Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nestor schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:57:
Even dit topic weer onder de aandacht brengen. Ondertussen heeft Amsterdam de volgende plannen:

[...]
Ik vind het gebaar van een starterslening positief en misgun het mensen ook niet. Maar het enige logische gevolg is dat deze mensen eigenlijk doen alsof ze "extra" kapitaal hebben en dan ineens een huis kunnen kopen. Oftewel, groepen mensen die geen huis konden kopen, kunnen dat nu wel ineens. Dus geen reden om de huizenprijzen lager te maken, want mensen kunnen het toch wel blijven betalen.

Of, zijn er positieve gevolgen - behalve dat mensen toch een huis kunnen kopen?
En de mensen die nu hypotheekrente afrek krijgen doen niet net alsof ze extra kapitaal hebben?

De HRA moet ik eigenlijk exclusief en alleen zijn voor starters op de woningmarkt en dan ook nog voor diegenen die geen huis kunnen kopen, omdat hun salaris niet toereikend is.
Per slot van rekening is de HRA ooit in het leven geroepen voor het boverderen van het eigen woning bezit in Nederland.

Dit is nu precies de reden waarom er startersleningen komen. Dit alles om het ontstane gat, welke het misbruik van de HRA heeft achtergelaten, op te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:14:
[...]

En de mensen die nu hypotheekrente afrek krijgen doen niet net alsof ze extra kapitaal hebben?
Zeker doen ze dat.
De HRA moet ik eigenlijk exclusief en alleen zijn voor starters op de woningmarkt en dan ook nog voor diegenen die geen huis kunnen kopen, omdat hun salaris niet toereikend is.
Dan nog zit je met een aantal problemen:
• Wanneer is je salaris niet toereikend? Er zijn twee huizen, een van 1 ton dat je zonder HRA kunt kopen en een van 2 ton dat je niet zonder HRA kunt kopen. Dus je moet dat huis van 1 ton kopen? Nu zijn er twee gegadigden voor beide huizen, met dezelfde inkomenssituatie. Dan gaat nummer één natuurlijk nooit dat huis van 1 ton kopen want dat van 2 ton is groter, maar nummer twee denkt hetzelfde.
Veel praktische problemen dus.
• Als je HRA alleen voor het eerste huis toestaat (en even vooropgesteld dat je verplicht een nieuwe hypotheek moet afsluiten als je het huis verkoopt en een ander huis koopt) zet je de woningmarkt nog harder op slot.
Weer bovenstaande situatie, ik kan een huis van 2 ton betalen met HRA. Nu wil (of moet) ik verhuizen, maar omdat het mijn tweede huis is mag ik geen HRA toepassen en kan ik dus maar een huis van 1 ton kopen. Dat ga ik dus echt niet doen, als ze al te krijgen zijn. Een huis van 1 ton is kleiner, ik ben aan het grotere huis gewend en misschien heb ik inmiddels een familie gesticht.
Natuurlijk bouw je kapitaal op naarmate je je hypotheek aflost, maar het zal jaren (ik denk aan 10-20) duren voordat je hetzelfde huis kunt financieren zonder HRA.
• Omdat de huizenmarkt op slot zit stijgen de prijzen weer fenomenaal (want geen aanbod). Want elk huis dat aangeboden wordt, daar ontstaat een run op.
Heft het vorige punt deels op, maar gaat volkomen voorbij aan het originele probleem.

Een begin van een oplossing is volgens mij een vrijere markt voor nieuwbouwwoningen, speculatie met grond tegenwerken (een begin is dat een projectontwikkelaar het project mag ontwikkelen maar geen eigendom in het project mag hebben) en de mogelijkheid tot onteigening van speculatiegrondstukken (dus een projectontwikkelaar die een boer opkoopt omdat hij er op speculeert dat er woningen gebouwt mogen worden wordt net zo hard in zijn aars genaaid als hij met zijn toekomstige bewoners wil doen).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
DEN HAAG - Starters op de woningmarkt komen in de problemen omdat de overheid te lang treuzelt bij de aanvraag voor een koopsubsidie.

Waar de wet het rijk twee weken geeft per aanvraag, kost het ambtenaren van uitvoerder SenterNovem minimaal vier weken. SP-Kamerlid Jansen eist uitleg van minister Vogelaar (Wonen). Voor starters die minder dan 37.000 euro verdienen kan de tegemoetkoming in hypotheeklasten onmisbaar zijn voor de aanschaf van de gewenste woning. Maximaal krijgen ze 170 euro per maand. Maar bij te lange procedures loopt de verkoper naar een ander. "Als je die ballast als starter om je nek hebt hangen, val je gewoon af", concludeert Jansen. "Vier weken is al in strijd met de wet. Nog meer vertraging is echt onaanvaardbaar. Vooral in steden met een overspannen woningmarkt, vallen starters zo steeds buiten de boot." Voor Jessica Vermeulen uit Hoogvliet loopt de allerlaatste deadline voor haar begeerde woning in Den Haag morgen af. "Op 23 april ging de verkoper akkoord met ons bod", zegt vader John. "We zijn nu bijna twee maanden verder en nog is er geen duidelijkheid." Alleen dankzij de hypotheekverstrekker en de behulpzame verkopers is de koop nog niet afgezegd.
Bron: Telegraaf.nl

Koopsubsidie ik ben er nog steeds niet wild van.... net zoals de TT zegt, het drijft alleen maar de prijzen op. Ik kan me voorstellen dat het voor een single starter onmisbaar is maar ik weet niet of dit goed is voor de huizenmarkt.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjeerd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 11:57:
Even dit topic weer onder de aandacht brengen. Ondertussen heeft Amsterdam de volgende plannen:

[...]
Ik vind het gebaar van een starterslening positief en misgun het mensen ook niet. Maar het enige logische gevolg is dat deze mensen eigenlijk doen alsof ze "extra" kapitaal hebben en dan ineens een huis kunnen kopen. Oftewel, groepen mensen die geen huis konden kopen, kunnen dat nu wel ineens. Dus geen reden om de huizenprijzen lager te maken, want mensen kunnen het toch wel blijven betalen.

Of, zijn er positieve gevolgen - behalve dat mensen toch een huis kunnen kopen?
Even weer actueel brengen. Het manische op de Amsterdamse markt is precies een jaar verder helemaal voorbij. Prijzen zakken daar, zie www.huizenhype.nl

Verder heb ik het hele topic gelezen. Ik merk idd dat huisjes in overgeprijste yuppenbuurten in Amsterdam het 'ankerpunt' worden van redeneren. Persoonlijk ken ik een paar types die precies een jaar geleden in de manische markt flink moesten overbieden om een klein gebrekig kot te kopen in buurten Oud-west en Oud-zuid.
Ze betaalden maar liefst 250.000 euro voor 50m2. Dan is met kk de lening 275.000 euro!!!
In hun eentje he, allerlei truucs uit de doos om dat te kunnen betalen.

Kijk je nu op funda, dan zou je 200.000 euro kunnen bieden op dergelijke kotten in die buurten. Dat is al een daling van -20% in jaar tijd. Hoezo huizenprijzen kunnen niet zakken? Ik had in een andere topic al gemeld dat ik het over algeheel de markt geen bubble vind, maar die buurten in Amsterdam vertoonden wel bubble-kenmerken. Dan krijg je ook een versnelde daling van -20%.

Starters moeten niet zeiken. Het gemiddelde startersloon is hartstikke hoog. Ik geloof iets van 32k op jaarbasis excl bonus. Werkloosheid is nog hartstikke laag, loopt wel op maar zal niet heel erg pieken.
Met 32k ga je maar het eerste jaar huren, je hoeft toch niet meteen te kopen. Tweede jaar ga je vaak al flink stijgen in salaris, naar iets van 40k. Dat betekent met NHG een huisje met vraagprijs 160k. Als ik kijk op funda kun je daar in alle 4 grote steden wat kopen. En nee dan zit je niet in de grachtengordel of vondelpark buurt. Gek he? Zou toch ook van de zotte zijn, dat je zomaar in de sjiekste buurten wat kan kopen, dat is weggelegd voor grootverdieners en miljonairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:58:
[...]
Starters moeten niet zeiken. Het gemiddelde startersloon is hartstikke hoog. Ik geloof iets van 32k op jaarbasis excl bonus. Werkloosheid is nog hartstikke laag, loopt wel op maar zal niet heel erg pieken.
Met 32k ga je maar het eerste jaar huren, je hoeft toch niet meteen te kopen. Tweede jaar ga je vaak al flink stijgen in salaris, naar iets van 40k. Dat betekent met NHG een huisje met vraagprijs 160k. Als ik kijk op funda kun je daar in alle 4 grote steden wat kopen. En nee dan zit je niet in de grachtengordel of vondelpark buurt. Gek he? Zou toch ook van de zotte zijn, dat je zomaar in de sjiekste buurten wat kan kopen, dat is weggelegd voor grootverdieners en miljonairs.
En welke branche heb je het over? Ik ben niet gestart niet met 32K. En mijn 2e jaar door naar 40K, leef ik in Utopia? Niet iedere starter is hoger opgeleid, sta je daar ook even bij stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nee, ik pleit ook niet je dat maar wat moet kopen in ghetto buurten in Rotterdam, dat is ook weer wat te extreem. Dat hoeft ook niet want die huizen doen maar 100k. Met een budget voor 160k kun je in bijvoorbeeld Den Haag leuke 3-kamer appartementen kopen en niet belanden in de schilderswijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

HBO ICT'ers kunnen met een dergelijk salaris komen na 2 jaar.

M'n vriendin werkt in de thuiszorg tegen zowat minimumloon. Beetje toeslagen er bij, maar 1500,- bruto in de maand is het het wel. Daar kan je niet van kopen, maar huren is ook duur + wachtlijst. Als je niet op je 18e hebt ingeschreven, dan kan je mooi een paar jaar wachten.

Overigens was/is Amsterdam een rare situatie. Mensen boden tegen elkaar op en de prijzen waren hoger dan de rest in Nederland. Nu zie je dat het terugkeert naar een meer gezondere situatie.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:01:
[...]

En welke branche heb je het over? Ik ben niet gestart niet met 32K. En mijn 2e jaar door naar 40K, leef ik in Utopia? Niet iedere starter is hoger opgeleid, sta je daar ook even bij stil?
Veel sectoren hoor, blijkt uit jaarlijks onderzoek van Elsevier. Geldt in principe voor hoger opgeleiden, maar ik ken zelfs een detacheringsbureau die mensen aannemen ZONDER opleiding of een MBO opleiding en die wel met 32k beginnen, heb zelf de contracten gezien. En die stegen na 1 jaar (wel goed presteren uiteraard) door naar 40k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:03:

Overigens was/is Amsterdam een rare situatie. Mensen boden tegen elkaar op en de prijzen waren hoger dan de rest in Nederland. Nu zie je dat het terugkeert naar een meer gezondere situatie.
Er zijn makelaars werkelijk schatrijk geworden in Amsterdam de laatste 10 jaar. Verdienden letterlijk 1000'en euro's per deal voor hooguit een paar formulieren invullen en een bezichtiging plannen. Zelfs het laatste hoefde zelfs niet altijd, er boden soms mensen gewoon lukraak boven de vraagprijs op basis van een omschrijvinkje op internet.

Vergeet niet dat in sommige kringen zoals de yuppenwereld, 'imago' en 'status' zeer belangrijk zijn. Als je in die kringen verteld dat je bijvoorbeeld in A'dam Zuid-oost woont of Noord ben je een lachtertje. Je moet helemaal niet aankomen met Rotterdam. Iedereen wil KUNNEN vertellen dat ze in de Pijp wonen ofzo. Ook al staat daar een torenhoge hypotheekschuld tegenover. Dat veroorzaakte ook het manische in die buurten. Andere buurten in Amsterdam hadden daar helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:49

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:05:
[...]

Veel sectoren hoor, blijkt uit jaarlijks onderzoek van Elsevier. Geldt in principe voor hoger opgeleiden, maar ik ken zelfs een detacheringsbureau die mensen aannemen ZONDER opleiding of een MBO opleiding en die wel met 32k beginnen, heb zelf de contracten gezien. En die stegen na 1 jaar (wel goed presteren uiteraard) door naar 40k.
Jij leeft in Utopia vrees ik... Geef mij een het adres van dat detacheringsbureau. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:05:
[...]

Ik heb een aantal jaar werkervaring, HBO geschoold, heb gedetacheerd gewerkt en ieder jaar zeer positief beoordeeld en omhoog gegaan in salaris en zit nog steeds niet aan die 40k van je die een HBO starter na 2 jaar al zou moeten hebben volgens jou. Geen idee waar je dit idee vandaan haalt, maar het presenteren als standaard lijkt me geen goed plan. Onderbouw dan eens fatsoenlijk hoe je aan zulke bedragen komt en leg dan gelijk even uit hoe het kan dat starters toch niet zo makkelijk een appartementje van zeg 150k kunnen kopen ;)

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:58:
[...]

(...)

Ik geloof hier, met alle respect, helemaal geen snars van. Jij als jurist moet ook weten dat startsalarissen van 32K per jaar en doorgroeien naar 40K in je tweede jaar iets isvoor de grote advocaten- en accountantskantoren. Ik geloof er niets van dat je dat met een MBO-diploma zomaar eventjes kunt halen. Zojawel, doe mij dan even het adres van die toko, dan zeg ik m'n baan als advocaat op en ga ik zakjes plakken ad 40K per jaar. Wel zo relaxed.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

nare man schreef op donderdag 11 december 2008 @ 00:58:
Ik geloof hier, met alle respect, helemaal geen snars van. Jij als jurist moet ook weten dat startsalarissen van 32K per jaar en doorgroeien naar 40K in je tweede jaar iets isvoor de grote advocaten- en accountantskantoren.
-Sovereign- is niet Sovereign he ;)
Ik geloof er niets van dat je dat met een MBO-diploma zomaar eventjes kunt halen.
Ach, natuurlijk zijn er wel gevallen waar dat voor geldt. Maar zo'n voorbeeld toont natuurlijk niet aan dat het gebruikelijk is; dat is het inderdaad niet.
Zojawel, doe mij dan even het adres van die toko, dan zeg ik m'n baan als advocaat op en ga ik zakjes plakken ad 40K per jaar. Wel zo relaxed.
Pfff, werken doe je toch voor intellectuele ontplooing en niet voor die paar centen? :P

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:15:
Je land volbouwen met een dalend inwonertal op langere termijn is nooit grappig. Ik kan me wel voorstellen dat dat ook meespeelt bij de onwil veel bij te bouwen.
hneel schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:34:
[...]
Tja, alleen een beetje lullig voor de huidige generatie jong-volwassenen. Zij zijn hier dus in feite de dupe van. En de overheid geeft aan hen de boodschap af "stik maar".
Jup er is altijd 1 groep die profijt heeft terwijl een andere groep daardoor benadeeld wordt.

Ben toch wel erg benieuwd hoe de woningmarkt de aanstaande vergrijzing op gaat vangen. Want ook mijn oma wil van haar vrijstaande, luxe huis af omdat het nu te groot is. Dus wat wil zij? Idd een gelijksvloerse woning met ruimte voor logies. Het huis heeft nu een waarde van 450k, maar dat hebben andere woningen in die buurt ook. Als die allemaal tegelijkertijd aangeboden worden en ze tegelijkertijd allemaal gelijksvloerse woningen in de buurt van de voorzieningen gaan opeisen, al die opa en oma's dus, dan wil ik nog weleens zien hoe de markt hier op gaat reageren. Want al die gelijksvloerse woningen zijn er niet. En komen gaan ze ook niet, want zoals Floppus al zei: je gaat niet nieuwe woningen neerzetten terwijl je weet dat die na 10/20 jaar leegstaan.

Ik ben nog starter in wording om het maar zo samen te vatten, starter in spé. Maar ik denk dat ik de komende tijd gewoon die hoge huurbedragen maar voor lief ga nemen. Simpelweg om de gevolgen van de grote groep babyboomers af te wachten. Want die gaan voor het nodige leven in de brouwerij genaamd de NLse huizenmarkt zorgen. Immers een grote club van de NLse demografie gaat straks en masse (nu ja, niet en masse maar toch in grote getalen) een beweging maken. Kan niet voorzien welke gevolgen dat met zich meebrengt, maar ik denk dat er ook daar voordelen bij zijn te vinden voor mijn generatie. (20+)

Dus wie weet wat de babyboomers voor ons in petto hebben. Zij zijn straks namelijk aan zet en zij zullen lijkt me toch zeker wel invloed uitoefenen op hoe de huizenmarkt na hun beslissing/verschuiving eruit zal gaan zien. Meest simpele redenering: de grote vrijstaande huizen (3 ton en meer) komen te koop omdat de babyboomers willen naar een gelijksvloerse woning op de begane grond. (types zoals mijn eigen oma) Veel aanbod >> drukt de prijs, dus die huizen dalen in waarde. Maar dat boeit niet zoveel voor de babyboomers, want die hebben de afgelopen 30 jaar geprofiteerd. (mijn oma/opa kochten een rijtjeshuis voor 10.000 gulden en konden dat nadat er kinderen in 't spel kwamen en ze moesten verhuizen ruilen tegen het vrijstaande huis van vrienden. Dat vrijstaande huis kostte toen nagenoeg hetzelfde, maar was ook in slechte staat. Dus ze hebben er veel aan verbouwd en ze hebben mazzel gehad dat dergelijke grote, vrijstaande, opgeknapte huizen nu veel waard zijn) De hypotheek is immers allang afgelosd, kids zijn allang het huis uit, pensioen is binnen.

Mensen die op dat moment aan gezinsvorming/uitbreiding denken kunnen dan doorstromen naar dergelijke huizen. Maar dat hangt natuurlijk af in hoeverre die huizen daadwerkelijk gaan dalen. En zodra die doorstroming gerealiseerd is, kunnen starters uit hun starterswoningen door naar de voor gezinnen te krappe woningen. En de starterswoningen komen dan vrij voor nieuwe starters. Maar ik denk dat dat een te simpel theoretisch beredeneerd scenario is. Er komen in de praktijk veel meer dingen om de hoek kijken en er zijn tig dingen van invloed op 't beloop. Toch zou zo'n scenario denk ik wel handig zijn, want mensen kunnen dan tenminste doorstromen. Waarom? Omdat 1 groep gedag zegt aan hun huidige woning en dus plaats vrijmaakt. Natuurlijk zal niet elke babyboomer dit doen, maar types als mijn oma zijn er genoeg.

Voorlopig is het dus nog koffiedik kijken en afwachten wat de tijd ons brengt. Ik denk echter dat iedereen wel baat heeft bij een integrale doorstroming. Op zo'n moment, nadat die doorstroming plaats vind, kan de overheid meteen erop inhaken en wijzingen doorvoeren. Lijkt mij het beste. Want zodoende jaag je mensen niet in moeilijke situaties (door bijv. voor die doorstroming de HRA af te schaffen >> wat nooit gaat gebeuren in 1x maar alleen voor nieuwe gevallen zoals alle reeds afgeschafte regelingen door de overheid al hebben aangetoond) en kun je meteen de bezem er door heen halen zonder dat je mensen schade berokkent.

Verwijderd

[...]

Ik geloof hier, met alle respect, helemaal geen snars van. Jij als jurist moet ook weten dat startsalarissen van 32K per jaar en doorgroeien naar 40K in je tweede jaar iets isvoor de grote advocaten- en accountantskantoren. Ik geloof er niets van dat je dat met een MBO-diploma zomaar eventjes kunt halen. Zojawel, doe mij dan even het adres van die toko, dan zeg ik m'n baan als advocaat op en ga ik zakjes plakken ad 40K per jaar. Wel zo relaxed.
Ben geen advocaat, ik denk dat je me verwart met iemand anders.
Wat ik zeg is geen onzin, de naam van die toko is TTP. Je hebt wel meer van dat soort detacheringstoko's.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Ik denk dat hij qua startsalarissen van WO'ers wel gelijk heeft. Een jaarsalaris van 40k in je tweede jaar betekent €2800 per maand bruto, daarvoor hoe je echt niet bij een groot advocaten- of accountantskantoor te gaan werken. Een starter is alleen niet per definitie een WO'er. Genoemde bedragen zijn dus niet voor iedere starter weggelegd.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:47:
[...]

Wat ik zeg is geen onzin, de naam van die toko is TTP. Je hebt wel meer van dat soort detacheringstoko's.
Verdraaid, je hebt gelijk. Ik verwar je inderdaad met iemand anders. Het was dan ook 0.58 uur 's nachts, ik was beneveld, en je naam is behoudens die twee gedachtenstreepjes volledig gelijk aan de naam van de persoon die ik in gedachten had. Am I excused? :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ehm, € 40.000 / 1.08 / 12 =/ € 2800. Dat is toch wel bijna € 3100 bruto. Toch 'n redelijk verschil.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Ardana schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:36:
Ehm, € 40.000 / 1.08 / 12 =/ € 2800. Dat is toch wel bijna € 3100 bruto. Toch 'n redelijk verschil.
Meestal moet je door 13 (vakantiegeld) of 14 (13e maand) delen voor dit doeleinde.

Op WO niveau is met een beetje mazzel een startsalaris van 2500 te halen. Een stijging tot 2800 in een jaar is voorbehouden aan een selecte groep. Kijk je iets ruimer dan zie je bij WO opgeleiden met 3 tot 6 jaar werkervaring veelal salarissen tussen de 3k en 4k per maand. Op zich zijn dat salarissen waar best aardig een woning mee te financieren valt.

WO-ers lopen daarmee (gemiddeld) ruim voor op de gemiddelde HBO (bepaalde richtingen uitgezonderd) of MBO opgeleide werknemer.

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43
Rukapul schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:51:
[...]

Meestal moet je door 13 (vakantiegeld) of 14 (13e maand) delen voor dit doeleinde.
Hij deelt het al door 13 (vakantiegeld) (1,08).

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Meestal is vakantie geld 8% van het basissalaris idd. Ik ben ook een starter. 20 jaar me vwo niet afgemaakt. En zit op de 34k zonder bonussen. Ik heb via de gemeente haarlem een lening gekregen van 39k echter mocht mijn huis niet meer dan 170k kk zijn. Ik denk dat het niet makkelijk is om zonder diploma binnen te komen bij een bedrijf en als starter is het dus ook moeilijk om je dan te kunnen bewijzen dmv een portfolio oid. Maar als je eenmaal binnen een bedrijf werzaam bent is dat zeer zeker wel mogelijk. Ik werk hier nu een jaar en ben van 2250,- naar ruim 2600 gegaan. Das toch wel aardig :P

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ben uitgegaan van 14 maanden (12+vakantiegeld+13de maand). €2800*14=€39.200. Net geen 40k euro's, dat geeft ik toe, maar het scheelt niet veel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:47:
[...]

Yeah right... Ik beb zelf voor die toko gewerkt (TTP = To The Point), en ik geloof hier werkelijk helemaal nix van.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patten schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:36:
[...]

Yeah right... Ik beb zelf voor die toko gewerkt (TTP = To The Point), en ik geloof hier werkelijk helemaal nix van.
Dan ben je door hun onderbetaald :P
Waar ik zit zitten 4 mensen van TTP waarvan 3 mensen geen opleiding hebben afgemaakt.
Ze verdienen 40k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:35:
[...]

Dan ben je door hun onderbetaald :P
Waar ik zit zitten 4 mensen van TTP waarvan 3 mensen geen opleiding hebben afgemaakt.
Ze verdienen 40k per jaar.
Ik moet eerlijkshalve nog wel even vermelden dat ik er al bijna 9 jaar weg ben....
Toen was het absoluut niet zo.
Wel meegemaakt dat mensen als vrachtwagenchauffeurs werden aangenomen en direct op een klus geplaatst.... Alles moest millenniumproof worden gemaakt, en iedereen die een pc kon aanslingeren kon beginnen. Na 2000 zijn er ook heel veel uitgekieperd, mij inclusief. Ben er echter niet slechter op geworden.
Als ik mensen aanneem, dan kijk ik ook naar kwaliteiten en minder naar certificaten. Misschien is daar wel iets gewijzigd.... En voor die 40K kom ik mijn nest ook niet meer uit ;) Ik verdiende in '99 trouwens 4250 bruto. En dat was toen voor een beginnend IT'er best redelijk.
Even mijn dank naar TTP: voor mijn MSCE NT4 :) (Was erg makkelijk bij het vinden van de volgende baan).

/EDIT: Ik vond de mentaliteit van TTP helemaal fout. Het was (toen) een toko die helemaal papiertjesgeil was, en daar werd je dan ook letterlijk naar betaald....

[ Voor 37% gewijzigd door Patten op 16-12-2008 00:01 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf niet via TTP in de IT sector maar in de finance sector.
Ik heb wel zelf een WO opleiding gedaan, maar het verbaasde me dat ze zomaar mensen aannamen zonder enige vorm van opleiding. Ze namen zelfs een 22-jarige jonkie aan, die niet eens een propedeuse had gehaald en alleen maar in de kroeg had gewerkt!
Ze plukten eigenlijk gewoon mensen van de straat zonder een degelijke selectieprocedure.
Eigenlijk ook een grote reden waarom ik gelukkig werd overgenomen door het bedrijf waar ik gestationeerd was, had geen zin om deel uit te maken van een club mensen waarvan het iq-gehalte echt te laag was, daarvoor voelde ik mij echt te goed, misschien arrogant maar toch. Bij mijn eindgesprek ook aangegeven dat de selectieprocedure toch echt moesten aanscherpen. Waren ze ook wel mee eens want ze hadden toch te maken gehad met veel uitvallers. Vooral net aangenomen mensen die of te dom waren of te gedemotiveerd waren. Die haakten heel snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:28
Het lijkt me weinig zinvol om hier ervaringen met TTP te gaan bespreken en voor een eigen topic lijken de ervaringen me wat oud.

Ontopic: starterslening :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste