Nou ik zie veel mensen met de vraag of er ervaringen zijn met de 931C Syncmaster.
Nou, ik heb hem gekocht en laat ik je zeggen, ik ben er niet mals over:
Samsung SyncMaster 931C (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D, Zwart) survey door ASUSROKZ
Gebruikt onder besturingssysteem:

Featureset
Geen videoingangen. Puur en alleen Poweringang en een analoge en een digitale video-ingang. De meegeleverde software is helemaal een ramp. Zoals hieronder vermeld heb ik geprobeerd de kleuren aan te passen, en dat was echt een crime. Ik deed de wizard voor kleurverandering, en toen ik contrast moest fine-tunen, dan moest je dat doen door de contrast steeds te verlagen totdat je 4 cirkels in een plaatjes ziet. Het contrast verlaagdje je met de knoppen op het scherm. Dan komt er zo'n vakje, en die valt natuurlijk over het plaatje met de cirkels. Dat even ter illustratie.
Kleurweergave
Dit is waar ik het meest over struikelde. Dit is echt het slechtste scherm qua kleuren dat ik ook in mijn leven gezien heb. Stilstaande beelden zijn haarscherp en niks mis mee, maar als ik de game Call of Duty 2 start (waar ik hem ook voor gekocht heb, aangezien ik een fanatieke speler ben in dat spel), dan zijn de kleuren gewoon helemaal verkeerd. Geel is beige-achtig of grauw. Het hele scherm is gewoon te blauw, te koel van kleur, en het kan ook niet "warmer" worden ingesteld omdat als je met rood en groen gaat prutsen, wordt het gewoon te rood of te groen. De beste middenweg die ik gevonden heb was triest. Je ziet niet meer het verschil tussen een amerikaan en een duitser in een map als Carentan, alleen aan de vorm van het poppetje. Een map als dawnville voor de niet-leken, is een grote grijze massa, waar het onderscheid tussen omgeving en vijand ver te zoeken is. Hij mixed de kleuren ook niet ofzo, als ik een film kijk dan zie je zeg maar van die kleur-vlekken zoals je dat ziet als je 8-bit hebt ingesteld als kleurenpalet. Wel minder natuurlijk, maar toch. Het werkt zeker niet in zijn voordeel. Daarnaast is ook hier groen niet groen maar dof-groen of nucleair-groen. Er schijnt geen tussenweg te zijn. Het ziet er gewoon allemaal heel erg kunstmatig uit. BAH!
Contrast en Helderheid
Zwart is echt git-zwart en wit is ook wit. Niks mis mee.
Ghosting
Bijna geen, maar wel een beetje. Vooral een lichte kleuren-waas van rood en groen, omdat die het meest aanstaan om toch nog een beetje een "warm" beeld te krijgen.
Pixeldefecten
Niet van toepassing. Had er in ieder geval geen bij de levering.
Bouwkwaliteit en Afwerking
Redelijk.
Vormgeving
OK, toegegeven, dit is het geilste scherm wat ik ooit heb gezien. De glossy-zwarte voorkant maakt het helemaal af en de knoppen zitten netjes aan de onderkant weggewerkt. Zeer goed.
Prijs
Te duur voor een scherm wat niet zijn doel naleeft: Een goed game-scherm.
BOTTOM-LINE: Het is absoluut niet HET game-scherm, want daarvoor zijn de kleuren te kut. Je ziet geen drol meer in donkere maps. Kleuren zijn dof, kunstmatig en brak. Films kijken is ook een crime op dit gedrocht van een scherm. Oh Samsung, what have you done?
P.S. BOTTOM-LINE: Best gaming-screen WCG 2006 my f*cking ass...

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
Nou, ik heb hem gekocht en laat ik je zeggen, ik ben er niet mals over:
Samsung SyncMaster 931C (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D, Zwart) survey door ASUSROKZ
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Featureset | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kleurweergave | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Contrast en helderheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ghosting | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Pixeldefecten | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bouwkwaliteit en afwerking | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Vormgeving | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gebruikt onder besturingssysteem:
- Windows XP

Featureset
Geen videoingangen. Puur en alleen Poweringang en een analoge en een digitale video-ingang. De meegeleverde software is helemaal een ramp. Zoals hieronder vermeld heb ik geprobeerd de kleuren aan te passen, en dat was echt een crime. Ik deed de wizard voor kleurverandering, en toen ik contrast moest fine-tunen, dan moest je dat doen door de contrast steeds te verlagen totdat je 4 cirkels in een plaatjes ziet. Het contrast verlaagdje je met de knoppen op het scherm. Dan komt er zo'n vakje, en die valt natuurlijk over het plaatje met de cirkels. Dat even ter illustratie.
Kleurweergave
Dit is waar ik het meest over struikelde. Dit is echt het slechtste scherm qua kleuren dat ik ook in mijn leven gezien heb. Stilstaande beelden zijn haarscherp en niks mis mee, maar als ik de game Call of Duty 2 start (waar ik hem ook voor gekocht heb, aangezien ik een fanatieke speler ben in dat spel), dan zijn de kleuren gewoon helemaal verkeerd. Geel is beige-achtig of grauw. Het hele scherm is gewoon te blauw, te koel van kleur, en het kan ook niet "warmer" worden ingesteld omdat als je met rood en groen gaat prutsen, wordt het gewoon te rood of te groen. De beste middenweg die ik gevonden heb was triest. Je ziet niet meer het verschil tussen een amerikaan en een duitser in een map als Carentan, alleen aan de vorm van het poppetje. Een map als dawnville voor de niet-leken, is een grote grijze massa, waar het onderscheid tussen omgeving en vijand ver te zoeken is. Hij mixed de kleuren ook niet ofzo, als ik een film kijk dan zie je zeg maar van die kleur-vlekken zoals je dat ziet als je 8-bit hebt ingesteld als kleurenpalet. Wel minder natuurlijk, maar toch. Het werkt zeker niet in zijn voordeel. Daarnaast is ook hier groen niet groen maar dof-groen of nucleair-groen. Er schijnt geen tussenweg te zijn. Het ziet er gewoon allemaal heel erg kunstmatig uit. BAH!
Contrast en Helderheid
Zwart is echt git-zwart en wit is ook wit. Niks mis mee.
Ghosting
Bijna geen, maar wel een beetje. Vooral een lichte kleuren-waas van rood en groen, omdat die het meest aanstaan om toch nog een beetje een "warm" beeld te krijgen.
Pixeldefecten
Niet van toepassing. Had er in ieder geval geen bij de levering.
Bouwkwaliteit en Afwerking
Redelijk.
Vormgeving
OK, toegegeven, dit is het geilste scherm wat ik ooit heb gezien. De glossy-zwarte voorkant maakt het helemaal af en de knoppen zitten netjes aan de onderkant weggewerkt. Zeer goed.
Prijs
Te duur voor een scherm wat niet zijn doel naleeft: Een goed game-scherm.
BOTTOM-LINE: Het is absoluut niet HET game-scherm, want daarvoor zijn de kleuren te kut. Je ziet geen drol meer in donkere maps. Kleuren zijn dof, kunstmatig en brak. Films kijken is ook een crime op dit gedrocht van een scherm. Oh Samsung, what have you done?
P.S. BOTTOM-LINE: Best gaming-screen WCG 2006 my f*cking ass...

![]() ![]() -Kleurenweergave (dan moet je mijn verhaal maar lezen) -Feature-set (Ow wat is die software goed -_-') -Prijs (Te duur voor een scherm wat niet zijn doel naleeft) | ![]() ![]() +Vormgeving (Glossy-zwarte voorkant!) +Contrast (zwart is ook echt zwart) +Bouwkwaliteit(Alles redelijk) +Ghosting (bijna niet) |

[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:45 ]