Newsservers met binaries [deel 6] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 49.160 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:17:
[...]

Goed om te horen dat er vooruit gang zit in het project ;-) Nou nog even 50 tot 100 dagen wachten eer alles gevuld is en ook na de testfase volledig operationeel is.
Just curious... maar
Hoeveel gaat de retentie omhoog eigenlijk? gaan we naar 100 dagen of nog meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:49:
Vandaag geregged voor een jaarabbo op XS Usenet met 5 dagen proeftijd. Echter ga ik de helft van mijn proeftijd wellicht niet halen en direct cancelen gezien er duidelijk 100+ dagen retentie stond maar alles boven de 60 dagen incomplete binnen komt.....

Wou een goed alternatief voor het wat duurde Giganews.. :(
Hmm, zoals wat dan? Post even een topic @ xsnews, dan kijken we even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:57:
[...]

Just curious... maar
Hoeveel gaat de retentie omhoog eigenlijk? gaan we naar 100 dagen of nog meer??
Voor TweakNews wordt de retentie 100 dagen of meer. Op dit moment worden de voorbereidingen getroffen om het nieuwe newsplatform te vullen met de bestaande data en over ongeveer 50 dagen moet het platform aan zijn maximale capaciteit zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

zijn er de laatste tijd, naast tweaknews, nog andere gratis (proef) aanbieders met een fatsoenlijke retentie?

Zo niet, hoe snel na je vorige abbo mag je bij tweaknews weer opnieuw testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
greatgonzo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:00:
zijn er de laatste tijd, naast tweaknews, nog andere gratis (proef) aanbieders met een fatsoenlijke retentie?

Wat een ongelofelijke moeite doe je :P
Die paar euro's kun je toch wel missen?

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 21 mei 2007 @ 20:00:

yabnews
hitnews.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 17:13:
[...]

update: Heb een abo, en het werkt perfect. Erg snel. Veel sneller dan de testnews account die ik had bij hitnews.eu. Ook kan ik oudere berichten downloaden...Kortom bevalt goed. Zeker voor de prijs@
Hey autodre,

Wat is de retentie ongeveer (echt 95 dagen?) en hoe snel download je als je toch tussen 18:00 en 1:00 download (ik las op de site dat je dan wel kan downloaden, maar beperkt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fb_slim schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:09:
[...]

Hey autodre,

Wat is de retentie ongeveer (echt 95 dagen?) en hoe snel download je als je toch tussen 18:00 en 1:00 download (ik las op de site dat je dan wel kan downloaden, maar beperkt)?
Wel, dan is het dus niet de bedoeling te downloaden, meer dat je toch wat textgroepen kan lezen..Maar de snelheid is dan zo'n 150-180KB ofzo...Over retentie. Precies weet ik het niet, als je een bestand hebt van 90-95 dagen, zet de NZB hier, en ik zal het testen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Modbreak:Regels lezen!

[ Voor 93% gewijzigd door bjck op 31-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dus 85 dagen :) En ik kon het downloaden...

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 31-05-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

Geachte klant,

Hedenochtend is door een tot nu toe onbekende oorzaak ons brandveiligheidssysteem in werking getreden in ons datacenter, in de ruimte waar ons usenetplatform staat opgesteld.

Het laat zich aanzien dat hierdoor veel disken beschadigd zijn. Ons platform is hierdoor de komende dagen meer storingsgevoelig. Wij kunnen thans ook nog niet overzien welke disken allemaal beschadigd zijn.

Mocht u derhalve een verminderde performance halen of uw newsreader tijdelijk niet bereikbaar zijn dan willen wij ons langs deze weg alvast verontschuldigden voor het ongemak. Wij zullen al het mogelijke doen om beschadigde apparatuur zo snel mogelijk te vervangen zodat de hinder beperkt zal blijven, mocht u deze ondervinden.

Met vriendelijke groet,

Het Eweka Team
lolio... lekker sprinkler systeem dan.. daar zijn we dan lekker zuur mee.. hopelijk een passende oplossing..

Sowieso paar dagen geleden lekkere discussie gehad op het eweka forum dat ik op nr3 onwijs veel bestanden 1 blok mis.. Volgens iemand daar lag het aan de poster ipv eweka.. majah :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Laatst online: 27-11-2023
Ankh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:16:
[...]

lolio... lekker sprinkler systeem dan.. daar zijn we dan lekker zuur mee.. hopelijk een passende oplossing..

Sowieso paar dagen geleden lekkere discussie gehad op het eweka forum dat ik op nr3 onwijs veel bestanden 1 blok mis.. Volgens iemand daar lag het aan de poster ipv eweka.. majah :)
Niet om het 1 of ander, maar onze blusinstallatie bevat Argon, er hangen echt geen sprinkelers, of poeder installatie.

En argon zou absoluut geen schade aan computer apparatuur mogen aanrichten, maar toch zijn 'r een 20 tal schijven welke spontaan kuren zijn gaan vertonen (bad sectors etc). Maar Seagate gaat nu onderzoeken in hoeverre het gebruikte gas schade kan aanrichten aan de disks.

Overigens, gisteren The Matrix Revolutions 720p binnen gehaald, 9GB, 0 blocks missend.

[ Voor 5% gewijzigd door Punica- op 24-05-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Punica- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:38:
[...]

Niet om het 1 of ander, maar onze blusinstallatie bevat Argon, er hangen echt geen sprinkelers, of poeder installatie.

En argon zou absoluut geen schade aan computer apparatuur mogen aanrichten, maar toch zijn 'r een 20 tal schijven welke spontaan kuren zijn gaan vertonen (bad sectors etc). Maar Seagate gaat nu onderzoeken in hoeverre het gebruikte gas schade kan aanrichten aan de disks.

Overigens, gisteren The Matrix Revolutions 720p binnen gehaald, 9GB, 0 blocks missend.
nee dat begrijp ik wel, maar dat ze ineens afgaan is ook niet alles ;-) of een vroegtijdige brandinstallatie test? :-D

Ook op nummer 3?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Ankh schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:09:
[...]

nee dat begrijp ik wel, maar dat ze ineens afgaan is ook niet alles ;-) of een vroegtijdige brandinstallatie test? :-D

Ook op nummer 3?
Ik heb 't persoonlijk niet op 3 getest, maar op 76, maar zou niet uit moeten maken, ik ga ff op forum naar je topic kijken, dit lijkt me hier niet de plaats voor.

Overigens is nog in onderzoek wat het alarm getriggered heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:38:
[...]

Zitten jullie in 'een datacentrum' of hebben jullie zelf ruimte(s) ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ter info: Eweka heeft problemen met de dienstverlening. Ik kreeg net onderstaant mailtje:

On Thu, 24 May 2007 14:30:11 +0200, usenet@eweka.nl wrote:
>
> Geachte klant,
>
> Hedenochtend is door een tot nu toe onbekende oorzaak ons
> brandveiligheidssysteem in werking getreden in ons datacenter, in de
> ruimte waar ons usenetplatform staat opgesteld.
>
> Het laat zich aanzien dat hierdoor veel disken beschadigd zijn. Ons
> platform is hierdoor de komende dagen meer storingsgevoelig. Wij kunnen
> thans ook nog niet overzien welke disken allemaal beschadigd zijn.
>
> Mocht u derhalve een verminderde performance halen of uw newsreader
> tijdelijk niet bereikbaar zijn dan willen wij ons langs deze weg alvast
> verontschuldigden voor het ongemak. Wij zullen al het mogelijke doen om
> beschadigde apparatuur zo snel mogelijk te vervangen zodat de hinder
> beperkt zal blijven, mocht u deze ondervinden.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Het Eweka Team

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad die kreeg ik ook zojuist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:55:
[...]

Zitten jullie in 'een datacentrum' of hebben jullie zelf ruimte(s) ingericht?
Wij hebben een eigen datacenter in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

spuit elf en twaalf zijn er ook ;-)

is goed, ik heb het met me MK niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punica- schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:10:
[...]

Wij hebben een eigen datacenter in Amsterdam.
Okee, was wel offtopic wellicht, maar was interesse. Succes met de oplossing. Heel vervelend voor jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Maakt het veel uit of je 4 of 8 lijntjes gebruikt als je een 15MBit abbo icm Eweka hebt?

Ik merk (of denk dat ik merk ;) ) toch wel een beetje dat ik met 8 lijntjes de hoogste snelheden haal. Zo om en nabij de 1750Kb/s. Als ik 4 lijntjes gebruik heb ik het idee dat de snelheid meer varieert en af en toe richting de 1200 a 1400Kb/s zakt... :O

Zou dit aan de server van Eweka kunnen liggen? Vanmiddag trok ik constant 1750Kb/s en nu is het allemaal wat minder met diezelfde 4 lijntjes. :? En dat terwijl ik een 100MB Bin via de browser binnenhaal met 1780Kb/s.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 17:39

krvabo

MATERIALISE!

Waarom is het toch zo moeilijk?
Je moet het zo zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/57613ba0d9c963923690d39dbb115564/full.gif
Jaja, ik weet dat het plaatje geenszins een echte verbinding uitbeeld, maar het gaat om het idee
Draadjes worden gestart, lopen een tijdje, en stoppen dan weer. Je ziet bij 4 draadjes een stukje waar er een dip is. Dat is zegmaar het moment waarop een nieuw draadje is aangemaakt waar de vorige er mee is gestopt. Je hebt dan even geen volle verbinding.
Als er 1 draadje zou lopen krijg je dus zoiets:
 ____________________    _______________________
/                    ]  /                       ]

Meerdere draadjes betekend een lagere snelheid voor elk van de draadjes, maar omdat het starten van een nieuw draadje makkelijker opgevangen kan worden door de anderen, heb je uiteindelijk een stabielere verbinding. Doordat het langer duurt voor 1 part binnen is, wordt er dus ook minder vaak een nieuw draadje gestart, wat weer minder tussenpozen met zich meebrengt, etc.
Ergo: meer draadjes betekend een (gemiddeld snellere, ) stabiele verbinding.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Ik hoor overigens dat de retentie tijd van tweaknews opgehoogd is.
Iemand die dat kan bevestigen ?
Zit te wachten op mijn proefaccountje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

krvabo schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:35:
Waarom is het toch zo moeilijk?
Je moet het zo zien:
illustratie
bedankt voor de uitleg.

Echter leek het er bij mij op de 4 lijntjes echt CONSTANT langzamer waren dan 8.

Maar goed, ik gebruik wel wat het snelst blijkt. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLned is ook live gegaan,
check http://www.xlned.com

Site ziet er netjes uit, prijzen zijn ook wel redelijk ok. Alleen "maar" dagen niet echt veel als je het vergelijkt met eweka, tweaknews of xsnews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:03

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:38:
XLned is ook live gegaan,
check http://www.xlned.com

Site ziet er netjes uit, prijzen zijn ook wel redelijk ok. Alleen "maar" dagen niet echt veel als je het vergelijkt met eweka, tweaknews of xsnews.
Retentie van 45 dagen is niet meer van deze tijd O-). Verder dan dat ziet er wel oké uit. Hun Gold pakket geeft aan "onbeperkte snelheid", maar wat is dan het max.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

aex351 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Retentie van 45 dagen is niet meer van deze tijd O-). Verder dan dat ziet er wel oké uit. Hun Gold pakket geeft aan "onbeperkte snelheid", maar wat is dan het max.
Hi,

Ik ben een medewerker van XLNED, wij hanteren geen maximale snelheid qua cap. Kortom, het maximum van de server. Welke in de rustige uurtjes kan oplopen tot 700 ~ 800 Mbit.

Got questions, SHOOT! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat ik me afvraag;

Waarom zijn alle usenetproviders duurder dan Eweka? Ik bedoel; Eweka is het goedkoopst als je een hele snelle verbinding hebt, en heeft een goeie retentie en weinig problemen imho.

En nee, ik ben geen medewerker van Eweka. :+

Edit! :o

Ik zie net dat XLNed maar 6,99 kost tot 20MBit. Interessant... Misschien maar eens proberen binnenkort. :) 45 dagen retentie is zat imho. Ik download toch alles voor die tijd. :9

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 31-05-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

RappieRappie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:26:
Wat ik me afvraag;

Waarom zijn alle usenetproviders duurder dan Eweka? Ik bedoel; Eweka is het goedkoopst als je een hele snelle verbinding hebt, en heeft een goeie retentie en weinig problemen imho.
Waarschijnlijk omdat bepaalde kosten geminimaliseerd kunnen worden doordat ze de grootste van NL zijn, en omdat ze directe peerings hebben zodat dataverkeer bijna niks kost.
Ik zie net dat XLNed maar 6,99 kost tot 20MBit. Interessant... Misschien maar eens proberen binnenkort. :) 45 dagen retentie is zat imho. Ik download toch alles voor die tijd. :9
Mja, maar dan ben je 50 cent per maand goedkoper uit :P dan zou ik die 75 dagen voor 50 cent lekker meenemen :D

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

aex351 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:07:
[...]

Ben ik met je eens, 45 dagen is niks meer. Jammer dat de retentie niet wat meer is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Voordeel van XLned is dat je op meerdere manieren kan betalen, maar helaas geen CC?
maar met Ideal hoef je niet paar dagen te wachten. bij Eweka is dat wel vaak het geval voordat ze je activeren na betaling.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:57:
Voordeel van XLned is dat je op meerdere manieren kan betalen, maar helaas geen CC?
...
Wat is Paypal volgens jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Paypal is een tussenservice...en kost waarschijnlijk ook nog extra transactiekosten. vooral op zo'n klein bedrag.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Helaas is betaling via creditkaart (buiten Paypal) niet mogelijk, aangezien XLNED toch al beschikte over een relatief groot aantal betalingsmogelijkheden hebben wij besloten geen betaling via creditkaart aan te bieden.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Terryb47 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 21:57:
maar met Ideal hoef je niet paar dagen te wachten. bij Eweka is dat wel vaak het geval voordat ze je activeren na betaling.
Bij Eweka kan je al sinds de start van iDEAL met iDEAL betalen, en ben je binnen 2 uur online (was voorheen korter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

RappieRappie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 18:26:
Het komt mij vaak genoeg voor dat bestanden boven de 45 dagen download. xlned zou naar mijn mening pas echt aantrekkelijk worden wanneer ze veel meer retentie aanbieden dan de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om met Eweka een account te sharen.

Dus bijvoorbeeld, ik heb een pc op plaats X staan die op 4 connecties downloadt en een pc op plaats Y staan die op 4 connecties downloadt maar op hetzelfde account.
Plaats X en plaats Y zijn dus fysiek gescheiden locaties met 2 verschillende internet verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
kan wel, maar als je te veel shared, wordt je account blocked/banned, bij een paar vrienden van me al gebeurd, heb zelf tweakdsl/news geen last daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
RappieRappie schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:02:
[...]
bedankt voor de uitleg.

Echter leek het er bij mij op de 4 lijntjes echt CONSTANT langzamer waren dan 8.

Maar goed, ik gebruik wel wat het snelst blijkt. :)
ook dit is mogelijk, als per draadje bijv 300kbps beschikbaar is, en je hebt er 8 beschikbaar dan heb je 8x 300kbps (dit geval 2.4mbit)

als je dan 4mbit lijntje hebt, dan haal je idd met 8 meer dan met 4, mochten de lijnen zelf capped zijn, d8 dat bij tweakdsl dit was..

jah dus..

TweakDSL quote:
Threads 8 threads van 2,5 Mbit/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

XSnews heeft een zomeraanbieding: http://www.xsnews.nl/mailing.php

Komt er op neer dat als je in die periode je contract verlengt, je de rest van die periode een lagere prijs krijgt.
6 euro per maand voor een jaarabo (~71 euro) met 10mbit, en 9 euro p/m voor een jaarabo (~107 euro) voor een abo met onbeperkte snelheid :)
Zeer nette prijzen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:55:

Dus bijvoorbeeld, ik heb een pc op plaats X staan die op 4 connecties downloadt en een pc op plaats Y staan die op 4 connecties downloadt maar op hetzelfde account.
Plaats X en plaats Y zijn dus fysiek gescheiden locaties met 2 verschillende internet verbindingen.
sharen mag, is zelfs netjes vermeld op de voorpagina. blokkade zit er niet bij, zorg er wel voor dat je time-outs en dergelijke wat hoger instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
Security schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:41:
Ik hoor overigens dat de retentie tijd van tweaknews opgehoogd is.
Iemand die dat kan bevestigen ?
Zit te wachten op mijn proefaccountje.
De retentie zal de komende dagen vanzelf toenemen naar de 100+ dagen. Het praktische probleem is echter dat er iedere dag maar 1 dag aan data bij komt, dus ik verwacht nog wel een dag of 40, voordat we de volledige 110 tot 120 dagen hebben, die we verwachten te hebben.

Volgens mij kan je op dit moment op het reader platform, omdat we aan het testen zijn, gewoon met 8 threads connecten.

[ Voor 10% gewijzigd door Ghandi op 01-06-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:55:

geen probleem! theoretisch kan je vanaf 12 verschillende ip adressen contact maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Dutch2007 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:20:
kan wel, maar als je te veel shared, wordt je account blocked/banned, bij een paar vrienden van me al gebeurd, heb zelf tweakdsl/news geen last daarvan :)
Eweka blocked niet, ook niet als je je account shared. Wat wel kan zijn is dat men te veel connecties maakt, dan word je voor 10 minuten gebanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel prettig. Ik heb inmiddels een account.

Enige waar we mee zitten te kloten is dat net 'user connection limit' als error opkwam. Maar dat schijnt aan de reset time van NewsLeecher te liggen. Die hebben we nu anders ingesteld dus op hoop van goede zegen :P

Ik had trouwens ergens hier op het forum gelezen dat de retentie omhoog zou gaan. Is dat waar?
Dutch2007 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:20:
We sharen met ze 2en.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zit ook eens te kijken. Ikzelf werk met een Zeelandnet verbindign met 900kb down. Standaard levert ZLDnet een 35 Gb Supernews en 5Gb Giganews limiet. Alleen de retentie van die 35 is een stuk korter. Voor oudere bestanden zit je dus aan een max van 5Gb :{

Eweka zit er net uit en heeft ook een lage prijs per maand. Aan de andere kant zit ik ook te twijfelen om een datapakket af te nemen. Dus je betaalt 1 keer voor 50 Gb (bijv.) en als die op is dan kan je een nieuw pakket kopen. Iemand goede ervangingen met een usenetprovider.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Sc0rPi0N schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:28:
Eweka zit er net uit en heeft ook een lage prijs per maand. Aan de andere kant zit ik ook te twijfelen om een datapakket af te nemen. Dus je betaalt 1 keer voor 50 Gb (bijv.) en als die op is dan kan je een nieuw pakket kopen. Iemand goede ervangingen met een usenetprovider.
Je hebt een topic voor je neus dat volzit met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

I know.

Ik zie net dat Libranews datapakketten aanbiedt. Iemand ervaring hiermee?
In plaats van 100 pagina's door te lezen wil ik gewoon graag weten waar de meeste goede ervaringen mee hebben.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
met 2 posts boven:

het topic zit vol met ervaringen, om wat informatie te verzamelen is een beetje eigen inzet toch wel vereist...

Gebruik de zoekfunctie bovenin met [Dit Topic] en zoek naar trefwoorden.

Life is that hard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

krvabo schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:48:
XSnews heeft een zomeraanbieding: http://www.xsnews.nl/mailing.php

Komt er op neer dat als je in die periode je contract verlengt, je de rest van die periode een lagere prijs krijgt.
6 euro per maand voor een jaarabo (~71 euro) met 10mbit, en 9 euro p/m voor een jaarabo (~107 euro) voor een abo met onbeperkte snelheid :)
Zeer nette prijzen dus.
Zo denderend vind ik het niet. Je krijgt maar liefst tijdelijke één euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
aex351 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 01:40:
[...]

Je krijgt maar liefst tijdelijke één euro korting.
De maand inderdaad, scheelt toch wat op het jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka vraagje: is er een pagina op bijv. www.ewaka.nl waar je kan zien wat de actuele retentie is?

ik heb newsleecher e.d. op 70 dagen ingesteld en kan alles binnenhalen, maar straks is het nu al 80 dagen en dan weet ik het niet. Kortom, hoe kom je aan de actuele retentie bij eweka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Hmm, Tweaknews geeft geen nieuwe headers meer op het moment. Nieuwer dan 1.7dagen is er niet meer te vinden.. :(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:26:
Eweka vraagje: is er een pagina op bijv. www.ewaka.nl waar je kan zien wat de actuele retentie is?

ik heb newsleecher e.d. op 70 dagen ingesteld en kan alles binnenhalen, maar straks is het nu al 80 dagen en dan weet ik het niet. Kortom, hoe kom je aan de actuele retentie bij eweka?
Heb ik nog niet kunnen vinden, maar je kunt er nu wel van uitgaan dat die ongeveer rond de 120 dagen zit. En anders komt er een keer iets niet binnen, tja, ga je ook niet dood van toch? Dan moet je nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
marcieking schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:15:
[...]

Heb ik nog niet kunnen vinden, maar je kunt er nu wel van uitgaan dat die ongeveer rond de 120 dagen zit. En anders komt er een keer iets niet binnen, tja, ga je ook niet dood van toch? Dan moet je nog even wachten.
Nee das een misvatting, op dit moment is 't ~ de 70 a 80 dagen, rond augustus is 't pas 120 dagen.

Das het probleem met retentie uitbreiden, alles moet ook gevult worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Punica- schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:01:
[...]

Nee das een misvatting, op dit moment is 't ~ de 70 a 80 dagen, rond augustus is 't pas 120 dagen.

Ik haal al rustig dingen binnen van over de 90 dagen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
marcieking schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:12:
[...]

Ik haal al rustig dingen binnen van over de 90 dagen volgens mij...
'volgens mij' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die retentie gaat dus sowieso omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Voor 7,50 per maand met een retentie van 70 dagen (die dus nog ruim gaat oplopen) heb ik net ook maar even een maandje bestelt. Hoop dat het net zo lekker werkt als Giganews, want die vind ik toch wel prijzig geworden vergeleken met de huidige aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:11:
Maar die retentie gaat dus sowieso omhoog?
Ook lezen is een vak :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:38
Atomsk schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:11:
Hmm, Tweaknews geeft geen nieuwe headers meer op het moment. Nieuwer dan 1.7dagen is er niet meer te vinden.. :(
Ik haal nu iets vers van 22/23 uur binnen via TweakNews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik trek mooi me lijntje vol met Eweka. Jullie hebben er dus weer een vaste abonee bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
Atomsk schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:11:
Headercache clearen en group refreshen, wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
Eweka is overgenomen: http://www.ispam.nl/archives/759/

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

SoaDmaggot schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 07:28:
[...]

[...]

Ook lezen is een vak :>
Hij quote mij, en ik zei dat je kunt rekenen op 120 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info. Ik moet toevallig iets van 71 dagen oud nu downloaden, komt dus mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Iemand nog die ervaringen wil delen met powernews.nl ?
Ikzelf ben van eergisteren lid. Tot nu toe goeie ervaring met retentie, snelheid, en hun helpdesk. Altijd binnen de 10 minuten een antwoord op je mail.
Ik heb me een eindje niet meer beziggehouden met usenet, maar vind het toch wel sterk dat je nu voor amper 3 euries onbeperkt kan downloaden aan 250KB/sec (starterspakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xadeon schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:20:
Mailtje gestuurd. Tot gisteren had ik alleen last van incomplete headers, maar vandaag zijn ook naast incomplete headers ook dus de complete bestanden niet meer compleet binnen te halen.
Grbml. Dat heb ik ook en ik word er leip van. Elke keer die headers incompleet.

Heb je al reactie gehad op je mailtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:47:
Iemand nog die ervaringen wil delen met powernews.nl ?
Ikzelf ben van eergisteren lid. Tot nu toe goeie ervaring met retentie, snelheid, en hun helpdesk. Altijd binnen de 10 minuten een antwoord op je mail.
Ik heb me een eindje niet meer beziggehouden met usenet, maar vind het toch wel sterk dat je nu voor amper 3 euries onbeperkt kan downloaden aan 250KB/sec (starterspakket)
Ik doe voor 2,50 euro per maand 20MBIT :) alleen mag je niet downloaden tussen 1800 en 01:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:
[...]

Ik doe voor 2,50 euro per maand 20MBIT :) alleen mag je niet downloaden tussen 1800 en 01:00
Ik ook, PF Corner, werkt perfect. Met SABnzbd kan je mooi plannen zodat je downloads tussen die tijden pauzeren.

De eigenaar is af en toe een hork, maar voor 2,50 per maand kan ik daar nog wel mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:49:
[...]

Mocht je wel downloaden dan zit je op 1Mbit/sec volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema, @Home en Multikabel delen usenetplatform

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 20 juni 2007 17:58
Bron: Redactie Tweakers.net, Submitter: veldmuis, Views: 55

Een van de gevolgen van de fusie van Casema, Multikabel en @Home is de ontwikkeling van een gezamenlijke newsserver. Op 23 juni wisselt Casema Giganews in voor de eigen nieuwsdienst.

Casema-, @Home- en Multikabel-logo'sHet newsplatform is gebaseerd op de server van Multikabel. Casema maakt tot nu toe gebruik van de externe server van Giganews, maar zal op 23 juni overgaan op het uniforme platform. De datalimieten blijven volgens het bedrijf gelijk: 10GB per maand voor het goedkoopste abonnement tot 200GB per maand voor het duurste pakket. Deze zullen vanaf volgende week wel strikter gehanteerd worden', aldus Raymond Löhr, salesmanager bij het bedrijf, 'De maximale snelheid van de nieuwe dienst is dus aanzienlijk hoger'

Usenet IllustratieNu knijpt Casema de verbinding met Giganews af tot 512Kb/s, waarbij de goedkope abonnementen maximaal één thread kunnen pakken en de duurste pakketten vier threads. De server die zaterdag in gebruik genomen gaat worden, kent een snelheid van 15Mb/s per thread. Klanten kunnen theoretisch dus met de maximumsnelheid van hun abonnement downloaden, waarbij het aantal threads geen invloed meer heeft. Dat betekent wel dat bijvoorbeeld Casema Midi-abonnees met hun verbinding van 1600Kb/s binnen 15 uur downloaden aan hun limiet van 10GB zitten en Mega-abonnees binnen 37 uur aan het toegestane maximum van 200GB.

Het afstappen van Giganews betekent tevens dat de retentie omlaag gaat. De naar eigen zeggen grootste newsserver ter wereld heeft de retentietijd onlangs opgeschroefd naar 120 dagen. Dat is met het nieuwe platform niet haalbaar, laat Milan Muchall, die bij Casema verantwoordelijk is voor systeembeheer, weten: 'De retentie gaat rond de 30 á 40 dagen liggen.' Klanten van Casema gaan er wat dat betreft op achteruit, die van Multikabel echter niet: De newsserver van de internetaanbieder kent nu namelijk nog een retentie van ongeveer 10 dagen. Ook de klanten van @Home zullen erop vooruitgaan; de huidige newsserver van deze provider staat niet hoog aangeschreven. Muchall verwacht dat @Home in augustus op het newsplatform aangesloten zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Hmmmzz....Zullen nog wel zien dan of Eweka de deur uit kan (bij @Home)

[ Voor 85% gewijzigd door FrenzyFreak op 20-06-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eweka gaat hier lekker blijven (Casema). Bagger ISP servers heb ik het helemaal mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:55:
Eweka gaat hier lekker blijven (Casema). Bagger ISP servers heb ik het helemaal mee gehad.
Nou,

Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 á 3 dagen een beetje heb zitten spelen met deze nieuwe newsserver van Casema en consorten en het valt niet tegen moet ik eerlijk zeggen. 1,87 mbyte/sec trekt hij helemaal vol, al met 2 lijntjes.. Dus die 4 lijntjes die je krijgt is een beetje overkill, maargoed, baat het niet dan schaadt het niet toch?
Dat de retentie teruggaat van 120 dagen naar 30 is wel een tikkie jammer, maar dat overleven we wel ;)

Ik had overigens net een ruime week geleden een maand-abbo genomen op xlned, dus die laten we hierna lekker verlopen Snelheid bij deze jongens is OK, 300kbyte/sec per draadje zoals ze beloven. Ook na betaling direct online. Helaas ook de nodige downsides:

* Reageren erg slechs op support mailtjes (of zelfs niet)
* Ze hebben een forumgebruiker die 2 weken geleden nog riep weg te gaan als moderator aangesteld, maar die mist daarvoor nogal een beetje het inzicht wat daar voor nodig is (eigenlijk een ego probleempje)
* Retentie is er nog lang niet op orde. Zelfs de genoemde 45 dagen halen ze nog niet. Is wel aan het opbouwen, maar eerst zien en dan geloven

Ik zit overigens wel te overwegen om misschien bij PFCorner een abbo te nemen voor de "oude files" of evt voor fills, maargoed: eerst maar eens kijken hoe de nieuwe Casema server bevalt :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Zo goed als de casema newsserver was (giganews) zo matig is hij nu........ de beloofde 30-40 dagen retentie worden alleen maar gehaald doordat 99% van de artikelen incomplete zijn. Pas bij de laatste 5 dagen zijn de incomplete`s (bijna) helemaal weg.
Snelheid is daarentegen wel helemaal top, maar ja daar koop je weinig voor met zoveel incomplete`s, hopelijk wordt daar de komende weken aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Bij de nieuwe casema server blijf je volgens mij wel datalimiet houden, wat mij eigenlijk wel verbaast bij een interne server, het lijkt mij dat je liever hebt dat je klanten je interne data verbruiken ipv dure externe verkeer naar bijvoorbeeld Eweka.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
MeNTaL_TO schreef op maandag 25 juni 2007 @ 19:45:
Bij de nieuwe casema server blijf je volgens mij wel datalimiet houden, wat mij eigenlijk wel verbaast bij een interne server, het lijkt mij dat je liever hebt dat je klanten je interne data verbruiken ipv dure externe verkeer naar bijvoorbeeld Eweka.
Verkeer naar Eweka kost Casema/MK/@home zowat niks, gaat allemaal over (private) peering.

Probleem waar wij als ISP tegenaan liepen, dat we nog DSL deden was als dat je onbeperkt zelf usenet gaat aanbieden dat je een kleine hoeveelheid klanten krijgt die 24/7 full-speed gaan leechen, wat als gevolg heeft dat het juist je INTERNE links zwaar overbelast.

Dus ik denk dat de datalimiet dan ook niet ingesteld is om kosten te verminderen, maar om het netwerk te ontlasten.

Overigens mensen die klagen dat de nieuwe casema/mk server nog niet compleet is tot 30 dagen... er stond ook dat ie nog in ontwikkeling /opstart fase is, dus nu al klagen daarover is onterecht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Briljant stukje dienstverlening :/
marjan_k : What is your username?
marjan_k : What is your username?
koffie : xxx
marjan_k : what password are you using?
koffie : yyy
marjan_k : what newsreader are you using?
koffie : newsleecher (3.9)
marjan_k : does it also give an error about your download quota being reached?
koffie : nope. Right now on this moment it starts downloading ...
koffie : but I get a lot of these errors since the past 15 hours
marjan_k : what is the error does it give you in the logs tab?
koffie : 6/26/2007 11:43:09 Unable to authenticate at server:
news.usenetserver.com (502 Authentication Failed).
marjan_k : If your username and password is correct, then that means it's your
newsreader.
koffie : user and pass are OK.
marjan_k : i'd recommend uninstalling and reinstalling it to make sure!
it's working properly
koffie : is not my newsreader
koffie : sorry, but that is not a answer I can live with
marjan_k : It's downloading now, you said?
marjan_k : Have you ever tried a different newsreader to connect to the service?
koffie : at this moment it is, but I have al lot of theses errors the last 15
hours. When I have the error (as in: I can't login) it can take an hour till
it's working again
koffie : I'm using this newsreader ever since I'm a customer. Also, this
newsreader is widely spread on a lot of usenet users.
marjan_k : Earlier today we were conducting maintenance, but if today is the only
day you've had these errors then that was the cause for the errors.
marjan_k : Yes, I'm familiar with Newsleecher's popularity. I'm also
familiar with its occasional bugs, as well.
koffie : can you tell me in hour!
s when the maintenance was ? I live in Europe and don't kn!
ow that
your local time is (here it is11:48 AM, the problems started yesterday 18:00 (PM)
marjan_k : I'm not certain when the maintenance began, but it was over as of
almost 6 hours ago.
koffie : ok
koffie : so, now there is no maintenance anymore ?
marjan_k : no
koffie : OK, let's see what it does then. I'll come back when I experience
the same errors again. (I also checked on a other PC when I got the error. It has a
other version of NL, but the same error when trying to connect to usenetserver).
marjan_k : ok thank you
De melding 'thank you' heb ik niet eens gezien, ik keek 2 tellen ergens anders heen en toen stond er al op het scherm dat de chat afgesloten was, en dat ik een transcript naar mezelf kon laten mailen.

Tja, als je je user/pass goed is, zal het wel aan je reader liggen |:( 8)7

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Mag wel in mijn handjes klappen met xsnews dan.
Betaal dan wel 7 euro per maand ongeveer maar trekt het maximale van mijn @home abo en dat is ongeveer 1mbyte/8mbit per sec. Heb in de afgelopen maanden 1x niet in kunnen loggen maar was zo verholpen

Een van de betere online uitvindingen.. snap niet waarom kazaa en torrents nog gebruikt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Omdat "ik ga niet voor "-----" betalen" een goede reden is om bij p2p te blijven.
"Het komt toch wel binnen dus ik geef niet om snelheid" is nog een goede reden.
Ikzelf gebruik een combinatie van usenet en p2p. Als NewsZilla het nog heeft; Usenet, en indien dat niet kan, dan ergens anders. ^_^

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 04-07-2007 01:56 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 09:24
Bah. Na ongeveer 4 maanden krijg ik van tweaknews ineens te horen dat ik m'n rekening nog moet betalen. Ja, een jaar abo, betaald bij aanvang. Geen waarschuwingen, niks, gewoon hup de kraan dicht.

Da's dus weer een week die ze van m'n jaar afsnoepen. Tijdens de account creation een tijdje terug waren er blijkbaar ook problemen. Eerst met het contract, hup afgesloten. Later met de betaling. Ze sturen een mailtje dat het automatisch van de rekening wordt gehaald. Dit lukte niet, sluiten ze me af wegens wanbetaling. Geen probleem, ik zal zelf wel betalen dan, en ik wacht op een nieuw factuur, zoals opgedragen in de mail. Nieuw factuur komt niet, ik moet het oude factuur betalen. Na uitvoering kon ik weer gebruik maken van m'n account.

Wat een soep daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een website waarop de verschillende Usenet Service Providers vergeleken worden? Ik heb geen zin of tijd om alle zes de draadjes hier helemaal door te lezen :-)

Ik ben op zoek naar een provider die dvd en divx binaries doorlaat. Volledigheid en retentie is belangrijk, wil geen datalimiet, en snelheid maakt me niet zoveel uit. Afgaande op de berichten op deze pagina lijken Powernews.nl en PFCorner.nl wel wat; beiden kosten rond de 25-30 euro per jaar. Is dat het gangbare tarief voor mijn verlanglijstje? En kan ik ergens zien welke nieuwsgroepen ze doorlaten en hoeveel berichten er in staan?
PFCorner is trouwens de goedkoopste van de twee, en biedt ook nog eens veel hogere snelheid. Is er een reden om toch voor Powernews te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hebben nog meer mensen last van haperende/trage snelheden bij newszilla.xs4all.nl?

Mijn adsl lijn is stabiel, over http heb ik volle snelheid (basic abbo) maar op newszilla is het een drama sinds vrijdag... :(

Modem is ingetraind op 775/6149, maximale waardes dus, s/n ratio's zijn 19/16 db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

hier niks aan het handje....gewoon mijn volle 400kb/sec zoals altijd op newszilla. Ik heb in de twee jaar dat ik het nu gebruik nog nooit een drop gezien onder de max snelheid van mijn insternetabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Gisteren begonnen aan de 10-dagen probeertijd van Tweaknews, niet ontevreden tot nu toe. Gisteravond en vanochtend zo tegen de 800-900 kbps op mijn Chello classic verbinding, een stabiele doorstroom van data en alles wat ik kon vinden was compleet aanwezig.

Nu zakt het een beetje in tot 200-400 kbps. Zal de zondagavond drukte wel zijn.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo

krvabo

MATERIALISE!

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 05:00:
Weet iemand een website waarop de verschillende Usenet Service Providers vergeleken worden? Ik heb geen zin of tijd om alle zes de draadjes hier helemaal door te lezen :-)

Ik ben op zoek naar een provider die dvd en divx binaries doorlaat. Volledigheid en retentie is belangrijk, wil geen datalimiet, en snelheid maakt me niet zoveel uit. Afgaande op de berichten op deze pagina lijken Powernews.nl en PFCorner.nl wel wat; beiden kosten rond de 25-30 euro per jaar. Is dat het gangbare tarief voor mijn verlanglijstje? En kan ik ergens zien welke nieuwsgroepen ze doorlaten en hoeveel berichten er in staan?
PFCorner is trouwens de goedkoopste van de twee, en biedt ook nog eens veel hogere snelheid. Is er een reden om toch voor Powernews te kiezen?
Het gangbare tarief voor een jaarabo is 70+ euro voor een 10mbit-abo bij een fatsoenlijke provider met fatsoenlijke retentie en compleetheid. (zo'n 6 euro per maand bij afname van een jaarabo).
Bij goedkoper lever je op verschillende dingen in.

Ik merk zelf dat de compleetheid van XSnews boven de 75 dagen nogsteeds erg te wensen overlaat. Tot ~75 dagen is vrijwel alles compleet, of in ieder geval te fixen, maar erboven valt het nogsteeds erg zwaar tegen :( Verder is het wel goed en ben ik er ook tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Een bekende site die newsservers met elkaar vergelijkt is http://www.anchordudes.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 05:00:
Weet iemand een website waarop de verschillende Usenet Service Providers vergeleken worden?
www.usenetvergelijking.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Helaas lijkt die niet echt betrouwbaar. Afgelopen week is ineens XLNED daar uit de vergelijking verdwenen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

weet iemand wanneer @home de nieuwe newsserver in gebruik neemt? Dezelfde als casema heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Tnx, leuke site om meningen van andere te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:15:
[...]

Helaas lijkt die niet echt betrouwbaar. Afgelopen week is ineens XLNED daar uit de vergelijking verdwenen.
Klopt, maar tot op heden de enige site waar de meeste aanbieders op staan. (voor zover ik weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Laatst online: 17-07-2021
Misleidend vindt ik Casema. Ze hebben een nieuwe newsserver. Je zou zo staat in de mailing ongeacht welk abonnement 12,5 mb download moeten halen.
Ik heb een 4 mb abonnement en haal dus gewoon 4 mb max. Ik heb de helpdesk gebeld en deze geeft ook aan dat 12,5 mb niet mogelijk is.

Ik snap het niet meer!!

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
alsmagalles schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:09:
Misleidend vindt ik Casema. Ze hebben een nieuwe newsserver. Je zou zo staat in de mailing ongeacht welk abonnement 12,5 mb download moeten halen.
Ik heb een 4 mb abonnement en haal dus gewoon 4 mb max. Ik heb de helpdesk gebeld en deze geeft ook aan dat 12,5 mb niet mogelijk is.

Ik snap het niet meer!!

Iemand hier ervaring mee?
het is misleidend. Maar als je even nadenkt dan begrijp je waarschijnlijk ook wel dat als je een 4mbit abbo hebt je echt niet harder kan downloaden dan 4 mbit. Anders zou toch iedereen direct voor het goedkoopste abbonement kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Kurios schreef op maandag 02 juli 2007 @ 16:20:
[...]

het is misleidend. Maar als je even nadenkt dan begrijp je waarschijnlijk ook wel dat als je een 4mbit abbo hebt je echt niet harder kan downloaden dan 4 mbit. Anders zou toch iedereen direct voor het goedkoopste abbonement kiezen?
Okee maar die snelheid zou ook alleen maar gelden voor de nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op maandag 02 juli 2007 @ 19:34:
[...]

Okee maar die snelheid zou ook alleen maar gelden voor de nieuwsgroepen.
Denk even na, kom op :{..

Ik vind dit eerlijk gezegd een vrij domme reactie :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:35:
[...]

Denk even na, kom op :{..

Ik vind dit eerlijk gezegd een vrij domme reactie :X.
Op zich is het niet een hele rare gedachte dat alleen de verbindingen buiten het netwerk gelimiteerd zijn tot 4MB, zo geldt bij bepaalde belgische ISP's ok dat alleen dataverkeer van buiten hun eigen netwerk meeteld met je datalimiet.
Het zal, kabelproviders kennende, niet zo zijn, die naaien je vast aan alle kanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
marcieking schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:59:
[...]

Op zich is het niet een hele rare gedachte dat alleen de verbindingen buiten het netwerk gelimiteerd zijn tot 4MB, zo geldt bij bepaalde belgische ISP's ok dat alleen dataverkeer van buiten hun eigen netwerk meeteld met je datalimiet.
Het zal, kabelproviders kennende, niet zo zijn, die naaien je vast aan alle kanten :P
Hieronder een kopie van het bericht.

De dienst Nieuwsgroepen gaat veranderen. Voor u als gebruiker blijft veel hetzelfde. Wel beschikt u straks over een hogere maximale snelheid en dat is natuurlijk goed nieuws.
De verandering is een rechtstreeks gevolg van de fusie van Casema, Multikabel en @Home. In deze mail leest u precies wat er verandert.

Eigen nieuwsdienst, hogere snelheid
Voor Nieuwsgroepen werken we nu samen met Giganews. Dat gaat veranderen, vanaf 23 juni a.s. biedt Casema een eigen nieuwsdienst.
Voor u verandert er niet veel. U logt in zoals u gewend bent, met uw huidige login en password. Ook de datalimieten blijven gelijk, al zullen deze vanaf volgende week wel strikter gehanteerd worden. De maximale snelheid van de nieuwe dienst is dus aanzienlijk hoger. Ongeacht uw abonnement beschikt u straks over 12,5 Mb/s!

Weinig hinder
Op 23 juni a.s. wordt de nieuwe dienst geactiveerd. Als u op die dag gebruik maakt van de Nieuwsgroepen, merkt u hier mogelijk iets van. Het kan zijn dat openstaande sessies verbroken worden en dat u opnieuw moet inloggen. Casema stelt alles in het werk om dit zoveel mogelijk te voorkomen.

Op onze website ziet u in een handig overzicht wat er wel en niet verandert. Hebt u toch nog vragen? Bel dan onze klantenservice 0900-8896 (€ 0,10 per minuut). Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Raymond Löhr
Manager Sales

Wat lezen jullie? Toch oon ongeacht wel abonnement 12.5 mb download!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
dat is afkomstig van het feit dat je vroeger een usenetspeed had die lager was dan je originele downloadsnelheid waardoor je van elkaar threads moest gaan lenen je volle speed te halen.

Het was inderdaad duidelijker geweest als ze hadden gezegd dat je hoe dan ook de volle speed van je internet kon halen, maar je hebt nu in princiepe ook de beschikking tot 12,5Mbit, je kan het echter niet gebruiken omdat er een limiet zit op je internet snelheid

Aardig vuil, maar correct
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic hebben we het over Usenet Service Providers. Niets meer, en niets minder. Zeker het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing).
Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.