[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 23

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 13.736 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218449

Bedoelde wel de 19"" HP.

Volgens PC world Is NEC en Viewsonic te verkiezen

http://www.pcworld.com/article/id,123858-page,1/article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218449

bedoelde wel een 19"

volgens PC world is ook Viewsonic en Nec de moeite

http://www.pcworld.com/article/id,123858-page,1/article.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 17:22
Ik ben al een poosje aan het kijken naar een nieuw scherm en ik heb er twee gevonden die me wel aanspreken.

De LG L194WT 19"wide

of

De Acer AL2016Ws 20"wide

Het verschil is, dat de lg beter is dan de acer, maar de acer is weer groter.
Verder hoor ik ook nogal vaak over dode pixels bij de acer.

Welke zouden jullie kiezen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb vorige weer een nieuwe MIRAI 19" DML-519N100 TFT gekocht.
Was in de aanbieding bij de Mycom. Inc verzendkosten 160 euro.
Heb hem gelijk aangesloten met een DVI kabel. Beeld is lekker groot en geen last van dode pixels o.i.d.

Scherm grootte 19 inch
Beeldformaat 5:4
Response tijd 8 ms
Resolutie 1280 x 1024
Inkijkhoek h 150 - v 130
Helderheid 280 cd/m2

Heb een potje FEAR gespeeld en dat liep gewoon perfect. Geen last van ghosting.
De inkijkhoek is niet geweldig. Vooral als je van bovenaf kijkt, maar heb er zelf geen last van aangezien ik er recht voor zit. Wil hem nog wel aan de muur hangen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207027

Florian schreef op zondag 13 mei 2007 @ 12:40:
Ik ben al een poosje aan het kijken naar een nieuw scherm en ik heb er twee gevonden die me wel aanspreken.

De LG L194WT 19"wide

of

De Acer AL2016Ws 20"wide

Het verschil is, dat de lg beter is dan de acer, maar de acer is weer groter.
Verder hoor ik ook nogal vaak over dode pixels bij de acer.

Welke zouden jullie kiezen ??
Ik denk dat je de verkeerde schermen vergelijkt... Ik zou eerst bepalen of je een 19" of 20" (breedbeeld) scherm wilt (waar wil je het scherm voor gebruiken?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Semi-ontopic:

Samsung en LG/Philips gaan nauw samenwerken. Twee grote bazen in panelen-land.
"De bedrijven beloven onderling licenties en patenten uit te wisselen, elkaars producten in te kopen en gezamenlijk te investeren in onderzoek en ontwikkeling."

nieuws: Zuid-Koreaanse lcd-fabrikanten sluiten pact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Zijn er gebruikerservaringen met betrekking tot de Acer AL1917Fsd. De specs op Azerty en andere shops zijn o.a. 2 ms, dvi, en 16.7M kleuren. Ik dacht dat je met zulke specs toch wel meer dan een schamele 185 euro zou moeten betalen. Volgens mij moet het welhaast een tn scherm zijn voor die prijs, maar als de specs juist zijn is het toch een mva overdrive? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219653

Fiddle schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:33:
[...]

Ik heb hem al 3 weken en ik heb hem gister pas echt goed gekregen nadat ik dus digital vibrance heb klein beetje van niets naar iets omhoog had geschroeft. Zonder dit waren mijn kleuren OF alles te licht; zwart is niet echt zwart genoeg en kleuren weinig contrasterend tegenover elkaar, OF te donker; kleuren steken wel goed van elkaar af maar in donkere stukjes van games zag je bijna echt niets meer.

Door de iets lichtere setting te pakken en digital vibrance ietsje aan te zetten heb ik nu de perfecte tussenweg.

De kleuren zien er nu zo levendig en mooi contrasterend uit als dat ik wilde (zonder dat ik mijn zonnebril hoef op te zetten vanwege standaard felheid van het scherm). Het duurde zeker even voordat ik het goed had. Ik zit nu op me werk, dus je moet me maar even pm'en ofzo (als dat kan) als je wilt weten hoe ik alles heb staan.
Kan je het me aangeven of mailen naar drbramster@gmail.com?
want kan je niet pmen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

ik heb een vraag: ik zag laatst een 19 inch tft (samsung 920BN geloof ik) op 1600 X 1200 draaien.
De letters op het scherm waren wat vaag maar dat zou mij niet uitmaken.

Mijn vraag is: is het slecht voor je tft? ( want officieel kan ie maar 1280 X 1024 draaien)

en kan het met elke 19 inch tft? welke raden jullie dan aan?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2024
Sletje schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:43:
Even nog een addendum op mijn vorige post. Ik had nog een tweetal punten waar ik nog niet tevreden over was bij de Samsung SyncMaster 931c.

Punt een is toch de weergave van de kleuren, aangezien er altijd handige tooltjes en kleur profielen bij schermen zitten vond ik toch maar dat ik die moest gebruiken. Dit heb ik destijds ook gedaan met mijn LG 1710s.

Met het bijgeleverde Natural Color Pro heb ik voor beide monitoren aangepaste kleuren profielen gemaakt. De kleuren zijn nu een stuk beter. Overigens zet dit programma zichzelf in het automatisch opstarten en nestelt zich in de taakbalk. Maar na het aanmaken van goede profielen heb ik het programma gedeïnstalleerd en gebruik ik standaard de aangepaste profielen. Geen achtergrond rotzooi voor mij :P ...Knip...
Sorry voor mijn late quote..
Ik heb problemen met Natural Color Pro: op mijn computer heb ik een oude Windows 2000-installatie en parallel een Windows XP-installatie lopen. Onder Windows 2000 loopt NCP zonder problemen en kan ik profielen aanmaken én het effect op het beeldscherm waarderen. Onder Windows XP kan ik weliswaar de profielen veranderen, maar blijft zichtbaar effect op het beeldscherm uit.. |:(
Tijdens de installatie heb ik aanvankelijk problemen gehad met flash.ocx dat dit programma kennelijk moest registreren. Maar nadat ik naar een oudere versie van flash (die onder Windows 2000 nog haar goede diensten verrichtte) ben overgestapt lukte de installatie alsnog maar alweer zonder zichtbaar effect op de kleuren van het beeldscherm. Wie oh wie helpt me verder.. :?
Verder schijn je de aangemaakte profielen te kunnen gebruiken zonder verder gebruik van NCP, hoe gaat dit in zijn werking, is mij dus niet gelukt..

[ Voor 4% gewijzigd door Isaak Asimov op 20-05-2007 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 95020 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 12:48:
ik heb een vraag: ik zag laatst een 19 inch tft (samsung 920BN geloof ik) op 1600 X 1200 draaien.
De letters op het scherm waren wat vaag maar dat zou mij niet uitmaken.

Mijn vraag is: is het slecht voor je tft? ( want officieel kan ie maar 1280 X 1024 draaien)

en kan het met elke 19 inch tft? welke raden jullie dan aan?

thx
Een TFT kan nooit hoger draaien dan zijn max. resolutie, want zoveel pixels heeft 'ie gewoon niet ;) Dus als dat ding 1600x1200 draaide, was dat òf zijn native (max) resolutie, òf er worden op een of andere manier gewoon pixels weggelaten (zou niet weten hoe dat zou kunnen en waarom iemand het zou willen though).

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
Mezelf al redelijk geholpen, ik heb een Radeon 7000-serie grafische kaart in mijn computer hangen. Onder Windows XP was een verouderde driver geïnstalleerd, na vernieuwing hiervan werkt het nu ook onder XP.. :)
Heb echter de implantatie van de gecreëerde profielen nog niet kunnen verrichten..

[ Voor 17% gewijzigd door Isaak Asimov op 22-05-2007 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:05

SD5k

>4&X

Neko Koneko schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:11:
[...]

Een TFT kan nooit hoger draaien dan zijn max. resolutie, want zoveel pixels heeft 'ie gewoon niet ;) Dus als dat ding 1600x1200 draaide, was dat òf zijn native (max) resolutie, òf er worden op een of andere manier gewoon pixels weggelaten (zou niet weten hoe dat zou kunnen en waarom iemand het zou willen though).
Pixels weglaten wanneer hij op een hogere resolutie draait; dat zou ik ook niet vertrouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Onder welke steen heb ik gelegen, kom er pas net achter dat de 971P uit is, en dat is ie blijkbaar al sinds eind augustus vorig jaar :') Zonde alleen dat de specs nog hetzelfde zijn, en aan de userreviews te lezen is er ook nog wel wat ghosting. Weet ook nog niet helemaal of ik nou moet kiezen voor een 17"/19" met betere kleuren en kijkhoeken, maar blijkbaar ook nog wel merkbare ghosting, of een 20"/22" wide met grotere resolutie en dan de slechte kijkhoek en kleuren maar voor lief nemen. En dan praat ik over betaalbare schermen, zo rond de € 300-350. Lastig lastig, binnenkort eerst maar eens naar een heleboel schermen in de winkel gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
-Sander schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:05:
[...]

Pixels weglaten wanneer hij op een hogere resolutie draait; dat zou ik ook niet vertrouwen. ;)
Dat bedoel ik dus ;) ik zou 1600x1200 gewoon heel knap vinden op een scherm dat slechts 1280x1024 fysieke pixels heeft :P

Dat is zoiets als 2 GB op een 1 GB flash schijf parkeren zonder compressie :P

[ Voor 10% gewijzigd door Neko Koneko op 23-05-2007 07:57 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaak Asimov
@ Sletje
Met het bijgeleverde Natural Color Pro heb ik voor beide monitoren aangepaste kleuren profielen gemaakt. De kleuren zijn nu een stuk beter. Overigens zet dit programma zichzelf in het automatisch opstarten en nestelt zich in de taakbalk. Maar na het aanmaken van goede profielen heb ik het programma gedeïnstalleerd en gebruik ik standaard de aangepaste profielen. Geen achtergrond rotzooi voor mij ...Knip...
Zelf heb ik een Samsung SyncMaster 940BW gekocht en ben ik aan het stoeien met NCP. De mogelijkheid om zonder verdere gebruikmaking van NCP de aangemaakte profielen te gebruiken spreekt me zeer aan, maar ik weet het (nog) niet te realiseren. Als ik in kleurbeheer het aangemaakte profiel kies, lijkt het systeem mijn keuze te negeren. Wat doe ik fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb eindelijk mijn Dell 1908 Ultrasharp binnen van Supradictus. Ik gebruik mijn monitor vooral om te emailen en surfen. Het beeld ziet erg echt perfect uit. Super duidelijke rustige letters. Prachtige afwerking ook met een zware voet, kantelbaar en in hoge verstelbaar. Sta er echt van te kijken dat dit voor 225 mogelijk is.

Wat ben ik blij dat ik mijn samsung 206BW heb terug gestuurd zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2021
Ik heb de BenQ FP93G S op het oog.

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/LCD/FP93GS/FP93GS_frontimage.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.benq.nl/images/product/LCD/FP93GS/FP93GS_linksimage.jpg

Hij is voor mijn broer en gaat hem alleen gebruiken voor office en in de toekomst photoshop en/of videobewerking.

LCD Grootte 19"
Resolutie (max.) 1280x1024 (SXGA)
Pixel pitch 0,294 mm
Kleuren 16.7 miljoen
Horizontale frequentie (Max) KHz 30 - 81 kHz
Verticale frequentie (Max)Hz 50 - 76 Hz
Video bandbreedte (MHz) 25 - 135 Hz
Kijkhoek (links/rechts, omhoog/omlaag) (CR>=10) 160° / 160°
Beeldschermgebied 376.3x301.1 mm
Contrast 800:1
Helderheid 300 cd/m2
300cd/m2 max.

Reactietijd (tr/tf) 5 ms
Kleurentemperatuur Roodachtig / normaal / blauwachtig + Gebruikersmodus
MTBF (uur, excl. lamp) 60,000 uur
Levensduur lamp 50 000 uur
Input connector D-Sub/DVI-D
Stroomverbruik 40W
Stroomvoorziening Ingebouwd
Stroombesparing 1W/120V
2W/240V
Nettogewicht 5 kg
Bruto Gewicht 6.5 kg
Afmetingen (HxBxD) 496x495x146mm
Luidspreker Nee
USB Nee
VESA-wandmontage Ja optioneel (100x100mm)
Kantelbaar Nee
Draaibaar - landscape/A4 Nee
Veiligheid TCO'03
Kensington Slot Ja
Product kleur Zilver-Zwart
Accessoires (meegeleverd) Gebruikershandleiding CD-ROM
SnelStart Gids
Power kabel
D-Sub kabel
Garantie 3 jaar (omruil terplaatse)

Is dit wat of zijn er goedkopere schermen die ook volstaan voor wat hij er mee gaat doen?

[ Voor 3% gewijzigd door The farmer op 26-05-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

The farmer schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:12:
Is dit wat of zijn er goedkopere schermen die ook volstaan voor wat hij er mee gaat doen?
Lijkt me een mooie deal. erg scherp geprijsd en een goede review hier.
BenQ FP93GS
Note:
2,11; Preis/Leistung: "sehr gut" ; "Spartipp"
http://www.testberichte.d...games_hardware_70046.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:18:
Ik heb eindelijk mijn Dell 1908 Ultrasharp binnen van Supradictus. Ik gebruik mijn monitor vooral om te emailen en surfen. Het beeld ziet erg echt perfect uit. Super duidelijke rustige letters. Prachtige afwerking ook met een zware voet, kantelbaar en in hoge verstelbaar. Sta er echt van te kijken dat dit voor 225 mogelijk is.
Volledigheidshalve: mijn 1908 heeft ook wat mindere kanten:
(ik heb alleen nog via VGA aangesloten)

Minpunten:
-de lichtverdeling is niet 100% gelijk. Niet storend voor mij, maar kan me voorstellen als je veel photoshop werk doet dat het wel een probleem zou kunnen zijn.
-de horizontale kijkhoek is niet groot. recht er voor zitten is geen probleem. Beeld verandert snel als je van de zijkant gaat kijken. Verticaal is beter.

De pluspunten zijn:
+ zeer hoog contrast
+ grote scherpte. De monitor is zo scherp dat je het verschil tussen cleartype aan of uit niet ziet.
+ erg mooie afwerking. Zware degelijke voet (enorm verschil met de Samsungs)

Als je vragen hebt laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The farmer
  • Laatst online: 11-01-2021
Philflow schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 23:30:
[...]

Lijkt me een mooie deal. erg scherp geprijsd en een goede review hier.
BenQ FP93GS
Note:
2,11; Preis/Leistung: "sehr gut" ; "Spartipp"
http://www.testberichte.d...games_hardware_70046.html
Echt veel weet ik niet van monitoren, alleen dat je niet echt van de specificaties uit kan gaan i.t.t. andere hardware daarom wil ik hem liever wel in het echt zien voordat ik hem koop. Ik vond de prijs ook wel lekker 8) . Als iemand hem ergens gezien heeft hoor ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door The farmer op 27-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Mensen. Ik heb een vraagje, en denk dat deze in dit topic past. Ik ben van plan bij een compleet nieuw systeem (E6600, 8800GTS ed.) ook een nieuwe monitor te kopen. Mijn oog viel op de "Samsung 940BF". 19", 1280*1024, 2ms, 700:1, 300cd/m2 enz.

Goed, deze monitor blijkt niet echt veel meer op voorraad te zijn bij winkels. Er zijn gelukkig nog tal van winkels die hem nog wel leveren, maar goed. Ik denk dan: zou er een opvolger uit zijn? Ik heb al wel iets gezien van de 960BF (een witte monitor), maar deze lijkt niet echt beter te zijn (5ms responsetijd bv.). Maar goed: is de 940BF nou nog wel gewoon de "beste" keus in mijn geval?

Nog even kort over de "Samsung 931C". Is deze nou beter? Contrast is veel hoger met 2000:1, maar de helderheid is weer lager met 250cd/m2. Hij is iets duurder, maar aangezien ik van plan ben wel een tijdje met de monitor verder te gaan is dat niet zo heel belangrijk, tenminste, als hij echt beter is. Maar, IS hij dat ook?

Ik ben van plan deze monitor te gebruiken met gamen en gewoon desktop werk. Kunnen jullie mij hulp bieden? Ik heb veel reacties over beide monitoren gelezen en meestal komt de 940BF toch wel wat beter uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zie dat de monitoren uit de startpost al redelijk gedateerd beginnen te raken, vandaar deze vraag. Ik ben zelf op zoek naar een vervanging voor mijn Eizo L565, waarvan het OSD defect is en hij begint een zwarte vlek linksboven te vertonen, duidelijk een monitor die aan het doodgaan is dus.

Wat ik wil? Eigenlijk vind ik 19 inch groot genoeg. Ik heb niet zo heel veel ruimte helaas, en ik kom van 17 inch, dus 19 inch lijkt me een leuke upgrade. Ook prijstechnisch gezien wellicht. Of is het tegenwoordig 'zonde' om voor een 20 inch te kiezen?

Daarnaast vind ik de contrastratio erg belangrijk. Ik gebruik mijn monitor voornamelijk voor fotobewerking software (PS en Lightroom). Ik calibreer mijn monitor regelmatig dus kleurechtheid moet gewoon goed zijn. Snelheid is niet het belangrijkste, maar ik moet er niet op achteruit gaan natuurlijk, en het moet ook zeker mogelijk zijn af en toe een filmpje te bekijken. Spelletjes worden eigenlijk niet gespeeld.

Bijkomende eisen: het scherm moet in hoogte versteld kunnen worden, het liefst in wit leverbaar zijn en moet zowel een VGA poort (ivm een oude PC) en een DVI poort hebben (ivm mijn Mac).

En dan de vraag, widescreen of niet. Ik weet het echt niet. Op mijn huidige monitor heb ik het nog nooit gemist, maar misschien is WS wel 'handig'. Zal ook een beetje van het eventuele prijsverschil afhangen denk ik.

Qua budget had ik 400-500 euro in gedachten.

Iemand tips?

--edit: zelf lijk ik op de Eizo S1931 of S1961 uit te komen...

[ Voor 11% gewijzigd door Servor op 29-05-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Mensen, ik heb een vraag, en waarschijnlijk is het antwoord vrij simpel. Ik heb vandaag (oh nee, gister zie ik net ;)) de Samsung 940BF thuisgestuurd gekregen. Ik testen, geen dode pixels, dolblij :). Maar: het lukt mij maar niet het beeldscherm te kantelen (niet in hoogte verstellen, maar het scherm kantelen, net zoals je met een laptopscherm kan doen). Ik weet dat het kan (getuige de vele plaatjes), maar ik krijg geen millimeter beweging in het, wat ik denk, draaimechanisme.

Is er iemand die mij kan vertellen wat ik wel moet doen om het scherm te kantelen? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Zit er niet ergens een beveiliging die het kantelen blokkeert?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Laatst online: 03-06 08:21
EleanorNL schreef op zondag 27 mei 2007 @ 15:18:

Nog even kort over de "Samsung 931C". Is deze nou beter? Contrast is veel hoger met 2000:1, maar de helderheid is weer lager met 250cd/m2. Hij is iets duurder, maar aangezien ik van plan ben wel een tijdje met de monitor verder te gaan is dat niet zo heel belangrijk, tenminste, als hij echt beter is. Maar, IS hij dat ook?
931C moet je niet voor gaan, de kleuren zijn flets, de contrastratio van 2000:1 is alleen van toepassing met "Dynamic Contrast" aan, welke ik nooit aan heb staan, omdat ie dan continu de helderheid aan het aanpassen is, waardoor je een heel onrustig beeld krijgt. Verder worden huidskleuren belabberd weergegeven, en had ik al gezegd dat de kleuren flets waren? :X
De bouwkwaliteit is matig, je pulkt alles zo uit elkaar. :/
Begrijp me niet verkeerd: op zich is het een leuk schermpje, maar hij valt in de verkeerde prijsklasse. Hij had (veel) minder geld moeten kosten.

Iig succes met je keuze, ik hoop dat je wat met deze info kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Flipjack schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:21:
[...]

931C moet je niet voor gaan, de kleuren zijn flets, de contrastratio van 2000:1 is alleen van toepassing met "Dynamic Contrast" aan, welke ik nooit aan heb staan, omdat ie dan continu de helderheid aan het aanpassen is, waardoor je een heel onrustig beeld krijgt. Verder worden huidskleuren belabberd weergegeven, en had ik al gezegd dat de kleuren flets waren? :X
De bouwkwaliteit is matig, je pulkt alles zo uit elkaar. :/
Begrijp me niet verkeerd: op zich is het een leuk schermpje, maar hij valt in de verkeerde prijsklasse. Hij had (veel) minder geld moeten kosten.

Iig succes met je keuze, ik hoop dat je wat met deze info kan.
Dit heb ik dus vaker gehoord. Ben blij te horen dat er veel mensen zo over denken. Niet dat het de 940BF beter maakt, maar in verhouding wel. Ik ben dus voor de 940BF gegaan, en ben er alvast erg blij mee (nu nog uitvinden hoe hij kan kantelen, een beveiliging, jah misschien wel, zal eens goed kijken hoe het in elkaar zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221264

Ik heb ook een vraagje. Zoek een deftig 19" monitor voor te gamen, en mijn keuzes heb ik al weten te beperken tot 4 modellen.

- Samsung Syncmaster 931BF: 19", 700:1 contrast, geen herstelbare voet e.d.
- Samsung 971P 19" PVA scherm, 8ms, 1500:1, veel betere kleuren, goede ergonomie, (té) duur?
- DELL Ultrasharp SP1908FP 19", herstelbaar, 5ms, 800:1 contrast
- LG L1960TQ 19", 2000:1 contrast, 2ms (staat 4 op, volgens behardware.com 2), geen herstelbare voet

De LG en 931BF zijn aan elkaar gewaagd. Ik had graag een goed scherm gehad dat ik kan aanpassen van hoogte enzo, daarom dat de dell en die andere samsung erbij staan. Maar zijn die twee nieuwe schermen wel goed om op te gamen? Kan iemand daar even op antwoorden? Ik heb hier al gelezen dat de 971P toch duidelijk ghosting toont volgens iemand, klopt dit? Hoe zit het met die nieuwe DELL ultrasharp lijn?

Die LG, ik vind er bijna nergens reviews over buiten niets dan lof bij www.behardware.com - kan iemand zijn persoonlijke ervaring delen? Het ziet er een super gelikt schermpje uit, maar weer niets herstelbaar, en ik heb niet graag een stijve nek!!

Bedankt :)
Edit: de 931C is in hoogte herstelbaar??
Spijtig dat het klote kleurtjes zijn zo te lezen, dan scharp ik de 931BF ook maar van het lijstje.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 221264 op 02-06-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Volgens mij is iets in hoogte verstelbaar, en als iets kapot is hopelijk herstelbaar...

Anyway, ik heb dus de 940BF gekocht. Heb mij niet echt op andere merken gefocussed (veel varianten hiervan werkend gezien bij kennissen, 17" versies, de 930BF). Ik twijfelde nog tussen de 940BF en 931C (tenminste, dat is toch die glossy zwarte, non-widescreen met een contrast van 2000:1?). Maar de reviews van deze 931C waren toch beduidend minder positief dan die van de 940BF. Mijn keus was gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:56
Ik ben op zoek naar een LCD scherm om mijn huidige 19 inch 5 jaar oude CRT te vervangen. Ik heb een budget van 200 euro en wil graag de pivot functie. Dit omdat ik alleen met mijn computer internet en soms photoshop. Omdat Word en de meeste websites (GoT) verticaal zijn opgebouwd, lijkt me de pivot functie erg fijn.

Ik heb een beetje zitten rondneuzen en ben gekomen tot de Samsung 940N. Maar zijn er nog andere alternatieven. En ik kan nergens een goed mening van een GoTter vinden. Iemand een idee, is dit het scherm wat ik zoek, of zijn er andere (betere) alternatieven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:45
Aristos schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:21:
Ik ben op zoek naar een LCD scherm om mijn huidige 19 inch 5 jaar oude CRT te vervangen. Ik heb een budget van 200 euro en wil graag de pivot functie. Dit omdat ik alleen met mijn computer internet en soms photoshop. Omdat Word en de meeste websites (GoT) verticaal zijn opgebouwd, lijkt me de pivot functie erg fijn.

Ik heb een beetje zitten rondneuzen en ben gekomen tot de Samsung 940N. Maar zijn er nog andere alternatieven. En ik kan nergens een goed mening van een GoTter vinden. Iemand een idee, is dit het scherm wat ik zoek, of zijn er andere (betere) alternatieven??
Ik denk dat voor dat scherm een pivot niet heel veel zin heeft. Het scherm heeft namelijk een resolutie van 1280 x 1024, dus heb je tov normaal maar 250 winst verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Hallo allen,

Ik zit er sterk aan te denken om de samsung 940BW te halen. Weet iemand tot welke hoogte hij maximaal kan(dus met de verstelbare voet) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172699

Anoniem: 3979 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:08:
Hallo allen,

Ik zit er sterk aan te denken om de samsung 940BW te halen. Weet iemand tot welke hoogte hij maximaal kan(dus met de verstelbare voet) ?
Weet niet precies hoever het voetje ingesteld kan worden, maar wil wel ff voor je kijken. Heb de monitor vanmiddag gehaald. Magictune draait niet bij mij, krijg telkens de melding 'this computer does not support magictune'. Verder heb ik hem niet uitgebreid kunnen testen, maar kan nu al vermelden dat ik hem net iets te flets vind. De scherm is out of the box te bright, dus zoals hier vaak gezegd is de brightness flink terug moeten draaien. Gelukkig is de scherm 100% dead-pixel vrij. Enige backlite-leakage geconstateerd. ik zat tussen de 940bw en de LG 194wt te twijvelen, uiteindelijk maar voor de 940bw gegaan omdat ik deze bij de plaatselijke pcboer stond en hem daar kon testen. Over de kleur weergave ben ik nog niet helemaal tevreden. Ben inmiddels al een paar uur aan het klooien met de kleurinstellingen en ben nog niet tevreden. maar goed morgen is weer een dag en dan eens kijken waarom magictune niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3979

Anoniem: 172699 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 23:44:
[...]

Weet niet precies hoever het voetje ingesteld kan worden, maar wil wel ff voor je kijken. Heb de monitor vanmiddag gehaald. Magictune draait niet bij mij, krijg telkens de melding 'this computer does not support magictune'. Verder heb ik hem niet uitgebreid kunnen testen, maar kan nu al vermelden dat ik hem net iets te flets vind. De scherm is out of the box te bright, dus zoals hier vaak gezegd is de brightness flink terug moeten draaien. Gelukkig is de scherm 100% dead-pixel vrij. Enige backlite-leakage geconstateerd. ik zal tussen de 940bw en de LG 194wt te twijvelen, uiteindelijk maar voor de 940bw gegaan omdat ik deze bij de plaatselijke pcboer stond en hem daar kon testen. Over de kleur weergave ben ik nog niet helemaal tevreden. Ben inmiddels al een paar uur aan het klooien met de kleurinstellingen en ben nog niet tevreden. maar goed morgen is weer een dag en dan eens kijken waarom magictune niet werkt.
Alvast mijn dank. graag meten vanaf grond tot hoogste rand:) hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
AMD1800 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat voor dat scherm een pivot niet heel veel zin heeft. Het scherm heeft namelijk een resolutie van 1280 x 1024, dus heb je tov normaal maar 250 winst verticaal.
Dank voor je opmerking. Is inderdaad iets aar k niet bij nagedacht had. Maar zijn er dan wel goede pivot schermen beschikbaar voor een prijs rond de 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:01
De Samsung 940BW zou pivot moeten hebben. Maar het showmodel bij de Mediamarkt had het niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 13:07
Even een opmerking voor de TS: de Hyundai L90D+ is helaas "End of Life" en wordt ook niet meer gefabriceerd door de fabrikant; dit scherm kan dus verwijderd worden ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Anoniem: 171347 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:28:

Wel heb ik nog een vraag over zo'n DVI kabel: in het stukje geschreven door Yokozuna in deel 11, staat dat de verschillende kabels vooral (que prijs) verschillen in "de lengte, het merk en single/dual zone". En dus niet de kwaliteit. Dus als ik voor 7 euro bij Reichelt een kabel koop, merk ik geen verschil met een bijvoorbeeld een (duurdere) kabel van Sitecom of Belkin?
DVI-kabels transporteren een digitaal signaal, dat geeft either way perfect beeld of slecht beeld met blokken enzo tot helemaal niets, itt tot analoge signalen waar er door allerlei (al dan niet door fanatici benoemde/bedachte :')) factoren in de kabel zelf de kwaliteit omlaag kunnen schroeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

tweak_dude schreef op zondag 03 juni 2007 @ 12:22:
De Samsung 940BW zou pivot moeten hebben. Maar het showmodel bij de Mediamarkt had het niet :S
heeft ie ook niet, heb het scherm gehad en je kunt de voet om z'n eigen verticale as draaien (dus naar links/rechts), je kunt het scherm ook een klein beetje naar voren/achter duwen zodat de hoek waarop je ernaar kijkt recht is enzo, verder is de hoogte licht verstelbaar, maar dat is niet superveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Anoniem: 221264 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:30:
Hoe zit het met die nieuwe DELL ultrasharp lijn?
Ik heb hier een Dell 1908 Ultrasharp staan. Ik ben er erg tevreden mee. Ik kan je niet vertellen over ghosting bij games, want ik game niet. Als je in deze thread zoekt kun je mijn review vinden.
Ik had hier voor een Samsun 206BW staan en vind de beeldkwaliteit van deze Dell duidelijk beter.
Aristos schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:21:
Maar zijn er nog andere alternatieven. En ik kan nergens een goed mening van een GoTter vinden. Iemand een idee, is dit het scherm wat ik zoek, of zijn er andere (betere) alternatieven??
Misschien is de Dell 1908 iets voor je. Voor 225 koop je heb bij QSix, of op ebay.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 11:47

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Zelf ben ik in het bezit van een "Acer AL1916W" waar ik uitermate tevreden over ben. Nou is een kennis van mij opzoek naar een soort gelijk scherm en heeft hij aangegeven interesse te hebben in de "Belinea 1925 S1W", na een klein beetje research kwam ik erachter dat in dezelfde prijscategorie tegenwoordig veel mogelijk is, zo zag ik ook de "Acer AL1916Wa", deze heeft een Snellere Response tijd (5ms ipv 8ms). De Belinea heeft diezelfde responsetijd en tevens een contrast van 850:1 ipv 500:1.

Nu wil ik hem geen verkeerde dingen aanraden en vroeg me het volgende af

1. Weten jullie nog 19" Widescreen aanraders van zo'n €175,-
2. Wat is er bekend bij jullie omtrend het verschil tussen de Acer AL1916W en Acer AL1916Wa.
3. Wat raden jullie mij(/hem) uiteindelijk aan, uit dit rijtje of een eventuele andere optie nog?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
Sinds vandaag ben ik trots bezitter van een samsung 940N. En die heb ik speciaal gekocht omdat hij kan pivoteren... Maar nu zit er een standaard voet bij die dat niet kan!!!! Dus heb ik er helemaal niets aan... Is dit nou normaal? Ik snap er niets van... Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

In de specs is te zien dat het scherm ook geleverd wordt met een "simpele" voet. Dit doet Samsung volgens mij wel met meerdere schermen. Enige oplossing is ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 20:01
Is er dan wel een goedkoop 19" screen dat pivot doet? Ben ik nog niet tegengekomen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Kijk 's in de database van prad.de: http://prad.de/guide/ausstattung_auswahl.html. Hier kun je een selectie maken van 19" schermen met pivot functie.

[ Voor 41% gewijzigd door PromoX op 08-06-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:36

vr6-only

Blub Blub

ik weet dat dit een topic is over ervaringen met TFT etc, maar waarom een nieuwe topic openen als mijn vraag gerelateerd is?[/offtopic]

Samsung 940BW
x1950 pro AGP
Vista 32 bits NL

Resolutie kon ik eerst niet op natieve zetten. even ATI drivers installeren en toen ik het op 1440x900 wilde zetten, kreeg ik een zwart scherm met erop "not recommended resolution....." en ik kan nu dus niets meer met vista. Kan niet meer in windows komen etc.

940BW is aangesloten op een DVI poort. DVI to VGA converter gepakt en vga kabel aangesloten.
Krijg geen signaal....scherm gaat in standby mode 8)7

Iemand een oplossing?

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Iemand ervaring met dit scherm?
Ik vind nergens geen reviews, specs zijn zeer mooi, 3ms reactietijd enz en een zeer scherpe prijs.
En denkt dat Neovo wel een goed merk is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

vr6-only schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:23:
ik weet dat dit een topic is over ervaringen met TFT etc, maar waarom een nieuwe topic openen als mijn vraag gerelateerd is?[/offtopic]

Samsung 940BW
x1950 pro AGP
Vista 32 bits NL

Resolutie kon ik eerst niet op natieve zetten. even ATI drivers installeren en toen ik het op 1440x900 wilde zetten, kreeg ik een zwart scherm met erop "not recommended resolution....." en ik kan nu dus niets meer met vista. Kan niet meer in windows komen etc.

940BW is aangesloten op een DVI poort. DVI to VGA converter gepakt en vga kabel aangesloten.
Krijg geen signaal....scherm gaat in standby mode 8)7

Iemand een oplossing?
Dat is met de nieuwste driver 7.5?
Daar schijnen nog steeds problemen met 1440x900 te zijn (dat was in de beta's ook al).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik ben op zoek naar een 19" voor mijn nieuwe computer. Ik heb al lang met de Samsung Syncmaster 940BF gewerkt en dat is een geweldig scherm. Nou is hij nergens meer leverbaar :? dus zoek ik een ander scherm. Ik heb de volgende schermen als alternatief genomen:

- LG L1953HR
- Asus MB19TU
- BenQ FP93G X

Ik wil er op kunnen gamen, maar ook later een extra scherm kopen op in dualscreen te kunnen draaien. Welk scherm is het best geschikt? Ik nijg naar die van LG als alternatief voor de 940BF. Is deze van dezelfde kwaliteit als de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Neem je de oude 940BF niet mee?
Bij Gistron is de 940BF nog wel op voorraad.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
psychoclown schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:05:
Neem je de oude 940BF niet mee?
Bij Gistron is de 940BF nog wel op voorraad.
Okee :), maar is een pixelgarantie dan niet nodig. Ik wil wel een beetje zekerheid :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Laatst online: 18:45
Waster schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:44:
[...]

Okee :), maar is een pixelgarantie dan niet nodig. Ik wil wel een beetje zekerheid :$
Het ligt eraan wat die pixelgarantie inhoudt. Als je eeen pixelgarantie koopt van 14 dagen dan lijkt me dat onzin omdat een scherm bij aankoop gewoon 100% in orde moet zijn dus geen dode (sub)pixels. Als dit wel het geval is dan is het je goed recht om terug te gaan naar de winkel en hem te ruilen of je geld terug te vragen.

Je hebt zowieso 8 dagen ruiltijd dus via een omweg kan het sowieso.

Daarintegenen daarom zou ik, als je een pixelgarantei van 1 jaar of meer zou kunnen kopen, dat zeker niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 11:21

HKS-Skyline

Vroooom ?

edit

[ Voor 97% gewijzigd door HKS-Skyline op 13-06-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 20:36
AMD1800 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 21:53:
[...]

Het ligt eraan wat die pixelgarantie inhoudt. Als je eeen pixelgarantie koopt van 14 dagen dan lijkt me dat onzin omdat een scherm bij aankoop gewoon 100% in orde moet zijn dus geen dode (sub)pixels. Als dit wel het geval is dan is het je goed recht om terug te gaan naar de winkel en hem te ruilen of je geld terug te vragen.

Je hebt zowieso 8 dagen ruiltijd dus via een omweg kan het sowieso.

Daarintegenen daarom zou ik, als je een pixelgarantei van 1 jaar of meer zou kunnen kopen, dat zeker niet laten.
Shops die voor mij een beetje in de buurt zitten bieden geen pixelgarantie. Uiteindelijk een shop gevonden waar ik de monitoren ter plekke mag controleren op kapotte (sub)pixels alvorens de koop te sluiten.

Ze hadden er zelf nog 3 liggen, en nog 3 bij hun leverancier. Aanstaande zaterdag ga ik ze ophalen en ik kan niet wachten :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 15:13

Rax

Webdevver

Ik heb mij een BenQ fp222wa gekocht. Echter de kleuren hiervan vallen mij een beetje tegen, lichte kleuren zijn nogal fel. Ook heeft hij wat last van bleeding (onder en boven.) Dus ik zat eraan te denken deze misschien in te ruilen tegen een acer al2216w (die tzelfde kost.) Weet iemand of deze acer beter is en of het de moeite is om deze om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143246

Ik wil ook graag een 19 inch widescreen display aanschaffen. De in de TS genoemde Mirai is nu relatief goedkoop te krijgen, maar er zijn maar mager weinig ervaringen van te vinden op de diverse sites. De prijs is 169 euro voor deze op dit moment. Iemand nog een goed voorstel met een alternatief. Het betreft standaard computergebruik + uitzendinggemist/dvd. Geen games of fotobewerking dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tweak_dude schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:53:
Is er dan wel een goedkoop 19" screen dat pivot doet? Ben ik nog niet tegengekomen namelijk.
Voor 225 heb je een Dell 1908FP Ultrasharp bij Supradictus. die kan op alle mogelijke manier draaien. daarnaast heeft ie ook nog een heel mooi plaatje. Ik werk er dagelijks mee. Mijn mening: voor dat geld kun je geen betere monitor kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 21-06-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mijn review van de 931BF, een aantal weken geleden geschreven:

Samsung SyncMaster 931BF (19", 2ms(g>g), D-sub/DVI-D, Zwart) review door The_Zeroorez

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif

Gebruikt in combinatie met:Gebruikt onder besturingssystemen:
  • Linux, Windows XP en DOS
Ervaring met één exemplaar, sinds maart 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Featureset:
Om te beginnen, nee, de monitor heeft geen dingen als geluid, USB-hubs en TV-tuner. Gelukkig heb ik deze monitor aangeschaft als monitor, en niet als overprices USB-hub, dus dit maakt niet uit.
Het verstellen van het scherm gaat enorm ver, maar is door het gebruik maken van de juiste bekabeling niet nodig. De kleuren kunnen ook in veel soorten ingesteld worden, en je krijgt genoeg spullen mee. Wat je mee krijgt is alles wat je voor de monitor nodig kunt hebben, op een schroevendraaier en een wallmount na (wallmounten kan ook zonder wallmount trouwens). Dit is dus de voet, de DVI kabel, de VGA kabel, en de stroomkabel.

Kleurweergave:
Ik ben geen professionele fotobewerker, maar toch een aardige colourf**ker. De kleuren van de monitor komen goed over, en er valt genoeg in te stellen. Ook zitten op het scherm twee kleurenmodi, genaamd MigicColor en MagicBright, welke een leuk effect en mooie kleuren geven, maar alles wel minder dicht bij het 'echte' zetten.
De instellingen voor de kleuren staan standaard zo ongeveer op z'n best, maar dit hangt natuurlijk af van wat je met je monitor doet, welke videokaart/bekabeling je gebruikt, en op wat voor plaats je monitor staat.

Contrast en Helderheid:
Het scherm is zowel in fel zonlicht als in het donker goed te doen. Het eerste is natuurlijk relatief gezien; midden in de zon werkt altijd minder. Zwart wordt behoorlijk goed als zwart weergegeven, en wit is mooi wit. Contrasten mixen niet zoals je op sommige monitoren ziet, een lijn is gewoon een lijn.

Ghosting:
Ik heb dit scherm gekocht om op te gamen (vooral FPS games), dus niet ghosten is belangrijk. Na onnoemelijk veel testuren ben ik tot de conclusie gekomen dat er enorm goed te gamen valt met deze monitor, en dat ghosting geen enkel probleem is. Er is enige vorm van ghosting te ontdekken wanneer je je cursor met een klein vaartje over een zwarte achtergrond beweegt, dus het kan sneller.

Pixeldefecten:
Na 3 maanden intensief gebruik (>20 uur per week, dus zeker 250 uren) is er geen enkele dode (sub)pixel te vinden op deze monitor.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De behuizing van de monitor, en zelfs het plasticen kapje op de achterkant voelen stevig aan. De voet zit goed aan de monitor vast, en heeft een solide, metalen onderkant. De monitor is superglad afgewerkt, en niet statisch (trekt geen stof aan, zoals m'n G11 toetsenbord).
Over een aantal dingen ben ik wat minder te spreken. Dit is vooral de stabiliteit van de (stevige) voet. De voet is echt stevig, maar staat niet stabiel. Wanneer je tegen het bureau duwt, of aan de monitor zit, wiebelt de boel nogal. Een ander minder prettig onderdeel van de monitor zijn de knopjes om de instellingen te wijzigen, deze voelen lichtelijk goedkoop aan, vooral de manier waarop ze 'klikken'.

Vormgeving:
De monitor is mooi en strak vormgegeven. Er zitten geen overbodig dikke randen om, en het is allemaal rustig, zodat je lekker naar je scherm kunt kijken zonder afgeleid te zijn. Een detail waarover ik enorm te spreken ben is het aan/uit knopje, welke van metaal(look) is, met mooie gepolijstte groeven, en een gebrushde voorkant. Het lampje erachter is blauw, wat toch mooier is dan zo'n los geel dingetje ernaast.

Prijs:
De prijs waarvoor ik het product gekocht heb, een aantal maanden geleden al, €235,- is een prima prijs ten opzichte van de geboden kwaliteiten van de monitor.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Stabiliteit voet
Knopjes voor de menu's
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Vormgeving
Kleurenweergave
Geen pixeldefecten (uiteraard zegt dit niets over de andere monitoren)
Afwerking (algemeen)
Featureset

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/4598/3130.thumb.jpg  
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Hoi mensen,

Ook ik ben op zoek naar een goede monitor voor een goede vriendin van me. Nou heb ik zelf aardig wat schermpjes gezien maar bijna allemaal gebruiken deze schermen dithering. Ik vind het vreemd dat dit woord zo weinig voorkomt in dit topic (alleen in de startpost). Ben ik de enige die een scherm gelijk tot sweex-prut degradeer als ik zie dat hij dithering gebruikt? Zien anderen niet hoe verschrikkelijk lelijk het is als je firefox open hebt en je ziet allemaal puntjes in egale vlakken om een andere kleur te simuleren? Tip: convert een foto eens naar 256-kleuren GIF en zie het effect.

Nou doe ik het misschien dramatischer voorkomen dan het is. Toegegeven, moderne schermen gebruiken dithering alleen als er sprake is van beweging. Maar dat is zo irritant! De hele tijd als ik scroll of iets doe op het scherm heb ik het gevoel dat er iets beweegt of krioelt en het irritante is dat ik daar dus ook op ga letten ook. :X Zodra je scrollt op een pagina zie je een schaakbord-achtig patroon. En moire kan het niet zijn want de interface is DVI-D.

Nu heb ik zelf een 17" TFT-monitor die gewoon 8-bit is. Dat betekent: 16.7 miljoen kleuren in plaats van slechts 262.144 bij die 6-bit schermpjes, dus 64 keer zoveel kleuren! En dus ook geen dithering! Goed het is een 25ms scherm dus gamen is niet echt super, maar tenminste mooi beeld! En dit ding is echt al oud. Bijna elk nieuw 'mooi' scherm wat ik tegenwoordig bekijk raak ik bijna depressief van. Dan ga je haastig op zoek naar een (Overdrive) PVA/MVA scherm om later tussen een kleine regel te lezen dat het om een ditherscherm gaat. :/ In hemelsnaam waarom dan PVA?! Doe dan TN als beeldkwaliteit tóch niet van belang is.. |:(

Ben ik de enige die er zo over denkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
8-bit is wel erg weinig. 32-bit is toch normaal? Anyway, bijna alle schermen hebben 16.2 miljoen kleuren en last van schaakbordpatronen heb ik alleen gehad met crt-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8-bit per subpixel ;)

8*3 = 24-bit = 16,7 miljoen kleuren

32-bit heb je alleen met alpha channel (transparancy).

Alleen is het probleem bij TFTs dat ze te langzaam schakelen tussen kleuren (responstijd). Om dat op te lossen gebruiken fabrikanten minder kleuren - 6 bit per subpixel waardoor er sneller geschakeld kan worden, of ze gebruiken HiFRC (flikkeren) of dithering om een 6-bit scherm zich te laten gedragen als 8-bit scherm. Dat kun je herkennen aan de specs - die zullen dan 16,2 miljoen kleuren zeggen in plaats van 16,7 miljoen. Als je dus 16,2 ziet weet je dus dat het in werkelijkheid maar 262 duizend is ofzo. Voor mij doet zo'n scherm dus al gelijk af. Maar misschien ben ik kritischer dan anderen?

Liever 12ms en gewoon 'volwaardig' 8-bit dan 4ms maar te maken krijgen met technieken die verhullen dat je monitor eigenlijk maar 262 duizend kleuren kan weegeven in plaats van 16,7 miljoen.

Zie hier meer over HiFRC:
http://www.unionen.se/pub/swec/Hi-FRC.pdf

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 41852 op 02-07-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Maar waarom perse 16.7 miljoen kleuren. Ga naar een winkel en je ziet dat de tft-schermen geen last hebben van het schaakbordpatroon wanneer je scrollt. Is volgens mij echt een probleem van heel oude beeldschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee gloedje nieuw scherm. Komt denk ik door FRC. Ik denk dat 'jullie' het gewoon niet zien. Misschien ben ik wel veel te kritisch. Of misschien hebben jullie schermen zonder FRC en (?) zonder dithering, is mogelijk.

Kijkend naar de PDF van HiFRC zie ik op pagina 15 dus schaakbordpatronen die een techniek genaamd "Spatial Dithering Concept of Hi-FRC" demonstreren. Dus ik haal het denk ik niet in mn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Volgensmij klopt dat wel ja. Een recent TN paneel monitor produceert best mooie kleuren en is in het algemeen niet veel mis mee.

Het hangt ook af van wat je gewend bent. Ik heb heel lang op een TN gewerkt, en nooit gedacht dat er iets mis mee was. Totdat ik een S-PVA paneel schermpje thuis had staan. Als je ze dan naast elkaar draait zie je duidelijk wat je mist en wat er mis is met dat TN ding :+ .

En inderdaad, de gemiddelde consument zegt ook dat er niks mis is met een TN paneel. 'Kleuren zijn gewoon zoals het hoort'; zeggen ze dan. Maar als je er echt op gaat letten, dan zie je wel dat het allemaal wat anders overkomt, en je soms kleuren gewoon mist (clone view S-PVA naast een TN gedraaid).

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 02-07-2007 19:09 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar eens mailtje richting LG verstuurd:
Hello,

I'm looking for a monitor that can natively display 16,7 million colours, thus a true 8-bit screen which does NOT use dithering of FRC (flickering) to simulate 16,7 million colours. Does LG offers any such screens? If so, could you list them? The specifications on your website do not tell if they are 6-bit, 7-bit or true 8-bit screens and therefore obfuscate their true quality.

Thanks for your efforts.

- <mijn naam>

P.S. this email form does not work with the Firefox browser - could you please direct this problem to the web-division in your company?
Ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reactie:
Geachte, U kunt via configuratiescherm,beeldscher,instellingen de configuratie van uw monitor op 24/bit ware kleuren instellen. Dit kan met alle LG monitoren. Hopende U hiermee voldoende ingelicht te hebben. Met vriendelijke groet, Jos LG Electronics Service HelpDesk
Die gasten hebben dus echt géén clue.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Haha die is echt gewoon geniaal. Typisch voordeel van ene helpdesk van een groot bedrijf :P . Je moet het echt hebben van de reviews online blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209944

Zag op internet een gebruikte Eizo FlexScan L685EX 18" te koop staan voor €130
Ik ga de monitor voornamelijk gebruiken voor het bewerken van foto's, dus response time is niet belangrijk. Dit scherm kan het beeld ook kantelen dus ook een grote plus.
Maar mijn vraag is.
Wordt zo'n paneel nou slechter kwa helderheid en contrast als hij veel in gebruik geweest is?
Het scherm werd in 2002 goed beoordeeld, maar zou hetzelfde paneel nog goed beoordeeld worden anno 2007?

Iemand tips of ideeën?

http://www.hardware.info/...5EX_18_TFT_Monitor_Test/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78479

Heeft er iemand ervaring met de Samsung Syncmaster 961BF?

Deze monitor is nu in de aanbieding bij Paradigit voor € 239,-.
• Viewable Image Size: 19"
• Max/Native Resolution: 1280 x 1024
• Contrast: 1000:1
• Response time: 2ms
• Viewing Angles: 170/170
• DVI aansluiting

Na een tijdje rondgekeken te hebben, lijkt me dit een hele mooie, allround monitor.
Naast gamen ben ik bezig met fotobewerking, filmmontage, film kijken en natuurlijk Word/Excell
en internetten. Dus de 'eisen' die ik stel aan een monitor zijn redelijk veelzijdig. En hij moet natuurlijk
niet teveel kosten...
Op het werk maken we veel gebruik van Samsung dus daar heb ik vooral naar gekeken. Een andere
'kanshebber' van Samsung was de 940BF, maar de specs van de 961 zijn net iets beter als het gaat om contrast en kijkhoek.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Ik wil binnenkort overstappen van een CRT naar TFT omdat mijn CRT achteruit loopt in beeldkwaliteit.

Het is een Iiyama Vision Master Pro 410 (17 inch). Voor mij een perfect scherm, goed scherp en erg goede kleuren + hoge refreshrate.

Bij TFT's maak ik me niet zo druk om die refreshrate maar voornamelijk om de kleuren. Ik zie vaak bij TFT's dat lichte kleuren gewoon wit worden en dat je dus geen verschil meer ziet.
Zet ik dan het contrast omlaag dan wordt het vaak niet beter, maar worden de donkere kleuren ook nog slechter.

Wat voor type scherm zou voor mij geschikt zijn, waar moet ik op letten?
De prijs maakt me niet echt uit als ik maar wel een écht goed scherm heb dan. Ik speel vrijwel nooit games, maar grafische prestaties in zin van kleur en scherpte zijn wel belangrijk. Het zal een 19 inch worden of eventueel een 19 inch wide vanwege het bekijken van films.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 01-06 22:20
Anoniem: 78479 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 07:53:
Heeft er iemand ervaring met de Samsung Syncmaster 961BF?

Deze monitor is nu in de aanbieding bij Paradigit voor € 239,-.
• Viewable Image Size: 19"
• Max/Native Resolution: 1280 x 1024
• Contrast: 1000:1
• Response time: 2ms
• Viewing Angles: 170/170
• DVI aansluiting

Na een tijdje rondgekeken te hebben, lijkt me dit een hele mooie, allround monitor.
Naast gamen ben ik bezig met fotobewerking, filmmontage, film kijken en natuurlijk Word/Excell
en internetten. Dus de 'eisen' die ik stel aan een monitor zijn redelijk veelzijdig. En hij moet natuurlijk
niet teveel kosten...
Op het werk maken we veel gebruik van Samsung dus daar heb ik vooral naar gekeken. Een andere
'kanshebber' van Samsung was de 940BF, maar de specs van de 961 zijn net iets beter als het gaat om contrast en kijkhoek.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!
Ik kan wel helpen, heb het scherm afgelopen weekend voor mijn ouders gekocht, in 1 woord: FANTASTISCH. Echt ontzettend mooi design, kantelbaar, groot kleurenbereik enz. Bij het aansluiten waren de kleuren nogal vertekend, maar met gebruik van MagicTune software (zonder indrukken van al die rotknopjes op je monitor!) de kleuren en helderheid beetje bijgesteld en zag er gewoon super uit. Verder het scherm kantelen en je desktop gaat mee (mits je MagicRotate installeerd), werkt ook super. Ik heb geen testen kunnen doen wat betreft snelheid, maar neem aan dat dat wel goed zit. Heb het scherm op de gok gekocht, kon nergens wat vinden op Tweakers, maar is zeker geen miskoop! En voor €239,- is het een stuk minder dan bij andere winkels! Daarbij krijg je ook nog gratis pixelgarantie bij Paradigit, dus zal hem zeker kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78479

@The_MAN: bedankt voor je reactie, jij bent dus erg enthiousiast. En inderdaad vind ik die pixelgarantie bij de paradigit wel zo prettig.

Nog iemand ervaringen? Ik ben benieuwd naar hoe dit scherm het doet met games en dingen als ghosting. Ervaringen zijn meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Laatst online: 03:31
Wat zijn nou aan te raden (betaalbare) PVA/MVA 19" schermen zonder dithering?

Ik word er niet zo wijs uit momenteel, aangezien het zelden vermeld wordt op sites en ook de openingspost laat het (vaak) in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb twee Samsung 971p monitoren bij Komplett besteld, ik zal m'n bevindingen posten (ws volgende week).

Echter had ik wel alvast een vraagje: Ik wil ze aansluiten met DVI en die kabels worden er niet bijgeleverd. Waar moet ik dan op letten? Komplett bied namelijk zgn single en dual link kabels aan, zit daar nog verschil tussen? Moet ik gaan voor gouden aansluitingen (stuk duurder!) of gewoon normale?

Hmmm, dat zijn uiteindelijk 3 vragen geworden ;) De videokaart waar ik het op wil aansluiten is een Matrox Parhelia PCIe en ik doe verder niet aan foto/videobewerking, dus ik denk dat gouden aansluitingen misschien een beetje overdreven is. :)

Lamaar, al een topic over gevonden. UTFS enzo :P

[ Voor 4% gewijzigd door Boondock_Saint op 17-09-2007 16:22 ]

Blasphemy is a victimless crime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
Voor de mensen die een 971p willen kopen:
Beste Heer/ Mevrouw, Ik krijg zojuist te horen dat begin december meer tot de realiteit behoort. Samsung Nederland heeft simpelweg een forecast gemaakt die absoluut te laag is gebleken, vandaar dat niemand momenteel voorraad weet aan te bieden en je eigenlijk allen maar rode kruisjes op alle vergelijkingssites tegen zult komen.

Wilt u de order annuleren?

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Komplett Customer Service
:/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het wel een nette reactie van Komplett. Leggen je gewoon in enkele zinnen kort en krachtig uit wat het probleem is, draaien er niet omheen en komen meteen met een alternatief, zonder dat je eerst dit hoeft te vragen.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
Deathchant schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:05:
ik vind het wel een nette reactie van Komplett. Leggen je gewoon in enkele zinnen kort en krachtig uit wat het probleem is, draaien er niet omheen en komen meteen met een alternatief, zonder dat je eerst dit hoeft te vragen.
Hahaha,

1) die smileys sloegen op het feit dat ik nogal lang op mijn schermen moet wachten, door welke reden dan ook :)

2) Hier is nogal wat mailen aan vooraf gegaan en ik heb zelf moeten vragen naar de reden en moeten dreigen met het annuleren van mijn order. In eerste instantie kreeg ik gewoon een auto gegenereerd mailtje. Maar dit mailtje zelf zit netjes in elkaar ja ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Boondock_Saint op 02-10-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

Ben zelf aan het zoeken naar een 24" beeldscherm, aangezien ik em vooral voor pokeren wil gebruiken zijn 2 beeldschermen ook nog een optie maar de voorkeur gaat uit naar een 24". Aangezien ik ook lange sessies zal spelen heb ik voor mijn ogen (en eentje waar niet veel warmte vanaf komt) ook een goed beeldscherm nodig, ik heb gelezen dat je dan het beste een Samsung kan nemen, 1 van de argumenten die daarbij werd genoemd was dat die een hogere refresh ratio heeft. Echter staat in de startpost dat een hogere refresh ration in feite niets uitmaakt. Er staan wel goede reviews op het internet alleen weinig over wat het beste (meest rustige) is voor je ogen, tot nu toe ben ik van plan om de samsung 245B te kopen voor zo'n 450 Euro. Maar dan heb je meteen wel de duurste te pakken. Wanneer er een goedkoper alternatief is zou ik dat graag horen. Overigens heb ik waarschijnlijk ook een nieuwe videokaart nodig. In de winkel werd verteld dat een goedkope agp kaart al voldoende is voor een 24" tft monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 05-06 15:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je zit hier in het 19" TFT topic een vraag te stellen over een 24" monitor, even dat je dat door hebt.

Maar wat jij vraagt hoort hier niet thuis om de reden dat je een dergelijke keuze prima zelf kunt maken. Op de Pricewatch vind je vast een lijst met modellen van dat formaat.
Werp dan een blik in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en ga aan het werk :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112223

Dank, alhoewel ik het meer over een videokaart vind gaan in de *let op welke ....* die beschrijving vind ik dus wel wat karig (als ik een puntje van kritiek mag geven ;)), overigens zag ik wel dat vanaf +- 1600x 1200 je een goede videokaart moet hebben, en die heb ik dus helaas niet. Dat verandert een hoop, en is het wellicht noodzakelijk om een nieuwe pc dan wel 2 beeldschermen aan te schaffen.. Had ffe niet opgelet, heb al wel in die andere topics gekeken over "20" en meer tft" maar had al moeite om de nieuwste topic te vinden, maar die is nu gesloten zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boondock_Saint
Ik heb mijn Samsungs (971p) binnen! :*)

En zijn helemaal te gek! De kleuren zijn fantastisch, maar het was voor mij dan ook een hele vooruitgang van een oude 17" CRT en 15" LCD.
Er werd bij mij een DVI kabeltje bijgeleverd door Komplett.

De monitor ziet er goed uit, en de one touch button maakt het helemaal af. Wat mij echter wel opviel was dat 1 monitor hoger kon worden ingesteld dan de andere. Het scheelt een halve centimeter, maar toch vreemd op zich. Ook konden ze naar mijn smaak nog wel iets hoger (uberhaupt) ingesteld worden. Met hoogte bedoel ik hier echt de fysieke hoogte van het scherm.

Ook hebben ze een beetje last van backlight leaking in de hoeken, maar wel een stuk minder dan met mijn oude scherm.

Erg fijn is het tweede knopje waarmee je door de presets kan scrollen, als je dan foto's gaat kijken of juist lang gaat internetten of programmeren, dan kan je het scherm daar heel simpel op instellen.

Al met al ben ik er erg blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hattorihanzo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05-2024
Niet meer op zoek naar de ultieme TFT, die heb ik namelijk al. Heeft iemand enig idee waar ik de ultieme monitorvoet (100x100mm VESA) vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40

Ravefiend

Carpe diem!

In mijn zoektoch naar een geschikte 19" LCD scherm voor mjn vader ben ik uitgekomen op deze twee:Mijn broer heeft een AL1951 en deze is erg goed qua beeldkwaliteit maar we weten niet precies welk type, enkel dat het gaat om een 8ms gaat. Op PRAD staan 6 verschillende varianten van de AL1951 maar helaas niet de Es zelf.

Bedenken die ik heb:
  • AL1951Es is een gamers edition met een lagere response tijd (2ms gray to gray versus 5ms), ten koste van de beeld kwaliteit?
  • AL1923D heeft 16,7 mil kleuren versus 16,2 voor deAL1951Es. Nu is mijn pa uiteraard geen gamer maar wel af en toe bezig met het bekijken van vakantie foto's dus zou de AL1923D hiervoor beter geschikt zijn.
  • AL1923D heeft een dynamic contrast en daar heb ik niet direct ervaring mee. Goed of niet zo geweldig goed? :P
Prijs van de twee is vergelijkbaar maar welke te nemen? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Ravefiend op 22-10-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Laatst online: 04-06 19:05
Ik had het al in een ander topic geplaatst, maar volgens mij past het hier beter.

Ik ben opzoek naar een nieuw scherm en nu zijn er bij de Makro (groothandel) 2 verschillende in de aanbieding.

Een Philips 19" (190V7FB)
met 8ms responsetijd en 600:1 contrast

Maar ook een:
Acer 22" Wide screen. (AL2216Wsd)
Link: http://www.acer.nl/acereu...4=Nederland&crc=565493087

responsetijd 5ms
700:1

Hoofdzakelijk gebruik ik me pc (4jr oude amd2100) voor internet, msn, films kijken soms wat spelletjes en photoshop.

Wat is de beste keus?

De Philips kost €184,- de Acer €220,-

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 22:55
Breedbeeld zou ik voor gaan. Ik heb op dit moment 4x een computer in 'beheer' (ouders, broertje en mijn eigen computer) met een breedbeeldscherm. Als je het eenmaal hebt, wil je niet anders meer. Voor films is het ideaal, want je vult je scherm beter en dus heb je een groter beeld. Voor internet is het niet altijd even ideaal, omdat sommige sites wat 'anders' eruitzien (lege ruimte aan de zijkant), maar dit is lang niet overal zo en ook totaal niet hinderlijk IMO. Als je meerdere dingen tegelijk op je scherm wilt hebben, is het ideaal: je hebt gewoon veel meer ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:54
Nou, ik lust breedbeeld niet. Vind die lege ruimtes bij internetten maar niks. En film kijken ,wanneer doe ik dat nou op de pc? Behalve porno natuurlijk,maar dat is Fullscreen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Nu een vervolg erop.

de een zegt dat het wel kan, de ander weer niet.

Maar gaat mijn videokaart, een Geforce4 Ti4200 64MB, dat 22" breedbeeld wel trekken?
Of moet ik maar tevreden zijn met een iets minder beeld, en zodra de pc vervangen wordt ik wel goed kan profiteren ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Weet wel dat alle nvidia kaarten lager dan de 6x00 series geen resoluties boven de 1600x1200 aan kan via de DVI poort. Dus 1680x1050 gaat denk ik niet lukken. (door die '1680'). Hij doet ut wel, hij geeft dan ook de juiste resolutie aan in control panel, maar het geheel blijft uitgerekt.

VGA poort zou ik niet weten, dat kun je alleen maar proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door blmp op 23-10-2007 14:32 . Reden: uitgebreider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ga het gewoon proberen.

Vanavond ga ik me dat 22" TFT scherm van Acer halen en dan zie ik het wel.
Mocht het niet werken, dan maar voor de 19" van Philips.

Hij zal gewoon op de VGA (D-Sub?) poort aangesloten worden.

Iedereen bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 17:20

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben voor mijn vader nog op zoek naar een TFT scherm 19" als het om 1280x1024 gaat voor zijn standaard office werk. Dat is natuurlijk niet zo een moeilijke keuze, maar hij wil ook graag TV kunnen kijken met dat scherm.

Als ik in de pricewatch zoek op "tv" "tuner" dan krijg ik maar een paar vermeldingen ik vermoed dat er veel meer schermen zijn met een ingebouwde TV tuner. De LG M.... serie bijvoorbeeld hebben allemaal een TV tuner, maar staan niet allemaal zo vermeld in de pricewatch.

Het handige van een TV + scherm in 1 is natuurlijk de ruimtebesparing. Dat het TV beeld en geluid niet super is, maakt niet heel veel uit. Als hij maar zijn voetbal, journaal en teletekst kan bekijken dan is hij al blij.

Verder denk ik dat PiP wel een vereiste is, maar ook dit kan ik niet in de handleidingen van de LG's terugvinden. (staat uberhaupt weinig in).
Een ander belangrijk punt is dat de afstandsbediening redelijk makkelijk bedienbaar moet zijn en makkelijk te schakelen tussen TV en Monitor (eventueel via een knop op het scherm zelf).

Ik heb zelf al dagen gezocht en kom er gewoon niet uit... dus als iemand mij hier kan helpen voor deze "ultieme" TFT monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
The__Virus schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:19:
Breedbeeld zou ik voor gaan. Ik heb op dit moment 4x een computer in 'beheer' (ouders, broertje en mijn eigen computer) met een breedbeeldscherm. Als je het eenmaal hebt, wil je niet anders meer. Voor films is het ideaal, want je vult je scherm beter en dus heb je een groter beeld. Voor internet is het niet altijd even ideaal, omdat sommige sites wat 'anders' eruitzien (lege ruimte aan de zijkant), maar dit is lang niet overal zo en ook totaal niet hinderlijk IMO. Als je meerdere dingen tegelijk op je scherm wilt hebben, is het ideaal: je hebt gewoon veel meer ruimte!
Als je in plaats van 19" 19" widescreen wilt moet je dat niet doen, je mist dan veel hoogte.
Ik kocht in februari een nieuw scherm, 19". Expres geen widescreen omdat gaming niet echt lekker gaat/ging daarmee, en films kijken deed ik ook niet veel. Als mijn broertje z'n 17" CRT weg wil doen kan hij voor een prik mijn scherm krijgen, en komt hier een 20/21" widescreen, omdat die balke gewoon gaar zijn, en de extra ruimte vooral in de breedte gewenst is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand die mijn voorgaande posting kan beantwoorden?

En hoe staan jullie tegenover de LG l1919s? (niet voor mij) voor internet, office en wat games. Ik zoek namelijk een scherm voor iemand met die eisen en daarnaast moet hij natuurlijk goed betaalbaar zijn. Als iemand een ander alternatief heeft, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:18
Ik ben op zoek naar een nieuw 19" schermpje voor all-round gebruik. Ik wil een breedbeeld scherm, ingebouwde speakers en een DVI ingang is een pre. Maximale prijs zo'n 200 euro. Nou kom ik uit op bijv. de Acer X192W of de Asus VW192C. Heeft de een duidelijk de voorkeur boven de ander? Andere alternatieven die aan mijn eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

asvogel schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:39:
Ik ben op zoek naar een nieuw 19" schermpje voor all-round gebruik. Ik wil een breedbeeld scherm, ingebouwde speakers en een DVI ingang is een pre. Maximale prijs zo'n 200 euro. Nou kom ik uit op bijv. de Acer X192W of de Asus VW192C. Heeft de een duidelijk de voorkeur boven de ander? Andere alternatieven die aan mijn eisen voldoen?
Volgens mij is dit topic zo dood als ik weet niet wat ;)
Ik zou zeggen kijk op kieskeurig daar zal je nog meer tips krijgen dan hier.

Persoonlijk zou ik geen 19" breedbeeld schermen, die schermpjes zijn belachelijk klein. 22" kost tegenwoordig zowat evenveel dus waarom een kleinere scherm nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asvogel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 13:18
n00bs schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 13:49:
Volgens mij is dit topic zo dood als ik weet niet wat ;)
Ik zou zeggen kijk op kieskeurig daar zal je nog meer tips krijgen dan hier.
Persoonlijk zou ik geen 19" breedbeeld schermen, die schermpjes zijn belachelijk klein. 22" kost tegenwoordig zowat evenveel dus waarom een kleinere scherm nemen?
Dood? Inmiddels niet meer :-)

Maar goed, ik wil een nieuw schermpje omdat mijn oude is overleden, en ik wil er niet al teveel plaats aan kwijt zijn. Ik zit er nooit uren achtereen achter, maar alleen zo nu en dan. Op het werk heb ik een 20" en dat lijkt me voor thuis net te groot, dus vandaar 19". Mijn laptop is ook geen 22" en daar kan ik best mee overweg. Mij overhalen een 22" te kopen zal niet makkelijk worden...

Ik ga in ieder geval even langs bij kieskeurig, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239988

Samsung SyncMaster 940NW (19", Wide, 5ms, D-Sub, Zwart): Dit is de scherm die ik op het oog heb. Het is vooral bedoeld om te gamen, internetten en af en toe een filmpje te kijken. Is dit een aanrader of zijn er misschien andere TFT-Schermen in dezelfde prijsklasse, maar wat handiger is voor mijn gebruik? Prijs is overigens volgens de pricewatch: €169,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zelf heb ik de Dell UltraSharp 1908WFP op het oog (19" breedbeeld, 5ms, 1440x900@60hz, 1000:1). Op dit moment zal ik het vooral gebruiken voor internet.. Soms ook wel wat gamen. Maar de grootste reden waarom ik een ander scherm wil is omdat ik van mijn oude afwil, hij is toch echt te groot (Dell e771a 17" CRT, gaat naar m'n vader die TFT's haat). In het nieuwe scherm heb ik ook wel vertrouwen, maar ik ben bang dat m'n graka het misschien niet zal trekken (via DVI. Sapphire Radeon X1650 PRO 256mb GDDR3). Is mijn angst terecht..?

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 13-01-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

adinsx schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:47:
Ik ga het gewoon proberen.

Vanavond ga ik me dat 22" TFT scherm van Acer halen en dan zie ik het wel.
Mocht het niet werken, dan maar voor de 19" van Philips.

Hij zal gewoon op de VGA (D-Sub?) poort aangesloten worden.

Iedereen bedankt voor de reacties. :)
Heb je het ondertussen geprobeerd?
Ik zit met hetzelfde euvel namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34

Haan

dotnetter

SChief schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:05:
In het nieuwe scherm heb ik ook wel vertrouwen, maar ik ben bang dat m'n graka het misschien niet zal trekken (via DVI. Sapphire Radeon X1650 PRO 256mb GDDR3). Is mijn angst terecht..?
Wat zou het probleem dan kunnen worden volgens jou? Er is toch helemaal niks bijzonders aan het scherm noch de graka?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Haan schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 11:48:
[...]

Wat zou het probleem dan kunnen worden volgens jou? Er is toch helemaal niks bijzonders aan het scherm noch de graka?
Beetje te hoge resolutie..? (ik ben niet zo bekend met de graka's..)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste