Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

De nieuwe smc PENTAX-DA 16-50mm F2.8 ED AL[IF]SDM

De nieuwe smc PENTAX-DA 50-135mm F2.8 ED [IF]SDM

Ook kondigde Pentax nog wat nieuwe producten aan die gauw in productie zullen gaan te weten de nieuwe Pentax 645D met een Kodak 31MP sensor!
Voor deze nieuwe camera komt ook een nieuw standaard objectief, een smc PENTAX-D FA645 55mm F2.8

Ook werden er nog 4 andere objectieven aangekondigd voor de kb-dSLR's.
Te weten een smc PENTAX-DA 200mm F2.8 ED [IF] SDM, smc PENTAX-DA 300mm F4 ED [IF] SDM, smc PENTAX-DA 60-250mm F4 ED [IF] SDM en een smc PENTAX-DA 35mm F2.8 Macro Limited.
Erg cool spul weer
Foto's

En als dat nog niet genoeg was, heeft Pentax ook nog een kleine flitser aangekondigd(concurrent van de nieuwe Nikon SB-400 lijkt me) de PENTAX AF200FG.

Verwijderd
....Oh dat duurt zelfs maar heel even, inmiddels is de post van Priyantha bij mij op het scherm verschenen en heeft Pentax z'n aankondigingen dus ook klaar
Dat plaatje van die nieuwe 3 lenzen had ik al eens gezien, prachtige bokalen
Oh nee dat was toen een plaatje van de 16-50, 50-135 en 60-250..Maar goed ze staan er ook alle 3 in. Nieuw voor mij dus de 35mm F2.8, 200mm F2.8 en 300mm F4. Pfff die laatste 2 zullen wel wat kosten
Zou zelf die 60-250 wel willen hebben kopen, maar deze prachtige stukken glas met ehw SDM zijn alleen inzetbaar op de K10D toch? (en645D straks!?!)
Misschien dat de 35mm F2.8 ook wel wat voor me is, afhankelijk van de prijs.
Wat de prijs betreft ben ik benieuwd naar de prijzen van allen, hoewel ze vast onbetaalbaar voor me zijn op dit moment, zeker die 200 en 300mm.
Misschien dat die flitser dan wel het eerste voor me is wat betaalbaar is en wat wel nuttig zou kunnen zijn! Als ie nou voor april in de winkel ligt..dan heb ik er eentje nodig nl. anders ga ik er een huren.
Verwijderd
The smc PENTAX-DA* 50-135mm F2.8 ED [IF]SDM will ship at the same time for US $999.95.
De 60-250 zal er nog wel boven zitten hmm ?!
Dan nog de kosten van een K10D upgrade, hmmm nee voorlopig zit dat er even niet in:P Jammer!
Pentaximaging press:
Previously announced in September 2006, the two interchangeable lenses are designed for exclusive use with PENTAX digital SLR cameras. The PENTAX-DA* Series delivers the highest level of optical quality and reflects the PENTAX commitment to delivering ultimate image quality in digital photography. Bringing together advanced optical technologies, including aspherical elements, special optical-glass elements and original lens coatings, these new interchangeable lenses are superior to any existing lens series in terms of contrast, clarity and edge-to-edge sharpness.
These PENTAX-DA* series lenses feature a tightly sealed, weather-resistant and dust-resistant construction to enhance durability for use in rain or dusty conditions making each a perfect companion for the weather-sealed PENTAX K10D digital SLR. The lenses also feature the PENTAX original Quick-Shift Focus System for instant switching to manual-focus operation and PENTAX-original SP (Super Protect) coating to repel dust, water and grease. A new SDM system has been incorporated for smoother, quieter autofocusing operation using a built-in supersonic motor.
These lenses feature the PENTAX KAF2 mount, which incorporates additional electrical contacts to drive a built-in supersonic motor used in autofocusing operation.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 11:18 . Reden: press release stuk tekst ]
In tegenstelling tot de AF-S objectieven van Nikon die niet werken met AF op oudere bodies zonder contacten voor de AF-S objectieven(de F90X bijvoorbeeld). De Pentax SDM objectieven beschikken zowel over een SDM motor als een schroefautofocus systeem zodat ze ook werken op oudere bodies.
Dat is natuurlijk echt geweldig nieuws voor de upgraders
Google vertaling:
http://translate.google.c...air=ja%7Cen&hl=en&ie=UTF8
[ Voor 63% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 22-02-2007 11:22 ]
Verwijderd
Pentax lijkt nu idd wel een goeie vaste plaats in te pikken..
Wat beter, of misschien dat sterker een beter woord is, dan Sony en Olympus momenteel, right?
Inderdaad geweldig nieuws. De prijzen van de 16-50 en 50-135 zijn dus al bekend, min of meer.
Nu nog benieuwd naar de 60-250, want misschien dat dat wel mijn telelens van aanschaf wordt die m'n Sigma 70-300 mag vervangen (tegen die tijd
Of niet upgraders dus, afhankelijk van of je naar de lens of camera kijktPriyantha Bleeker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:20:
Dat is natuurlijk echt geweldig nieuws voor de upgraders
Camera hoef ik niet up te graden dus om die 60-250 te gebruiken, maar die lens..ja das een mooie upgrade voor mij
Hoef ik dus niet eerst een K10D te kopen, dat kan dan later wel weer!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 11:27 ]
Maar ook naar de lange primes eigenlijk erg mooi spul lijkt me dat
Het begint nu echt los te barsten in ieder geval zo, het ziet er rooskleuriger voor Pentax uit als dat het er uit ziet voor de oud Minolta gebruikers.
Verwijderd
Wat denk jij qua prijs voor de 60-250 ? 1300 dollar..zou dat een redelijke schatting zijn?Priyantha Bleeker schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:27:
Ja ik ben ook erg benieuwd naar de 60-250
Maar ook naar de lange primes eigenlijk erg mooi spul lijkt me dat
Want dan is het nog te betalen.

Marketingtechnisch lijkt het me een geen goeie zaak om niet met een 40D te komen.
Maar aan de andere kant verwacht ik niet erg veel van de 40D 10,1mpx. dustcleaning en digicIII. Dan zit er niet eens enorm veel verschil met de 400D/concurrentie. Hopelijk ziet Canon dat ook en word de 40D een echte update.
[ Voor 9% gewijzigd door Vuvuzela op 22-02-2007 11:35 ]
I served in a company of heroes.
Ik hoop zo op een D3X .. Weet ik gelijk waar mijn belastingteruggaaf heen gaat ;-)
zo ver ik weet kun je iets tussen de D40 en de D80 verwachten. Van de D3 schijnen meerdere prototypes te zijn, maar niets finaals. Of dat wordt een killer cam, of ze zijn gewoon lui en bang voor canonilovetechno schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:55:
Ik benieuwd waar Nikon mee komt...
Ik hoop zo op een D3X .. Weet ik gelijk waar mijn belastingteruggaaf heen gaat ;-)
|>
Ik ben trouwens echt benieuwd of Nikon nog wat meer gaat introduceren, want het lenzen aanbod begint toch echt vet achter te lopen op Canon. Een leuke variant van de 24-105 F4 IS van Canon bijvoorbeeld, of een 50-1xx F2.8 VR á la Sigma 50-150 ofzo. Het rare met Nikon is momenteel dat ze wel nieuwe FF lenzen uitbrengen (70-300 VR) maar er komt geen FF DSLR uit
[ Voor 38% gewijzigd door QuestionMarc op 23-02-2007 07:58 ]
Op de fiets vervuil je niets!
De twee nieuw aangekondigde objectieven zullen iets verschillen ten opzichte van de Tokina uitvoeringen, de Pentax varianten beschikken over een SDM motor en weather sealing. Ook zijn de Pentax uitvoeringen iets lichter van gewicht
Verwijderd
Ik ben begin vast met sparen

{signature}
Fujifilm is pleased to announce the new FinePix S5700, a refinement of the FinePix S5600, voted “European Zoom camera of 2006-07” by EISA (the leading European association for consumer electronics). The new model’s compact and robust but lightweight outer-shell, combined with Fujinon 10x optical zoom lens, ISO 1600 sensitivity, Fujifilm Intelligent Flash system and multiple scene selections, make it a truly take-anywhere camera. Thanks to an improved menu system and button layout, rocker zoom and mode dial, the FinePix S5700 can be operated easily with one hand.

The modifications to the FinePix S5700 mean it is easier to use than anything that has gone before. It will be a faithful companion for any and every event, from nights out or the kids’ school play or sports day, right through to countryside walks and family holidays. It’s the ultimate camera for every occasion and perfect for users who always want a camera to hand, but prefer to get creative, not technical, with their photography.
Key improvements of the FinePix S5700 over its predecessor include:
* An enhanced ergonomic design of even smaller proportions, which make the camera portable and easy to hold in one hand, whilst retaining its powerful 10x optical zoom.
* ISO sensitivity up to 1600, guaranteeing crisp images, with no need for flash, even on a night out or when snapping moving subjects.
* The introduction of Fujifilm’s Intelligent Flash and Natural light plus Flash modes for images that are faithful to the original scene, even when flash is required.
* 2.5-inch, 230,000-pixel screen, making it much easier for users to compose, review and share images.
* Dual compatibility for Fujifilm’s traditional xD-Picture Card™ and the popular Secure Digital (SD) card format, providing a greater choice of storage options.
* 7.1 Megapixel CCD sensor
* An intuitive Graphical User Interface (GUI) system, which guides the user through the menu via a series of pop-up prompts, and an improved button layout, which mean the camera is easier than ever to navigate.
The FinePix S5700’s ISO 1600 sensitivity means photos can be taken in low light, without flash, resulting in much more natural looking shots that are closer in colour and tone to the original scene. When flash is preferred, over-bright faces and disappearing backdrops become a thing of the past thanks to the introduction of Fujifilm’s Intelligent Flash system, which controls power output to achieve natural foreground illumination with balanced background exposure. Natural light plus Flash mode takes two photos in quick succession - one with, and one without, flash. Both photos are then displayed side by side for quick comparison so users will never again be left struggling with flash settings long after the moment has passed.
The FinePix S5700 was developed with usability firmly in mind. Thanks to its sturdy design and lightweight proportions it’s ideal for people seeking fun and point-and-shoot simplicity from a camera that will produce top-quality images, no matter what the subject. Users of all abilities can experiment with different angles, subjects and distances and an array of special scene modes, accessible for the first time via the FinePix S5700’s new mode dial, mean the right settings are just one touch away. The camera’s powerful zoom lens, with new ‘rocker’ control for fingertip zooming, means nothing is out of its reach.
The integrated Fujinon lens also means users will never have to contend with dust on the sensor or need to invest in more equipment. The lens itself is more compact than its predecessor’s, but retains the flexible zoom range from wide angle to telephoto, enabling users to shoot from distance or close up. A fixed lens housing also ensures fast start-up time of just 1.1 seconds, so the moment will never be missed.
Fujifilm’s Anti-Blur mode, which makes use of the camera’s ISO 1600 sensitivity and an ultra-fast shutter speed combine to combat the effects of subject and camera movement. For those also keen to capture moving images, the FinePix S5700 has a movie recording mode with sound, ideal for creating high quality home movies without relying on a separate camcorder.
FinePix S5700 features at a glance:
* 7.1 million effective pixels
* ISO 100 – 1600 sensitivity range
* Compact lens with 10x optical zoom
* Easy-to-use mode dial and ‘rocker’ zoom function
* Improved 2.5 inch LCD screen with 230,000 pixels
* Dual compatibility for xD-Picture Card and Secure Digital cards
* Intelligent Flash and Natural light plus Flash functions
* 12 scene position modes
* Rapid start-up time of 1.1 seconds and shutter lag of 0.01 seconds
* Powered by four AA batteries
* 27MB internal memory
Bron: http://www.dpreview.com/news/0702/07022210fujis5700.asp
Edit: ook al aanwezig op de Fujifilm site --> http://www.fujifilm.com/p...l/lineup/s5700/index.html
Photokina is niet dit jaar, maar volgend jaar.Voutloos schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:24:
Da's koffiedik kijken. Wel mogen ze wat mij betreft in het najaar (bij het photokina release rondje) met wat DSLR zut komen welke niet enkel high-end is.
|>
http://www.foka.nl/pages/...911-2-10000000001820.aspxnomad85 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:09:
[...]
De 30D is een goede concurrent van de D80 van nikon, ik verwacht dat de 30D ongeveer op 1000 euro zal gaan zitten, of net daar onder.
Mwa scheelt niet veel
Verwijderd
Geen SuperCCDnjitter schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:15:
Fujifilm upgrades EISA award-winning SLR-style family camera with new FinePix S5700
Ik zie geen stickertje, en er wordt geen melding van gemaakt in persbericht.
Wat ik zelf erg jammer vind is de 0.6 fps Continous shot. Ik maak graag foto's van achtbanen en dan is dat toch echt te traag. De S6500 haalt ook nog maar 0.7 fps. De S9600 haalt ook ongeveer 1.2.
Mijn huidige S5500 haalt 1.1 fps.
[ Voor 24% gewijzigd door njitter op 23-02-2007 14:35 ]
[ Voor 70% gewijzigd door YellowCube op 24-02-2007 09:39 ]
Overigens was die lens al een tijdje aangekondigd, dus of dit nou in het PMA topic moet...
[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 23-02-2007 16:07 ]
{signature}
Koop dan een instap-DSLR zou ik zeggen? Veel meer kun je niet verwachten van een compact..njitter schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:19:
Volgens het DPReview Forum is het dezelfde sensor als in de Sony H5. Vreemde zaak indeed..
Wat ik zelf erg jammer vind is de 0.6 fps Continous shot. Ik maak graag foto's van achtbanen en dan is dat toch echt te traag. De S6500 haalt ook nog maar 0.7 fps. De S9600 haalt ook ongeveer 1.2.
Mijn huidige S5500 haalt 1.1 fps.
D50 en D70 discontinued. Dus D40 D60 D80 D200.Maciek schreef op zondag 25 februari 2007 @ 01:06:
Voor de Nikonfanboys. Nikon komt met een D60?? met rond de 8 a10 megapixels. Lineup word dan D40 D50 D60 D70 D80
Maar is die D60 bevestigd? Velen hopen erop, kan dus best gewoon een gerucht zijn.
|>
Kortom, is er wel markt voor. Kan me voorstellen dat nikon denkt van niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 25-02-2007 10:51 ]
[ Voor 27% gewijzigd door simon op 25-02-2007 11:41 ]
|>
De D70 kreeg een lowcost variant in de vorm van de D50.
Deze werd opgevolgd door een lowcostvariant die D40 heet.
Ik zou zelf dus gokken dat de D50 en D70 verdwijnen en een upgrade krijgen richting de D60. Een lowcost variant van de D80, maar met meer functie dan de D40.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Volgens de site van mede gotter DSLR komt er een nieuw sony dSLR aan.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:07:
In het bericht op de site van DSLR (zie onderstaande link) wordt gemeld dat op de CES (Consumer Electronics Show) bekend is geworden dat Sony met een nieuwe DSLR gaat komen.
http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&act=artikel&id=615
Weet iemand al meer over wanneer dit zal gebeuren, ik sta namelijk op het moment een Alpha 100 aan te schaffen. Maar als er een opvolger komt wacht ik mischien nog wel even.
Hopelijk heeft iemand wat extra informatie.
Groeten.
Alleen voor de rest heb ik er nog helemaal niks over kunnen vinden (behalve dan dat iedereen op dyxum het verwacht/hoopt)
[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 27-02-2007 20:56 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Digital Still Cameras - Professional. let op de meervoud daarvan. 't is dus mogelijk dat ze inderdaad met iets gaan komen. ik hoop het in ieder geval.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
AL die producten staan in meervoud... het is gewoon een lijst van hun productcategorieen.Korras schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 05:52:
http://services.pmai.org/...89794&id=258098&listid=-1
Digital Still Cameras - Professional. let op de meervoud daarvan. 't is dus mogelijk dat ze inderdaad met iets gaan komen. ik hoop het in ieder geval.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Denk het niet Simon. Nikonians.org heeft het forum al hernoemd naar D1/D2/D3 Users Group: zie http://www.nikonians.org/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi.Simon schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:19:
[...]
zo ver ik weet kun je iets tussen de D40 en de D80 verwachten. Van de D3 schijnen meerdere prototypes te zijn, maar niets finaals. Of dat wordt een killer cam, of ze zijn gewoon lui en bang voor canon
Ze verwachten een 1.1x crop vanwege de ellende mbt hoeken (scherpte, vignetting etc), en een DX crop mode zodat DX-lenzen gebruikt kunnen worden. Nikonians.org verandert niet zomaar een forumnaam. Dit deden ze in 2003 ook, voordat de D2H aangekondigd werd. Ben benieuwd
niet alleen dat.. Sony heeft naar mijn weten nooit de A100 als 'profesioneel' neergezet.. dus wie weet.SnoeiKoei schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:22:
[...]
AL die producten staan in meervoud... het is gewoon een lijst van hun productcategorieen.
7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8
Verwijderd
Voordat de verwachtingen te hoog worden, het artikel op DSLR.nl was gebaseerd op een gesprek tussen een Sony directeur en een journalist van een collega website. Tot op vandaag geeft Sony nog geen duidelijkheid over de nieuwe camera, het is (mij) dus nog niet bekend wanneer deze zal komen.martijn_tje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:54:
[...]
Volgens de site van mede gotter DSLR komt er een nieuw sony dSLR aan.
Alleen voor de rest heb ik er nog helemaal niks over kunnen vinden (behalve dan dat iedereen op dyxum het verwacht/hoopt)
Als deze DSLR camera er niet komt voor de PMA beurs, zal het ook nog wel even duren voordat deze wel op de markt komt, is mijn persoonlijke inschating. Het is echter niet mogelijk om uit ervaring te spreken omdat Sony nog niet echt een lange traditie heeft als het om DSLR camera's gaat.
Brian (Schrijver van het stukje op DSLR.nl)
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
|>
En een Nikkor AF-S 50mm F/1.2 + AF-S 24-105 F/2.8 VRSimon schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:01:
En voor mij totaal onverwacht, de officiele geluiden hadden 't niet of een D3, zou er vandaag een D3 gepresenteerd moeten worden. Geloof er nog steeds niks van... Maar wie weet...
|>
Nikon heeft een site gelanceerd die toegewijd is aan hun VR-techno: hierSimon schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:01:
En voor mij totaal onverwacht, de officiele geluiden hadden 't niet of een D3, zou er vandaag een D3 gepresenteerd moeten worden. Geloof er nog steeds niks van... Maar wie weet...
Over een D3: de D2Hs is officieel discontinued, het enige current pro-model is de D2Xs en dat is wat schamel natuurlijk. Een duidelijk teken dat er nieuw spul aan zit te komen, maar niet per se @ PMA.
Doe mij anders maar een AF-S 16-75 F/2.8 VR, lijkt me een veel fijner bereik op een crop-camera.QuestionMarc schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:09:
[...]
En een Nikkor AF-S 50mm F/1.2 + AF-S 24-105 F/2.8 VR. Vooral die laatste zou een gat in de markt opvullen! Al lijkt me F/2.8 over zo'n zoombereik nogal sterk, wat voor een gigantische lens moet dat dan wel niet zijn? Nog even wachten en dan weten we het.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Een prime met een AF-S motor zou door de D40 natuurlijk niet zo heel gek zijn, alleen denk ik dat die dan wel in een aantal meer modellen gestopt wordt dan alleen een niche-lens zoals een 50/1.2
De E-410 en E-510.
De E-410 is meteen de kleinste DSLR van het moment volgens de dpreview preview. Persoonlijk vind ik ze beide ook oerlelijk.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[ Voor 42% gewijzigd door neographikal op 05-03-2007 18:08 ]
het is wat netter om de plaatjes zelf even te hosten i.p.v. ze rechtstreeks van dpreview te halen. En resizen ze vervolgens ook even. Lukt dat allemaal niet, geef me dan even een DM.

YC
bron: dpreview
[ Voor 49% gewijzigd door een moderator op 06-03-2007 06:49 ]
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Wel heel raar, zo klein. Met een kitlensje staat het best leuk, net een prosumer. Maar als je dan een telelens (70-300 f1:4 ofzo) er op zet, denk je dat de eigenaar door een vreemd soort enkelvoudige verrekijker staat te turen. Kom je dichterbij, blijkt het een lens met een camera'tje er achter te zijnbreinonline schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:05:
En Olympus met 2 nieuwe camera's vandaag:
De E-410 en E-510.
De E-410 is meteen de kleinste DSLR van het moment volgens de dpreview preview. Persoonlijk vind ik ze beide ook oerlelijk.
nou ja, als ik dat verhaal zo lees is het geen roddel, maar als ik de url lees geloof ik het al wat minder
Verwijderd
Als het uberhaupt al waar zou zijn, is het een hele merkwaardige upgrade van de D40 imho.

"Ja, want dan lijkt die op een D2x..."

als je slechts een D2(h) hebt zou ik gaan voor een D40x, want die heeft een X.....zou het wel weten, bovendien veel nieuwer enzo..Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:12:
[...]
Als het uberhaupt al waar zou zijn, is het een hele merkwaardige upgrade van de D40 imho.Men neemt een volledig gestripte-instap-budget-dslr, voorziet deze van een extra toeter en bel, en plakt er vervolgens een 'x' op.
![]()
ja snap de marketing ook niet helemaal maar goed.
Het is waar, Phil Askey van DPReview heeft een "detailed hands-on preview" van de D40X: http://www.dpreview.com/news/0703/07030602nikond40x.aspVerwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:12:
[...]
Als het uberhaupt al waar zou zijn, is het een hele merkwaardige upgrade van de D40 imho.Men neemt een volledig gestripte-instap-budget-dslr, voorziet deze van een extra toeter en bel, en plakt er vervolgens een 'x' op.
![]()
En het is wel duidelijk wat het doelwit is: Met ISO 100-3200, 3 FPS en 10.2 Mpixel zit het regelrecht de wind uit de zeilen te nemen van de 400D.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Nog een nieuwtje: introductie Nikon AF-S DX VR 55-200 mm. Op de fora van dpreview wordt gesproken over een MRSP van $250,-, dat lijkt me niet duur!
Het lijkt erop dat Nikon volledig voor VR gaat, want volgens mij is er de laatste jaren geen tele meer uitgekomen zónder VR
[ Voor 3% gewijzigd door QuestionMarc op 06-03-2007 07:38 ]
|>
Apart dat je nu de D40X koud 3 uur geleden is aangekondigd, nu al kan zeggen dat hij weinig impressing is tov de D40. Echt wauw.
|>
Biedt veel minder dan de verwachtingen? Dit was wat ik verwacht had: een 10MP-tegenhanger voor de 400D voor een concurrerende prijs. Niks meer, niks minder. Als je zegt, veel minder dan de verwachtingen, dan zeg ik: die verwachtingen waren dan veel te hoog voor iets dat rond de 700 ~ 800 eur gaat kosten
Het is nu idd een beetje jammer dat er best veel lenzen zijn die geen AF hebben, maar misschien juist de druk voor nikon die ze nodig hebben om eens wat bestaande lenzen te upgraden. Een 50mm af-s, 85mm af-s en 80-200 af-s weer producerenneographikal schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:09:
Focusmotor vind ik dan wel een gemis t.o.v. de D50. Dat ze die niet in het absolute basismodel plaatsen, ala, maar ze sluiten zo wel een hoop objectieven uit die voor deze ietwat hogere doelgroep toch interessant kunnen zijn.
|>
Verwijderd
Maar ze sluiten ook 3rd party objectieven uit, zoals de tokina 12-24, en de lichtsterke tamron en sigma lenzen (de concurrenten van de nikon af-s 18-70).neographikal schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:09:
Focusmotor vind ik dan wel een gemis t.o.v. de D50. Dat ze die niet in het absolute basismodel plaatsen, ala, maar ze sluiten zo wel een hoop objectieven uit die voor deze ietwat hogere doelgroep toch interessant kunnen zijn.
Maarja, ik ben er ook niet zo over te spreken. Doe mij maar lekker een focusmotortje.
eensch.Simon schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:18:
men verwacht niet meteen dat die groep die een 85 1.8 koopt en een 80-200 koopt een D40(x) haalt... Product differentiatie..
Nikon ziet de D40 doelgroep waarschijnlijk meer als een groep die de kit variant koopt en misschien nog een 55-200 als aanvulling daarop.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Zelf hoop ik dat Canon nog wat leuks op de markt gaat brengen. Ook een nieuwe cashback actie zou leuk zijn
Nieuwe Tamron 70-200 2.8 (Canon,Nikon,Pentax,Sony)
http://www.tamron.co.jp/en/data/lenses/index.html
Die eerste lijkt me helemaal niet zo interessant, maar de 2e kan misschien wel wat worden. Helaas geen snelle focus ala USM of HSM..
[ Voor 39% gewijzigd door WVL_KsZeN op 07-03-2007 11:43 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
Ik zei het eigenlijk al in een ander topic, maar hier is het wellicht beter op z'n plaats:WVL_KsZeN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:38:
Nieuwe Tamron 28-300 lens met VC (vibration compensation) (Nikon+Canon)
Die eerste lijkt me helemaal niet zo interessant, maar de 2e kan misschien wel wat worden. Helaas geen snelle focus ala USM of HSM..
Wel apart dat ze de 28-300 wel met "VC" uitrusten, en de 70-200 f/2.8 niet. Vooral een 70-200 f/2.8 VC lijkt me voor tamron erg interessant, afgezien van het feit dat die geen AF-S/HSM oid heeft.
Zo heb ik ook nooit begrepen dat sigma hun 70-200 f/2.8 nooit met hun OS hebben uitgerust. Dat zou een goede en directe concurrent van de nikon- en canonvarianten kunnen zijn.
en wellicht dat daardoor de prijzen wat omlaag gaan

Dat zou wel echt supervet zijn.Maciek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:14:
Morgen begint de PMA 07. Er word nog geroddeld over een Nikon D3 icm. 24-120 2.8.
Zelf hoop ik dat Canon nog wat leuks op de markt gaat brengen. Ook een nieuwe cashback actie zou leuk zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 12:12 ]
Dus het lijkt er voorlopig op dat de D3 voor PMA geruchten gebaseerd zijn op een prank.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Ik wil het liefst ook beide, maar dan nog is deze release interessant: je weet tenminste dat ze een stabilisatie techniek onder de knie hebben.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:11:
Wel apart dat ze de 28-300 wel met "VC" uitrusten, en de 70-200 f/2.8 niet. Vooral een 70-200 f/2.8 VC lijkt me voor tamron erg interessant, afgezien van het feit dat die geen AF-S/HSM oid heeft.
Jep. OS is heel lang maar op 1 lens toegepast geweest (de 80-400). Nu komen er eindelijk meer OS objectieven, dus dit komt ook wel goed.Zo heb ik ook nooit begrepen dat sigma hun 70-200 f/2.8 nooit met hun OS hebben uitgerust. Dat zou een goede en directe concurrent van de nikon- en canonvarianten kunnen zijn.
en wellicht dat daardoor de prijzen wat omlaag gaan![]()
[/positivo]
{signature}
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Heeft er iemand ergens iets gelezen over de hoeveelheid stops reductie die die VC biedt? Op de betreffende pagina kan ik het niet vinden, geloof ikWVL_KsZeN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:38:
Nieuwe Tamron 28-300 lens met VC (vibration compensation) (Nikon+Canon)
Denk het niet, denk dat dit aan de hand is: (Thom Hogan)Maciek schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:14:
Morgen begint de PMA 07. Er word nog geroddeld over een Nikon D3 icm. 24-120 2.8. ...
Nikon test het geduld van zijn pro-gebruikers wel zo, maar degenen die er echt genoeg van hebben zijn al lang overgestapt naar Canon. Ben benieuwd naar de rest van Nikon's playcards.As I wrote elsewhere earlier tonight, I'm beginning to think that Nikon is playing the game differently this time around. In the consumer DSLR line, Nikon has taken the "best offense is to have the best offense" strategy. I don't know they could iterate any faster than they are, but they have cleverly opted for a "keep dribbling out better products" strategy, regardless of whether they were needed. The D70s was an example. The D40x is just another in that series. They're certainly staying in the news on a much more regular basis than any other consumer DSLR competitor, and with more differentiation per model. The fact that the early reports are that the D40x has better high ISO noise tendencies than the D80 with the same sensor says that they are moving very rapidly to close gaps. All is well in consumer cameras.
On the pro side, I'm beginning to believe that the new Nikon game is to let Canon make their 20/70 anniversary announcements, and then undermine each one. For example, the 1DIII gets announced in Feb. No reaction yet. It gets delivered in April. Guess when I expect Nikon to announce a pro camera? The same would be true with the 1DsIII, 30D, and 5D replacements (D3x, D200s, and D200x, respectively). Based upon the protos that have been floating around, I think they could actually pull that off. Time will tell.
En in wat voor prijsklasse zal die 28-300 VC zitten? Waarschijnlijk ergens tussen de 350 en 400 euro of zal ie duurder worden?Dannr schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:55:
[...]
Heeft er iemand ergens iets gelezen over de hoeveelheid stops reductie die die VC biedt? Op de betreffende pagina kan ik het niet vinden, geloof ik
SR en SC zijn volgens mij nog niet gebruikt: Shake Reduction en Shake CompensationYellowCube schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:59:
het wordt overigens interessant als Tokina ook nog met een OS/VR/IS/VC komt...het aantal mogelijke afkortingen is zo wel erg minimaal aan het worden,
Bij nader inzien..... ik geloof dat SR als door Samsung/Pentax wordt gebruikt....
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Hoezo wordt het aantal afkortingen eigenlijk minimaal? Het worden er nl. steeds meer..Ralph Smeets schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:54:
[...]
SR en SC zijn volgens mij nog niet gebruikt: Shake Reduction en Shake Compensation
Bij nader inzien..... ik geloof dat SR als door Samsung/Pentax wordt gebruikt....
SR = Pentax idd.
Het worden zo inderdaad wel erg veel afkoringen. Helemaal als je ieders eigen afkortingen voor crop lenzen dure lenzen en speciaal glas er bij gaat tellen.
Er stond 'het aantal mogelijke afkortingen'Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:10:
[...]
Hoezo wordt het aantal afkortingen eigenlijk minimaal? Het worden er nl. steeds meer..
Verwijderd
Maar het worden juist meer afkortingen..dus het aantal mogelijke..wordt ook groter?!?het aantal mogelijke afkortingen is zo wel erg minimaal aan het worden,
Dus :
OS (Sigma)
VR (Nikon)
IS (Canon)
VC (Tamron)
SR (Pentax)
Mega OIS (Panasonic)
AS (Minolta)
Steady Shot (Sony)
Het aantal mogelijkheden waaruit een lensbouwer die ook beeldstabilisatie wil gaan gebruiken kan kiezen wordt wel kleiner en dat is waar Yellowcube denk ik op doelde:Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:07:
Mogelijke én minimaal staat er..
[...]
Maar het worden juist meer afkortingen..dus het aantal mogelijke..wordt ook groter?!?
Dus :
OS (Sigma)
VR (Nikon)
IS (Canon)
VC (Tamron)
SR (Pentax)
Mega OIS (Panasonic)
AS (Minolta)
Steady Shot (Sony)
het wordt overigens interessant als Tokina ook nog met een OS/VR/IS/VC komt...het aantal mogelijke afkortingen is zo wel erg minimaal aan het worden
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat was ook YC zijn puntVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:07:
Mogelijke én minimaal staat er..
[...]
Maar het worden juist meer afkortingen..dus het aantal mogelijke..wordt ook groter?!?
Dus :
OS (Sigma)
VR (Nikon)
IS (Canon)
VC (Tamron)
SR (Pentax)
Mega OIS (Panasonic)
AS (Minolta)
Steady Shot (Sony)
dus...we kunnen weer verder met de PMA.
Leica 14-150 met ultrasonische motor en OIS!
http://www.digitalkamera....und_Stabilisator_3911.asp
maar waar blijft canon? Ze kunnen toch niet over zich heen laten lopen als Nikon,Sigma,Tamron en nu ook Leica gestabiliseerde superzooms in het assortiment hebben..
* WVL_KsZeN hoopt nog steeds op 18-200 IS USM..
[ Voor 33% gewijzigd door WVL_KsZeN op 07-03-2007 19:58 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Verwijderd
En Pentax is tegenwoordig van Hoya, waar Tokina ook onder valt.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 17:10:
SR = Pentax idd.
Maar bij Pentax zit SR in de body, daar hebben Nikon en Canon bezitters niet zo gek veel aan...
Ik vind het prima hoor, daar niet van...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
Weet ik, maar leek mij nuttiger om gewoon Pentax neer te kalken, daar dat toch de naam blijft die de body's blijft sierenVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 20:30:
[...]
En Pentax is tegenwoordig van Hoya, waar Tokina ook onder valt.
Maar bij Pentax zit SR in de body, daar hebben Nikon en Canon bezitters niet zo gek veel aan...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
*is het helemaal met je eens, een 70-200 F4 OS HSM van sigma die ook nog eens heerlijk presteert voor 700 euro ofzoArfman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:12:
Voor zover ik weet was/is Sigma niet in staat om zowel OS als HSM in 1 lens te frotten, daarom heeft de 80-400 ook geen HSM. Ik hoop dat ze dit wel goed onder de knie krijgen, (of Tamron), want hopelijk komt er dan eindelijk een betaalbare 70-200 f/2.8 met VR/OS/VC voor Nikon. Een f/4 vind ik ook prima, dan is er ook eindelijk een tegenhanger voor de 70-200 f/4L van Canon. Zou tijd worden ook.
http://www.dpreview.com/news/0703/07030703leica50mmsumm.asp
hebben die nieuwe oly's ook nog iets dat erop te schroeven valt
[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 07-03-2007 23:39 ]
Persoonlijk zou ik dan liever een 50-150 /2.8 HSM OS zien, 70-200 vind ik nou niet echt een geweldig bereik op een cropcamera.Arfman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:12:
Voor zover ik weet was/is Sigma niet in staat om zowel OS als HSM in 1 lens te frotten, daarom heeft de 80-400 ook geen HSM. Ik hoop dat ze dit wel goed onder de knie krijgen, (of Tamron), want hopelijk komt er dan eindelijk een betaalbare 70-200 f/2.8 met VR/OS/VC voor Nikon. Een f/4 vind ik ook prima, dan is er ook eindelijk een tegenhanger voor de 70-200 f/4L van Canon. Zou tijd worden ook.
Idd wel vreemd dat het blijkbaar zo moeilijk is om OS en HSM te combineren. Ik zou zeggen tegen Sigma, schaf eens een nikon 70-200 VR aan en kijk hoe ze het gedaan hebben
|>