Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 45.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 10:55

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Dat is misschien wel iets voor de reclame code commisie/kassa/radar/consumentenbond...

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

• Aad Prost
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-11-2010
quote:
krvabo schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:38:
[...]

Het gangbare tarief voor een jaarabo is 70+ euro voor een 10mbit-abo bij een fatsoenlijke provider met fatsoenlijke retentie en compleetheid. (zo'n 6 euro per maand bij afname van een jaarabo).
Bij goedkoper lever je op verschillende dingen in.

Ik merk zelf dat de compleetheid van XSnews boven de 75 dagen nogsteeds erg te wensen overlaat. Tot ~75 dagen is vrijwel alles compleet, of in ieder geval te fixen, maar erboven valt het nogsteeds erg zwaar tegen :( Verder is het wel goed en ben ik er ook tevreden over.
Ok, thx. Ynnoz en nitraat idem dito voor de links, zal eens gaan rondsnuffelen.

• Punica-
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 30-10-2017
quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:26:
dat is afkomstig van het feit dat je vroeger een usenetspeed had die lager was dan je originele downloadsnelheid waardoor je van elkaar threads moest gaan lenen je volle speed te halen.

Het was inderdaad duidelijker geweest als ze hadden gezegd dat je hoe dan ook de volle speed van je internet kon halen, maar je hebt nu in princiepe ook de beschikking tot 12,5Mbit, je kan het echter niet gebruiken omdat er een limiet zit op je internet snelheid

Aardig vuil, maar correct
Er staat :
quote:
Ongeacht uw abonnement beschikt u straks over 12,5 Mb/s!
Als er stond TOT 12.5Mb/s was het correct, dit is niet correct en weldegelijk misleidend imo, aangezien er toch echt staat 'ongeacht abbonement', hoewel het zeer onwaarschijnlijk is dat mensen met een <12.5Mb/s abbo 12.5Mb/s kan halen, staat dat toch wel letterlijk in dat bericht.

• fb_slim
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:36
Ik heb begin juni een mail aan pfcorner gestuurd waarin ik mij afvroeg wat 'iets downloaden' inhield. Ik zou soms nog wel een mp3'tje willen downloaden en wat de snelheid was.

Nou goed, ik kon rond die tijd een test account krijgen die dezelfde dag actief zou zijn. Nu heb ik vandaag een aanvraag gedaan en geld overgemaakt, blijkt dat pfcorner mij niet als klant wil. Ze beschuldigen mij (zonder dat ik ooit connectie heb gemaakt, maar wel heb betaald) van het feit dat ik me niet aan de regels houd en gaan mijn geld terugstorten. Ik zal de mail niet quoten, maar wat een vage gasten daar!

P.S. het gaat om het nopt abo

• PeterSelie
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:58

PeterSelie

Meh? Statshoer!

Punica-, er staat dat je de beschikking hebt over 12,5Mbit ongeacht je abonnement. Ik heb met Eweka ook de beschikking over 20Mbit? Ik kan er echter met mijn huidige abonnement niet volledig gebruik van maken.

Zoals ik al zei: het is correct - ze zeggen niet dat je de snelheid daadwerkelijk haalt, alleen dat je er de beschikking over hebt - maar inderdaad misleidend

• Punica-
quote:
SoaDmaggot schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 17:38:
Punica-, er staat dat je de beschikking hebt over 12,5Mbit ongeacht je abonnement. Ik heb met Eweka ook de beschikking over 20Mbit? Ik kan er echter met mijn huidige abonnement niet volledig gebruik van maken.

Zoals ik al zei: het is correct - ze zeggen niet dat je de snelheid daadwerkelijk haalt, alleen dat je er de beschikking over hebt - maar inderdaad misleidend
Nee, bij ons staat vermeld 'tot 20Mbit' , en dat is dus ook niet zonder reden :) zoals dat bijv bij Tweaknews ook zo aangegeven staat, ik zou 'r wel eens een jurist over wille horen :)

• marcieking

marcieking

Voor wat SoaDmaggot zegt is ook wel iets te zeggen, het is alsof je een weg van 200km/u beschikbaar hebt, en een auto begrensd op 100, dan heb je die weg nog wel tot je beschikking, maar maak je er niet volledig gebruik van. Dat is nog steeds een vuil truukje :P

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

quote:
Punica- schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 18:54:
Nee, bij ons staat vermeld 'tot 20Mbit' , en dat is dus ook niet zonder reden :) zoals dat bijv bij Tweaknews ook zo aangegeven staat, ik zou 'r wel eens een jurist over wille horen :)
Dat ben ik niet maar het is simpel, er staat 'beschikking tot'. Dat heb je ook. Je hebt beschikking over 12,5 mbit aan 'usenet'. Dat je verbinding het niet trekt, jah klote. Neemt niet weg dat het geen geweldige formulatie is maar imho wel correct.

• marcieking

marcieking

quote:
IceStorm schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:46:
[...]

Dat ben ik niet maar het is simpel, er staat 'beschikking tot'. Dat heb je ook. Je hebt beschikking over 12,5 mbit aan 'usenet'. Dat je verbinding het niet trekt, jah klote. Neemt niet weg dat het geen geweldige formulatie is maar imho wel correct.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je daadwerkelijk beschikking hebt over die 12,5 Mbit, dat zou betekenen dat je met 8 users een 100Mbit lijntje dichttrekt, en dan een volgende user naar een andere newsserver moet (een andere reader zoals ze het bij eweka noemen). Er zal toch wel enige overboeking zijn? En dan klopt die zin sowieso niet!

marcieking wijzigde deze reactie 04-07-2007 22:37 (22%)

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

en jij hebt het idee dat ze die nieuwsreaders per reader aan één 100Mbit lijntje hangen? Ze zullen er waarschijnlijk Gbit poortjes hebben, en wel meer eth'jes dan één van 100Mbit per reader ;)

• marcieking

marcieking

quote:
SoaDmaggot schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:47:
en jij hebt het idee dat ze die nieuwsreaders per reader aan één 100Mbit lijntje hangen? Ze zullen er waarschijnlijk Gbit poortjes hebben, en wel meer eth'jes dan één van 100Mbit per reader ;)
Ok, dan zijn het er vast meerdere :P Mijn punt is meer dat die 12,5 Mbit per gebruiker volgens mij niet gereserveerd is, en dat de claim dus niet klopt: als iedereen tegelijk ging downloaden haalden ze niet 12,5Mbit, dus is de claim die ze in die mail doen ongegrond.

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
marcieking schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 00:12:
[...]

Ok, dan zijn het er vast meerdere :P Mijn punt is meer dat die 12,5 Mbit per gebruiker volgens mij niet gereserveerd is, en dat de claim dus niet klopt: als iedereen tegelijk ging downloaden haalden ze niet 12,5Mbit, dus is de claim die ze in die mail doen ongegrond.
Overigens is jou stelling ook ongegrond ;)

Maar OT: een vriend van me haalt met zijn mega abbonement inderdaad ~12,5Mbit (1575KB/s), dus de snelheid zit (mits je de beschikking hebt over een 12,5Mbit+ internet abbo ;) ) wel snor ;)

• Lassekjus
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09-04-2012
Waarom gebruiken jullie niet gewoon Giganews.
Beste retentie, snelheid, service.

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
Lassekjus schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:02:
het ziet er goed uit, maar ik heb geen plastic :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

quote:
Als het goed is heb ik geen service nodig, ten tweede zijn ze relatief duur.

We nominate you to find out and report back.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
Kurios schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:16:
[...]

.. maar ik heb geen plastic :)
que?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcieking

marcieking

quote:
Ik gok dat je per creditcard moet betalen, en hij die niet heeft?
quote:
Dit is waarschijnlijk wel de meest nutteloze post van de afgelopen 6 delen, wat moeten wij met die mededeling? De retentie is vast geweldig, maar Eweka gaat ook naar 120 dagen... mijn internetabbo is meestal de limiet voor mijn downloads, en anders gepruts van mijn provider, zeker niet mijn usenetprovider. En service, tja, hoeveel mensen van giganews zitten hier in dit topic mee te lezen met onze ervaringen? Noem ik toch wel een stukje service. En zoals urnie538 al zegt: ze zijn gewoon veel te duur, waar ik bij Eweka voor 7,50 per maand ongelimiteerd kan downloaden, en zelfs mijn account mag delen, heb ik daarvoor bij giganews 2GB per maand :S Zoveel betaal ik niet voor iets met een datalimiet, ik ben geen belg :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 28-03 20:02
quote:
marcieking schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:48:
[...]

Ik gok dat je per creditcard moet betalen, en hij die niet heeft?

[...]

Dit is waarschijnlijk wel de meest nutteloze post van de afgelopen 6 delen, wat moeten wij met die mededeling? De retentie is vast geweldig, maar Eweka gaat ook naar 120 dagen... mijn internetabbo is meestal de limiet voor mijn downloads, en anders gepruts van mijn provider, zeker niet mijn usenetprovider. En service, tja, hoeveel mensen van giganews zitten hier in dit topic mee te lezen met onze ervaringen? Noem ik toch wel een stukje service. En zoals urnie538 al zegt: ze zijn gewoon veel te duur, waar ik bij Eweka voor 7,50 per maand ongelimiteerd kan downloaden, en zelfs mijn account mag delen, heb ik daarvoor bij giganews 2GB per maand :S Zoveel betaal ik niet voor iets met een datalimiet, ik ben geen belg :P
haha de belg gaat hier spreken

Hier in belgie met dommel krijgen we een gratis account bij Giganews :) snelheden tot 400kb's . Dat is ongeveer het max dat we onze 4mbit lijn kunnen halen.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
marcieking schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:48:
En service, tja, hoeveel mensen van giganews zitten hier in dit topic mee te lezen met onze ervaringen? Noem ik toch wel een stukje service.
Service? Met die insteek zitten hier geen medewerkers van Eweka hoor. Ze geven vaak wel wat extra info als er bijv. iets aan de hand is. Maar ik zie ze hier nooit service verlenen aan gebruikers en daarvoor is dit topic ook niet bedoelt (kan je beter terecht op het forum van Eweka zelf of ze bellen op de helpdesk).

En giganews is inderdaad niet meer interessant nu de retentie van Eweka en andere flink omhoog is gegaan.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:13

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist een leuk mailtje van Giganews gehad... aan het einde van de zomer verwachten ze 200 dagen retentie te hebben! Wow!
quote:
200 Days Binary Newsgroup Retention at Giganews!
Giganews has completed its third significant storage upgrade of the year which will increase binary retention day by day through the end of the summer to 200 days! Giganews continues to hold text newsgroup articles indefinitely and as a result Giganews' retention in text newsgroups is well over 1400 days.

This latest upgrade comes just two months after Giganews announced 120 day retention in binary groups and only four months after Giganews announced 100 day retention in binary newsgroups.

"This recent push to 200 days retention fits into our normal cycle of perpetual upgrades. Traditionally we haven't increased retention by as large a margin as we are during this current upgrade; however, we have decided to accelerate our upgrade cycle so that we can continue to lead Usenet and provide more value for our customers. By nearly doubling our storage capacity Giganews is investing in our service so our customers can continue to enjoy the best Usenet experience possible." said David Vogelpohl, Giganews' Vice President of Marketing and Sales.

This retention upgrade follows closely after a series of additional security offerings, utility releases, and other value additions to the Giganews service.

Wildfire wijzigde deze reactie 14-07-2007 01:54 (84%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• aex351
  • Laatst online: 16:06

aex351

I am the one

quote:
snoeki schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 21:51:
[...]

Service? Met die insteek zitten hier geen medewerkers van Eweka hoor. Ze geven vaak wel wat extra info als er bijv. iets aan de hand is. Maar ik zie ze hier nooit service verlenen aan gebruikers en daarvoor is dit topic ook niet bedoelt (kan je beter terecht op het forum van Eweka zelf of ze bellen op de helpdesk).

En giganews is inderdaad niet meer interessant nu de retentie van Eweka en andere flink omhoog is gegaan.
Ben ik het niet mee eens. Eweka heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze hun retentie gaan verhogen naar 120 dagen, maar heeft dit nog niet volledig waar gemaakt.

Daarnaast moeten we hun fantastische dienstverlening niet vergeten. Slechte verbinding wat vorige jaar eind zomer begon en zijn hoogte punt bereikte begin dit jaar. Met het magische getal 400 (KB/s) heeft Eweka al een boel prijzen gewonnen.

Dus Giganews is wel interessant voor mensen die behoefte hebben aan een stabielere connectie en een hogere retentie. Ik lees nu dat Giganews hun rententie gaan verhogen van 120 naar 200 dagen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Murcielago
  • Laatst online: 16-12 15:45
quote:
aex351 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 05:38:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Eweka heeft een paar maanden geleden aangekondigd dat ze hun retentie gaan verhogen naar 120 dagen, maar heeft dit nog niet volledig waar gemaakt.

Daarnaast moeten we hun fantastische dienstverlening niet vergeten. Slechte verbinding wat vorige jaar eind zomer begon en zijn hoogte punt bereikte begin dit jaar. Met het magische getal 400 (KB/s) heeft Eweka al een boel prijzen gewonnen.

Dus Giganews is wel interessant voor mensen die behoefte hebben aan een stabielere connectie en een hogere retentie. Ik lees nu dat Giganews hun rententie gaan verhogen van 120 naar 200 dagen.
Nouja, retentie verhogen is niet eenvoudig. Ze hebben sinds de laatste uitbreiding bij eweka de retentie op de backend laten oplopen tot 70 dagen, om daarna de eigen opslag vol te laten lopen. Nu is twee weken geleden de eigen opslag op 70 uitgekomen en is de back-end doorgelopen naar 120 dagen. Zo zou het tegen eind augustus mogelijk meoten zijn om de 120 dagen live te kunnen doorgeven.

PSN: djmurcielago

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Iemand problemen met Giganews momenteel? Er komt bij mij niets meer doorheen lijkt het. Ik zat op een lekkere 1.7 megabyte/sec download, opeens zag ik richting 0 ineenzakken...

-- Edit: ok, back in business. Zojuist kreeg ik alleen "no such article" melding van posts die nog geen 50 dagen oud waren. Lijkt inmiddels gefixed, dezelfde bestanden downloaden nu wel probleemloos.

-- Edit #2: laat maar... ik probeerde bestanden uit februari te downloaden zag ik net en die 200 dagen retentie is nog niet van kracht, dus ik moet het met zo'n 100 dagen doen en dan red je het idd niet :)

Wildfire wijzigde deze reactie 14-07-2007 13:06 (62%)

• Lassekjus
  • Laatst online: 09-04-2012
Heb Eweka 1 week gebruikt. Dramatisch!! Wat een retentie in sommige groepen. Nog geen 2 weken.
Gelukkig weer terug bij Giganews

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-12 08:27
Giganews is echt super, maar vrij duur. Het is wel iedere cent waard als je een snelle verbinding hebt en je kwaliteit verwacht. :)

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:58

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

quote:
Lassekjus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:56:
Heb Eweka 1 week gebruikt. Dramatisch!! Wat een retentie in sommige groepen. Nog geen 2 weken.
Zou je kunnen zeggen welke groepen? Kan ik die ook eens proberen. Ik ondervind zelf namelijk weinig problemen met de retentie/stabiliteit. Maar misschien down ik alleen in de "goede" groepen.
Overigens ben ik zelf al dik tevreden met 2 maanden retentie, meeste wat ik er af haal staat er nog geen week op.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Murcielago
  • Laatst online: 16-12 15:45
quote:
Lassekjus schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 21:56:
Dan doe je vast iets verkeerd. Toevallig geen brakke nzb's gebruikt?
70 dagen is haalbaar in elke groep. 100 is zelfs al haalbaar

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

Als je één week gebruik maakt van een news-service kan je daar écht nog geen mening over vormen, vooral zal je bij zo een negatieve eerste indruk wat langer moeten blijven dan direct overal die éne slechte ervaring overal rondspuien.

Misschien heb jij nét een eerste week bij eweka gezeten wanneer er één newsreader brak was, en de retentie dus opnieuw opgebouwd moest worden.

In het begin had ik ook last van een reader waar ik zelfs geen 550kb/s haalde, na een maandje scheen dit echter al volledig verdwenen te zijn en ging alles weer prima full speed.

Zoals ik al meerdere malen geleerd heb: ga nooit op de belangrijkste eerste indruk af voordat je gal begint te spuwen! :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punica-
quote:
SoaDmaggot schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:03:
Als je één week gebruik maakt van een news-service kan je daar écht nog geen mening over vormen, vooral zal je bij zo een negatieve eerste indruk wat langer moeten blijven dan direct overal die éne slechte ervaring overal rondspuien.

Misschien heb jij nét een eerste week bij eweka gezeten wanneer er één newsreader brak was, en de retentie dus opnieuw opgebouwd moest worden.

In het begin had ik ook last van een reader waar ik zelfs geen 550kb/s haalde, na een maandje scheen dit echter al volledig verdwenen te zijn en ging alles weer prima full speed.

Zoals ik al meerdere malen geleerd heb: ga nooit op de belangrijkste eerste indruk af voordat je gal begint te spuwen! :Y)
+1 inzichtelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:49
Je hebt opzich wel gelijk, maar een mens zit zo niet in elkaar.

Stel dat je voor het eerst een nieuw moederbord koopt. Je haalt een ASUS bord, wat blijkt? Hij is defect, hmm balen. Je haalt een nieuwe van Asus, en opnieuw hij werkt niet.

Theoretisch gezien is het gewoon mogelijk dat Asus gemiddeld minstens net zo goed is als de rest. Maar vanuit de praktijk in jouw geval is het anders uitgevallen. Wordt jouw derde bordje dan toch weer een Asus? Of ga je ergens anders heen?

Om terug te gaan naar de nieuwsservers: Je haalt een proef-abbo bij Eweka, door een vervelend foutje kun je die week (of ander termijn) niet goed downloaden, het bevalt dus niet. Heb je nu dan toch nog een goed gevoel over Eweka? Lijkt me niet! Terwijl het foutje in principe op elk nieuwsplatform net zo goed had kunnen plaatsvinden.

Maar ik denk dat een groot deel van de mensen dan toch op zoek gaat naar een andere server. Pech voor Eweka, misschien ook wel pech voor de klant....

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BommyToy
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 17-08-2007
Ikzelf gebruik nu ongeveer een jaar Eweka. Ik zelf ben erg te spreken over deze dienst, omdat zij werken met een pre-paid systeem. Ik betaal 7,50 per maand, en als ik de volgende maand wat krapper zit (arme student he...) dan download ik toch niet?
En als ik wat ruimer zit, betaal ik gelijk voor een paar maand.
Ik vind dit prettig, omdat ik nergens aan vast zit. De verbinding is goed, snel, ruime retentie, en 8 threads tegelijkertijd. Kort om, ideaal systeem dat ik stukken beter vindt dan die abbo's waar je bij andere providers aan vast zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 10:57

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Mijn ervaring: 2jaar usenetserver.
Ondertussen al veel updates gekregen en super retentie.
Super snelheid (2megabyte/sec hier) en altijd alles compleet!
Alle groepen die nodig zijn en super goedkoop! 10euro/maand

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
SoaDmaggot schreef op zondag 15 juli 2007 @ 01:03:

Oneens, in dat soort gevallen is het de taak van Eweka om je de beloofde dienst alsnog te bieden, door in het geval van jouw voorbeeld de klant te verplaatsen naar een andere server. Dat een klant na een week over de dienst gaat klagen vind ik niet meer dan normaal. De provider blijft immers in gebreke.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
Scooper schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:55:
Je hebt opzich wel gelijk, maar een mens zit zo niet in elkaar.

Stel dat je voor het eerst een nieuw moederbord koopt. Je haalt een ASUS bord, wat blijkt? Hij is defect, hmm balen. Je haalt een nieuwe van Asus, en opnieuw hij werkt niet.
De jongen heeft de dienst bij eweka één week gebruikt, niets opnieuw proberen. Hij is bij het 'brakke' product blijven steken en heeft verder totaal geen actie ondernomen.
quote:
Theoretisch gezien is het gewoon mogelijk dat Asus gemiddeld minstens net zo goed is als de rest. Maar vanuit de praktijk in jouw geval is het anders uitgevallen. Wordt jouw derde bordje dan toch weer een Asus? Of ga je ergens anders heen?
Dan ga ook ik inderdaad ergens anders heen. Maar, op vlak van eweka heb ik het nogmaal geprobeerd. Zij het om de goede service / ervaringen die ik tot nu toe bij colocatie heb gekregen, zij het om het feit dat ze toch wel voor mij de beste keuze zijn.
quote:
Om terug te gaan naar de nieuwsservers: Je haalt een proef-abbo bij Eweka, door een vervelend foutje kun je die week (of ander termijn) niet goed downloaden, het bevalt dus niet. Heb je nu dan toch nog een goed gevoel over Eweka? Lijkt me niet! Terwijl het foutje in principe op elk nieuwsplatform net zo goed had kunnen plaatsvinden.
Tuurlijk bevalt het niet en vaal je er van. Een nuchter persoon kan echter inzien dat het probleem overal voor kan komen en krabt nog een keer achter de oren (alhoewel ik me voor kan stellen dat ze ergens anders heen gaan!)
quote:
Maar ik denk dat een groot deel van de mensen dan toch op zoek gaat naar een andere server. Pech voor Eweka, misschien ook wel pech voor de klant....
Zeker! Ik praat Eweka dan ook niet goed en baalde er zelf ook even van, maar zoiets kan nu eenmaal een keer voorkomen. Pech voor mij in dat geval, ik kijk het de rest van de maand nog wel even aan. Ik heb nu een reader waarmee ik mijn lijntje prima vol trek en waar ik nu totaal geen problemen meer mee heb.
quote:
DutchCommando schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:38:
[...]

Oneens, in dat soort gevallen is het de taak van Eweka om je de beloofde dienst alsnog te bieden, door in het geval van jouw voorbeeld de klant te verplaatsen naar een andere server. Dat een klant na een week over de dienst gaat klagen vind ik niet meer dan normaal. De provider blijft immers in gebreke.
Klopt, daar geef ik je ook gelijk in, maar zoiets als ik als voorbeeld gaf kan nu eenmaal een keer voorkomen. Ik was er niet blij mee (integendeel zelfs) maar ben wel nuchter genoeg toch even af te wachten om te zien hoe het verder gaat.

Ik heb het een weekje aangekeken en zou (wanneer het tegen die tijd nog niet opgelost was) inderdaad geklaagd hebben, iets wat achteraf dus niet nodig bleek te zijn.

PeterSelie wijzigde deze reactie 15-07-2007 16:47 (59%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• barzi
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:16
quote:
Goed nieuws van het Hitnews front!

We hebben de afgelopen weken niet stil gezeten en het resultaat van onze
inspanningen is daar!

Vanaf dit moment is de download snelheid omhoog gegaan naar 30 Mbit/s en
is de retentie verlengd naar 100+ dagen.

Tevens draait onze volledige newsfarm nu redundant, zodat eventuele
storingen tot het verleden behoren.

Om dit goede nieuws te vieren bieden we iedereen die voor 1 augustus voor
een verlenging kiest korting op een abonnement van 3 maanden.

U betaalt dan slechts 13,- Euro voor 3 maanden Usenet, in plaats van Euro
18,50.

Vul voor de korting de volgende couponcode in bij het verlengen van het
account:

<code>

We wensen u veel downloadplezier :)
Kreeg laatst dit mailtje. Ziet er erg goed uit: 30Mbit, 100dagen retentie en 13 euro voor 3 maanden!
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb altijd Eweka gebruikt omdat dat best goedkoop was en geen abbonement, dat is hier ook zo.

EDIT: er is ook een test lidmaatschap, 2 week gratis 8)7 . Ga ik nu wel ff proberen.

barzi wijzigde deze reactie 15-07-2007 19:32 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
aex351 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 05:38:
Slechte verbinding wat vorige jaar eind zomer begon en zijn hoogte punt bereikte begin dit jaar. Met het magische getal 400 (KB/s) heeft Eweka al een boel prijzen gewonnen.

Ik had bij Eweka vorig jaar maar een paar dagen last en heb best veel gedownload vorig jaar, maar echt stabiel is giganews natuurlijk, dat is inderdaad de beste keuze (maar erg duur helaas). Ik heb giganews een half jaar gebruikt en ben er weggegaan toen ik steeds problemen had met de automatische betaling (lag aan de ing creditcardcompany die een nieuw blokkeersysteem in gebruik namen dat steevast mijn betaling ana giganews blokkeerde). Maar met 200 dagen weer een leuk alternatief als je het ervoor over hebt.

Persoonlijk hoef ik geen 200 dagen, 70 is eigenlijk prima. Ik download eigenlijk ook alleen tv series tegenwoordig en dan maakt een superhoge retentie ook weinig uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

quote:
Een andere reactie had ik ook niet verwacht van iemand die bij Eweka werkt.

Wanneer gaan jullie naar 200 dagen? Je moet wel een beetje bijblijven natuurlijk.

Gunner wijzigde deze reactie 15-07-2007 21:39 (9%)

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

@^^
Mensen die 200 dagen retentie nodig hebben om bij te kunnen blijven met downloaden moeten gewoon een snellere verbinding nemen :+

Specs

• Punica-
quote:
Gunner schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:39:
[...]
Een andere reactie had ik ook niet verwacht van iemand die bij Eweka werkt.

Wanneer gaan jullie naar 200 dagen? Je moet wel een beetje bijblijven natuurlijk.
Mijn reactie slaat niet puur op ons bedrjif, maar puur op het feit dat ie gewoon een goede uitleg geeft over hoe je een product moet ervaren, ook van andere usenetproviders dus.

200 dagen gaat denk ik niet gebeuren bij ons, maar dat kan ik niet beslissen.

Maar mijn persoonlijke mening is dat 200 dagen overdreven is, 1 tot 10 dagen = 90% gebruik van ons platform, de overige 10 is verdeeld over de overige 110 dagen... Maar als Giganews dat wil bieden is dat ene nette service, en staan ze qua retentie echt op 1 (wat ze altijd stonden)

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

Nu Giganews naar de 200 dagen retentie is verhuisd hoor ik mensen klagen dat anderen ook maar 'even' naar de 200 dagen moeten gaan. Dit houdt in dat merendeels van de usenetproviders hun platform naar 200+% (!) mogen uit gaan breiden, terwijl grotendeels van de usenetgebruikers niet eens binaries van 100+ dagen download.

In mijn opinie is het voor andere usenetproviders dan Giganews niet nodig om naar de 200 dagen retentie te gaan, maar was het voor Giganews juist nodig naar de 200 dagen te gaan, was het maar om de extreem hoge prijs die zij vragen voor een unlimited account nog een beetje acceptabel te maken.

Leuk en aardig dat menig usenetprovider nu ook 100 dagen aanbiedt, maar daar is de prijs dan ook naar. Bij Giganews vind ik dat je teveel betaald voor extra retentie die je over het algemeen (een uitzondering daargelaten) nooit gebruikt en stabiliteit die bij andere providers ook prima te vinden is.

Leuk om 200 dagen te hebben, maar daar is de prijs dan ook naar!

• rally
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:23

rally

Irini Ria Raphaëlla

Precies dat is de reden waarom er verschillende aanbieders zijn: Voor ieder wat wils.

Ik ben een "Giganews fan". Om het peeringverkeer wat te sparen voor TweakDSL heb ik hun nieuwsserver er ook bij gezet, maar ik ben dus zo iemand die af en toe wel iets nodig heeft van meer dan 100 dagen terug. Bovendien steekt ook de snelheid en de completeness van GN met kop en schouders boven de rest uit.

Ik ben dus bereid te betalen voor die combinatie. Andere hechten daar minder waarde aan.
Dus iets "te duur" noemen is natuurlijk overdreven als (een hoop) mensen het blijkbaar de prijs waard vinden ;)

http://irini.wachtel.nl

• Joeri
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-11 23:08
Ik zat net even op een ander forum te lezen en daar kwam ik wat berichtjes tegen over een of andere usetracks.net provider. Ze bieden aardige abbo's aan tegen redelijke prijzen, MAAR ze bieden ook een Free account aan maar dat is niet zo Free als het lijkt. Dus lees goed (zoals altijd) de kleine lettertjes door!

• aex351

aex351

I am the one

Ja ik download ook regelmatig dingen dat tegen de 100 dagen aanzit. Ik maak er namelijk niet dagelijks een dagtaak van om steeds het nieuwste van het nieuwste te downloaden. Zit al een tijdje bij XSNews, tot nu toe ben ik tevreden over hun dienst.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Mijn favoriete nzb site (wel een abonnement site) is hardware aan het upgraden om naar 400 dagen retentie te gaan, ze zien de bui al hangen met usenetproviders die giganews achterna gaan denk ik:
quote:
We are already making substantial monetary investment into new hardware to store the increased amount of data required to mirror this on ******. The current set of hardware was designed and specced several years ago for 50-60 days of retention. Thanks to various bodges and upgrades to the ageing kit, it's managed up to 100 days (just). It's really no longer sensible or economic to keep upgrading the existing machines however.

The new hardware we're buying now (and is halfway in-place) should scale up to 350-400 days. Unfortunately buying, building, testing, and deploying this sort of hardware does not come quickly or cheaply, and we have no estimate as to when it will be complete.
Damn, als er ooit 400 dagen retentie komt 8)7

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Wat is het verschil tussen zo'n NZB site en een USP?

• Punica-
quote:
Gunner schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:51:
Wat is het verschil tussen zo'n NZB site en een USP?
een NZB site levert de NZB's, een USP is een Usenet Services Provider, die levert de Usenet Service, dus de server waar je van download :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

quote:
Punica- schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:04:
[...]

een NZB site levert de NZB's, een USP is een Usenet Services Provider, die levert de Usenet Service, dus de server waar je van download :)
Ja dat begrijp ik. Maar waarom hebben ze dan blijkbaar zoveel storage nodig voor zoveel 'retentie' ?

• yohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-12 19:31
Mijn drie maanden bij NewsXS voor 8,95 zitten er bijna op. Niet dramatisch, maar ik ga het niet verlengen. Terug naar Eweka :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Punica-
quote:
Gunner schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 11:07:
[...]

Ja dat begrijp ik. Maar waarom hebben ze dan blijkbaar zoveel storage nodig voor zoveel 'retentie' ?
Ik denk dat het niet zozeer om veel storage gaat.

Maar om erg snelle storage, en uiteraard redundant. Uit ervaring weet ik dat als je een offerte ondertekend hebt, de levering nog wel even op zich kan laten wachten, zeker bij gespecialiseerde hardware.

Plus dat daar staat dat ze alles van de grond af weer op moeten bouwen, het overgaan van systeem 1 naar system 2 loopt vaak tegen veel haken en ogen aan, en die zullen ze 'r eerst uit willen hebben, daarom zal 't lang duren.

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14:47
Sorry dit was niet de bedoeling, ik wis niet dat de link werkte.

Hoop dat ik het nu de tekst goed verbeterd heb.

Ik gebruik news.astraweb zeer goed en zeer snel.
Nadeel je kan alleen betalen met Visa-Card.

brommer1 wijzigde deze reactie 20-07-2007 22:25 (80%)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
snoeki schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 09:47:

[...]

Damn, als er ooit 400 dagen retentie komt 8)7
Tsja, Giganews is al op de goede weg met hun uitbreidingen naar 200 dagen... :P

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
brommer1 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:11:
Ik gebruik www.news.astraweb.com zeer goed en zeer snel.
Je moet wel een Visa-Card hebben, alles in dollars.
Geen lidmaatschap, alleen wachtwoord en login naam.

Pricing Plans:

Unlimited $10/Month

Unlimited DSL $15/Month

Unlimited DSL
3 Months $39/
3 Months

25 GB $10

90 GB $25-AKTIE
*sigh*
Sommige mensen schijnen echt lak aan regels te hebben
quote:
Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
Punica- schreef op maandag 16 juli 2007 @ 00:41:
[...]

Maar mijn persoonlijke mening is dat 200 dagen overdreven is, 1 tot 10 dagen = 90% gebruik van ons platform, de overige 10 is verdeeld over de overige 110 dagen... Maar als Giganews dat wil bieden is dat ene nette service, en staan ze qua retentie echt op 1 (wat ze altijd stonden)
Kortzichtig. Hoge retentie heeft wel degelijk nut, namelijk het aantal repeats te bestrijden. Usenet providers met lage retenties lokken heruploads uit van dingen die 150 dagen geleden ook al verspreid waren, maar nu op de 100-dagen servers niet meer te krijgen zijn. Hierdoor zie je iedere drie maanden vaak weer dezelfde uploads angskomen. Het is gewoon slimmer retentie dus zo hoog mogelijk te maken en peering met lage retentie poviders aan banden te leggen.

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám

• brommer1
quote:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 19:27:
[...]

*sigh*
Sommige mensen schijnen echt lak aan regels te hebben

[...]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

quote:
ari3 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:30:
[...]
Kortzichtig. Hoge retentie heeft wel degelijk nut, namelijk het aantal repeats te bestrijden. Usenet providers met lage retenties lokken heruploads uit van dingen die 150 dagen geleden ook al verspreid waren, maar nu op de 100-dagen servers niet meer te krijgen zijn. Hierdoor zie je iedere drie maanden vaak weer dezelfde uploads angskomen. Het is gewoon slimmer retentie dus zo hoog mogelijk te maken en peering met lage retentie poviders aan banden te leggen.
Dat is imho een beetje de schuld verleggen dan. Het zijn de users die het platform vervuilen. Als je kijkt hoevaak een bepaalde nieuwe film in 1 week geupload wordt, dat is niet normaal. En daarbij zijn er zat gebruikers die helemaal geen fatsoenlijke usenetprovider gebruiken en een retentie van 3 dagen hebben.
De users maken het probleem door steeds maar herhaaldelijk up te loaden al is er niet eens vraag naar.
En die eindeloos hoge retentie kost natuurlijk ook gewoon geld. Ik vind de 120 dagen waar Eweka heen wil al redelijk overdreven, ik moet echt gaan zoeken om dingen te vinden waarmee ik gebruik maak van die retentie. Maar ja, het zit bij de prijs in, dus mij hoor je niet klagen :)

Specs

• Gunner
  • Niet online

Gunner

quote:
brommer1 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:11:
Nadeel je kan alleen betalen met Visa-Card.
Is een CC aanvragen zo moeilijk dan?

• brommer1
quote:
Gunner schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:33:
[...]

Is een CC aanvragen zo moeilijk dan?
Wat bedoel je, ik kan je niet volgen, als de tekst niet goed is haal ik de laatste zin weg.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

quote:
brommer1 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Wat bedoel je, ik kan je niet volgen, als de tekst niet goed is haal ik de laatste zin weg.
Ik bedoel dat het geen probleem is tegenwoordig om een credit card te hebben, iedereen doet er zo problematisch over. Je zin is verder goed hoor ;)

• tweakernick
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ik vind ze maar duur brommer1 :|

specs

• brommer1
Valt wel mee, $ 10,- unlimeted ca ¤ 7,-.

gebruik zelf 90 GB voor $ 25,-, doe ik ca 2 jaar mee.
Rate limit: Unlimited en 50 Connections
KPN ADSL Basic heeft geen news groepen.

• DutchCommando
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
quote:
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:31:
[...]
De users maken het probleem door steeds maar herhaaldelijk up te loaden al is er niet eens vraag naar.
Dat zie ik tegenwoordig ook steeds vaker in reacties op een bekende internationale nzb website. Leden ergeren zich enorm aan de enorme hoeveelheid rotzooi. Hierbij denk ik aan het posten van een TS, R5 of whatever crappy release in tien verschillende formaten. Dat is werkelijk waar nergens voor nodig...
quote:
brommer1 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:08:
Valt wel mee, $ 10,- unlimeted ca ¤ 7,-.

gebruik zelf 90 GB voor $ 25,-, doe ik ca 2 jaar mee.
Rate limit: Unlimited en 50 Connections
KPN ADSL Basic heeft geen news groepen.
10 dollar is voor een 1mbit download. 15 dollar voor "unlimited".

DutchCommando wijzigde deze reactie 20-07-2007 23:46 (42%)

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
brommer1 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 22:26:
[...]

Ging er niet om dat de link wel dan niet werkte. Een link is in eerste plaats nog steeds een link, of hij nu werkt of niet.

Daarbij blijft het spam, je plompt gewoon de prijs / snelheden / whatever neer. Daar gaat dit topic niet bepaald over.
Lees topicreports door ;)

• tweakernick
  • Niet online
Nu weten we het wel SoaDmaggot :Z

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Punica-
quote:
ari3 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:30:
[...]
Vertel, hoe kan een usenetprovider voorkomen dat klanten niet binnen je retentie iets 2x uploaden?

En niet peeren met providers met een lage retentie = dom, dna ga je gewoon articles missen en heb je al helemaal ontevreden klanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13-12 08:31

we_are_borg

You will Comply

quote:
Punica- schreef op zondag 22 juli 2007 @ 14:25:
[...]

Vertel, hoe kan een usenetprovider voorkomen dat klanten niet binnen je retentie iets 2x uploaden?

En niet peeren met providers met een lage retentie = dom, dna ga je gewoon articles missen en heb je al helemaal ontevreden klanten.
Peeren met andere providers doe je zo wie zo, alleen als een Usenet provider een goede backbone heeft dan kan het zijn dat kleine internet providers dienen te betalen aangezien hun waarschijnlijk niet 1op1 kunnen peeren.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

@ Punica-: dat kan je niet voorkomen, maar dat kan je inderdaad wel tegengaan door een hogere retentie aan te bieden. Op deze manier is er geen vraag naar de post, aangezien hij ergens anders nog steeds te downloaden is.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:23
Lekker nutteloos als niet iedereen een server heeft met hoge retentie. Dan heb je nog gare kippen die dingen reposten naar hun crappy 1-dag retentie isp-servers. ^_^;;

Systeem specs | PS4: watbenjedan | B.Net: StrykerNL#2705

• versatel_speed
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-07-2013
Als je naar de retentie kijkt kom je bedrogen uit. 9 van de 10 keer zijn de bestanden gaar. Dus of je nu 45 dagen hanteert of 200 dagen maakt niet uit.

Er zijn al posts gespot, als je die binnen haalt, (bijvoorbeeld 4.7GB) loze files blijken te zijn (moet je nagaan als je een 1,6Mbit verbinding hebt). Deze posts worden gedaan door Brein en dergelijke. Dus ik weet niet of Usenet verder zal bestaan in de toekomst en wat daarvoor in de plaats gaat komen.

Maar Usenet begint langzamerhand bij iedere internet 'amateur' door te dringen. Dus dan zullen de 'big guys' alles er aan doen, om dat tegen te houden. Dus om weer even op de wel bekende retentie gebeuren terug te komen. Ook al geeft een newsserver 'bedrijf' 500 dagen retentie, zal geen flik helpen!

:)

Favourite song: My Boyfriend's a Pilot by Lynn Minmay

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

dan begin ik me toch serieus af te vragen bij welke provider(s) jij zit / gezeten hebt..
Ik haal hier bestanden binnen van 110+ dagen oud en heb werkelijk geen enkele problemen met missing parts. Overigens geeft elke zichzelf respecterende searchengine / usenetclient van tevoren al aan of een bestand volledig is of niet.

Ik heb van de week ook met de Giganews-account van een klasgenoot mogen spelen, alles binnen / uitgepakt zonder ook maar één block te hebben gerepareerd..

Ik weet niet wat voor conspiracies jij ziet mbt brein en het uploaden van incomplete posts e.d, maar je moet toch maar eens wat meer gebruik maken van usenet valt me op :> :D

• versatel_speed
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06-07-2013
quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 23 juli 2007 @ 02:12:
Ik weet niet wat voor conspiracies jij ziet mbt brein en het uploaden van incomplete posts e.d, maar je moet toch maar eens wat meer gebruik maken van usenet valt me op :> :D
Ik heb verschillende gebruikt, alleen valt mij op dat er heel veel loze files bij zitten. Dus geen incomplete files maar complete files! Ik heb in totaal meer dan 950GB gedownload. En de laatste tijd valt me op, dat er veel van die, zogenaamde files met inhoud van een bepaald goed, hol blijken te zijn qua inhoud! Met rare NFO files erbij! En trouwens ben niet de enige!

Dit doet me denken aan wijlen Napster. Het begin van het einde. :X

Favourite song: My Boyfriend's a Pilot by Lynn Minmay

• aex351

aex351

I am the one

Nog nooit tegen gekomen. Denk ook niet dat het veel nut heeft. Eindelijk heeft het op programma's als Limewire ook niet veel uitgemaakt. Bittorrent dat lukt ook al niet :P

aex351 wijzigde deze reactie 23-07-2007 03:49 (47%)

• Ghoztmaster
  • Laatst online: 27-11-2012
Ik weet niet hoor, maar ik heb de laatste dagen aardig wat zitten downen, zonder ook maar 1 probleem. Alles ok en geen enkele reparatie nodig.
Ik gebruik usenet nu sinds 1993 en kan niet zeggen dat het echt veel slechter is geworden.
Ja er zijn in sommige gropen erg veel uploads, maar er zijn nog erg veel andere groepen waar wel alles in orde is.
Als je niet alleen FTD of FTA en dat soort spul gebruikt om op te zoeken wat je wilt hebben, zul je zien dat deze bij lange na het usenet niet dekken, maar slechts een heel klein gedeelte.

Ik heb er in ieder geval geen last van en denk ook niet dat het echt veel zal gebeuren er zijn gewoon te veel groepen. Mischien dat alleen de grootste er wat last van hebben, maar daar kijk ik toch al weinig (gebruik zelden nzb-files), houdt er van om door groepen te browsen op zoek naar bijzondere postings.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17:43

alienfruit

the alien you never expected

Ach, Eweka, TweakNews, en nog een andere. Allemaal niet te gebruiken buiten Nederland. Heb je dan toch bijzonder weinig aan. Ik gebruik zelf nu GigaNews. Met giganews kan je iig je maandelijkse datalimiet opmaken binnen anderhalve dag. Ik haal met GigaNews de hoogste snelheid mogelijk van 500kb/s via USA, de EU server haalt maar 156kb/s. De 500kb/s is dan ook de topspeed van de internetverbinding (20gb datalimiet voor 40euro/maand).

alienfruit wijzigde deze reactie 23-07-2007 05:23 (48%)

• thedude0
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
alienfruit schreef op maandag 23 juli 2007 @ 05:18:
Ach, Eweka, TweakNews, en nog een andere. Allemaal niet te gebruiken buiten Nederland. Heb je dan toch bijzonder weinig aan. Ik gebruik zelf nu GigaNews. Met giganews kan je iig je maandelijkse datalimiet opmaken binnen anderhalve dag. Ik haal met GigaNews de hoogste snelheid mogelijk van 500kb/s via USA, de EU server haalt maar 156kb/s. De 500kb/s is dan ook de topspeed van de internetverbinding (20gb datalimiet voor 40euro/maand).
Tweaknews is wel degelijk bruikbaar in het buitenland.

• thedude0
  • Niet online
quote:
versatel_speed schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:55:
Er zijn al posts gespot, als je die binnen haalt, (bijvoorbeeld 4.7GB) loze files blijken te zijn (moet je nagaan als je een 1,6Mbit verbinding hebt). Deze posts worden gedaan door Brein en dergelijke. Dus ik weet niet of Usenet verder zal bestaan in de toekomst en wat daarvoor in de plaats gaat komen.
NZB ? Als de bestanden toch nep zijn is het niet tegen de regels natuurlijk ;)

• Punica-
quote:
Blisterin_Bull schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:58:
Lekker nutteloos als niet iedereen een server heeft met hoge retentie. Dan heb je nog gare kippen die dingen reposten naar hun crappy 1-dag retentie isp-servers. ^_^;;
Dat was dus eigenlijk ook mijn punt.
quote:
Peeren met andere providers doe je zo wie zo, alleen als een Usenet provider een goede backbone heeft dan kan het zijn dat kleine internet providers dienen te betalen aangezien hun waarschijnlijk niet 1op1 kunnen peeren.
Dat heeft er niet zo veel mee te maken, de meeste kleine ISP's kunnen we goed peeren hoor, alleen de retentie is gewoon zo kort dat men blijft reposten.

En providers gaan niet betalen om te peeren, das ook het hele idee niet. Anders krijg je straks nog 2 verschillende 'usenetten', de 1 van alle payservers, de ander van de ISP servers, beiden dus niet compleet.
quote:
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, evenals m'n concullega's.

Overigens als dit wel zo is, moet je uit het path halen waar de post gepost is, en dan kan je daar de abuse afdeling aanspreken. Indien zoiets bij ons gepost word zullen wij de klant bannen.

Punica- wijzigde deze reactie 23-07-2007 10:55 (6%)

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
versatel_speed schreef op maandag 23 juli 2007 @ 02:24:
[...]

Ik heb verschillende gebruikt, alleen valt mij op dat er heel veel loze files bij zitten. Dus geen incomplete files maar complete files! Ik heb in totaal meer dan 950GB gedownload. En de laatste tijd valt me op, dat er veel van die, zogenaamde files met inhoud van een bepaald goed, hol blijken te zijn qua inhoud! Met rare NFO files erbij! En trouwens ben niet de enige!

Dit doet me denken aan wijlen Napster. Het begin van het einde. :X
Moet je toch eens wat meer van de bekende groepen binnenhalen, of een community joinen waarvan je weet dat de goede posts van die groepen gespot worden.
Ik ben de afgelopen tijd weer zeer actief op usenet en haal dan ook vooral de populaire dingen binnen (waar je dus zou verwachten dat er fakes tussen zitten) en heb nog nooit te maken gehad met dit probleem..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-12 12:58

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
versatel_speed schreef op maandag 23 juli 2007 @ 01:55:
Als je naar de retentie kijkt kom je bedrogen uit. 9 van de 10 keer zijn de bestanden gaar. Dus of je nu 45 dagen hanteert of 200 dagen maakt niet uit.

Maar Usenet begint langzamerhand bij iedere internet 'amateur' door te dringen. Dus dan zullen de 'big guys' alles er aan doen, om dat tegen te houden. Dus om weer even op de wel bekende retentie gebeuren terug te komen. Ook al geeft een newsserver 'bedrijf' 500 dagen retentie, zal geen flik helpen!

:)
Beweer je nu gewoon dat Brein en consorten (RIAA) fake posts doen op usenet :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• tweakernick
  • Niet online
quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:10:
[...]

Moet je toch eens wat meer van de bekende groepen binnenhalen, of een community joinen waarvan je weet dat de goede posts van die groepen gespot worden.
Ik ben de afgelopen tijd weer zeer actief op usenet en haal dan ook vooral de populaire dingen binnen (waar je dus zou verwachten dat er fakes tussen zitten) en heb nog nooit te maken gehad met dit probleem..
Klopt helemaal wat je zegt :)

specs

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik download ook veel, ben op Usenet nog nooit een fake film ofzo tegen gekomen. Daarnaast gebruik ik ook FTD waar je geen nepperds vindt.

• krvabo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-12 23:25

krvabo

MATERIALISE!

quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:10:
[...]

Lol, onzin.
Communities zijn voor mensen die zelf niets kunnen ;)
Met een goede zoekengine kun je alles zelf :) Ook ik heb nog nooit te maken gehad met fakes.

Ik trouwens laatst iets gedownload bij XSnews wat ouder was dan 100 dagen. Werkte prima :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

quote:
Punica- schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:54:
Overigens als dit wel zo is, moet je uit het path halen waar de post gepost is, en dan kan je daar de abuse afdeling aanspreken. Indien zoiets bij ons gepost word zullen wij de klant bannen.
Niet om het een of ander maar hoezo? Ik mag toch posten wat ik wil? En ik mag daar toch ook wel een naam aan geven die ik wil?

• thedude0
  • Niet online
quote:
IceStorm schreef op maandag 23 juli 2007 @ 17:45:
[...]

Niet om het een of ander maar hoezo? Ik mag toch posten wat ik wil? En ik mag daar toch ook wel een naam aan geven die ik wil?
Als je nep bestanden en andere crap buiten de test groepen post dan ben je gewoon aan het spammen

• tweakernick
  • Niet online
quote:
krvabo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:30:
[...]

Met een goede zoekengine kun je alles zelf :)
Dan mis jij toch een heleboel, er wordt heel veel gepost onder acronymen of onherkenbare namen.

specs

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

quote:
tweakernick schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Dan mis jij toch een heleboel, er wordt heel veel gepost onder acronymen of onherkenbare namen.
Dat moet ook wel, als je bedenkt dat de MPAA enzo botjes de bekende Usenet-groepen laten afstruinen op bepaalde keywords. Als ik nu dus bv. Harry Potter zou posten, valt dat meteen op. Onder een andere naam niet. 't Is gewoon een kwestie van jezelf als poster extra indekken.

• MaxPoweR
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18-12 09:31

MaxPoweR

-=StopTech=-

quote:
alienfruit schreef op maandag 23 juli 2007 @ 05:18:
Tijdens mijn vakantie in Spanje deed Eweka het gewoon 8)

• Ghandi
  • Laatst online: 30-11 21:54
quote:
MaxPoweR schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:07:
[...]

Tijdens mijn vakantie in Spanje deed Eweka het gewoon 8)
TweakNews is ook gewoon internationaal beschikbaar.

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
krvabo schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:30:
Lol, onzin.
Communities zijn voor mensen die zelf niets kunnen ;)
Met een goede zoekengine kun je alles zelf :) Ook ik heb nog nooit te maken gehad met fakes.

Ik trouwens laatst iets gedownload bij XSnews wat ouder was dan 100 dagen. Werkte prima :)
Niet bepaald, zoals boven ook wordt aangegeven wordt vaak onder acroniemen gepost. Over het algemeen gebruik ik inderdaad ook zoekengines binnen alt.binz, maar ben toch ook actief binnen gesloten community's :)

• thedude0
  • Niet online
quote:
tweakernick schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:58:
[...]

Onzin, alleen bij FTD worden dingen gepost met onherkenbare namen en dan niet eens het meeste.

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

dan moet je toch eens verder leren kijken dan je neus lang is :)

• thedude0
  • Niet online
quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:45:
dan moet je toch eens verder leren kijken dan je neus lang is :)
Ik kijk niet naar dingen die ik toch niet ga downloaden

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe kan het dat de ene group sneller is dan de ander?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
thedude0 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:57:
[...]

Ik kijk niet naar dingen die ik toch niet ga downloaden
quote:
thedude0 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:37:
[...]

Onzin, alleen bij FTD worden dingen gepost met onherkenbare namen en dan niet eens het meeste.
Ga dan ook geen mening vormen over dingen waar je echt 0 verstand van hebt, en kennelijk ook niet nodig vind je in te verdiepen? Beetje panklare mening dan eh?

'Een Ferrari rijdt veel beter dan een Porsche!'
» 'echt? ik vind toch echt dat de Porsche beter rijdt... Wat mis je dan aan de Porsche?'
'Geen idee, nog nooit in gereden, maar ook niet de behoefte toe'

• tweakernick
  • Niet online
quote:
MrVegeta schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:21:
Hoe kan het dat de ene group sneller is dan de ander?
Via welke USP? Dit wil nl. welleens verschillen ;)

specs

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

quote:
tweakernick schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:20:
[...]

Via welke USP? Dit wil nl. welleens verschillen ;)
:9, Ewaka met Speedlinq ADSL.

alt.binaries.tv - max. 850 kb's.
alt.binaries.boneless - max. 500 kb's.
alt.binaries.anime - max. 650 kb's.
alt.binaries.the-terminal - max. 850 kb's.

//edit. Boneless ligt er bij mij nu helemaal uit.
//edit2. Het ziet er naar uit dat Newsleecher gewoon een bepaald aantal bestanden niet kan downloaden uit de Boneless group.

MrVegeta wijzigde deze reactie 23-07-2007 23:47 (25%)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• tweakernick
  • Niet online
quote:
MrVegeta schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:36:
[...]

:9, Ewaka met Speedlinq ADSL.

alt.binaries.tv - max. 850 kb's.
alt.binaries.boneless - max. 500 kb's.
alt.binaries.anime - max. 650 kb's.
alt.binaries.the-terminal - max. 850 kb's.

//edit. Boneless ligt er bij mij nu helemaal uit.
//edit2. Het ziet er naar uit dat Newsleecher gewoon een bepaald aantal bestanden niet kan downloaden uit de Boneless group.
Neem eens een dagaccount bij smsusenet, of 7 dagen gratis bij XLNed of Tweaknews en vergelijk de snelheden beschikbaarheid.
Kortom, je kunt niet zomaar roepen heu group die en die is trager! zonder uit te sluiten of dit een Eweka mankement is.

specs

• rapsac
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18-12 22:15
Zolang posts lokaal op de spools staan zal er geen (groot) verschil zijn in de snelheid per groep. Wat wel uitmaakt (zeker als je een wat hogere ping naar de servers hebt) is dat de article size per post verschilt. Sommigen posten met een grote article size, dat kan je zien aan het getal achter de bestanden, bv 111/111 voor een 50MB bestand geeft een article size van zo'n 450kB. Daar hoeft je programma maar 111 requests voor te doen. Dezelfde 50MB kan ook gepost worden met een article size van 10kB, dan moet je programma 5000 requests doen. De tijd voor de requests duurt 2 x 5000 x pingtijd, dus de maximale snelheid die je zal kunnen halen is dan 50MB/(2 x 5000 x pingtijd), onafhankelijk van de snelheid van je internetverbinding. (nb: als er met meer draadjes gewerkt wordt op hetzelfde bestand kan je de max. haalbare snelheid nog vermenigvuldigen met dat aantal draadjes)
Per groep worden er verschillende bestanden gepost, zijn dat vaak grote bestanden dan zullen daar vaak grote article sizes gebruikt worden en 'is de groep sneller', worden er vaak kleine bestanden gepost dan is de article size meestal kleiner en 'is de groep trager'

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

• thedude0
  • Niet online
quote:
SoaDmaggot schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:23:
[...]

[...]

Ga dan ook geen mening vormen over dingen waar je echt 0 verstand van hebt, en kennelijk ook niet nodig vind je in te verdiepen? Beetje panklare mening dan eh?

'Een Ferrari rijdt veel beter dan een Porsche!'
» 'echt? ik vind toch echt dat de Porsche beter rijdt... Wat mis je dan aan de Porsche?'
'Geen idee, nog nooit in gereden, maar ook niet de behoefte toe'
0 verstand hebben van het slechtste dat usenet op dit moment kent, ik zie het probleem niet

• PeterSelie

PeterSelie

Meh? Statshoer!

quote:
thedude0 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:51:
[...]

0 verstand hebben van het slechtste dat usenet op dit moment kent, ik zie het probleem niet
Ik heb het niet uitsluitend over FTD. In tegendeel, jij kwam met dit voorbeeld. Ik heb het over de ontelbaar andere private / public trackers die ook te vinden zijn.

Nu, meningsverschil waar we niet uit zullen komen bij een koppig iemand als jij. Laat lekker rusten :)

• thedude0
  • Niet online
quote:
SoaDmaggot schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:56:
[...]

Ik heb het niet uitsluitend over FTD. In tegendeel, jij kwam met dit voorbeeld. Ik heb het over de ontelbaar andere private / public trackers die ook te vinden zijn.

Nu, meningsverschil waar we niet uit zullen komen bij een koppig iemand als jij. Laat lekker rusten :)
Als je geen discussie wilt voeren dan hoef je dat niet op zo'n manier te eindigen, dat verlaagt je alleen maar tot het niveau van een troll :O
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True