[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 16

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.760 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hem dan een blije chinees wezen!
:)

http://lcd.zol.com.cn/47/478311.html

Zou ik ook zijn hoor als ik dat scherm in mn handen zou hebben..

(ps wel duidelijk dat de L226WT dus een volledig zwart scherm is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ik heb de laatste paar dagen zitten rondkijken naar een 20" of 22" breedbeeld scherm. Mijn keuze is slechts beperkt omdat ik er niet meer dan +/- 300 euro aan wil uitgeven. De modellen die ik met name op het oog heb zijn de Samsung 205BW (20") en de BenQ FP222W (22").

Ik vraag me echter af of het niet beter is om een tijdje te wachten. Komen er binnenkort schermen uit met een betere prijs/kwaliteit verhouding? Of betere schermen, waardoor er een prijsdaling zal gaan komen in de grotere TFTs? Ik heb namelijk geen haast met het aanschaffen ervan...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:21:
Beste mensen,

Ik heb even een aantal paginatjes teruggelezen en heb toch heel veel gezien over de samsung 225 en 226.

Ik heb zaterdag een nieuwe 225 gehaald bij Mediamarkt. Ik had al iets gelezen over backlight bleeding, maar vond de overige specs de moeite waarde om de monitor toch te proberen. Ik heb zojuist de eerste dvd gedraaid op het scherm en moet zeggen dat ik toch wel heel erg baal van het backlight bleeding. Ik vind het eigenlijk te erg. Ik zie dat er methoden zijn om er iets aan te doen, maar eigenlijk wil ik een monitor die gewoon zonder te veel heise goed functioneert.

Ik ben van plan om mijn monitor morgen terug te naar de mediamarkt en om te ruilen voor een andere. Iemand suggesties voor een bepaald type? Heeft iemand een bepaalde monitor met goede specs en zonder backlight bleeding?

gr. Jan Anne
Ik heb zelf ook de 225BW en als je gewoon de contrast en brithness een stuk lager zet is het backlight bleelding een stuk minder. Ik merk het nu niet eens meer. Ik heb hem trouwens altijd in de SPORT mode staan dit geeft voor mij het fijnste beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:24:
Ik heb de laatste paar dagen zitten rondkijken naar een 20" of 22" breedbeeld scherm. Mijn keuze is slechts beperkt omdat ik er niet meer dan +/- 300 euro aan wil uitgeven. De modellen die ik met name op het oog heb zijn de Samsung 205BW (20") en de BenQ FP222W (22").

Ik vraag me echter af of het niet beter is om een tijdje te wachten. Komen er binnenkort schermen uit met een betere prijs/kwaliteit verhouding? Of betere schermen, waardoor er een prijsdaling zal gaan komen in de grotere TFTs? Ik heb namelijk geen haast met het aanschaffen ervan...
Momenteel is het toch een goed moment om bijvoorbeeld zo'n 205BW te kopen (rond de 280 € momenteel ).
De opvolger 206BW (zonder noemenswaardige verbeteringen) komt namelijk zeer binnenkort in voorraad, en die gaat dan weer een beetje duurder zijn dan de 205BW nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 20:12
Ik had een Samsung Syncmaster 225bw besteld bij Central Point Europe. Eindelijk kwam hij binnen en gelijk de doos maar opengemaakt. Een maal uit de doos echt een wow effect, wat een mooi groot scherm! Terwijl ik het scherm nader bekeek bleek dus dat het paneel zelf niet helemaal vlak was maar gewoon BOL in zijn behuizing zat...de linker en recht onderhoeken zaten ook los en als ik het scherm vanaf de zijkanten bekeek zag je gewoon dat de behuizing gegolft was en dat het scherm bol was. Ik dus meteen Central Point Europe gebeld en deze wezen mij door naar het Samsung Service Centrum. Een monteur zou me bellen om te kijken of het scherm toe was aan vervanging. Vandaag had dus die monteur gebeld. Is er nu een kans dat ik gewoon een refurbished scherm terug krijg? Ik haal zo een nieuwe monitor uit de doos en deze blijkt een productiefout te hebben... Ik hoop dat ze gewoon een nieuwe geven en niet even laten repareren. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het was een scherm dat in deze maand geproduceerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Hmm ik kijk nu naar een L2000C-SF. Ik heb een winkel gevonden die 'm voor 266 euro verkoopt, dat is 100 euro goedkoper dan de gemiddelde prijs in de Pricewatch (en 15 euro minder dan de goedkoopste). Er is tot nu toe maar één survey in de Productsurvey die wel érg negatief is (misschien een slecht exemplaar) dus ik weet niet of ik dat moet vertrouwen.

Eerder in dit topic was er een post van een gebruiker die helemaal lyrisch over het scherm was. Maar dat deze toch wel kleine mankementjes vertoonden. Zijn er meer mensen die dit scherm bezitten? De specificaties zijn zeer gunstig voor de prijs (1600:1200, 8ms, 800:1).

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whatzert schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:33:
Ik had een Samsung Syncmaster 225bw besteld bij Central Point Europe. Eindelijk kwam hij binnen en gelijk de doos maar opengemaakt. Een maal uit de doos echt een wow effect, wat een mooi groot scherm! Terwijl ik het scherm nader bekeek bleek dus dat het paneel zelf niet helemaal vlak was maar gewoon BOL in zijn behuizing zat...de linker en recht onderhoeken zaten ook los en als ik het scherm vanaf de zijkanten bekeek zag je gewoon dat de behuizing gegolft was en dat het scherm bol was. Ik dus meteen Central Point Europe gebeld en deze wezen mij door naar het Samsung Service Centrum. Een monteur zou me bellen om te kijken of het scherm toe was aan vervanging. Vandaag had dus die monteur gebeld. Is er nu een kans dat ik gewoon een refurbished scherm terug krijg? Ik haal zo een nieuwe monitor uit de doos en deze blijkt een productiefout te hebben... Ik hoop dat ze gewoon een nieuwe geven en niet even laten repareren. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Het was een scherm dat in deze maand geproduceerd was.
Nergens in de wet staat dat je recht heb op een nieuwe. Echter hanteren sommige fabrikanten een DOA regeling (dead on arrival) Soms is dat 8 dagen soms zelfs 30 dagen

Acer kent bijvoorbeeld ook geen doa regeling, is je notebook de eerste dag al defect? jammer dan gewoon insturen en dan wordt ie gerepareerd. Je krijgt wel je eigen notebook weer terug.

Denk dat het met samsung hetzelfde is, hoewel ik daar geen ervaringen mee heb. Kans is zeker aanwezig dat je ze scherm omruilen voor een gerepareerd exemplaar.

Anders zou ik central point mailen en je beroepen op de wet kopen op afstand. Dus dan moet je je scherm (weliswaar op eigen kosten!!) terug brengen of sturen naar die winkel en dan zijn ze verplicht je het geld terug te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrenic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:15:

Dat is positief, waar heb je 'm gekocht? Ik twijfelde aan de LG L2000C-SF i.v.m met de vermelde banding problemen op diverse websites. De Philips 200P7ES is ook een optie voor mij, alleen weinig ervaringen over te vinden.
Hij is gekocht bij centralpoint, die philips is wel een dikke €180,- duurder, das toch best wel veel geld, ik heb voor dit model gekozen omdat het de goedkoopste monitor was waarvan ik met zekerheid kon aannemen dat er een S-IPS paneel is zat.
Zelf gebruik ik hem voor CAD tekenen en algemene computer toepassingen.
Foto's vindt ik er zeer goed en natuurgetrouw op worden weergegeven, anders dan het overdreven rood wat na correctie wel goed overkwam heb ik geen klachten betreft de kleur weergave.
Wat ook hinderlijk kan zijn bij een volledig witte achtergrond is dat de kleur wit niet helemaal uniform wordt weergegeven, onderaan in de hoeken van het scherm lijkt deze iets feller.
Voor mij geen enkel bezwaar maar mogelijk voor de perfectionist een onwenselijke eigenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:52:
Hmm ik kijk nu naar een L2000C-SF. Ik heb een winkel gevonden die 'm voor 266 euro verkoopt, dat is 100 euro goedkoper dan de gemiddelde prijs in de Pricewatch (en 15 euro minder dan de goedkoopste). Er is tot nu toe maar één survey in de Productsurvey die wel érg negatief is (misschien een slecht exemplaar) dus ik weet niet of ik dat moet vertrouwen.
Die 266 euro is bij een webwinkel die hem niet op voorraad heeft en ook niet weet wanneer hij hem binnen gaat krijgen.
Volgens mij gewoon aandacht trekkerij, zodra ze die monitor voor die prijs gaan verkopen koop ik er twee voor thuis :P

Overigens hier nog een positieve review over de L2000C-SF

http://www.shutterbug.net...re_computers/1106flatron/

Edit:

Overigens beklaagd de persoon in de product survey dat de voet niet in hoogte verstelbaar is, dat is onjuist.
De voet is wel degelijk in hoogte verstelbaar, ik denk dat het verstel bereik ongeveer tussen de 20 en 25 cm ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:08:
[...]

Die 266 euro is bij een webwinkel die hem niet op voorraad heeft en ook niet weet wanneer hij hem binnen gaat krijgen.
Volgens mij gewoon aandacht trekkerij, zodra ze die monitor voor die prijs gaan verkopen koop ik er twee voor thuis :P

[...]
Nu je het zegt, alle webshops met een prijs onder de 300 euro hebben 'm niet op voorraad. Hoeveel heb jij er uiteindelijk voor moeten neerleggen?

[ Voor 26% gewijzigd door Phrantic op 29-01-2007 20:22 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phrantic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:21:

Nu je het zegt, alle webshops met een prijs onder de 300 euro hebben 'm niet op voorraad. Hoeveel heb jij er uiteindelijk voor moeten neerleggen?
€365,- bij central point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een mislukte koop op marktplaats (waar ik nog niet voor had betaald gelukkig) heb ik een ProLite E2200WSV -B1 van iiyama gekocht. Dus alleen dsub aansluiting. Maar aangezien ik er toch voornamelijk tv/films op ga kijken maakt het niet zoveel uit. In de windows schermen zie je inderdaad wat onscherpheden, maar zoals gezegd bij films/tv stoort het niet.

Ik schrok me de *** toen ik hem aanzette: een dode (groene sub) pixel bovenaan in beeld. Ik had geen pixelgarantie dus ik baalde behoorlijk. Gelukkig vallen de standaard 16:9 uitzendingen net IN de dode subpixel. En dan stoort het niet. Je ziet het alleen duidelijk bij egale kleuren. Er zitten echt nog 2 pixelrijen tussen de dode pixel en de smalle zwarte banden van 16:9 uitzendingen. Vette mazzel dus. (wel schandalig eigenlijk dat je bij een aankoop van over de 300 euro iets kapots krijgt :( )

Oja: over het scherm: zeer tevreden. lekker scherp, geen merkbare ghosting (5ms) en op 3 meter afstand van de bank in mijn kamertje is hij precies groot genoeg. Ook de helderheid is goed. Gelukkig blijft bij het bewegen van links naar rechts het beeld redelijk egaal helder (natuurlijk geen crt). Dit zou bij het kijken van films namelijk erg storend zijn.
Al met al een dure, maar goede koop. Nét iets beter dan de 2216 van acer die ik eerst op het oog had (ik heb ze beide gezien, bijna vergelijkbare kwaliteit overigens).
Ik heb DVB-T TV (terratec cinergy usb xs) en dit komt op dit schermpje ook erg goed uit!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik snap die pixelgarantie nooit zo goed. Waarom zou je dat nemen? Je kunt toch altijd, weliswaar op eigen kosten, dat ding terugsturen en je beroepen op de wet waarin staat dat je binnen 7 dagen alles wat via internet hebt besteld moet kunnen terugsturen en je geld terugkrijgen? Dat terugsturen zou evt. net zoiets kosten als een pixelgarantie, en de kans dat dat gebeurd is toch niet meer dan 50% of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Morgoth schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:33:
Ik snap die pixelgarantie nooit zo goed. Waarom zou je dat nemen? Je kunt toch altijd, weliswaar op eigen kosten, dat ding terugsturen en je beroepen op de wet waarin staat dat je binnen 7 dagen alles wat via internet hebt besteld moet kunnen terugsturen en je geld terugkrijgen? Dat terugsturen zou evt. net zoiets kosten als een pixelgarantie, en de kans dat dat gebeurd is toch niet meer dan 50% of hoger?
Bepaalde winkels doen daar nogal moeilijk over. Ook al sta je in je recht, probeer het dan maar ns te krijgen. Net als met het feit dat je standaard 2 jaar garantie moet hebben volgens de Europese richtlijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Gekke boel. Webwinkels gaan dus geld zitten vragen (de pixelgarantie) voor iets wat ze eigenlijk, wettelijk gezien, gewoon 'gratis' (verzendkosten zijn natuurlijk dan altijd op kosten van de klant) zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-11-2022
hier is een thread over de LG L226WT. Een paar mensen hebben het scherm al enkele dagen.ze zijn er positief over.

de gebruikerservaringen staan op de laatste paginas.

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1130522

Weet iemand anders nog reviews van dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
Morgoth schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:40:
Gekke boel. Webwinkels gaan dus geld zitten vragen (de pixelgarantie) voor iets wat ze eigenlijk, wettelijk gezien, gewoon 'gratis' (verzendkosten zijn natuurlijk dan altijd op kosten van de klant) zouden moeten doen.
Er is een groot verschil tussen "doen" en "zouden moeten doen", en tussen "recht hebben" en "recht krijgen". Wat wou je als klant doen als een winkelier moeilijk doet? Naar de rechter stappen? Dat is nog veel duurder dan een pixelgarantie. Dat weten winkeliers ook. Veel van hen zullen dan ook het beroep op de Wet Koop op Afstand zoveel mogelijk frustreren. Dat wil zeggen, weigeren, moeilijk doen, nieuwe monitor (eveneens met pixeldefecten uiteraard) opsturen of in ieder geval zo lang mogelijk wachten met terugbetaling zodat dit soort klanten het de volgende keer wel uit hun hoofd laat. Hou daar rekening mee als je voor die weg kiest.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Er is een groot verschil tussen "doen" en "zouden moeten doen", en tussen "recht hebben" en "recht krijgen". Wat wou je als klant doen als een winkelier moeilijk doet? Naar de rechter stappen? Dat is nog veel duurder dan een pixelgarantie. Dat weten winkeliers ook. Veel van hen zullen dan ook het beroep op de Wet Koop op Afstand zoveel mogelijk frustreren. Dat wil zeggen, weigeren, moeilijk doen, nieuwe monitor (eveneens met pixeldefecten uiteraard) opsturen of in ieder geval zo lang mogelijk wachten met terugbetaling zodat dit soort klanten het de volgende keer wel uit hun hoofd laat. Hou daar rekening mee als je voor die weg kiest.
Ik snap het deels wel, LCD schermen hebben nou eenmaal dit probleem. Zeker bij grotere schermen is de kans op een dode pixel natuurlijk groter. Het zou me niets verbazen als de helft van de LCD wel een (half) dode pixel heeft, ben wel benieuwd naar de percentages eigenlijk. Als de fabrikant elke LCD met een dode pixel zou moeten weggooien zouden de schermen waarschijnlijk (nog) duurder worden.
Wat je natuurlijk in winkels met pixelgarantie krijgt: ze verkopen de teruggebrachte schermen aan de mensen zonder pixelgarantie.

Ik merk wel dat je steeds naar die ene pixel zit te kijken die kapot is. Het is meer het idee denk ik.
Ik had trouwens liever gehad dat hij écht dood was geweest, want een zwarte pixel valt veel minder op dan een pixel die constant groen schijnt. Misschien een likje zwarte verf :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:08:
[...]

Ik snap het deels wel, LCD schermen hebben nou eenmaal dit probleem. Zeker bij grotere schermen is de kans op een dode pixel natuurlijk groter. Het zou me niets verbazen als de helft van de LCD wel een (half) dode pixel heeft, ben wel benieuwd naar de percentages eigenlijk. Als de fabrikant elke LCD met een dode pixel zou moeten weggooien zouden de schermen waarschijnlijk (nog) duurder worden.
Wat je natuurlijk in winkels met pixelgarantie krijgt: ze verkopen de teruggebrachte schermen aan de mensen zonder pixelgarantie.

Ik merk wel dat je steeds naar die ene pixel zit te kijken die kapot is. Het is meer het idee denk ik.
Ik had trouwens liever gehad dat hij écht dood was geweest, want een zwarte pixel valt veel minder op dan een pixel die constant groen schijnt. Misschien een likje zwarte verf :P
Het zou mij persoonlijk wél verbazen als zo'n groot percentage pixeldefecten had... dat zou willen zeggen dat je zo ongeveer altijd een defect paneel hebt / in de naaste omgeving (in de situatie van meer als 1 monitor per gezin/persoon/...). En over het meer "idee" zijn van dode pixels/pixeldefecten: juist om deze reden heb ik mijn broer mijn 205BW laten controleren op defecten, stel dat die er waren, dan wist ik toch niet waar, en wat niet weet, niet deert... (in de zin van dan zie je het zo hard niet, anders is het altijd storend) Ik had wel het "geluk" van een pixelperfecte te hebben (geen pixelgarantie, kenden ze niet bij de winkel waar ik de monitor heb gekocht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:19

PauseBreak

derp!

Je kunt natuurlijk altijd nog proberen om de pixel weer werkend te `masseren´, staat, als ik het goed onthouden heb, in de ts een link naar een uitleg hoe je dat dient te proberen :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:29:
Je kunt natuurlijk altijd nog proberen om de pixel weer werkend te `masseren´, staat, als ik het goed onthouden heb, in de ts een link naar een uitleg hoe je dat dient te proberen :)
Er is nog hoop, hartmassage voor je pixel :)
maar ik zie niet in de TS staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:19

PauseBreak

derp!

Hehe, daar lijkt het wel op ja :p
Het stond in het 19" topic.
n00bs in het grote 19" topic.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het masseren heeft nog geen effect gehad, mss het filmpje.

Hmm. mp4 hoe kon ik dat ook alweer afspelen?

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
oops verkeerde forum |:(

[ Voor 111% gewijzigd door feep op 30-01-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devionic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:31:
hier is een thread over de LG L226WT. Een paar mensen hebben het scherm al enkele dagen.ze zijn er positief over.

Aah wat jammer, het blijkt dus dat die LG L226WT geen 1:1 pixelmapping ondersteund..
Is natuurlijk wel zo handig voor een xbox of ps3.

Zal de LG L226WA versie dat wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat ik jammer vind bij veel schermen is dat er niet bij staat of de schermen een coating hebben, ja of nee. De schermen met coating vind ik doorgaans veel mooier en het oog wil ook wat.

Zelf ben ik druk op zoek naar een redelijk geprijst scherm van 20 maar liever 22 inch (wide) Meerdere opties zijn aanwezig:
De Iiyama E2200WS-B1 en bijv de Samsung 225BW.

Het nadeel van de eerste is de niet hoogteverstelbaarheid en volgens mij hebben ze beide geen glimmende coating op het scherm.

(Het scherm moet voor mij geschikt zijn voor games, films etc.)

Weet iemand welke schermen, behalve de niet te betalen Dell of Apple schermen, wel zo'n coating hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
rabor schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:38:
[...]
De LG L226WT-xx (5ms, 3000:1) kost (/gaat kosten) rond de € 385,-, en de LG L226WTQ-xx & L226WA-xx (2ms, 3000:1) beginnen vanaf ongeveer € 415,- tot € 450,-

bv: L226WA-SN, L226WA-WN, L226WT-SF.
Volgens LG Duitsland zouden de eerste L226's vanaf vorige week donderdag (de 25e) leverbaar zijn; hier ongeveer 2-3 weken later.
Volgens deze site , L226WA-SN, L226WA-WN ,is de L226WA uitgerust met een HDMI ingang. Maar aangezien hij geen luidsprekers heeft lijkt mij dat toch nutteloos.

deze pdf zegt ook dat hij uitgerust is met HDMI

http://www.bluechip.de/bl...oad/104217_Datenblatt.pdf

Is dit nu echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb thuis op dit moment een Samsung 912n (voorloper van 913n, iets mindere specs), en de fujitsu siemens l22w staan. Qua specs is de 912 minder dan de l22w (285 cd vs 300 cd) contrast etc zijn gewoon gelijk. Jammere alleen in dit verhaal is dat de 912 veel en veel helderder en feller is. Als ik een 225 of een 226 koop, kan ik dit dan ook verwachten? Vind de lichtopbrengst van de l22w echt onder de maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devionic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:28:
[...]

Volgens deze site , L226WA-SN, L226WA-WN ,is de L226WA uitgerust met een HDMI ingang. Maar aangezien hij geen luidsprekers heeft lijkt mij dat toch nutteloos.

deze pdf zegt ook dat hij uitgerust is met HDMI

http://www.bluechip.de/bl...oad/104217_Datenblatt.pdf

Is dit nu echt zo?
op zon lcd scherm wil je geen speakertjes hebben, meestal is er wel een andere manier om je speakerset aan te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja lijkt me van wel dan he dat er HDMI op zit. Waarom moet je per se luidsprekers in je beeldscherm hebben wil HDMI nuttig zijn? Die logica ontgaat mij effe. Sowieso niet erg handig om 5.1 audio op de meestal 2 'super' luidsprekers van je monitor af te spelen.

edit: net wat te laat....

Ik ga zo nog eens kijken bij de mediamarkt of ze de 226BW al binnen hebben. I'll keep you posted.

[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 30-01-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devionic
REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:
Ja lijkt me van wel dan he dat er HDMI op zit. Waarom moet je per se luidsprekers in je beeldscherm hebben wil HDMI nuttig zijn? Die logica ontgaat mij effe. Sowieso niet erg handig om 5.1 audio op de meestal 2 'super' luidsprekers van je monitor af te spelen.

edit: net wat te laat....

Ik ga zo nog eens kijken bij de mediamarkt of ze de 226BW al binnen hebben. I'll keep you posted.
HDMI is video en audio gecodeerd samen op 1 connector. Sluit bvb je Xbox360 op dit scherm aan via HDMI en je hebt beeld maar geen geluid.

wat is het nut van die HDMI dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:08:
[...]

dat is onzin, zeker wanneer je een 32 inch 720p scherm hebt. Het is weliswaar een groter scherm maar het scherm heeft minder pixels dan bijvoorbeeld een 22 inch scherm met 1680x1050 pixels. De kans op een dode pixel is bij een 22 inch scherm groter. Bovendien lijkt mij de kans op een productiefoutje bij zon groot scherm kleiner dan bij het 22 inch scherm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
devionic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:31:

Volgens mij ben ik er uit, ik ga wachten op de L226WT :P. Overigens hebben ze het in dat topic ook wel weer over backlight bleeding, is dat gewoon inherent aan dat soort monitoren dat je daar een beetje last van kan hebben? Nou ben ik niet zo'n zeikerd en vind ik het al snel allemaal best, maar ik wil dat ding wel veel voor films (divx/dvd) gaan gebruiken en dan heb je toch vaak veel zwart.
REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:
Gaarne! Iemand overigens enig idee wat de media markt's policy mbt dode pixels? Sowieso is de media markt, voor mij, een stuk makkelijker. Mocht ie stuk gaan dan hoef ik alleen een stukje te stadsbussen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morgoth op 30-01-2007 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:25
Morgoth schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:59:
[...]

Volgens mij ben ik er uit, ik ga wachten op de L226WT :P. Overigens hebben ze het in dat topic ook wel weer over backlight bleeding, is dat gewoon inherent aan dat soort monitoren dat je daar een beetje last van kan hebben? Nou ben ik niet zo'n zeikerd en vind ik het al snel allemaal best, maar ik wil dat ding wel veel voor films (divx/dvd) gaan gebruiken en dan heb je toch vaak veel zwart.
[...]

Gaarne! Iemand overigens enig idee wat de media markt's policy mbt dode pixels? Sowieso is de media markt, voor mij, een stuk makkelijker. Mocht ie stuk gaan dan hoef ik alleen een stukje te stadsbussen.
MM in hengelo: als je een defect pixel hebt gewoon terug gaan en zeggen dat hij niet werkt, krijg je gelijk (mits op voorraad) een nieuwe mee, doen ze totaal niet moeilijk over. De MM in hengelo heeft trouwens (als het goed is) vandaag de 226BW binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Je kunt altijd alles binnen 14 dagen terugbrengen, dus ook tft's met dode pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
devionic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:52:
[...]

HDMI is video en audio gecodeerd samen op 1 connector. Sluit bvb je Xbox360 op dit scherm aan via HDMI en je hebt beeld maar geen geluid.

wat is het nut van die HDMI dan?
Volgens mij zit er op de achterkant, achter het rechter paneeltje, een heel zooitje AV-connectors (RCA rood/wit/geel + s-video - dacht ik).

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel een voordeel van "echte" zaken zoals MM: je kan met je spul naar daar gaan, en face-to-face zeggen dat hij niet goed werkt, en je een nieuwe wil.
Het is altijd veel makkelijker om een e-mail af te wimpelen dan een klant in persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
Precies, daarom koop ik ook niet met enorme tegenzin bij de MM, soms kan je namelijk ook nog wat van de prijs afkrijgen, waardoor het verschil met webwinkels kleiner wordt en de MM toch zeker aantrekkelijker is in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Helaas kan je ook niks terugbrengen als het product nog niet te krijgen is. Geen idee hadden ze(MM Heerlen) wanneer hij binnen kwam. Erg stom om een volledig kleuren krantje uit te brengen en dan is de helft niet te krijgen 3 dagen na dat krantje in de brievenbus lag. Ook de 206BW was nog niet aanwezig. Wel hadden ze vista al binnen, ik hoorde namelijk al de nodige verkopers praatjes afsteken over alle 200 versies van het nieuwe OS.

En even terug te komen op de discussie over HDMI: Deze connector is alleen maar gemaakt zodat de filmindustrie weer een nieuwe beveiliging op hun content kan toevoegen zodat ze nog meer geld in het laatje krijgen. Zo zie ik het, dat het een connector is met audio en video in 1 is leuk en aardig, maar dvi + spdif werkte mijns inziens ook perfect, is alles ook digitaal, scheelt alleen 1 kabeltje.

Ben trouwens wel benieuwd naar dat goedkoper krijgen van producten bij MM, want volgens mij doen ze daar niet aan aangezien ze elke vestiging presenteren als uniek in hun omgeving en dus kun je prijzen van andere vestigingen ook niet aanhalen en daarmee afdingen. Zo heb ik het begrepen van hun site. Als je de aanbiedingen wilt downloaden moet je eerst aan klikken: Ja, ik weet dat aanbiedingen bij Media Markt alleen lokaal geldig zijn

Het krantje waarin de 226BW staat is echter nationaal geldig van 28-1 tot 5-2. Zal me benieuwen of ze hem voor die tijd al binnen hebben. Andere webshops staan ook nog op pre order, terwijl een stuk terug werd gemeld dat 30 jan de leverdatum zou zijn.

Ik had trouwens ook nog even naar de 225BW gekeken en daar was ik niet erg blij met de beeldkwaliteit. Vond het maar wat dof beeld, maja wie weet hoe hij daar weer was ingesteld.

Misschien dat iemand uit omgeving Hengelo zou kunnen kijken of hij daar wel binnen is?

[ Voor 36% gewijzigd door REDFISH op 30-01-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:22:
Helaas kan je ook niks terugbrengen als het product nog niet te krijgen is. Geen idee hadden ze wanneer hij binnen kwam. Erg stom om een volledig kleuren krantje uit te brengen en dan is de helft niet te krijgen 3 dagen na dat krantje in de brievenbus lag. Ook de 206BW was nog niet aanwezig. Wel hadden ze vista al binnen, ik hoorde namelijk al de nodige verkopers praatjes afsteken over alle 200 versies van het nieuwe OS.

En even terug te komen op de discussie over HDMI: Deze connector is alleen maar gemaakt zodat de filmindustrie weer een nieuwe beveiliging op hun content kan toevoegen zodat ze nog meer geld in het laatje krijgen. Zo zie ik het, dat het een connector is met audio en video in 1 is leuk en aardig, maar dvi + spdif werkte mijns inziens ook perfect, is alles ook digitaal, scheelt alleen 1 kabeltje.

Ben trouwens wel benieuwd naar dat goedkoper krijgen van producten bij MM, want volgens mij doen ze daar niet aan aangezien ze elke vesti(gi)ng presenteren als uniek in hun omgeving en dus kun je prijzen van andere vestingen ook niet aanhalen en daarmee afdingen. Zo heb ik het begrepen van hun site.
Klopt. Echter het is mij toch wel eens gelukt iets van de prijs af te krijgen toen ik zei van "concurreren met webshops doen jullie niet aan hè?" Toen werd me gewoon een korting aangeboden d:)b Maargoed, dat was dus een enkel geval. Maar het kan dus wel, blijkbaar.
Tot zover offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ik had trouwens ook nog even naar de 225BW gekeken en daar was ik niet erg blij met de beeldkwaliteit. Vond het maar wat dof beeld, maja wie weet hoe hij daar weer was ingesteld.
Beeldkwaliteit beoordelen is bij de MM al helemaal niet te doen. Knallen de beeldschermen in default mode op de plank en gooien er vervolgens een vaag TV signaal op. Ja leuk 700 nogiets bij 500 nogiets PAL, maar ik wil 1680 x 1050 zien!

Ben ook erg benieuwd of "mijn" MM in Breda ondertussen de 226BW heeft. Gisteren nog niks, maar ze hebben ook nooit een 225BW in huis gehad, dus erg veel hoop heb ik niet ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
hier in groningen zitten een aantal webshops met afhaalmogelijkheid, als ze dat hebben concurreren ze vaak wel, als het maar 30 km is. Heb zo ook 40 euro (220-40) van me telefoon afgekregen, best leuk toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ik niet echt een MM in de buurt heb... Ik wil de 226BW hebben!!! Bellen kan ook niet en da's erg klierig... Als iemand het kan melden als de 226BW gearriveerd is bij de MM in Utrecht zou dat erg fijn zijn! Scheelt me een lange reis voor noppes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:26
..

Misschien dat iemand uit omgeving Hengelo zou kunnen kijken of hij daar wel binnen is?
Ik denk dat ik zo effe ga kijken of het echt zo'n mooi schermpje is. Vind 399 echter wel wat prijzig. Weet iemand of ze hem bij de MM in Nordhorn ook hebben en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:34
Weakling schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:36:
[...]
....maar ze hebben ook nooit een 225BW in huis gehad, dus erg veel hoop heb ik niet ...
Das niet waar hoor, 2 weken geleden heb ik een 225BW gekocht bij MM Breda, er was net een pallet met 5 exemplaren binnen gekomen. En afgelopen weekend hadden ze er weer eentje op voorraad, toen heb ik 'm namelijk terug gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er dus aan te denken de 226BW te kopen als die uit is. Nu is hij ook te koop bij EncyClue - EncyShop: da's handig want ik woon in de buurt van Amersfoort. Als ik het goed heb kan je daar spullen ook afhalen, scheelt weer verzendkosten en wachttijd. Alleen... ik kan NERGENS op die site info vinden over bijv. pixelgarantie! Weet iemand of je bij die zaak moeilijk doen? Of dat je moet betalen voor pixelgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:08:
Jammer dat ik niet echt een MM in de buurt heb... Ik wil de 226BW hebben!!! Bellen kan ook niet en da's erg klierig... Als iemand het kan melden als de 226BW gearriveerd is bij de MM in Utrecht zou dat erg fijn zijn! Scheelt me een lange reis voor noppes... ;)
Ik heb de 226bw gereserveerd bij MM in leeuwarden (staat ook al voor 399 in de folder) en hij zou aankomende donderdag binnen moeten komen.

Hopelijk komt er voor die tijd nog een review voorbij voor het geval dat de 225 toch een beter keus was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 23:13
Ik snap niet waarom iedereen de 226BW wilt hebben. Dit is en blijft een TN panel. Ga liever voor de 215TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

patrickt35 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:25:
Ik snap niet waarom iedereen de 226BW wilt hebben. Dit is en blijft een TN panel. Ga liever voor de 215TW.
Leuke onderbouwing. De 215TW is ten eerste 100 euro duurder, niet-breedbeeld en veel mensen hebben bij dit scherm last van input lag, wat onacceptabel (imo) is in games. Daarnaast is het niet zo dat TN-schermen baggerkwaliteit zijn oid. Een gemiddeld gebruiker heeft daar genoeg aan qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Leuke onderbouwing. De 215TW is ten eerste 100 euro duurder, niet-breedbeeld en veel mensen hebben bij dit scherm last van input lag, wat onacceptabel (imo) is in games. Daarnaast is het niet zo dat TN-schermen baggerkwaliteit zijn oid. Een gemiddeld gebruiker heeft daar genoeg aan qua beeldkwaliteit.
sluit ik mij bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:38

itarix

404 soul not found

volgens de media markt heeft de 226BW een dynamishe contrastradio van 3000:1 en een normaal contrast radio van 700:1 nou heb ik gehoord dat een dynamishe contrastradio niet zo goed is.
nou zijn er ook schermen die een "normale" contrastradio hebben van 1000:1 kan ik dan toch die andere beter nemen?
overgens zie ik op het mediamarkt plaatje op de rechterboven hoek van het screm 2000:1 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Als de LG L226WA werkelijk €415 moet gaan kosten dan vind ik dat geen interessante prijs meer.
Ook als deze eventueel beter uitkomt in reviews t.o.v. de Samsung 226BW (€339) mag je m eigenlijk niet daarmee vergelijken: de monitor is dus dan van een andere prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

pim_rs

Stars and Stripes

Wat is er nou zoveel beter aan de LG L226WA ten opzichte van bv. de Samsun 226BW dat deze monitor zoveel meer moet kosten? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hann1BaL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:14:
......

Weet iemand welke schermen, behalve de niet te betalen Dell of Apple schermen, wel zo'n coating hebben?
Weet iemand welke schermen allemaal een glimmende coating hebben? Dan praat ik over betaalbare schermen, dus geen Dells of Apples.. Ik vind dat toch een stuk mooier en lekkerder kijken.

Ik ben opzoek naar een betaalbare 20-22 inch wide die geschikt is voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 13:40
Nieuwe survey erbij, ik denk, laten we lief zijn, ik zal hem met jullie delen ;)

LG L204WT (20", Wide, 5ms, D-sub/DVI-D) survey door Leftblank

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk3_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk0_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blk4_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/prs/bar/blkn_3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
Ervaring met één exemplaar, sinds januari 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Op het moment van schrijven heb ik deze monitor een kleine week in gebruik, en ik heb er nog geen moment spijt van gekregen!

Featureset

Zoals je vanwege de prijs (vanaf 260€) al kunt verwachten is deze 20" Widescreen een redelijk budgetmodel, dit valt ook aan de features e.d. af te lezen. Het scherm zelf komt met 'n voet, DVI- en VGA-kabel, CDrom en handleiding. En dat is 't wel zo'n beetje, op de monitor zijn alleen de 5 icoontjes van de knoppen aan de achterkant van het paneel te zien, samen met 'n indicatie-LED en het LG-logo zijn dit de enige opvallende dingen aan deze monitor. Een prettige optie verder is de mogelijkheid om de LED uit te schakelen waardoor je er geen last meer van kan hebben tijdens 't gebruik.

Het OSD zelf is erg simpel te gebruiken, het vergt wat oefening om te juiste knopjes te pakken terwijl je ze niet direct kunt zien, maar dit is geen ramp. Er zijn veel dingen die direct zijn aan te passen zoals de scherpheid (handig met lange teksten), helderheid/contrast en kleurbalans.

Kleurweergave
Ik ben zelf niet iemand die veel grafisch werk verricht op de PC maar ik vind de kleurweergave van van de monitor, direct uit de doos, een stuk beter dan die van mijn Iiyama X438 (17" TFT), de kleuren komen veel levendiger en 'kleuriger' naar voren. Wel is er standaard een beetje overdreven hoeveelheid rood te zien maar dit valt goed af te stellen dmv. het OSD.

Contrast en helderheid
Ook hierover kan ik alleen maar positief oordelen, het contrast is echt enorm, of 't de geadverteerde 1000:1 echt waar maakt is de vraag, mooi is het in ieder geval wel. Ook dit is een stuk prettiger dan m'n vorige monitor en de (oude) CRT's die we hier in huis hebben staan. De helderheid is ook prima in orde, op 100% is 't praktisch onwerkbaar zolang 't niet erg licht is op je werkplek, zelf heb ik 'm rond de 75-85% staan, afhankelijk van 't licht.

Ghosting
Hier kan ik kort over zijn, ik heb vrijwel geen ghosting kunnen constateren, de enige manier waarop 't lichtjes zichtbaar was, is als je met je witte cursor snel over 'n compleet zwarte achtergrond beweegt; hierbij moet ik wel zeggen dat ik tot nutoe nog geen enkele TFT heb gezien waarbij dit niet het geval was.

Pixeldefecten
Tot nutoe (1 week in gebruik), geen.

Bouwkwaliteit
Een apart onderwerp; de monitor zelf voelt goed stevig aan, ook de knopjes geven 'n redelijk stug gevoel. De voet daarentegen is 'n redelijke ramp, niet erg stabiel en er ontbreken echte verstel opties. Het is mogelijk je monitor 'n stukje voorover of 'n stukje achterover te kantelen, maar iig bij dit exemplaar zal het scherm zachtjes terugschuiven waardoor 't effect teniet wordt gedaan, erg jammer.

Daarnaast lijkt ook deze monitor bij erg hoge helderheden iets last te hebben van een pieptoon, bij 'n helderheid van boven de 95 hoor ik 'n zachte en erg hoge pieptoon. Het lijkt 'n beetje op 't geluid van een TV die aan staat zonder beeld weer te geven, niet iedereen zal 't horen maar als je 't hoort zonder achtergrondgeluid dan is 't vrij irritant.

Vormgeving
Zoals al eerder gesproken kan de voet wat steviger en functierijk, ik vind het ontwerp van de voet verder wel erg mooi; een zwarte cirkel met zilverkleurige rand die vervolgens terugkomt in de rand van de monitor. Netjes vind ik 't dat de knopjes niet aan de voor- of zijkant van de monitor zitten maar aan de achterkant met kleine icoontje op de voorkant, op die manier zit je niet continu tegen je knoppen aan te staren en blijft 't een strak geheel.

Prijs
Weer iets waar je kort over kan zijn; perfect. Voor de prijs waarvoor deze monitor weggaat kun je niet veel meer verwachten, al zou 'n stevigere (hoogte-verstelbare) voet geen kwaad kunnen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Bouwkwaliteit voet
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Prijs
Uitstekende beeldkwaliteit
Erg strak uiterlijk
Zowel DVI- als VGA-bekabeling meegeleverd.
[ Bekijk in Productsurvey ] [ Survey invullen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:20:
Je kunt altijd alles binnen 14 dagen terugbrengen, dus ook tft's met dode pixels :)
ook als je het niet via internet hebt besteld?
Voelt toch een beetje lullig met het schem teruggaan. Voor hetzelfde geld heb je daarna weer een met een kapotte pixel (nog een keer terugbrengen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:05:
[...]

ook als je het niet via internet hebt besteld?
Voelt toch een beetje lullig met het schem teruggaan. Voor hetzelfde geld heb je daarna weer een met een kapotte pixel (nog een keer terugbrengen :P)
Bij de Mediamarkt wel ja. Maar zoek anders eerst even wat rond over dit onderwerp. Het lijkt wel of in elk topic deze vragen weer gesteld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:25:
de 226 ziet er super uit. En een tn paneel geeft echt geen lelijk beeld zoals jij nu doet geloven, verre van zelfs. De 215 heeft overigens input lag en dat vinden de meeste net wat erger dan een kleine inkijkhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

Ik heb nog een 215TW die de deur uit mag, ik ga toch voor 24"... alleen welk merk weet ik nog niet, ik ben er nog niet helemaal uit maar ik wil iig wel "Full HD" filmpjes kunnen kijken... nu nog een koper zoeken voor de 215TW...

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:01
ik bied 200euro :+

Heeft iemand een link naar een review voor de 226BW of kan iemand mij wat ervaringen vertellen?
Ik heb gehoord dat vorige series veel blacklight bleeding problemen hadden waardoor het beeld verre van optimaal is.

Mocht iemand de 226BW al in huis hebben en zijn of haar motivatie voor dit scherm op willen noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:27:
[...]

De 215 TW (Widescreen) is dus echt wel breedbeeld. En verder is het natuurlijk ieder zijn keus. Tis maar net waar je het scherm voor gaat gebruiken. Nu geloof ik dat die inputlag wel meevalt hoor.
En die 100 pleuries kom je ook wel weer teboven. Voorop staat dat de beeldkwaliteit beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Garrett schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:15:
Ik heb nog een 215TW die de deur uit mag, ik ga toch voor 24"... alleen welk merk weet ik nog niet, ik ben er nog niet helemaal uit maar ik wil iig wel "Full HD" filmpjes kunnen kijken... nu nog een koper zoeken voor de 215TW...
Ik weet er wel iemand voor. Stuur me maar een mailtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

patrickt35 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:26:
[...]

De 215 TW (Widescreen) is dus echt wel breedbeeld.
Woeps foutje inderdaad.
En verder is het natuurlijk ieder zijn keus. Tis maar net waar je het scherm voor gaat gebruiken. Nu geloof ik dat die inputlag wel meevalt hoor.
Ik heb ervaringen van mensen in dit topic gelezen dat die inputlag niet meevalt. Dat er niet (fatsoenlijk) mee te gamen valt. Verder is de keuze zeker persoonlijk. Alleen het scherm afkraken op het feit dat het een TN-scherm heeft zoals de poster die ik quotte deed, slaat nergens op.
En die 100 pleuries kom je ook wel weer teboven. Voorop staat dat de beeldkwaliteit beter is.
Zoals je zei, het is een eigen keuze. Veel mensen hebben die 100 euro er niet voor over en beeldkwaliteit staat zeker niet altijd voorop. Anders kochten de mensen wel massaal schermen met een kwalitatief goed beter paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Is al gezegd... :o

[ Voor 100% gewijzigd door Morgoth op 30-01-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:11:
[Snap niet waarom iedereen 226 wil]

de 226 ziet er super uit. En een tn paneel geeft echt geen lelijk beeld zoals jij nu doet geloven, verre van zelfs. De 215 heeft overigens input lag en dat vinden de meeste net wat erger dan een kleine inkijkhoek
Ik vind het design op dit moment het mooiste van alle monitoren die uit zijn. Het saaie dunne randje ben ik wel op uitgekeken. Inputlag is voor mij totaal onacceptabel. Ik kijk ook zeer veel tv series en films op de pc en ik zie een verschil van 50ms al (als bijv. niet goed geencodeerd is). Gelukkig kun je dat met Videolan corrigeren, maar ik heb geen zin in nog een mogelijke bron van desync en vanwege die hobby wil ik ook een breedbeeldscherm. En verder, als je hem online zou kopen heb je hem voor 350 in huis, nog geen 2 tientjes meer dan de schermen van de vorige generatie en dan heb je 2ms GtG. Ikzelf zie bij 8ms nog ghosting dus ik moet gewoon een snel scherm hebben. Veel lui zeggen dat 5ms al goed genoeg is maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. En dan nog inkijkhoek. Ikzelf zit altijd recht achter het scherm, en ik heb ook niemand naast me zitten dus voor 1 persoon lijkt me inkijkhoek niet belangrijk, zo groot is het scherm nu ook weer niet. Verder doe ik geen beroepsmatig designwerk dus kleurweergave is van ondergeschikt belang voor mij. En tot slot, ik wil per se digitaal aansluiten via DVI èn ben ook graag voorbereid op de toekomst met HDCP, iets wat je ook niet op veel schermen terugvindt. En tegen de tijd dat we aan 1080p toe zijn, zijn de 24" schermen al te koop voor 300 euro, dus....

Het begint bijna op de AMD/Intel of ATI/Nvidia discussie te lijken: Het PVA IPS kamp vs het TN kamp.

En last but not least ga ik graag voor een koopje :) Ik moet zeggen 400 euro vind ik ook wat fors en is ook echt mijn maximum bestedingslimiet, maar ik kan het wel lijden denk ik.

Als ik hem bij mediamarkt haal neem ik gewoon mem stick mee met lcdtest en dan mogen ze hem voor mij in de winkel testen. Anders zeg ik wel dat ze zich en mijzelf veel moeite besparen door in de winkel te testen ipv mij het thuis te laten doen en net zo lang ruilen tot een mooi exemplaar erbij zit. Anders maar even de laptop mee en naar buiten lopen, aansluiten en bij pixelfouten weer naar binnen :P

[ Voor 7% gewijzigd door REDFISH op 30-01-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-10 20:21

Garrett

Watercooler

patrickt35 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:29:
[...]

Ik weet er wel iemand voor. Stuur me maar een mailtje
mail adres?

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:37:

Het begint bijna op de AMD/Intel of ATI/Nvidia discussie te lijken: Het PVA IPS kamp vs het TN kamp.
Tsja het is niet zo dat ik pro-TN ben oid. TN is kwalitatief minder, dat weet ik. Maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. En 100 euro extra uitgeven is niet niks, voor mij dan althans. Ook ik vind inputlag onacceptabel. Dusja, dan blijft TN gewoon staan. Het heeft gewoon zn voor en nadelen, puur persoonlijke kwestie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:37:
[...]

Ik vind het design op dit moment het mooiste van alle monitoren die uit zijn. Het saaie dunne randje ben ik wel op uitgekeken. Inputlag is voor mij totaal onacceptabel. Ik kijk ook zeer veel tv series en films op de pc en ik zie een verschil van 50ms al (als bijv. niet goed geencodeerd is). Gelukkig kun je dat met Videolan corrigeren, maar ik heb geen zin in nog een mogelijke bron van desync en vanwege die hobby wil ik ook een breedbeeldscherm. En verder, als je hem online zou kopen heb je hem voor 350 in huis, nog geen 2 tientjes meer dan de schermen van de vorige generatie en dan heb je 2ms GtG. Ikzelf zie bij 8ms nog ghosting dus ik moet gewoon een snel scherm hebben. Veel lui zeggen dat 5ms al goed genoeg is maar ik neem toch liever het zekere voor het onzekere. En dan nog inkijkhoek. Ikzelf zit altijd recht achter het scherm, en ik heb ook niemand naast me zitten dus voor 1 persoon lijkt me inkijkhoek niet belangrijk, zo groot is het scherm nu ook weer niet. Verder doe ik geen beroepsmatig designwerk dus kleurweergave is van ondergeschikt belang voor mij. En tot slot, ik wil per se digitaal aansluiten via DVI èn ben ook graag voorbereid op de toekomst met HDCP, iets wat je ook niet op veel schermen terugvindt. En tegen de tijd dat we aan 1080p toe zijn, zijn de 24" schermen al te koop voor 300 euro, dus....

En last but not least ga ik graag voor een koopje :) Ik moet zeggen 400 euro vind ik ook wat fors en is ook echt mijn maximum bestedingslimiet, maar ik kan het wel lijden denk ik.

Als ik hem bij mediamarkt haal neem ik gewoon mem stick mee met lcdtest en dan mogen ze hem voor mij in de winkel testen. Anders zeg ik wel dat ze zich en mijzelf veel moeite besparen door in de winkel te testen ipv mij het thuis te laten doen en net zo lang ruilen tot een mooi exemplaar erbij zit. Anders maar even de laptop mee en naar buiten lopen, aansluiten en bij pixelfouten weer naar binnen :P
exact zoals ik erover denk, alleen dan wat langer verwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Ik was ook vandaag bij MM wezen kijken in Middelburg. Ook hier hebben ze de monitor nog niet binnen. De verkoper verwacht dat donderdag de leverdag is.
Ik ga vrijdag nog eens kijken. Ik zal wat indrukken posten als ik die nuttig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemde vraag misschien, maar wat zal de 226BW naar verwachting ongeveer wegen, met doos en al...? En hoe groot is die doos? (Dan kan ik rekening houden met vervoer... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:27:
Vreemde vraag misschien, maar wat zal de 226BW naar verwachting ongeveer wegen, met doos en al...? En hoe groot is die doos? (Dan kan ik rekening houden met vervoer... ;) )
Staat gewoon op de site van Samsung: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyote76
Volgens deze site 7,4 kg incl bepakking.

http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

Afmetingen: Packing(W*H*D)(mm) 606.0*158.0*488.0

Over de nieuwe LG las ik trouwens dat er geen DVI-kabel bij zit.. dus dan wordt het nog wat euro's meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:27:
Hoogte 353.3 mm
Breedte 514.6 mm
Diepte 63 mm
Afmetingen (B x D x H) met voet 514.6 x 219.3 x 422 mm
Gewicht met voet 4900 g
Verpakking
Afmetingen verpakking (B x D x H) 606 x 158 x 488 mm
Gewicht verpakking 7400 g

UPDATE:
Wordt dus toch een vrachtwagen huren :)

[ Voor 4% gewijzigd door innocent op 30-01-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:35:

Ik heb ervaringen van mensen in dit topic gelezen dat die inputlag niet meevalt. Dat er niet (fatsoenlijk) mee te gamen valt. Verder is de keuze zeker persoonlijk. Alleen het scherm afkraken op het feit dat het een TN-scherm heeft zoals de poster die ik quotte deed, slaat nergens op.
Ik heb sinds een week een 215TW staan en hij gamed fantastisch en ik kan absoluut niets van inputlag waarnemen. Ik speel vanaf pc, Company of Heroes, COD2, C&C en ik heb ook mijn 360 erop aangesloten(GOW COD3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:09:
[...]

Bij de Mediamarkt wel ja. Maar zoek anders eerst even wat rond over dit onderwerp. Het lijkt wel of in elk topic deze vragen weer gesteld moeten worden.
Jep sorry dat is ook zo. Maar is niet zo gek als je dik 300 eurie neertelt voor een scherm dat je lichtelijk gefrustreerd gaat zitten posten :P heeft nog een beetje therapeutisch effect ;)
Heb in ieder geval nog een klein beetje hoop met het pixel fixer filmpje. De groene pixel gaat bij zwart beeld al een beetje 'twijfelen'.

Maargoed tot zover dit idd al veel te vaak besproken kapottepixelverhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

ja dat 3000:1 lijkt me niet echt kloppen
volgens mij is het 2000:1, maar dit is dynamisch en zal wel ongeveer overeenkomen met zelfde specs als de 225bw, 700:1 wellicht richting de 1000:1.

btw samsung heeft vandaag een vista driver gereleased syncmaster 225bw, syncmaster cx223bw(digital). ik wist niet dat de 223bw ook bestond??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ksi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:25:
volgens mij is het 2000:1, maar dit is dynamisch en zal wel ongeveer overeenkomen met zelfde specs als de 225bw, 700:1 wellicht richting de 1000:1.
Staat ook gewoon op de site van Samsung
Contrast Ratio(typ.) 1000:1(DC 3000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:22:
[...]

Jep sorry dat is ook zo. Maar is niet zo gek als je dik 300 eurie neertelt voor een scherm dat je lichtelijk gefrustreerd gaat zitten posten :P heeft nog een beetje therapeutisch effect ;)
Heb in ieder geval nog een klein beetje hoop met het pixel fixer filmpje. De groene pixel gaat bij zwart beeld al een beetje 'twijfelen'.

Maargoed tot zover dit idd al veel te vaak besproken kapottepixelverhaal.
Ik wist niet dat kapotte of irritante pixels nog voorkwamen. Heb 2 samsung monitoren en bij beide geen problemen. Je moet je er ook niet zo blind op staren, als je alles 100x gaat checken zal je altijd iets vinden. Aansluiten en als het mooi beeld is klaar. Als precies in het midden een stuck pixel zit (een witte) tsja dan moet je eens gaan miepen vinnik.
Owja en dankje RoD, bespaart me het surfen na de samsung site. Gelukkig niet heen gesurfd, anders ga ik binnenkort ook echt nog een samsung tv aanschaffen haha.

[ Voor 8% gewijzigd door ksi op 30-01-2007 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

ksi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Ik wist niet dat kapotte of irritante pixels nog voorkwamen. Heb 2 samsung monitoren en bij beide geen problemen. Je moet je er ook niet zo blind op staren, als je alles 100x gaat checken zal je altijd iets vinden. Aansluiten en als het mooi beeld is klaar. Als precies in het midden een stuck pixel zit (een witte) tsja dan moet je eens gaan miepen vinnik.
Owja en dankje RoD, bespaart me het surfen na de samsung site. Gelukkig niet heen gesurfd, anders ga ik binnenkort ook echt nog een samsung tv aanschaffen haha.
Als je kijkt in de poll van de 24" schermen dan zie je dat ongeveer 70% van de mensen een pixelperfect scherm krijgt en 16% aanzienlijke pixeldefecten heeft.Gezien het feit dat op een 22" minder pixel zitten is de kans op een perfect scherm misschien nog wat groter. Maja het is inderdaad wat overdreven om specifiek te gaan zoeken naar kapotte pixels en een perfect scherm te eisen. Als je er niet naar zoekt vind je ze waarschijnlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:35
Ik ben vandaag bij de MediaMarkt geweest om de Samsung-226BW te bewonderen, en toch is die ellendige backlight-bleeding :( weer aanwezig.

Dacht dat ze daar nu wel wat aan "gemodificeerd" hadden .... nee dus.

Volgens mij kom ik nooit van mijn CRT af .... nu dus maar opzoek naar de nieuwe LG
en dan maar hopen dat deze geen BB heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

Is er een vakterm voor schermen met een glazen buitenlaag? Schermen die zijn gebouwd als LCD tv's, niet waar je gekke figuurtjes in kan tekenen met je vingers. En kan iemand verklaren waarom deze, in de regel, voor mijn oog een stuk mooier beeld geven? :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Phrantic schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:35:
Is er een vakterm voor schermen met een glazen buitenlaag? Schermen die zijn gebouwd als LCD tv's, niet waar je gekke figuurtjes in kan tekenen met je vingers. En kan iemand verklaren waarom deze, in de regel, voor mijn oog een stuk mooier beeld geven? :)
Bedoel je glossy schermen toevallig? Ik vind dat zelf ook mooier, maar niet handig, want het reflecteert nogal.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 31-01-2007 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic

Phrantic

booya!

RoD schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:38:
[...]

Bedoel je glossy schermen toevallig? Ik vind dat zelf ook mooier, maar niet handig, want het reflecteert nogal.
Dat wel, maar bij een normaal scherm hoeft er maar een beetje zon op te staan en het beeld wordt helemaal dof... het is het een of het ander.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic nog niet veel reacties over de Belinea Artistline 22W, is dit scherm wat. (Allround?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kies je dan niet voor de 205/206bw ipv 225/226bw? Heeft dezelfde resolutie maar is goedkoper, heeft minder kans op dode pixels, toont meer detail per oppervlakte, en heeft een pak minder last van backlight bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

RoaDHouse schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:13:
Ik ben vandaag bij de MediaMarkt geweest om de Samsung-226BW te bewonderen, en toch is die ellendige backlight-bleeding :( weer aanwezig. Dacht dat ze daar nu wel wat aan "gemodificeerd" hadden .... nee dus.
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:37:
Waarom kies je dan niet voor de 205/206bw ipv 225/226bw? Heeft dezelfde resolutie maar is goedkoper, heeft minder kans op dode pixels, toont meer detail per oppervlakte, en heeft een pak minder last van backlight bleeding.
En is in hoogte een stuk kleiner dan een de 4:3 19" monitor die ik nu heb. Zelf zou ik er in ieder geval nooit voor kiezen. Maar misschien een ander wel. Jammer dat de 226BW toch nog backlight bleeding vertoond, hoewel ik dat over het algemeen niet als groot probleem heb ervaren. Daarbij stellen ze bij de MM niks af en staat ie waarschijnlijk nog op max brightness, wat ook niet echt helpt. Hopelijk hebben ze 'm binnenkort bij de MM in Breda ook, zodat ik ff met de knopjes kan spelen (gister nog niet grrr) ...

[ Voor 15% gewijzigd door Plekuz op 31-01-2007 09:25 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat snap ik niet zo goed, dat die 2cm minder in verticale afmeting belangrijker is dan al die nadelen die ik opsomde :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:30:
[...]

Staat gewoon op de site van Samsung: klik
Coyote76 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:31:
Volgens deze site 7,4 kg incl bepakking.

http://www.samsung.com/Pr...A.asp?page=Specifications

Afmetingen: Packing(W*H*D)(mm) 606.0*158.0*488.0

Over de nieuwe LG las ik trouwens dat er geen DVI-kabel bij zit.. dus dan wordt het nog wat euro's meer..
innocent schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:39:
[...]

Hoogte 353.3 mm
Breedte 514.6 mm
Diepte 63 mm
Afmetingen (B x D x H) met voet 514.6 x 219.3 x 422 mm
Gewicht met voet 4900 g
Verpakking
Afmetingen verpakking (B x D x H) 606 x 158 x 488 mm
Gewicht verpakking 7400 g

UPDATE:
Wordt dus toch een vrachtwagen huren :)
Dank u! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Weet iemand wat de maximale resolutie is die de ATi X700 AGP ondersteund op de DVI uitgang? Ik wel even gekeken op de site van ATi maar ben niet veel nuttigs tegengekomen. Het lijstje van ondersteunde resoluties was zeer beperkt en zeker niet compleet. Ik zit er over te denken om de LG204WT te kopen maar als de DVI uitgang de maximale resolutie van 1680x1050 niet ondersteund dan is het een beetje jammer natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen een samsung 970p, 206bw en die 226bw. ik denk dat ik voor de breedbeeld ga. zijn er buiten het formaat en pixel pitch (die beter is bij de 206) nog belangrijke verschillen tussen die twee? ik zie bij samsung geen specs over die 206bw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:54:
Dat snap ik niet zo goed, dat die 2cm minder in verticale afmeting belangrijker is dan al die nadelen die ik opsomde :s
Persoonlijk vind ik een 20" breedbeeld veel te klein en zelfs een achteruitgang qua oppervlakte t.o.v. mijn 4:3 19" monitor. Backlight bleeding heb ik niet zo'n heel groot probleem mee en verdwijnt ook grotendeels als je je monitor goed afstelt (en ik zal nooit in een donkere kamer naar een donkere film kijken). Het detailverschil is in mijn ogen verwaarloosbaar. Een dooie (sub)pixel zou jammer zijn, maar heb je met een 20" met dezelfde resolutie (dus evenveel pixels) net zoveel kans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:25:

btw samsung heeft vandaag een vista driver gereleased syncmaster 225bw, syncmaster cx223bw(digital). ik wist niet dat de 223bw ook bestond??
Waar kan ik deze driver downloaden? Ik zie 'm niet op de http://www.samsumg.com of http://www.samsung.com/nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:18:
Ik zit te twijfelen tussen een samsung 970p, 206bw en die 226bw. ik denk dat ik voor de breedbeeld ga. zijn er buiten het formaat en pixel pitch (die beter is bij de 206) nog belangrijke verschillen tussen die twee? ik zie bij samsung geen specs over die 206bw.
Je kunt in ieder geval wel de manual downloaden van de 206BW:
http://www.samsung.com/se...bpage=1&radio=1&select=0#

Verder zit er denk ik geen enkel verschil tussen de 206BW en 226BW behalve de door jou genoemde factoren. Ik zou me niet blindstaren op de pixel pitch, want in de praktijk ga je echt niet ineens de pixels van de 226BW ervaren als grote blokken of zo. Waarschijnlijk zal de 206BW beter zijn wat betreft het voorkomen van backlight bleeding, maar of je dat bij de 226BW als storend ervaart is voor iedereen weer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, ja dat backlight bleeding... ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen maar aangezien ik veel werk met photoshop, drukwerk en webdesign kan dat misschien wel een probleem zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 10:41
Even over die pixelgarantie.
Er werd veel gezegt dat volgens de wet je het scherm 7 dagen naar aankoop kan terugbrengen. Dus ook met dode pixels. Helaas heb net een bericht gekregen van laptopplein:

"Volgens de wet kun je inderdaad een product terug sturen als de verpakking niet is open geweest.
Als de monitor niet bevalt is hij dus uit de verpakking geweest en geldt dit niet.
Samsung fabrieksgarantie geldt vanaf 3 volledige pixels, dus 3 x 3 kleuren."

Ik weet niet of dit waar is maar hier lukt het trucje niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je nu beoordelen of het product je bevalt zonder dat het uit de doos komt? 8)7
zal wel een trucje zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

rick_roox schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:41:
Even over die pixelgarantie.
Er werd veel gezegt dat volgens de wet je het scherm 7 dagen naar aankoop kan terugbrengen. Dus ook met dode pixels. Helaas heb net een bericht gekregen van laptopplein:

"Volgens de wet kun je inderdaad een product terug sturen als de verpakking niet is open geweest.
Als de monitor niet bevalt is hij dus uit de verpakking geweest en geldt dit niet.
Samsung fabrieksgarantie geldt vanaf 3 volledige pixels, dus 3 x 3 kleuren."

Ik weet niet of dit waar is maar hier lukt het trucje niet :P
Complete onzin. Je kunt toch niet weten of een product niet bevalt als je het niet uit de verpakking mag halen? Dit is gewoon een ontzettend flauwe interpretatie van een consumentenrecht (recht wat jou moet beschermen, niet het bedrijf). Als de verpakking nog netjes en intact is kun je het gewoon terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:35:
thnx, ja dat backlight bleeding... ik weet niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen maar aangezien ik veel werk met photoshop, drukwerk en webdesign kan dat misschien wel een probleem zijn ja.
Backlight bleeding is alleen een probleem als je in het donker naar een film kijkt of game-t. In dat geval zal een deel van de verlichting ook aan de buitenkant van het scherm te zien zijn. Bij fotosoepen heb je er geen last van. Je ziet het dus alleen maar als je beeld vrij zwart is. Niet als je in windows zit en je hebt een relatief goed verlicht beeld en je zit in een goed verlichte kamer.

En die garanties van ongeopend dat is gewoon de zichttermijn van 7 dagen. Als je iets koopt heb je 7 dagen om je te bedenken. Dan is er inderdaad sprake van niet geopende verpakking volgens mij.
Maar goed het is natuurlijk vrij flauw. Bij MM doen ze er niet moeilijk over als je een digicam koopt, alle zakjes kapot scheurt en de batterijen erin duwt en ze na 1 dag op hebt en niet tevreden over de camera bent en hem dan terug brengt. Hoe ze het doen weet ik niet maar het kan.

[ Voor 25% gewijzigd door REDFISH op 31-01-2007 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick_roox
  • Laatst online: 05-10 10:41
MM is gewoon het beste :P
Veel personeel. Makkelijke service. Niet de duurste/maar ook niet goedkoopste enz.
Ik denk dat ik het scherm gewoon bij mediamarkt ga halen. als er doden pixels inzitten gewoon terugbrengen. en als het scherm me niet bevalt hetzelfde.
weet iemand trouwens hoeveel die bij de mediamarkt kost? want mycom is ook een optie kun je ook gewoon terugbrengen. Hier kost die 390 euro maar dit verschil kun je gewoon terugkrijgen bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
De wet noemt die regeling ook wel 'afkoelingsperiode'. De overheid is van mening dat als je iets bestelt via internet je dat vaak in een opwelling doet, daarom moet je 7 dagen de tijd hebben om 'af te koelen' en eventueel dat ding terug te brengen als je het toch eigenlijk helemaal niet wil. Daar hoort ook bij dat je het apparaat mag uit proberen. Natuurlijk moet je als klant wel je uiterste best doen om dat ding weer zo mooi mogelijk in de verpakking te stoppen.

De conclusie in dit topic: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1130522, is overigens dat die nieuwe LG een dynamische contrastratio heeft van 3000:1 en een 'echte' (?) van 1000:1, net zoals de samsung 226bw. Zucht, dan weet ik het weer niet meer (leek me ook eigenlijk wel gek, zo'n hoge contrast ratio). Misschien toch maar gewoon een 226bw ophalen bij de MM zodra die daar is.

[edit]
Hm, als ik dit lees: http://www.toptienwinkels.nl/tips/wet-kopen-op-afstand.htm, dan staat er "De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden." Ik weet niet wat voor voorwaarden dat allemaal mogen zijn? Misschien ook dat het product ongebruikt is? Maar er staat ook:

"De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:

* De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode (dit moet schriftelijk gebeuren!)"

Schriftelijk is neem ik aan niet elektronisch (mail/website)? Dan moeten ze dat dus per post aan je laten weten.

Hier van een site van de overheid: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=542

Daar staat het ook niet duidelijk, heb ze even een mailtje gestuurd, als ik antwoord krijg (moet binnen 6 dagen zijn :)), zal ik dat hier posten.

M'n mailtje:
Geachte heer/mevrouw,

Ik probeer me te verdiepen in de koop-op-afstand regels en ik heb een vraag over de 'Bedenktijd bij koop op afstand'. Deze is 7 dagen, en houdt in dat je het product bij een koop op afstand binnen 7 dagen zonder verplichtingen kan terugsturen. Maar kan de verkoper mij als consument verplichten om, indien ik gebruik wil maken van deze regeling, het product ongebruikt in een ongeopende verpakking te laten? Mag ik het product binnen deze 7 dagen wel uitproberen en indien het toch niet bevalt terug netjes in de doos stoppen, of mag de verkoper eisen dat ik het niet gebruikt heb?

[ Voor 47% gewijzigd door Morgoth op 31-01-2007 12:10 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.