Nee, ik heb geen van beide er aan hangen, alleen de Samsung 931c.kamphuis schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:31:
[...]
heb je er een tv of een tweede beeldscherm aan hangen ?? want dan werkt bij mij MT niet meer.
Iemand?Dancing_Animal schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 23:04:
Ik zit toch te twijfelen over de 970P. Bij een winkel hadden ze het demomodel voor 349 euro. Scherm ziet er op zich goed uit, geen rotte pixels. Geen doos, mag wel terug als er iets mee is. Anders zou ik voor de 971P gaan, maar na het lezen van De ultieme 19" TFT topics weet ik eigenlijk nog steeds niet of die 970P nou beter is voor films en spellen dan de 971P. Iemand die ervaring met beide modellen heeft?
Op welke refresh rate hebben jullie de 931BW staan? Bij mij staat hij op 1440*900 @ 60hz, echter lees ik dat ik hem ook 75 kan zetten. Of heb ik het mis?
Hij kan inderdaad op 75hz. Ik merk zelf weinig verschil maar je maximale framerate is dan 75 ipv 60, dus wel lekker in snelle spellen. Nouja, theoretisch dan toch
Zeg, bij gebrek aan een echt topic er over, maar wellicht ook niet echt eigen topic waardig, een vraagje
:
Ik heb nog steeds een HELE oude (1999) enorme bolle 17" Medion CRT
, en ik ben eigenlijk wel redelijk klaar met dat ding, maarrr ik zit een beetje met de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik zie nl eigenlijk maar bar weinig tft monitoren waarbij het mogelijk is om de hoogte aan te passen, iets wat volgens mij wel erg belangrijk is bij het vinden van een juiste zithouding achter de pc. Hoe lossen jullie dat op?
(heb zelf op werk alleen ervaring met samsung monitoren die dan weer wel in hoogte verstelbaar zijn, maar daar betaal je over t algemeen ook weer flink voor..)
Ik heb nog steeds een HELE oude (1999) enorme bolle 17" Medion CRT
(heb zelf op werk alleen ervaring met samsung monitoren die dan weer wel in hoogte verstelbaar zijn, maar daar betaal je over t algemeen ook weer flink voor..)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
dell's hebben vaak ook een in hoogte verstelbare voetkamstra schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:52:
Zeg, bij gebrek aan een echt topic er over, maar wellicht ook niet echt eigen topic waardig, een vraagje:
Ik heb nog steeds een HELE oude (1999) enorme bolle 17" Medion CRT, en ik ben eigenlijk wel redelijk klaar met dat ding, maarrr ik zit een beetje met de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik zie nl eigenlijk maar bar weinig tft monitoren waarbij het mogelijk is om de hoogte aan te passen, iets wat volgens mij wel erg belangrijk is bij het vinden van een juiste zithouding achter de pc. Hoe lossen jullie dat op?
[ Voor 0% gewijzigd door kamphuis op 07-03-2007 12:18 . Reden: kut taal ]
Binnenkort ben ik jarig, en ga ik van al dat geld en wat ander geld eens iets leuks kopen.. Ik ga 100% zeker bij Azerty bestellen, omdat ik ook meteen een muis en toetsenbord (MX518 en G11 van Logitech) bestel, en dit goedkoper is dan bij de Informatique oid, ook al laat ik het opsturen.
Ik game nogal veel, en heb nu een 17" CRT (793DF van Samsung). Wat meer ruimte op m'n bureau, en een wat groter scherm is wel lekker, evenals het feit dat ik hem dan anders kan neerzetten, maar dat is even niet relevant. Qua pixels ga ik er niet op vooruit (native gezien), maar het is wel allemaal net iets beter dus, zoals ik al zei. M'n budget? Geen flauw idee, eigenlijk wil ik er gewoon niet teveel aan kwijt, kan het geld altijd wel beter besteden
Vanuit de TS, en wat verdere onderzoeken heb ik gezien dat de 940BF, welke behoorlijk populair is, erg goed is voor gamers, dit lijkt mij dan ook een prima keuze. Echer, daar onder staat de Iiyama E1900S-B2. Bij de Azerty is dit apparaat zo'n €25 goedkoper.
De verschillen die ik opmerk:
Klopt dit, is er iemand die zegt: Niet doen <reden>!
Ik game nogal veel, en heb nu een 17" CRT (793DF van Samsung). Wat meer ruimte op m'n bureau, en een wat groter scherm is wel lekker, evenals het feit dat ik hem dan anders kan neerzetten, maar dat is even niet relevant. Qua pixels ga ik er niet op vooruit (native gezien), maar het is wel allemaal net iets beter dus, zoals ik al zei. M'n budget? Geen flauw idee, eigenlijk wil ik er gewoon niet teveel aan kwijt, kan het geld altijd wel beter besteden
Vanuit de TS, en wat verdere onderzoeken heb ik gezien dat de 940BF, welke behoorlijk populair is, erg goed is voor gamers, dit lijkt mij dan ook een prima keuze. Echer, daar onder staat de Iiyama E1900S-B2. Bij de Azerty is dit apparaat zo'n €25 goedkoper.
De verschillen die ik opmerk:
- Er zitten speakers onder, ik was niet van plan deze te gaan gebruiken, maar ze zullen me, zoals ze er op de plaatjes uit zien, ook niet in de weg gaan zitten.
- Volgens mij zitten er wat dikkere randen (niet alleen onderkant) omheen. Dit kan me weinig schelen, het is altijd minder dan ik nu heb, en dual monitor wil ik toch niet gaan draaien. (Misschien wel, maar niet met twee gelijke schermen tegen elkaar aan) Verder zit er een andere voet onder enzo, maar dit is niet echt boeiend.
- De kijkhoek is iets kleiner, dit zal alleen niet uitmaken, want ik kijk 95% van de tijd recht op het scherm, die andere 5% heb ik die extra vijf graden ook niet nodig.
- Hij is iets groter...
Klopt dit, is er iemand die zegt: Niet doen <reden>!
Bij mij in de winkel waar we die Iiyama 1900's ook verkopen krijgen we haast een kwart terug vanwege dode pixels
Ook zou ik niet meer zo snel voor de Samsung 940BF kiezen omdat het alweer een model is van bijna anderhalf jaar oud.. Als je zwart mooi vind, is de Samsung 931BF of BW (breedbeeld) misschien wel wat

Ook zou ik niet meer zo snel voor de Samsung 940BF kiezen omdat het alweer een model is van bijna anderhalf jaar oud.. Als je zwart mooi vind, is de Samsung 931BF of BW (breedbeeld) misschien wel wat
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hmm.. Die schermen zijn dus niet helemaal lekker.
Opzich ziet die 931BF (wil geen breedbeeld) er wel lekker uit, hij is alleen een stukje duurder. Wat zijn de merkbare verschillen tussen de 940BF en 931BF?
Hoe zit het trouwens met dat pixelgarantie? Mij lijkt het een beetje overkill, iets wat niet goed functioneert moet toch gewoon binnen een half jaar (wettelijk!) geruild kunnen worden?
Verder zou de TS in dat geval ook weleens een update mogen
Opzich ziet die 931BF (wil geen breedbeeld) er wel lekker uit, hij is alleen een stukje duurder. Wat zijn de merkbare verschillen tussen de 940BF en 931BF?
Hoe zit het trouwens met dat pixelgarantie? Mij lijkt het een beetje overkill, iets wat niet goed functioneert moet toch gewoon binnen een half jaar (wettelijk!) geruild kunnen worden?
Verder zou de TS in dat geval ook weleens een update mogen
[ Voor 24% gewijzigd door TheZeroorez op 08-03-2007 16:15 ]
had laatst een samsung syncmaster 940bw gekocht.
aangesloten op me pc en alles werkte perfect tot op een momend dat ik een beetje aan het browsen was op internet, en ik opeens een verticale gele lijn door me beeld zag die niet meer weggaat
heel vaag dat die zomaar opeens tevoorschijn kwam
is dit nu een dode pixel lijn ofzo?
aangesloten op me pc en alles werkte perfect tot op een momend dat ik een beetje aan het browsen was op internet, en ik opeens een verticale gele lijn door me beeld zag die niet meer weggaat
heel vaag dat die zomaar opeens tevoorschijn kwam
is dit nu een dode pixel lijn ofzo?
Hello there
Als dit op een andere videokaart ook is waarschijnlijk wel ja. In dat geval heb je een lijn dode subpixels (hot pixel).
Ik kan aan een nieuwe philips 190S7FS komen voor zo'n 200 euro, maar ik vroeg me af wat andere gebruikers er van vinden.
Hier is een link naar de monitor toe.
http://www.consumer.phili...&activeTab=specifications
Zo op het eerste gezicht lijkt me dit een prima monitor.
Om af en toe wat op te gamen. Of is een refresh rate van 8 ms dan toch iets te hoog?
Zijn er verder ook mensen die deze monitor toevallig ook hebben en hun ervaring ermee willen delen?
Hier is een link naar de monitor toe.
Zo op het eerste gezicht lijkt me dit een prima monitor.
Om af en toe wat op te gamen. Of is een refresh rate van 8 ms dan toch iets te hoog?
Zijn er verder ook mensen die deze monitor toevallig ook hebben en hun ervaring ermee willen delen?
als ik de monitor loskoppel van me videokaart, blijft de lijn nog steeds zichtbaar.TheZeroorez schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:06:
Als dit op een andere videokaart ook is waarschijnlijk wel ja. In dat geval heb je een lijn dode subpixels (hot pixel).
ps: de lijn kwam nadat ik buiten 2 ongeloofelijk harde knallen had gehoord die ook nog is een enorme luchtdruk verplaatste, me raam die open stond trillde ervan
hoorde later dat het 2 straaljagers waren die erg laag vlogen, resultaat gebroken ramen en gescheurde muren
toeval of...
Hello there
Dan zit het wel echt in je monitor, en zou ik ff contact met je shop opnemen...Sinester schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 17:46:
[...]
als ik de monitor loskoppel van me videokaart, blijft de lijn nog steeds zichtbaar.
Hmm.. Misschien wil de Koningklijke luchtmacht je wat vergoeden?ps: de lijn kwam nadat ik buiten 2 ongeloofelijk harde knallen had gehoord die ook nog is een enorme luchtdruk verplaatste, me raam die open stond trillde ervan
hoorde later dat het 2 straaljagers waren die erg laag vlogen, resultaat gebroken ramen en gescheurde muren
toeval of...
Ik heb trouwens 'n 931bf besteld
Anoniem: 144949
Weet iemand wat de verschillen zijn tussen de:
- Philips 190B7CS/00
- Philips 190B7CG/00
Op de site van philips kan je product vergelijk doen, maar ik kan er geen enkel verschil tussen vinden. Zelfde geldt voor de volgende 2:
- Philips 190P7ES/00
- Philips 190P7EG/00
Ook hier geen verschillen te vinden.
De eerste 2 hebben, contrast van 700:1 en 16.2M kleuren.
De 2 eronder hebben, contrast van 1300:1 en 16.7M kleuren, 2* DVI.
- Philips 190B7CS/00
- Philips 190B7CG/00
Op de site van philips kan je product vergelijk doen, maar ik kan er geen enkel verschil tussen vinden. Zelfde geldt voor de volgende 2:
- Philips 190P7ES/00
- Philips 190P7EG/00
Ook hier geen verschillen te vinden.
De eerste 2 hebben, contrast van 700:1 en 16.2M kleuren.
De 2 eronder hebben, contrast van 1300:1 en 16.7M kleuren, 2* DVI.
Lol, ik denk dat je geen verschil kunt vinden omdat je 2x dezelfde monitor bekijkt 
Maar wat vinden de mensen van 190S7fs?
Edit:
Aah wacht de onderste 2 wel.
Volgens mij zijn alleen de kleuren anders van de monitor.
De ene is grijs de ander is zilver (gokje)
Maar wat vinden de mensen van 190S7fs?
Edit:
[ Voor 15% gewijzigd door Quadesh op 10-03-2007 18:49 ]
Check http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm voor een nieuwe versie van MagicTune Premium International Download (version 1.0.39).Anoniem: 165613 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:12:
Ik heb het scherm, de Samsung 931c, ook een paar dagen in bezit.
Alleen kom ik er met de kleuren niet helemaal uit.
Dit wilde ik oplossen door MagicTune te installeren, alleen ik heb het volgende probleem met dit progamma:
[afbeelding]
Ik draai Windows XP Pro en heb zowel de monitor drivers als de nieuwste videokaart drivers geinstaleerd. Voor volledige specs zie signature.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Deze ondersteund ook 2 monitoren, als je de linker monitor wilt tunen dan moet het window naar de rechter monitor slepen en andersom. Echt zuperrrrrrrrrrrr !
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 00:02
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Oh, lijkt me erg sterk aangezien hij een gele kleur omschrijft. Wit, zwart, groen, blauw en rood zijn de opties. Kortom, die gele lijn zal toch iets anders zijnTheZeroorez schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:06:
Anoniem: 144949
Hm inderdaad, heb het aangepast. Verdomde copy-pasteAnoniem: 189525 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:47:
Ben ik nou gek of heb je 2 keer hetzelfde model Philips geschreven?
Lijkt inderdaad kleurverschil te zijn, op de foto verschilt de kleur van de voet althans.Quadesh schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:27:
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 11-03-2007 10:13 ]
Wel als alleen de blauwe stuk isWe Are Borg schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:01:
[...]
Oh, lijkt me erg sterk aangezien hij een gele kleur omschrijft. Wit, zwart, groen, blauw en rood zijn de opties. Kortom, die gele lijn zal toch iets anders zijn
@onder: De 931BF is juist nieuwer.. Mediamarkt..

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 11-03-2007 10:50 ]
Anoniem: 189525
Ik was gisteren in de mediamarkt. Ik vroeg naar de 931BF, de verkoper vertelde me dat dit een oud model is, een voorloper van 940BF? klopt dit? Volgens mij was dat de 930BF en is de 931BF een totaal andere scherm met andere specs? Volgens hem is de volgende model op 931BF 960BF, klopt dit? Kan ik ervanuitgaan dat de 960BF betere prestatie zal neerzetten dan de eerder genoemde schermen?
Ik zag trouwens een 206W en die had een contrastratio van 3000:1, dat is best indrukwekkend?
Boven: Dat dacht ik dus al, maar zeker weten deed ik het niet. Wat een ei was dat toch pffff... Weet jij wat de volgende scherm is van 931BF? De 941BF?
Ik zag trouwens een 206W en die had een contrastratio van 3000:1, dat is best indrukwekkend?
Boven: Dat dacht ik dus al, maar zeker weten deed ik het niet. Wat een ei was dat toch pffff... Weet jij wat de volgende scherm is van 931BF? De 941BF?
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 189525 op 11-03-2007 11:01 ]
De 931BF is juist een heel nieuw model, daar is nog geen opvolger voor 
En die 3000:1 is dynamisch contrast, net als bij de 931BF, die heeft 700:1 en dynamisch 2000:1, maar je moet je daar niet al teveel van voorstellen.
En die 3000:1 is dynamisch contrast, net als bij de 931BF, die heeft 700:1 en dynamisch 2000:1, maar je moet je daar niet al teveel van voorstellen.
Van dat dynamische wist ik wel. Heb het topic zo goed als doorgelezen. Het viel me op dat veel mensen voor samsung kiezen, ondanks vele negatieve reacties erop (bleeding, overshoot, niet in hoogte verstelbaar). Door al deze postjes weet ik ff nie meer welk scherm ik zou willen nemen. Dus dan toch maar wat langer meelezen hier....Haan schreef op zondag 11 maart 2007 @ 11:07:
De 931BF is juist een heel nieuw model, daar is nog geen opvolger voor
Ff een ander vraagje aan jullie: wie van jullie besteld hem ook via i-net en wie doet er pixelgarantie erbij? (daar moet je een bepaald bedrag voor betalen, geheel onterecht vind ik want je betaald sowiezo voor een 100% werkend apparaat...)
Ik niet, ik zie het wel. Azerty zegt dat ze zonder die garantie bij één of twee pixels niets doen, maar in de wet staat toch echt dat een product binnen een half jaar geruild kan worden als het niet goed functioneert. Dus als er toch een (hinderlijke) dode pixel komt, bel ik wel even en vraag ik wat zij daarvan denkenAnoniem: 189525 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:18:
Ff een ander vraagje aan jullie: wie van jullie besteld hem ook via i-net en wie doet er pixelgarantie erbij? (daar moet je een bepaald bedrag voor betalen, geheel onterecht vind ik want je betaald sowiezo voor een 100% werkend apparaat...)
Waarvoor ik wel bang zou zijn bij een 'mindere' shop, is dat ze je een kapotte opsturen, met baat erbij. Ik zocht naar 931BF, en zag daarbij ook een '931BF met twee dode pixels, linksonder' staan. Dat ze die opsturen dus.
Maargoed, als je zo'n vermoeden hebt moet je lekker foto's maken bij aankomst. Ik reken er iig niet op, Azerty is een goede shop, en Samsung is ook geen slecht bedrijf qua RMA/DOA/etc.
Anoniem: 209483
Pixelgarantie is pure luchtverkoop. Je kan een product altijd binnen 6 dagen weer inleveren zonder opgaaf van reden. Mocht er een dode pixel inzitten, kan je 'm dus gewoon terugsturen en je geld terugkrijgen. Ik geloof dat dat de Wet Koop op Afstand heet.Anoniem: 189525 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 15:18:
Het is alleen irritant dat je daarna bij een andere webwinkel opnieuw een scherm moet bestellen
Ik kwam net deze L1900R tegen op C|Net: LG L1900-R
Ziet er veelbelovend uit, maar ik heb niet echt verstand van LCD's dus ik ben geïnteresseerd in jullie mening.
Overigens vindt de Pricewatch dit maar ik weet niet 100% zeker of dat dezelfde monitor is, ivm het BF achtervoegsel.
Ziet er veelbelovend uit, maar ik heb niet echt verstand van LCD's dus ik ben geïnteresseerd in jullie mening.
Overigens vindt de Pricewatch dit maar ik weet niet 100% zeker of dat dezelfde monitor is, ivm het BF achtervoegsel.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn keuze tussen:
- Samsung SyncMaster 931BW
- LG L194WT
Het uiterlijk vind ik bij beide mooi, hoewel de LG net een streepje voor heeft.
Aan de andere kant heeft Samsung een naam op het gebied van LCD, heb er al goede ervaringen mee (172X).
De LG heeft daarentegen op dit moment een nominatie als Best Reviewed maart 2007 en is iets goedkoper.
Beide schermen worden door de tweakers aangeraden.
(responsetijd zal nagenoeg gelijk zijn, aangezien LG de rise>fall opgeeft en Samsung g>g)
Mogelijke verschillen (kan iemand dit bevestigen plz?)
dot pitch (0,285 Samsung tegen LG 0,2835 volgens website http://www.techbuy.com.au...escreen_LCD/LG/L194WT.asp)?
statisch contrast?
HDCP (beschikt de Samsung over)? De LG ook volgens de specsheet.
Dynamisch contrast niet uit te schakelen?
Minder kleuren (las ergens dat de LG maar 16,2 miljoen heeft)?
Kan iemand nog argumenten aandragen waarom ik voor de één en niet voor de ander moet gaan? Belangrijkste zijn de responsetijd (ghosting), backlightleaking en natuurgetrouwe kleurweergave.
En dan nog iets: is pixelgarantie zijn geld waard? Of is het gewoon slim om van je 8 dagen bedenktijd gebruik te maken? Want in pixelgarantie zitten vast ook geen verzendkosten gerekend?
- Samsung SyncMaster 931BW
- LG L194WT
Het uiterlijk vind ik bij beide mooi, hoewel de LG net een streepje voor heeft.
Aan de andere kant heeft Samsung een naam op het gebied van LCD, heb er al goede ervaringen mee (172X).
De LG heeft daarentegen op dit moment een nominatie als Best Reviewed maart 2007 en is iets goedkoper.
Beide schermen worden door de tweakers aangeraden.
(responsetijd zal nagenoeg gelijk zijn, aangezien LG de rise>fall opgeeft en Samsung g>g)
Mogelijke verschillen (kan iemand dit bevestigen plz?)
dot pitch (0,285 Samsung tegen LG 0,2835 volgens website http://www.techbuy.com.au...escreen_LCD/LG/L194WT.asp)?
statisch contrast?
HDCP (beschikt de Samsung over)? De LG ook volgens de specsheet.
Dynamisch contrast niet uit te schakelen?
Minder kleuren (las ergens dat de LG maar 16,2 miljoen heeft)?
Kan iemand nog argumenten aandragen waarom ik voor de één en niet voor de ander moet gaan? Belangrijkste zijn de responsetijd (ghosting), backlightleaking en natuurgetrouwe kleurweergave.
En dan nog iets: is pixelgarantie zijn geld waard? Of is het gewoon slim om van je 8 dagen bedenktijd gebruik te maken? Want in pixelgarantie zitten vast ook geen verzendkosten gerekend?
[ Voor 25% gewijzigd door The__Virus op 13-03-2007 21:20 ]
Hmm een directe vergelijking op een chinese website:
http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Kan ik hieruit concluderen dat de LG als winnaar naar voren komt? Vind het wat brak engels maar dat maak ik er van.
Nog een chinese poll:
http://google.nl/translat...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Zegt genoeg lijkt me?
Kan ik hieruit concluderen dat de LG als winnaar naar voren komt? Vind het wat brak engels maar dat maak ik er van.
Nog een chinese poll:
Zegt genoeg lijkt me?
[ Voor 13% gewijzigd door The__Virus op 13-03-2007 20:07 ]
Anoniem: 165613
Dankje, nu werkt het welFuzzyFocus schreef op zondag 11 maart 2007 @ 08:52:
[...]
Check http://www.samsung.com/Pr...gictune/magictune_05s.htm voor een nieuwe versie van MagicTune Premium International Download (version 1.0.39).
Deze ondersteund ook 2 monitoren, als je de linker monitor wilt tunen dan moet het window naar de rechter monitor slepen en andersom. Echt zuperrrrrrrrrrrr !
Anoniem: 127468
kan iemand mij vertellen hoe hoog en breed een 19" breedbeeld scherm is? zonder de rand
ik krijg overal de rand erbij.
ik krijg overal de rand erbij.
Met pythagoras en een 4:3 verhouding:
(4x)² + (3x)² = 19²
25x² = 361
x = 3.8
h = 3x = 11.4" = 28.96 cm
b = 4x = 15.2" = 38.61 cm
(4x)² + (3x)² = 19²
25x² = 361
x = 3.8
h = 3x = 11.4" = 28.96 cm
b = 4x = 15.2" = 38.61 cm
1280x1024 is een 5:4 verhouding..
Vraag ging ook nog eens over breedbeeld, dus 1440x900, dus 16:10
Dan kom je dus op een hoogte van 25,57 cm en een breedte van 40,92. Bij een normale 19" is dat 39,67 cm breed en 31,74cm hoog.
Vraag ging ook nog eens over breedbeeld, dus 1440x900, dus 16:10
Dan kom je dus op een hoogte van 25,57 cm en een breedte van 40,92. Bij een normale 19" is dat 39,67 cm breed en 31,74cm hoog.
[ Voor 90% gewijzigd door Haan op 15-03-2007 15:56 ]
Excuses
(16x)² + (10x)² = 19²
356x² = 361
x = 1.007
h = 10x = 10.07" = 25.58 cm
b = 16x = 16.11" = 40,92 cm
(16x)² + (10x)² = 19²
356x² = 361
x = 1.007
h = 10x = 10.07" = 25.58 cm
b = 16x = 16.11" = 40,92 cm
Anoniem: 127468
het komt er dus op neer ze even breed zijn?Haan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 15:41:
1280x1024 is een 5:4 verhouding..
19" en 19" breedbeeld?
wat ik vreemd vind want op dit plaatje ziet hij er breder uit.

Ik plaats dit hier realiserende dat het een 17" scherm betreft, het een verouderd model is, en niks te maken heeft met de monitoren die behandeld worden in dit topic...
Ik probeer de specs te vinden van mijn huidige monitor, een 17" Dell E173FPf. Aan de hand van deze specs hoop ik beter te kunnen bepalen welke eisen ik aan een nieuwe monitor moet stellen. Heb al flink lopen googlen, en gezocht op Dell.com en op dit forum, maar nergens worden ook de specs vermeld. Ik wil weten: de responsetijd (GtG), het contrastratio, en eventueel brightness en type paneel (hoewel ik vrijwel zeker weet dat het TN is, maar gewoon voor de goede orde
)
Misschien dat iemand het weet, of kan zoeken waar ik niet komen kan.
Ik probeer de specs te vinden van mijn huidige monitor, een 17" Dell E173FPf. Aan de hand van deze specs hoop ik beter te kunnen bepalen welke eisen ik aan een nieuwe monitor moet stellen. Heb al flink lopen googlen, en gezocht op Dell.com en op dit forum, maar nergens worden ook de specs vermeld. Ik wil weten: de responsetijd (GtG), het contrastratio, en eventueel brightness en type paneel (hoewel ik vrijwel zeker weet dat het TN is, maar gewoon voor de goede orde
Misschien dat iemand het weet, of kan zoeken waar ik niet komen kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Phrantic op 15-03-2007 23:02 ]
hoi
40,92 != 39,67Anoniem: 127468 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:49:
[...]
het komt er dus op neer ze even breed zijn?
19" en 19" breedbeeld?
[afbeelding]
Maargoed, waar dacht jij dan ook dat die 19" gemeten werd?
Ja, maar loW wilde dus nog meer hoogte, op een widescreenHaan schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:53:
[...]
In de diagonaal ja, dus hoe breder het scherm, hoe minder hoogte er overblijft volgens Pythagoras
[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2007 19:34 ]
weet iemand hoe duur de samsung 940bw op dit moment bij de mediamarkt(arena) is?
Ik heb ook een rekenfoutje gemaakt, het moet 37,69 cm zijn.Anoniem: 127468 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:49:
[...]
het komt er dus op neer ze even breed zijn?
19" en 19" breedbeeld?
[afbeelding]
Dus 19" : 37,69 x 31,74
19" breedbbeeld: 40,92 x 25,57
In de diagonaal ja, dus hoe breder het scherm, hoe minder hoogte er overblijft volgens PythagorasTheZeroorez schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:08:
[...]
Maargoed, waar dacht jij dan ook dat die 19" gemeten werd?
In de topic-start staat al een tijdje de Iiyama e1900-S2/B2 bij de gaming-monitoren, maar er is weinig bekend over die dingen. Ik heb de gok genomen om hem aan te schaffen en ik ben zeer tevreden. Ik zal nog even een product-survey aanmaken, maar hier alvast de korte versie:
Voordelen: scherp beeld, kleuren behoorlijk accuraat, absoluut geen ghosting (wat ik ook probeer), mooie zwarte buitenkant, instellingen automatisch goed door DVI, helderheid en contrast heel goed, behalve... zie nadelen.
Nadelen: Contrast in de allerlichtste tinten is niet super. Ik heb trouwens nog bijna geen enkele TFT gezien waarbij bijvoorbeeld heel licht blauw goed te onderscheiden is van wit. Dit is een veelgezien probleem binnen TFT's en is misschien te verbeteren door gamma-calibratie, wat ik nog even moet doen als ik Adobe Gamma heb geïnstalleerd. Verder: Geen DVI-kabel meegeleverd. Dus dat kost je een extra €12,50 tot €25,-, afhankelijk van de winkel.
Al met al een topdingetje, vooral tijdens het gamen is het genieten!
Voordelen: scherp beeld, kleuren behoorlijk accuraat, absoluut geen ghosting (wat ik ook probeer), mooie zwarte buitenkant, instellingen automatisch goed door DVI, helderheid en contrast heel goed, behalve... zie nadelen.
Nadelen: Contrast in de allerlichtste tinten is niet super. Ik heb trouwens nog bijna geen enkele TFT gezien waarbij bijvoorbeeld heel licht blauw goed te onderscheiden is van wit. Dit is een veelgezien probleem binnen TFT's en is misschien te verbeteren door gamma-calibratie, wat ik nog even moet doen als ik Adobe Gamma heb geïnstalleerd. Verder: Geen DVI-kabel meegeleverd. Dus dat kost je een extra €12,50 tot €25,-, afhankelijk van de winkel.
Al met al een topdingetje, vooral tijdens het gamen is het genieten!
Anoniem: 152187
Heb nu een paar weken de Samsung 940N, met de reactietijd van 2 MS, en dat is ruim voldoende voor mijn gebruik. Eerst nog zitten twijfelen tussen de BW versie met 2 MS of deze N met 8, maar dit is ook genoeg..
Het zat een beetje raar, misschien standaard procedure bij Dixons, maar ze verkopen een scherm, zetten een nieuwe (de enige nieuwe bestelde) als showmodel neer, en als 'ie weer verkocht wordt gaat het showmodel in de doos en die krijgt de klant. Die van mij stond er dus 'sinds gisteren' . Naja, dat moet ik dan maar geloven. Ik wist in ieder geval zeker dat er geen dode pixels waren. Verder is het gewoon een prima scherm, niks onscherpte ivm uitgerekt 17" beeld, prima beeld.
Ik zag net dat 'ie in die paar weken alweer 20 euro goedkoper is geworden, maargoed. De overstap van 20" CRT naar 19" TFT is ook geen probleem
Topschermpje!
Het zat een beetje raar, misschien standaard procedure bij Dixons, maar ze verkopen een scherm, zetten een nieuwe (de enige nieuwe bestelde) als showmodel neer, en als 'ie weer verkocht wordt gaat het showmodel in de doos en die krijgt de klant. Die van mij stond er dus 'sinds gisteren' . Naja, dat moet ik dan maar geloven. Ik wist in ieder geval zeker dat er geen dode pixels waren. Verder is het gewoon een prima scherm, niks onscherpte ivm uitgerekt 17" beeld, prima beeld.
Ik zag net dat 'ie in die paar weken alweer 20 euro goedkoper is geworden, maargoed. De overstap van 20" CRT naar 19" TFT is ook geen probleem
Anoniem: 207027
Het zegt mij in ieder geval niet genoeg... Ik vertrouw niet op één Chinese review (en de brakke vertaling daarvan al helemaal niet..) En die Chinesen die op die poll hebben gestemd, hebben dat ding niet thuis staan en dus geen ervaring (de vraag is: welke van de twee zou je willen hebben). Dus daar durf ik mijn aankoop al helemaal niet op te baseren.The__Virus schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:59:
Hmm een directe vergelijking op een chinese website:
Nog een chinese poll:
[i[Zegt genoeg lijkt me?[/i]
Ik heb de 931bw in de winkel gezien en het schermpje beviel me uitstekend: het design, de helderheid en het contrast waren naar mijn inziens perfect. Maar ik heb dan ook geen games/films/os gezien maar alleen een saaie diashow...
De LG daarentegen is enkele tientjes goedkoper maar heeft op papier ook minder kleuren.. Maar die heb ik niet in het echt kunnen beoordelen..
Tsjah, wat moet je dan kiezen
Ik heb de LG inmiddels al besteld. Die vind ik persoonlijk wat mooier en áls er al een merkbaar verschil zal zijn, zal het waarschijnlijk klein zijn. Beide komen gewoon goed uit de bus. Die 30 euro minder gaf uiteindelijk de doorslag: het verwachte minimale verschil zal vast geen 30 euro waard zijn.
Ik wacht toch nog ff dus ik hoor graag je ervaringen!The__Virus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:56:
Ik heb de LG inmiddels al besteld. Die vind ik persoonlijk wat mooier en áls er al een merkbaar verschil zal zijn, zal het waarschijnlijk klein zijn. Beide komen gewoon goed uit de bus. Die 30 euro minder gaf uiteindelijk de doorslag: het verwachte minimale verschil zal vast geen 30 euro waard zijn.
Ik wil zelf voor de Samsung Syncmaster 931BW gaan. Echter is hij bij veel winkels uitverkocht. Weet iemand waardoor dit komt?
Ik zal het je laten weten daniel
. Had gehoopt vandaag al van mijn horrorfilms erop te kunnen genieten, maar hij is er nog niet
Misschien omdat hij populait is of misschien omdat winkels denken dat ze hem niet gaan verkopen?CoDe-ReD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:36:
Ik wil zelf voor de Samsung Syncmaster 931BW gaan. Echter is hij bij veel winkels uitverkocht. Weet iemand waardoor dit komt?
Het schermpje is pas sinds februari uit dus misschien opstartproblemen met de productie? Of misschien is de vraag in het begin erg groot geweest...CoDe-ReD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:36:
Maar volgens mij is hij nog wel te krijgen, je moet gewoon goed zoeken
Heb je alle shops van de pricewatch al geprobeerd?
@ Virus, dan komtie hopelijk maandag
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 207027 op 18-03-2007 12:16 ]
Kwam ik toevallig tegen http://tweakers.net/productsurvey/survey/3640Anoniem: 207027 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:53:
[...]
Ik wacht toch nog ff dus ik hoor graag je ervaringen!
Dat is wel de grotere broer, met hogere resolutie etc., maar voor het overgrote deel is ie gelijk
. Alleen jammer van die foto's ze doen het scherm geen recht volgens mij
. En volgens mij levert TNT niet op maandag
.

Ik heb tweedehands een FP937+ van BenQ gekocht, moet zeggen heerlijke schermen. Ben van 15inch naar 19 inch, wat een vooruitgang
Mooi scherp beeld, kleuren zien er goed uit. Heerlijk schermpje
Hmm ja ik heb mycom gebeld, die zeiden dat ze hem niet op voorraad hadden en ook niet leverbaar was. Nee ik heb niet heel de pricewatch gehad maar de bovenste shops waren stuk voor stuk uitverkocht. Bij veel shops is de levertijd tussen 1 en 2 weken dus waarschijnlijk is er gewoon een tekort aan de monitoren. De Paradigit heeft hem idd op de site staan maar er staat niet bij "bestellen", er staat "reserveren". De computerland heeft hem in het krantje staan, echter heb ik het daar nog niet geprobeert. Ik zou hem graag komende week gaan kopen, en het liefste in een winkel want mocht ik dode pixels hebben dan vind ik het persoonlijk makkelijker om hem terug te brengen naar de winkel.Anoniem: 207027 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:15:
[...]
Het schermpje is pas sinds februari uit dus misschien opstartproblemen met de productie? Of misschien is de vraag in het begin erg groot geweest...
Maar volgens mij is hij nog wel te krijgen, je moet gewoon goed zoekenIk heb hem bijvoorbeeld bij de Paradigit zien staan en bij Computerland staat hij ook in het foldertje.
Heb je alle shops van de pricewatch al geprobeerd?
@ Virus, dan komtie hopelijk maandag
Computerland heeft hem voor €239,- én op voorraad!CoDe-ReD schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:35:
[...]
Hmm ja ik heb mycom gebeld, die zeiden dat ze hem niet op voorraad hadden en ook niet leverbaar was. Nee ik heb niet heel de pricewatch gehad maar de bovenste shops waren stuk voor stuk uitverkocht. Bij veel shops is de levertijd tussen 1 en 2 weken dus waarschijnlijk is er gewoon een tekort aan de monitoren. De Paradigit heeft hem idd op de site staan maar er staat niet bij "bestellen", er staat "reserveren". De computerland heeft hem in het krantje staan, echter heb ik het daar nog niet geprobeert. Ik zou hem graag komende week gaan kopen, en het liefste in een winkel want mocht ik dode pixels hebben dan vind ik het persoonlijk makkelijker om hem terug te brengen naar de winkel.
Paradigit doet niet aan verzenden; daarom de tekst 'reserveren', je moet de plaatselijke vestiging bellen om te weten te komen of ze deze monitor op voorraad hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207027 op 18-03-2007 20:00 ]
Ik denk dat ik dan eerst even de paradigit bel omdat ik daar al een behoorlijke tijd klant ben en de service daar uitstekend vind. Prijs is hetzelfde dus daar hoef ik het niet voor te laten. Thnx voor de tip!Anoniem: 207027 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:59:
[...]
Computerland heeft hem voor €239,- én op voorraad!
Paradigit doet niet aan verzenden; daarom de tekst 'reserveren', je moet de plaatselijke vestiging bellen om te weten te komen of ze deze monitor op voorraad hebben.
Ik gebruik trouwens met mijn samsung 931bf een klein beetje digital vibrance om de kleuren er veel beter/mooier/feller er uit te laten springen (in zoverre mate dat het niet "natuur ongetrouw word").
Zijn er meer die dat doen? Of ben ik echt de enige die dat gebruikt?
Zijn er meer die dat doen? Of ben ik echt de enige die dat gebruikt?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Leg eerst eens uit wat het is/doet en waar je dat kan instellen? Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord 
edit:
Heb hier een ATI kaart, maar kan met ATi traytool alleen brightness, contrast, gamma aanpassen.
edit:
Heb hier een ATI kaart, maar kan met ATi traytool alleen brightness, contrast, gamma aanpassen.
[ Voor 31% gewijzigd door Haan op 21-03-2007 10:22 ]
Gheheh, lol, nooit van gehoord zelfs
. Dat kan bij je NVidia driver instellingen, bij kleurinstellingen. Hoe dat zit bij ATI geen idee 
Alleen gebruiken in hele kleine aanpassingen hoor...
Alleen gebruiken in hele kleine aanpassingen hoor...
[ Voor 16% gewijzigd door Fiddle op 21-03-2007 09:58 ]
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Nou ik heb de Samsung 931BW inmiddels draaiend. Ik ben tot dusver tevreden, het beeld is scherp en het kijkt echt veel fijner dan een CRT monitor (logisch natuurlijk). Echter zoals al werd gezegd: je moet behoorlijk veel tweaken om goede instellingen te krijgen. Heeft iemand wat goede instellingen voor me die ik zo eens kan proberen?
Ik heb hem al 3 weken en ik heb hem gister pas echt goed gekregen nadat ik dus digital vibrance heb klein beetje van niets naar iets omhoog had geschroeft. Zonder dit waren mijn kleuren OF alles te licht; zwart is niet echt zwart genoeg en kleuren weinig contrasterend tegenover elkaar, OF te donker; kleuren steken wel goed van elkaar af maar in donkere stukjes van games zag je bijna echt niets meer.CoDe-ReD schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:58:
Nou ik heb de Samsung 931BW inmiddels draaiend. Ik ben tot dusver tevreden, het beeld is scherp en het kijkt echt veel fijner dan een CRT monitor (logisch natuurlijk). Echter zoals al werd gezegd: je moet behoorlijk veel tweaken om goede instellingen te krijgen. Heeft iemand wat goede instellingen voor me die ik zo eens kan proberen?
Door de iets lichtere setting te pakken en digital vibrance ietsje aan te zetten heb ik nu de perfecte tussenweg.
De kleuren zien er nu zo levendig en mooi contrasterend uit als dat ik wilde (zonder dat ik mijn zonnebril hoef op te zetten vanwege standaard felheid van het scherm). Het duurde zeker even voordat ik het goed had. Ik zit nu op me werk, dus je moet me maar even pm'en ofzo (als dat kan) als je wilt weten hoe ik alles heb staan.
Zet het anders even in dit topic, want ik ben er ook wel benieuwd naar.
rightDaannO schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:37:
Zet het anders even in dit topic, want ik ben er ook wel benieuwd naar.

Accer : AL1917As/Fsd-19"
2MS, Helderheid 300cd/m² , dvi, resolutie 1280/1024
Voor maar €229 , Iemand bekend met deze ?
2MS, Helderheid 300cd/m² , dvi, resolutie 1280/1024
Voor maar €229 , Iemand bekend met deze ?
De Samsung series hebben een apart topic gekregen.Anoniem: 207027 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:25:
Wat wordt dit topic rustig~?
@Virus, heb jij t schermpje al binnen?
DaannO schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:32:
[...]
De Samsung breedbeeldseries hebben een apart topic gekregen.
Heb um vrijdagmiddag binnengekregen. Eerst wat problemen: via DVI kreeg ik um niet draaiend op de native resolutie, volledig onleesbaar scherm. Bleek na lang gepuzzel de videokaartdrivers te zijnAnoniem: 207027 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:25:
Wat wordt dit topic rustig~?
@Virus, heb jij t schermpje al binnen?

Het scherm heeft erg weinig backlight leakage, valt alleen op bij zwarte achtergrond en komt nog geen centimeter van de randen. Verder echt een geweldige kleurweergave, moet alleen wel af worden gesteld (naar voorkeur heb ik zelf gedaan, het resultaat van een aantal calibratiewizards vond ik wat tegenvallen, maar dat is maar wat je gewend bent). Echt een razendsnel scherm, heb er de test op los gelaten uit de TS en kan echt minimale ghosting ontdekken. Perfect scherm voor films en games, niets verkeerds erover te zeggen!
P.s. ik ben erg kritisch
Anoniem: 214634
Hallo allemaal,
Sinds 2 dagen ben ik de trotse eigenaar van een 206Bw tft scherm.
Echt een mooi scherp beeld. En juiste formaat, niet te groot en niet te klein. 20inch is perfekt!
Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen opgemerkt hebben, als je in de avond op een wit scherm kijkt zoals , google of msn.. Dat er naar mijn gevoel een beetje overdreven veel licht uit het scherm komt..
Zoveel licht dat ik geen eens een lamp meer aan hoef te zetten, het lijkt wel bijna middag..
Misschien moet ik hier aan wennen, of is het wel normaal..
Ik vroeg me af of jullie dit ook opgemerkt hebben en hoe jullie dit beleven?
Echt een mooi scherp beeld. En juiste formaat, niet te groot en niet te klein. 20inch is perfekt!
Maar ik vroeg me af of er nog meer mensen opgemerkt hebben, als je in de avond op een wit scherm kijkt zoals , google of msn.. Dat er naar mijn gevoel een beetje overdreven veel licht uit het scherm komt..
Zoveel licht dat ik geen eens een lamp meer aan hoef te zetten, het lijkt wel bijna middag..
Anoniem: 63139
Ik zit te twijfelen tussen twee schermen:
- Samsung SM 931BF (19";2ms;D-sub/DVI-D)
- Iiyama Pro Lite E1900S-B2 (19";2ms;D-sub/DVI-D)
appart, vandaag op m'n werk 4 * dell 1908fp's binnengekregen
terwijl we gewoon 1907fp's hadden bestel ook op de pakbon staat 1907
even een snelle blik lijkt het alsof de 1908 een iets scherper beeld heeft
maar verder kwa uiterlijk bijna exact gelijk (op paar details na, zoals bijvoorbeel zonnetje bij helderheid icoontje)
terwijl we gewoon 1907fp's hadden bestel ook op de pakbon staat 1907

maar verder kwa uiterlijk bijna exact gelijk (op paar details na, zoals bijvoorbeel zonnetje bij helderheid icoontje)
Anoniem: 93354
Hey
Mijn ouders hebben hun 10 jaar oude 17inch crt gesloopt. Nou moet er snel wat nieuws kopen dus wil ik een 19'' inch tft voor ze kopen. Nou heb ik bij de mediamarkt wel ff staan kijken (niet kopen uiteraard, te duur
) maar ik zie zo in de winkel echt geen verschil. in de pricewatch doet de Samsung 940BF het goed, is dit wat? of kan ik voor dat geld beter wat anders kopen? me broertje wil nog wel een CSS spelen dus het moet ook een beetje ghostingvrij zijn. Breedbeeld is trouwens geen optie.
Mijn ouders hebben hun 10 jaar oude 17inch crt gesloopt. Nou moet er snel wat nieuws kopen dus wil ik een 19'' inch tft voor ze kopen. Nou heb ik bij de mediamarkt wel ff staan kijken (niet kopen uiteraard, te duur
Tja.. Hoe vaak en fanatiek wordt er gegamed? Wat was de resolutie die je gebruikte? Wat is het budget? Wat zijn de overige eisen? Etc. 
Tot nu to kun je denk ik beter een iets goedkoper schermpje dan de 940BF halen, als ik het zo zie...
Tot nu to kun je denk ik beter een iets goedkoper schermpje dan de 940BF halen, als ik het zo zie...
Anoniem: 93354
Mijn broertje speelt vrij vaak CS:S dus heb liever wel dat het goed loopt. Budget is +/- 235 euro en waarschijnlijk gaat het gamen op 1204x786 omdat er maar een 9600xt in die pc zit maar voor de rest natuurlijk 1280x1024. Voor de rest niet echt speciale eisen behalve dat het beeld er gewoon scherp en goed moet uitzien maargoed dat heb je al snel als je kijk naar wat ze gewent waren
dat scherm was zowat onleesbaar.
Voor de nieuwe Samsung schermen is er een apart topic opgestart, miss daar ff vragen?Anoniem: 214634 schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:44:
Hallo allemaal,
Ik wil jullie ook even op deze review van hardware.info wijzen:
Acht kleine breedbeeldmonitoren getest
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 207027 op 09-04-2007 18:26 ]
Ik wil graag mijn 19 inch Belinea 10 19 25 via DVI aansluiten op mijn pc.
Nu moet ik dus een DVI kabel kopen. Wat raden jullie aan Dvi-D dual link of singel link ?
Nu moet ik dus een DVI kabel kopen. Wat raden jullie aan Dvi-D dual link of singel link ?
Uit de startpost: Yokozuna in "\[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"
In het kort komt het er op neer dat voor een 19" monitor niets uitmaakt.
And I'm the only one and I walk alone.
Thnx nu is het ineens duidelijkPromoX schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:31:
Uit de startpost: Yokozuna in "\[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 11"
Interessant! ik zit er over te denken om deze aan te schaffen (ben wat teleurgesteld over de Samsung 2006BW die hier nu staat).DDX schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 01:50:
appart, vandaag op m'n werk 4 * dell 1908fp's binnengekregen
terwijl we gewoon 1907fp's hadden bestel ook op de pakbon staat 1907![]()
Hoe bevalt ie nu? Hoe strak is zwarte tekst op een witte achtergrond?
rustig beeld?
Je bent wat teleurgesteld over de 206BW en je wilt nu een andere?Philflow schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:17:
[...]
Interessant! ik zit er over te denken om deze aan te schaffen (ben wat teleurgesteld over de Samsung 2006BW die hier nu staat).
Hoe bevalt ie nu? Hoe strak is zwarte tekst op een witte achtergrond?
rustig beeld?

Mag ik je ouwe dan hebben?
Is goed. 262,50Anoniem: 207027 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 20:49:
[...]
Je bent wat teleurgesteld over de 206BW en je wilt nu een andere?![]()
Mag ik je ouwe dan hebben?
Heeft iemand de Samsung 932 al gezien? Dus niet de 931. Hij lijkt nogal op de LCD-tv van samsung, best mooi schermpje. Weeral de minpuntje dat de hoogte niet verstelbaar is...
Iiyama ProLite E1900S-S(Of B)2 is echt een aanrader.Anoniem: 93354 schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:52:
Mijn broertje speelt vrij vaak CS:S dus heb liever wel dat het goed loopt. Budget is +/- 235 euro en waarschijnlijk gaat het gamen op 1204x786 omdat er maar een 9600xt in die pc zit maar voor de rest natuurlijk 1280x1024. Voor de rest niet echt speciale eisen behalve dat het beeld er gewoon scherp en goed moet uitzien maargoed dat heb je al snel als je kijk naar wat ze gewent warendat scherm was zowat onleesbaar.
Past precies binnen je budget en is een ideaal game monitor.(En de kleuren zijn nog geen eens zo slecht
Is dat alweer de opvolger?Anoniem: 189525 schreef op maandag 30 april 2007 @ 00:50:
Heeft iemand de Samsung 932 al gezien? Dus niet de 931. Hij lijkt nogal op de LCD-tv van samsung, best mooi schermpje. Weeral de minpuntje dat de hoogte niet verstelbaar is...
Eindelijk de knoop doorgehakt en voor de Samsung SyncMaster 940BF gegaan.
Tot nu toe erg tevreden over het beeldscherm lekker helder,scherp en snelle response(2ms).
Het enige wat mij is opgevallen is het backlite bovenaan het scherm, opzich niet veel last van alleen in een paar donkere games merk je het
Voor de rest toppie !
Tot nu toe erg tevreden over het beeldscherm lekker helder,scherp en snelle response(2ms).
Het enige wat mij is opgevallen is het backlite bovenaan het scherm, opzich niet veel last van alleen in een paar donkere games merk je het
Voor de rest toppie !
Anoniem: 64623
Ik had ook een 940BF besteld bij Salland maar kreeg na zo'n 2-3 weken door dat deze end of life is en niet meer te leveren.
Het zou me verbazen dus als je er nog wel eentje te pakken krijgt.
Het zou me verbazen dus als je er nog wel eentje te pakken krijgt.
Het lijkt niet echt hard meer te gaan met de ontwikkelingen na de introductie van de "2ms" overdrive TN paneeltjes, wel?
OLED introductie ook weer uitgesteld.
[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 02-05-2007 13:25 ]
En met de SED panelen gaat het al niet veel beter geloof ik.Yokozuna schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 13:24:
Het lijkt niet echt hard meer te gaan met de ontwikkelingen na de introductie van de "2ms" overdrive TN paneeltjes, wel?
Misschien dat er dit jaar nog 1ms schermen uit gaan komen, maar dat lijkt niet echt een verbetering te zijn. Verder is er vooral een verschuiving te zien wat de grootte betreft. 17" schermen lijken nog nauwelijks echt interessant en met de 19" schermen lijkt het ook al minder te worden.
Ik ben nog wel benieuwd of het nog wat gaat worden met LED backlighting dit jaar.
[ Voor 29% gewijzigd door PromoX op 02-05-2007 14:00 ]
Geen idee, hij lijkt niet erg op de 931, en de specs van 932 zijn ook wat minder tov de 931, de 932 is bijv 5ms.
Ik ben op het moment druk op zoek naar een leuke dual monitor setup waarbij twee schermen mijn voorkeur hebben:
- Iiyama ProLite E1900S-B2
- Samsung SyncMaster 940BF
Beiden maken gebruik van hetzelfde paneel.
Stiekum ben ik nog altijd van mening dat pixelgarantie belachelijk is maar helaas kom je daar gewoon niet omheen (ik heb ook geen zin om te gaan spelen op de "wet koop op afstand"). Ik heb al het een en ander lopen mailen maar tot nu toe hebben verschillende bedrijven geen pixelgarantie (Gistron en Digitique bijvoorbeeld). Bij een aantal bedrijven (4launch, empc, mediamarkt, perfect-systems en pcplatvorm) heb ik nog een e-mail openstaan voor een leuk aanbod inclusief pixelgarantie.
Mocht iemand nog tips hebben dan verneem ik ze uiteraard graag.
- Iiyama ProLite E1900S-B2
- Samsung SyncMaster 940BF
Beiden maken gebruik van hetzelfde paneel.
Stiekum ben ik nog altijd van mening dat pixelgarantie belachelijk is maar helaas kom je daar gewoon niet omheen (ik heb ook geen zin om te gaan spelen op de "wet koop op afstand"). Ik heb al het een en ander lopen mailen maar tot nu toe hebben verschillende bedrijven geen pixelgarantie (Gistron en Digitique bijvoorbeeld). Bij een aantal bedrijven (4launch, empc, mediamarkt, perfect-systems en pcplatvorm) heb ik nog een e-mail openstaan voor een leuk aanbod inclusief pixelgarantie.
Mocht iemand nog tips hebben dan verneem ik ze uiteraard graag.
Eve char: Warock <TEST>
Ik heb net een folder gekregen met daarin de philips 190cw voor 190 euro. En deze natuurlijk meteen opgezocht want een 19 inch voor 190 euro is niet zo duur. De specs zien er goed uit, maar ik zocht ook een paar reviews. Op GOT kon ik 1tje vinden die vond dat het beeld heel flets was of dergelijke.
Zijn er meer mensen die deze monitor hebben of hadden en hier de voor- en nadelen voor kunnen geven.
http://www.consumer.phili...IFV51VJ0RMRESHQFHKFSEKI5P
Zijn er meer mensen die deze monitor hebben of hadden en hier de voor- en nadelen voor kunnen geven.
http://www.consumer.phili...IFV51VJ0RMRESHQFHKFSEKI5P
Wat vinden jullie van de nieuwe LG schermen dan? Ik wil er denk ik 1 aanschaffen. Maar er zit HDCP op. Is dit een voordeel of niet? Want ik begreep dat bedrijven dan kunnen zien of je een illegale film aan het afspelen bent en dat je ze beeld dat gaan verslechteren ofzo. Tenminste dat zou dus kunnen. Weet iemand hier meer van?
Hier de schermen waar ik over twijfel.
LG L1960
2ms
3000:1 contrast
300cd/m

LG L1900 (verschillende soorten)
4ms
2000:1 contrast
300cd/m
Hier de schermen waar ik over twijfel.
LG L1960
2ms
3000:1 contrast
300cd/m

LG L1900 (verschillende soorten)
4ms
2000:1 contrast
300cd/m

Anoniem: 218449
Hallo,
Ik ben op zoek naar een performante monitor om vooral op internet te surfen en om online beurshandel te doen.
Belangrijkste is dat ik na 6/8 uur online werken geen migraine krijg.
Ik weet echter na het lezen van dit forum nog altijd niet wat beste keus is, sommige zweren bij snelle reactie tijden en contasten en andere bij duurdere merken zolas NEC en Eizo.
Ik heb vooral interesse in de Eizo 1961 en 1930 of de NEC 1990SXI OF 1990SXP.
Of neem ik beter een LG zoals de L1953HR ?
Graag jullie opinie,
Gr,
Rob.
Ik ben op zoek naar een performante monitor om vooral op internet te surfen en om online beurshandel te doen.
Belangrijkste is dat ik na 6/8 uur online werken geen migraine krijg.
Ik weet echter na het lezen van dit forum nog altijd niet wat beste keus is, sommige zweren bij snelle reactie tijden en contasten en andere bij duurdere merken zolas NEC en Eizo.
Ik heb vooral interesse in de Eizo 1961 en 1930 of de NEC 1990SXI OF 1990SXP.
Of neem ik beter een LG zoals de L1953HR ?
Graag jullie opinie,
Gr,
Rob.
Als je rust aan je ogen wil moet je gewoon een CRT kopen. Want die ondersteunen vaak nog 85Hz. TFT schermen vaak maar 60Hz. Het aantal Herz is belangrijk of iets rustiger is voor je ogen of niet. Daarom zijn er binnenkort ook 100Hz LCD tv's. Het heeft te maken met flikkering. Als ik mijn CRT terugzet naar 60Hz zie ik het hele beeld flikkeren en heb ik binnen korte tijd hoofdpijn.
Echter zijn TFT's wel steeds beter. De omgeving is een hele belangrijke factor. Als ik op school ben krijg ik binnen 30min hoofdpijn. Komt door het TL licht. Hier op mijn stageplek heb ik hier nooit last van. Betere belichting.
Mocht je toch voor een tft gaan dan kan je gaan voor weinig ms. Maar dit heeft vooral te maken met beweging. Dus als je een film kijkt of een spelletje speelt. Als je alleen maar naar tekst/internetpagina's zit te kijken zou 12ms volgens mij ook al voldoen...
Eizo is een duur scherm dat vooral geschikt is voor DTP-ers. Dus goede kleurechtheid hebben die schermen. Maar ik vraag me af of je dat wil? De prijs is dus erg hoog.
Van de overige merken weet ik niks. Ik kijk zelf dus nu ook naar een LG scherm. De nieuwe zijn volgens mij wel prima...?!
Echter zijn TFT's wel steeds beter. De omgeving is een hele belangrijke factor. Als ik op school ben krijg ik binnen 30min hoofdpijn. Komt door het TL licht. Hier op mijn stageplek heb ik hier nooit last van. Betere belichting.
Mocht je toch voor een tft gaan dan kan je gaan voor weinig ms. Maar dit heeft vooral te maken met beweging. Dus als je een film kijkt of een spelletje speelt. Als je alleen maar naar tekst/internetpagina's zit te kijken zou 12ms volgens mij ook al voldoen...
Eizo is een duur scherm dat vooral geschikt is voor DTP-ers. Dus goede kleurechtheid hebben die schermen. Maar ik vraag me af of je dat wil? De prijs is dus erg hoog.
Van de overige merken weet ik niks. Ik kijk zelf dus nu ook naar een LG scherm. De nieuwe zijn volgens mij wel prima...?!
Ik was met ongeveer dezelfde eisen aan het zoeken en heb een Dell 1908 Ultrasharp besteld op ebay.nl (supradictus). Ik krijg m morgen als het goed is.Anoniem: 218449 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:01:
Hallo,
Ps. Response tijd maakt voor jouw toepassing niet veel uit.
Onzin. Een tft is niet te vergelijken met een CRT. Bij een TFT heb je geen last van een flikkerend beeld.bsmpower schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:37:
Als je rust aan je ogen wil moet je gewoon een CRT kopen. Want die ondersteunen vaak nog 85Hz. TFT schermen vaak maar 60Hz. Het aantal Herz is belangrijk of iets rustiger is voor je ogen of niet. Daarom zijn er binnenkort ook 100Hz LCD tv's. Het heeft te maken met flikkering. Als ik mijn CRT terugzet naar 60Hz zie ik het hele beeld flikkeren en heb ik binnen korte tijd hoofdpijn.
Dit kan natuurlijk ook meer redenen hebben dan alleen de belichting. Het kan net zo goed komen door een slecht afgesteld scherm (te hoge helderheid bijvoorbeeld).Echter zijn TFT's wel steeds beter. De omgeving is een hele belangrijke factor. Als ik op school ben krijg ik binnen 30min hoofdpijn. Komt door het TL licht. Hier op mijn stageplek heb ik hier nooit last van. Betere belichting.
Het ligt er maar helemaal aan welke eisen je stelt en wat je budget is. Die LG schermen die je bijvoorbeeld noemt hebben allemaal een TN paneel. Goed voor (snelle) spellen vanwege de lage reactietijd, maar minder goed wat kleuren betreft, dus voor beeldbewerking zijn ze minder geschikt.Mocht je toch voor een tft gaan dan kan je gaan voor weinig ms. Maar dit heeft vooral te maken met beweging. Dus als je een film kijkt of een spelletje speelt. Als je alleen maar naar tekst/internetpagina's zit te kijken zou 12ms volgens mij ook al voldoen...
En ga je een scherm enkel gebruiken voor officetoepassingen (word, excel, enz.) en internet is de reactietijd inderdaad niet zo relevant.
[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 08-05-2007 18:13 ]
Anoniem: 218449
Heb eens rond gekeken.
Mijn voorkeur gaat naar volgende 2 toestellen:
Dell UltraSharp 1907FPV
http://accessories.euro.d...=bsd&cs=bebsdt1&sku=73065
HP LP2065
http://h10010.www1.hp.com...72270-444767-1815933.html
Iemand ervaring of voorkeur voor een van beide?
Groeten,
Rob
Mijn voorkeur gaat naar volgende 2 toestellen:
Dell UltraSharp 1907FPV
http://accessories.euro.d...=bsd&cs=bebsdt1&sku=73065
HP LP2065
http://h10010.www1.hp.com...72270-444767-1815933.html
Iemand ervaring of voorkeur voor een van beide?
Groeten,
Rob
De verschillen zijn niet zo heel groot. De Dell heeft een vga en dvi aansluitingen en de HP 2 dvi aansluitingen. Dit kan misschien meespelen als je meerdere pc's aan wilt sluiten. De Dell heeft dan weer USB aansluitingen, wat ook weer handig kan zijn.
Wat design betreft zou ik overigens voor de Dell gaan.
De HP is trouwens wel een 20"; deze heeft dus een hogere resolutie dan de Dell.
Wat design betreft zou ik overigens voor de Dell gaan.
De HP is trouwens wel een 20"; deze heeft dus een hogere resolutie dan de Dell.