Na gister een installatie te hebben uitgevoerd, keurig netjes aan het browsen op internet.
Bleef Explorer hangen, ok dacht ik geen probleem killen die hap en weer doorgaan.
Echter het proces was absoluut niet te killen en draaide volledig de nek om van Vista.
Asluiten niets hielp dus uiteindelijk maar de powerknop ingedrukt gehouden.
PC viel uit start opnieuw op, weg bootmgr!
Geen probleem dacht ik we rossen de recovery er wel overheen, echter voordat deze een bootmgr gaat plaatsen moet je in een lijst je Vista installatie kiezen. Deze zag echter dus mijn installatie niet !!
Oftewel eerste indruk bagger, heb een reinstall gedaan maar ben wel wat puntjes tegen gekomen.
Installatie lijkt korter te duren echter voordat je echt op je bureaublad staat ben ik langer bezig als met een XP installatie.
Bij inpluggen van netwerkkabel krijg ik keurig een profiel lijstje te zien, wel jammer dat aparte instellingen zoals proxy en dergelijke niet worden vastgehouden per profiel.
Voorbeeld: op mijn werk heb ik een proxy bij het inpluggen van de kabel zegt hij keurig netjes je zit op je werk maar hij vergeet de proxy dus aan te zetten dit moet je dus handmatig doen
Verplaatsen van applicaties op de taakbalk had ik graag gezien dit kan echter nog steeds niet. (voor mensen die in orde werken is dit erg vervelend als een applicatie afsluit)
Voorbeeld: ik heb graag eerst outlook open en daarna mijn andere toepassingen 1 voor 1. Als 1 applicatie in het midden eruit valt en opnieuw start komt ie dus achteraan (rechts) op de taakbalk, dit wil ik graag kunnen verschuiven.
En nu al slechte ervaringen met de recovery console die echter helemaal niets voor mij kon betekenen, doordat mijn installatie niet gevonden werd. ( overigens kon ik wel een prompt starten en keurig mijn C:\ drive browsen.
Het enorme geheugen gebruik en harde schijf verbruik viel me tegen, bij een zo goed als kale install was ik al 12Gb kwijt
Pluspunten zijn er echter ook:
- Proces manager is nu zeer uitgebreid!
- Ook is het nu mogelijk de gezondheid van je systeem in een grafiek te laten plaatsen en dergelijke, zeer handig !
- Kwijl gehalte is hoog ! Interface ziet er gelikt uit echter gaat dat gepaard met enorm geheugen gebruik.
- Auto driver voor mobile devices zeer handig (indelijk!)
- Beveiliging algemeen ligt hoog, vaak dus administrator bevoegdheden nodig om wijzigingen uit te voeren.
- Standaard Windows Defender wat toch echt een verbetering is.
- Shadow copy standaard aanwezig en in gebruik, zeer handig voor mensen die veel wijzigingen in documenten en dergelijke maken.
Dit waren zo'n beetje mijn bevindingen in 1,5 dag.
Doe er je voordeel mee
[
Voor 6% gewijzigd door
GeeMoney op 31-01-2007 09:19
]