Klopt.Jaspertje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 09:37:
[...]
Is dat niet afgeschaft (wet Hillen) Als je HRA minder is dan je eigenwoningforfairt (of als je geen hypotheek meer hebt) dan krijg je dat verschil terug waardoor je saldo 0 is
Ja, huurwaardeforfait is er niet meer, dat is eigenwoningforfait geworden.(Of is er een verschil tussen huurwaardersforfait & eigenwoningforfairt ?)
Hoe dat een argument is mis ik totaal. Ik hoorde laatst dat je voor 30.000 dollar(!) in Zuid-Amerika een lap grond koopt met een villa inclusief bijgebouwen voor personeel. En dus is onze woningmarkt ziek?Database freak schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:33:
In Duitsland zijn er vrijstaande villas voor 225.000 euro te koop: iets dat je hier soms voor een flat betaald. Dan is er toch iets mis met de woningen markt hier?
Als de prijzen in Duitsland (op sommige plekken) zo fantastisch zijn, waarom zitten al die klagende Nederlanders daar dan niet? Omdat die Nederlanderss helemaal geen huis in Duitsland willen.
Als de Nederlandse staat nou eens 500.000 betaalbare woningen neerzet in noord-oost Groningen, dan lossen ze daar toch ook niets mee op? Uit dit topic blijkt wel dat "we" dat niet willen: wat we willen is een goedkope woning, precies op de plek die wij voor ogen hebben.
Trouwens een leuk idee voor degenen die daar al zitten. Ik vraag me af hoe blij mijn ouders zouden zijn als ik in het dorp waar ze wonen een woning als die van hun voor onder de twee ton zou kopen.
[ Voor 55% gewijzigd door Dido op 13-04-2007 09:53 ]