Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
QuestionMarc schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:06:
[...]

Sony zuigt gewoon. Ik heb die Alpha eens een weekeind geleend, wat een prut camera zeg! :O . Kijk je door de zoeker, dan gaat ie scherp stellen! Echt irritant. Die modellen die ik hier langs zie komen zijn ook nog eens über lelijk zeg! Ook heeft Sony geen keuze kwa lenzen, en wat er beschikbaar is kun je nergens kopen, zelfs Sigma heeft van heel veel lenzen niet eens een Sony mount.
Ik zeg dan ook dat het platform geen enkele toekomst heeft!
autofocus bij zoeker in gebruik is in te stellen, en sommigen vinden het juist erg prettig. looks vindt ik persoonlijk (en anderen met mij) niet zo boeiend. als er goede foto's uit komen, who cares?

en niet genoeg lenzen? m'n sig is het niet met je eens. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Sony zuigt gewoon. Ik heb die Alpha eens een weekeind geleend, wat een prut camera zeg! :O . Kijk je door de zoeker, dan gaat ie scherp stellen! Echt irritant.
Ik ben ook geen Sony-fanboy, maar ik twijfel er niet aan dat dit gewoon een instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:42

qless

...vraag maar...

Korras schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:13:
[...]

autofocus bij zoeker in gebruik is in te stellen, en sommigen vinden het juist erg prettig. looks vindt ik persoonlijk (en anderen met mij) niet zo boeiend. als er goede foto's uit komen, who cares?

en niet genoeg lenzen? m'n sig is het niet met je eens. :)
Ik zie alleen maar lenzen zonder sony of leica merk ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
qless schreef op zondag 11 maart 2007 @ 01:33:
[...]

Ik zie alleen maar lenzen zonder sony of leica merk ;)
leica had ik ook heel knap gevonden, aangezien die geen A-mount lenzen maakt. Carl Zeitz bedoel je denk ik. ;)

wat ik bedoel, het nu beschikbare assortiment is vrij goed nog. Sigma heeft ook de 100-300 F4 weer in productie genomen voor de A-mount. (ik had er 1 in bestelling, alleen het heeft me iets te lang geduurd voor die er was, en het geld was toen op. heb ik dus laten gaan), en ik heb geen baat bij de huidige lenzen die Sony heeft. zodra de 24-70 er is, ga ik die waarschijnlijk wel weer halen.

ik kan dus gewoon veilig zeggen dat het onzin is dat er niet genoeg lenzen beschikbaar zijn voor Sony. Minolta zelf had ook prima glas, en Sigma / Tamron is ook niets mis mee.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 21:54
[...]

Sony zuigt gewoon. Ik heb die Alpha eens een weekeind geleend, wat een prut camera zeg! :O . Kijk je door de zoeker, dan gaat ie scherp stellen! Echt irritant.
Dat is een feature die gewoon uit te schakelen is, dus als je het niet prettig vindt zet je die knop op 'uit' en kom je er nooit meer aan.
Die modellen die ik hier langs zie komen zijn ook nog eens über lelijk zeg!
Het zal wel een reden hebben dat er verder nog geen specificaties zijn, mensen er niet aan mochten komen en er nog geen types op staan? Verder zou het mij geen duvel kunnen schelen hoe cams er uit zíen, als ze maar lekker vasthouden en fotograferen. Deze camera's zijn ook niet mijn ding, maar ze zijn ook gewoon nog niet af.
Ook heeft Sony geen keuze kwa lenzen, en wat er beschikbaar is kun je nergens kopen, zelfs Sigma heeft van heel veel lenzen niet eens een Sony mount.
Dit is onzin, en dat weet je zelf ook. Er komt de laatste tijd steeds meer glas bij, en als het straks ook een beetje leverbaar wordt is het echt een fijn assortiment. De prijzen vind ik een heel ander verhaal...
Ik zeg dan ook dat het platform geen enkele toekomst heeft!
Ik denk juist dat als sony een beetje doorzet ze eind dit jaar groter zijn dan Pentax. Het zal tussen deze twee min of meer een race worden tussen wie het eerste een A1 of K1D neerzet. Ik ben ook absoluut geen sony-fanboy oid en heb een tijd kritisch tegenover het platform gestaan, maar nu begin ik juist goede hoop te hebben dat het wat gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het Alpha-platform stelt op dit moment niet zoveel voor omdat er slechts één camera verkrijgbaar is. Sony heeft kennelijk nogal veel tijd nodig om het semi-pro en het pro-model te ontwikkelen, maar de intenties zijn er altijd geweest gezien de eerdere uitbreidingen van het lenzenprogramma. Sony heeft een voorsprong boven veel andere fabrikant doordat het zelf sensors ontwikkelt. De Alpha 100 was de eerste consumentencamera met een 10MP sensor. Weliswaar duurde het niet lang voordat Sony werd bijgehaald, maar is wel een voordeel dat Sony in de toekomst vaker kan uitbuiten.

Het vermeende gebrek aan glas heb ik nooit zo begrepen aangezien je naast al het Sony/Minolta-spul ook veel modellen van Sony en Tamron met een a-mount kunt krijgen.

Wat betreft de vormgeving zie ik niet zo wat er mis is met het semi-pro model. De Pro-model komt pas volgend jaar op de markt dus daar kan nog veel aan veranderen. De foto's van de PMA zijn allemaal in ongelukkige omstandigheden genomen. Maak een goede productfoto van zo'n camera en hij ziet er net zo goed uit als een Canon of Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Remy schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 11:24:
Ik denk dat het nog een interessante zomer/herfst gaat worden bij de 3 grote kampen Sony, Canon en Nikon :) Bij Oly, Pentax en Fuji borrelt er ook wel wat, maar daar verwacht ik (nog) niet zoveel van.
nu weet ik dat olympus hier een verre van populair merk is, maar ze komen deze zomer/herfst met drie nieuwe camera's en zes nieuwe lenzen. ik vind dat best interessant. er zijn iig niet veel andere merken die zoveel nieuwe dSLR's hebben aangekondigd deze PMA 8)7
Femme schreef op zondag 11 maart 2007 @ 12:53:
Sony heeft een voorsprong boven veel andere fabrikant doordat het zelf sensors ontwikkelt.
Canon maakt eigen sensoren, Olympus/Panasonic/Leica maakt eigen sensoren, Fuji maakt eigen sensoren en Sigma is (voorlopig) de enige fabrikant die Foveon sensoren afneemt. DIe voorsprong is dus maar beperkt...

[ Voor 26% gewijzigd door lateef op 11-03-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Zo afhankelijk is Nikon ook niet, ze maken zelf ook chiplithografiedingen, als Sony niet meer lief is, bouwen ze zo een nieuwe fabriekshal erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Anoniem: 156750 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 14:25:
Zo afhankelijk is Nikon ook niet, ze maken zelf ook chiplithografiedingen, als Sony niet meer lief is, bouwen ze zo een nieuwe fabriekshal erbij.
En tot die hal af is moeten ze of een heel grote voorraad hebben of heel erg lief (veel dollars ;) ) voor sony zijn.

Ik ben echt benieuwd wanneer, hoe duur en welke lenzen sony gaat intruduceren (er zijn er een paar bekend waarinder die 24-70) maar de rest waaronder o.a. redelijk wat tele glas zijn alleen nog maar speculaties

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Pagina: 1 2 3 4 Laatste