Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:30:
Nog een kleine toevoeging op mijn laatste post;
Er zijn ook zoveel talents die gewoon crap zijn bij classes. Ik weet als hunter dat je gewoon gek moet zijn om op dit moment veel in survival te stoppen, want het doet gewoon zeer weinig. Dat is al tijden bekend en toch wordt er niks aan gedaan. Dit is vast ook het geval bij andere classes en zet je toch tot denken. 1 persoon extra bij Blizzard die fulltime talents en forums bekijkt kan dit makkelijk verhelpen denk ik, een paar rekensommetjes, een paar enquetes of focusgroups met customers...
Naiviteit
Ik denk dat je een groot project als WoW een klein beetje onderschat.
Voorbeeldje:
Tseric: Hey mr Developper. All the mages complain that blink is bugged. That needs to be fixed.
Vervolgens krijgt Tseric een enorm verhaal van de developper wat er allemaal moet veranderen om blink te fixen, omdat die bug inherent is aan de core engine achter WoW en dat dat een project van maanden zou zijn, zo niet een halve rewrite van de engine.
Geen blink-fix dus.
- De hunter-community vraagt om een betere survival-tree bij de hunters.
- Survival tree krijgt een revamp
- De mages, locks, warriors en druids klagen dat hunters overpowered zijn
- Hunter MM tree wordt generfed
- Hunters klagen dat MM tree te zwak en useless is
- etc etc
See the point? Bij ELKE buff heb je 1 class die juigt en de rest die klaagt. Bij elke nerf heb je een class die huilt en de rest die juicht. En zo gaat het altijd.
De balance in WoW is zo complex dat je maar hoogst zelden 1 ding tegelijk kunt aanpassen. Als je in class X iets wijzigt, zijn de volgende patch vaak Y en Z aan de beurt om de wijziging van X te compenseren, balance-wise. Het is niet zo makkelijk als even 1 mannetje er op zetten die wel even alles bestudeert en oplossingen aandraagt.
Er zijn zowel op de EU als de US forums hele topics VOL met berekeningen over hoe het beter zou kunnen, en wat er allemaal fout zou zijn. De devs zijn niet achterlijk, ook al roepen wij dat allemaal graag, die weten dat er een boel dingen anders zouden kunnen, maar zij hebben beter zicht op de effecten op de totale game van die veranderingen.
Kevinp schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:37:
ik weet niet waar jij hebt gezeten, maar na BWL gaan alle fire specc, en nu met TBC al helemaal, zeker mages die goede gear hebben, anders ga je wel erg snel dood. Mage firespecc owned gewoon als je gewoon 1 vs 1 mobs kilt.
Precies. En waar had ik het over? High end-game. En hoeveel procent daarvan bestaat nog uit 1-on-1 mobs killen? Bijna niets. Het is allemaal raiden en PVP. Met af en toe wat farmen er tussendoor.
En voor raiden vraagt het guild meestal om frost (en voor zover ik kan zien is daar nog niets aan veranderd, als ik de forums zo lees), en voor PVP wil je zélf frost, ivm survivability.
[
Voor 13% gewijzigd door
Whuzz op 22-01-2007 15:45
]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!