Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja ik zag het ook. Het is wel een leuke auto denk ik. Hij is iets minder krachtig als de Fox.
The racing car has been used since 2002 and, in particular, represents the benchmark in the safety technology area: The single-seater with its 140 bhp BMW engine, accelerating the car to a top speed of 230 km/h, exceeds the safety standards the International Automobile Association, the FIA, has stipulated for its category and even meets Formula One standards. The single-seater rescue seat, FORS, was especially developed by BMW Motorsport for this series and the HANS safety system is compulsory for all the drivers.
En natuurlijk een hoop publiciteit voor LFS met het selectieproces van BMW wat ook nog op tv wordt uitgezonden in de UK.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 03-12-2007 17:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Ik ben erg benieuwd naar de Formula BMW, het model ziet er in de viewer echt superieur uit ten opzichte van andere LfS modellen. Hopelijk krijgen alle auto's snel deze standaard, en dan met name de interieurs van de wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Ik heb net even de demo geprobeerd maar ik heb erg weinig gevoel in de auto, alsin weinig force feedback, ook met sterkte op 200, ik voel ook geen curbstones in mijn stuur of andere hobbels ofzo.(momo force red).

[ Voor 5% gewijzigd door Shva op 10-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb wel gevoel bij het rijden. De forcefeedback staat niet heel hoog, maar dat vind ik ook niet fijn (op 50). Ik heb gewoon mij X map gekopieerd, en in die kopie de Y patch gestopt. Ik heb ook niks in hoeven stellen op mijn stuur (omdat dat allemaal uit mijn patch x komt), wel moet ik unlocken omdat de paden zijn veranderd. Alleen de masterserver lijkt het een beetje te druk te hebben.

De nieuwe auto rijdt best makkelijk. Het is een leuke instap formulewagen, waarin je niet snel te veel gas zal geven in de bochten. Maar misschien heb ik nog niet genoeg de limiet opgezocht, want ik denk dat de auto veel harder over het circuit kan gaan.

De nieuwe manier van schakelen is wel wennen. Je moet het gas loslaten, maar een heel klein beetje gaslos is al voldoende dus je hoeft ook weer niet je hele pedaal omhoog te laten komen. De clutchdamage krijg je bijna niet met autoclutch, ik heb hem wel kapot gekregen, maar dat was door continu tussen een en reverse te wisselen. Het effect is dan hetzelfde als dat in een auto met een versleten koppeling :)

Ik zag wel bij de changes iets over de reclameborden. Volgens mij kunnen ze die nu makkelijker aanpassen aan echte sponsors. Wel slim bedacht want dat maakt het realistischer en het levert de devs een extra zakcentje op. Nu wil ik South City zien, maar je kunt nu dus niet/moeilijk unlocken.

[ Voor 59% gewijzigd door Marzman op 10-12-2007 20:54 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weinig gevoel/feedback in de FBM idd. Vergeleken met andere auto's in LFS biedt deze auto ook veel meer grip, zelfs met spoilers op zn laagst.

De physics van alle andere auto's zijn trouwens ook veranderd. Zelfs als je erin slaagt om je oude setups over te brengen naar X30, zul je merken dat de wagen veel anders aanvoelt dan in X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:03:
Weinig gevoel/feedback in de FBM idd. Vergeleken met andere auto's in LFS biedt deze auto ook veel meer grip, zelfs met spoilers op zn laagst.

De physics van alle andere auto's zijn trouwens ook veranderd. Zelfs als je erin slaagt om je oude setups over te brengen naar X30, zul je merken dat de wagen veel anders aanvoelt dan in X10.
Ik heb de normale auto's nog niet geprobeerd. Ik zal de XRG eens proberen dan zou ik het verschil ook wel moeten voelen.

In de XRG krijg ik veel eerder problemen met mijn koppeling. Het ligt dus ook aan de auto en het soort versnellingbak. De auto voelt inderdaad anders aan en gaat veel langzamer door de bochten, maar mijn oude setups krijg ik niet te zien dus dat kan er ook mee te maken hebben.
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:03:

Zou dat meer grip niet gewoon komen door het lage gewicht en het lage vermogen? Ik heb niet het gevoel dat het niet klopt.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 10-12-2007 21:33 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
Marzman schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:49:
Ik zag wel bij de changes iets over de reclameborden. Volgens mij kunnen ze die nu makkelijker aanpassen aan echte sponsors. Wel slim bedacht want dat maakt het realistischer en het levert de devs een extra zakcentje op. Nu wil ik South City zien, maar je kunt nu dus niet/moeilijk unlocken.
De reclameborden zijn nu in Jpeg in plaats van DDS formaat, dus het is aannemelijk dat ze straks via lfsworld aangepast kunnen worden.

Ben je niet S2 licensed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gewicht en vermogen heeft er ook mee te maken natuurlijk. Maar het allerbelangrijkste is toch wel dat deze auto qua physics gebaseerd is op een echte wagen, de Formula BMW dus. Nu is het zo dat andere wagens in LFS gewoon minder grip hebben, vergeleken met echte wagens. Daardoor merk je dat verschil van grip tussen de wagens.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:43
Wanneer is het een beetje race tijd ipv cruise tijd?
Er zijn, als ik weer is rij, bijna geen servers waar echt geraced wordt. Het is allemaal een beetje cruise, kilometers maken en geld verdienen. Boring.
Dan zijn er een paar servers maar dat is allemaal met die fox (?)(die nep formule 1 wagen)

Ik wil gewoon mooi een rondje of 10 blazen over een circuit met een 10 minuten qualificatie in een beetje normale middenklasse...

Welke server moet ik dan hebben en op welke tijd?

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:23
het beste kan je dan de CTRA servers hebben.
Alleen de qual zit daar niet bij in :) voor meer info:
www.raceauthority.com . vanavond is overigens weer de NL.LFS, dit x op Aston Historical met de GTR bakken!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

pffffft ik kan echt niet wachten op de nieuwe patch, hoe meer ik erop wacht, hoe meer ik het weer ga spelen ook (en ik heb al zo weinig tijd eigenlijk :X)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 03:23

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

inderdaad, ik zit elke dag te kijken of ie er al is. Ookal krijg ik via de mailinglist gelijk bericht als ie er is... :)

Verwijderd

Hmm ik zag dat ze "auto throttle blipping on downshift" eruit hebben gehaald...
Ik voorzie een hoop crashes :P Met 't gros van de stuurtjes is dat niet fatsoenlijk mogelijk, met andere controllers al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is gewoon gas loslaten hoor... (of gas bijgeven bij terugschakelen) en voor beide voorzie ik niet echt problemen...

Ik bednek me: Throttle Cut on upshift en throttle blip on downshift... maar lijkt me geen probleem toch? Behalve dat een computer het mooi kan timen,... gewoon koppeling wat langer in toch(en dan gas) zonder de blip is het slecht voor je clutch

[ Voor 51% gewijzigd door Bertus op 14-12-2007 10:37 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 20:44:
Hmm ik zag dat ze "auto throttle blipping on downshift" eruit hebben gehaald...
Ik voorzie een hoop crashes :P Met 't gros van de stuurtjes is dat niet fatsoenlijk mogelijk, met andere controllers al helemaal niet.
Wat doet dat nou eigenlijk precies? Ik had het ook aan staan, maar ik weet niet direct wat ik nou zelf moet doen in Patch Y (ik zal het wel goed doen, want het valt mee met de crashes). En slecht voor mijn clutch merk ik ook niet heel erg (autoclutch). Is dat niet dat je aangedreven wielen niet blokkeren tijdens het terugschakelen?

Wat voor tijden rijden jullie eigenlijk in de nieuwe formule BMW op SO6? (chicane). Ik zie in het forum allemaal mensen die 1:06.x rijden, maar ik kan zelf de AI niet eens bijhouden op die track.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 21-12-2007 11:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Throttle blip on downshift zorgt ervoor dat lfs automatisch een beetje gas geeft bij neerschakelen, zodat je wielen niet blokkeren. Normaal gesproken doe je dat met heel-toe, maar op 't gros van de computerstuurtjes is dat heel rot te doen, en met autoclutch zelfs bijna onmogelijk (zelfs niet als je met je linkervoet zou remmen). Oftewel bij vrijwel alle auto's krijg je nu op z'n minst een onbalans als je remt en terugschakelt.
Beetje jammer imo, een sim is leuk, maar ze moeten wel rekening houden met de beperkingen van 99% van de controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 19:42:
Throttle blip on downshift zorgt ervoor dat lfs automatisch een beetje gas geeft bij neerschakelen, zodat je wielen niet blokkeren. Normaal gesproken doe je dat met heel-toe, maar op 't gros van de computerstuurtjes is dat heel rot te doen, en met autoclutch zelfs bijna onmogelijk (zelfs niet als je met je linkervoet zou remmen). Oftewel bij vrijwel alle auto's krijg je nu op z'n minst een onbalans als je remt en terugschakelt.
Beetje jammer imo, een sim is leuk, maar ze moeten wel rekening houden met de beperkingen van 99% van de controllers.
Ik rem met links, ik heb ook maar twee pedalen. Volgens mij is het ook niet te doen om tijdens het terugschakelen al gas te geven omdat dan met de nieuwe physics je koppeling verbrand. Na het terugschakelen heb ik wel meteen het gas er gedeeltelijk op en over het algemeen doe ik dat voor de bochten zodat ik zo weinig mogelijk last heb van onbalans. Ik merk er weinig van met setups die ik goed vind rijden moet ik eerlijk zeggen.

Net even meegekeken op de race2 server van CTRA (mag er zelf niet op rijden) en je ziet dat de RB4's al competatiever (lichter) zijn en dat de FXO's na twee rondjes geen grip meer hebben (smallere bandjes) sinds de patch. Het zal wel wennen zijn voor de meesten, ik ben benieuwd hoe dat in de volgende STCC race gaat uitpakken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Yes! Ik krijg net een mailtje dat patch Y is gereleased!!!! :D

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gas geven tijdens terugschakelen voorkomt juist dat je koppeling verbrand, 't zorgt ervoor dat het toerental van de motor overeen komt met de versnellingsbak > minder stress op de koppeling.
Met een sequentiele bak maakt 't overigens niet uit, daarbij gebruik je geen koppeling. 't is alleen een probleem met de H bakken, vooral de fwd's.

Ik heb overigens ook maar 2 pedalen (dfp), maar rem met rechts. Kan 't gewoon niet meer met links sinds m'n rijlessen, trap automatich veel te hard op de rem :X

Die nieuwe Chicane route op SO is trouwens wel leuk, die chicane voor de front straight blijft echt een van de lekkerste bochtencombo's uit het spel. Als je 'm echt goed doet kan je er bizar hard doorheen, maar hij is al fataal als je ook maar 1 klein foutje maakt :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Van de week LFS maar weer eens geïnstalleerd, voor het eerst op deze pc. Eerst op een XP2000+ en 17" TFT, nu met een Q6600 en 8800GTS op 24", loopt nu ook met veel auto's/rook in beeld super op 1920x1200. Meteen de volg-camera maar van 3m naar 5m afstand gezet. :D

Heb de afgelopen tijd wat andere racespellen gespeeld, maar wat is LFS dan toch weer prettig om te spelen qua handling. :) Kreeg na een half uurtje oefenen de FZ5 weer dwars door alle bochten op Aston Cadet Reverse. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:05:
Dat gas geven tijdens terugschakelen voorkomt juist dat je koppeling verbrand, 't zorgt ervoor dat het toerental van de motor overeen komt met de versnellingsbak > minder stress op de koppeling.
Met een sequentiele bak maakt 't overigens niet uit, daarbij gebruik je geen koppeling. 't is alleen een probleem met de H bakken, vooral de fwd's.

Ik heb overigens ook maar 2 pedalen (dfp), maar rem met rechts. Kan 't gewoon niet meer met links sinds m'n rijlessen, trap automatich veel te hard op de rem :X

Die nieuwe Chicane route op SO is trouwens wel leuk, die chicane voor de front straight blijft echt een van de lekkerste bochtencombo's uit het spel. Als je 'm echt goed doet kan je er bizar hard doorheen, maar hij is al fataal als je ook maar 1 klein foutje maakt :P
Bedoel je die links rechts bochten na start finish waar je met 200+ doorheen gaat in de FBM? Ik heb dus een setup gedownload bij inferno die inderdaad wel sneller is dan de standaardsetup waar ik mee reed, maar noway dat ik daar in 6 doorheen kan met 215 km/u terwijl die setup daar wel voor gemaakt lijkt te zijn. Ik vind die sterke bocht naar rechts die direct daarna komt trouwens ook wel lastig. Drie op de tien rondjes breekt daar mijn achterkant uit waarna ik moet corrigeren en de binnenkant van de bocht aantik. Mijn voorlopig doel is de 1:08.00 die de AI haalt, maar daar zit ik nog een stukje vandaan.

Ook mijn banden warmen supersnel op in die hotlapsetup (vooral links) terwijl ze in de standaard setup nauwelijks opwarmen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Wow, wel gaaf zeg, nu je je clutch ook echt kut kapotmaken als je niet goed schakelt! De AI is ook een stuk beter geworden, en van de verbeterde physics merk ik eigenlijk nog weinig, maar dat zal allemaal nog wel komen. Het is trouwens wel een stuk lastiger geworden ook zeg met die clutch erbij, eerst ramde je hem gewoon in een versnelling, maar nu moet je eigenlijk wel je clutch gebruiken, erg realistisch gemaakt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 21:28:
[...]

Bedoel je die links rechts bochten na start finish waar je met 200+ doorheen gaat in de FBM? Ik heb dus een setup gedownload bij inferno die inderdaad wel sneller is dan de standaardsetup waar ik mee reed, maar noway dat ik daar in 6 doorheen kan met 215 km/u terwijl die setup daar wel voor gemaakt lijkt te zijn. Ik vind die sterke bocht naar rechts die direct daarna komt trouwens ook wel lastig. Drie op de tien rondjes breekt daar mijn achterkant uit waarna ik moet corrigeren en de binnenkant van de bocht aantik. Mijn voorlopig doel is de 1:08.00 die de AI haalt, maar daar zit ik nog een stukje vandaan.

Ook mijn banden warmen supersnel op in die hotlapsetup (vooral links) terwijl ze in de standaard setup nauwelijks opwarmen.
Nee, dat stukje met die rode steentjes, bij de pit ingang.

Die inferno setup is een typische hotlap setup, dat ding heeft nauwelijks downforce. Dat is wel snel, maar vreet banden en vereist een vrijwel perfecte rijstijl. Op z'n minst de downforce een paar tikjes hoger zetten en veel minder camber gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42
Heb even een vraagje ik heb een Logitech stuur (Wingman Formula force GP)
Maar ik krijg die hele ras en rem niet goed ingesteld iemand die mij even kan uit leggen hoe of wat ik moet doen.

Of alleen gas werkt of alleen de rem maar bij de krijg ik ze niet goed werkend.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

ravw schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:
Maar ik krijg die hele ras en rem niet goed ingesteld iemand die mij even kan uit leggen hoe of wat ik moet doen.

Via control panel ga naar controllers. Haal het vinkje weg bij combined throttle and brake (of iets in die richting).

In LFS bij options -» controls
1. Zet throttle/brake axes op separate
2. Tab blad Axes / FF link axes 1 en 2 aan throttle en brake respectievelijk en zet deze op invert 1.

Mogelijk dat je niet hoeft te inverten, maar dat merk je wel wanneer je ga uitslaat wanneer je het loslaat.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ravw schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:

Ik heb dezelfde. Je moet inderdaad combined pedals uitzetten in je configuratiescherm en in het spel en dan de assen configureren.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:07:
[...]

Nee, dat stukje met die rode steentjes, bij de pit ingang.

Die inferno setup is een typische hotlap setup, dat ding heeft nauwelijks downforce. Dat is wel snel, maar vreet banden en vereist een vrijwel perfecte rijstijl. Op z'n minst de downforce een paar tikjes hoger zetten en veel minder camber gebruiken.
Ik denk dat ik nog te langzaam uit de laatste bocht voor het viaduct komt om er iets van te merken dat het daar fout kan gaan. Die bochten na het rechte stuk daar probeer ik wel loeihard doorheen te gaan maar ook daar moet ik iets afremmen (terwijl de AI er gewoon vol doorheen knalt dus het zou wel moeten kunnen. Ik vraag me alleen af wat voor setup de AI heeft als je niet aanvinkt dat ze jou setup moeten gebruiken).

Ik ga die setup eens wat aanpassen met jou tips. Wil toch een ronde of 30 kunnen blijven rijden en dat kan wel, maar met een oververhitte linkervoorband wordt je er niet sneller op :)

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 04:21 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer dezw demo wel maar met 140 mb zegt het eigenlijk genoeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 04:22:
Ik probeer dezw demo wel maar met 140 mb zegt het eigenlijk genoeg .
Oh? Het is een unlockable versie. Misschien zegt dat genoeg?

En anders snap ik niet wat je bedoelt, maar dat zal aan het tijdstip liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unlockable versie-what is dat nu weer, schiet mij maar lek) unlockable demo of wat dan ook , snap er niks van .?tijdstip is wat laat maar kan nog typen .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even later , het rijdt lekker maar wat een dolby mute geluid , zo dof als een Euh.geluidt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:04:
Even later , het rijdt lekker maar wat een dolby mute geluid , zo dof als een Euh.geluidt
Je komt net uit de stad zeker? Echt niet te volgen die posts van jou ;)

De demo is hetzelfde als het volledige spel. Je moet hem unlocken/kopen voor alle content dat wordt er bedoeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 05:06 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 05:06:
[...]

Je komt net uit de stad zeker? Echt niet te volgen die posts van jou ;)

De demo is hetzelfde als het volledige spel. Je moet hem unlocken/kopen voor alle content dat wordt er bedoeld.
Jaa sorry net ff te diep in glazie gekeken , niks bijzonders maar het geluid is echt

te dof om spel te vermakend makend.Vind het stuurr gevoel wel lekker met het stuurwiel,maar blijft toch wel een beperkt spel m.i.?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Appie schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 02:57:
[...]

Via control panel ga naar controllers. Haal het vinkje weg bij combined throttle and brake (of iets in die richting).

In LFS bij options -» controls
1. Zet throttle/brake axes op separate
2. Tab blad Axes / FF link axes 1 en 2 aan throttle en brake respectievelijk en zet deze op invert 1.

Mogelijk dat je niet hoeft te inverten, maar dat merk je wel wanneer je ga uitslaat wanneer je het loslaat.
ja maar ik blijf het probleem houden dat als ik AS 3 op gas geven zet en dan later mijn rem er aan wil zetten die ook op as 3 zit dan valt de as 3 vooor gas geven weg :(

dus het lukt nog steeds niet .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 10:24:
[...]

ja maar ik blijf het probleem houden dat als ik AS 3 op gas geven zet en dan later mijn rem er aan wil zetten die ook op as 3 zit dan valt de as 3 vooor gas geven weg :(

dus het lukt nog steeds niet .
In de Wingman software moet je "report combined pedals" uitzetten (options -> global device settings).
In LFS zet je bij controls "throttle/brake axes" op "separate". Dan kan je ze wel goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 11:31:
[...]

In de Wingman software moet je "report combined pedals" uitzetten (options -> global device settings).
In LFS zet je bij controls "throttle/brake axes" op "separate". Dan kan je ze wel goed instellen.
het is gelukt

moest alleen "throttle/brake axes" op gecombineerd zetten in het spel en toen deed hij het wel.
maar in het software va logitech moest hij wel uit gezet worden dat was het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 06:16:
[...]

Jaa sorry net ff te diep in glazie gekeken , niks bijzonders maar het geluid is echt

te dof om spel te vermakend makend.Vind het stuurr gevoel wel lekker met het stuurwiel,maar blijft toch wel een beperkt spel m.i.?
Probeer het nog eens als je nuchter bent. Misschien vind je het dan leuker ;)

Als je met dof het geluid bedoeld, het klinkt inderdaad anders dan in spellen als GTR. Dat komt doordat in LFS het geluid in realtime gegenereerd wordt en de meeste andere spellen gebruiken samples voor het geluid. Je kan het geluid ook helemaal zelf aanpassen door de turbo harder te laten klinken en dergelijke (alleen zitten er in de demo geen turbo's meer omdat ze daar nu die formule BMW in hebben gestopt).

Perfect is het niet, maar het maakt de auto's iets levendiger.
ravw schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:13:
[...]

het is gelukt

moest alleen "throttle/brake axes" op gecombineerd zetten in het spel en toen deed hij het wel.
maar in het software va logitech moest hij wel uit gezet worden dat was het probleem
Losse assen is wel iets sneller. Heb je gekeken in Gamecontrollers (het zal wel spelbesturing heten in het nederlands) in het configuratiescherm? Daar kun je dat vinkje weghalen en je kan meteen testen of je pedalen nog softwarematig aan elkaar vast zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 12:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Marzman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:22:
[...]

Probeer het nog eens als je nuchter bent. Misschien vind je het dan leuker ;)

Als je met dof het geluid bedoeld, het klinkt inderdaad anders dan in spellen als GTR. Dat komt doordat in LFS het geluid in realtime gegenereerd wordt en de meeste andere spellen gebruiken samples voor het geluid. Je kan het geluid ook helemaal zelf aanpassen door de turbo harder te laten klinken en dergelijke (alleen zitten er in de demo geen turbo's meer omdat ze daar nu die formule BMW in hebben gestopt).

Perfect is het niet, maar het maakt de auto's iets levendiger.

[...]
Losse assen is wel iets sneller. Heb je gekeken in Gamecontrollers (het zal wel spelbesturing heten in het nederlands) in het configuratiescherm? Daar kun je dat vinkje weghalen en je kan meteen testen of je pedalen nog softwarematig aan elkaar vast zitten.
Waar doe je dit dan, ik wil dit al een tijdje, maar kan het nergens vinden....?

[ Voor 7% gewijzigd door Opperhoof op 22-12-2007 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Opperhoof schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:50:
[...]

Ik weet niet wat voor stuurtje jij hebt. Ravv heeft hetzelfde stuurtje als ik en dan zit het hier:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0046/combined.png

Wel grappig dat ik met de tips van Firefly nu ineens problemen heb met mijn rechtervoorwiel in plaats van het linker. Hij is zelfs geklapt na 11 rondjes terwijl er nog prima mee te rijden was (buitenkant was koud, binnenkant warm).

Maar is hij nou geklapt omdat hij te ver versleten is?
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0046/banden.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperhoof schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 12:50:
[...]

ingame op shift + a drukken.
Niet vergeten om je wijzigingen op te slaan :P

@marzman:
nog iets minder camber op de rechterwielen gebruiken, de buitenkant van je rechter voorwiel is nog helemaal koud terwijl binnen en midden koken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

8)7, kom ik aan met mijn screenshots die de vraag niet eens beantwoorden.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:07:
[...]
@marzman:
nog iets minder camber op de rechterwielen gebruiken, de buitenkant van je rechter voorwiel is nog helemaal koud terwijl binnen en midden koken.
Thanks. Ik wilde eigenlijk links en rechts hetzelfde houden in mijn setup om het simpel te houden. Moet me toch eens wat meer verdiepen in setups. Ik geloof dat team inferno er ooit een leuk stukje over geschreven had, dat zoek ik maar weer eens op :)

Mijn camber voor is -0.1. Je bedoeld dat ik boven nul moet zitten met mijn camber? Of echt minder, ik heb hem namelijk aangepast dat hij dichter bij 0 kwam te liggen.

[ Voor 86% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 14:05 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Toch bedankt Marzman, altijd fijn te zien dat mensen enige moeite toen om iemand te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:08:

Mijn camber voor is -0.1. Je bedoeld dat ik boven nul moet zitten met mijn camber? Of echt minder, ik heb hem namelijk aangepast dat hij dichter bij 0 kwam te liggen.
Je moet kijken naar live camber (de waardes rechts naast de sliders), die linker waarde is de fysieke ophanging. De fysieke ophanging kan best positieve waardes krijgen, zeker als de ride height redelijk hoog is.
Live camber zet je in principe nooit > 0 (muv oval setups misschien). Voor slicks zet ik 'm ergens tussen -1 en -2 graden, straatbanden rond de -3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:06:
[...]

Je moet kijken naar live camber (de waardes rechts naast de sliders), die linker waarde is de fysieke ophanging. De fysieke ophanging kan best positieve waardes krijgen, zeker als de ride height redelijk hoog is.
Live camber zet je in principe nooit > 0 (muv oval setups misschien). Voor slicks zet ik 'm ergens tussen -1 en -2 graden, straatbanden rond de -3.
Ah, ik keek inderdaad naar de verkeerde waardes. Mijn camber stond tussen de -3 en -4, heb er nu -1,5 van gemaakt. Morgen of vanavond eens kijken wat voor effect dat heeft als ik weer ga racen :)

Ride hight is inderdaad best hoog in die setup. De default ridehight schraapte ook regelmatig tegen de grond.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 15:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
hoe kan je je banden temp zien tijdens de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ravw schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 16:00:
hoe kan je je banden temp zien tijdens de race
<F9> = banden
<F10> = schade
<F11> = benzine en pitstopstrategie

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 22-12-2007 23:07 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer dat de xrt weg is dat is me favoriete auto en me schade word niet meer gemaakt in de pitstop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:36:
jammer dat de xrt weg is dat is me favoriete auto en me schade word niet meer gemaakt in de pitstop..
In S2 wel :)

Zeg, die toerenbegrenzer, is dat nu gefixxed? want in Y zat ie dus exact op de redline en dat vond ik niets :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bertus schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:50:
[...]

In S2 wel :)

Zeg, die toerenbegrenzer, is dat nu gefixxed? want in Y zat ie dus exact op de redline en dat vond ik niets :P
Ook in S1 :)

Ik had wel iets gelezen dat het maximum toerental en het begrensde toerental wat naar beneden waren gezet. Volgens mij is dat geen bug.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Als je dan toch bezig bent koop dan gelijk de real deal
Ik had wel iets gelezen dat het maximum toerental en het begrensde toerental wat naar beneden waren gezet. Volgens mij is dat geen bug.
"Wat" is niet zo erg maar het is gewoon leuk om je wagen 'in het rood' te trekken :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus op 23-12-2007 11:55 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:26
Marzman schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:52:
[...]

Ook in S1 :)

Klopt, is in Y lager geworden.
Marzman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 23:07:
[...]

<F9> = banden
<F10> = schade
<F11> = benzine en pitstopstrategie
Kleine correctie:
<F9> = banden
<F10> = schade
<F11> = live settings (rembalans, soms nog andere mogelijkheden)
<F12> = benzine en pitstopstrategie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Foutje :)

Ik heb nu en 35 rondes met mijn banden gedaan (dankzij de tips van firefly) en mijn tijd verbeterd op SO6 met de FBM. Mijn snelste tijd is nu 1:09.65.
Wat ik niet snap is dat de AI 1:08.xx rijdt en dat hun banden nauwelijks opwarmen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 12:07
Volgens mij heeft dat wat te maken met het niet direct plankgas geven en vol in de remmen gaan...

This post was created with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Heb een vraagje zijn hier nog mods of andere dingen voor te krijgen want ben nu wel toe aan wat nieuws.

En nog een klein vraagje hoe laat je gezicht beeld mee draaien met het sturen ?

wat je in sommige filmpjes ziet

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 24-12-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Options-> View
Dan bji de optie 'Move view with animation' Yes aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Thx

maar hoe meer en meer ik hem blijft spelen.
Hoe meer irritaties er gaan komen.

Wat een zwaar belachelijke AI zeg.

Ze zijn met niets anders bezig om jou van de weg te drukken.
en daarbij als je hun aan raakt lijkt het wel een tank die niet op zij te drukken is maar als ze jou raken vlieg je alle kanten op.

ik heb al vele ronden op PRO gereden , maar vaak lap ik ze dan met gemak alleen nu blijf ik er wel netjes achter rijden want vaak als ik dan voor bij gaat doen de AI gewoon stomme dingen en drukken ze je gewoon van de weg af ook al zit je op de ideale lijn :(

Nee geef mij maar rFactor die is wat betreft de AI wel een heel stuk beters.

net zo als bij het starten als je op de pole staat, het eerste wat ze doen is je achter kant zo hard mogelijk proberen te raken. of bij de eerste bocht je gewoon van de weg te drukken.

nee ik ga wel alleen wat lap rondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
ravw schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:21:
Thx

maar hoe meer en meer ik hem blijft spelen.
Hoe meer irritaties er gaan komen.

Wat een zwaar belachelijke AI zeg.

Ze zijn met niets anders bezig om jou van de weg te drukken.
en daarbij als je hun aan raakt lijkt het wel een tank die niet op zij te drukken is maar als ze jou raken vlieg je alle kanten op.

ik heb al vele ronden op PRO gereden , maar vaak lap ik ze dan met gemak alleen nu blijf ik er wel netjes achter rijden want vaak als ik dan voor bij gaat doen de AI gewoon stomme dingen en drukken ze je gewoon van de weg af ook al zit je op de ideale lijn :(

Nee geef mij maar rFactor die is wat betreft de AI wel een heel stuk beters.

net zo als bij het starten als je op de pole staat, het eerste wat ze doen is je achter kant zo hard mogelijk proberen te raken. of bij de eerste bocht je gewoon van de weg te drukken.

nee ik ga wel alleen wat lap rondjes rijden.
Vergeet niet dat LFS nog in de Alpha status zit en één van de onderdelen die dus geheel nog niet af is, is de AI. Scawen Roberts heeft in de laatste patch de AI al aanzienlijk verbeterd, maar ook direct toegegeven dat er qua "awarenes" nog heel wat moet gebeuren. Dit zal ongetwijfeld één van de speerpunten voor de volgende patch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yisc schreef op maandag 24 december 2007 @ 15:28:
[...]

Vergeet niet dat LFS nog in de Alpha status zit en één van de onderdelen die dus geheel nog niet af is, is de AI. Scawen Roberts heeft in de laatste patch de AI al aanzienlijk verbeterd, maar ook direct toegegeven dat er qua "awarenes" nog heel wat moet gebeuren. Dit zal ongetwijfeld één van de speerpunten voor de volgende patch zijn.
De AI is verbeterd, maar ik heb ook het idee dat het in de testpatches beter was als nu. Toen stuurden ze nog om je heen, nu lijkt het inderdaad dat ze weer door je heen willen rijden. De AI moet ook niet gezien worden als een volwaardige tegenstander, maar mee om te oefenen op inhalen en dergelijke. Scawen heeft wel aangegeven dat hij de AI nog wil leren beter in te halen en niet de pitbox uit te kiezen waar jij net staat voor je pitstop.

Volgens mij zijn er door gebrek aan tijd ook dingen niet in de patch gekomen wat eerst wel de bedoeling was (bijvoorbeeld die punten van de AI, de dashboards van de GTR's, de koppeling is teruggezet naar die van een oudere patch en op het forum hebben ze ontdekt dat er een nieuw stuk SO is (SO7) dat nog niet af is). Het zal wel te maken hebben met de nieuwe formule BMW die natuurlijk ook veel tijd heeft opgeëist bij het developpen.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 24-12-2007 15:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja 't is een multiplayer race simulator, met nadruk op multiplayer. Singleplayer is meer bedoeld om je setups te testen, en voor decoratie zitten er dan wat AI auto's in.

Voor fatsoenlijke races moet je gewoon online spelen, op bijvoorbeeld de CTRA servers of ConeDodgers. Op Redline Racing kan je soms ook wel leuke races hebben, mits het niet vol met retards zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Laatst online: 16-09 10:23
Redline is echt klote met de FBM op SO6. rij meeste gedeelte na T1 in een crash of wordt er zelf veel te hard afgebeukt omdat veel te veel mongolen niet snappen dat gele vlag, rustig rijden betekend.
Heb nu een tijd van 1.07.01 kunnen neerzetten, wat makkelijk eeen 1.06.4 ofzo had kunnen zijn als er geen backmarker in de weg zou hebben gereden. mgoed, de kunst daar zit m in het aansturen van de chicane.
Mensen met S2 zich allemaal al opgegeven voor de End of Days komende donderdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 13:05:
[...]

Maar is hij nou geklapt omdat hij te ver versleten is?
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~wbn0046/banden.png

Je band is geklapt omdat die op sommige plekken idd te ver versleten is. Waarschijnlijk doe je tijdens het aanremmen voor T1 iets verkeerd, nl alvast naar rechts insturen terwijl je aan het remmen bent (soort van trail braken). Probeer in een rechte lijn te remmen, en zo min mogelijk in te sturen tijdens het remmen. Als je dat niet doet, lock je je rechtervoorband (in T1 op So Chicane tenminste). Je weet dit als de temperaturen van je rechtervoorband normaal zijn, maar op sommige plekken heel heet is (rood in F9). Die hete plekken gaan na een tijdje verslijten en krijg je dus een klapband.

Je hebt trouwens veel te veel negatieve camber op je banden. Kijk maar naar je rechtervoorband, daar is ie aan de binnenkant geklapt, terwijl de buitenkant eigenlijk nog dik genoeg is. Je kunt dat ook aan de temperaturen zien. 92 - 107 graden aan de binnenkant, 53 aan de buitenkant. Dat betekent dat de buitenkant het asfalt (bijna) nooit aanraakt (dus te veel negatieve camber). Ik denk dat je op alle banden wel 0.2 camber eraf kan halen (kijk naar de Live camber. Dus als ie -2.4 was, dan maak je er -2.2 van) en van je rechtervoorband zeker wel 0.4 eraf (dus van -2.4 Live camber naar -2.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Weet iemand een lijst van de ronden tijden die je een beetje moet halen voor als je online gaat racen.

Zelf ben ik al zeer ervaren maar ik wil voor dat ik online gaat toch eens weten wat de gemiddelde tijden zijn die worden verreden

En dan gaat het namelijk om de eerste 2 banen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
kijk eens op lfsworld.com daar staan hele lijsten met tijden die mensen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:05
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb net LFS gedownload, maar ik kan mijn Logitech G25 er niet op instellen. Hij heeft geen force feedback, in het menu al niet. Ik heb het gevoel dat als ik het gaspendaal indruk, juist gas los laten is. Ik kan gas geven niet instellen met het gaspendaal. Net als de rem. Is dit een bekend probleem? En hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas312 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 18:19:
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb net LFS gedownload, maar ik kan mijn Logitech G25 er niet op instellen. Hij heeft geen force feedback, in het menu al niet. Ik heb het gevoel dat als ik het gaspendaal indruk, juist gas los laten is. Ik kan gas geven niet instellen met het gaspendaal. Net als de rem. Is dit een bekend probleem? En hoe kan ik dit verhelpen?
zie: Marzman in "[PC][Racesim] Live for Speed S2 deel 2"
Je pedalen staan op waarschijnlijk combined, dat vinkje moet weg. Voor lfs is het ook aan te raden om center spring uit te zetten (lfs simuleert dat effect zelf).

In lfs moet je bij controls "throttle / brake axes" op separate zetten. Daarna kan je bij "axes/ff" de assen instellen en evt inverten als dat nodig is.

In het menu heb je geen force feedback, dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Bedankt voor t antwoord :)

Ik kan alleen niet zien waar je die axes/ff kan "inverten". Ik zie dat nergens staan zeg maar. DAt van de throttle / brake axes" op separate zetten is wel gelukt, maar alsnog kan ik het niet instellen, dat als ik het gaspendaal indruk, dat hij dan ook gas geeft zeg maar. Het lijkt wel alsof hij mijn stuurtje niet herkent, terwijl er toch boven naast wheel Logitech G25 staat! Doe ik nu nog iets fout?

Ik vind het echt zonde, want ik zou dit spel graag spelen. Is het anders niet mogelijk dat ik de instellingen van een andere Logitech G25 gebruiken download en gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas312 op 26-12-2007 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 03:23

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Moet je niet manueel nog de axes instellen? Welke axis gas is en rem? Net zoals de instelling van de buttons voor de benodigde functies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/lfs/controls.jpg
Zo kan je de assen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Het is gelukt! Heel erg bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo vandaag ook maar eens een rijbewijs gekocht voor S2 Y :) dus nu ook online te vinden.

Wat zijn de goede en nette servers :)

heb een vraagje .

wat hebben ze gedaan met het schakelen?

ik moet nu volledig mijn gas los laten wil ik kunnen op schakelen is dit normaal ?

want het is best wel irritant en denk ook niet dat mijn pedalen dat gaan houden zo trap ik ze nog eens in tweeen :(

[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 26-12-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Ik heb dat ook gedaan, maar nu heb ik alweer een probleem!
Het instellen gaat goed, het rijden gaat goed, het is meer een klein dingetje:
Als ik stil sta, dan trapt het spel automatisch de koppeling in. Terwijl automatisch clutch uitstaat.
Ik heb 2 screens, de ene is als ik zelf gestopt ben, en de tweede is als ik wacht voor het groene licht! (door mijn paint skills ziet het er niet goed uit, maar om het probleem te zien is het voor mij prima! Ik heb geen pedalen ingedrukt bij de screens! Behalve bij de 2de een beetje :P)
Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/6669/lvscd9.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/83/lvs2uw4.th.png

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas312 op 26-12-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op woensdag 26 december 2007 @ 14:48:
Zo vandaag ook maar eens een rijbewijs gekocht voor S2 Y :) dus nu ook online te vinden.

Wat zijn de goede en nette servers :)

heb een vraagje .

wat hebben ze gedaan met het schakelen?

ik moet nu volledig mijn gas los laten wil ik kunnen op schakelen is dit normaal ?

want het is best wel irritant en denk ook niet dat mijn pedalen dat gaan houden zo trap ik ze nog eens in tweeen :(
Je hoeft 'm niet helemaal los te laten, een klein beetje is al genoeg. Zo schakelt een sequentiele bak nou eenmaal :P Met een handbak moet je 't in principe ook doen, anders gaat de koppeling in rook op.

@Thomas
Je hebt een oude versie, pas sinds de laatste patch werkt de koppeling zoals 't hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Ok, als ik die download mist hij: data\engine\XFG_default.eng .... Hoe is dit nou weer op te lossen? :P Kan iemand die file misschien uploaden?

Verwijderd

Thomas312 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:18:
Ok, als ik die download mist hij: data\engine\XFG_default.eng .... Hoe is dit nou weer op te lossen? :P Kan iemand die file misschien uploaden?
:?
Gewoon deze http://www.lfs.net/file_s2.php?id=5 downloaden en uitpakken. Niet over een andere versie gooien, dat werkt niet goed.

• Thomas312
Gelukt, ik dacht dat je hem moest kopieren!

• ravw
Zo net even een G25 aangeschaft nu maar eens kijken hoe alles werkt.

ben benieuwd, zijn er nog dingen die ik moet weten wat betreft de knoppen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil misschien lfs ook kopen, maar hoe zat het nou met de mods voor deze game? Ik zou wel graag met Groep B of F1 wagens rijden, die vage racewagens boeien me niet zo. Ow, en hoe zit het trouwens met de Ferrari's in deze game? hoe meer hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn geen mods voor LFS, en voorlopig komen die er ook niet. Voor mods moet je bij rFactor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Je hebt ook geen mods nodig voor LFS, leuk dat die andere auto's de naam hebben van een echte auto. Maar de auto's van LFS zijn allemaal gebasseerd op een bepaald type auto uit de realiteit, en dat is bijzonder goed gedaan :9 Ik heb rFactor gespeeld, maar ik vind niks zo fijn en natuurlijk sturen/reageren als LFS

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn niet allemaal nep, er zitten 4 echte modellen in LFS :P
Ik hoop alleen dat de Raceabout in 't echt iets beter stuurt dan in LFS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 13:31:
Ze zijn niet allemaal nep, er zitten 4 echte modellen in LFS :P
Ik hoop alleen dat de Raceabout in 't echt iets beter stuurt dan in LFS :X
Ik vind het ook niet echt goede reclame voor het rijgedrag van die auto, maar ik denk dat het toch aan de bestuurder ligt. Er zijn mensen die wel met die auto kunnen racen en nog hard ook. Ik raak op rechte stukken al vaak de controle kwijt, misschien dat het met een paar flinke spoilers beter zou gaan.

Dit filmpje is dan wel sprekend :)
http://www.youtube.com/watch?v=Pf2arO9RABQ

De Fox schijnt ook een 1:1 kopie van een formule Renault te zijn dus dan heb je eigenlijk al vijf auto's. Maar dat haalt het niet bij de vele mods van echte auto's en banen van rFactor inderdaad. Het is alleen dat ik LFS veel fijner vind spelen en de mods zorgen alleen maar voor meer verdeeldheid online.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 28-12-2007 14:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
ravw schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:54:
Zo net even een G25 aangeschaft nu maar eens kijken hoe alles werkt.

ben benieuwd, zijn er nog dingen die ik moet weten wat betreft de knoppen of wat dan ook.
Jazeker, even een paar posts boven je lezen,op pagina 11, anders werkt die niet goed! Ik heb zelf ook de problemen gehad!

[ Voor 57% gewijzigd door Thomas312 op 28-12-2007 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Thomas312 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 14:46:
[...]

Jazeker, even een paar posts boven je lezen,op pagina 11, anders werkt die niet goed! Ik heb zelf ook de problemen gehad!
hier werkt hij egwoon goed hoor.
moet alleen even wennen aan de pendalen maar verder met schakelen gaat het zeer rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohoo ik heb een volledige ronde met de RAC gereden zonder te crashen :+
http://youtube.com/watch?v=kqE7te3AjEc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:51:
Woohoo ik heb een volledige ronde met de RAC gereden zonder te crashen :+
http://youtube.com/watch?v=kqE7te3AjEc
ach als we toch bezig zijn met filmpjes van LFS

vandaag even met mijn G25 flink uit geleeft.
Even wat drift werk geprobeerd

http://nl.youtube.com/watch?v=NhXXg6CnHyw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boredgeestje
Driften puh, dat kan iedereen! :P

Doe dit maar eens na ;-)
http://youtube.com/watch?v=8lmQD6Ryro0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
voor de mensen die net begonnen zijn met lfs hier een zeer interessante movie over driften en bochten werk.
ook mensen die wat langer bezig zijn is het in zeer interessante movie
hij duurt 71 min

http://nl.youtube.com/watch?v=OO1uXMPc0yo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien moet je er bijzeggen dat het over driften gaat. Niet iedereen die LFS speelt is daar mee bezig :)

En niet lullig bedoeld, maar ik vraag me af of je veel aan die tips hebt in die voorwielaangedreven auto waarin jij je filmpje gemaakt hebt. Tuurlijk kan je de achterkant laten uitbreken, maar echt driften? Zodra je gas geeft trekt de voorwielaandrijving de auto weer recht.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Ehm, wat kan je met de behaalde credits doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

credits zitten er al sinds versie steentijd niet meer in :?
In oude versies moest je auto's unlocken om ermee te kunnen rijden, daar waren die credits voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas312
Ik dacht dat LFS_S2_ALPHA_Q geen versie uit de steentijd is/was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Geen oertijd nee, maar we zitten nu bij versie Y. Als ik het me goed herrinner zaten er in Q ook geen credits trouwens. Welke credits bedoel je precies?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas312 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:57:
Ik dacht dat LFS_S2_ALPHA_Q geen versie uit de steentijd is/was??
Is ie wel, inmiddels zitten we op S2 Alpha Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

ravw schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:51:
[...]

voor de mensen die net begonnen zijn met lfs hier een zeer interessante movie over driften en bochten werk.
ook mensen die wat langer bezig zijn is het in zeer interessante movie
hij duurt 71 min

http://nl.youtube.com/watch?v=OO1uXMPc0yo
Tnx voor de link man :)
Ik ga nu ook meer oefenen met mn DFP nu :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Het is nu echt een stuk lastiger geworden zeg, nu met die werkende koppeling. En als je eenmaal een overhitte koppeling hebt, kun je net zo goed kappen, want die race lig je er dan meteen uit. Natuurlijk zul je in het echt ook niet na 5 seconden weer een goeie koppeling hebben, maar toch, het spoiled wel je spelplezier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

scorpie schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:35:
Het is nu echt een stuk lastiger geworden zeg, nu met die werkende koppeling. En als je eenmaal een overhitte koppeling hebt, kun je net zo goed kappen, want die race lig je er dan meteen uit. Natuurlijk zul je in het echt ook niet na 5 seconden weer een goeie koppeling hebben, maar toch, het spoiled wel je spelplezier :P
Normaal gesproken heb je nooit een overhitte koppeling. Dat is alleen bij de auto's met zo'n H-schakelbak waarmee je met volgas gaat schakelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Marzman schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:56:
[...]

Normaal gesproken heb je nooit een overhitte koppeling. Dat is alleen bij de auto's met zo'n H-schakelbak waarmee je met volgas gaat schakelen.
ja ik rij met een sequentieel versnelling bak en ik moet zeggen na 20 ronden heb ik misschien een millimeter streepje rood.
Dus het is echt maar hoe je schakelt.
ik zorg ervoor dat ik meestal voor dat hij naar het oranje gaan al over schakel.
Vele lui zijn dan in het begin wel sneller maar uit eindelijk vallen ze uit met een koppeling probleem.

Dus je komt ze later dan met gemak weer voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm als je die RAC een beetje doorkrijgt is het wel een leuk ding om te rijden. Het probleem met de RAC is dat het een straatauto is met 300pk, je moet 'm dus ook rijden als een straatauto. 't is heel verleidelijk om heel hard een bocht in te sturen, maar als je dat weet te bedwingen en ongeveer dezelfde bochtensnelheid als de XRT aanhoud gaat 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Marzman schreef op zondag 30 december 2007 @ 12:56:
[...]

Mjah ik speel het met muis en keyboard, en ik ken niet anders dan volgas, of vol in de ankers. (Spel is nog prima speelbaar trouwens hoor). Het is alleen wat lastiger allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een tweak voor de laatste patch :Y)
http://www.lfsforum.net/showthread.php?t=36164
4wd FBM \o/

lol met de F1 krijg je gewoon schade aan je ophanging op de dragstrip :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Even mee gespeeld, op de oval schraap je met de onderkant van die formule bakken nog over het asfalt op de hoogste stand van de schokbrekers/vering (volle vleugels aangezien je toch voldoende pk hebt voor de rechte stukken) en na twee rondjes heb je geen banden meer.

Van mij hoeft het niet die tweak :)

/▌

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste