meer op.. Hij laadt tot het moment dat het inlogscherm moet verschijnen, ik zie dan een zwart scherm en de de PC reset zichzelf. Opstarten in veilige modus geeft hetzelfde probleem. Zijn er meer mensen hier die problemen hebben gehad met deze betadriver voor de Audigyserie?
Je moet even de nieuwste drivers van de Creative site halen.
En doe even Laatst werkende instellingen, dan boot Vista wel weer als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:41:

Ik heb qua perfromance onder WoW geen veranderingen gemerkt, hij wordt iig niet trager, dus ben er tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Na gister een installatie te hebben uitgevoerd, keurig netjes aan het browsen op internet.
Bleef Explorer hangen, ok dacht ik geen probleem killen die hap en weer doorgaan.
Echter het proces was absoluut niet te killen en draaide volledig de nek om van Vista.
Asluiten niets hielp dus uiteindelijk maar de powerknop ingedrukt gehouden.
PC viel uit start opnieuw op, weg bootmgr!
Geen probleem dacht ik we rossen de recovery er wel overheen, echter voordat deze een bootmgr gaat plaatsen moet je in een lijst je Vista installatie kiezen. Deze zag echter dus mijn installatie niet !!
Oftewel eerste indruk bagger, heb een reinstall gedaan maar ben wel wat puntjes tegen gekomen.

Installatie lijkt korter te duren echter voordat je echt op je bureaublad staat ben ik langer bezig als met een XP installatie.

Bij inpluggen van netwerkkabel krijg ik keurig een profiel lijstje te zien, wel jammer dat aparte instellingen zoals proxy en dergelijke niet worden vastgehouden per profiel.
Voorbeeld: op mijn werk heb ik een proxy bij het inpluggen van de kabel zegt hij keurig netjes je zit op je werk maar hij vergeet de proxy dus aan te zetten dit moet je dus handmatig doen :?

Verplaatsen van applicaties op de taakbalk had ik graag gezien dit kan echter nog steeds niet. (voor mensen die in orde werken is dit erg vervelend als een applicatie afsluit)
Voorbeeld: ik heb graag eerst outlook open en daarna mijn andere toepassingen 1 voor 1. Als 1 applicatie in het midden eruit valt en opnieuw start komt ie dus achteraan (rechts) op de taakbalk, dit wil ik graag kunnen verschuiven.

En nu al slechte ervaringen met de recovery console die echter helemaal niets voor mij kon betekenen, doordat mijn installatie niet gevonden werd. ( overigens kon ik wel een prompt starten en keurig mijn C:\ drive browsen.

Het enorme geheugen gebruik en harde schijf verbruik viel me tegen, bij een zo goed als kale install was ik al 12Gb kwijt :?

Pluspunten zijn er echter ook:
- Proces manager is nu zeer uitgebreid!
- Ook is het nu mogelijk de gezondheid van je systeem in een grafiek te laten plaatsen en dergelijke, zeer handig !
- Kwijl gehalte is hoog ! Interface ziet er gelikt uit echter gaat dat gepaard met enorm geheugen gebruik.
- Auto driver voor mobile devices zeer handig (indelijk!)
- Beveiliging algemeen ligt hoog, vaak dus administrator bevoegdheden nodig om wijzigingen uit te voeren.
- Standaard Windows Defender wat toch echt een verbetering is.
- Shadow copy standaard aanwezig en in gebruik, zeer handig voor mensen die veel wijzigingen in documenten en dergelijke maken.

Dit waren zo'n beetje mijn bevindingen in 1,5 dag.
Doe er je voordeel mee ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 31-01-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GeeMoney: Ik zou je niet blindstaren op dat geheugengebruik :) Zoals hier al een paar keer besproken is gaat Vista geheel anders met je geheugen om dan andere Windows versies. Vista cached veel meer namelijk. Dus je kunt eigenlijk zeggen, hoe meer geheugen gebruik hoe sneller ;) Mocht je overigens het geheugen nodig hebben voor iets wat Vista niet heeft voorzien, dan laat Vista dit net zo makkelijk weer los.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Op zich wil ik graag Vista gebruiken maar ik zit een beetje in dubio over de support voor mijn graka. Ik heb eind 2004 een Medion PC gekocht (Medion 8383 XL met P4 3.4 GHz, 1,5 GB RAM (na upgraden bestaande 512 MB), nVidia on-board 6610 XL 128 MB). Ik heb een tijd geleden beta 2 van Vista proberen te draaien maar toen was er gewoon nul support voor mijn videokaart. Zodra windows de hogere resoluties van het bureaublad moest tonen viel het beeld in zijn geheel weg. Totaal niets mee aan te vangen dus.

Ook sommige (nieuwe!) linux distros zoals Ubuntu Edgy Eft en Fedora Core 6 willen mijn graka niet slikken. Freespire daarentegen wel. Enfin, ik dwaal af. Wat ik dus graag zou willen weten is hoe anderen met hetzelfde of een vergelijkbaar systeem, en dan vooral dezelfde graka, Vista ervaren.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:25:
GeeMoney: Ik zou je niet blindstaren op dat geheugengebruik :) Zoals hier al een paar keer besproken is gaat Vista geheel anders met je geheugen om dan andere Windows versies. Vista cached veel meer namelijk. Dus je kunt eigenlijk zeggen, hoe meer geheugen gebruik hoe sneller ;) Mocht je overigens het geheugen nodig hebben voor iets wat Vista niet heeft voorzien, dan laat Vista dit net zo makkelijk weer los.
Inderdaad, ook zijn er genoeg mogelijkheden (bijv door usb stick) om je geheugen toch even uit te breiden.
Echter vind het ten opzichte van XP toch wel erg veel. e kan zien dat ook een gedeelte swap is en dat er nu natuurlijk een gedeelte gebruikt word om bepaalde applicaties sneller te starten.
Echter word er ook voor de oude "hibernate" optie die nu sluimerstand heet dik 2Gb geheugen opgeslokt(hd) terwijl dit in W2000 maar 768mb is en bij mijn XP install max 1Gb.

Voorheen was mijn C:\ drive 20Gb en hield ik er zo'n 9 over.
Nu heb ik ook 20Gb met wat standaard aplicaties (denk aan office flashfxp etc.) en ik heb er nu nog maar 4,8Gb over.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 31-01-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31
kan je die icoontjes op het bureaublad ook kleiner maken? Ik vind ze nogal groot namelijk?

verder werkt nog niet met 64 bit:

- CPU-Z
- Speedfan
- AVG free version
- TAT

Asus remote zag ik vandaag ook een vista versie staan op de asus site.

Wel grappig als ik de driver cd van asus moerderbord erin doe dat hij een paar foutmeldingen geeft en vervolgens Vista afsluit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GeeMoney schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:34:
[...]

Inderdaad, ook zijn er genoeg mogelijkheden (bijv door usb stick) om je geheugen toch even uit te breiden.
Echter vind het ten opzichte van XP toch wel erg veel. e kan zien dat ook een gedeelte swap is en dat er nu natuurlijk een gedeelte gebruikt word om bepaalde applicaties sneller te starten.
Echter word er ook voor de oude "hibernate" optie die nu sluimerstand heet dik 2Gb geheugen opgeslokt(hd) terwijl dit in W2000 maar 768mb is en bij mijn XP install max 1Gb.

Voorheen was mijn C:\ drive 20Gb en hield ik er zo'n 9 over.
Nu heb ik ook 20Gb met wat standaard aplicaties (denk aan office flashfxp etc.) en ik heb er nu nog maar 4,8Gb over.
Ik ben helemaal met je eens dat de vereiste harde schijf ruimte van Vista echt enorm is. Hier bij mij op een partitie van 15 GB heb ik ook nog maar 1,5 GB vrij. Echter ga ik m'n swap file verplaatsen naar m'n andere partitie, dat scheelt wel weer 2 GB :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:09:
Dat heb ik ook gehad... Als je tijdens het opstarten op F8 ramt dan krijg je vanzelf een menu te zien met o.a. veilige modus. In dit lijstje staat ook iets over een digitale handtekening negeren o.i.d. (ik zit nu niet achter een Vista pc dus kan ff niet checken) maar die optie moet je kiezen en als je hetzelfde probleem had als ik (problemen met unsigned drivers) dan loopt Vista nu wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:25:
Precies bij mij gebruikt ie altijd 1 gb van me geheugen dus 25%.
Maar windows vista is wel een stuk sneller dan windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

maxoss schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:59:
kan je die icoontjes op het bureaublad ook kleiner maken? Ik vind ze nogal groot namelijk?

verder werkt nog niet met 64 bit:
....
Rechtermuisknop @ Bureaublad -> View -> Classic Icons

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
silitek schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:26:
[...]

Wat een onzin. Ultimate NL oogt prima..

EDIT: CoD2 werkt perfect met de laatste NVIDIA drivers, DX10 heeft zeker invloed op een niet dx10 kaart ;) ...Deamon tools 4.08HE werkt ook dus we kunnen weer mounten.
Kijk das het enige waarna ik naar streef cod2 dat het werkt en dat dx10 werkt :P

en deamon tools ofc :D

Alleen bij mijn windows advisory gaf aan dat Rainbow Six Vegas niet goed meer zal werken op een of andere manier. Maja zie het donderdag wel dan krijg ik mijn Vista Ultimate binnen (A)

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Peter_italia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:16:
[...]

Precies bij mij gebruikt ie altijd 1 gb van me geheugen dus 25%.
Maar windows vista is wel een stuk sneller dan windows XP.
Inderdaad, op mijn systeem met 2 gb ram neemt hij ook gemiddeld zo'n 700 mb.
Datzelfde gebruik onder XP zou je wel merken in negatieve zin, maar bij Vista blijft het systeem altijd heel snel aanvoelen. Tot nu toe ben ik ook zéer te spreken over Vista, eigenlijk buiten de benodigde hardeschijfruimte heb ik nog 0 opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 21:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Waar kan je in vista ultimate de taal vervangen? Ik wil nu testen om van dutch naar emgels te gaan, maar kan nergens de instelling vinden :'(

GEVONDEN

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 31-01-2007 10:40 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wontcachme schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:36:
Waar kan je in vista ultimate de taal vervangen? Ik wil nu testen om van dutch naar emgels te gaan, maar kan nergens de instelling vinden :'(
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/1497/taaljt1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 08:25
Sjah schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:04:
Nou er zijn wat webcamdrivers uit bij philips, maar zo te zien alleen bij de nieuwste modellen....
En waar zijn deze drivers te vinden? Via google en op de philips site kan ik ze niet vinden. Tevens zijn ze ook niet te verkrijgen via de Vista update.

Ter info; ik heb een SPC900NC.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:39:
heeft er nog iemand problemen met de helpfunctie van vista? ik blijf maar de melding krijgen; kan niet downloaden van windows / :s
niemand??? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 13-09 10:26
geen probleem hier hij vroeg aan mij of ik help wilden uitbreiden door online te zoeken naar meer help bestanden dat deed ie gewoon,. Alleen werd de help waar ik m voor gebruikte (sidebar) niet uigebreider ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40
Net vista geinstalleerd, alles doet het prima!!Naja bijna want me internet ligt er helemaal uit. Ik heb volgens vista wel verbinding met mijn lokale netwerk maar dan niet met internet. Snap er echt niks meer van.

Kan iemand anders wel zijn router benaderen via IE? Wanneer ik gewoon 192.168.1.1 indruk kom ik dus NIET in mijn router? :?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-09 19:08
GandalfTheGrey schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:17:
[...]

Rechtermuisknop @ Bureaublad -> View -> Classic Icons
Of CTRL + scrollen, kun je de iconen nog kleiner krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door risjard op 31-01-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

kRiZzZiZ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:01:
Net vista geinstalleerd, alles doet het prima!!Naja bijna want me internet ligt er helemaal uit. Ik heb volgens vista wel verbinding met mijn lokale netwerk maar dan niet met internet. Snap er echt niks meer van.

Kan iemand anders wel zijn router benaderen via IE? Wanneer ik gewoon 192.168.1.1 indruk kom ik dus NIET in mijn router? :?
Hier geen problemen mee ondervonden. Firewall in Vista al eens uitgeschakeld om te zien wat hij dan doet?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Firefox werkt prima. Net even IE geprobeerd en die werkt ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Even getest voor de Fun, 3D Studio Max 9.0 64 bit op 64 bit vista werkt nog niet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ook andere browsers getest?

Blokkeert je router misschien MAC-addressen die niet in zijn lijst staan? Zoja is je MAC adres toevallig veranderd? Ik weet het, een long shot maar het kan altijd. Was bij mij namelijk wel zo, alleen had ik ook echt een hardware upgrade gedaan vantevoren, waardoor ik ook niet meer contact kon maken met m'n router. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
Weet iemand hoe je dat amdin control gevraag uit kan zetten? Ik heb maar één user en wil gewoon alles kunnen doen zonder dat ik steeds " en dof scherm krijg met die pop-up weet u zeker dat u dit wil wijzigen" volgens mij noemen ze het admincontrol.

Ik weet de juiste naam niet dus kan ook niet echt zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playing33
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2024
stormfly schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:19:
Weet iemand hoe je dat amdin control gevraag uit kan zetten? Ik heb maar één user en wil gewoon alles kunnen doen zonder dat ik steeds " en dof scherm krijg met die pop-up weet u zeker dat u dit wil wijzigen" volgens mij noemen ze het admincontrol.

Hey

Ga naar configratiescherm - gebruikersacounts - gebruikersacounts - dan op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen - en vinkje uitvinken en klaar ben je:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:19:

Dat had je ook makelijk ergens kunnen lezen, bijvoorbeeld in dit topic...

Maar goed, hier komt het dan: Ga naar je gebruikersaccounts, en dan onderaan Gebruikersaccountbeheer in of uitschakelen. ;)
risjard schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:02:
[...]

Of CTRL + scrollen, kun je de iconen nog kleiner krijgen.
Dat wist ik nog niet, super, zulke verfijnde dingen maken een OS nog leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met mijn probleem in verband met de helpfunctie:

maakt een reg bestandje met volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml]
@="xmlfile"
"PerceivedType"="text"
"Content Type"="text/xml"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList\winword.exe]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\PersistentHandler]
@="{7E9D8D44-6926-426F-AA2B-217A819A5CCE}"

en voer dit dan uit, dan werkt de helpfunctie terug perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 15-09 16:32
Windows PowerShell 1.0 is ook ter download beschikbaar gesteld: 32-bit, 64-bit :Y)
Microsoft Windows PowerShell is a new command-line shell and scripting language designed for system administration and automation. Built on the .NET Framework, Windows PowerShell allows IT professionals to manage computers via commands or scripts, improving productivity through system automation.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:17:
[...]

Ook andere browsers getest?

Blokkeert je router misschien MAC-addressen die niet in zijn lijst staan? Zoja is je MAC adres toevallig veranderd? Ik weet het, een long shot maar het kan altijd. Was bij mij namelijk wel zo, alleen had ik ook echt een hardware upgrade gedaan vantevoren, waardoor ik ook niet meer contact kon maken met m'n router. :)
hmmm that did the trick. Firefox werkt zonder problemen? naja had op xp ook firefox dus ik alleen maar blij :)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07-2022
Han schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:19:
Ik ben zeer tevreden over Vista. Ik heb de Ultimate editie, gekregen van mijn werkgever, en die draait perfect (P4 3,2, 1 GB, GF 256 MB). Alleen moet ik een andere geluidskaart gaan halen,mijn soundblaster Live! 5.1 wordt niet meer ondersteund (bron: Creative).

En ik zit met smart te wachten op de Vista drivers voor mijn Linksys WUSB54GP. Ik ben nu aangewezen op een UTP kabel vanuit de gang naar de serre omdat ik dus niet draadloos kan internetten. Linksys zou vandaag met de drivers komen, maar helaas. :)
Tja. Ik heb bijv de Audigy ZS en die wordt volgens Creative ondersteund. Kijk je in de patchnotes staat er doodleuk:

This driver does not support the following:

* Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
* DVD-Audio
* DirectSound®-based EAX games
* Gameports
* 6.1 speaker mode.

Nou lekker support dan. 8)7

Ok ik maak geen gebruik van DVD-Audio, maar geen ondersteuning van DD of DTS en DirectSound EAX, vind ik echt wel een gemist. Zit hevig te dubben om Creative voorgoed te verlaten, maar ja echt veel alternatieven zijn er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook met Vista aan het spelen, en het bevalt me best goed, alleen 1 ding vind ik erg raar. Ik heb een laptop en dus een touchpad en een losse muis. De losse muis heb ik aan mijn linkerhand liggen, en ik kan dan ook mooi de knoppen omwisselen zodat het fijn werkt, maar dan gaat meteen de touchpad ook mee. Dus een tikje is dan het context-menu ipv een selectie. In xp kon je voor elk "pointing" device dit apart instellen... bij Vista niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oh fijn is dat |:( Ik heb ook nog een Live! 5.1 kaartje maar die gaat dus niet weer werken. Nu heb ik gelukkig on-board geluid, maar ik heb liever een los kaartje daarvoor. Ben alleen ook niet zo gek dat ik nu een nieuw kaartje ga kopen :P Maar lullig is dit wel van Creative, want volgens mij zijn er nog héeel veel mensen met Live! 5.1 kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik had gisteren precies hetzelfde. Ik heb even de stroom van de router gehaald en daarna liep internet als een zonnetje. Ik had mijn instellingen alles goed staan. Misschien het proberen waard.

Ik zit trouwens wel gigantisch te hannessen met mijn X10 afstandsbediening die bij mijn Aldi PC zat. Heb al verscheidene drivers geprobeerd, maar niets lijkt te werken. Hopen dat dat binnenkort wel opgelost is, want die ga ik anders wel missen :). Zijn er al mensen die hun X10 afstandsbediening aan de praat gekregen hebben?

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chimera schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:45:
Windows PowerShell 1.0 is ook ter download beschikbaar gesteld: 32-bit, 64-bit :Y)

[...]
32bit: Klik
Windows Genuine Advantage plugin wou niet installeren, heb deze link maar via Google gezocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Voor de mensen met Vista, tegenwoordig zit er een extra optie bij de cache van je schijven. Deze zat niet in XP maar wel in server 2003 ea. Door "advanced performance" te activeren negeert de driver aanvragen van software om direct naar de schijf te schrijven ipv de cache te gebruiken. Hierdoor wordt dus ALTIJD de write cache gebruikt van je schijf. Dit betekend wel dat bij stroomuitval je data kan wegraken. Op eigen risico dus :) Het licht aan je storage controler of dit in de driver ondersteundt wordt, op veel raidcontrollers met hun eigen cache zal dit niks doen. (zoals bij mij bv)

Afbeeldingslocatie: http://www.gladiool.dds.nl/jpg/gif/diskcache01.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik heb mijn eerste hindernis met vista ultimate al te pakken.

Ik gebruik voor school Unigraphics NX4.0 dat is een uitgebreid cad programma.

Nu kan ik unigraphics leuk installeren maar daarnaast moet ik ook nog lmtools installeren. Dat is het programma dat over de licentie waakt. Dit programma installeert en probeerd aan het einde van de installatie een systeemservice op te starten. Met alle vista beveiligingen werkt dit natuurlijk niet en kan de installatie niet afgerond worden.

Weet iemand hier een workaround?

Ik heb al veilige modus, anti-handtekeningmodus geprobeerd en ik het de setup.exe admin rechten gegeven.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 00:34
maratropa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:02:
Voor de mensen met Vista, tegenwoordig zit er een extra optie bij de cache van je schijven. Deze zat niet in XP maar wel in server 2003 ea. Door "advanced performance" te activeren negeert de driver aanvragen van software om direct naar de schijf te schrijven ipv de cache te gebruiken. Hierdoor wordt dus ALTIJD de write cache gebruikt van je schijf. Dit betekend wel dat bij stroomuitval je data kan wegraken. Op eigen risico dus :) Het licht aan je storage controler of dit in de driver ondersteundt wordt, op veel raidcontrollers met hun eigen cache zal dit niks doen. (zoals bij mij bv)

[afbeelding]
Dat had ik ook gezien, alleen slaat hij het bij mij niet op als ik die dingen aanvink. (ICH8R)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
martijnve schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:24:
[...]

Dat had ik ook gezien, alleen slaat hij het bij mij niet op als ik die dingen aanvink. (ICH8R)
Bij mij dus ook, dan ondersteund de driver het niet denk ik.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan beide versies 32 en 64 bit op de dvd? Zodat ik bv later de 64bits editie kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:33:
Staan beide versies 32 en 64 bit op de dvd? Zodat ik bv later de 64bits editie kan installeren?
Alleen als je Ultimate besteld krijg je beide versies, bij de andere Vista's moet je vantevoren kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Trippey schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:53:
[...]

Tja. Ik heb bijv de Audigy ZS en die wordt volgens Creative ondersteund. Kijk je in de patchnotes staat er doodleuk:

This driver does not support the following:

* Decoding of Dolby® Digital and DTS™ signals
* DVD-Audio
* DirectSound®-based EAX games
* Gameports
* 6.1 speaker mode.

Nou lekker support dan. 8)7

Ok ik maak geen gebruik van DVD-Audio, maar geen ondersteuning van DD of DTS en DirectSound EAX, vind ik echt wel een gemist. Zit hevig te dubben om Creative voorgoed te verlaten, maar ja echt veel alternatieven zijn er niet...
Tjsa het is bekend dat de support van creative brak is.
Die beta drivers werken helemaal niet fatsoenlijk.
Ik wacht ook nog steeds op drivers voor me xfi elite pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 03:48
playing33 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:24:
[...]

Hey

Ga naar configratiescherm - gebruikersacounts - gebruikersacounts - dan op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen - en vinkje uitvinken en klaar ben je:)
beide bedankt!

Hmmm hierboven schrijft met over 64 en 32 bits vista Ultimate, maar in andere topic staat te lezen dat dit alleen voor de RETAIL versie geldt. Voor de OEM versie moet je wel direct een keuze maken van te voren.

[ Voor 25% gewijzigd door stormfly op 31-01-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 15-09 14:56

henri8096

BIM is not a software!

wolkje schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:36:
[...]

Alleen als je Ultimate besteld krijg je beide versies, bij de andere Vista's moet je vantevoren kiezen.
Bij de home premium zat alleen de 32-bits DVD.
Ook zat er een papiertje bij, die je naar een website stuurt
waar je een 64-bit DVD kunt bestellen.

Dit alles tegen minimale (verzend) kosten . . .

(ik heb het hier over de full retail package)

[ Voor 5% gewijzigd door henri8096 op 31-01-2007 13:04 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51
henri8096 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:03:
[...]

dus als je zelf de 64bit versie download kan je wel gewoon dezelfde key van je Home Premium Retail gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:21
knny schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:51:
Net vista installed en hij zegt ineens bootmgr ontbreekt druk crt+alt+del op de pc opnieuw op te starten.

Hoe zit dit? Als ik namelijk de dvd in mijn pc houd dan heb ik dit probleem niet. Ik wil opstarten zonder dvd. Kan nu wel booten maar alleen met de dvd erin :S
Niemand die weet hoe ik dit regel zonder vista opnieuw te installen?
zo werkt t wel kut namelijk

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42
knny schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:13:
[...]

Niemand die weet hoe ik dit regel zonder vista opnieuw te installen?
zo werkt t wel kut namelijk
Ik heb al een keer antwoord gegeven hierop ;)

Zoek maar op.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
henri8096 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:03:
[...]

wat een onzin....ik zag het op de site van Salland ook al....
Windows Vista Home Premium 64 bits versie....en dan staat er doodleuk onder: De 32 bits versie wordt geleverd...met een upgradekaart voor 64 bit....wat heb je daar nou aan? je betaalt toch geen 280 euro om een 32 bits versie te krijgen....
Ik snap het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmus MDCC
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:53
Bericht van Asus betreffende de beschikbaarheid van drivers: 'Most of our Vista drivers will be released in a month after the Vista official version comes out'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
Heeft er iemand al weet van een gadget die de huidige programmas uit de guide van media center uitleest? Want er is nog geen belgische versie van die TV gids gadget, en zoveel kijk ik nu ook niet naar Ned1, 2 of 3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
stormfly schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:00:
[...]

beide bedankt!

Hmmm hierboven schrijft met over 64 en 32 bits vista Ultimate, maar in andere topic staat te lezen dat dit alleen voor de RETAIL versie geldt. Voor de OEM versie moet je wel direct een keuze maken van te voren.
klopt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Peter_italia schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:42:
[...]

Tjsa het is bekend dat de support van creative brak is.
Die beta drivers werken helemaal niet fatsoenlijk.
Ik wacht ook nog steeds op drivers voor me xfi elite pro.
Voor de Xfi extreme music zijn wel drivers, misschien is dat een optie voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee of nVidia al nForce drivertjes ergens heeft liggen? Op de site kan ik ze helaas niet vinden. Wellicht een beta ergens op een FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand inmiddels al een werkende firewall gevonden? Jetico ondersteund Vista, maar ik ben niet zo kapot van Jetico software :) Windows Firewall is geen optie, en Norton producten ook niet (Mocht het al wat doen) :)

nForce RC1 drivers:
ftp://download.nvidia.com/Windows/vista/rc1/

[ Voor 14% gewijzigd door Phyxion op 31-01-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

Ik wil graag Windows Vista Home Premium gaan kopen. Ik ben nu de upgrade advisor aan het draaien om te zien of dit werkt (denk het wel, maar ik wil er gewoon zeker van zijn). Nu zie ik dat Home Premium geen vinkje heeft bij bureaublad op afstand. Betekend dit dat er gewoon geen RDP client in zit? Ik heb dit namelijk nodig om onze server mee te beheren :)

Edit: laat maar :) Ik zie dat home premium wel de client heeft :) RDP-server heb ik niet nodig :P

[ Voor 12% gewijzigd door weebl op 31-01-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Versteegrob schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:34:
[...]

Voor de Xfi extreme music zijn wel drivers, misschien is dat een optie voor jou...
alle X-fi varianten gebruiken toch dezelfde driverset dacht ik? 64-bit versie toch he?

*heeft net vista besteld en gaat het hopelijk deze avond installeren*

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Heeft iemand hier toevallig Vista geinstalleerd op bijv. RAID0 met de poorten van z'n chipset? Is het nog steeds hetzelfde gepoep met diskettes en F6 enzo? Of is het misschien nu ook vanaf CD mogelijk. Diskettes ben ik namelijk wel helemaal overheen onderhand... :/ :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

weebl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:41:
Ik wil graag Windows Vista Home Premium gaan kopen. Ik ben nu de upgrade advisor aan het draaien om te zien of dit werkt (denk het wel, maar ik wil er gewoon zeker van zijn). Nu zie ik dat Home Premium geen vinkje heeft bij bureaublad op afstand. Betekend dit dat er gewoon geen RDP client in zit? Ik heb dit namelijk nodig om onze server mee te beheren :)
Volgens mij betekent dat alleen dat je geen RDP server kan opzetten maar wel naar een RDP server kan connecten. Dezelfde splitsing als XP Home en XP Professional :)
Ruben [NL] schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:47:
Heeft iemand hier toevallig Vista geinstalleerd op bijv. RAID0 met de poorten van z'n chipset? Is het nog steeds hetzelfde gepoep met diskettes en F6 enzo? Of is het misschien nu ook vanaf CD mogelijk. Diskettes ben ik namelijk wel helemaal overheen onderhand... :/ :O
De meeste controllers herkent Vista uit zichzelf al. Of dat bij de jouwe ook zo is weet ik niet :)

[ Voor 27% gewijzigd door Cloud op 31-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Vista Ultimate NL staat inmiddels op m'n laptop, maar nu ik hem ook echt actief ga gebruiken vroeg ik me af of je ook accounts kon aanmaken maar die vervolgens wel verbergen op het loginscherm (zodat je er niet op kunt klikken).

Ik heb een beheerdersaccount aangemaakt, maar vind het niet nodig dat die aangeklikt kan worden. Als mijn gewone gebruikersaccount daar staat, is dat voldoende.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Laatst online: 14-09 00:34
Ruben [NL] schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:47:
Ik heb vista geinstalleerd op mijn onboard raidcontroller (windows en swap op raid 0, data op raid 5, Asus P5b Deluxe met ICH8R) werdt netjes meteen herkent. :-) en als de jouwe niet herkend wordt kun je nu als het goed is ook usb sticks gebruiken voor drivers :-) (of cd's of whatever)

[ Voor 3% gewijzigd door martijnve op 31-01-2007 13:51 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
FnF schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:37:
Iemand inmiddels al een werkende firewall gevonden? Jetico ondersteund Vista, maar ik ben niet zo kapot van Jetico software :) Windows Firewall is geen optie, en Norton producten ook niet (Mocht het al wat doen) :)

nForce RC1 drivers:
ftp://download.nvidia.com/Windows/vista/rc1/
doe mij liever werkende drivers voor mijn nFocrce 4 sata enzo.. want dat is jammer dat dat voor geen meter werkt onder vista...:(

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
FnF schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:37:
Iemand inmiddels al een werkende firewall gevonden?
Ik heb net Windows Live OneCare geïnstalleerd en dat ziet er best aardig uit hoor

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
Yoeri schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:54:
[...]
Ik heb net Windows Live OneCare geïnstalleerd en dat ziet er best aardig uit hoor
gebruikt dat dan een apparte firewall of die van vista?, gebruik zelf gewoon die van vista, is toch inkomend & uitgaand, en als je control panel --> admin tools pakt, keje ook firewall regels aanmaken zag ik ...

heet iets van firewall with advanced settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Yoeri schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:54:
[...]
Liever een niet-Microsoft firewall :>

De AV die ik altijd gebruik, NOD32, draait prima onder Vista.
Ik gebruik verder altijd Comodo firewall, maar die draait helaas nog niet op Vista. Ik zoek daarom een vergelijkbaar product :)

Wordt de sidebar trouwens ook "weggehaald" net als Aero Glass bij 3D toepassingen? Anders is het zonde van het geheugen om die open te hebben :)

[ Voor 42% gewijzigd door Phyxion op 31-01-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ruler-Nrg schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:52:
[...]

doe mij liever werkende drivers voor mijn nFocrce 4 sata enzo.. want dat is jammer dat dat voor geen meter werkt onder vista...:(
Mijn nForce4 (intel editie) werkt perfect onder Vista, helemaal geen drivers voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is, (en waar dan in de registry) om verschillende waardes van aero glass aan te passen, zoals de minimaliseer snelheid van windows? Zijn daar keys voor?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

* PWM heeft wat nieuws ontdekt :)

Wat heb je nodig:
  • Een Microsoft muis
Download de Vista Intellimouse drivers, installeer en reboot.

Open wat programma's. Pak je muis, en klik (klik, niet draai) op je muiswiel.

Dit is beter dan 3dFlip _/-\o_

Voor iedereen die geen MS muis heeft, zal ik straks even screenshotje maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Probleem!!!

Ik heb XP Sp2 NL en netjes geactiveerd.

Nu wil ik Vista Ultimate installeren en ik krijg een melding dat de Upgrades zijn uigeschakeld omdat hij niet kan bepalen of ik al een systeem erop heb staan? :S

Hoe nu verder? :(

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:42
MichaelK1985 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:39:
Probleem!!!

Ik heb XP Sp2 NL en netjes geactiveerd.

Nu wil ik Vista Ultimate installeren en ik krijg een melding dat de Upgrades zijn uigeschakeld omdat hij niet kan bepalen of ik al een systeem erop heb staan? :S

Hoe nu verder? :(
Start je de upgrade terwijl je XP draait?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

mastair schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:42:
[...]

Start je de upgrade terwijl je XP draait?
Ja. Zit gewoon in XP en heb niets bijzonders aanstaan.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:41:

Ik heb World of Warcrap onder Vista ultimate rtm getest en het draaide prima. Je kan er dus vanuit gaan dat je levenloze hobby onder vista gewoon voort kunt zetten :+

Ik las op het forum van mijn battlefield 2 clan dat de performance van de nieuwe drivers ook goed is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vuurvoske op 31-01-2007 14:53 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Yoeri schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:49:
Vista Ultimate NL staat inmiddels op m'n laptop, maar nu ik hem ook echt actief ga gebruiken vroeg ik me af of je ook accounts kon aanmaken maar die vervolgens wel verbergen op het loginscherm (zodat je er niet op kunt klikken).

Ik heb een beheerdersaccount aangemaakt, maar vind het niet nodig dat die aangeklikt kan worden. Als mijn gewone gebruikersaccount daar staat, is dat voldoende.
@ Yoeri, precies hetzelfde vroeg ik me ook af. Ik loop nog steeds alle instellingen van vista af te zoeken. "lijkt" wel of het niet kan. Mja ik ga even doorzoeken

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 15-09 14:56

henri8096

BIM is not a software!

Sillymidget schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:09:
[...]

dus als je zelf de 64bit versie download kan je wel gewoon dezelfde key van je Home Premium Retail gebruiken?
Ik zou het niet weten, ik ga vanavond proberen er een te bestellen.
Maar er wordt met geen enkel woord gesproken over een nieuwe key.
Dus het zou heel goed kunnen.

Op deze manier kun je overigens ook aan installatie-CD's komen ipv. een DVD.

[ Voor 8% gewijzigd door henri8096 op 31-01-2007 14:58 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Er staat letterlijk dit:

Upgrades zijn uigeschakeld
- Kan niet bepalen of uw computer een ander besturingssysteem bevast. Probeer de opstartconfiguratie te herstellen en start vervolgens de installatie opnieuw.

Moet ik iets aan boot.ini veranderen ofzo :? Please help me !

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurvoske schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:52:
[...]

Ik heb World of Warcrap onder Vista ultimate rtm getest en het draaide prima. Je kan er dus vanuit gaan dat je levenloze hobby onder vista gewoon voort kunt zetten :+

Ik las op het forum van mijn battlefield 2 clan dat de performance van de nieuwe drivers ook goed is :)
8)7 naja, ik speel WoW meest, maar ook FEAR, hl2, anno 1701, flatout 2, rainbow six vegas, straks supreme commander & stalker

hopelijk draaien deze ook vlot
ps, hebben jullie apart direct x9c geinstalleerd of zat deze in vista standaard?

oh en werkt office 2003 onder vista ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:25
Erasmus MDCC schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:19:
Bericht van Asus betreffende de beschikbaarheid van drivers: 'Most of our Vista drivers will be released in a month after the Vista official version comes out'
Ik heb zelf een schone installatie gedaan op mijn A6KM laptop en de meeste apperatuur wordt al standaard herkend.
Verder werken veel WindowsXP drivers ook wel al krijg je dan een melding dat het niet volledig werkzaam zal zijn. Het is een tijdelijke (niet zo heel er nette) oplossing maar kan wel er voor zorgen dat je even verder kan.

Op een paar kleine minpunten na moet ik wel bekennen dat Vista wel prettig werkt. Jammer dat ik hier Aero niet kan draaien maar verder ben ik meer dan tevreden over deze nieuwe versie van Windows. Zelfs de verbinding met mij Xbox360 via Media Center draaide in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Ruler-Nrg schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Alstu :)

Met deze drivers heb ik mijn Nvidia Raid controller aan de praat gekregen in vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

MichaelK1985 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:57:
Er staat letterlijk dit:

Upgrades zijn uigeschakeld
- Kan niet bepalen of uw computer een ander besturingssysteem bevast. Probeer de opstartconfiguratie te herstellen en start vervolgens de installatie opnieuw.

Moet ik iets aan boot.ini veranderen ofzo :? Please help me !
Het was inderdaad een probleem met boot.ini. Hij is nu aan het updaten naar windows vista ultimate.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:35:
* PWM heeft wat nieuws ontdekt :)

Wat heb je nodig:
  • Een Microsoft muis
Download de Vista Intellimouse drivers, installeer en reboot.

Open wat programma's. Pak je muis, en klik (klik, niet draai) op je muiswiel.

Dit is beter dan 3dFlip _/-\o_

Voor iedereen die geen MS muis heeft, zal ik straks even screenshotje maken
ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
maratropa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:02:

[afbeelding]
Hoelang duurt het dan dat data vanaf de cache 'echt' op de harde schijf staat? Dat is toch hoogstens twee seconden oid? Of kan het ook zo zijn dat je een word-bestand opslaat en een kwartier later valt de stroom uit dat je word-bestand alsnog weg is? (lijkt me niet toch?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik doe net even mijn Xbox aan, om de nieuwe Graw2 demo te downloaden.

Dit verschijnt letterlijk binnen 1 seconde op mijn laptop scherm:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/3416/capturegu8.jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Haha check dit! Onder het motto: THE WOW START NOW!

Afbeeldingslocatie: http://sethgodin.typepad.com/photos/uncategorized/wownow.jpg

check die gezichten, onbetaalbaar _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Donnie op 31-01-2007 16:10 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Laatst online: 10-09 12:26
Tiduz schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:29:
Heeft iemand hier al de nieuwste Beta drivers van Nvidia geprobeerd? ik heb de oude maar weer teruggezet want 1360x768 werd blijkbaar ineens niet meer ondersteund, dit was met de WHQL drivers wel... ik hoop dan maar dat de Final release dit weer ondersteunt anders kan ik niet meer updaten, of zijn er mensen die wel deze resolutie kunnen kiezen in combinatie met de nieuwe BETA Drivers? dan hoor ik het graag want dan ben ik toch wel de klos.
Maar ook met de WHQL-drivers is nog het nodige mis: al geprobeerd een DOS-box in full-screen te krijgen? Lukt niet, wordt niet ondersteund... :X
De Microsoft-"oplossing": "installeer je oude XP-drivers maar weer"! 8)7 Staat in de Knowledge-base. Hoe verzinnen ze het.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Hoelang duurt het dan dat data vanaf de cache 'echt' op de harde schijf staat? Dat is toch hoogstens twee seconden oid? Of kan het ook zo zijn dat je een word-bestand opslaat en een kwartier later valt de stroom uit dat je word-bestand alsnog weg is? (lijkt me niet toch?).
Ik denk dat het nooit een kwartier zal duren, maar het licht er maar aan hoe de cache flush policy ingesteld is in de driver, lijkt me. Misschien dat ie standaard om de zo veel sec of msec flushed. Maar stel je slaat een word bestand op en dan is de pc een kwartier "idle" EN de cache flushed niet, DAN zou het bestand misschien nog in de cache staan. Maar dat is gissen als je niet weet hoe de HD en de driver met de cache om gaan.
Donnie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:

[afbeelding]

Ook helemaal fout dit he :) Dit soort dingen doe je met veel blonde mokkels, niet met oude kerels...

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 31-01-2007 16:12 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Donnie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:09:

[afbeelding]

En allemaal lekker onzeker de handjes voor het kruis... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:40:
Voor mensen met mijn probleem in verband met de helpfunctie:

maakt een reg bestandje met volgende code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml]
@="xmlfile"
"PerceivedType"="text"
"Content Type"="text/xml"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\OpenWithList\winword.exe]
@=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\.xml\PersistentHandler]
@="{7E9D8D44-6926-426F-AA2B-217A819A5CCE}"

en voer dit dan uit, dan werkt de helpfunctie terug perfect!
bedankt, werkt idd, heb al 2 maanden geen help, maar boeide me niet zo... maar toch handig ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:11:
[...]

Ook helemaal fout dit he :) Dit soort dingen doe je met veel blonde mokkels, niet met oude kerels...
Met Emily Procter (CSI:Miami) bijvoorbeeld :9 :

Afbeeldingslocatie: http://img129.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-24501/loc8/21493_Emily_Procter_WindowsVistaLounge_Day2_07_122_8lo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 17:10
Weet iemand of er al een driver beschikbaar is voor de Siemens Gigaset USB Adapter 108, de wireless netwerkadapter die bij de Experiabox geleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
GeeMoney schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:15:
Na gister een installatie te hebben uitgevoerd, keurig netjes aan het browsen op internet.
Bleef Explorer hangen, ok dacht ik geen probleem killen die hap en weer doorgaan.
Echter het proces was absoluut niet te killen en draaide volledig de nek om van Vista.
Asluiten niets hielp dus uiteindelijk maar de powerknop ingedrukt gehouden.
PC viel uit start opnieuw op, weg bootmgr!
Geen probleem dacht ik we rossen de recovery er wel overheen, echter voordat deze een bootmgr gaat plaatsen moet je in een lijst je Vista installatie kiezen. Deze zag echter dus mijn installatie niet !!
Oftewel eerste indruk bagger, heb een reinstall gedaan maar ben wel wat puntjes tegen gekomen.

Installatie lijkt korter te duren echter voordat je echt op je bureaublad staat ben ik langer bezig als met een XP installatie.

Bij inpluggen van netwerkkabel krijg ik keurig een profiel lijstje te zien, wel jammer dat aparte instellingen zoals proxy en dergelijke niet worden vastgehouden per profiel.
Voorbeeld: op mijn werk heb ik een proxy bij het inpluggen van de kabel zegt hij keurig netjes je zit op je werk maar hij vergeet de proxy dus aan te zetten dit moet je dus handmatig doen :?

Verplaatsen van applicaties op de taakbalk had ik graag gezien dit kan echter nog steeds niet. (voor mensen die in orde werken is dit erg vervelend als een applicatie afsluit)
Voorbeeld: ik heb graag eerst outlook open en daarna mijn andere toepassingen 1 voor 1. Als 1 applicatie in het midden eruit valt en opnieuw start komt ie dus achteraan (rechts) op de taakbalk, dit wil ik graag kunnen verschuiven.

En nu al slechte ervaringen met de recovery console die echter helemaal niets voor mij kon betekenen, doordat mijn installatie niet gevonden werd. ( overigens kon ik wel een prompt starten en keurig mijn C:\ drive browsen.

Het enorme geheugen gebruik en harde schijf verbruik viel me tegen, bij een zo goed als kale install was ik al 12Gb kwijt :?

Pluspunten zijn er echter ook:
- Proces manager is nu zeer uitgebreid!
- Ook is het nu mogelijk de gezondheid van je systeem in een grafiek te laten plaatsen en dergelijke, zeer handig !
- Kwijl gehalte is hoog ! Interface ziet er gelikt uit echter gaat dat gepaard met enorm geheugen gebruik.
- Auto driver voor mobile devices zeer handig (indelijk!)
- Beveiliging algemeen ligt hoog, vaak dus administrator bevoegdheden nodig om wijzigingen uit te voeren.
- Standaard Windows Defender wat toch echt een verbetering is.
- Shadow copy standaard aanwezig en in gebruik, zeer handig voor mensen die veel wijzigingen in documenten en dergelijke maken.

Dit waren zo'n beetje mijn bevindingen in 1,5 dag.
Doe er je voordeel mee ;)
In de RC kun je je MBR restoren met het commando "FIXMBR". Je bootsector en bootloader haal je terug met "FIXBOOT". dit zat al in de RC van XP.

Overigens heb ik een krachtig freeware backup-tooltje voor Vista ontdekt: "Lazy Mirror". De GUI kan wel een makeover gebruiken, maar who cares, het ding werkt perfect! Het tooltje maakt een 1:1-kopie, inclusief alle vlaggetjes en security van je c:-disk (of een andere), op een door jou aan te wijzen lokatie. Na een eerste backup doet ie incrementals en gooit, als de backup-lokatie te vol wordt, automatisch oude versies van de backups weg. Min. vrije schijfruimte bepaal je zelf. De backup-lokatie mag een compressed folder zijn. Het ding gaat zo ver, dat je bij een backup naar de root van een andere HDD slechts de schijf hoeft te wisselen om weer up en running te zijn! Ik heb hem in de scheduler gegooid en hij werkt perfect! :P
oh ja: LINK
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista is RTM gegaan - dat betekent dat het naar de DVD fabrikant gegaan is. MSDN en Technet subscribers (=kopers) krijgen de versie tussen nu en 16 november. Vista is 30 Januari 2007 te koop in de winkel

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 9) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.